رقیب در صحنه است

«هاشمی که صلاحیتش احراز نشد، این یکی، دو نفر باقیمانده هم کانه کبریت بی‌خطر، آنقدرها اصلاح‌‌طلب مالی نیستند که خطری برای برد اصولگرایان داشته باشند، لذا زنده‌باد رقابت، گور بابای وحدت!»

بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، یقین دارم خام اندیشانه‌ترین تحلیل ممکن، همین تحلیل بالاست. البته به این صراحت، کسی چنین تحلیلی ارائه نداده، لیکن رفتار بعضی‌ها، برخاسته از همین تحلیل غلط است. حتما که نباید بگویند! وحدت، فریضه‌تر از آن است که با عدم‌ احراز صلاحیت این یا آن نامزد انتخابات، موضوعیت خود را از دست بدهد. «وطن‌امروز» اگرچه از همان بدو تاسیس، همواره دغدغه‌مند وحدت اصولگرایان بوده،‌ لیکن مشخصا از آخرین انتخابات مجلس به این طرف، نقاد هر آن عملی بوده که منجر به تفرقه میان اصولگرایان شده است. طرفه حکایت اینجاست؛ آن روز که ما از لزوم وحدت میان نامزدهای اصولگرا می‌‌نوشتیم، آقای رفسنجانی هنوز رهسپار میدان فاطمی نشده بود! رفسنجانی اما آمد. آمد و ما نوشتیم: دوستان! وحدت از قبل واجب‌تر شده. صحنه را رصد کردیم و متوجه شدیم آقایان قالیباف و جلیلی نسبت به دیگر نامزدهای اصولگرا، رای و عُرضه بیشتر دارند. این ۲ را کنار هم آوردیم و در یک سمت و سو. نه رقیب که رفیق‌شان خواندیم و صرف‌نظر از همه نقاط افتراق که خود نیز بدان آگاه بودیم، متذکر شدیم؛ برای مقابله با هاشمی، باقر و سعید مثل ۲ بال می‌‌مانند. فی‌الحال اما جناب هاشمی بر اساس مرّ قانون، صلاحیت‌شان احراز نشده، لیکن درِ نوشته‌های ما باز هم روی پاشنه وحدت می‌‌چرخد! ما باز هم کما‌فی‌السابق از طرفداران هر ۲ نامزد و سایر نامزدهای اصولگرا می‌‌خواهیم محسنات نامزد خود را بگویند و اقدام به تخریب یار همسو نکنند. ما هنوز خیلی زود می‌‌دانیم که «دو قطبی درون جبهه خودی» درست شود! چرا؟ واضح است؛ این هر ۲ را ذیل خانواده بزرگ اصولگرایی تعریف می‌‌کنیم برای مقابله با قطب اصلاح‌طلبان. این درست که نه رفسنجانی هست و نه خاتمی، اما مگر آقایان روحانی و عارف، نماینده جریانی جز جریان ۲ خردادند؟! آیا رواست که با وجود کاندیداهای جریان اصلاحات، ما با دست خود یعنی با دست تفرقه و خوش‌خیالی و بی‌بصیرتی، از همین ابتدای تبلیغات، چند شقه کنیم کلیت رای اصولگرایی را؟! بله خب! اگر جلوتر رفتیم و آرایش نامزدها، به دو قطبی‌های درون خانوادگی رسید، آن روز و فقط تا روز انتخابات، چاره‌ای جز رقابت نخواهیم داشت، فعلا اما زود است که قالیبافی‌ها، جلیلی را تخریب کنند و جلیلی‌ها، قالیباف را. کمی باید صبر کرد. قطعا اگر نتیجه انتخابات را، به یکی دیگر از اعضای شاکله اصولگرا ببازیم، راحت‌تر قابل هضم است تا به ۲ خردادی‌ها. سیاست و سیاست‌ورزی‌ محاسبه همین احتمالات است دیگر! صفر و صدی که نیست! علی‌ای‌حال، ما از همه نامزدهای اصولگرا می‌‌خواهیم و توقع داریم؛ مادام که دوقطبی‌های درون خانوادگی ایجاد نشده، «هم افزا» با هم عمل کنند و به هواداران خود گوشزد کنند خطر تفرقه در آرای اصولگرایی را. به خودهای‌مان، انتخابات را واگذار کنیم، باخت نیست اما همه با هم، به دیگران، انتخابات را ببازیم، خسران بزرگی خواهد بود.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

جبهه برای من، همان جبهه شهداست. الان که دارم این سطور را می‌‌نویسم، دقایقی از چندمین سالگرد آزادی خرمشهر گذشته. چند روز پیش هم سالگرد شهادت محمد بروجردی بود. همو که روزی به «حاج احمد» گفته بود: «خدا خودش موهای مرا حنایی به رنگ سرخ شهادت گذاشته!» گرامی باد یاد «مسیح کردستان». گرامی باد یاد «جهان آرا». گرامی باد یاد «شهدای الی‌بیت‌المقدس». خواننده عزیز! اگر فردا روزی در «سه‌راه جمهوری» و در اوج امن و امان، داشتی سر و کول دیگری می‌‌زدی که ثابت کنی نامزد تو از نامزد او بهتر است، آنی به این همه جنگ و جدال در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان و حتی ترکیه و… بیاندیش… و همانجا، سجده کن خدا را… روی خاکی که برای آزادی هر وجبش، چند قطره خون به زمین ریخته شده… تا تو اینقدر راحت بتوانی حتی یکی در مایه‌های مرا «تفتیش رای» کنی!!… که به چه حقی داری خارج از رای ما، رای می‌‌دهی؟!

وطن امروز/ ۴ خرداد ۱۳۹۲

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. ف. طباطبایی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “لیکن درِ نوشته‌های ما باز هم روی پاشنه وحدت می‌‌چرخد!

    قطعا اگر نتیجه انتخابات را، به یکی دیگر از اعضای شاکله اصولگرا ببازیم، راحت‌تر قابل هضم است تا به ۲ خردادی‌ها.”

  3. معز می‌گوید:

    سلام خدا قوت.

    نمی دونم چرا از وقتی مشکلات زیاد شده دوباره مد شده که دور و بریامون یادشون افتاده باز به ما بگن حزب اللهی. چند روز پیش به یکیشون گفتم ما همه حزب خداییم نکنه شماها حزب شیطانین….
    و این باید یادمون بمونه که حزب اللهی ها با هم فرق دارن ولی جدل نه.
    اصولگراها هرگز همدیگرو له نمیکنن… اگه هم کسی این کارو بکنه، یا نادانه یا منافق.

  4. کیمیا کیهان می‌گوید:

    …………………واقعا موندم بعضی وقتها برای تایید کلام قطعه ۲۶ باید چی بگم.
    ممنون از شما بسیار

  5. قاصدک منتظر می‌گوید:

    حضرت جواد الائمه (ع):

    هرکس موقعیّت شناس نباشد; جریانات، او را مى رباید و هلاک خواهد شد.

    (بحارالأنوار: ۶۸، ص ۳۴۰)

  6. سید علی می‌گوید:

    میگن حرفی که از دل برآید بر دل نشیند. واقعا باید حواسمونو خیلی جمع کنیم…

  7. احمدرضا می‌گوید:

    احســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنتم

  8. احمدرضا می‌گوید:

    “فعلا اما زود است که قالیبافی‌ها، جلیلی را تخریب کنند و جلیلی‌ها، قالیباف را. کمی باید صبر کرد”.

    با توجه به جمله بالا، یعنی اگر اصلاح طلبان در صحنه نباشند ما برای اثبات نامزد خودمان باید نامزدهای دیگر را تخریب کنیم؟!!!

  9. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛
    از کلام زیبای شما، برداشت کردم؛ نتیجه ی رقابت یا همان برد و باخت، دست خودمان است. و هر چقدر، همگرایی بیشتری داشته باشیم، نتیجه ی بهتری می گیریم… ممنون.

  10. به جای امیر می‌گوید:

    سوپر! (گفت و شنود)

    گفت: سایت «شبکه ایران» وابسته به حلقه انحرافی سطح احمدی‌نژاد را بسیار پائین‌تر از مشایی معرفی کرده است!
    گفتم: از اول هم معلوم بود که این حلقه سعی داشت از احمدی‌نژاد به عنوان «پُل» استفاده کند.
    گفت: نوشته است خیلی‌ها به مشایی می‌گویند «تو، به این خوبی چرا همکار احمدی‌نژاد شده‌ای»؟! و نوشته است مشایی یک «سوپرگفتمان» است!
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ ما که بالاخره نفهمیدیم این مورچه‌ها با اینکه هیچکس بهشون محل نمیذاره، چرا اینقدر با هم مصافحه و سلام‌علیک می‌کنند؟!

  11. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    یک بند قانونی جاش در قانون انتخابات به شدت خالیه، اونم اینکه: هر کاندیدای ریاست جمهوری که موی سر و صورت خودش رو رنگ بکنه، به هر شکلی ( کاسه ای!‏ ته استکانی!‏ رو گوشی!‏ هایلایت!‏ مش!‏ دکلره!‏ …‏)‏ رد صلاحیت بشه. چون کسی که خودش رو رنگ میکنه، قابلیت رنگ عوض کردن داره!‏ اگر این آپشن!‏ فعال بود، از همین ۸ کاندید نهایی، یکی دو نفر بیشتر باقی نمی موند. دیگه نیازی به اجماع و وحدت و تفرقه نبود.

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛
    امشب، متن زیبای ممد نبودی ببینی، مربوط به دوسال قبلتون رو، در یک مراسم خاطره گویی رزمندگان، خوندم. خیلی به حضار چسبید. 🙂 البته؛ بعضی قسمت هاش رو که الان دیگه موضوعیتی نداشت، حذف کردم. جات خالی. ملت حالی کردن…
    .
    ممد نبودی ببینی! نه، اتفاقا ممد بود و دید، که شهر آزاد گشته. خون یارانش، پر ثمر گشته. ممد بود و در قهقهه ی مستانه اش، عند ربهم یرزقون بود و دید، فتح خرمشهر را. ممد بود و دید که، عده ای از بسیجیها، در همان شب اول عملیات، از فرط گرسنگی، خاکِ پاکِ جنوب را، در مشت می گرفتند و می خوردند. ممد بود و دید عده ای از بسیجی ها، در محور شلمچه و سه روز قبل از فتحِ خرمشهر، از فرط تشنگی، قطرات اشک خود را می خوردند. و دید که متوسلیان، با پای مجروح، جنگید. و حسن باقری، اطلاعاتش درباره ی چگونگی پیشروی نیروها، درست از آب درآمد. ممد بود و دید که دست خدا، از آستین بچه بسیجی ها بیرون آمد. ممد بود و دید، رقصِ پرچمِ سه رنگ را، بر بالای مناره. و دید دستواره را، که داشت اذان ظهر می گفت، به افق خون شهدای مسجد جامع. ممد بود و دید که آن بسیجی، دقایقی بعد از فتح خرمشهر، وسط خوشحالی، ناگهان بر زمین افتاد! دوستانش گفتند: نگران نباشید، چیزی نشده، بنده ی خدا ۴ شبانه روز است نخوابیده. ۴ شبانه روز نخوابیدن بچه بسیجی ها، در ۸ سال دفاع مقدس، یعنی همان که امام گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

  13. صبا می‌گوید:

    امشب یکی گفت به جلیلی رای میدهی؟ گفتم هنوز زوده برای تصمیم، ولی همیشه به آقای جلیلی ارادت داشتم. گفت آخه میگن شبیه احمدی نژاده!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. سعید می‌گوید:

    اصلح به نفع صالح رفت کنار تا معلوم نشود که احراز نشده صلاحیتش!!! 🙂

  15. حافظ می‌گوید:

    خیلی خوب بود؛ تقریبا جوابم رو گرفتم، البته هنوز هم میگم…
    بی خیال نمیگم
    فقط وحدت، بعدش اصلح!

  16. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    و…
    بیاندیش…
    و سجده کن خدا را…
    روی خاکی که برای آزادی هر وجبش…
    چند(!؟) و… چند قطره خون به زمین ریخته شده…

  17. سیداحمد می‌گوید:

    “رقیب در صحنه است”

    همیشه حرف حساب می زنید؛ صمیمانه ممنون.
    می گویم بعضی ها از سیاست هیچ نمی فهمند، بعضی ها خرده می گیرند!

    رقیب قصد دارد بر سر یک کاندید به اجماع برسد، ما حداقل ۴ نامزد داریم!
    امیدوارم تقوای این عزیزان، را در عمل هم ببینیم.

  18. سرداران گمنام می‌گوید:

    ما در بیعت ولی فقیه هستیم و تا آقا داریم، در بیعت هیچ علامه ای به خصوص علامه های تحریم کننده انتخابات نمی رویم.

    زنده باد قالیباف، فرمانده کارآمد جهادی

  19. دلخون می‌گوید:

    بیچاره سید احمد… تایید نشد کامنتمو تقصیر اون میذاشتم….
    ایشالله زود بیاد که بهش بگم ببخشید… 🙁

  20. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    شاید سخت باشه باورش که تو عصر ارتباطات، هنوز یه جاهایی دسترسی به تلفن و اینترنت نیست؛ ولی هست!
    واسه داداش حسین عزیز
    واسه سیداحمد بزرگوار
    واسه دیوونه داداشی هنرمند
    واسه اسلامی ایرانی دوست‌داشتنی
    واسه چشم انتظار گرامی
    واسه همه!
    دلم تنگ شده بود…

    سلام!

  21. ناشناس می‌گوید:

    حتما جلیلی رئیس جمهور می شود.

  22. م.طاهری می‌گوید:

    حفظ وحدت همیشه واجب است.

  23. .........نه نقطه می‌گوید:

    سلام داداش
    عالی نوشتی… یاد شهید بروجردی یاد مسیح کردستان بخیر

  24. .........نه نقطه می‌گوید:

    داداش میگم از این رفیقمون خبر نداری؟
    اونکه سمت چپه؟!!
    http://s1.picofile.com/file/7777970214/18.jpg

  25. سلام؛
    این دیگه چه نوعش بود؟ “رقیب در صحنه است”
    آدم یاد گنگسترا میفته وقتی می گفتن: هی الکس! خطر در کمین است. 😀

  26. بنده خدا می‌گوید:

    با سلام و خدا قوت

  27. حسین می‌گوید:

    لطفا یک رونوشت از این نوشتتون به … بفرستین چون انگار بد جوری قسم خوردن قالیباف رو خراب کنن…

    واقعا از دینداری بعضیا در عجبم…

  28. دلخون می‌گوید:

    بی بط:

    دلت که گرفـــت تا “کربــــلا” راهـــــے نیست… شش ســمت ِ دلـــت را بــه ســمت ِ شــش گــوشــه کــن… چـــشـم فـــــرو بند… دســـت بر سیــنــــه بــگذار… و لــــــب گــــشا… الــســـــلام علـیــــــک یا عطشــــــان
    .
    .
    .
    .

    ” زیارت قبــــــول کـــــربلایے”

  29. لبیک یا حسین می‌گوید:

    بازم میگم اصلا آرامشی اومده توی نوشته هاتون که از سه ماه پیش تا حالا نبود!
    انگار دیگه خیالتون راحت شده که نه گروه پایداری هست و نه رقیبی جدی از اصلاحات!

  30. مصباح می‌گوید:

    بعضی ها خیلی زود شیفته می شوند و برای خودشون شخص انتخاب می کنند!
    به نظرم تاریخ انقلاب اسلامی این رو خوب روشن کرده که فقط باید با بصیرت به دنبال انتخاب اصلح باشیم و تازه بعداز اینکه توانستیم اصلح را انتخاب کنیم باید به خدا بسپاریمش که شیطان همیشه در کمین است (راستی یه نکته برا انتخاب اصلح:اصلحتون باید کلی تقوا داشته باشه)

  31. عمار می‌گوید:

    راجع به “تفتیش رای” خیلی خوب نوشتید.
    اصولا ماها عادت کردیم سریع انگ و برچسب به نیروهای خودی بزنیم!!!

  32. فدایی همت می‌گوید:

    “سجده کن خدا را… روی خاکی که برای آزادی هر وجبش، چند قطره خون به زمین ریخته شده… تا تو اینقدر راحت بتوانی…”

    خدا کنه با رای درست مون حق این خونها رو ادا کنیم. اللهم اجعل عاقبه امورنا خیرا.

  33. بازتاب: به بهانه ی تخریب بی وقفه ی رجانیوز علیه قالیباف | بی بهانه

  34. بازتاب: روجانیوز "نقدی بر رجانیوز" » امام این رویه را به ما یاد نداد ،این رسم عاشقی نبود

  35. آفتاب می‌گوید:

    در پناه حق باشید.

  36. بازتاب: اینبار توبه پذیرفته شدنی نیست … | برای یار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.