۲ متن تقدیم به سرکار خانم دکتر دستجردی

متن ۱: چرا اعتمادسوزی؟!

یکم: گاهی که نهج البلاغه می خوانم، متحیر می مانم از این همه توصیه مولای متقیان در باب لزوم اعتماد ملت به دولت مردان. اما به راستی، چگونه این اعتماد، ساخته می شود؟! و چرا گاهی اعتمادسوزی، جایگزین اعتمادسازی می شود؟!

در نهج البلاغه، پاسخ به سئوالاتی از این دست، عمدتا بر مدار «صداقت در گفتار» و «عدالت در رفتار» می گذرد. اما گمانم این روزها بعضی دست اندرکاران، کم نهج البلاغه می خوانند! نیک اگر بنگری، جای جای سخنان امام اول ما، توصیه به اصحاب صدارت است که؛ اعتمادزایی کن، نه اعتمادزدایی.

واقعا آیا برای یک دولت، بدتر از «لطمه دیدن اعتماد عمومی»، چیز دیگری هم متصور است؟! اگر نیست، -که نیست!- پس چرا بعضی ها این همه راحت، به اعتماد ملت، صدمه می زنند؟! مردم باید تغییر امروز وزیر بهداشت را باور کنند یا قول دیروز حضرات را که؛ تا فلانی هست، من هستم، و تا من هستم، بهمانی هست!! یعنی اینقدر جایگاه معاون اول رئیس جمهور یا سخنگوی دولت، متزلزل است؟!

من ناظر بر نوع مدیریت رئیس جمهور، البته فرض را بر این می گیرم که آقایان رحیمی یا الهام، -و امثالهم!- بدون دانستن نظر فرد اول کابینه، وعده بی خود نمی دهند، لیکن هر چه هست، آسیب دیدن اعتماد مردم به سخن دولت مردان، خطایی نابخشودنی است. چنین رویه ای، فکر کنم نوع خاصی از مدیریت نباشد؛ بی مدیریتی باشد! و دود این بی مدیریتی، کیست که نداند در چشم اعتماد توده های ملت فرو می رود؟!

بدیهی است تغییر کابینه، حق رئیس جمهور است، اما آیا لطمه وارد کردن به اعتماد ملت نیز از جمله وظایف و اختیارات رئیس دستگاه اجراست؟!

در این مقال، من اصلا کاری با کیفیت و کمیت تغییر کابینه ندارم. و به این هم کار ندارم که رئیس جمهور، چگونه و با چه فرایندی از حق خود در زمینه جا به جا کردن های مداوم هیئت دولت استفاده می کند. هر چند در این باره سئوالات اساسی و دغدغه های بی شمار وجود دارد، لیکن نکته مهم تر از این آمد و شدها، و وزیر رفتن ها و سرپرست آمدن ها، مخدوش شدن اعتماد مردم است.

آنی درنگ کنید که برای مقابله با فلان معضل کشور، قرار است وعده معاون اول رئیس جمهور، خود رئیس جمهور، وزیر اقتصاد یا سخنگوی کابینه، برای همگان حجت باشد. آیا با این اعتمادسوزی ها و وعده شکنی ها، اعتبار وعده مسئولین زیر سئوال نمی رود؟! مگر وزیر بهداشت، همان وزیر بهداشتی نبود که به قول آقای احمدی نژاد، «اندازه ۳ تا وزیر مرد کار می کند»؟! ظاهرا مدد از ژورنالیسم باید بگیرم و بنویسم؛ اگر با وزیر بهداشتی که «هلو» بود، آن گونه برخورد شد، وای به حال سرکار خانم دستجردی!!

از آن روز باید واهمه داشته باشند اهالی کابینه که وقتی سخنی گفتند، مردم بگویند؛ «ای بابا! اعتباری به حرف این جماعت نیست»… و از این بدتر، هیچ چیز برای یک دولت، متصور نیست.

دوم: عده ای می گویند؛ عزل و نصب های اخیر، مصارف انتخاباتی دارد. من اما هر چند که خیلی با این ظن مخالف نیستم، لیکن به طرح چند سئوال می پردازم:

آیا دنیایی هم حساب کنی، انتخاباتی هم حساب کنی، سیاسی هم حساب کنی، بهتر است دولت را با دولت مردان موفق ببندی یا با کسانی که خواب های ۳ هزار میلیاردی برای اعتبارت دیده اند؟! سود، حتی سود انتخاباتی، در سیب اخلاص است، یا آسیب اختلاس؟! و آیا رئیس جمهور با وجود وزرای محبوب و فعالی چون خانم دستجردی، افزایش اعتبار پیدا می کند یا دیگرانی که بنای بردن نام شان را ندارم؟!

شاید قصه این باشد؛ یک وقت هایی، آدمی با خودش، با اعتبار خودش، لج می کند! عمل بر اساس لج، رهروی در کج راهه ای است که اتفاقا نه این دنیا سودت می دهد، نه آن دنیا! احتمالا احمدی نژاد خود بهتر از همه می داند که تنها وزیر خانم کابینه اش، از وزرای ممتاز این دولت بوده، اما…

آدمی را به نزدیکانش می شناسند. حیف! نزدیکان خوبی را این دولت از خود دور کرد. ایام نیویورک، باری خبرنگاری، خانم دستجردی را نشانم داد که دارد با تلفن صحبت می کند. گفت: فکر می کنی به آن طرف خط، دارد چه می گوید؟! گفتم: لابد دارد می گوید؛ فلان چیز را از خیابان پنجم منهتن برایت می خرم، بهمان چیز را از خیابان سوم! گفت: نیم ساعت است دارد درباره اوضاع فلان داروی تحریمی حرف می زند که مگر همین چند ماه پیش خودمان نساختیم… پس چرا این همه گران؟!

*** *** ***

پس چرا این همه ارزان، خوبان کابینه از دولت جدا می شوند؟!… پس چرا این همه ارزان، اعتمادسوزی؟! وطن امروز/ ۱۰ دی ۱۳۹۱

متن ۲: خدا قوت وزیر جوانمرد!

تغییر وزیر، حق رئیس جمهور است، گیرم فقط نیم ساعت به پایان دوره ریاست جمهوری اش باقی مانده باشد. اما نکته اینجاست؛ وقتی جا به جایی درون کابینه از حد بگذرد، حاکی از نوعی شلختگی در مدیریت کلان کشور است. این شلختگی وقتی تکمیل می شود که می بینیم تغییر وزرا، اغلب بر مبنای همه چیز صورت می گیرد، الا شایسته سالاری. و لابد همین طور است که بسیاری سایت ها تیتر به طعنه زدند؛ مردترین فرد کابینه از دولت اخراج شد!

گاهی واقعا می مانم بر چه مبنایی رئیس قوه مجریه دست به تغییر وزیر می زند؟ مبنا را اگر انتخابات هم فرض کنیم، باز متوجه «کمیت زیاد» و «کیفیت کم» تغییر وزرا نمی شوم! شاید چاره ای نداریم الا آنکه احساس کنیم مبنای جا به جایی در کابینه، نه حتی سیاست سالاری و انتخابات سالاری، بلکه «رئیس حلقه انحراف سالاری» است!

خانم دستجردی اگر چه اندک ارتباطی با حلقه انحرافی نداشت، -که اگر داشت، برکنار نمی شد!- لیکن با یک سیاست ورزی حساب شده و درست، سعی کرد مسائل مربوط به بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، حتی المقدور درگیر مصائب حاشیه ای و عوارض انحرافی نشود! اگر این پلتیک موثر نبود، بسی زودتر از اینها باید عوض می شد خانم وزیر سابق! سرکار خانم، تمام سعی خود را کرد، بلکه بی نیاز به تملق جریان انحرافی، «متعلق خدمت» باشد، هوای دولت و ملت را با هم داشته باشد؛ برای دولت، وزیری خوب باشد، برای ملت، خادمی نمونه. با همه این مساعی اما جریان انحرافی نشان داد؛ چندی است در دولت، بیش از پیش، حرف اول و آخر را می زند!

انصاف باید داد که آخرین تغییر کابینه -تا لحظه نگارش این متن البته!- به سبب جنس وزیر، کمی دردناک تر از موارد قبلی بوده است. همان اول که خانم دستجردی به عنوان اولین وزیر خانم انتخاب شد، این دغدغه و اضطراب در زن های جامعه -صرف نظر از هر سلیقه و هر عقیده ای- محسوس بود؛ آیا ایشان برای زنان کشور، آبروداری می کند؟! آیا به خوبی از پس پست وزارت برمی آید؟! آیا با عدم مدیریت درست دستجردی، برای همیشه باید قید وزیر شدن خانم ها را زد؟! و آیا با مدیریت فعال و کوشای وی، زنان جامعه می توانند امیدوار باشند که باز هم به عنوان وزیر، راهی به وزارت خانه ها پیدا کنند؟!

جز برای دولت و ملت، گمانم برای قشر زن جامعه نیز خانم دستجردی آبروداری کرد. من هرگز نمی خواهم ادعا کنم ایشان تنها مرد کابینه بود، اما کجا کم آورد از مردان هیئت دولت؟! اگر نه تندتر از ایشان، لااقل پا به پای مردان دوید و ایستادگی کرد و به سبب همین تلاش، خیلی زود تبدیل به چهره محبوب کابینه شد. از سویی با قشر فرهیخته حوزه بهداشت و نخبگان عرصه سلامت، ارتباط مستمر داشت، از سویی جزء وزرایی بود که با ارباب رجوع وزارت خانه تحت مدیریت خود، علی الدوام می جوشید. مدام به این بیمارستان و آن درمانگاه می رفت و از نزدیک پای حرف های ملت می نشست. زلزله که شد، زودتر از همه مردان کابینه، محرم آمال و مرهم آلام زلزله زدگان گردید. چادر به سر، رفت و هم سفره چادرنشینان شد.

این نقد تا حدودی به این دولت وارد است که گاهی نخبه گریزانه، تصمیم می گیرد و غیر کارشناسانه عمل می کند، اما حداقل مردمداری های خانم دستجردی، هرگز سبب کارهای پوپولیستی از سوی ایشان نشد. وانگهی! هم الان می توان به معاونین و مدیران ایشان نگاه کرد، تا بر یک «مجموعه نخبه و کاربلد» در حوزه بهداشت و سلامت، صحه گذاشت.

در مزیت خانم دستجردی، این نکته را هم باید اضافه کرد که از ایراد حرف غیر ضرور به شدت پرهیز داشت. بارها دیده ایم که حرف غلط یک وزیر، چگونه برای هیئت دولت، درد سر درست می کند، اما با اینکه خانم دستجردی به علت اولین وزیر زن بودن، تحت مراقبت دائم رسانه های دوست و دشمن بود، از همه کمتر حرف بی اساس زد.

آدمی گاهی در شناخت دوست حقیقی و دشمن واقعی خود در می ماند. خواه رئیس باشد، خواه مرئوس. خواه رئیس قوه اجرا باشد، خواه آبدارچی فلان اداره در مرز کشور. واقعا افسوس می خورم، وقتی که به لیست خروجی های دولت نگاه می کنم. اصلا فکر نمی کنم خانم دستجردی برای رئیس جمهور، وزیر بدی بوده باشد.

من هرگز خانم دستجردی را از نزدیک ندیده بودم، که سفر به مقر سازمان ملل، دست داد. روز پرواز به نیویورک، خوب یادم هست در محوطه پاویون فرودگاه مهرآباد، خبرنگارها بعضا شیطنت می کردند و سئوالات انحرافی (!) می پرسیدند. همان ایام هم بحث احتمال خروج ایشان از دولت مطرح بود. القصه! سرکار خانم در پاسخ به سئوال یکی از دوستان خبرنگار گفت: «این صندلی اگر قرار بود تا ابد برای من بماند، حتما به من نمی رسید!» و بعد ادامه داد: «وزیر بهداشت هم نباشم، ترجیح می دهم بیشتر محسنات این دولت را بگویم تا معایبش».

باری در نیویورک، بعد از دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، خانم دکتر با اینکه خیلی خسته بود، حیفم آمد فرصت این همسفری را مغتنم نشمرم. رفتم جلو و خودم را معرفی کردم. خندید! اولین حرف را به مزاح گذراند؛ «پس حسین قدیانی شمایی، که کشور را با نوشته هایت می ریزی به هم؟!» باز هم خندید! خندید و گفت: «اینجا هم با همان اتوبوسی که پدرت را برد جبهه، آمده ای؟!» گفتم: «حتی اینجا هم!» چند جمله دیگری بین مان رد و بدل شد. مثلا گفت: «من از زاویه نگاه ولایت، حتی حاضرم قید خوابم را هم بزنم، بلکه دولت موفق تر باشد، اما مشکلات در حوزه بهداشت، یکی دو تا نیست. همه سعی ام بر این است که مشکلات این حوزه، اسیر سیاسی بازی ها نشود. همه سعی ام بر این است آنقدر کار کنم و کار کنم و کار کنم که رئیس جمهور محترم را به وزرای ساعی و فعال دولت بشناسند، نه این و آن… باور می کنی خیلی از کارهای دولت، مغفول می ماند در رسانه ها؟! رسانه های دولتی، یک جور، رسانه هایی هم که از اول، مهری با این دولت نداشتند، یک جور دیگر!… شماها لااقل از همان زاویه دید «آقا»، هوای خدمات دولت را داشته باشید. البته حرف تان را بزنید، نقدتان را بکنید، اما اجازه ندهید خدمات شبانه روز، بدون رسانه بماند».

*** *** ***

آری! همچین وزیری را از دست داد دولت. من به نیت سفرنامه نویسی رفته بودم سازمان ملل. باید نکته سنجی می کردم و ریزبینی! و باید می دیدم؛ بعضی همراهان رئیس جمهور، متاسفانه هنگام حضور در نیویورک اصلا کاری با داخل کشور نداشتند که حوزه تحت مدیریت شان در ایران، چگونه است حالش؟! اما چگونه از یاد ببرم خانم دستجردی از هر فرصتی استفاده می کرد، بلکه تلفنی در جریان کارهای وزارت بهداشت باشد؛ «این را حتما شخصا برو بررسی کن»، «این را بگذار خودم بیایم»، «اول با معاون تماس بگیر، بعد» و…

از هیئت همراه، بودند کسانی که با یک چمدان آمدند نیویورک و با همان چمدان برگشتند، مثل سرکار خانم مرضیه وحید دستجردی. کاش حلقه انحراف، فقط با وزیر بهداشت مشکل داشته باشد. متاثر از «مرض ۳ هزار میلیاردی»، می ترسم کلا با بهداشت کابینه مشکل داشته باشد! خلاصه که بهداشت، وزیر جوانمردی از دست داد… خدا قوت سرکار خانم!  

۲ متن آخر صفحه «۰۶ : ۲۰» وبلاگ «قطعه ۲۶»

– «آه» می گیرد، نه «دادگاه»

– تیر خلاص و مزد اخلاص 

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. ف. طباطبایی می‌گوید:

    مرضیه وحید دستجردی در سال ۱۳۳۸ در شهر تهران متولد شد. تحصیلات عالی خود را در سال ۵۴ در رشته پزشکی دانشگاه تهران (علوم پزشکی تهران) آغاز کرد و در سال ۶۷ موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته زنان و زایمان شد. وی فرزند پزشک خدوم زنده یاد دکتر وحید دستجردی رئیس فقید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است.

    وی در مجلس شورای اسلامی در دوره های چهارم و پنجم نماینده مردم تهران بود…
    وی به عنوان معتمد و هیئت اجرایی چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهر تهران معرفی شده بود. دکتر وحید دستجردی در سال ۶۶ به عنوان یکی از سه‌ تن‌ از اعضای‌ شورای‌ فرهنگی‌ و اجتماعی‌ زنان‌ مصوب‌ شورایعالی انقلاب‌ فرهنگی انتخاب شد. وی همچنین از سوی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به عضویت هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان منصوب شده است.

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “از آن روز باید واهمه داشته باشند اهالی کابینه که وقتی سخنی گفتند، مردم بگویند؛ «ای بابا! اعتباری به حرف این جماعت نیست»… و از این بدتر، هیچ چیز برای یک دولت، متصور نیست.”

    متاسفانه این اتفاق افتاده و بیشترین مقصر هم خودشان هستند. ریسک می کنند؛ ریسک های سراسر باخت! امروز معایبی برای دکتر دستجردی ردیف کرده اند که ایشان سال فلان در ستاد فلان کس بود و چند سال پیش مواضعش در مورد فلانی خیلی معتدل بود و …!
    تعجبم از این است که همه این مسائل مربوط به قبل از وزارت ایشان بود و اگر این همه عیب داشتند، چه طور وزیر شدند و چند وقت پیش نمره ۲۰ گرفتند از جناب دکتر؟!!!

    “چرا این همه ارزان، اعتمادسوزی؟!”

  4. بنده خدا شاید آلا می‌گوید:

    دستتون طلا
    حرف دل ما رو زدید…
    امیدوارم آقای رئیس جمهور نه در مقابل ملت، که به احتمال زیاد پاسخ قابل قبولی ندارند بلکه در پیشگاه حق تعالی دلیل موجهی داشته باشند.

  5. بشیر می‌گوید:

    سلام.
    خدا قوت سرکار خانم…
    تشکر.

  6. ف. طباطبایی می‌گوید:

    سپاس آقای قدیانی.

    خدا قوت خانم دکتر!
    از اولین وزیر زن جمهوری اسلامی، حس خوبی تو ذهنم موندگار شد. البته برکناری دکتر دستجردی، یکی از ناراحت کننده ترین تغییرات دولت بود.
    آقای رئیس جمهور هم اونایی رو که باید، عوض نمی کنه ولی اونایی که نباید رو…!!

  7. برف و آفتاب می‌گوید:

    خدایی خیلی دوست داشتنی بود خانم دستجردی. همیشه خندون. احمدی نژاد خیلی داره دلمونو می‌سوزونه.

    چند وقت پیش که تو جلسه‌ی هیئت امنای دانشگاه آزاد بود فکر کنم؛ که خانم دستجردی هم بودند؛ با خودم گفتم نکنه که این هم با اون‌هاست که از دولت اخراجش نمی‌کنند!!

    اینطوری اگه حساب کنیم؛ اخراج شدن از این دولت، باعث آبرو و اعتبار گرفتن‌ کسانی که اخراج می‌شن می‌شه!

  8. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا اگر عزل و نصب وزرا بر اساس «رئیس حلقه انحراف سالاری» باشد (که ظاهرا هست)، چه توجیهی دارند؟!
    تاثیری که این تغییرات بر روان مردم می گذارد، قابل جبران است؟!
    امیدوارم دلیل موجهی وجود داشته باشد!

  9. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آدمی گاهی در شناخت دوست حقیقی و دشمن واقعی خود در می ماند…
    خواه رئیس باشد، خواه مرئوس. خواه رئیس قوه اجرا باشد، خواه آبدارچی فلان اداره در مرز کشور و خواه…!!
    .
    .
    واقعا افسوس…

    شاید قصه این باشد؛
    یک وقت هایی، آدمی با خودش، با اعتبار خودش، لج می کند!

  10. مسعودساس می‌گوید:

    “آری! همچین وزیری را از دست داد دولت.”

    خلایق هر چه لایق!

  11. زهرا می‌گوید:

    واقعا نمی دونم برای این برکنار کردنا با کسی هم مشورت میکنه؟ آخه نمی شه که، به همین راحتی؟ اون که باید بره زندان نمی ره، اون که نباید بره میره، اون که باید اخراج شه نمی شه، اونی که نه میشه. واقعا چه خبر شده، دارن چی کار می کنن؟

  12. موسی می‌گوید:

    بسم الله
    خدا قوت ..

  13. بانو می‌گوید:

    خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی!
    نه برای وزیر خوب بودنتان، نه برای آبروداری از زنان، نه برای جوانمرد بودنتان، برای خوب بودنتان، برای خدایی بودنتان و برای باملت بودنتان از شما متشکریم.

  14. دی می‌گوید:

    میدونید! این چند ماهه اخیر فکر میکنم، رئیس جمهور هم بازیگر اصلی میدان فتنه شده است.

  15. ناشناس می‌گوید:

    بدجوری بوی انحراف میاد!

  16. شیدا می‌گوید:

    انگار یه کسى، مامور شده، همه وعده هاى خوب و شعارهاى زیباى احمدى نژاد “٨۴” را با خاک یکسان کند!
    افسوس! و دریغ!

  17. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون داداش حسین بابت هر دو متن؛
    خانم دکتر دستجردی، وزیر لایقی بودند و ممنونیم از زحماتشان.

    حسرت نیروی هایی را می خورم، از سر لج بازی از دست رفتند و قطعا این اتفاقات در شان نظام اسلامی مان نیست!

  18. به جای امیر می‌گوید:

    پس فردا…! (گفت و شنود)

    گفت: شبکه بی بی سی در گزارشی گفته است؛ «انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران با استقبال روبرو نشده است»!
    گفتم: ولی از چندماه قبل موضوع انتخابات به بحث اصلی همه رسانه ها و محافل سیاسی در ایران تبدیل شده و همه جریانات درباره آن بحث و فعالیت می کنند.
    گفت: بی بی سی می گوید بهترین دلیلی که نشان می دهد از انتخابات استقبال نشده این که هنوز حتی یک نفر هم برای نامزدی ریاست جمهوری ۹۲ ثبت نام نکرده است.
    گفتم: خب! برای اینکه هنوز زمان قانونی برای ثبت نام فرا نرسیده است.
    گفت: عجب خل و چل هایی دور هم جمع شده اند.
    گفتم: چه عرض کنم؟! از یارو پرسیدند کی وارد این شهر شدی؟ گفت؛ پس فردا! گفتند؛ پس فردا که هنوز نیامده؟ و یارو جواب داد؛ آخه خیلی عجله داشتم، زودتر آمدم!

  19. منتقد می‌گوید:

    آقای قدیانی شما تا به حال این ۳ هزار میلیارد رو صد بار کوبوندی تو سر دولت. خوب مدارکت رو روکن. از دولت که دیواری کوتاهتر پیدا نمیشه، خوب از چی میترسی؟ روزی هزار تا تهمت ناروا در قالب طنز به دولت میزنی، بدون اینکه حتی چند جمله برای اثبات حرفات بزنی. میگی تو هواپیما داشتی تمام مدت قرآن میخوندی. بعد میای یه عالمه از کار های آقای مشایی میگی، که داشته تو هواپیما ریا کاری میکرده، چون دائماً داشته تظاهر به نماز خوندن میکرده. فرضاً میکرده. شما داشتی تمام مدت تو هواپیما قرآن میخوندی یا داشتی تمام مدت حرکات آقای مشایی رو مانیتور میکردی برای مسخره کردنش؟ ریاکار کیه، شما یا آقای مشایی؟ تا به حال صد بار گفتی ۳ هزار میلیارد. بر طبق اطلاعات داده شده از قوه قضائیه، شرکت آریا هزار میلیارد تومن وثیقه در بانک گذاشته ودو هزار و هشتصد میلیارد تومن وام گرفته(که هزار میلیارد وثیقه بوده، میمونه هزار و هشتصد میلیارد تومن). اولش گفتن چون ارزش شرکت آریا بالغ بر چهار هزارو پانصد میلیارد تومن هست، ما نمیتونیم اسم اختلاس روش بذاریم و این تخلف محسوب میشه، بعد هزار و هشتصد میلیارد تومن وام شد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی. من کنجکاو هستم، الان که هزار و هشتصد میلیارد تومن وام به بانک مسترد شده، اموال چهار هزارو پانصد میلیارد تومانی شرکت آریا الان کجاست، و داره صرف چه اموراتی میشه؟
    چرا رییس بانک صادرات و ریس سازمان بازرسی کشور و یا نمایندگانی که در مظان اتهام قرار داشتند هیچوقت بازخواست یا توبیخ نشدن ؟ شما حتماً یادتون میاد بعد از دو سه سالی از فتنه ۸۸، یه آقایی تازه یاد کاهش روابط با انگلیس افتادن، همون چند روز قبلش قوه قضاییه فرمودن خانواده ایشون با شرکت آریا روابط تجاری داشتن و باید در این مورد تحقیق بشه.
    شما چطور دراین موارد کنجکاو نمیشی؟ من برام عجیبه که خانواده شما و قوم و خویشاتون همه از احمدی نژاد متنفرین، ولی کیپ تو کیپ پشت هییت رییسه مجلس ایستادید.
    مطمئن باشین حق و حقوق محرومین رو اون آقایی که با مرسدس بنز شون تشریف آورده بودن مجلس ترحیم پدر آقای رسایی، و با ۲۶۰ هزار رأی فکر میکنن خودشون و فک وفامیلشون صاحب این مملکت هستند، احیاء نخواهند کرد.
    حالا هم آقای باقر لام دیگه وزیر بهداشت نیستن، طوری که نشده. لام کمتر، مملکت بهتر.

  20. عمار می‌گوید:

    از دیروز که این خبر را شنیدم، حسابی به هم ریخته ام!!!
    هر روز، بیشتر از دیروز، به مظلومیت جمهوری اسلامی و حضرت ماه پی می برم.
    افسوس.
    .
    .
    .
    و اما خدا قوت سرکار خانم.
    خاطرت خیلی عزیزه نیروی ارزشی حضرت آقا.

  21. مجنون می‌گوید:

    حیف شد!

  22. majid می‌گوید:

    سلام حسین آقا
    متن خوب و درستی بود با اکثر آن موافقم الا با بخشی که نوشته بودی: “وانگهی! هم الان می توان به معاونین و مدیران ایشان نگاه کرد، تا بر یک «مجموعه نخبه و کاربلد» در حوزه بهداشت و سلامت، صحه گذاشت.” این رو تایید نمی کنم. لنکرانی هم وزیر خوبی بود و در یک کلمه هلو!! اما واقعا موفقیت لنکرانی مدیون تیم قوی معاونینش بود که آنها هم مورد خشم انحرافیون قرار گرفتند. ولی خانم دستجردی معاونین کاربلدی نداشت. البته بی تاثیر نبود محمد باقر لاریجانی در تصمیمات این وزیر زن کابینه. ولی حیف شد که عوض کردنش. درمورد اینکه نوشتی اعتماد مردم از بین می رود می خواهم بگم کدوم اعتماد؟!؟ هر موقع گفتند فلان جنس ارزون می شود اتفاقا برعکس آن را آنقدر دیده ایم که به حرف بقالی سر کوچه شهید مسعود رضوان من بیشتر اعتماد دارم تا حرف فلام معاون و فلان مدیر!!!

  23. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۷۹* امیرالمومنین حضرت على علیه ‏السلام:

    در هر کارى صلاح همگان را رعایت کن نه خواص را، زیرا خشم عمومى، رضا و خوشنودى چند تن اطرافى خاص را پایمال مى سازد و خشم چند تن در برابر خوشنودى عمومى اهمیت ندارد…

    (نهج البلاغه، نامه ۵۳)

    “شاید چاره ای نداریم الا آنکه احساس کنیم مبنای جا به جایی در کابینه، نه حتی سیاست سالاری و انتخابات سالاری، بلکه «رئیس حلقه انحراف سالاری» است!”

  24. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    درسته که حق رییس جمهور است؛ تغییر ورزا، اما کلی حدیث و روایت داریم که در انتصاب کردن، فقط به شایستگی افراد توجه کنید و اگر کسی را به کار بگیرید و اما بدانید که بهتر و مفیدتر از او هم کس دیگری هست؛ به پیامبر و همه مسلمین خیانت کردید؛ حالا هم اگر دکتر واقعا فکر کرده، کسی را که گذاشته در این چند ماه باقی مانده میتواند عملکرد بهتری داشته باشد (آنهم برای وزارت خانه ی عریض و طویلی که فقط چند ماه طول میکشه که فرد جدید با معاونین و روسای دانشگاه های علوم پزشکی و… آشنا بشود) که حرفی نیست اما اگر…

  25. حسن .ب می‌گوید:

    سلام.
    حاج حسین خسته نباشی.
    ممنون از متنی که راجع به خانم وزیر نوشتی…
    به عنوان یک ایرانی از زحمات ایشون کمال تقدیر و تشکر را دارم و امیدوارم که هر جه باشن زیر سایه ولایت و صاحب الزمان سربلند باشند.
    یک نکته از سوالتون درباره ۹ دی یک مقاله نوشتم تو وبلاگمون یک جا هم یواشکی از تو اسم آوردم وسطا…
    بعد از خوندن “نه ده” دوست داشتم ببینمتون ولی توفیق نشده.
    ایمیلتون رو ندارم دوست داشتم باهاتون ارتباط داشتم.
    یازهرا

  26. ناشناس می‌گوید:

    سلام

    راستش با شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم. چرا آقای رئیس جمهور؟ چرا رئیس آموزش و پرورشت رو کنار نگذاشتی؟ وقتی گفت: تمام مدارس کشور از وجود بخاری های نفتی راحت می شن………………….؟!

  27. ناشناس می‌گوید:

    خانم دستجردی؛

    ممنون به خاطر زحماتتون. اجرتون با خدا

  28. رضا می‌گوید:

    خیلی زیبا بود… امیدوارم خود ایشون هم این متن رو بخونن!

  29. کورش می‌گوید:

    حسین جان! بازم از نوشته هات لذت بردیم. دمت گرم

  30. بنده خدا می‌گوید:

    دکتر مهدی کوچک‌زاده:
    فضاسازی رسانه‌ای در خصوص برکناری یک وزیر مقدمه فتنه جدید است.
    دکتر مهدی کوچک‌‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار با بیان این‌که «رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند اگر اختلافی میان مسئولین دولتی وجود دارد، نباید این مسئله را به داخل جامعه بکشانند» گفت: رهبر انقلاب به طور دقیق یکبار این بیانات را پس از سخنان التهاب‌آفرین خانم دستجردی ایراد کردند که ایشان گفته بود آب تهران آلوده است و اصرار هم بر این ادعا داشتند و بنده هم به عنوان یک کارشناس در این زمینه و عضو شورای آب می‌دانستم مطلب به گونه‌ای که ایشان می‌گفت نبود و حتی وزارت نیرو هم چنین نظری نداشت اما مع‌الاسف خانم وزیر به طور مکرر این مسئله را در فضای رسانه‌ها مطرح می‌کرد و باعث نگرانی مردم و التهاب در جامعه می‌شد و زمینه سوءاستفاده سرمایه‌داران، بعضی صاحبان کارخانه‌های آب‌معدنی و بیگانگان را فراهم می‌کرد.
    دکتر مهدی کوچک‌زاده در ادامه افزود: اخیراً علی‌رغم تذکر صریح رهبر معظم انقلاب ایشان مجدداً اختلافی که با رئیس‌ بانک مرکزی یا مسئولان اقتصادی مبنی بر تخصیص ارز برای دارو داشت را رسانه‌ای کرد و دعوای مسئولین را به میان جامعه و فضای افکار عمومی کشاند.
    رئیس‌جمهور مردانگی کرد
    کوچک زاده اضافه کرد: من پیش از برکناری خانم دستجردی اعلام کردم آقای رئیس‌جمهور مرد باش و وزیری را که به حرف رهبری گوش نمی‌دهد برکنار کن. گفتم آقای احمدی‌نژاد وزیری که اختلافات داخلی دولت را رسانه‌ای می‌کند و به میان جامعه می‌آورد عوض کن و اجازه نده احساسات مردم در آستانه انتخابات با مواضع خانم وزیر جریحه‌دار شود. من حتی به خود خانم وزیر گفتم: خانم وزیر اگر راست می‌گویید و اگر اینقدر فساد در زیرمجموعه شما هست که دارو وارد نمی‌شود و به جایش غذای سگ وارد می‌شود و شما نمی‌توانید کنترل کنید ، میز و پست را رها کرده و استعفا بدهید و اگر دروغ می‌گویید خدا عاقبتت را به خیر کند که اینطور با یک دروغ مردم را نگران می‌کنید و می‌گویید دولت اسلامی پول برای تهیه غذای سگ می‌پردازد اما برای واردات دارو ارز نمی‌دهد!
    ———————————————————————–
    در عدم موفقیت خانم وزیر همین بس که ایشان انواع و اقسام مشکلات وزارتخانه خود را در رسانه‌ها مطرح می‌کرد به گونه‌ای که این تصور در ذهن نقش می‌بست که این وزارتخانه تنها چیزی که دارد «مشکل» است و دیگر هیچ. هرچند به نظر نمی‌رسد این اظهارات بی‌هدف دنبال می‌شده؛ اظهارات و اقدامات خانم دستجردی و معاونین ایشان گویای آن است که جریانی خاص در داخل و خارج از وزارت بهداشت و در شرایط تحریم و فشارهای بین‌المللی، قصد القای عدم موفقیت مدیریت کلان کشور در عرصه سلامت کشور را داشته و این ادامه همان پروژه‌ای است که در سایر بخش‌های اقتصادی و مرتبط با معیشت مردم در ماه‌های گذشته نیز تجربه شد، این کار ادامه خواسته همان جریانی است که قیمت مرغ را افزایش داد، صف‌های طویل برای خرید سکه طلا در مقابل بانک‌ها را شکل داد، مطالبات بدون توجیه ارزی را در کشور بالا برد.
    قیمت هر چیزی از مسکن و زمین گرفته تا فرآورده‌های لبنی و پیاز و گوجه را بالا و پائین کرد و حالا سلامت مردم را هم بازیچه خوبی برای هدف قراردادن موفقیت‌های این دولت تشخیص داده است.

  31. نوید می‌گوید:

    خدا رو شکر که تغییرش داد
    اما قدری دیر این کارو کرد

  32. آرزو می‌گوید:

    آقای فلان و چنان که تا آقای رئیس هست، تو هستی و تا تو هستی خانم وزیر!
    امروز خانم وزیر نیست پس نه تو هستی و نه…

  33. دلخون می‌گوید:

    این خانم تنها مرد کابینه احمدی نژاد بود….
    آقای احمدی نژاد! شما که گفتید تا وقتی هستید خانم دستجردی هم هست… پس چرا دروغ گفتین؟؟؟

  34. برف و آفتاب می‌گوید:

    جناب منتقد!

    شما اول ثابت کن آقای قدیانی کجا گفتند که تمام مدت قرآن می‌خوندند!

    همه‌ی حرفاتون همینطوریه دیگه!!

  35. دلسوخته می‌گوید:

    واقعا چرا خانم دکتر که اینقدر زحمت کش بودند باید عزل شوند؟!
    تف به ریاست و حب دنیا
    خانم دکتر زحمات شان و محبت شان تا ابد باقی می ماند و اجرشان را از خدای متعال می ستانند…

    طرف حساب خانم دکتر دستجردی فقط خداست

  36. سجاد می‌گوید:

    حداقل بزارین یه نظر مخالف باشه!!
    دکتر کوچک زاده:
    خانم دستجردی بیش از یک سال قبل علیرغم تاکید وزیر نیرو بر سالم بودن آب تهران(که من هم به عنوان کارشناس آب و عضو شورایعالی آب همین اطلاع را دارم)با طرح نسنجیده یک مطلب غلط(آلوده بودن آب تهران!) موجب ایجاد التهاب در جامعه از یکطرف و سرازیر شدن میلیاردها به جیب بطری پر کن ها از طرف دیگر شد که رهبری در آن ایام در تذکری کلی از وزرا خواستند حرفهایشان را در جلسات دولت با هم بزنند و هماهنگ باشند مجددا اخیرا هم با ادعاهایی غلط در رسانه ها مبنی بر عدم پرداختن ارز برای دارو و پرداخت ارز برای دسته بیل و چوب بستنی و ذین اسب و غذای سگ!! از سوی بانک مرکزی اختلاف و عدم هماهنگی درون دولت را به میان مردم کشاندند ، عجیب تر آنکه حاضر به قطع همکاری با دولتی که بنا بر ادعای ایشان غذای سگ و ذین اسب را بر داروی مردم ترجیح می دهد نبودند من با استناد به این موارد و مواردی که از همکار محبوب ایشان آقای باقر لاریجانی می دانم و فعلا نیازی به گفتن آنها نمی بینم خواستار عزل ایشان بودم که الحمدلله واقع شد.

  37. فائقه می‌گوید:

    واقعا که…

    یکی از بین خود دولتی ها هم یه چیزی میگه -یه انتقاد از اوضاع ارز و…- رئیس جمهور باهاش اینطوری رفتار می کنه!!
    کشته ی دموکراسی احمدی ن‍‍ژادم.

  38. استان گلستان شهرستان مینودشت می‌گوید:

    سرکار خانم دستجردی

    خداقوت………………………

  39. به جای امیر می‌گوید:

    ترمز (گفت و شنود)

    گفت: «فرهاد-ز» یکی از ضد انقلابیون فراری در صفحه فیس بوک خود نوشته است «پیروزی جنبش سبز(!) خواب خوشی بود که حزب اللهی ها آن را به کابوس تبدیل کردند.»
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت: نوشته است «محال است که یک بار دیگر هم فریب خاتمی و موسوی و کروبی را بخورم.»
    گفتم: حالا چرا این حرفها رو می زنه؟
    گفت: نوشته؛ «در آن هیاهوی رسانه های داخلی و خارجی چه تصورهایی که به ذهنمان خطور کرد ولی همه نقش بر آب شد.»
    گفتم: یارو می گفت؛ خواب دیدم یک ماشین مدل بالا دزدیده ام و دارم فرار می کنم که یکی پرید جلوی ماشین و محکم زدم رو ترمز، یکدفعه از خواب پریدم، دیدم پام گرفته به لحاف و اونو پاره کرده!

  40. لعنت بر پدر پسر شجاع می‌گوید:

    ……………………..

  41. ح ص‌ن می‌گوید:

    آدم نمیدونه باید چی بگه!

  42. ح ص‌ن می‌گوید:

    در جواب سجاد عزیزی که به نقل از کوچک زاده گفتند: “مجددا اخیرا هم با ادعاهایی غلط در رسانه ها مبنی بر عدم پرداختن ارز برای دارو و پرداخت ارز برای دسته بیل و چوب بستنی و ذین اسب و غذای سگ!! از سوی بانک مرکزی اختلاف و عدم هماهنگی درون دولت را به میان مردم کشاندند”

    پس چی؟ شما نظرتون این بود که وزیر بشینه و هیچی نگه؟؟ عزیز من، وارد کردن غذای سگ به جای دارو! یک چیز کوچکی نیست! فاجعه است! انتظار داری وزیر ساکت بنشیند! که اگر چنین میکرد اینقدر محبوب نبود؛ و اینکه کوچک زاده گفته پس چرا قطع همکاری نکرده!! باز هم نشان از ضعف سیاسی ایشان داره(با اینکه من ایشون رو دوست دارم) چرا که هدف دکتر دستجردی، خدمت به بهداشت کشور است، با استعفا چه خدمتی میکرد؟ آن هم در این چند ماه آخرِ دولت!! بعضی ها عادت کرده اند که یک چیزی بگویند، انگار حرف نزنند نمی شود!

  43. ح ص‌ن می‌گوید:

    اینم بگم؛ کوچک زاده که گفته احمدی نژاد باید این وزیر را به دلیل گوش ندادن حرف رهبری(که البته من نمیدونم واقعا چی رو داره میگه ایشون!) کنار میذاشت، اگه اینطوریه، پس احمدی نژاد خودش باید در قضیه مشایی، و گوش ندادن به توصیه رهبری، استعفا می داد!

  44. بی نشان می‌گوید:

    آخرش حضرت عباسی علت برکناریش چی بوده؟

    اگه می دونی بگو… اگر نه؟!
    شکر خدا که هنوز مدیر شلخته ای هست که بدون اینکه علت کارشو بدونی، میتونی احتراما تو وبلاگت رسما بهش بگی “شلخته”، “نخبه گریز”، “اعتماد زدا”، “انحرافی”، “اختلاسی”و… دادگاهی نشی!

    و شکر خدا که این مدیریت شلخته، حداقل یه دونه وزیر محبوب داشته که بعد از برکناریش بشه تعریفی!

    تا نرفتن که حیف قلم قدیانی!!

    وقتی رئیس جمهور بعدی از خانواده معاون اجرایی خانم دستجردی بشه، چرخش قلم قدیانی دیدنیه! شاید اون زمان دیگه بنویسه “روسای قوا همه برادرند. فاصلحوا بین اخویکم.”

  45. لعنت بر پدر پسر شجاع می‌گوید:

    …………………

  46. مقداد می‌گوید:

    با سلام؛
    می دونم دیر دارم نظر میدم، ولی یه نوشته از آقای کوچک زاده خوندم کلی حرص خوردم!
    جوابشونو هم دادم.
    میخواستم بدونم نظر شما چیه؟

  47. هستی می‌گوید:

    خداحافظ خانم وزیر!
    شما رو به خیر و مارو به… به درک… گور بابای ملت اصلا…
    باید دوستت میداشتیم… فرصت نشد…

  48. ترنم می‌گوید:

    تحلیلتون فوق العاده بود.

  49. سجاد می‌گوید:

    دقت کردین! از چند مصوبه اخیر، چند تاش مخالف قانون اساسیه!!
    از قول کدخدایی!!

  50. سجاد می‌گوید:

    ……………………

  51. جمکرانی می‌گوید:

    خدا قوت دستجردی
    خدا قوت قدیانی

    دستجردی مرد این کابینه بود
    فکر و ذکرش کار و دل بی کینه بود
    دستجردی خانه اش آباد باد
    تحت الطاف علی دلشاد باد

  52. کورش می‌گوید:

    شروع رسمی نظرسنجی از ۱۲ دیماه.

    نتایج ۱ بهمن ماه اعلام خواهد شد و بلافاصله نظرسنجی مربوط به ماه بهمن در وبلاگ قرار داده خواهد شد.

    لطفا در نظرسنجی ما شرکت نمائید.

    تا به الان ۲۳۷ فرم به دست ما رسیده که با توجه به آمار بازدید کم می باشد. لطفا در این راه ما را همراهی نمائید. با تشکر از عزیزانی که تا به الان شرکت کردند.

    http://iran-election2013.blogfa.com/

  53. م.طاهری می‌گوید:

    خدا قوت مرضیه خانم وحید دستجردی!

  54. طه می‌گوید:

    خداحافظ خانم وزیر…
    خبر را که خواندم یک آن شوکه شدم که نکند خدایی ناکرده برای جناب معاون اول و جناب رئیس جمهور اتفاقی افتاده یا چه می دانم هر دو بی خبر گذاشته اند رفته اند کانادایی جایی. آخر خود جناب معاون اول گفته بود که تا ما دو بزرگوار هستیم، خانم وزیر هم هست. کمی که پیگیری کردم دیدم نه، این دو بزرگوار هستند امّا خانم وزیر« کوله بار تنهاییش را برداشته و به سمتی رفته که درختان حماسی پیداست!». به راستی که عبرت ها چه زیادند و عبرت گیرها چه کم! آخر یکی نیست بگوید خانم وزیر، شما که خودت در کابینه بودی، شما که خودت شاهد بودی چه بر سر متکی خدابیامرز در سنگال آمد، شما دیگر چرا؟ بیکار بودید و گیر الکی دادید و روی حرف رئیس جمهور حرف زدید؟ حالا خوب است که اسم پستتان مشخص کننده ی خیلی چیزهاست وگرنه معلوم نبود چه میشد. خانم جان، وزیر یعنی و بعلاوه ی زیر، و رو که نیست که اینگونه صحبت کردید. وزیر همیشه تا بوده زیر دست بوده و تا هست باید باشد. واقعاً از شما بعید بود روی حرف رئیس جمهور حرف بزنید. هرچه بود مافوق شما بود و خودش هم شما را آورده بود. مگر یک چشم گفتن و یک رئیس دانشگاه را عوض کردن و سکوت ارزی چقدر سخت بود که شما آن کار دیگر را کردید. درست است یک زمانی جناب رئیس جمهور در دفاع از شما گفت « حضور بانوان در کابینه موجب اعتماد به نفس زنان کشور، موجب ایجاد انگیزه و نشاط در دختران و جوانان عزیز ما برای رشد است. اینها می‌توانند یک الگو و معیار عینی در برابر دختران و جوانان کشور باشند» امّا شما باید می دانستید که این حرف دلیلی نمی شود که بخواهد در ایجاد انگیزه و نشاط در دختران و جوانان افراط کند و حتماً در صورت نیاز جلوی افزایش نشاط را خواهد گرفت تا از عواقب آن جلوگیری کند. به هر حال اکنون با خاطری آسوده به طبابت خویش بپردازید که نان در سزارین است نه در سیاست بی قوم و خویش!

  55. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    – نمره بدهم؟!
    – نمره بدهید!
    – ۲۰ (بیست!)
    ……………
    سوال خبرنگار این بود:
    عملکرد بانوان را در کابینه چطور می بینید؟

    یا علی

  56. محصل می‌گوید:

    داستان ریاست حمهوری احمدی نژاد هم شده داستان قلعه حیوانات نوشته جورج اوول. این رمان دربارهٔ گروهی از حیوانات است که انسان‌ها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند می‌رانند و خود ادارهٔ مزرعه را به دست می‌گیرند، ولی پس از مدتی این انقلاب به حکومتی خودکامه با شرایط مشابه قبل تبدیل می‌شود.

  57. فدایی رهبر می‌گوید:

    واقعا سوختم وقتی خانم دستجردی برکنار شد، و بین وزرا تنها فرد سخت کوش و ولایت مدار بود، امیدوارم راهشو سرپرست جدید ادامه بده

  58. Prc77 می‌گوید:

    زیباست…

  59. سیداحمد می‌گوید:

    به به… جناب فدایی رهبر!

  60. فدایی رهبر می‌گوید:

    مخلصیم و چاکریم سید احمد جان

  61. سید می‌گوید:

    آقای قدیانی را در چهار سال قبل نظراتش را دیده ام. قلم خوبی دارد اما ثبات فکریش را خیلی یقین ندارم، خب آدم است این بنده خدا هم.
    آنقدر حق و حق کرد برای دکترشان که… البته این حق رئیس جمهور است و… که حالمان را منقلب نمود که برویم سری بزنیم به قطعه ۲۶ سر مزار شهید پلارک آنجا تجدید کنیم وضوی دلمان را و بگوئیم ایشان هیچ حقی ندارد که بخواهد با احساسات این مردم بازی کنند، مگر این آدم با آن معاون کلانتر اول شان حقی دارند که بخواهند با خون این همه شهید خفته در قطعات شهدا بازی کنند آخر…..

  62. ناشناس می‌گوید:

    سلام!

    امیدوارم نظرم رو بدونید که حقیقت است و سر خودم آمده که نشستم می نویسم؛ تایید کنید تا شاید راه ادامه تحصیلمون باز شد…
    خانم دستجردی وزیر خوبی بودند و در خیلی زمینه های بهداشت از جمله پزشک خانواده که طرح خیلی خوبی بود زحمت کشیدند واجرایی کردند، خدا خیرشان دهد و این نحوه برکنار کردنشان از وزارت صحیح نبود، اما اگر ناراحت شدند از این نحوه برکناری، یادشون باشه حتما روزی عده ای رو ناراحت کردند و کار خدا بی حکمت نیست! یک روزی سال ۹۰ بعد از قبولی عده ای از بهداشت مدارسی ها در کارشناسی ناپیوسته بهداشت عمومی، از وزارت ایشون دستور دادند کاردانی های بهداشت مدارس، نمی توانند در دانشگاه آزاد رشته بهداشت عمومی ادامه بدهند، مگر با پیش دانشگاهی! اونم کسانی که از فنی و کار دانش آمده بودند و مدرک دیپلم شان نیاز به پیش دانشگاهی نداشت تا بروند دانشگاه دولتی که اصلا کاردانی رشته بهداشت مدارس در هیچ دانشگاه دولتی وجود ندارد که برای ادامه تحصیل توقع کنند حتما وارد دانشگاه دولتی بشیم یا پیش دانشگاهی بگیریم! (آن هم زمانی که می خواد پیش دانشگاهی برداشته بشه) یعنی تقریبا کاردانی بهداشت مدارس که از دیپلم کاردانش به این رشته می آد برای ادامه تحصیل هیچ! خوب لااقل آن دسته از قبولی های قبل از اعلام چنین اطلاعیه ای رو اجازه ثبت نام می دادن، نه بعد از کنکور دادن و قبول شدن موقع ثبت نام بگن نمیشه! راه بسته هست! چقدر دل که امید تحصیل و حتما خدمت در این مسیر رو داشتن شکسته شد! امیدوارم این راه سخت رو آسونش کنند. اینم ماها که حتی کلاس تقویتی کاردانی به کارشناسی نیست، فقط کنکور آزمایشی است -و مشکل بتوانیم در دانشگاه دولتی قبول شویم. آخر لااقل وزیر جدید فکری به حالمان کنند؛ ان شاالله

  63. دانشجوی مسلمان ایرانی می‌گوید:

    آقای قدیانی اما من شنیده بودم که حضرات لاریجانی به آقای رئیس جمهور فشار آورده اند که باید خانم دستجردی رو بردارن!! حالا چرا، نمی دونم……..

  64. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    چه چیزهایی آدم می شنود این روزها!
    روسای قوای دیگر چه کار دارند به وزارت بهداشت؟! که تازه بخواهند فشار هم بیاورند.
    دکتر احمدی نژاد کی به حرف لاریجانی ها گوش داده که حالا بار دومش باشد؟!
    تا اینجایی که ما متوجه شده ایم، در دولت تصمیم گیر نهایی جناب اسفندیار است و لاغیر…

  65. mahdi می‌گوید:

    جناب قدیانی

    بقول آن عزیزی که گفت: قلم خوبی داری اما چرخش آن ناخوب است. اگر وزیر بهداشت عوض شد، لابد راه عوضی رفته یا با قطب نمای لاریجانی طی طریق می کرده. شما که سنگ وزیر را به سینه می زنی، بهتر است در این ایام سینه بزنی در عزای معلم اخلاق که حتما به شما گوش زد کرده که آنقدر آبروی آدمارو خرج نکنی. اینم یادت باشه احمدی نژاد بود که در مقابل آن خانواده کذایی ایستاد…

  66. یک خانم پزشک می‌گوید:

    با سلام؛
    اونقدر هم که شما فکر می کنید خوب نبودند. به عنوان یک پزشک فوق تخصص برای مشکلات تعهداتم بیش از یک سال هست که نتونستم با معاون ایشون یک ملاقات ۵ دقیقه ای داشته باشم. ضمن اینکه یکی از حضرات نماینده که خوردن جام زهر رو به آقا پیشنهاد کردند بعد از اینکه رد صلاحیت شدند، معاون معاونشون شدند.

  67. حسین پورمعیری می‌گوید:

    سلام؛
    وزیر خوبی بودند اما مقاومت و حمایت از طیفی مقابل دولت و همگرایی با آنها بیشتر باعث این تغییر شد.
    ای کاش دکتر در مقابل تعویض ریاست علوم پزشکی مقائمت نمی کرد.
    بحث دلار و خرید دارو و پزشک خانواده هم مزید بر علت بود.
    در کل مشکل زیادی نیست…

  68. ناشناس می‌گوید:

    با سلام و احترام؛
    در وزارت بهداشت مشغول به خدمتم. از نحوه ارتباط رئیس جمهور و سرکار خانم دکتر و سیاستهای پشت آن که بگذریم، متاسفانه باید بگویم در دوران وزارت سرکار خانم دکتر، فساداداری و مالی وزارت بهداشت و روابط همراه با دروغ و مکر و ظاهرسازی و باج دادن و باج گرفتن آن قدر بود که اگر هیات رسیدگی به تخلفات به آن رسیدگی می کردند،ایشان به جرم های دیگر برکنار می شدند…

  69. Fatima می‌گوید:

    اگر کوچک زاده، رئیسى یا سردمدارى توى این مملکت بود، سنگ رو سنگ بند نمى شد!!!!!!!!…

  70. Fatima می‌گوید:

    ……………………

  71. علی می‌گوید:

    با عرض ادب و احترام به نظرات مطرح شده… حول حالنا الی احسن الحال… که فقط برای روز اول سال نیست! منظور همان حال فعلی است! بعد از برکناری، دلایل و مسائلی هم مطرح شد و در اولین مصاحبه بعد از برکناریش هم بدون چادر در صفحه تلویزیون ظاهر شد و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.