۳۰ گانه نیویورک!

یک/ «شهر شیشه ای»، «ارواح» و «اتاق دربسته» ۳ داستان کتابی هستند از «پل استر» به نام «سه گانه نیویورک». خیلی وقت بود می خواستم این کتاب را بخوانم که داشت خاک می خورد در کتاب خانه ام. بردمش نیویورک و در پروازی که بیش از ۱۷ ساعت طول کشید؛ پرواز رفت، خواندمش ۵ ساعته یک ریز! «شهرزاد لولاچی» و «خجسته کیهان» مترجمان این کتاب «نشر افق» اند که ۵ ساعت از این آسمان نوردی را ممنون شان بودم. اما ۱۲ ساعت بقیه، بخشی به خواب گذشت و بخشی باز هم به کتاب. «قرآن» را می گویم که چه کتاب زیبایی است. به خدا، قلم فقط قلم خدا! عجب قلمی دارد و چه ذوقی، آنهم در ارتفاع فلان پایی از سطح دریا. و بخشی هم گذشت به بحث سیاسی. خب! غریبه بودم در این حرم هوایی! به علتی که فکر کنم می دانی! و تشدید علت؛ آن اولین برخوردم با محمود احمدی نژاد که نیم ساعتی بعد از بلند شدن طیاره، از جلو آمد عقب به قصد دیدار با همسفران رسانه ای. حال نداشت، خسته بود، از من ناراحت بود، هر چه بود اصلا تحویل نگرفت! توی دلم گفتم: شاید نشناخت! اما تو مگر می شود نویسنده سفرت را نشناسی؟! پس زدی توی ذوق بچه! بچه ای که ۲ بار به تو رای داده، و به شرط ولایت، جان هم می دهد برای اهل خدمت. بگذریم! کاسب نبودیم در اولین برخورد! اما تا برسیم، از بچه های نهاد ریاست جمهوری، چند بار آمدند و نشستند پیشم. موضوع؟ آن نامه عذرخواهی از اخوان لاریجانی! و حرف حساب شان؟ چرا بی معرفتی کردی در حق تقدیر رئیس جمهور از خودت؟! و از این درد دل ها! چه سفری بشود این سفر! و چه پروازی شد پرواز رفت، که هر ۳ ساعت یک بار، حضرت اسفندیار می آمد و نمازی می خواند به قبله ای متفاوت، متناسب با جهت طیاره! سیم به این وصلی، برای من نوبر بود! و تا برسیم پر بود از این نوبرانه ها!

دو/ هم الان «نهضت سرخ» کامنت گذاشته که بگو؛ آخرش باختی یا بردی در این سفر؟! می گویم: اگر سفر آخر یعنی سفر آخرت را نبازم، در این دنیا هیچ سفری را نباخته ام و نخواهم باخت. اصولا از نظر من سفر یعنی برد! در این سفر اما فقط یک بار مقابل در هتل وارویک، رخ به رخ شدم با جناب مشایی. سلامی و علیکی و دستی گذاشت پشتم و نگاهی مهربان که؛ ما استفاده می کنیم از مطالب تان ها! خواستم بگویم: اما عمل نمی کنید بهشان! که دیدم جایش نیست! ولی جایش هست الان که بگویم: دعوای اصول گرایان و احمدی نژاد، یک دعوای ۲ سر باخت است که فقط نیش جناب استوانه را باز می کند. چیز به این واضحی را نمی فهمند عقلای قوم. در تعامل با دولت، من فقط دست فرمان «آقا» را قبول دارم. با همین دست فرمان بود که رفتم نیویورک.

سه/ باران ۲ ساعت زودتر از ما رسیده بود نیویورک. و هر ۲ از آسمان! ساعت ۲۳ بود. مقامات از در جلو و ما از در عقب پیاده شدیم. تا اولین نفس خود را در خاک آمریکا بکشم، دقایقی طول کشید. از همه دیرتر از جا بلند شدم و وقتی مامور آمریکایی قیافه ام را با عکس پاسپورت مطابقت داد، فهمیدم که OK! نفس دقیقی کشیدم، اما نه عمیق! قطره باران و اکسیژن و هوا و آسمان و زمین، جز خدا هیچ ملیتی ندارند. به خدا ما گنجشک آمریکایی نداریم، حتی اگر نشسته باشد روی نرده ای در سنترال پارک که چه زیبا بود در قلب منهتن. همه جای عالم گنجشک ها جیک جیک می کنند. این فقط ابنای آدم و حوا هستند که از یک خانواده اند، اما نمی فهمند زبان هم را. شما تا به حال گنجشکی را دیده اید که شغلش، نه پرواز، بلکه مترجمی باشد؟! اما شک نکن هر جای این دنیا، لنگه کفشی بالای تیر چراغ برق خواهید دید! نوستالوژی هم ترجمه نمی خواهد!

چهار/ گدایی هم راستش مترجم نمی خواهد… لازم نیست آمریکایی بلد باشی که بفهمی روی این کاغذ چه نوشته شده. باید درد بلد باشی. درد مرد. درد زن. درد همین زن که با چند پشت می رسد به حوا، اما با هیچ پشتی نمی رسد به کاخ سفید. اینجا کسی به آقای اوباما نمی گوید «گداپرور»!

پنج/ و از پولی که در کیفم بود، هزار تومن به شدت ایرانی انداختم در بساطش! نگاهم کرد! و پول را با دقت بیشتری! پول را برداشت و گذاشت بین پول های دیگرش. پرسید: خمینی؟! گفتم: یس! پول را از میان دلارها سوا کرد و گذاشت در آن یکی جیب کاپشنش. یعنی: به کار خرج نمی آید، اما… اما مگر نه این است که انقلاب اسلامی به عنوان یک یادگار مقدس نباید دعوای ارزی داشته باشد؟! به دلار هیچی نمی شد آن هزار تومان، ولی سکه اصحاب کهف را که خرج نمی کنند! می گذارند آن یکی جیب کاپشن شان و می گویند؛ خمینی! مستر احمدی نژاد! و بعد می خندند و گریه می کنند و نگاه می کنند و نگاه می کنند و نگاه می کنند و از جا بلند می شوند و قهوه شان را می دهند به توی به شدت ایرانی! به شدت مسلمان! و تو؟ قهوه را سر می کشی! و لیوانش را می گذاری در آن یکی جیب کوله ات، به عنوان یک یادگار مقدس! و بعد می روی در اتاق هتل و یک دل سیر گریه می کنی، که می بینی از تهران، مادرت زنگ زده؛ ۱۰ دقیقه پیش سر نماز دعایت کردم. خوبی؟!

شش/ و البته توی راه، چشمت می خورد به جوانی در حال نماز… و جانمازی پهن شده در کف خیابان. به خدا، خدا خیلی از برج های منهتن بزرگ تر است. هنگام تماشای این همه بت، خدا عجیب بغلم کرده بود و هوایم را داشت. تا می خواستم بت پرست شوم، جلوه نشان می داد و دست می گرفت! مثل همین الان که دست اشک هایم را گرفته!

هفت/ در نیویورک خیلی چیزها یاد گرفتم… و آموختم که اگر آدمی توسط شیطان، شیطان بزرگ، کیش و مات شود، حتی میمون ها نیز می خندند به ریش ما. من به آن جوان موبلند باختم، اما آن یکی را بردم. گمانم تا ظهور، دست به مهره حرکت است! مایی که حق یک اشتباه هم نداریم، گاهی چه گاف های بزرگی می دهیم. این همه که حضرت رئیس جمهور از فردوسی می گوید، بد نیست یک بار جلسه هیئت دولت را در میدان فردوسی تشکیل دهد. ارض با این وضع ارز، طول می کشد تا برسد دست مستضعفین! در این پیچ تاریخی، اگر وضع ریال مان پاییزی باشد، حالا هی بگوییم «زنده باد بهار»!

هشت/ اما آیا ما باز هم رئیس جمهوری خواهیم داشت که سفرنامه نویسش، این همه بی پروا نقدش کند؟! با راحت ترین خیال ممکن؟! بی هیچ ترسی؟! و بی هیچ لرزی؟! پس بگذار بگویم که بعد از مصاحبه دکتر با فرید زکریا، دومین باری بود که رخ به رخ شدم با احمدی نژاد. بار اول تلخ بود، اما این بار… همین که دست در دست هم شدیم، به دکتر گفتم: وقتی داشتی درباره اسرائیل حرف می زدی، جمله ای به ذهنم رسید؛ فکر کنم «یهود اولی» هستند این اسرائیلی ها! خندید! از کار و بارم در سفر پرسید و اینکه؛ راحتم یا نه؟! خواست که برود، بابت تقدیرش از «نه ده» تشکر کردم. خندید! توی آسانسور به دکتر الهام گفتم: خدایا! میان من و رای من جدایی نینداز! منظورم از خدا، دکتر الهام نبود البته!

*** *** ***

… و سی/ احمدی نژاد مثل ارتفاعات شمال تهران می ماند. دیر به دیر که به او سر بزنی، کمی هم تقصیر توست اگر می بینی درکه تبدیل به «مکان» شده است! من اما در کوهنوردی هم دست فرمان «آقا» را قبول دارم. انحراف، زائیده جدایی است. نباید تنها گذاشت رئیس جمهور را. اینقدر هست که من دارم سفرنامه اش را می نویسم.  منِ وطن امروز. منِ کیهان. منِ فارس. منِ اصول گرا. منِ «نه ده». یادش به خیر! پرواز برگشت، توی راهروی طیاره، خم شده بودم به پوشیدن کفش، که بروم جلوی هواپیما با دکتر گفت و گو کنم. تند تند آمد جلو و محکم دستش را گذاشت روی شانه ام و نشست صندلی کنارم. از همان صمیمیت های خاص احمدی نژادی! اولش مصاحبه بود و بعد درد دل. یک ساعت و نیم! همیشه کنار احمدی نژاد عزیز، یک صندلی خالی هست. اگر ما پرش نکنیم، تبدیل به «مکان» می شود. احمدی نژاد رای ماست. از راه دوری نیامده! آخرای پرواز، اون گوشه موشه های طیاره، کمک خلبان به من گفت: چه حالی داد به تو رئیس جمهور! گفتم: من رای خود را دوست دارم. گفت: احمدی نژاد هم تو را باید خیلی دوست داشته باشد. من خیلی از پروازهای دکتر بوده ام. همچین حالی به احدی نمی دهد که از جایش بلند شود و بیاید و یک ساعت و نیم بنشیند کنار یک خبرنگار! گفت: حالا چی داشت بهت می گفت؟!

در نیویورک از نزدیک دیدم که بعد از امام و «آقا»، منافقین به هیچ کس اندازه احمدی نژاد فحش نداده و نمی دهند. بغض بدی از رئیس جمهور ما در سینه دارند. تو باید به نیویورک سفر کنی، مگر از قلب آمریکا، حکمت دست فرمان مولای عاشورایی را دریابی. بصیرت، بی صبر، عین بی بصیرتی است. در طرد رای خود، عجله کار شیطان است، اما در حفظ محمود، یک ثانیه هم یک ثانیه است. خدایا! همه ما را عاقبت به خیر کن. ما را… و رای ما را.

وطن امروز/ ۱۹ مهر ۱۳۹۱

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    خواندن مطلبی که مربوط به سفرتان باشد، برایم هیجان انگیز است!!
    منتظریم…

  3. ahmad می‌گوید:

    من پیشنهاد میکنم دولت این ۳۰ نفری را که به جرم اخلال در نظام اقتصادی دستگیر کرده، بعنوان اعضای کابینه به جای وزرا معرفی کنه و مجلس هم دربست بالاترین رای را به اینها بده.
    a_moshaver: ahmad jooon: باور کنید کاری که این ۳۰ نفر در عرض دو ماه سر این مملکت آوردن کل نظام سلطه و غرب در این ۳۱ سال نتونست سر این مردم بیاره و این نشان از توانایی بسار بالای این افراد هست که اگر در مسیر درست هدایت بشن، انقلابی بسیار بزرگ در دنیا ایجاد میشه!
    a_moshaver: Meshkat T: خب بعضی از ادمای باهوش و توانا
    Meshkat T: دوست ندارن از تواناییشون در مسیر درست استفاده کنن
    Meshkat T: زیاد حال نمیده بهشون
    Meshkat T: خب خوندم
    Meshkat T: اما خب نمیشه که این کارا جدی جدی بکنن

  4. شیدا می‌گوید:

    باز هم خدا را شکر که نگفتید تا ساعاتى دیگر!!!

  5. دلخون می‌گوید:

    آقای قدیانی؛
    (انتقاد)

    اجازه بدین مطالب قبلی کامل تو مغز ما جا بگیره بعد دوباره مطلب جدید بذارید…
    شما فرصت دوباره خوندن مطالب رو اصلا نمیدین…

  6. سیداحمد می‌گوید:

    ماشالله عکس!
    به به…

  7. سجاد می‌گوید:

    سلام.
    حسین شریعتمداری در خصوص مذاکره ایران و آمریکا یک مطلبی داره که دیدی:
    “آمریکا مذاکره را فقط برای خود مذاکره می خواهد، نه نتیجه گیری و…”
    سفر شما هم دقیقا همینطور شد، حضور حسین قدیانی با آن مواضع فقط برای حضور حسین قدیانی تمام شد و نه با تفکر حسین قدیانی.
    سجاد سلیم زاده/کلاچای

  8. سوگند می‌گوید:

    عکستون خیلی قشنگ! سفرتون هم به خیر استاد…

  9. نهضت سرخ می‌گوید:

    عکساشو بیشتر کنید!

  10. سیداحمد می‌گوید:

    “هر ۳ ساعت یک بار، حضرت اسفندیار می آمد و نمازی می خواند به قبله ای متفاوت، متناسب با جهت طیاره! سیم به این وصلی، برای من نوبر بود!”

    خیلی قشنگ گفتید!

  11. نهضت سرخ می‌گوید:

    خداییش وقتی ماجراهای آقای حسین در نیویورک تموم شد حقیقتشو بگو…
    بگو بردی یا باختی در این سفر؟!

  12. دلخون می‌گوید:

    آقاى مشایى؛
    تف به ریا 😀

  13. احمد می‌گوید:

    سلام!
    منتظریم…

  14. فلاح می‌گوید:

    سلام؛
    هزاران بار بدتر از مشایی خون به دل آقا کردند، آنها را رها کردید چسبیدید به آقای مشایی؟ اینها بازی سیاسی است که رهبر فتته ۸۸ در آورده! شما را به خدا هوشیار باشید. مشایی عددی نیست، فتنه جدید در راه است، هوشیار باشید.

  15. دلخون می‌گوید:

    تو این سفر، برد و باخت رو ملت مشخص میکنه…
    ما بعد خوندن سفرنامه، مشخص میکنیم شما بردید یا باختید…

  16. میهمان می‌گوید:

    ………………

  17. ستاره خرازی می‌گوید:

    *ما استفاده می کنیم از مطالب تان ها!
    منظورش این بوده که روزنامه هایی که مطالب شما توش چاپیده می شه رو میندازه زیر پاش نماز می خونه!

    *ما استفاده می کنیم از مطالب تان ها!
    خواستم بگویم: اما عمل نمی کنید بهشان ها!

    *اما شک نکن هر جای این دنیا، لنگه کفشی بالای تیر چراغ برق خواهید دید! نوستالوژی هم ترجمه نمی خواهد!
    ببین قرار بوده بخوره تو سر چه بدبختی
    واقعا مسوولین آمریکا امنیت جانی ندارن!!

  18. احمد می‌گوید:

    آقای فلاح!
    فتنه جدید که مطرح شده، فکر میکنید منظور چیه!

  19. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    آن قدر زنده توصیف می کنید و مخاطب را با خود همراه که آدم، پیوند و ارتباط عجیبی با حال و هوای متن برقرار می کند. یک لحظه هنگام خواندن بندهای ابتدایی، احساس غربت و تنهایی کردم.

    چند دقیقه بود که داشتم نگاه می کردم و بررسی که لنگه کفش آن بالا چه کار می کند آخر و ذهنم رفته بود سمت شیطنت ایرانی ها، ولی انگار “هر جای این دنیا، لنگه کفشی بالای تیر چراغ برق خواهید دید! نوستالوژی هم ترجمه نمی خواهد!”

  20. ahmad می‌گوید:

    بعنوان یک جانباز ۷۰% اعلام میکنم ای کاش سعید تاجیک هماهنگ میکرد و افتخار اون جهادش را به این حقیر میداد و مسرورم میکرد.

  21. ستاره خرازی می‌گوید:

    تصاویر/ درون زندانهای امریکا چه خبر است؟
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/161316
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    کاریکاتور/ تشکیل ستاد جنگ های نامنظم اقتصادی
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/161228

  22. سیداحمد می‌گوید:

    “اینجا کسی به آقای اوباما نمی گوید «گداپرور»!”

  23. ستاره خرازی می‌گوید:

    گدا هم گداهای آمریکایی!
    با کلاس، خوش تیپ، ظاهر مرتب!
    فقط با یکی از گداهای مملکت ما مقایسه ش کنید!
    فکر کنم این از لحاظ مالی قشر متوسط ماست!

  24. فلاح می‌گوید:

    سلام؛
    احمد آقای عزیز! عنوان و لقب “مرد بحران” یا “مدیر بحران” به فردی که از حالا استارت فتنه جدید را زده است.

  25. احمد می‌گوید:

    سلام برادر عزیزم فلاح!
    هوشیاری نیاز اساسی در تحلیل ها و تشخیص هاست و اینکه می گویید فتنه جدید و از طرفی می گویید با آقای مشائی کاری نداشته باشید، بهتر است بدانید فتنه جدید سرمنشأش همین جناب مشائی و اطرافیانشان است.

  26. خراسانی می‌گوید:

    سلام…………………

  27. سیداحمد می‌گوید:

    چقدر زیبا می نویسید… به به… به به…

  28. ستاره خرازی می‌گوید:

    ظاهر این خانم میگه نسل سوم آمریکاست(یعنی از انقلاب ما حساب کنیم)
    و چقدر جالبه که خمینی رو میشناسه
    “این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست”

  29. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام؛

    ماشاءالله حزب الله! “هیچ سفری را نباخته ام”

  30. آزاد اندیش می‌گوید:

    “اما شک نکن هر جای این دنیا، لنگه کفشی بالای تیر چراغ برق خواهید دید!” عجب! یعنی آنجا هم؟

  31. سیداحمد می‌گوید:

    “اما آیا ما باز هم رئیس جمهوری خواهیم داشت که سفرنامه نویسش، این همه بی پروا نقدش کند؟! با راحت ترین خیال ممکن؟! بی هیچ ترسی؟! و بی هیچ لرزی؟!”

  32. به جای امیر می‌گوید:

    فک و فامیل (گفت و شنود)

    گفت: یکی از کاربران سایت بالاترین به آن عده از مدعیان اصلاحات در داخل کشور که در فتنه ۸۸ با آنها همراه بودند حمله کرده و آنان را به خیانت متهم کرده است.
    گفتم: خب! خیانت که کرده اند.
    گفت: نوشته است آنها همراهان بی معرفتی هستند و به جنبش سبز خیانت کرده اند.
    گفتم: چرا؟!
    گفت: نوشته، آنها، ما را به میدان آوردند و به خاک سیاه نشاندند اما به جای اینکه به فکر بدبختی و دربه دری ما باشند، دنبال آلاف و اولوف خودشان هستند.
    گفتم: یارو می گفت به دائیم گفتم؛ داشتم پیرهن شما رو اطو می کردم، اطو خورد به دستم و حسابی سوخت، دائیم با دستپاچگی پرسید؛ پیرهن منو که نسوزوندی؟… با خودم گفتم؛ آخه اینهم فک وفامیله که ما داریم؟!

  33. آزاد اندیش می‌گوید:

    “ارض با این وضع ارز، طول می کشد تا برسد دست مستضعفین!”
    نه! انشاءالله نزدیک است.

    وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ…

  34. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۷ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

  35. آزاد اندیش می‌گوید:

    تشکر،
    منتظر بقیش می مانیم.
    حاشیه پردازی:
    ۱/ اون لنگه کفشها اون بالا مارکدار بود؟
    ۲/ مشایی برا چی آنقد ریا می کرد؟

  36. سیداحمد می‌گوید:

    آزاداندیش!

    این کار همیشگی مشایی است، و فقط مربوط به این سفر نبود.
    همیشه و هر جا و در هر شرایطی، زیاد نماز می خواند. حالا نماز چی، خدا می داند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  37. صبا می‌گوید:

    آدم گاهی بعضی آدم ها را جوری دیگر دوست می دارد! اصلا جور دیگری به دلت می آیند و به این راحتی ها از دل نمی روند!
    حالا داشت چی بهت می گفت؟!

  38. شیدا می‌گوید:

    تو باید به نیویورک سفر کنى، مگر از قلب امریکا، دست فرمان مولاى عاشورایی را دریابى!
    در طرد راى خود عجله، کار شیطان است.
    احمدى نژاد راى ماست، از راه دورى نیامده!
    خدایا! عاقبت به خیر کن مارا… و راى مارا.
    خدایا! میان ما، و راى ما، جدایی نینداز!
    با همه وجودم، بر محمد، و آل محمد صلوات مى فرستم واین دعاهاى زیبا را تکرار مى کنم.
    و در این دل شب، همراه آسمان، دیده و دلم بارانى مى شود.

  39. سوگند می‌گوید:

    خیلی خوب بود. ممنون که نوشتید. دوست داشتم این نوشته شما را درباره “احمدی نژاد”. و ممنون که منصفانه نقد می کنید و می نویسید…

  40. majid 1388 می‌گوید:

    سلام
    مثل همیشه بود!!!

  41. معصومه می‌گوید:

    سلام
    از اینکه با این همه دقت نظر از ریز ترین اتفاقات و تصویرهای دور و برتون (صدای جیک جیک گنجشکان و لبخند میمونها و…) نکته های جالب و آموزنده ای رو اون هم با قلمی روان و زیبا بیان کردید بسیار لذت بردم و دیگه اینکه از صراحت کلام شما در برخورد با مسوولین و نحوه ی تحلیل شما از شخصیت اونها
    اگر چه در پایان فرمودید “در طرد رای خود عجله کار شیطان است،اما در حفظ محمود یک ثانیه هم یک ثانیه هست” ولی من مدتی است که نه به خاطر رایی که به ایشان دادم بل به خاطر عذابهای ایشان در آن دنیا، غصه میخورم.

    نمی دونم چه جوری خواهد توانست از تک تک این مردم رنج دیده و زجر کشیده و شهید پرور حلالیت بطلبد؟!
    مسوولین تا کی می توانند مردم را برای خود حفظ کنند؟؟!! بدا به روزی که همین مردم از شدت فشار، تمام اعتقادات و ارزش های خود را زیر پا بگذارند. خدا اون روز را نیاورد.آمین
    حق یارتون، سایتتون مستدام و قلمتون با دوام باد.

  42. عمار می‌گوید:

    در طرد رای خود، عجله کار شیطان است، اما در حفظ محمود، یک ثانیه هم یک ثانیه است. خدایا! همه ما را عاقبت به خیر کن. ما را… و رای ما را.
    .
    .
    .
    کاش ما هم یک حسین قدیانی بودیم!!!

  43. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    محضر امام خمینی (ره) بودم و ایشان از من پرسیدند؛ اگر خداوند یک دعا از شما مستجاب کند؛ چه از خدا می خواهی؟ عرض کردم: علم زیاد همراه با عمل. من از امام پرسیدم؛ شما اگر باشید از خداوند چه می خواهید؟ فرمودند: عاقبت به خیری…

    “داماد امام راحل (ره)”

    خدایا! همه ما را عاقبت به خیر کن. ما را… و رای ما را

  44. DaNi می‌گوید:

    سلام بر احمدی نژاد…

  45. احساس می‌گوید:

    “همیشه کنار احمدی نژاد عزیز، یک صندلی خالی هست. اگر ما پرش نکنیم، تبدیل به «مکان» می شود. احمدی نژاد رای ماست. از راه دوری نیامده!”
    هوای رای مون رو داشته باشیم.

  46. یاور می‌گوید:

    قلم به مزدهای نادرست، خوب شد یه سفر آمریکا هم با پول مردم بی نوا رفتید، شما حاضرید واسه یه پرس غذا، از همه چیزتون بگذرید.
    مردم بدبخت نون ندارن بخورن، شما دارید مجیز این بی لیاقت رو میگید، چاپلوس متملق …!
    نون به نرخ روز خور شدن افتخار نداره، باید از خجالت بمیرید، البته مرد نیستید که…
    مطمئنم جرات تایید کردن کامنت منو ندارید، فعلاً خوش باشید ولی مطمئن باشید وضعیت همیشه اینجوری نخواهد بود.

  47. سیامک می‌گوید:

    سلام؛
    خانم معصومه!
    اعتقاد و ارزش و حتی دین دوزاری که بخاطر فشار اقتصادی قرار باشد زیر پا گذاشته شود، اصلا نباشد بهتر است.
    در جبهه حق قرار گرفتن سختی داره، شما یک حدیث و روایت از معصومین و یا یک آیه از قرآن بیاورید که در آن گفته شده باشد مؤمنین در دنیا در خوشی و رفاه هستند، بارها گفته شده “دنیا زندان مؤمنین است”. در برابر قدرت طلبان ایستادن هزینه داره. هرکس نمیخواد این هزینه ها را به جان بخرد و دوست دارد در رفاه و آرامش باشد در جبهه حق از این خبرها نیست، دین دوزاریش را بردارد برود در جبهه باطل!
    خداوند مؤمنانی که در دنیا بخاطر استقامتشان سختی میکشند را وعده داده به پاداش و آسایش در آخرت و برعکس آن را برای دشمنانشان.

  48. سعید.ن می‌گوید:

    به به!
    خیلی جالب و خواندنی بود. استفاده کردیم برادر…
    یا علی (ع)

  49. سعید.ن می‌گوید:

    تجمع اعتراضی خانواده های شهدای ترور در مقابل سفارت سوئیس
    چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۱

    خیابان الهیه مقابل سفارت سوئیس در تهران
    انجمن دوستداران عدالت در اعتراض به اقدام وزارت خارجه آمریکا در خارج کردن نام فرقه منافقین از لیست گروه‌های تروریستی این کشور تجمع اعتراضی برگزار می‌کند.
    این تجمع در محکومیت تصمیم کاملاً سیاسی وزارت خارجه آمریکا، در مقابل سفارت سوئیس واقع در خیابان الهیه به عنوان حافظ منافع آمریکا، برگزار می‌شود.
    قرار است این تجمع در روز چهارشنبه نوزدهم مهرماه راس ساعت ۹تا ۱۱ صبح و با حضور خانواده‌های شهدای ترور که عمدتاً از خانواده‌های قربانی حملات تروریستی منافقین هستند، برگزار شود.
    دیگر اقشار جامعه نیز خانواده‌های شهدای ترور را در این تجمع همراهی می‌کنند.

  50. بیشمار نقطه چین می‌گوید:

    ………

  51. حمید می‌گوید:

    حسین عزیر!
    یک ساعت و نیم با احمدی نژاد صحبت کردی و مطمئنم بسیاری از بدبینی هایت درباره او برطرف شد… بدبینی هایی که حاصل بولتن های تخیلی سپاه و نظریات حاج حسین شریعتمداری عزیز و … بود.(البته انصاف حاج حسین خیلی بیشتر از بولتن هاست!) نیم ساعت هم می نشستی کنار مشایی… میگفتی:
    یهودی زاده ی فراماسونر حجتیه ای بهایی منحرف! خودت نیم ساعت از خودت بگو که یکبار هم شده تو را از نزدیک بشناسم نه از بولتن و دهان این و آن… آنقدر که حداقل درباره ی نمازت هم خود را جای خدا نگذارم و قضاوت نکنم در موردش و با نیت خوانی آن را ریا نخوانم! (البته حسین جان شما تقوا به خرج دادید، این جمله آخر مخصوص بعضی دوستان خود عمار بین بود..)
    در پناه حق همیشه همینقدر صریح و منصف باشی حسین عزیز…
    یا حق

  52. مسعود می‌گوید:

    امان از نمک گیر شدن!! امان از تف سربالا!!
    راستی! میگن جناب رییس دوباره کسالت پیدا کردن و خونه نشین شدن؟

  53. ناشناس می‌گوید:

    با هدفمندى یارانه‌ها، در واقع یک تعادلى، یک اجراى عدالتى در تقسیم و توزیع یارانه‌ها وجود پیدا کرده است. و من خبرهاى موثقى از سراسر کشور دارم که حاکى از آن است که این کار در بهبود زندگى طبقات ضعیف نقش مؤثر داشته است. این یکى از هدفهاست، که مهمترین هدف و مقصد از این قانون هم همین است. »

    ( حرم امام رضا علیه السلام – ۹۱/۱/۱ )

  54. از عاشقان حاج سعید قاسمی می‌گوید:

    “احمدی نژاد مثل ارتفاعات شمال تهران می ماند. دیر به دیر که به او سر بزنی، کمی هم تقصیر توست اگر می بینی درکه تبدیل به «مکان» شده است!”

  55. آزاد اندیش می‌گوید:

    سید احمد؛
    آخه مشایی و خدم و حشم با نماز؟؟!! لا یتچسبک، یعنی یه طوریه!
    استغفر الله، خدایا توبه؛ اصلا به ما چه.

  56. برف و آفتاب می‌گوید:

    بی نهایت ممنون به خاطر این متن. دلم نمیاد همه شو یه دفعه بخونم! اما عکس هاشو جلو جلو دیدم!

  57. برف و آفتاب می‌گوید:

    به قبله ای متفاوت، متناسب با جهت طیاره! مردم از خنده! 🙂 لابد قبلش هم با راننده(!) هماهنگ می کرده؛ که نکنه یه دفعه فرمونو بچرخونی!!
    مطمئنا نمازهای این مدلی برای ریاکاری نیست. برای جلب توجه و عجیب غریب و ماورایی به نظر اومدنه!

  58. برف و آفتاب می‌گوید:

    واقعا باهاشون شطرنج بازی کردید؟ 🙂 یاد فوتبال بازی کردنتون تو سفر حج افتادم!

  59. مرتضی می‌گوید:

    سلام، تشکر میکنم بابت متن یسار و سی گانه نیویورکمان!
    قطعه ۲۶ را از دارایی های خودم میدانم چون با خوندن متن هایش لذت میبرم.
    ماشا الله به بصیرتتان و پشتکارتان و قلم توانمندتان. به قول میثم _مدیر دوئل_ جمجمه ات را به خدا سپرده ای . دعا میکنم برای شهادتت.

  60. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    لطف جنبه داشته باشید و با کامنت های نامناسب، شأن متنِ به این زیبایی را پایین نیاورید!

  61. برف و آفتاب می‌گوید:

    نویسنده که آدم خوبی باشه، سفرنامه ی امریکاش هم اشک آدمو درمیاره.

    خوشحال شدیم از دو بند آخر. یعنی بیشتر دعا کنیم برای رئیس جمهورمون. جای امیدواری هست!

  62. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    سلام؛

    آقا بجای گذاشتن نظر و تعریف از قلم و به به گفتن یک سوال دارم!

    قسمت بعدی این سفرنامه کی منتشر می شود؟!

    خیلی مشتاقم برای خواندن قسمت بعدی.
    اصلا اگر تمام قسمت های سفرنامه را بگذارید قول می دهم که مثل همان سه گانه که یک نفس خواندید، آنرا بخوانم!

    خوشحالم. از اینکه این روزها متنی برای احمدی نژاد نوشته میشود، بدون انتقاد و بد و بیراه.
    این روزها که به احمدی نژاد از همه سمت حمله می شود. انگار همه چشم شان را روی فعالیت های خوب احمدی نژاد بسته اند و فقط به نقاط ضعف پرداخته اند.
    روزهایی شبیه به آغاز فعالیت احمدی نژاد در سال ۸۴ …

    منتظریم برای قسمت های بعد. بی صبرانه!

    یا علی

  63. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    محمود؟
    رای ماست…
    از راه دوری نیامده!…
    من، «رای خود را دوست دارم»…
    .
    .
    من؟
    منِ «وطن امروز»…
    منِ «کیهان»… منِ «فارس»…
    منِ «اصول گرا»… و منِ «نه ده»…
    .
    .
    تو؟
    توی به شدت ایرانی…
    تو باید به نیویورک سفر کنی…
    تا حکمتِ دست فرمان «آقا» را دریابی!…
    .
    .
    باران؟
    جز خدا هیچ ملیتی ندارد…
    زودتر از ما رسیده بود نیویورک!…
    ۲ ساعت زودتر… اما، هر ۲ از آسمان!…
    .
    .
    بصیرت؟
    سکه اصحاب کهف!…
    بی صبر، عین بی بصیرتی است…
    در طرد رای خود، عجله کار شیطان است!…
    .
    .
    ما؟
    حق یک اشتباه هم نداریم…
    گاهی چه گاف های بزرگی می دهیم؛
    در این پیچ تاریخی اگر وضع ریال مان پاییزی باشد!…
    .
    .
    خدایا!
    ما را و رای ما را…
    همه ما را عاقبت به خیر کن…
    و هرگز میان من و رای من، جدایی نینداز!…
    .
    .
    خدا؟
    عجیب بغلم کرده!…
    عجب قلمی دارد و چه ذوقی!…
    همین الان که دستِ اشک هایم را گرفته!…

  64. احمدم............احمد می‌گوید:

    جمیل…

  65. انسیان می‌گوید:

    نباید هم تاییدم کنی وقتی که با اون ریشت به فرزند ملت توهین می کنی خجالت داره معلوم خیلی جاهاتون اتیش گرفته که به فرزند ملت و یاراش توهین می کنی ولی بدون اون کوه نیست که تو میری چشم چرونی کوه جایی که اگر می خوای بش صعود کنی عرضه ای می خواد که رفقای ریشوت نداشتید اون ام بدون همه کسانی که پیابر را اذیت کردن مورد بخشایش رحمت اللعالمین قرار گرفتند ولی کسانی که ایشون را تمسخر کرده بودند بماند

  66. سیداحمد می‌گوید:

    انسیان؛

    ادب نداری، مهم نیست!
    اما تا وقتی کامنت هایت درست نباشد تایید نمی شود.
    کامنت می گذاری اندازه یک طومار، اما نه یک نقطه و ویرگول، نه فعل و نه هیچی!
    اینجا جای کامنت های بی سر و ته نیست!

  67. محمد حسین حیدری می‌گوید:

    سلام؛
    چند نکته در مورد نوشته شما به نظرم رسید:
    ۱- به نظرم وصله “همزمان از توبره و آخور خوردن” اصلا به شما نمی چسبد!

    ۲- از روز اول اصلا در مخیله شما نبود که هم این سفر را از دست ندهید و هم در بازگشت جوری احمدی نژاد را له کنید که متهم به انحراف نشوید!

    ۳- همین که از یک سو با آن همه دریوزگی که برای صادق و علی لاریجانی کرده اید، یک بار هم آدمتان حساب نکرده اند و از سوی دیگر با این همه فحاشی تان به احمدی نژاد، باز هم برای سفر به نیویورک انتخاب شده اید، نشانه ثبات قدم علی و صادق لاریجانی در مسیر انقلاب و انحراف احمدی نژاد است!

    ۴- مقاله اخیر اربابتان در خصوص عملکرد فاجعه بار نیروهای امنیتی در برخورد با اخلال گران ارزی را بخوانید، حضرت استاد بعد از ۵ ماه به حرف رئیس جمهور منحرف رسیده اند!

  68. امیر ناصری می‌گوید:

    دست مریزاد جناب قدیانی!
    مالک اشتر علی را به مکان تشبیه می کنی؟
    آفرین به نمک شناسیت، آفرین.
    احمدی نژاد مکان نیست بلکه بهشت برین انقلاب بود؛
    شما با اشتباه خودتان را از آن اخراج کردید!
    احمدی نژاد قسیم الجنه و النار انقلاب هست.
    وجودش معیار انقلاب شد.
    هر کسی با او همراه شد نامش اعتلا یافت.
    هر کس در مقابلش ایستاد مفتضح شد.
    سکوتش مظلومییتش را فریاد می زند.
    فریادش دشمنان را به سکوت وا می دارد.
    دشمنانش به خوبی اش معترف اند.
    دوستانش خوبی هایش را زود فراموش می کنند.
    او هنوز رئیس جمهور هوشمند ایران است.
    هنوز سپر بلای مولایش سیدناالقائد است.
    او به معنای واقعی باتقواست.
    نماز خواندن حضرت اسفندیار را به پای ریاکاری او نمی گذارد.
    بی نمازان را هم از خود نمی راند.
    او حتی برای اصلاح اوباما به درگاه خدا اشک می ریزد.
    او حتی دستهای قدیانی را که گهگاهی پنجه در صورتش می کشد می بوسد.
    در یک کلام احمدی نژاد بنده صالح خداست که برای نوروز و بهار بشریت شب و روز در تلاش است و می خواهد این زمستان را از جلوی پای بشریت بردارد.
    هر چند کسانی او را به درک حساب بیاورند!!!
    فافهم…

  69. سیداحمد می‌گوید:

    آقایان مشایی چی؛

    آرام باشید!

  70. حنظله می‌گوید:

    بسیار خواندنی و جالب بود!
    اما ما تنها با این نوشته دست بردار نیستیم ها!
    هنوز هم گفتنی باید باشد از سفر نیویورک و ما سر تا پا گوشیم. گفته باشم اخوی!!!

  71. عمار می‌گوید:

    سلام؛

    حیف که این چند روزه را با احمدی نژاد گذراندید ولی نتوانستید از بزرگواری او توشه ای بهر خود برگیرید.
    افسوس بر شما و امثال شما که نعمت خدا را کفران می کنید.

    این هم چند جمله از امام خامنه ای باشد که فرمان شما باشد و از آن اطاعت کنید:

    “فضاى تبلیغاتى کشور، فضاى مطبوعاتى کشور، فضاى تبلیغات سیاسى کشور به هیچ وجه فضاى خرسندکننده‌اى نیست. ما بایستى از اسلام براى عمل خودمان، براى رفتارهاى خودمان، براى موضعگیرى‌هاى خودمان درس بگیریم و بدانیم بقاى نظام اسلامى، برکات الهى، تفضلات و رحمت الهى تا وقتى است که ما پایبند و مقید باشیم. خدا که با ما قوم و خویشى ندارد. بارها من عرض کرده‌ام بنى‌اسرائیل همان کسانى هستند که خداى متعال در قرآن مکرر میفرماید: «اذکروا نعمتى الّتى انعمت علیکم و انّى فضّلتکم على العالمین». خدا بنى‌اسرائیل را بر عالمین تفضیل داد؛ اما همین بنى‌اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند، «کونوا قردة خاسئین»، «ضربت علیهم الذّلّة و المسکنة»؛ تبدیل شدند به این.”

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4205

  72. مفقود الاثر می‌گوید:

    چاکر حاج حسین؛
    واقعا عالی بود.
    تصاویر کم بود!

    یا حق…

  73. حسن می‌گوید:

    اللهم اشغل شریعتی چی ها به مشایی چی ها… تایید هم نکنی نکردی، خواستم خودت بخونی…

  74. سعید می‌گوید:

    دیدگاه قبل سفرت با بعد سفرت نسبت به احمدی نژاد تغییر کرد؟؟ بهتر شد یا…

  75. پیرمرد می‌گوید:

    نکات بسیار دقیق، و مو شکافی بسیار ظریف، همراه با اعجاز قلمی که با خون شهید جریان میابد.
    احسنت…

  76. بسیجی بی ترمز می‌گوید:

    یاد داستان سیستان افتادم…
    خدا خیرت بده حاج حسین

  77. ابوالفضل می‌گوید:

    با سلام؛ مطلب زیبایی بود.

    با صرفا جهت اطلاع ۲ در خدمت دوستان هستیم!
    بچه های حرم
    http://www.bachehayeharam.blogfa.com/

  78. سایه/روشن می‌گوید:

    خیلی خوب بود. مثل همیشه و بیشتر از آن بی نقص.
    واقعن هنوز هم برای قضاوت زود است.
    :::بصیرت، بی صبر، عین بی بصیرتی است:::………

  79. سایه/روشن می‌گوید:

    میگم اونی که نماز می خوند ارمیا معمر جمعی گردان ۲۲ لشگر ۱۰ سیدالشهدا نبود احیانن؟! آخه شلوار شش جیب ش رو هم پوشیده! 🙂

  80. منتظر خورشید می‌گوید:

    …………………

  81. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    از اون متنهاییه که سالی یکبار نصیبمون میشه.
    عالی بود. پس علی اکبر بهشتی رو هم با خودت برده بودی.
    خوب سید رو هم میبردی دیگه. تو تریبون سازمان ملل اعلام میکرد:
    آمار انلاین: ۴۰۰ میلیون نفر. فدائی داری!! ۳۰ دقیقه تا اذان!!!

  82. نیاز می‌گوید:

    سلام؛
    پس از سفرتون راضی هستین؟؟؟!!
    منم امیدوارم و روزی هزار بار دعا میکنم که واقعا رای ما رای ما بمونه!!

  83. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۳۶* امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام:

    از خداوند یقین بخواهید و عاقبت به خیرى از او مسألت کنید؛ بهترین چیزى که در دل می ‏چرخد یقین است…

    (بحار الانوار،۸۸، ص۳۹۸)

  84. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    یکی از معایب تورم، زیاد شدن کامنت نویس های پولکیه.
    اه اه، چقدر بدبختن اینا. قسیم النار و الجنه؟؟!!!
    معیار انقلاب؟؟ وقتی میگه جا رو خالی نکنیم که تبدیل به مکان میشه،
    همین شما … رو میگه.

    ای قوم که بی عشق “علی” محو نمازید
    بی عشق علی، بیهوده ترین کار نماز است

  85. حامد اقبال می‌گوید:

    حیف است این احمدی نژاد؛
    بی اشتباه نبوده ولی رئیس جمهور به این تنهایی من ندیدم با این همه دشمن.
    باور کنید با رئیس جمهور بعدی حال نمی کنم.
    تنها رئیس جمهوری است که می تواند مبارز باشد، فرمانده باشد، آرزوی شهید تهرانی مقدم را برآورده سازد.
    خدا حفظش کنه.
    من و دوستانم به خرداد ۹۲ نگاه نمی کنیم؛ به ۴ سال دیگه فکر می کنیم که دوباره احمدی نژاد بیاید.

  86. yousef می‌گوید:

    خدا خیرت بده برادر؛
    عدالتت ما رو کشته…

  87. ستاره خرازی می‌گوید:

    ۱)
    سید احمد؛
    بیان نظر مخالف با بی تربیتی کردن فرق می کنه.
    چرا کامنتهای بی ادب ها رو تایید می کنید؟
    دقیقا منظورم “انسیان” ه
    ۲)
    خوش به حال مسولین این نظام!
    چقدر طرفدار دارن!
    علی!
    صادق!
    اسفند!
    ۳)
    واقعا این کامنتها جالبن!
    اعتدال و انصاف توش کمه!
    یا احمدی نژاد جاش بالاترین طبقه بهشته، یا اسفل السافلین جهنم!
    ۴)
    تو کامنت “محمد حسین حیدری” شماره ۳ ش، خنده داره!
    این چه نتیجه گیریه؟؟؟

  88. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    خواسته تکان دهنده مادر چهار شهید ایرانی در مدینه:
    http://hajj.ir/hadjwebui/news/wfShowOpinion.aspx?id=62578

  89. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۲۲:۳۹
    تعداد افراد آنلاین: ۲۶ نفر!

    ماشالله حزب الله
    داداش حسین فــــــــــــــدایی داری…

  90. سیداحمد می‌گوید:

    دلخون؛

    ممنون بابت لینکی که گذاشتید.
    دوستان!
    حتما بخوانید.

  91. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛ گزارش سفرت، برای من یاد آور دوران سوم تیر و حال و هوای خاص اون موقع بود. ولی اصلا کار به متنی که نوشتی و مثل همیشه خیره کننده بود، ندارم. می خوام بگم که: به وجودت افتخار می کنیم.
    و یک تکه کلام جدید و زیبا این که؛ دست فرمون آقا! ای ولا…

  92. سلام؛
    بعد مدت ها باز هم یه متن نه دهی.
    نمی خوام فکر کنید که دارم از موقعیت سو استفاده می کنم که خدا شاهده عمیقا معتقدم بچه های حزب اللهی قلبا خیلی گلن اما معتقدم که خیلی وقت ها تند تند می رن!
    و بارها توی این وبلاگ نقدشون کردم و برخی نوشته های خودتون که خیلی عصبانی بودید.
    اما کاش می دانستم چرا خدا خواست که احمدی نژاد توسط اصولگرایان و سپاه و حزب الله هم تنها بشه؟!
    احمدی نژاد بت ما نیست اما هیچکس بعد از امام و رهبری بغض دشمن و منافق نشد و فحش نخورد و برای من همین و سخنان آقا، حجت حمایت است.

  93. “تو باید به نیویورک سفر کنی، مگر از قلب آمریکا، حکمت دست فرمان مولای عاشورایی را دریابی. بصیرت، بی صبر، عین بی بصیرتی است. در طرد رای خود، عجله کار شیطان است، اما در حفظ محمود، یک ثانیه هم یک ثانیه است.”

  94. آذرخش می‌گوید:

    “دعوای اصول گرایان و احمدی نژاد، یک دعوای ۲ سر باخت است که فقط نیش جناب استوانه را باز می کند.”

    آخ آخ آخ! کیه که بفهمه اینو؟

    متن عالی بود. واقعا لذت بردم. دست شما درد نکنه.

  95. به جای امیر می‌گوید:

    مهندسی معکوس (گفت و شنود)

    گفت: یکی از مدیران اداره مهاجرت آمریکا در جمع تعدادی از ایرانیان پناهنده گفته است؛ علت ناکامی اپوزیسیون، توان علمی نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی و کم سوادی گروههای اپوزیسیون است.
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت:خطاب به آنها گفته است؛ پیشرفت های علمی ایران در عرصه های هسته ای، نظامی، نانو و سایبری را نمی توان نادیده گرفت ولی شما در این زمینه ها هیچ تخصصی ندارید.
    گفتم: عجب نامردیه این مدیرکل اداره مهاجرت آمریکا! مگر از همان اول که این اراذل و اوباش را به کار گرفته بود، نمی دانست که از آنها غیر از آتش زدن سطل زباله و فحاشی در فضای سایبری کاری ساخته نیست؟
    گفت: چه عرض کنم؟! حالا از یک مشت آدم بی سواد و خل و چل انتظار دارد برایش کار علمی و تکنولوژیک بکنند!
    گفتم: از یارو پرسیدند، چه تخصصی داری؟ گفت؛ در مهندسی معکوس تخصص دارم. پرسیدند، مثلا می توانی با مهندسی معکوس از یک هواپیمای بدون سرنشین، نمونه سازی کنی؟! و یارو گفت؛ نه! ولی می توانم با مهندسی معکوس، سرنشین بدون هواپیما بسازم!

  96. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    بسیار زیبا و دلنشین بود.
    سپاسگزارم…

  97. وارویک می‌گوید:

    باشد که ببینید آنچه که آقای قدیانی با طبع لطیفش در عرض چند روز در نیویورک دیده، کسانی که سالها در این شهر هستند از دیدن آنها عاجز بوده اند.
    از متن مثل همیشه لذت بردم.

  98. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۶ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

  99. ترگل شیعه می‌گوید:

    “همیشه کنار احمدی نژاد عزیز، یک صندلی خالی هست. اگر ما پرش نکنیم، تبدیل به «مکان» می شود. احمدی نژاد رای ماست. از راه دوری نیامده!”

    این کاملا جدیه اما یکم دیره برای پر کردنش

  100. ترگل شیعه می‌گوید:

    می خوام بگم بعضی نظرات رو خود احمدی نژاد هم دوست نداره. این غلو ها چیه؟؟!!!

    دیگه من یکی که ازون طرفداراشم هم بوی های بدی ازین تعریف ها حس می کنم.

    انسان ها رو تا عرش نبریم و بعد به فرش بیاریم.

    احمدی نژاد یه سرمایه ست. یکی که حداقلش می دونیم تردیدی در انقلاب و و لایت فقیه نداره.
    نه مثل……….

    آقای قدیانی! تحسینتون می کنم بابت این جمله چون خیلی ها با اون همه ادعا اینو هنوز نفهمیدن.
    “دعوای اصول گرایان و احمدی نژاد، یک دعوای ۲ سر باخت است که فقط نیش جناب استوانه را باز می کند.”

  101. میهمان می‌گوید:

    …………………………

  102. ناشناس می‌گوید:

    …………………………

  103. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “همیشه کنار احمدی نژاد عزیز، یک صندلی خالی هست. اگر ما پرش نکنیم، تبدیل به «مکان» می شود.”

    این اتفاق مخصوص احمدی‌نژاد نیست و هر بزرگی حتی بعضی از علمای بزرگوار هم، چنین محلی کنارشان دارند…
    اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

    فوق‌العاده بود داداش حسین!

    ———-
    فقط من موندم روی صندلی کناریه مدیر فنی سایت، کی نشسته که نمی‌ذاره این “پاسخ دهید” بره پایین؟!!

  104. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام
    با سومین صرفا جهت اطلاع بچه های حرم در خدمتتان هستیم
    bachehayeharam.blogfa.com

  105. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    عکسی زیبا از درون ضریح حضرت عباس علیه السلام
    http://www.shia-news.com/files/fa/news/1391/7/15/21807_744.jpg

  106. پرچم می‌گوید:

    مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی، هستش احمدی نژاد…

  107. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    فقط حکومت قانون خدا!
    حکومت اسلام حکومت قانون است.
    در این طرز حکومت، حاکمیت منحصر به خدا است و قانون فرمان و حکم خداست.
    قانون اسلام یا فرمان خدا بر همه افراد و بر دولت اسلامی حکومت تام دارد.
    همه افراد از رسول اکرم(ص) گرفته تا خلفای آن حضرت و سایر افراد تا ابد تابع قانون (خدا) هستند.
    ولایت فقیه ـ ص ۵۴

  108. ف. طباطبائی می‌گوید:

    خوندنی بود. نکته های جالب و قابل توجهی هم داشت.
    ممنون که از سفرتون گفتید و ممنون که اینقدر زیبا گفتید.

  109. بیشمار نقطه چین می‌گوید:

    عجب از انسیان… عجب…

  110. چند وجبی می‌گوید:

    سلام؛
    سفر خوش گذشت؟
    خوب بلدی همه چیو به نفع خودت تموم کنی. خسته نباشی رززززمنده!

  111. خل و چل می‌گوید:

    {یا ما باز هم رئیس جمهوری خواهیم داشت که سفرنامه نویسش، این همه بی پروا نقدش کند؟! با راحت ترین خیال ممکن؟! بی هیچ ترسی؟! و بی هیچ لرزی؟!}

    در دربار محمود غزنوی هم دلقکش بی هیچ پروایی او را نقد می کرد. تاریخ تا حالا به خود ندیده که سفرنامه نویسان دربار را بابت تملق هایشان بهراسانند. شما هم نهراس. فعلاً نان سفرنامه نویسی هایت را بزن بر بدن حالش را ببر.

  112. سیداحمد می‌گوید:

    خل و چلی دیگه!
    طبیعتا نمی توان انتظار داشت اثری از شعور و ادب در وجودت باشد!

  113. فدایی همت می‌گوید:

    یا خدااااا!
    یادش بخیر تو مدرسه ریاضی می خوندیم… استدلال استنتاجی… کلاس منطق واسه بعضیها بذارن بد نیست… لااقل خودشون بفهمند چی میگن و چی نتیجه میگیرن! ما که نفهمیدیم…

    شما کارتون درسته آقای نویسنده، ولی راستش این متن کمتر بوی قطعه شهدا داشت. ما دلمون که برا شهدا تنگ میشه میایم اینجا… اما جدا شروع خوبی داشتید. تا ۲۲ گانه های بعدی منتظریم و سپاس…

  114. رهگذر می‌گوید:

    خیلی عالی بود و زیبا. واقعا گاهی خودم رو در کوچه پس کوجه های سطرهای نوشتت می بینم، اما خیلی کم بود! حتما حرف های زیادی برای نوشتن و عکس های زیادی برای نشون دادن به ما دارید. منتظر ادامه اش هستیم…

  115. میهمان می‌گوید:

    لازم نیست آمریکایی بلد باشی که بفهمی روی این کاغذ چه نوشته شده. باید درد بلد باشی. درد مرد. درد زن. درد همین زن که با چند پشت می رسد به حوا، اما با هیچ پشتی نمی رسد به کاخ سفید. اینجا کسی به آقای اوباما نمی گوید «گداپرور»!
    /////////////////////

    بهتر بود به جای لغت امریکایی از جایگزین انگلیسی استفاده می کردید.
    در ضمن آقای قدیانی!
    شما فقر را جز دردها به حساب می آورید؟ تعجب افرادی مثل من این است که شما و دوستان گرام، تمام مصیبتهای شهروندان ایرانی را تکذیب می کنید. کارمندی که در سال آخر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ارزش حقوق دریافتیش به یک چهارم رسیده، اجازه ندارد حرفی بزند. به او اتهام میزنید که مادی است، شکمو است، انقلاب را نمی فهمه، پیام مذهب را نمی گیره و … ولی این خانم ابتدا می شود از نسل حوا و قوم و خویش با ما و دردش را باید فهمید.
    چرا به این شکل تناقض وجود داره در مواضع شما؟
    در ایران علت اطلاق گدا پرور به دولت، این است که دولت راه سعادت شهروندان ایرانی را در گرفتن پولی مختصر به صورت ماهیانه می داند و حتی قرار بود دلار را گران بفروشند و دوباره به ایرانیان از این پول ها داده شود. از سویی با از بین رفتن مشاغل در تولید و از طرفی عادت کردن مردم به گرفتن این پولها، می شود رواج گداپروری. آقای قدیانی! این با آنجا تفاوت ندارد؟
    امیدوارم سانسور نشود!

  116. انسیان می‌گوید:

    راستی!
    با این ادبیات توهین آمیزت، فکر نکردی داری به ادبیات فرماندت لطمه میزنی؟ فابن تذهبون…
    واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند، چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

  117. نهضت سرخ می‌گوید:

    سلام؛
    اصلا به مخیله مخم خطور نمی کرد، که سوالم بشود یکی از “گانه” های داداش حسین!

    اما چقدر خوشحال شدم که داداش حسین از پیروزیش در این سفر گفت. خدا را شکر که پیروزی. خدا را شکر. انشاءالله در سفر آخرت هم چون با دست فرمان آقا راه طی کردی در این دنیا، پیروزی. خدا را شکر.
    انشاءالله همه عاقبت بخیر باشیم.
    التماس دعا داریم، شدید.
    یا علی

  118. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۳۷* حضرت امام سجاد علیه السلام:

    چقدر آدم دیده‌ام که خواستند سربلند شوند، رفتند پیش یکی غیر تو و کوچک و خوار برگشتند. چقدر آدم دیده‌ام که خواستند ثروتمند شوند؛ رفتند پیش یکی غیر تو و فقیر برگشتند. چقدر آدم دیده‌ام که خواستند به مقام برسند؛ رفتند پیش یکی غیر تو و پست و زیردست برگشتند. آدم اگر عاقل باشد، اینها را که می‌بیند، راه خودش را درست می‌کند. از این رفت و آمدها پند می‌گیرد و این درس عبرت‌ها، او را می‌برد به راه راست.
    خدایا! من از کسی غیر تو، خواهش نمی‌کنم. هر آرزویی دارم، می‌آورم پیش خودت. قبل این که دیگران را صدا کنم، تو را صدا می‌کنم. امیدم فقط به توست و کسی را شریک نمی‌کنم. خواهش‌هایم فقط از توست و کسی را همراهت نمی‌کنم. تو و کس دیگری را با هم صدا نمی‌زنم.
    یکی بودن مال توست و قدرت و بی‌نیازی و توانایی و بالایی. (چرا بروم پیش دیگری؟) دیگران خودشان در زندگی به مهربانی تو نیاز دارند. رحمت تو نباشد، از پس کارهای خودشان برنمی‌آیند؛ در امورات روزمره‌شان هم شکست می‌خورند. دیگران یک روز خوبند، یک روز بد. خلقشان روز به روز فرق می‌کند، ولی تو بالاتری از این شبیه‌ها و مخالف‌ها؛ بالاتری از این همتایان کوچک. پاکی و خدایی جز تو نیست…

    (صحیفه سجادیه، دعای بیست و هشتم)

  119. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    متن ستون یمین، به زودی کامل می شود. با عرض معذرت از تاخیر به وجود آمده!

  120. به جای امیر می‌گوید:

    تابلو (گفت و شنود)

    گفت: سازمان موسوم به «گزارشگران بدون مرز» با صدور اطلاعیه ای توقیف کیهان کاریکاتور از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات را محکوم کرده!
    گفتم: غلط کرده! این سازمان به کینه توزی علیه جمهوری اسلامی شهرت دارد.
    گفت: ولی در این اطلاعیه از کیهان دفاع کرده!
    گفتم: باز هم غلط کرده! کیهان هفتاد سال سیاه حاضر نیست مورد حمایت این اجق وجق ها قرار بگیرد.
    گفت: نوشته که وزارت ارشاد و هیئت نظارت حق کیهان را پایمال کرده اند!
    گفتم: وزارت ارشاد و هیئت نظارت کار خوبی کرده اند و این سازمان باز هم غلط کرده.
    گفت: این بیانیه از وزارت ارشاد و هیئت نظارت تصویر خیلی ناپسندی ارائه کرده است.
    گفتم: یارو در حال بازدید از یک نمایشگاه نقاشی، جلوی یک تابلو ایستاد و به مدیر نمایشگاه گفت؛ این میمون بد ترکیب چیه که تصویرش را در این تابلو گذاشته اید؟ مدیر نمایشگاه گفت؛ اون تابلو نیست، شما جلوی آئینه ایستاده ای!

  121. حیران می‌گوید:

    سلام أخوی!
    “دست فرمان آقا”!
    چقدر در تشخیصت از “دست فرمان آقا” مطمئنی؟
    آئین نامه اش را نخوانده ای؟ سهم آزادی… سهم اخلاق… سهم منطق… هر سه یک جا، در کنار یکدیگر.

    کاش فقط حرف هایمان را می زدیم و نمایندگی هیچ طیفی را نمی کردیم.
    کاش شعور این “جمهوری” را که همه توهم نمایندگیش را داریم “واقعا” به رسمیت می شناختیم!

  122. بهنام می‌گوید:

    تغییر را احساس کنید…

    خدا رو شکر ما هنوز فراموش نکرده ایم مداحی (ولایتیم، ولایتی ناب حیدریم) را.

    یازهرا

  123. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام با چهارمین صرفا جهت اطلاع بچه های حرم در خدمتتون هستیم
    http://www.bachehayeharam.blogfa.com/

  124. ترگل شیعه می‌گوید:

    یه حرف ها آدم از انسیان میشنوه که از جنیان انتظارش بیشتر میره!!

    می گن منطقی بودن از نشانه های به حق بودن است. من در بعضی از این دیدگاه ها منطق نمی بینم. ادب و نزاکت هم نمی بینم. آدما وقتی کم میارن و مغزشون ارور منطقی می ده لاجرم مجبور به این میشن که هر چی به دهن ناقص می رسه بیان کنن!!

  125. میهمان می‌گوید:

    …………………………………

  126. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    انبیا، اطباء نفوس بشرند
    انبیاء علیهم السلام نیز برای شفا جسمانی (مردم) نیامده بودند.
    گرچه (جسم آنها را هم) شفا دادند.
    آنها، اطباء نفس و شفادهندگان قلوب و ارواح (بشر)ند.
    آداب الصلواه – ص ۲۰۵

  127. سیداحمد می‌گوید:

    ببینید بچه ها!

    من شاید چند روز نباشم. نیام ببینم رفتین روی مخ داداش حسین ها! قبلا و قلبا از دوستانی که کامنت ها را بی غلط و مرتب می گذارند، سپاسگزارم! در ضمن کتاب “۳ گانه نیویورک” را اگر پیدا کردید، حتما بخوانید…

  128. sarbazeagha می‌گوید:

    سلام برادر؛
    خدا قوت خیلی خوب عالی و… دیگه نمی دونم چی بگم! اما آدم های مختلف، با شخصیت های مختلف و با برداشت های متفاوت وارد سایتت می شوند. یکم هوای قلمت رو داشته باش…
    و من الله توفیق…

  129. میهمان می‌گوید:

    واقعا تعجب آور است!!!
    سرانجا م من دیدم فردی را که بر ادبیات و درست نوشتن و نبودن غلط مصر است. متاسفانه کلید های لپ تاب فرسوده من، گاهی حروف را نمی زند. قصدم ایجاد غلط نیست و اتفاقا معتقدم نوشتن با رعایت قواعد و همچنین دور از توهین مستقیم، می تواند حتی بر روی فضای سیاسی موجود اثر بگذارد. اگر فرد چهار چوبی را بتواند شناسایی کند، مطمئنا این استعداد به کارهای دیگر هم می آید.

  130. چرا متن به این وضوح را هر کسی از ظن خود یار می شود!!!
    عمیقا معتقدم این طور صحبت کردن های اصولگرایان و افرادی چون داداش حسین بیشترین کسانی را که عصبانی می کند منصوبین به جریان انحرافی است، که خودشان را دلسوزان دکتر جا زدند و اینطور سعی کردند که رییس جمهور را از اصولگرایان جدا کنند. حالا چنین متن هایی و آن متن جناب شریعتمداری که به دولت ۹۰ داد، شدیدا عصبانیشان کرد چون دقیقا نقشه ی آن ها نقش بر آب شد. خوب ببینید که از اختلاف ما چقدر خوشحال می شوند و از اینکه به خاطر کمال گراییمان دلهای سوخته را ندیدم و به ظواهر گیر دادیم!
    من شخصا از آقای قدیانی به خاطر این متن منطقی و واقع نگرانشان تشکر می کنم و می خواهم که دندان های به هم فشرده بعضی را ببینید که نمونه اش کامنت بعضی ها در این متن!
    اتحاد اتحاد…

  131. حسین می‌گوید:

    لازم نبود بری نیویورک عکس گدا بگیری و بذاری تو وبلاگت. برو همین بغل میدون انقلاب، رو پل هوایی کلی گدا و بچه گدا، صدقه سری نظام جمهوری اسلامی عدالت پرور وجود داره.
    ۵ صبح بری تو همون انقلاب هم کلی کارتن خواب تو پارک اوستا واطرافش پیدا میکنی. اون هزاری رو میبردی میدادی به اونا لااقل یه پفک میخریدن میخوردن؛ حیفش کردی حاج کاتب!

  132. چادر خاکی می‌گوید:

    سلام!
    مااز بچه های علوم پزشکی اصفهانیم. کمی تازه کاریم و مشتاق آموختن از بزرگترها؛ اما بی اندازه بیقرار و تشنه… پس اگر لایق می دانید به ما سر بزنید و ما رو راهنمایی کنید.

  133. سیداحمد می‌گوید:

    فردا روز دحوالارض است.
    از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:

    «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

    شب و روز دحوالارض نمازها و ادعیه مخصوصی دارد که کیفیت آنها در کتاب مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی (ره) آمده است.

    التماس دعا…

  134. ترگل شیعه می‌گوید:

    در اینکه ما در این کشور فقیر داریم شکی نیست اما من چیزهایی می بینم از بعضی گداها که باورم نمی شه همگی از فرط بیچارگی دست به این کار های بزنن!!

    یه بار توی اتوبوس یه آقایی اومد آواز می خوند و بعد هم می گفت فقیره بیچارست و…

    یک هفته بعد توی خیابون دیدمش چهره ی بسیار به یاد موندنی داشت و لباس های تنش و زنجیر طلای توی گردنش کفشای پاش و انگشترای دستش دهنمو اندازه ی یه دقیقه باز نگه داشت!! به مادرم نشونش دادم، گفت خودشه و گفت دیگه به گدا پول نمیده.

    خیلی از کارتون خواب هایی که میبینی از خانواده طرد شدن چون یا معتادن و یا….

    از یه پسره که وایمیساد فال می فروخت پرسیدم روزی چقدر میفروشی گفت از ۳۰هزار تومن تا ۴۰ هزار تومن در روز!!!

    مطمئنا در آمد خیلی از این ها از من و بعضی از کارمند های دولت بیش تره! شاید کم در آمدتر از اونا رو شرافتمندانه تر در کنار خودمون داشته باشیم و نفهمیم.

    اسلام راه هایی برای عدالت و توزیع متعادلانه ثروت جلوی راهمون گذاشته که اکثر ماها بهش بی توجهیم.

    گرفتن دست مستمندان واقعی کار دولت نیست؛ به هر طریقی اقتصاد و درست کنه باز هم عده ای باقی می مونند. نمونش بزرگترین اقتصاد دنیا!! جایی که خیلی ها انتظار دیدن گدا و فقیر و کارتون خواب رو در اون ندارند.
    اما به یاد ندارم توی متن آقای قدیانی نوشته باشند ما در ایران گدا نداریم!!

  135. دلخون می‌گوید:

    آقای قدیانی؛

    چند روزی که سید احمد نیست پس کی کامنت ها رو تایید میکنه؟
    تایید نمیشه تا خودشون بیان؟!

  136. سیداحمد می‌گوید:

    ممکن است بنده نباشم، ولی آقای قدیانی که هستند!
    البته سعی می کنم حتما به قطعه ۲۶ سر بزنم!
    اصلا مگر می شود بی تنفس در هوای قطعه ای از بهشت، زندگی کرد؟!

  137. مجید (همسازی) می‌گوید:

    سلام بر برادر قدیانی
    آنطور که از نوشته شما برمی آید ظاهرا شما در این مدت هیچگاه با جناب مشایی در مورد مواردی که شایع هست گفتگویی نداشته اید. ای کاش انگ همنشینی با لیدر جریان انحرافی (تعبیر همفکرانتان به اطرافیان دولت و الا شخص بنده ذره ای اعتقاد به این قضیه ندارم) را به جان می خریدید و در رابطه با مسایل ذهنی شما و دوستانتان با ایشان هم گفتگو می کردید. به مصداق آیه شریفه: “فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه” سخنان ایشان را هم می شنیدید؛ آنوقت خیلی بهتر می توانستید قضاوت کنید. اینطور نیست؟
    شما ساعت ها در مکان های مختلف و از جمله همین مکان وقت گذاشتید و از بدی های ایشان گفتید و شنیدید و نوشتید. چرا حاضر نشدید یکبار هم که شده در آن “مکان” مستقیم با خود ایشان رودرو شوید. می ترسیدید شما را هم سحر کند با کلامش.
    برادر عزیز! شما می توانید برای جیفه چند روزه دنیا و اینکه جایگاهتان را نزد دوستان و هم کیشانتان در کیهان و وطن امروز از دست ندهید، یکی به میخ بزنید یکی به نعل اما بدانید در عالم باقی همه ما گرفتار آنچه می گوییم و می نویسیم و بطور کلی گرفتار آنچه در این جهان کِشته ایم هستیم. مطمئن باشید برای تهمت نماز ریاکارانه به ایشان مورد بازخواست قرار خواهید گرفت.
    افزونه: خدمت دوستانی که با خواندن مطالب بالا احتمالا در ذهنشان بنده جیره خوار و مشایی چی و…. معرفی شده ام معروض میدارم بخدا بخدا بخدا اینجانب با گذشت هفت سال و اندی از حاکمیت دولتین نهم و دهم به انداره یک دقیقه هم تاکنون با جناب مشایی از فاصله ۵۰ متری هم دیداری نداشته ام چه برسد با اینکه مثل داداش حسین بچه بسیجی ها هفت شبانه روز با ایشان حشر و نشر داشته باشم.

  138. میهمان می‌گوید:

    ……………………

  139. سیداحمد می‌گوید:

    جناب مجید؛

    خیلی ها هستند که برای خودشان صاحب نظرند. آیا لازم است با همه این افراد، داداش حسین گفت و گو کند، تا درباره شان بنویسد؟! و اما از کجای متن فهمیدی که نماز فلان فرد، ریاکارانه است؟! اگر مشایی به زعم شما توان سحر داشت، توی همون ۷ شبانه روز داداش حسین را سحر می کرد! لطفا به جای این و آن، از خدمات دولت تعریف کنید و از اشتباهاتش، انتقاد.

  140. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    در آغاز، تمام چهره زمین را آب فرا گرفته بود. همه جا آب بود؛ بی حتی یک تکه کوچک خشکی؛ بی هیچ ارتفاع و پستی و بلندی. صاف، یکدست و شفاف. یک اقیانوس یکپارچه بود و دیگر هیچ.

    پس چون خداوند اراده فرمود تا خشکی را بیافریند به بادها فرمان داد بر صورت آب کوبند تا موجها از آن برخیزد. پس موجهایی بزرگ پدید آمد. موجهای بزرگ، بلند بلند، سرفراز کردند و کف بر دهان آوردند و غریو ترسناک خروششان در فضای تهی پیرامونشان طنین افکند.
    پس به اراده او، کوهی از کف، در محل کعبه بر هم آمد و خشکی از پای آن گستردانیده شد و بدین سان، نخستین رحمت الهی بر زمین نازل گشت. و اولین نقطه ای که از زیر آب سر بیرون آورد همان مکان مقدس کعبه و بیت الله الحرام بود . این واقعه نشان دهنده اهمیت این نقطه و مرکزیت آن برای همه عالمیان است.

    و خداوند خشکی را از محل کعبه تا «منا» گستراند و آن را تا «عرفات» پیش برد و این چنین بود که زمین چهره نمایاند.
    و زمین این چنین پاک و مطهر بود که آدم ابو البشر (ع) پا بر آن نهاد.
    پس سالها و قرنها بگذشت و بشر قدر نعمت ندانست و خداوند بر او خشم گرفت و زمین بار دیگر چهره در نقاب آب کشید و به اراده او، از ناپاکیها تن شست و آغوش خویش را بر یاران نوح (ع) گشود.

    و در همین روز بود که خلیل خدا، ابراهیم (ع)، چشم بر جهان گشود و زمین را به قدم خویش پربرکت ساخت. و شگفت آنکه ابراهیم مولود روز «دحو الارض» به نقطه سرآغاز «دحو الارض» فرستاده شد تا خانه کعبه، اولین خانه مبارک هدایت و رحمت و برکت را بنا کند.
    و باز در چنین روزی بود که روح خدا، عیسی مسیح (ع) به قدرت الهی از مریم دوشیزه، زاده شد. و در زمان رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله خروج ایشان از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجة الوداع. در این سفر وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) و نیز تمامی همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر (صل الله علیه وآله و سلّم) نیز ایشان را همراهی می‌کردند. پس می رسیم به وقت آخرالزمان. در روایتی نیز آمده است که قائم (عج) در همین روز قیام خواهد کرد…

  141. دلخون می‌گوید:

    اعمال شب و روز دحوالارض:

    ۱٫ غسل در اوایل این شب

    ۲٫ احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.

    ۳٫ روزه گرفتن که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

    ۴ . ذکر فراوان خدا

    ۵٫ انجام غسل به نیت روزِ دحوالارض و خواندن دو رکعت نماز، نزدیک ظهر به این کیفیت:

    در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره “الشّمس” بخواند و آنگاه بعد از سلام نماز بگوید: «لا حَوْلَ و لا قوَّهَ اِلّا بِالله العلیّ العظیم» و سپس این دعا را بخواند:

    «یا مُقیلَ الْعَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی یا مُجیبَ الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتی یا سامِعَ الْاَصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی وَ ارْحَمْنی و تَجاوَزْ عَنْ سَیّئاتی وَ ما عِنْدی یا ذَا الْجَلالِ وَ الْاِکْرام.» [شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، ص ۴۵۱]

    ۶٫ خواندن دعایی که با این عبارت شروع می‌شود: «اللّهمّ یا داحِی الْکعبهَ وَ فالِقَ الْحَبَّه» [مفاتیح الجنان، ص ۴۵۱ بخش اعمال مربوط به دحوالارض] …

    در بخشی از این دعا، به مسئله دحوالارض چنین اشاره شده است: «ای خدایی که خانه کعبه را گسترانیدی و دانه را شکافتی و سختی را برطرف ساختی، از تو می خواهم در این روز از روزهایت که حق آن را بزرگ نمودی، هر گرفتاری و مشکلی را برطرف سازی».

  142. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    مراسم تشییع شهدای راه حق
    سه شنبه، بیست و پنجم مهر ماه، مصادف با روز شهادت حضرت امام جواد (ع) ساعت ۸ صبح
    سخنران: دکتر مهدی چمران
    با مداحی: حاج محمود کریمی
    تهران، پونک، چهاردیواری، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

    یا علی

  143. عباس می‌گوید:

    آقای قدیانی

    تموم میشه روزی که دیگه حکومتی به این فاسدی دیگه تو ایران وجود نداشته باشه…………………..

  144. عباس می‌گوید:

    راستی اگه خواستی جواب بدی یا توضیح بدی بهم که اون روز نمیرسه به ایمیلم بفرست تا منم به راه راست هدایت بشم.

  145. چشم ها می‌گوید:

    کوچک بودن تقدیر خیلی هاست.
    شما که بزرگی, بزرگی ات را حفظ می کنی؟!

  146. سلام
    شما فوق العاده هستید

  147. آزاد اندیش می‌گوید:

    چقدر به این کامنت خندیدیم: D:

    خوب سید رو هم میبردی دیگه. تو تریبون سازمان ملل اعلام میکرد:
    آمار انلاین: ۴۰۰ میلیون نفر. فدائی داری!! ۳۰ دقیقه تا اذان!!!

  148. آزاد اندیش می‌گوید:

    دوستانی که تشریف می برن زیارت، التماس دعای خیر…

  149. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    پهپاد به پرواز درآمده در اسراییل ایرانی بود و متعلق به حزب‌الله…
    http://rajanews.com/detail.asp?id=140102

    شهیدی که اولین عملیات هوایی حزب الله به یاد او نامگذاری شد…
    http://rajanews.com/detail.asp?id=140100

  150. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۳۸* حضرت امام سجاد علیه السلام:

    خدایا! معذرت می‏خواهم برای وقت‌هایی که جلوی من، به یکی ظلم کردند، کمکش نرفتم. معذرت می‏خواهم برای وقت‌هایی که کسی به من لطف کرد؛ درست تشکر نکردم. یکی از من معذرت‌خواهی کرد؛ من او را نبخشیدم. معذرت می‏خواهم به خاطر آنهایی که کمک می‏خواستند؛ من نتوانستم آنها را به خودم ترجیح بدهم.
    خدایا! مرا ببخش به خاطر وقت‌هایی که باید برای یک بنده خدایی کاری می‏کردم و نکردم. مرا ببخش به خاطر وقت‌هایی که مسائل خصوصی یک بنده خدایی را فهمیدم و سعی نکردم دیگران نفهمند. مرا ببخش به خاطر وقت‌هایی که گناهی آمد جلویم و من از آن دور نشدم.
    خدایا! از اینها و همه کارهای شبیه این که کردم؛ معذرت می‏خواهم، عذرخواهی آدم پشیمان که امیدوار است این پشیمانی، دیگر نگذارد شبیه این اتفاق‌ها برایش بیفتد.
    خدایا! بگذار همین پشیمانی من از کوتاهی‌ها، همین تصمیمم برای دوری از گناه‌ها، توبه من باشد؛ توبه‌ای که به خاطرش، تو مرا دوست داشته باشی. ای خدایی که توبه‌کارها را دوست داری!

    (صحیفه سجادیه)

  151. از عاشقان حاج سعید قاسمی می‌گوید:

    به جان حسینی که همه عالم میدونند جان منه
    وای اگه یه روزی کسی بخواد دل آقا رو بشکنه
    میگیم یا ابالفضل
    می ریزیم خون از سر هرچی حرمله
    سلم لمن سالمکم آقا
    حرب لمن حاربکم آقا

  152. از عاشقان حاج سعید قاسمی می‌گوید:

    …………………………

  153. شیدا می‌گوید:

    ……………………………….

  154. علیرضا می‌گوید:

    حلال کنید از اینکه مقالات شما را مفت میزاریم توسایتمون
    پایگاه خبری نجف آباد

  155. علی می‌گوید:

    “همیشه کنار احمدی نژاد عزیز، یک صندلی خالی هست. اگر ما پرش نکنیم، تبدیل به «مکان» می شود”
    شاید اگه به این جمله توی این ۳ سال اخیر آقایون اصولگرا و خودمون عمل می کردیم شاید این “مکان” اینقدر پر نبود….
    حالا قراره سفرنامه رو کتاب کنی داداش حسین؟؟؟؟؟

  156. آذرخش می‌گوید:

    بچه ها آروم بشینید اینقدر سر و صدا نکنید.
    سیداحمد نیست، آذرخش هست ها!
    سرتون رو برگه خودتون باشه، دارم کنترل نامحسوس می کنم.

  157. آذرخش می‌گوید:

    در ضمن کسایی که میان سُک سُک می کنن و یه حرف مفت می زنن و می رن؛
    این چرندیاتتون رو نگه دارید برای وقتی “رژیم عوض شد”!!!
    فعلا خریدار نداره.
    نبینم دیگه اینورا پیداتون بشه…

  158. sarbazeagha می‌گوید:

    سلام برادر؛ بی صبرانه منتظر مطلب بعدی شما هستم.
    در ضمن جدیدا یک دوست انقلابی پیدا کردم که البته ۳۰ و خورده ای سال از من بزرگتره. از انقلاب و خیانت های افرادی که گندم نمای جو فروش بودند، هستند گفته های بسیاری داره. ای کاش می شد جوری مطرح کنم….

  159. عطش می‌گوید:

    طبق آیات قرآن و بیانات آقا روح الله هر موقع اونا(دشمنان اسلام) از ما تعریف کردن باید به خودمون شک کنیم………………….
    ما همان یاران ۸۴ آقای دکتر هستیم و انشاءالله تا آخر ایستاده ایم.
    آقای قدیانی……………..

  160. مجید (همسازی) می‌گوید:

    سلام مجدد
    جناب سید احمد
    من همچنان منتظر تایید کامنتم هستم

  161. کاف.میم.نسیم می‌گوید:

    قشنگ بود…………..

  162. کاف.میم.نسیم می‌گوید:

    راستی! داداش حسین

    یه سر به عنوان خبرنگار، به کهگلویه بویراحمد ما هم بیا، این پایین یه کمی جا هست برای….

  163. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    کسانی که نام سیدالشهدا علیه السلام را می شنوند و تغییر حالی در خود نمی بینند؛ جداً نگران ایمان خود باشند… نام آقا امام حسین علیه السلام محک ایمان است…

    “شیخ جعفر مجتهدی (ره)”

  164. میهمان می‌گوید:

    ……………………

  165. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۴ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

    دوستان محترم؛

    دلیل نقطه چین شدن کامنت بعضی های تان غلط های ویرایشی است، نه خط و خطوط سیاسی. وقت اصلاحش را ندارم الان. خودتان رعایت کنید.

  166. میهمان می‌گوید:

    ………………………….

  167. هشدار دهنده! می‌گوید:

    به قول یکی از گزارشگر های ورزشی: چه می کنه این دلار!
    از معجزات دلار زیاد گفته اند یکی هم اینه که خوی و خصلت آدمیزاد رو به بوقلمون! نزدیک می کنه
    چه می کنه این دلار

  168. به جای امیر می‌گوید:

    عاشق! (گفت و شنود)

    گفت: آقای دعایی برای آقای خاتمی جشن تولد گرفته و خطاب به او می گوید؛ «آقای خاتمی حجت دینداری خیلی از ماها هستند.»
    گفتم: یعنی همکاری با دشمنان و ائتلاف با بهایی ها و منافقین و مارکسیست ها و سلطنت طلب ها و اهانت به عاشورای حسینی(ع) و پاره کردن عکس حضرت امام(ره) و شعار به نفع اسرائیل و آمریکا و آتش زدن مسجد و حمله به بسیج و… در جریان فتنه ۸۸ نشانه دینداری است؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! معلوم نیست کدام دین منظور ایشان بوده است!
    گفتم: طرف می گفت خدایا! می دونم خیر و سعادت منو می خوای و منو دوست داری، ولی من عاشق یکی دیگه هستم!

  169. حی علی الجهاد می‌گوید:

    یه جمله‌ای هست که می‌گه تعرف الاشیاء باضدادها، درباره متن‌های شما به شدت جواب می‌ده!

    آدم کامنتای متن‌ها رو بخونه، هم یاد می‌گیره قدردانی یعنی چی، هم با علم حضوری! درک می‌کنه که انصاف چیه، هم بسان یک گونیا می‌تونه اندازه بگیره زاویه بعضی‌ها رو با ولایت! خیلی هم دقیق!

    کامنتای این‌جا سنده خلاصه!

    و متن شما هم بی‌نظیر البته!

  170. م.طاهری می‌گوید:

    خدایا! همه ما را عاقبت به خیر کن. ما را… و رای ما را.

  171. آذرخش مبارز می‌گوید:

    سلام
    من تازه واردم
    از نسل عاشقان حاج احمد…
    وبلاگتان ستودنی است
    پاتک های خوبی به استکبار زده اید

  172. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    مشارکت از بازار نظارت از دولت
    بازار را شریک کنید در کارها، بازار را کنار نگذارید یعنی، کارهایی که از بازار نمی آید و معلوم است که نمی تواند بازار انجام بدهد، آن کارها را دولت انجام بدهد.
    کارهایی که از بازار می آید جلویش را نگیرید. یعنی، مشروع هم نیست. آزادی مردم نباید سلب بشود. دولت باید نظارت بکند.
    صحیفه نور – ج ۱۹- ص ۳۵

  173. مجید (همسازی) می‌گوید:

    سلام جناب سید احمد
    دلیل نقطه چین شدن بعضی کامنت ها را گفتی، دلیل تایید نشدن کامنت مرا هم بگو

  174. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    پس این ۳۰ گانه کی تکمیل میشه؟؟ روزی ” ۱ گان” بنویس!
    راستی این “چوک دیریا” نیومد از کربلا؟ خبری ازش نیست.
    چوک! کجائی پسر؟؟

  175. مائده می‌گوید:

    سلام. برام جالب بود… قلم تون اصلا جالبه. ارض با این وضعیت ارز، به دست مستضعفین…

  176. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی عزیز؛

    قرار نیست نکته دیگری به این متن اضافه شود!

  177. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۳ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  178. سیده فاطمه می‌گوید:

    باز هم با ما بگو از این سفرها… باز هم بگو

  179. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۴۰* پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:

    ریشه هر خیرى در دنیا و آخرت یک چیز است و آن ترس از خداوند متعال است…

    (مستدرک الوسائل، ج۱۱، ص ۲۳۵)

  180. ترگل شیعه می‌گوید:

    بی ربط;
    من بچه ی شیطون و باهوشی بودم البته هنوزم هستم!
    اما درس املا یکی ازون درس هایی بود که اذیتم می کرد ریاضی و از معلم بهتر بلد بودم اما امان از املا و زبان فارسی و نکات گرامری و ….

    الان هر وقت سید احمد تذکر نگارشی می دن من استرس می گیرم.
    یاد اون نمره های بد املا میفتم. خلاصه یاد معلم و زنگ املا میندازید منو سید احمد. تایید هم نکنید این و حق میدم 🙂

  181. میهمان-اخرین ارسال می‌گوید:

    …………

  182. سعید.ن می‌گوید:

    چه کسانی در دولت به امثال قدیانی اعتماد می نمایند؟!
    http://noore14d.blogsky.com/1391/07/15/post-12

    خواندنش خالی از لطف نیست!

  183. به جای امیر می‌گوید:

    عزا (گفت و شنود)

    گفت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با اشاره به شرایط اقتصادی شکننده کشورش خطاب به مردم انگلیس گفته است؛ «واضح بگویم، ما در حال غرق شدن هستیم.»
    گفتم: به جهنم! راستی چرا؟!
    گفت: توضیح داده که رشد اقتصادی انگلیس به صفر نزدیک شده، درآمدهای دولت کاهش یافته، بسیاری از شرکت ها ورشکست شده اند و…
    گفتم: حیوونکی ها قرار بود جمهوری اسلامی ایران را با تحریم های اقتصادی فلج کنند، ولی خودشان به این حال و روز فلاکت بار افتاده اند.
    گفت: هنوز هم که درباره تحریم های سخت تر علیه ایران قمپز در می کنند.
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو کفش و کلاه کرده بود که از خونه بیرون بره، زنش پرسید کجا؟ یارو گفت میرم مجلس ختم، پرسید، نون و گوشت و برنج خریدی؟ یارو گفت؛ نه! پرسید اجاره خونه رو پرداخت کردی؟ یارو گفت؛ نه! و همسرش گفت؛ مرتیکه بیا بتمرگ! عزای واقعی همین جاست!

  184. ناشناس می‌گوید:

    شما راضی و آقای احمدی نژاد هم راضی گور بابای ما ناراضی!

    این سفر تجربه خوبی برای شخص شما بوده ولی ظاهرش برای من یجور نچسب مینماید؛ اصولا تو کت ما این جور سفرا نمیره حالا با هر دلیل و برهانی.

  185. حی علی الجهاد می‌گوید:

    رهبر معظم انقلاب در دیدار با روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی:

    «خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى – هنرى بروید و پذیراى جوان‌ها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان – الان در این تریبون از آن‌ها تعریف کردید، خانم‌هایى بودند که در عرف معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دل‌باخته‌ى به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آن‌چه گویى هستم / آیا تو چنان که می‌نمایى هستى؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم می‌کند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»

  186. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۲ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  187. صبا می‌گوید:

    افراد آنلاین: ۱۰ نفر

  188. به جای امیر می‌گوید:

    نامه تمام! (گفت و شنود)

    گفت: تازه چه خبر؟!
    گفتم: یکی از ضدانقلابیون فراری در سایت بالاترین به مدعیان اصلاحات اعتراض کرده که «در اوج آشوب ها به ما گفتید فعلاً وقت عمل است و سؤال ها بماند برای بعد و حالا هم که از پاسخ طفره می روید».
    گفت: راست میگه! حالا سؤالش چی هست؟!
    گفتم: نوشته «شما که از قدرت رژیم با خبر بودید چرا ما را با وعده سقوط رژیم فریب دادید و حالا هم که همه ما را آواره کرده اید چرا خودتان برای ورود دوباره به درون سیستم سر و دست می شکنید»؟!
    گفت: حالا مدعیان اصلاحات چه جوابی داده اند؟!
    گفتم: حرف حساب که جواب نداره! از پاسخ طفره می روند. شاگرد مدرسه از آدم بی سوادی که خودش رو به عنوان معلم ریاضی جا زده بود یک سؤال پرسید؛ یارو در جواب گفت؛ سؤال شما دو بخش داره، بخش اول اون مهم نیست و بخش دوم هم به تو مربوط نیست و به قول «جمیل» در سریال تلویزیونی «دیوار»؛ نامه تمام!

  189. مریم دختر اسلام می‌گوید:

    واقعا امریکا عجب رویی دارد. خودش در مشکلات بسیاری دست و پا می زند و بعد برای ما خانم کلینتون اندرز می دهد که چنین و چنان!!!!!!!!
    دقیقا مثل این است که دولت ایران کمترین اعتراض را با دستگیری و آزار مردم ایران پاسخ می دهد ولی سخنگوی وزارت خارجه ایران سوریه را نصیحت به فضای باز سیاسی و برخورد بهتر با مخالفین می نماید!!!!!!!!!!! کله پاچه در قابلمه خنده اش می گیره از این طنز.
    ممنونم از شما که آخر آزادیخواهی هستید. فقط نمی دانم چرا شبیه چماق به دست ها می مانید! ببخشید.

  190. مجنون می‌گوید:

    سلام
    خیلی متن دل چسبی بود.
    یا علی

  191. سیدحمزه می‌گوید:

    نکته به جایی بود.

  192. سلام
    همه ی خاطرات نیویورک همین بود! یعنی می خواید همش بره تو کتاب؟
    خصت به خرج ندید؛ کمی بیشتر بنویسید…

  193. مریم دختر اسلام می‌گوید:

    اگر امریکا راست می گه جلوی گران شدن دلارش را بگیره که داره اقتصاد امریکا را از بین می بره!!!

  194. عزیز... می‌گوید:

    ………………………..

  195. عزیز... می‌گوید:

    …………………………

  196. منتظر می‌گوید:

    درباره این کلمات یه متن قشنگ مثل متنای قبلی بنویسید: ۱: مملکت بخور بخوره ۲: سه هزار میلیارد چی شد ۳: مملکت بی صاحابه

  197. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۱ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  198. سیداحمد می‌گوید:

    شهادت آقا جوادالائمه بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ تسلیت باد…

  199. چفیه گرافیک می‌گوید:

    سلام
    عجب سفرنامه ای بود…

    راستی، از اونجایی که میدونم اینترنتتون نفتی هست، کامنتم رو کوتاه نوشتم…
    التماس دعا
    یا علی(ع)

  200. احمدی نژاد مثل ارتفاعات شمال تهران می ماند. دیر به دیر که به او سر بزنی، کمی هم تقصیر توست اگر می بینی درکه تبدیل به «مکان» شده است! من اما در کوهنوردی هم دست فرمان «آقا» را قبول دارم. انحراف، زائیده جدایی است. نباید تنها گذاشت رئیس جمهور را. اینقدر هست که من دارم سفرنامه اش را می نویسم. منِ وطن امروز. منِ کیهان. منِ فارس. منِ اصول گرا. منِ «نه ده». یادش به خیر! پرواز برگشت، توی راهروی طیاره، خم شده بودم به پوشیدن کفش، که بروم جلوی هواپیما با دکتر گفت و گو کنم. تند تند آمد جلو و محکم دستش را گذاشت روی شانه ام و نشست صندلی کنارم. از همان صمیمیت های خاص احمدی نژادی! اولش مصاحبه بود و بعد درد دل. یک ساعت و نیم! همیشه کنار احمدی نژاد عزیز، یک صندلی خالی هست. اگر ما پرش نکنیم، تبدیل به «مکان» می شود. احمدی نژاد رای ماست. از راه دوری نیامده! آخرای پرواز، اون گوشه موشه های طیاره، کمک خلبان به من گفت: چه حالی داد به تو رئیس جمهور! گفتم: من رای خود را دوست دارم. گفت: احمدی نژاد هم تو را باید خیلی دوست داشته باشد. من خیلی از پروازهای دکتر بوده ام. همچین حالی به احدی نمی دهد که از جایش بلند شود و بیاید و یک ساعت و نیم بنشیند کنار یک خبرنگار! گفت: حالا چی داشت بهت می گفت؟!

  201. آزاد اندیش می‌گوید:

    امام جواد(ع):
    بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر که چگونه هستی!

  202. سلام

    مطلبتون عالی. در منتظران شهادت به روزم؛ منتظر شما هستیم.

  203. نصراصفهانی می‌گوید:

    فاطمه هاشمی در گفت و گو با فایننشیال تایمز :

    وضعیت اقتصادی ایران آن قدر نگران کننده شده است که شاید نیاز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد باشد

    فاطمه هاشمی در اشاره آشکاری به نقش مهم پدرش در پایان دادن به جنگ ایران با عراق خاطر نشان کرد که وی مردی بود که “می توانست مانع از وقوع بحران شود.”

  204. دلتنگ می‌گوید:

    سلام سید احمد
    جریان چیه؟ اتفاقی افتاده؟ چرا نزدیک به ۱۰ روزه هیچ خبری نیست
    ۲ روزم که سایت بالا نمی اومد؟
    منتظریم و دلتنگ…….

  205. سلام
    خسته نباشید.
    این جمله ی بغض بدی از رئیس جمهور ما در سینه دارند.
    خیلی چسبید.
    دارم فکر می کنم وقتی شیطان از آدم بغض می کند. چه شکلی می شود.

  206. موسی می‌گوید:

    بسم الله
    صبر کنیم ثمر خواهد داد به فضل خدا …

  207. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۰ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  208. امین می‌گوید:

    باسلام، البته این نظر من ربطی به موضوع منتشرشده ندارد،در خصوص خبر شکایت جناب رئیس جمهور و رهبرشون مشائی! از حاج منصور به اتهام تهدید به قتل!! و حدادیان به اتهام حمایت از حاج منصور یعنی شریک جرم قتل! است. یک مداحی که مورد قبول مردم و رهبری است را به اتهامات واهی متهم و شکایت می کنند!! این به ضرر شماست آقای احمدی نژاد. کار و عاقبت خود را بدتراز این نکنید و هیزم جهنم مشائی نشوید…

  209. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ای حسین قدیانی، ای مظهر افراط و تفریط!
    ۲۰ تا متن با هم می نویسی، تا ۲۰ روز هیچی نمی نویسی.
    منظم باش پسر جان.

  210. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    فیلم حضور رهبر انقلاب در منزل سردار شهید رجبعلی محمدزاده
    http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=21274

    فیلم حضور رهبر انقلاب در منزل شهیدان دوراندیش؛ نگذارید این پرچم روی زمین بماند…
    http://www.aparat.com/v/4DnGu

  211. علی می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی.
    این نظر برای متن شما نیست. درخواستی داشتم که راه دیگری برای مطرح کردنش نداشتم.
    ………………………………….
    علی علی

  212. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    پیامبراکرم صلی الله علیه و آله:

    اگر به کسى دستور می دادم کسى را سجده کند؛ به زنان دستور می دادم شوهران خویش را سجده کنند، از بس که خدا براى شوهران حق به گردن زنان نهاده است.
    (نهج الفصاحه)
    ______
    حضرت امام رضا علیه السلام:

    بعضی زن ها براى شوهرشان ‏بهترین غنیمت هستند، زنانی که به شوهرشان اظهار محبت کنند…
    (مستدرک، ج۲، ص۵۳۲)
    *********
    قرائت خطبه عقد زوج جوان توسط رهبر انقلاب
    http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=10559

  213. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام:

    روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد. حضرت فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می کردم. آن حضرت مرا با لقب ابالحسن خواندند، عرض کردم: بفرمایید. اظهار داشتند؛
    بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.
    ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد؛ به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید، یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.
    ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر، از دنیا بیرون نمی رود، مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.
    ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش، بدون حساب وارد بهشت می شود.
    ای علی! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.
    ای علی! خدمتکار همسر نمی شود، مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد…

    (بحارالانوار، ج۱۳، ص۱۳۳)

  214. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام،
    جدا اسلامی ایرانی خیلی بامزن!
    به شدت نگرانِ چشم انتظارانِ مطلب جدیدِ قطعه هستیم. 🙂

  215. دلخون می‌گوید:

    امشب ستاره ها کاروان جشن به راه انداخته اند و فرشتگان و ملائک لحظه ها را به نظاره نشسته اند تا در گذرگاه وصال دو شاخه مهربانی و عشق پایکوبی کنند.

    امشب زیباترین عطیه الهی با همراهی فرشتگان پای در خانه نور می گذارد خانه ای که از آن حضرت علی (ع) مردی از دیار بهشت است که در عین صلابت و ابهت در برابر پیامبر اکرم (ص) متواضع و صبور نشسته است.

    به واقع در کجای این دنیای خاکی همتایی برای حضرت زهرا (س) و در عین حال همسری در شان حضرت علی (ع) پیدا می شد و کدام گل سرسبد آفرینش می توانست همسری علی علیه السلام را بپذیرد اگر فاطمه (س) نبود.

    چه کسی چون حضرت علی (ع) می توانست با همه فروتنی و جلال و جمال در ایمان لایق و شایسته خواستگاری از بزرگ بانوی عالم باشد بانویی که بی نظیرین و بی همتاترین همسر برای امام اول شیعیان بود.

    بانویی که نه تنها دختر رسول خدا (ص) بود بلکه در پاکی، عصمت، الهی بودن و مقام بلندش نزد خدا کسی شک و تردید به خود راه نمی داد و بسیاری از مردان عرب آرزوی همسری چنین گل سرسبدی را داشتند.

    هدف از ازدواج مولای متقیان علی (ع) و بانوی عالمیان فاطمه زهرا (س) کمال انسانی و رضایت خداوندی و نمایش اوج بندگی معبود بود.

    ازدواجی که می تواند الگوی تمامی انسان ها برای پیوند آسمانی باشد پیوندی که اگر هدف آن رسیدن به کمال، آرامش، آسودگی خاطر، سادگی، بی ریایی، ایمان واقعی، اخلاق نیکو و رفتار پسندیده باشد بدون شک سعادت دنیوی و اخروی پاداش آن خواهد بود.

  216. آزاد اندیش می‌گوید:

    خدا…
    دلم گرم خداوندیست
    که با دستان من
    گندم برای یا کریم خانه می ریزد،
    چه بخشنده خدای عاشقی دارم
    که می خواند مرا با آنکه می داند گنهکارم،
    دلم گرم است و میدانم
    بدون لطف او تنهای تنهایم…
    .
    .
    کیوان شاهبداغی

  217. آزاد اندیش می‌گوید:

    چند سال پیش در پرواز مشهد اتفاقی فهمیدیم که آیت الله بهجت نیز همسفر ماست، خوشبختانه این توفیق حاصل شد که ما در صندلی پشتی ایشان قرار گرفتیم.
    من همان جا فرصت را مغتنم شمردم و خصلت اصفهانی ام نیز گل کرد و به مرحوم آیت الله بهجت گفتم شما یک چیزی به ما یاد بدهید که در عین اینکه کم باشد، اما زیاد به درد ما بخورد و منفعت فراوانی داشته باشد و ایشان بر روی تکه کاغذی چیزی نوشته و آن را به آقازاده خویش دادند تا به ما بدهند، من هنوز هم آن کاغذ را با خود دارم.
    ایشان نوشته بودند که:
    «در هر حال زیاد صلوات بفرستید».
    نقل قول بود.

  218. محمد می‌گوید:

    سلام حسین آقا
    من همون اصفهانیم که چهارراه ولیعصر با هم صحبت کردیم؛ خواستم بگم که جانا سخن از زبان ما میگویی , دیدم حق مطلب ادا نمیشه؛ بهتره بگم: جانا تو سخن از دل ما میگویی
    خدا حفظت کنه

  219. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    زود بیـــدار شــــدم تا ســــــر ساعت برســـــم
    باید ایـــــن بار به غوغـــــای قیــــامت برســـــم
    مــــن به “قدقامت” یاران نرسیـــــدم، ای کاش
    لااقـل رکعتِ آخــــر به جمــــــاعت برســــــــــم
    آه، مـــــادر! مگــــر از من چه گنـــــاهی سر زد
    که دعا کردی و گفتــــی به سلامت برســـــــم
    طمع بوسه مــدار از لبم ای چشمــــه که مــــن
    نـــــــذر دارم لب تشنـــــه بــــه زیارت برســــــم
    سیب سرخی سر نیزه است…..دعا کن من نیز
    این چنیــــــــن کال نمانــم! به شهادت برســـم

  220. rasoul می‌گوید:

    ……………………..

  221. سیداحمد می‌گوید:

    ۳۹ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  222. سیامک می‌گوید:

    جناب امین!
    اولا، حاج منصور و سعید حداد مگه از یک مداح، که متأسفانه عفت کلام ندارند، شأنشان بیشتر است؟!
    دوما،اگر قانون، قانونه، باید برای همه محترم باشه و همه بهش گردن بنهند. چطور جوانفکر میره زندان تو پوست خودتون نمیگنجید، ولی حاجی و سعید، شأنشون اجل از محاکمه است؟!
    سوما، شما از کجا مطمئن هستید که مشایی میره جهنم؟ شما مگر خدایی که بهشت و جهنم رفتن دیگران را مشخص بکنی!

  223. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام با صرفا جهت اطلاع های بچه های حرم در خدمتتون هستیم

  224. ashvanzdangahe می‌گوید:

    پس چرا ساکت نشستین… پس چرا هیشکی هیچی نمی گه… چرا از جریان انحرافی که از حاج منصور شکایت کرده هیچی نمی گید… چرا ساکت نشستید… ای خدا ما با اینا چی کار کنیم؟ از اون ور رهبر می گن ساکت ازین ور اینا هی گند کاری می کنند! آخه تا کی سکوت کنیم… مثکه یادشون رفته روزایی رو که با حاج منصور عکس مینداختن برای تبلیغ انتخاباتشون، حالا ازش شکایت میکنن..

  225. ترگل شیعه می‌گوید:

    محرم نزدیک است!

  226. فرزند اسلام می‌گوید:

    ۳۸ روز مانده به عاشورای زندگی ایرانیان… خاک بر سرت که میخ چیزی شده ای که یافتنش هیچ زحمتی نمی خواهد.
    مردم را به لجن کشیدید و هر گز پاسخی در مقابل تحلیل های غلط قبلی هرگز داده نمی شود. آیا شما نیستید که وانمود می کنید امریکا در حال نابود شدنه؟ اگر ارزش پول انها یک چهارم می شد چی می گفتید؟ واقعا دروغگو هستید و همین مردم را رویگردان کرده…

  227. فوزیه می‌گوید:

    حجکم مقبول حاجی واشینگتن! خوشا به سعادتتان که هم کلید در دنیا را دارید و هم کلید بهشت!………………..

  228. نیاز می‌گوید:

    سلام
    چرا پست جدید نمیذارین؟

  229. به جای امیر می‌گوید:

    تحریم (گفت و شنود)

    گفت: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال ادعای برخی از مقامات آمریکایی درباره تاثیر تحریم ها بر بازار ارز ایران را مضحک دانسته است.
    گفتم: چطور مگه؟!
    گفت: نوشته است؛ در ایران طی هفته ای که قیمت دلار به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کرد، اتفاق خاصی نیفتاده بود که نشانه تاثیر تحریم ها باشد.
    گفتم: خب! راست میگه. دیگه چی؟!
    گفت: نوشته است این ادعای برخی از مقامات آمریکایی نشان می دهد تحریم ها تاثیر مورد انتظار آنها را نداشته و مقامات آمریکایی با این ادعا خواسته اند اقدام خود را موثر جلوه بدهند.
    گفتم: معروف است که بعد از زلزله در یکی از مناطق ایران، یک گروهک تروریستی با صدور اطلاعیه ای، مسئولیت آن را برعهده گرفته بود!

  230. هدهد می‌گوید:

    آقای قدیانی با گفتن من در هیچ سفری نباختم عملا بازنده شدید
    غرور غرور غرور

  231. فرزند اسلام می‌گوید:

    کدام سایت یا وبلاگ مشابه شما وجود دارد که اینهمه کامنت گذار با ضعف املایی دارد؟ چرا موردی را عنوان می کنید که حقیقت ندارد؟ شما برای اثبات وجود اینهمه کامنت غلط دار انها را نشان دهید.

  232. آذرخش می‌گوید:

    تو رو خدا پست جدید بذارید.
    تو رو خدا، تو رو خدا، تو رو خداااااااااا….
    :-((((

  233. ghabha می‌گوید:

    سلام
    فرصت دیدار بچه های حزب الله! در http://ghabha.ir/
    کاری از نسل سوم امت حزب الله
    اولین گروه تخصصی عکاسی!

  234. یوسف حسینی می‌گوید:

    سوالات مهم رهبری از نخبگان و دانشگاهیان و صاحب نظران و…
    http://ingholt.ir/?p=506

  235. abbas می‌گوید:

    salam
    kheili mamnon az ghalameton
    “nemigozarim jaee makan shavad baray atash”
    inshalah

  236. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    حمایت از اقلیت های مذهبی
    تمام اقلیت های مذهبی در حکومت اسلامی می توانند به کلیه فرائض مذهب خود آزادانه عمل نمایند و حکومت اسلامی موظف است از حقوق آنان به بهترین وجه حفاظت کند.
    صحیفه نور – ج ۳ – ص ۷۵

  237. فرزند اسلام می‌گوید:

    ……………………………

  238. سید می‌گوید:

    ……………………..

  239. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    زندگی یعنی “حسین”. مداحی که با امام حسین زندگی میکنه
    شعورش از همه بیشتره. این دوستان شیرین عقلی که فکر میکنن
    مداح نباید راجع سیاست و کشور صحبت کنه، بهتره بجای اینجا
    به سایت “کلمه” و “بالاترین خرها” مراجعه کنن، که متناسب با عقل و
    شعورشون مطلب پیدا کنن.
    حاج منصور اگرچه ژورنالیستی صحبت نمیکنه، ولی یک جمله از صحبتهاش
    شرف داره به کل روزنامه های چپ و راست و بالا و پائین با اعوان و انصارش.
    البته حساب کیهان و وطن که کل یوم! جداست.

  240. آزاد اندیش می‌گوید:

    ………………….

  241. سیداحمد می‌گوید:

    ۳۸ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  242. رهگذر می‌گوید:

    خیلی کارش درسته این آقای احمدی نژاد…اینکه همیشه میگه من همه رو دوست دارم من درک نمیکردم یعنی چی یه بار میگفت دعا می کنم خدا این دوست داشتن رو از ما نگیره و واقعا من می بینم تو وجود این مرد یه ذره کینه و نفرت نسبت به هیچ کس نیست یعنی واقعا همه رو دوست داره هر کاری هم که در حقش بکنن بازم با روی خوش و بزرگواری باهاشون برخورد می کنه. این نعمت خیلی بزرگیه. بعضی از نامردی هایی که بعضی از افراد در این چند سال در حق احمدی نژاد کردن برای هیچ آدم عادی قابل تحمل نیست اما احمدی نژاد خیلی صمیمانه با این آدمها رفتار می کنه که نشان از روح بزرگش داره…خلاصه اینکه بردن شما به نیویورک و توجهش به شما اصلا برام عجیب نیست همونطور که دلجویی کردن از خبرنگار فارس که به قول خود احمدی نژاد جز با احمدی نژاد دیگه با هیچ کس تو این نظام نمی تونست اینجوری صحبت کنه اما در مورد رأی تان که چند بار با تکرارش انگار قصد داشتید به خودتون و مخاطب بقبولانید اگر رای شما و امثال شما نبود احمدی نژادی در کار نبود بهتر است بدونید مستضعفین و مظلومان یعنی همان ها که خداوند اراده کرده است که پیشوایان و وارثان زمین باشند و مردی از جنس مردم و برامده از اراده همین توده ها چه با نام احمدی نژاد یا هر نام دیگه هر زمان قدرت رو در دست گرفته یا بگیره با رای شما و فارس و کیهان و وطن امروز و اینها نبوده سربازان خدا بی شمارند آقای قدیانی اونقدر زیاد که در ذهن و فکر و حساب کتاب های شما هم نگنجد. کاش روزی اینو بفهمید رای امثال شما در اقیانوس رای ها و دلهایی که با مردی از جنس خودشان برای فریاد مظلومیتشان پیوند خورده بود قطره ای بیش نبوده است. و البته من هم از خدا می خوام مثل آقای احمدی نژاد روزی بتونم همه رو دوست داشته باشم. همه رو.

  243. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    پیشکش به محضر “فرزند نچسب اسلام”

    صلام داداش هثین
    مخلثیم با این “صاد”

  244. سید می‌گوید:

    به نظر بنده احمدی نژاد را باید در انتهای دوره ریس جمهوریش خراب می کردند.
    برای انتخاب مجدد ایشان انتخابات مهندسی شد. امثال من باور نمی کنند که با یک تیکه کاغذ که عددی نیست نظام کاندید خود را اجازه دهد برود منزل!!! و کاندید مخالف بالا بیاید. ۲۰ میلیون رای ثابت به اصلاح طلبان تبدیل شد به عدد ۷ میلیون!!!
    خوب در انتخابات بعدی این تناقض براحتی امکان داشت آشکار شود. پس او را خراب می کنند تا پاسخی برای عامه مثل همیشه وجود داشته باشد…………….

  245. سید می‌گوید:

    …………………

  246. ف. طباطبایی می‌گوید:

    احیانا تصمیم ندارید آپ کنید؟!!

  247. رضا می‌گوید:

    حالا کی خواست احمدی رو بدزده که اینقدر از مراقبت ازش حرف می زنید؟
    ضمنا آمریکا براش احمدی نژاد و موسوی فرقی نمیکنه
    اون میخواد کل این نظام ساقط بشه یا حداقل مثل کره شمالی ما رو به خاک سیاه بشونه
    برا دوری از این وضعیت فکری بکنید و پیشنهادی بدهید

  248. فاطمه می‌گوید:

    معلومه خیلی ذوق زده شدین از اینکه اومده کنارتون نشسته

  249. در آرزوی چمران می‌گوید:

    به نام خدا
    و سلام
    چه زیبا گفت آنکه گفت:
    در وقت کربلا در هر جایی به غیر کربلا و به هر کاری غیر از یاری حسین علیه السلام مشغول باشی مقصری ….

  250. رزمنده می‌گوید:

    به این وطن فروشان بگویید اینجا بهشت است و ساکت شوند. ما می خواهیم مثل کره شمالی شویم. به کسی ربط نداره!
    اینجا مملکتی است که در آن انقلاب شده. اگر قرار بود با دنیا ارتباط داشته باشیم و مثل آدم زندگی کنیم که حکومت قبلی را منهدم نمی کردیم. آقایان مسئولین قطعه ۲۶ وضوی شما را چه چیزی باطل می کند؟ غرب هم مثل همان چیز است!!!! نخواستم علنی بگم و برخی سواستفاده کنند.

  251. ترگل شیعه می‌گوید:

    فرزند آمریکا و دختر اردوغان و…

    از بعضی تفکرها بوهای بخصوصی میاد!

  252. روزگار اسلام می‌گوید:

    باید ایادی غرب از این کشور بروند. شما و دوستان تان سرباز جبهه حق هستید. اوایل پیروزی انقلاب شعارهایی در رد برخورد امنیتی رژیم قبلی داده شد. الان با وقاحت مردم معترض را عامل خارجی معرفی می کنید. ننگ بر این نیرنگ که خود را عاشق دین معرفی هم می کند. مردم بزودی گرسنه شب را می خوابند و آنگاه به دنبال مقصر می گردند.

  253. سیداحمد می‌گوید:

    ۳۷ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  254. روزگار اسلام می‌گوید:

    تصویر آقای قدیانی چرا اینقدر خنده دار شده؟

  255. مرتضی می‌گوید:

    سلام
    حاج آقا دلمون تنگ شده. نمی خواید مطلب جدید بزارید؟
    آخه اینجا هم خنده هاش خندست هم گریه هاش گریه. اصلأ قطعه ۲۶ همه اش فرق میکند.

  256. آزاد اندیش می‌گوید:

    «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ»؛ «ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که دوست می‌دارد» (نهج البلاغه)

  257. رضا شکاریان می‌گوید:

    دل نوشته ای به مناسبت سفر مقام معظم رهبری:

    گاهی با دنیای رنگارنگ کلمات هم احساس بیگانگی می کنی، یا شاید هم کلمات خودشان با هم قهرند که حتی با ساعت ها جستجوی مداوم نمی توانی چند کلمه پیدا کنی که با هم آشتی کنند، کنار هم بنشینند و جمله ای بشوند که حرف دلت را به همراه بیاورند. گاهی احساس می کنی که برای بیان حرفت، حروف الفبا کافی نیستند و تو دوست داری از چیزهایی حرف بزنی که میان همه آشفتگی ها و پریشانی ها تنها دلخوشی ات هستند، ولی حس می کنی بزرگی آن چه در ذهن داری در قالب کوچک کلمات نمی گنجد و تو به خودت اجازه نمی دهی که حرفهای بزرگ را در چهارچوب کوچک کلمات، کوچک کنی. کلمات دنیای بی رحمی دارند، حتی به ناب ترین باورها و بهترین خاطراتت رحم نمی کنند، هر چند اشتیاق تو را برای نوشتن دیده باشند که تو دلت می خواهد با بهترین واژه ها از بهترین دلبستگی ها و وابستگی ها، از التهاب و اضطراب و شوق و هیجانت بگویی. یا کمی خودمانی تر، از طپش های دلت بنویسی و در یک کلام از رهبر خود یاد کنی.
    رضا شکاریان/ خراسان شمالی/ شهرستان گرمه

  258. نهال می‌گوید:

    سلام…
    تازه با وبلاگتون آشنا شدم. فوق العاده است دست قلمتون… نمیدونم چطور بگم؟؟ انرژی دادید در حد تیم قطعه ۲۶… عالی!!

  259. سیداحمد می‌گوید:

    ۳۶ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  260. صبا می‌گوید:

    پست جدید نمیذارید؟! الان بیشتر از ده روز شده. گفتیم شاید مشغول سفرنامه اید؛ اما طولانی نشده؟! حالتون که خوبه ان شا الله؟
    چند روز سفر، اینهمه روز هم بعد از سفر! این سفر، شما رو خیلی از قطعه گرفت.

  261. sarbazeagha می‌گوید:

    سلام؛
    چرا مطالب رو، به روز نمی کنید؟…

  262. پیر مرد می‌گوید:

    پیام دانش آموزان شهید راهیان نور به ریاست جمهور:

    آقای احمدی نژاد، ما مانند شما و یارانتان نیاز به عکس یادگاری نداریم. نیاز ما آغوش باز شهیدان دفاع مقدس بود که خوشبختانه این بار نصیب ما شد. عکس‌های یادگاری پیش کشتان باد.

  263. ستاره خرازی می‌گوید:

    «مهدی خندان» چگونه فرمانده تیپ عمار شد؟
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/164377

  264. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    رفتم مسافرت و برگشتم، قطعه هنوز به روز نشده!!! گفتم حتما الان چند تا متن جدید و کلی کامنت برای خواندن هست. صبورانه منتظر خواندن متن های جدید قطعه می مانیم و…

    بر خامنه ای، رهبر خوبان، صلوات!

    اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم…

  265. ناشناس می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی

    قلمتون و دمتون گرم

    یه حسی بهم میگه؛ -نمیدونم شما بگید- اول کم محلی رییس جمهور، بعد مثلا پختن شما و تذکرات لازمه توسط یک عده، حالا با تحویل گرفتن کم نظیر رییس جمهور، شما آماده اید برای نوشتن یک سفرنامه جانبه گرایانه؟
    احتمالش نیست؟ اگه شما بگید که نیست قبول می کنم
    لطفا پیامم خصوصی ارسال شود، ممنونم.

  266. عمید.ع می‌گوید:

    حسین آقا سلام
    حاجی من معمولا تحلیل های شما را از تو سایتت می خونم اما این بار اولین باری یه که نظر می دم
    احساس می کنم که آمریکا خوش گذشته
    انتظار دیگه ای داشتم
    انتظار داشتم زمانی که به شما پیشنهاد رفتن بدن، شما جواب دیگه ای بدی…
    یا علی مدد

  267. سلام حسین آقا! ببخشید شما انشا تو دوران تحصیل چند می شدید؟!
    برا بچه ها هم انشا می نوشتید؟!

    من همیشه به شما افتخار می کنم!! و نظراتتون را با جان و دل پذیرا هستم!!!

  268. سیداحمد می‌گوید:

    ۳۵ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

  269. آزاد اندیش می‌گوید:

    آقای قدیانی مکه تشریف بردن.

  270. دلتنگ می‌گوید:

    سلام
    قطعه یه جوری شده
    می خواستم بگم بعد از این چند سال این اولین باره که حال نمی کنم بیام قطعه
    واقعا که………

  271. آزاد اندیش می‌گوید:

    ………………..

  272. عارف می‌گوید:

    حیف از احمدی نژاد که با شما دمخور می شود!!! از اینهمه تناقض چه بگویم که واقعیت را با چشم می بینی و انکار می کنی. آره فقط … هم همین را می گفت. با آقا بودن به عمل هست نه به ریش و حرف. مشکل حزب اللهی های ما این هست که فکر می کنند هر چه بگویند مصداق ولایتمداری ست. آری احمدی نژاد دوستدار مشایی بعد از اسم خمینی و خامنه ای بزرگترین دشمن شیاطین جهان هست و هر کس از احمدی نژاد دور شود به شیطان نزدیک تر خواهد شد.

  273. مرتضی می‌گوید:

    سلام حسین آقا!
    من منتظر مرثیه سرایی قلمتان برای عزای اربابمان هستم…
    نشسته کنج خیابان کربلا دل من
    چه خاطرات قشنگی از آن حرم دارد…

  274. ناشناس می‌گوید:

    ………………….

  275. مرتضی می‌گوید:

    سلام
    یه سوالی داشتم
    چرا زمانی که من میخوام آدرس سایت شما رو داخل کدهای بلاگفا تو قسمت ویرایش کد قرار بدم اونموقع بلاگفا خطا میزنه؟!!
    فکر کنم بلاگفا نسبت به آدرس سایت شما حساسه!!!!!

  276. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    قطعه ۲۶ امشب به روز می شود…

  277. به جای امیر می‌گوید:

    مگس (گفت و شنود)

    گفت: شیمون پرز، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفته است باید مردم ایران را تشویق کنیم که جمهوری اسلامی را ساقط کنند!
    گفتم: این یارو عجب خل و چلیه! یعنی هنوز نفهمیده که مردم ایران به اندازه ای از صهیونیست ها نفرت دارند که هرچه آنها بگویند، برعکس آن را عمل می کنند؟
    گفت: اتفاقا چند ماه قبل یکی از روزنامه های آمریکایی به همین نکته اشاره کرده و خطاب به سردمداران رژیم صهیونیستی نوشته بود مردم ایران اگر هم بین خودشان اختلافی داشته باشند در مقابل اسرائیل اتفاق نظر دارند.
    گفتم: حیوونکی شیمون پرز، شاید دلش را به تعدادی از فتنه گران مدعی اصلاحات خوش کرده که روز قدس سال ۸۸ با توصیه سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نفع اسرائیل شعار دادند؟!
    گفت: سران و عوامل فتنه که ایرانی نیستند.
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می گفت: دیشب خواب دیدم یک نقطه قرمز رنگ در آسمان به سمت من پرواز می کند و احساس کردم قلب یکی از عاشقان من است که از عشق من خون شده! رفیقش گفت؛ من هم آن نقطه قرمز رنگ را دیدم، یک مگس بود که ماتیک زده بود!

  278. سایه می‌گوید:

    مطالب عالی بود
    ولی به قول فلاح مطالب مهم تری از اسفندیار هست
    مراقب فتنه جدید باشیم
    نه مهره های نیمه سوخته

  279. لبیک یا حسین می‌گوید:

    چه حس متفاوتی بود!
    متن حزن انگیزی بود از اول تا آخر. یاد تمام خاطرات افتادم تمام خاطرات شیرین با احمدی نزاد و بعد هم چه خاطرات تلخی که از نظرم گذشت.

  280. آشنای قدیمی می‌گوید:

    ……………………..موفق باشی

  281. هوشنگ می‌گوید:

    چرا اون عکسی که پیش دکتر با حالت متفاوت تو طیاره وایساده بودید رو حذف کردید؟

    چرا؟؟؟

    “تولدش مبارک”

  282. سیداحمد می‌گوید:

    هوشنگ محترم؛

    خیلی چیز مهمی نیست…

  283. بازتاب: ۳۰ گانه نیویورک!

  284. هادی می‌گوید:

    اولا قلم تان زیباست این به کنار. اما بعد: فکر نمی کردم یک سفر خارجی این قدر مجیزگویتان کرده باشد البته از شمایی که جز مجیز گویی چیزی یاد نگرفته اید و یادتان هم نداده اند انتظاری نیست. بلی دوست عزیز! داستان بشر داستان بت هاست و حکومت پی در پی آنان.
    همچنان که بشر فرسوده می شود، قدرت بت ها نیز گسترده تر و گسترده تر می گردد…………………

  285. من می‌گوید:

    چرا اضافه نمی کنید؟ 🙁

  286. رها می‌گوید:

    سلام

    باز هم با اشک خواندم دلنامه تان را. چه سری ست نمی دانم. دلم تنگ شده ست برای آن روزها که احمدی نژاد محمود بود و از تبار رجایی…

  287. أخوی کمیل می‌گوید:

    جای من خالی بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.