بحران یورو

متن اول/ آیا «مسی» اسپانیایی نیست؟!

فاطمه خواهرزاده وسط بازی اسپانیا و ایتالیا سراغ چپ پای کوچولو را از من می گیرد. می خندم و می گویم: مسی آرژانتینی است. به حرفم می خندد و می گوید: مگر بارسلونا مال اسپانیا نیست؟!

الان که دارم فکر می کنم، به این نتیجه می رسم حق با فاطمه است. هر کسی اهل همان کشوری است که به آن شهره است و اگر بارسلون، شهری در اسپانیاست، پس چرا باید گمان کنم مسی اهل کشور آرژانتین است؟! مسی سالی فقط چند بازی برای آرژانتین بازی می کند، اما به نظر می رسد تیم ملی چپ پای کوچک، نه آرژانتین، بلکه بارسای آبی اناری اسپانیاست. انصافا بیش از ماسکرانوی آرژانتینی، آدمی فکر می کند هموطنان اصل کاری مسی، اینی یستا و ژاوی هستند. بدین سان، چندی است که بخواهیم یا نخواهیم، فوتبال باشگاهی، فوتبال ملی را بلعیده است. اوووووه! جای خیلی نکته هاست.

تا اینجای کار، همه کشورها یک بازی انجام داده اند، اما بهترین بازی های یورو ۲۰۱۲ مثلا بازی روسیه و چک، از بدترین الکلاسیکوهای این چند سال اخیر، کمتر چشم نواز بوده. گذشت دوره ای که ماه ها قبل از جام ملت های اروپا می رفتیم و آدامس فوتبالی می خریدیم، تا عکس رود گولیت روی برگه روغنی، کوچک و نازک را دربیاوریم و برعکس، روی زمین بگذاریم، در کف دست، «ها» کنیم؛ رویش بزنیم تا عکس، دمی در هوا بچرخد، چرخ بخورد و چرخ بخورد و چرخ بخورد… بیفتد روی زمین، مگر شانس به ما رو می کرد و عکس، نه برعکس، بلکه درست می افتاد روی زمین. بیبیب، هورا!

آن روزها با ۱۲ سال سن، همه بازیکنان تیم ملی هلند را می شناختم؛ رونالد کومان، برادران دی بوئر… الان اما گزارشگر صدا و سیما، بنده خدا آخر نیمه اول هر بازی، آرزو می کند تا نیمه دوم شاهد بازی بهتری باشیم! جام ملت های اروپا را ببین! جام جهانی کوچک را نگاه! از قرار «یورو» کلا بحران زده است و این، اقتصاد و سیاست و فوتبال نمی شناسد.

خودتان ببینید دیگر! مدت هاست مربیان بزرگ دنیا، آس ترین ها، هدایت تیم های باشگاهی را به تیم های ملی ترجیح می دهند. صرف ندارد انگار مربی گری در تیم ملی! بازیکنان هم آنقدر در کوران رقابت های باشگاهی، رس شان کشیده می شود، که توی تماشاگر، احساس می کنی بارسلونا حتی رئال به مراتب قشنگ تر از تیم ملی اسپانیا بازی می کنند. از آن طرف، همه تیم های باشگاهی دنیا خلاصه شده اند در چند تیم اسم و رسم دار. «خلاصه» را بهتر بود می نوشتم «قربانی». اگر یکی از معانی فوتبال حرفه ای، «فوتبال درآمدزا» باشد، مع الاسف باید پای درددل «عابربانک چلسی» بنشینی، تا «آبراموویچ» برایت از هزینه های بی برگشت، قصه ها بگوید. وای به حال پرسپولیس، که این روزها رسما دارد گند می زند به بیت المال. تیم بی ورزشگاه، آخر بگو یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پول زبان بسته را می دهد به فلان مدافع سپاهان؟! گیرم این تیم قهرمان شد؛ بعدش چی؟! فصل بعدش چی؟!

چه می خواهم بگویم؟! حرفم این است که خوب شد وسط بازی های ملال انگیز یورو ۲۰۱۲ برزیل و آرژانتین به صرافت بازی دوستانه افتادند. روزگاری می گفتند؛ «اروپا در برابر آمریکا به دهاتی می ماند»، این روزها اما به نظر می رسد فوتبال اروپا در برابر فوتبال آمریکای جنوبی نیز به دهاتی شبیه است.

در اروپا، چه بسیار تیم باشگاهی که قربانی تیم هایی تک و توک شده اند، و چه بسیار تیم ملی که فدای تیم باشگاهی شده. وقتی فوتبال از یک ورزش تبدیل به یک صنعت، می شود، همان بلای سینما سرش می آید. روزگاری تلویزیون سیاه و سفید ما با کلی برفک، قادر نبود رنگ نارنجی پیرهن تیم ملی هلند را به رخ مان بکشد؛ هلند همان تیمی بود که چند بازیکن سیه چهره داشت و یکی شان، به نشانه اعتراض به تبعیض نژادی، مشتی تر می بافت موهایش را. کاش این کوفت اینچی نازک و دلربا، یورو ۲۰۱۲ را بی خیالی طی می کرد و یک بار دیگر به صورت زنده، گل «مارکو فان باستن» به «داسایوف» را نشان می داد. کاش مسی بیش از آنچه فاطمه می پندارد، اهل اسپانیا بود تا می شد به جام ملت های اروپا باز هم عنوان «جام جهانی کوچک» اطلاق کرد.

می بینی رفیق فوتبالی! مسی با اینکه هت تریک کرد در بازی دوستانه برابر برزیل، اما اینقدرش هست که فاطمه خواهرزاده اصلا فکر نمی کند «مارادونا» به سبب «ناپل» اهل ایتالیاست یا به سبب «بارسا» اهل اسپانیا. گذشت دوره ای که هر بازیکنی، بازیکن تیم ملی کشورش بود. کریس رونالدوی رئال کجا و کریس رونالدوی زپرتی پرتغال کجا؟! این بالاشهری دهاتی، فقط با پول، می تواند دریبل کند. کو آن زمان که با عشق، با دست، گامبویی دوست داشتنی باز می کرد دروازه شیلتون انگلیسی را؟!

نه! تا الان که یورو ۲۰۱۲ بی خود بود. صبر می کنیم به امید روزی که فاطمه خواهرزاده هنگام تماشای ایتالیا و اسپانیا، دنبال مردی از قاره دیگری نگردد.

اوضاع اروپا واقعا بحرانی است. این یورو، آینه آن یوروست. فرانسه «زیدان» ندارد. ایتالیا «باجو» ندارد. آلمان «ماتئوس» ندارد. اگر می خواهی بزنی آن کانال، بیا! این کنترل…

وطن امروز/ ۲۴ خرداد ۱۳۹۱

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    عکس های آدامسی((((:

  3. ف. طباطبائی می‌گوید:

    با خواهرزادتون موافقم!!

  4. دلخون می‌گوید:

    چرا آدم رو تو منگنه میذارین!!
    وسطش میگین ادامه تا دقایقی دیگه…

    عکس آدامس بادکنکیه؟؟

  5. حنظله می‌گوید:

    قطعه عجب نوستالژیک شده با این عکس آدامسی!
    یادش بخیر!

  6. ف. طباطبائی می‌گوید:

    “«یورو» کلا بحران زده است و این، اقتصاد و سیاست و فوتبال نمی شناسد.”

  7. ستاره خرازی می‌گوید:

    گذشت دوره ای که ماه ها قبل از جام ملت های اروپا می رفتیم و آدامس فوتبالی می خریدیم، تا عکس رود گولیت را روی برگه روغنی، کوچک و نازک دربیاوریم و برعکس، روی زمین بگذاریم و در کف دست، «ها» کنیم و رویش بزنیم تا عکس، دمی در هوا بچرخد، چرخ بخورد و چرخ بخورد و چرخ بخورد و بیفتد روی زمین، مگر شانس به ما رو کرده باشد و عکس، نه برعکس، بلکه درست افتاده باشد روی زمین و…

    واقعا، واقعا، گذشت اون دوره، منم با دو تا داداشام از این بازیها میکردم، خواهر ندارم به خاطر همین با بازی پسرونه سرمو گرم می کردم، دبستانی بودم جبهه بازی هم میکردیم؛ متکاها رو میگذاشتیم رو هم، بعد لگوها رو (اسمشو درست میگم؟ همینا که باشون خونه میسازن) به نیابت از نارنجک پرت می کردیم به هم، یادش به خیر، نوجوون شدم گاهی فوتبال تو حیاط خونه. اصلا عروسک نداشتم، هنوزم ندارم.
    شور و حال کودکی برنگردد دریغا
    قیل و قال کودکی برنگردد دریغا

  8. نجوا می‌گوید:

    واقعا هم فوتبال هم فوتبالهای قدیییییییییییییییییییییم!
    بدین سان، چندی است که بخواهیم یا نخواهیم، فوتبال باشگاهی، فوتبال ملی را بلعیده است. اوووووه! جای خیلی نکته هاست.

  9. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    دوران بچگی هایم، یک اطلس کامل گیتاشناسی داشتم که هر اطلاعاتی را درباره کشورها و مردم شان، می شد داخل آن پیدا کرد.
    زمان های جام جهانی و جام ملت های اروپا و کلا وقت هایی که تب فوتبال در جامعه به اوج می رسید و همه خانواده و فامیل، می نشستند پای تماشای مسابقات فوتبال و هرکسی هم طرفدار یک تیم می شد، گاهی برای کم نیاوردن در جواب این سوال بقیه که “تو طرفدار کدومی؟” می رفتم سراغ این کتاب و می گشتم که بین این دو تا تیم، کدام کشور تعداد مسلمانانش بیش تر است و من طرفدار آن تیم می شدم و از ته ته دلم دعا می کردم برای بردش. اصلا هم کاری به این نداشتم که حالا کدام تیم حرفه ای تر است و قشنگ تر و تمیزتر بازی می کند و …؛ دل من، پیش دل مسلمانان کشورها بود و شاد شدن آن ها.
    گاهی البته تبصره هایی به این قضیه اضافه می شد، مثلا روباه پیر با هر کشوری بازی داشت، من قطعا حامی تیم مقابل بودم و یا اگر تیمی، بازیکن مسلمانی داشت و …
    یکدفعه الان خواندن بندهای ابتدایی متن، مرا برد به آن دوران و چه کارهایی می کردیم یک زمانی!!! چه قدر می خندم به آن روزهایم!

  10. ستاره خرازی می‌گوید:

    صوت: مستند صوتی راجع به انقلاب مصر
    http://rajanews.com/detail.asp?id=128863
    نورالدین پسر ایران…
    http://rajanews.com/detail.asp?id=128610
    کپرنشینی در یک بندر تجاری + عکس
    http://rajanews.com/detail.asp?id=128914

  11. ستاره خرازی می‌گوید:

    از آخر خط سوم ضعیف تر رو نوشتید صعیف تر.

  12. ستاره خرازی می‌گوید:

    یاد این بیت از شعر طنز آقای بیابانکی افتادم:

    از کرامات تیم ملی مان
    افتخارات کشوری داریم

  13. یا موسی بن جعفر می‌گوید:

    دوستان عزیز: ستاره خرازی، سلاله ۹ دی، نجوا، حنظله، ف. طباطبائی
    بنده حقیر این نصفه شبی یه درخواست کوچولو ازتون دارم: هر کدومتون به نیت سلامتی و فرج آقا و اجابت دعای من یه صلوات هدیه بفرمایید.

  14. یا موسی بن جعفر می‌گوید:

    اینجا دقیقا لفظ “خروس بی محل” مصداق داره. یکی نیست بگه نصف شب وسط یه متن تماما فوتبالی این چه درخواستیه آخه؟

  15. یا موسی بن جعفر می‌گوید:

    امیدوارم همه تون حاجت روا بشین.

  16. bangejaras می‌گوید:

    امروز ۲۲ خردادبود…
    چه زود پیر میشه آدم.
    یوروی قبلی که داشت برگزار می شد، داشتیم دنبال می کردیم کی میخواد بیاد بشه رئیس جمهور؟ کروبی؟ خاتمی؟ رضایی؟ اصلا نمیشد حدس زد که موسوی بعد بیست سال احساس وظیفه :))))))) بکنه و بیاد…

    چهار سال گذشت و الان داریم دنبال میکنیم کیا میخوان بیان؟ باقری؟ قالیباف؟ جلیلی؟ رضایی؟عارف؟ باندمشایی؟

    ببینیم دیگه کی میخواد احساس وظیفه بکنه و بیاد گند بزنه تو این مملکت؟

  17. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    همینطوری که به عکس گولیت دارم نگاه می کنم، غرق می شوم در خاطرات آدامس فوتبالی…
    می گه: به چی خیره شدی؟!… داری فکر می کنی؟
    پــَـ نــَـ پــَـ با «داداش حسین» مسابقه زُل زدن گذاشتیم، ببینیم کی کم میاره!!

  18. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “اوضاع اروپا واقعا بحرانی است. این یورو، آینه آن یوروست. فرانسه «زیدان» ندارد. ایتالیا «باجو» ندارد. آلمان «ماتئوس» ندارد. اگر می خواهی بزنی آن کانال، بیا! این کنترل…”

    فوق العاده قشنگ تمام می کنید.

  19. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۴۰* حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله:

    به سرگرمى و بازى بپردازید، زیرا دوست ندارم در دین شما سخت‏ گیرى دیده شود.

    (میزان الحکمه، ح ۱۸۳۷۱)

  20. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    کو آن زمان که با عشق، با دست، گامبویی دوست داشتنی باز می کرد دروازه شیلتون انگلیسی را؟!…

    دوره ای که ماه ها قبل از جام ملت های اروپا می رفتیم و آدامس فوتبالی می خریدیم، تا عکس رود گولیت روی برگه روغنی، کوچک و نازک را دربیاوریم و برعکس، روی زمین بگذاریم، در کف دست، «ها» کنیم؛ رویش بزنیم تا عکس، دمی در هوا بچرخد، چرخ بخورد و چرخ بخورد و چرخ بخورد… بیفتد روی زمین، مگر شانس به ما رو می کرد و عکس، نه برعکس، بلکه درست می افتاد روی زمین. بیبیب، هورا!

  21. شوکران می‌گوید:

    سلام آقای مدیر؛ ببخشید که نصف شبی اومدم نظرمو اظهار کنم. بیدارت که نکردم؟ خواب بودی؟ خب پس هیچی دیگه، بگیر بخواب، من فردا میام نظرمو اظهار می کنم.

  22. شوکران می‌گوید:

    راستی آقا سید کو؟

  23. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ارحم الراحمین**

  24. به جای امیر می‌گوید:

    حکیم باشی گفت: چه خبر؟! (گفت و شنود)

    گفتم: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفته است؛ آژانس هرگز اعلام نکرده که ایران د نبال تولید سلاح هسته ای است.
    گفت: پس حتما مرض دارند که چالش هسته ای با ایران را این همه کش می دهند؟!
    گفتم: ولی در ادامه گفته است که البته ایران باید اعتمادسازی کند!
    گفت: پس معلوم می شود که مرض دارد!
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو وارد باغ مردم شده و از درخت افتاده و پایش شکسته بود، حکیم باشی به او «داروی دفع جانور» تجویز کرد. یارو با عصبانیت پرسید؛ شکستگی پا چه ربطی به «کرم» دارد و حکیم باشی گفت؛ اگر نداشتی که دزدکی وارد باغ مردم نمی شدی و از درخت بالا نمی رفتی پرت شوی و…

  25. ف. طباطبائی می‌گوید:

    خوندنی بود.
    خدا قوت…

  26. دلخون می‌گوید:

    من آرژانتین رو با باتیستوتا دوس داشتم…

    یادش بخیر اون وقتا…

  27. شیدا می‌گوید:

    بى ربط به خاطر نداشتن اطلاعات فوتبالى
    اسلام عزیز ما هر اندازه ناقص ٩٠٠ سال در اسپانیا یا اندلس سابق حکومت کرده.
    به امید حکومت دوباره اش، اما این بار کامل.
    شاید ما هم فوتبالى شدیم به این زیبایی که شما مى نویسى…

  28. یاقوت می‌گوید:

    واقعا” متن زیبایی بود..
    من همیشه به قطعه میام ولی هیچوقت جسارت نظر گذاشتن نداشتم..
    قلم جناب قدیانی وحشتناک زیبا و خواندنی است..
    اما این پست، حسابی منو به گذشته ها برد.. مثل خیلی وقتهای دیگه اشک و خنده مون با هم قاتی شد..
    “جناب قدیانی” بازی قلم شما بر روی کاغذ، به شدت ما را به یاد حرکات شگفت انگیز “مسی و مارادونا” می اندازد و هیجان خواندن مطالب قطعه ۲۶ هیچ کمتر از تماشای یک ال کلاسیکو ی آخر فصل نیست! شاید هم بیشتر!!

  29. عمار می‌گوید:

    آخی!!! یاد دوران کودکی و نوجوانی افتادم. با چه ذوق و شوقی کارت بازی میکردیم!!! یادش بخیر.

  30. حنظله می‌گوید:

    کم و بیش قبل از “ادامه متن” می شود حدس زد که متن به کجا می رود، اما هرگز نمی شود حدس زد که چگونه به آن “کجا” ختم می شود!

    عاشقــــــــــــــــــــــــــــــــــــ همین شیوه نگارشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم اخوی!

  31. برف و آفتاب می‌گوید:

    گمونم چاره ای جز این نداریم که به فوتبال علاقمند بشیم! زورکی!!

  32. سعید تیموری می‌گوید:

    آقای قدیانی
    من از قدیم ترها مطالبتون رو میخوندم…
    منتها امروز روز خوبیه که براتون پیغام هم میذارم…. خیلی خوب بود.

  33. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    ایول داداش! این عکسای آدامس را هنوز نگه داشتین؟

  34. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    عطرهای خیلی خوب، شیشه ی خالی شان هم بعد سال ها هنوز عطر می دهد؛
    درست مثل جای خالی «فونت های درشت»…
    .
    .
    .
    سلام بر حسین*

  35. پاییز می‌گوید:

    بعد از تقریبا یک هفته قطعی اینترنت سلام به همگی شبتون بخیر
    طاعات و عباداتتون در ماه مبارک رجب قبول درگاه حق

    خیلی قشنگ نوشتید، عالی بود. انتهای بند سوم خیلی هیجان داشت، خیلی…
    بند آخرم خیلی باحال بود

  36. ستاره خرازی می‌گوید:

    فرصتی برای تهذیب
    http://rajanews.com/detail.asp?id=128998

  37. به جای امیر می‌گوید:

    عینک (گفت و شنود)

    گفت: جلوگیری نیروی انتظامی از تردد زنان و مردان با پوشش های زننده و غیراخلاقی در خیابان ها و اماکن عمومی بدجوری یک جریان شبه سیاسی را عصبانی کرده است!
    گفتم: باید از نیروی انتظامی به خاطر ایجاد فضای پاک و سالم برای مردم و مخصوصا خانواده ها تشکر کنند، چرا عصبانی شده اند؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! حتما انتظار دارند که پارک ها و خیابان ها و اماکن عمومی در قرق یک مشت اجق وجق علاف باشد و توده های مردم از حضور در این اماکن محروم باشند!
    گفتم: حالا چرا این جریان به جای حمایت از توده های عظیم و باشخصیت مردم، از آلوده کنندگان فضای جامعه حمایت می کنند؟!
    گفت: باید به برخی از دست اندرکاران امور تذکر داد که عاقبت اندیش باشند و افراد بدسابقه و نامتناسب با فرهنگ مردم را به کار نگیرند.
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو عینکش رو دور دستش می چرخونه و بعد به چشمش می زنه، چشمش تار میشه، سرش گیج میره، می خوره زمین، هوا میره… نمی دونی تا کجا میره؟!

  38. شوکران می‌گوید:

    میگم آقای مدیر؛ میخوای روزایی که آقا سیداحمد آقا سرش شلوغه، من مبصر شم؟! مدارکمم آوردم! عکس، فتوکپی شناسنامه، کارت ملی، سابقه کار، کارت پایان خدمت بابام، عدم سوء پیشینه مادربزرگم، جواز دفن پدربزرگم، پوشه، رشوه و دیگه هر چی که فکر میکردم لازمه، آوردم!
    از فردا کارمو شروع میکنم! ولی من حوصله کامنت تائید کردن ندارما! فعلا تا اطلاع ثانوی همه کامنتها نقطه چین!
    البته به شرطی مبصرت میشم که غر نزنی، قهر نکنی، حرف بزنی، روزی نه تا مطلب جدید آپ کنی، زیر همه کامنتها هم شش خط به بالا فونت درشت بذاری، بچه ها حال کنن!

  39. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام
    وای این عکسها! یاد بازیهای پسر بچه های دوران کودکی افتادیم، (بازیهای ما جذاب تر بود) ممنون خیلی جالب بود!
    فقط من یه سوالی از حضور مبصر پرسیدم چرا جواب ندادن؟ 🙁

  40. bangejaras می‌گوید:

    دست مریزاد!!!

  41. روان نویس می‌گوید:

    سلام.
    آبی اناری دیگه چه مدلیه؟!

  42. ستاره خرازی می‌گوید:

    صوت: تهاجم هالیوودی از منظر رهبر معظم انقلاب
    http://rajanews.com/detail.asp?id=129101

  43. سرباز سید علی حسینی خامنه ای می‌گوید:

    اصلا حرفت رو درباره ی یورو ۲۰۱۲ قبول ندارم. اتفاقا اگر آدم فوتبالی هم نباشد، هنوز هم میتواند از بازی آلمان لذت ببرد. هنوز هم میتواند از بازی ایتالیا لذت ببرد. چقدر زیبا بازی کرد این ایتالیا مقابل اسپانیای پر ادعا، تلاش بازیکنان لورن بلان هم ستودنی بود برای رسیدن به دروازه ی روباه پیر. البته الان مثل قبل نیست که هربازی ۱۰ تا گل داشته باشد، الان همه فهمیده شده اند الان همه فوتبال بلدند. همین بازی آلمان هلند چقدر قشنگ بود…

  44. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    گفتم: اگر می دانستم کدامین روز می آیی به احترام آمدنت گناه نمی کردم.
    گفت: آن روز که تو گناه نکنی به احترام گناه نکردنت می آیم.

  45. کاش عکس فاطمه رو تو قطعه میذاشتید …

  46. شوکران می‌گوید:

    می دونم حوصلتو سر بردم ولی من دیگه دلم داره واسه آقا سیداحمد آقا تنگ میشه، برو بیارش!
    میگم اگه مشکلی براش پیش اومده بگو، شاید تونستیم یه کاری بکنیم. میگن هر سری یه عقلی داره، اگه بگی مشکلش چیه، بچه ها عقلاشونو می ذارن رو هم، من خودمم یه خورده عقل دارم می ذارم وسط، شاید مشکلش حل شد. ها آقای مدیر؟ اینطوری بهتر نیست؟ بهتر از اینه که تنهایی مشکلش رو حل کنه، نه؟
    حرفم که نمی زنی، بدبختی! یعنی اگه برا دیوار این همه کامنت گذاشته بودم، تا حالا زبون باز کرده بود.

  47. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۴۳* حضرت رسول صلی الله علیه و آله:

    در میان نیکی ‏ها هیچ نیکی ‏اى نزد خداوند متعال، محبوب‏ تر از نیکی ‏اى که در شب جمعه و یا روز جمعه به جاى آورده شود، نیست و در میان گناهان نیز هیچ گناهى نزد خداوند متعال، منفورتر از گناهى که در شب جمعه یا روز جمعه انجام شود، نیست.

    (کنز العمّال، ج۴، ص۲۱۷)

  48. آرزومند کربلا می‌گوید:

    سلام…

    بر و بچ کسی بیداره یا………………..

  49. چشم انتظار می‌گوید:

    شوکران!
    طبیعتا هر انسانی، کارها و مسائل خاص خودش رو داره. اعم از شخصی و عمومی. و داداش حسین و سید احمد هم، از این قضیه مستثنی نیستند. همه ی ما می دونیم، هیچ کس به اندازه ی مبصر قطعه، پای کار قطعه نبوده، و ندیدن نام مبصر، دلیل بر نبودنشون نیست. ضمن این که؛ مهم روشن بودن چراغ پر نور اینجاست. ولی از اونجایی که، شما هم پیگیر و نگران حضور مبصر عزیز هستید، نشون دهنده ی اثر و اهمیت حضور ایشون در اینجاست. در ضمن فراموش کردید که، سلاله ی ۹ دی بزرگوار هم، کمک دیگر داداش در قطعه هستند و انجام رسالت می کنند.
    راستی یه چیز می گم ناراحت نشید؛ در جریان باشید این قطعه یک مبصر داره اون هم سید احمده و بس!

  50. برف و آفتاب می‌گوید:

    جامونده محبان امام هادی (ع)؛

    فاطمه خانم خان دایی:
    http://www.ghadiany.ir/?p=5592

    البته الان باید خیلی خانوم‌تر شده باشه! سلام برسونید بهش!

  51. یا موسی بن جعفر می‌گوید:

    شود آیا که مرا نیز به همراه خودت زیر رکابت ببری تا بشوم کرب و بلایی
    به خدا در هوس دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد
    نگهم خواب ندارد، قلمم گوشه دفتر غزل ناب ندارد
    شب من روزن مهتاب ندارد
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    امروز به لطف خدا و عنایت اهل بیت عازم زیارت کربلا هستم
    برای کسب زیارتی با معرفت ملتمس دعای خیر دوستان.

  52. برف و آفتاب می‌گوید:

    گلایه یک پدر شهید (شهید ذوالعلی) از ساکتین فتنه:

    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=129235

  53. سیداحمد می‌گوید:

    متن جالبی بود؛
    البته این چند روز به دلیل مشغله شدید و عدم دسترسی به اینترنت و روزنامه و تلوزیون و موبایل و کلا همه چی (!)، خبری از حال و هوای این جام ندارم!!!

    اما اینکه گفتید تیم های ملی سطح شان پایین آمده را، خیلی قبول دارم!

  54. سیداحمد می‌گوید:

    شوکران عزیز؛

    سلام!
    چند روزی نبودم؛ ممنون از اینکه به یاد بنده بودید.
    مثل همیشه در خدمت داداش حسین و اهالی قطعه ۲۶ هستم!

    ارادتمند ۲۶ی های عزیز…

  55. سیداحمد می‌گوید:

    تا ساعاتی دیگر قطعه ۲۶ به روز می شود با متنی در تکمیل متن “انتخابات، ابتلائات، امتحانات”

  56. باران می‌گوید:

    تفال زدم نیمه ی شب به قرآن… کتابی که از وحی شیرازه دارد
    برای دلم آیه ی صبر آمد…. ولی نازنین! صبر اندازه دارد

    اللهم عجل لولیک الفرج…

  57. شوکران می‌گوید:

    آقا سیداحمد آقا؛

    خب وقتی مشغله ات میخواد زیاد شه، قبلش یه ندا بده که ما دیگه هی به این آقای مدیر طفل معصوم گیر ندیم!

  58. سیداحمد می‌گوید:

    شهادت آقا امام موسی کاظم(ع) بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ تسلیت باد…

    http://uploadtak.com/images/l7953_karimi8801.mp3

  59. ترگل شیعه می‌گوید:

    تلویزیون ما سوخت!
    میرم با تلویزیون نیم وجبی ماشین میبینم! اما چه فایده توی پارکینگ همش میپره؛ ۱دقیقه باید تمرکز کنم ببینم اصلا توپ کجاست!!! و کی به کیه!!

    نخندین!
    با بغض دارم اینا رو می نویسم. 🙂

    تازه وقتی توپ رو پیدا میکنم یکی شوت میکنه زیرش باز دوباره باید بگردم دنبال توپ،
    کلی انرژی دوباره صرف یافتن توپ میکنم.

    دیگه دیدم خیلی داره میپره از رادیو جماعت هم خوشم نمیاد.

    کلا رسانه بصریش بهتره!!
    منم ۴ تا فحش به تلویزیون نیم وجبی دادم و اومدم بیرون!
    همسایه ها هم به چشم یه آدم دیوانه نگاهم می کنن؛ بابا تلویزیون سوخته وگرنه دیوانه نیستم که بیام با ۵ اینچ خودمو شکنجه کنم!! پدر جان رفته دنبال یکی که نو بخره اما بین این همه تلویزیون رنگارنگ نمی دونه کدومو بخره هر روز هم میاد از محاسن یه برند می گه فرداش می گه نه بده کلا دعا کنید پدر به نتیجه برسه وگرنه تا جام جهانی خبری از تلویزیون نیست.
    می گه چقدرم هم گرون شده، بیچاره اونایی که میخوان جهیزیه بخرن(هرچند بنده مخالف جهیزیه هستم)

    خلاصه

    هرکی قهرمان شد ما رو هم خبر کنید.

  60. ترگل شیعه می‌گوید:

    تیم ملی ما چشه؟؟؟

    حیف پولی که خرج فوتبال میشه

    قراردادهاشون رو دیدین؟؟؟؟؟
    خدایا شب بخوابم صبح پا شم لیونل مسی شده باشم 🙂

  61. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۱:۴۴ بامداد!
    تعداد افراد آنلاین: ۱۸ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین عزیز بسیجی ها فــــــــــــــدایی داری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.