تیغ اداره بر حلقوم اراده

دست عزیز، مبارک و فرخنده رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «قطعه ۲۶»

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ شعر: دیوونه داداشی

به یاد «قطعه» یاد اون قدیما، اون وقتا که عصا نبود دست ما

یادش به خیر! توی بهشت دنیا، قیامتی بود؛ صف «اول، آیا؟!»

یه کله، تایپ متن صد وجبی، قاط زدنا، یهویی، نصفه شبی

حبس نفس، تو سینه ی کاربراش، مثل «تمبر هندی»، توی «مشماش»

«فونت درشت»، با «حسین قدیانی»،  جای «داداش حسین»…؛ یعنی که یعنی!

ضایع شدن، سزای شب بیداری، را به را باز؛ «داداش! فدایی داریی»

خصوصی هایی که می شد بایگانی، دم به ساعت؛ «پیام بی زرگانی»

درست، شبایی که داداش، خسته بود، جون ما هم به خنده هاش، بسته بود

گرچه حضور داشتیم تو «قطعه»، محسوس، بیشتر از این روزها، نداشتیمش، دوس

یک: چند روزی است به سبب کار کتاب جدیدم با عنوان «ماشاء الله حزب الله» که ان شاء الله در نمایشگاه کتاب اردیبهشت رونمایی خواهد شد، کل شب را بیدار می مانم تا ساعت ۹ صبح که این روزها وقت خوابم شده است؛ سر ظهر با زنگ کی از خواب خوش بپریم، خدا عالم است! تا ۷ صبح بکوب، کار می کنم در خلوت، اما از ۷ تا ۹ رادیو را روشن می کنم و صبحانه و گوش دادن به اخبار و احیانا موسیقی و نوشتن و ویرایش و خواندن و دانه بردن برای حضرت قناری و چه و چه. گاهی بدم نمی آید هم زمان، چند کار مختلف انجام دهم. اصولا آدمی زاد دارد هم زمان کارهای مختلفی انجام می دهد؛ گوش می دهد، می بیند، می خواند، راه می رود، می خورد، قلبش می زند، نفس می کشد. به این همه کار، نوشتن را هم می توان اضافه کرد!

دو: در یکی از امواج رادیو، نیم ساعت مانده به ۸ صبح، چند روزی است ملتفت شده ام که جناب مجری، در برنامه ای ثابت، تیتر برخی جراید را می خواند. کدام روزنامه ها را؟! توی این چند روز که تا امروز پای ثابت این برنامه بوده ام، نه اسمی از «وطن امروز» بود، نه «کیهان» و نه «جوان». اغلب تیتر یک جراید زنجیره ای خوانده می شد و ایضا چند تایی روزنامه اقتصادی که بعضی شان در شمار همان زنجیره ای ها تعریف می شوند. مثلا دوشنبه، روزنامه های اعتماد و شرق و جمهوری اسلامی و دنیای اقتصاد و جهان صنعت را خوب یادم هست. اینکه حالا کدام شان زنجیره ای اند و کدام نیستند، قضاوتش با مخاطب. اما امروز صبح، تیتر صفحه نخست این جراید از قول رادیوی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حول ۲ محور می گشت. یکی آب گرفتگی تهران، متاثر از باران بهاری. ضعفی که به من ربطی ندارد و شهرداری تهران باید جواب دهد که چه کرده و چه کار دارد می کند. اینکه از اساس به من چه، لیکن دومین محور این روزنامه ها آنطور که گوینده رادیوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به خورد مخاطبش می دهد، این بود؛ «بازار به تعامل مثبت ایران با «۱ + ۵» روی خوش نشان داد». جناب مجری، یعنی کارمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، البته این را هم مدام از قول خودش اضافه می کرد که؛ سیاست، چقدر می تواند تاثیر مثبت و منفی داشته باشد روی اقتصاد.

سه: به عنوان یک شنونده، پیام نهفته در ورای این نقل قول رادیوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خوبی گرفتم! این پیام دارد به مخاطب می گوید؛ اگر نظام با دشمنان خود، به جای مبارزه، تعامل کند، یعنی کوتاه بیاید و الکی شر درست نکند و حد و مرز خود را بشناسد و دنبال «مرگ بر آمریکا» نباشد، قیمت سکه و دلار پایین می آید و ارزش سهام بالا می رود و بر لب اقتصاد، خنده جاری می کند! این پیام دارد همین را به مخاطب منتقل می کند، اما مسئله اینجاست؛ آیا ما با «۱ + ۵» تعامل کردیم، یا آنها با ما؟! ما کوتاه آمدیم یا آنها؟! ما اگر می خواستیم با «۱ + ۵» تعامل کنیم، مذاکرات هسته ای در همان ماه اول و دور اول، تمام شده بود و ایران می بایست بالکل قید انرژی هسته ای را می زد! قصه دردآور اینجاست که اتفاقا اقتصاد، نه به تعامل مثبت ما با «۱ + ۵»، بلکه به ایستادگی ما بر سر حقوق مسلم مان، روی خوش نشان داده است. از یاد نبریم عصر دوم خرداد، ناشی از ندانم کاری ها، بی غیرتی ها و بی اعتقادی های دولت وقت، در مذاکرات هسته ای، مثل امروز، اهل ایستادگی و مبارزه نبودیم، لیکن این تعامل، هرگز سبب تبسم اقتصاد و شکوفایی عرصه سهام نشد! در اوج همین تعامل، عجبا که ما شدیم «محور شرارت»، و البته ارزش ریال در برابر دلار، هنگام خنده آقای خاتمی به آقای ژاک شیراک، یا لبخند شیخ دیپلمات به جک استراو بیشتر نشد! قیمت سکه هم پایین نیامد! اقتصاد اگر ریگی به کفشش نباشد، اتفاقا به «مقاومت سیاسی» است که روی خوش نشان می دهد، نه «تعامل سیاسی». آنچه این روزها دیپلمات های شریف ما در حال انجام آنند، نه تعامل، که رسما تودهنی زدن به نظام سلطه است. منتهی یک سیلی شکیل و شیک و دیپلماتیک.

چهار: حتما درد نهفته در این متن، شما را هم دردمند کرده است. من واقعا مانده ام چرا روزنامه های «جوان» و «کیهان» و «وطن امروز» منتسب و منتصب به نظام مقدس جمهوری اسلامی خوانده می شوند؟! اگر رادیوی این نظام، به عنوان اداره این نظام، در خدمت روزنامه های زنجیره ای است، آیا من همان اپوزیسیونی نیستم که در ۳ روزنامه اپوزیسیون نظام دارم روزنامه نگاری می کنم؟! اگر رادیوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول یک هفته ای که من شنونده اش بودم، در خدمت «شرق» و «اعتماد» است، کدام دروغ از این بزرگ تر که این جماعت در وصف خویش از «برند اپوزیسیون» استفاده می کنند؟!

پنج: فتنه قبلی، هر وقت دوستی پیامک می داد، رفیقی خبر می داد که فلان ساختمان رادیو یا بهمان جای صدا و سیما، کمی تا قسمتی شلوغ شده، دست از کارم یعنی نوشتن می کشیدم و به جای قلم، باتوم دست می گرفتم تا فقط در عالم رویا، بسیجی نباشم. وسط میدان هم بسیجی لباس پلنگی باشم. نویسندگان جراید زنجیره ای اما به امثال من، هم زمان ۲ طعنه می زنند؛ «قلم به دست مزدور» و «چماق به دست» که البته در این دومی، صفت مزدوری، حذف به قرینه معنوی چماق شده است! من سئوالم از اهل و عیال نظام مقدس جمهوری اسلامی این است: آیا به نظر شما، روزنامه نگاران زنجیره ای، این همه شرف دارند که فتنه بعدی، -بخوانید فتنه فرضی!- بیایند و از ساختمان رادیو دفاع کنند؟؟!! آقای رسانه ملی! اگر پاسخ شما به این سئوال منفی است، من باز هم در رکابم! من باز هم می آیم تا در راه دفاع از ساختمان صدا و سیما، همچنان از اهالی فتنه، سنگ بخورم، تا از اداره های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقام عمل پاسداری کرده باشم. بعید می دانم هیچ کجای دنیا، به نجابت ما اپوزیسیونی پیدا شود!

شش: قول داده بودم به سردبیر «وطن امروز» که «اداره های جمهوری اسلامی» را این همه در برابر «اراده های انقلاب اسلامی» قرار ندهم و با کلمات بازی نکنم. اتفاقا حرفش را هم قبول داشتم، اما مانده ام، یعنی درمانده ام؛ اگر قرار است هر چه فریاد دارم بر سر آمریکا بکشم، پس چرا اداره های جمهوری اسلامی، هر چه فریاد دارند بر سر اراده های انقلاب اسلامی می کشند؟؟!! تعامل با دشمن به روایت رادیوی نظام مقدس جمهوری اسلامی که به اقتصاد روی خوش نشان می دهد، رادیوی این نظام که به زنجیره ای ها روی خوش نشان می دهد؛ پس آقای اوباما! دریاب ما فرزندان انقلاب اسلامی را! نه نه! این را من نگفتم! اصلا من نبودم؛ شیطان بود! غلط کردم!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

«آقا»! شما فقط «رهبر انقلاب اسلامی» هستی… مگر نه؟! از دست این اداره های جمهوری اسلامی، با شما حرف بزنم بهتر است! مگر روی سخنم شما باشی، تا این ققنوس درد آرام بگیرد. ما از نظام، تریبون نمی خواهیم. می خواهیم تریبون نظام، به دشمن روی خوش نشان ندهد. می خواهیم تریبون نظام، ایستادگی را تعامل نخواند. می خواهیم جمهوری اسلامی هر چه فریاد دارد بر سر انقلاب اسلامی نکشد.

وطن امروز/ ۲۹ فروردین ۱۳۹۱

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. ف. طباطبائی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا قاضی الحاجات**

  3. آرزومند کربلا می‌گوید:

    کتاب جای خودش، مطلب جای خودش، شما آقای قدیانی! جای خودتون همه عزیز، اما این مرد… وقتی اسمش، حرفش، کلامش، یادش، تصویرش و… میاد وسط، هم حال و هوای ما و هم حال و هوای قطعه بهشتی تر میشه.
    ممنون آقای قدیانی! خدا عوض خیر بهت بده. سر صبحی، یه حال اساسی بهمون دادی…

  4. سنگربان می‌گوید:

    نمی دانم بعد از این همه تظاهرات بر علیه نظام سر مایه داری در جهان، و سقوط رژیم های سر سپرده به غرب، بعضی ها انگار هنوز در خواب زمستانی خویشند!
    وقتی پس از انقلاب، این همه سال؛ ما توانستیم حرف خود را در دنیا سبز کنیم، یک عده انگار چند سال از دنیا عقب اند همیشه…
    خیلی درد دارد که انقلاب اسلامی با آن همه عظمتش در جهان، این طور از نهادهای خودش هم ضربه بخورد.

  5. محصل می‌گوید:

    بابا آخه چرا اینا نمیخوان بفهمن که این تغییر قیمت ارز و دلار و طلا جهانیه. اینا یه موقعی حداقل زحمت میکشیدند تا نوک دماغشون رو هم نگاه میکردند اما متاسفانه حالا دیگه حوصله اون رو هم ندارند.
    من و شوهرم دو تایی در کشور هند دانشجوییم، تا اونجایی هم که همه میدونن اینجا معروفه به کشور هفتاد و دو ملت. به جز اینجا هم تو هیچ کجای دنیا، نمیتونی تو یک کوچه معبد و مسجد و کلیسا رو با هم ببینی، با تمام دنیا هم دوستن و رفیق (به جز اون پاکستان بدبخت)، باز توی این یکسال قیمت ۱۰۰ دلار از ۴۳۰۰ روپیه رسیده به ۵۱۰۰ روپیه. روپیه ای ۳۷ تومان! حساب کنید؛ پرتقال فروش، خودش میاد خدمتتون.

  6. مجنون می‌گوید:

    اینم از غربت بچه حزب الهی هاست…
    راستی اگه میشه درباره کتاب «ماشالله حزب الله» یه توضیحاتی بدید.
    خسته نباشی!
    یاعلی

  7. حنظله می‌گوید:

    اول از همه و قبل از خواندن این متن باید بگویم، خدا قوت اخوی بابت کارهایی که می کنید. انشاءالله خدا قبول کند.

    شده ای یک پا “آقای نویسنده”!

  8. حنظله می‌گوید:

    واقعا از آن کلام های حقی بود که بسیار بوی مظلومیت می دهد!

  9. حنظله می‌گوید:

    “…«آقا»! با شما حرف بزنم بهتر است!”…
    ما از نظام، تریبون نمی خواهیم.
    می خواهیم تریبون نظام، به دشمن روی خوش نشان ندهد.
    می خواهیم تریبون نظام، ایستادگی را تعامل نخواند.
    می خواهیم جمهوری اسلامی هر چه فریاد دارد بر سر انقلاب اسلامی نکشد.”

    اینها فریاد بچه حزب اللهی های میهن ماست! حزب اللهی هم که نباشی، کمی انصاف داشته باشی می فهمی معنی این جملات را!

  10. میلاد پسندیده می‌گوید:

    به قول جناب رئیس، ما باید برای همه سلیقه ها برنامه تولید کنیم… اتفاقاً بیشترین فحش و بی محلی را هم از همان دسته ای که برایشان برنامه می سازد، می خورد و نیز انتقاد و بد و بیراه آنانی که برایشان برنامه نمی سازد را هم می شنود! چوب دو سر نجس که می گویند همانا ساختمان جام جم است.

  11. میلاد پسندیده می‌گوید:

    البته الآن که خواب هستید… خواب های خوش ببینی داداش!

  12. برف و آفتاب می‌گوید:

    رفتم عوض کردم رمزمو. اولشو گذاشتم ۲۶!

    قبل تعویض رمز، غش غش خنده (با متن قبلی)!

    حین تعویض رمز، علافی زیر بارون، اونم بدون چتر!

    بعد از تعویض رمز، اشک… (با این متن)!

  13. برف و آفتاب می‌گوید:

    چه صبح قشنگی دارید؛

    …دانه بردن برای حضرت قناری!

  14. مجنون می‌گوید:

    آقا! بابت ویرایشهایی که رو نظراتمون انجام می دید، ممنون!
    وگرنه آبروریزی بود!

  15. میلاد پسندیده می‌گوید:

    آخه برادر من! اگر صدا و سیما بخواهد برنامه درست هم بسازد، مگر ما ازش تعریف می کنیم؟ می گوییم وظیفه شان بود… مثلاً یک مستند شاهکار درباره وال استریت ساخته بود شبکه چهار که فراتر از حتی تولیدات مابکل مور بود اما کسی تشکر نکرد از این وری ها… چرا؟
    اما اگر یک اشتباه کوچک، آن هم دو پهلو گفته شود، همه صدایشان در می آید… تقصیر خودمان هم هست انصافاً.

  16. جامونده می‌گوید:

    یادتونه اون سال با اون تعامل کثیف دولت وقت، دانشجوها ریختن کاخ گلستان، جلوی ماشین آقایان خوابیدند که نمی ذاریم برید باید از روی ما رد شید؟!

  17. حنظله می‌گوید:

    ساختمان را خوب آمدی میلاد جان!
    البته با تشکر از ممیزی قطعه!!!

  18. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    فدای آن دست مجروحی که بیمه دو دست بریده، اما باشکوه حضرت عباس است.

    “بر خامنه ای، رهبر خوبان، صلوات”

    “ألّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم”

  19. برف و آفتاب می‌گوید:

    همه‌ی کتاب‌هاتون پیش فروش شدند؟

  20. عمار می‌گوید:

    “مگر روی سخنم شما باشی، تا این ققنوس درد آرام بگیرد.”

  21. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بیا عباس بنشین کنارم می خواهم برایت روضه مادر بخوانم. مادرت فاطمه کلابیه تا چند روز دیگر به شهادت خواهد رسید. فاطمیه بی فاطمه کلابیه لطفی ندارد. دیگر شهیده راه ولایت مادر توست؛ علم که از دست تو افتاد پهلوی مادرت شکست.

    دست هایت، دست هایت را در دست می گرفت و گاهی دور از چشم حسنین بوسه ای نثار دستان تو می کرد.

    دست هایت، دست هایت، دست هایت…

    نه، ام البنین باورش نمی شد علم از دست تو بیافتد. کار کرده بود روی این دست ها از همان بچگی و به دستانت علم می داد بزرگتر از قد رشیدت…

    بیا عباس بنشین کنارم می خواهم برایت روضه مادر بخوانم. قبرستان بقیع بهشت زهراست و قبر مادرت فاطمه کلابیه بی چراغ است.

    http://www.ghadiany.ir/?p=122

  22. سادات می‌گوید:

    همسر بنده شاغل این سازمان بی سر و ته هستند و پر از دغدغه که شاید بتوانند گوشه ای از این صدا و سیما رو سامان ببخشند!
    میشود بگوئید کدام شبکه رادیویی بود؟

  23. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    داشتم فکر می کردم که اگر اینها هم مثل شهر کتابی ها عمل می کردند، چه قدر خنده دار می شد! بعد از انتشار این متن تان، هول می شدند و از فردا می دیدید یعنی می شنیدید که تیترهای کیهان و جوان و وطن و ۹ دی شنبه و یالثارات چهارشنبه هفته گذشته و … را می خواندند، جدی بعید نیست ازشان. عادت کرده اند که غیر حرفه ای عمل کنند و اصلا نگیرند منظور و روح کلام مان را، تا سر قضیه ای صدای اعتراض مان بلند می شود، با پخش برنامه ی مطلوبی و سرود حماسی ای و … به تقلا می افتند که مثلا رفع و رجوع کنند و ماله کشی روی نواقص و ضعف های شان!

  24. ابهام می‌گوید:

    سلام
    ببخشید آقای قدیانی! کیهان و وطن امروز به شما حق التحریر می دهند که مطلبی که قرار است فردا در روزنامه چاپ شود را روز قبل در وبلاگتان درج بنمایید؟!

  25. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    اصلا صدا و سیما، متعلق به مردم نیست.
    اگه اخبار شبکه خبر رو ملاک قرار بدی:
    آمریکا: همین فردا زیر آب میره!
    اروپا: فقر و فلاکت و نکبت و بدبختی بیداد میکنه.
    آسیا: سقوط بورس، گسترش شبکه آی فیلم!
    کشورهای عربی: انفجار ۵۰۰ تا بمب، ۶۹۳ نفر ترکیدن.
    افغانستان: یک بالگرد آمریکائی، گاری یک پیرمرد بدبخت را منهدم کرد!
    لیبی، یمین، بحرین، مصر: مردم برای هزارمین بار اومدن بیرون.
    قطب شمال: افزایش گرما و مهاجرت اسکیموها!
    ایران: ارزانی، مردم خوشحال و همه در حال خرید، افزایش ۸۰۰ درصدی رفاه!
    آمار بیکاری: منفی ۱۲ (یعنی میتونیم از بیرون هم آدم بیاریم برای کار!)

  26. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    زیر باران دوشنبه بعد از ظهر
    اتفاقی مقابلم رخ داد
    وسط کوچه ناگهان دیدم
    زن همسایه بر زمین افتاد
    سیب‌ها روی خاک غلطیدند
    چادرش در میان گرد و غبار
    قبلا این صحنه را… نمی‌دانم
    در من انگار می‌شود تکرار
    آه سردی کشید، حس کردم
    کوچه آتش گرفت از این آه
    و سراسیمه گریه در گریه
    پسر کوچکش رسید از راه
    گفت: آرام باش! چیزی نیست
    به گمانم فقط کمی کمرم…
    دست من را بگیر، گریه نکن
    مرد گریه نمی‌کند پسرم!
    چادرش را تکاند، با سختی
    یا علی گفت و از زمین پا شد
    پیش چشمان بی‌تفاوت ما
    ناله‌هایش فقط تماشا شد
    صبح فردا به مادرم گفتم
    گوش کن! این صدای روضه‌ی کیست؟!
    طرف کوچه رفتم و دیدم
    در و دیوار خانه‌ای مشکی است
    با خودم فکر می‌کنم حالا
    کوچه ما چقدر تاریک است
    گریه، مادر، دوشنبه، در، کوچه
    راستی! فاطمیه نزدیک است…
    “سید حمیدرضا برقعی”

  27. م.طاهری می‌گوید:

    “اگر قرار است هر چه فریاد دارم بر سر آمریکا بکشم، پس چرا اداره های جمهوری اسلامی، هر چه فریاد دارند بر سر اراده های انقلاب اسلامی می کشند؟؟!! ”

    حکایت اون لطیفه است که تو بازی یکی از تیمهای محلی با آرژانتین مربی سفارش کرده بود که همه حواسشون به مارادونا باشه. زمانی که سه تا گل رو غضنفر از تیم خودی زد، مربی داد زد: مارادونا رو ول کنید غضنفرو بچسبید!
    یکی صدا و سیما را باید بچسبه این روزها!

  28. سیداحمد می‌گوید:

    “بعید می دانم هیچ کجای دنیا، به نجابت ما اپوزیسیونی پیدا شود!”

    واقعا همینطور است!

  29. سیداحمد می‌گوید:

    “اگر قرار است هر چه فریاد دارم بر سر آمریکا بکشم، پس چرا اداره های جمهوری اسلامی، هر چه فریاد دارند بر سر اراده های انقلاب اسلامی می کشند؟؟!!”

    اشارۀ عالی ای بود؛
    حرف دلِ همۀ ما!

  30. سیداحمد می‌گوید:

    مجنون؛

    “ماشالله حزب الله” منتخبی از دلنوشت های داداش حسین است که انشاءالله در نمایشگاه کتاب اردیبهشت ماه، رونمایی خواهد شد!

  31. شیدا می‌گوید:

    اقتصاد، اگر ریگی به کفشش نباشد، اتفاقا به “مقاومت سیاسی است که، روی خوش نشان میدهد، نه “تعا مل سیاسی”.
    دقیقا همین طور است.
    مقاومت تاریخی “حضرت امام خامنه ای” بود، که باعث شد تا، آمریکا و اروپا به “کابوس بنزین” دچار شوند.
    و برای رفع و رجوع کردن ماجرای تحریم، رندانه کوتاه بیایند!!
    ولی آشپزخانه صدا و سیما مدتهای مدیدی است که مشغول ریختن سم در خوراک حزب الله و تهیه چرب و شیرین برای رسانه های بیگانه است، آن هم در زمان فقر و تهی دستی شان!!!! حق بزرگی بر گردن آنها دارد!!
    و آن چه البته به جایی نرسد فریاد است!!

  32. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ماشالا حزب الله، همون “آرکیو ۸۸” است؟؟

  33. سیداحمد می‌گوید:

    نه!
    “ماشالله حزب الله” دلنوشت است و “آرکیو ۸۸” طنز!

  34. بی تاب هویزه می‌گوید:

    * چقدر بند ۳ را عالی نوشتید.
    دیروز و امروز مدام در هر جایی، از مکان عمومی گرفته تا خصوصی، همه در این باره صحبت می کردند که “اگر نظام با دشمنان خود، به جای مبارزه، تعامل کند، یعنی کوتاه بیاید و الکی شر درست نکند و حد و مرز خود را بشناسد و دنبال «مرگ بر آمریکا» نباشد، قیمت سکه و دلار پایین می آید و ارزش سهام بالا می رود و بر لب اقتصاد، خنده جاری می کند!”!!! و چقدر لج درآور بود این حرف ها!
    بهترین جواب بود:
    “اقتصاد اگر ریگی به کفشش نباشد، اتفاقا به «مقاومت سیاسی» است که روی خوش نشان می دهد، نه «تعامل سیاسی».
    **مشکل از کیهان و جوان و وطن امروز نیست، مشکل از صدا و سیمائی است که دنیایش کوچک بود اما به تازگی ها، خیلی خیلی کوچک شده است!

  35. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ما کتاب رو با امضای نویسنده میخواهیم.
    خودت کی میای نمایشگاه؟ سید آمار داری؟

  36. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    از لطف تان ممنون. حتما چند روز قبل از نمایشگاه، از طریق قطعه ۲۶ اطلاع رسانی خواهد شد. البته چند روز از ایام نمایشگاه، داداش حسین مسافرت هستند.

  37. یگانه سادات می‌گوید:

    دست های پرمهر محبوب ترین انسان، تو این دنیای پر ظلم، مهر تایید بر کتاب کسی است که بارها و بارها وفاداریش رو به امامش ثابت کرده است.

  38. ققنوس19 می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    با سلام و احترام
    این بهار نو ز بعد برگ ریز… هست برهان بر وجود رستخیز
    با مطلبی دربارۀ بهار و قیامت بروزم. در صورت فرصت کلبۀ ما را منور فرمایید.
    http://www.ghoghnoos19v1.blogfa.com

  39. محمد می‌گوید:

    داداش! غمت نباشه، حالا اسمش رو بذاریم تعامل یا تودهنی، از وجنات غربی‌ها این طوری پیداست که دیگه مثل قبل از دست ما تنوره نمیکشند؛ دیدی کاترین اشتون چه جوری می‌خندید و میگفت: مفید و سازنده بوده…

    حالا بگذریم از این حرف ها، ما که برای مردم بدبختی نمیخواهیم ان‌شاالله، اصل خبر اینه که اوضاع اقتصادی داره رو به بهبود میره و ظاهراً تحریم‌ها قراره برداشته بشه، گوینده ی بدبخت رادیو هم منظورش همین بوده.

  40. به جای امیر می‌گوید:

    الدنگ (گفت و شنود)

    گفت: سایت ضدانقلابی «بامداد خبر» با اشاره به اسنادی درباره تعدادی از ضدانقلابیون فراری و پناهنده به آمریکا و اروپا نشان داده است که همه آنها برای سازمان «سیا»، «موساد» و MI6 انگلیس کار می کنند.
    گفتم: این که کشف جدیدی نیست.
    گفت: سایت یاد شده در این مقاله مستند به سوابق افرادی نظیر اردشیر امیرارجمند، محسن سازگارا، رجبعلی مزروعی و… اشاره کرده و پرسیده است؛ آیا شما مأموران نفرین شده «سیا» نیستید؟!
    گفتم: درباره گروه خودشان چه می گویند؟!
    گفت: اتفاقاً درباره خودشان هم نوشته است؛ ما هم مثل بقیه در خارج از کشور، علاف و نفرین شده هستیم.
    گفتم: یارو به دوستش می گفت؛ «نه از خاکم، نه از بادم، نه دربندم، نه آزادم، نه من لیلاترین مجنون، نه شیرینم، نه فرهادم، نه از آتش نه از برگم، نه از کوهم، نه از سنگم…» دوستش گفت؛ «فلان فلان شده، جون بکن بگو بالاخره چی هستی؟!» و یارو گفت؛ «هیچی! فقط مثل تو بدبختم، فقط مثل تو الدنگم»!

  41. سایه/روشن می‌گوید:

    اگر روی سخنم با او باشد،
    .
    .
    من هیـــــچ،
    من نــــــگاه.
    و ققنوسِ درد، در میانِ آتشِ خویش، می میرد.

  42. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۱۹۵* امیرالمومنین علی علیه السلام:

    به خدا قسم، جماعت، همدست شدن با اهل حق است؛ هر چند اندک باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است؛ هر چند بسیار باشند.

    (کنزالعمّال، ح ۱۶۴۴)

  43. سایه/روشن می‌گوید:

    تنها، این شانه های متواضع، بی ریا، خاکی و در عینِ حال آسمانی، هستند؛
    که “چفیه” را مقدس می کنند.

  44. یه بچه محل می‌گوید:

    ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد نصف شب!
    تعداد افراد آنلاین ۴ نفر!

  45. یه بچه محل می‌گوید:

    یه ذره قضیه پیچیده شد!
    می رفتید دفتر روزنامه کیا رو میزدید؟!!!!!!!!!!!!

  46. یوسف می‌گوید:

    وقتی که در و دیوار سینماٛ آفریقا، سبزی می شود…

    http://ingholt.ir/

  47. عباس جوانی می‌گوید:

    به نام خدا
    مدیریت محترم سایت وزین و پر محتوای قطعه ۲۶ جناب آقای قدیانی
    سلام علیکم
    ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه به حضور شما و سایر همکاران محترمتان به عرض میرساند که سایت جوانی آنلاین با هدف فروش محصولات کاربردی و ارائه منافع آن د ر جهت پاسداشت شهدای گمنام جنگ تحمیلی علی الخصوص شهدای شاخص شهر بروجردکه حق بزرگ و نگفتی به گردن همه ما دارند ، مدتی است تاسیس و شروع به فعالیت نموده است لذا از شما مدیر محترم خواهشمندیم در صورت امکان لینک سایت ماwww.javanionline.ir را جهت حمایت از ما در سایت خود قرار داده تا بتوانیم گامی هر چند کوتاه در جهت ارج نهادن به مقام شهدای گمنام برداشته باشیم. ذیلاً آدرس فروشگاه و همچنین سایت شهدا را برای تان می نویسم .اجر شما با شهدای گمنام
    فروشگاه :www.javanionline.ir
    سایت شهدا:www.mmbmk.com
    ایمیل:nika_121@yahoo.com
    تلفن تماس:۰۶۶۲۳۵۱۳۴۸۰-۰۹۳۸۵۶۶۲۰۲۸

  48. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ارحم الراحمین**

  49. پیرمرد می‌گوید:

    ظاهراً هنوز سایه حضرت دامت برکاته بر سر صدا وسیما است که نظرات حضرتش را افازه (ازمصدر فائزه) میکنند.
    ضمناً جناب قدیانی هنرت حرف ندارد. یک مطلب (درد ادارات جمهوری اسلامی) در دو متن، یکی‌ با اشک (متن فوق) یکی‌ با لبخند( رمز عابر بانک….)

    دعا می‌کنم خدا تو و قلمت را حفظ و شهادت را نصیب همه ما بفرماید.

  50. سلام علیکم
    قلمتون استوار
    سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان:
    به جرات می گویم امام خامنه ای در ایران هم مظلوم است.
    شهادت نصیبتون
    التماس دعا
    یا حق

  51. حسن عبدالصمد می‌گوید:

    سلام. واقعیت تلخ این است؛ در زمانی که باید بچه حزب اللهی ها وارد میدان سینما و هنر میشدند. نشستند در حوزه بسیج برای باز و بسته کردن اسلحه مسابقه میدادند.
    ما انتظاری از ضرغامی نداریم.

    او تنهاست. نیروی ارزش خیلی کمه.

    خدا رو شکر دهه بعدی موج کثری از هنرمندان فضای سینمای جهان رو فتح میکنند. من یقیین دارم.

    یا علی مدد

  52. پاییز می‌گوید:

    اگر قرار است هر چه فریاد دارم بر سر آمریکا بکشم، پس چرا اداره های جمهوری اسلامی، هر چه فریاد دارند بر سر اراده های انقلاب اسلامی می کشند؟؟!!

    هییییی روزگار…

  53. پاییز می‌گوید:

    …خوب شد تو ویلا نداری و فرزندانت آقازاده نیستند. تو از بحران عبور کردی و کتابش را یکی دیگر نوشت. تو با امام بودی و پزش را نخست وزیر داد. تو از امام نامه داشتی و یکی دیگر ناله سر داد. ما به تو می گویی “ماه”، امّا امام می گفت: تو خورشیدی و مثل خورشید می درخشی. امام می دانست که تو می شوی ناخدای باخدای کشتی انقلاب و الّا با دلی آرام و قلبی مطمئن نمی رفت…

    کتاب قطعه ۲۶ ـ صفحه ۱۶۳

  54. بیننده قطعه 26 می‌گوید:

    می خواهیم جمهوری اسلامی هر چه فریاد دارد بر سر انقلاب اسلامی نکشد.
    چرا اینقدر شعله آتیش زیر خونمون رو زیاد میکنی؟؟؟

  55. رهرو می‌گوید:

    سلام!
    نمونه این ها رو خیلی قبلتر هم دیده بودیم؛
    حذف و پخش سلیقه ای خیلی برنامه ها!
    اخیرا هم برنامه های طنز با روکش سیاست. 🙂

  56. ردپاکلیپ می‌گوید:

    مستند آقای مهملباف
    نقدی بر مستند ساخته شده آقای مخملباف در مورد رهبری
    ** آیا حضرت آقا در زیرزمین خانه خود یک بیمارستان خصوصی پیشرفته دارد؟
    ** بشنوید از اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومانی حضرت آقا!!!
    ** بشنوید از مجموعه انگشترهای رهبری!
    ** کاخ‌ها و ویلاهای حضرت آقا…
    ** راستی ثروت آقای خامنه‌ای چقدر است؟

    حتماً ببینید…

    کاری از موسسه باقرالعلوم (ع) بهبهان

    http://Www.RadepaClip.com

  57. جامونده می‌گوید:

    یک سوال!

    دوستان مسیر انحرافی خارجکیش میشه لاست؟؟؟!!

  58. سیداحمد می‌گوید:

    بله؛
    دقیقا تقلیدی مسخره و مضحک است از لاست!

  59. سیداحمد می‌گوید:

    پرسپولیس مساوی کرد، اما فرهاد مجیدی نامردی اخراج شد!

  60. ترازو می‌گوید:

    سیداحمد!
    کدوم نامردی؟؟!!

  61. سیداحمد می‌گوید:

    شاید پنالتی نبود، اما اخراج هم دیگه نداشت!

  62. ترازو می‌گوید:

    قانع نشدم. اصلا من به بازى کارى ندارم، حرفم سر خود این طرفه. امروز اون روبروى ایران ایستاده بود. بازم تکرار مى کنم کدوم نامردى؟!

  63. بانو می‌گوید:

    صدا و سیمایی که سالش را با تکریم و تحسین اصغر فرهادی شروع می کند، آخرسالش معلوم است و هویدا!

    سالی که نکوست، از…

  64. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    به یادِ «قطعه»؛ یادِ اون قدیما…
    اون وقتا که عصا نبود دستِ ما…!!

    یادش به خیر! تویِ بهشتِ دنیا،
    قیامتی بود؛ صفِ «اول، آیا»…!

    یه کَلّه، تایپِ متنِ صد وجبی!!…
    قاط زدنا، یهویی، نصفه شبی…!!

    حبسِ نفس، تو سینه یِ کاربراش…!
    مثلِ «تمبرِ هندی»، تویِ «مشماش»…!!

    «فونتِ درشت»، با «حسینِ قدیانی»…،
    جایِ «داداش حسین»…؛ یعنی که یعنی!!

    ضایع شدن، سزایِ شب بیداری…!
    را به را باز؛ «داداش! فدایی داریی»…!!

    خصوصی هایی که می شد بایگانی…!!
    دم به ساعت؛ «پیامِ بی زرگانی»…!!

    درست، شبایی که داداش، خسته بود؛
    جونِ ما هم به خنده هاش، بسته بود…!!

    گرچه حضور داشتیم تو «قطعه»، محسوس(!)،
    بیشتر از این روزها، نداشتیمِش، دوس…!!
    .
    .
    .
    سلام بر حسین*

  65. سیداحمد می‌گوید:

    ماشالله دیوونه داداشی!
    خیلی قشنگ بود… آفرین به شما!

  66. به جای امیر می‌گوید:

    سفر استانی! (گفت و شنود)

    گفت: علاوه بر حاکم امارات، حاکم عربستان هم به حضور رئیس جمهور کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرده است!
    گفتم: چرا؟! واسه چی؟!
    گفت:خب حیوونکی ها حق دارند! از احمدی نژاد گله کرده اند که چرا در سفرهای استانی خود هنوز به عربستان و امارات سفر نکرده است!
    گفتم: چیزی که عوض دارد، گله ندارد. انشاءالله احمدی نژاد در سفرهای بعدی خود به دو استان عربستان و امارات هم سفر می کند.
    گفت: ولی استانداران عربستان و امارات می ترسند که با توجه به تحولات و انقلاب های اسلامی منطقه تا چند ماه دیگر توسط مردم این دو استان از پست استانداری عزل شده باشند.
    گفتم: چه فرقی می کند؟! چون بر فرض محال اگر تا سفر بعدی رئیس جمهور هم دوام بیاورند و مثل حسنی مبارک توسط مردم به درون قفس انداخته نشوند به احتمال زیاد احمدی نژاد به روش مخصوص خود هر دو را عزل می کند!

  67. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون صبا؛
    عالی بود.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم…

  68. صبا می‌گوید:

    خواهش میکنم آقا سید!
    ان شاالله قسمت تان بشود به زودی.

    فکر کنم با قطعه، آخرش عکاس بشم.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم…

  69. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۱۹۶* حضرت امام هادی علیه السلام:

    بهتر از کار خیر، انجام دهنده آن است و زیباتر از سخن زیبا، گوینده آن است و برتر از دانش، دانشمند است و بدتر از بدى، عامل به آن است و ترسناک‏ تر از وحشت، ترسو است…

    (بحارالانوار، ج۷۸، ص۳۷۰)

  70. سیداحمد می‌گوید:

    گفت و شنود جالبی بودها!

  71. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    چه قدر خنده ام گرفته از گفت و شنود سفر استانی، مخصوصا از “به روش مخصوص خود”!
    ای بابا!!!
    حاج حسین آقای شریعتمداری هم ماشاءالله خیلی طنازند…

  72. هوشنگ می‌گوید:

    جواب به سوال ابهام!
    برخی مطالب برای قطعه نوشته میشود اما روزنامه ها آن را با اجازه نویسنده بعدا چاپ میکنند. برخی مطالب هم برای روزنامه نوشته میشود که قطعه بعدا آنها را در خودش هم درج میکند. در حالت سوم هم نویسنده آنرا برای قطعه و روزنامه بطور همزمان مینویسد که در هر حال بستگی به نوع توافق نویسنده با روزنامه دارد.
    این جواب ساده! اما یک کم حرفه ای تر اگر بخواهی بدونی برخی مطالب به دلیل اهمیتی که دارند حتی روزها قبل از انتشار عمومی در بعضی جاها و بطور محدود منتشر میشوند که با دریافت بازخورهای متفاوت، چکش کاری بشوند و بعد با عیب و ایراد کمتری در اختیار عموم قرار بگیرند. اگر سری به روزنامه ها و مجلات معتبر حتی خارجی هم بزنید متوجه میشوید که این موضوع یک عرف است و نویسندگان بزرگ و برجسته هم حتی مقالات خودشان را اینجوری در معرض محک میگذارند. البته مطالب قطعه جدای از این بحث، یک تفاوت عمده دارند و آن اینکه این مطالب قبل از هر چیز توسط یک شهید بازبینی میشود و شاید هم سفارش میشود. از این نظر مطالب قطعه حتی بدون محک خوردن در یک جمع محدود هم میتواند در فضای عمومی رسانه ای کشور با جرات تمام منتشر شوند و همین گونه که میبینی تاثیرات شگرفی از خود برجای میگذارد.
    بنظر من اگر غیر از این بود، تا بحال در این قطعه تخته شده بود.

  73. ظهور می‌گوید:

    سلام! تازه آشنا شدم از طریق یه دوست!
    خدا قوت. بازم میام…

  74. باران می‌گوید:

    ۲۹فروردین میلاد رهبر انقلاب است نه ۲۴ تیر!

    http://www.sarshar.org/archives/notes/29_24.html

  75. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا حی و یا قیوم**

  76. ف. طباطبائی می‌گوید:

    با دوستان موافقم!!
    یکی از قشنگ ترین گفت و شنودهایی بود که اخیرا خوندم.

  77. یگانه سادات می‌گوید:

    بوی جنت می وزد از خاک کوی فاطمه
    آبروی ما بود از آبروی فاطمه
    هر زمان گر رو کنی سوی مدینه بشنوی
    عطر جنت را، ز خاک مشکبوی فاطمه
    لوح دل، شد مهر با مهر و ولایش از ازل
    رشته جان، بسته ام بر تار موی فاطمه

  78. ارزومند کربلا می‌گوید:

    باران عزیز!
    واقعا ممنون، خیلى خوب و جالب بود. کلى ذوق کردم، آخه منم فروردینى هستم.
    فروردینى هارو عشق است.

  79. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون از جناب “ناشناس” بابت لینک!

    چند روز پیش که این مطلب را جائی خواندم، با خودم فکر می کردم اصلاح طلبان پر مدعائی که برای این حیوان سینه چاک می کنند و بعضا او را رهبر خود می دانند، در برابر این حرف ها چه عکس العملی نشان خواهند داد.

    چقدر خوب ذات کثیفش را نشان داد. البته قبلا بارها و بارها بندۀ شیطان بودنش ثابت شده بود ولی این هم یک رذالت جدید!
    از این به بعد یادتان باشد هر کسی که از سروش حمایت کرد …!!!

  80. محصل می‌گوید:

    متن سروش رو که خوندم، افتادم یاد این داستان که هر چی هم فکر کردم منبعش یادم نیومد:

    یکی از بزرگان از مادرش اینطور نقل میکند که فرزندم: من وقتی تو را حامله بودم، تمام آداب و ادعیه ای را که در زمان بارداری مناسب است یک مادر انجام دهد، انجام دادم اما روزی، از یک کوچه باغ عبور میکردم و یک دونه انار، از شاخه ای که از باغ، توی کوچه اومده بوده و شرعا حق رهگذره چیدم و سوراخ کردم و خوردم. یکبار با تو که کودکی چند ساله بودی به بازار رفتم، یک لحظه که از تو غافل شدم، دیدم که مشکی را سوراخ نمودی و من مجبور به پرداخت خسارت آن شدم. کلی فکر کردم که دلیل این کارت را پیدا کنم که یاد اون یک دانه انار افتادم.

    حالا من موندم مادر این سروش وقتی حامله بوده سر این نکبت، چی خورده که شده این اعجوبه منفور؟!

  81. مسجود می‌گوید:

    ماشاالله دیونه داداشی ماشالله!
    عالی بود عالی.

  82. همگام با ولایت تا ظهور می‌گوید:

    سفر استانی! (گفت و شنود)

    گفت: علاوه بر حاکم امارات، حاکم عربستان هم به حضور رئیس جمهور کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرده است!
    گفتم: چرا؟! واسه چی؟!
    گفت:خب حیوونکی ها حق دارند! از احمدی نژاد گله کرده اند که چرا در سفرهای استانی خود هنوز به عربستان و امارات سفر نکرده است!
    گفتم: چیزی که عوض دارد، گله ندارد. انشاءالله احمدی نژاد در سفرهای بعدی خود به دو استان عربستان و امارات هم سفر می کند.
    گفت: ولی استانداران عربستان و امارات می ترسند که با توجه به تحولات و انقلاب های اسلامی منطقه تا چند ماه دیگر توسط مردم این دو استان از پست استانداری عزل شده باشند.
    گفتم: چه فرقی می کند؟! چون بر فرض محال اگر تا سفر بعدی رئیس جمهور هم دوام بیاورند و مثل حسنی مبارک توسط مردم به درون قفس انداخته نشوند به احتمال زیاد احمدی نژاد به روش مخصوص خود هر دو را عزل می کند!

  83. کبک سیاسی می‌گوید:

    در کبک سیاسی بخوانید
    مناظره ی کهنه سوار و تازه نفس- (جناب بهرام و کبک سیاسی)

  84. سیده زهرا حسینی می‌گوید:

    اگر قرار است روزی پروانه شویم
    بگذار روزگار هر چه می خواهد پیله کند…

  85. به جای امیر می‌گوید:

    علت مرگ (گفت و شنود)

    گفت: ژنرال «نایف بن احمد آل سعود» طی مقاله ای در یکی از مجلات نظامی آمریکا خطاب به اسرائیل نوشته است ما و شما یک دشمن مشترک به نام ایران داریم و یک حامی مشترک به نام آمریکا.
    گفتم: تا اینجا که این حیوون زبون بسته حرف حساب زده!
    گفت: مرد حسابی! اگر آمریکا دوست و حامی عربستان است، چرا ۹ میلیون نفر از جمعیت این کشور زیر خط فقر هستند. بیش از ۲۵ درصد مردم سواد خواندن و نوشتن هم ندارند، ۳۷ درصد جوانان بیکارند، هیچکس حق رأی ندارد و…
    گفتم: خب! شاید منظورش حمایت آمریکا از خاندان آل سعود است!
    گفت: آمریکا و اسرائیل از شاه و حسنی مبارک و بن علی و عبدالله صالح و… هم حمایت می کردند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو مرده بود از پسرش پرسیدند؛ علت مرگ بابات چی بود؟! گفت به خاطر خوردن شیر مرد. پرسیدند؛ شیرش فاسد بود؟ گفت؛ نه بابا! بابام داشت شیر می خورد که یهو گاوه نشست!

  86. سیداحمد می‌گوید:

    ما بی‌تو تا دنیاست، دنیایی نداریم
    چون سنگ خاموشیم و غوغایی نداریم

    ای سایه‌سار ظهر گرم بی‌ترّحم!
    جز سایة دستان تو، جایی نداریم

    تو آبروی خاکی و حیثیّت آب
    دریا تویی، ما جز تو دریایی نداریم

    خورشید، چشم توست، چشمان تو خورشید
    تا نشکفد چشم تو، فردایی نداریم

    وقتی عطش می‌بارد از ابر سترون
    جز نام آبی تو، آوایی نداریم

    شمشیرها را گو ببارند از سر بُغض
    از عشق، ما جز این تمنایی نداریم!

    {سلمان هراتی}

  87. رضا عیوضی می‌گوید:

    دریافت حق عضویت برای تشکلی که اجازه تاسیس ندارد!
    مسئولان دانشگاه مفید قم در اقدامی قابل تامل، بر اساس مصوبه‌ای از وزارت علوم اقدام به دریافت مبالغی از دانشجویان برای تشکیل بسیج دانشجویی، کردند و این در حالی است …

    به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، اخیرا مسئولان دانشگاه مفید قم با درج اطلاعیه ای با استناد به مصوبه شورای هماهنگی معاونان و مدیران کل دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم در تابلو اعلانات این دانشگاه، اقدام به دریافت مبلغ ۲۱۶ هزار ریال از دانشجویان کردند.

    مطابق این مصوبه، دریافت این مبلغ از دانشجویان منوط به ایجاد بسیج دانشجویی، کانون های قرآنی و فرهنگی و انجمن علمی در راستای ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی و مشاوره است.

    این دانشگاه در حالی اقدام به اخذ این مبلغ می کند که مسئولان دانشگاه علاوه بر مخالفت و سنگ‌اندازی در فعالیت های فرهنگی کانون های دانشجویی موجود، با درخواست جمع کثیری از دانشجویان برای ایجاد تشکل بسیج دانشجویی به شدت مخالفت کرده و مانع این کار شده اند.

    با یک حساب سر انگشتی مشخص می شود با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند، در هر ترم حداقل ۵۴ میلیون تومان مبلغ مازاد دریافتی این دانشگاه از دانشجویان در ناکجا آباد هزینه می شود.

    علاوه بر آن یکی از تخلفات آشکار این دانشگاه از مصوبه مذکور در رابطه با بند ۲ این مصوبه است که دانشگاه را ملزم به افتتاح حساب مستقل می کند.

    مسئولان ذی ربط با تخلفی آشکار وجه دریافتی از دانشجویان را نه در حساب مستقل دیگر بلکه در همان حساب شهریه دانشگاه واریز کرده اند.

    در طی سال های اخیر این دانشگاه به پایگاه و محل امنی برای برخی فتنه گران دست چندم جریان فتنه مبدل شده است و فتنه گران بعد از لغو مجوز مجمع محققین در دانشگاه مفید گرد هم آمده اند و حتی مسئولیت هایی نیز در این دانشگاه دارند.

    این افراد علاوه بر شبهه افکنی آزادانه در کلاس های درس هر از چند گاهی در مخالفت با احکام اسلام و آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اقدام به انتشار مقاله های خود در سایت های ضد انقلاب مانند جرس و کلمه می کنند.

    انتظار می رود مسئولان محترم وزارت علوم و سازمان بسیج دانشجویی جهت استیفای حقوق دانشجویان در رابطه با اجرای این مصوبه و بررسی حضور عوامل فتنه در دانشگاه مفید اقدامات لازم را اعمال کنند.

  88. دکتر یونس می‌گوید:

    کتاب جدید مبارکه. بقیه کتابها چی شدند؟ سفرنامه حج و سمفونی مورچه ها؟ از همین اول بگید کدوم انتشارات؟ و بعد بگید کجای سالن ناشران عمومی؟ که ملت در به در پیدا کردنش نشن…

  89. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **لا اله الا الله الملک الحق المبین**

  90. ف. طباطبائی می‌گوید:

    با اجازه مسئول مربوطه!!

    تعداد افراد آنلاین: ۲۵ نفر

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

  91. ناشناس می‌گوید:

    سرآمد منافقین در این روزها!
    http://ingholt.ir/

  92. سیداحمد می‌گوید:

    دکتر یونس؛

    کتاب های بعدی انشالله در نوبت های بعد!
    ناشر کتاب های جدید هم انتشارات “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” است.

    پیدا کردن غرفه، در سالن ناشران عمومی کار سختی هم نیست ها! و البته کمی از مزه نمایشگاه، گشتن دنبال غرفه هاست!

  93. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها:

    به خدا سوگند، اگر حق ـ یعنی خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم، پیروی و متابعت کرده بودند، حتی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا و دین اختلاف نمی کردند و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته، یکی پس از دیگری منتقل می گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد علیه السلام می گردید که او نهمین فرزند از حسین علیه السلام می باشد.

    (بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۲)

    “اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِک”

  94. سیداحمد می‌گوید:

    «کیهان، مثل نان سنگک می ماند»… «عابدزاده و دکتر مددی»… به زودی در قطعه ۲۶

  95. سیداحمد می‌گوید:

    رونمایی از جلد کتاب های «آر. کیو ۸۸» و «ماشاء الله حزب الله» کار شیک، فاخر، سنگین و ساده ای از میثم محمدحسنی… به زودی در قطعه ۲۶

  96. صبا می‌گوید:

    این ابراز احساس خیلی قشنگه! آدم دلش می خواد هی ببینتش!
    http://www.aparat.com/v/a9dd0997b8d8d9a47c9a42aecb811e57116472

    این هم خیلی زیباست “سرخوش ز سبوی غم پنهانی خویشم” با صدای “آقا”؛
    http://www.aparat.com/v/109e86ba0d6e21845978ce579c091b25115334

  97. ناشناس می‌گوید:

    یه سر به ندایی از درون بزن.

  98. به یاد صیاد می‌گوید:

    سلام علیکم؛
    ایام فاطمیه را به شما و همه بچه های قطعه تسلیت عرض میکنم.
    یا علی

  99. سیداحمد می‌گوید:

    السلام علیک یا اُماه… یا فاطمة الزهرا…

    http://upload20.ir/upload/1334917614523334461.wma

    ای آنکه در هرسینه ای شکستگی اش نمایان شد
    تا جائیکه در هر دلی آرامگاهی برای او هست
    مادر جان! آن هنگام که در عزای کشته شدن حسینت در کنار فرات می گریی
    از داغ آنهایی که علیه ظلم و طاغوت ایستادند و جانانه جنگیدند نیز نوحه بخوان!
    ای نور چشم تمام اوصیا
    دائما تو را می خوانم، این ندای من است
    پروردگار آسمان بر تو درود می فرستد…

    فاطمه، ای پاره تن مصطفی… فاطمه، دیدگان وفا در عزای تو می گریند
    صدایت می زنم و اشک چشمم به سمت جهان پژواک می شود
    ای دختر پیامبری که بارش باران به اشاره دستهای اوست
    اینک این خون شیعه است که از قلب اندوهگین بحرین جاری می شود
    اینها فرزندان تواند ای مادر حسین که تو را می خوانند
    دل من همیشه تو را می خواند یا زهرا!

    ای پاره تن بهترین بندگان
    یاد تو رمز اتحاد ماست

    فاطمه، ای پاره تن مصطفی… فاطمه، دیدگان وفا در عزای تو می گریند…

  100. ناشناس می‌گوید:

    رادیو تهران بوده احتمالا چون همیشه خاصه نصف شبا علیه نظام صحبت میکنن. ریس انحرافیون سابقا ریس رادیو تهران بوده…

  101. gold price می‌گوید:

    ۳- این بزرگان علاوه بر دو معیار علمی – اخلاقی عام فوق که تقریبا در همه نظامهای ارزشی وفرهنگی و مجامع علمی معتبر شناخته می شوند، بر اساس ارزشهای ویژه جامعه اسلامی – انقلابی خودمان نیز مطلوبیت های چشمگیری دارند. همه آنان که با این عزیزان از نزدیک آشنایی دارند گواهی خواهند داد اینان مسلمانانی کاملا ملتزم و مقید به احکام شریعت به حساب می آیند و به جرات می توان گفت شرط عدالت در خصوص آنها به نحو اطمینان بخشی محرز است. همچنین این عزیزان به تناسب شرایط سنی، سوابق بسیار ارزشمندی در مسئولیت شناسی، تعهد اجتماعی و خدمات انقلابی و ایثار گرایانه دارند که نوعا گرفتاری های فعلی آنها نیز ریشه در همین ویژگی آنها دارد. سوابق جبهه و جنگ، فعالیت در نهادهای انقلابی و حضور در صحنه های سیاسی و جبهه گیری های اعتقادی – سیاسی و پرهیز از فرصت طلبی ها و منفعت جویی های مرسوم، در پیشینه زندگی و عملکرد آنها کاملا نمایان است.

  102. .... می‌گوید:

    اگر قرار است هر چه فریاد دارم بر سر آمریکا بکشم، پس چرا اداره‌های جمهوری اسلامی، هر چه فریاد دارند بر سر اراده‌های انقلاب اسلامی می‌کشند؟!

  103. .... می‌گوید:

    راستی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.