چه رویی داره این جریان انحرافی!

سیاست/ البته با چاشنی طنز!

از قرار اخبار، رئیس محترم قوه مجریه، هدایای زینتی و اشیای قیمتی را که این چند وقت، از این و آن گرفته، به فلان موزه فرستاده تا بعد از نمایش عموم، به مزایده گذاشته شود و پولش تقدیم بهزیستی شود. درباره این کار خوب، که البته در جمهوری اسلامی، مسبوق به سابقه است و از احمدی نژاد شروع نشده و به وی هم ختم نخواهد شد، دو نکته به ذهنم می رسد؛

یک: این مزایده باید شفاف و حقیقتا آزاد و عمومی، یعنی با شرکت واقعی بخش خصوصی برگزار شود؛ مع الاسف در امور خیری از قبیل این کار، بعضا مشاهده شده که مزایده، فقط میان نور چشمی ها برگزار می شود و می شود حکایت مزایده آن پژوی قدیمی که علی الظاهر، پول فروشش از جیب اختلاس کنندگان وابسته به جریان انحرافی تامین شد و البته صدایش را هم درنیاوردند! بالطبع، کار خوب، خوب است، به شرط آنکه اجرایش کاریکاتوری نباشد.

دو: ظاهرا برای رئیس قوه مجریه، گرانبهاتر از این اشیا و هدایا، هیچ نیست، الا لیدر جریان انحرافی. همه عالم و آدم را اینطور به نظر می رسد که احمدی نژاد به مشایی نمی دهد. الساعه در دلم اینگونه فکر می کنم؛ حال که گرم است بازار مزایده گذاشتن قیمتی ها، چه خوب می شد که دکتر، از خیر جناب لیدر هم می گذشت! که اگر مردی، از این دل بکن!!

جریان انحرافی/ شگرد کهنه

نمی دانم چه صیغه ای است؛ تا یکی به اصحاب انحراف، نقد می کند، منحرفین، می روند و پشت ولی فقیه، سنگر می گیرند؟! دم زدن از رهبر، البته اشکالی ندارد، لیکن دم خروس، بهتر است با قسمی که می خوریم، لااقل کمی تا قسمتی هم خوانی داشته باشد. اینکه رفتار و گفتار ما از راه ماه، منحرف باشد، نمی خواند با برخی لاف های گزافی که علی الدوام می زنیم. مگر می توانیم روحانیت و حزب الله و بسیج و سپاه و علمایی از تبار مصباح و مجریان عدالت و افسران جنگ نرم و…  را، آنهم در مصاحبه با یک روزنامه زنجیره ای، بکوبیم، اما در عین حال، همه را جز خودمان، مخالف ولی فقیه بخوانیم؟!

ذیل همین دغدغه، بد نیست به نکته ای اشاره کنم؛ امثال من، به محض اینکه جایی، نقدی به رئیس قوه مجریه وارد می کنیم، عجبا! که دار و دسته انحراف، ما را متهم می کنند به تخلف از راه رهبر، و کنایه ثابت شان هم این است؛ «تا وقتی که رهبر علیه مالک اشتر خود -بخوانید احمدی نژاد- سخنی به صراحت نگفته باشند، ما همچنان از دکتر حمایت می کنیم».

بگذارید چند نکته ای بگویم در این باب؛

یکم: اصولا دوره مالک اشتر تراشیدن برای رهبر گذشته است. گذشت آن دوره که روزی گمان می کردیم «ناطق» مالک اشتر علی است، دگر روز، فلانی، و آن روز دگر، بهمانی. آنچه رهبر از ما می خواهد، رهروی است، نه تعیین مصداق، آنهم به صوری ترین شکل ممکن.

دوم: اما گیرم که ضروری است مالک اشتر زمان را پیدا کنیم. اینقدرش را می دانم که نه «نخع»، در خاک ایران بود و نه جناب «مالک»، ایرانی. آیا کسانی که نظریه مکتب ایرانی را قبول دارند و به جای بیداری اسلامی، سخن از بیداری انسانی می رانند، می توانند مالک اشتر علی باشند؟! وانگهی! آیا مالک، مطیع مطلق علی بود یا بعضا به وادی «دورکاری» هم می افتاد؟! آیا مالک، کاری هم می کرد که بی بی سی های وقت، خوشحال شوند که میان او و علی فاصله افتاده؟! آیا مالک، به کسانی هم میدان می داد که باعث اختلاف افکنی میان عناصر جبهه خودی بودند؟! آیا مکتب مالک، مکتب عربی یا مکتب کوفی بود، یا مکتب علوی؟! آیا مالک در راه های دوگانه میان علی و دیگران، کدام راه را برمی گزید؟! آیا مالک، با عمار همدل و همراه بود، یا بعضا یکی به میخ و یکی به نعل می زد؟!

سوم: در نقد کنایه فوق الذکر دوستان منحرف، این را می توان گفت که آیا لزومی دارد و اصولا در شان بالای رهبر است که به همه موارد و مصادیق اشاره کنند؟! آیا نباید از سخنان رهبر انقلاب، تحلیل داشت و به برداشت منطقی رسید؟! آیا فی المثل، رهبر حکیم انقلاب در فتنه ۸۸ جدا جدا علیه هر کدام از سران فتنه، سخنرانی کردند؟! و بعد ملت علیه فتنه گران شوریدند؟! به راستی! جریان انحرافی، چه و که فرض کرده ما را؟!

چهارم: با این همه باید پرسید که حامی واقعی احمدی نژاد -منظور خدمات ایشان است- جریان انحرافی است، یا اصیل ترین اصول گرایان؟! آیا کسانی که برای دولت، حاشیه های انحراف درست می کنند، دلسوزند یا کسانی که قطار دولت را فقط روی ریل خدمت می خواهند؟!

پنجم: اصحاب انحراف، این شبهه را مطرح می کنند که «جریان انحرافی» از ابداعات آقای هاشمی بود، تا نگاه جامعه، از آقازاده های ایشان، به سوی دولت، برگردد. در جواب باید گفت که اصلا نگران نباشید! ما هم با فتنه گران، مرزبندی داریم و هم با منحرفین.

ششم: ان شاء الله که همه سران و حضرات، از صراط مستقیم ولایت و ملت، منحرف نشوند، اما آنجا که راه بدل به دوراهی شود، خواه رئیس قوه مجریه باشد و خواه، هر مقام و مسئول دیگر، ما حتما و قطعا از راه ولایت حرکت می کنیم.

هفتم: دفاع ما از خدمات دولت، تعارضی با نقد ما به جریان انحرافی ندارد. ما البته شان حقیر این جریان را به نیکی می دانیم. جریان انحرافی و به خصوص لیدر آن، بسیار دوست می دارد که با ما در زمین اصول و مقدسات، بازی کند، لیکن، ما گریبان این جریان را در جایی می گیریم که حوزه کار و معیشت و اقتصاد و دولت است. اصولا وقتی حضرت ماه، دشمنی به بزرگی آمریکا و اسرائیل دارد، با عرض معذرت از اهل انحراف و اصحاب فتنه، باید بگوییم؛ شما؟!!

هشتم: کتمان نمی کنیم که برخی انتقادات به دولت و شخص رئیس قوه مجریه، هنوز هم بعضا از روی کینه و حسد و بخل است. متاسفانه این را هم کتمان نمی کنیم که احمدی نژاد، گاهی با رفتار و گفتار خود

اولا؛ زبان جناح معارض را باز می کند.

ثانیا؛ زبان خیرخواهانش را برای دفاع، کوتاه می کند.

نهم: پیچیده بازی کردن، از خصائل سیاستمداران است، اما دکتر قرار بود بر مدار «خدمت» بچرخد، نه در قرار «سیاست».

دهم: سرنوشت احمدی نژاد، مثل هر کس دیگری، دست خودش است. زین سبب بر این باورم که از این حرف ها زدن، زیادی اش اصلا خوب نیست. تکرار می کنم؛ اصلا خوب نیست! احمدی نژاد، نه آنقدر می تواند ما را ناراحت کند و نه آنقدر خوشحال. بی آنکه منظوری به دکتر داشته باشم، می خواهم بگویم که ریزش های حداقلی و رویش های حداکثری، در ذات انقلاب اسلامی است. دمی درنگ کنید که مثلا آقای هاشمی بیانیه بدهند و از آقازاده های خود، واقعا اعلام برائت کنند. این مگر حالا چقدر من و تو را مسرور خواهد کرد؟!

***

تا آسمان پر از ستاره است، حتی «دب اکبر» هم نمی تواند خودش را برای ماه ناز کند. البته حد و اندازه و لیاقت خودش را می تواند نشان دهد. آهای! دوستی که داری این نوشته را می خوانی، نوشته من را بی خیال! فقط دعا کن همه اصحاب انقلاب اسلامی، عاقبت به خیر شوند.

روزنامه جوان/ ۱ آذر ۱۳۹۰

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    سیاست؛

    چه بساطی داشتیم سرِ فروش ماشین رئیس جمهور!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “کتمان نمی کنیم که برخی انتقادات به دولت و شخص رئیس قوه مجریه، هنوز هم بعضا از روی کینه و حسد و بخل است. متاسفانه این را هم کتمان نمی کنیم که احمدی نژاد، گاهی با رفتار و گفتار خود

    اولا؛ زبان جناح معارض را باز می کند.
    ثانیا؛ زبان خیرخواهانش را برای دفاع، کوتاه می کند.”

    خیلی مهم است این نکته!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “دکتر قرار بود بر مدار «خدمت» بچرخد، نه در قرار «سیاست».”

    “دعا کن همه اصحاب انقلاب اسلامی، عاقبت به خیر شوند.”

    ممنون داداش حسین!
    البته باز هم خیلی ها بی اینکه منطقی باشند و عاقلانه این متن را بخوانند، می آیند و چشم بسته از جریانی که سر و تهش معلوم نیست، حمایت می کنند!

  5. جلال معترف می‌گوید:

    جریان انحرافی و سردمدارنش مگر غیر از “رو” و پول بیت المال که در اختیارشون قرار گرفته، چیز دیگری هم دارند؟
    شب و روز نداشتیم برای رای آوردن احمدی نژاد، هر کسی هر چی میگفت می زدیم تو دهنش.
    ولی الان دهان خودمون بسته شده برای حمایت از دکتر!!

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین
    دعا برای عاقبت به خیری اصحاب انقلاب، وظیفه ای واجب تر از نان شب است. اما چگونه می توان بی خیال نوشته های شما شد؟ اگر قرار است ادبیات ما ادبیات بصیرت باشد، بی خیال شدن نوشته های داداش حسین، نمره ی ادبیات بصیرت ما را خراب می کند.
    حال که ما خرابتیم! نمیشه در این ادبیات خراب کنیم.
    پس…
    بی خیال رو، بی خیــــــــــــــــــــال!!

  7. پاراگراف آخر رو که خوندم دیگه ترکیدم.
    خیلی زیبا بود داداش.

  8. میلاد پسندیده می‌گوید:

    آهان… اولاً سلام
    ثانیاً، ثانیاً رو خوب اومدی
    ثالثاً اون جمله آخر “جلال معترف” هم جالب بود
    رابعاً نمیشود جنابعالی دور این اصولگرایی را هم یک قلم بگیرید؟!

  9. از اختلاس گرها یکی رو گرفتند. بازجو میگه: تو هم با این جریان هم کاری داری؟!
    میگه: جریان انحرافی رو میگید؟!
    پــ نــ پــ جریان الکتریکی در الکتریسته!!!

  10. مسعودساس می‌گوید:

    این هفته گذشت و خبر از یار نیامد…..بر زخم دل فاطمه غمخوار نیامد
    پانزده روز دگر مانده که با ناله بگوییم…..ای اهل حرم میر و علمدار نیامد

  11. مسعودساس می‌گوید:

    پاراگراف آخر فوق العاده
    دب اکبر
    آی خدا دلم

  12. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “چه روئی داره این جریان انحرافی”
    مناسب ترین تیتر بود برای بعضی ها!!
    همه اتفاقات و توهین ها و خرابکاری های خودشان را با همین پر روئی توجیح کردند.

    منطقی و عاقلانه بود مطلبتان. متشکرم.

  13. ف. طباطبائی می‌گوید:

    رئیس جمهور، یعنی یه پارتی کلفت، با کلی پول و امکانات پشتشونه. خوب نباید از پر رو شدنشون تعجب کنید.
    احمدی نژاد شاید خبر نداشته باشه که با نامش و به کام بعضی ها، چه اتفاقائی که نمیافته.
    البته امیدوارم این متن شما و کامنت های ما نشانه بی بصیرتیمون نباشه، والا!!

  14. ف. طباطبائی می‌گوید:

    “تا آسمان پر از ستاره است، حتی «دب اکبر» هم نمی تواند خودش را برای ماه ناز کند.”

    چه جمله شاهکاری!!
    البته کاری به “دب اکبر” نداشته باشید، آخه ما خیلی این ستاره رو دوست داریم.

  15. بچه آدم می‌گوید:

    «وقتی حضرت ماه دشمنی به بزرگی آمریکاواسرائیل دارد ،با عرض معذرت از اهل انحراف و اصحاب فتنه ، باید بگوییم؛شما؟!! »
    ریـــــــــــــــــــزمیبینمت!

  16. محمد علی می‌گوید:

    الان دنباله های مشائی یکی یکی میریزن اینجا میگن که :” قدیانی ضد ولایت فقیه است “. اما البته ، به حرف گربه سیاه بارون نمیاد.

  17. تا آخر ایستاده ایم می‌گوید:

    چه رویی دارین شما که افکار منحرفتان را نظرات آقا میدانید
    انشاالله و به فظل الهی ملت ایران در انتخابات مجلس سیلی به شما بزند که تا چند سال گیج بزنید

  18. سیداحمد می‌گوید:

    هنوز ایستاده ای؟!

    تا انتخابات مجلس خیلی مونده، از پا می افتی ها!
    از ما گفتن بود، نگی نگفتی!

    حتما ملت به دار و دسته مشائی که فوق تخصص رانت خواری دارند، رای خواهند داد.

  19. تا آخر ایستاده ایم می‌گوید:

    برو ببین دوستان شما در قوه قضاییه چه جنایتهای در حق بندگان خدا در روزنامه ایران مرتکب شدن اما این را بدان وعده خدا حق است و بزودی مردم مظلوم ایران شاهد شکست شما قدرت طلبان از سردار مظلوم امام خامنه ای خواهند بود

  20. پری می‌گوید:

    من همیشه دعا میکنم براش. چند وقت پیش یه اس ام اس اومد واسم. نظرسنجی بود. پرسیده بود مهمترین خواسته تون از رئیس جمهور چیه. گفتم اینکه به حرف مشایی گوش نده. اما به گمونم مسئول بخش نظرسنجی خود ناکسشه.

  21. سنگربان می‌گوید:

    ایشالا خدا عاقبت اصحاب انقلاب ختم به خیر بکنه….
    اما اگه بعضی ها با قطار قطار ادعا روزی از این ریل انقلاب خارج بشن باید یادشون باشه؛
    قطاری که از ریل خارج شد شاید آزاد باشه ولی راه به جایی نمی بره!!

  22. ف. طباطبائی می‌گوید:

    کامنت هائی که اینجا به مخالفت با متن بلند شدن رو می بینید؟
    این کامنتها ارتباط مستقیم داره به تیتر مطلب!! یعنی که یعنی!!
    حسین قدیانی: در زمینه «رو» جریان منحرف، روی سران فتنه را سفید کرده!

  23. امیرحسین می‌گوید:

    با سلام-از مسبوق به سابقه بودن مزایده گذاشتن هدایای ریاست جمهوری گفتید،سابقه یکی از آنها را بگید تا ما هم بدونیم!
    حسین قدیانی: شما؟!!

  24. سیداحمد می‌گوید:

    “شما؟!!”

    وایییییییییییییی خداااااااااااااااااااا…
    🙂

    “اصولا وقتی حضرت ماه، دشمنی به بزرگی آمریکا و اسرائیل دارد، با عرض معذرت از اهل انحراف و اصحاب فتنه، باید بگوییم؛ شما؟!!”

  25. امیرحسین می‌گوید:

    نوشته اید:سوم: در نقد کنایه فوق الذکر دوستان منحرف، این را می توان گفت که آیا لزومی دارد و اصولا در شان بالای رهبر است که به همه موارد و مصادیق اشاره کنند؟! آیا نباید از سخنان رهبر انقلاب، تحلیل داشت و به برداشت منطقی رسید؟!
    این هم تحلیل رهبری:
    یکى از چیزهائى هم که حالا در عرصه و در میدان لازم است به آن توجه کنیم، این است که: مراقب باشیم دستگاه‌هاى انقلاب سرشان گرمِ کارهاى غیرمفید و احیاناً مضر در این حرکت پیشرونده نشود، که یکى از اینها، همین مسئله‌ى اختلافات است، که من اگر روى اینها تکیه میکنم، به خاطر این است. یک وقت هست که یک جریانى در مقابل انقلاب مى‌آید قد علم میکند به قصد کوبیدن انقلاب، خب، وظیفه‌ى هر کسى است که دفاع کند. انقلاب از خودش دفاع میکند، مثل هر موجود زنده‌ى دیگرى. انقلابى که نتواند در دوران فتنه، در دوران ایجاد کودتاهاى گوناگون ـ سیاسى و نظامى و امثال اینها ـ از خودش دفاع کند، زنده نیست. این انقلاب زنده است؛ لذا از خودش دفاع میکند، غالب هم میشود، پیروز هم میشود، برو برگرد هم ندارد؛ کمااینکه در سال ۸۸ دیدید این کار اتفاق افتاد. یک وقت این است قضیه، یک وقت نه، قضیه، قضیه‌ى ایستادگى در مقابل یک حرکت براندازانه و اینچنین نیست؛ اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف عقیده احیاناً است. اینها را بایستى هرچه ممکن است فرو کاست. اینجور چیزها را هرچه ممکن است باید کم کرد. مشتعل کردن این اختلاف نظرها مضر است.یک مسئله این است که اگر یک کسى یک حرف غلطى زد، آیا کسى باید به او جواب بدهد یا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شیوه‌ى خودش را دارد، راه خودش را دارد، کار خاص خودش است. یک وقت هست که حالا که کسى یک حرف غلطى زد، ما بیائیم مثلاً صدجا این حرف غلط را تابلو کنیم، شعار کنیم که آقا، فلانى این حرف غلط را زد، تا همه بدانند. این است که اشتباه است، خطاست. من با حرکت روشنگرانه از سوى هر کسى، از سوى هر نهادى، هیچ مخالفتى ندارم، بلکه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ى تبیین. یعنى اصلاً جزو راهبردهاى اساسى کار ما از اول، مسئله‌ى تبیین بوده است. تبیین لازم است؛ اما این معنایش این نیست که ما به اختلافات درونى، هى دامن بزنیم. مراقب باشید. این را همه باید مراقب باشند؛ بخصوص سپاه. سپاه مراقب باشد. در جریانهاى سیاسى، در جریانهاى گوناگون فکرى و سلیقه‌اى مطلقاً مشتعل کردن فضا مناسب نیست. حالا شماها الحمدلله همه‌تان بصیرید، آگاهید، لابد از جریانات خبر دارید و الان همین اوضاعى را که توی کشور هست، مى‌بینید که متأسفانه این علیه آن، آن علیه این؛ و دستگاه‌هاى خارجى چه خوشحالى‌اى میکنند؛ تحلیل میگذارند رویش: بله، بینشان اختلاف افتاد، نابود شدند، از بین رفتند(!) آرزوهاى خودشان را هى مرتباً تکرار میکنند. خب، پیداست که این مسئله نقطه‌ى ضعف ماست. نباید بگذاریم این نقطه ضعف ادامه پیدا کند یا افزایش پیدا کند. اینها را باید توجه داشت. حرکت، حرکت متین، مستدل و مستند باشد. اگر کسانى اختلاف‌نظرهائى دارند، با استدلال بیان کنند. عرض کردم، من معتقد به تبیین هستم. در دوران مبارزات هم، اختلاف ما با چپی‌ها و مارکسیست‌هائى که آن وقت مبارزه میکردند، سر همین بود که ما میگفتیم باید تبیین کرد، آنها به تبیین اعتقاد نداشتند؛ یک چیز دیگرى میگفتند، یک تفسیر دیگرى داشتند. کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگرى، بیان منطقى، مستدل و دور از هو و جنجال بود. اگر هو و جنجال وارد شد، حرف منطقى را هم خراب خواهد کرد. ممکن است چهار نفر جذب شوند، اما چهار نفر آدم هوشمندتر دفع میشوند. این، حرف ماست؛ این، عرض ماست.(بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران ۱۳۹۰/۰۴/۱۳)

  26. سیداحمد می‌گوید:

    آقا امیرحسین؛

    یک نمونه اش کامنت دوم من در همین پست است.
    شما فهمیدید آن میلیاردر گمنام کی بود؟!

  27. امیرحسین می‌گوید:

    نوشته اید:سوم: در نقد کنایه فوق الذکر دوستان منحرف، این را می توان گفت که آیا لزومی دارد و اصولا در شان بالای رهبر است که به همه موارد و مصادیق اشاره کنند؟! آیا نباید از سخنان رهبر انقلاب، تحلیل داشت و به برداشت منطقی رسید؟!
    این هم تحلیل رهبری:
    یک بخش هم آگاهى‌ها و بصیرت‌بخشى‌هاى نسبت به مسائل زندگى است. البته من با این که در منبرهاى مداحى، هى تعرض به این، بدگوئى به آن بشود، موافق نیستم و اینها را دوست نمیدارم؛ اما بصیرت‌بخشى خوب است، آگاهى پیدا کنند. امروز ملت ما بر اثر بصیرت است که توانسته است بایستد.(بیانات در دیدار جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت(ع)۱۳۹۰/۰۳/۰۳)
    انحراف و منحرف از دیدگاه رهبری:
    اگر کسى یا جریانى بخواهد به نام عقل‌گرائى، از ارزشهاى اسلامى و انقلابى عدول کند، این انحراف است. اگر کسى بخواهد به وسیله‌ى عقل‌گرائى، در مقابل دشمن بى‌تقوائى به خرج بدهد، وابستگى به وجود بیاورد، این انحراف است، این خیانت است-آن کسانى که با تکیه‌ى به دیندارى و با عنوان کردن دیندارى، سعى میکنند جامعه را سیاست‌زدائى کنند، جوانان را سیاست‌زدائى کنند، جوانان را از حضور در عرصه‌هاى کشور دور نگه دارند، اشتباه میکنند، راه خطا میروند، دچار انحرافند؛-اگر به نام عدالت‌خواهى و به نام انقلابیگرى، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگرى، به نام عدالت‌خواهى، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانى که از لحاظ فکرى با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر بخواهیم به نام انقلابیگرى و رفتار انقلابى، امنیت را از بخشى از مردم جامعه و کشورمان سلب کنیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. در کشور آراء و عقاید مختلفى وجود دارد. اگر چنانچه یک عنوان مجرمانه‌اى بر یک حرکتى، بر یک حرفى منطبق شود، این عنوان مجرمانه البته قابل تعقیب است؛ دستگاه‌هاى موظف باید تعقیب کنند و میکنند؛ اما اگر عنوان مجرمانه‌اى نباشد، کسى است که نمیخواهد براندازى کند، نمیخواهد خیانت کند، نمیخواهد دستور دشمن را در کشور اجرا کند، اما با سلیقه‌ى سیاسى ما، با مذاق سیاسى ما مخالف است، ما نمیتوانیم امنیت را از او دریغ بداریم، عدالت را دریغ بداریم؛ «و لایجرمنّکم شنئان قوم على الّا تعدلوا». قرآن به ما دستور میدهد و میگوید: مخالفت شما با یک قومى، موجب نشود که عدالت را فرو بگذارید و فراموش کنید. «اعدلوا»؛ حتّى در مورد مخالف هم عدالت به خرج دهید. «هو اقرب للتّقوى»؛این عدالت، نزدیکتر به تقواست. مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان مخالف خودش را زیر پا له کند؛ نه، عدالت ورزیدن با تقوا موافق است. همه هوشیار باشیم، همه بیدار باشیم.

  28. قاصدک منتظر می‌گوید:

    اگه رئیس قوه مجریه, لیدر جریان انحرافی رو هم که از قرار معلوم احتمالا با ارزشه!!!
    به مزایده بذاره, چی می شه!

  29. امیرحسین می‌گوید:

    آقای سید احمد عزیز
    اگر اطلاعات شما در مورد میلیاردر گمنام خریدار ماشین همین اخبار و خزعبلات روزانه سایت ها و روزنامه های به اصطلاح اصولگراست که هر روز بر علیه دولت پیراهن عثمان جدیدی میتراشند و هر کاری که به عقل جن هم نمیرسد به جریان انحرافی ربط میدهند(مثل همین مقاله دیروز حاج حسین شریعتمداری و اخبار هر روزه روزنامه جوان درباره جریان انحرافی و …)که فقط کم مانده سیل تایلند و زلزله ترکیه را به لیدر جریان انحرافی ربط بدهند،نه-شما اگر اطلاعات موثق دارید بگوئید
    راستی جنگیرها و رمالها چه شدند؟مستند ظهور بسیار نزدیک است چه شد؟جریان انحرافی چه شد؟کسانی از دولت در این موارد دستگیر شدند و انفرادی رفتند و …
    پس چرا از اسناد و مدارک و دادگاه خبری نشد؟
    همین موارد در مورد فساد اقتصادی اخیر هم صدق میکند!به قول آقای دکتر کوچک زاده وقتی اسناد و مدارک رئیس سازمان بازرسی کل کشور اخبار سایتها باشد…
    بنده مثل دکتر مخالف دستگیری دولتیها نیستم،ولی میگویم روند رسیدگی باید عادلانه باشد،پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی را میگیرند ولی جهرمی آزادانه نامه های کارشناسانه هم مینویسد-جوانفکر را به خاطر انتشار یک مجله به یک سال نکشیده محاکمه و حکم صادر میکنند ولی فتنه گران و رأس فتنه و زن رأس و فائزه و مهدی و خاوری…انگار اصلا نام اینترپل به گوش قوه قضائیه نرسیده است

  30. سیداحمد می‌گوید:

    آقا امیر حسین؛

    منبع اطلاعاتی من سایت ها و روزنامه هائی که اسم بردید نیست؛ مطمئن باش!
    راجع به خریدار ماشین دکتر هم حرف نزنیم بهتر است.

    ببین برادر عرض بنده این است، لاریجانی ها بد، قالیباف بد، هاشمی و دار و دسته اش که خیـــــلی بد. به من بگو احمدی نژاد چرا بد شد؟
    من اصولا زیاد حوصله حرف زدن ندارم. و الا بلدم مثل شما از این شاخه به آن شاخه بپرم.
    احمدی نژاد ساده زیست (دزدگیر ۸۸) در سفر اخیرش به نیویورک چند نفر با خودش برد؟
    می دونی هزینه رفت و برگشت و اقامت هر نفر چقدر بود؟
    پسر و عروس رئیس جمهور، چه کاره مملکت اند که باید با پول بیت المال به سفر آمریکا بروند؟
    حرف زیاد است عزیز جان، حیف که حوصله نیست و فضای نت محل گذر غریبه هاست!

  31. امیرحسین می‌گوید:

    متن کامل سخنان دکتر در مراسم حامیان گفتمان انقلاب اسلامی
    http://mfatemi.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=385:ahmadinejad&catid=47&Itemid=13

  32. (روشن ) می‌گوید:

    حرف زیاد است عزیز جان، حیف که حوصله نیست و فضای نت محل گذر غریبه هاست!
    وقتی اساس حرف آقای قدیانی حق و انصافه پس بهتر نیست ما هم اگه چیزی هست بدون سانسور بیان کنیم سید عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  33. همون “شما؟” خیلی بهتره

  34. پاییز می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام به همگی

    جریان انحرافی و به خصوص لیدر آن، بسیار دوست می دارد که با ما در زمین اصول و مقدسات، بازی کند، لیکن، ما گریبان این جریان را در جایی می گیریم که حوزه کار و معیشت و اقتصاد و دولت است.

    الهی آمـــــــــــــــــــــین
    عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود.ممنون.خسته نباشید

  35. ابوالفضل می‌گوید:

    اللهم اجعل عاقبت امورنا خیرا….

  36. سادات می‌گوید:

    سلام
    نمیدونم چرا هی خنده ام میگیره: مالک اشتر …… احمدی نژاد!!
    با توجه به عشق پارسی بودن جریان انحرافی, فکر میکنید مصداق بعدی سلمان فارسیه یا یهو میرن سراغ آلب ارسلان و سورنا و ….؟!!!

  37. سادات می‌گوید:

    تجربه نشان داده که توبه خواص مردود جزو نوادر تاریخ است چرا؟ چون دانسته و از روی تبعیت از هوای نفس و حب جاه و حب مقام و حب قدرت از ولایت زاویه گرفته اند. این فرق داره با اون دانشجو یا جوانی که غفلت کرده یا گول اینارو خورده و فکر کرده که برای حق داره کار میکنه و بعد میبینه که مسیر رو اشتباه رفته. این دسته دوم تا میفهمند توبه میکنند بزرگان منحرف که در شان شان نیست برگردند. ضایع میشن!!!
    ندانستن بهتر از نخواستن است.

  38. تا آخر ایستاده ایم می‌گوید:

    امیر حسین جان
    آقا امیر المومنین فرمودند بهترین جواب برای یک ا….ح…..م….ق سکوته
    خودتو خسته نکن برادر

  39. تا آخر ایستاده ایم می‌گوید:

    بغض و کینه این افراد با احمدی نژاد برمیگرده به انتخاباته ۸۴ که کاندیدای مورد علاقه آنها در بین ۸ کاندیدا رتبه ای بهتر از ششمی کسب نکرد
    احمدی احمدی کردن اینها فقط برای فریب اذهان مردم بود تا مردم فکر کنند اینها عاشقان واقعی مقام معظم رهبری هستند

  40. سرباز سید علی می‌گوید:

    دوستانی که به دفاع از دکتر احمدی نژاد میان کامنت میزارند به هوش باشند این شگرد آقای قدیانی است که بتواند آمار سایتشو بالا ببره
    دوستان توجه داشته باشند با توجه به شناختی که من از قدیانی دارم او فقط و فقط به خودش و سایتش فکر میکنه و لاغیر

  41. چوک دیریا می‌گوید:

    من نمی دونم دوستان این همه دکتر دکتر از زبانشان نمی افتد آیا این مسائل رو نمی بینند؟ یا دوست دارند نبینند!
    بابا احمدی نژاد فعلا:
    “اولا؛ زبان جناح معارض را باز می کند.

    ثانیا؛ زبان خیرخواهانش را برای دفاع، کوتاه می کند.”

  42. ناشناس می‌گوید:

    آقای قدیانی لطف کنید این بیانات احساسی و عجب گرایانه رو کنار بگذارید سال گذشته هم دیدیم یک دست نوشته ای (قطعه ۲۶) رو علیه قوه قضائیه که خود به اشتباه خود اقرار کردید و آن را حذف کردید.
    اکثر افرادی که قبلا علیه جریانات مخالف خوب عمل نکرده اند، به مخالفان امروز دولت تبدیل شده اند..

  43. سیداحمد می‌گوید:

    تا آخر ایستاده؛

    حرف زدن بلد نیستی،
    حرف نزدن هم بلد نیستی؟!

  44. سکوت می‌گوید:

    نمی خواستم نظر بدهم کار من در این وبلاگ فقط خواندن است و بعضا بارانی شدن… ولی چند تا پیشنهاد به ذهنم می رسد که میگم و به نظرم اینجا در همین پست بگم بهتره:
    به نظرم به جای اینکه با هم مجادله داشته باشیم بیاییم محلی در این وبلاگ در نظر بگیریم برای بحث و تبادل نظر و یا به اصطلاح بصیرت افزایی. فکر نکنم مشکل خاصی به وجود بیاد نهایتش هم اینه که مشخص بشه اونایی که می خوان در بحث شرکت کنند باید مستند و مستدل بیان نظراتشون رو بگن و قضاوت رو بزارن بر عهده خوانندگان.
    ما که همه ادعای سرباز ولایت بودن را داریم و خودمان را داخل در دایره نظام و انقلاب و اهدافش تلقی می کنیم نباید اصلا طوری با هم بحث کنیم که دشمنان اصلی به ما بخندن. نمیدانم حالا هر چه حسین آقا و سید احمد عزیز بگن ولی به نظرم این وبلاگ ظرفیت فضاسازی جهت تبیین و بصیرت افزایی را دارد و می تواند در این عرصه خیلی کمک کند. با اینکار خیلی کدورتها رفع میشه و خیلی ها می توانند راحت تر در مورد مسائل تصمیم بگیرند و از همه مهمتر امر رهبر عزیزمان هم اطاعت میشه که ایشان هم چیزی جز بصیرت افزایی و تبیین از ما نمی خوان.
    البته این را هم عرض کنم که وقتی میگیم بحث نباید دایره شمول آن را طوری گسترده کنیم که اصحاب جریان فتنه دوباره پر رو بشن ولی به نظرم بین طیف وسیعی از حامیان جناب دکتر و بچه حزب الهی ها فاصله ای احساس میشه که نباید بشه… حالا شاید هم به واقع اینچنین نباشه ولی به نظرم این دو طیف هر چه به همدیگه نزدیک بشن به نفع کشوره… یادمان نرود که دشمن در آستانه انتخابات برنامه ها برای متفرق کردن ما دارد.
    یا حق

  45. مدرک می‌گوید:

    دانلود بیانات مقام معظم رهبری مربوط به مظلومیت دولت (اشکال تراشی های غیر منطقی علیه دولت)

    s2.picofile.com/file/7183199030/dolat_khedmatgozar_www_RAHEDIGAR_ir_.mp3.html

  46. مجید می‌گوید:

    سلام
    ” به راستی! جریان انحرافی، چه و که فرض کرده ما را؟!”
    نمی دانم جریان انحرافی شما را چه فرض کرده اما من شما را “حماری” فرض میکنم که افسارتان در دست چوپانی به نام حسین شریعتمداری است . اگر کمی به مخ کوچیکت فشار بیاری اینو با گوشت و پوستت درک میکنی

  47. مهدیارlمهدیار می‌گوید:

    به
    با سلام.
    به عنوان مقدمه:جناب برادر اخوی عزیز ما باید هم رو داشته باشیم.ما احمدی نژاد رو داریم شما کی و دارید که غیر از سردادن شعارهای توخالی و ادعاهای آنچنانی و شلوغ بازی های هرروزه چیزی تو چنته اش داشته باشه؟؟؟؟
    ۱- جواب بند اول:شما خودت بریدی خودت هم دوختی.هیچکس اقشار محترمی مثل روحانیت و حزب الله و سپاه و بسیج و مجریان عدالت و افسران جنگ نرم را نکوبیده است.قبول کنید که جناب آقای مصباح تندروی کردند و با اتهام ها و موضع گیری های بی اساس، هم عده ای از این اقشار را که به خواطر آقا به ایشان توجه می کردند به شک و تردید انداختند و هم گزک به دست مخالفان دولت در جناحین چپ و راست دادند.جناب اخوی شما به تذکرات رهبری گوش نمی دهید و سکوت مطلق چندماهه آقای مشایی را هم نمی بینید.
    ۲- جواب بند دوم:اینجا هم خودتان بریدید و خودتان دوختید.هیچکس دکتر را غیر قابل نقد نمی داند ولو مالک اشتر رهبری باشد. مسئله اینست که شما بیشتر فحش می دهید تا اینکه نقد کنید.ایراداتی گرفتید که نیاز به توضیح دارد و جای آن اینجا نیست.اولا مکتب ایران و نه مکتب ایرانی.دوما مسئله طرح داشته های فکری و تمدنی ایران، سیاست صحیح فرهنگی دولت بود که ممکن است در بعضی جاها در طرح آن ایراداتی شکلی وجود داشت که این ایرادات با رهنمایی های رهبری باسواد انقلاب قابل اصلاح است.مثلا شما با گسترش زبان فارسی و طرح بزرگانی چون ابن سینا،سهره وردی و فارابی و ملا صدرا و خواجه نصیر و مولوی و حافظ و سعدی و فردوسی و … مخالفید که از مفاخر ملی بعد از اسلام ما ایرانی ها هستند؟؟؟.اینهارا که دیگر آقا اجازه داده اند. در ضمن خود آقای مشایی توضیح دادند که مکتب ایران یعنی مکتبی که امروز ایران پرچمدار آن است مکتب حسینی است.با این تعریف ،شما چه مشکلی با مکتب ایران دارید؟؟؟در مورد بیداری انسانی،بله می شود هم مالک اشتر علی بود وهم در کنار بیداری اسلامی که آقا استفاده می کنند از لفظ بیداری انسانی برای شامل شدن غیر مسلمان ها در این حرکت جهانی استفاده کرد.شما چرا بیداری انسانی را در مقابل بیداری اسلامی تصور می کنید و آنها را در طول هم و تکمیل کننده هم نمی بینید.در ضمن خود آقا هم وقتی به اروپا و آمریکا می رسند از بیداری اسلامی استفاده نمی کنند.پس با تعریف شما آقا هم کمی تا قسمتی دچار انحراف شده اند!!!در مورد دورکاری دکترهم اولا با اجازه خود آقا بوده و ایشان ظاهرا قصد تصمیم گیری در مورد اینکه می توانند به کار ادامه دهند یا نه داشته اند.در نهایت هم به شکلی به دورکاری پایان دادند که دشمن خارجی و متحجرین داخلی و مخالفان دولت در جناحین را در ضربه زدن به رهبری ناامید کردند.و امروز محکمتر از گذشته در خط رهبری هستند.تا کور شود هرآنکه نتواند دید.در ضمن کاملا می شود هم مالک اشتر علی باشی و هم اگر لازم شد در برابر دشمن یکی به نعل و یکی به میخ بزنی.دشمن داخلی و خارجی تا امروز بسیار ازآقا و دکتر فریب خورده و بسیار در دام ها و بازی های طراحی شده آنها افتاده اند.شما ناراحتید؟؟؟
    ۳- جواب بند سوم:ما منحرف.شما مدعیان ولایی بودن واقعا در طول ۷،۸ ماه گذشته متوجه زاویه داشتن موضع گیری های استاد اعظمتان جناب آقای مصباح و نماینده های سیاسی تان با موضع رهبری در مورد دولت و حتی همان جریان موهوم انحرافی نشده اید؟؟؟بهتر است یکبار دیگر سخنان رهبری را در جمع فرماندهان سپاه و در مرقد مطهر امام و در جمع جامعه مدرسین و در جمع مداحان بخوانید.
    ۴- جواب بند چهارم:منظورتان از اصیل ترین اصولگرایان کیست؟وزرایی که توسط شخص احمدی نژاد از دولت کنار گذاشته شدند یا آنهایی که خودشان را لوس کرده و قهر کردند؟مشایی بدبخت که ماههاست در سکوت مطلق به سر می برد.این شمایید که دست از سرش برنمی دارید.که البته دلیل آن معلوم است.
    ۵- جواب بند پنجم:جناب اخوی شما همین الآن هم در پازل هاشمی نقش بازی می کنید؟؟شما از همین الان مبلغ آقای قالیباف و لاریجانی و جبهه متحد آقای مهدوی کنی شده اید.اگر این آقایان محترم را از مخالفان هاشمی می دانید لطفا به مواضع گذشته شان رجوع کنید.و به زندگی شخصیشان.و به عدالتخواهی شان.و به … .
    ۶- جواب بند ششم:اخوی.اتفاقا این ما جریان انحرافی هستیم که مغایرت موضع آقا را با موضع آقای مصباح تشخیص دادیم و طرف آقا را گرفتیم و از دولت و دکتر حمایت کردیم و روسپید شدیم.خدا را شکر.امروز هم هیچ تضادی بین آقا و دکتر نمی بینیم.ممکن است اختلافات سلیقه ای مثلا در مورد نوع برخورد با هاشمی بین آقا و دکتر وجود داشته باشد که در چهارچوب رابطه امام و ماموم که رابطه ای پدر و فرزندی است کاملا قابل حل است و دشمن خارجی و متحجرین داخلی و مخالفان دولت در جناحین چپ و راست باید بروند و بوق بزنند.
    ۷- جواب بند هفتم:اینکه با جریان انحرافی در زمین مقدسات و اصول بازی نکنید فکر خوبی است.که البته این را باید به بعضی از آقایان آیت الله و برخی ازحضرات حزب الله ی بگویید.و دیگر هم نام جریان انحرافی را به کار نبرید و یک انگ دیگر بچسبانید چون جریان انحرافی تداعی گر وجودداشتن مشکل اعتقادی بین شما و آنهاست.البته فکر نکنم سرانتان در مورد تغییر میدان مواجهه با دولت با شما هم عقیده باشند چون اصلا برنامه ای برای اداره کشور ندارند که بخواهند با دولت در میدان کار و تلاش و برنامه ریزی مقابله کنند.
    ۸- جواب بند هشتم:عزیزم مهم نیست زبان چه کسی دراز و زبان چه کسی بسته می شود.شما جزو همان کسانی باشید که زبانشان بسته است.اینقدر جریان انحرافی جریان انحرافی نکنید.خداشاهد است به ضرر خود شماست.آقای احمدی نژاد واقعا گفت که برای آقای مصباح نگران است.شما هم بیشتر برای آقای مصباح دعا کنید تا دیگران.
    ۹- جواب بند نهم:با آنکه مکر می زند باید مکر زد.همچنین به قول دکتر نامردی هم جواب دارد.
    ۱۰- جواب بند دهم:سرنوشت همه دست خداست.ما با حقیر دانستن خود در برابر امام زمان (عج)و نسبت دادن خوبی ها و موفقیت ها به ایشان و نسبت دادن بدیها و شکست ها به خود انشاالله عاقبت به خیر می شویم.شما عده ای از آقایان سوپر حزب الله ی و سپاهی و بسیجی و روحانی و ریشی و چادری هم بهتر است کمی به سرنوشت خود فکر کنید.شاید شما هم در معرض خطر انحراف و بدعاقبتی باشید.

  48. zeinabsadat313 می‌گوید:

    عجیبه یه متنی ام در انتقاد به احمدی نژاد نوشتی حسین آقا…
    اینجا که تا چشم کار میکنه علیه همه مطلب هست إلا جریان انحرافی!
    هرچند دیر مطلب رو دیدم،اما بازم چشمم روشن شد با دیدن این مطلب،نه از روی بغض به احمدی نژاد،که صرفا” از روی اعتراض به اینکه چرا قدر ملت و رأی ملت رو ندونست…
    امیدوارم تو این فرصت باقی مونده جبران کنه…
    راستی حسین آقا،شما داستان این جادوگران دفتر ریاست جمهوری رو شنیدی؟!

  49. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    آیا مالک، مطیع مطلق علی بود یا بعضا به وادی «دورکاری» هم می افتاد؟!
    .
    .
    .

    احسنت!

    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.