آقاکریم اصول‌گراها کجاست؟

ح‌ق: باقری را کامل‌ترین فوتبالیست ایران می‌دانم اما آقایی آقاکریم، عجبا که روی نیمکت قرمزها حتی از درون زمین هم بیش‌تر است! این درست که به گواهی «قطعه‌ی بیست و شش» سال‌ها پیش از هوش بالای گل‌محمدی در مربی‌گری نوشتم ولی اداره‌ی درست قرمزها سوای سایر تیم‌هاست! کریم کنار دست یحیی نبود، حواشی گل‌محمدی را پرپر می‌کرد! وقتی بازیکن عربده می‌کشد، یک بزرگ‌تری باید باشد که بزند در دهنش! من که همین‌جوری هم عاشق کریم باقری بودم اما تودهنی اخیر شش اسطوره‌ای، محبوبیتش را در دلم بیش‌تر کرد! کاش اما اصول‌گراها هم یک آقاکریم داشتند! این‌جا بد نیست اشاره کنم به زیرکی حضرت‌آقا! اصول‌گراها از آن‌جا که تلقی درستی از «ولایت‌پذیری» ندارند، سعی می‌کنند خامنه‌ای را خلاصه در جناح خود کنند! گر چه سوءمدیریت این جریان، گاه سبب می‌شود که رهبر انقلاب برخلاف مشی همیشگی‌شان، بعضا در موارد جزئی دخالت کنند لیکن خامنه‌ای رندتر از آن است که بازی اصول‌گراها را بخورد و خود را تنها بزرگ این قوم بداند! دور نشوم از حرف حساب این متن! در یک ماه اخیر، دریغ که یک عنصر اصول‌گرا حرف بزند اما درست حرف بزند! از دکتر رضایی بگیر که بیانیه‌ی گام دوم را الهام خدا به رهبر می‌خواند تا دکتر حداد که جوری جمله‌اش را ادا می‌کند که ته‌نشینش در ذهن مردم بشود این: «زور اصول‌گراها برسد، قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارند تا دولت در ماه‌های آخر عمر هم به همان منفوری قبل باشد!» آیا هنوز این مدیر فرهنگی نفهمیده که برای کار سیاسی ساخته نشده؟ متنم حرف حساب دیگری هم دارد! ما نمی‌توانیم در مواجهه با امام «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» باشیم! خمینی مگر هجده مرداد شصت و سه، ورود نظامی‌ها- اعم از سپاه و ارتش- را به انتخابات منع نکرد؟ این‌جا «جوان» حاشیه بر کلام امام بزند، پس‌فردا حق ندارد به «شرق» برای خلاف‌خوانی دیگری از امام گیر بدهد! بله! یک وقت هست که میان حضور فلانی در سپاه، با ظهورش در انتخابات، سال‌ها فاصله افتاده اما این‌که یکی مستقیم از سپاه بیاید و کاندید شود، آدمی را دل‌تنگ آقاکریم می‌کند! باز کنم روضه را: محبوبیت حاج‌قاسم، نشانه‌ی محبوبیت همه‌ی سپاهی‌ها نیست! بماند که بخش مهمی از محبوبیت سردار برای این بود که هرگز خودش را حزبی نکرد و نامزد هیچ انتخاباتی هم نشد! سپاه البته می‌تواند به دولت کمک کند اما دولت‌سازی هرگز! حتی فرهنگ‌سازی زوری هم هرگز! از آقای نقدی «نویسنده» درنمی‌آید؛ گیرم «فارس» متنش را بگذارد بالای تمام خبرهایش! نه! به یاد ندارم در دفاع از نهاد شهیدپرور سپاه، متنی به این قرص و محکمی نوشته باشم!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. یاس سفید می‌گوید:

    کاش حاج‌ قاسم الگوی همه ی نیروهای مسلح بود و نیروهای مسلح وارد حزب و انتخابات نمی شدند .

  2. فرزند خراسان می‌گوید:

    می‌گفت سیاست ورزی رو از آقا یاد بگیرید، می‌گفتیم آقا، رهبر است و ما سرباز، جایگاهمان با هم فرق میکند و عملمان هم باید متفاوت باشد!!
    برای اتمام حجت خدا حاج قاسم را جلوی چشمانمان قرار داد، که هم سرباز بود و هم مطیع، به جای اینکه از مرامش درس بگیریم و جا پای او بگذاریم، می‌خواهیم از او و جایگاهش استفاده ابزاری کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.