دوهزارمین متن وبلاگ «قطعه ۲۶»

ح‌سین ق‌دیانی: هنوز ۱۰ ساله نشده‌ای که برایت ۲۰۰۰ مطلب نوشته‌ام! ۲۰۰۰ مطلب، عدد کمی نیست؛ آن‌هم مطالبی عمدتا مطول و بلندبالا! فکر می‌کنم با هر متن، مثل یک مادر برایت لالایی خوانده‌ام که خوب بخوابی در آغوش گرم کلمات! حق بده که هرگز برایت کم نگذاشته‌ام، چه وقتی ۱۰۰۰ تا کامنت داشتی، چه وقتی ۱۰ تا! اسم خوبی هم برایت گذاشتم؛ «قطعه ۲۶» تا هروقت خواستم صدایت بزنم، با عشق باشد! یادت هست با کوفتی‌ترین نت ممکن، کلی صبر می‌کردم تا رفرش شوی؟! یادت هست شب حمله‌ی سبزها که تا صبح، بیدار بودم تا مبادا احساس تنهایی کنی؟! یادت هست کامنت خصوصی «سیداحمد» را برای شب میلاد حضرت عیسی؟! یادت هست مخاطبی داشتیم به اسم «مهساسرخ‌پوست» که باری در جواب کامنتش درآمدم: «این چه اسمیه؟! این چه کامنتیه؟!» الان اما راستش را بخواهی آن شور قبلی را ندارم! تو همان «قطعه ۲۶» باقی مانده‌ای ولی من هم اگر چه همان «حسین قدیانی» باقی مانده‌ام لیکن افتاده‌ام در سراشیبی! با روحی مجروح! اجازه بده تو را از بعضی‌ها بیشتر دوست داشته باشم! تویی که با صبرت، همیشه مرا تحمل می‌کردی! و هنوز هم تحمل می‌کنی! و هنوز هم درک می‌کنی و می‌فهمی که فی‌المثل چرا در مقطع فعلی، این همه خطرناک می‌دانم دمیدن در تنور دوگانه‌ی باحجاب و بی‌حجاب را! راستش دیگر برایم مهم نیست که زیر متن‌هایم «به» می‌گذارند یا «اح»! مهم که هست اما مهم نیست! هیچ منت‌شان را نمی‌کشم! و عین آب خوردن، بلاک‌شان می‌کنم! خیلی نامردند! هر چه هست، نام‌شان! حزب‌اللهی یا حزب‌اللهی‌نما! کم یا زیاد! من برای دل خودم مطلب می‌نویسم، نه حتی برای خدا! چرا ریا؟! حالا ولش کن! این، سلام دوهزارم من است به تو که وبلاگم باشی! قطعه‌ی دوست‌داشتنی ۲۶ که برایش ۲۰۰۰ بار غش کرده‌ام تا حالا! ۲۰۰۰ بار رقصیده‌ام تا حالا! کمی رنجور شده‌ام این روزها! کاش حالم بهتر بود برای این جشن بی‌ریا! جشن ۲ نفره‌ی من و خودت! یک چند روزی اما دوست دارم نباشم! تا به حال از تو مرخصی نگرفته بودم؛ پس قبول کن! قبول کن و از یک تا دوهزار بشمار تا ببین همین شمردنش چقدر طول می‌کشد! بیا نزدیک‌تر! دوست دارم بوسم کنی! دوست دارم بغلم کنی! دوست دارم الان گریه را در آغوش گرم تو! اشک‌هایم را بشمار و همین که به قطره‌ی ۲۰۰۰ رسید، خیلی آرام در گوشم بگو؛ «دوستت دارم عزیزم!»

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. حسین می‌گوید:

    حاج حسین کم نیار
    ایسنتاگرام شده هووی وبلاگ؟!

  2. ('_') می‌گوید:

    سلام و خسته نباشید. فقط امیدواریم این رفتن‌ و مرخصی‌تون زیاد طول نکشه. بچه‌های انقلاب خستگی، سرزنش، شنیدن حرف‌درشت، و… تو کَتِشون نمیره.
    موفق باشید در باقی مراحل زنده‌گی و بنده‌گی.

  3. ستاره می‌گوید:

    واقعا دمتون گرم….جاناسخن از زبان مامیگویی….قلمتون که حرف نداره….ان شاالله خدابهتون قدرت و توان بده و صبر و استقامت
    هرروز صب اولین کاری که میکنم چک کردن وبلاگتونه ببینم چه مطلبی گذاشتین.ذهن فعال و دغدغه مندتون رو می ستایم.
    اجرتون باخدا.

  4. ناشناس می‌گوید:

    یا خدا،یعنی ده سال شد؟چقدر زود گذشت
    خسته نباشید

  5. ناشناس می‌گوید:

    سلام و خدا قوت ارزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای شما دارم اجرتون با خدا زود برگردید

  6. ستوده ستوانیکم می‌گوید:

    اجرت با خدا .به همین راه ادامه بدید .الان تو دنیا در دانشگاههایی که واقعا حقایق را می بینند و رصد می کنند برای نمونه ویران کردن کشور به دست مردمی که خود را مذهبی معرفی می کنند تصاویر ایران را نشان می دهند و داستان غم انگیزایران را تدریس می کنند .اگر به اندازه یک سلول وجدان داشتی از فرد پرستی دست برمی داشتی .این کشور ماست که از بین رفته

  7. ط می‌گوید:

    یادش بخیر ۰۰۰ قطعه بچه های خوب زیاد داشت۰ آذرخش ، میلاد پسندیده ، دیوونه داداشی ، چشم انتظار ، صبا و خیلیای دیگه ۰
    یه روزی اگه یه جواب دو خطی پای کامنت یکی از بچه ها مینوشتی چقدر طرف به بقیه فخر میفروخت که داداش جواب منو داده۰
    چقدر مسابقه داشتیم سر اینکه کامنت کی اول باشه ۰
    مسابقه ی بهاریه ی زمستون ۸۹ جز قشنگ ترین خاطرات قطعه بود ۰ خودت توش چهارم شدی و چقدر خندیدیم که بچه ها از خودت یاد گرفتن و اینطور جلو زدن۰
    ما با این وبلاگ و اسم قشنگش و ۲۰۰۰ متن از ته دلش زندگی کردیم و بزرگ شدیم ۰
    اینجا بوی قطعه ی ۲۶ میده۰ بوی مزار پاک بابا اکبر و محسن وزوایی و شهدای بیت المقدس۰۰۰

  8. ناشناس می‌گوید:

  9. حسین قدیانی می‌گوید:

    دل آدم کباب می‌شود برای خدای خانه!

    ح‌سین ق‌دیانی: ۲ «روحانی» امروز در تهران و مشهد، حقیقتا گل کاشتند! اولی پیش از خطبه و دومی در خود خطبه!
    قاضی‌عسکر: روایت داریم اگر مردم پول هم ندارند، باید از بیت‌المال برای حج داده شود. اگر خانه‌ی خدا را تنها بگذارید، خداوند بر شما عذاب نازل می‌کند.
    علم‌الهدی: دل آدم کباب می‌شود وقتی یک زن ضعیفه می‌گفت تو گیلاس خوردی، مزه‌اش چیست؟! خوب است مسئولان، آستان قدس را الگوی خود قرار دهند!
    مسئلةٌ! محصول این سخنان، آن‌هم در این اوضاع مملکت چیست؟! واقعا دوست دارم بدانم آیا سخن بر مدار درآوردن لج مردم، هیچ انتهایی ندارد؟! صدالبته هر ۲ بزرگ‌وار، حکم از رهبر انقلاب دارند و فرض است سنجیده‌تر سخن بگویند! بله! هم آن روایت را داریم و هم آن دل کباب را و خوب هم می‌دانیم اولا تعطیل کردن حج، به این راحتی‌ها نیست و ثانیا گیلاس(!) مزه‌ی گناه دارد لیکن بهشتی این‌گونه سخن می‌گفت یا مطهری؟! قابل فرض است کامنت‌های ملت زیر این قبیل سخنان! من سئوالم این است: ناظر بر شرایط فعلی کشور، آیا قحطی روایت داریم ما که عدل دست بگذاریم روی بعضی از آن‌ها؟! حتی درباره‌ی حج هم بسیار روایت دیگر است! بگذریم که گمان نکنم الساعه شارع محترم راضی باشد که در صورت بی‌پولی ملت اهل حج، بیت‌المال را صرف تمتع کنیم با وجود این همه بیکار و فقر و فساد! قطعا روایت مذکور درست است ولی ای کاش بدانیم کِی وقت بیان چه روایتی است و آیا آن روایت، الان هم باید عملی شود؟! پس تنها گذاشتن خدای خانه هم موجب نزول عذاب الهی است! دقت شود! نگارنده نمی‌خواهد بگوید که امروز، نباید حج برویم یا باید برویم، بل سخن سر چگونگی ایراد سخن است! طرفه حکایت این‌جاست؛ سال پیش همین ایام متنی نوشتم با همین دست‌فرمان در نقد نوع بیان جناب قاضی‌عسکر که «آیا طبق قانون، ضمانت امنیت حجاج و این‌که اساسا نکند معطوف به فاجعه‌ی منا حج‌شان مخل جان‌شان باشد، با شماست یا نهادهایی نظیر شورای‌عالی امنیت ملی؟! پس مصلحت‌سنج باشید و توپ را زمین دولت بیندازید!» القصه! ایشان با حقیر تماس گرفت و با این قید که «من نگران آخر و عاقبت تو هستم» ما را مورد ارشاد خود قرار داد! منِ متوهم را ببین که به خیالم تماس گرفته‌اند برای تشکر! آن از حکایت پارسال و این هم از روایت امسال! و بله! این هم از جدیدترین خطبه‌ی جناب علم‌الهدی! آن از بخش ضعیفه و گیلاسش، این از بخش الگوتراشی! ملت هم مرده‌اند که نخندند و نگویند؛ «کمی نوشابه باز کنید برای دامادتان»! خدمات آستان قدس، محترم ولی پدرخانم فتاح که نباید بگوید دولت از کمیته‌ی امداد یاد بگیرد!
    #حسین_قدیانی

  10. عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت…

  11. پیرمرد می‌گوید:

    ببخشید، دیر رسیدم به مراسم جشن تولد. خوب پیر مردم تازه نزدیک ده سال هم پیر تر شده ام.
    تولد قطعه با ارزش ، با معنی، عرفانی، انتقادی، عاشقانه، درام، و مهمتر از همه شهدائی و امام زمانی بر همگی مبارک.
    منهم به سهم خودم حسین را در آغوش می گیرم می بوسم و می گویم حسین عزیز، ای عزیز کرده عزیز دوستت دارم .
    هیشه پایدار باشی.

  12. شازند اراک می‌گوید:

    اقای قدیانی چرا شاه را از گور در نمی یارید و فساد و بدبختی ها را بیاندازید گردنش ؟

  13. همایون می‌گوید:

    بعضی متوجه شما نیستند .برادر عزیزم قدیانی اگر مردم جان بدهنذ ذر عالم هپروت خودش هست . به این هپروت افتخار می کنه .من خجالت می کشم به جای شما .

  14. سربازةٌ می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشید…
    قلمتون پایدار. ان شاالله همیشه حق بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.