سخنی با رأی‌دهندگان به روحانی

اینستاگرام ۶ خرداد ۱۳۹۶

اولا: من و «صالحه» که خواهرزاده‌‌ام باشه و «باگیو» که عروسک صالحه، سه تایی با هم، حلول ماه مبارک رمضان رو به همه‌ی شما هم‌سنگران عزیز، تبریک می‌گیم!

ثانیا سخنی مختصر و ان‌شاءالله مفید با رأی‌دهندگان به آقای روحانی. سلام دوستان! «شهرالله» بر همه‌ی شما نیز مبارک! ان‌شاءالله طاعات و عبادات شما در این ماه منور، مرضی رضای باری‌تعالی قرار گیرد. الغرض! چند ماه پیش، دوست عزیزی که فکر می‌کنم از جریان شما بود، برایم کامنت گذاشت که «فلانی! اگر انتخابات را آقای روحانی ببرد، چه می‌کنی؟!» من اما با آنکه به سبب قلت وقت، خیلی سعادت همراهی با مخاطب در قسمت کامنت‌ها را ندارم، لیکن در جواب ایشان نوشتم: «به آقای روحانی تبریک می‌گویم و ارادتم را به ملت شریف ایران حفظ می‌کنم» و حال که نهاد قانونی شورای نگهبان، سلامت کلیت انتخابات را تأیید کرده، الوعده وفا! ضمن تبریک به منتخب ملت و حفظ ارادتم به شما عزیزان، چند کلامی با شما سخن می‌گویم.

نخست اینکه بعضی نوشته‌های پیشین من، تنها و تنها در مقام واکنش به سخنان آقای روحانی، بعد از انتخابات بود و هرگز موضوعیت ذاتی نداشت. قدر مسلم، ما ایشان را رئیس همه‌ی جمهور می‌خوانیم و تقسیم‌بندی ملت به ۲ گروه «صلح‌طلب» و «جنگ‌طلب» را در وهله‌ی اول، در تضاد با شعارهایی هم‌چون «اعتدال» و «تدبیر» می‌دانیم.

دوم اینکه اعتراض ما به تخلفات انتخابات، شاهد بودید که هرگز به تمرد از قانون و تخطی از نهادهای قانونی منجر نشد!

سوم اینکه نامزدهای مد نظر ما یعنی آقایان قالیباف و رئیسی، در خلال نامه‌های جداگانه‌ی خود، برای آقای روحانی، در حالی آرزوی موفقیت کردند که هنوز شورای محترم نگهبان، سلامت انتخابات را تأیید نکرده بود!

چهارم اینکه آمدیم و ۲ فردای دیگر، یکی از شما، مشکلی برای ما مطرح کرد: «برادرم بیکار شده؛ خودم متأثر از رکود، کارم را از دست داده‌ام؛ خواهرم با مدرک دکترا، هنوز دنبال کار می‌گردد؛ فلان اداره، حقم را خورده؛ اینجا با این سند و مدرک، اختلاس شده»! ما آن روز، بی‌آنکه از رأی شما بپرسیم، در حد وسع خود، سعی خواهیم کرد رسانه‌ای رسانا برای طرح و ان‌شاءالله حل مشکل شما توسط دولت محترم باشیم. هم‌چنان که در ماجرای «کاسپین»، ما بی‌آنکه از دین و ایمان و رأی و نوع پوشش هم‌وطنان ضرردیده‌ی خود سئوال کنیم، کرارا بهترین جای روزنامه‌ی خود را مختص تظلم‌خواهی ایشان کردیم!

خواهران و برادران! این یک نگاه است؛ یک نگاه هم، دیوارکشیدن بین من و ما و شما و الباقی ملت، با دم‌ دستی‌ترین تقسیم‌بندی‌ها است! پس به آقای روحانی، سلام برسانید و بگویید؛ «هیچ کس «صلح» را بیشتر از پسربچه‌ی ۲ ساله‌ای دوست ندارد که پدرش را در «جنگ» از دست داده!» دوست‌تان دارم و از صمیم قلب آرزو می‌کنم که متأثر از اقدامات دولت محترم در جهت حل مشکلات، همیشه شاد و خندان باشید، نه فقط یک شب! در نهایت تأکید می‌کنم که «انتخابات» یک روز شروع می‌شود و همان ‌روز هم تمام می‌شود، لیکن آنچه هرگز نباید خدشه‌دار شود، «وحدت و اتحاد و یک‌دلی آحاد ملت ایران» است! اگر هم ما و هم شما و هم آن دیگران، پیشرفت بیشتر و موفقیت روزافزون‌تر این دیار دیرین را می‌خواهیم، لاجرم باید دست در دست هم، برای ایران و ایرانی، شبانه‌روز کار کنیم! از شما هم‌وطنان عزیزم، التماس دعا دارم! یا علی!

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. بجستان می‌گوید:

    به نام خدا

    «به آقای روحانی، سلام برسانید و بگویید؛ «هیچ کس «صلح» را بیشتر از پسربچه‌ی ۲ ساله‌ای دوست ندارد که پدرش را در «جنگ» از دست داده!»

  2. بجستان می‌گوید:

    شادی ارواح مطهر شهدا، صلوات!

  3. برف و آفتاب می‌گوید:

    وجه تسمیه‌ش چیه اون‌وقت؟
    عروسک صالحه رو می‌گم!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    خوانش دیگری از اسم «روبرتو باجو»! 🙂

  4. رضا 2 می‌گوید:

    به نظرت چند نفر…

  5. برف و آفتاب می‌گوید:

    قانع شدم! حلال‌زاده است دیگه خوب!

  6. زهرا می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    من یکی از رأی‌دهندگان به آقای روحانی هستم. گاهی وبلاگ شما رو می‌خونم. به نظرم خوبه که آدم، همه نظرات رو بخونه و گوش شنوایی داشته باشه. کاری به بحثهای انتخاباتی ندارم و تصمیم خودم رو از قبل از مناظرات گرفته بودم. علیرغم اینکه متأسفانه با خیلی از نظراتتون موافق نیستم اما خیلی خوشحال شدم که این متن رو نوشتید؛ برای اینکه احساس کردم برای اولین بار، یکی از شما، ما رو آدم خودی حساب کرد، نه دشمن و فتنه‌گر و آمریکایی و اسرائیلی و…
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    اولا سپاس.
    ثانیا با اینکه عهد کرده بودم با خودم که کامنتهای به حیث نگارشی، نیازمند ویرایش را تأیید نکنم لیکن تا آنجا که وقتم اجازه داد، دستی بر سر و روی کامنت شما کشیدم و لااقل بخش اول آن منتشر شد.
    ثالثا ما وقتی سخن از «فتنه و فتنه‌گر» می‌گوییم، منظورمان ۱۳ میلیون افرادی که به نفر دوم انتخابات ۸۸ رأی دادند، نبوده و نیست، بلکه مراد، خروج‌کنندگان از قانون و ساز و کار انتخابات هستند.
    رابعا التماس دعای فراوان در این ایام عزیز.

  7. حسین می‌گوید:

    احسنت!
    بعد از مدت‌ها، از خوندن یادداشت‌تون، فشار بهم نیومد و شاد شدم…

  8. علی می‌گوید:

    بابت این نگاه، احسنت به نویسنده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.