ما خط را از «فاطمه» می‌گیریم

وطن امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

دیشب، جانباز خیبر با همان سربند سرخ «یا زهرا» رفته بود بیت! حسینیه‌ای پایین‌تر از خیابان جمهوری! و هنگام شعار «ای پسر فاطمه! منتظر تو هستیم»، باز شد بغض فروخورده‌اش! می‌گفت: «جنگ و زندگی ندارد؛ هر کجا که باشی، باید به «فاطمه» پناه ببری»! و من راستش، این را از چشم‌های بارانی‌اش فهمیدم! و از آن دست استجابت که درست ۳۰ سال پیش، برای همیشه در بلندای آسمان جا گذاشت! گفت: «در خاطرم شد زنده یاد فاطمیون، یاد شلمچه، یاد فکه، یاد مجنون»! سلام مادر پهلوشکسته‌های جنوب! هر چه داریم آه است و پناه می‌خواهیم! مرهم اگر تویی، چه هراس از زخم؟! و مادر اگر تویی، چه واهمه از غم؟! الا‌ ای فاطمه! هنوز هم دعوا بر سر نام بلند «علی» است! گویی «بنی‌هاشم» کوچه‌ای به درازای تاریخ است! ما را اما الگوی دفاع از ولایت، تویی! ما خط را از تو می‌گیریم! دیروز، در روزگار جنگ! و امروز، در جنگ روزگار! از آن اسلام که تو متنفر بودی، ما هم متنفریم! مشکل ما با «اسلام سقیفه» فقط بر سر نام نبود که با پسوند «رحمانی» حل شود! «رحمانیت» متجلی در «اسلام علی» بود؛ پزش را نجومی‌بگیرها می‌دهند! همان‌ها که حق ملت را ذیل حقوق خود تعریف می‌کنند! بی‌خود نیست که حقوق خوانده‌اند! و بی‌خود نیست که کربلا را درس مذاکره می‌خوانند! چون حوصله راه تو را ندارند! آری! عاشورا در «مکتب فاطمیه» عاشورا شد! و قصه هنوز قصه دیروز است! اگر غاصب خلافت باشند، علی را به شرط سکوت می‌خواهند! و اگر از ناکثین، علی را به شرط سهم بیشتر از بیت‌المال! الا ‌ای فاطمه! مرکب‌های‌شان عوض شده اما نقش‌ها و نقشه‌های‌شان نه! و دقیقا همان‌هایی هستند که بودند! و مگر جز این است که صدر اسلام هم، دستاوردها را در دل مذاکرات از دست‌ می‌دادند؟! و مگر جز این است که مالک به خیمه معاویه رسیده بود؟! امان از نیرنگ مذاکره! این ترفند همیشگی کاخ‌های سبز و سفید! الا‌ ای فاطمه! امروز هم قصه همین است اما شهادت تو، راهی به رهایی گشود تا دیگر علی تنها نماند! صدالبته، نمایندگان اسلام سقیفه، نیز ناکثین و قاسطین و مارقین، حضور پررنگی دارند در فتنه‌آفرینی، لیکن ملت بهتر از صدر اسلام ما، اهل کوفه نیست! ما برای دفاع از ولایت، تا اسوه‌ای چون «ام ابیها» داریم، خط را از اشعری‌های عصر خود نمی‌گیریم! ما فرق داریم با امت جاهلی که قدر علی را نشناخت! و فرق علی را شکافت! ما پیش چشم علی، یوم‌الله ۹ دی را رقم زدیم! ما فکر نمی‌کنیم «با علی در بدر بودن» یعنی تمام، چرا که ‌ای مادر! خط را از تو می‌گیریم! دولت‌هایی که نیامده می‌روند، لیاقت خط‌دهی به ملتی را که ان‌شاءالله همیشه می‌ماند ندارند! دولت‌هایی که از سر «آلزایمر سیاسی» وعده‌های خود را فراموش کرده‌اند، نالایق‌تر از آن هستند که بخواهند برای این ملت، ترسیم خط کنند! دولت گذشته، حال، آینده، خوب است بدانند هرگز چیزی در تراز «بیعت» نیست! بیعت یعنی تا آخرین قطره خون، سنگ علی را به سینه‌زدن، ولو چون جانباز دوران جنگ، تنها با یک‌دست! سلام بر پیشانی‌های آشنا! سلام بر سربند سرخ «یا زهرا»! و سلام بر فاطمه و فاطمیه که باز هم سر بزنگاه، پناهگاه دل‌شکسته‌ها شد! الا ‌ای مادر! غم قرن‌ها جدایی، در سینه ما سنگینی می‌کند! یلدای بلندی است! خیلی وقت است آفتاب بر ما نتابیده! و من دیشب با خود فکر می‌کردم که این، پیش از آنکه شعار ما باشد، تمام تمنای رهبر انقلاب است: «ای پسر فاطمه! منتظر تو هستیم…».

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    به نام خدای فاطمه
    .
    .
    .
    اینستاگرام ح‌سین ق‌دیانی

  2. سیداحمد می‌گوید:

    صل‌الله علیک یا اماه… یا فاطمةالزهرا…

    عالی بود سالار!
    خدا خیرت بده…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    الا‌ ای فاطمه! هنوز هم دعوا بر سر نام بلند «علی» است! گویی «بنی‌هاشم» کوچه‌ای به درازای تاریخ است! ما را اما الگوی دفاع از ولایت، تویی! ما خط را از تو می‌گیریم! دیروز، در روزگار جنگ! و امروز، در جنگ روزگار! از آن اسلام که تو متنفر بودی، ما هم متنفریم! مشکل ما با «اسلام سقیفه» فقط بر سر نام نبود که با پسوند «رحمانی» حل شود! «رحمانیت» متجلی در «اسلام علی» بود؛ پزش را نجومی‌بگیرها می‌دهند! همان‌ها که حق ملت را ذیل حقوق خود تعریف می‌کنند! بی‌خود نیست که حقوق خوانده‌اند! و بی‌خود نیست که کربلا را درس مذاکره می‌خوانند! چون حوصله راه تو را ندارند! آری! عاشورا در «مکتب فاطمیه» عاشورا شد!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    الا ‌ای فاطمه! مرکب‌های‌شان عوض شده اما نقش‌ها و نقشه‌های‌شان نه! و دقیقا همان‌هایی هستند که بودند! و مگر جز این است که صدر اسلام هم، دستاوردها را در دل مذاکرات از دست‌ می‌دادند؟! و مگر جز این است که مالک به خیمه معاویه رسیده بود؟! امان از نیرنگ مذاکره! این ترفند همیشگی کاخ‌های سبز و سفید!

  5. shillar_94 می‌گوید:

    فعلا دولت در حال «دستاوردسازی» است…
    عمل‌نکردن به وعده‌ها، به کنار…

  6. منتظر می‌گوید:

    سلام
    از فتنه اکبر به خدا پناه می‌بریم…

    الا ‌ای مادر! غم قرن‌ها جدایی، در سینه ما سنگینی می‌کند! یلدای بلندی است! خیلی وقت است آفتاب بر ما نتابیده! و من دیشب با خود فکر می‌کردم که این، پیش از آنکه شعار ما باشد، تمام تمنای رهبر انقلاب است: «ای پسر فاطمه! منتظر تو هستیم…».

    اللهم عجل لولیک الفرج…

    بخوان!
    اِلهی عَظُمَ البَلاء …

  7. ناشناس می‌گوید:

    راستی! اگر «فاطمه زهرا» فردا جلوی ما را بگیرند و بگویند «من برای «علی» خطبه خواندم؛ از کوچه تا مسجد دویدم، سپر شدم و جان دادم… شما برای «علی» چه کردید؟ شما در برابر سیل هجوم روحانی‌نماهای قرن ۱۴۰۰ چه کردید؟» چه جوابی داریم؟! واقعا امروز بعد از حمله‌های بی‌سابقه از درون حکومت به مقام عظمای ولایت چه کردیم؟!

  8. سمانه می‌گوید:

    خوندن این متن فاطمی در فکه حال و هوای دیگه ای داشت‏!‏

    أین بقیةالله…

  9. فدایی می‌گوید:

    یا زهرا…

  10. قاصدک منتظر می‌گوید:

    در دیار یاکریم‌ها
    که کلاغ‌های سیاه‌روی نامرد
    با گوش‌های کر از هدایت ماه
    به بی‌راه می‌روند
    و با کذب محض
    قار قار به وفا می‌کنند
    و در عمل جفا می‌کنند؛
    دانه‌های دل‌خون انارستان کنعان
    دعا می‌کنند
    یلدای انتظار را
    و شب‌های بی‌قراری را
    تا «عجل‌اللهم»‌های مادر پهلو‌شکسته
    در فرج منتقم آل‌الله
    به ثمر نشیند!
    و به امید تابش آفتاب رهایی
    و باز شدن گره از کار اسلام محمد و علی
    به تأسی از یاس نبی
    تا سحر
    ستاره می‌کارند!

  11. برف و آفتاب می‌گوید:

    ما پیش چشم علی، یوم‌الله ۹ دی را رقم زدیم…
    ما از فاطمه خط می‌گیریم و دل و جان‌مون رو فدای سیدعلی می‌کنیم، ان‌شاءالله…

  12. لیلا می‌گوید:

    رفتم تقویم سال ۹۶ رو دانلود کنم، دیدم نوشته:
    ۲۷ دی؛ امضای توافق‌نامه برجام و پایان تحریم‌ها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.