این هم پشت بلندگو!

روزنامه جوان ۶ مهر ۱۳۹۵

 رفتار و گفتار بر مبنای صلاح جامعه و خیر افراد، بارزترین شاخصه رهبر است. بی‌خود شلوغش نکنید! روزگار امام راحل، چه بسا پیش می‌آمد حضرت روح‌الله روزی از فردی حمایت کنند، دگر روز او را نقد کنند و روز سوم هم توصیه‌ای، لیکن مبنای همه اینها، رضایت خدا بود و سنجش مصلحت. امروز هم همین است. حضرت آقا از تمامی این رؤسای جمهور، تعریف کرده‌اند. البته انتقاد هم بوده. توصیه و تذکر هم. قصه این روزها، تنها محدود به رئیس‌جمهور سابق نمی‌شود! درباره رئیس‌جمهور اسبق هم صد بار دیگر اگر به عصر مذکور برگردیم، باز هم رهبر انقلاب، هم پای تعریف‌ها ایستاده‌اند، هم پای نقدها  و هم پای تذکرات و توصیه‌ها، چرا که پشت سر همه اینها «دلیل» وجود داشت. لذا حضرت آقا هم‌چنان پای حمایت خود از خدمات مثبت دولت و رئیس‌جمهور قبل ایستاده‌اند! نیز پای نقدهای‌شان! نگاه کنید به محتوای جلسات هیات دولت قبل با رهبری! کم انتقاد و توصیه و تذکر نبوده! و البته بله! حمایت هم بوده! اصلا و اساسا از کدام دولت یا از کدام رئیس دولت، بزرگان حمایت نکرده‌اند؟! سخن سر آن است که حمایت، نقد، توصیه و تذکر، جملگی بر مبنای خیر جامعه بوده. اتخاذ موضع «توصیه» هم که حالا شاید از نظر عده‌ای و البته به غلط «جدید» جلوه کند، هرگز به معنای برگشت از مواضع صحیح قبل نیست، چرا که مواضع قبل، مصلحت قبل را داشت، موضع جدید هم مصلحت جدید را دارد! سال ۸۸ اما مهمترین مصلحتی که برای رهبر انقلاب مطرح بود، ایستادن پای انتخابات باشکوهی بود که ۴۰ میلیون امضا داشت. آن روز اگر حضرت آقا مصلحت ایستادن مردانه پای آرای مردم را تشخیص نمی‌دادند، آیا سنگ‌بنای انتخاباتی هم در این کشور باقی می‌ماند که آقای روحانی بشود رئیس‌جمهورش؟! ولی فقیه مثل بعضی از این عناصر سیاسی نیست که تصمیم بر مبنای «نفس» بگیرد. او رضایت خدا را و مصلحت جامعه را درنظرمی‌گیرد. کنش بر اساس هوا و هوس اما چه مصداقی بارز‌تر از این دارد که چون نامزد مد نظر من رای نیاورده، پس حتما در انتخابات تقلب شده؟! بله البته! سال ۸۸ حضرت آقا رای اکثریت را هم تنفیذ کردند! همچنان که سال ۹۲ با وجود اختلاف ناچیز چنددهم درصدی چنین کردند! القصه! فردی رفته نزد بزرگان، ایشان هم بر مبنای مصلحت، توصیه‌ای به او کرده‌اند! این اما عینا همان مصلحت است که وقتی اکثریت به همین فرد رای داد، حضرت آقا صرف‌نظر از هجمه‌ها و فتنه‌ها، چون کوهی باشکوه، پای آرای اکثریت ایستادند. سلام و صلوات خدا بر امام خامنه‌ای که چه در موضع پنهان، چه در موضع علن، چه وقت حمایت و چه وقت توصیه «صلاح مملکت» را درنظرمی‌گیرند! هیهات! ما از ولی فقیه زمانه‌شناس خود مخفیانه دفاع نمی‌کنیم، بلکه رسما و علنا درود می‌فرستیم به مصلحتی که بر مبنای رضایت خدا و خیر جامعه تشخیص می‌دهند! بفرمایید! این هم پشت بلندگو!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. س.ف می‌گوید:

    به نام خدا

    سلام
    تا قبل از امروز امیدی به انتخابات آینده نداشتم؛ حالا امیدوارتر شدم.
    ان‌شاءالله خیر باشه…
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح‌ق:
    چرا امید نداشتید؟! و چرا امیدوار شدید؟!

  2. امیرحسین می‌گوید:

    س.ف!
    جمله روحانی و هاشمی بود یا خودتون؟!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    امیرحسین!

    دمت گرم!
    قشنگ گفتی!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    «ولی فقیه مثل بعضی از این عناصر سیاسی نیست که تصمیم بر مبنای «نفس» بگیرد. او رضایت خدا را و مصلحت جامعه را درنظرمی‌گیرد. کنش بر اساس هوا و هوس اما چه مصداقی بارز‌تر از این دارد که چون نامزد مد نظر من رای نیاورده، پس حتما در انتخابات تقلب شده؟! بله البته! سال ۸۸ حضرت آقا رای اکثریت را هم تنفیذ کردند! همچنان که سال ۹۲ با وجود اختلاف ناچیز چنددهم درصدی چنین کردند!»

    سلام و صلوات خدا بر امام خامنه‌ای…

  5. فرزاد می‌گوید:

    سلام…

  6. صبا می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  7. گفت و شنود می‌گوید:

    جبران!

    گفت: یکی از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای گفته است «ما درباره برجام به مردم وعده خورشید و ماه ندادیم»!
    گفتم: پس اینکه می‌گفتید؛ برجام «آفتاب تابان» است، فتح‌الفتوح است، همه مشکلات را حل می‌کند، گشایش اقتصادی می‌آورد، حتی آب خوردن مردم هم به برجام بستگی دارد، برجام معجزه بزرگ قرن است! بزرگترین دستاورد تاریخ انقلاب است! و… چی بود؟!

    گفت: حالا که هیچکدام از آنهمه وعده‌ها به نتیجه نرسیده است باید از مردم عذرخواهی کنند و برای جبران خسارت فراوانی که به ملت تحمیل کرده‌اند کاری بکنند، نه اینکه…
    گفتم: چه عرض کنم؟ از طرف پرسیدند چرا شب‌ها اینقدر زود می‌خوابی؟ گفت؛ هر کاری کردم، دیدم نمی‌تونم صبح‌ها زود بیدار بشم، گفتم لااقل شب‌ها زود بخوابم!

  8. امیرحسین می‌گوید:

    حضرت آقا از ۲ قطبی شدن فضای کشور جلوگیری کردن…

  9. مقدم می‌گوید:

    حضرت آقا فرمان دهند…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح‌ق:
    شرمنده دوستان! کامنتی اگر نیاز به هر گونه ویرایش داشته باشه، نقطه‌چین می‌شه!
    خداوکیلی اصلا وقت اضافه‌ای برای ویرایش کامنتهای شما ندارم!
    بی‌زحمت، زحمتش رو خودتون بکشید!

  10. فرزند خراسان می‌گوید:

    به نظرم رو حانی با وجود اینکه…

  11. قاصدک منتظر می‌گوید:

    برای ولایت‌مداران واقعی که معیار، شخص نیست بلکه عمل فرد در مسیر حق و ولایت‌ است؛ چون یقینا رضایت رهبر، یعنی رضایت خدا و مصلحت کشور.
    حرف دیروز حضرت آقا، تأییدی شد بر آن‌چه که مدتی پیش به آن رسیده‌اند!
    اما…
    خدا نگذره از سر تقصیرات اون عده‌ای که امروز، از سر ذوق‌مرگی برای ما شدند مفسر کلام رهبری که تا دیروز خار چشم‌شون بود ولی هر چقدر، سال ۸۸ همین عزیز چه در خفا و چه آشکارا و به قولی پشت بلندگو گفت هر آن‌چه که باید؛ ولی فتنه‌گرانه با تهمت تقلب، به خیابون‌ها ریختند و خیمه‌ی عزای اباعبدالله رو به آتش کشیدند!!

  12. فاطمه ج می‌گوید:

    با اینکه من و…

  13. امیرحسین می‌گوید:

    فاطمه ج!…

  14. صاعقه گمنام می‌گوید:

    بزرگترین مصلحت این اعلان علنی هم حکما پرهیز از اختلاف برای انتخابات آینده بود

  15. مسافر می‌گوید:

    من…

  16. منتظر می‌گوید:

    خدایا تا ظهور دولت یار
    عزیز ما خامنه‌ای نگهدار

  17. منتظر می‌گوید:

    سلام…

  18. م.منظر می‌گوید:

    سلام بر برادر حسین عزیز! خدا قوت!
    یه سوال؛ به نظر شما هنوز هم کسی می‌تونه فرمان ریاست جمهوری را «ده و ده» در دست بگیره؟
    ممنون می‌شم پاسخ بدید.
    یا حق.

  19. محسن می‌گوید:

    این یعنی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.