اینک انتشار زمان

وطن امروز ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

خوشا به حال مردم بالانشین که مغتنم شمردند روزه دوشنبه را اما براستی یعنی چه «دحوالارض»؟! از شبش همین را به نقل از رضای آل‌محمد می‌دانیم که شب میلاد حضرت ابراهیم و حضرت عیسی است و از روزش همین را که روز پهن شدن زمین است. روز برآمدن زمین از زیر آب، دقیقا از همانجا که خانه خدا کعبه بنا نهاده شده اما براستی یعنی چه «دحوالارض»؟! با همین مجهول پر از معما، مانده‌ام در کار آدمی، آن دم که در برابر «خالق زمین» ادعای «دانستن» می‌کند! بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. ما نه می‌فهمیم «زمین» چیست و نه می‌فهمیم معنای «پهن شدن زمین» چیست! فتح ماه! فتح مشتری! فتح مریخ! و انسانی که هنوز در کار همین زمین مانده است! فهم ماه! فهم مشتری! فهم مریخ! و انسانی که هنوز از فهم سیاره خود، زمین عاجز است! غلط‌های زیادی فرزندان آدم! «سیاره خود!» صاحب زمین هم شدیم! «صاحب» اما تویی‌ ای خالق‌السماوات‌ و الارض! و ‌ای خالق دحوالارض! چند خط توضیح در مفاتیح، تنها و تنها اضافه بر مجهولات ما کرده! و اینقدر می‌دانیم که نمی‌دانیم! این از اشراف ما بر زمین! سیاره خودمان! چه غلط بزرگی! غلط‌های زیادی فرزندان آدم! صاحبان زمین! ملاکین ارض! با کدام سند! آری! این از اشراف ما بر زمین! آن هم از اشراف ما بر زمان! اشراف! چقدر هم اشراف! ۱۱۷۷ سال و ۲۵۵ روز است «آدم» را ندیده‌ایم! و «نوح» را! و «ابراهیم» را! و «موسی» را! زمان در خواب است! و نیک اگر بنگری اینک این زمان است که در آب است! کاش نوبت «انتشار زمان» هم برسد! کاش از همان کعبه دحوالارض، سفره زمان هم برای این روزگار منجمد پهن شود! دیری است «آدم» را ندیده‌ایم! و آب دارد زمان را با خود می‌برد! سفینه بزرگتری لازم است! بزرگتر از کشتی نوح! فصل‌ها می‌آیند و می‌روند! همین دیگر! غلط‌های زیادی فرزندان آدم! جز «فصل تلخ غیبت» هزار و اندی سال است که بشریت، «بهار» را به روی خود ندیده! شاید گمان کرده بودیم بدون «صاحب‌الزمان» هم می‌توانیم زندگی کنیم! شد؟! توانستیم؟! اگر توانستیم، پس چیست این ترانه ملال‌انگیز مدیترانه؟! «شام» قصه همه جای این زمین است! همه جای این زمان! قصه تنها قصه آن طفل سوری نیست! و آب دارد زمان را با خود می‌برد! وقت نیست! دم‌دمای غروب است! من از مرگ زمان بیم دارم! اما… گوش کن! توکلت علی الحی‌ الذی لایموت… خدایا! سایه این بت‌های بلند را بر سر خانه‌ات نمی‌بینی؟! بیرون بیاور کعبه را، این بار از دست این قابیلیان! صاحب خود را گم کرده! زمان باید نفسی تازه کند! و ما نیز! غریبانه داریم می‌گذرانیم این روزگار را! غریبانه… اینگونه اما نخواهد ماند! از زیر این سایه‌های تاریک، خدایا! تو وعده داده‌ای به ما که کعبه را بیرون بیاوری! ذی‌الحجه نزدیک است! عرفه! عید قربان! و این دست کوتاه ما از دامان حج، استعاره‌ای از دست کوتاه زمان است از دامن صاحب خود! ۱۱۷۷ سال و ۲۵۵ روز! چه عدد وحشتناکی! این همه سال، صفحات سررسید را با غیبت پشت سر آدم پر کرده‌ایم! غدیر خم نزدیک است… و کمی آنسوتر عاشورا! از این روزگار، انتقام آدم را بگیر یا صاحب‌الزمان!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم‌الله الرحیم الرحمن

  2. سیداحمد می‌گوید:

    «جز «فصل تلخ غیبت» هزار و اندی سال است که بشریت، «بهار» را به روی خود ندیده!»

    ای روزگار…

  3. گفت و شنود می‌گوید:

    ته‌دیگ!

    گفت: سخنگوی دولت گفته است جاسوسی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جدی نیست!
    گفتم: یعنی همین‌طور شوخی‌شوخی اطلاعات سری و محرمانه کشور را به آمریکا و انگلیس داده؟!

    گفت: البته بابت اطلاعاتی که به دشمن داده، حق‌الزحمه کلانی را به طور خیلی جدی دریافت کرده.
    گفتم: پس این آقای سخنگوی دولت چه می‌گوید؟

    گفت: ایشان ابتدا به خاطر حقوق نجومی و کلان یکی از مدیران دولتی از مردم عذرخواهی کرد ولی چند روز بعد یکصد و هشتاد درجه چرخید و گفت این مدیر نجومی، یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است!
    گفتم: درباره برجام هم، ابتدا می‌گفتند، فتح‌الفتوح و آفتاب تابان و… است ولی حالا که دیده‌اند دستاورد آن تقریبا هیچ بوده است، می‌گویند، در عوض ایران را از انزوا خارج کرده است!

    گفت: این کارها یعنی چی؟!
    گفتم: یارو می‌گفت؛ اگر زندگیت ته کشید، نگران نباش، بنشین با ته‌دیگش حال کن!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۲ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

    خسته از این روزهای تلخ و تکراری و پوچ
    پیکر بی‌جان خود را تا محرم می‌کشیم…

  5. قاصدک منتظر می‌گوید:

    مهربان‌ترین بابای دنیا!
    سال‌هاست همچون کودکی دلتنگ پدر، دم در نشسته، منتظر آمدنت هستیم…
    دل‌مان دامن مهربانی تو را می‌خواهد و سرمان، دست نوازش‌‌ات را…
    آقاجان!
    بی‌تو، دیگر حساب سال و ماه که هیچ، حساب روزها را هم گم کرده‌ایم و اگر مدد نور مهتاب نبود، راه را هم گم می‌کردیم!
    مهدی‌جان!
    در زمان خواب‌رفته در تاریکی بت‌های سایه‌ افکنده بر زمین، با وجود نور ماه، غریبیم و ماه از ما غریب‌تر…!
    کاش یتیمی یتیمان عالم به سر رسد و ما در آغوش پدرانه‌ات، از ظلم نامردمان زمان بی صاحب‌الزمان، های‌های گریه کنیم و تو آرام جان‌مان شوی و ما زیباترین حس دنیا را درک کنیم!
    .
    یا صاحب‌الزمان!
    «از این روزگار، انتقام آدم را بگیر!»
    که بشر چشم‌انتظار، در انجماد و ازدحام تنهایی زمین، «انتشار زمان» را در سرانگشتان سپید بهار می‌طلبد!

  6. پیرمرد می‌گوید:

    «اینگونه اما نخواهد ماند! از زیر این سایه‌های تاریک، خدایا! تو وعده داده‌ای به ما که کعبه را بیرون بیاوری! ذی‌الحجه نزدیک است! عرفه! عید قربان! و این دست کوتاه ما از دامان حج، استعاره‌ای از دست کوتاه زمان است از دامن صاحب خود!»

    احسنت؛
    اللهم عجل لولیک الفرج

  7. منتظر می‌گوید:

    سلام
    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر…
    یا صاحب‌الزمان عجل الله و تعالی فرجه الشریف، ادرکنا…

  8. ابوالقاسم می‌گوید:

    سلام
    تاریخ انتشار مطلب به جای شهریور، اردیبهشت خورده!
    لطفا اصلاح کنید
    ممنون

  9. حسین قدیانی می‌گوید:

    «دولت تدبیر با اجرای موافقتنامه‌ FATF مأمور اجرای تحریم‌های آمریکا در خاک ایران می‌شود؟»
    این یادداشت دوست خوبم دکتر سیدیاسر جبرائیلی رو با دقت مضاعف بخونین. یادداشت مربوط به «وطن امروز» مورخ ۱۱ شهریور است. «کیهان» رو هم الان دیدم که برای شماره ۱۳ شهریور خود یعنی فردا اشاره کرده به همین موضوع…

    من هم متنی در همین حدود نوشته‌ام که تا ساعاتی دیگر در «قطعه ۲۶» منتشر می‌شود…
    .
    ز کودکی خادم این تبار محترمم…
    به‌به!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.