نوه‌های بابااکبر تا این لحظه!

فاطمه، صالحه، نرگس، معصومه

20160429_130321من و خواهرم در کنار مادر محترمه و والامقام شهید مسعود رضوان

20160429_123959برادران شهید مسعود رضوان

20160429_123502

نمایی از مزار شهید مسعود رضوان

نمایی از مزار بابااکبر

جمعه بود دهم اردیبهشت ۶۱ مثل همین امروز جمعه دهم اردیبهشت ۹۵ که رفتیم بهشت زهرا تا ۳ نهال کنار مزار پدرم بکاریم، تا بعد از مدتها خیلی از پدران و مادران شهدای «قطعه ۲۶» را ببینیم، تا بعد از مدتها مادر شهید مسعود رضوان را ببینیم، تا بعد از مدتها برادر شهید رضوان به من بگوید؛ «۳ ساله بودی، می‌آمدی اینجا، از این دوبنده‌ها داشتی، گریه می‌کردی، می‌خندیدی، بغلت می‌کردیم، شلوغ می‌کردی، داد می‌زدی، آرامت می‌کردیم، می‌خوابیدی… نگاه کن! مادرم هم روی صندلی گرفته خوابیده! هیچ روپا نبود، با ۸۷ سال سن، اصلا راه نمی‌تواند برود، گوشش سنگین شده، حافظه‌اش تعریفی ندارد، اما صبحی گفت: «امروز چندم اردیبهشت است؟ مرا ببرید پیش مسعود، هوای پسرم را کرده‌ام!» روی همین صندلی آوردیمش! راه که نمی‌تواند برود!» راه نمی‌تواند برود؛ راه که می‌تواند یادمان دهد! مادرم! مادر شهید! مادر شهید مسعود رضوان! قهرمان هیچ قصه‌ای ناز تو را ندارد! شکوه تو را ندارد! بالا بگیر سرت را! تو همه حافظه تاریخی ما هستی! همه تاریخ ما! به یاد می‌آوری مرا؟ ۳ ساله بودم، می‌آمدم اینجا، از این دوبنده‌ها داشتم، گریه می‌کردم، می‌خندیدم…

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم‌الله…
    منتظریم!

  2. سیداحمد می‌گوید:

    خدا حفظ‌شون کنه!
    در پناه حضرت زهرا باشند…
    http://www.ghadiany.ir/1391/17976

  3. چشم‌انتظار می‌گوید:

    تا این لحظه! 🙂

  4. ناشناس می‌گوید:

    به به… نوبتی هم که باشد نوبت شیربچه تخس و غیرتی و نترس و دلاور مسجد جوادالائمه، شهید بامعرفت و مشتی «مسعود رضوان» است. گاهی با خود و بی‌خود، گیر می‌داد به پدرم که؛ «گلبرگ سرخ لاله‌ها را بخوان»… و پدرم می‌خواند؛ «در کوچه‌های شهر ما بوی شهادت می‌دهد»… مسعود آقای رضوان البته ناگفته نماند از جرزن‌های درجه یک فوتبال بود، منتهی در جرزنی و خوره‌بازی، حریف پدرم نمی‌شد! و متأسفانه باید اذعان کنم نامبرده نیز یک پرسپولیسی دو آتشه بود! مهم‌ترین خصوصیت مسعود رضوان، با مرام بودن اوست که خود به خدایی در چهره‌اش هم هویداست. در کتاب «گردان عاشقان» صفحات ۲۴ و ۲۵ مختص شهادت مسعود رضوان است… «سلاح مسعود نباید بر زمین بماند. بی‌سیم را از پشتش باز کردم. عباس هم سراغ مسعود را می‌گرفت، ولی دیگر دیر شده بود. مسعود فقط جسمش در این دنیا بود و بس!» وقتی خبر شهادت مسعود رضوان به پدرم رسید، گفت: «این بار او جرزنی کرد» اما وقتی نیم‌ساعت بعد خبر شهادت پدرم به گوش اصغر آبخضر رسید، یادش آمد که این ۲ همیشه با هم جر می‌زدند و همیشه با هم بازی را می‌بردند! مثل اون فوتبال گل کوچک دوکوهه… مثل اون همه فوتبال توی زمین خاکی میلان… مثل بازی‌های زمین شماره ۲ آزادی… مثل… مثل چی بگم آخه؟!… درود خدا بر تو باد عمو مسعود رضوان. سالاری به مولا… مردی تو…

    http://www.ghadiany.ir/1392/18542

  5. حیدرعلی می‌گوید:

    ماشاءالله
    خدا حفظ‌شون کنه البته زیاد

  6. فرهنگی می‌گوید:

    در گذر مرگ سرخ
    هر که تو را دید گفت:
    برگ گل سرخ را
    باد کجا می برد…؟!

    اللهم اغفر شهدائنا وارفع درجاتهم واحشرهم مع شهداء کربلا

  7. گفت و شنود می‌گوید:

    دندان!

    گفت: چه خبر؟!
    گفتم: بالاخره نفهمیدیم که اینهمه کالای خارجی از لوازم خانگی گرفته تا میوه و انواع و اقسام لباس و پارچه و… از کجا وارد کشور می‌شود؟ که رکود و تعطیلی کارخانجات داخلی و بیکاری جوانان کشورمان را در پی دارد؟
    گفت: این چه سؤالی است؟ خب! از طریق قاچاق.
    گفتم: آخه چطور ممکن است که هزاران تن میوه و دهها هزار نوع از لوازم خانگی و… به صورت قاچاق وارد کشور شود و هیچکس هم متوجه نشود؟! پس دستگاه‌های مربوطه با آنهمه بودجه‌های کلان که برای مقابله با قاچاق در اختیارشان است چه می‌کنند؟
    گفت: چه عرض کنم؟! فعلا که به جای برخورد قاطع با مافیای قاچاق، فقط برای آنها خط و نشان می‌کشند!
    گفتم: یارو به دندانپزشکی مراجعه کرده و گفت؛ این دندان عقلم کج درآمده! دندانپزشک گفت؛ یعنی می‌خواهی آن را بکشم؟ و یارو گفت؛ نه قربان! آمده‌ام یک کمی نصیحتش کنی شاید سرعقل بیاید و به راه راست هدایت شود!

  8. سینا می‌گوید:

    تیتر فردای کیهان
    نه تنها تهران که اهواز و اراک و رشت و شیراز و یزد و…. هم همه ی ایران نیستند!!

  9. قاصدک منتظر می‌گوید:

    ان‌شاءالله در پناه خدا و ائمه اطهار، سالم و صالح و عاقبت به خیر باشند و حافظ خون شهید اکبر قدیانی.
    .
    .
    .
    به نیابت از همه شهدا مخصوصا شهدای «قطعه۲۶»؛

    «السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى جمیعا سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ».

  10. مجید قمی می‌گوید:

    توی یکی از مجالسی که رفته بودیم، آ سید مهدی میرداماد (مداح معروف) یک جمله خیلی زیبایی گفت که مو به تنم سیخ شد.
    گفت: توی یک مجلسی بودیم همه جمع بودند و درحال گفت و گو و بگو بخند، پیرزنی با قامتی خم گوشه ای نشسته بود، خوب که دقت کردم دیدم مادر شهیدان زین الدین هست. کسی نمیشناختنشون و تنها نشسته بودند و سر به زیر.
    به نظرم درسته شهدا چراغ راه هدایت ما هستند و باید یادشون رو همیشه زنده نگه داریم ولی زنده نگه داشتن و ارج نهادن به مقام مادر شهدا، اگر بیشتر از یاد خدا شهدا نباشه، کمتر نیست، چرا که این عزیزان، در دامان خود فرزندانی را تربیت کردند آنهم در آن برهه از تاریخ، که شدند چراغ راه هدایت ما، اگر بینا باشیم.

  11. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    سید احمد!
    چی کار کردی با دلمون داداش…

  12. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    «حتی اگر برهان دیگری در دست نداشتم، ظهور انقلاب اسلامی و بهتر بگویم، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی برای من کافی بود تا باور کنم که عصر تمدن غرب سپری شده است و تا آن وضع موعود که انسان در انتظار اوست فاصله ی چندانی باقی نمانده است. حقیقت دین را باید نه در عوالم انتزاعی که در وجود انسان هایی جست که به خلیفه اللهی مبعوث شده اند!»
    شهید آوینی

  13. یا حسین می‌گوید:

    شهدا شرمنده‌ایم.

  14. گفت و شنود می‌گوید:

    زنگ!

    گفت: تازه چه خبر؟!
    گفتم: دولت در ماجرای غارت ۲ میلیارد دلاری آمریکا از اموال ایران، دولت احمدی‌نژاد را مقصر می‌داند و دولت احمدی‌نژاد دولت روحانی را.

    گفت: آقای عراقچی هم می‌گوید این سرمایه‌گذاری در دولت اصلاحات صورت پذیرفته است.
    گفتم: یعنی از نظر این آقایان، آمریکا که دست به این سرقت علنی و غارتگری بزرگ زده است هیچ تقصیری ندارد؟!

    گفت: حالا چرا به جای این که همه با هم علیه آمریکا دست به اقدامی بزنند و منافع آمریکا را در منطقه و یا هر جای دیگری به خطر بیندازند، علیه همدیگر شاخ و شانه می‌کشند؟
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو هر وقت از دست دیگران عصبانی می‌شد برای اینکه بالاخره کاری کرده باشد، زنگ در خونه خودشو می‌زد و فرار می‌کرد!

  15. سیداحمد می‌گوید:

    زیر آن چتر نور
    http://kayhan.ir/fa/news/73802

    صلواتی نثار روح پاک شهید مطهری کنیم!
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  16. سمانه می‌گوید:

    خدا حفظشون کنه، عاقبت به خیر بشن الهی!

    یاد «شهید قدیانی» گرامی و نامش جاوید باد!

  17. محمد تقی می‌گوید:

    سلام!
    ارواح طیبه همه شهیدان بخصوص شهید اکبر قدیانی و شهید مسعود رضوان و شهدای ۶۱/۰۲/۱۰ و قطعه ۲۶ شاد.
    صلواتی نثار روح پاکشان می‌کنم؛
    *اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
    خدا نوه‌های بابا اکبر را سلامت بدارد.

  18. سمانه می‌گوید:

    معلمین بزرگوار قطعه ۲۶!
    «چشم انتظار» بزرگوار، «برف و آفتاب»، «فرهنگی» و «خواهر شهید» عزیز و گرامی و سایر دوستانی که معلم هستند و در «قطعه ۲۶» از محضرشون درس می‌گیریم، روزتون مبارک!

  19. برف و آفتاب می‌گوید:

    خیلی متشکرم سمانه خانم عزیز! 🙂
    البته تو این جمعی که فرمودید خود قطعه بزرگ‌ترین معلمه!

  20. رضا 2 می‌گوید:

    http://www.ghadiany.ir/1395/26323/comment-page-1#comment-183979
    حسین قدیانی!
    ممنون که وقت گذاشتید و جواب دادید.
    در مورد نحوه تأیید کامنت، این احساس من هست که چاپ نشدن برخی کامنت‌ها نامردی هست، چون آدم براش وقت می‌ذاره و فکر می‌کنه و این مطلب رو می‌نویسه. البته ایراد داشتنش حرف درستی هست اما می‌تونید بخواید که اصلاح بشه کامنت.
    اما در مورد بحث تقلب و ربطش با رهبری، نظر شخصی من اینه که در صورت درست بودن فرضیه تقلب، رهبری در جریان این مسئله نبوده و دولت احمدی‌نژاد بدون اطلاع و آگاهی رهبری دست به این اقدام زده و رهبری هم بنا به سنت همیشگی و البته جایگاه خاص و مصلحت کل نظام، تصمیم به واکاوی بیشتر نمی‌گیرد و صحت آن را تأیید می‌کند. البته فکر کنم قبلا هم گفتم که تبریک رهبری، فردای انتخابات و اعلام ۲۴ میلیون رأی برای من قابل درک نیست. چرا که ۳ کاندیدای دیگر اعتراض داشتند و از نظر من حقیر بهتر بود رهبری این اظهار نظر را بعد از اتمام زمان شکایت، می‌کرد. واقعیت اینه که یه شخص معمولی مثل من و خیلی‌های دیگه که کم هم نیستند و دور دوم هم لیست امید رو پیروز کردن، زمانی به «دروغ تقلب» باور می‌یابند که در فضایی عادلانه با حضور کاندیداهای معترض و دیگران بررسی جامعی رخ دهد و این قضیه مورد قبول بزرگان قرار گیرید. آخه تقلب مثل بحث سود برجام یا مقایسه دولت‌ها نیست که یکی بگه این دولت بهتره، یکی بگه اون! یا برجام خوبه یا بد! اگه تقلب شده، همه می‌گن شده و اگه نشده همه می‌گن نشده، دلیل این تفاوت و دودستگی بزرگ که یه عده می‌گن تقلب شده و یه عده می‌گن نشده، عدم شفافیت هست. این قضیه یه روزی حتی ۱۰-۲۰ سال دیگه هم که شده، باید حل بشه.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    عاقبت، کاش ی جوابی هم به کامنت «یا حسین» و «قاصدک منتظر» می‌دادی! اگر هنوز هم ندیدی‌شان، حتما ی چشم‌پزشک برو! 🙂

    و اما چند ماه پیش دادگاهی با حضور «م. ه» برگزار شد! حکم هم صادر شد! همون رو ی نفر گفت؛ «پدرسوخته‌بازی»، جماعتی گفتند؛ «کافی نبوده»، جماعتی گفتند؛ «هر چه باشد، تمکین در برابر قانون باید کرد»، جماعتی سکوت کردند و شماری هم گفتند؛ «زیاده‌روی بوده»! بگذریم که حتی می‌توان درباره عادلانه یا ناعادلانه بودن فضای اون دادگاه هم کلی بحث کرد و احیانا به ۲ یا چند دستگی رسید! برادر من! اگر تمرد از قانون بخواهد ملاک باشد، شما می‌توانی حتی خود اون دادگاه مد نظرت رو هم متقلبانه بخوانی، چه رسد به رأی صادره! من در توضیح قبلی خود، اشاره مبسوط کردم که رهبر انقلاب، اتفاقا فضایی عادلانه و فراتر، مهربانانه برای این معترضین فراهم کردند. محسن رضایی که خیلی زود خطش را جدا کرد! خیلی‌ها بودند البته! همین وزیر راه در مجلس اشاره کرد که تقلب را دروغ می‌داند و با فتنه مرزبندی دارد. خلاصه، در رأس معترضین، ماندند کروبی و موسوی. دیگرانی هم بودند قطعا اما «نامزدهای معترض» این ۲ نفر بودند. این ۲ هم چندی بعد نشان دادند که مشکل‌شان نه تقلب فرضی در انتخابات، که همان «اصل نظام» است! این افراد چون هیچ سندی برای ارائه نداشتند و چون اساسا موضع و موضوع‌شان انتخابات نبود، کار را کشاندند به حمایت از اشعاری نظیر «نه غزه، نه لبنان…» یا «مرگ بر اصل ولایت فقیه» یا «آشوب در روز عاشورا» و…! اینها آیا اسناد تقلب در انتخابات بود؟! الغرض! صدور حکم اعدام برای سران فتنه، بخصوص موسوی، هیچ نیازی به هیچ دادگاهی ندارد، چرا که برای شخص آقایان آملی لاریجانی و محسنی اژه‌ای -در مقام ۲ قاضی‌القضات- لااقل مفسد فی الارض بودن موسوی روشن است! و شما البته مختاری که معتقد باشی ۸۸ تقلب شده! اما خود همین که می‌گویی؛ «اگر فلانی سال ۹۶ رأی آورد، من از اعتقادم مبنی بر تقلب در سال ۸۸ دست می‌کشم» اوج بی‌مایه بودن اعتقادت را نشان می‌دهد! حکم حصر، یعنی نهایت مدارای نظام با کسانی که اگر برای‌شان دادگاهی برپا شود یا حتی نشود، جزا و مجازاتی جز بالا رفتن از چوبه دار ندارند! اولا دادگاه برپا می‌شود برای امر مشکوک و ناواضح، لیکن چیز مبهمی ندارد پرونده قطور سران فتنه! ثانیا از ۲۲ خرداد ۸۸ تا ۲۵ بهمن ۸۹ یعنی حدود یک سال و نه ماه، نظام به آقایان فرصت داد بلکه روی زیاده از حد داد مگر از راه قانون وارد شوند و اسناد خود را ارائه کنند اما… اما سه نقطه‌چین بزرگ! در ضمن، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، صحت و درستی مسئله‌ای رو که در جریانش نباشن، هرگز تأیید نمی‌کنن! مثال عرض می‌کنم؛ اگه هم‌الان ایشون برجام رو تأیید نمی‌کنن، از اون روست که قبلا به صورت مشروط، تأییدش کرده بودن! گاهی لطیفه می‌گویی رسما جوک! انتخابات برگزار شده در سراسر مملکت! رهبر در جریان اون ادعای فرضی نبوده؟! عقل داری تو؟! مگه احمدی‌نژاد خواسته یواشکی دست تو دماغ روحانی کنه که بزرگان در جریان نباشن؟! وانگهی! اگه تقلب فرضی یعنی توهمی، کار «دولت، منهای ولایت» بوده، پس چرا بعد از انتخابات ۸۸ اغلب شعارهای فتنه‌گران، بی‌خیال احمدی‌نژاد و دولتش، شده بود شعارهایی از این دست؛ «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، «جمهوری ایرانی» و …؟! و از یاد نبر که انتخابات ۹۲ رو هم همین دولت احمدی‌نژاد برگزار کرد! 🙂 در ضمن‌تر، به جای اونکه معترض اعتراض بی‌سند و فتنه‌گرانه جماعت باشی، معترض تبریک رهبر بابت کلیت آرا نیز رأی اکثریت انتخابات هشتاد و هشتی؟! همچین بخوای نگاه کنی، رهبر انقلاب اتفاقا پیروزی روحانی رو نباید به ایشون تبریک می‌گفت! چرا که حتی از نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم نامبرده بیش از ۳ درصد رأی نداشت! 🙂 شماها اگه من‌باب انتخابات و رجوع به رأی مردم، بی‌تمدن و بی‌قانون هستین، به جای گیر دادن به بزرگان، مشکل و مرض خود را دوا کنین! ما سال ۹۲ می‌ریختیم توی خیابون که تقلب شده! بعد نقد می‌کردیم رهبر رو که چرا به روحانی تبریک گفته پیروزی فزرتی‌اش رو! 🙂

    الساعه اما رئیس قوه مجریه، شیخ حسن روحانی است و دغدغه‌های مردم، چیز دیگری!
    حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز کارگر:
    افزایش حقوق کارگران، بالاتر از تورم است!
    این گام مهمی بود که دولت یازدهم برداشته است

    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1873&pid=1&type=0
    خداوکیلی هر چقدر شما برای اون ادعای تقلب در انتخابات، بی‌مدرک هستید، من هزار و یک سند آشکار و بزرگ دارم اگه به طرف می‌گم «کذاب سرخه‌ای»! 🙂

  21. سمانه می‌گوید:

    خود قطعه! روزت مبارک! 🙂

  22. خواهر شهید می‌گوید:

    ممنون سمانه خانم
    من هم این روز را به همه اهالی قظعه تبریک می‌گم
    من اینجا پیش همه شاگردی می‌کنم و یاد می‌گیرم

  23. منتظر می‌گوید:

    سلام
    بالاخره برجام به فرجام رسید یا در امین‌آباد گیر کرده؟!

  24. چشم‌انتظار می‌گوید:

    من هم به نوبه‌ی خود از سرکار «سمانه» سپاس‌گزارم. امیدواریم اون چیزی که رسالت معلمی ماست، به درستی انجام دهیم…
    اگه مصداق معلمی، این کلام ارزشمند امیرالمؤمنین (ع) باشه؛ «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا» که هست، داداش حسین عزیز، برای شخص بنده و خیلی‌های دیگه، معلمی با اخلاص و توانمندند.

  25. سیداحمد می‌گوید:

    «یا أَبَا الْحَسَنِ یا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ أَیُّهَا الْکاظِمُ یَابْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَ مَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَ قَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ…».

    http://meysammotiee.ir/files/other/shahadat/ShahadatImamKazem1393%5B02%5D.mp3
    http://meysammotiee.ir/files/other/shahadat/ShabShahadatImamKazem1391%5B02%5D.mp3
    http://meysammotiee.ir/files/other/shahadat/ShahadatImamKazem1393%5B04%5D.mp3

    آجرک الله یا بقیة‌الله

  26. برجک‌زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    هر شب میان مقبره‌ها راه می‌روم
    شاید هوای زیستنم را عوض کنم

    بردار شعرهای مرا مرهمی بیار
    بگذار وصله‌های تنم را عوض کنم

    بگذار شاعرانه بمیرم از این سرود
    از من مخواه تا کفنم را عوض کنم

    من که هنوز خسته باران دیشبم
    فرصت بده که پیرهنم را عوض کنم

  27. فرهنگی می‌گوید:

    خانم سمانه!
    سلام و سپاس از شما
    .
    با شمایم!
    آی آیه‌های شادی و نشاط
    با شما که شعر زندگی منید
    می‌روید اگر ز پیش من
    یادتان بماند این:
    حاصل جوانی منید…

  28. چشم‌انتظار می‌گوید:

    حضرت آقا؛
    بروید همان خلیج خوک‌ها!

    دوستان!
    داستان این «خلیج خوک‌ها» خیلی جالبه! حتما بخونید…

  29. سیداحمد می‌گوید:

    فدای نگاه و قدرت و صلابتت آقاجان!
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32956/B/13950213_5432956.jpg

    (چه انگشتر خوشگلی!)

    اللهم احفظ امامنا…

  30. سیداحمد می‌گوید:

    رفسنجانی:
    «حالا که مملکت را از دست احمدی‌نژاد نجات دادم، می‌توانم راحت بمیرم»!

    خب! خدا رو شکر!
    مردِ و حرفش! ببینم چه کار می‌کنی!

  31. سیداحمد می‌گوید:

    آقا با عرض پوزش!
    از اتاق فرمان اطلاع دادن که سخنان اکبر خان تحریف شده و حرفی که ایشون زده این بود:

    «حالا که مردم به این سطح از آگاهی رسیده‌اند، می‌توانم راحت سر بر بالین مرگ بگذارم»!

    برای من، اون قسمت اول جمله که تغییر کرد اهمیت نداشت! جای قشنگش آخرش بود که الحمدلله تحریف نشده بود!

  32. چشم‌انتظار می‌گوید:

    بنده خدا عزرائیل!

  33. فاطمه ج می‌گوید:

    سید احمد!
    هیچ موقع برای رفسنجانی دعا نکردم ولی الان دعا می‌کنم که خدا تا سال ۹۶ نگهش داره!

  34. پیرمرد می‌گوید:

    سیداحمد!
    این بنده کدخدا، سیبیل نداشته‌اش رو گرو گذاشته!

  35. برجک‌زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    سلام!
    مردم ایران همیشه غیر قابل پیش‌بینی هستند.
    دور دوم ریاست جمهوری هاشمی، کمترین مشارکت ریاست جمهوری رو از مردم می‌بینی!
    مجلس ششم در تهران، بهتر از بیستم و چندم نشد!
    سال ۸۴ رأی نیاورد!

    یک نکته؛
    خیلی از اونایی که به طیف اصلاح‌طلب رأی می‌دهند، من را یاد آن داستان معروف «صبح، درود بر مصدق و غروب، درود بر شاه» می‌اندازند، چون اسلوب مشخصی ندارند! ولی طیف حزب‌اللهی می‌داند چطور باید رأی بدهد.

    نمی‌دانم هاشمی نمی‌داند ممکن است در صورت زنده بودن، در انتخابات خبرگان بعدی آخر هم نشود؟!

    بی ارتباط؛
    به قول حاج منصور:
    «پیر خرفت! تو بمیر! فقط تو بمیر، من کل مسجد ارگ رو سیاه پوش می‌کنم و ۴۰ روزی عزاداری می‌کنم. فقط تو بمیر!»

    راستی حاجی!
    کار سیاسی بس نسیت؟ فرهنگ کجاست؟

  36. سیداحمد می‌گوید:

    برجک‌زن!

    اتفاقا همین رو می‌خواستم بگم!
    معلومه طرف بعد از این همه سال که از مسئولان رده بالای نظام بوده، اصلا مردم رو نمی‌شناسه!
    همین مردمی که برای خاتمی و حرف‌های جدیدی که می‌زد، ذوق زده شده بودن، ۸ سال بعدش یکی رو انتخاب کردن، ۱۸۰ درجه مخالف خاتمی!
    مردمی که برای احمدی‌نژاد گله گله گوسفند قربونی می‌کردن، ۸ سال بعد فراری بودن از اسمش!

    البته ندیدیم یک رئیس‌جمهور صادق و درستکار که اگر بود، قطعا مردم پشتیبانش بودن.
    متأسفانه چون همه‌شون دستی در یک فساد مالی دارن، هیچ کدوم نمی‌تونن مملکت رو از فساد و بی‌قانونی نجات بدن!

  37. سیداحمد می‌گوید:

    مفتاح‌السلطنه امروز گفت:
    «۱۸۸ کشور از برجام نفع می‌برند و ۲ کشور ضرر می‌کنند»

    ۱۸۸ تا که معلومه کدوم کشورها هستن؛ می‌مونه اون دو تا!
    یکیش که ایرانه، اون یکی کدوم کشوره؟!

    بدجوری ذهنم درگیره!
    😐

  38. گفت و شنود می‌گوید:

    اورژانس!

    گفت: مدعیان اصلاحات اعلام کرده‌اند که قرار است برای نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم یک «پارلمان سایه» تشکیل بدهند.
    گفتم: چرا؟! وقتی آنها خودشان وکیل هستند، دیگر به وکیل و وصی چه نیازی دارند؟!

    گفت: مدعیان اصلاحات می‌گویند نمایندگان طرفدار آنها که به مجلس راه یافته‌اند، افرادی بی‌تجربه و فاقد توانمندی‌های لازم هستند و باید از بیرون مجلس مدیریت شوند.
    گفتم: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم چگونه این اهانت را تحمل می‌کنند؟!

    گفت: چه عرض کنم؟! مدعیان اصلاحات به آنها فهمانده‌اند که توان و ظرفیت لازم برای نمایندگی را ندارند و باید از بیرون مدیریت شوند.
    گفتم: یارو مریض شده بود، خانواده‌اش به اورژانس زنگ زدند، آمبولانس آمد، همه سوار شدند و به بیمارستان رفتند، پزشک پرسید: پس مریض کجاست؟ گفتند: حالش خوب نبود، توی خونه موند! پزشک گفت: آمبولانس را برای مریض فرستاده بودیم، اگر قرار بود شما بیایید که باید خودتان تاکسی می‌گرفتید!

  39. سنگربان می‌گوید:

    به‌به!
    روح شهید شاهدتون شاد.
    خدا حفظ کنه خواهرزاده‌ها و برادرزاده نازنین‌تون رو…

  40. سنگربان می‌گوید:

    سیداحمد!

    فکر کنم فقط کشور ماست که این وسط متضرر شده…
    البته جبهه حزب‌الله و مسلمانانی هم که در سرار دنیا ما رو مظهر مبارزه با استکبار می‌دونستن، با این عقب‌نشینی‌ بزرگ، از ما ناامید شدن!

  41. 313 یاران مهدی می‌گوید:

    روحانی:
    مردم خودشان باید انتخاب کنند که چند زبان می‌خواهند بیاموزند.

  42. 313 یاران مهدی می‌گوید:

    آقای حسن روحانی بی‌حرمتی و بی‌حیایی را از حد گذرانده‌اند.
    مسئله حسن روحانی، زبان انگلیسی نیست.
    بنای او بر بی‌حرمتی است و…

  43. برف و آفتاب می‌گوید:

    درد روحانی تو نفهمیدن این جمله‌ است؛
    «نه، حرف من این نیست؛ حرف این است که بدانیم چه‌کار داریم می‌کنیم.»

  44. سیداحمد می‌گوید:

    روحانی هر کاری کنه، من که تعجب نمی‌کنم.
    از آخوند انگلیسی چه انتظاری می‌شه داشت؟!

    خدا به حق آبروی رسول الله، رسوا و ذلیل کنه هر کسی رو که قصد آسیب زدن به انقلابمون رو داره!

  45. پزشک می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  46. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «مسئله حسن روحانی زبان انگلیسی نیست.»
    .
    زبان انگلیسی، مسئله‌ نیست!
    .
    مسئله خود ایشونه!!
    .
    مسئله، عمله‌ی آمریکا بودن و تفکر انگلیسی داشتن است!!!

  47. قاصدک منتظر می‌گوید:

    روحانی:
    «ما انقلاب اسلامی داریم و در پی اسلام انقلابی نیستیم»!

    امام خمینی:
    «هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و ***از همه اینها مهمتر؛ استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت***.»

    صحیفه امام خمینی، جلد ۲۱، صفحه ۲۸۳

  48. سیداحمد می‌گوید:

    عید همگی مبارک!

    صل‌الله علیک یا رسول‌الله

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  49. سیداحمد می‌گوید:

    آقایان علما و مراجع! سردارها و تیمسارها!
    آقایان مسئول که هر چه دارید از برکت نظام جمهوری اسلامی و درایت و زیرکیِ حضرت آقاست!

    کلاهتون رو بذارید بالاتر!
    این آقای مثلا رئیس‌جمهور، وقاحت و بی‌شرمی رو از حد گذرونده!
    تا کی می‌خواید سرتون رو تو برف فرو کنید؟

    قدرت رهبریِ حضرت سیدعلی خامنه‌ای نبود، ایران بدتر از بوسنی و سوریه می‌شد!
    می‌ترسم روزی از خواب بیدار بشید که دیگه دیر شده باشه!

  50. برف و آفتاب می‌گوید:

    مبعث شیعه ز آغاز غدیر است و حراست
    بعــثت سـوم او واقـــعه ی عاشـــوراست
    پدر شیعه علــی، مادر شیعه زهـــراست
    شیعه جان و تنش از آب و گل کرببلاست

  51. قاصدک منتظر می‌گوید:

    مناجات دل‌نشینی از امام خامنه‌ای:

    «پروردگارا! از تو درخواست می‌کنیم ما را از امت پیغمبر قرار بده! ما را که خود می‌دانی دل‌های ما لبالب از محبت پیغمبر است، با این محبت نورانی و آسمانی زنده بدار! با همین عشق بی‌پایان، ما را از این دنیا ببر! زیارت چهره‌ی پیغمبر را در قیامت نصیب ما بفرما! عمل به احکام پیغمبر و تشبه به اخلاق آن بزرگوار را نصیب ما بگردان! او را به معنای واقعی کلمه اسوه‌ی ما قرار بده! و مسلمان‌ها را قدردان آن بزرگوار قرار بده!»
    .
    .
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    عید مبعث مبارک!

  52. محمدتقی می‌گوید:

    جناب قدیانی!
    پاسخ های‌تان به شخص رضا ۲ مشفقانه و برادرانه است لیکن اگر صد کامنت دیگر هم بگذارند و صد جواب دیگر هم بگیرند، باز پاسخ آن دو کامنت مورد نظر را نخواهند داد چرا که از مریدان ِمنطقِ داماد لرستان و فرزند آذربایجان، انتظار نابجایی است پاسخ در خور به آن دو کامنت!

  53. سیداحمد می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/33001/B/13950216_8733001.jpg
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/33001/C/13950216_4333001.jpg

    (مدیونید اگر فکر کنید عاشق انگشتره شدم!)

  54. چشم‌انتظار می‌گوید:

    خورشیدِ برجام!

    این عکسِ ساقی‌ست، افتاده در جام؟
    یا رخ نموده‌ست، خورشیدِ برجام؟

    این نور بالا زد چشمها را
    گو آفتابا! یک‌ذرّه آرام!

    بابِ تعامل صد شکر وا شد
    با گفتمانی، شد مُحتسِب رام

    تا بر لب آورد لبخندِ شیرین
    تلخی به سر شد، شیرین شد ایّام

    تا حُسنِ نیّت از خود نماییم
    جامی شکستیم در اوّلین گام

    شحنه به لبخند تاییدمان کرد
    یعنی برافراشت انگشتِ ابهام!

    تا توبه کردیم از خام‌طبعی
    سودا نپختیم از بادۀ خام

    ما پاک‌بازان با پاک‌سازی
    میخانه‌مان را کردیم حمّام

    تُرشی گرفتیم در داخلِ خُم
    نسکافه دادیم در داخلِ جام!

    از شدّت افتاد اِعمالِ تحریم
    از حدّت افتاد اجرایِ احکام

    داروغه ناگه شد پر عطوفت
    یعنی از آن‌پس در منظرِ عام

    گر فحشمان داد، داد از سرِ مهر!
    گر حدّمان زد، زد بهر اِکرام!

    تویِ تعامل امری طبیعی‌ست
    گه‌گاه اُردنگ، گه‌گاه دشنام!

    با خنده‌رویی زد دخلِ ما را
    شد بی‌تعارف با ما سرانجام!

    السّاعه دیگر بی‌باده مستیم
    تا سرخوشیم از، آمار و ارقام

    در باغ و بستان، ما خیلِ مستان
    سرگرمِ دستان، از بام تا شام

    چالاک و چُستیم هنگامِ گفتار
    بی‌حال و سُستیم در وقتِ اقدام

    تا در جهانیم، افتادگانیم
    یا زین‌ورِ بام، یا زان‌ورِ بام!

    بوالفضول الشّعرا

  55. چشم‌انتظار می‌گوید:

    انگشتر دست مولا
    و عشقی که پایان ندارد
    عشق به سیدعلی…
    و «سیداحمد»ی که امیدوارم به همین زودی انگشتر رو از دست مولاش به یادگار بگیره!

  56. سمانه می‌گوید:

    «در گذر مرگ سرخ
    هر که تو را دید گفت:
    برگ گل سرخ را
    باد کجا می برد؟»

    خانم فرهنگی!
    این شعر از خودتون بود یا شاعرش شخص دیگری هست؟
    خیلی قشنگ بود؛ دنبالش گشتم اما چیزی پیدا نکردم!

  57. ضد برجام می‌گوید:

    چه زمانه روی مخی…

  58. سیداحمد می‌گوید:

    به نفس‌های تو بند است مرا هر نفسی
    سایه‌ات کم نشود از سرمان حضرت یار…
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32956/B/13950213_4132956.jpg

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    رفقا! «قطعه ۲۶» امشب به‌روز می‌شود…

  59. عشقستان اسماعیل می‌گوید:

    سلام علیکم
    گریستم اینجا
    همین

  60. امیر دمیرچی می‌گوید:

    خداوند همه‌شان را حفظ بفرماید ان‌شاءالله

  61. سلام می‌گوید:

    دلم هوای عکس نورانی این مادر بزرگوار شهید را کرده بود.
    ناغافل چشمم به عکس خودتان افتاد.
    چرا باید مارک کلاه شما آدیداس باشد؟!
    و بدتر از آن، چرا گل‌دان مزار مطهر بابا اکبر که رحمت خدا بر ایشان باد، سوغاتی از اسرائیل علیه لعنت باشد؟!

  62. دیدنی های قوچان می‌گوید:

    خدا تمام رفتگان را غریق رحمت کند و بازماندگانشان را حفظ کند.
    ممنون از این پست های زیبا
    دیدنی های قوچان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.