ملت ایران سمت خدا ایستاده

وطن امروز ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

پرچم ایران

ح‌سین ق‌دیانی: هر چند که من نرسیدم اما به راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۴ هم خواهیم رسید! قبلش بگذار دو نکته بنویسم که اصلش برای هفته گذشته است و می‌ترسم بیش از این مشمول مرور زمان شود.

نکته اول: دوشنبه هفته گذشته در برنامه خوب «سمت خدا» موضوع بحث، اهمیت وقت بود. کارشناس که از شاگردان علامه طباطبایی بود، خاطره‌ای از ایشان تعریف کرد؛ علامه دستنویس یک کتاب را که شاید نزدیک ۱۰۰۰ صفحه می‌شد، برای تایپ به ما دادند لیکن وقتی به کلمات و جملات نگاه کردیم، دیدیم هیچ نقطه‌ای در کار نیست! مثلا همین «نقطه» را بدون نقطه‌های «نون» و «قاف» نوشته بودند! علت را از ایشان جویا شدیم که فرمودند: «من حساب کردم دیدم اگر بخواهم نقطه کلمات را هم بگذارم، برای هر صفحه باید حدود ۲ یا ۳ دقیقه وقت بیشتر صرف کنم لذا ترجیح دادم این زحمت را شما بکشید!» آری! دگر بار باید دقت کرد که «علامه» به چه کسی گفته می‌شود! رسم است در حوزه و چه رسم خوبی است که عناوین و صفاتی از این دست را همین‌طور بی‌خود و بی‌جهت به افراد نمی‌دهند. اگر به هر کسی بنا به میل شخصی بخواهیم علامه بگوییم، تخطی از رسم و رسوم دقیق حوزه‌های علمیه کرده‌ایم. علامه یعنی عالمی که در اغلب علوم حوزوی صاحب‌نظر و در علوم مختلف و بعضا بی‌نسبت با هم، حقیقتا عالم باشد. سال‌ها صاحب کرسی تدریس در این علوم بوده و آثار و تألیفات متعدد و مطرح داشته باشد. منتهای مراتب در حوزه به صرف اینکه یک عالم چندین علم را در حد جامعی فراگرفته و تدریس کند، به او علامه نمی‌گویند. یعنی علاوه بر عالم بودن به علوم مختلف، علامه باید واجد خصوصیاتی خاص و منحصربه‌فرد نیز باشد تا واقعا علامه خوانده شود. به‌عنوان نمونه علامه جلیل‌القدر آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی، فقط از آن جهت علامه خوانده نمی‌شوند که در علوم فراوانی صاحب رأی و نظر هستند، بلکه به لحاظ شخصی و شخصیتی هم آنقدری از ویژگی‌های ممتاز را دارا هستند که متفق‌القول «علامه» خوانده شوند، آن هم «علامه ذوالفنون». از همین زاویه است که بزرگواری مثل علامه طباطبایی می‌فرمایند: «من حساب کردم دیدم اگر بخواهم نقطه کلمات را هم بگذارم، برای هر صفحه باید حدود ۲ یا ۳ دقیقه وقت بیشتر صرف کنم لذا ترجیح دادم این زحمت را شما بکشید!» علامه یعنی همین! که به عنوان مثال، آنقدر زمان برایش مغتنم باشد که حتی وقت نکند نقطه کلمات مکتوباتش را بگذارد! با این حساب، آیا شخصی که تقریبا با همه فوتبالیست‌های لیگ برتری حتی آرش برهانی عکس یادگاری جدا جدا دارد و بنا به اعتراف خودش، نه تنها اغلب بازی‌های لیگ خودمان را می‌بیند، که بیشتر بازی‌های لیگ‌های خارجی را هم دنبال می‌کند «علامه» است؟! حضرات علامه از کی تا به حال این همه وقت آزاد و اوقات مازاد داشته‌اند که یک روز با سانترفوروارد استقلال بگذرانند، یک روز با هافبک دفاعی پرسپولیس و فردایش هم با جناب کی‌روش؟! یک روز مصاحبه با فلان مجله، یک روز مصاحبه با فلان روزنامه زرد و فردایش هم گفت‌وگو با فلان سایت؟! آن هم با سئوالاتی از این دست که از کدام بازیگر سینما بیشتر خوشت می‌آید؟! چند وقت پیش عالیجناب با هدفی غیر اخلاقی که حتی صدای جماعتی از مدعیان اصلاحات را هم درآورد، به فردی لقب علامه داد! اگر علامه شدن این همه راحت است، چرا خود عالیجناب، علامه نباشند؟! واقعا اگر علامه شدن، این همه آسان شده که تو، هم می‌توانی بیست‌چهاری با بازیکنان فوتبال بپری، هم بیست‌چهاری با بازیگران سینما؛ به طوری که در گوگل، بیش از تصاویر علمی و عالمانه، عکس‌هایت با ستاره‌ها باشد، تو بگذار ما علامه‌ای هم داشته باشیم به نام «ع ل ا م ه ع ا ل ی ج ن ا ب» که حتی نداند ۲۴ بزرگ‌تر است یا ۱۳!

نکته دوم: چه در خبرگان، چه در مجلس، شورای محترم نگهبان به شماری از نامزدهای اصولگرا اذن نامزدی نداد اما «خدایا! من راضی به رضای تو هستم» عنصر انقلابی کجا و خط و نشان کشیدن برای نهادهای قانونی کشور کجا؟! اینکه تو حتی بعد از عدم احراز یا حتی رد صلاحیت، باز هم از در منطق و اخلاق و ادب وارد شوی کجا، این کجا که همچنان بر مدار فتنه بچرخی، آن هم در شرایطی که شورای نگهبان بنا به هر دلیلی صلاحیت تو را تأیید کرده است؟! واقعا رفتار متمدنانه کجا، رفتار متوحشانه کجا؟! فتنه آنقدرها هم که بعضی فکر می‌کنند کار سختی نیست! و صدالبته زیر بار اختلاف ناچیز هفت‌دهم درصدی نرفتن، بسیار آسان‌تر است تا دبه درآوردن در برابر اختلاف فاحش ۲۴ و ۱۳! باورم هست همچنان‌که تبریک زودهنگام رقبای اصولگرای فرد پیروز انتخابات ۹۲ در تاریخ ماندگار شد، رفتار متین اصولگرایان محترمی که با نظر مثبت شورای نگهبان مواجه نشدند هم ثبت خواهد شد در تاریخ. آیت‌الله صدیقی، حجت‌الاسلام رسایی و… در مقام عمل نشان دادند برخلاف طلبکاران از خمینی و ملت، حقیقتا خود را مدیون امام و در دین این ملت همیشه در صحنه می‌دانند و هرگز اینگونه نیست که حکایت بعضی‌ها، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را به شرط میز و صندلی بخواهند! از قضا در مقوله قانون هم، اوج قانون‌گرایی آنجاست که قانون روی نام تو خط قرمز بکشد، تو اما باز اطاعت کنی قانون را.

*** *** ***

روز پنجشنبه… زنده باد ملت ایران که خود را برای خمینی می‌خواهد، نه خمینی را برای خود! بعضی‌ها خمینی را به نفع خود تفسیر می‌کنند و جوری تفسیر می‌کنند کأنه نوادگان امام، بیشتر از خود امام «بیت امام» محسوب می‌شوند! روز پنجشنبه… مادر شهیدی را می‌شناسم که عصازنان به جمع راهپیمایی‌کنندگان پیوست، در حالی که عصر همان روز رفت بهشت زهرا تا چندمین سالگرد شهادت جگرگوشه‌اش در عملیات والفجر ۸ را گرامی بدارد. روز پنجشنبه… پدر شهیدی را می‌شناسم که صبح آمده بود راهپیمایی و بعد از ظهر باید آماده می‌شد تا مراسم چهلم شهیدش را -که از جمله شهدای مدافع حرم بود- در یکی از این مساجد جنوب شهر برگزار کند. روز پنجشنبه… اما روز پنجشنبه راستش را بخواهید من نتوانستم در راهپیمایی شرکت کنم، چرا که در میان این همه نوه و نتیجه، عاقبت یکی باید در خانه می‌بود تا مراقب مادربزرگ و پدربزرگ باشد. از فرط پیری، ۲ سالی می‌شود که دیگر هیچ رقمه قادر نیستند در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند. چه می‌گویم که حتی برای برداشتن چند قدم کوتاه هم، یکی باید کمک‌حال‌شان باشد. با «عزیز» و «بابابزرگ» نشسته بودیم در خانه و داشتیم تصاویر حضور ملت را نگاه می‌کردیم. یک آن دوربین، زوم کرد روی یک مرد! پدربزرگ گفت: «این قاسم سلیمانی است!» گفتم: «نه بابابزرگ! شبیه‌اش بود اما خودشان نبودند!» هر چند ساعاتی بعد از طریق رسانه‌ها متوجه حضور سردار در راهپیمایی شدم! خلاصه! داشتیم تلویزیون نگاه می‌کردیم و همان‌طور حرف می‌زدیم که نمی‌دانم چی شد برداشتم به «عزیز» گفتم: «راستی! آقای حاتمی‌کیا قرار است بزودی فیلم سینمایی جاده اهواز-خرمشهر را بسازد». «عزیز» جواب داد: «پسر من در همین جاده شهید شده اما تو هر وقت آقای حاتمی‌کیا را دیدی، از قول یک مادر شهید جاده اهواز-خرمشهر به ایشان بگو؛ الان وقت ساختن فیلمی درباره جاده شهادت همین شهدای مدافع حرم است که این بچه‌ها، خودبه‌خدایی از بچه‌های ما غریب‌ترند!» روز پنجشنبه… همین جمع بزرگ، باید دست‌شان اسلحه می‌بود، اگر شیربچه‌های حاج‌قاسم، دشمن ملعون را در همان بیرون مرزها نگه نمی‌داشتند. روز پنجشنبه… دلم سوخت برای آن دختر خردسالی که پدرش همین چند هفته پیش در حلب به شهادت رسید و این، اولین ۲۲ بهمنی است که پدر نیست تا او را قلمدوش بگیرد. آهای نامزدهایی که دوفردای دیگر، عکس‌تان را می‌زنید بر در و دیوار شهر! در و دیوار شهر مزین است به تصاویر شهدای حرم! لااقل عکس‌های کوچک‌تری از خودتان کار کنید! خیلی کوچک! رسالت بزرگی روی دوش شماست! خیلی بزرگ! روز پنجشنبه… زنده باد ملت ایران که «سمت خدا» ایستاده است!

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. یا حسین می‌گوید:

    به نام خدای شهیدان

    «آهای نامزدهایی که دوفردای دیگر، عکس‌تان را می‌زنید بر در و دیوار شهر! در و دیوار شهر مزین است به تصاویر شهدای حرم! لااقل عکس‌های کوچک‌تری از خودتان کار کنید! خیلی کوچک! رسالت بزرگی روی دوش شماست! خیلی بزرگ!»
    همیشه بند آخر متن‌‌هات ی چیز دیگه‌ است…

  2. برف و آفتاب می‌گوید:

    بعضی‌ها لقب دادن‌شون هم مثل «نشان» دادن‌شون می‌مونه؛ کشکی!

  3. برف و آفتاب می‌گوید:

    خاطره‌ی پدربزرگ هم لابد باشد برای وقتی دیگر…
    http://www.ghadiany.ir/1394/25636/comment-page-1#comment-182053

  4. آذربایجانی می‌گوید:

    «روز پنجشنبه… دلم سوخت برای آن دختر خردسالی که پدرش همین چند هفته پیش در حلب به شهادت رسید و این، اولین ۲۲ بهمنی است که پدر نیست تا او را قلمدوش بگیرد.»
    باز هم آخرش اشک ما را درآوردی…

  5. چشم‌انتظار می‌گوید:

    پنجشنبه باز هم ملت بصیر به عالیجناب و امثالهم یادآوری بصیرت کردند…
    و امروز جمعه؛ بعضی عالیجنابان متوهم، در سیمای جمهوری اسلامی افاضاتی داشتند از سر غرور و البته به رنگ فتنه؛
    «نظرات من همان‌هایی است که جمهورى اسلامى براى آن شکل گرفت!… تهمت و دروغگویى و درگیرى در جامعه زیاد شده است!… نقاط ضعفى مثل رد صلاحیت‌ها در انتخابات وجود دارد!»

  6. چشم‌انتظار می‌گوید:

    شما راهپیمایی نرفتید، لیکن اگه ثوابتون بیشتر از بقیه نباشه، کمتر هم نیست…
    کمک به مادربزرگ و پدربزرگ…
    اونم با طعم شنیدن خاطره از پدربزگ، اونم با امام، اونم واقعی، نه جعلی! اونم نه تو خواب، بلکه تو بیداری!

  7. Ali.l می‌گوید:

    افاضات عالیجناب
    http://goo.gl/RySSvB

  8. بیست و شیشی می‌گوید:

    «با این حساب، آیا شخصی که تقریبا با همه فوتبالیست‌های لیگ برتری حتی آرش برهانی عکس یادگاری جدا جدا دارد و بنا به اعتراف خودش، نه تنها اغلب بازی‌های لیگ خودمان را می‌بیند، که بیشتر بازی‌های لیگ‌های خارجی را هم دنبال می‌کند «علامه» است؟!»

    آرش برهانی! 🙂

  9. رهگذر می‌گوید:

    حاجی یه مقداری این دم انتخاباتی رو سئوالای ما هم وقت بذار خواهشا!
    الان هاشمی لیست داده برای خبرگان
    توش هم امامی کاشانی هست، هم موحدی کرمانی، هم ری‌شهری، هم…
    اون خودشو به این بزرگواران وصل کرده یا اینکه قرابت خاصی فی‌مابینهم! هست؟

    یه روشنگری کن برامون…

  10. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    حاجی دمت‌گرم!
    میونه راه بودیم و چقدر غم عجیبی بود وقتی شعار «در بهار آزادی، جای شهدا خالی» بلند شد…
    ما یکپارچه شعار بودیم و آنها یکپارچه عمل…

  11. ناشناس می‌گوید:

    «زنده باد ملت ایران که «سمت خدا» ایستاده است!»
    و زنده باد حسین قدیانی که به بهونه بعضی اختلافات و بعضی افتراها از ناحیه دوستان خودی، دفاع واقع‌بینانه و درست از عناصر انقلابی و حزب‌اللهی رو تعطیل نمی‌کنه…
    نکته دوم متن، برای من از این جهت هم آموزنده و زیبا بود…
    هر چند که همیشه با شنیدن اسم جناب آقای رسایی یاد این طنز بسیار جالب می‌افتم؛
    http://www.ghadiany.ir/1390/10749

  12. قاصدک منتظر می‌گوید:

    هر خاکی، تربت کربلا نمی‌شه!
    هر آبی، آب زمزم نمی‌شه!
    هر کسی که عبا و عمامه داشت، علامه نمی‌شه!
    .
    علامه بودن خصوصیات خاص و خلوص ذات می‌طلبه!
    .
    و اگر علامه بودن به این راحتی، با واژه‌بازی بی‌کارها کسب بشه؛
    می‌شه کرکس رو جای کفتر نشوند…
    روباه رو علامه‌ترین نامید…
    و تزویر و ریا رو اصل دین…
    .
    .
    در بزرگراه زندگی…
    در راه کسب معرفت و درک حقیقت…
    شاهراه اصلی را شهدا رفتند که از بین کوچه‌های عالَم، پلاک بینش را یافتند و تا خدا پرواز کردند!

  13. پیرمرد می‌گوید:

    راستی! بالاخره عرض ارادت بنده به محضر «عزیز» رسید؟
    ان‌شاءالله سایه این عزیزان، که برکت این نظام هستند، بر سر همه ما مستدام باقی بماند.

  14. «همه چی خوب هست!» می‌گوید:
  15. مجتبی ق می‌گوید:

    جالبناکه که همه چی رو به هم وصل می‌کنید، بعد نتیجه منطقی‌ام ازش بیرون میاد!
    متن خوبی بود؛ فقط این حاتمی‌کیای آخرش رو بیشتر کنید. بنده خدا داره یه تنه جور مقابله با سینمای روشنفکرنماها رو می‌کشه!

  16. مجید قمی می‌گوید:

    سلام
    عالی بود متن و لذت‌بخش.
    خداوند بابابزرگ و عزیز را برای‌تان حفظ کند ولی نکته و تذکر عزیزتان خیلی بجا و ریزبینانه و واقعا هنرمندانه بود.

  17. برف و آفتاب می‌گوید:

    خوشم میاد تو هم می‌دونی برای اینکه مردم بهت رأی بدن مجبوری تظاهر کنی که طرفدار آقای مایی! 😉

  18. ناشناس می‌گوید:

    با «مجتبی ق» موافقم!
    واقعا دم حاتمی‌کیا گرم…

  19. شیدا می‌گوید:

    چه پنج‌شنبه پر برکتى…
    زنده باد «ملت ایران» که سمت خدا ایستاده است!

  20. شاگرد آقا می‌گوید:

    حاج حسین سلام…
    چرا شلوغش کردی؟ به نظر من سیدحسن علامه است چون اگه یادت باشه در برنامه نود چنان با اطلاعات به روزش در زمینه فوتبال عادل فردوسی‌پور شوکه شد که جایی برداشت گفت از شما می‌شود به عنوان کار‌شناس ورزشی برنامه‌ها هم استفاده کرد!
    آیا کسی که فردوسی‌پور بهش این جوری میگه، علامه نیست؟
    سیدحسن خمینی البته این را هم گفت که برای در جریان اتفاقات فوتبال بودن هر هفته بخش‌هایی از برنامه نود را می‌بینیم و حتی می‌دانست که هفته گذشته برنامه نود کوتاه بوده و زود به پایان رسیده است!
    حاج حسین!
    سیدحسن وقت نداشته همه برنامه نود رو ببینه! فقط بخشهایی از اونو می‌بینه، مثل همون نقطه که علامه نذاشته! 🙂
    به هر حال به نظر من سیدحسن علامه هست در فیفا!

  21. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    احسنت! بسیار زیبا…
    آقا من هر چی در تاریخ مداقه! می‌کنم، بیشتر متوجه شباهت عصر خودمون با عصر علی علیه السلام می‌شم.
    اصلا همه شخصیت‌ها در مقایس کوچکتر بازسازی شدن!
    معاویه، ابوموسی اشعری، مالک اشتر، زبیر، ابن زبیر، عایشه و…
    خداییش درست می‌گم یا توهمه؟!

  22. علی می‌گوید:

    توصیف جالبی از شما در این خبر خوندم و متوجه شدم که عده زیادی مثل من نوشته‌های مضحک شما رو به قصد شاد شدن و خوندن جوک دنبال می‌کنن!
    http://www.entekhab.ir/fa/news/252317

  23. مهدی می‌گوید:

    چگونه است که وقتی رهبر انقلاب از فیلم‌هایی که دیده حرف می‌زنند آن را به پای چند بعدی بودن ایشان می‌نویسید؟!

  24. خوار چشم شماها می‌گوید:

    فکر کنم بهترین جواب برات اینه که «… نگو برادر!»

  25. پیرمرد می‌گوید:

    علی!
    من، هم خنده‌ام گرفت و هم متأسف شدم!
    خنده به خاطر راه‌زنانی که با گزینش یک قسمت از متن، آن را کاملا ناشیانه تحریف می‌کنند و اسم خود را خبرنامه هم می‌گذارند! و تأسف برای سیدحسن که آنقدر خود را پایین آورده که مورد سوء استفاده هر دسته و گروهی قرار می‌گیرد!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    چه شلوغش کردن! 🙂
    http://www.entekhab.ir/fa/news/252317

    از همه بامزه‌تر، این سایت مبادی آداب «پارسینه» است که نوشته من پرسپولیسی دوآتشه هستم!! 🙂
    http://www.parsine.com/fa/print/274161

  26. سیداحمد می‌گوید:

    خیلی هم عالی و دلچسب!
    احسنت به این قلم روان و جذاب و دشمن‌سوز!

  27. سیداحمد می‌گوید:

    شلوغش نکنن چه کار کنن؟
    علامه‌شون از ترس تجدیدی، تو امتحان شرکت نکرد!

    فکر کن اگر شرکت می‌کرد و رد می‌شد، بعضی‌ها باید ایران رو به مقصدی نامعلوم ترک می‌کردن!
    حالا لااقل می‌تونن ۴ تا توجیه آبکی و دوزاری داشته باشن!

  28. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    این متن از سر علامه نبودن این بابا هم زیاد بود!
    «پارسینه» واقعا از «لازم به ذکر است» به بعد رو مزخرف گفته! 🙂

  29. بجستان می‌گوید:

    خیلی مخلصیم حاج حسین
    دمت گرم

  30. سیده زهرا می‌گوید:

    اون وقت شما فحاشی‌هایى که جناب رسایى در طى این سالها از تریبون مجلس مى‌کردند رو نشنیده بودید که اینقدر الان از تمکین ایشون به قانون دم مى‌زنید؟

  31. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    سیده زهرا!
    «انصاف» یعنی:
    به وقتش انتقاد درست از رفتار بعضی دوستان (اونا رو البته شما حتما نمی‌خونید!) و به وقتش حمایت درست…
    در ضمن، گفتی «فحاشی» نمی‌دونم چرا یاد علی مطهری افتادم همین‌طوری الکی! 🙂

  32. ح ق می‌گوید:

    «علامه یعنی عالمی که در اغلب علوم حوزوی صاحب‌نظر و در علوم مختلف و بعضا بی‌نسبت با هم، حقیقتا عالم باشد. سال‌ها صاحب کرسی تدریس در این علوم بوده و آثار و تألیفات متعدد و مطرح داشته باشد. منتهای مراتب در حوزه به صرف اینکه یک عالم چندین علم را در حد جامعی فراگرفته و تدریس کند، به او علامه نمی‌گویند. یعنی علاوه بر عالم بودن به علوم مختلف، علامه باید واجد خصوصیاتی خاص و منحصربه‌فرد نیز باشد تا واقعا علامه خوانده شود. به‌عنوان نمونه علامه جلیل‌القدر آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی، فقط از آن جهت علامه خوانده نمی‌شوند که در علوم فراوانی صاحب رأی و نظر هستند، بلکه به لحاظ شخصی و شخصیتی هم آنقدری از ویژگی‌های ممتاز را دارا هستند که متفق‌القول «علامه» خوانده شوند، آن هم «علامه ذوالفنون». از همین زاویه است که بزرگواری مثل علامه طباطبایی می‌فرمایند: «من حساب کردم دیدم اگر بخواهم نقطه کلمات را هم بگذارم، برای هر صفحه باید حدود ۲ یا ۳ دقیقه وقت بیشتر صرف کنم لذا ترجیح دادم این زحمت را شما بکشید!» علامه یعنی همین! که به عنوان مثال، آنقدر زمان برایش مغتنم باشد که حتی وقت نکند نقطه کلمات مکتوباتش را بگذارد! با این حساب، آیا شخصی که تقریبا با همه فوتبالیست‌های لیگ برتری حتی آرش برهانی عکس یادگاری جدا جدا دارد و بنا به اعتراف خودش، نه تنها اغلب بازی‌های لیگ خودمان را می‌بیند، که بیشتر بازی‌های لیگ‌های خارجی را هم دنبال می‌کند «علامه» است؟! حضرات علامه از کی تا به حال این همه وقت آزاد و اوقات مازاد داشته‌اند که یک روز با سانترفوروارد استقلال بگذرانند، یک روز با هافبک دفاعی پرسپولیس و فردایش هم با جناب کی‌روش؟! یک روز مصاحبه با فلان مجله، یک روز مصاحبه با فلان روزنامه زرد و فردایش هم گفت‌وگو با فلان سایت؟! آن هم با سئوالاتی از این دست که از کدام بازیگر سینما بیشتر خوشت می‌آید؟! چند وقت پیش عالیجناب با هدفی غیر اخلاقی که حتی صدای جماعتی از مدعیان اصلاحات را هم درآورد، به فردی لقب علامه داد! اگر علامه شدن این همه راحت است، چرا خود عالیجناب، علامه نباشند؟! واقعا اگر علامه شدن، این همه آسان شده که تو، هم می‌توانی بیست‌چهاری با بازیکنان فوتبال بپری، هم بیست‌چهاری با بازیگران سینما؛ به طوری که در گوگل، بیش از تصاویر علمی و عالمانه، عکس‌هایت با ستاره‌ها باشد، تو بگذار ما علامه‌ای هم داشته باشیم به نام «ع ل ا م ه ع ا ل ی ج ن ا ب» که حتی نداند ۲۴ بزرگ‌تر است یا ۱۳!»

    جنجال مضحک و در عین حال زشت و غیر اخلاقی ایجاد شده درباره این متن، مثل این می‌ماند که بگویی خداوند در قرآن فرموده؛ «وای بر نمازگزاران» لذا از نظر خداوند نباید نماز خواند! 🙂
    و باز این جنجال مثل این می‌ماند که مدعی شوی از نظر حسین قدیانی، هر علامه‌ای که نقطه کلمات مکتوباتش را بگذارد، هرگز علامه محسوب نمی‌شود! 🙂
    و باز این جنجال مثل این می‌ماند که ادعا کنی چون فلان روحانی هیچ عکسی با آرش برهانی ندارد، اصلا هیچ عکسی با هیچ فوتبالیستی ندارد، حتما از نظر نویسنده وطن امروز، علامه محسوب می‌شود! 🙂
    و باز این جنجال مثل این می‌ماند که برداری بگویی چون حضرت امام با فلان فوتبالیست عکس دارد، وقت برای ایشان، هرگز چیز مغتنمی نیست آنطور که حسین قدیانی استدلال می‌کند! 🙂
    … و هر چند که به نیکی گفته شده «در مثل مناقشه نیست» اما از «قلب مریض» بیش از این نمی‌توان توقع داشت!
    صدالبته از «شارلاتانیسم رسانه‌ای» که به مقدسات عالم هم رحم ندارد، نمی‌توان متقاضی این بود که همه نکته دوم این یادداشت را منتشر کند، نه بخشی از آن را! آنهم کاملا با غرض و مرض!
    برای جماعتی که روی رأی مردم در سال ۸۸ -اعم از کلیت آرا و رأی اکثریت- تیغ فتنه کشیدند، کار سختی نباید باشد تیغ کشیدن‌های این‌چنینی!
    بگذریم…

  33. مجنون‌الحسین می‌گوید:

    پس اگر «حسن» از هواداران استقلال باشد، حتما «حسین» یک پرسپولیسی دوآتشه است! 🙂

  34. برف و آفتاب می‌گوید:

    از قلب مریض و البته خنگ! 🙂

  35. فرهنگی می‌گوید:

    سلام و عرض خدا قوت آقای قدیانی؛
    سایه‏‌تون مستدام
    نفس‌تون پایدار
    قلم‌تون به ادای حق برقرار…

    این روزها تراکم کاری اجازه حضور پرشور در صحنه قطعه رو از حقیر سلب کرده.
    اما گاهی سرکی می‏‌کشم و مشتاقانه کلمات و جملات دلنشین و بصیرت افزای قطعه را در می‏‌نوردم و دوپینگ فکری، عقیدتی، سیاسی و… می‏‌کنم!
    در ضمن وطن امروزی‏‌های عزیز و بیش فعال(!) تو کانال تلگرامی‌شون، تمام مطالب جدید شما رو می‏‌گذارند.
    سرافراز باشند آنها و شما…

  36. فرهنگی می‌گوید:

    سیده زهرا!

    اون‌وقت شما فحاشی‏‌ها و گنده گویی‏‌ها و کف‏گرگی‌های علی مطهری و تغافل و تجاهل‏ عامدانه علی لاریجانی و تملق گویی‏ ارادتمندان اصلاحاتچی‏ فتنه‏‌گر و بی‏‌تفاوتی و بی‏‌غیرتی‏ جمع کثیری از دلدادگان پول و کرسی و ریاست رو در مجلس ندیدید و نشنیدید که این گونه از انتقادها و اعتراض‏‌های بجا و غیرتمندانه امثال حجت‌الاسلام رسایی بر آشفته شده‏‌اید؟!
    رسایی، صدای رسای مردم انقلابی و وطن‏‌دوست است، چه در صحن مجلس باشد، چه در غیر آن.
    صدای رسای حق، خاموش شدنی نیست…

  37. صادق حسینی می‌گوید:

    کسی هست که راجع به این مسخره بازی تأیید و رد صلاحیت‌ها توضیح بده؟
    اگر مورد تأیید بودن، چرا رد شدن؟
    اگر مردود بودن، چرا تأیید شدن؟
    چرا کسی مردم رو آدم حساب نمی‌کنه و توضیحی نمی‌ده؟
    ما فقط باید بریم رأی بدیم؟ نباید در جریان مسائل قرار بگیریم؟
    به مولا قسم اگر عشق آقا نبود، اگر عشق شهدا و نظام نبود، اصلا تو انتخابات شرکت نمی‌کردم!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق:
    هر چند اون‌چه مهمه، حفظ آقای هاشمی است و هر چند این فقط ناز و ادای عالیجناب است که خریدار داره و هر چند خیلی «هر چند»های دیگر هست که عجالتا می‌گذاریم و می‌گذریم، اما احسنت بر شما به خاطر خط آخر کامنت‌تان… البته این که چیزی نیست! اگه ی روز تصویب کردن که جهت حفظ عالیجناب، همه ملت باید صبح اول وقت برن نیاورون، ی چک از بادیگارد خاندان بخورن، شما همون خروس‌خوان برو این چک رو بخور و برگرد! دیر بری، ی دونه هم می‌زنن اون ور صورتت! 🙂

    دوستان محترم!
    از من به شما نصیحت، کلا کارهای اداری را در نظام مقدس جمهوری اسلامی، سر وقت انجام بدین! 🙂

  38. رهگذر می‌گوید:

    به لیست جامعتین اعتماد کنیم؟

  39. امیرحسین می‌گوید:

    از یه طرف لیستی واسه خبرگان ارائه می‌شه، از منتهی‌الیه راست که حضرات جنتی و یزدی و مصباح هستن توش موجوده تا منتهی‌الیه چپ امثال هاشمی و روحانی!
    از اون طرف تو تأیید صلاحیت شده‌ها فقط نهضت آزادی و مشارکت نیستن، اونها هم اگه ثبت نام می‌کردن احتمالا تأیید صلاحیت می‌شدن!
    فقط کسانی مثل رسایی اخ بودن!
    نمی‌دونم چند بار قراره از یک سوراخ گزیده بشیم و درس عبرت نگیریم، مثل اینکه خوش‌شون میاد مثل مجلس ششمی سر کار بیاد و بعد فجایعی مثل فتنه ۷۸ و… شکل بگیره تا بعدش با هزار هزینه به فکر چاره بیفتیم!
    بچه حزب‌اللهی هم چون معتقد به نظام و ولایت فقیه هست، و چون می‌دونن به خاطر اعتقادش مثل جماعت فتنه‌گر و برانداز هیچ حرفی نمی‌زنه و حرکتی انجام نمی‌ده، باید بله قربان‌گو باشه و بریزه تو خودش و خون دل بخوره.
    حالا مثلا نماینده انقلابی می‌ره تو مجلس، به امثال زنگنه رأی اعتماد می‌ده و مهم‌تر از اون در عرض ۲۰ دقیقه برجام که سرنوشت کشور بهش وابسته است رو تائید می‌کنه!!
    نمی‌دونم شاید اشتباه می‌کنم، ولی کم کم به این نتیجه می‌رسم که همه این دعواها سر لحاف ملاست!
    این روحانی هم نمی‌دونم مهره مار داره یا با پنبه سر می‌بره؟
    چی‌ کار می‌کنه که اینقدر حرفش خریدار داره؟
    اون از توافق سعدآباد تو سال ۸۲ که نظام رو راضی کرد، این از برجام و این هم از رایزنی‌ها برای تأیید صلاحیت‌ها…
    خدا آخر و عاقبت نظام رو با این مصلحت سنجی‌ها ختم به خیر کنه…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    برای خبرگان -ناظر بر کم و کیف این دوره عرض می‌کنم، نه کلا!- هیچ لزومی به رأی دادن لیستی نیست. شما گیرم به کذاب سرخه‌ای یا عالیجناب یا آقایان قمی و اسماعیلی و… نمی‌خواهین رأی بدین، خب! رأی ندین به این چند نفر. جایگزین کنین افراد دیگر رو با این افراد. حتی به نظر من، لیست مد نظر خود را تبلیغ هم کنید، خوب است و نوعی سیاست‌ورزی درست و منطقی محسوب می‌شود. این حرکت، نه تنها احتمال ورود اغیار به مجلس خبرگان رو افزایش نمی‌ده، بلکه کاهش هم می‌ده. دقت شود که این نکته رو درباره خبرگان گفتم، اون‌هم این دوره، لیکن درباره مجلس، چاره‌ای نیست الا رأی دادن به تمام لیست. بله! هر علاقمند به جریان اصولگرا ممکن است از چند نفر لیست تهیه شده، خوشش نیاید یا هیچ نشناسدشان اما هر که اگر مدعی شود من به لیست «سی منهای ۷» یا «سی منهای ۶» یا «سی منهای ۳» رأی می‌دهم، ناخواسته دارد احتمال ورود ۷ یا ۶ یا ۳ نفر از مدعیان دروغین اصلاحات رو به مجلس بیشتر می‌کند، آنهم در این شرایط و آنهم در این حال و روز! لذا و لااقل برای دوستان جریان اصولگرایی، هم حکم شرع و هم حکم بدیهی عقل است که به کل لیست رأی بدن. در این باره، باری به دوستان روزنامه گفتم که حتی «سی منهای یک» هم به عبارت اصح «سی منهای عقل» است و لا غیر!

  40. سیده زهرا می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    فکر کنم رفتید و چک کردید و ناباورانه متوجه شدید که آیت الله وحید و حضرات آیات دیگر اجتهاد سیدحسن‌آقا را تایید کرده‌اند و از روی شرمندگی کامنت بنده را حذف فرمودید.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    آقای وحید مگه آیت الله هستن؟
    البته که باید باشن!
    http://www.8deynews.com/57655/

  41. یا حق می‌گوید:

    آمریکایی‌ها بر بدن شهید مهدوی میخ کوبیدند!
    http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/1823/1/153718/0

  42. علی می‌گوید:

    صفحه یک فوق‌العاده کیهان
    خدا قوت شیرمرد حاج حسین شریعت!
    http://kayhan.ir/fa/issue/656/1
    http://kayhan.ir/fa/news/68555
    آقای قدیانی! اگر ایشون رو دیدید بگید خانواده دو شهید تشکر ویژه کردن از ایشون و براش دعا می‌کنند!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    از اونجا که خیلی دیر به دیر می‌بینم ایشون رو، امرتون رو همین الساعه به صورت پیامک انجام دادم!
    واقعا صفحه یک قشنگی است؛ خیلی زیاد!

    و اما بی‌ربط؛
    http://www.ghadiany.ir/1394/25576/comment-page-1#comment-182099

  43. حق می دهید به من می‌گوید:

    آقا این قشر جوان کی در کرسی‌های مدیریتی وارد می‌شن؟
    خدایی وقت بازنشستگی آقایان حبیبی و حداد عادل نیست؟

  44. علی می‌گوید:

    خیلی لطف کردید، واقعا ممنوم از شما. برای پدرتون فاحته‌ای خوندم… خداوند شما و همه کسانی که برای مهمترین و اصلی‌ترین میراث امام خمینی یعنی ولایت فقیه و جانشین خلف حضرت امام رهبر معظم انقلاب سینه سپر کردید رو حفظ کنه… آدم لذت می‌بره یک خانواده شهید، پیام شهدا که همون تبعیت از ولی زمان هست رو خیلی عالی درک می‌کنه و رهرو هستید ولی مواردی رو می‌بینیم طرف خانواده شهید هست و یا رزمنده بوده، نشون می‌ده راه رو به کلی گم کردن و یا بعضی‌ها فکر می‌کنند شهدا فقط با شخص امام بیعت کردند! شهدا با ولی هر زمانی بیعت کردن، شهدا با مکتب ولایت فقیه بیعت کردن… وصیت نامه شهدا موجوده… دو شهید ارزشی و حزب‌اللهی هستند در خانواده ما که شهادتشون شرح مفصلی داره و سرگذشت فوق‌العاده ای دارند… با از هم ممنوم از شما.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    اتفاقا این شما بودین که باعث لطف و خیر شدین!
    بعد مدتها ی دیالوگ با حضرت استاد داشتم ولو کوتاه و پیامکی!
    در نهایت، درود خدا بر همه شهدا بویژه ۲ شهید معزز بیت شما…

  45. سیداحمد می‌گوید:

    «برای خبرگان -ناظر بر کم و کیف این دوره عرض می‌کنم، نه کلا!- هیچ لزومی به رأی دادن لیستی نیست. شما گیرم به کذاب سرخه‌ای یا عالیجناب یا آقایان قمی و اسماعیلی و… نمی‌خواهین رأی بدین، خب! رأی ندین به این چند نفر. جایگزین کنین افراد دیگر رو با این افراد. حتی به نظر من، لیست مد نظر خود را تبلیغ هم کنید، خوب است و نوعی سیاست‌ورزی درست و منطقی محسوب می‌شود. این حرکت، نه تنها احتمال ورود اغیار به مجلس خبرگان رو افزایش نمی‌ده، بلکه کاهش هم می‌ده. دقت شود که این نکته رو درباره خبرگان گفتم، اون‌هم این دوره، لیکن درباره مجلس، چاره‌ای نیست الا رأی دادن به تمام لیست. لابد باید فهمیده باشیم که اصلاح‌طلبان فی‌الحال نه تنها در صحنه هستند، بلکه حتی در دولت هم هستند! بله! هر علاقمند به جریان اصولگرا ممکن است از چند نفر لیست تهیه شده، خوشش نیاید یا هیچ نشناسدشان اما هر که اگر مدعی شود من به لیست «سی منهای ۷» یا «سی منهای ۶» یا «سی منهای ۳» رأی می‌دهم، ناخواسته دارد احتمال ورود ۷ یا ۶ یا ۳ نفر از مدعیان دروغین اصلاحات رو به مجلس بیشتر می‌کند، آنهم در این شرایط و آنهم در این حال و روز! لذا و لااقل برای دوستان جریان اصولگرایی، هم حکم شرع و هم حکم بدیهی عقل است که به کل لیست رأی بدن. در این باره، باری به دوستان روزنامه گفتم که حتی «سی منهای یک» هم به عبارت اصح «سی منهای عقل» است و لا غیر!»

    احسنت! اندازه یه متن مجزا مفید بود داداش حسین عزیز…

  46. ناشناس می‌گوید:

    درباره مجلس، چاره‌ای نیست الا رأی دادن به تمام لیست. لابد باید فهمیده باشیم که اصلاح‌طلبان فی‌الحال نه تنها در صحنه هستند، بلکه حتی در دولت هم هستند! بله! هر علاقمند به جریان اصولگرا ممکن است از چند نفر لیست تهیه شده، خوشش نیاید یا هیچ نشناسدشان اما هر که اگر مدعی شود من به لیست «سی منهای ۷» یا «سی منهای ۶» یا «سی منهای ۳» رأی می‌دهم، ناخواسته دارد احتمال ورود ۷ یا ۶ یا ۳ نفر از مدعیان دروغین اصلاحات رو به مجلس بیشتر می‌کند، آنهم در این شرایط و آنهم در این حال و روز! لذا و لااقل برای دوستان جریان اصولگرایی، هم حکم شرع و هم حکم بدیهی عقل است که به کل لیست رأی بدن. در این باره، باری به دوستان روزنامه گفتم که حتی «سی منهای یک» هم به عبارت اصح «سی منهای عقل» است و لا غیر!

  47. سیداحمد می‌گوید:

    خیلی حال نکردیم با تأیید صلاحیت‌ها! از تأیید بعضی‌ها و رد بعضی‌های دیگه، دلخوریم! اما این دلیل بر این نیست که بخوایم غر بزنیم و برای شرکت در انتخابات، منت بذاریم سر نظام!
    اگر به غر زدن باشه، بچه‌های مدافع حرم هم می‌تونن بگن نظامی که رئیس جمهورش روحانی و وزیراش امثال زنگنه باشن، فلان!
    حس دوستانی که از سر درد دل کامنت‌هایی گذاشتن رو درک می‌کنم، ولی به هر حال ماها باید حواسمون باشه چی می‌گیم.
    به هر حال میشه از بینشون انتخاب کرد. نیت که خدایی باشه، همه چی حله!

    بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت
    سر خم می سلامت شکند اگر سبویی

  48. امیرحسین می‌گوید:

    سید جان!
    مگه حرف سر لیسته یا مشکل نفرات هستن که از بینشون بخواهیم انتخاب بکنیم یا نکنیم؟!
    حرف سر اینه که به این جماعت نباید امان داد وگرنه پاشون که به مجلس برسه دوباره می‌خوان تعارف جام زهر بکنن و با کارهاشون خون به دل حضرت آقا.
    اینا منتظر یه روزنه می‌گردن اول اختیارات رهبری رو کاهش بدن، بعد که دستشون کامل باز شد، یا جایگزین واسه رهبری پیدا کنن یا رهبری رو شورایی کنن…
    آمال و آرزوشون رو که ان‌شاءالله به گور خواهند برد؛ جز این نیست…
    این همه دست و پا زدن برای تأیید صلاحیت و علامه‌سازی هم جز برای این نیست؛ قطب‌سازی در مقابل رهبری اون هم از بیت امام!
    وقتی عالیجناب فرمانده فتنه تأیید صلاحیت می‌شه، پیاده نظام هم می‌شه، که شده.
    واقعا از یک سوراخ چند بار باید گزیده شد؟
    وقتی می‌شه از این غده سرطانی پیشگیری کرد، چه نیازی هست به شیمی درمانی که به بقیه جاها هم صدمه بزنه؟

  49. ... می‌گوید:

    علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با برگزاری یک نشست خبری اظهارات و اطلاعاتی تکان‌دهنده از فساد اقتصادی برخی مدیران دولت یازدهم مطرح کرد. او با برشمردن موارد این فساد و اشاره به جزئیات فسادهای صورت گرفته، از حسن روحانی خواست برای مبارزه با فساد سازمان‌یافته، از برادر خود حسین فریدون، دفتر خود به ریاست محمد نهاوندیان و نیز بیژن زنگنه پیگیری‌هایی را انجام دهد. زاکانی همچنین نام محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی را نیز به میان کشید و گفت او باید به خاطر دریافت مبالغ کلانی پول از فردی به نام ترقی‌جاه، پاسخگو باشد. سیروس ناصری، دلال بزرگ نفتی نیز از اسم‌هایی بود که زاکانی به آن اشاره کرد و درباره مراودات مالی و دلالی او با انگلیسی‌ها اطلاعاتی ارائه کرد!

  50. ناشناس می‌گوید:

    تا تو باشی دیگه صحبتهای رئیس جمهور رو تحریف و تقطیع نکنی برادر دلاور!

  51. علامه مرضیه می‌گوید:

    لیست نامزدهای ائتلاف اصولگرایان در سراسر کشور منتشر شد
    ائتلافی برای «معیشت، امنیت و پیشرفت» + جدول
    http://www.snn.ir/detail/News/489215/188

  52. برجک‌زنی با لباسی خاکی می‌گوید:

    آقا فرمودند مسائل اصلی فراوش نشود و انتخابات مهم است ولی اقتصاد و…
    واقعا الان همه ما بالخصوص دولتمردان همین کار را می کنن؟!

  53. عاشق سید علی می‌گوید:

    سلام……

  54. عاشق سید علی می‌گوید:

    پیامهای من کجاست؟

  55. کانون نشر احکام می‌گوید:

    اولین درس‌نامه رساله مصور جوانان…

  56. ترانه می‌گوید:

    نمی‌دونم چی بگم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.