عقربه‌های نیویورکی

وطن امروز ۱۱ مهر ۱۳۹۴

نه جناب ظریف! این یک یادداشت اتفاقی نیست! و این‌طور نیست که دستم با دکمه‌های کیبورد تصادف کرده باشد یهویی! انقلابی پای حرفش می‌ایستد! انقلابی هم می‌ایستد! بزدلی پیشه ما نیست! انقلابی وقتی «مرگ بر آمریکا» می‌گوید می‌ایستد پای این شعار! در مقام عمل! و من باز هم می‌گویم؛ اسلحه دستم بود، انتقام آیلان و علیرضا و آرمیتا را از اوبامای جلاد، جلاد همه رقمه، جلاد همه جوره، با یک گلوله می‌گرفتم! پای این شلیک هم می‌ایستادم! و بانگ برمی‌آوردم؛ «و قاتلوا ائمة ‌الکفر»!

نه جناب ظریف! دست دادن شما به اوباما اتفاقی نبود! اتفاقا جنابعالی دنبال فرصت می‌گشتید تا بعد از قائم با شک برجام، فریضه واجب سک‌سک را آنهم در راهروهای سازمان ملل به‌ جاآورید! خیال‌تان راحت شد؟ این هم از دست دادن به اوباما! و صد حیف که احترام مد نظر رئیس‌تان در کابینه به پاسپورت ایرانی برنگشت و الا با ملک سلمان هم می‌شود دست داد! با شمر! با یزید! حتی با حرمله هم می‌توان دست داد! «اتفاقی» کدام صیغه است؟ «تصادف» کدام صیغه است؟ آدم می‌تواند با خود شیطان هم دست بدهد! با خود خود شیطان! آدم این استعداد را دارد که از پشه هم کمتر باشد! که رفت در بینی نمرود! و از شن! که رفت در بینی کاخ سفید! در طبس! اما آدم چه خوب، مثل آدم بایستد پای حرفش! و تقصیر خود را گردن تقدیر نیندازد! و مرد باشد و بگوید؛ این بود تدبیر ما! رک و راست!

نه جناب ظریف! بهتر آن است راستش را بگویید! و بگویید که نسبت بعضی‌ها با شیطان بزرگ «لحمک لحمی و دمک دمی» است! چرا راستش را نمی‌گویید که اوباما و جان‌کری را دوست می‌دارید؟ همه که قرار نیست رئیس جمهور زن کشور مارادونا باشند! در سپاه حضرت رسول هم بودند کسانی که ابوسفیان را دوست داشته باشند! و ما در همین جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری داشتیم که زن نبود اما زنانه از کشور فرار کرد! واعطشای بنی‌صدر رسما کاخ سفید را مخاطب قرار داده بود! خیلی هم حالا اشکالی ندارد! همه که قرار نیست تشنه آب فرات باشند! عده‌ای هم باید باشند بلکه اجل مهلت‌شان دهد تا بگیرند در بغل اوباما را! دست دادن کافی نیست! چنان باید اوباما را در آغوش فشرد که نگرانی جلاد تحریم من‌باب سرنوشت انتخاباتی بعضی‌ها جبران شود! چنان باید رئیس جمهور آمریکا را بوسید که بوی ادوکلن اوباما حالاحالاها در بدن آدم بماند! مرد بودن فقط به جوانمردان توصیه نشده! همه باید مرد باشند! همه حتی عشاق سینه‌چاک پرزیدنت روسیاه! و نباید اینگونه باشد که بعد مصافحه، اجر عمل خود را ضایع کنیم! و بگوییم؛ یهویی بوده! شما راستش را بگو، من قول می‌دهم لااقل از آن بخش که مربوط به صداقت در کردار است، تجلیل کنم! و البته بعد، این مهم را خاطرنشان کنم که جناب ظریف! وزیر خارجه جمهوری اسلامی، واو به واو صحیفه نور خمینی بت‌شکن است، نه حضرتعالی! با این حساب، اولا شما خیلی هم حالا آدم مهمی نیستید، ثانیا بوسه فرضی شما بر لب لعل اوباما هم به عبارتی خیلی اتفاق مهمی نخواهد بود! الان و تا همین دست دادن ۶۰ ثانیه‌ای هم اصولگرایان بی‌خود شلوغش کرده‌اند! اصلش ما همه به شما بدهکاریم! شما ثابت کردی دست دادن از سر شوق و اشتیاق به رئیس جمهور آمریکا، نه تنها مرده‌ای را زنده نمی‌کند، بلکه می‌تواند همزمان باشد با فاجعه منا! و احترام کذایی هم به پاسپورت ایرانی برنگردد! و سعودی زپرتی، به شخص شخیص جنابعالی ویزا ندهد! و آن معامله را با قیمت نفت کند! و این معامله را با حجاج بیت‌الله!

نه جناب ظریف! بدهی ما به شما تمامی ندارد! شما ثابت کردید می‌توان توافقی با آمریکا بست، آنطور که اوباما می‌گوید؛ «ضامن امنیت بیشتر برای اسرائیل» اما ساختار و ساختمان تحریم‌، آنطور که جان‌کری می‌گوید؛ «باقی بماند»! شما ثابت کردید با نچرخیدن چرخ سانتریفیوژها، همچین نیست که چرخ دیگر کارخانه‌ها بچرخد! شما ثابت کردید بی‌عرضگی ادوار دولت در عرصه اقتصاد، ربطی به صنعت هسته‌ای ندارد! و اینطور نیست که با دادن هسته‌ای، دشمن، در باغ سبز، نشان اقتصاد ما دهد! شما ثابت کردید پیاده‌روی با جان‌کری، مشکل مسکن را حل نمی‌کند! و دست دادن با اوباما، قیمت خودرو را پایین نمی‌آورد! شما ثابت کردید خندیدن به اجنبی، اتفاقا مزید دشمنی اوست، نه کاهنده عداوتش! شما ثابت کردید هر چقدر بیشتر به سران کاخ سفید بخندیم، سعودی‌ وحشی‌تر می‌شود! شما ثابت کردید مذاکره با آمریکا قادر نیست شب عزای اقتصادی دولت را تبدیل به جشن عروسی کند! شما ثابت کردید وقتی دولت نمی‌تواند ۴ قلم کالا را درست توزیع کند، ناشی از بی‌تدبیری اعتدالیون است، نه «مرگ بر آمریکا»! شما ثابت کردید آمانو می‌تواند از پایگاه نظامی ما بازدید تشریفاتی اما رسمی کند، وزیر امور خارجه دولت اعتدال هم به اوباما دست بدهد، اما لغو تحریم؟ حالا بچرخ تا بچرخیم!

نه جناب ظریف! اتفاقا خوب شد به اوباما دست دادید! و اتفاقا خوب شد چون شمایی هم وزیر خارجه جمهوری اسلامی شد! فقط کاش بگویید سعودی به شما چرا ویزا نداد؟ شما که فرسنگها با «خبر مرگش» فاصله داشتید! «اخوک عبدالله»! «اخوک آل سعود»! «اخوک بشکه»! «اخوک خوک»! زرشک! آقای وزیر خارجه دولت اعتدال! من تکرار می‌کنم که این یک یادداشت اتفاقی نیست! و وزیر خارجه جمهوری اسلامی، یعنی کلمه کلمه این جمله مختصر و مفید انقلابی؛ «پاسخ، سخت خواهد بود و خشن»! عمر خود دولتها چقدر است که عمر وزارت وزیر خارجه‌ای چون شما چقدر باشد؟! اصول سیاست خارجه جمهوری اسلامی، به وقت لزوم، نه بسته به فلان حرف رئیس جمهور است، نه بسته به بهمان حرف وزیر خارجه! و صدالبته، جمله اخیر هم هرگز اتفاقی نوشته نشده! فقط با روسای جمهور بود، ما الان همه باید جاسوس سیا می‌شدیم! و فقط به حضرتعالی بود، ما الان باید همه دست در دست اوباما می‌گذاشتیم!

نه جناب ظریف! از سر احساس نبود که خمینی گفت؛ «از هر که بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت»! روح خدا، نه اتفاقی سخن می‌گفت، نه تصادفی رفتار می‌کرد! آن ابرمرد، همین امروز را می‌دید که علیه سعودی، آن همه با خشم موضع می‌گرفت! و ما فرزندان خمینی هستیم! ما اتفاقی تیتر نزدیم؛ «خبر مرگش»! ما پای تیترمان ایستاده‌ایم! و شما را توصیه می‌کنیم به ایستادن پای دستی که به اوباما دادید! این هم شد حکایت آن تلفن کذایی سال پیش؟! دولت محترم شعارش «تقدیر» بود یا «تدبیر»؟! اشبه‌الناس به آن فرد قبلی، همین فرد فعلی است؛ واگذاری امور به اجنه، یعنی همین واگذاری امور به اتفاق و تصادف! اگر دیروز دست دادن به اجنه، امور را تدبیر نکرد، امروز هم کاری از دست دادن به اجانب، آنهم یهویی ساخته نیست!

نه جناب ظریف! اگر رئیس جمهور قبل فقط یک بار وزیر خارجه خود را در حین مأموریت از کار برکنار کرد، مع‌الاسف رئیس جمهور فعلی این کار را با حضرتعالی چند بار کرده! سیاست «مدارا با دشمن، تندی با دوست» بارها حضرتعالی را در حین مأموریت، از کار برکنار کرده! شما آن روز که مشغول پیاده‌روی با جان‌کری شدید، از وزیر خارجه جمهوری اسلامی تبدیل به فقط وزیر خارجه دولت اعتدال شدید! و آن روز هم که با اوباما دست دادید! و آن روز هم که ویزای‌تان را سعودی صادر نکرد! و بسیاری روزهای دیگر! زین سبب است که نوشتم؛ «شما خیلی هم حالا مهم نیستید»! با این همه، فرض است بر شما، لااقل حرمت آن ۴ تا حمایت مشروط بزرگان از خود را نگه‌ دارید! که صدالبته این حمایتهای مشروط از خیلی‌ها بوده!

نه جناب ظریف! هر ثانیه آن ۶۰ ثانیه مصافحه شما با اوباما، دهها حج‌گزار ایرانی مشغول جان باختن بودند! شگفتا! سعودی هم بر بی‌تدبیری خود، نام «اتفاق» گذاشته! و من شک ندارم، آنجا و آن لحظه، شما وزیر خارجه دولت اعتدال بودید و بس! و نه وزیر خارجه انقلاب خمینی! و نه وزیر خارجه «از آل سعود نخواهیم گذشت»! می‌دانم! خیمه حجاج در صحرای منا، خالی بود! و زرق و برق سازمان ملل را نداشت! می‌دانم! حجاج بیت‌‌الله‌الحرام، لباسی به تن نداشتند الا احرامی سپید، به رنگ کفن! اما با خط اتوی شلوار پرزیدنت وحشی، می‌شود باز هم سر هزاران طفل معصوم را برید! و سر ابنای بشر کلاه گذاشت! می‌دانم! دست حجاج، تنها چند سنگ بود که بر صورت شیطان بزنند! و رمی جمرات به جاآوردند! اما دست شما، درست در همان لحظه، در دست شیطان بود! شیطان بزرگ! می‌دانم! و این را هم خوب می‌دانم که شما با «الفبای تدبیر» بیگانه‌اید و اصلا در آن حد نیستید که بخواهم بنویسم؛ «با الفبای مبارزه بیگانه هستید»! شما و مبارزه؟

نه جناب ظریف! دفعه بعد ۶۰ ثانیه را بکنید یک ساعت! از قبل هم خواهش می‌کنم برنامه‌ریزی کنید! اصلش اعتدال یعنی همین که حاجی جمهوری اسلامی در آغوش خدا باشد و وزیر خارجه دولت اعتدال در آغوش کدخدا! عاقبت، همه که نباید «حج» بروند؛ عده‌ای هم باید «کج» بروند! گفت: «بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا»! آقای وزیر خارجه دولت اعتدال! به خدا راضی نیستیم دفعه بعد، اعمال مصافحه با شیطان بزرگ را نیمه کاره رها کنید! ما اما زمان خود را به وقت صاحب‌الزمان تنظیم کرده‌ایم! و این همه را «نشانه» می‌دانیم! ساعتهای دوزمانه، عقربه‌های نیویورکی، کلاس کار انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود را پایین می‌آورند! ساعت ما فقط یک زمان را نشان می‌دهد! شما راحت باش آقای ظریف! و به هر که می‌خواهی دست بده… تشریفاتی! یهویی! اتفاقی! تصادفی!

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. «ی‌وون‌ه‌ی «آ«آش‌ی می‌گوید:

    اعوذ بالله من الشیطان «العظیم»!

  2. برف و آفتاب می‌گوید:

    خصوصی

    دیوونه داداشی چرا لکنت زبان گرفته؟ 🙂

  3. برف و آفتاب می‌گوید:

    واقعا انتظار دارند کسی باور کنه وقتی می‌گن اتفاقی بود؟!
    لعنت خدا بر دروغ‌گو!

  4. برف و آفتاب می‌گوید:

    «اتفاقا جنابعالی مترصد فرصت می‌گشتید» اشتباه نیست؟

  5. ع.ح.ق می‌گوید:

    واقعا عجیب زمانی شده…
    همه چیز در ظاهر که بنگریم بر خلاف برند جمهوری اسلامی است…
    ولی در پایان با درایت ناخدای کشتی انقلاب، هر نوع حیله کدخدایی که دیگر هم نیست به نفع انقلاب حضرت حجت عجل‌الله تمام می‌شود…
    عجیب زمانی شده است…
    اللهم عجل لولیک الفرج

  6. سمیه می‌گوید:

    جناب قدیانی!
    می‌شه خواهش کنم وبلاگ رو در اسرع وقت در صفحه «۰۶ : ۲۰» به روز کنید؟
    دود سیگار مرحوم طالقانی و مرحوم جلال خفه‌مون کرد به خدا!

  7. «ی‌وون‌ه‌ی «آ«آش‌ی می‌گوید:

    و تفألی اتفاقی!!

    حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
    آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت

    افشای راز خلوتیان خواست کرد شمع
    شکر خدا که سر دلش در زبان گرفت

    زین آتش نهفته که در سینه‌ی من است
    خورشید شعله‌ای‌ست که در آسمان گرفت

    می‌خواست گل که دم زند از رنگ و بوی دوست
    از غیرت صبا، نفسش در دهان گرفت

    آسوده بر کنار چو پرگار می‌شدم
    دوران چو نقطه عاقبتم در میان گرفت

    آن روز شوق ساغر می خرمنم بسوخت
    کاتش ز عکس عارض ساقی در آن گرفت

    خواهم شدن به کوی مغان آستین فشان
    زین فتنه‌ها که دامن آخرزمان گرفت

    می خور که هر که آخر کار جهان بدید
    از غم سبک برآمد و رطل گران گرفت

    بر برگ گل به خون شقایق نوشته‌اند
    کان کس که پخته شد می چون ارغوان گرفت

    حافظ چو آب لطف ز نظم تو می‌چکد
    حاسد چگونه نکته تواند بر آن گرفت
    .
    .
    .
    آری، «این یک یادداشت اتفاقی نیست!»
    خط از علیرضا و آرمیتا و آیلان گرفت…

  8. دانشجو می‌گوید:

    داداش حسین
    عجب متن شجاعانه ای نوشتی!
    احسنت
    اما ای کاش لازم نبود در برابر کسانی شجاع باشیم که فرمون حرکت این کشور دستشونه…

  9. یا حسین می‌گوید:

    آآآآآآآییییییییییی خمینی کجایی که بزنی تو دهن این نامردا؟؟
    تازه برای دست دادن با شیطان از امام علی هم روایت پیدا می‌کنند این نفوذی‌ها!!
    واقعا از آخرالزمان هم گذشته…

  10. یا حسین می‌گوید:

    http://s6.uplod.ir/i/00685/hjxt98cqg1fv.jpg

    یکی پاشو برای خدا میده… یکی دستشو به شیطان میده!

  11. ناشناس می‌گوید:

    هر چه که بر سر و کله خودتان بزنید کسی دلسوزی‌تان را باور نمی‌کند.
    شماها که برای گرفتن عکس با مدیر کل آژانس از سر و کول هم بالا می‌روید دم از شجاعت نزنید.
    منظورم رییس روزی‌نامه‌تان است و شرکا…

  12. سیداحمد می‌گوید:

    «نه جناب ظریف! دست دادن شما به اوباما اتفاقی نبود! اتفاقا جنابعالی دنبال فرصت می‌گشتید تا بعد از قائم با شک برجام، فریضه واجب سک‌سک را آنهم در راهروهای سازمان ملل به‌ جاآورید! خیال‌تان راحت شد؟ این هم از دست دادن به اوباما! و صد حیف که احترام مد نظر رئیس‌تان در کابینه به پاسپورت ایرانی برنگشت و الا با ملک سلمان هم می‌شود دست داد! با شمر! با یزید! حتی با حرمله هم می‌توان دست داد! «اتفاقی» کدام صیغه است؟ «تصادف» کدام صیغه است؟ آدم می‌تواند با خود شیطان هم دست بدهد! آدم این استعداد را دارد که از پشه هم کمتر باشد! که رفت در بینی نمرود! و از شن! که رفت در بینی کاخ سفید! در طبس! اما آدم چه خوب، مثل آدم بایستد پای حرفش! و تقصیر خود را گردن تقدیر نیندازد! و مرد باشد و بگوید؛ این بود تدبیر ما! رک و راست!»

  13. سیداحمد می‌گوید:

    «جناب ظریف! وزیر خارجه جمهوری اسلامی، واو به واو صحیفه نور خمینی بت‌شکن است، نه حضرتعالی! با این حساب، اولا شما خیلی هم حالا آدم مهمی نیستید، ثانیا بوسه فرضی شما بر لب لعل اوباما هم به عبارتی خیلی اتفاق مهمی نخواهد بود! الان و تا همین دست دادن ۶۰ ثانیه‌ای هم اصولگرایان بی‌خود شلوغش کرده‌اند! اصلش ما همه به شما بدهکاریم! شما ثابت کردی دست دادن از سر شوق و اشتیاق به رئیس جمهور آمریکا، نه تنها مرده‌ای را زنده نمی‌کند، بلکه می‌تواند همزمان باشد با فاجعه منا! و احترام کذایی هم به پاسپورت ایرانی برنگردد! و سعودی زپرتی، به شخص شخیص جنابعالی ویزا ندهد! و آن معامله را با قیمت نفت کند! و این معامله را با حجاج بیت‌الله!»

    احسنت!

  14. سیداحمد می‌گوید:

    نه جناب ظریف! اتفاقا خوب شد به اوباما دست دادید! و اتفاقا خوب شد چون شمایی هم وزیر خارجه جمهوری اسلامی شد! فقط کاش بگویید سعودی به شما چرا ویزا نداد؟ شما که فرسنگها با «خبر مرگش» فاصله داشتید! «اخوک عبدالله»! «اخوک آل سعود»! «اخوک بشکه»! «اخوک خوک»! زرشک! آقای وزیر خارجه دولت اعتدال! من تکرار می‌کنم که این یک یادداشت اتفاقی نیست! و وزیر خارجه جمهوری اسلامی، یعنی کلمه کلمه این جمله مختصر و مفید انقلابی؛ «پاسخ، سخت خواهد بود و خشن»

    ماشاءالله…

  15. سیداحمد می‌گوید:

    «نه جناب ظریف! هر ثانیه آن ۶۰ ثانیه مصافحه شما با اوباما، دهها حج‌گزار ایرانی مشغول جان باختن بودند! شگفتا! سعودی هم بر بی‌تدبیری خود، نام «اتفاق» گذاشته! و من شک ندارم، آنجا و آن لحظه، شما وزیر خارجه دولت اعتدال بودید و بس! و نه وزیر خارجه انقلاب خمینی! و نه وزیر خارجه «از آل سعود نخواهیم گذشت»! می‌دانم! خیمه حجاج در صحرای منا، خالی بود! و زرق و برق سازمان ملل را نداشت! می‌دانم! حجاج بیت‌‌الله‌الحرام، لباسی به تن نداشتند الا احرامی سپید، به رنگ کفن! اما با خط اتوی شلوار پرزیدنت وحشی، می‌شود باز هم سر هزاران طفل معصوم را برید! و سر ابنای بشر کلاه گذاشت! می‌دانم! دست حجاج، تنها چند سنگ بود که بر صورت شیطان بزنند! و رمی جمرات به جاآوردند! اما دست شما، درست در همان لحظه، در دست شیطان بود! شیطان بزرگ! می‌دانم! و این را هم خوب می‌دانم که شما با «الفبای تدبیر» بیگانه‌اید و اصلا در آن حد نیستید که بخواهم بنویسم؛ «با الفبای مبارزه بیگانه هستید»! شما و مبارزه؟»

  16. سیداحمد می‌گوید:

    «عاقبت، همه که نباید «حج» بروند؛ عده‌ای هم باید «کج» بروند!»

  17. سیداحمد می‌گوید:

    عالی بود این مطلب انقلابی و دلنشین…

    حال دلم خرابه و صفا کردم با بند بند این مطلب!

  18. سیداحمد می‌گوید:

    رئیس‌جمهورمون کجاست؟
    خفه خون مرگ گرفته؟
    کجاست دیپلماسی فعالشون؟

    لعنت خدا بر…

  19. گفت و شنود می‌گوید:

    دلارهای نفتی!

    گفت: روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار یک گزارش مستند از بحران‌های عربستان نوشته است، حکومت آل‌سعود در آستانه فروپاشی است.
    گفتم: دیکتاتوری قرون وسطایی، نوکری آشکار برای آمریکا و اسرائیل، قتل عام مردم مظلوم یمن، بی‌کفایتی در اداره حرمین‌شریف، حمایت مالی از تروریست‌های وحشی داعش، جنایت اخیر منا و… دیگر جایی برای ادامه حاکمیت آل‌سعود باقی نمی‌گذارد.
    گفت: گاردین نوشته است، آل‌سعود تاکنون با دلارهای نفتی و باج‌دادن به غربی‌ها مانع سقوط خود بود ولی امروزه دیگر از دلارهای نفتی هم کاری ساخته نیست و آمریکا یکی از متحدان منطقه‌ای خود را از دست خواهد داد.
    گفتم: یارو تصادف کرده و درب و داغون شده بود، پزشک رادیولوژیست با مشاهده عکس او به پدر وی گفت؛ دنده‌هایش شکسته، طحالش پاره شده، ریه‌هایش آسیب دیده و… دیگر زنده نمی‌ماند. پدر یارو گفت؛ هر چه پول بخواهید می‌دهم و رادیولوژیست گفت؛ پس نگران نباشید، خودم با فتوشاپ همه شکستگی‌ها و پارگی‌ها را درست می‌کنم!

  20. سیداحمد می‌گوید:

    خدا آقامون رو حفظ کنه…
    جوونیمون فدای یک نفس آقامون که امید مظلومانِ دنیا هستند…

  21. رهگذر می‌گوید:

    نگاهی به دیدار یهویی ظریف و اوباما از منظری دیگر
    http://www.farsnews.com/13940708001610

  22. رضا اعتدال‌طلب-پزشک می‌گوید:

    چقدر کار خوبی کرد آقای ظریف
    ما ملت متمدنی هستیم
    فکر کنید فرار می‌کرد یا می‌رفت پنهان می‌شد
    ادب مرد به از دولت اوست

  23. صاعقه گمنام می‌گوید:

    ضمن عرض ارادت…

    «اشبه‌الناس به آن فرد قبلی، همین فرد فعلی است؛ واگذاری امور به اجنه، یعنی همین واگذاری امور به اتفاق و تصادف! اگر دیروز دست دادن به اجنه، امور را تدبیر نکرد، امروز هم کاری از دست دادن به اجانب، آنهم یهویی ساخته نیست!»

    احسنت

  24. رضا اعتدال‌طلب-پزشک می‌گوید:

    ضمنا
    اینم ببینید
    اقتدار دولت ایران تا کجا رفته که به قول خودشون «قدرتمندترین مرد دنیای آزاد» و «پرزیدنت ایالات متحده» مدتی معطل وایساده تو راهروی سازمان ملل به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دست بده…
    جدا طنز جالبیه!

  25. حسن می‌گوید:

    دکتر چطوری؟

    آقای حسین قدیانی حج تشریف داشتید؟

  26. یاسمین می‌گوید:

    گاماس گاماس
    اول صحبت تلفنی
    بعدش پیاده روی
    الانم که دست دادن باهم
    از همون اول که نمیشد بپره تو بغل شیطان
    برنامه هایی دارن اعتدالیون واسه مملکت امام زمان
    خدایا خودت به خیر بگذرون

  27. قاصدک منتظر می‌گوید:

    عجبا که این دولت پر از اتفاقات اتفاقی است…
    تصادفا توجیهات «ناشیانه»ی رفتارشان هم «نشانه»ی بی‌غیرتی دیپلماسی است…
    و یهویی چقدر حالمان از این دولت به هم می‌خورد…

    دست بر قضا؛ غیرت ما عباسی است و ضامن عزت ما خون شهدایی است که درس آموخته‌ی مکتب «هیهات منا الذلة»ی حسین بن علی هستند.
    محال است آن را به دست شما که مستی میِ بر جام دشمن، عقلتان را زائل کرده، به باد دهیم.

  28. پیرمرد می‌گوید:

    دکتر
    راستی اینقدر کشته مرده این مردک، اوباما هستی؟
    اصلا باورم نمی‌شود آدم این همه خودباخته!
    ان‌شاءالله خداوند کمکت کنه…

  29. پیرمرد می‌گوید:

    حسین جان
    خیلی ممنون
    از روز عید خونین قربان تا به حال داشتم خفه می‌شدم.
    این‌همه اتفاق، و در اوج آن تنهایی آقا.
    این متن التیامی بود بر این همه زخم.

    باز هم ممنون.

  30. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    وزیر امور خارجه من اکبری عبدیه که با همون ادبیات چاله میدونی، آل سعود رو به سخره می‌گیره.
    نه این آقای با کلاس رو که تو راهروهای سازمان ملل پرسه می‌زنه برای عرض ارادت یا جلوی فلان امیر عربی زانو می‌زنه برای گرفتن ویزا.
    خدا رو شکر رهبری داریم که با یک تشر، خواب رو به آل سعود و یهود و جهود حرام می‌کنه.

  31. برف و آفتاب می‌گوید:

    رضا اعتدال‌طلب-پزشک؛
    مشکل شما همینه.
    جز «فرار و پنهان شدن» گزینه‌ی دیگه‌ای به ذهنتون نمی‌رسه!

  32. مرضیه می‌گوید:

    «اصلش اعتدال یعنی همین که حاجی جمهوری اسلامی در آغوش خدا باشد و وزیر خارجه دولت اعتدال در آغوش کدخدا! عاقبت، همه که نباید «حج» بروند؛ عده‌ای هم باید «کج» بروند! گفت: «بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا»! آقای وزیر خارجه دولت اعتدال! به خدا راضی نیستیم دفعه بعد، اعمال مصافحه با شیطان بزرگ را نیمه کاره رها کنید!»

    عالی بود. ممنون

  33. مجید قمی می‌گوید:

    در چند هفته اخیر، با شنیدن خبرهای ناجور و غم‌بار، روحیه و حس شوخ و طنزم که مُرد هیچ، زندگی هم بهم زهرمار شد ولی این متن کمی حالم و جا آورد.

    آقایان دولت تدبیر و اینا!
    دیروز تلفن زدین، امروز حضوری صحبت کردین و اجازه شرفیاب شدن گرفتین، فردا هم برای امر خیر برسید خدمتشون دیگه.
    سریع باشید، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست‌ها.
    این دلواپسان هم تازه به دوران رسیده‌ هستن، بیخیالشون.
    یک مشت اُمُل هستن از دیپلماسی و منزوی شدن چی می‌دونن آخه؟
    نگران مهریه هم نباشید!
    مثل تحریم‌ها می‌مونه!
    کی لغو کرده؟ کی تعلیق کرده؟
    همچون پول‌های بلوکه شده کی داده و کی گرفته؟

  34. رضا 2 می‌گوید:

    واقعیت اینه که این اتفاق اتفاقی هم نبوده! اما منظور وزارت خارجه از برنامه‌ریزی قبلی مثلا قبل از رفتن از ایران بوده… واضحه که اون روز معلوم بوده اینا به هم بر می‌خورن.
    به نظر من این نقطه عطفی در عبور از آمریکاستیزی به عنوان ویرانگرترین بلای موجود در کشور است. اگر خاتمی نتوانست ذره‌ای در این امر موفق باشد انگار روحانی با سرعت و با دقت در حال شکستن تابوهایی است که همچون غل و زنجیر بر پای مردم ایران بسته شده بودند و مانع رشد می‌شدند.
    بحث سر اوباما و آمریکا نیست؛ بحث سر دعوای استکبارستیزی است که به قول زیباکلام سوار بر شعار مردم برای آزادی و استقلال شد و این شد که الان است.
    الان استکبارستیزی شده توجیهی برای تمام کاستی‌های مقامات جمهوری اسلامی. از هر چه حرف بزنی می‌گویند مگر نمی‌بینی تمام دنیا در مقابل ماست، نکنه توهم از آنها پول می‌گیری!!
    آدم با نگاه دقیق به این معنی می‌فهمد که در افتادن با دنیا چقدر در نگه داشتن حکومتهای خودکامه‌ای چون فیدل کاسترو، معمر قذافی و صدام (تا قبل از جنگ) و بشار اسد موثر بوده…

  35. حمید می‌گوید:

    سلام بر پیکارجوی قلم و اندیشه
    برادر! آنچه که فاجعه سقیفه و عاشورا را رقم زد اختلاف بزرگان و خواص بود، بعلاوه بی‌بصیرتی و اغفال عوام.
    دولت تزویر نیز محصول بی‌برکت همین اتحاد نامیمون است که میدانی…

  36. لبیک یا حسین می‌گوید:

    ان‌شاءالله مزد نوشته‌ی خوبتان را بگیرید…

  37. منتظر می‌گوید:

    نه جناب ظریف! دفعه بعد ۶۰ ثانیه را بکنید یک ساعت! از قبل هم خواهش می‌کنم برنامه‌ریزی کنید! اصلش اعتدال یعنی همین که حاجی جمهوری اسلامی در آغوش خدا باشد و وزیر خارجه دولت اعتدال در آغوش کدخدا! عاقبت، همه که نباید «حج» بروند؛ عده‌ای هم باید «کج» بروند!

  38. . . . می‌گوید:

    http://www.nazarnews.com/78691
    توهین حسین قدیانی در روزنامه وطن امروز به ظریف!
    حسین قدیانی (سرمقاله نویس روزنامه دست راستی وطن امروز) در مطلبی، وزیر امور خارجه دولت روحانی را با شدیدترین الفاظ مورد لطف قرار داد!
    .
    .
    .
    عجب!

  39. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «عجیب زمانی شده است…»
    و در این میان…
    «عجیب»‌تر این که بعضی‌ها در عرض ارادت به شیطان، «عجب» اصرار و اسرافی دارند!
    انگار «دور» که می‌شوند، «کور» هم می‌شوند…
    به «ظرافت» وسوسه‌ی شیطان، به «ضیافت» خواب می‌روند…
    «دست» می‌دهند؛ «پست» می‌شوند…
    .
    .
    .
    بیچاره «شرافت» که در این دولت، اسیر «حماقت» شده است…

  40. «ی‌وون‌ه‌ی «آ«آش‌ی می‌گوید:

    شگفتا!
    سعودی هم بر بی‌تدبیری خود، نام «اتفاق» گذاشته!

    .
    .
    .
    از هر که بگذریم، از آل «اتفاق» نخواهیم گذشت…!!

  41. طاعتی می‌گوید:

    سلام
    احسنننننننننننننننننننننننننننننت

  42. مجتبی ق می‌گوید:

    جگر همایونی ما حال آمد با این شور و دو صد شعور انقلابی متن شما…
    احسنت
    جناب حجت ال…! هاشمی نیز در این باب سخنانی گفته‌اند و دیپلماتیکش خوانده‌اند، غافل از آن که:
    «ما دیپلمات نیستیم، انقلابی هستیم».

  43. حاج رضا می‌گوید:

    سلام
    حظ کردم…
    با احترام

  44. ع.ح.ق می‌گوید:

    مجید قمی؛
    نه دیگه امر خیری در کار نیست!
    تنها عجوزه رو زمین مونده آمریکایی که به ظریف ما بیاد همین وندی شرمن بود که خبر رسیده رفته هاروارد درس بخونه!
    فعلا عروس خانم قصد ادامه تحصیل دارند…

  45. فرهنگی می‌گوید:

    غیرت مرد به زدولت اوست…

  46. مرضیه می‌گوید:

    هر دم از این باغ بری می‌رسد!
    وزارت کشور به تجمع برای فاجعه منا مجوز نداد و حالا:
    «وزارت کشور با برگزاری تجمع توسط حزب ندا در حمایت از توافق هسته‌ای موافقت کرد».
    http://www.snn.ir/detail/News/446911/188

  47. ح ق می‌گوید:

    خانم مرضیه!
    له یا علیه توافق هسته‌ای قبلا هم گفته بودم که هیچ نیازی به تحصن و تجمع نیست.
    این موضوع باید در خلال مباحث کارشناسی بررسی شود، نه در کف خیابان…
    بگذریم که معتقدم تحصن چند روزه این چند نفر، صرف نظر از بی‌فایده بودن، مشکوک بود.
    این دوستان، اتفاقا مشغول بازی در زمین دولت بی‌تدبیر اعتدال بودند و دقیقا از همین زاویه، وزارت کشور، بعد از چند روز، به صرافت لغو آن افتاد! در حالی که می‌توانست از همان روز اول، و از همان نفر اول، مانع این تحصن بی‌خود و البته غیر قانونی شود!!*

    رضا ۲!
    اولا ظریف حالاحالاها باید در ورودی مستراح سازمان ملل به سران کاخ سفید دست بدهد تا به دست دادن‌های قذافی و صدام و دیگر نوچه‌های شیطان بزرگ با جلادانی مثل اوباما برسد.
    ثانیا بشار اسد، این مرد جبهه اول مقاومت علیه اسرائیل حرام‌زاده -که به جای من و تو هم دارد با اسرائیل، آنهم در مقام عمل مبارزه می‌کند و جبهه جنگ با رژیم غاصب را همان جا، و نه در ایران نگه می‌دارد- هم به «سعودی اتفاقی» صدها شرف دارد، هم به «اعتدال اتفاقی». لذا مقاومت سوریه مظلوم «خداکامه» است، همچنان که دولت اعتدال باید از «خودکامه» بودن پرهیز کند.
    ثالثا مانع رشد ما، نشان به نشان همین دولت اتفاقی اعتدال، «استکبارلیسی» است، نه «استکبارستیزی»! تو وقتی تدبیر نداری، و برای اقتصاد و معیشت ملت برنامه نداری، هزاری هم استکبار را بزک کنی، فایده نمی‌کند! خیالت تخت! زپرتی بودن دولت اعتدال، دخلی به شعار «مرگ بر آمریکا» و استکبارستیزی ندارد.
    رابعا سعی کن با طناب صادق زیباکلام وارد هیچ چاهی نشوی! من ایشان را بیش از شما می‌شناسم و حتی مراوده هم باهاشون دارم. در یک کلام، و البته با عرض معذرت، «شوت» هستند ایشان! ایشان همان کسی است که معتقد بود؛ «تیم ملی فوتبال ایران باید کمتر به تیم ملی فلسطین گل می‌زد بلکه تداعی‌گر تختی و پوریای ولی باشد»! آدم کج‌فهم و غیر معتدل اینه‌ها. اینجا همچین می‌گه، ی جای دیگه می‌گه؛ «ما حتی باید با اسرائیل هم رابطه داشته باشیم». شما حساب کن! مهاجم ما رسیده به دروازه فلسطین، بعد برداره توپ رو عمدی بزنه بیرون! که مثلا بشه پوریای ولی!! 🙂 آخه توی مثلا روشنفکر عقل نداری ابله؟! اتفاقا در این حالت، فوتبالیست فلسطینی بیشتر تحقیر می‌شه. تو نمی‌فهمی که جنس ورزش فوتبال، با جنس ورزش کشتی فرق اساسی داره، وانگهی! آوانس دادن به تیم حریف و تختی شدن هم فوت و فن خودش رو داره. صادق زیباکلام ی «کمدین» هستش در بهترین حالت! و البته من واقعا دوستش دارم! همچنان که برنامه «خندوانه» را!!

    مجید قمی!
    با حال بود کامنتت…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    * مجوز ندادن به تجمع درباره فاجعه منا البته بحثی علیحده است که اوج وقاحت و خودکامگی دولت بی‌تدبیر را می‌رساند. لعنت خدا بر کاسه‌لیسان کدخدا…

  48. چشم‌انتظار می‌گوید:

    داداش حسین؛
    نیومدی نیومدی، چه دست پر اومدی!
    این چند روز خوراکمون غم و غصه و گریه بود.
    از یک طرف، داغ از دست دادن عزیزانمون در منا. از طرفی، داغ دست دادن وزیر با شیطان!
    و نمی‌دانم کجای دست دادن با شیطان، می‌تواند یک انسان را ذوق‌مرگ کند؟!
    کانه ظریف با دایی‌شان دست اخوت داده؟!
    البته که؛
    «وزیر خارجه جمهوری اسلامی، واو به واو صحیفه نور خمینی بت‌شکن است» نه ایشان اما اون چه که آرامشی به قلبمان داد، نهیب حیدری مولایمان به جوجه‌رنگی‌ها و گامبوهای وهابی بود و این متن قشنگ شما و البته؛ شروع و پایان برنامه‌ی خندوانه در هفته‌ی دفاع مقدس (هر چند که زیاد اهل دیدنش نیستم!)
    علی ای حال؛ وطن امروز را عشق است که با احدالناسی تعارف ندارد…

  49. چشم‌انتظار می‌گوید:

    قابل توجه دکتر محترم!

    اون دست دادن رو که تفسیر قشنگ و جالب و بدیعی فرمودید!
    این عکس رو هم تقریظی بفرمایید.
    http://www.afsaran.ir/link/1095793

  50. سمیه می‌گوید:

    رضا ۲ و رضا اعتدال؛
    نظرتان درباره این لینک چیست؟!
    http://www.hamshahrionline.ir/details/309276

  51. 26 می‌گوید:

    هتاکی سایت بازتاب امروز به حسین قدیانی
    http://www.baztabemrooz.com/

    حسین قدیانی در مطلبی، وزیر امور خارجه کشورمان را با الفاظی رکیک که نشان شخصیت حقیقی این فرد و مکتب سیاسی‌اش است مورد هتاکی قرار می‌دهد و این حرکت زشت خود را دفاع از ارزشهایی نامگذاری می‌کند که ظریف به فهم باطل او آنها را زیر پا گذاشته است…

  52. سیداحمد می‌گوید:

    وقتی مفتاح‌السلطنه بی‌شناسنامه بود!
    حسن روحانی: آنچه به ما پیشنهاد می‌کنند صلح نیست، تسلیم‌ شدن و خواری در برابر دشمن است.
    http://shiar.ir/post/52

  53. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آخ آخ چقدر قشنگ رسیدی به حساب این زیمبابوه‌کلام!
    آفرین خیلیییی…

  54. خواهر شهید می‌گوید:

    روشنفکر یا لولو؟ یا دیکتاتوری روشنفکری؟
    جمعه شب اولین قسمت از سری جدید برنامه هفت پخش شد.
    مجری بهروز افخمی بود و در بخشی از برنامه با فریدون جیرانی صحبت می‌کرد،
    برداشت من از سخنان جیرانی این بود که به افخمی می‌گفت؛
    روشنفکرهای سینما نمی‌گذارند کار کنی… اگر باب میل آنها صحبت نکنی یا بخواهی نقدشان کنی اذیت می‌کنند، انگ می‌زنند و کاری می‌کنند که پشیمان شوی و…
    خلاصه خیلی سعی کرد به افخمی بفهماند که اگر آنها را تایید نکنی نمی‌توانی کار کنی.
    یعنی سینماگران از ترس، روشنفکران این عرصه راتایید می‌کنند!
    وای بر این سینما!!

  55. رضا 2 می‌گوید:

    من یه سوال فنی دارم؛
    اون قسمتهایی که از متن من حذف شده دلیلش چی بود؟
    من هر چی فکر می‌کنم دلیلی براش پیدا نمی کنم!
    اونا هیچ نکته خاص و مهمی از نظر من نداشت!

    در مورد زیباکلام باید بگم به نظر من آدم جالبی هست. حرفش رو رک می‌زنه و نگران تبعات منفی‌اش هم نیست. به نظر من هر حرفی‌اش قسمتهایی از حقیقت رو در بر داره، چون اهل خودسانسوری و مصلحت‌سنجی نیست. در بعضی موارد هم نظر خیلی خاصی داره که ممکنه با نظر ۹۹ درصد بقیه هم مخالف باشه اما بدون نگرانی از تبعاتش اون حرفا رو می‌زنه. مثل باخت تیم ملی فوتبال!

  56. پرستوی مهاجر می‌گوید:

    عربستان ترمز دستی‌اش رو کشید!
    هم جنازه‌های ایرانی رو به طور کامل تحویل می‌ده، هم به رهبر انقلاب پیام تسلیت می‌فرسته، هم به غلط کردن می‌افته…
    حالا پاسپورتمون عزت پیدا کرد…
    «««مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ، چرا که وعده تو کردی و او بجا آورد»»»
    به کسانی که درباره حضرت آقا شبهه دارن بگین این متن رو بخونن…

  57. ناشناس می‌گوید:

    من فقط یک سوال دارم؛
    شما نیت خوانی بلدی؟!
    از کجا با قاطعیت می‌گید که تصادفی نبوده و آقای ظریف رو متهم به دروغگویی می‌کنید؟
    من نه به این دولت رای دادم، نه موافق سیاستهای این دولت هستم ولی وقتی مخالفهای بی‌منطق و بی‌ادب و بی‌فکر این دولت که فقط به فکر منافع حزبی خودشون هستند -مثل بعضی مسئولین سابق یا نماینده‌های تندرو مجلس- رو می‌بینم هرگز دوست ندارم جزء مخالفهای دولت هم قرار بگیرم.
    از شما انتظار ندارم مثل اونا رفتار کنید…

  58. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    جناب ناشناس!
    پرزیدنت ایالات متحده یک پاش رو حرکت می‌ده، نیروهای امنیتی تا ده کیلومتر بعدش رو چک می‌کنن. خوب پس باراک می‌دونسته از مسیری حرکت می‌کنه که آقای ظریف هم هست. حالا شما ببین رئیس جمهور آمریکا حاضره با وزیر امور خارجه ایران روبرو بشه و جناب ظریف دستش رو پس بزنه و این خبر مثل بمب منفجر بشه که وزیر ایران، پرزیدنت آمریکا رو ضایع کرد؟؟
    قطعا جواب منفیه. پس باراک می‌دونسته برنامه چیه. یعنی قبلش هماهنگ شده بوده دیگه.
    من به بقال کوچه‌مون دست بدم، دستمو رد کنه، صد سال دیگه ازش خرید نمی‌کنم!
    حالا تو فکر کن اون یارو بخواد همچین ریسکی بکنه!
    به خدا اگه یک دهمه این وقتی رو که با جان‌کری سپری کرده بود، برای همین کشور افغانستان وقت می‌گذاشت، الان وضعمون بهتر بود.
    یادمون باشه نادرشاه کشورگشا، نصف نیروهایش افغان بودن که اینجوری در تاریخ موندگار شد.
    فارسی‌زبانهای همسایه رو ول کردیم رفتیم سراغ بی‌ناموسای اونور دنیا!

  59. مجید قمی می‌گوید:

    ع.ح.ق بزرگوار!
    والله این متن برجامی که ما می‌بینیم و با توجه به بری رسیدن هر دمی از این باغ، یحتمل یکی از بندهای برجام اینه که بعد از ۸ سال و با تائید آژانس و خود دوشیزه وندی، باید یک مرد ایرانی خیلی زیبا و جوان و رعنا در حد گلزار بره بگیردش تا تحریمها تعلیق بمونه!!

  60. ح ق می‌گوید:

    پرستوی مهاجر!
    عالی بود کامنتت… عالی.

    رضا ۲!
    درباره زیباکلام مشخص و معلومه که تا حدودی با شما هم‌نظر هستم اما فراموش نکنیم ی گوسفند هم که بع‌بع می‌کنه درش قسمتهایی از حقیقت هست! 🙂 و اما، از کامنت اول شما، تنها و تنها جمله آخرش حذف شد که کلا ۱۰ کلمه هم نمی‌شد. دلیل؟ اصلا نفهمیدم چی گفته بودی! وقتی خودت معتقدی؛ «اونا هیچ نکته خاص و مهمی نداشت» واضحه که از نظر من هم فاقد نکته خاص و مهمی بود! لذا دلیل حذفش همون بود که گفتم… در ضمن، نامه ۴ وزیر دولت اعتدال به رئیس دولت اعتدال رو با دقت مضاعف بخون! با زبان بی‌زبونی دارن به شیخ حسن می‌گن؛ «ز خارج کم کن و بر داخل افزا که کلید قفل رکود، دست مذاکره با آمریکا و بزک کردن دشمن و… نیست، دست تدبیر و درایت امور توسط مسئولین امر است».

    اسلامی ایرانی!
    نظرت چیه درباره مصاحبه؟ ی کم دیر هم شده‌ها!

  61. م.طاهری می‌گوید:

    «شما آن روز که مشغول پیاده‌روی با جان‌کری شدید، از وزیر خارجه جمهوری اسلامی تبدیل به فقط وزیر خارجه دولت اعتدال شدید!»

  62. صاعقه گمنام می‌گوید:

    به نظر می‌رسه تا یه مدت دیگه فرهگستان زبان و ادب فارسی باید یه تغییراتی در برخی واژگان سیاسی بده حتما.

    مثلا؛

    وزارت اقتصاد = وزارت افتضاح!

    وزارت ارشاد = وزارت افساد!

    وزارت نفت = وزارت حمایت از م. ه!

    وزارت امور خارجه = وزارت دست‌دادن با آمریکا!

    ضمنا پیشنهاد می‌شود «دولت» نیز به «کم‌توانان ذهنی» تغییر نام پیدا کند!

  63. رضا 2 می‌گوید:

    منظورم این بود؛
    حکومتهایی که به آمریکا نزدیک هستن راحت‌تر سقوط می‌کنن.
    یادم نیست دقیقا چی گفته بودم که نامفهوم شده بود.
    چیز مهمی نبود حالا.

    در مورد این ۴ وزیر برای من یه سوال ساده پیش اومده که اینا مگه حداقل هر هفته روحانی رو نمی‌بینن؟؟
    خوب همونجا بگن دیگه!!
    جوابش از نظر خودم اینه که؛
    آره می‌بینن و اونجام می‌گن اما دیدن که گفتن‌ها فایده نداره و این رو علنی کردن تا دولت تحت فشار قرار بگیره. به نظر میاد تفاوت نگاه در بدنه دولت داره به مرحله بروز می‌رسه و احتمال تغییر کابینه برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها لازمه. به نظر من وزیر اقتصاد که تز دکتراش تورم بوده کارش رو کرده و تورم کنترل شده… حالا نیاز به کسی هست که بتونه فکری جدی برای رکود کنه.

  64. سیداحمد می‌گوید:

    خدا صبر بدهد به خانواده‌های شهدای منا…

    http://s15.khamenei.ir/ndata/news/30979/13940712_12849_128k.mp3

  65. سیداحمد می‌گوید:

    «کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تامین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان، کاری از دستشان برنمی‌آید!»

    امام خمینی

  66. چشم‌انتظار می‌گوید:
  67. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حاجی مصاحبه چیه؟ نکن اینکارو با ما!
    حقیقتش الان اینقدر خبرای بد از چپ و راست میاد که کسی دل و دماغ خندیدن نداره.
    سر خودمم الان یه مقدار شلوغه.
    ان‌شاءالله اگه عمری بود بعد از محرم خودم با پای خودم میام پای میز محاکمه!
    قبوله داداش؟

  68. سمانه می‌گوید:

    رضا ۲!

    از کدوم رکود حرف می‌زنید؟
    همان که سال گذشته از آن عبور کردیم؟

  69. ناشناس می‌گوید:

    آقای ظریف!
    اگر به طور اتفاقی با سران رژیم صهیونیستی برخورد می‌کردی از روی ادب با او هم دست می‌دادی؟

  70. ناشناس می‌گوید:

    برکناری ظریف از وزارت امور خارجه توسط مجلس بهترین پیام برای شیطان بزرگ است که ایرانیان چه اندازه از آمریکا نفرت دارند…

  71. سیداحمد می‌گوید:

    به‎به آزادی بیان!

    «روشنفکر یعنی جلال … روحانی یعنی طالقانی»
    http://www.ghadiany.ir/1394/24625

    دردشون اومده!

    جناب رئیس دولت بی‌تدبیر که اعلام کردی به وظیفه خودت آگاهی! اگر خیلی مردی، برای قاتل چند صد حاجی بی‌گناه شاخ و شانه بکش!

    داداش حسین!
    بگو یک اتاق تو دادگاه مطبوعات بهت بدن که دیگه اینقدر رفت و آمد نکنی و دم دستشون باشی!
    قطعه ۲۶ تا دقایقی دیگر در همین باره به روز می‌شه…

  72. فاطمه می‌گوید:

    هر چند فاجعه منا و مظلومانه کشته شدن حاجیان برای ما خیلی دردناک بود اما آنچه که دردناکتر بود عکس‌العمل منفعلانه دولت بود.
    دریغ از یک واکنش قاطع و کوبنده…
    افسوس!
    راستی الان ظریف کجاست؟ آیا هنوز پیش کدخداست؟ تا الان چند روز شده؟

  73. رضا 2 می‌گوید:

    خانم سمانه!

    رکود کاملا گریبانگیر کشور است.
    اما حرف شما که اشاره به حرف روحانی است، باید گفت که رکود به معنی رشد منفی تقریبا از کشور رخت بربست ولی رکود به معنی عدم رشد مناسب کاملا گریبانگیر کشور است و خطرناک برای کشور.
    البته باید توجه داشت که مسئولین از هر طیف گاهی مجبورند حرف‌هایی بزنند که با واقعیت فاصله دارد و روحانی هم از این قاعده استثنا نیست!

  74. امیرحسین می‌گوید:

    رضا ۲!
    از اولش هم شعار دستیابی به رشد مثبت دروغ بود!
    می‌گفتن از رشد منفی ۵٫۸ درصدی رسیدیم به رشد مثبت ۴٫۶ درصد، یعنی ۵٫۸ درصد رو رسوندن به ۰ و از ۰ هم رسیدن به ۴٫۶ درصد، یعنی یه رشد مثبت ۱۰٫۴ درصدی!
    آخه چطور می‌شه اقتصادی که یه رشد ۱۰٫۴ داره، یهو کارش می‌رسه به نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور و رکود و تبدیل اون به بحران؟
    همین‌طور که در مورد کاهش تورم و گرانی دروغ می‌گن!
    منتهی اگر دروغ رو کس دیگه‌ای بگه می‌شه دروغگو و خط مارکش و دولت مردم‌فریب ولی اگه شخص مورد نظر جماعت شما که اتفاقا ادعای راستگویی و دولت راستگویان داره بگه می‌شه:
    «البته باید توجه داشت که مسئولین از هر طیف گاهی مجبورند حرف‌هایی بزنند که با واقعیت فاصله دارد و روحانی هم از این قاعده استثنا نیست!»
    عجب!

  75. مرصاد می‌گوید:

    جناب رضا ۲!
    ما هر چی به دست آوردیم از آبرو و حیثیت، از روبه‌رویی و بی‌تفاوتی نسبت به آمریکا و اذنابش به دست آوردیم!
    از نظر من فارغ‌التحصیل حقوق، برجام شرم‌آوره ولی از یه جهت خوبه و اون این که اونقدر تو چشم آمریکا بزرگ شدیم که دیگه حربه‌های جنگ و ترور و تحریم کند شده و مجبورن برای زمینگیر کردن ما با ما پشت یک میز بشینن!!
    با ما که یک روزی تو دوره ذلت‌بار نوکری طاغوتی ازمون حق توحش می‌گرفتن!!!
    حالا فهمیدی از در افتادن با آمریکا چی بهمون ماسید؟!
    هه…
    ادعای خط امامی بودن می‌کنید ولی پشت به خمینی می‌کنید!!
    حرف زدن بی‌فایده است…
    امیدوارم یه روزی تو و امثال تو زیر چکمه یانکی‌ها به حرف من و امثال من نرسید!
    زمانه بر سر جنگ است یا علی
    مدد به غیر تو ننگ است یا علی

  76. خواهر شهید می‌گوید:

    رضا ۲!
    برای همین عجله می‌کنیم به امریکا نزدیک شویم؟
    تا سقوط کنیم؟

  77. so می‌گوید:

    معلومه حسابی سوخته‌ها! 😀
    بدجوری به آه و ناله افتادی… 🙂
    طبق معمول بافته‌هایی از مسائل نامرتبط و به طور خلاصه چرت و پرت…

  78. محمد تقی می‌گوید:

    سلام!
    خدا قوت حاج حسین عزیز
    در یک کلام ایول الله…

  79. ستاره می‌گوید:

    سلام
    عالی بود
    خدا اجرتون بده
    هر چقدر سعی می‌کردم بدون پیش فرض به ایشان و بعضی‌ها نگاه کنم، همواره با سوالاتی بزرگ از نحوه رفتار ایشون با دشمنان و دوستان مواجه می‌شدم مثل اینکه مواجهه متبسم و مشتاق با دشمنان و مواجهه جدی با دوستان، چگونه دیپلماسی‌ای است که عقل بچه هم آن را رد می کند؟
    در اوج غم و تحیر ایرانی‌ها از فاجعه‌ی عمدی منا، با دشمنان دیدار و حشر و نشر و مصافحه کردن و بدتر از همه گفتن این حرف که من با اجازه مردم ایران دست دادم یعنی چه؟

    افوض امرنا الی الله ان الله بصیر بالعباد

  80. سجاد می‌گوید:

    رحمت خدا بر این قلم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.