«آملی» تنها نیست!

«حسین قدیانی ۲۰ مرداد ۹۴ قطعه ۲۶ بهشت زهرا، مقابل رکن رکین شهدای دستواره»

آقای آملی! با سلام و عرض ادب. آنقدر به دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، نامه نوشته‌ام که به اسباب آن آگاه باشم لیکن این بار بدون رعایت عرف و مراعات تعارف، حضرتعالی را «آقای آملی» خطاب می‌کنم و بی‌هیچ تطویل دیگری، می‌روم سر اصل سخن.

یک: دست‌فرمان این ۲ سال اخیر دستگاه قضا کم و بیش جای سپاس دارد. شاهدیم در احکام صادره، پست و مقام افراد، ایضا وابستگی‌شان به فلان خانواده و بهمان خاندان حتی‌المقدور مخل عدالت به نظر نمی‌رسد. اصل اینکه برای قوه قضائیه، عمل به مر عدالت، بسی مهم‌تر از ملاحظه جایگاه این متهم و پایگاه آن مجرم است، فی‌نفسه عملی مأجور نزد حضرت داور است.

دو: در «مکتب ولی فقیه» نکته‌ای بس حیاتی آموخته‌ایم؛ «تذکر» جای خود، «تشکر» هم جای خود. فلذا من و ما اگر شهامت نقد داریم، شجاعت این را هم داریم که به وقت لزوم، هرگز اجازه ندهیم دستگاه قضا تنها بماند. اگر دولت نباید تنها بماند، اگر مجلس نباید تنها بماند، به طریق اولی قوه قضائیه هم نباید احساس تنهایی کند. این را حضرات دستگاه قضا بدانند؛ «جناح فرهنگی مومن و حزب‌اللهی متوجه فشار بی‌اندازه اصحاب زر و زور و تزویر به فرشته عدالت هست».

سه: قوه قضائیه «قوه قضائیه» است، نه «مجمع تشخیص مصلحت نظام». برای قوه قضائیه، تشخیص مصلحت، ذره‌ای نباید موضوعیت داشته باشد. آنچه برای دستگاه قضا موضوعیت دارد تشخیص عدالت است. با این همه، آمدیم و بعضی مدعی شدند؛ «تشخیص مصلحت نیز از تکالیف مجریان عدالت است!» حتی با این حساب، باورم هست هیچ مصلحتی برای دستگاه قضا، مهم‌تر از عمل به مر عدالت نیست. اگر قوه بنا دارد مسبب افزایش اعتماد مردم به امرای قضاوت شود، لاجرم باید مصلحت خود را در تشخیص عدالت بداند و بس. رویه فعلی، نسبتا همین را نشان می‌دهد. هر چند معتقدم حکم اخیر، اولا حدود ۲ دهه پیش باید صادر می‌شد، ثانیا کمی بی‌ملاحظه‌تر. اینکه خاندان عالیجناب با تهیه فیلم مسخره وداع، موجبات واکنش آحاد جامعه حتی قاضی‌القضات محترم را فراهم می‌آورد، موید این نکته است؛ «پری عدل و داد، یک کلام، زیادی به این جماعت رو داده!»

چهار: نظر به قصور روسای سابق و اسبق، امروزه روز باری مضاعف روی دوش دستگاه قضاست. این را ما نیک می‌دانیم که چه رسالت سنگینی بر دوش قوه قرار دارد. منتهای مراتب، اگر عدالت همراه با درایت و حکمت -و نه مصلحت!- اساس رفتار و گفتار مجریان عدل و داد باشد، خیلی چیزهای ناممکن، ممکن خواهد شد ان‌شاءالله. شاید احدی در این مملکت فکرش را نمی‌کرد روزی این جماعت گردن‌کلفت، محاکمه شوند، چه رسد به آنکه رهسپار زندان شوند اما همه اینها فی‌الحال اتفاق افتاده. از دیگر سو، همین مسئله اجرای «مجازات جایگزین» برای مجرمین عادی و بدون سابقه، باز هم امری پسندیده به نظر می‌رسد. فردی که بابت برگشت خوردن یک چک ۱۰ میلیون تومانی روانه زندان شده کجا و این مجرم گردن‌کلفت اخیر کجا؟! وقیحانه آنهم جلوی در زندان «فیلم وداع» پخش می‌کنند و حکم خود را «غیر قانونی، نامشروع» و یا «پدرسوخته‌بازی» می‌خوانند! هم فرض و هم فریضه است بر دستگاه قضا که با اتخاد تدابیری محکم، اصولی و سفت و سخت، مانع مسخره کردن قانون توسط این خواص خدانشناس شوند. آیا مردم عادی هم این جرئت را دارند جلوی در زندان، فیلم وداع بگیرند، اشک تمساح بریزند، و به ریش قوه بخندند؟! اگر نه، خاندان عالیجناب هم نباید این جرئت را داشته باشند. از جمله اهداف انقلاب اسلامی، برابر دانستن همه در پیشگاه قانون بود. این، هدف جمهوری اسلامی نیز هست.  

پنج: بنا به فرموده قاضی‌القضات محترم «هرگز نباید برای تخریب رای صادره «فیلم وداع» درست کرد» اما اساسا و اصولا چرا «فیلم وداع» درست می‌شود؟ صدالبته ملت، این اقدام ساختارشکن، جلف و بی‌شرمانه را به حساب رذالت خاندان متقلب خواهد نوشت اما یک سئوال مهم؛ «اگر به پرونده طرف، در همان ۲ دهه پیش، رسیدگی می‌شد آیا باز هم شاهد این قبیل سلفی‌گرفتن‌های خارج از حد و مرز، آنهم یک روز مقابل در دادگاه و یک روز مقابل در زندان می‌بودیم؟!» و یک سئوال مهم‌تر؛ «اگر به جای رسیدگی تنها به فلان بخش از بهمان پرونده طرف، همه جرائم این فرد با دقت وافره بررسی قضایی می‌شد، آیا باز هم این همه گستاخانه به حکم صادره واکنش نشان می‌دادند؟!» پس قبول کنیم بخشی از ایراد برمی‌گردد به ترحم بی‌دلیل و بی‌مبنای خود قوه.

شش: اگر مصلحت و تشخیص مصلحت، هرگز وظیفه دستگاه قضا نیست، جذب و یا حفظ افراد در مجموعه نظام هم به هر نهادی مربوط باشد، اندک ارتباطی با دستگاه عدلیه ندارد. بگذار خیال‌ همه را راحت کنم. اگر بابت همین متن، حکم من «اعدام» است، قوه حتما باید مرا اعدام کند، و هرگز ملاحظه این را نکند که ۴ جا برای دفاع از انقلاب و امام و شهدا قلمی زده‌ام! زده‌ام که زده‌ام! جناب گردن‌کلفت، فرزند هر که می‌خواهد باشد، باشد! قوه باید عدالت را حداکثری اجرا کند، نه حداقلی! شاید… آری، شاید در آن صورت، دیگر شاهد فیلم وداع و عکس سلفی و این قبیل مسخره‌بازی‌ها نمی‌بودیم! تاکیدم بر «شاید» از آن روست که خوب می‌دانم خاندان عالیجناب از بس بی‌نزاکت و عاری از ادب تشریف دارند، سنگ پای قزوین را با آن‌همه سیاهی، روسفید کرده‌اند!

*** *** ***

آقای آملی! این همه را نوشتم تا بگویم من یعنی حسین قدیانی، همان نویسنده نامه معروف به حضرتعالی هستم در اوج فتنه، در مسجدالحرام، دقیقا مقابل خانه خدا و مشخصا مقابل رکن یمانی. آن روز اگر به جای گردن از مو نازک‌تر این حقیر، یقه همین گردن‌کلفت‌ها را گرفته بودید و در مواجهه با آن «نامه معصومانه» تفسیر بصیرانه‌تری ارائه می‌دادید، اینک خبری از «کمدی وداع» نبود! همان که دیروز، در اوج شجاعت، شما را دعوت به مر عدالت کرد، امروز هم در اوج شهامت، از شما و مجموعه تحت امرتان بابت محاکمه و زندانی کردن اصحاب ارتشا و اختلاس، تشکر از روی اخلاص می‌کند، نیز تذکر از روی اخلاص می‌دهد. در هر حال، و نشان به نشان تیتر این نامه، هیچ روزی و هیچ کجا، فرشته عدل را تنها نخواهیم گذاشت.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    عکسهایی از داداش حسین در روز خبرنگار کنار مزار حسین جوادی؛
    http://8pic.ir/images/fugske8d9jn5cqm2jduz.jpg
    http://8pic.ir/images/9tt51vpm6zm3uoyrsg95.jpg
    http://8pic.ir/images/dmqik66gtosasop8mijf.jpg

  2. ناشناس می‌گوید:

    ببخشید حالا داداش حسین کدومشونه؟ 🙂
    اون لباس قــــرمزه‌ هست؟ 🙂

  3. سیداحمد می‌گوید:

    خدا قوت داداش حسین!

    ان‌شاءالله اگر آیت‌الله آملی خواستند مطلب فوق را بخوانند، متن را کامل بخوانند و دوستان عزیز، گلچین شده نامه را به دست ایشان نرسانند!

  4. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    متن سنگین بود، به صلواتی بسنده می‌کنم.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

  5. ناشناس می‌گوید:

    برای من تناقضی پیش اومده!

    از یه طرف می‌گیم؛
    «طرف مقابل باید حکم دادگاه رو بپذیره، چون قانونی است».

    از طرف دیگه می‌گیم؛
    «حکم دادگاه، حداقلی بوده و…».

    یعنی ما هم این حکم قانونی رو از یه جهت دیگه نپذیرفته‌ایم!
    در صورتی که ما، نه قاضی هستیم و نه مطلع از جزئیات حکم!

    اگر کسی توضیح منطقی بده، ممنون می‌شم…

  6. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «قوه قضائیه «قوه قضائیه» است، نه «مجمع تشخیص مصلحت نظام». برای قوه قضائیه، تشخیص مصلحت، ذره‌ای نباید موضوعیت داشته باشد. آنچه برای دستگاه قضا موضوعیت دارد تشخیص عدالت است. با این همه، آمدیم و بعضی مدعی شدند؛ «تشخیص مصلحت نیز از تکالیف مجریان عدالت است!» حتی با این حساب، باورم هست هیچ مصلحتی برای دستگاه قضا، مهم‌تر از عمل به مر عدالت نیست. اگر قوه بنا دارد اعتماد مردم به خود را فزونی دهد، لاجرم باید مصلحت خود را در تشخیص عدالت بداند و بس».

  7. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «اگر عدالت همراه با درایت و حکمت -و نه مصلحت!- اساس رفتار و گفتار مجریان عدل و داد باشد، خیلی چیزهای ناممکن، ممکن خواهد شد ان‌شاءالله. شاید احدی در این مملکت فکرش را نمی‌کرد روزی بعضی از این جماعت گردن‌کلفت، محاکمه شوند، چه رسد به آنکه رهسپار زندان شوند اما همه اینها فی‌الحال اتفاق فتاده».

  8. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛
    خود همین متن را پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگر با دقت بخوانید.
    بعد هم این ۲ متن زیر را؛
    http://www.ghadiany.ir/1391/16023
    http://www.ghadiany.ir/1393/22526

    فکر کنم جواب سوال‌تان در همه این متن‌ها هست؛
    «اگر به پرونده طرف، در همان ۲ دهه پیش، رسیدگی می‌شد آیا باز هم شاهد این قبیل سلفی‌گرفتن‌های خارج از حد و مرز، آنهم یک روز مقابل در دادگاه و یک روز مقابل در زندان می‌بودیم؟! اگر به جای رسیدگی تنها به فلان بخش از بهمان پرونده طرف، همه جرائم این فرد با دقت وافره بررسی قضایی می‌شد، آیا باز هم این همه گستاخانه به حکم صادره واکنش نشان می‌دادند؟!»

    نیاز نیست از جزئیات خاصی باخبر باشیم!
    ما قضاوت نمی‌کنیم و حکم صادر نمی‌کنیم!

    عرض و سوال ما فقط همین است؛
    «چرا به همه جرائم همه افراد این خانواده رسیدگی نمی‌شود؟ و چرا این‌همه دیر رسیدگی می‌شود؟»

    اگر کسی مرتکب جرمی شود و حکمی برایش صادر شود، خانواده‌اش موظف به تمکین به حکم دادگاه هستند و احیانا اگر عکس‌العمل توهین‌آمیزی داشته باشند، با آنها برخورد می‌شود.
    بی‌ادبی‌ها و زبان‌درازی‌ها و لگدپرانی این خانواده در برابر قانون تا کجا ادامه خواهد داشت؟!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    دوستان محترم؛
    طبق وعده قبلی -که البته یکی دو روز دچار تاخیر شد!- فردا شب وبلاگ قطعه ۲۶ با متنی تند و تیز علیه مواضع اخیر عالیجناب به روز خواهد شد ان‌شاءالله.
    http://www.ghadiany.ir/1394/24199/comment-page-1#comment-177287

  9. شیدا می‌گوید:

    اینکه خاندان عالیجناب با تهیه فیلم مسخره وداع، موجبات واکنش آحاد جامعه حتی قاضی‌القضات محترم را فراهم می‌آورد، موید این نکته است؛ «پری عدل و داد، یک کلام، زیادی به این جماعت رو داده!»
    .
    .
    .
    این درست که بنا به فرموده قاضی‌القضات محترم «هرگز نباید برای تخریب رای صادره «فیلم وداع» درست کرد» اما اساسا و اصولا چرا «فیلم وداع» درست می‌شود؟ صدالبته ملت، این اقدام ساختارشکن، جلف و بی‌شرمانه را به حساب رذالت خاندان متقلب خواهد نوشت اما یک سئوال مهم؛ «اگر به پرونده طرف، در همان ۲ دهه پیش، رسیدگی می‌شد آیا باز هم شاهد این قبیل سلفی‌گرفتن‌های خارج از حد و مرز، آنهم یک روز مقابل در دادگاه و یک روز مقابل در زندان می‌بودیم؟!» و یک سئوال مهم‌تر؛ «اگر به جای رسیدگی تنها به فلان بخش از بهمان پرونده طرف، همه جرائم این فرد با دقت وافره بررسی قضایی می‌شد، آیا باز هم این همه گستاخانه به حکم صادره واکنش نشان می‌دادند؟!»
    .
    .
    .
    قوه باید عدالت را حداکثری اجرا کند، نه حداقلی! شاید… آری، شاید در آن صورت، دیگر شاهد فیلم وداع و عکس سلفی و این قبیل مسخره‌بازی‌ها نمی‌بودیم! تاکیدم بر «شاید» از آن روست که خوب می‌دانم خاندان عالیجناب از بس بی‌نزاکت و عاری از ادب تشریف دارند، سنگ پای قزوین را با آن‌همه سیاهی، روسفید کرده‌اند!

  10. یا حسین می‌گوید:

    به نظرم یکی از دلایل عملکرد خوب آقای آملی همین «قدرت جوانی در کنار ذهن قوی» ایشون هست.
    قبلی‌ها رو می‌دیدی اینقدر بی‌حال بودند خوابت می‌گرفت.
    در بعضی مواقع هم ایشون مواضع خوب و انقلابی رو با منطق خوب اعلام کردند.
    خدا حفظش کنه.
    ـــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    قبلی‌ها هم البته به وسع خود، زحمات فراوانی کشیدند اما خود به خدایی آیت الله آملی در مجموع، عملکرد بهتری داشته.
    رفقا! فراموش نکنید آیت ‌الله آملی، صرف نظر از مقام قاضی‌القضاتی، در بسیاری از عرصه‌های دیگر هم حقیقتا «نخبه یکه‌تاز» هستند.
    هنوز هم بهترین پاسخ به اراجیف سروش، از آن این دانشمند فاضل و فرهیخته است.
    در آن پاسخ، دفاع قلمی، فکری و نظری آیت ‌الله آملی از اصول و مبانی شریعت محمدی، ارزشی بالاتر از هزاران بار شهادت داشت.
    صرف اینکه ایشان با آن‌همه مقام علمی، دانش دانشگاهی، علائق حوزوی و سلائق فلسفی، این مسئولیت سخت و واقعا اعصاب خردکن را قبول کردند، فی حد ذاته «ایثار» بود.
    گوش فرا دادن به اوامر ولی امر، از جمله مصادیقش همین آیت الله آملی است.
    ایشان می‌توانست به همان درس و بحث خود برسد و بی‌خود این همه دشمن برای خود نتراشد اما به رهبر انقلاب، تنها و تنها گفتند؛ «سمعا و طاعتا»!

    در ضمن، در میان این اخوان، «جواد لاریجانی» هم واقعا نخبه‌ای دردآشنا، فهیم، سخن‌ور، امین، طناز، عالم و حقیقتا دوست‌داشتنی هستند!
    تحلیل‌های سیاسی جواد لاریجانی را همیشه دوست داشتم.

    و اما علی لاریجانی!
    درباره ایشان هم باز نمی‌توان منکر نخبگی و وجنات علمی‌شان شد لیکن مع‌الاسف، رئیس محترم مجلس، هم گاهی خودشان شیشه‌خورده سیاسی دارند، هم دست‌فرمان دوستان حزب‌اللهی با ایشان مسبب افزایش این شیشه‌خورده می‌شود. در هر حال معتقدم؛ «علی لاریجانی با همه «پرسه در مه» زدن‌هایش آدم به‌دردبخوری برای جناح اصولگراست و ارزش این را دارد که در مجموعه اصولگرایان حفظ شود».

  11. چشم انتظار می‌گوید:

    اونقدر فیلم وداع بگیرن، تا جونشون بالا بیاد!
    اینکه وداع برای عزیمت به زندانه؛ ملت، منتظر «وداع ابدی» با اصل‌کاری هستند!
    کسانی‌ که دنبال گرفتن کوسه از آب گل‌آلودند، حالا باید دنبال «کنسرو کوسه» باشند! 😉

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    ای‌ کاش عزیزانی که هنگام نوشتن نامه‌ی اول، آن‌گونه با عتاب و شتاب دست به کار فیلترینگ و تذکرات جدی و… شدند، هم‌اینک هم، برای تشکر از این «حمایت مخلصانه» و «نامه‌ی مشفقانه» حداقل تشکری -هر چند که شما برای تشکر نمی‌نویسید- بنمایند، مِن باب عدالت!
    در هر صورت، یقینا «آملی» تنها نیست!
    خوشم میاد که نگفتین آملی لاریجانی!! 🙂
    ــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    به گواهی همین نوشته، ایضا چندین و چند متن دیگر که لینک ۲ تایش را سیداحمد در کامنتهای همین پست گذاشت، هرگز با حب و بغض متنی ننوشته‌ام، نه درباره آیت الله آملی، نه درباره احدی دیگر.
    هیچ هم توقع تشکر و این حرفها را ندارم، بگذریم که آیت الله آملی باری از طریق استادم جناب صفار، باری هم از طریق جناب آقای اژه‌ای پیام دادند؛
    «فلانی هم متقابلا مرا ببخشد، اگر در مواجهه با نامه‌اش تند رفتم!»
    .
    .
    .
    و اما، یک آن خودتان را بگذارید جای قاضی‌القضات!
    انصافا بی‌خیال شعار و فیگور و «تاجر ورشکسته…» و…، جرئت می‌کردید ۲ تن از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی را، در عرض کمتر از یک سال، هم محاکمه کنید، هم راونه زندان؟؟؟!!!
    حرفش ساده، اما عملش کار هر کسی نیست رفقا…
    دعا کنید آیت الله آملی را، خیلی زیاد.

  13. گفت و شنود می‌گوید:

    گاز!

    گفت: هفته‌نامه «صدا» متعلق به حزب کارگزاران در یکی از مطالب شماره اخیر خود تیتر زده است؛ «توافق هسته‌ای با کشف نفت قابل مقایسه است»!
    گفتم: ولی بعد از کشف نفت، مسئولان غرب‌گرای آن روز برای این که انگلیس بتواند بدون اعتراض مردم این ثروت ملی را غارت کند؛ به ملت می‌گفتند «این ماده بدبو و کثیف به چه درد می‌خورد؟! بهتر است بدهیم به انگلیس و از شر آن راحت شویم»! چرا با ملی شدن صنعت نفت مقایسه نکرده است؟!

    گفت: چه عرض کنم؟! شاید منظور ارگان حزب کارگزاران این است که تاسیسات هسته‌ای به درد نمی‌خورد و اگر توافق وین باعث از بین‌رفتن آن بشود، نباید نگران بود و بهتر است این صنعت را بدهیم برود!
    گفتم: حالا که اروپا به خاطر تحریم گازی روسیه با مشکل روبرو شده بعید نیست برخی از غرب‌گراها برای فروش گاز ارزان به اروپا، اعلام کنند، ما مردم که این همه با هم مهربون هستیم و می‌تونیم همدیگه رو ببوسیم، دیگه چه نیازی به «گاز» داریم؟!

  14. سیداحمد می‌گوید:

    مگر چه عیبی دارد؟
    http://kayhan.ir/fa/news/52289

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    فیلم وداع درست می‌کنند که…
    http://media.snn.ir/Original/1394/05/20/VID14365705.mp4

    ــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    احسنت! واقعا احسنت به شهامت، شجاعت و عدالت جناب آیت الله آملی…

  16. یا حسین می‌گوید:

    به نظرم مشکل علی لاریجانی اطرافیان بعضا بادمجان دور قاب چینشه!
    البته ی فامیل عقب‌مونده به نام «ع. م» هم داشته باشی بالاخره بی تاثیر نیست!!
    ــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    موضع مرا درباره علی لاریجانی کاملا می‌دانید لیکن به جد بر این باروم؛
    مواجهه اغلب دوستان مومن و حزب اللهی با رئیس محترم مجلس، در یک کلام «نابخردانه» است.
    .
    .
    .
    بزرگان هم گمانم بر این است؛
    «با نقد صریح و صحیح آقایان لاریجانی، ولایتی و امثالهم مشکلی نداشته باشند اما هرگز موافق این رویه نیستند که ایشان را فی‌المثل «آدم هاشمی»، «عنصر روحانی» یا «ضد ولایت فقیه» معرفی کنیم!»
    .
    .
    .
    با علم بر نظر بزرگان، متاسفانه می‌کنند این کار را بعضی دوستان‌ها!!

  17. سیداحمد می‌گوید:

    «حرفش ساده، اما عملش کار هر کسی نیست رفقا…»!

    واقعا عملش کار سختی بود!
    دم دانشمند جوان، جناب آملی گرم!

    بی‌شرف‌ها چقــــــدر فشار آوردند تا خلل وارد کنند در روند رسیدگی به پرونده!
    تا همین لحظه آخر هم دیدیم دست از جفتک انداختن برنداشتند!

    خدا خیر بدهد به مسئولان قوه قضائیه.
    ان‌شاءالله هر روز، شجاع‌تر و قدرتمندتر از قبل، به کارشان ادامه دهند!
    ــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    ان‌شاءالله… این را اما سربسته بگویم؛
    «اگر فقط تصمیم با خود آیت الله آملی بود، تا الان لااقل یکی از این سران فتنه در حصر، من‌باب اعدام، صد کفن پوسانده بود، لیکن طرف برود دعا کند به حال نهایت رحمت و کرامت بزرگان».

    – این فرد، بدون نیاز به هیچ محکمه‌ای، «محارب» و «مفسد فی الارض» بودنش برای من که رئیس دستگاه قضا باشم مسجل است، فلذا حکمش، هم مشخص و هم عین آب خوردن قابل اجراست اما در این مورد ویژه، اگر نبود فریضه گوش به فرمانی، طرف را تا الان صد بار راهی جهنم کرده بودم، بلاشک!

  18. دل آرام گیرد به یاد خدا می‌گوید:

    خدا قوت…
    به نظرم منظورتون «اعصاب خردکن» بوده!
    نوشتید «اعصاب خوردکن»!!

  19. سیداحمد می‌گوید:

    بعضی‌ها تیریپ عدالت و تقاضای دادگاه عادلانه برمی‌دارن و می‌گن حصر غیر قانونیه و محصورین رو دادگاهی کنید!
    والله به خدا ما هم از خدامونه دادگاهی بشن و جواب خون خیلی‌ها رو بدن!
    چه عزیزای این‌طرفی، چه گول خورده‌های جوگیر اون‌طرفی!
    برن دعا کنن به حال علمدار رئوف و با درایت انقلاب که نفس کشیدن‌شون رو مدیون ایشونن!
    ــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    باری قاضی‌القضات فرموده بودند:
    من فقط به یک شرط حاضر می‌شوم حصر م…ی تمام شود و آن شرط این است؛
    «طرف در همان حیاط خانه‌اش اعدام شود! اصلا محاکمه هم نمی‌خواهد! چه محاکمه‌ای؟ قتل مشکوک در زیرزمین خانه‌ای در کرج که اتفاق نیفتاده! 🙂 جرم، کاملا مشهود است و واضح! حکم هم هکذا!»

  20. سیداحمد می‌گوید:

    چقدر عالی جواب می‌دی داداش…
    احسنت به این قلم فی‌البداهه و به این قطعه آسمانی که برای‌مان بنا کرده‌ای…

  21. یا حسین می‌گوید:

    حاجی!
    مطمئنم به زودی ان‌شاءالله، هم حکم اعدام اون مفلوک اجرا می‌شه و هم بعضی‌های دیگه حسابی ادب خواهند شد.
    ان‌شاءالله…

  22. سیداحمد می‌گوید:

    «آقای آملی! این همه را نوشتم تا بگویم من یعنی حسین قدیانی، همان نویسنده نامه معروف به حضرتعالی هستم در اوج فتنه، در مسجدالحرام، دقیقا مقابل خانه خدا و مشخصا مقابل رکن یمانی. آن روز اگر به جای گردن از مو نازک‌تر این حقیر، یقه همین گردن‌کلفت‌ها را گرفته بودید و در مواجهه با آن «نامه معصومانه» تفسیر بصیرانه‌تری ارائه می‌دادید، اینک خبری از «کمدی وداع» نبود! همان که دیروز، در اوج شجاعت، شما را دعوت به مر عدالت کرد، امروز هم در اوج شهامت، از شما و مجموعه تحت امرتان بابت محاکمه و زندانی کردن اصحاب ارتشا و اختلاس، تشکر از روی اخلاص می‌کند، نیز تذکر از روی اخلاص می‌دهد. در هر حال، و نشان به نشان تیتر این نامه، هیچ روزی و هیچ کجا، فرشته عدل را تنها نخواهیم گذاشت.»

    یه جورایی بغض داشت درش…

  23. سیداحمد می‌گوید:

    چه ایام تلخی بود اون روزها!
    اصلا دوست ندارم بهش فکر کنم…
    سرم درد می‌گیره!
    سران فتنه رو ول کرده بودن به امان خدا، اون‌وقت از تهران تا فکه دنبال داداش حسین می‌گشتن!!!

  24. دختر شهید می‌گوید:

    سلام؛
    چقدر نامه اول با شجاعت و چقدر نامه دوم با انصاف نوشته شده…

  25. دختر شهید می‌گوید:

    قبلا از قیافه جان‌کری متنفر بودم چون پر از دو رویی و خیانت بود!
    الان قیافه آقازاده هم بهش اضافه شده!!

  26. فطرس ملک می‌گوید:

    مادر گردن‌کلفت:
    «تو افتخار مایی!»

    وای که چقدر این خانواده وقیح هستن!

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛
    شما هم غالبا جملات طنزگونه‌ی قشنگی می‌گید! 🙂

    «سران فتنه رو ول کرده بودن به امان خدا، اون‌وقت از تهران تا فکه دنبال داداش حسین می‌گشتن!!!»

  28. سیروان می‌گوید:

    به هزار و یک مرکز قدرت مرئی و نامرئی متصل هستید، همه‌تون از دم!
    اون‌وقت دم از نامه معصومانه می‌زنی؟؟؟
    تو و معصومیت؟؟؟
    خجالت پیش شماها شرمساره…
    شتر بیت‌المال رو با بارش خوردن، نامه ننوشتی بی‌وجود؟؟؟

  29. شایان می‌گوید:

    «در دوره‌های مختلف در کشور مسئولانی بودند که می‌آمدند و می‌گفتند؛ باید بنشینیم و مشکلات‌مان را با آمریکا حل کنیم، و «کلید همه مشکلات همین است»! این همان بادکنک است که امروز بالاخره پاره شد، و حالا اتفاق جالبی افتاد و معلوم شد در این بادکنک فقط «باد» بوده و به درد هیچ کدام از گرفتاری‌های ما نمی‌خورد!»

    {جواد لاریجانی}
    ــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    http://www.ghadiany.ir/1394/24219/comment-page-1#comment-177349
    در ضمن، در میان این اخوان، «جواد لاریجانی» هم واقعا نخبه‌ای دردآشنا، فهیم، سخن‌ور، امین، طناز، عالم و حقیقتا دوست‌داشتنی هستند! تحلیل‌های سیاسی جواد لاریجانی را همیشه دوست داشتم.
    .
    .
    .
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1670/2/143484/0
    http://www.ghadiany.ir/1394/23924/comment-page-1#comment-176915
    2 لینک بالا با دقت مطالعه و مقایسه شود!

  30. M.J می‌گوید:

    آخ که تو این جماعت، از همه وقیح‌تر اون وکیل طرف هست!
    به تعبیر آقا «قانون‌دانان قانون‌شکن»!
    اگر صدام زنده بود، وکیلش می‌شد!!
    آه از یک قضاوت داوودی…

    رهبر انقلاب:
    «پولدار و سرمایه‌دار و طبقه اشراف نباید به آن حدی برسند و سرمایه آن‌چنان قدرتی در جامعه پیدا کنند که یک عده پولدار و ثروتمند و گردن‌کلفت در مسایل سیاسی جامعه دخالت کنند، وکیل بیارند، وکیل ببرند، قدرتمندان را بیارند، رییس جمهور بیارند، سیاست‌مدارها را عوض کنند، سیاست‌ها را دیکته کنند، قانون را بر قوه مقننه تحمیل کنند! اینها در جامعه اسلامی به هیچ‌وجه مقبول نیست و هر چیزی که به اینجا منتهی بشود یک خطر و واجب‌الاجتناب است!»

  31. شایان می‌گوید:

    متن زیر رو بخونید…
    انصافا قشنگ تحلیل می‌کنن آقا جواد لاریجانی:
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/824107
    «تقاضای پر کردن دهلیز راکتور اراک با بتن، نهایت تحقیر یک ملت است!»

  32. یک استکان چای داغ!! می‌گوید:
  33. ناشناس می‌گوید:

    سیروان؛
    خودت، احترام خودت رو نگه دار!
    اگر نه، حوالت می‌کنیم به «اسلامی ایرانی»ها!

  34. ناشناس می‌گوید:

    از عزیزان اصفهانی کسی داریم این‌جا که بگن جریان حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و «بازداشت‌ها در روز تشییع شهدای غواص» چی بوده؟؟!!

  35. سیداحمد می‌گوید:

    دزد به زندان رفت و خانواده‌اش همچنان جفتک می‌اندازند!
    الحق والانصاف که «م. ه» و «ف. ه» فرزندان خلف عفت مرعشی‌اند!

  36. چشم انتظار می‌گوید:

    «… و انقلاب، دوباره از «اوین» آغاز می شود!»
    «ف. ه» به نقل از «ننه غفلت»!
    .
    .
    .
    مُردیم از 🙂
    .
    .
    .
    بی ربط!!
    تصویر نادر، از یک شکار بزرگ در استرالیا:
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/452082

  37. مرگ بر آمریکا می‌گوید:

    «مرگ بر آمریکا» در استان اصفهان ممنوع شد!
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/452066

  38. یا حسین می‌گوید:

    سیروان عزیز؛
    معصومیت مد نظر شما رو معلومه که حسین قدیانی نداره!
    من فقط این معصومیت رو در چهره حاج آقا خاطره و اهل و عیال، مخصوصا «جونیور» می‌بینم!!
    معصومیت از گردن کلفتش موج می‌زنه لامصب!!!

  39. یا حسین می‌گوید:

    یعنی منظورت اینه «جواد الف» همون «جواد اردشیر» هست؟
    ولی به نظرم کامنت با مطلب روزنامه زیاد هم جهت نبود.
    ـــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    تعجب کردم از برداشت‌تان!
    منظورم هم‌راستایی متن روزنامه، ایضا تحلیل جواد لاریجانی بود با جوابم به کامنت «جواد. الف».

    در شرایط فعلی، و صرف نظر از تفاوت تفسیر دو سوی میز مذاکره، هیچ چیز بدتر از این نیست؛
    اولا میان دیپلماتهای خودمان «چندگویی» دیده شود.
    ثانیا هزار و یک فکت‌شیت مغایر با هم -و با ترجمه‌های مخدوش- ارائه شود.

  40. پیرمرد می‌گوید:

    چشم‌انتظار؛

    اتفاقا کاملا با ربط!
    من که یاد صحنه جلوی اوین افتادم زمان به دام افتادن بچه کوسه شش متری خودمان.
    دقیقا این‌هم از نوادر روزگار است.

  41. سیداحمد می‌گوید:

    یا حسین؛
    اخوان لاریجانی اساسا اهل کامنت گذاشتن در هیچ فضایی نیستند!

    رفقا؛
    متن امشب را از دست ندهید!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    «حمید رسایی» حرف خوبی زد؛

    «همان‌طور که ما «متن لاتین برجام» را قبول کردیم، طرف غربی هم می‌بایست همان روز اعلام توافق «متن فارسی برجام» را قبول می‌کرد. در آن صورت، کمتر این همه بگومگو پیش می‌آمد».

  43. فرهنگی می‌گوید:

    میثم محمدحسنی:
    «من مسئولیت این جرم بزرگ را می‌پذیرم»!
    http://www.jahannews.com/vdccx4q0e2bq108.ala2.html
    http://hizbullahcyber.com/content/24761
    .
    .
    .
    اون ور مرز «داعش‌‏های نظامی» این ور مرز «داعش‏‌های فرهنگی»!!

  44. سیداحمد می‌گوید:

    قشنگ گفته میثم؛
    «آیا اگر چون اویی، برای رئیس جمهور محترم خوانده بود، زودتر به منافع شخصی‌اش نمی‌رسید تا اینکه برای انرژی هسته‌ای و شهدا بخواند؟!»

  45. ناشناس می‌گوید:

    http://www.jahannews.com/vdcipya5wt1ap32.cbct.html
    این امیر تتلو و بهنوش بختیاری هم عاقبت متوجه اهمیت فوق‌العاده مهم صنعت هسته‌ای برای کشور شدن اما اونایی که باید تا الان متوجه شده باشن، کانه یا خواب هستن یا خودشون رو زدن به خواب!
    اینجاست که «عوام» از «خواص» پیشی می‌گیرن‌ها!!
    ــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    «پیشی»!!! 🙂

  46. امیرعلی می‌گوید:

    از دیگر سو، همین مسئله اجرای «مجازات جایگزین» برای مجرمین عادی و بدون سابقه، باز هم امری پسندیده به نظر می‌رسد. فردی که بابت برگشت خوردن یک چک ۱۰ میلیون تومانی روانه زندان شده کجا و این مجرم گردن‌کلفت اخیر کجا؟!

    به نظرم مهم‌ترین نکته متن، همین قسمت بود.

  47. پسر شهید می‌گوید:

    سلام
    درود خدا بر قاضی صلواتی و آیت الله آملی

  48. آ . د . م می‌گوید:

    سلام!
    خیلی وقت بود متنی چنین نخوانده بودم…
    تشکرمان که ضعیف است بماند، نیت‌های‌مان نیز بعضا بویی از اخلاص نبرده…
    تشکر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.