کربلا درس «گندم ری» است

از شهدای سوم خرداد تا ۱۷۵ شهید غواص

farhangnews_127567-360918-1432364475

خرمشهر هسته‌ای را واگذار نکنید

وطن امروز ۶ خرداد ۱۳۹۴

لحظه آزادی. مدخل ورودی شهر. چند شب بی‌خوابی. پوتین‌های داغان. پل شناور. هلهله کارون. هُرم گرمای جنوب. نفربرهای شلوغ. آسفالت داغ. جیپ آهوی آشنا. رد ترکش‌های وحشی روی دیوار خانه‌ها. رجز «خرمشهر ما برمی‌گردیم». حجم آخرین آتش بعثی‌ها. خمپاره‌های سرگردان. صفیر گلوله‌های بی‌هدف. ترافیک مکالمات بیسیم‌ها. بی‌ترمزها. موتوری‌ها. بچه‌های نترس خمینی. بالای خاکریزها. درست بالاترین نقطه خاکریز. در تیررس. به بازی گرفتن مرگ. آن‌هم آنِ فتح. چند خیابان مانده به مسجد جامع. گلدسته‌های مجروح… یعنی که تمام!

چراغ روشن ماشین‌ها. بوق‌های ممتد. رقص برف‌پاک‌کن‌ها. روزنامه‌های بالای دست. تیترهای درشت. سمفونی شربت و شیرینی. خیابان‌های شلوغ. غوغای موتوری‌ها. همه بیرون از خانه‌ها. دود عود. بوی اسفند. پیرمرد رادیو به دست. پسرک سه‌چرخه‌سوار. بهترین روز جنگ. شادترین روز مردم… و تو درست باید در همین روز شهید می‌شدی ای شهید روز سوم خرداد! شهید علیرضا طغرایی! شهید ابوالفضل عسگری! شهید ابوالفضل خیرالدین! و دیگر شهدای روز فتح‌الفتوح! با شما هستم! آیا روز دیگری برای شهادت شما نبود؟! عدل باید خبر شهادت شما در شادترین روز این مردم به خانه می‌رسید؟! مادران فرزند از دست داده. پدران منتظر. همسران غریب. بچه‌های بی‌خواب. ‌بهانه‌های بی‌جواب. سؤال‌های بی‌پاسخ… آن هم همه در این روز؟! بوق ممتد ماشین‌ها را باور کنند یا ناله اهل خانه را؟! و این بار گلستان بر ابراهیم آتش شد!

آری! «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اما به بهای شهادت در روز سوم خرداد! «جنگ» را از آن طرف بخوانی، می‌شود «گنج» اما «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود».

شهدای روز سوم خرداد! گم کرده‌ایم شما را! جایتان در عکس‌های یادگاری جلوی مسجد جامع چه خالی است! همین جای خالی، خرمشهر را آزاد کرد! همین خون سرخ، همین بچه‌های یتیم، همین مادران فرزند از دست داده و پدران قد خمیده… همین بندگی خدا!

خطابم در اینجا با بعضی‌هاست! با برج عاج‌نشینی و پا روی پا انداختن و تکبر با دوست و خضوع در برابر دشمن و دستمالی کردن دستاوردها، هیچ خرمشهری آزاد نمی‌شود. البته به برکت خون شهدای سوم خرداد، فی‌الحال هیچ خرمشهری در هیچ عرصه‌ای دست دشمن نیست، شرط است که بعضی‌ها واگذارش نکنند! از این مضحک‌تر آیا می‌توان تصور کرد خرمشهر هسته‌ای را تحویل بدهی، به خیال آنکه دشمن به تو چیزی بدهد؟! خرمشهر را خیانت رئیس‌جمهور وقت به باد داد اما خون شهدا آن را به آغوش میهن بازگرداند. ملی‌گرایی یعنی این! آیا در هیچ جای دنیا، کشوری با دادن دستاوردهای راهبردی خود، به پیشرفت رسیده که شما دومی‌اش باشید؟! نخیر! کربلا درس مذاکره نیست. درس «گندم ری» است! آن هم در همین حوالی تهران! مذاکرات سعدآباد! «من جرب المجرب، حلت به الندامه». بزرگ‌ترین دروغی که در این مملکت گفته شد، این است: «دستاورد علمی را بدهید، پیشرفت اقتصادی حاصل کنید»! این را دیگر همه می‌دانند که عمر نفت کوتاه است و پیشرفت اقتصادی لاجرم از مسیر دستاوردهای علمی نظیر همین صنعت هسته‌ای می‌گذرد.

بگذار صریح بگویم؛ شما در مذاکرات شکست خورده‌اید، بی‌تعارف! چرا که به حرف «عقل» گوش ندادید. وقتی مذاکرات به نقل از خودتان به بن‌بست رسیده و طرف دبه درآورده، بهتر است به خود آیید و الباقی عمر دولت را حرام مذاکره بی‌نتیجه با حرامیان نکنید! آنقدر دست فرمان‌تان در مذاکرات اشتباه بوده است که دشمن حتی به توافق بدی هم که با او بسته‌اید، اندک تعهدی ندارد! منتقد از کی به شما گفته بود که با شعار بی‌خردانه «هر توافقی از عدم توافق بهتر است» هیچ تحریمی لغو نمی‌شود؟! چرا گوش نکردید؟! شکست امروز شما محصول شعار بی‌خود دیروزتان است. حقا که نباید از جیب و جانب مردم شعار داد. شعار اگر به پشتوانه شعور، سر داده می‌شد، امروز نتیجه مذاکرات، به فهرست بازجویی از دانشمندان وطن نمی‌رسید!

من مانده‌ام در این همه سال که شما دیپلمات بودید و با پول بیت‌المال از این هتل به آن هتل، از این کشور به آن کشور و از این سفارتخانه به آن سفارتخانه می‌رفتید دقیقا از آداب مذاکره چه یاد گرفته‌اید؟! فقط با کلاس‌تر شده‌اید؟! و اسم‌تان را لبه آستین پیراهن‌تان تکدوزی می‌کنید؟! آن هم با حروف انگلیسی!! این همه مدت آیا به شما یاد ندادند که در هر مذاکره‌ای، آن طرفی که از خود استغنای بیشتر نشان دهد، پیروز است؟!

نوشتم «استغنا» یاد ۱۷۵ غواص شهید کربلای ۴ افتادم که حتی با دست بسته هم حاضر به تسلیم در برابر دشمن نشدند. مرگ با عزت، به از زندگی با ذلت! پیام این شهدا یعنی همه کارهای ما باید بر اساس عزت باشد. با عزت، ولو در غربت و با دستان بسته هم که بمیری، کربلای ۴ خیلی زود جای خود را به کربلای ۵ می‌دهد و پیروزی جایگزین شکست می‌شود. این مذاکرات هم به بن‌بست نمی‌رسید اگر که بر مبنای دیگری جلو می‌رفت. این دست باز امروز ما، مدیون ۱۷۵ غواصی است که با دست بسته جرعه شهادت نوشیدند، لیکن نشاندن اندیشمند نخبه وطن در میز بازجویی دشمن، یعنی بستن دست علم، یعنی بستن دست خرد. در شگفتم از عقل بعضی‌ها که به جای هموار کردن مسیر برای دوست، راه دستیابی دشمن را باز می‌کنند، آن هم به اندرونی! هان ای شهدا! گم کرده بودیم شما را! دقیقا باید در همین روزها پیدا می‌شدید! این دستان بسته شما چون دست در ۲ دست بریده دارد، معجزه‌ها می‌کند! در زندگی، گره‌هایی هست که جز با دستان بسته باز نمی‌شود! گم کرده بودیم شما را! زیر خاک یا روی خاک، فرقی نمی‌کند، بسیجی همواره بسیجی است! نیاز امروز ما به شما، از نیاز شب عملیات کربلای ۴ بیشتر است! که می‌گوید امشب، شبی از شب‌های کربلای ۴ نیست؟! لحظه آزادی. مدخل ورودی شهر. چند شب بی‌خوابی… خرمشهر آزاد شده را داده بودیم اگر که دستان بسته شما نبود! گم کرده بودیم شما را.

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم رب الشهدا و الصدیقین

    “سبکبالان خرامیدند و رفتند”
    http://dnl1.tebyan.net/1388/08/20091024124609491.zip

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    *عدل باید خبر شهادت شما در شادترین روز این مردم به خانه می‌رسید؟! مادران فرزند از دست داده. پدران منتظر. همسران غریب. بچه‌های بی‌خواب. ‌بهانه‌های بی‌جواب. سؤال‌های بی‌پاسخ…
    *همین جای خالی، خرمشهر را آزاد کرد! همین خون سرخ، همین بچه‌های یتیم، همین مادران فرزند از دست داده و پدران قد خمیده…
    *از این مضحک‌تر آیا می‌توان تصور کرد خرمشهر هسته‌ای را تحویل بدهی، به خیال آنکه دشمن به تو چیزی بدهد؟! خرمشهر را خیانت رئیس‌جمهور وقت به باد داد اما خون شهدا آن را به آغوش میهن بازگرداند.
    *بزرگ‌ترین دروغی که در این مملکت گفته شد، این است: «دستاورد علمی را بدهید، پیشرفت اقتصادی حاصل کنید»!
    *شعار اگر به پشتوانه شعور، سر داده می‌شد، امروز، نتیجه مذاکرات، به فهرست بازجویی از دانشمندان وطن نمی‌رسید!
    *هان ای شهدا! گم کرده بودیم شما را! دقیقا باید در همین روزها پیدا می‌شدید! این دستان بسته شما چون دست در ۲ دست بریده دارد، معجزه‌ها می‌کند! در زندگی، گره‌هایی هست که جز با دستان بسته باز نمی‌شود! گم کرده بودیم شما را!

    عالی، بی نقص…
    و چه قرینه‌ی قشنگی:
    عدل باید خبر شهادت شما در شادترین روز این مردم به خانه می‌رسید؟!
    دقیقا باید در همین روزها پیدا می‌شدید!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    آقایان!

    “آنقدر دست فرمان‌تان در مذاکرات اشتباه بوده است که دشمن حتی به توافق بدی هم که با او بسته‌اید، اندک تعهدی ندارد!”

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “من مانده‌ام در این همه سال که شما دیپلمات بودید و با پول بیت‌المال از این هتل به آن هتل، از این کشور به آن کشور و از این سفارتخانه به آن سفارتخانه می‌رفتید دقیقا از آداب مذاکره چه یاد گرفته‌اید؟! فقط با کلاس‌تر شده‌اید؟! و اسم‌تان را لبه آستین پیراهن‌تان تکدوزی می‌کنند؟! آن هم با حروف انگلیسی! این همه مدت آیا به شما یاد ندادند که در هر مذاکره‌ای، آن طرفی که از خود استغنای بیشتر نشان دهد، پیروز است؟!”

    خیلی قشنگ گفتید… خیلی!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “هان ای شهدا! گم کرده بودیم شما را! دقیقا باید در همین روزها پیدا می‌شدید! این دستان بسته شما چون دست در ۲ دست بریده دارد، معجزه‌ها می‌کند! در زندگی، گره‌هایی هست که جز با دستان بسته باز نمی‌شود! گم کرده بودیم شما را! زیر خاک یا روی خاک، فرقی نمی‌کند، بسیجی همواره بسیجی است! نیاز امروز ما به شما، از نیاز شب عملیات کربلای ۴ بیشتر است! که می‌گوید امشب، شبی از شب‌های کربلای ۴ نیست؟! لحظه آزادی. مدخل ورودی شهر. چند شب بی‌خوابی… خرمشهر آزاد شده را داده بودیم اگر که دستان بسته شما نبود! گم کرده بودیم شما را.”

    احسنت… تبارک الله…
    کیف کردم!
    با شهدا محشور شوی داداش حسین!

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛
    همه‌ی شهدای وطن گل‌اند.
    و شهدای غواص…
    و شرمندگی ما بیشتر.

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    اون کسی که می‌گه:
    کربلا درس مذاکره است…
    نه از کربلا چیزی فهمیده، نه از مذاکره. فقط و فقط به گندم فکر می کنه! به چه قیمتی؟! به قیمت زدن چوب حراج به شرافت و آزاگی یک ملت. اما بعید است که حتی از جُو ری هم نصیب گردد!! یاد آن معمار بزرگ به خیر که گفت: ما نان و پنیر خود را می‌خوریم و روی پای خود می ایستیم. کجایی ای امام عزیز، که قیمت نان و پنیر مساوی شده با تعطیلی بزرگترین دستاورد فرزندانت.

  8. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا قلبم درد می‌گیره وقتی فکر می‌کنم به این ماجراها!
    آقایانِ متخصص در امنیت ملی، توضیحی برای متن زیر دارن؟!
    http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1610/1/139063/0

  9. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    اشکی… هشتاد و هشتی…
    پر درد… پر آه… پر سوز…

  10. گفت و شنود می‌گوید:

    حق با توست!

    گفت: حالا دولت چه عجله‌ای داشت که قیمت بنزین را آزاد کند؟
    گفتم: می‌گویند این تصمیمی بود که از مدتها قبل گرفته شده بود!

    گفت: چند ساعت بعد از اعلام افزایش قیمت بنزین‌، بهای گاز مصرفی منازل هم ۱۵ درصد افزایش یافت.
    گفتم: می‌گویند این تصمیم هم از قبل گرفته شده بود!

    گفت: ولی مگر یک ماه قبل، معاون رئیس‌جمهور رسما به همه جا بخشنامه نکرده بود که تا پایان سال جاری هیچکس و هیچ‌جا حق افزایش قیمت ندارد؟!
    گفتم: البته که بخشنامه کرده بود.

    گفت: مبادا بعضی‌ها با افزایش قیمت‌ها قبل از دور پایانی مذاکرات، می‌خواهند مردم احساس فشار کنند تا به توافق با هر شکلی تن بدهند؟
    گفتم: چه عرض کنم؟! این هم حرفی است! می‌گویند شخصی نزد قاضی رفت و از شخص دیگری شکایت کرد. قاضی گفت؛ حق با توست. ساعتی بعد طرف مقابل آمد و ماجرای دعوای خود را شرح داد. قاضی گفت؛ بله، حق با توست. منشی دادگاه به قاضی گفت؛ این دیگر چه جور قضاوت کردن است؟ و قاضی فکری کرد و گفت؛ آره، مثل اینکه حق با تو هم هست!

  11. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    به دست بسته غواص‌های‌مان سوگند…
    http://www.yjc.ir/fa/news/5212090
    http://www.farhangnews.ir/content/125235

  12. سیداحمد می‌گوید:

    امان از این نکته که حاج حسین شریعت در گفت و شنودش بیان کرد… امان!

    “گفت: مبادا بعضی‌ها با افزایش قیمت‌ها قبل از دور پایانی مذاکرات، می‌خواهند مردم احساس فشار کنند تا به توافق با هر شکلی تن بدهند؟”

    انشاءلله که اینطور نیست… انشاءلله که ما اشتباه می‌کنیم!

  13. محمد پیرانی می‌گوید:

    عالی بود حاج حسین قدیانی
    مرهم دلمون شد جملاتت

  14. صبر می‌گوید:

    متن…
    صدای آهنگران…
    یاد شهدا…
    اشکـــــــــــی و آهـــــــــــ…..یــــــــــــ

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    سنگ مزار بابا اکبر، خیلی زیبا شده. به این تیم زهوار در رفته که امیدی نیست. تنها امید ما به همین وصیت نامه‌هایی است که نمونه‌ی بارزی از یک توافق “برد برد” است! بعبارتی، اگه یک‌جا واژه‌ی “برد برد” معنا پیدا کنه، همین‌جاست.

  16. چشم انتظار می‌گوید:

    هرچند می‌دونم از دیدن این بابا یه طوری می‌شین. ولی بد نیست عمل به آرمان‌های امام عزیزمون رو در این تصاویر ببینیم!!!!
    http://jahannews.com/vdcjhxexauqe8mz.fsfu.html

  17. علمدار می‌گوید:

    «جنگ» را از آن طرف بخوانی، می‌شود «گنج» اما «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود».
    ممنون عالی بود!
    می‌دونستید اون نردبون به نردبون شهادت معروفه! همه افرادی که روی نردبونن شهید شدند!

  18. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    نکن این کارو با ما!
    لا اله الا الله…
    وقتی مرقد امام مظلومِ ما، می شود مقبره خانوادگیِ بعضی ها، از پول بیت المال هم برای خودشان کاخ می‌سازند!
    ملت درگیر هزار جور مشکل هستند و این جماعت بی‌درد، به فکر…!
    لابد ۴ صباح دیگر … و … و … و … را هم در همین مکان به خاک می سپارند!
    (نقطه چین ها را خودتان پُر کنید!)

    فریاد و فغان از دنیا پرستی…

  19. رهگذر می‌گوید:

    سلام
    تشکر از متنی که نگاشتید.
    پیشنهاد مطالعه: خروش خمینی زمان
    http://kayhan.ir/fa/news/45651

  20. مهراب می‌گوید:

    پس راسته که صالحی با بازرسی‌ها مخالفه؟

  21. حسین می‌گوید:

    من مانده‌ام در این همه سال که شما دیپلمات بودید و با پول بیت‌المال از این هتل به آن هتل، از این کشور به آن کشور و از این سفارتخانه به آن سفارتخانه می‌رفتید دقیقا از آداب مذاکره چه یاد گرفته‌اید؟! فقط با کلاس‌تر شده‌اید؟! و اسم‌تان را لبه آستین پیراهن‌تان تکدوزی می‌کنید؟! آن هم با حروف انگلیسی!! این همه مدت آیا به شما یاد ندادند که در هر مذاکره‌ای، آن طرفی که از خود استغنای بیشتر نشان دهد، پیروز است؟!

    نیشخند همیشگی به غیرت ملت یادت رفت چون اینو خوب یاد گرفته!

  22. قاصدک منتظر می‌گوید:

    «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اما به بهای شهادت در روز سوم خرداد! «جنگ» را از آن طرف بخوانی، می‌شود «گنج» اما «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود».
    با برج عاج‌نشینی و پا روی پا انداختن و تکبر با دوست و خضوع در برابر دشمن و دستمالی کردن دستاوردها، هیچ خرمشهری آزاد نمی‌شود.”

    وقتی “قهقه” شان با دشمن، “هق هق” دوستان می شود…
    زخم می زنند!!!
    و جای “درمان”، “نامرد” می شوند…
    “راه” را غلط می روند و دشمن را “هار” می کنند…
    غافلند! که “گرگ” همان “گرگ” است…
    این “درد” دارد…
    و “درد” را از هر طرف بخوانی، “درد” است!

  23. رضا اعتدال طلب -پزشک می‌گوید:

    خدا لعنت کنه تروریست های مزاحمین خلق رو که با لو دادن کربلای ۴ باعث شدن این همه جوون پر پر بشه
    ی روز باید تاوانش رو پس بدن انشاالله
    . . .
    گرون شدن بنزین و گاز فقط بخشی از واقعیته
    اگه توافق نشه باید منتظر بنزین ۲۴۰۰ تومنی بود

  24. میلاد پسندیده می‌گوید:

    سلام… فوق العاده بود. خواستم حتما تشکر کرده باشم از خالق این جملات ناب.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:
    به به! آقامیلاد ما چطوره؟ خوب هستی که الحمدلله؟ کم‌پیدایی شدید!

  25. به جرم عشق می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    دوستان محترم! فی‌الحال، زمان، زمان روشنگری است، بویژه با قلم و بیان. به هیچ وجه کارهایی صرفا احساسی مثل تجمع و… جواب نمی‌دهد. ما «منطق» داریم، فلذا بی‌نیاز به «تجمع» حرفمان را می‌زنیم. گردهمایی و تجمع و کارهایی از این دست، اتفاقا بازی در زمین دولت است.

  26. سید محمد حسینی سعادت می‌گوید:

    حسین آقای عزیز
    این حقیر هم گردانی پدرت در دهم اردیبهشت ۶۱ بودم. روزی که تنها از چهار گردان تیپ محمد رسول الله(ص) هفتصد نفر به شهادت رسیدند. به غیر از شهدای ارتش و سایر گردان های تیپ. حاصل خون این شهدا و شهدای روزهای دیگر تا سوم خرداد، آزادی خرمشهر، هویزه و هزاران کیلومتر از میهن اسلامی‌مان بود. مطمئن هستم کسانی که از صلح پیامبر(حدیبیه) و امام حسن(ع) و رزم بی نظیر در تاریخ امام حسین(ع) و یارانش در کربلا و هشت سال دفاع مقدس برای صلح با کدخدا کاسبی می کنند اگر صحنه هایی واقعی از رزم و شهادت فرزندان خمینی در دهم اردیبهشت سال ۶۱ را می دیدند به شرط آنکه بیماردل یا جاسوس نباشند، به این راحتی حاضر به دادن این این امتیازات باج خواهانه نبودند که حاصل آن نه پایان تحریم (که نقطه ضعف ما را تحریم می‌دانند) بلکه بهانه ای برای آغاز جنگی همه جانبه از طرف امریکا خواهد بود.

  27. 313 یاران مهدی می‌گوید:

    توی این مدت همه ی نوشته ها رو می خوندم ولی نظر نمی گذاشتم، از بس اعصابم از این مذاکرات خرد شده، هر روز هم که خبرای بدتری می شنویم و همه ی اینها به علت عدم اتحاد اصول گرایان در انتخابات ریاست جمهوری است، به غیر از دولت فعلی که مذاکرات رو اداره می کنه، حضرات اصول گرا باید جواب این همه استرس و انرژی از دست رفته ی این ملت و عقبگردهای ایران عزیز رو در این چهار سال بدهند. خدا می دونه که اگه با بصیرت عمل کرده بودند الان برای سرنوشت کشور این قدر نباید به این مثلا دیپلمات ها التماس می کردیم که حواسشون باشه مملکت و عزت ایرانی رو به باد ندهند. به هر حال باید درس بگیریم “از ماست که بر ماست”.

  28. برف و آفتاب می‌گوید:

    از عکس‌هایی که سید احمد گذاشته، عکس چهارم، نفر اول از سمت راست، حالتش چه غریبه. شرمندگیه، حسرته، هرچیه آدم با دیدنش از خودش خجالت می‌کشه…

  29. به جرم عشق می‌گوید:

    اتفاقا منطق متقنی هم دارد… منطق ۹ دی!
    “احساس” که شما اشاره کردید در مواجهه با مادران شهداست که آنهم منطقی فطری دارد. کاش می شد منطقم را توضیح دهم.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    کامنت قبلی‌تان را به «صلوات» تغییر دادم و زیرش هم، خیلی مختصر و مفید گمانم حرفم رو گفتم، فلذا ممنون می‌شم اگه «منطق ۹ دی» رو لااقل برای این حقیر نخواین توضیح بدین!! هر سخن، جایی و هر نکته -بخوانید هر راهپیمایی، هر ۲۲ بهمن، هر ۹ دی، هر تجمع- مکانی دارد! واضحه که الان وقت این شلوغ بازیا نیست! این مسائل باید در فضای عقل و خرد و استدلال، درست شه، نه در کف خیابون! که بعد، اونطرف هم بیاد اردوکشی خیابونی راه بندازه و…!! قرار نیست ی عده برای واو به واو کلمات و جملاتی که می‌خوان استفاده کنن، کلی بی‌خوابی بکشن و سختی ببینن که حرف رو چه جور بزنیم منطقی‌تر و عقلانی‌تر و همه فهم‌تره، اونوقت ی اتفاق مثل اونچه روزهای اخیر در مجلس گذشت یا بعضی کارهای غیر لزوم دیگه، همه زحمات عقلای قوم رو دود کنه هوا!! یعنی بازم شد قصه پرغصه انتخابات که خودمون باید از خودمون بخوریم؟؟ حرف حساب رو بگیرین دیگه بابا!! چرا بحث بی‌خود؟! یعنی من متوجه احساس مادران شهدا و منطق ۹ دی نیستم؟! اونهم با این متنی که نوشتم؟! ی دعا می‌کنم دوستانی که موافق هستند حتما در کامنتهای‌شان «الهی آمین» بگذارند که خیلی واجب است. خدایا! این شهوت برپایی تجمع رو از جماعت حزب‌الله بگیر.

  30. صاعقه گمنام می‌گوید:

    و تو آن روز با دست بسته مطمئنم خم به ابرو نیاوردی و بر عهد خویش ماندی…

    و من امروز مانده ام در اینکه آیا ادامه راهت یا ادامه راحت!

  31. به جرم عشق می‌گوید:

    منظورم از کاش بتوانم، کاش مجالم بدهید است.
    روشنگری که وظیفه اول و وسط و آخر است.
    نمی دانم مجال می دهید حرفم و منطقم را از این تجمع ها بیان کنم یا نه؟

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:
    اگه بحث رو کش ندین، ممنون می‌شم. ما به انداه کافی دعوا با دولت داریم که وقت نکنیم سر و کله همدیگه بزنیم جناب!

  32. چشم انتظار می‌گوید:

    الهی آمین…

  33. برف و آفتاب می‌گوید:

    به نظر من یکی از دلایل نامگذاری سال به همدلی و همزبانی با دولت، جلوگیری از این‌جور اعتراض‌ها به دولته.
    الهی آمین

  34. چشم انتظار می‌گوید:

    بخشی از بیانات امروز حضرت آقا در جمع نمایندگان:
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/752733

  35. برف و آفتاب می‌گوید:

    رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان: در اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود دارد، اما مشکل همدلی است.

    الان روحانی میاد سخنرانی می‌کنه و با شور و هیجان وصف ناپذیری می‌گه: در اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود دارد،‌ اما مشکل همدلی است!

    یه جوری هم می‌گه انگار خودش این رو کشف کرده!!

  36. چشم انتظار می‌گوید:

    برف و آفتاب؛
    ولی به نظر من میاد می‌گه:
    در اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود ندارد، اما مشکل همدلی نیست!!!

  37. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “پند لقمان حکیم درباره روش مذاکره با دشمن”

    حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام: وقتى که لقمان پسرش را موعظه می‌کرد؛ به او گفت: اى پسرم! چیزهایى که می‌خواهى با آنها بر دشمنت چیره شوى، اینها باشند: پرهیز از محرّمات، برترى در دینت، حفظ جوان‏مردى‏‌ات، تکریم نفس خود تا به نافرمانى‏‌هاى خداى رحمان و اخلاق بد و کردار زشت، آلوده نگردد. رازت را پنهان کن و باطنت را نیکو گردان؛ چرا که هرگاه چنین کردى، در پناه خداوند خواهى بود تا از دستیابی بر نقطه ضعف تو و یا پى بردن او به لغزش ات، در امان بمانى. خود را از حیله دشمن، در امان نبین تا مبادا در برخى از حالات، فریبش را بخورى. هر گاه توانست، به تو حمله مى‏‌کند و هیچ لغزشى را از تو نمى‏‌بخشد. باید یکى از سلاح‏‌هایى که تو در برابر دشمنت به کار مى‏‌گیرى، اعلان رضایت از او باشد. در جلب منفعت، بسیار را اندک، و در زیان دیدن، کوچک را بزرگ بشمار…

    «قصص الأنبیاء: ص ۱۹۳ح ۲۴۳ – بحارالأنوار ج ۱۲ص ۴۱۸ح ۱۲»

  38. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “در جلب منفعت، بسیار را اندک و در زیان دیدن، کوچک را بزرگ بشمار…”

    گمانم آمریکایی ها واقف ترند به احادیث ما تا اهالی دستگاه دیپلماسی مان…

  39. سید محمد حسینی سعادت می‌گوید:

    الهی آمین.
    منطق ما بقدری قوی است که الحمدلله نیازی به عصبیت و یا اردوکشی خیابانی ندارد.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    جناب سعادت! جدای از این حرفها، از دیدن کامنت شما دوست و همرزم ابوی بسیار مسرور شدم. «دهم اردیبهشت ۶۱» {روزی که تنها از چهار گردان تیپ محمد رسول الله(ص) هفتصد نفر به شهادت رسیدند} هر روز تقویم ماست. از آن روز بهشتی، بسیار شنیده و بسیار خوانده‌ام اما «آنجا بودن و دیدن آن حماسه جاودان» مقوله دیگری است؛ جاده اهواز – خرمشهر، مقابل انرژی اتمی!! و عدل هم مقابل «انرژی اتمی!!» عجب تقارنی!! باشد که ان‌شاءالله جز شهادت، مرگی نداشته باشیم.

  40. سمانه می‌گوید:

    الهی آمین‏
    در سالی که رهبر عزیزمان دولت و ملت را به همدلی و همزبانی دعوت فرمودند، حفظ وحدت در مقابل دشمنان خارجی مهمترین اصل است. اختلافات داخلی کم و زیاد همیشه هست؛ چیزی که مهم است چه از طرف دولت و چه ملت نحوه برخورد با این اختلافات است، نه اینکه با دست خودمان کشور را به سمت آشوب ببریم! و فرصتی را که با هوشیاری امت حزب الله در سال ۸۸ از آمریکا گرفت دو دوستی تقدیمش کنیم.
    هوشیار باشیم؛ احساساتی نه!

  41. سیداحمد می‌گوید:

    الهی آمین!

    چرا دوستان اصلا وقت شناسی و موقعیت سنجی ندارند؟!
    صحبت های همین امروز حضرت آقا را گوش کنید؛ از کجای این حرف ها بوی نیاز به تشنج و فشار به مشامتان رسید؟

    چرا فقط انتظار داریم دولتی ها به سخنان حضرت آقا دقت و عمل کنند؟
    اول از همه خودمان باید با جان و دل به کلام اماممان توجه کنیم.

    شما را به خدا خرابکاری نکنید!

  42. برف و آفتاب می‌گوید:

    منظور من این بود که صحبت‌های حضرت آقا رو تو سخنرانی‌هاش تکرار می‌کنه و کاملا حق به جانب، اون صحبت‌ها رو حواله می‌ده به بقیه! انگار نه انگار که احیانا خودش هم مخاطب اون صحبت‌هاست!

  43. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    الهی آمین

    —–

    تصاویری از تفحص ۱۷۵ غواص شهید کربلای چهار
    http://www.dana.ir/News/326108.html

  44. به جرم عشق می‌گوید:

    به حرمت وحدت حزب الله… به حرمت حضور جناب سعادت… من هم آمین می گویم.
    هیچ دفاعی هم نمی کنم تا کش نیاید…
    فقط خواهش می کنم جمله ات را اصلاح کن برادر…
    جایی را هم بگذار برای اینکه شاید مردمی باشند که از سرِ “درد” تجمع می کنند در حمایت از غیرت و عزت، نه از سرِ شهوت!

  45. به جرم عشق می‌گوید:

    ضمن اینکه متوجه لایه های عمیق تر منظورتان از اصطلاح “شهوت برپایی تجمع” هستم…

  46. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    “این دستان بسته شما چون دست در ۲ دست بریده دارد، معجزه‌ها می‌کند! در زندگی، گره‌هایی هست که جز با دستان بسته باز نمی‌شود.”

    بیست.

    دیگه کم کم وقتشه یه کتاب جدید بدی بیرون.
    اسمش رو هم بذار: «چگونه به حراج بگذاریم؟!»
    صفحه اول هم بنویس: با یادی از فتحعلی خان قاجار
    تقدیم می شود به شیخ قفل الدوله رنگ رَز.
    ضمنا دوستان علاقه مند به تجمع، فصل تابستان نزدیکه.
    در اردوهای جهادی بسیج ثبت نام کنید، بجای کاغذ شعار، بیل و کلنگ بدست بگیرید برای روستاهای محروم، آبادانی کنید.
    دو صد گفته، چو نیم کردار نیست.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    بابت چند خط آخر کامنتت به شکل ویژه «احسنت»!

  47. ناشناس می‌گوید:

    در رابطه با تک نرخی شدن قیمت بنزین، گرچه من از اقتصاد سررشته ای ندارم اما حدس می زدم بی ارتباط با مذاکرات نباشه. مخصوصا اینکه از نظر بعضی اقتصاددان ها این حرکت هیچ توجیه منطقی ای نداشته! خلاصه حدس من این بود که اونها می خواهند مردم در تحت این فشار راضی به هر توافقی بشن! فکر می کردم چقدر من بدبینم تا اینکه دیدم گفت و شنود کیهان هم چنین حدسی داشتته!
    من عذر می خوام یعنی اینها انقدر بی شعورند که به جای مقاومت در برابر دشمن و ایستادگی برای گرفتن حق مردم، حاضرند مردم خودمون تحت فشار بگذارند؟!! باز هم باورم نمی شه تا این حد بی وجدان باشند!!

  48. چشم انتظار می‌گوید:

    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940306001214
    😉
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    یاران چه غریبانه…
    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940306001110
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    فردا؛ دهمین سالگرد آئینه صدق و صفا:
    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940306000733

  49. محمودی می‌گوید:

    خیلی خوب و دلنشین بود جناب قدیانی

  50. ناشناس می‌گوید:

    الهی آمین!
    همین مونده فقط آقایون تجمع کنند، اونور هم تجمع کنند بشه جریان ۸۸!
    تجمعات تبلیغاتی قبل انتخابات ۸۸ باعث شد که نتونند این جمعیت رو بعد از اعلام نتایج کنترل کنند!
    بچه حزب اللهی که نباید خودش مشکل امنیتی برای کشور ایجاد کنه!
    تجمع هم می خوان باید مجوز قانونی بگیرند و الا سنگ رو سنگ بنده نمی شه!

  51. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    موشن گرافیک صداقت آمریکایی ۳
    http://blog.khanetarrahan.ir/1394/03/06

  52. به جرم عشق می‌گوید:

    از بس قضایای فتنه، سوزاننده بود که حق دارید چنین تخته گاز جلو بروید. حواسمان باشد شایعه سازی نکنیم چون:
    ۱- تجمع یاد شده صرفا و صرفا مردمی و غیر سیاسی و با مجوز است.
    ۲- در حمایت از بیانات حضرات آقاست که فرمودند: اجازه نمی دهیم…
    ۳- نقد عملکرد دولت و تیم هسته ای نیست.
    ۴- در راستای مطالبات حضرت آقا از تیم مذاکره کننده در خصوص خط قرمزهای نظام است.
    ۵- برگزار کنندگان آن اهل جبهه بودند و هم الان جهادی اند.
    ۶- شرکت کنندگان آن غالبا فعالان فرهنگی و نخبگانند.
    ۷- اردوکشی خیابانی نیست که علیه و له کسی باشد. با برنامه و حساب شده است و البته منظم ان شاءالله.
    با سخنرانی حاج سعید قاسمی و شعرخوانی حاج احمد واعظی.
    نگذارید شایعه سازی رسم حزب اللهی شود و از خودمان بر خودمان.

  53. به جرم عشق می‌گوید:

    و اینکه امام جمعه محترم مشهد آیت الله علم الهدی از مشوقین و همراهان و هدایتگران این تجمع مردمی هستند…
    همانطور از نمایندگان مجلس و همینطور ان شاءالله آرمیتای عزیز…
    نگران مسائل امنیتی نباشید.

  54. فرهنگی می‌گوید:

    حرفی نیست جز یادی از دستان بسته…
    این روزها از غم دستان بسته، دست و دلم به هیچ کاری نمی رود.

    اگر چه آشنای رنج و هم پیمانه دردم
    حرامم باد اگر این راه را از نیمه برگردم
    …………………………………………………………………..
    ده عکس ماندگار از فتح خونین‌شهر
    http://www.teribon.ir/archives/305326
    خرمشهر آزاد شده را، داده بودیم اگر که دستان بسته آن ها نبود…

  55. برف و آفتاب می‌گوید:

    “به جرم عشق” آدم رو یاد عراقچی می‌ندازه! 🙂

  56. به جرم عشق می‌گوید:

    عراقچی؟؟!! چطور مگه بزرگوار؟
    دلم گرفت از این قیاس…

  57. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ایها الناس، مگه مکالمه ظریف و کوچک زاده رو نشنیدین؟
    البته من هیچ کدومشون رو دو زار قبول ندارم.
    کوچک زاده: رهبری با مذاکره زیر سایه تهدید موافق نیست.
    ظریف: یک کلمه بگه نرو!
    .
    .
    .
    که فردا جار بزنن ما در آستانه پیروزی و فتح بودیم، رهبر اجازه نداد.
    حالا شما با عکس امام و آقا می‌خواید برید شعار بدید و بساط ما اهل کوفه نیستیم راه بندازید،
    تا چهره مذهبی ها جلوی عوام الناس که درگیر قسط و گرونی و تورم هستن خراب بشه،
    که اینا نمی‌ذارن ما زندگی کنیم!
    این مذاکره یه پروسه مدت داره تا خود خود مردم،
    شکست مذاکرات رو ببینن و به حرف سید علی برسن.
    هر وقت هم لازم شد، کان لم یکن اعلام می‌شود.

  58. علی می‌گوید:

    من واقعا نمی دونم این عزیزانی که میگن حتما مذاکرات شکست می خوره یا اینکه این توافق اشتباه است، چه آینده ای رو بعد عدم توافق تصور می کنند!!!
    حتما فکر می کنید دست به دست هم میدیم میهن خویش کنیم آباد!!!
    تو این مملکت همیشه انتخاب بین بد و بدتر بوده.
    توافق بد و عدم توافق بدتر.

  59. چشم انتظار می‌گوید:

    آفرین به منصوریان و آفرین به بچه های نفت

  60. سیداحمد می‌گوید:

    علی؛

    “مذاکرات شکست می خورد” نه! مذاکرات شکست خورده و با این همه وادادگیِ دولت، دیگر چیزی دستمان را نمی گیرد!
    البته ما از همان روز اول هم شک نداشتیم که آمریکا به جمهوری اسلامی، امتیازی نمی دهد!
    دلیل همه مشکلات ایران، امثال شما هستید با این طرز فکر!
    در رده بالاتر، ترکان و نعمت زاده، در سطح مردم عادی، امثال جنابعالی!

    با مفت خوری، قطعا به آبادی نمی رسیم اما اگر کمی همت کنیم، (همه همت کنیم، نه اینکه ۴ نفر زحمت بکشند و عرق بریزند، بقیه دزدی کنند و غر بزنند و زیرآبی بروند) آینده ای روشن خواهیم داشت.
    در همین سی و چند سال هم، در عین تحریم و فشار و هزار جور مشکل، به موفقیت های زیادی رسیدیم. موفقیت هایی که قطعا با طرز فکر امثال شما به دست نیامد!

  61. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقای علی آقا!
    همین جمله ی “دست به دست هم میهن خویش را کنیم آباد” که شما به مسخره گرفتی، شعار اصلی امام و رهبر بوده و هست.
    امثال شما که خودتون رو رها کردین و بجز پرخوری و مصرف و نق و ناله، کار مفیدی انجام نمی دین، قطعا چشم امیدت به کاخ سفیده!
    امثال شما هم که به قدرت می رسین، جیب خودتون رو پر می کنید و آروغ روشنفکری می زنین.
    سربازی رفتی یا نه؟ تو سربازی یه اصطلاحی هست که اسلحه مثل ناموست می مونه. یعنی چی؟
    یعنی اسلحت رو که دادی رفت، ناموست هم میره! کشورت هم میره. همه چیت میره.
    مذاکره سر چی؟ سر قدرت موشکی؟
    البته قانون نانوشته ای می گه، وقتی ملتی، کمتر و دیرتر از رهبرش می فهمه، رهبر مجبوره سرعتش رو کم کنه، ملت بهش برسن!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:
    و اصلا ی چیز دیگه. حضرت آقا که راه مذاکره رو باز کردن. اینا عرضه نداشتن تحریم‌ها رو لغو کنن در خلال مذاکره. وقتی مذاکره می‌کنی که مذاکره کردی باشی، معلومه تحریم لغو نمی‌شه. «حسن» فکر می‌کنه خیلی مکاره اما خوب خوب خوب می‌دونه با رهبر کیسی طرفه که هم دولت هاشمی رو مدیریت کرد، هم دولت خاتمی رو، هم دولت احمدی‌نژاد رو. جفتک انداختن‌های احمدی‌نژاد رو اواخر دولتش یادتون هست؟؟!! همه ما فکر می‌کردیم آخرش با نظام، شاخ به شاخ می‌شه، اما حضرت آقا مدیریت کرد، جمع کرد، درایت کرد، هدایت کرد، نگذاشت. الان هم ما بچه‌حزب‌اللهی‌ها در زمین دولت بازی نکنیم و مراقب رفتار و گفتارمون باشیم، بهترین کمک هستش به تدبیر حضرت آقا. دولت داره هم الان با گاز و بنزین و نون و… جفتک می‌ندازه اما اتفاقا همه این خباثتها به ضرر خودش تموم می‌شه چرا که اولا مکر خدا بالاتر است، ثانیا خامنه‌ای خیلی خوب کارش رو بلده. همچین مفتضح شه این «حسن» که ثبت شه توی تاریخ! حالا صبر کنین!

  62. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا همینطوره ها؛
    چنان این بشر ضایع بشه و کاسه کوزه اش رو جمع کنه بره!
    فکر می کنه خیلی زرنگه و می تونه یه دستی بزنه ولی مطمئنم رسوا می شه!

    داره از مردم کوچه و بازار که حواسشون به زندگیشونه و دنبال یک لقمه نون هستن، استفاده ابزاری می کنه، ولی چوبشو می خوره!

  63. برف و آفتاب می‌گوید:

    به جرم عشق؛
    ………………………………………..

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    قطعه ۲۶:
    جوابتان را نقطه‌چین کردم تا بحث کردن با این بنده‌خدا در همین جا متوقف شه.

  64. به جرم عشق می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛
    …………………………..

  65. سید محمد حسینی سعادت می‌گوید:

    دوستان گرامی
    از ابراز لطفتان ممنونم. خدا را شاکرم که سرداران جوان جنگ نرم به خوبی در صحنه هستند و اگر اختلاف نظراتی هم دارند مخلصانه در میان گذاشته و در فضایی آرام به نظری واحد می‌رسند……..

  66. علی می‌گوید:

    من خودم به شخصه ساعت شش و نیم صبح می‌زنم بیرون و تا خود شب با ی حقوق ناچیز که اصلن حق ی فوق لیسانس فنی این مملکته نیست. به والله هر طرف سرت رو می‌چرخونی چیزی جز فساد و رشوه و پارتی بازی نیست. الانم که میگن اعتبار نیست، شاید پروژه تعطیل شه بری راحت برا خودت. خب من میگم این توافق نشه؛ خوشحالم می‌شیم نشه؛ ولی به اندازه ی جو اراده برای بهتر شدن وضعیت نیست. حالا شما میگین بهتر میشه، دمتون گرم٬ سرتون سلامت.
    یا علی

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    برادر محترم! نقل خوشحالی و ناراحتی نیست، حرف ما چیز دیگری است. ما میگیم؛ مذاکره با آمریکا اونم زیر سایه تهدید و تحقیر، به یک توافق خوب که شامل بر لغو تحریم باشه و وضع اقتصادی ملت رو بهتر کنه، منجر نمیشه. الان هم درست بودن این نظر تا حدود خیلی بالایی ثابت شده. البته نیت دولت محترم، نیت خیری بوده ان‌شاءالله اما اولا روش دولت در مذاکرات، روش غلطی بود، یعنی با استراتژی «هر توافقی از عدم توافق بهتر است» تو حتی نمی‌تونی اندک امتیاز درست و درمانی از دشمن بگیری، وای به حال لغو تحریم. فلذا رهبر انقلاب که راهی را باز کردند برای مذاکره -بلکه تحریم لغو شود- دوستان، نتوانستند به درستی از این راه باز و جاده دراز استفاده کنند. ثانیا خباثت آمریکا آنقدر هست که حتی بر فرض تغییر روش دوستان دیپلمات، باز هم محتمل بود که مذاکرات بخوره به بن‌بست. خب! حالا حرف ما اتفاقا اینه که اگه دولت محترم، تدبیر نداشته باشه، حتی با ی توافق خوب هم معجزه خاصی در اقتصاد کشور نمیفته و این رو الان حتی رسانه‌های دوم خردادی هم دارن میگن! علی‌ای‌حال رسیده‌ایم به این نقطه که شکست مذاکرات کاملا محتمله، بلکه شکست خورده اساسا. دولت محترم اگر از این به بعد، بنا را به جای گدایی لغو تحریم از دشمن، بگذارد روی زانوی ملت خودش، عقل و اراده و تدبیر خودش و نگاهش رو از بیرون بیاره به درون کشور، به همین امثال حضرتعالی، حتما در اون صورت، از اثر تحریمها بسیار بسیار کاسته میشه. ما می گیم؛ گیرم دشمن بنا بر لغو تحریم نداره، تو که دولت رو در دست داری، اراده کن بلکه با کار و تلاش زیاد و همت و کمک همین ملت، تحریم دشمن، اگرم قرار نیست لغو شه، لااقل اثرش هر روز کمتر از روز قبل بشه. الان بیش از خوشحالی یا ناراحتی، وقت کار جدی هستش. حتی توافق هم اگه میشد، باز وقت کار بود، نه وقت خوشحالی، نه وقت سیاسی بازی، نه وقت پیام تبریک فرستادن به این بزرگ و آن بزرگ، کانه توافق کردی با شخص خدا!! رئیس جمهور خودمون دلش به حال این مملکت نسوزه، رئیس جمهور آمریکا می خوای دلسوز ما باشه؟؟!! آقای روحانی طوری داره دولت رو می‌چرخونه کانه کابینه جز وزارت خارجه هیچ وزارتخانه دیگری نداره، و وزارت خارجه هم جز مذاکره با آمریکا، هیچ کاری نداره!! اینکه نشد اداره کشور… دولت باید به جای بزک کردن دشمن من و شما و البته خودش، دستی به سر و کله اراده و همت خودش بکشه… من واقعا معذرت می‌خوام اما با گشاد گشاد راه رفتن حتی اگه ساعتی هم ۱۰۰ تا توافق ببندی با شخص شخیص اوباما، خود دولت رو نمی‌تونی اداره کنی، وای حال به کل مملکت!

  67. مجید قمی می‌گوید:

    الهی آمین
    الهی آمین
    الهی آمین

  68. چشم انتظار می‌گوید:

    شنیدین می‌گن؛ طلاق منفورترین حلال خداست؟ دقیقا انتخاب روحانی هم یه چیزی تو همین مایه‌ها بود!
    اگه اصولگرایان با تمام شعباتش، آنگونه عمل نمی‌کردند، ملت مجبور نبودند به کسی رأی بدن که اصلا علقه‌ای بهش نداشتند! و از سر اجبار به گزینه‌ی هفت دهم درصدی رأی دادند.
    امیدوارم دیگه این اشتباه مهلک رو مرتکب نشیم.

  69. فرهنگی می‌گوید:

    حضرت امام خمینی رضوان الله علیه:
    “اگر بخواهید کشور شما یک کشور مستقلی باشد که دیگران نتوانند در آن دخالت کنند، از خودتان باید شروع کنید… شما خودتان را درست کنید، کشورتان درست می‌شود… اگر ما بخواهیم استقلال پیدا کنیم، آزادی پیدا کنیم، مملکت خودمان را خودمان اداره کنیم باید خودمان را پیدا کنیم. باید از این غرب زدگی بیرون برویم. خیال نکنیم همه چیز آن جاست و ما هیچ نداریم… ما همه چیز داریم فرهنگ ما فرهنگ غنی است باید پیدایش کنیم.”

    آقای علی بزرگوار؛
    هر گاه “از خود” ناامید شدید و به “غیر” دل بستید، هر وقت دچار ضعف “خودباوری” و غلیان “خودباختگی” شدید، هر گاه دلبستگی به “خدا” را وانهادید و به وابستگی به “کدخدا” رسیدید، هرگاه چشم بر “فردو و نطنز” بستید و به “لوزان و ژنو” چشم دوختید، صحیفه امام را بیش تر بخوانید… آن ابر دانای دوراندیش برای یک عمر جماعت بی تدبیری که بذر “ناامیدی” در میان نسل جوان می پاشند تا رفاقت ذلت بار با دشمن را درو کنند، نسخه های شفابخش و حیات آفرین پیچیده است.

  70. . . . می‌گوید:

    این متن رو حجة الاسلام زائری حدود ۴۰ دقیقه پیش در صفحه اجتماعیشون منتشر کردند. فقط محض اطلاع و مطالعه…
    https://instagram.com/morzaeri

  71. چشم انتظار می‌گوید:

    خصوصی:

    داداش حسین، ای کاش آقا مهرداد تو همایش امروز مشهد شرکت نمی کرد. البته عنوان همایششون عوض شده و کمی کلی تر مطرح کردند، ولی باز هم همون بازی تو زمین دولته متأسفانه!
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/753463

  72. به جرم عشق می‌گوید:

    ممنون جناب قدیانی این تحلیل اخیرتون خیلی شسته رفته و کامل بود.
    به جناب علی و خیلی از مردمی که نگرانی شون از عدم توافق، برای معیشت و یه لقمه نون حلال هست عرض کنم،
    از بن دندان می فهمم بیکار شدن چه دغدغه و عذابی برای یک مرد و خانواده ش هست… اما این نکته مهم رو یادمون باشه که:

    بر در شاهم گدایی نکته‌ای در کار کرد
    گفت بر هر خوان که بنشستم خدا رزّاق بود

    چه توافق بشود چه نشود، خدا رزاقه…
    این وظیفه رسانه ملی هست که بیاد اینارو برای عموم باز کنه.
    سبک زندگی ها و راحت طلبی ها و مسابقه رفاه زدگی عموم مردم، باعث این نگرانی امثال شما شده.
    وگرنه کسی هست که قانع باشه و دنبال پُز شغل اسم و رسم دار نباشه (البته منظورم شما نیستید، عموم جوان ها مد نظرمه) و اهل نون حلال باشه و خدا رزقشو نرسونه؟
    این همه روضه سیدالشهدا برای چی می ریم؟
    اگه این امام رشید، توافق می کرد با یزید، وضعش توی مدینه همینطور خوب می موند.
    ضمن اینکه ما یادمون می ره که موقت توی این دنیا هستیم.
    تا حالا به این فکر کردیم که خیلی از شهدا با چه فکری زمین کشاورزی یا کار مهندسی یا بنایی یا مغازه یا تدریس شون رو ول می کردن و می رفتن جبهه؟
    زن و بچه داشتن هااا… اما به امید کی می رفتن؟ حتما به امید رزاقیت خدا…
    ما الگوهای زیادی داریم که بهشون افتخار می کنیم فقط! دنبالش نیستیم که رسم و مرامشون رو اجرایی کنیم… تا اگه عزتی که مخصوص خداست رو در نظر بگیریم، دیگه نگران چیزی نباشیم. فقط باید وقت بذاریم و بخونیمشون… اگه تا حالا نخوندیم.

  73. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    عده ای سرب و گلوله، عده ای ملیاردها
    هر دو تا خوردند اما این کجا و آن کجا!

    این یکی از سوز ترکش آن یکی هم در سونا
    هر دو می سوزند اما این کجا و آن کجا!

    عده ای بر روی مین و عده ای بر بال قو
    هر دو خوابیدند اما این کجا و آن کجا!

    این یکی بر تخت ماساژ آن یکی بر ویلچرش
    هر دو آرام اند اما این کجا و آن کجا!

    این یکی در عمق دجله، آن یکی آنتالیا
    هر دو در آبند اما این کجا و آن کجا!

    این یکی با گاز خردل، آن یکی با گاز پارس
    هر دو می سازند اما این کجا و آن کجا!

    عده ای کردند کار و عده ای بستند بار
    هر دو فعالند اما این کجا و آن کجا!

    آن یکی بر پشت تانک و آن یکی بر صدر بانک
    هر دو مسئولند اما این کجا و آن کجا!

    عده ای بر تار شیطان می تنند چون عنکبوت
    عده ای بر حق و جاویدند اما این کجا و آن کجا!!

  74. چشم انتظار می‌گوید:

    شخصا؛ به جناب “زائری” بسیار نقد دارم. با تمام احترام و اعتقادی که برای برخی نظرات خوب ایشون قائلم. لکن، ایشون بگیر نگیر دارند! نمی‌دونم منظورم رو درست رسوندم یا نه؟! متاسفانه، یه افراط و تفریط خفی تو برخی رفتارها و صحبت هاشون نمایانه. ضمن این که زود هم عصبانی می‌شوند. و این خیلی بده! حالا این که از سر دلسوزی، به حضرت آقا یادآوری از پوست خربزه و … کردند (!) دیگه نمی دونم روی کدوم جنبه ی این عزیز حساب کنم!! ولی در مجموع فارغ از نکاتی، انسان شریفی هستند.

  75. یه بیست و ششی می‌گوید:
  76. ناشناس می‌گوید:

    http://samanebartar.ir/wp-content/uploads/2015/05/81505734072069989157.jpg

    السَّلامُ عَلَیکَ یا أوَّلَ قَتیلٍ مِن نَسلِ خَیرِ سَلیلٍ مِن سُلالَةِ إبراهیمَ الخَلیلِ، صَلَّى اللّه ُ عَلَیکَ و عَلى أبیکَ

  77. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛

    کامتشون رو دوپهلو نوشتند، به گمونم.

  78. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    بله! دقیقا در تایید کامنت شما اون لینک رو گذاشتم!
    کلا فاز خاص خودش را دارد. فازی که بنده نمی پسندم!

  79. چشم انتظار می‌گوید:

    سکوت استقلال، فریاد پیروزی!!
    http://jahannews.com/vdceon8efjh8w7i.b9bj.html

  80. جامونده می‌گوید:

    آقای قدیانی؛
    تجمع مشهد، حتی پیام دعوت اومده بود برای حمایت از تیم مذاکره و اعتراض به زیاده خواهی های آمریکا که اصلا رودررویی با دولت نیست.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:
    چرا متوجه نیستید؟ من وقتی اون کامنت «به جرم عشق» رو تغییر دادم به «صلوات» یعنی منظورم مشخصا فلان تجمع یا بهمان گردهمایی نبود، بلکه به صورت کلی گفتم که راه تقابل با این وضعیت، تجمع نیست. این هم درست نیست که فکر کنیم راه به راه باید تجمع برپا کنیم، حالا چه له، چه علیه دولت! چه در حمایت از تیم مذاکره، چه در نقد اون! حرف من بیان یک نکته کلی بود. لطف کنین و دیگه این بحث رو تموم کنین.

  81. صبا می‌گوید:

    ای خدا
    عمرم را با درد و غفلت از تو فانی ساختم و بفرسودم، جوانیم را در مستی دوری از تو
    ای خدا
    پس بیدار نشدم روزگاری را که مغرور کرمت بودم و به راه سخط و غضبت می رفتم
    ای خدا
    من بنده تو و فرزند بنده توام که در پیشگاه حضورت ایستاده ام و کرم و رحمتت را بسویت وسیله خود قرار داده ام
    ای خدا
    منم بنده ای که به عذر خواهی به درگاهت آمده ام. از اعمال زشتی که بواسطه قلت حیا به حضورت و در نظرت به جا آورده ام، از تو عفو و بخشش می طلبم که عفو وصف کرم توست!
    مناجات شعبانیه!

    خدایا! به حق مولود امشب، به حق جوان امام حسین علیه السلام؛ مگذار که جوانی ما در غفلت دوری از تو فانی بشه!
    خدایا! بین دو دستت ایستاده ام در پناه قدرتت، کرمت و رحمتت! عفو و بخششت را امشب شامل حال ما بگردان!

  82. فطرس ملک می‌گوید:

    الهی آمین

    همچین مفتضح شه این «حسن» که ثبت شه توی تاریخ! حالا صبر کنین!

    و مکرو و مکر الله والله خیرالماکرین

  83. چشم انتظار می‌گوید:

    سردار سلیمانی…
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/422517/

  84. رضا 2 می‌گوید:

    جناب حسین قدیانی!
    گرون کردن بنزین جفتک زدن هست؟ چرا حرف بیخود می زنی؟ سر کار نرفتن احمدی نژاد جفتک زدن بود و رهبری جمعش کرد و خوشبختانه به تنش نکشید اما افزایش قیمت حامل های انرژی هم مثل اونه؟ یعنی اصلا هدف اقتصادی نداره؟ یعنی گرونی های دیگه و قبل هم همه جفتک بودن؟ زمان ریاست جمهوری رهبری گرونی نداشتیم؟ دست بردارید از این تشبیه سازی های بیخود لطفا. گرون کردن بنزین نهایتا می تونه تصمیمی اشتباه باشه و قابل مقایسه با ۱۱ روز خونه نشینی رئیس جمهور و مقاومت در برابر خواسته مستقیم رهبر که به رسانه ای شدن حکم هم منجر (در مورد مشایی) شد یا در مورد وزیر اطلاعات همسان هست؟ انصافا خودتون قضاوت کنید؟؟

  85. چشم انتظار می‌گوید:

    رضا۲؛
    برای چی خودتو به اون راه می‌زنی برادر؟! یعنی واقعا کیف می‌کنی وقتی حرفی برای گفتن نداری، آسمون رو به ریسمون می‌دوزی؟! خب عزیز من! همین داداش حسین، مگه کم در خصوص مشایی و خانه‌نشینی و … متن زد و نقد کرد؟! یک دفاع یا تشکر تو دهنتون بود؟! (البته که نیاز به تشکر من و شما نیست) هرچند که امثال شماها، بشکن می‌زدید و تو دلتون قند آب می‌کردید به خیال این‌‌که دولت با رهبری چالش پیدا کرد و خوشحال بودین از این اتفاق. حالا رنگ عوض کرده و مدافع شدین!! ولی به کوری چشم بدخواهان نظام و رهبری این فتنه هم مثل سایر فتنه‌های قبل و بعد و حالا! جز روسیاهی چیزی برای عاملینش نداشت و نداره. این آقای ماست؛ کَیّس و مدیر بی‌همتا می‌فهمی؟! مثالت هم مثل اکثر مواقع ربطی به هم نداشت!! شرمنده!

  86. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    بعضی ها کلا زندگی شون اینطوری می گذره؛ اینطور که خودشونو بزنن به اون راه!
    انگار ما خنگیم و حافظه بلند مدتمون سوخته و چند سال قبلو فراموش کردیم!
    فراموش کردیم که بعضی ها چقدر از جفتک انداختن های قبلی، خوشحال بودن و با دمشون گردو می شکوندن!

    شکر خدا رو سفیدیم و در مقابل انحراف هیچ کس سکوت نکردیم!
    تاریخ ثابت کرده هر کسی قصد جفتک انداختن داشته باشه، رسوا و ذلیل می شه!

    خدا آقامونو تا ظهور حضرت صاحب حفظ کنه…

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    دوستان محترم! صرف نظر از این حرفها، دولت رو دعا کنین. خیلی دعا کنین. شخص دکتر روحانی رو دعا کنین. شخص دکتر ظریف رو دعا کنین. بار سنگینی روی دوششون هست؛ به هر حال رای مردم بوده یا تفرقه اصولگرایان، الان، امور اجرایی کشور دست این جماعت هستش. بندگان خدا اولا خیلی آماده نبودن برای دولتمردی، چرا که اساسا فکر نمی‌کردن رای بیارن. ثانیا خیلی این کاره هم نیستن بدبختی. فی‌الواقع، هم خدا تو سر این دولت زده، هم جناب کدخدا، فلذا از اینجا به بعد باورم هستش که این دولت بیشتر به کمک و دعای ما احتیاج داره تا نقد ما. شما نگاه نکنین گاهی که دولت، طعنه می‌زنه. شما بزرگوارانه و به همون سیاق بزرگان، نگاه کنین به ماجرا. دولتی که از خودش رفتار هیستریک و گفتار عصبانی نشون میده، قابل ترحم هستش، قابل کمک هستش.

  87. چشم انتظار می‌گوید:

    ان‌شاالله به حق صاحب این ماه…

  88. سمانه می‌گوید:

    آقای رضا۲؛
    انتقاد از هر دولتی در زمان خودش مفیده، نه مثل شما که بعد از چند سال یادتون افتاده نبش قبر کنید!
    در دولت آقای احمدی نژاد همین آقای قدیانی بودند که به موقع خطاهای دولت رو نقد می کردند، نه شما!
    اتفاقا اولین باری که من با نوشته های ایشون و خودشون آشنا شدم؛ سال ۸۸ یا ۸۹ بود، وقتی که در ستون سمت چپ صفحه آخر روزنامه جوان در نقد دولت آقای احمدی نژاد می نوشتند.

  89. موج می‌گوید:

    کرسی آزاد اندیشی با موضوع «آزادی بیان در اسلام»:
    http://rahpouyan.com/page.asp?tid=5073

  90. سیداحمد می‌گوید:

    آقا اجازه! می شه ما یه چیزی بگیم بعدش دیگه برای دولت دعا کنیم؟ 🙂
    (حالا جدا از شوخی، من همیشه برای موفقیت دولت و به آرامش رسیدن مردم دعا می کنم. به هر حال به قول عزیزی، این دولت هم بخشی از عمر انقلاب اسلامی است.)

    برگشته می گه؛ “متاسفانه یا خوشبختانه، ما خواب نمی بینیم و دنبال رمال و جن گیر هم نیستیم.”

    آخه بنده خدا!
    مگه قراره همه عیب های دنیا رو جنابعالی و دولتت داشته باشید؟! افتضاحاتی دارید که اون قبلی(بگم خدا چکارش کنه که باعث شده یکی مثل حسن روحانی به ما طعنه بزنه!) نداشت، اون هم عیب هایی داشت که شما ندارید!

    خدا به ما شانس بده!
    خودشونو با عیوب هم مقایسه می کنن!
    یه بار نشد سر یک کار خوب، بخواد از قبلی پیشی بگیره!

  91. منتظر خورشید می‌گوید:

    بنزین آزاد شد
    https://drive.google.com/file/d/0Bz-RUN1iqb4oUnFjRkpRalJzblE/view

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی/ اتفاقا کاملا مرتبط:
    http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?Src=Main&News_Id=64310
    لینک بالا سرمقاله «شرق» هستش که همین امروز و به قلم «احمد غلامی» سردبیر محترم این روزنامه نوشته شده. با برخی از جاهای متن کاملا موافقم.

  92. جامونده می‌گوید:

    راستش نظر شما برای ما مهمه، لذا برای همین علت مخالفتتان مطرح شد.
    قابل باور نیست؛
    وقتی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، به سخنرانی علمی دانشمند هسته ای که اصلا اهل سیاسی حرف زدن نیست، مجوز نمی دهد و در مقابل امثال رئیس ستاد میرحسین بدون مجوز و آزادانه در دانشگاه سخنرانی می کند و… چه می‌شود کرد؟!

  93. صبا می‌گوید:

    ای خدا
    آن که به تو معروف شد، هرگز مجهول و بی نام نشود و هر که به تو پناه آورد هرگز خوار نگردد و هر که تو به او توجه کنی؛ بنده دیگری نشود!
    مناجات شعبانیه

    خدایا! ما رو معروف خودت کن و در پناه خودت بگیر!
    خدایا! به دولتمون هم توجه کن، مبادا یه دفعه بنده کدخدا بشه!

  94. mj می‌گوید:

    فیلم: روایت رهبرانقلاب از سیاستمدارانی که الفبای غیرت یا سیاست را نمی‌دانند!

    القابی که آقامون به بعضی ها می دهند:
    “بی غیرتان ذلیل… خائن احمق”

    http://www.rajanews.com/news/213276

    مرگ بی غیرتان ذلیل خائن احمق

  95. چشم انتظار می‌گوید:

    دکتر سلام، قسمت ۷۸:
    http://media.snn.ir/Original/1394/03/10/VID19003733.flv

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حسین قدیانی:
    احسنت! http://kayhan.ir/fa/news/46254

  96. گفت و شنود می‌گوید:

    آنها…

    گفت: در جلسه فرمانداران اعلام شد که دولت حامی هیچ حزب و جناحی نیست و نباید در انتخابات دخالت کند.
    گفتم: حرف خوبی است و قانون هم همین را می‌گوید ولی معاون اول رئیس‌جمهور در نشست حزب کارگزاران توصیه انتخاباتی می‌کند و نسبت به خطر شکست دولت در انتخابات هشدار می‌دهد و آقای یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور با صراحت اعلام می‌کند که ستادهای انتخاباتی رئیس‌جمهور باید برای انتخابات مجلس فعال شوند و…

    گفت: یک طوری حرف می‌زنند که انگار می‌خواهند همه مسئولیت‌ها و مراکز فقط در اختیار و زیر بلیت خودشان باشد و تازه اینهمه درباره تحمل دیگران هم شعار می‌دهند!
    گفتم: چه عرض کنم؟! معلم به دانش‌آموزی گفت؛ فعل نشستن را صرف کن. دانش‌آموز گفت؛ من بنشینم، تو بنشینی، او بنشیند، شما بنشینید و ما بنشینیم… معلم پرسید پس آنها بنشینند چی شد؟ و دانش‌آموز جواب داد؛ آقا اجازه! دیگه جا نیست که آنها هم بنشینند!

  97. چشم انتظار می‌گوید:

    به غایت زیبا بود: ژنو ۱۰ را کربلای ۴ نکنید…

  98. چشم انتظار می‌گوید:

    بچه ها!
    این کلیپ رو ببینید؛
    http://storage.qmery.com/repository/23/5154-320×180.mp4
    بمیرم و روی کار آمدنِ…

  99. ناشناس می‌گوید:

    چشم انتظار؛
    شما که اون تصاویر رو گذاشتی!
    و
    سیداحمد؛
    شمایی که فریاد و فغان از نهادت بر آمد!

    شما دو نفر بگید، این عدم تحمل شما نسبت به تجلی عشق و ارادت مردم نسبت به حرم امام ناشی از حسادت شماست یا نادانی و یا کوته‌فکری؟

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940311000374

  100. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    تحت تاثیر قرار گرفتم و متنبه شدم!
    باشد که رستگار شویم! 😐

    “امام خمینی(ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد.”

    این جمله جا داره که آدم فریاد بزنه! ولش کن…
    بچه ها! هیچی نگید.
    می خوان کاری کنن که عصبانی بشیم و حرفی بزنیم، و حرف ها رو توهین به حضرت امام تفسیر کنن!

    این جماعت که سال ۸۸ خفه خون گرفته بودن و داشتن انقلاب رو دودستی تقدیم دشمن می کردن، حالا می گن:
    “بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد.”

    طرز تفکر رو ببین:
    “ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) به گرد پای بسیاری از سازه هایی که همین الان برای امام زاده هایی که حرکت و نقش آنها قابل قیاس با نقش امام راحل نیست، نمی رسد.”

  101. منتظر خورشید می‌گوید:

    نمی دونم از کی تا حالا کاخ سازی از مزار یک رهبر وارسته، تجلی عشق و اردات مردم نام گرفته!
    ای کاش خود امام بودند…

  102. ناشناس می‌گوید:

    http://www.rajanews.com/news/213534

    من شب‌ها صدای نماز شب و گریه‌ی داعشی‌ها را می‌شنیدم و اعصابم خورد می‌شد. آن‌ها با این کارها و دیگر عملیات‌های رسانه‌ای جوانان بسیاری را در سوریه فریب دادند و به خود ملحق کردند. ما از دور می‌بینیم که آن‌ها انسان‌های بسیار وحشی صفتی هستند. ولی در آنجا به هیچ عنوان این‌گونه نیست.

  103. برف و آفتاب می‌گوید:

    آقای انصاریِ حفظ و نشر آثار امام جلوی غرفه‌شان آمد استقبال آقا. خوش‌وبش کنان وارد غرفه شدند. انصاری توضیح می‌داد و آقا کتاب می‌دیدند: عکس‌های ارزشمند را در این کتاب جمع کردیم… کتاب جدید دوره‌ی ۱۷ جلدی اسناد است که به ترتیب تاریخ اسناد، درآمده… بخش خاطرات‌مان فعال است و خاطرات شاگردان امام را جمع می‌کنیم… اسناد مربوط به شهرهای مختلف مرتبط با انقلاب را هم جمع کردیم… آقای روحانی هم جلد ۲و۳ کتابشان را نوشتند…

    آقا یک جمله گفتند و از غرفه درآمدند: کسانی که این کارها را برای شما انجام می‌دهند باید آدم‌های حسابی باشند، هم کار بلد باشند و هم دلشان با انقلاب باشد.

  104. مرضیه می‌گوید:

    سلام!
    ان‌شاءالله در روز نیمۀ شعبان عازم سرزمین عشق؛ کرب‌وبلا هستم.
    نایب‌الزیارۀ همۀ دوستان قطعه خواهم بود ان‌شاءالله.
    حلال کنید.

  105. سیداحمد می‌گوید:

    خانم مرضیه؛

    خوش به سعادت شما…
    از طرف همه بچه ها، التماس دعا!
    سفرتان به خیر و سلامتی ان‌شاءالله…

  106. سید محمد حسینی سعادت می‌گوید:

    اینطور که از قراین برداشت می شود، داخل ضریح حضرت امام را قصد دارند مقبره خانوادگی و قبر افراد خاص کنند.
    تنها با روشنگری و افشای این راز در زمان مناسب خود، می توان از این مسئله جلوگیری نمود.
    انشاالله خدا همه را به راه راست هدایت نموده و عاقبت به خیرمان نماید.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حسین قدیانی:

    تا دقایقی دیگر به لطف و عنایت خدا، قطعه ۲۶ با یک متن امام زمانی به روز می‌شود که به نائب بر حق ایشان حضرت آقا تقدیم شده است.

  107. ناشناس می‌گوید:

    خدایا!
    قربون لطف و عنایت بیکرانت برم، این دقایق رو حقیقتا دقایق مقرر بفرما، نه ساعات! 🙂

  108. سمانه می‌گوید:

    با وجود مشغله ای که دست از سر ما بر نمی داره، خوندن یک متن با موضوع امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف رو حتما ترجیح میدم. مخصوصا که امسال اولین سالی است که شب نیمه شعبان جمکران نیستم. 🙁

  109. م.طاهری می‌گوید:

    یه حادثه هایی پشت سر هم برای بعضی ها پیش میاد که ناخودآگاه کلمه چوب غیب در ذهن آدم تداعی می شود.
    برداشت آزاد!

  110. ناشناس می‌گوید:

    کتابی مخصوص جوانان اهل خوش گذرانی!
    http://www.rajanews.com/news/213613

    اگر تا به حال این کتاب رو نخوندید فرصت رو از دست ندید

  111. ali می‌گوید:

    سلام و خدا قوت؛
    لطفا در یک پست جدید این مطلب را داوری بفرمایید:

    آیا حرف کسانی که می گویند “حرم امام اشرافی شده” درست است، یا حرف کسانی که می گویند “این حرم بنیانگذار یک ملت است و نماد آنان. هر چه باشکوه تر باشد از ارزش و احترام آن مردم به ایشان حکایت دارد و ربطی به ساده زیستی ایشان ندارد. مثل حرم ائمه اطهار علیهم السلام که از طلا است و هیچ عیبی به آن نیست”؟

    لطفا داوری بفرمایید تا مردم از این سردرگمی در بیایند.

  112. بیست و ششی می‌گوید:

    حاجی؛

    داوری شما ملتی رو از سردرگمی درمیاره!!
    “لطفا داوری بفرمایید تا مردم از این سردرگمی در بیایند.”

  113. سلام
    خوشحال میشم با ما تبادل لینک کنی تا پیوندها بیشتر شود……………

  114. ناشناس می‌گوید:

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940317000484
    یا اباالفضل، نگاهی عباس!

  115. علی اکبر می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی؛ یه پیشنهاد داشتم.
    ۲۶ خرداد تشییع شهدای غواص برگزار میشه.
    می توانید تو وطن امروز به وزارت امورخارجه پیشنهاد بدید که چند تا از این شهدا اونجا دفن بشن؟
    تا همیشه نمادهای مقاومت جلو چشمشون باشه. بلکه تاثیر بذاره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.