محرم را بد شروع کردید

{ب ا ز ا ی ن چ ه ش و ر ش ا س ت ک ه د ر خ ل ق ع ا ل م ا س ت}

eshgh_58c37

وطن امروز/ ۳ آبان ۱۳۹۳:

به یک عبارت، فهم آنچه سال ۶۱ هجری قمری در کربلا گذشت، خیلی هم نیازمند مطالعات عمیق و پیچیده نیست؛ «مردی به نام حسین بن‌علی(ع) در راه هدفی والا، نه فقط از قطعه قطعه جان گرامی خود، بلکه حتی از خون طفل ۶ ماهه‌اش هم گذشت، آنچنان غریبانه و مظلومانه، لیکن آنچنان باشکوه و زیبا که الی‌الابد تجلی ایثار شد. مبارزه با بطالین آنقدر برای این مرد، موضوعیت داشت که در نهایت، این رخصت را به تقدیر داد تا عصر عاشورا سر از بدنش جدا کنند و… تازه! از اینجا به بعد شاهد قصه اسارت اهل بیتش باشد».

گمانم واضح‌تر از این، هیچ قیامی در تاریخ پیدا نمی‌شود. از همین زاویه است که می‌بینیم فلان رمان‌نویس برجسته دنیا، با آنکه اساسا و اصولا اعتقادی به خدا ندارد، از «خون خدا» سخن به نیکی می‌گوید، جمله‌اش را که درباره سیدالشهدا می‌خوانی، حتم می‌کنی او هدف حسین(ع) را فهمیده! باری ۲ پاراگراف از بهمان سیاستمدار برجسته غربی درباره قیام عاشورا آنقدر با دل تو بازی می‌کند که یک آن فکر می‌کنی با یک عالم شیعه طرفی اما بعد در می‌یابی که او از قضا قائل به هیچ دینی نیست!

علت چیست که حسین(ع) از همگان دل برده؟ گمانم وضوح کارش! و اینکه خیلی واضح و روشن، در راه هدفی که داشت، مبارزه کرد و جنگید، بی‌هیچ هراسی از هیچ زخمی و بی‌هیچ ترسی از هیچ تیری ولو آنکه تیر سه‌شعبه باشد و جز گلوی علی‌اصغرش هدفی نداشته باشد. حرف‌های مختصر و مفید مشاهیر عالم درباره کربلا که عمدتا از یک یا ۲ پاراگراف تجاوز نمی‌کند، مکرر در مجموعه‌هایی منتشر شده است.

می‌خوانی می‌بینی هر کدام از یک زاویه به قیام عاشورا و مدح حسین(ع) پرداخته‌اند اما همه درست، همه رسا، همه دقیق و همه منطبق بر واقعیت. من واقعا در این نوشتار بنا ندارم اسامی این مشاهیر را فهرست کنم اما از این نامداران بگیر تا علمای آگاه، خلاصه همه سخن‌شان درباره حضرت حسین(ع) این بوده و بس که «عاشورا درس مبارزه و ایستادگی در برابر دشمن؛ در یک کلام درس مقاومت است».

برای من، اشخاص موضوعیتی ندارند، بیم از منزلت گرانقدر جمهوری اسلامی دارم؛ هنگام قیاس سخن رئیس‌جمهور درباره کربلا و سخن چارلز دیکنز درباره عاشورا!‌ خنده‌دار نیست؟ گریه‌دار نیست؟ راستی که کاش می‌شد بعضی جملات را مخفیانه نوشت… و نوشت: «آیا باید درباره کربلا هم امیدوار به سخن رئیس‌جمهور زن کشور آرژانتین باشیم؟!» من واقعا نمی‌دانم چه توافقی قرار است با دشمن بسته شود، فرض هم می‌کنم توافق نکرده‌اند، لیکن عالیجنابان! چکار به کربلا دارید دیگر؟! آن هم در شرایطی که کربلا، درس یک چیز نباشد، همانا «درس مذاکره» است! برای توافقی که نه حتی زیرمجموعه صلح، بلکه فی‌الواقع ذیل ضعف تعریف می‌شود، پشت سنگر عاشورا مخفی نمی‌شوند! «هر که دارد هوس کرب و بلا…» زیبنده آن سرباز و سرهنگ اسلحه به دوش است، نه ملتمسان کدخدا! آن روز که بعضی‌ها در مناظره، سرهنگ‌ها را بدل از جنگ و خون و مبارزه نشانه گرفتند، می‌شد فرض کرد نگاه امروزشان را به کربلا! وقتی وزیر امور خارجه‌شان هر توافقی را بهتر از عدم توافق می‌داند، چه استبعاد که خودشان هم اینگونه به واقعه کربلا نگاه کنند؟! وقتی کدخدایی که دیگر نیست را، همچنان کدخدا می‌دانند و از این بدتر، او را «مودب و باهوش» می‌خوانند و باز هم از این بدتر، با دشمن مهربان‌ترند تا دوست، قابل فرض است که تحریف کنند کربلا را! هر چند این وجیزه آخری که صادر نمودند، بیش از «تحریف» به «لطیفه» می‌مانست!

کربلا اگر واقعا درس مذاکره بود، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» رخ نمی‌داد! کربلا اما درس مبارزه بود، آن هم تا آخرین قطره خون طفل ۶ ماهه! عجبا! گاندی هندو بعد از آزادی کشورش از چنگ استعمار انگلیس،‌ الگوی مبارزاتی خود را واقعه کربلا و مبارزه جانانه حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) می‌خواند؛ آن‌وقت بعضی‌ها در ام‌القرای عزای‌ حسینی، هنگام امتیاز دادن به دشمن، یاد کربلا می‌افتند! حقا که جای حیرت دارد! کربلا از آنجا که فراتر از خط قرمز، «خط سرخ» ماست، مدعی‌العموم نباید این نوشته را تند بخواند، بلکه باید من‌باب رعایت شأن والای جمهوری اسلامی، ‌متذکر عده‌ای دیگر شود.

از جمله شهدای دشت خونین کربلا «حضرت حر بن یزید ریاحی» بود. بعضی‌ها چگونه این آزاده در خدمت امام حسین(ع) را با سران فتنه‌ای قیاس می‌کنند که در خدمت شمر و یزید زمانه‌اند؟! سران فتنه فقط قابل قیاس با «اشقیای تاریخ»اند، نه «احرار عالم». کسانی هم که با دشمن، توافق ضعیف می‌‌بندند، بهتر است به جای وارونه‌نمایی کربلا، درس عبرت از ابوموسی اشعری بگیرند! آغاز محرم است؛ این وسط باید ناز کربلا را کشید! ناز این خاک، آنقدر خریدنی است که حتی عشاق کدخدا هم هنگام تلاش برای بستن توافق -ولو به اشتباه!- مایه از خون خدا می‌گذارند! قصدی برای روضه خواندن ندارم اما چه بد مذاکره‌ای بود مذاکره تیر سه شعبه با گلوی علی‌اصغر(ع). عالیجنابان! حواستان هست چه می‌گویید؟!

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم رب الحسین…

    «صلی الله علیک یا ثارالله»

    ح ق: در کامنت‌های آخر متن صفحه بیست و شش، یک بحثی شد که فکر کنم لازم است نکاتی را بگویم. ببینید دوستان! ما در جریان جنگ تحمیلی، علاوه بر مقطع قطعنامه، در مقاطع دیگری هم با طرف متجاوز، سازمان ملل، کشورهای حامی صدام و… به مذاکره نشستیم. حال اگر کسی مستند به این مذاکرات، ادعا کند که ۸ سال جنگ «درس مذاکره و تعامل سازنده با دشمن بود» مورد تمسخر ملت واقع نمی‌شود؟! درباره کربلا اما به طریق اولی، این گزاره صادق است. فلذا برخلاف آنچه دوست خوبمان رضااعتدال‌طلب عنوان کرد، مذاکره میان سپاه حق و سپاه باطل، در واقعه کربلا، خیلی بیشتر از آن دو سه مورد مد نظر ایشان بود که مع‌الاسف، مغشوش و ناصحیح هم بیان کرده بودند! هم قبل روز عاشورا، هم حین جنگ که گویا تا عصر نزدیک به غروب عاشورا طول کشیده بود، و هم بعد از جنگ، مکرر میان ۲ سپاه، مذاکره و گفت و گو انجام شد اما جز آقای روحانی، تا کنون، احدی کربلا را «درس مذاکره و تعامل سازنده با دشمن» نخوانده بود! به عبارتی -که غلط هم نمی‌تواند باشد- امام حسین علیه السلام حج خود را نیمه تمام رها کرد برای فریضه مهم دیگری چون جنگ و جهاد. «مبارزه» آنقدر برای حضرت، موضوعیت داشت که قید «خانه خدا» را زد تا به وصال «خدای خانه» برسد، آنچنان که «خون خدا» شود. از جمله فرمایشات حضرت سیدالشهدا این است که؛ «یکی چون من نمی‌تواند با یکی چون یزید کنار بیاید و بیعت کند». با این حساب، کربلا درس چیست؟! مبارزه، مقاومت، ایستادگی یا مذاکره، تعامل سازنده با دشمن یا احیانا سازش؟؟ مع‌الاسف آقایان دیدند حتی از صلح قهرمانانه امام حسن علیه السلام هم کاسب نیستند، با «تحریف» که چه عرض کنم، با «لطیفه» دست به دامان صحرای کربلا شدند!! اگر واقعا بنای امام بر مذاکره بود، ایشان را آنهم همراه اهل بیت، چه به صحرای کربلا؟؟ و چه به اینکه طفل ۶ ماهه خود را هم -گیرم در آغوش خودشان- روانه میدان کند؟؟ این اول محرمی، بعضی‌ها عجیب دل ما را بدرد آوردند. راستی که بد شروع کردند محرم را. خیلی بد! آن از نگاه‌شان به کربلا… آن هم از سخنان‌شان در باب امر به معروف و نهی از منکر که سر از بی بی سی درآورد. دوستان! ببینید چه شمشیری کشیده‌اند روی فریضه‌ای که امام حسین علیه السلام برای احیای آن، جان در طبق اخلاص نهاد… چه شمشیری!! من، هم در متن، هم اینجا… دارید می‌بینید که کاملا محترمانه با بعضی‌ها سخن گفتم، اما راستش این آستانه محرمی، دعا می‌کنم لعنت خدا گریبان‌شان را بگیرد و نفرین خون خدا، دامن بی‌صفت‌شان را… خدایا! به حق خون خدا که حسین علیه السلام خودت باشد، عذاب‌شان را زیاد کن… که داری می‌بینی… زیاد عذاب‌مان می‌دهند! ما فدای راه تو ای خدا! انقلاب تو را دارند عذاب می‌دهند، اسلام تو را، فرایض تو را، امر به معروف تو را، نهی از منکر تو را… خدایا! زیاد کن عذاب‌شان را.

  2. سیداحمد می‌گوید:

    *ارزش شهدای کربلا به این است که از حریم حق در سخت ترین شرایطی که ممکن است انسان تصورش را بکند، دفاع کردند.

    *اگر ما می گوئیم حسین بن علی پیروز است، یک دلیل و یک وجه این حرف این است که هر کسی منطق حسینی را در طول تاریخ محور کار خودش قرار داد بی برو برگرد پیروز شد. منطق حسینی یعنی؛ نترسیدن از مرگ، منطق حسینی یعنی؛ ترجیح دادن حق بر باطل به هر قیمت، منطق حسینی یعنی؛ کم نشمردن یاران حق و زیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم و عدد، منطق حسینی یعنی؛ امید بی پایان حتی در لحظه ای که علی الظاهر آرزوها غروب می کنند.

    “امام خامنه ای”

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “من واقعا نمی‌دانم چه توافقی قرار است با دشمن بسته شود، فرض هم می‌کنم توافق نکرده‌اند، لیکن عالیجنابان! چکار به کربلا دارید دیگر؟! آن هم در شرایطی که کربلا، درس یک چیز نباشد، همانا «درس مذاکره» است! برای توافقی که نه حتی زیرمجموعه صلح، بلکه فی‌الواقع ذیل ضعف تعریف می‌شود، پشت سنگر عاشورا مخفی نمی‌شوند! «هر که دارد هوس کرب و بلا…» زیبنده آن سرباز و سرهنگ اسلحه به دوش است، نه ملتمسان کدخدا! آن روز که بعضی‌ها در مناظره، سرهنگ‌ها را بدل از جنگ و خون و مبارزه نشانه گرفتند، می‌شد فرض کرد نگاه امروزشان را به کربلا!”

    احسنت!

  4. ناشناس می‌گوید:

    آری، محرم را بد شروع کرد دولت اعتدال!!

  5. مجید می‌گوید:

    چوب خدا و البته چوب خون خدا به زودی بر سر این جماعت فرو می آید انشاء الله. شک ندارم…

  6. ع.ح.ق می‌گوید:

    «حر» هم محرم را بد شروع کرد، ولی امیدواریم همانند حر محرم را خوب به پایان برسانند و با یک توبه بابت این اراجیفشان دل ارباب را شاد کنند.
    .
    .
    دوستان عزیز از فردا شب در هیئت و در لابلای اشک های قشنگتون ما رو فراموش نکنید، همونجوری که هیچوقت شما رو فراموش نکردیم؛ التماس دعا داریم به شدت!

  7. ناشناس می‌گوید:

    “کسانی هم که با دشمن، توافق ضعیف می‌‌بندند، بهتر است به جای وارونه‌نمایی کربلا، درس عبرت از ابوموسی اشعری بگیرند!”

    این خیلی خوب بود؛ هر چند که نمی خوام قوای متراکم شده رو تضعیف کنم ولی شاید اشاره به سخن حاج منصور که می گفت عمر سعد و ملک ری هم خالی از وجه نبود.

  8. سیداحمد می‌گوید:

    “کربلا اگر واقعا درس مذاکره بود، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» رخ نمی‌داد! کربلا اما درس مبارزه بود، آن هم تا آخرین قطره خون طفل ۶ ماهه! عجبا!”

    عالیجنابان! حواستان هست چه می‌گویید؟!

  9. آسیه فرحزادی می‌گوید:

    “نامحرمان محرم”

    بهترین تعبیری است که می توان برای عشاق شیطان بزرگ به کار برد.

  10. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دور رویی قطعا رسوایی به بار می آورد.
    در مملکت عاشوراییِ سیصد هزار شهید داده، دیر یا زود، پرده از چهره نفاق کنار می رود.
    اندیشه ات که عاشورایی نباشد، می شود همین! معنای قیام عاشورا را هم درک نمی کنی و به این فضاحت می افتی.

  11. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “عجبا! گاندی هندو بعد از آزادی کشورش از چنگ استعمار انگلیس،‌ الگوی مبارزاتی خود را واقعه کربلا و مبارزه جانانه حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) می‌خواند؛ آن‌وقت بعضی‌ها در ام‌القرای عزای‌ حسینی، هنگام امتیاز دادن به دشمن، یاد کربلا می‌افتند!”

    سپاس بی پایان آقای قدیانی.

  12. شیدا می‌گوید:

    آن روز که دست تابعان ظلم به محمد و آل محمد “ص” از وراى تاریخ، این بار در عاشوراى ٨٨ خیمه هاى حسین “ع”را به آتش کشید، آنکه امروز حرش مى خوانند، آنهارا «مردمان خداجو» نامید!

    تا محرم و عاشورا باقى است نمى گذاریم داغ این ننگ از پیشانى فاعلان و حامیان آن پاک شود! سالهاست که محرم شان را بد شروع می کنند و بدتر به پایان می برند.

  13. گفت و شنود می‌گوید:

    طفره(گفت و شنود)

    گفت: بالاخره ماجرای بورسیه‌ها به کجا کشید؟ سرپرست وزارت علوم که اعلام کرده بود آنچه تاکنون بررسی کرده‌اند قانونی بوده و تعداد محدودی باقی مانده که نیاز به بررسی دارد.
    گفتم: ظاهراً بعضی‌ها اصرار دارند که از این ماجرا یک حاشیه جدید بسازند و دیروز وزارت علوم گزارش دیگری از پرونده بورسیه‌ها منتشر کرده است!
    گفت: حتماً در این گزارش، ماجرای هزاران بورسیه دولت اصلاحات را هم بررسی و اعلام کرده‌اند؟
    گفتم: ای عوام! اگر بورسیه‌های دولت اصلاحات را اعلام کنند که دیگر نمی‌توانند به حاشیه‌سازی ادامه بدهند!
    گفت: گزارش اخیر را هم خیلی پیچیده و نامفهوم نوشته‌اند. به‌طوری که بالاخره مشخص نمی‌شود ماجرا چه بوده است؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! دانش‌آموزی جواب سؤال امتحانی را خیلی پرپیچ و خم و نامفهوم نوشته بود. استادش پرسید؛ چرا به جای پاسخ به سؤال، اینهمه طفره رفته‌ای؟ و دانش‌آموز گفت؛ آقا اجازه؟ نمی‌خواستم علم دست نااهلش بیفتد!

  14. سیداحمد می‌گوید:

    آمین!
    مربوط به متن ح ق در کامنت اول…

  15. فرهنگی می‌گوید:

    شنیدید میگن:
    یه دیوونه یه سنگ می اندازه تو چاه، صد تا عاقل نمی تونند درش بیارن…
    عدل مصداق این حقوقدان “کربلا نفهمیده” است…

    “کربلا و ما ادریک ما الکربلا”!!

  16. فرهنگی می‌گوید:

    عطاءالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است.
    ابراهیم اصغر زاده: حتی علیه خدا نیز می‌توان تظاهرات کرد .
    رجبعلی مزروعی: حضرت علی (ع) مشروعیت خود را از مردم گرفته است.
    محسن کدیور: اگر خدا هم حرفی بزند و در ذهن مردم مقبول نباشد،آن حرف مردود است.
    اکبر گنجی: امام زمان(عج) ساخته ذهن بشر است.
    عبدالکریم سروش: زیارت عاشورا سند صحیحی ندارد.
    مصطفی ملکیان: اسلام یک شبه واقعیت است.
    سعید حجاریان: همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد.
    غلامرضا سالار بهزادی: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.
    محمد قوچانی: هیئت های مذهبی منشاء خشونت اند. باید زیارت عاشورای جدیدی نوشت.
    محمد سعید حنایی کاشانی: قیام حسین بن علی (ع) یک افسانه است.
    احمد نراقی: ذات وحی غلط است.
    جواد مقامی: قرن ها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته است.
    معین فر: در خصوص سرنوشت انقلاب، ما چاه کندیم به آب برسیم، به فاضلاب رسیدیم.
    سید محمد خاتمی: اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد، این دین است که باید محدود شود نه آزادی. در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت های بشری سازگار نیست چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است.
    نجفقلی حبیبی: سالانه در ایام عاشورا چه پول ها که در مملکت خرج می شود اما بازده این ها چقدر است؟ هیچی چهار نفر گریه می‌کنند و تمام می شود.
    .
    .
    .

    … واین “کج فهمی ها و نفهمی ها”، “تحریف ها و لطیفه ها” و “وارونه نمایی ها” همچنان ادامه دارد…

  17. شمیم می‌گوید:

    درود بر شما…
    چند روز قبل به قلم و بیان قوچانی خوندم که ظاهرا به آقای روحانی متذکر شدند دوستانشان که از این پس به جای ابراز خشم صریح به منتقدان، با ابزار خودشان در مقابل آنها بایستید!

    و این سخنان متفاوتی که اخیرا بعد از اون نطق متفاوت در جمع سفرای ایرانی در خارج از کشور از ایشون شنیده میشه، عملیاتی کردن این توصیه ی دوستانه ی برخی رفقاست!

  18. خواهرشهید می‌گوید:

    سلام بر محرم و سلام بر دوستان
    راحت طلبی و سطحی نگری، دو ویژگی مهم تفکری است که مدعی اصلاح جامعه است. البته جناب روحانی بهتر از هر کسی می داند هدف امام حسین(ع) را، ولی استفاده ابزاری از عاشورا راه فراری است برای پوشاندن ضعف توافق. منظور من آنهایی هستند که بدون اندیشیدن تکرار می کنند کشف جدید جناب رییس را!

  19. همرزم شهید می‌گوید:

    عجب … هست این!
    دیگه احتیاجی به روزنامه های زنجیره ای برای نشر اکاذیب و توهین به مقدسات ندارد! خودش بلندگوی تحریف و توهین هست!

    خدایا هر که به “ارباب” ما دروغ می بندد خوار و خفیف و لال بگردان.

  20. پیر مرد می‌گوید:

    ارمغان محرم

    “هر که با آل علی‌(ع) در افتاد ور افتاد”

    نزدیک‌ترین سند “۹ دی‌ ۸۸”

  21. پیر مرد می‌گوید:

    «شعر جدید غلامرضا سازگار در آستانه محرم»

    از جان گذشت و جای به کام خطر گرفت
    سر را به روی دست به جای سپر گرفت

    می‌رفت تا که مرگ در آغوش گیردش
    او مرگ را ز مرگ به بر زودتر گرفت

    با عزم او نظام ولایت قوام یافت
    با خون او درخت نبوت ثمر گرفت

    می‌خواست بشکند بت نمرود عصر را
    شمشیر را به دست به جای تبر گرفت

    باران تیر هر چه به سویش هجوم برد
    بگذاشت، گه به دیده و گه بر جگر گرفت

    با خون او که خون خداوندگار بود
    اسلام اهل‌بیت حیات دگر گرفت

    بال امین وحی به آتش کشیده بود
    وقتی که خیمه‌های ولایت شرر گرفت

    با سنگ احترام گرفتند کوفیان
    وقتی عزیز فاطمه(س) قرآن به سر گرفت

    افشاند خون اصغر خود را بر آسمان
    حکم شفاعت از احد دادگر گرفت

    خود را درست دید در آغوش جبرئیل
    «میثم» همین که تربت او را به بر گرفت

  22. سرباز ولایت می‌گوید:

    آفرین حسین آقای قدیانی
    با شهیدان کربلا محشور شوی

  23. سنگربان می‌گوید:

    خدا رحمی کنه شب چهارم محرمی، موقع روضه جناب “حر” به یاد اشقیای سال ۸۸ نیوفتیم!
    “حر” اگه برگشت توبه کرد، اما این جلبکها کی توبه کردند؟ حر شدن هم برای خودش قائده ای داره. همینطور بی حساب و کتاب که نیست!
    هدف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.
    اما هنوز محرم نیومده، رییس جمهور حقوق دان ما، هم سو با رسانه های بیگانه، امر به معروف رو میزنه…
    خودش گرا میده به مغرضین و عوام تا همه ماجرای اسید پاشی رو از چشم ما ببینند، از اون طرف وزیر کشورش میاد و تکذیب می کنه این شایعات رو.
    خود درگیری حاد دارن این جماعت…
    ما چه گناهی به درگاه خدا کردیم که همچین زمامدارانی گیر ما افتادن؟!

  24. سیداحمد می‌گوید:

    اَلسَّلٰامُ عَلَیْکَ یٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهٰارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیٰارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَیْن…

    http://dl.delsukhtehgan.ir/moharam92-1/Arzi-shab%2001%20Moharam%201392.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/moharam92-1/Karimi-Shab%2001%20Moharam%201392-Alhadi-001.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/moharam92-1/Karimi-Shab%2001%20Moharam%201392-chizar-005.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/aban%2092/Khalaj-Shab%2001%20Moharam%201392-005.mp3
    http://dl.delsukhtehgan.ir/aban%2092/Khalaj-Shab%2001%20Moharam%201392-006.mp3

    خدا رو شکر محرمتو دیدم دوباره آقاجون…

  25. همشهری باکری می‌گوید:

    اندر آنجا که حق سر به زیر است
    اندر آنجا که دین و مروّت پایمال و زبون و اسیر است
    راستی زندگی ناگوار است مرگ بالاترین افتخار است
    اندر آنجا که از فرط بیداد نیست مظلوم را تاب فریاد
    اندر آنجا که ظالم به مستی بر سر خلق می تازد آزاد
    مُهر بر لب نهادن، گناه است خامُشی بدترین اشتباه است
    گفت باید حقایق به دنی کرد باید قیامی شرر زا
    یا شدن غرق خون باشرافت یا رسیدن به فتحی هویدا
    راه آزادمردان جز این نیست نیست آزاده هرکس چنین نیست
    این، اساس مرام حسین است روح و رمز قیام حسین است
    «یاکه آزادگی یا شهادت» حاصلی از پیام حسین است
    شیعه او هم اینسان غیور است تا ابد از زبونی به دور است
    شیعه و تن به بیداد دادن؟! شیعه و مهر بر لب نهادن؟!
    شیعه و خفتن و آرمیدن؟! شیعه و در مذلّت فتادن؟!
    شیوه شیعه هرگز نه این است شیعه نبود هر آن کس چنین است
    زان شهید سر از دست داده زان فداکار در خون فتاده
    جاودان آید این بانگ پرشور «لا اری الموت الاّ السعkاده»
    آری آزاد مردان بکوشند بر ستمگر چو طوفان خروشند
    چون یزید از هوس کامورشد دولت باطلش مستقر شد
    کار اسلام از او شد پریشان آدمیّت دچار خطر شد
    سیل طغیان او دین زجا برد تا لب پرتگاه فنا برد
    دید فرزند زهرا که این جا نیست جای سکوت و تماشا
    نهضتی کرد خونین و پرشور آتشین محشری کرد برپا
    کربلا را ز نهضت تکان داد باز از نو به اسلام جان داد
    گرچه دشمن، تنش غرق خون کرد ظلم ها بر وی از حدّ فزون کرد
    لیک خونش بجوشید و زد موج کاخ بیداد را سرنگون کرد
    تا ابد نیز آن خون بجوشد در زوال ستم ها بکوشد
    ریخت آن روز خونش ز رگ ها قطره قطره به دامان صحرا
    لیک نگذشت سالی کز آن خون قطره شد سیل و شد سیل، دریا
    هر نفس جوشش او فزون شد تا اساس ستم واژگون شد
    ریخت آنجا، در آن دشت غمناک خونش آرام و خاموش برخاک
    لیک سالی نشد طی کز آن خون خواست فریاد و غوغا بر افلاک
    هر زمان این صدا بیشتر شد جان ظالم از آن پر شرر شد
    شور عالم زنام حسین است مستی جان زجام حسین است
    هر کجا نهضتی حق پسند است ریشه اش از قیام حسین است
    او به خون این سخن کرد ترسیم «پیش ظالم نگردید تسلیم»
    حقّ و باطل چو جویند پیکار فتح با حق بود آخرِ کار
    کف چه تاب آورد پیش دریا؟! بادِ مسکین چه سازد به کُهسار؟
    نور، مغلوب باطل که دیده؟ شب گریزد چو خیزد

  26. برف و آفتاب می‌گوید:

    از این چیزهای حال‌به‌هم زن حرف نزنید. درمورد چیزهای قشنگ حرف بزنید. در مورد آسینتامن…

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    اگر کربلا درس مذاکره بود، که ۱۴۰۰ سال دوام نمی آورد! و همون یکی دو سال ابتدای شهادت مظلومانه ی آقا اباعبدالله الحسین (ع) پرونده ی عاشورا برای همیشه بسته شده بود!
    معلومه دیگه! وقتی آبشخور تحصیلات عالیه و تکمیلی، سرزمین استعمار پیر یا همون بریتانیای کبیر امروز باشه، (البته که تعمیم نداره!) حفظ منافع حزبی و سیاسی، ایجاب می کنه که دائره المعارف ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی رو، به یک روز و نیم درگیری در سرزمینی به نام کربلا و هدفی با نام مذاکره، تنزل داد. با این تفاسیر؛ از نگاه شیخُنا! هم دفاع مقدس ما اشتباه بود، هم شعار مقاومت تمام کشورهای آزادی خواه! همه باید و باید به مذاکره، آن هم با هر ننه قمری فکر کنیم! و مهم نیست که نهایت این مذاکرات، منجر به ذلت و سرشکستگی شود، یا اسارات و بردگی. مهم این است توافق صورت پذیرد. حتی اگر شده، با “قلب” قیام عظیم و خونین حسینی، به یک مذاکره ی دم دستی و سخیف!!! الله اکبر از این بصیرت!

  28. کهنسال می‌گوید:

    لعن علی عدوک یا حسین…

  29. چشم انتظار می‌گوید:

    کم کم داره برای همه مسجل می شه، جنابعالی حقوقدان هم نیستی!! وکیل مدافع سران فتنه چطوره؟!

  30. آخوند آنلاین می‌گوید:

    با سلام
    خب امام حسین هم با عمر بن سعد مذاکره می کنه دیگه.
    متنش را بخونید لطفا…

  31. خواهران وکیلی می‌گوید:

    بی‌خیال این کف‌های روی آب…

    سلام بر پرچم و علم
    سلام بر شعر محتشم
    سلام بر محرم

  32. خواهران وکیلی می‌گوید:

    شکر خدا که در پناه حسین‌ایم
    عالم از این خوبتر پناه ندارد

  33. فاطمه می‌گوید:

    واقعا حرفای جناب روحانی جای دفاع نمی ذاره!
    ما رو شوکه کرد با این حرفا؛ از یک طرف در شوک رحلت آیت الله بودیم که جناب شیخ با این اراجیف، شوک مضاعف وارد کرد به ما… انگار با گوسفند طرفه!

  34. نسیم می‌گوید:

    أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلى ابآئِک َ الطّاهِرینَ (سلام بر تو و بر پدرانِ پاک و طاهِـرَت)

    أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلى أَبْنآئِکَ الْمُسْتَشْهَدینَ (سلام بر تو و بر فرزندانِ شهیدت)

    أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلى ذُرِّیَّتـِک َ النّـاصِرینَ (سلام بر تو و بر خاندانِ یارى دهنده ات)

    أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلَى الْمَلآئِکَةِ الْمُضاجِعینَ (سلام بر تو و بر فرشتگانِ مُلازمِ آرامگاهت)

    أَلسَّلامُ عَلَى الْقَتیلِ الْمَظْلُومِ (سلام بر آن کشته مظلوم)

    أَلسَّلامُ عَلى أَخیهِ الْمَسْمُومِ (سلام بر برادرِ مسمومش)

    أَلسَّلامُ عَلى عَلِىّ الْکَبیرِ (سلام بر على اکبر)

    أَلسَّلامُ عَلَى الرَّضیـعِ الصَّغیرِ (سلام بر آن شیر خوارِ کوچـک)

    أَلسَّلامُ عَـلَى الابْدانِ السَّلیبَةِ (سلام بر آن بدن هاى برهـنه شده)

    أَلسَّلامُ عَلَى الْعِتْرَةِ الْقَریبَةِ (سلام بر آن خانواده اى که نزدیک بودند)

    أَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَدَّلینَ فِى الْفَلَواتِ (سلام بر آن به خاک افتادگان در بیابان ها)

    أَلسَّلامُ عَلَى النّازِحینَ عَنِ الاوْطانِ (سلام بر آن دور افتادگان از وطن ها)

    أَلسَّلامُ عَلَى الْمَدْفُونینَ بِلا أَکْفان (سلام بر آن دفن شدگـانِ بدون کفن)

    فرازهایی از زیارت “ناحیه مقدسه”

    آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

  35. بیست و شیشی می‌گوید:

    السلام علیک یا اباعبدالله…
    از محرم بنویس داداش حسین!

  36. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    محرم را خوب شروع کردی!
    سلام بر ♥سین*

    ــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ح ق: این عجب بیتیه‌…
    «در بارگاه قدس که جای ملال نیست، سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است»

  37. شیدا می‌گوید:

    خداییش تو همه عمرم به کسى فحش ندادم
    ولى اومدم بنویسم “محرم را بد شروع کردند بى شرف ها”
    که دیدم کامنت اول “ح ق” عقده دلم رو خالى کرد.
    یه آمین عمیق و بلند گفتم…

  38. سیداحمد می‌گوید:

    خدا رو صد هزار مرتبه شکر… خدایا شکر…
    هیات ارباب بهشته… زندگی یعنی همین روزهای محرم… عشقه… عشق…

  39. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    سلام بر پرچم و علم
    سلام بر شعر محتشم
    سلام بر محرم

  40. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “… این وجیزه آخری که صادر نمودند، بیش از «تحریف» به «لطیفه» می‌مانست!”

    واقعا سطح این “افاضه” آخری خیلی از تحریف پایین‌تر بود؛ در سطح “فضله”!

    تا حالا سیداحمد رو اینقدر از نزدیک و با کیفیت ندیده بودم!

    http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27988
    التماس دعا…

  41. سیداحمد می‌گوید:

    “در بارگاه قدس که جای ملال نیست
    سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است”

    سطحش خیلی بالاست… به به!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    بچه ها! امشب هم قرار بود وبلاگ به روز شود اما…
    متن داداش حسین کلا سانسور شد! 🙁

    شاید فردا در “قطعه ۲۶” منتشر شود، شاید…

  43. صبا می‌گوید:

    سلام بر محرم

  44. م.طاهری می‌گوید:

    درس زندگی جناب حر را که آقای رئیس جمهور متوجه نشده اند متاسفانه، پیشنهاد می کنم ماجرای زبیر بن عوام را بخوانند شاید! فهمیدند چرا با اینکه زبیر صحنه جمل رو ترک کرد امیرالمومنین (علیه اسلام) به قاتل زبیر فرمودند: قاتل و مقتول هر دو جهنمی اند!
    شاید!
    آن هم زبیر خدا نشناس که خودش از کارزار رفت، نه اینکه به زور و با نهایت لطف و رافت اسلامی او را از صحنه خارج کنند!

  45. م.طاهری می‌گوید:

    آخه سیاسی بازی در همه امور و مصادره به نفع خود تا کجا؟ تا تحریف کربلا؟

  46. م.طاهری می‌گوید:

    “بچه ها! امشب هم قرار بود وبلاگ به روز شود اما…
    متن داداش حسین کلا سانسور شد!

    شاید فردا در “قطعه ۲۶″ منتشر شود، شاید…”

    امیدواریم…

  47. ... می‌گوید:

    باز این چه رستخیز عظیم است…

  48. رضا 2 می‌گوید:

    داش حسین بیشتر شبیه اپوزیسیون بی ادب خارج نشین شده این روزا. فقط به دولت غر می زنه و بعضا توهینای خیلی زشتی می کنه. با اینکه شخص رئیس جمهور و دولت مورد وثوق رهبری و مردم است.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    ح ق: اگه به وثوق باشه، منم مورد وثوقم! 🙂

  49. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    برنامه مراسم عزاداری محرم ۱۴۳۶ در حضور رهبر انقلاب

    http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=28006

  50. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “بیانات امام خامنه ای (مد ظله العالی) در دیدار روحانیون و مبلغان در آستانه ماه محرم – ۸۴/۱۱/۵

    سه عنصر در حرکت حضرت ابی‌عبدالله (علیه‌السّلام) وجود دارد: عنصر منطق و عقل، عنصر حماسه و عزت و عنصر عاطفه. 

    عنصر دوم، حماسه است؛ یعنی این مجاهدتی که باید انجام بگیرد، باید با عزت اسلامی انجام بگیرد؛ چون «العزّة للَّه و لرسوله و للمؤمنین». مسلمان در راهِ همین حرکت و این مجاهدت هم، بایستی از عزت خود و اسلام حفاظت کند. در اوج مظلومیت، چهره را که نگاه می‌کنی، یک چهره‌ی حماسی و عزتمند است. اگر به مبارزات سیاسی، نظامیِ گوناگونِ تاریخ معاصر خودمان نگاه کنید، حتی آنهایی که تفنگ گرفته‌اند و به جنگ رویاروی جسمی اقدام کرده‌اند، می‌بینید که گاهی اوقات خودشان را ذلیل کردند! اما در منطق عاشورا، این مسأله وجود ندارد؛ همان جایی هم که حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) یک شب را مهلت می‌گیرد، عزتمندانه مهلت می‌گیرد؛ همان جایی هم که می‌گوید: «هل من ناصرٍ» – استنصار می‌کند – از موضع عزت و اقتدار است؛ آن جایی که در بین راه مدینه تا کوفه با آدم‌های گوناگون برخورد می‌کند و با آنها حرف می‌زند و از بعضی از آنها یاری می‌گیرد، از موضع ضعف و ناتوانی نیست؛ این هم یک عنصر برجسته‌ی دیگر است. این عنصر در همه‌ی مجاهداتی که رهروان عاشورایی در برنامه‌ی خود می‌گنجانند، باید دیده شود. همه‌ی اقدام‌های مجاهدت‌آمیز – چه سیاسی، چه تبلیغی، چه آن‌جایی که جای فداکاری جانی است – باید از موضع عزت باشد…”

  51. سائل الزهرا می‌گوید:

    “گمانم واضح‌تر از این، هیچ قیامی در تاریخ پیدا نمی‌شود.”

  52. قاصدک منتظر می‌گوید:

    دوباره با روضه حسین (ع) نفس تازه می کنیم…
    ***
    دارد دوباره حال و هوا فرق می کند     
    حتی عبور ثانیه ها فرق می کند            

    این روزها که بغض، دلم را گرفته است     
    با روزهای قبل چرا فرق می کند؟            

    این پرچم سیاه، همین بیرق و علم     
    حاکی ست با همیشه فضا فرق می کند            

    دارند بچه ها کتیبه به دیوار می زنند     
    حتی سروده ی شعرا فرق می کند            

    یک راست می روم سر اصل مصیبت ام     
    آقای من عزای شما فرق می کند            

    هر چند کعبه کعبه و بیت الهی است     
    اما هوای کرببلا فرق می کند            

    آقا نگیر خرده اگر شور می زنند     
    عشق تو با همه به خدا فرق می کند            

    “باز این چه شورش است که در خلق عالم است     
    باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است”            

    آقا ببخش حال خودم هم عوض شده     
    این است جای قافیه ها فرق می کند            

    تا گفت: «یا اُخَیَّ » دلش بی قرار شد     
    سوز صدا و سوز صدا فرق می کند            

    بانو نشسته بود و سری روی نیزه بود     
    اینجا… غروب با همه جا فرق می کند
    ***
    اصلا حسین جنس غمش فرق می کند…

  53. محمدرضا می‌گوید:

    آقا من فکر کنم آقای روحانی مد نظرش این بوده اگه امام حسین(ع) دیپلماسی بلد بود و می تونست بخنده، کربلا و جنگ و شهادت اتفاق نمی افتاد! وگرنه هیچ برداشتی از مزخرفات مثلا آقای رئیس جمهور گیرم نیومد! 😐 😐

  54. جواد می‌گوید:

    …………………

  55. فرخ می‌گوید:

    “محرم زنده است تا مبارزه زنده است”…

  56. رسول می‌گوید:

    آقایون به کجا به چنین شتابان؟
    (البته از نوع شیب ملایم!)

    دیروز: خیمه های حسینی را آتش زدند و سوت و کف زدند
    امروز: عاشورا درس مذاکره داده است
    فردا: عاشورا نشان می دهد اگر دشمن از نظر تعداد و تجهیزات بیشتر است، مبارزه نکن وگرنه کشته می شوی و خانواده ات به اسارت در می آید

    خداوند همه ما را عاقبت بخیر بگرداند و لحظه ای به خود وانگذارد!

  57. سمیرا می‌گوید:

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک.
    یا حسین.

  58. صبا می‌گوید:

    مجلس روضه سید و سالار شهدا بر سر مزار شهدا حس خیلی قشنگی داره!
    http://www.axgig.com/images/71473234817436279825.jpg
    http://www.axgig.com/images/19254085670922168108.jpg

    http://www.axgig.com/images/25832083537013468230.jpg

  59. ... می‌گوید:

    صحبت آقای روحانی رسما قلبم رو به درد آورد از این قیاس نابجا و تمسک بی منطق به مقدسات.

    ای کاش مسئولین می دونستند همیشه باقی نیستن و باید روزی جواب تمام اعمال و رفتارشون رو در مقابل خدا بدن. اون روز که در مقابل سیدالشهدا قرار می گیرند هم می تونن اینطور ادعا کنند؟ دلشون به کف های دو روزه مخاطبشون خوشه و از فرداشون غافلن!

  60. حزب الله سایبر می‌گوید:

    با کاروان اشک (۱)
    مجموعه پوستر ویژه محرم؛
    http://hizbullahcyber.com/content/22601

    با کاروان اشک (۲)
    مجموعه پادکست ویژه محرم +دانلود؛
    http://hizbullahcyber.com/content/22606

    تفرقه افکنان شیعه دنبال چه هستند؟
    فرقه شیرازی / رهبری آنلاین نفاق؛
    http://hizbullahcyber.com/content/22602

    سری جدید مجموعه پوستر های شمر زمانه ات را بشناس، کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی؛
    http://hizbullahcyber.com/content/22607

  61. هونا می‌گوید:

    بر سر نی زلف رها کرده ایی
    با جگر شیعه چه ها کرده ایی…
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    محرم هم از ورای حسین آبرو گرفت…
    سلام بر محرم و حسین(ع)

  62. ناشناس می‌گوید:

    سلام و عرض ادب؛
    مادربزرگ بنده (مادر شهید) اول آبان خیلى مظلومانه مرحوم شدند…
    از دوستان تقاضا دارم مادران شهدا رو فراموش نکنند.

  63. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “در وصف حضرت عابس”

    هر که می‌داند بگوید، من نمی‌دانم چه شد
    مست بودم مست، پیراهن نمی‌دانم چه شد

    من فقط یادم می‌آید گفت: وقت رفتن است
    دیگر از آنجا به بعد اصلاً نمی‌دانم چه شد

    آنچنان از شوق او سر تا به پا رفتن شدم
    در شتاب رفتنم توسن نمی‌دانم چه شد

    روبه‌روی خود نمی‌دیدم به جز آغوش دوست
    در میان دشمنان، دشمن نمی‌دانم چه شد

    سنگ باران بود و من یکسر رجز بودم رجز
    ناله از من دور شد، شیون نمی‌دانم چه شد

    من نمی‌دانم چه می‌گویید، شاید بر تنم
    از خجالت آب شد جوشن، نمی‌دانم چه شد

    مرده بودم، بانگ هل من ناصرش اعجاز کرد
    ناگهان برخواستم، مردن نمی‌دانم چه شد

    پا به پای او سرم بر نیزه شد از اشتیاق
    دست و پا گم کرده بودم، تن نمی‌دانم چه شد

    ناگهان خاکستری شد روزگار آسمان
    در تنور آن چهره روشن نمی‌دانم چه شد

    **

    وصف معراج جنونش کار شاعر نیست، نیست
    از خودش باید بپرسی، من نمی‌دانم چه شد

    “سیدحمیدرضا برقعی”

  64. همرزم شهید می‌گوید:

    هر آن که سکوت کند خائن است به عاشورا
    چرا صدایی از علما و آیات عظام در تحریف علنی قیام ابا عبدالله شنیده نمی شود؟
    هیهات منا الذله…

  65. سیداحمد می‌گوید:

    چشم بر هم زدنی به شب پنجم رسیدیم!
    آقاجان… دریاب ما را…

  66. همشهری باکری می‌گوید:

    از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است

    http://downloads.mahdimirdamad.ir/downloads/moharram/1393/Shabe%2004_Moharram_1393_f.mp3

    این مداحی فوق العاده هست

  67. بسم الله الرحمن الرحیم
    باعرض تسلیت محرم بر شما
    باعرض سلام و خسته نباشید. من میلاد اسماعیل زاده هستم و یک سایتی دارم به نام صراط دیزاینر که عکس، بنر متحرک مذهبی و فرهنگی دارم و برای تدریج و گستردگی اسلام تلاش می کنم و شما با لینک کردن یا در لوگوی دوستان قرار دادن به این امر خیر دامن بزنید.
    http://www.3erat-desgner.ir
    یاعلی

  68. سیداحمد می‌گوید:

    السلام علیک یا علی اکبر حسین…

    علی علی الدنیا بعدک العفا…

    ــــــــــــــــــــــ

    محمد رسولی:

    کوتاه کن کلام… بماند بقیه‌اش
    مرده است احترام… بماند بقیه‌اش
    از تیرهای حرمله یک تیر مانده بود
    آن هم نشد حرام… بماند بقیه‌اش
    هر کس که زخمی از علی و ذوالفقار داشت
    آمد به انتقام… بماند بقیه‌اش
    شمشیرها تمام شد و نیزه‌ها تمام
    شد سنگ‌ها تمام… بماند بقیه‌اش
    گویا هنوز باور زینب نمی‌شود
    بر سینه امام…؟ بماند بقیه‌اش
    پیراهنی که فاطمه با گریه دوخته
    در بین ازدحام… بماند بقیه‌اش
    راحت شد از حسین همین که خیالشان
    شد نوبت خیام… بماند بقیه‌اش
    رو کرد در مدینه که یا ایهاالرسول
    یا فاطمه! سلام… بماند بقیه‌اش
    از قتلگاه آمده شمر وز دامنش
    خون علی‌الدوام… بماند بقیه‌اش
    سر رفت آه، بعد هم انگشت رفت، کاش
    از پیکر امام بماند بقیه‌اش
    بر خاک خفته‌ای و مرا می‌برد عدو
    من می‌روم به شام… بماند بقیه‌اش
    دلواپسم برای سرت روی نیزه‌ها
    از سنگ پشت بام… بماند بقیه‌اش
    دلواپسی برای من و بهر دخترت
    در مجلس حرام… بماند بقیه‌اش
    حالا قرار هست کجاها رود سرش؟
    از کوفه تا به شام… بماند بقیه‌اش
    تنها اشاره‌ای کنم و رد شوم از آن
    از روی پشت بام… بماند بقیه‌اش
    قصه به «سر» رسید و تازه شروع شد
    شعرم نشد تمام… بماند بقیه‌اش

  69. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    حُر و ادب مغفول در عرصه‌ این روزها
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930810000470

  70. لبیک یا حسین می‌گوید:

    یک روز مانده تا تاسوعا!
    و لبیک یا حسین اباالفضل دارد به گوش می‌رسد!

  71. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    هان بگو بایستند، نگذرند
    حاضران به غایبان خبر برند

    حاضران و غایبان که غایبند
    غایبان و حاضران که حاضرند

    حاضران گوش بسته، چشم باز
    این جماعتی که کور یا کرند

    دست بسته پای بسته در عبور
    چشم بسته گوش بسته ناظرند

    ما همیشه حاضران غایبیم
    غایبیم اگر درست بنگرند

    حاضران نسل‌های بعد از این
    کاشکی به یادمان بیاورند

    ما که خویش را ز یاد برده‌ایم
    عاشقان به هیچ‌مان نمی‌خرند

    کاش عاشقانه‌تر نظر کنیم
    بر جماعتی که جان جوهرند

    ‌بر جماعتی که خود سرآمدند
    بر جماعتی که بر سران سرند

    آن جماعتی که روز رستخیز
    شافع شراره‌های محشرند

    روز رستخیر هان چه می‌کنیم؟
    اهل بیت مصطفی چو بگذرند

    اهل بیت مصطفی نه جز علی‌ست
    دیگران نه با علی برابرند

    از فضایل علی و آل اوست
    که مدیح حضرت پیمبرند

    یا امیرمومنان علی علی
    دیگران بر این لقب نه درخورند

    جز ولای حضرت امیر نیست
    خطبه غدیر را چو بنگرند

    بیعتی کنیم بیعتی شگفت
    بیعتی که مان به خاطر آورند

    بیعتی کنیم سخت استوار
    بند بندمان اگر برآورند

    **
    ای تفو بر آن جماعت پلید
    کز تبار خدعه‌اند و خنجرند

    آن جماعتی که ظهر کربلا
    غیر چشم و گوش و سر نمی‌برند

    نام‌شان مگوی و ریشه‌شان مبین
    از تبار و اصله بز گرند

    مسلم است و کوچه‌های نانجیب
    دشت‌ها پر از حسین بی‌سرند

    داعشان شمرزاده‌ای که جز
    آبروی عشق را نمی‌برند

    خطبه غدیر را گذاشتند
    زودباوران دیرباورند

    با حدیث منزلت چه کارشان
    پی به غربت علی نمی‌برند

    یا علی! زمانه تیر حرمله‌ست
    تیرها پی گلوی اصغرند

    تیرها پی نگاه قاسم‌اند
    تیرها پی نگاه اکبرند

    از حرا بگیر تا شب وفات
    چشم کو که بر غم تو بنگرند

    راه‌ها به راه‌راه می‌رسند
    راه‌ها چقدر گریه آورند

    راه شام و راه مردم عراق..
    مردمی که با علی برادرند

    یک طرف مدینه، یک طرف یمن
    توشه از حدیث تازه می‌برند

    از یمن علی ست می‌رسد، علی
    مردم یمن اویس دیگرند

    آن جماعتی که پیش رفته‌اند
    مردمی که در صفوف آخرند

    کاش این توقف سه روزه را
    لحظه‌ای فقط به خاطر آورند

    این سه روز و آن سه روز کربلا
    کز هزار قرن هم فراترند…

    نیست همچو خشم مرتضی دلیل
    دشمنان او عذاب می خرند

    جحفه، عصر یک دوشنبه غریب
    صبر کن که بگذریم و بگذرند…

    «علیرضا قزوه»

  72. یا مهدی (عج) می‌گوید:

    سلام. باعث تاسف است واقعا…
    http://www.khabaronline.ir/detail/383660/culture/religion

  73. سایه/روشن می‌گوید:

    صَلَّى اللَّهُ عَلَى الْبَاکِینَ عَلَى الْحُسَیْنِ

  74. محسن می‌گوید:

    امیدواریم محرم را لااقل بد تمام نکنند!

  75. مهاجر می‌گوید:

    اگر دل کربلایی نباشد…
    روزی آقا سید مرتضی گفت:
    “هر که می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند، اگر چه خواندن داستان را سودی نیست اگر دل کربلایی نباشد”.

    نمی دانم چه کسی قسمت دوم این جمله را حذف کرد؟

  76. منصوره السادات آقایی می‌گوید:

    سلام و درود و ادب…
    من دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هستم. از زمان حضور در دانشگاه به شدت احساس کردم به دیدگاه سیاسی و بصیرت نیاز دارم… از آن جایی که تا کنون به جز درس خواندن، کاری نکرده ام نمی دانم از کجا و چگونه باید شروع کنم! چون شما ولایی هستید احساس کردم می توانید به من کمک کنید.
    سپاس بسیار

  77. دوران ما می‌گوید:

    ای نامحرمان محرّم

    ما نه تنها تازه به دوران رسیده نیستیم، بلکه ما هنوز به دوران خود نرسیده ایم!
    ما اگر به دوران خود رسیده بودیم که از شما خبری نبود!
    …………………….

  78. بهنام قم می‌گوید:

    «اللهم صل علی محمد و آل محمد»

  79. محمد می‌گوید:

    سلام
    وقتی انقلاب از دست پابرهنه‌ها در بیاد و بیافتد دست دوستان مکتب نیاوران نباید انتظار اتفاق خوبی رو داشت.
    یه زمانی شعار این بود که کاخ نیاوران را به خاک و خون می‌کشیم
    حالا اهالی مکتب نیاوران…

  80. بهنام قم می‌گوید:

    ………..کاش بودم من از آن خاک مسیر کربلا

  81. بهنام قم می‌گوید:

    ………………………

  82. بهنام قم می‌گوید:

    دخترم بیدار شو، خواهرم هوشیار شو
    در خیابان چهره آرایش مکن، از جوانان سلب آسایش مکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.