از زمین فوتبال تا آن زمینی که خدا وعده اش را به «عدل و داد» داده؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…»

تو میدان را معین کن؛ قهرمانش با من!

IranFlag1

حسین قدیانی: باختیم… این بار اما واقعا، واقعا واقعا چیزی از ارزش های بازیکنان مان کم نشد! تا پیش از این بازی، تعارف بود هر وقت می گفتیم؛ «باختیم، اما چیزی از ارزش های بازیکنان مان کم نشد!» باختیم… اما بیش از آرژانتین، و حتی مسی، به داور کوری که پنالتی به آن واضحی را نگرفت! به داور کوری که راه به راه جلوی بازیکنان ما «سبز» می شد! به داور کوری که بیشتر از ماسکرانو، نقش هافبک دفاعی را برای آرژانتین بازی کرد! غلط نکرده باشم؛ فیفا، روی چشم داور صرب، خالکوبی کرده بود! از همان خالکوبی های معروفش! مسبوق به سابقه اش!

**** * ****

باختیم… اما حقا که ما در والیبال، برزیل، ایتالیا و… را بسی مردانه تر بردیم تا آرژانتین با همه ستارگانش، ما را در فوتبال! البته همه ستاره های آرژانتین نبودند، چرا که… چرا که دیگوی بزرگ از روی سکوها، و نه در میدان مسابقه، به مصاف آمده بود! باختیم… اما مارادونا شاهد بود که مسی، جز آن گل لعنتی، چگونه در بین پسران ایرانی، به عز و جز افتاده بود! آقای دیگو! سوت این پنالتی که البته زده نشد، دیگر «دست خدا» نبود! «دست فیفا» بود؛ ناجور!

**** * ****

«جمهوری اسلامی ایران». مدت هاست که دنیا در برابر اقتدار این نام، سر تعظیم فرود آورده. دنیا بگوید؛ «ورزش؟» والیبال را نشانش می دهم، کشتی را، وزنه برداری را، حسین رضازاده را، همین هد رویایی اشکان را در همین بازی چند ساعت پیش! اما اگر دنیا مشخصا بگوید؛ «فوتبال؟» خوشحالی بی حد و حصر مسی را نشانش می دهم بعد از گل دقیقه ۹۱، نه به برزیل و آلمان و…، بلکه به ایران! آ…ه! مسی را هرگز این همه شاد ندیده بودم! آری، من به توی دنیا نشان می دهم که آن صحنه پنالتی بود! و باز هم به تو نشان می دهم تحسین همه غول های فوتبال را از بازی حماسی ایران! توی دنیا اگر بگویی؛ «علم؟» از نانو تا هسته ای، و از پزشکی تا ملی ترین سلول های مغز پروفسور سمیعی را دارم که برایت رو کنم! توی دنیا اگر بگویی؛ «تلاش در راه دانش؟» قطرات خون احمدی روشن را به رخت می کشم، آرمیتا را! توی دنیا اگر بگویی؛ «قربانی تروریسم؟» باز همین ها را! و باز، کف پای رئیس جمهور شهید را در صحن سازمان ملل برایت نشان می دهم! توی دنیا اگر بگویی؛ «ایستادگی؟» عصای امامم را نشانت می دهم، چفیه خامنه ای را، و شکوه و عظمت یک ملت را. توی دنیا اگر بگویی؛ «شهید؟» چمران را نشانت می دهم! و اگر بگویی؛ «شهادت؟» اصلا «کتیبه محتشم» را نشانت می دهم! تو میدان را معین کن؛ قهرمانش با من! و نشان دادن بچه های سیه چهره آفریقایی که هنوز نام بلند «خمینی» را برای شان می گذارند، با من! اصلا چطور است از جام جهانی بکشی بیرون و میدان سیاست یعنی میدان جنگ را نشانم دهی؟… تا من برایت بگویم داستان مردی به نام «قاسم سلیمانی» را! «اسد» ایرانی نیست، اما به او می نازد، «سیدحسن» هم حتی! آهای دنیا! هر وقت حلقومت دلتنگ یک شعار اساسی شد، «مرگ بر آمریکا»ی من، تقدیم تو باد! این شعار مادران چشم به راه سرزمین من است! گیسوسپیدکرده های منتظر! منتظر یک پلاک! آهای دنیا! فریاد ملت ایران، از آن تو باد! که همین گونه هم هست! و تو همین فریاد اورژینال را سرمی دهی، به تاسی از ملت ایران! ملت قهرمان ایران! آخر آخر آخر حرف همین تظاهرکنندگان برزیلی هم که با همه عشق شان به فوتبال، عدل و داد را عاشق ترند، مرگ بر کسانی است که می خواهند زندگی آدمی را پای زندگی شیطان و شیطان بزرگ قربانی کنند. آهای دنیا! دیر یا زود جام جهانی تمام می شود، اما آنچه باقی می ماند، فریاد توست در جست و جوی عدل و داد. قهرمان واقعی را بچسب! مردی از تمام ملت ها! مردی برای همه! جام جهانی بسیار بالا رفته، اما این جام عدالت است که باید در دستان آدمی… آدمیزاد بدرخشد! بر گوش این همه ناداوری، عاقبت ابرمردی خواهد آمد و سیلی خواهد زد… آخر خدا شاهد است که این حق آدم است که خورده شده… دیروز در سوریه، امروز در عراق، دیروز در کجا، امروز در کجا… آهای دنیا! فردا از آن توست… و جام هم، اگر که بلندتر فریاد برآوری! اگر که بدانی در سکوت مردمک چشم پسری به نام «علیرضا» چه فریادی نهفته است!

**** * ****

خدایا! چیزی خیلی زیاد از ارزش های آدمیزاد کم کرده است؛ نیامدن بقیه الله را می گویم! غیبت را! تروریست ها، الباقی شیطان بزرگ اند، اما تو هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری… بقیه الله را… بفرست او را… خدایا! این جام ها، و هزاران از این جام ها، با این همه ناداوری ها، کام بشریت را سیراب نمی کند. خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به «عدل و داد» داده ای… و آن روز بیشتر می چسبد خواندن این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…».

خبرگزاری فارس/ یکم تیر ۹۳

همین متن با تغییراتی در قسمت فوتبالی، در روزنامه وطن امروز، دوم تیر ۹۳ کار شده است.

13

دو متن آخر صفحـ«۰۶ : ۲۰»ـه  وبـ«قطعه ۲۶»ـلاگ

{من با خون شهدا کاسبی نمی کنم!}
{هسته ای! مغموم نباش}

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. صاعقه گمنام می‌گوید:

    بسم الله…
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930401000055
    خدایا! چیزی خیلی زیاد از ارزش های آدمیزاد کم کرده است؛ نیامدن بقیه الله را می گویم!

  2. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آهای دنیا؛
    تو بگو قلم، تا قلم حسین قدیانی را نشانت دهم!
    عالی بود، مرهمی بود بر قلب سوخته و حنجره پاره من!

  3. حافظ می‌گوید:

    خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به عدل و داد داده ای…

    یعنی میشه این قسمت از متن جهانی بشه؟

  4. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    یعنی کشته مرده این شیوه نگارشتم؛
    فوتبال و والیبال و هسته ای و شهادت و ولایت رو با هم میکس می کنی!
    امکان نداره در عالم بشریت، متنی رو پیدا بکنی که مارادونا و شهید چمران، با هم باشند!

  5. زمانی می‌گوید:

    “…خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به عدل و داد داده ای… ”

    کاش این قدر توپ گرد اطرافمون نبود!
    عااالی بود آقای قدیانی. قلمت روان باد!

    اسلامی ایرانی؛
    جواب قشنگی بود.

  6. سید پا برهنه می‌گوید:

    غربت خاصی تو نوشته بود… یه حس جدایی از اون اصل کاری……..

  7. زمانی می‌گوید:

    “خدایا! چیزی خیلی زیاد از ارزش های آدمیزاد کم کرده است؛ نیامدن بقیه الله را می گویم! غیبت را! تروریست ها، الباقی شیطان بزرگ اند، اما تو هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری… بقیه الله را… بفرست او را… ”

    وااای…! این قسمت خیـــــــلی عااالیه!

    کجاست “سیداحمد” که فقط ایـــشون می تونه بگه:
    “داداش حسین فــــدایــــــــی داری” 😀

  8. !!!! می‌گوید:

    من واقعا برام سواله! شما که به این سرعت متنی اینچنینی رو می نویسید که کلی مسائل نامربوط رو به زیبایی به هم مرتبط می کنه، پس چرا جدیدا اینقدر کم کار شدید و همون مقداری هم که می نویسید انگار آب رفته!
    خوب اگه مربوط به مسائل امنیتی و دادگاه و وثیقه و… هست کمتر ضد امنیت ملی بنویسید(!) تا اجازه چاپ داشته باشید.

  9. ... می‌گوید:

    حسین قدیانی!
    تو اعجوبه ای پسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسر

  10. !!!! می‌گوید:

    یادم رفت

  11. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    داور لعنتی نگذاشت صعود کنیم
    خدا کنه اخبار خوبی از مذاکرات برسه تا شادیمون تکمیل بشه

  12. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    …………….و اگر توی دنیا بگویی؛ «بهشت؟» قطعه ی ۲۶ را نشانت می دهم!
    اما اگر مشخصا بگویی؛ «جهنم؟» «مرگ بر آمریکا»ی من، تقدیم تو باد…!!
    آری…
    من به توی دنیا نشان می دهم اگر بگویی؛ «فریاد؟» سکوت مردمک چشم پسری به نام علیرضا را…

  13. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آ…ه!
    خدایا! می بینی…
    گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند…
    قهرمان واقعی را بچسب! مردی از تمام ملت ها! مردی برای همه…
    آخر آخر آخر… آن روز بیشتر می چسبد خواندن این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…».

  14. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    فیفا، روی چشم داور صرب، خالکوبی کرده بود!
    از همان خالکوبی های معروفش!
    مسبوق به سابقه اش!
    باختیم…!!

    باختیم… اما این بار واقعا واقعا واقعا؛ «باخت باخت»!!

  15. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    و…

    «جـــــــمهوری اســــــــلامی ایـــــــــران»…

    از زمین فوتبال تا آن زمینی که خدا وعده اش را به «عدل و داد» داده؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…»

  16. شیدا می‌گوید:

    آهاى دنیا! هر وقت حلقومت دلتنگ یک شعار اساسى شد، “مرگ بر آمریکا”ى من، تقدیم تو باد!

    کامنت هاى اسلامى ایرانى، حرف دل ما بود که بلد نبودیم بزنیم!

  17. چشم انتظار می‌گوید:

    خدایا!… سپاس…………….

  18. ناشناس می‌گوید:

    متن بالا بجز قسمت فوتبالیش خیلی خوب بود
    اما در مورد فوتبالش مثل خیلی های دیگه جوگیر شده اید
    اگه کمی تامل می کردید و مثلا کل بازی رو یکبار دیگه تماشا کنید و یا با چند تیم دیگر گمنام جام که مقابل تیمهای بزرگ خوب بازی کردند مقایسه کنید
    شاید این بار متن تان تغییر دهید
    بماند که خود هم متذکر سرگرمی بودن فوتبال شده اید(آن هم از نوعی که محل اشکال است)

  19. مجنون می‌گوید:

    یا صاحب الزمان ادرکنی
    عجل لولیک الفرج

  20. صبر می‌گوید:

    آقای دیگو! سوت این پنالتی که البته زده نشد، دیگر «دست خدا» نبود! «دست فیفا» بود؛ ناجور!

    **** * ****

    «جمهوری اسلامی ایران». مدت هاست که دنیا در برابر اقتدار این نام، سر تعظیم فرود آورده. دنیا بگوید؛ «ورزش؟» والیبال را نشانش می دهم، کشتی را، وزنه برداری را، حسین رضازاده را، همین هد رویایی اشکان را در همین بازی چند ساعت پیش! اما اگر دنیا مشخصا بگوید؛ «فوتبال؟» خوشحالی بی حد و حصر مسی را نشانش می دهم بعد از گل دقیقه ۹۱، نه به برزیل و آلمان و…، بلکه به ایران! آ…ه! مسی را هرگز این همه شاد ندیده بودم!

    آفــــــــرین…

  21. صبر می‌گوید:

    خدایا! چیزی خیلی زیاد از ارزش های آدمیزاد کم کرده است؛ نیامدن بقیه الله را می گویم! غیبت را! تروریست ها، الباقی شیطان بزرگ اند، اما تو هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری… بقیه الله را… بفرست او را… خدایا! این جام ها، و هزاران از این جام ها، با این همه ناداوری ها، کام بشریت را سیراب نمی کند. خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به «عدل و داد» داده ای… و آن روز بیشتر می چسبد خواندن این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…».
    …………………..

    پر بازدیدترین اخبار فارس/ یادداشت حسین قدیانی درباره فوتبال
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930401000055

    دیدگاه ها هم جالب است، مثلا mani: من همیشه با نوشته‌های آقای قدیانی مشکل داشتم. به آقای موسوی رأی داده بودم و توهین‌های ایشون آزار دهنده و عجیب بود برام ولی این نوشته ایشون به دلم نشست. چرا علی‌ رغم این همه اشتراکات، ما باید با هم بد باشیم؟

  22. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    خصوصی؛

    ای خدا… همین!!

    حسین قدیانی/ عمومی: ببین! اگه همه کامنت ها بشه به به و چه چه… هم واسه خودم و خودمون خوب نیست، هم واسه اونی که برای بار اول میاد اینجا. فقط هم کامنت تو نبود که نقطه چین شد؛ صبر، چشم انتظار و… همون چند تا کامنت اول بویژه کامنت های «اسلامی ایرانی» کافی بود؛ یعنی زیادی هم بود! الغرض، از لطف و محبت همه تان ممنون. در این قلم هم اگه چیزی حالا هست، از همین دعاهای شماست. واقعا می گم. لطف شما و دعای شما در حق من زیاده، و الا خیلی هم حالا تعریفی نیست قلم ما. این رو هم واقعا می گم. پس دیگر دوستان هم لطف کنند و درباره متن یا حواشی آن -یا نقدی اگر دارند- نظر بگذارند… ممنون.

  23. سحر می‌گوید:

    این بار هم…
    جناب قدیانی خدا قوت
    دنیا! چشمانت را باز کن بازتر! زمان آن رسیده که در کمال ناباوری خام خودت، ایران را در اوجی که هست، ببینی
    شهدا، جانبازا، دانشمندا، پژوهشگرا، ورزشکارا و… مرحبا بر غیرت ایرانی اسلامیتون

  24. صبر می‌گوید:

    آقای قدیانی

    قسمت دوم کامنت
    صبر می‌گوید:
    ۱ تیر ۱۳۹۳ در t ۰۷:۵۴
    اینگونه نبود!!؟ یک چیز دیگه ای بود!! عروسک تعجب را چه شکلی می کشن؟

  25. صبر می‌گوید:

    این رمانی که معرفی می کنم را می خواستم تو وبلاگم معرفی کنم، گفتم اینجا که بازدیدش بالاست معرفی کنم؛ “اسیر زمان” نوشته اسماعیل فصیح. دوران انقلاب را از دهه ی ۴۰ تا جنگ را خیلی فصیح و زییا بیان می کند. حالا که تابستون است و کسانی که پروسه و تاریخ انقلاب را در دانشگاه (درس ریشه های انقلاب اسلامی رو خوندند و نفهمیدند!) و می خوان تو ذهنشون خوب بمونه، این رمان را حتما بخونن! ۴۲۰ صفحه است.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــ

    بعضی کامنتهای متن فارس واقعا مضحک و خنده داره، بخصوص اونی که به “دست خدا” و “دست فیفا” اون نقد رو مطرح کرده بود!

    بابا! “دست خدا” تعبیری است که خود مارادونا بعد از گل زدن با دست به انگلیس بیان کرده بود!!!!!!!!

  26. قطعه 44 می‌گوید:

    این بار باید بگوییم به جای دست خدا، دست شیطان در چشمان داور بود.

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    دکترجان!

    زیاد به نتیجه ی مذاکرات خوشبین نباش! دیدی که داور صرب هم از قماش ۵ به اضافه ی ۱ هست!!! تازه غیرت بچه های ما و مقاومتشون، باعث نشد داور هر… دلش می خواست بکنه. حالا تیم خندان مذاکره که اگه قرار بود بره تو میدون، حتما چهار تا اخراج و سه تا پنالتی علیه ایران و کلی جریمه ی نقدی و غیر نقدی و… ماحصلش بود. چیزی که تا حالا، ما تو میدان مذاکرات دیدیم!!! پس باز هم صد رحمت به غیرت فوتبالیست ها، در این بازی!!!

  28. سلاله 9 دی می‌گوید:

    لیونل مسی در نشست خبری:
    واقعیت این است که ما بازی سختی را پشت سرگذاشته ایم. باید صادقانه بگویم که ایران نمایش خوب و عالی داشت و راه های نفوذ ما را بسته بود. به همین خاطر شکستن سد دفاعی آنها سخت بود.
    وی افزود: در نیمه اول ما تلاش کردیم تا بتوانیم به دروازه ایران نزدیک شویم اما آنها به خوبی دفاع کردند و برای این کار سازمان دهی شده بودند. البته ایران چند موقعیت خوب هم برای گلزنی داشت اما بازیکنان ما هوشیار بودند.
    مسی در پاسخ به این پرسش که چه احساسی از زدن گل پیروزی آرژانتین داشتید گفت: به هر حال ما باید این بازی را با پیروزی به پایان می بردیم چرا که به سه امتیاز آن نیاز داشتیم. ما با این سه امتیاز خیالمان را بابت صعود راحت کردیم و به همین خاطر باید تلاش می کردیم به پیروزی برسیم. وقتی که گل زدم احساس خیلی خوبی داشتم چرا که باعث شدم به مرحله بعد صعود کنیم.
    کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین در پاسخ به این پرسش که بازیکنان ایرانی شما را مهار کرده بودند گفت: آنها نه تنها من را بلکه همه بازیکنان آرژانتین را مهار کرده بودند. سیستم ایران تدافعی بود هر چند که موقعیت هایی هم داشت. به همین خاطر وقتی گل زدم لحظه فوق العاده ای بود…

  29. م.طاهری می‌گوید:

    “خدایا! چیزی خیلی زیاد از ارزش های آدمیزاد کم کرده است؛ نیامدن بقیه الله را می گویم! غیبت را! تروریست ها، الباقی شیطان بزرگ اند، اما تو هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری… بقیه الله را… بفرست او را… خدایا! این جام ها، و هزاران از این جام ها، با این همه ناداوری ها، کام بشریت را سیراب نمی کند. خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به عدل و داد داده ای… و آن روز بیشتر می چسبد خواندن این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…».”

    أین بقیة الله؟
    واقعا زمین ظهور را کم دارد. خدایا! دیگر نه سرمان گرم می شود٬ نه دلمان خوش.

    اللهم عجل لولیک الفرج

  30. برف و آفتاب می‌گوید:

    دیوونه داداشی قشنگ گفت؛ باخت-باخت!

    منی که همیشه حوصله‌م از دیدن فوتبال سر می‌ره؛ دیشب گفتم بذار ببینم چیکار می‌کنه ایران. ۲۰ دقیقه آخر بازی بود. تا آخر با هیجان و لذت نگاه کردم! کاش از اول می‌دیدم!

    فقط یه چیزی؛ چند برابر دفعه‌های قبل قراره پاداش بگیرن؟ D:
    البته این دفعه هرچقدر پاداش بگیرن؛ حداقل دیگه حرص نمی‌خوریم که پاداش مفت گرفتند. واقعا عالی بازی کردند.

    متن هم تعریف نمی‌خواد که! خودتون می‌دونید چقدر کیف کردیم دیگه!

  31. چشم انتظار می‌گوید:

    مثل اینکه کلا فیفا، تصمیم گرفته ایران نره مرحله ی بعد… اون که از بازی دیشب. اینم از بازی امروز صبح! گل صحیح بوسنی به نیجریه آفساید اعلام شد! گل مردود نیجریه به بوسنی پذیرفته شد!!! صرب ها، قصد دارند یک جا از ایران و بوسنی انتقام بگیرند. یعنی از مسلمانان! یکی مستقیم یکی غیر مستقیم… حالا شما پیدا کنید دست صهیونیسم ورزشی را!!!! 🙂

  32. آذرخش می‌گوید:

    عالی بودن این بار. عالی.
    یادم نمیاد هیچوقت بازی درست و حسابی تر از دیشب از تیم ملی دیده باشم. اون یه گلم که از داور خوردیم خیلی حیف شد.
    ولی دمشون گرم.

  33. حزب الله سایبر می‌گوید:

    اجتماع بزرگ لبیک، مدافعان حرم های اهل بیت با سخنرانی سردار جعفری و امیر سرلشگر صالحی روز سه شنبه ۳ تیر ماه برگزار می گردد.

    متن کامل خبر در سایت حزب الله سایبر:http://www.hizbullahcyber.com/content/21971

  34. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    برف و آفتاب؛

    آفرین… «باخت-باخت»! ممنون از دقتِ شما!! 🙂

  35. سلاله 9 دی می‌گوید:

    کریستیانو رونالدو: تبریک به تیم ایران. بازی شما فوق العاده بود. شایسته برد بودید.

    مایکل اوون مهاجم سابق تیم ملی انگلیس: برای ایران خیلی متأسف شدم. آنها فوق‌العاده بودند.

    آناپ کافل سردبیر واشنگتن‌پست: ممکن است آرژانتین بازی را برده باشد اما ایرانی‌ها دل‌های ما را ربودند. بازی ایران عالی بود.

    الکس توماس مجری ورزشی شبکه سی ان ان: با وجود باخت ایران اما باید گفت که همچنان این کشور اعتبار و احترام زیادی برای خود به دست آورد.

    کتال کلی خبرنگار روزنامه گلوب اند میل کانادا: در دو ساعت بازی ایران و آرژانتین همه ما عاشق این تیم و جادوی جام جهانی شدیم.

    ایوان مک کنا خبرنگار برگزیده ورزشی جهان در سال ۲۰۱۲: ما همگی دیگر طرفدار ایرانیم.

    آی بی تایمز: جهان فوتبال ایران را ستایش می کند.

    نیویورک تایمز: ایران مستحق ۳ امتیاز بازی بود.

    یورواسپورت: ایران، بهتر از اسپانیا و انگلیس…

  36. یا زهرا (س) می‌گوید:

    مربی تیم آرژانتین همچین میگه با مسی همه چی ممکنه انگار مسی کفش تن تاکه….
    ماشاالله به ایران و غیرت ایرانی…..
    و ماشاالله به قلم ایرانی بیشترتر….

  37. سنگربان می‌گوید:

    ممنون از این تحلیل زیبا…
    حقا که هر وقت متن هاتون امام زمانی میشه، یه نمک دیگه ای داره و یک حس خاصی به آدم منتقل می کنه…
    امید واقعی ملت ها ظهور…

  38. محمدعلی می‌گوید:

    آفرین … ۲۰ امتیاز!

  39. سیده زهرا می‌گوید:

    نمره ى متن: ٢٠
    اللهم عجل لولیک الفرج.

  40. سائل الزهرا می‌گوید:

    عالی بود… هم فوتبال… هم والیبال… هم متن شما.

    هر جا غزل به قافیه یار می رسد/ ای دل حکایت تو به تکرار می رسد/ یک‌ روز صبح زود تو از خواب می پری/ چشمت به او می افتد و پر در می آوری/ او کیست؟ تازه قصه‌ ی ما می شود شروع/ بود و یکی نبود خدا می شود شروع/ ناگه به خود می آیی و درمانده می شوی/ دل‌ خسته از بهشت خدا رانده می شوی/ طوفان شروع می شود و ماجرا تویی/ کشتی به آب می زند و ناخدا تویی/ از شهر می گریزی و تنها، تبر به دست/ حتی بت بزرگ دلت را شکسته است/ یک‌ روز دیگر از تو نجابت، نگاه از او/ زل می زنی به چشم زلیخا و آه از او/ این قصه در ادامه به دریا رسیده است/ یعنی عصا دوباره به موسی رسیده است/ دل پادشاه گشت و سلیمان ماجراست/ بلقیس پس کجاست که پایان ماجراست/ ای روزگار! قافیه تنگ است و باز من/ من یونسم دهان نهنگ است و باز من/ وقتی خریده‌اند به سیبی تو را مرنج/ نفروختند اگر به صلیبی تو را مرنج/ یک‌ روز صبح زود تو از خواب می پری/ چشمت به او می افتد و پر در می آوری/ او کیست تازه قصه‌ی ما می شود شروع/ بود و یکی نبود خدا می شود شروع/ من منتظر نشسته که ناگاه می رسی/ یک‌ روز صبح زود تو از راه می رسی…

    “مهدی جهاندار”

  41. سائل الزهرا می‌گوید:

    امام صادق(ع):

    “خداوند در این امّت مردی را که از من است و من از اویم به ثمر می نشاند، و برکات آسمان ها و زمین را به سبب وجود مبارک او خارج می سازد، پس آسمان، باران فراوان می بارد، زمین بذر خود را بیرون می سازد و از حیوانات وحشی و درندگان آسودگی حاصل می شود. او زمین را آکنده از عدل و داد می سازد، همان گونه که از ستم و داد پر شده باشد.”

  42. سائل الزهرا می‌گوید:

    ۹۰ دقیقه درس غیرت و ایستادگی…
    خوب است تیم مذاکره کننده بارها این بازی را ببیند و درس بگیرد.

  43. سائل الزهرا می‌گوید:

    والیبال رو که اصلا نگو…
    برزیل کیلو چنده؟؟
    ایتالیا کی باشه بخواد از ما امتیاز بگیره؟!
    لهستان که اصلا به چشم نمیاد…
    اگه وسط بازی یه حقی می گذاشتن این تیمهای اروپایی از ادامه ی بازی با ایران انصراف بدن، هم بچه ها ی ما الکی خسته نمی شدن، هم اونا انقدر بدجور ضایع نمی شدن…
    دمشون گرم، واقعا بچه های والیبال ثابت کردند مهار نشدنی اند…
    یه روزی میرسه برزیل کلی واسه ایتالیا کلاس میذاره که من تونستم برابر ایران بازی کنم و سه بر یک ببازم! ایتالیا هم افتخار می کنه که با ما بازی کرده و به صورت کاملا شیک و تمیز لوله شده…

    حسین قدیانی: متوجه ارتباط بعضی کامنت ها با متن نمی شوم. از سویی، مگه ما باید از دل هر چیزی، یه لگدی به دولت یا تیم مذاکره کننده بزنیم؟؟!! منظورم کامنت بالایی شما و ایضا کامنت دوم چشم انتظار و تک و توک کامنت های دیگر است. یعنی چی این حرف ها؟؟!! این حرف ها همونقدر غلطه که یکی بیاد مدعی شه؛ «دولت اعتدال باعث شد که ایران در برابر آرژانتین خوب بازی کنه!» این متن نوشته نشد تا ما مدعی شویم که فلانی رو توی والیبال سوسک می کنیم، اون یکی رو توی فوتبال!

  44. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    سلام
    بعضی وقت ها چه خوب سر آدمها رو میشه گرم کرد… یه بازی و هیجانش، سر ۷۰ میلیون آدم رو چنان گرم کرد که مطمئناً کسی وقت نداشت به بچه شیعه ای که سرش شد توپ فوتبال چند تا داعشی فکر کنه!!! بخدا دنیا همینه، بخدا خیلی غافلیم… ولی حرف تموم قطعه بیست و ششی ها: همیشه و همه جا، نوکر، نگران حرم اربابه…

    حسین قدیانی: شادی دل ملت نستوه ایران، فی نفسه آنقدر موضوعیت دارد که جانشین معصوم بارها و بارها بدین واسطه پیام تشکر از ورزشکاران داده اند. از شیعه و بچه شیعه و حرم ارباب و… دفاع کردن، به طریق اولی، دلیل برای گفتن حرف سست نمی شود… و الا یکی هم پیدا می شود که به ناهار خوردن امروز شما، در شرایطی که کودکان گرسنه در جهان بیداد می کنند، گیر بدهد!

  45. کوچکترین سرباز می‌گوید:

    ……………………………………اللهم عجل لولیک الفرج

  46. سلام می‌گوید:

    غیرت ایرانی یعنی غیرن والیبالیستهامون… فوتبالیستها که کار خاصی نمی کنن… اگر هم استثنائا تو یه بازی مثل بازی با آرژانتین خوب کار کنن، انقدر پاداش می گیرن که جبران می شه زحماتشون!!! حالا نمی خوام ناسپاسی کنم، فوتبالیستهای عزیز متشکریم!… ولی والیبالیستهامون خیلی مظلومن!

    القصه! متن قشنگی بود… تلفیقی از چیزای بی ربط به صورت استادانه… به قول عادل شما فوتبالی ها! 🙂

  47. علی می‌گوید:

    حسین جان

    تو بگویی بیکاری، من ایران را نشانت می دهم با این همه ثروت ملی!!!
    تو بگویی تورم، من ایران را نشانت می دهم که وقتی خودش که نه، رشدش کم میشه همه خوشحالیم!!!
    تو بگویی رییس جمهور من محمود، خاتمی، هاشمی و موسوی را نشانت می دهم که همه دست در فتنه داشتند!!!
    تو بگویی تفریح، من قلیان و ترن هوایی برایت رو می کنم!!!
    تو بگویی صف، من «صف سبد کالا»ی متن خودت را نشانت می دهم!!!
    تو بگویی تحصیلات دانشگاهی، من برایت دکتری رو می نکم که دو زار ارزش ندارد!!!
    تو بگویی فرهنگ، من صفحه فیسبوک مسی را نشانت می دهم!!!
    تو بگویی سیاست خارجی، من جلیلی و ظریف و سردار قاسمی را نشانت می دهم!!!
    تو بگویی دزدی، من ب.ز و م.ر را نشانت می دهم!!!
    تو بگویی…

  48. سائل الزهرا می‌گوید:

    بازی فوتبال درسته فتح الفتوح نبود…
    ولی اونقدر زیبا بود که مادر من هم بعد عمری با فوتبال آشتی کرد و حالا نظرات کارشناسانه هم میده، بگذریم…
    توبه از اظهار نظری که با احساسات تلفیق شد، بماند برای خلوتم… شما کشیش نیستی، من هم مسیحی نیستم…
    لفظ فوتبال و والیبال در متن کار شده بود؛ بنده هم نظر دادم…

    خاطر این قطعه همانقدر عزیز است که وجه تسمیه اش… تحمل صراحت کلام شما از تحمل گرمای این روزهای مرقد شهدا که سخت تر نیست، تحمل می کنیم…

  49. حسین قدیانی می‌گوید:

    این متن، یکهزار و چهار صد و هشتاد و نهمین متن وبلاگ قطعه ۲۶ است…

    ۱۴۸۹ تا متن!!

  50. صبا می‌گوید:

    ۱۴۸۹ متن در چهار سال و اندی! عمری ست برای خودش!

    روی عدد نظر داشتید، یا همینجوری گفتید؟ اصلش یعنی چه شد که گفتید؟

    حسین قدیانی: وقتی بخوام یه متن رو دستکاری کنم، ابتدا باید برم توی قسمت پیشخوان مدیریت وبلاگ، بعد باید برم توی قسمت نوشته ها، بعد برم توی اون نوشته مورد نظر، بعد هم الباقی کار! در قسمت نوشته ها، اون بالاش، می زنه که تا الان چند تا متن کار شده، که من گاهی روی این عدد دقت می کنم، گاهی هم نه. الان که خواستم منبع «وطن امروز» رو هم به متن اضافه کنم، یه آن دیدم عدد رو زده ۱۴۸۹!! برای خودش عددیه… یه جورایی خیلیه… وبلاگ رو اواسط دی ۸۸ راه انداختم. حدود ۴ سال و نیم الان سابقه داره. با یه کم پارتی بازی، میانگین روزی یه متن نوشتم!! توی سال ۸۸ و ۸۹ و ۹۰ خیلی روزا ۲ تا متن داشتم، بعضا ۳ تا، حتی ۴ تا!! یکی دو سال اخیر هم هفته ای ۴ تا، بعضا ۳ تا یا ۲ تا…

  51. زمانی می‌گوید:

    دوستان برایم دعا کنید… متشکرم

  52. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    انشاالله تا ۱۴۸۹۰۰۰ هم زنده باشی و بنویسی مشتی
    میشه خدا یه نظری بکنه بریم دور بعد یا توقع زیادیه؟؟
    فکر کنم بشه

  53. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به «عدل و داد» داده ای…”
    نهایت دل خوش بودن به توپ گرد، گلی ست که گاهی با نگاهی کور، شیرینی وجودش از دست رفته است…
    خدایا!
    تو خود از دلهایمان آگاهی…
    غایت دلخوشی ما گل نرگسی ست که ریشه در سرزمین یاس دارد…
    و زمینی مزین شده به سالهای سال انتظار…
    **************
    زنده باد ملتی که امام زمان(عج) دارد…
    زنده باد ملتی که نائب امام زمان دارد…
    زنده باد ملتی که در تمام عرصه ها قهرمان باغیرت دارد…
    خدایا!
    شیرینی عدالت را به حضور بقیه‌الله بر این ملت و تمام عدالتجویان دنیا بچشان.

  54. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    شمسی و قمری رو که رد کردی.
    ایشالا تا آخر امسال، میلادی رو هم پاس کنی.
    کاش می گفتی بیشترین واژه های استفاده شده چی بود؟
    حدس من ایناست:

    ۱- حضرت ماه
    ۲- عالیجناب!
    ۳- فی حد ذاته!
    ۴- هسته ای
    ۵- سلمنا!
    ۶- احمدی روشن
    ۷- سیلی!
    ۸- مر قانون!
    ۹- وطن امروز
    ۱۰- کلید!

    حسین قدیانی: 🙂

  55. صبر می‌گوید:

    یاد سید احمد به خیر!
    جای سانسور کردناش خالیه!
    کم کم داره دستم میاد سانسورچی واقعی بود!
    به هر حال این شعر تقدبمش:
    «آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست/ هر کجا هست خدایا بسلامت دارش»

  56. چشم انتظار می‌گوید:

    ما تسلیم داداش… بی هیچ عذر و بهونه!

    فقط در جواب دکتر، که وصل کرده بود فوتبال رو به مذاکرات. ما هم همیجوری، وصل کردیم فوتبال رو به مذاکرات! 🙂

  57. مرضیه می‌گوید:

    اسلامی ایرانی
    “دامت برکاته” رو جا انداختید!

  58. برف و آفتاب می‌گوید:

    علی؛

    شما راست می‌گی یه کشور رو کن که این نقطه ضعف‌هایی رو که گفتی نداشته‌ باشه؛ ما در عوض کلی کشور نشونت می‌دیم که خیلی از این افتخاراتی رو که گفتیم ندارند؛ مگر تو افسانه‌ها و کارتون‌های تخیلی!!!

  59. سحر می‌گوید:

    بی ربط:

    روزنامه تعادل، تیتر زده: دولت تلویزیون می خواهد!! و ضرورت تاسیس شبکه های تلویزیونی مستقل را بررسی کرده!!

    عوضی بازی های روزنامه های هوادار دولت کافیه، دیگه تلویزیون پیشکش!!

  60. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    “اما تو هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری… بقیه الله را… بفرست او را… خدایا!”

    دست مریزاد…

  61. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    http://sikhoonakchi.blog.ir/1393/04/01
    دیروز رفته بودم یه لباس بخرم، بیست و چهار تومن بود. سیزده تومن دادم به فروشنده و گفتم چرا بقیه‌ش رو نمی‌دی؟ گفت بقیه کدومه مرد حسابی، تو که هنوز اندازه قیمتش هم پول ندادی… من هم شاکی شدم، در یک رفتار مدنی و به نشانه اعتراض، در سکوت کامل طرف رو آتیش زدم!

  62. صبر می‌گوید:

    انسان همیشه اسیر زمانی است که در آن زندگی می کند و تا بخواهد با آن زمان مطابقت پیدا کند مشکلاتی پیش رو دارد. در زمان حاضر ما اسیر ارتباطات هستیم که با مشکلاتی مواجه هستیم. برای درمان مشکلات بعضی صورت مسئله را پاک می کنند، بعضی خود را در آن غرق می کنند! اما این راه ها، ره به ترکستان است. برای حل مشکل؛

    ۱- باید آن را (مثلا فیس بوک) به عنوان بک واقعیت بپذیریم.

    ۲- برچسب صهینونیسم بر آن نزنیم! زیرا اکثر اختراعات (مثلا برق) توسط یهودیها بوده و اقتصاد دنیا به دست آنها می چرخد! با این برچسب باید از خیلی امکانات صرف نظر کرد و این امر غیر ممکن است. یاد آوری کنم که می دانم صهینویست و یهود دو مقوله جدا از هم هستند…
    ادامه مطلب

    http://esharatvatanbihat.blogfa.com/post/1189
    ___________________________________
    آقای قدیانی، خوشحال میشم نظر شما را بدونم. اگه اشتباه می کنم بگید!

  63. مسعودساس می‌گوید:

    سلام.
    عالى بود قهرمان میدان قلم

  64. پسرشهید می‌گوید:

    عالی بود به قول اون رزمنده که گفت:

    “ما پیروزیم…”

  65. علامت تعجب می‌گوید:

    حاجی خودت همه چی رو به همه چی ربط میدی بعد وقتی بچه ها مسائل رو به هم ربط میدن انتقاد داری و گله می کنی؟ 🙁
    واقعا که! مثل اینکه عملکرد و رفتارهای دو گانه دولت به شما هم اثر کرده ها!

  66. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    علامت تعجب؛

    متن را ربط به هر “بی ربط” دادن، ممنوع!
    لگد و سوسک کُشی و پشه پراندن ممنوع!
    من هم از “نقطه چین”ِ کامنتِ خود دانستم؛
    “به به و چه چه” که عمراً… اکیداً ممنوع!!

    🙂

  67. صبر می‌گوید:

    http://www.entekhab.ir/fa/news/168657

    یعنی هر چقدر هم کار کسانی که به سفارت انگلیس حمله کردند اشتباه باشد، تو چرا با ذوق خبر دیلی تلگراف را منتشر می کنی!؟ تو باید از منافع ایران دفاع کنی، نه بلندگوی دیگران باشی! انگلیس همیشه (از قدیم تا حالا) به ایران خسارتهای مالی و اقتصادی فراونی وارد کرده… جوانان و سایتها و گروه ها و … بدانند هر چه که با هم اختلاف داشته باشند، نباید این اختلافها به کینه تبدیل شود و همنوای دشمن شویم…

    http://www.entekhab.ir/fa/news/168657

  68. حسین قدیانی می‌گوید:

    دوستان حتما بخوانند؛

    http://kayhan.ir/fa/news/16420
    http://kayhan.ir/fa/news/16512

    ـــــــــــــــــــــــــــــــ
    به احتمال زیاد، وبلاگ امشب به روز می شود…

  69. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    گفتگوی کامنت نشده (!) «حسین قدیانی» بعد از باختِ ایران به آرژانتین(داور)؛

    حسین قدیانی: باختیم…
    ﮔﺰﺍﺭﺷﮕﺮ ﺁﻟﻤﺎﻧﯽ: «یوزپلنگ های ﭘﺎﺭﺱ» ﮔﻞ ﺧﻮﺭﺩﻧﺪ، ﻧﺒﺎﺧﺘﻨﺪ!
    – باختیم… این بار اما واقعا، واقعا واقعا چیزی از ارزش های بازیکنان مان کم نشد!!

    ﺳﭗ ﺑﻼﺗﺮ: مردم جهان مشاهده کردند که چگونه ایران در نیمه ی دوم، آرژانتین را تحقیر کرد!
    ـ اما بیش از آرژانتین، داور کوری که پنالتی به آن واضحی را نگرفت!!

    ﻟﺒﺮﻭﻥ ﺟﯿﻤﺰ(ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺑﺴﮑﺘﺒﺎﻝ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ): ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﭼﺮﺍ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﭘﺮﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺑﺴﮑﺘﺒﺎﻝ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﻮﻥ ﺣﻖ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺩﺍﺭ ﻧمیﺮﺳﺪ!
    – همین گونه هم هست! و تو، همین فریاد اورژینال را سر می دهی، به تاسی از ملت ایران… ملت قهرمان ایران!!

    آی بی تایمز: جهان فوتبال ایران را ستایش می کند!
    – مدت هاست که دنیا در برابر اقتدار این نام، سر تعظیم فرود آورده!!

    آناپ کافل سردبیر واشنگتن‌پست: ممکن است آرژانتین بازی را برده باشد اما ایرانی‌ها دل‌های ما را ربودند!
    ـ قهرمان واقعی را بچسب! مردی از تمام ملت ها! مردی برای همه!!

    ایوان مک کنا خبرنگار برگزیده ورزشی جهان در سال ۲۰۱۲: ما همگی دیگر طرفدار ایرانیم!
    ـ «اسد» ایرانی نیست، اما به او می نازد، «سیدحسن» هم حتی!!

    کتال کلی خبرنگار روزنامه گلوب اند میل کانادا: در دو ساعت بازی، همه ما عاشق این تیم و جادوی جام جهانی شدیم…
    ـ جام جهانی بسیار بالا رفته، اما این جام عدالت است که باید در دستان آدمی… آدمیزاد بدرخشد!
    این جام ها، و هزاران از این جام ها، با این همه ناداوری ها، کام بشریت را سیراب نمی کند!
    گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند!
    ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که خدا وعده اش را به «عدل و داد» داده…
    و آن روز بیشتر می چسبد خواندن این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…».

  70. صاعقه گمنام می‌گوید:

    میتونه خصوصی باشه!
    راستش خود من کلا از مداحی های چاپلوس گونه و اینجور چیزها در مورد غیر معصومین بدم میاد!
    این رو قبلا مخصوصا حول و حوش انتخابات ۹۲ نشون دادم!
    اما…
    یکی از بهترین بخش های قطعه که منو مجذوب کرده پاسخ های بدون تعارف حسین قدیانی به مخاطبین بوده که بدون تعارف و برعکس بعضی ها عدم مرید پروری بی جا رو نشون میده!
    حتی اگه پاسخ به همین کامنت باشه!!!

    حسین قدیانی: متن رو نوشتم؛ اومد الحمدلله! ان شاء الله تا ساعاتی دیگر شاهد هزار و چهارصد و نودمین متن وبلاگ خواهیم بود که طنزی است؛ خودم خوشم اومد؛ تا نظر شما چی باشه… عنوانش اینه: «سیر تطور نظر دولت درباره منتقدان/ لبوفروش، سریع القلم می شود!»

  71. برف و آفتاب می‌گوید:

    خصوصی
    وقتی می‌خواید از کیهان مطلب بذارید، اون پایین سمت راست لینک محتوا رو بزنید. بعد آدرس صفحه‌ای رو که باز می‌شه کپی کنید؛ تا فقط مطلبی که مورد نظرتونه باز بشه.

    حسین قدیانی/ عمومی: ممنون از راهنمایی تون. حالا درست شد.

  72. گمنام می‌گوید:

    سلام/ به روزیم………

  73. هنوز منتظریم... می‌گوید:

    سلام؛
    کلا خیلی تعریف نمی کنم از چیزی. نه اینکه اصولا بخوام بگم تعریف کردن بده یا خوب؛ اما این نظر رو بیشتر واسه نگارنده نوشتم.
    اینجای متن خیلی بهم چسبید:

    “خدایا! چیزی خیلی زیاد از ارزش های آدمیزاد کم کرده است؛ نیامدن بقیه الله را می گویم! غیبت را! تروریست ها، الباقی شیطان بزرگ اند، اما تو هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری… بقیه الله را… بفرست او را… خدایا! این جام ها، و هزاران از این جام ها، با این همه ناداوری ها، کام بشریت را سیراب نمی کند. خدایا! گذشت دوره ای که توپ گرد، سرگرم مان کند. می بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می گردیم که تو وعده اش را به «عدل و داد» داده ای… و آن روز بیشتر می چسبد خواندن این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…»”

    اینم به خاطر اینکه، “رنگ” و بوی نوشته های قدیمی رو می داد. توی نوشته های قدیمی “تقوا” رو بیشتر می دیدم!
    ان شاءالله… ان شاءالله.

  74. حزب الله سایبر می‌گوید:

    گروه نشریات و چندرسانه ای حزب الله سایبر به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان ویژه نامه ای را با نام “ماه برکت” برای مخاطبان عزیز آماده کرده است.

    دانلود در سایت حزب الله سایبر:
    http://www.hizbullahcyber.com/content/22000

  75. سیداحمد می‌گوید:

    اللهم رب شهر رمضان…
    http://uploadco.ir/uploads/h5wpgzio5bj42hudw3r9.wma

    آغاز ماه پر خیر و برکت رمضان بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ مبارک باد.

    دعا کنیم برای ظهور آقا امام زمان و سلامتی حضرت آقا و نجات مسلمانان و شیعیان مظلوم عراق و سوریه و … از دست تکفیری های حرام زاده و آمریکا و اسرائیل و انگلیس…

  76. محمد می‌گوید:

    «سردار حاج قاسم قهرمان ملی ماست»
    حاج قاسم؛
    سرت سلامت که امریکا را سرگردان کردی.
    فــدایی داری!
    یه ایران و یه سردار
    یه خاور میانه و یه حاج قاسم
    یه خامنه ای و یه فرمانده لشگر سید خراسانی…

  77. مهدی می‌گوید:

    منتظریم از سخنان اخیر شیخ حسن حقوقدان که فقه و مبانی خوانده و این طوری به راحتی برای مسائل الکی قسم جلاله بالله والله تالله می خوره بنویسید.
    مثل عقده ای هایی که می گفتند ما بیشماریم (که البته گ..اضافی خوردن) شاید متن دیکته شده همون هاست…

  78. نوبت شما می‌گوید:

    سلام، با تشکر از شما

    “تو میدان را معین کن؛ قهرمانش با من!”

    با آدرس: http://www.nobateshoma.ir/?p=22098

    در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت نوبت شما: خدایا …! گاهی که دلم از این و آن و زمین و زمان می گیــرد، نگاهم را به سوی تو و آسمـان می گیرم، و آنـقـدر با تــو درد دل می کنـم، تا کم کم چشـــــــــم هایم با ابـرهای بارانیت همراهی می کنند و قلبـــم سبک می شود. خدای من! ای خدای خطاپوش توبه پذیر. جز تو سی را ندارم..

    یا علی

  79. محمد می‌گوید:

    عزیزان! من همین جا عرض می کنم که دولت روحانی و خودش به چالش خواهند رفت به صورتی که فقط یک نکته بدانید؛

    تمام زد و بند های واردات ماشین های لوکس به دست نهاوندیان رییس به اصطلاح دفترش می باشد. اینها می دانند دوره بعدی نیستند بخاطر همین فقط دارند مملکت را چپاول می کنند. تمام سیاستهای اقتصادی روحانی دست نهاوندیان است. او فقط فکر منافع شخصی خودش است. در اصل نهاوندیان کارچاقکن روحانی است و نعمت زاده و زنگنه برای کارگزاران هستند، پس هیچ کس به فکر مردم نیستند!

    قطعه ۲۶: بدیهی است تایید این کامنت، -و بعضا کامنت های دیگر- هرگز به منزله تایید محتوای آن نیست.

  80. محمد می‌گوید:

    ……………………….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.