دعوت به انصراف از یارانه آن هم از کرانه رود راین!

از چند روز مانده به آغاز سال ۹۳ تا همین چند ساعت پیش، هیچ خبری از وزیر صنعت نبود که نبود، لیکن یکی از سایت‌های خبری، عموم ملت ایران را از نگرانی درآورد؛ «نعمت‌زاده حدود یک ماه است در آلمان بسر می‌برد»! ما هم نه اینکه کلا مرض داریم و هنوز پیام انتخابات ۲۴ خرداد را نگرفته‌ایم، اول خیال کردیم وزیر صنعت برای استراحت رهسپار دیار آلمان شده، نگو خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم! «فارس» از قول نعمت‌زاده و در واکنش به خبر حضور یک ماهه‌اش در آلمان، نوشته؛ «دلیل سفرم به آلمان، جراحی پیچیده گوش است، تکنولوژی این عمل ۸۰ سال دیگر به ایران می‌رسد».

در این باره چند نکته به نظرمان می‌رسد.

یک- وقتی به یمن اهتمام خاص جمهوری اسلامی در مقوله علم و دانش، شاهد پیشرفت‌های خیره‌کننده، اغلب ممتاز و بعضا متمایز نخبگان ایرانی در حوزه‌های مختلف پزشکی هستیم، اینگونه سخن گفتن وزیر دولت اعتدال دقیقا یعنی چه؟! اگر جناب نعمت‌زاده می‌خواهند حضور خود را در آلمان توجیه کنند، خب بکنند، دیگر چرا بر مدار یأس و ناامیدی و نمی‌شود و نمی‌توانیم و بشین تا ۸۰ سال دیگه شاید برسیم، سخن می‌رانند؟! واقعا خوب است وزیر صنعت بگویند که بر اساس کدام برآورد علمی به این نتیجه رسیده‌اند که تکنولوژی پیشرفته عمل جراحی گوش‌شان دقیقا ۸۰ سال دیگر به ایران می‌رسد؟!

دو- و گیرم به‌زعم جناب نعمت‌زاده ۸۰ سال دیگر ما به این تکنولوژی ادعایی رسیدیم. اگر آن روز هم آمدیم و «۱+ ۵» حکایت همین امروز و حکایت همین دانش هسته‌ای، تکنولوژی مذکور را مانع صلح و مخل دوستی خواند، آنوقت اگر دولتی مثل همین دولت اعتدال روی کار بود، تکلیف ما چیست؟! باید زحمت نخبگان وطن را به فنا دهیم که در ازایش حتی از پذیرش سفیر پیشنهادی دولت در سازمان ملل اجتناب شود؟! من واقعا بیم از آن دارم که بردارند در مناظرات انتخاباتی ۸۰ سال بعد، ادعا کنند؛ «چرخ تکنولوژی پیشرفته عمل جراحی گوش باید بچرخد اما چرخ کارخانه‌های ما هم باید بچرخد، هم این بچرخد، هم آن بچرخد!»

سه- چگونه است که مردم عادی، لااقل وقتی گوش‌شان به مشکل برمی‌خورد، در همین ایران خودمان، هم جراحش پیدا می‌شود، هم امکانات جراحی‌اش اما به از ما بهتران که می‌رسد، برای انجام عمل گوش هم باید رهسپار اروپا شد؟! یعنی اینقدر گوش آقای نعمت‌زاده مشکل داشت؟!

چهار- من هر چند خیلی خیلی عذرمی‌خواهم اما بی‌ارتباط با سوژه محترم معتقدم؛ گاهی مشکل از گوش است، گاهی مشکل از گوش نیست، بلکه مشکل از آنِ صاحب گوش است که خود را به نشنیدن زده. چنین گوشی را نباید به دست جراحش سپرد؛ باید گرفت! گوش چند جور به مشکل برمی‌خورد. یک وقت هست اعضای گوش، مثل لاله گوش، حلزون گوش، پرده گوش و… نارسا می‌شود که با جراحی قابل درمان است. یک وقت هست طرف، مشکل شنوایی پیدا می‌کند که با سمعک درست می‌شود. جز این ۲ مورد، بعضی گوش‌ها هستند که خود را به نشنیدن می‌زنند! یعنی گوش به لحاظ پرده، لاله، حلزون و… سالم و سلامت است، از قضا بابت شنوایی هم مشکلی ندارد، اما خودش را به نشنیدن زده! این گوش ویژه را، ۸۰ سال که هیچ، ۸۰۰ سال دیگر هم نمی‌توان معالجه کرد، حتی در کشور آلمان! فی‌الواقع وزیری که حدود یک ماه از سال ۹۳ را به بهانه عمل‌جراحی گوش در آلمان سپری کرده، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را چه می فهمد؟! اگر برای گوش، یک ماه باید در آلمان بود، ما دعا برای قلب، مغز، آئورت و سایر اعضا و جوارح وزیر صنعت دولت اعتدال می‌کنیم! اونها را چند ماه می‌خواهند در کجا باشند؟! حتی اگر پرده گوش پاره شود، به ترمیم امیدی هست، وای از آن روز که گوش نخواهد بشنود! وای از آن روز که ۴۵۵۰۰ تومان را برای این ملت نخواهیم اما در عین حال میلیاردی پیامک انبوه از جیب بیت‌المال ارسال کنیم! وای از آن روز که به مردم بگوییم؛ «یارانه نگیرید و الا ۳ برابر جریمه‌تان می‌کنم» و در عین حال، وزیری داشته باشیم که به خاطر عمل گوش، یک ماه می‌رود آلمان! وای از آن روز که یارانه می‌شود قسیم نار و جنه اما زیر «ساختمان سفید» پول مردم را می‌زنیم به استخر و سونای ساختمان سفید! و من تازه ملتفت شده‌ام چرا بعضی‌ها هرگز نمی‌توانند پیام ملت انقلابی را بگیرند؛ نگو گوش‌شان مشکل دارد!

پنج- از آنجا که «بهشت را به بها بدهند و به بهانه ندهند» بهتر بود آقای نعمت‌زاده به جای این سخن، فرصت را مغتنم می‌شمرد و از همان کرانه لابد باصفای رود راین، مردم کرخه‌نشین را دعوت به انصراف از گرفتن یارانه می‌کرد! همان مردم نازنینی که وقتی گوش‌شان دچار مشکل می‌شود، آنهمه پول ندارند بروند آلمان، داشته باشند هم، لااقل در زمینه گوش، چشم سبز جراح غربی را به رخ مردمک نخبگان وطن‌شان نمی‌کشند! راستی آقای نعمت زاده! شما در دولت قبل، یارانه می‌گرفتید؟! احیانا می‌شنوید که؟!

وطن امروز/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۳

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. حسین قدیانی می‌گوید:

    به نام خدای «علی و فاطمه»

    http://www.vatanemrooz.ir/?nid=1292&pid=1&type=0
    در اولین کامنت پنجمین پست قطعه ۲۶ در سال ۹۳ واقعا جا دارد غیرت، دردشناسی و شیعگی بچه های خوب وطن امروز را تحسین بگویم، آنجا که در آستانه سفر بعضی ها، نه به استان سیستان و بلوچستان، بلکه فی الواقع به آغوش جریان وهابی و کثیف … سروده زیبای «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد» را در روزنامه کار کردند. اف بر آن قوه بی قواره ای که برای انجام امورش، متوسل به یکی از بی شرف ترین وهابی های روزگار می شود، تا علاوه بر تقویت او و جریانش، برای اهل سنت کشور، رهبری جداگانه و صدالبته مرموز بتراشد. دولت اعتدال که تا همین جای کار، زیاد کاریکاتور کشیده بود، اینک با تقویت جریان وهابیت، و مع الاسف با سوء استفاده از جهل این و آن، مشغول کاریکاتور کشیدن از وحدت شیعه و سنی است. چنان اینها از خدای علی و فاطمه، سیلی بخورند که آن سرش ناپیدا باشد. من می نویسم و امضا می کنم برای شما که چنان اینها مفتضح شوند که حد و حساب نداشته باشد. آخه بگو؛ این همه از مال و منال اوبامای باهوش و مودب، رفتی بالا، غرب یه استخون جلوت پرت نکرد هیچی، برداشت انگ “غیردموکراتیک” رو هم چسبوند بهت! اینکه حالا ضایع کردن کدخدایی بود که دیگر نیست، ما اما صبر می کنیم تا خود خدا، خدای علی و فاطمه، تو را ضایع کند، آنچنان که سزاوارش باشی…

    سروده‌ای از سیداشرف‌الدین حسینی‌قزوینی، معروف به «نسیم شمال»:

    “دیشب به سرم باز هوای دگـر افتـاد … در خواب مرا سوی خراسان گذر افتاد … چشمم به ضریـح شه والا گهر افتاد … این شعر همان لحظه مرا در نظر افتاد؛ با آل علی هـر که درافتـاد، ورافتاد … این قبر غریبُ الغُـرَبا، خسرو طوس است … این قبر مُعین الضعفا، شمس شموس است … خاک در او ملجأ ارواح و نفـوس است … باید ز ره صدق بر این خاک درافتاد؛ با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد… حـوران بهشتی زده اندر حرمش صف … خیل ملَک از نور، طبق‌ها همه بر کف … شاهـان به ادب در حرمش گشته مشرف … اینجاست که تاج از سر هر تاجوَر افتاد؛ با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد … اولاد علی شافع یوم عرصاتند … دارای مقامات رفیـعُ الدرجاتند … در روز قیامت همـه اسباب نجاتند … ای وای بر آن کس که به این آل درافتاد؛ با آل علـی هـر که درافتـاد، ورافتاد … کام و دهن از نام علی یافت حـلاوت … گل در چمن از نام علی یافت طراوت … هر کس که به این سلسله بنمود عداوت … در روز جزا جایگهش در سقر افتاد؛ با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد … هر کس که به این سلسله پاک جفا کرد … بد کرد و نفهمید و غلط کرد و خطا کـرد … دیدی که یزید از ستم و کینه چه‌ها کرد … آخر به درک رفت و به روحش شرر افتاد؛ با آل علی هر کـه درافتاد، ورافتاد … ‌ای قبله هفتم که تویی مظهر یاهو … ای حجت هشتم که تویی ضامن آهو … ما جمله نمـودیم به سوی حرمت رو … از عشق تو در قلب و دل ما شرر افتاد؛ با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد.”

    آری، «با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد» و این مهم، روحانی و غیر روحانی نمی شناسد…

  2. جلال معترف می‌گوید:

    می خوانیم…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان! «وزیر صنعت» معرف حضور هستند؟
    معرفی کنم؟

    صاحب پیشنهاد پروژه جهانی سبد کالا!
    وارد کننده میزان قابل توجهی برنج و مرغ خارجی برای تامین اقلام موجود در سبد!!!

    ــــــــــــــــــــــــ

    و اما، این جمله از متن حذف شد، لابد به دلیل وجود آزادی بیان فوق العاده در این دولت؛

    “و من تازه ملتفت شده ام چرا بعضی ها هرگز نمی توانند پیام ملت انقلابی را بگیرند؛ نگو گوش شان مشکل دارد! القصه، بر این گوش، آنقدر که سیلی دواست… که سیلی رواست، نخ و سوزن جراح آلمانی نیست!”

  4. صبر می‌گوید:

    واقعا به نام خدای علی و فاطمه…

  5. مجید می‌گوید:

    آقای نعمت زاده! اگر هم حرفت درست باشه، بخاطر مسئول بودن آدمهای بی عرضه ای همچون شماست!

  6. سیداحمد می‌گوید:

    باج به افرادی می دهند که ضدیتشان با نظام جمهوری اسلامی، بر کسی پوشیده نیست. عبدالحمید را سنی هایِ حقیقی و مسلمان هم قبول ندارند!

    دولتی که همه کارش بوی نفت می دهد، باید هم باج بدهد به عبدالحمیدِ معلوم الحال که خدا می داند در پشت پرده چه زد و بندهایی دارد به تروریست ها!

    حیف که از دسته گل های امنیتی دولت نمی شود اینجا صحبت کرد… حیف!

    http://www.bultannews.com/fa/news/199396/%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF

  7. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    تا حالا فکر می کردم فقط سران مفت خور وابسته عرب هستند که هر چند وقت یک بار برای معالجه اردویی چند ماهه در آمریکا و اروپا برگزار می کنند.
    آقا پول از کار افتادگی و فرسودگی و استهلاک آقایون رو هم ملت باید بدهند؟!!!
    این یارو هم اولین بارش نیست از این حرف ها که بیشتر اثبات بی عرضگی خود و رفقاست تا توهین به ملت و نظام، می زند. قبل ها هم هر هفته یک صحبتی در مورد اثرات مخرب تحریم و اینکه امثال ایشون بدون حذف تحریم ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند گفته بود.

  8. پویا می‌گوید:

    سلام؛

    آقا اینا کلا فرنگی پرستن…………….

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “گاهی مشکل از گوش است، گاهی مشکل از گوش نیست، بل مشکل از آن صاحب گوش است که خود را به نشنیدن زده.”

    صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَعْقِلُون

  10. سیداحمد می‌گوید:

    بالاخره متوجه شدیم که این همه اصرار برای انصراف مردم از یارانه به چه دلیل است.
    خرج دوا و درمانِ میلیاردی مدرسه پیرمردها، زده بالا!

    سالار؛
    ممنون برای این متن که متعلق است به اولین ۲۶ سال ۹۳!

  11. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    “وای از آن روز که یارانه می‌شود قسیم نار و جنه اما زیر «ساختمان سفید» پول مردم را می‌زنیم به استخر و سونای ساختمان سفید!”

    احسنت
    خیلی عالی بود. شعر نسیم شمال هم فوق العاده بود.
    به جای تهدید و تحقیر ملت برای انصراف، بهتره آقایون یقه بدهکاران بانکی و مفسدان اقتصادی رو بگیرند. یادمه می گفتن تعداد یارانه بگیران از جمعیت کشور بیشتره. اگه عرضه دارن یارانه مرده ها رو حذف کنند، نه ما زنده ها رو!! یارانه نگیریم که وقتی شد ۳ هزار میلیارد، آقایون بزنن به جیب و به ریش ملت بخندن؟!

    همان طور که داداش حسین قبلاً گفته بود متأسفانه فحش این اقدامات غلط دولت را نظام می خورد.

  12. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    ایول به وطن.
    خبر سفر روحانی به زاهدان رو هم درست در قرینه شعر کار کرده. آفرین. در بحث جنگ روانی و رسانه ای خیلی جلوتر و قوی تر از زنجیره ای ها کار می کنه. تازه خیلی از عوضی بازی ها و منافق بازی و اقدامات ضد امنیت ملی و ضد دین اون ها رو نمی تونه انجام بده و نمی ده. واقعاً جای تشکر دارد.

    بچه های وطن امروز، مچکریم!!

  13. برف و آفتاب می‌گوید:

    این کارت همیاری ملی معادل همون کارت صدآفرینه؟

  14. صبر می‌گوید:

    واقعا متاسفم.
    کلا اینگونه آدما اصلا دل دارند که دلشون به حال ملت بسوزه؟
    چطوری روشون میشه بگن از یازانه انصراف بدین؟
    آیا اون دنیا را قبول دارن؟ا
    خدایا به خاطر همه نعمتهایی که بهم دادی سپاسگزارم. نعمت نداری را می گم! نداری مال و مقام را می گم.
    خدایا سپاس که حسابم را راحت کردی…

  15. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    یارانه حق منه
    مال منه
    سهم منه
    (یارانه مال من بود. تو مشتم بود)
    …………………………….

  16. منتظر.. می‌گوید:

    خدایا پس کی عمر این دولت به پایان می رسه…؟؟؟
    طاقتمان به سر آمد…

  17. عدالت خواه می‌گوید:

    وای از آن روز که یارانه می‌شود قسیم نار و جنه اما زیر «ساختمان سفید» پول مردم را می‌زنیم به استخر و سونای ساختمان سفید!

    ۷ میلیارد خرج استخر و سونا در ساختمان ریاست جمهوری شده به چه دلیلی؟؟

    و چرا وطن امروز باز نمی شه؟؟ نکنه فیلترش کردن!!

  18. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    «بازگشایی سفارت آمریکا»؛ رویای روزنامه اصلاح طلب!/ درسی که مقام آمریکایی به اصلاح طلبان داد.

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/300849

    شورای عالی امنیت ملی مشغول چه کاری است؟!!!

  19. رهگذر می‌گوید:

    «ای اقلیّت! با من مخالفت نکنید، و ای کثریّت! با من راه بیایید. من از هژیر قلدرترم. ایران نمی تواند لوله هنگ (آفتابه گلی) و آفتابه بسازد، چگونه می تواند نفت را ملی و با دولت بزرگ انگلستان بجنگد! اگر شما مخالفت کنید، مجلس را بر سر اقلیّت و وکلا (مصدق و جبهه ملی) و مسجد را بر سر کاشانی، و فلان را بر سر فلان خراب می کنم.»

    (سپهبد رزم آرا نخست وزیر محمدرضا پهلوی، سخنرانی در مجلس شورای ملی)
    ـــــــــــــــــــــــــــ

    حالا همان ادبیات در حال تکرار است البته با این شکل:

    «ای بی قانونانی که به روحانی رای ندادید! من ژنرالم و از گروهبان های دولت قبلی قویترم. ایرانی که پزشکانش ۸۰ سال از علم روز عقب هستند و توانایی یک جراحی گوش را ندارند، چگونه می تواند چرخ سانتریفیوژها را بچرخاند و با ابرقدرتی به نام آمریکا که رییس جمهوری محترم و مودبی به نام اوباما دارد مقابله کند و بجنگد؟»

    در حاشیه: خواستم این متن را برای یکی از دوستان بفرستم برای انتشار در یکی از خبرگزاری ها، گفتم در قطعه انتشار دهم. حق کپی رایت را بی خیال شوم. هرکس هرجا خواست انتشار دهد.
    یاعلی
    ببخشید متن را بی سلام شروع کردم. دیدم در سوره برائت نیز بسم ا… نیامده است. این متن برائتی است از برخی آقایان و برخی سیاست هایشان…

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    می گم؛ حالا که قراره مشکل گوش تو آلمان حل بشه، کاش یه بنده ی خدایی رو هم معرفی کنیم بره آلمان برای حل مشکل ریش!! آخه آدم یا باید ریش داشته باشه، یا ریشه، یا هردوش. بده که دوتاشو نداشته باشه!! ها؟!

  21. رهگذر می‌گوید:

    سلام

    فرمایش حضرت آقا در ۳۰ فروردین ۱۳۸۴
    «این که منفى بافى کنیم و بگوییم «نمى شود، آقا نمى گذارند، آقا فایده یى ندارد»، سم مهلک این حرکت است. یک روز آمدند این سَم را ساختند و در آب فرهنگىِ این ملت تزریق کردند. یک روز آمدند صریحاً گفتند «ما نمى توانیم». زمان جوانى من، این حرف جزو حرفهاى رایج بود که ایرانى حتى نمى تواند لولهِنگ بسازد! شاید شماها ندانید لولهنگ چیست. لولهنگ یعنى آفتابه؛ آن هم آفتابه ى گِلى. این، نگاه سیاستمداران و سررشته داران امور دانشگاهىِ آن روز بود. خیلى از سیاستمدارانِ آن روز عناصر دانشگاهى بودند؛ اسمهایشان هم مشخص است؛ آنها مى گفتند ایرانى نمى تواند! نخیر، ایرانى مى تواند. ایرانى مى تواند مرز دانش را – که امروز خیلى پیشرفته و افق بسیار بلندى است – بشکند و پیش برود و مرز جدیدى درست کند».

    با عرض شرمندگی خدمت حضرت آقا باید بگوییم در سال ۱۳۹۳ نیز این سیاستمداران در راس یک وزارتخانه، همین دیدگاه “نمی توانم” را دارند. ای خاک بر سر چنین مرعوبانی.

  22. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    این بدبخت با سرعت شخمی دولت کلید، حساب کرده دیده ۸۰ سال طول می کشه تا همچین تکنولوژی به مملکت برسه!

    ولی خدائیش این دولت در زمینه مش و های لایت! ۸۰ سال از همه جای دنیا جلوتره! پیشرفتها رو باید گفت.

  23. سیداحمد می‌گوید:

    اگر زمام امور دست امثال نعمت زاده و روحانی بود، ما الان کیلومترها از افغانستان هم عقب تر بودیم.
    به کوری چشم بعضی ها، چنان قدرتی به دست آوردیم که آمریکا و اسرائیل جز واق واق، نمی توانند در برابرمان عکس العملی نشان دهند.
    البته این واق واق ها هم که این روزها بیشتر شده، از صدقه سر بدبختی و خاک بر سر بودنِ این تازه از راه رسیده هاست!

    خدا به حق حضرت زهرا، شر این جماعت را از سرمان کند…

  24. م.طاهری می‌گوید:

    شرم بر دولت محافظه کاران!
    آخه بی حیایی و بی شرمی تا کجا؟!

    با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد…

  25. قاصدک منتظر می‌گوید:

    دولت معلولین ذهنی-حرکتی-شنوایی…
    دولت ناکارآمدترین و بی تدبیرترین افراد با درصد امید زیر صفر…
    کلا ناتوانی این دولت در همه زمینه ها کامله… با افاضات غربگرایانه!
    آره! اگه امثال این افراد سر کار باشند ۸۰ سال که سهله! پسرفت نکنیم خیلیه…

  26. به جای امیر می‌گوید:

    ارباب (گفت و شنود)

    گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای کسانی را که مخالف دفن جاسوس آمریکایی در اصفهان هستند، تنگ‌نظر می‌نامند و در همان حال دولت آمریکا را به خاطر مخالفت با ورود نماینده ایران به سازمان ملل حتی قابل ملامت هم نمی‌دانند!
    گفتم: ای بابا! تو رو بگو که از این روزنامه‌های زنجیره‌ای و اجاره‌ای چه انتظاراتی داری؟… آخه، خونه‌خرس و بادیه مس؟!
    گفت: این کار روزنامه‌های مدعی اصلاحات غیر از وطن‌فروشی و کاسه‌لیسی دشمنان مردم ایران چه اسم دیگری می‌تواند داشته باشد؟!
    گفتم: از نوکری پرسیدند رابطه تو با اربابت چطوریه؟ گفت؛ هر وقت من حرف می‌زنم اربابم میگه بازهم آروق زدی؟ و هر وقت اربابم آروق می‌زنه، من میگم؛ قربان چی فرمایش کردید؟!

  27. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    آقا! راست می گه به خدا
    ایران تو چند تا زمینه پزشکی از دنیا عقب هست بنا به دلایلی.
    یکیش گوش هست. یکیش ارتوپد، یکیش کبد که شدیدا عقبیم.
    مثلا دیدید بازیکنا میرن آلمان عمل می کنند؟؟
    ولی یه سری هم هست پا به پای دنیا هستیم مثل عمل قلب و درمان ریه و…
    دقیقا نمی دونم چرا اینجوریه؟!
    ولی معمولا هر جا سرمایه گذاری کردیم بازدهی خوبی داشتیم. اون جاهایی که عقبیم سرمایه گذاری نکردیم و پولی خرج نکردیم.
    واسه این جور چیزا باید پول کلان خرج کرد تا پیشرفت کنیم…

  28. سیداحمد می‌گوید:

    دکتر؛

    وزیر به راحتی برود آلمان و گوشش را جراحی کند، آن پیرمرد روستایی چه طور؟
    اگر به همان بیماری وزیر مبتلا شد، آنقدر باید درد بکشد تا از پا بیافتد.

    عدالتی که دولت دروغگویان از آن دم می زد، این چنین است؟
    ما افراطی و بی سوادیم، شما بنشین و یک حساب سرانگشتی بکن ببین هزینه اقامت یک ماهه وزیر و همراهانش در آلمان و هزینه درمانش، چقدر می شود؟!

  29. حافظ می‌گوید:

    سید احمد؟!؟
    از شما بعیده ها؛
    یعنی شما هنوز نمی تونی فرق بذاری بین وزیر دولت اعتدال و اون پیرمرد روستائی؟
    این عزیزان دولتی، حق دارند هر غلطی دلشان می خواهد بکنند، ولی حالا یه پیرمرد روستائی درد بکشه؟ چی میشه مگه؟

  30. نسیم می‌گوید:

    “باید پول کلان خرج کرد تا پیشرفت کنیم”

    اگه دولت پول کلان خرج کنه تا پیشرفت کنیم، اونوقت هزینه های کلان برای بازسازی کاخ ریاست جمهوری(!) و ایضا کمک به عناصر وهابی و … از کجا تامین بشه؟!!!

  31. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    ادعای کمک به عناصر وهابی غرض ورزی هست؛ خودتونم خوب می دونید.
    مولوی عبدالحمید امام جمعه اونجاست، نه عنصر وهابی!
    بازسازی کاخ ریاست جمهوری رو هم بگذارید کنار اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی و بیمه ایران ببینیم چند چندیم و ملت از کدومش ضرر کرده؟؟

  32. سیداحمد می‌گوید:

    دکتر؛

    چی می دونی راجع به عبدالحمید؟
    چقدر تو سیستان بودی؟ از عملیات های تروریستی که معمولا در تجمعات مختلف شیعیان اتفاق می افته، چی می دونی؟

    لعنت خدا بر شیطان!

  33. نسیم می‌گوید:

    http://www.shia-news.com/fa/news/70540/انتقاد-جمهوری-اسلامی-از-مولوی-عبدالحمید-در-خصوص-پرونده-مرزبانان-ایرانی

    http://www.shia-news.com/fa/news/67844/یک-مولوی-که-پس-از-سال%E2%80%8Fها-تیتر-اول-بودن-در-رسانه%E2%80%8F-های-وهابی%E2%80%8F-تصویر-یک-روزنامه-دولت-شد

    این بخشی از اطلاعات درخشان این امام جمعه از نظر شما محترم هست…
    ـــــــــــــــــــــ
    ((قطعه ۲۶: گفتنی است مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی؛ مسیح مهاجری در ۲۴ خرداد به روحانی رای داده و هنوز هم به شدت مدافع دولت اعتدال محسوب می شود، اما او نیز نسبت به تعامل مشکوک این دولت با جریان های مقوم وهابیت، نقدهای اساساسی دارد…))

  34. . . . می‌گوید:

    ……………………………

  35. همرزم شهید می‌گوید:

    آره خب، اون موقع که برخی نمایندگان محترم مجلس از میانگین سنی بالای این کابینه معتدل!!! شاکی بودند و تذکر دادند احتمال یه همچین اتفاقاتی رو می دادند دیگه! این تازه اولین وزیره که بعد ۶ ماه کار طاقت فرسا!!! به گوشش فشار اومده و راهی سفر تفریحی- درمانی روپا شده! (نجفی هم که اونطور!) حالا ببینید تا سه سال و نیم دیگه بقیه پیر مردهای بسیار زحمت کش کابینه بر اثر فشار کاری که همین طوری داره وعده های مسخره شون محقق میشه، از کجاشون می زنه بیرون!!! تو اون همایشه حال نداشت ۴ کلمه حرف بزنه!!! آخه پیر مرد زحمت کش!!! برو آخر عمری بشین خونه به حسابای تیلیاردیت برس، خب راحت سفرهای تفریحی-درمانیت را هم برو!!! خر مختو گاز گرفته بود اومدی وزیر شدی!!!؟؟؟

    آهان! نه، گوشتو گاز گرفته بود… 🙂

  36. شیدا می‌گوید:

    وزیر دولت باسوادان، حتما باید بداند که همه دانش پزشکى غرب محصول علم دانشمندان مسلمان ایرانى است و علم پزشکى هنوز نتوانسته بیماری هایی را که آنها در ۱۰۰۰ سال پیش راه درمانش را کشف نکرده بودند درمان کند. دیابت و سرطان و… البته در زمینه جراحى و تکنولوژى پیشرفت زیادى انجام شده که پایه همه آنها هم حاصل ۳۰۰ سال تدریس کتاب قانون ابوعلى سینا در دانشکده هاى بزرگ آنجا، به عنوان تنها مرجع پزشکى بود. این همه ذوق مرگى و شیفتگى و بى فرهنگى هم نوبر است به خدا…

  37. آزاد اندیش می‌گوید:

    بعضی مادربزرگا اینطورین وقتی چیزی به نفعشون نیست می گن: چی؟ چی گفتی؟ مادر من نمی شنوم!
    آدم بعد چندبار تکرار از گفتن پشیمون می شه!!
    با این اعتدال می خواهیم به کجا برسیم؟! الله اعلم…

  38. مجنون می‌گوید:

    سلام
    داداش حسین از اون متن های جیگر خنک کن بود
    ایوالله

  39. نا شناس می‌گوید:

    اعتدال طلب

    اگر در دولتى اختلاس شد و اختلاس کنندگان در همان دولت به داد گاه کشیده شدند، دولت دیگر که با ادعاى خزانه خالى و هم زمان با التماس به مردم براى صرف نظر از اندک پول نفتى که دولت قبل در اوج شدیدترین تحریم ها بر سر سفره آنها آورده و در حالى که عزت مردم و آرمانهاى انقلاب اسلامى را به حراج گذاشته اند براى ۴ میلیارد پول نفتى که آنهم زحمت فروشش را در اوج تحریم دولت قبل کشیده است، مجوز دارد که استخر و سوناى شخصى بسازد و به ترمیم و تعمیر اعضاى قراضه پیرمردهاى حریصى بپردازد که ۱۲ شرکت خصوصى و هزار بیزنس رانتى دارند!!؟؟

    به آبروى منطق و استدلال و اعتدال و تدبیر و پزشک و… رحم کنید لطفاً!

  40. رضا 2 می‌گوید:

    از نظر من مسئولان کشور هم مثل بقیه آحاد مردم هستند ممکن است پولدار باشند و ممکن است کم پول یا بی پول. به نظر من سرمایه مالی افراد هیچ تاثیری بر روی فعالیت افراد نباید داشته باشد و قضاوت ها بر اساس عملکرد باید باشد. متاسفانه در بین نیروهای حزب اللهی این دیدگاه غالب شده که مسئولین باید حتما به لحاظ مالی ضعیف باشند و یا حداقل خود را ضعیف نشان دهند در حالی که هر مسئولی صرفا باید باسواد و متعهد باشد. اگر وزیری برای معالجه به خارج می رود خوب برود ولی هزینه امورش باید از جیب خودش باشد و حتی هزینه اضافی که به موجب وزارتش است هم باید از جیبش باشد. و گر نه کجای معالجه در خارج بد است من نمی فهمم!!

  41. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    دیشب به دلم باز هراسِ «حسن» افتاد!!
    یک حالی خطرناک! یه وعضی اصن افتاد!
    چشمم تا به گوشِ مرده ای در کفن افتاد
    یادِ «۴۵» وَ «۵۰۰» تومن افتاد…!!
    این شعر چو نسیمی ز شمال سمتِ من افتاد؛
    با «داس و کلید» هر که در افتاد، خفن افتاد!!

    و وای از آن روز…

  42. شهیدزاده می‌گوید:

    اگر تدبیر و امید این است، که مرده شور ببرد شما و تدبیر و امیدتان را…

  43. ف. طباطبایی می‌گوید:

    بر دشمن مرتضی علی لعنت!!

  44. ف. طباطبایی می‌گوید:

    مسئولین شاداب و و سرحال این دولت که مدعی بودن می تونن با منتقدین مسابقه دو بذارن، چرا یکی یکی دارن راهی بیمارستان می شن؟

  45. ف. طباطبایی می‌گوید:

    دیوونه داداشی؛

    شعرتون خیلی قشنگ بود!!
    🙂

  46. دریا می‌گوید:

    راستش من خبر هزینه ۷ میلیارد برای استخر و سونا و امکانات تفریحی رو دیدم اما واقعا باور نمی کنم!!! یعنی انــــــــــــــــــــــــــــقدر این ها پرتند؟!! یعنی ممکنه بعد از این همه توصیه به مردم که خزانه خالیه و یارانه نگیرید و … انقدر راحت از بیت المال هزینه کنند؟!! هیچ آدم عاقلی این کار رو می کنه؟! یا اگر بکنه الان آخه وقتش بود؟!! واقعا این خبر تایید شده؟!!

  47. پیر مرد می‌گوید:

    تفکرات این وزیر مربوط به دوران پهلوی هم نمی شود.
    دقیقا مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار است. که خاطرات سفر او را به فرانسه زنده می‌کند.

    آخه بدبخت! (با پوزش از عزیزان قطعه) من منکر پیشرفت آلمانها نیستم اما اینکه تو می گویی… واقعا وا انصافا! دروغ محض است.
    باید در غرب زندگی‌ کنی‌ تا بفهمی یعنی‌ چه.

    اگر نصف این پولی‌ را که خرج کردی در ایران خرج می کردی می فهمیدی که با تکنولوژی ۸۰ سال آینده عملت می‌‌کردند… حماقت هم حدی دارد.

    ضمناً اصل امید و ایمانم این است:
    “هر که با آل علی‌ در افتاد ور افتاد”

  48. ناشناس می‌گوید:

    “ترور” اجرای حامد زمانی در ششمین سالگرد شهدای رهپویان وصال

    http://www.aparat.com/v/c3hmu

  49. م.طاهری می‌گوید:

    رضا اعتدال طلب-پزشک!

    پس چی شد شعارهای ضد فساد و در رسای عدالتتون؟!
    یعنی در مرام شما هیچ عملی بذات خوب یا بد نیست٬ مهم اینه که کی انجامش بده.
    یعنی این طوری می شه که تاراج بیت المال اگر از طرف خودی باشه٬ دست و سوت و هورا و مچکریم! اما اگر از طرف کسی باشه که خوشتون نمیاد ازش فریاد واویلا و وامصیبتا!
    عجب منطقیه!!!

  50. ناشناس می‌گوید:

    آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله سیستانی، آیت الله علامه جعفری همه در لندن یا مداوا شدند یا در حین مداوا از دنیا رفتند.
    آنها غرب زده بودند یا گوش و چشمشان مشکل داشت؟

  51. یه معتدل ضد افراط می‌گوید:

    آدم گوشش رو بره آلمان درست کنه ولی عقلی که معیوب باشه با تکنولوژی ۸۰۰ سال دیگه آلمان هم درست بشو نیست که نیست!

  52. دختری از شرق می‌گوید:

    سلام به همه ی قطعه ی ۲۶های عزیز؛

    امیدوارم رمقی داشته باشین تا کمی تاریخ رو ورق بزنین.
    این مقاله ی شهید آوینی عالیه؛ البته هنوز مقالاتشون در وصف روشنفکرا رو مطالعه نکردم اما این رو دوبار خوندم و توصیه می کنم بخونین!
    http://www.aviny.com/article/aviny/chapters/TahlileAsan.aspx

  53. ناشناس می‌گوید:

    نامه اخلاقی و تاثیرگزار آیت الله حائری به موسوی و کروبی

    http://www.afsaran.ir/link/570104

  54. نا شناس می‌گوید:

    رضا ٢؛
    به نظر ما هم پولدار بودن نه تنها اشکالى نداره، بلکه خیلى هم خوبه.
    به شرطى که بدون رانت پست دولتى باشه.
    این آقا همه عمرش از مسؤلان نظام بوده، مگه حقوق یه مسئول دولتى چقدره؟
    یعنى ایشان طى همین چند ماه وزارت اخیرشان گوششان از ناله هاى ملت مشکل پیدا کرده؟!
    خب چرا قبل از وزارت با سرمایه شخصى تشریف نبردند خارج واسه درمان؟!

  55. میلاد پسندیده می‌گوید:

    سلام… سال نو مبارک… از سمفونی مورچه ها چه خبر؟!

  56. فواد می‌گوید:

    ……

  57. همشهری باکری می‌گوید:

    متن شیکی بود!

    بی صبرانه منتظر یک نوشته در مورد اقتصاد مقاومتی هستیم!

  58. همشهری بکری می‌گوید:

    “گاهی مشکل از گوش است، گاهی مشکل از گوش نیست، بلکه مشکل از آنِ صاحب گوش است که خود را به نشنیدن زده. چنین گوشی را نباید به دست جراحش سپرد؛ باید گرفت!”

    شکر خدای بزرگ، که در سایه نعمت جمهوری اسلامی می توان این چنین نقد کرد!
    البته اگر…

  59. دکتر یونس می‌گوید:

    خب زودتر می گفت چند تا از این آرپیچی زن هایی که پرده گوششون پاره شده رو هم راهی می کردیم باهاش برن آلمان!
    اینطور که اینا با این سن و سالشون چسبیدن به این زندگی و دنیا، آدم از روی اون بچه های نوزده، بیست ساله خجالت می کشه که با آرپیچی تو یه دشت صاف جلو تانک عراقی می ایستادن و انقدر شلیک می کردن تا از گوشاشون خون می اومد… بدون اینکه به ۸۰ سال بعدشون فکر کنن…

    دنیا طلبی اینا حال آدمو بهم می زنه…

  60. سیداحمد می‌گوید:

    سفری بسیار مفید و موثر!

    http://www.7uplod.ir/images/82rgf3wthaft5wrb8mq.jpg
    http://www.7uplod.ir/images/kmaa9ggqc3f58oog6gc.jpg

    چقــــــــــــــدر غیر پوپولیستی
    چقــــــــــــــدر مردمی و خاکی
    چقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر…

    استقبال کاملا خودجوش؛
    مدیونید اگر بگید اتوبوس ها ردیف شده بودن ها!

  61. خواهر شهید می‌گوید:

    آقا رضا اعتدال طلب؛

    باز هم که مقایسه کردی!
    یعنی دولت های قبلی هر غلطی کرده باشن، این دولت را مجاز می کند به انجام غلط های زیادتر؟!
    قبول کن که احساسی برخورد می کنی.

  62. ناشناس می‌گوید:

    انصراف از یارانه و سرمایه گذاری در بهداشت یعنی همین کار.
    از جیب مردم برای تفریح و سلامت خودشان!

  63. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    حالا شد!

    دیشب به دلم باز هراسِ «حسن» افتاد…!!
    یک حالی خطرناک! یه وعضی اصن افتاد…!
    چشمم تا به گوشِ مرده ای در کفن افتاد…
    یادِ «چِل و پنج هزار و پونصد» تومن افتاد!!
    این شعر چو نسیمی ز شمال سمتِ من افتاد؛
    با «داس و کلید» هر که در افتاد، خفن افتاد!!
    ای وای از آن شیخ که ز شاخِ فتن افتاد…!
    ای داد ز بیدادی که در مرد و زن افتاد…


    با نام «حسین» حلاوتی در دهن افتاد…
    یک «قطعه» فدای «قلم» و «ریبن» افتاد…!! 🙂

  64. ناشناس می‌گوید:

    بعید مى دونم بعضى ها فرق علماء و ذخائر علمى و فقهى یک ملت را با بعضى ها نفهمند…

  65. رضا 2 می‌گوید:

    نا شناس:
    شما از کجا می دونی ایشون تا حالا خارج نرفتن؟

    در ثانی شما که می گید ایشون خیلی پولداره، پس اصولا خیلی راحت می تونه با پول خودش بره!

  66. 80 سال بعد می‌گوید:

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عمل جراحی گوش وزیر صنعت در آلمان گفت: این عمل جراحی در ایران امکان‌پذیر بود و آقای نعمت‌زاده خودشان باید درباره این عمل جراحی پاسخ دهند.
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/340144

    فرمودند ۸۰ سال دیگه درسته؟!!!

  67. ... می‌گوید:

    ببخشید دوستان یه سوال دارم. این جریان سه هزار میلیارد به دولت احمدی نژاد ربط داشته یا نه؟ یه منبع و مطلب موثق میخوام.
    می گن یه دیوانه یه سنگ می ندازه تو چاه صد تا عاقل نمی تونن در بیارن! شده قضیه ما! هر چی می گیم میگن سه هزار میلیارد!

  68. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    امکان پذیر که بوده قطعا. فقط معلوم نیست بعد عمل اون گوش دیگه بشنوه یا تزیینی باشه! 🙂
    دوستان در حرم شاه چراغ دعایتان کردم.

  69. ناشناس می‌گوید:

    خوب گودرزو به شقایق ربط دادی!

  70. سید علی می‌گوید:

    آقای وزیر صنعت!
    اینکه تکنولوژی این دستگاه هشتاد سال دیگه وارد ایران میشه، علتش ناکارآمدی وزارت صنعت هستش.
    شما چرا سعی نمی کنی به عنوان وزیر صنعت کشور، این تکنولوژی رو سریعتر وارد ایران بکنی تا همه مردم مثل شما بتونن از این تکنولوژی استفاده کنن؟
    ما شنیدیم توی مملکت اسلامی مسوولینش باید در سطح متوسط جامعه زندگی کنن.
    شما به جای اینکه این امکانات رو برای مردم ایران فراهم کنی، پز میدی گوش مبارکتونو با تکنولوژی فوق پیشرفته عمل کردی!
    جالبه که آقایون وزرا تازه مصاحبه می کنن که از دریافت یارانه انصراف می دیم و مردم هم انصراف بدن…

  71. آقوی همساده می‌گوید:

    آقو ما رفتیم از یارانه انصراف بدیم، یه نگاه عاقل اندر سفیهی به ما انداختن گفتن آقو! شما حتما وضعت خیلی خوبه که میخوی انصراف بدی. از کجو آوردی؟؟

    گفتیم آقو ما یه آدم معمولی جامعه هستیم.
    قبول نکردن ما رو به جرم مفسد اقتصادی و اخلال در امنیت پولی و ارتباط با (ب – ز) گرفتن! الانم در بازداشت به سر می بریم.

    ینی داغونم هااااا آقو… له له هستم :))

  72. فاطمه می‌گوید:

    سلام و خسته نباشید؛
    به روزیم…
    http://hejabmanvto.persianblog.ir/

  73. نسیم رضوی می‌گوید:

    سلام؛
    همه حرف هایی که به این دولت بی اعتدال با التقاط می زنیم باید اول بزنیم به مجلس!
    که معلوم نیست چرا از حقی که بهشان دادیم برای وکالت مان در می گذرند؟

    یعنی اینقدر وضع مجلس خراب است که به جز سه یا چهار نفر همه … هستند که از ظریف … تا زنگنه … و این نعمت زاده … را استیضاح نمی کنند؟!!!
    چه خاکی بر سرشان شده که قدرت سیاسی شان کمتر از دولت مزور شده؟!

    برادر بزرگوار و انقلابی!
    خداوند به قلم تان قوت موشک بدهد…

  74. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    مهرداد بذرپاش:
    پس از توافقنامه ژنو، ۳ بار تحریم شدیم، ۱۸ بار تهدید نظامی، انتخابات ۲۴ خرداد زیر سوال رفت، دلاری به بانک مرکزی نیامد، سفیرمان را نپذیرفتند، دارایی بنیاد علوی که از کل توافقنامه بیشتر است بلوکه شد؛ اینها بخشی از دستاوردهای ژنو است!
    {فارس}

  75. ایران اسلامی می‌گوید:

    عالی بود.
    ایشون با این اقدام و با این حرفشون، کلِ پزشکیِ ایران رو بردند زیر سوال.
    زحماتِ پزشکانِ عزیزمون رو نادیده گرفتند.
    مسخره مون کردند رفت.
    امثال من که از قشر علوم پزشکی های این جامعه هستیم، چه حسی بهمون دست میده وقتی این مورد و موارد مشابه را می بینیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.