«باخت قهرمانانه» بسی سخت تر از «نرمش قهرمانانه» است!

ما بازی را باختیم… آری، ما بازی را باختیم چرا که اف سی سئول از اس اس قوی تر بود، چرا که تیم کره ای در سئول، چک اول را محکم زده بود، چرا که بازیکنان خارجی چشم بادامی ها در کلاسی بالاتر از آسیا فوتبال بازی می کردند، چرا که مجتبی جباری بد موقعی و نامردانه از استقلال جدا شد، چرا که اس اس انسجام فصل قبل را هنوز پیدا نکرده، چرا که «تیم» نشده، چرا که آندو را نداشتیم، چرا که یک پلی میکر نداشتیم، چرا که در بازی رفت، ناز و ادای نکونام، بیشتر از دل نکونام با استقلال بود، چرا که جعفر مختاری فر و چنگیز و شاهرخ بیانی و مهدی بیگلی بیگلی و ستاره های دهه ۶۰ را نداشتیم، چرا که جای خود امیرخان، اون وسط زمین خالی بود که توپ را لقمه کند برای مهاجم، چرا که علی حمودی را مفت دادیم رفت، چرا که شانس هم نداشتیم، چرا که امیرخان آنقدر گستاخی نداشت به جای پژمان نوری از یک هافبک هجومی یا اصلا از یک مهاجم بیشتر استفاده کند، چرا که بیک زاده می میرد تا بخواهد یک سانتر درست بکند، چرا که تعداد پاس های مان و قدرت حفظ توپ مان در زمین حریف خیلی افتضاح است، چرا که با هر حمله کره ای ها نزدیک بود گل بخوریم، چرا که حرفه ای دفاع نمی کنیم، چرا که قدر ضد حمله ها را نمی دانیم، چرا که اینجا نباید گل اول را می خوردیم، اما نوش جان کردیم، چرا که فرهاد در خط حمله پیر و تنها بود، چرا که در ۳ متری دروازه، دقت نداشتیم، چرا که هنگام زدن ضربه آخر، تمرکز لازم را نداشتیم، چرا که از نظر روحی، بیشتر انگار آماده باخت بودیم تا برد، چرا که…

چرا که غرور ملی جامعه، متاثر از دیپلماسی و مسائل سیاسی آسیب خورده بود، چرا که به نتایج مثبت مذاکره با امریکا زیادی خوش بین بودیم، چرا که در این دولت، بر خلاف دولت قبلی، این فهم حداقلی وجود ندارد که ورزش گاهی از سیاست مهم تر و برتر است، چرا که ما باور نداریم صعود یکی از ۲ قطب فوتبال مان به فینال باشگاه های آسیا، آنهم بعد از ۲۰ سال، خیلی بیشتر از فلان تماس تلفنی دیپلماتیک، می تواند کمک حال اقتصاد، نشاط، روحیه ملی، حتی سیاست جامعه باشد، چرا که ما هنوز به جادوی توپ فوتبال ایمان قلبی نیاورده ایم، چرا که شب بازی اس اس و اف سی سئول، خبر یک مهم ترین بخش خبری رسانه ملی ما، آخرین اظهارات شیخ حسن درباره سیخ حسین است، چرا که ما بلد نیستیم جو بدهیم به بازیکن ایرانی احساسی و دل بسته جو، چرا که ما غافل از این هستیم که کل دولت و مجلس و دستگاه قضا، نمی توانند ۹۰ هزار نفر را در یک روز وسط هفته در ورزشگاه آزادی جمع کنند، اما اس اس می تواند، چرا که…

چرا که امیرخان کل فصل، آرش را بازی نمی دهد، اما بازی به این مهمی، او را به میدان می فرستد، چرا که دل عادل و برنامه پر بیننده اش با برد اس اس نبود، چرا که اس ام اس «نود» بودار بود، چرا که از یک سو، به امیرخان حسادت می شود، از سوی دیگر، سرمربی آبی ها «کل یوم» زبان دفاع از خودش را ندارد، چرا که به جای رئیس جمهور، نامزد بازنده انتخابات به اردوی اس اس می رود، چرا که جناب روحانی، رفتن به آخرین تمرین نماینده ایران را کسر شان محاسن رنگ شده خود می داند، چرا که خیال می کنیم هر کار عامه پسند، اما سودآوری از مصادیق پوپولیسم است، چرا که بغض داریم حتی نسبت به بعضی کارهای نمایشی، ولی کاملا مفید رئیس جمهور قبلی، چرا که به بازیکن متمول مان، به جای جرئت مبارزه و روحیه رزم، وعده آپارتمان می دهیم، چرا که بچه حزب اللهی ما کلا انگار با فوتبال قهر است و حتی حاضر نیست اندازه رهبر برای پیشانی حمید استیلی مایه بگذارد.

باور کنیم صعود اس اس به فینال باشگاه های آسیا تا حد خیلی زیادی می توانست غرور جریحه دار شده ایرانی را ترمیم کند، و باور کنیم در عالم افکار عمومی، نتیجه دیدار اس اس و اف سی سئول حتی می توانست از نتیجه تلخ تماس روحانی و اوباما تجلی بیشتری داشته باشد، لیکن ما نه تنها به این چیزها باور نداریم، بلکه کفر می پنداریم اگر اندازه ۹۰ دقیقه از سیاست التماس کنیم که به نفع فوتبال خفه باشد. که به نفع اعجاز توپ گرد، خفه باشند دمی اصلاح طلبان و اصول گرایان. باور کنیم بعد از فتح خرمشهر، تنها و تنها فتوحات فوتبالی بود که توانست مردم را، همه مردم را به شادی به کف خیابان بکشاند. نه رئیس جمهور شدن احمدی نژاد و نه رئیس جمهور شدن روحانی، و نه دیپلماسی و نه سیاست، هرگز قادر نیستند هنر و کارآیی یک توپ ۴۰ تکه را داشته باشند. آنچه ایرانی را یک متر به هوا بلند می کند، تماس توپ قاضی با تور تیم کره ای است، نه تماس تلفنی این با آن.

باور کنیم ما سیاست را زیادی جدی گرفته ایم و دود این معضله، چهارشنبه شب در چشم ۹۰ هزار نفری فرو رفت که تیم محبوب شان جلوی چشم شان باخت… باخت، هم به سیاست، هم به اف سی سئول، اما آنقدر فهیم و با شعور و با فرهنگ بودند که ۱۰ دقیقه آخر، نا امید از فینالیست شدن اس اس، لیکن امیدوار به رنگ آبی، یک صدا فریاد زدند؛ «استقلال! اول بشی، آخر بشی، دوسِت داریم»، «بین همه تیمای دنیا، عشق است استقلال»، «امیر قلعه نویی، قلعه نویی! ما دوسِت داریم، ما دوسِت داریم» و آنگاه، برای تیم پیروز، چشم بادامی های کره ای هم کف مرتب زدند.

من چهارشنبه شب با همین چشم های خودم دیدم که فرهنگ تماشاگر ایرانی از فرهنگ تماشاگر کره ای بسیار بالاتر است. چهارشنبه شب، ما حق داشتیم به خیلی از بازیکنان، خیلی از مربیان، خیلی از کره ای ها، خیلی از داورها، خیلی از دیپلمات ها و خیلی از سیاستمداران، بدترین دری وری هایی که بلد بودیم و حق شان بود نثار کنیم، اما فقط و فقط دست زدیم. باختیم و دست زدیم! چهارشنبه شب، استقلال باخت، ولی ما استقلالی ها، آخر بازی، اف سی سئول را به عنوان تیم برنده تشویق کردیم. چه باک اگر در بازی رفت، کره ای ها، اس اس را بردند و به پسران آبی فحش دادند؟! هی روزنامه نگار زپرتی! فردا باز هم در رسانه زنجیره ای تر از خودت بردار بنویس؛ «کره ای ها با جمع کردن آشغال از ورزشگاه، اوج فرهنگ خودشان را نشان دادند.» چهارشنبه شب اما برد با ما بود، فرهنگ با ما بود، چرا که تیم آبی مان باخت، اما تا ثانیه آخر تشویق شد. ما حتی به سیاست هم نگفتیم؛ «حیا کن و رها کن!» من روز چهارشنبه، بهتر آن دیدم که به جای دفتر روزنامه، بروم استادیوم. تا میان مردم نباشی، نمی توانی از آمال و آلام مردم بنویسی. مردم یعنی همین ها. مردم خیلی با کلاس تر از سیاست اند. مردم دروغ نمی گویند. مردم زلال اند. مردم پاک اند. مردم امیدی هم اگر به برد نداشته باشند، سرشار از امیدند. سرشار از نشاط اند. به خدا می ارزید اس اس ببازد، به این هزینه که «ارتقای فرهنگ تماشاگر ایرانی» به چشم و گوش همه مردم دنیا برسد. نتیجه بازی را ما با اشک های خود، با فرهنگ ناب ایرانی رقم زدیم… آنجا که بازی را باختیم، اما برای تیم برنده دست ممتد زدیم… باخت ما قهرمانانه بود! انعطاف بعضی ها روی مخ! اگر «باخت قهرمانانه» بسی سخت تر از «نرمش قهرمانانه» است، چه ایرادی دارد «رئیس جمهور»، دیپلماسی را نیز از «جمهور» بیاموزد؟!

اوهوی اس اس محبوب! «ستاره سوم» فدای سرت… اول بشی، آخر بشی دوسِت داریم! استقلال عزیز! می خواهی باور کن، می خواهی باور نکن… من از مدت ها قبل به بر و بچ گفته بودم که فقط روز فینال برای تماشای سومین ستاره روی پیرهن آسمانی تو، به استادیوم می آیم. فقط روز فینال! اما خب، از آنجا که می دانستم تو قرار است به اف سی و دیپلماسی و این همه افراط در مسائل سیاسی ببازی و از آنجا که می دانستم اصولا فینالی در کار نیست، چهارشنبه شب، شدم یکی از آن ۹۰ هزار نفری که برای شان اس اس از جام قهرمانی، دوست داشتنی تر بود. بگذریم که شب قبلش، قلمم را به عشق تو در عاشقانه ترین قمار ممکن بازاندم. «جام» در گریه های ما بود! و «فینال» در چشمان ما بود، آنجا که کف زدیم برای رقیب برنده تو!

من این نوشته را تقدیم می کنم به روح ناصرخان حجازی… به جسم سیدمهدی رحمتی… به همه استقلالی ها، به همه پرسپولیسی ها… و به همه آن ۹۰ هزار نفری که به کره ای ها یاد دادند؛ «فرهنگ از برد و باخت مهم تر است».

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

    اوه! چه با کلاس!

  2. فرهاد می‌گوید:

    امیدوارم این از اون نوع تا دقایقی دیگر که ختم به چند ساعت میشه نباشه! 🙂

  3. باقر می‌گوید:

    درود بر شرفت!………

  4. رضا اعتدال طلب-پزشک می‌گوید:

    ۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶

  5. ... می‌گوید:

    فقط یک پزشک بی فرهنگ می تواند در ازای این متن زیبا، کامنت بالا را بگذارد!!

  6. سینا می‌گوید:

    چه ربطی داره؟!

  7. بنده شاکر خدا می‌گوید:

    ای بابا…

  8. شیدا می‌گوید:

    من از فوتبال هیچى نمى دونم! ولى هر تیمى از کشورم که با یک تیم خارجى بازى مى کنه، با تمام وجودم
    دعا مى کنم برنده بشه!

  9. بهار می‌گوید:

    دیپلماسی دولت روحانی باعث تساوی استقلال شد؟؟!! فقط ببین کیا ۸ سال سر کار بودند؟؟

  10. دخترک می‌گوید:

    دیشب تمام ایرانی ها تمام ورزش های ایران از کره بردند…

  11. امیر می‌گوید:

    دمت گرم واقعا دمت گرم. راستی چرا پرسپولیسیا الان خوشحال اند؟ این آقای روحانی حتی نتونست وحدت ملی ایجاد کنه. اینا با تفرقه میخوان حکومت کنند. دم داش محمود گرم که خودش یه پا کارشناس فوتبال بود و قبل بازی کره وحدتی ایجاد کرد که بازیکنان را به وجد آورد.

  12. صبر می‌گوید:

    “قلمم را به عشق تو در عاشقانه ترین قمار ممکن بازاندم…”

    چقدر قشنگ!

  13. حمید می‌گوید:

    این تیم استقلاله، دوسش دارم خیلی زیاد، قهرمانی بهش میاد……

  14. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آری،
    ما بازی را باختیم… «باخت قهرمانانه»!!

    «نرمش قهرمانانه» اما، تماس توپ قاضی با تور تیم کره ای است!…
    نه تماس تلفنی این با آن!!

    چه ایرادی دارد رئیس جمهور، «دیپلماسی» را از «اس اسی» بیاموزد؟!!

  15. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    باور کن…
    استقلال عزیز!
    «جام» در گریه ها…
    و «فینال» در چشمان ما بود…
    جای خود امیرخان، وسط زمین خالی بود…
    اس اس از فینال و قهرمانی، دوست داشتنی تر بود.
    «ستاره سوم» فدای سرت… اول بشی، آخر بشی دوسِت داریم!

  16. باراک دوراک می‌گوید:

    آب رو بریز اونجایی که سوخته… پیش به سوی صلح.

  17. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    «باخت قهرمانانه» بسی سخت تر از «نرمش قهرمانانه» است…

    و «قلمی که در عاشقانه ترین قمار ممکن باخت»،

    بسی دوست داشتنی تر…

  18. سپاهان دوست می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی

    من قبل از آن که سپاهان دوست باشم ایران دوستم
    لذا از نظر منطقی باید دوست می داشتم که اس اس تان برود در فینال آسیا
    ولی از ان جا که فطرتا از انسان مغرور بدم می آید، موقعی که رحمتی آن گل زیبا را نوش کرد
    یاد حرف سنسی سجاد افتادم که فرمود انسان مغرور تحقیر خواهد شد…

  19. سعید می‌گوید:

    من از اون بچه حزب اللهی هایی هستم که از فوتبال انگلیسی بیزارند چون می بینم که فوتبال جز معضل و اسراف برای کشور ما هیچ نداشته انواع معضلات فرهنگی و اقتصادی و … در بزنگاههای سیاسی هم که هیچی ازشون در نمیاد…

  20. سیداحمد می‌گوید:

    قابل توجه بعضی ها؛

    کجا در این متن گفته شده که دیپلماسی عامل باخت استقلال بود؟!
    اینکه می گویند “کافر همه را به کیش خود پندارد” مصداقش همینه. خودشان علیه احمدی نژاد و دولت نهم و دهم زمین و آسمان را بهم بافتند، خیال می کنند ما هم در نقد دولت اعتدال بی انصافی می کنیم.

    در این متن گفته شده که سلسله عوامل فوتبالی و البته غیر فوتبالی باعث باخت استقلال شد یعنی قطعا نتایج تلخ دیپلماسی تلفنی، اعم از تغییر لحن دوباره اوباما، تودهنی به روحانی با چرخش معنی دار به طرف گزینه نظامی، تمسخر ظریف، احساس اینکه ارزش آنچه دادیم، از آنچه به دست آوردیم بیشتر بود و… در تضعیف غرور ملی بی اثر نیست. چیزی که این بار دودش در چشم آبی ها رفت.

  21. سیداحمد می‌گوید:

    قشنگ نوشتید!

  22. پرویز می‌گوید:

    زپرتی خودتی مردک!… غرور ملی زخم خورده بود یا غرور ساندیس خورها… نکنه ۴ تا ساندیس خور شدند ملی… اونوقت تو شدی روزنامه نگار با ۶۰ من ریش و بقیه زپرتی.
    خجالت بکش… سایلنت باش و چرندیات رو برای خودت نگه دار!

  23. سیداحمد می‌گوید:

    “هی روزنامه نگار زپرتی!”

    روزنامه نگاری که هیچ کدام از مطالبش در دفاع از غرور و عزت مردمش نیست، اصلا آدم نیست!
    شاگرد شیطان است آن کسی که همه هم و غمش بر این است که فضای کشورش را تاریک و غبار آلود و پر یاس نشان دهد!
    “زپرتی” خیلی مودبانه است برای چنین روزنامه نگاری!

    بعضی روزنامه ها هیچ فرقی با سایت های معاند مثل سلطنت طلب ها یا منافقین ندارد؛
    همان انرژیِ منفی که آن سایت های معاند منتقل می کنند، این روزنامه ها هم…

  24. سیداحمد می‌گوید:

    “اگر «باخت قهرمانانه» بسی سخت تر از «نرمش قهرمانانه» است، چه ایرادی دارد «رئیس جمهور»، دیپلماسی را نیز از «جمهور» بیاموزد؟!”

    شاید برای عده ای از دوستان، فهم این جمله سخت و در عین حال شعاری به نظر برسد.
    فکر کنم بد نیست یک توضیحی بدهم؛

    از آنجا که باخت، باخت است اما نرمش حتی می تواند منجر به برد شود، قطعا “باخت قهرمانانه” از “نرمش قهرمانانه” سخت تر است.
    استقلال به مدد تماشاگر فهیم و با فرهنگ ایرانی اعم از آبی و قرمز، باخت قهرمانانه ای را تجربه کرد، اما مذاکره تلفنی که از نظر رئیس جمهور -نظر نادرست البته!- انعطاف حکیمانه یا همان نرمش قهرمانانه تصور شده بود، فرجامی جز این نداشت که باز هم علیه ایران، گزینه نظامی روی میز اوباما باشد!!!

    لذا آدم گاهی ممکن است به رقیب خود -و نه دشمن خود!- ببازد، حتی برایش دست هم بزند، اما غرور ملی را جریحه دار نکند، تازه! چند پله هم ارتقا بدهد فرهنگ تماشاگر ایرانی را.
    بر خلاف چنین باخت قهرمانانه ای، صد البته آدم گاهی ممکن است بخشی از یک برند ۳۵ ساله را بفروشد، از خود نرمش نشان دهد، اما نتیجه این نرمش آنقدر تلخ باشد که همه بگویند؛ “اگر قرار بود گزینه نظامی روی میز اوباما باشد، خب لااقل برند را نمی فروختی؟! فروختی که چی بشه؟! آیا همان دیدار وزرای خارجه کافی نبود برای اینکه حتی عاشقان سازش هم متوجه شوند که مذاکره با گرگ بی فایده است؟!”

  25. صاعقه می‌گوید:

    میگم اگه استقلال هم کمی از استراتژی برد-برد استفاده می کرد، حتما پیروز می شد! 🙂

  26. دوست دار قطعه می‌گوید:

    مثل تمام نوشته ها خیلی زیبا بود.
    اما سوال:
    “به بازیکن متمول مان، به جای جرئت مبارزه و روحیه رزم، وعده آپارتمان می دهیم”
    چرا؟ از کجا؟ با پول کی؟

  27. میعاد می‌گوید:

    چرا سید مهدی!!؟؟

  28. چشم انتظار می‌گوید:

    شیک، تاپ، منطقی. ای ولا…

  29. چشم انتظار می‌گوید:

    بازم دم حاج باقر گرم…
    .
    ولی هر چقدر که این باخت، آموزنده و تحکیم کننده ی وحدت بود، شاید برد، این برد رو نداشت… قلب جریحه دارمون با این متنتون التیام یافت. ممنون…

  30. ناشناس می‌گوید:

    یادم افتاد به متن “چهارشنبه اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی…”
    کلا نویسنده فوق العاده ای هستید! حتی مخالف نظر شما هم اگه منصف باشه با خوندن متن شما ناخودآگاه به وجد می یاد!

  31. محراب می‌گوید:

    دستت درد نکنه؛ با حال بود.
    راستی…

  32. نسیم می‌گوید:

    خدایی اصلا بهتون نمیومد که در این حد و با این تعصب فوتبالی باشید!!!

  33. مرتضی زارع می‌گوید:

    با سلام و خدا قوت؛
    از مطالب بسیار پر مغز، زیبا و هنری شما بسیار لذت بردم، ان شاالله به امید موفقیت در آینده، اجرکم عندالله…
    طرحی برای تدوین کتاب در ذهن کوچک خویش داشتم که در نظر داشته اگر سعادتش را داشته باشم با شما در میان گذارم.
    -دانشجویی مهندسی منابع طبیعی دانشگاه دولتی گرگان-علاقه مند به ادامه تحصیل به رشته مدیریت رسانه-مولف کتاب مردان زنانه؛ زنان مردانه!-ساکن فارس-شیراز-شهرستان خرامه-روستای سفلی که دوستدارم در اولین فرصت برای آشنایی بیشتر با کارهایتان و مشورت و راهنمایی جهت تدوین کتاب مورد نظر شما را از نزدیک زیارت نمایم.
    خواهشمند است که تا حد امکان ابتدا شماره تماسی جهت ارتباط تلفنی ارسال فرمایید.

    پیشاپیش از لطف شما نهایت سپاسگزاری را دارم. التماس دعای فرج
    زارع/ شماره من…

  34. م.طاهری می‌گوید:

    خیلی خوب بود.

  35. مهدی می‌گوید:

    قبول دارم تیم کاملی نبودیم، ولی یکی از بهترین بازی‌های این فصل رو داشتیم. خداییش اگه توی دربی اینطوری بازی می‌کردیم، لااقل ۳ تا زده بودیم.

  36. رضا می‌گوید:

    جام شیر دال امریکایی که به عنوان حسن نیت به هیات ایرانی داده بودند، تقلبی از آب درآمد!
    http://www.fardanews.com/fa/news/291732/جام-شیردال-تقلبی-از-آب-درآمد

  37. سیداحمد می‌گوید:

    دارم به این فکر می کنم که اگر ماجرای این مجسمه شیر دال در زمان دولت قبلی اتفاق می افتاد، این وطن فروش های بی دین که این روزها می گن “حتی اگر مجسمه تقلبی باشه، اشکالی نداره و ما می تونیم به عنوان یه اثر نمادین ازش استفاده کنیم”، چه کار می کردن؟!

    وجدانا ما خیلی با انصافیم!

  38. رضا می‌گوید:

    حاج حسین قدیانی! این هفته یه آقایی گفته: “مرگ بر امریکا” باید از تظاهرات و نماز جمعه حذف بشه چون امام مخالف مرگ بر امریکا بود.
    آدم یاد پیامبر بعد از رحلتش می افتد که چطور حدیث های ساختگی رواج پیدا کرد!
    خوبه فیلم های امام هنوز هست وگرنه شاید ما باهلوکاست هم دوست می شدیم!

  39. رضا می‌گوید:

    سید احمد عزیز!
    در این هفته اکثر سایت ها خبر گزینه نظامی اوباما را پوشش ندادند؛ مخصوصا زنجیره ای ها و فقط کار آن ۵۰ نفر که شعار علیه امریکا داده بودند توسط همه رسانه ها پوشش داده شد تا دستاوردهای سفر نیویورک و تماس تلفنی مورد پرسش عموم قرار نگیرد. این ها کار رسانه ای را بلدند…

  40. سیداحمد می‌گوید:

    رضا؛

    بحث کار رسانه ای نیست، یعنی هست ها اما معتقدم بیشتر بحث بی شرم و حیا بودن این جماعت مطرح است!
    الان ما از اوباما و نتانیاهو انتظاری داریم؟ نه! از این زنجیری ها هم نباید توقعی جز خدمت به دشمن داشته باشیم!

  41. رضا می‌گوید:

    آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
    خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو

    ای ز شرار ستم شعله به عالم زده
    امن و امان جهان یک‌سره بر هم زده

    بر سر هر خرمنی، در دل هر گلشنی
    آتش بیداد تو صاعقه غم زده

    ثروت انبوه تو خون دل توده‌هاست
    کین تو بر سینه‌ها دشنه ماتم زده

    دزد جهان‌خواره‌ای دیو ستم‌پاره‌ای
    عقرب جرّاره‌ای، روبَه مکاره‌ای

    جور و جفا در تو هست، مهر و وفا در تو نیست
    زهر بلا در تو هست، شهد صفا در تو نیست

    در همه دور زمان چون تو ستم‌کاره نیست
    عامل هر فتنه‌ای، صلح و صفا در تو نیست

    آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
    خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو

    در همه گیتی به پاست نائره جنگ تو
    گوش جهان خستهٔ طبل بدآهنگ تو

    مظهر شیطان تویی، دشمن انسان تویی
    ای همه اهریمنی، سرحد فرهنگ تو

    رسم تو عصیانگری، کار تو ویرانگری
    تیره شده عالم از، حیله و نیرنگ تو

    دشمن هر ملتی موجب هر ذلتی
    سایه هر وحشتی فتنه هر امتی

    جور و جفا در تو هست، مهر و وفا در تو نیست
    زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نیست

    در همه دور زمان چون تو ستم‌کاره نیست
    عامل هر فتنه‌ای صلح و صفا در تو نیست

    آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
    خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو…

  42. رضا می‌گوید:

    واقعا بی شرم و حیا خوب اومدی؛ این جماعت رفیق غافله هست و شریک دزد!

  43. رضا می‌گوید:

    وارد روز جمعه شدیم؛ برای ظهور مولا و سرورمان امام زمان دعا کنید.
    شاید این جمعه بیاید شاید…

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  44. چشم انتظار می‌گوید:

    پست تر از این زن، جایی دیدیم؟! شاید مریم قجر!!!

    http://www.jahannews.com/vdcb0zbfarhb8fp.uiur.html

  45. سعید می‌گوید:

    آقای کفاشیان خبر از بازی دوستانه تیم ملی ایران و آمریکا دادند…
    انشالله که برگزار بشه.

  46. چشم انتظار می‌گوید:

    شعر طنز، زبان حال زنجیره ای ها و…!

    من دیو شهر قصه‌ها را دوست دارم!
    زنجیر و بند اشقیا را دوست دارم!

    آن کس که پای چشم من نیلی شد از او
    آن کس که زد تیر جفا را دوست دارم!

    آن کس که ناموس مرا دزدیده، ایضاً
    آن کس که کشته بچه ها را دوست دارم!

    اصلاً چه معنی دارد از ما اخم و تندی
    من مار و عقرب، اژدها را دوست دارم!

    «آریزونا» را با بیابان‌های سرخش
    «تونگای» سبز و باصفا را دوست دارم!

    من، مارمولک‌های صحرایتان را
    آن افعی بی دست و پا را دوست دارم!

    این خاک ما، مال شما، ارزش ندارد!
    من خاک پر قدر و بها را دوست دارم!

    اموال ملّت را ربودی؟ نوش جانت!
    من شیوه‌ی کفتارها را دوست دارم!

    من با شما اسرار پنهانی ندارم
    جاسوسی «سبز» و «سیا» را دوست دارم!

    گفتی که این ملّت همه گرگند و وحشی
    حق توحّش داده ها را دوست دارم!

    هر چند جای زخم‌هایم پر ز خون است
    من جای گاز و پنجه‌ها را دوست دارم!

    با این‌که خونم را تو کردی توی شیشه
    قدر شما، دراکولا را دوست دارم!

    آقای دنیایی و اعمالت درست است
    بمب اتم، هیروشیما را دوست دارم!

    با دشمنانم دوستی کردی به خلوت
    من «زامبی» انسان‌نما را دوست دارم!

    پشت و پناه هر که با «ایران» بدی کرد
    لطف و عطای در خفا را دوست دارم!

    سرنیزه‌‌ی سربازتان تندیس صلح است!
    لشکرکشی‌های شما را دوست دارم!

    خون جوانان می‌چکد از چنگ‌هاتان
    من حیله‌ها، نیرنگ‌ها را دوست دارم!

    چون خیمه‌شب‌بازی توانمندید الحق!
    نخ‌های جنس کاموا را دوست دارم!

    بهر نجات آریامهر از تباهی
    برنامه‌ریز کودتا را دوست دارم!

    گفتند؛ ما میشیم و دور از جان، شما گرگ!
    من زندگی چون بره‌ها را دوست دارم!

    تاریخ طرح این سیاست‌ها گذشته!
    من ذهن‌های نو گرا را دوست دارم!

    من فرش قرمز پهن کردم پیش پاتان
    اذن تشرّف از شما را دوست دارم!

    نرد رفاقت باختم دستم بگیرید!
    من «لاس وگاس» باقلوا را دوست دارم!

    این‌جا نمی‌بینم به خود آبی وگرنه
    در خون عیّاران شنا را دوست دارم!

    گشته خلاصه شعر من در سطر بعدی
    من «ینگه دنیا»، «آمریکا» را دوست دارم!

    سیدعلی گتمیریان

  47. چشم انتظار می‌گوید:

    دوستان؛

    این عکس رو احتمالا دیدید، ولی دستخط رو کمتر ممکنه خونده باشیم. خیلی پرمعنایه…

    http://aghigh.ir/fa/news/13597/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B7

  48. چشم انتظار می‌گوید:
  49. چشم انتظار می‌گوید:

    من، با مرگ بر آمریکا موافق نبودم!!

    م. ر. سیخونکچی:
    با شعار مرگ بر آمریکا موافق نبوده ایشان. یعنی می‌گوید کلاً با حرفهای تند موافق نبوده است. حرفی نیست، بالاخره آدمیزاد مختار است که با یکسری چیزها موافق باشد و با یکسری چیزها هم مخالف. از ما که کاری بر نمی‌آید. فقط می‌توانیم دعا کنیم انشاالله هر کس با هر چیزی که موافق بوده است محشور شود! آمین.
    .
    اما امیدواریم هر کس که الان دارد خاطرات سی چهل سال پیشش را می‌نویسد سی چهل سال دیگر، خاطرات این روزهایشان را هم بنویسد، و احتمالا از سایر چیزهایی هم که موافقش نبوده بگوید. مثلاً:

    من با شلوغ کاری موافق نبودم. به دخمل هم گفتم. موافق نبودم برود وسط معرکه. اما گفت گرسنه‌ام، دلم قار و قور می‌کند. در یخچال هم چیزی نداشتیم. گفتم پس لااقل زنگ بزن ساندویچت را بیاورند دم در! قبول نکرد، گفت من دودی و تنوری دوست دارم، باید خودم آنجا باشم بگویم حرارتش چقدر باشد، می‌ترسم درست نپزد!

    من با ریختن در خیابان موافق نبودم. اما عیال است دیگر! وقتی که گفت دیگر نمی‌شد کاریش کرد. خدا لعنت کند آنها را که روی پله از عیال آدم سوال می‎پرسند…

    من با پولشویی موافق نبودم. به او هم گفتم. گفتم پول به اندازه کافی هست، اگر کثیف شد بریز دور، تمیزش را بردار! گفت مگر نشنیدی النزافت من العیمان! گفتم برو همان پولت را بشور نمی‌خواهد برای من حدیث بخوانی!

    من با جنگ موافق نبودم. باعث شد از بچه‌هایم دور بیفتم. شاید اگر جنگ نبود همینجا درس می‌خواندند!

  50. ناشناس می‌گوید:

    آقای چشم انتظار؛

    در متن، خانم هاشمی جمله ای گفتن که جمله معروف چرچیل و شعار و دستورالعمل وزارت خارجه بریتانیا است:
    “وی گفت: ما دوست دائمی و دشمن دائمی نداریم بلکه منافع دائمی داریم و باید اولویت ما منافع ملی باشد، اینکه هزینه بیشتر است یا فایده باید مسئله هزینه و فایده مورد بررسی قرار گیرد و بر مبنای آن روابطمان تنظیم شود.”

  51. رضا می‌گوید:

    دولت یک طنز سیاسی را هم تحمل نکرد؟
    http://www.jahannews.com/vdca00neu49n6e1.k5k4.html

  52. رضا می‌گوید:

    افتخاری​ قطعه​اش‌ را به‌​ نسرین​ ستوده ​تقدیم ​کرد!!!!!!!!!!
    http://www.baharnews.ir/vdcfxjdy.w6dejagiiw.html

  53. چشم انتظار می‌گوید:

    جناب ناشناس!

    وینستون چرچیل، با همه ی چرچیل بودنش!
    اولا؛ این جمله رو برای استعمار پیر، بریتانیای خودش گفته بود، نه برای جمهوری اسلامی ایران!
    ثانیا؛ عمق حرفش حرف درستیه! و اشاره ی دخترک هاشمی هم، به این جمله به نوعی، اثبات دشمنی ما با آمریکا و آمریکا با ماست! کسی که معتقد به منافع دائمی باشه، (که البته برای خاندان هاشمی، همیشه منافع شخصی مهمه نه منافع ملی!) حتما باید این رو هم در نظر داشته باشه؛ تا زمانی که منافع دائمیش، در تهدید و خطر از طرف دیگران هست، حتما دشمنِ دائمی هم هست. پس میشه از این جمله نتیجه گرفت؛ تا منافع دائمی داریم، داشتن دوست و دشمن دائمی، امری است طبیعی!! مگر اینکه، تعریفمان از دوست و دشمن، آن تعریفی باشد که خاندان هاشمی و زنجیره ای ها به آن اعتقاد دارند… 🙂

  54. در عطش عدالت مهدوی می‌گوید:

    میگم این قضیه ناظران صدا و سیما چیه؟! زمان احمدی نژادم بود ما خبر نداشتیم؟
    دیشبم که «حساس نشو» پخش نشد!!! حس می کنم یه بوهایی میاد…
    چهارشنبه هام که بعد از جلسه هیئت دولت خبرنگارا با اعمال شاقه خبر می گیرن!!! دیدین محدوده شونو طناب کشی کردن؟
    اینا همونایی نیستن که خودشونو جر می دادن؛ «کو آزادی بیان؟!»

  55. سیداحمد می‌گوید:

    “این نوشته ۲۲ جواب است، نه ۲۲ سئوال!”

    «یک: آیا برای اینکه بیش از این به جهانیان ثابت کنیم «امریکا شیطان بزرگ است، اما جمهوری اسلامی حسن نیت دارد» باید لزوما میان ایران و امریکا مذاکره ای صورت بگیرد؟!

    دو: آیا برای اینکه بیش از این به جهانیان ثابت کنیم «امریکا ظالم است، اما جمهوری اسلامی مظلوم» لزوما باید تابوهای مقدسی را بشکنیم؟!

    سه: آیا اساسا برای جهانیان، مظلوم بودن جمهوری اسلامی موضوعیت بیشتری دارد یا اقتدار جمهوری اسلامی؟!…»

    ــــــــــــــ ادامه این متن را امشب در “قطعه ۲۶” بخوانید ــــــــــــــ

  56. سیداحمد می‌گوید:

    آشوب گرهای ۸۸ که توحش را به حد نهایت رساندند و بی اعتنا به رای ۲۴ میلیون نفر، چند ماه در خیابان ها جفتک انداختند، لطفا دم از دیپلماسی عمومی و نظر مردم ایران نزنند!
    فعلا بروید با همان جام تقلبی تان خوش باشید! هدیه یانکی هاست ها!

    جام تقلبی ساختند فکر کردند می توانند برای ما انقلاب و نظام و دین تقلبی هم بسازند!
    فکردند اینجا مصر است!
    شتر در خواب بیند پنبه دانه… {با عرض پوزش از شتر!}

  57. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا سید؛

    در اینجا، باید یک پوزش هم از الاغ بطلبیم! به خاطر کلمه ی “جفتک” که ویژه ی الاغ هاست، 🙂 اما شأن اون زبون بسته، بیشتر از فتنه گرای پر رو و وطن فروشه.

  58. مسعودساس می‌گوید:

    اینقدر میاد زیر گلوم از دست بعضى جلبک مغزها
    یه رفیقى داریم مى گفت آمریکا ۳۰۰ تا دیگه این آثار باستانى ها رو داره و گفته هر بار که مذاکره کنید یه دونه بهتون مى دم.
    چه قدر خوبن اینا!
    @@@@@@@@@@
    یعنى صد رحمت به فهم و شعور سوسک سیاه قورژیده

  59. صاعقه می‌گوید:

    منتظریما… ادامه؟

  60. باراک دوراک می‌گوید:

    ………

  61. شهدای دولت آباد می‌گوید:

    با عرض سلام و خدا قوت؛
    وبلاگ خوبی دارید… به ما هم سری بزنید و نظر بدهید.

    شهدای دولت آباد شهرری
    http://farhadsatari.blogfa.com/

  62. سیداحمد می‌گوید:

    ۴۱ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسین زهرا…

    ****************************
    چرخید خداوند به دور سر تو
    زد بوسه به پاره پارۀ پیکر تو

    ولله که کشتی نجات همه است
    گهواره کوچک علی اصغر تو

  63. صبا می‌گوید:

    آقا؛ این تدبیر برد-برد چجوری میشه؟!
    مثلا یکی که منافعش کلا از خون ملت های دیگه ارتزاق میشه و استفاده هاشو از تولید جنگ و نزاع و درگیری، فتنه و اختلاف میکنه؛ چجوری میشه باهاش رابطه ای داشت که هم تو برده باشی هم اون!

    هر چی حساب می کنم می بینم نمی شه مذاکره ای با شیطان داشته باشم که هم اون ببره هم من! وگرنه کی خواهان تر از شیطان واسه مذاکره، تازه اعلام هم میکنه که تماس و تقاضای تماس از جانب اونه!!

  64. سیداحمد می‌گوید:

    صبا؛

    جریان همین کاریکاتور مازیار بیژنی است!
    http://upload7.ir/images/31862623346699841711.png

  65. رضا می‌گوید:

    زیباترین کاریکاتوری که دیده ام همین بود؛ واقعا زیباست. آدمو یاد سال ۸۲ می اندازه!

  66. صبا می‌گوید:

    ممنون آقا سید؛
    واقعا جالب و البته راست بود!

  67. به جای امیر می‌گوید:

    وسط خال (گفت و شنود)

    گفت: اصحاب فتنه و سایت‌های اجاره‌ای از نظر کیهان درباره این که ابراز نگرانی نتانیاهو از روند مذاکرات نیویورک دروغ است بدجوری عصبانی شده‌اند.
    گفتم: آیا هیئت اعزامی ایران، در سفر نیویورک، علیه اسرائیل موضع جدیدی گرفته بود که تاکنون سابقه نداشته باشد؟!
    گفت: معلوم است که نه!
    گفتم: مگر تائید هولوکاست و اشاره تلویحی به موجودیت اسرائیل در سفر نیویورک و این ادعا از سوی یکی از حامیان اصلی دولت که با اسرائیل سر جنگ نداریم! به نفع اسرائیل نبود؟
    گفت: البته که بود!
    گفتم: خب! با این حساب نتانیاهو بایستی از خوشحالی با دُمش گردو بشکند نه این که به قول آقایان، عصبانی باشد!
    گفت: ایول! پس تیتر کیهان دقیقا به خال خورده که آنها به جای اینکه برای نفی نظر کیهان دلیل بیاورند، فقط فحش و ناسزا نثار می‌کنند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! عده‌ای به یک قلعه‌ حمله کرده بودند. سنگی که یکی از نگهبانان قلعه پرتاب کرده بود، به سر یکی از مهاجمان اصابت کرد و یارو با عصبانیت فریاد زد؛ مرد حسابی! مگر سپر به این بزرگی را نمی‌بینی که سنگ را به سر من می‌زنی؟!

  68. استقلالی می‌گوید:

    خیلی خوب بود. خیلی عالی بود. واقعا به قلمت غبطه می خورم.

  69. سیداحمد می‌گوید:

    “ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می دهیم و از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد حمایت می کنیم. البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما به جا نبود!”

    “ما به هیئت دیپلماسی دولت عزیزمان خوش بین هستیم ولی به امریکایی ها بدبینیم. خودبرتربین و غیرمنطقی و عهدشکن است و دولتی در تصرف شبکه صهیونیسم بین المللی ست.”

    حضرت آقا/ صبح امروز/ دانشگاه افسری شهید ستاری
    http://upload7.ir/images/53019641278497657234.jpg

  70. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    باخت قهرمانانه؟؟ حیف که جایی بودم نشد که کانکت بشم،
    ایشالا باخت بعدی بهت میگم باخت قهرمانانه، منو یاد چی میندازه!
    قشنگ!

  71. سعید ن می‌گوید:

    اون وسط وسط ها یکی دو جمله جا انداختی:
    چرا که استقلال شخصیت قهرمانی ندارد، چرا که پرسپولیس سرور استقلال است، چرا که آمار حزب اللهی های پرسپولیسی بیشتر است…

  72. باراک دوراک می‌گوید:

    زنده باد رهبر حکیم ایران…

  73. حسن می‌گوید:

    آقا! من تازه امروز توی روزنامه خراسان خوندم که دو تا قهرمانی استقلال در سال های ۱۹۷۰و ۱۹۹۰ بدون حضور نماینده های ژاپن و کره بوده… واقعا که…

  74. چشم انتظار می‌گوید:

    حضرت امام (ره) شهریور سال ۶۲ در پیامی به حجاج می‌فرمایند:
    «فریاد برائت از مشرکان در مراسم حج یک فریاد سیاسی/عبادی است که رسول اللّه‏، صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم، به آن امر فرمود. حال باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‏داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند امریکایی فعل رسول اللّه‏ ـ صلی‏اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ و امر خداوند را تخطئه می‏کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق تعالی را بر خلاف می‏دانید؟»

    پیدا کنید، پرتقال فروش کوسه صفت را!!

  75. چشم انتظار می‌گوید:

    حسن!

    اون موقع، نماینده های کره و ژاپن عددی نبودند. در حد زیرگروه یکی از ایالت های هندوستان، عزیزم!!! 🙂

  76. حسن می‌گوید:

    سال هفتاد کدوم کشور عددی بود که این دو تا نباشند… یه آسیا بود و یه ایران… اما!
    کره سال ۹۰ عددی نبود؟؟؟
    ژاپن سال ۹۲ قهرمان آسیا نشد؟؟؟

  77. شش تایی ها می‌گوید:

    استقلال باخت…

  78. سیداحمد می‌گوید:

    شهادت آقا امام جواد (ع) بر اهالی قطعه مقدس ۲۶ تسلیت باد!

    http://www.7upload.ir/uploads/e414805_khalaj-shahadat-emam-javad-90-01.mp3

    http://www.7upload.ir/uploads/o709187_sibsorkhi-sh-e-javad-90-03.mp3

  79. زهرا می‌گوید:

    پسر شهید بزرگوار قدیانی!!! کم نقش نداری در بلاهای امروز و آینده ای که قرار است به سرمان بیاید! این پاسخ غرغر کردن ها و ناسپاسی های شماست! حال می خواهی مرا به فلان گروه و بهمان تندرو نسبت بده اما حق را باید گفت! این تاوانی است که می دهیم وقتی ماشین رییس جمهور از وسط نمازگزاران می گذرد و کسی دم بر نمی آورد! وقتی حرف امام تحریف می شود و کسی دم بر نمی اورد و وقتی از کت رییس جمهور قبلی عالم و غیر عالم فریاد می زد! این وضع شایسته ی ملت ماست. قلمت را بشکن و وبلاگت را ببند. این آزادانه ترین حرکتی است اگر هنوز حر مانده باشی!!!!!!!!

  80. ناشناس می‌گوید:

    واى خدا! پرتقال فروش …
    عالی بود!

  81. چشم انتظار می‌گوید:

    بازم گلی به جمال استقلال! حداقل دوبار با همون تیم های زپرتی که میگین قهرمان شد. ولی…!

  82. عشق است سپاهان می‌گوید:

    اصلا هم عالی نبود؛
    ببینم اگه سپاهان یا یه تیم دیگه فینالیست می شد اون وقت هم غرور ملی تحقیر شدتون التیام پیدا می کرد!!!
    … بدم میاد از این تعصبات!

  83. سیداحمد می‌گوید:

    دور زدن ممنوع! (یادداشت روز)

    http://www.kayhan.ir/920714/2.htm#N200

  84. مسعودساس می‌گوید:

    جونم حاج حسین شریعت!

  85. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    با حضورت ستاره ها گفتند
    نور در خانه ی امام رضاست

    کهکشان ها شبیه تسبیحی
    دستِ دُردانه ی امام رضاست
    ****
    مثل باران همیشه دستانت
    رزق و روزی برای مردم داشت

    برکت در مدینه بود از بس
    چهره ات رنگ و بوی گندم داشت
    ****
    زیر پایت همیشه جاری بود
    موج در موج دشتی از دریا

    به خدا با خداتر از موسی
    بی عصا می گذشتی از دریا
    ****
    با خداوند هم کلام شدی
    علت بُهت خاص و عام شدی

    «کودکی هایتان بزرگی بود»
    در همان کودکی امام شدی
    ****
    رزق و روزی شعر دست شماست
    تا نفس هست زیر دِیْن توایم

    تا جهان هست و تا نفس باقی است
    ما فقط محو کاظمین توایم
    ****
    من به لطف نگاهت ای باران
    سوی مشهد زیاد می آیم

    دست بر روی سینه هر بار از
    سمت باب الجواد می آیم

    {سید حمیدرضا برقعی}

  86. رها می‌گوید:

    سلام؛
    اگر از عوام باشید به وضوح در خواهید یافت که عامه مردم دیگر برای موفقیت تیم های باشگاهی آرزوی موفقیت نمی کنند. دلیلش هم کاملا واضح است!

  87. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    ماشاءلله به والیبالیست های عزیزمون!

  88. برف و آفتاب می‌گوید:

    معمولا آدم کلمه‌ای رو که زیاد بشنوه؛ یادش می‌مونه. این نتانیاهو طفلکی هم ببینید چه کلمه‌ای رو از فارسی یاد گرفته! 🙂
    می‌گم دفعه‌ی بعدی برای ادامه‌ی مذاکرات بگیم نتانیاهو بیاد ایران. کلمات بهتری یادش می‌دیم! 🙂

  89. مسعودساس می‌گوید:

    سالروز ازدواج حضرت امیر (ع) و حضرت زهرا (س) بر تمامى مجردان مبارک.
    والا! 🙂

  90. سیداحمد می‌گوید:

    مسعود؛

    دعا می کنم به حق امیرالمومنین و حضرت زهرا، خدا به همه مجردهای قطعه ۲۶ همسری مومن و پاک و عفیف عنایت بفرماید! بلند بگو آمین!

    این هم تقدیم به شما!
    http://www.7upload.ir/uploads/j326088_____.mp3

  91. مسعودساس می‌گوید:

    خصوصى:
    آمین هزار تا
    عمومى نکنى حیثیتمون بره 😀

  92. مسعودساس می‌گوید:

    خصوصى:
    حالا که عمومى کردى، من که برا خودم نگفتم، برا بقیه گفتم
    ما که اینجورى راحت تریم
    عشق است مجردى…
    خوشبختانه این مطلب هم اومد پایین تر

  93. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    تو که راست میگی!
    اگه دوست داری یک کار هیجانی بکنی، بعد تا آخر عمرت
    بگی آخه این چه کاری بود من کردم، حتما ازدواج کن!

  94. مسیح سلیمی می‌گوید:

    خدا از دهنت بشنوه آقا سید!
    آمیییییییییییییییییییییین
    چه مداحی توپی. دعا کن ما هم سرو سامون بگیریم، حتما اینو شب عروسیم با صدای بلند تو تالار پخش می کنم.

  95. بیست و ششی می‌گوید:

    آقا مسعود؛
    باور نکن!
    مد شده انگار، آقایونِ موقع ازدواج عاشق و دلداده، الانم همه تو خونه عاشق، به این بچه مجردا که می رسن میگن می خوای بدبخت بشی برو زن بگیر!!

  96. چشم انتظار می‌گوید:

    بنده به نوبه ی خود، ضمن تبریک این روز عزیز به کلیه ی مجردات عالم، بخصوص معذبین قطعه ی مقدس ۲۶! توصیه می کنم؛ در اسرع وقت، نسبت پیدا نمودن همسری شایسته و هم کفو، اقدام نموده، و ضمن اطلاع رسانی به مدیریت محترم و مبصر گرامی، کارت دعوتی ارائه نموده تا در صورت امکان، دوستان بصورت مجازی در مجلس عزای…! ببخشید؛ عروسی زوجین خوشبخت، شرکت فعال و موثر نمایند!
    انشاءالله که پای هم پرپر…! عذر می خوام پیر شوند.
    قابل توجه عزیزانی که نسبت به این امر مقدس، سمپاشی نموده و به جهت حمایت از حق بانوان! عرض می کنم؛ عینا همین حسی که “اسلامی ایرانی” عزیز برای آقایان عنوان کردند، در خصوص بانوان هم مصداق دارد. همسر بنده که اینگونه می گویند! 🙂

  97. مجنون می‌گوید:

    آممممممممممممممیییییییییییییییییییییییییننننننننننننننننننننن

  98. آبادان می‌گوید:

    مداحی بسیار قشنگی بود.
    مبارک باشه این جشن بزرگ.
    این ازدواج بزرگترین و زیباترین ازدواج تاریخه، بلاشک!
    انشالله همۀ مجردها به خیر و خوشی به سر و سامون برسن و عاقبت به خیر بشن.

  99. ... می‌گوید:

    🙂

  100. ... می‌گوید:

    سید احمد عزیز:

    اگر صلاح دانستی مشخصات مسعود ساس را بده شاید آستینی برایش بالا زدیم.

  101. چشم انتظار می‌گوید:

    …!

    نه بابا، خواهشا این کار رو نکن! یک “جواد کانون نه دی” داشتیم همشهری ما بود. خدا بیامرز! هر وقت میومد تو قطعه، التماس دعا داشت که می خواد ازدواج کنه و دیگه آخراشه! بالاخره هم به حول و قوه ی الهی و دعای دوستان، رفت خونه ی بخت. ولی دیگه اثری ازش نیست! حالا یک “مسعود ساس” داریم اونم اگه بره، ممکنه کلا بره!! 🙂

  102. بیست و ششی می‌گوید:

    چشم انتظار!

    یه بنده خدای دیگه هم بود که ازدواج کرد، حالا سالی ماهی یه کامنتی میذاره! البته ایشون التماس دعا نداشتن!

  103. چشم انتظار می‌گوید:

    اینم یه داماد مهربون و عروس خوشبخت!

    http://upload7.ir/images/49703395348761488503.jpg

  104. مسعودساس می‌گوید:

    سیییییییددددددد!!!

  105. سیداحمد می‌گوید:

    نترس مسعود؛ آمارتو نمی دم!
    تایید کردم کامنته رو که روحیه بگیری!
    😉

  106. سینا می‌گوید:

    خوبه واقعا……
    من که خانوادم اعتقادی به ازدواج قبل از ۳۰ سالگی ندارن اصلا…!!
    تا ۱۰ سال دیگه هم که چیزی ازمون نمونده احتمالا!!! 🙂 🙁

  107. پوریارودبارانی می‌گوید:

    حسین جون! با یه برد طرفدار استقلال نشدیم که با یه باخت طرفداریش رو نکنیم!
    ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷
    فدای هر چی استقلالیه…

  108. أخفی می‌گوید:

    مرحبا بجمیع منتخب استقلال

  109. سفید می‌گوید:

    آقا مسعود!

    چیز بدی نگفتی که فکر کنی حیثیتت میره!
    ولی منم باهاتون موافقم، که بگم سیییییییییییییییید!
    ببخشیدا ولی
    وقتی یکی میگه خصوصی، یعنی درگوشی گفته شما که نباید بلند بگی تو جمع!
    بعضی حرفای عمومی مونو که تایید نمی کنین فکر کنم باید از این به بعد خصوصی بگیم!

  110. عـــــاااالی بود… مرسی!
    ستاره سوم فدای سرت استقلال؛ کاش بالای سر تیم کسایی بودن که می تونستن با استقلال ستاره سوم رو تصاحب کنن!

  111. فریدالدین می‌گوید:

    فقط قرمزته… استقلالی ها به همین حرفا دلشون خوشه.

  112. علیرضا می‌گوید:

    فوتبال از اون روزی به سراشیبی نزول رفت که سرداران عزیز متوجه ظرفیت درآمدزایی اون شدند و مدیریت های رانتی رو به دست گرفتن!
    در ضمن این اس اس بدجوری آدم رو یاد هیتلر و آلمان نازی می اندازه، همون بگین استقلال وطنی تره.

  113. حاج رضوان می‌گوید:

    سلام؛
    ما تاج سر آسیا تا ابد خواهیم بود…

  114. اعتدال می‌گوید:

    ما هر چه داریم از اعتدال است و بس. تعصب وقتی جای عقل را بگیرد دور از ذهن نیست که وضع از این هم بدتر شود. وقتی به هر شکل ممکن قلم نویسنده به سمت نقد شدید دولت می چرخد یا شاید در دولت گذشته به تمجدید و تحسین، آیا باز هم باید انتظار پیشرفت داشته باشیم؟……………

  115. عمار کوچک آقا می‌گوید:

    بین همه ی تیمهای دنیا
    عشق است پرسپولیس

    دکتر عباسی میگه؛ “فوتبال عامل انتقال سیاستهای آنگلوساکسونیه… اصلا یه ورزس آنگلوسلکسونیه”.

    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.