برند «استکبار ستیزی» را ارزان نفروشیم

تازه می فهمم چرا بعضی احرار بی قید و بند عالم، کیلومترها جلوتر از خود ما، این سو و آن سو عنوان می کنند؛

«اگر فقط یک کشور حق استفاده از سلاح هسته ای داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران است!»

آخر، بر اساس آنچه تنش زدایی یا رفع تحریم یا تعامل با طرف حساب اصلی یا انعطاف حکیمانه خوانده شد، رفتیم و بخشی از یک برند ۳۵ ساله، قسمی از یک غرور ۳۵ ساله، پاره ای از یک افتخار ۳۵ ساله و تکه ای از یک پز ۳۵ ساله را دو دستی تقدیم دشمن کردیم، که دقیقا چه بشود؟! که مشاور ارشد کاخ سفید بگوید؛ «امریکا به ایران حق غنی سازی نمی دهد؟!» که حکومتی ترین روزنامه یانکی ها تیتر یک کند؛ «شرط های امریکا برای حذف تحریم ایران را دچار شوک می کند؟!» که حتی بابت «زنگ اول» این همه بکش مکش داشته باشیم؟! که جناب اوباما هنوز تلفن خود با روحانی را قطع نکرده، بیاید نزد خبرنگاران و با نیشی باز تا بناگوش اعلام کند؛ «همین الان با پرزیدنت روحانی تلفنی صحبت کردم»؟! که یعنی؛ «غرور ۳۵ ساله جمهوری اسلامی را شکستم»؟! که یعنی: «تمام شد! عاقبت، هم وزرای خارجه ایران و امریکا دیدار تصویری داشتند، هم روسای جمهور انقلاب بزرگ و شیطان بزرگ، دیدار صوتی»؟! که یعنی: «جمهوری اسلامی هم دست آخر آمد نشست پای میز مذاکره با ما»؟! بعد هم پیروزمندانه و خنده کنان اعلام کند؛ «اسرائیل همچنان خط قرمز ماست و ما از حقوق اسرائیل نمی گذریم و پای منافع اسرائیل ایستاده ایم و اسرائیل را در جریان چون و چرای این دیدار قرار خواهیم داد و… البته ایران نباید از سوریه دفاع کند»؟!

آیا برای این نتیجه مضحک، برند ۳۵ ساله خود را فروختیم؟! حقا که دگر بار باید بررسی کنیم در این تعامل، چه دادیم و چه گرفتیم؟!

آری، تازه می فهمم چرا بعضی احرار بی قید و بند عالم، کیلومترها جلوتر از خود ما، این سو و آن سو عنوان می کنند که؛ «به چه حقی همه دشمنان جمهوری اسلامی باید بمب اتم داشته باشند، اما ایران نداشته باشد؟! چرا اسرائیل باید زرادخانه اتمی داشته باشد، کلاهک هسته ای داشته باشد، اما جمهوری اسلامی نه؟! مگر سلاح اتمی، سلاحی برای پز دادن و استفاده نکردن، سلاحی برای بازدارندگی نیست؟ خب، ایران هم داشته باشد! البته آن رژیم که تقوای اتمی نداشت و ناکازاکی و هیروشیما را با خاک یکسان کرد، رژیم امریکا بود، نه ایران!! رهبر دینی، معنوی و در عین حال سیاسی جمهوری اسلامی و فتوای ناب و خالص ایشان نشان می دهد که اگر فقط یک کشور بمب اتم داشته باشد اما به دلیل تقوای اتمی هرگز سراغ آن نرود، جمهوری اسلامی است. اگر اسرائیل بدون هیچ فتوایی و بدون هیچ تقوایی بمب اتم دارد، چرا ایران با وجود فتوا و تقوا، بمب اتم را لااقل برای بازدارندگی در اختیار نداشته باشد؟! اگر فقط یک بمب اتم، قادر است خیال دنیا را بابت عدم استفاده اسرائیل از سلاح های هسته ای اش ایمن و آسوده نگه دارد، بمب اتم ایران است. ایران زیادی دارد لی لی به لالای NPT می گذارد! ایران زیادی دارد رواداری به خرج می دهد! تهران باید با استناد به اظهارات تهدید آمیز و همیشگی تل آویو و ایضا با استناد به همین تحریم های واشینگتن، رسما اعلام کند که اگر ایران را بدون بمب اتم می خواهید، اسرائیل هم باید همه سلاح های هسته ای اش را نابود کند.»

ما قدر مسلم با زاویه این نگاه اساسا مخالف ایم، اما لاجرم ایشان را درک می کنیم که عصبانی از سلطه گران عالم، چنین توقعی از جمهوری اسلامی داشته باشند! قطعا خواسته شان را عملی نخواهیم کرد، اما خوب می دانیم چرا به وادی این تحلیل افتاده اند!

حرف حساب ما این است: «اصولا صرف نظر از مناسبات جهانی، سلاح های کشتار جمعی به ویژه اتمی و شیمیایی را حرام می دانیم؛ صرف داشتن اش را، چه رسد به استفاده کردن از آن.»

سال گذشته در نیویورک، از افراد هتل ما، عاقله مردی بود ایرانی که همسر امریکایی داشت. او و فرزندانش مرتضی و مریم در گروه مترجمان سازمان ملل کار می کردند اما هنگام حضور نمایندگان ایران در نیویورک، مستقر در هتل ایرانی ها می شدند و کمک حال جماعت ایرانی. محمد از بچه های وزارت خارجه نبود، اصلا خیلی عاشق چشم و ابروی جمهوری اسلامی نبود و نقدها داشت بعضا تند و تیز. می گفت: «من ۴۰ سال است که اینجا مستقرم و ۴ سال یک بار، بلکه ۵ سال یک بار به ایران می آیم. هیچ وقت همراه انقلاب نبوده و حالا هم خیلی نیستم، اما آنقدر در کارم پشتکار و مهارت و لااقل حس میهن دوستی داشته ام که تا اینجا پیشرفت کنم. سعی ام بر این بوده که با تخصص بیشتر، کمی تعهد خود را جبران کنم و الان هم NGO وار در خدمت شما هستم و با حفظ استقلال از حاکمیت و…» خلاصه از این حرف ها! روز آخر سفر اما محمد به من گفت: «از یک چیز این احمدی نژاد خوشم می آید که ۸ بار آمد سازمان ملل، یک بار برند شما را نفروخت. حال هولوکاست را گرفت، حال صهیونیسم را گرفت، یک بار برندتان را نفروخت». پرسیدم؛ «برند؟! کدام برند؟!» گفت: «این برند که یک کشوری هم هست به اسم جمهوری اسلامی ایران که ابرقدرتی به نام امریکا را به پشیزی نمی گیرد. ضعیف تر هم که نشده هیچی، کلی هم پیشرفت کرده! بر عکس دشمن خود امریکا. خب، این یک برند است. اصلا برند یعنی همین».

به محمد گفتم: «این برند چند می ارزد به نظر تو؟!» گفت: «قیمت که رویش نمی شود گذاشت اما امریکا اگر همه تحریم ها را بی هیچ امتیازی از سوی طرف ایرانی بردارد، به هسته ای ایران کاری نداشته باشد، اموال بلوکه شده را برگرداند، رابطه اش با اسرائیل را هم کم کند، در ازای این همه امتیاز امریکا، شما فقط این برند ۳۵ ساله تان را آنهم در سطح وزرای خارجه بفروشید، باز به خدا نمی توانم بگویم شما برد کرده اید!! این خیلی برند است آقا!».

من اگر به آن احرار بی قید و بند بالا حق ندهم، لاجرم دوست دارم سر بر سینه این حر بی قید و بند بگذارم این روزها… اما محمدجان! فقط دلیلی ۷ ساله به نام «آرمیتا رضایی نژاد» کفایت می کند که ما آدم حساب نکنیم اوباما را. زنگ هم زد، به حق اشک های این بچه، جواب اش را ندهیم…

از این می سوزم؛ آن روز که امریکا ابرقدرت بود، برندمان را نفروختیم؛ چرا حالا؟!

جوان/ ۹ مهر ۱۳۹۲

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    استکبار، برندِ جنگ طلب و مستکبر بودنش را نفروخت؛
    مثل همیشه آمریکا بودنش، وحشی بودنش، خونریز بودنش را ثابت کرد!

    تحویل بگیرند آقایان جوگیر معتدل!
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920708001451

  3. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    احسنت.
    آقا اون کیا بودن که گفتن ایران باید سلاح هسته ای داشته باشه؟
    خرزو خان که نبوده؟

  4. مسعود می‌گوید:

    صحیفه امام خمینی «جلد ۲۱» صفحه ۸۳
    راستی اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهانخواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اکنون اگر امریکا یک کشور اسلامی را به بهانه حفظ منافع خویش با خاک یکسان کند، چه کسی جلوی او را خواهد گرفت؟ پس راهی جز مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصاً امریکا را شکست، و الزاماً یکی از دو راه را انتخاب نمود: یا شهادت. یا پیروزی. که در مکتب ما هر دوی آنها پیروزی است. که ان شاء الله خداوند قدرت شکستن چهارچوب سیاستهای حاکم و ظالم جهانخواران، و نیز جسارت ایجاد داربستهایی بر محور کرامت انسانی را به همه مسلمین عطا فرماید؛ و همه را از افول ذلت به صعود عزت و شوکت همراهی نماید.

  5. سیداحمد می‌گوید:

    عاشق این غرور داداش حسین عزیزم…

    به خدا اصلا فکر نمی کردم امشب هم قطعه ۲۶ در ستون یمین و یسار به روز شود!
    حدس می زدم بر اساس نوبت، حتما باید صفحه اصلی به روز شود، اما داداش بزرگه قطعه بیست و ششی ها امشب هم متن قشنگ «عروسی در کوی مقاومت/ عزا در بن بست سازش” را سر جای خود نگه داشت!

    کی بود و کدوم کامنت بود که طعنه زنان می گفت؛ «متن “عزا… و عروسی…” با یک تلفن دود شد و سوخت»؟!
    اظهارات امروز اوبامای بی شرف نشان داد سازش دود شد و سوخت، نه مقاومت، نه “عروسی در مقاومت”…

    مرگ بر آمریکا، مرگ بر سازشکاران، درود بر داداش حسین، درود بر قطعه مغرور ۲۶!!!

  6. نسیم می‌گوید:

    خدایی این روحانی جنبه تعریف کردن نداره… یه بار اومدیم ازش تعریف کردیم برای سخنرانیش که به نظرم اون رو هم باید به حساب این بذاریم که این آقا کلا خوب بلده صحبت کنه و یک سخنور و لفاظ واقعا ماهره! نمی دونستیم قراره چند روز بعدش تا این حد ناراحتمون کنه و دشمن رو خوشحال!

  7. سیداحمد می‌گوید:

    “از این می سوزم؛ آن روز که امریکا ابرقدرت بود، برندمان را نفروختیم؛ چرا حالا؟!”

    آخ گفتی…

  8. به جای امیر می‌گوید:

    عاشق(گفت و شنود)

    گفت: یکی از روزنامه‌ها که قبلا خیلی ادعای ضدصهیونیستی داشت طی یادداشتی در شماره دیروز خود به کیهان اعتراض کرده و ناسزا گفته که چرا علیه هولوکاست موضع گرفته و آن را یک افسانه نامیده است!
    گفتم: قطب‌نمای این روزنامه روی یکی از مسئولان سابق و لاحق تنظیم شده و هر چه ایشان بگوید برای این روزنامه حجت است! و ایشان هم چند وقت قبل گفته بود «با اسرائیل سر جنگ نداریم»!
    گفت: پس تکلیف آن همه شعارهای ضداسرائیلی که طی سال‌های گذشته تمام صفحات این روزنامه را پر کرده بود چه می‌شود؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! رئیس اداره به یکی از کارمندانش گفت؛ چند روزی است که خیلی غمزده هستی؟ و کارمند جواب داد؛ از شما چه پنهان، عاشق شده‌ام! رئیس گفت؛ اینکه غصه نداره! حالا بگو عاشق کی شده‌ای؟ و کارمند گفت؛ عاشق هر کی شما بفرمائید!

  9. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    به خدا سگ این حرهای بی‌قید و بند شرف داره به این خرهای با قیل و قال…

  10. رضا می‌گوید:

    شعار مرگ بر امریکا در ۱۳ ابان بلند تر خواهد بود تا دنیا بفهمد ما برند مقاومت و انقلابی بودن برای رابطه با شیطان نخواهیم فروخت.
    تا دنیا دنیاست امریکا شیطان بزرگ است.

  11. رضا می‌گوید:

    الان به نظر شما در سایت های اصلاح طلب و در روزنامه زنجیره ای چه خبر است؟

  12. حسین می‌گوید:

    قاطی کردی، برو دکتر بدتر نشی!!

  13. رضا می‌گوید:

    از این می سوزم؛ آن روز که امریکا ابرقدرت بود، برندمان را نفروختیم؛ چرا حالا؟!
    ماشاء الله به این قلم روح ادم تازه می شه
    ولی اینو هم بگم ما زمان خاتمی هم برند رو به محور شرارت بودن فروختیم و افتخاری است برای نوکران بی جیره و مواجب اصلاحاتی

  14. رضا می‌گوید:

    ماشاء الله چقدر سریع تایید می کنید؛ انگار داریم چت می کنیم!

  15. رضا می‌گوید:

    ساعت ۲ شب ۸ نفر انلاین
    به قول سید احمد حاج حسین فدایی داری

  16. رضا می‌گوید:

    اوباما:

    “با چشمانی باز وارد مذاکره شده‌ایم. هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ایم.”

    چشمان شیطان را در خواهیم آورد/ روحانی! لطفا با هوش باش و دیگر آتو به دستشان نده…

  17. ناشناس می‌گوید:

    آقای قدیانی

    یادمه زمان انتخابات، قالیباف هم می گفت رابطه یا تعامل با آمریکا تابو نیست و البته تصریح می کرد که هیچ وقت مخالف نظر رهبری عمل نمی کنه! حالا سوالم اینه اگر الان دولت قالیباف به دنبال مذاکره بود شما چه نظری داشتید؟

  18. رضا می‌گوید:

    حاج حسین قدیانی و حاج حسین شریعتمداری

    قلم هایتان استوار تهمت دهه شصتی و متحجر و … بهتان دادند ولی بدانید ارزش نوشته هایتان صد ها برابر شد و مثل نویسنده های سایت های به اصطلاح اصولگرا در دام شیطان بزرگ نیافتادید و امروز شما هستید که سربلند بیرون می آیید و افتخار می کنم که هنوز کسانی برای دل امام و رهبری و بچه های بسیجی و ملت بزرگ ایران قلم می زنند نه برای خشنودی غرب زده ها و کدخدایشان…

  19. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    وجدانا فکر نمی کنی سطح سوالت پایین است؟
    اصلا این سوال است که پرسیدی؟

    این همه در این چند روز مطلب نوشت که موضعش را در قبال این قضیه اعلام کند، حالا شما…

    نچ نچ نچ!

    اگر قالی یا هر باقالی دیگری نعل به نعل همین کارهای روحانی را می کرد، داداش حسین هم نعل به نعل همین تعریف ها یا همین نقدها را می نوشت…

  20. بیست و ششی می‌گوید:

    ناشناس!
    بدیهیات می پرسید؛ اول این که داداش حسین قبلا هم به قالیباف انتقاد کرده! دوم هم این که بحث آمریکا و مسایل پیرامونش دوست و غریبه بردار نیست!

  21. ناشناس می‌گوید:

    آقای سید احمد!

    شما سطح پایین سوال من رو ببخشید! به هرحال همه که سطحشون بالا نیست!
    دقیقا قالیباف هم حرف از تعامل می زد البته معلوم نبود چه شیوه ای داشته باشه اما این مسئله براش غیرقابل ورود نبود! خب ما هم از ایشون حمایت می کردیم و همون موقع هم در دفاع می گفتیم حتما در چهارچوب سیاست های نظام و رهبری عمل می کنه!
    مطمئنم آقای قدیانی هم از این نظر ایشون اطلاع داشته، می خواستم بدونم تفاوتش با الان چیه!
    شما یه جور جواب می دید آدم می ترسه سوال بپرسه!

  22. بیست و ششی می‌گوید:

    واقعا چرا بعضیا فکر می کنند ماها در برابر اسم آدما موضع گیری می کنیم نه در برابر رفتار و کردارشان!!
    اخه آدم اینقدر بی تقوا!! آهان، گفتم تقوا! استادمون امروز می گفتند “تقوا” یعنی خودنگهداری نه یعنی پرهیز. خود نگهداری بمب اتم!!

  23. رضا می‌گوید:

    افتخار شکستن تابو مال شما/ ما با انکار هولوکاست خوش تریم!

  24. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    اصلا قصد جسارت نداشتم! ولی واقعا سوالت بی اساس است!
    اصلا وقتی الان قالیباف رئیس جمهور نیست، چه بحثی داریم در این مورد؟
    اینطوری که هر روز باید بیایید و بپرسید اگر قالیباف فلان کار رو می کرد، نظر داداش حسین چیست؟!

    بیست و ششی؛

    سئوال ناشناس قطعا از مصادیق بی تقوایی هم نیست دیگر!

  25. ناشناس می‌گوید:

    ای بابا!
    بیست و ششی! من یه سوال پرسیدم. مگه گفتم آقای قدیانی به خاطر اشخاص موضع گیری می کنه! اگه این نظر رو داشتم که سوالی که جوابش رو می دونستم نمی پرسیدم!!!
    حمایت ما از قالیباف یعنی تایید سیاست هاش! ما هم که نظرش رو می دونستیم! تنها فرقی که با الان هست اطمینان مان به قالیباف هست و بی اعتمادی به بعضی اطرافیان اقای روحانی!

  26. رضا می‌گوید:

    در ضمن…

    ما با به رسمیت نشناختن اسراییل خوش تریم/ ما با پاره کردن امان نامه شمر خوش تریم/ ما با سید حسن نصر الله خوش تریم/ ما به سید علی افتخار می کنیم و ما با جمله “امریکا شیطان بزرگ است” خوش تریم…

  27. رضا می‌گوید:

    فرقی نبود؛ اگه قالیباف هم اشتباهات امریکا را در قامت دوست می دید مورد انتقاد قرار می گرفت. سال پیش احمدی نژاد به خاطر پیشنهاد مذاکره با امریکا چقدر مورد انتقاد سایت های اصولگرایان قرار گرفت؟!

  28. بیست و ششی می‌گوید:

    “آقا سید”؛

    البته منظور من این بود که آدم اینقدر بی تقوا باشه که در مواجهه با اسم موضع گیری کنه نه حرف؟!
    البته “ناشناس” هم در کامنت دومشان حرف از “شیوه مذاکره” آوردند و منظورشان را بهتر توضیح دادند و گر نه که کامنت اول به تنهایی یعنی؛ به حاجی گفت “بی تقوا” دیگه!

  29. بیست و ششی می‌گوید:

    ناشناس!

    راستی؛ چرا سوالی که جوابش را می دانید، می پرسید؟
    ضمنا؛ چه کسی گفته حمایت از یکی یعنی تایید همه سیاست هاش و نداشتن هیچ انتقادی بهش؟!

  30. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    دوستان!
    بر خامنه‌ای رهبر خوبان صلوات…

  31. ناشناس می‌گوید:

    ممنون آقای سید احمد و دوستان.

  32. رضا می‌گوید:

    حسین قدیانی با هواپیمای احمدی نژاد رفت امریکا، ولی چقدر علیه جریان انحرافی موضع گرفت در حالی که می توانست با سکوتش به پست های بالای دولتی برسد ولی اینکار را نکرد و دیده می شود شخص برای حاج حسین مطرح نیست؛ بلکه شخصیت مطرح است و فرقی بین قالیباف و جلیلی و روحانی هم نیست.

  33. رضا می‌گوید:

    آقای ترکان ابوالمشاغل، هفتمین پستش را هم گرفت و قصد رقابت با الهام را دارد و شاید ۴ سال بعد ۸۰ پست داشته باشد! درود بر دولت راستگویان و قانون دانان و حقوق دانان و نه مورخان و سرهنگان!

  34. ناشناس می‌گوید:

    ما این برند رو به قیمت خیلی گرونی فروختیم. به قیمت فهمیدن یه عده. تا یه عده بفهمند با مذاکره با آمریکا و رابطه با آمریکا نه تنها مشکلاتمون حل نمیشه که بیشتر هم میشه. ما برای فهمیدن این عده شاید هزینه هایی حتی بیش از فروختن این برند بپردازیم. امیدوارم که حداقل این عده بفهمند و خودشان را به نفهمی نزنند.

  35. برف و آفتاب می‌گوید:

    ناشناس؛
    این بیت از یه شاعر معاصر(!)، شامل اون یه عده می‌شه:
    آن کس که بداند و خودش را به نفهمی بکشاند/ در کوی عمر چپ خرک خویش نشاند!
    که البته “حیف است زنده بماند” هم شامل حالشون می‌شه!

  36. برف و آفتاب می‌گوید:

    این جمله «اگر فقط یک کشور حق استفاده از سلاح هسته ای داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران است!» منو یاد این متن انداخت: 🙂
    http://www.ghadiany.ir/1390/10207

    اما خنده‌ی اون متن کجا و گریه‌ی این متن کجا…

  37. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    از این می سوزم؛

    چرا حالا؟!!

  38. مجنون می‌گوید:

    از این می سوزم؛ آن روز که امریکا ابرقدرت بود، برندمان را نفروختیم؛ چرا حالا؟!
    خیلی جگر سوزه خیلی!

  39. آتبین می‌گوید:

    اگر نفس مذاکره با استکبار چنان که شما می فرمایید مذموم باشد لابد نستعیذ بالله رسول الله (ص) نیز در مذاکره با کفار قریش و انعقاد صلح حدیبیه برند استکبار ستیزی اسلام را به ثمن بخس فروخته بوده اند!

    سختگیری و تعصب خامی است/ تا جنینی کار خون آشامی است

  40. ناشناس می‌گوید:

    برند ما را آن محمود سابق در آن نامه های مضحک فروخت. این بار رفتیم آن برند را پس بگیریم…

  41. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا من میگم روحانی در تبلیغاتش گفت که میخواد با آمریکا ببنده،
    مردم هم بهش رای دادن، الان دقیقا از چی ناراحتی؟ از روحانی یا
    از اون ۱۸ میلیون نفر؟ میخوای این ۱۸ میلیون رو بریزیم تو خلیج فارس
    کوسه بخورشون! فکر بعدی هم نیست، مملکت خلوت تر میشه، تو باید
    یقه دکتر نفهم رو بگیری که معیشت مردم رو اینقدر سخت کرد، که
    ملت فکر کردن تنها راه نجات از این وضعیت شخمی، تماس با آمریکاست.
    برند استکبار ستزیزی چند وقتی هست که در داخل هم کم مشتری شده!

  42. kosar می‌گوید:

    با سلام؛

    دیشب مشاور ریاست جمهور می گفت مردم ایران نمی خواهند بمب اتم داشته باشند. به نظر من درست است که خیلی ما حجب و حیا داریم و حرفی نمی زنیم ولی کدام قانون گفته که دشمن ما بمب اتم داشته باشد و هر ثانیه تهدید کند ولی ما حرفی نزنیم و نخواهیم بمب اتم داشته باشیم؟! اتفاقا حتماً باید بمب اتم داشته باشیم تا اگر کسی قصد تجاوز به خاک ما را داشته باشد و یا تهدیدی اتمی برای ما باشد ما هم بتوانیم از خاک و مال و ناموس مان دفاع کنیم. اتفاقاً این عین قانون است. چرا کسی که خودش لات و چاقوکش است ادعا دارد که همه باید بدون چاقو بیایند خیابان تا او بتواند بدون هیچگونه مقاومتی عربده کشی کند؟! راستی دیشب اوبا (برای آنها اوباما!) در دیدار با وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛ گزینه جنگ با ایران همچنان روی میز است! قابل توجه آنهایی که کت و شلوار دوختند با کراوات تا بروند عروسی!! هیچی نصیب آنها نمی شود دست از پا دراز تر بر می گردند…

  43. رضا می‌گوید:

    ایرانی اسلامی؛

    دولت ما حرف امام رو فراموش کرد که امریکا شیطان بزرگ است و بدانید تحریم ربطی به احمدی نژاد نداشت و گرنه الان که دولت تغییر کرده باید تحریم ها برداشته می شد. احمدی نژاد حق استفاده صلح امیز انرژِی هسته ای رو به ما برگردوند و آن موقع هم که مردم شعار می دادند “انرژِی هسته ای حق مسلم ماست” آیا آن ۲۵ میلیون را به دریا می ریختیم مشکل حل می شد؟

    نه عزیز من!

    اینها با انقلاب مشکل دارند با اصل ولایت فقیه مشکل دارند و احمدی نژاد و روحانی هم برایشان فرقی ندارد…

  44. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ما ۳۴ سال تحریم هستیم، کی معیشت مردم به این فلاکت و سختی رسیده
    بود؟ سپردن سرنوشت مردم به دست یک مشت چاپلوس بی همه چیز، این عواقب
    رو هم داره آقا رضا، وگرنه کسی مشکلی با تحریم نداره! تحریم بکنن تا جونشون
    بالا بیاد، من و خیلیها مثل من، اگه مجبور بشیم به خاطر انقلاب روزی به یک وعده
    غذا هم اکتفا میکنیم، ولی وقتی آقای نفهم، سرنوشت ۷۰ میلیون نفرو میده
    دست اسی پاتر و رفقا، یه خورده که نه، خیلی احساس میکنم به شعورمون
    توهین شده. ضربه ای که همیشه ما از داخلی ها خوردیم، ۱۰۰ برابر بدتر
    از تحریم هاست.
    ۱۱ روز خونه نشینی به خاطر لج بازی با ولی فقیه، اثرات مخربش
    بیشتر از ۱۱ سال تحریمه. آره داداش، برند ما اینجوری به باد رفته.

  45. رضا می‌گوید:

    این کار های احمدی نژاد یعنی ۱۱ روز خانه نشینی و در گیری بر روی مشایی قطعا و یقینا کار ضد انقلابی بود ولی تحریم های داماتو زمان هاشمی رو فراموش کردی که دلار آن موقع هم سه برابر شد و تورم به ۵۰ درصد رسید؟ آن موقع هاشمی داشت روابط خارجی رو مثل روحانی با امریکا خوب می کرد که با این تحریم رودست خورد و حکم دستگیری برای هاشمی اومد!

  46. رضا می‌گوید:

    الان دولت قانون مدار و راستگویان که در جهان تحقیر مان کرد افتخار کردن داشت؟ یا رییس بانک مرکزی اش که طرفدار سرمایه داران است؟ یا آن پیرمرد که همه پست ها رو درو می کنه؟ یا آن توفیقی فتنه گر که همه رو قلع و قمع می کنه؟ یا آخوندی که در هفته ۱۰ ها نظر متناقض دارد؟ یا ظریف که برای خوشایند اسراییل نظر مقام معظم رهبری رو در مورد هلوکاست تحریف می کنه؟ این دولت ۲ ماهه ۱۰ ها اشتباه داشته و بدانید که مردم ایران ۴ یا ۸ سال بعد بدتر از احمدی نژاد با روحانی برخورد می کنند ما ملت خوش استقبال بد بدرقه ایم.

  47. رضا 2 می‌گوید:

    این نگاه اون آقا محمد از جنس نگاه های ضد آمریکایی هست که ریشه کمونیستی داره و کاملا هم ایده آل گرایانه هست. من حاضرم هزار تا از برندای مسخره و من در آوردی فروخته بشه به قیمت اینکه اقتصاد بهتر بشه و فقر از ایران عزیز رخت بر ببنده نه دشمنی با آمریکا برنده نه دوستی با اون. برند اینه که تو کشور ما یه نفر از کسایی که گشنه می خوابیده حالا سیر بخوابه؛ این می ارزه به هزار تا از اون برندای مسخره.

  48. م.طاهری می‌گوید:

    “از این می سوزم؛ آن روز که امریکا ابرقدرت بود، برندمان را نفروختیم؛ چرا حالا؟!”

    ای داد بیداد!
    مدام دارم اینو از خودم می پرسم که چرا حالا؟!

  49. حسین26 می‌گوید:

    دکتر عماد افروغ مطلی جالبی درباره رابطه ایران و آمریکا نوشتن؛ توصیه می کنم حتما بخونید… جالبه!

  50. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا درست گفتند که؛
    دشمنان ما مثل سگ می مانند! سگ از کسی که نمی ترسد، می ترسد؛ هر چقدر که سگ بیشتر پارس می کند باید به او نزدیکتر شد.
    اگر بترسید و قدم به عقب بگذارید به شما حمله می کنند و اگر نترسید و محکم بایستید، فرار خواهند کرد.

  51. صاعقه گمنام می‌گوید:

    امیدوارم دولت اعتدال بهای گرانی برای حفظ حمایت اصلاح طلب ها و زنجیره ای ها نپرداخته باشد!!!
    حداقل خیلی گران تمام نشود!!!

  52. amin می‌گوید:

    من به شخصه اعلام می کنم اگه قراره تو هیئت روسیه، چین، اروپا یا آمریکا زنجیر بزنم الان آمریکا رو انتخاب می کنم؛ حداقلش نیروگاه بوشهر رو ۵ ساله تحویل می داد.

    زنجیرِ من کوش؟؟؟!!! 🙂

  53. سوره تماشا می‌گوید:

    فقط دلیلی ۷ ساله به نام «آرمیتا رضایی نژاد» کفایت می کند که ما آدم حساب نکنیم اوباما را. زنگ هم زد، به حق اشک های این بچه، جواب اش را ندهیم…

    از این می سوزم؛ آن روز که امریکا ابرقدرت بود، برندمان را نفروختیم؛ چرا حالا؟!

    هـــــــــــــــــــــــــــی روزگـــــــــــــــــــــــــــــــــــار…
    ……………………………………………………………

    کاش بعضی ها می فهمیدند انتخابات گذشت و من یکی حداقل تو این سه چهار سال ندیدم داداش حسین، قلم رو بر اساس حب و بغض بچرخونه! به قول آقا مثل طلبه ها باشید! بحث سر جاش دوستی هم سر جاش!
    انگار می خوان مچ بگیرن که اگه قالی یا باقالی بود چیکار می کردید!!!!
    ……………………………………

    آرمیتا و علیرضا و امثال داداش حسین غم بی پدری رو نمی کشن که شیخ برند فروشی کند!

    آی حسن! کجایی شــــــــــــــــــــــیخ؟
    حسبنا الله…

  54. ناشناسم! می‌گوید:

    ای بابا دوستان اینقدر بدبین نباشید! یکی میگه تقوا داشته باش! یکی میگه می خواد مچ بگیره! جلل الخالق من از شماها بیشتر برا قالیباف (نه به قول شما قالی و باقالی!!) تبلیغ نکرده باشم کمتر نکردم! حالا یه سوال داشتم جواب گرفتم و نگرفتم تموم شد! انصافا یه ذره جنبه داشته باشید و با منطق متین و استوار جواب دیگران رو بدید! یه ذره ارزش برا سوال پرسیدن دیگران بگذارید!
    اما در مورد رابطه این همه آه و ناله سر می دید! فکر می کنید روحانی قابل مقایسه هست با خاتمی؟! خاتمی و اعوان و انصارش نتونستن کاری کنن حالا روحانی که خیلی موجه تره می تونه خلاف نظر رهبری کاری انجام بده؟! به نظرم اینا همش ایده و نقشه نظام هوشمند ماست که به زودی ماهیت آمریکا رو برای اونهایی که نمی دونن روشن کنه!

  55. شیدا می‌گوید:

    مثل این که جام هم تقلبى از آب درآمده!

  56. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    ناشناسم!

    فکر نمی کنم مطالب قطعه ۲۶ و اکثریت کامنت ها، آه و ناله باشه.
    قطعه بیست و شیشی ها اونقدر زیرک هستن که بفهمن تدبیر نظام چیه.
    درد و دل و ابراز نظر و دلنوشت، به معنای آه و ناله نیست.

  57. یل می‌گوید:

    اسلامی ایرانی عزیزو…

    ۳۴ روز مونده تا ۱۳ آبان

    مرگ بر آمریکا

  58. یل می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    یه عمر امت حزب الله دارن مرگ بر امریکا میگن و پشیمون هم نیستن.
    و همیشه ما از دشمنان دوست نما بیشتر خوردیم.

    اونایی که خودشون رو انقلابی جا می زدن و بعد می گفتن اقا بسه دیگه، مردم خسته شدن از بس مرگ بر امریکا گفتن!

    جواب ما: ما از اول هم شما رو انقلابی نمی دونستیم.

    لطفا آریایی ایرانی عزیز؛ جواب نده که پدریزرگم با فلانی عکس داره و انا انقلابی!

    چون یه انقلابی هرگز به امریکای کودک کش دل نمی بنده، هر چند که از دست کارای فلان مسئول سابق هم ناراحت بشه.
    یادمون نره جریان انحرافی دولت قبل از وقتی که به سمت امریکا تمایل پیدا کرد، ملت رو بلکل فراموش کرد!

    یاحق

  59. چشم انتظار می‌گوید:

    این روز شمار ۱۳ آبان هم در نوع خودش جالبه! 🙂 شعار هر قطعه ای! مرگ بر آمریکا…

  60. لعنت بر باراک می‌گوید:

    مرگ بر آمریکا

  61. چشم انتظار می‌گوید:

    آقای روحانی!

    عمامه ات رو بذار بالاتر، محاسنتم پر رنگ تر کن! هنوز از نیویورک نیومدی کلاه سرت گذاشتند. (مصاحبه ی مشترک امروز اوباما و نتانیابو) حالا هرچی می تونید ماستمالیزاسیشن کنین…

  62. چشم انتظار می‌گوید:

    دمت گرم داداش حسین که پیش بینی هات مو لای درزش نمی ره. شیش دانگی…

  63. تازه وارد می‌گوید:

    چقدر سخته انتظار تا ۱۳ آبان

    مــــــــــــــــــــــــــرگ بر آمریکا
    مــــــــــــــــــــــــــرگ بر آمریکا
    مــــــــــــــــــــــــــرگ بر آمریکا

  64. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقای یل، وقتی مطلبی رو متوجه نمیشی لازم نیست نظر بدی!
    شعار مفتیه دیگه، تا صبح شعار بده، نظر مفت نده!

  65. یل می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    “شعار مفتیه دیگه، تا صبح شعار بده، نظر مفت نده!”

    شما رو نمی دونم ولی ما برای این شعار خون داده ایم عزیزم!

  66. محمد می‌گوید:

    دمت گرم
    موفق باشید به راهتان ادامه دهید و از هیچ چیز نترسید. یا علی

  67. لیلا می‌گوید:

    سلام؛

    من که خیلی دلم خنک شد وقتی شنیدم به طرف جناب روحانی لنگه کفش پرتاپ شده!
    اجر اون جناب با خدا. من اصلا آدم بی فرهنگی نیستم. طرفدار این حزب و اون حزب هم نیستم. کسی هستم که ۲۰ و اندی از عمرش رو تو ۲۵ کیلومتری تهران که از هیچگونه حقوق شهروندی برخوردار نیست سپری کردم. چرا باید برای کسانی که حال قشر مستضعف براشون مهم نیست و به فکر خودشون و خاندان نحس خودشون هستن دست تکون داد و لبخند زد؟ کجای سیاست این به ظاهر انسان ها عین دیانتشونه؟ اگر دیانت این آقایان به شکل سیاستشون هست پس نتیجه می گیریم که اینها دیندار نیستند.
    نمی دونم چرا آقای خامنه ای به ایشون مدال دادن؟
    یا چرا مرحوم امام خمینی این آقا رو دوست داشتن؟!
    حالم از این همه سیاست بازی که فقط باعث شهید شدن پدرای ما شد بهم می خوره. حالا خودشونو بچه هاشون برا ماها کلاس فرهنگ می ذارن.
    الهی هر چه زودتر عقل ها کامل بشه و امام زمان بیاد و ما رو از شر این نامردا راحت کنه.

    اللهم عجل لولیک الفرج…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.