کلیدنمایی و داس فروشی ممنوع!

قبل التحریر: متن زیر را تقریبا ۲ هفته پیش به روزنامه «جوان» دادم که دوستان، صلاح را بر عدم انتشارش دیدند. بعدا قرار شد روزنامه وطن امروز، این متن را بی هیچ تغییری کار کند. مع الاسف تاخیر در انتشار مجدد وطن امروز، مرا بر آن داشت که این متن را در همین وبلاگ «قطعه ۲۶» منتشر کنم. پیشاپیش از همزمانی سفر روحانی به سازمان ملل و انتشار این انتقاد عذر می خواهم. واقعا معتقدم که بهتر است هنگام حضور نماینده ایران در نیویورک، یک چیزهایی مراعات شود، هر چند بابت این بی مراعاتی، اصلا خود را مقصر نمی دانم.

از آن روز که تفرقه اصول گرایان، کلید ریاست بر قوه مجریه را ۲ دستی تقدیم شیخ حسن کرد، نزدیک ۱۰۰ روز می گذرد. در این مدت اگر چه طبعا بیشتر باید حرف می شنیدیم تا عمل، اما مسئله اینجاست که امهات سخنان رئیس کابینه غالبا حامل نوعی یاس، ضعف و سستی بوده. گویی از هم الان، روحانی در تدارک آماده کردن مردم برای ارائه کارنامه ای ناقص است. اما جناب شیخ حسن از کدام قضاوت می ترسد که علی الدوام تاکید می کند؛ «رابطه ای با آسمان ندارم، با عوالم بالا ارتباط خاصی ندارم، دست دولت اعتدال از عرش کوتاه است، من نه ید بیضا دارم، نه عصای موسی. معجزه کار این دولت نیست و…»؟!

جملات داخل گیومه تقریبا در همه سخنرانی های رئیس قوه مجریه تکرار می شود. مع الاسف آقای روحانی در این ۱۰۰ روز آنقدر که از این دست جملات بیان داشته، درباره خود اعتدال حرف نزده! روحانی اما از این جملات استفاده مکرر می کند که چه بگوید؟! حرف حساب نفر اول کابینه چیست؟! و گیرم که شیخ حسن، آنطور که مدام تاکید می کند، رابطه ای با عالم مافوق نداشته باشد؛ خب که چی؟! مگر کسانی که به ایشان رای داده اند یا آنهایی که به روحانی رای نداده اند یا دیگرانی که اصلا در انتخابات شرکت نکرده اند، گمان برده اند رئیس قوه مجریه با ملکوت سر و سری دارد، که شیخ حسن تا این حد به صرافت شبهه زدایی درباره جایگاه خود افتاده؟! حالا مگر کسی از روحانی توقعات ماورایی داشته که ایشان هر چند روز یک بار اعلام می کند؛ «من معجزه ای ندارم»؟! همگان به خوبی می دانند که روحانی با همه روحانی بودنش، انسانی به شدت معمولی، کاملا زمینی و مثل اغلب ابنای آدم، واجد نقاط قوت و نکات ضعفی است. فلذا دوباره باید پرسید؛ چرا رئیس دستگاه اجرا این همه بر امر مسلمی تاکید می کند که احدی درباره اش کمترین شکی ندارد؟!

شاید جناب شیخ حسن، این سخنان را بر زبان جاری می کند که در تلویحی بدتر از تصریح بگوید؛ «بر خلاف وعده داده شده، حل کردن مشکلات اقتصادی کشور یا حتی بخشی از این مشکلات، اصولا ۱۰۰ روزه ممکن نیست!»

اگر چنین باشد، حسن روحانی را باید حواله داد به آن پند حکیمانه رهبر در مرقد امام که فرمودند؛ «نامزدها قولی ندهند که بعدا شرمنده مردم شوند».

شاید هم آقای روحانی قصدش از بیان چنین جملاتی این باشد؛ «حل کردن مشکلات کشور آنقدر زیاد است که نیرویی از جنس معجزه می خواهد، من اما معجزه بلد نیستم!»

اگر چنین باشد، باید ضمن عذرخواهی از رئیس قوه مجریه، به ایشان گفت: «شما بعد از ۲۴ خرداد فهمیدید معجزه بلد نیستید یا قبل آن هم می دانستید؟! اگر قبل از ۲۴ خرداد هم از ناتوانی خود در معجزه مطلع بودید، پس چرا با علم بر عجز خود در اعجاز، نامزد انتخابات شدید؟! لیکن اگر بعد ۲۴ خرداد متوجه شده اید که حل معضلات، معجزه می خواهد، اما شما این کاره نیستید، آیا بهتر نیست صادقانه موضوع را با مردم در میان بگذارید و این عرصه را تا بیش از این آلوده به ناتوانی های خود نکرده اید، به اهلش واگذار نمایید؟!»

شاید آقای روحانی بر خلاف ظاهر سخنان شان، اتفاقا فکر می کنند که با حفظ سمت ریاست بر دستگاه اجرا، به مقام پیامبری نیز رسیده اند! منتهی فعلا سیاست «شکسته نفسی» و پلوتیک «موازنه منفی» را پیش گرفته اند، بلکه به وقتش رسالت خود را علنی و عمومی کنند!!

اگر چنین باشد، متاسفانه باید حق را به تحلیلگرانی بدهیم که معتقدند؛ «آقای روحانی، نه آدم خاتمی است، نه حتی آدم هاشمی، بلکه بیم از آن می رود که رئیس قوه مجریه به جای اینکه «آدم خدا» باشد، فقط و فقط «آدم خود» باشد. خطری که حتی آقایان هاشمی و خاتمی هم در محافل خصوصی از آن ابراز نگرانی کرده اند».

البته پای یک «شاید» دیگر هم در میان است. شاید جناب روحانی از این حرفها می زند که بر تفاوت رویه دولت اعتدال با دولت قبلی صحه بگذارد.

اگر چنین باشد باید گفت: «نداشتن برخی معایب ریز و درشت رئیس قوه مجریه قبلی، اولا به حرف نیست، ثانیا هنر نیست. «به حرف نیست» چرا که هنوز هیچی نشده، دولت راستگویان معتدل هم خواب نماهای خودش را پیدا کرده! اخیرا از نزدیکان دولت فعلی، ضمن امیدوار کردن ما به خواب هایی که در دولت قبلی، انصافا بهتر و رنگی تر دیده می شد، بیان داشت؛ «فلانی امام را در عالم رویا دیده بود که در جواب نگرانی ها می گویند؛ با وجود حسن روحانی اصلا نباید غمی به دل تان راه بدهید، مشکلات درست می شود!» و «هنر نیست» چرا که بنا به فرمایش رهبر عزیز، بر هر دولت جدیدی فرض است که محسنات دولت قبلی را داشته باشد و معایبش را نداشته باشد. آری! نداشتن محسنات پر شمار احمدی نژاد، اما داشتن معایب کم شمار دکتر، اصلا و ابدا هنر نیست.

آقای روحانی! چرا «تجاهل العارف»؟ مگر کسی از شما معجزه خواسته؟! شما همین که لطف کنید و زاویه داران با تعهد و تخصص را به عنوان سرپرست فلان وزارتخانه منصوب نکنید، از سر ما زیاد هم هست؛ رابطه با عالم ماورا پیشکش! باور بفرمایید مشکل شما در عجزتان از اعجاز نیست. مشکل شما این است که وزیر مسکن تان در عرض ۱۰ روز چند موضع متناقض می گیرد تا ثابت کند که صرف نظر از «تعهد» من باب «تخصص» هم حالاحالاها کار دارد تا به گرد پای مهندس نیکزاد برسد. مشکل شما این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تان، ناآشنا با امور و امهات وزارتخانه اش، یک روز با علم کردن بحث سانسور، بی خود و بی جهت، خوراک برای معاندان فراهم می کند، دگر روز -بی آنکه از بهانه دادن دست دشمن آنهم از موضع وزیر ارشاد عذرخواهی کند- ممیزی را حق حاکمیت می داند؛ یک روز مدعی می شود ممیزی را باید به خود ناشران سپرد، فردا که می فهمد موضع شان با روح حاکم بر «تفکیک قوای مجریه و قضائیه» ناسازگار است، حرف خود را پس می گیرد.

آقای روحانی! اگر کابینه را بد چیده اید، لطفا پیامبر نبودن خود را به رخ ما نکشید! کابینه شما «شاقول اعتدال» نیست؛ «کشکول اعتدال» است، لذا بر شما واجب می نماید تا بیش از این دیر نشده، معایب دولت راستگویان را در جهت صداقت اصلاح کنید و الا احدی در این عالم شک ندارد که شما «پیامبر» نیستید که اگر بودید حواریون افراطی تان این چنین علیه «راستگو»یی قیام نمی کردند!! شما اما هر چند «پیامبر» نیستید، لیکن «لباس پیامبر» بر تن دارید. بر ملبسان به این لباس فرض است که آراسته و دقیق سخن بگویند. شما عمدتا از کلمات آراسته ای استفاده می کنید، لیکن جملات تان چندان آراسته نیست. از قضا، «ید بیضا» و «عصای موسی» را محمود احمدی نژاد نداشت که با ۱۱ میلیون اختلاف، بعضی ها به جای تبریک، از در فتنه با دولت او، ایضا ما و حکومت ما وارد شدند. شمایی که با هفت دهم درصد اختلاف، به لطف قانون مدار بودن رقبای تان، هم «ید بیضای تبریک» دارید، هم «عصای موسای آرامش» لطفا آراسته تر سخن بگویید. عجبا، برای عبور از «نیل مشکلات» با وجود آن همه فرعون فتنه گر قانون گریز، آنکه بهانه داشت رئیس جمهور قبلی بود و آنچه بهانه داشت دولت قبلی بود. آقای روحانی! بهانه قبلی ها را شما چرا می تراشید؟؟!!

به همین راحتی قریب ۱۰۰ روز گذشت. چشم بر هم زدنی، حول حالنای اعتدال، جای خود را به فی امان الله خواهد داد. ریاست محترم قوه مجریه! اگر، هم پاره ای اصلاح طلبان معتقدند دولت شما ۴ ساله خواهد بود، هم بعضی اصول گرایان، به خاطر تعریف غلط شما -در مقام عمل- از شعار اعتدال است. ما البته بر خلاف اصلاح طلبان، با اصل شعار اعتدال مشکلی نداریم، هر چند اعتدال، هرگز غایت شعارهای ما نبوده و نیست. بیم ما از آن است که خر و خرما را با هم خواستن، اعتدال شما را به قهقرای ابتذال بکشاند. اگر واقعا ید بیضا و عصای موسی ندارید، لااقل همین اعتدال را ۲ دستی و درست بچسبید که کلیدنمایی و داس فروشی، آفت اعتدال است، نه اعتدال!

آقای روحانی! شما معجزه بلد نیستی. راست می گویی. اساسا معجزه کار اصولگرایان محترمی بود که با تفرقه، تکلیف مداری غلط، سهل گرفتن رقیب و پاس گل دادن به حریف، شیخ حسن را رئیس قوه مجریه ما کردند!! «اعجاز منفی» جماعت اصولگرا نبود، رخداد ۱۷ شهریور علی القاعده باید ۲۴ خرداد رخ می داد.

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. پسرشهید می‌گوید:

    بسم الله نور…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “عجبا، برای عبور از «نیل مشکلات» با وجود آن همه فرعون فتنه گر قانون گریز، آنکه بهانه داشت رئیس جمهور قبلی بود و آنچه بهانه داشت دولت قبلی بود. آقای روحانی! بهانه قبلی ها را شما چرا می تراشید؟؟!!”

    عالی نوشتید. مستدل و شیک!

  3. آرش می‌گوید:

    ممنون. چرا بچه های وب نویس غیر فعال شدن؟

  4. سیداحمد می‌گوید:

    طبق چه معیاری دوستانِ جوان، چنین مطلبی را کار نکردند؟
    مطلب، کاملا درست است. تندی هم ندارد! درک نکردم علت کار نکردنش را!
    نه دروغ بود و تهمت، نه تشویش اذهان عمومی و نه …!

  5. چشم انتظار می‌گوید:

    خوابی که رفیق فتنه گر آقای فانی، سرپرست وزارت آ. پ از حضرت امام (ره) دیده، اینگونه اثبات می کند که، شیخ حسن چندان هم بی ارتباط با عوالم بالا نیست!!
    ولی، شاه کلید این آیات مأیوسه (!) فقط و فقط فرافکنی و انداختن گناه کم کاری، به گردن دولت سابق است. حال تا چند سال قراره کار نکردن هاشون رو، ربط بدن به گذشته، خدا می دونه!…

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر این قرینه، قشنگه واقعا: «شاقول اعتدال» «کشکول اعتدال»…

  7. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    این به کنار که کار نکردن هایشان را ربط می دهند دولت قبل! اما این ژست های باکلاسی شان رفته روی مخم!
    ظریف، چند هفته قبل، در برنامه «دیروز امروز فردا» چنان تیریپ باکلاس برداشته بود که آقای رئیس جهمور قصد سفر به آمریکا ندارد و لزومی ندارد آدم هر سال در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند و الان کارهای و هزینه های مهمتری داریم و …!
    داریم می بینیم نرفتنشان را!
    همه دندانه های کلیدش را جمع کرده و راه افتاده اند به سمت نیویورک!

  8. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر هم جلوی پای خودش بلند میشه!! 🙂 این یک ضرب المثل، برای کسانیه که از دماغ فیل افتادند!
    حالا تو میای ایراد خبرنگار عرب رو می گیری که به جای یعرفون می گه یعرفُ، خیلی دیگه عربی؟! اینقدر هم ذوق زد، که فکر کرد داره تفسیر قرآن می کنه…

  9. هی روزگار............ می‌گوید:

    وزیر مسکن تان در عرض ۱۰ روز چند موضع متناقض می گیرد تا ثابت کند که صرف نظر از «تعهد» من باب «تخصص» هم حالاحالاها کار دارد تا به گرد پای مهندس نیکزاد برسد.
    ایول که حرف دل منو زدی

  10. چشم انتظار می‌گوید:

    این دندانه های کلید که گفتید، شک ندارم آلیاژش از دندان کوسه ساخته شده!

  11. ناشناس می‌گوید:

    خیلی تند رفتید. به نظر من روحانی خیلی هم سیاست مدار است فقط چون ریشش پیش اصلاح طلبا گرو هستش علی رغم مقاومت هایی که می کنه مجبور می شه یه سری کارهایی هم بکنه بر طبق نظر اونها.
    هرکاری که اطرافیان روحانی انجام می دهند رو که نباید پای روحانی نوشت.

  12. مهدی می‌گوید:

    سلام حاج حسین؛
    تشکر از مطلب زیبای شما…

    ما بچه مسلمونا و خون دل خورده های این مملکت که بر پایه خون شهدا استوار است، برای دولت جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.
    امید که انشاالله امروز که به دعای رهبر معظم و با اراده حضرت حجت(عج) و اجابت حضرت حق، دل ها هدایت شده است و دولتی بر سرکار آمده است، صاحبان کلید (داس سابق) که مصدرنشینان امروز شده اند، درک کنند که نه پیروزی آنها و نه اختلاف مشمئز کننده اصولگرایان، حاصل دانائی یک گروه و نادانی گروهی دیگر نیست.
    اعتقاد ما این است که نتیجه این انتخابات، عیان شدن عیار مدعیانی است که خود را منورالفکر و دیگران را نادان و افراطی می دانند.
    خدا دریچه ای برای این جماعت گشود و فرمود این گوی و این میدان.
    با اعتقاد می گوئیم که حتی شکست این جماعت مصدر نشین امروز نیز، پیروزی جمهوری اسلامی است.
    اراده حق بر تعالی و پیشرفت این نظام است و گریزی هم نیست.
    با داس که هیچ با لودر و بولدوزر هم کاری از این جماعت کلید فروش ساخته نیست.
    ارادتمند

  13. falah می‌گوید:

    سلام؛
    حرف دل همه را زدی حسین جان.

  14. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    به نظرم نه تنها تند نرفته، بلکه خیلی هم تا الان مدارا کرده با دولت امید و کلید.
    نه تنها حسین قدیانی بلکه همه جبهه حزب الله و اصولگرا، در مقابل حرکت های انتحاری این دولت، مدارا کرده اند!
    امیدوارم بعضی ها لیاقت این مدارا را داشته باشند!

    گاهی اوقات اسم برخی رفتارها، سیاست مداری نیست، بلکه نفاق است نفاق!
    اینکه شما دم به دم به هر سمتی بچرخی، سیاست مداری نیست، دو روئی است!

    هر کاری اطرافیان احمدی نژاد انجام دادند پای احمدی نژاد نوشته شد، چه خوب و چه بد! چون رسما حمایت می کرد از آن کارها و پشتِ اطرافیانش می ایستاد.
    هر کاری اطرافیان روحانی انجام دهند، به پای روحانی است چون با غرور گفته: همه کسانی که انتخاب کردم، صد در صد مورد تاییدم هستند!

    روحانی آنقدر غرور دارد که تحت هیچ شرایطی خودش را مدیون اصلاح طلب ها نمی داند.
    اگر ریشش در گرو اصلاح طلبان بود(!) مطمئن باش همان اول کار، عارف را به عنوان معاون اول انتخاب می کرد. پس اینقدر دست کم نگیر جناب شیخ حسن را!

  15. به جای امیر می‌گوید:

    قیقاج (گفت و شنود)

    گفت: یکی از مدعیان اصلاحات که به انگلیس پناهنده شده از روحانی خواسته است در سفر به نیویورک با اوباما ملاقات کند.
    گفتم: که چی بشه؟!
    گفت: نوشته است، این ملاقات می‌تواند به گسترش دموکراسی در ایران کمک کند!
    گفتم: یعنی در حالی که همه مردم دنیا و از جمله مردم آمریکا از جنگ‌افروزی‌ها و قتل و غارت‌های آمریکا به تنگ آمده‌اند این آقای مدعی اصلاحات هنوز هم آمریکا را طرفدار دموکراسی می‌داند؟!
    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: افسر راهنمایی دهان یک راننده‌ای را که توی جاده قیقاج می‌رفت بو کرد و گفت؛ عرق کوفت کرده‌ای؟ و یارو گفت؛ نه قربان! از بس حرف مفت زده و غلط زیادی کرده‌ام، دهنم عرق کرده!

  16. amin می‌گوید:

    من وقتی می بینم دلالای سکه و ارز داره کارشون کساد میشه یا مردم به جای اینکه ریالشونو دلار کنن بذارن تو گاوصندوق خونشون، سهام می خرن، خوشحالم.
    وقتی می بینم رهبر مملکت تو این دوران حرف از نرمش قهرمانه می زنه، نه مثلا ۱ سال پیش حتما یه چیزایی دیده.
    دیگه اون سخنرانی هایی که چیزی جز التهاب برای جامعه و اقتصاد و سیاست نداره نمی شنوم، خدا رو شکر می کنم.
    راستی! شنیدم پول رسیده وطن امروز می خواد چاپ شه، اگه از پول بیت المال باشه من یکی که راضی نیستم! 🙂

  17. اصلاح می‌گوید:

    البته از ۱۲ مرداد تا ۳۱ شهریور می شود ۵۰ روز! (مطمئنم نگارنده مطلب فوق به این مطلب واقف هستند که فرق زمان انتخاب رئیس جمهور و آغاز به کار دولت یکسان نیست، و قطعا اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از عمر دولت اشتباهی سهوی بوده است!!)

    چند قلم از اقدامات دولت تدبیر و امید در این مدت:
    ۱-حل مشکل ترخیص داروهای مانده در گمرک و تامین نیاز نسبی داروهای حساس.

    ۲-افزایش ۲۰% قدرت ریال در برار دلار.(البته جواب برخی از دوستان: خودشون قیمت دلار رو بردن بالا خودشونم آوردن پایین :-D)
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920631001414

    3-پیروزی حقوقی و دیپلماتیک دولت در لغو تحریم غیر قانونی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا و احتمالا طرح دعوی برای دریافت زیان کشور در مدت این تحریمها، در آینده نزدیک.

    ۴-احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی.

    ۵-پیگری فوری تکمیل طرح پارس جنوبی.

    ۶-طرح ضربتی جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و تبیین مسوولیت های هر ارگان در این رابطه.

    ۷-به تنگنا کشیدن دولت رژیم صهیونیستی در عرصه دیپلماتیک طبق اظهارات خود مقامات آن رژیم.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920631001323

    و بسیاری از اقدامات دیگر که مطمئنم به دور از تعصبات جناحی و با رعایت انصاف خود شما هم به آنها واقف هستید!
    و اما به نظر خود بنده مهمترین دستاورد دولت در این مدت ایجاد شور و نشاطی کم سابقه و زنده کردن امید به آینده، در جامعه است که نتیجه مستقیم این روحیه را می توانیم در نوار پیروزی های اخیر ورزشکاران در تمامی رشته ها من بعد از انتخابات مشاهده کنیم.

  18. سیداحمد می‌گوید:

    amin؛

    در مورد دلار و ارز یعنی “گروگان گرفتن معیشت مردم برای تضعیف جایگاه مقاومت” چیزی نگویم که همه می دانیم چه ماجراها دارد!

    و اما “نرمش قهرمانانه”
    چنان قدرتمندانه ایستادیم و مذاکره کردیم و با همه سختی ها در برابر تحریم ها مقاوت کردیم، که راه به راه نامه و پیک می فرستند و التماس مذاکره دارند!

    “نرمش قهرمانانه” نه آنقدر پیچیده است که بعضی ها دست به تحلیل های خفن زده اند و نه حتی به آن معناست که شما برداشت کردید!
    رهبری که چفیه همراه ثابتش باشد و انقلابی بودن افتخارش، قطعا منظوری که شما برداشت کردید را از “نرمش قهرمانانه” نداشته است!
    مانده هنوز که به درایت و زیرکیِ سرور و سالار ما، سید علی خامنه ای، پی ببرید!

    با ربط!

    “امریکا می خواست اسد را سرنگون کند؛ نتوانست، چرا که اراده جمهوری اسلامی ابقای بشار اسد بود.”
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    اصلاح؛

    ۲ جا گول خوردی شما…

    ۱: حسین قدیانی ابتدای این متن نوشته؛ “از آن روز که تفرقه اصول گرایان، کلید ریاست بر قوه مجریه را ۲ دستی تقدیم شیخ حسن کرد، نزدیک ۱۰۰ روز می گذرد”. بنابراین آنکه سهوا یا عمدا دچار اشتباه شده -گول خورده!- شما هستید نه حسین قدیانی. در این جمله، اشاره به ۱۰۰ روزی است که از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور یا رئیس دستگاه اجرا می گذرد، نه عمر ۵۰ روزه دولت. (اگر حسین قدیانی سهوا خیال کرده بود که از عمر دولت ۱۰۰ روز گذشته، اون وقت عمدا (!) بعضی وعده های ۱۰۰ روزه را نیز به رخ بعضی ها می کشید!!) البته داداش حسین آنقدر ژورنالیست هست که بداند یک جمله را باید چطور بنویسد که هم قابل دفاع باشد، هم گول زننده! 🙂

    ۲: هر دولتی اگر هر کاری کرده، یعنی اثبات کارآمدی اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی. لذا اگر معتقدی روحانی در همین مدت، خیلی کار کرده، دم نظام گرم! منتهی من به چند کار دیگر روحانی در این مدت ۱۰۰ روزی که از ریاست جمهوری اش و ۵۰ روزی که به قول شما از دولتش می گذرد، اشاره می کنم؛ الف) کشیدن ساعت به عقب، یک ساعت! ب) خنک تر کردن هوا به نسبت مرداد! ج) رنگ کردن ریش!! د) تساوی دربی به نشانه اعتدال!

    آری، اگر پیروزی های اخیر ورزشی، نه محصول دولتین نهم و دهم، که به خاطر “روحانی مچکریم» است، ما از نقش آقای شیخ حسن بابت گل امشب ماریو بالوتلی به پارما نیز تشکر می کنیم! 🙂

    در هر صورت، نقد کردن نوشته های حسین قدیانی -گیرم به خطا!- خیلی بهتر از اغتشاش است. به هر حال این هنر جمهوری اسلامیه که بعضی ها رو -بلانسبت شما- از کف خیابان شلوغ کاری میاره به کار فرهنگی و دفاع از دولت شیخ حسنش… 🙂
    اتفاقا یه معنای داخلی و دم دستی “نرمش قهرمانانه” یعنی همین چیزا…

  19. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    اصلاح؛

    آفرین!
    حالا همه این کارها را دولت کلید به تنهایی انجام داده یا کمی هم از اصلاحات و سازندگی کمک گرفته؟
    بالاخره در آسیب زدن به اعتبار کشور، فتنه ۸۸ (که تاثیر زیادی در تشدید تحریم ها داشت)، احتکارها و … همه دست به دست هم داده بودند، گفتم شاید الان هم با همکاری هم توانستند ترخیص و تبیین کنند!
    پیروزی های ورزشکاران و موج نشاط هم جوک قشنگی بود.
    پیروزی ورزشکاران برای شما، لطفا شوک جزغاله شدن ۴۴ نفر در چند دقیقه و غرق شدن n نفر در دریای شمال و … را هم تحویل بگیرید، ثواب دارد!

  20. سیداحمد می‌گوید:

    میگه:

    “امید به زندگى در بین افرادى که تو یخچالشون الویه دارن دو برابر افراد عادیه! اونایى که نوشابه هم داشته باشن که اصلا میل به جاودانگى پیدا می کنن!”

    وجدانا قشنگ گفته، نه؟!
    🙂 🙂

  21. اصلاح می‌گوید:

    ممنون بابت کامنتاتون از بحث لذت بردم.
    یادم نمیاد چطور رسیدم به این وبلاگ ولی فکر کنم اشتباهی اومدم.
    به هر حال ممنون بابت جواباتون و ببخشید به خاطر کامنتی که گذاشتم.

  22. برف و آفتاب می‌گوید:

    اولندش؛
    نرمش قهرمانانه حرف تازه‌ی حضرت آقا نیست. اون زمانی که هنوز محاسنش این‌همه سفید نشده بود از این عبارت استفاده کرده. (اخبار رو درست گوش بدید.)

    دومندش؛
    بله. شور و نشاط و آرامش کشور کاملا محسوسه. دلیلش هم اینه که کسانی الان خوشحال و امیدوار هستند؛ دقیقا همون کسانی هستند که دوره‌ی قبل مدام با آه و ناله و زاری و غرغر و ناامیدی خودشون گوش ما رو کر کرده بودند. چون ذاتا آدم‌های پر سر و صدا و پر های و هویی هستند. (مثل طبل توخالی!) وگرنه؛ ما که چه اوضاع بر وفق مرادمون باشه و چه نباشه؛ با متانت و امیدواری همیشگی و شور و نشاط درونی که ناشی از اطمینان به آینده‌ست؛ داریم زندگیمونو می‌کنیم. (مثل یه رودخونه‌ی عمیق;))

    سومندش؛
    «نامزدها قولی داده‌اند که الان خیلی شرمنده مردم هستند!» دیگه هی تو روشون نزنید دیگه! 🙂

  23. محمد می‌گوید:

    آقای اصلاح مهمترین بخش کار روحانی رو فراموش کرد و اون آزادی زندانیان سیاسی بود ایشالا دور بعد رای روحانی ۳۰ میلیون هست رای رضایی +رای ولایتی +نصف رای قالیباف+۵ میلیون رای خاکستری +۱۹ میلیون=۳۵ میلیون با ۵ میلیون تخفیف میشه ۳۰ تا حالا شما دنبال یکی بگردین که ۷-۸ میلیون رایو داشته باشه حداقل!!
    زنده باد موسوی کروبی خاتمی روحانی هاشمی و همه کسانی که قلبشان به یاد ملت می تپد…

  24. مجنون می‌گوید:

    خیلی متن متینی بود
    ممنون

  25. رضا می‌گوید:

    محمد؛

    فواره چون بالا رود سرنگون گردد… اصولگرایان با همین استدلال شما شکست خوردند. رای روحانی بستگی به کارنامه ۴ ساله اش خواهد داشت. اگر خوب باشد باز هم رای می آورد ولی اگر کارنامه اش خوب نباشد شاید ۱۰ میلیون هم رای نیاورد.

  26. محمد می‌گوید:

    آقا رضا؛

    مشکل اصولگرایان این بود که رای احمدی نژاد تو انتخابات ۸۸ رو واقعا ۲۴ میلیون قلمداد می کردند، در حالی که این رقم مخدوشه و رای واقعی رو کسی نمی دونه! البته این انتخابات به نوعی نشون داد که این رای خیلی کمتر بوده.

  27. ی می‌گوید:

    سلام.
    با این متن شما یاد پُر از خالی گفتن های طرفداران مقاومت افتادم.
    البته ما با بادکنک های تو خالی و سرشار از هوای حرف؛؛ هیچ کاری نداریم.
    همین که بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنویم؛ خداوند رو شکر.

    همین کاسته شدن از خشم درونی مردم؛ نسبت به همدیگر، نقطه ی عطفی ست در دولت جدید.

    مثلا من می تونم کامنت های سید احمد رو بخونم با لبخند ژوکوندی بر صورتم…
    قبلا اینطور نبود و به چشم دشمن می دیدم ایشون رو…

    🙂

  28. ستاره می‌گوید:

    شماها فقط زبونتون برای احمدی نژاد دراز بود.
    نامه نگاری های روحانی و اوباما و … رو می بینید ولی لال
    شدید. خود عمارپندارهای نادون بیچاره!

  29. برف و آفتاب می‌گوید:

    ی؛
    ما، وقتی شما شعار “زنده باد مخالف من” سرمی‌دید از همون لبخندها می‌زنیم! 🙂

  30. amin می‌گوید:

    سید احمد عزیز؛

    امیدوارم روزی برسه که مثل کشورهای پیشرفته بر اساس واقعیات تصمیم بگیریم و برنامه ریزی کنیم نه توهمات.

    شما توی کامنت هایی که می ذاری می تونی منکر این بشی که تحریم ها اثری نداشته یا اینکه از “نرمش قهرمانه” فقط قهرمانانه رو ببیننی، ولی پیش وجدان خودت؛ فکر نکنم.

  31. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    این واسه… آن کس که نداند و بداند که نداند:
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24067/B/13920701_0124067.jpg
    که نتیجتا… لنگان خرک خویش به منزل برساند

    اما… آن کس که نداند و نداند که نداند
    شوربختانه… در جهل مرکب ابدالدهر بماند

  32. یه دکتر می‌گوید:

    به جناب amin
    من نمی دونم منظور شما از کشورهای پیشرفته کجاست اما اگر یکی از اونها امریکاست، این چجور برنامه ریزی و تصمیم گیری بر اساس واقعیات در مورد ایران هست که ۳۴ ساله هر کاری می کنند به سر انجام دلخواهشون نمی رسه؟ به نظر میاد شدت توهم اونها و طرفداران داخلیشون خیلی بیشتره
    ضمنا شما هم می تونی از این همه سخنان آقا فقط “نرمش” رو ببینی و اونجوری که دلت می خواد تفسیر کنی اما بقیه جمله ایشون رو نبینی.

  33. ناشناس می‌گوید:

    فارس: “عفو زندانیان امنیتی همچنان ادامه خواهد داشت”.

    “یک مقام آمریکایی گفته؛ وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی از وزرای خارجه کشورهای گروه ۱+۵ که وزیر امور خارجه ایران هم در آن حضور دارد شرکت می‌کند.”

    “دادستان کل کشور افزود: ما بارها گفته‌ایم که رسانه‌های مکتوب و دیجیتال مهم هستند اما مهمتر از همه اعتماد مردم است، طبق اخباری که من تا ظهر دارم می‌دانم که شمخانی دیداری با موسوی نداشته و این اخبار کذب محض است”.

    یعنی فتنه ۸۸ (شهیدکبیری ها) رو بصورت کاملا خودجوش فراموش کنیم!!

  34. همسنگر می‌گوید:

    خدا جناب رسول ملاقلى پور رو بیامرزه که تا حد بضاعت خودش دفاع مقدس رو تصویر کردن… 

  35. ستاره خرازی می‌گوید:

    «بر خلاف وعده داده شده، حل کردن مشکلات اقتصادی کشور یا حتی بخشی از این مشکلات، اصولا ۱۰۰ روزه ممکن نیست!»

    من جاش بودم می گفتم: “منظورم از ۱۰۰ روز، ۱۰۰ روز مونده به پایان دولت بوده. آخه خودتون بگید اگر من ۱۰۰ روز اول همۀ مشکلات رو حل کنم، بقیۀ تایمم رو چی کار کنم، هان؟”

  36. شیدا می‌گوید:

    همه مشکلات کشور عبارت بود از این که بعضى ها از پست و مقام و الاف و الوف افتاده بودن!
    خوب هنوز ١٠٠ روز نشده همش حل شد! عجب پر مدعا و زیاده خواه هستید شما ملت!!

  37. م.طاهری می‌گوید:

    چرا این متن کار نشد؟ حقیقت محض بود. چه حقیقت تلخی هم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.