دامی که افراطیون معتدل برای نماد همت جهادی پهن کرده اند

بعضی رسانه های دوم خردادی اعم از مجازی و مکتوب همین که فهمیدند هاشمی نمی تواند وارد «بهشت» شود، به ناچار این خط مشترک و البته مضحک را پی گرفتند؛ «قالیباف اصولگرا نیست!… قالیباف یک عنصر معتدل است که بیشتر تمایل به اصلاح طلبان دارد تا اصولگرایان!… قالیباف حتی در ظاهر هم بیشتر شبیه ما اصلاح طلبان است!… قالیباف آنقدر اصلاح طلب است که در همین چند وقت اخیر چند بار با فلانی دیدار داشته!… قالیباف حتی از محسن هاشمی هم به اصلاح طلبان نزدیک تر است!»

در این باره لازم است به نکاتی اشاره شود.

یک: عناصر وابسته به آقایان هاشمی و خاتمی اگر چه در هر دو انتخابات ۲۴ خرداد و ۱۷ شهریور، کمر به تخریب سفت و سخت قالیباف بسته بودند، لیکن پرروتر از آنند که از شهردار تهران سهم نخواهند! حرف حساب قبیله ۲ خردادی ها این است؛ «جناب قالیباف! این درست که ما تو را تخریب کردیم، اما تخریب ما دلیل نمی شود که سهم ما را ندهی!… اگر ما تا قبل از ۱۷ شهریور، سهم تو را با فحش و تخریب و ناسزا می دادیم، بر تو فرض است که هوای سهم ما را از سفره قدرت شهرداری داشته باشی!» تاکید مداوم بر اصولگرا نبودن شهردار تهران یعنی مدیون دانستن شهردار تهران به اصلاح طلبان و در نتیجه؛ سهم خواهی از دکتر قالیباف.

دو: اگر قالیباف از نظر بعضی دوم خردادی ها اصولگرا نیست و تعلقی به جریان اصولگرایی ندارد، باید پرسید؛ پس چرا این همه توسط شما تخریب می شد؟! و آیا جز این است که در ایام انتخابات ۲۴ خرداد، او را حتی بیش از جلیلی تخریب می کردید؟! و متاثر از ترس تان از پایگاه رای اجتماعی قالیباف، علی الدوام از دوگانه دلخواه تان یعنی «روحانی و جلیلی» می نوشتید؟! شما تا ثانیه ای قبل از انتخابات ۱۷ شهریور، دست از مذمت قالیباف برنداشتید، حال چه شده که قالیباف حتی از آقازاده جناب هاشمی هم اصلاح طلب تر شده؟!

سه: عجبا! روحانی که اساسا جزء نامزدهای ۴ گانه اصلاح طلبان نبود و رسما به صورت مستقل نامزد شد و همچنان مستاجر خانه دوم خردادی ها خوانده می شود و هنوز هیچی نشده باید شاهد مباحث مربوط به عبور «شاه کلید» از «کلید» باشد، «اصلاح طلب» است، اما حاج باقر که علنا در اصلی ترین و مهم ترین ائتلاف اصول گرایان -ائتلاف ۳ گانه- و در پیمان با آقایان حداد عادل و ولایتی بود، «اصولگرا» نیست؟؟!! واقعا بنازم روی این جماعت اصلاح طلب را! گمانم آن روز که خداوند منان در حال تقسیم «رو» به ابنای آدم بوده، بعضی دوم خردادی ها چند بار توی صف ایستاده بودند!!

چهار: بسی با مزه است؛ از قرار، اصولگرایان با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد، راحت تر و باکلاس تر کنار آمدند تا اصلاح طلبان با نتیجه انتخابات شورای شهر ۱۷ شهریور! اگر اصولگرایان در ۲۴ خرداد از اسب افتاده باشند، شتاب زدگی، عجله و زمام گسیختگی این روزهای اصلاح طلبان حاکی از این مهم است که ایشان در ۱۷ شهریور، هم از اسب افتاده اند، هم بالاتر؛ از اصل!! و الا چیست این همه یاوه سرایی؟! یک روز راستگو را دروغ گوی خائن خطاب می کنند و دگر روز ادعا می کنند قالیباف اصولگرا نیست!!

پنج: شکی نیست که قالیباف ممکن است به پاره ای رفتار و گفتار بعضی دیگر از اصولگرایان نقد داشته باشد. از آن سو، بعضی رفتار و گفتار شهردار محترم تهران نیز ممکن است چندان همخوان با اصول جریان اصولگرایی نباشد، اما قدر مسلم، قالیباف از اصولگرایان بوده، هست و خواهد بود. اگر اثبات اصلاح طلب بودن روحانی به هر حال چند تایی دلیل و برهان لااقل ژورنالیستی می خواهد، لیکن روشن تر از روز است که قالیباف متعلق به جریان اصولگرایی است.

شش: به عنوان کسی که در انتخابات ۲۴ خرداد به قالیباف رای داد، به عنوان کسی که در همان ایام هزینه داد و بی هیچ چشم داشتی، ضمن علنی کردن رای خود، از قالیباف دفاع کرد، به عنوان کسی که اسیر موج و فریفته جو نشد و «تشخیص درست تکلیف» را فدای «تکلیف گرایی منهای نتیجه» نکرد، به عنوان کسی که از قالیباف، هم در برابر تخریب افراطیون دوم خردادی دفاع کرد، هم در مواجهه با بعضی صحنه نشناسی های دوستان اصولگرا، و به عنوان کسی که از شنیدن خبر ابقای قالیباف در «بهشت» مسرور شد و سجده شکر به جای آورد، این حق برایم محفوظ است که خطاب به شهردار جهادی تهران نکاتی را به اختصار بیان کنم.

الف: برای ما آنچه مهم است، «خدمت» است، نه «سیاست». ما اساسا سیاست را تدبیری برای اداره درست تر امور و انجام بهتر و بیشتر خدمت معنی می کنیم. ما با آنکه به قالیباف، هم رای داده ایم و هم هزینه، هیچ از او نمی خواهیم الا خدمت جهادی به این مردم. ما با وجود آن همه حمایت، اندک سهمی از قالیباف نخواسته و نمی خواهیم اما از شهردار توقع داریم متوجه فرق اساسی ما با کسانی باشد که دیروز او را تخریب، امروز او را غیر اصولگرا و لابد فردا اصلاح طلبش می خواهند و می خوانند. از قضا سم مهلک خدمت، همین سهم خواهی ها و سیاست بازی هاست. آنهم سهم خواهی کسانی که به جای «برادری» «نابرادری» خود را بارها و بارها به شهردار تهران ثابت کرده اند.

ب: معتقدم هم جریان اصولگرایی برای قالیباف خوش یمن بوده و هم شخص شهردار مسبب خدمت به این جریان اصیل بوده است. فلذا ما هم چنان که متوجه نیت شوم اصلاح طلبان از اصولگرا ندانستن قالیباف می شویم، هم از شهردار محترم، هم از منتقدینش در جریان اصولگرا تمنا داریم متوجه نقشه شوم سهم خواهان باشند و با ندانم کاری و غفلت، خروجی عملکرد شهرداری را به سمت دعوا و مرافعه سوق ندهند که این همان هدف افراطیون معتدل است.

ج: بر جناب شهردار فرض است که متوجه فرق میان «تعامل با همه اعضای شورای شهر به قصد قربانی نشدن خدمت» با «امتیاز دادن بی مبنا به بعضی اعضای جدیدالورود اما پر ادعای شورا» باشد. این دومی به مسلخ بردن خدمت، پای سهم خواهی سهم خواهان است.

د: شرط تمدید حمایت ما از شهردار، کار است و کار و کار. ملاک ما خدمت است که بلاشک همان متر و معیار رهبر انقلاب نیز هست. ما اگر چه متوجه کار سخت شهردار در تعامل با شورای شهر جدید هستیم، لیکن معتقدیم؛ ریش و قیچی خدمت جهادی دست خود قالیباف است. اگر قالیباف در مناظره های انتخاباتی ۲۴ خرداد، بی خود و بی جهت به رقیبش پاس گل داد، اینک بهترین وقت برای جبران آن پاس گل روی مخ است. این جبران، بیش از آنکه «دیدار» بخواهد، «کار» می خواهد و «اندکی ابتکار در فن بیان».

¤ ¤ ¤ ¤¤¤¤¤¤  ¤¤¤  ¤¤¤¤¤¤ ¤ ¤ ¤

جناب شهردار محترم! روزی در ایام تبلیغات ریاست جمهوری از مردم خواستید که صدا و تصویرتان را ضبط کنند تا اگر رئیس جمهور شدید، با آن «صدا و تصویر ضبط شده» با شما سخن بگویند و از شما مطالبه داشته باشند. هر چه بود و هر که بود، شما رئیس جمهور نشدید، اما مادام که بر صندلی خدمت نشسته باشید -هر جا و هر کجا- «آن وعده مضبوط» میعاد خوبی برای ما و شماست. خلاصه کنم همه وعده شما را، می شود همین جمله که باری پیش از این در مطلع یک متن نوشته بودم؛ «صداقت، سیادت دارد بر سیاست». فی الحال می نویسم؛ «خدمت، برتری دارد بر سهم خواهی… و کار، اولویت دارد بر دیدار».

جوان/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۲

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. قدرت اله می‌گوید:

    جناب قدیانی خیلی بصیر و ولایی! کاش همانطور که از شهردار شدن محبوبت مسرور شدی بعد از رفتن ایشان خدمت دوست خوب جورج سوروس یعنی اون فتنه گر خائن، کمی و تاکید می کنم فقط کمی خم به ابروی مبارک می آوردید نه اینکه سکوت مرگباری نوشته هایت را فرا بگیرد. کاش دیگر امثال شما از اصلاح طلبان انتقاد نمی کرد زیرا در این مورد یعنی یک بام و دو هوا بودن مثل همید…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    قدرت اله؛

    حرف حسابتان چیست؟
    می خواستید رئیس جمهور نشود و روحانی را به او ترجیح دادید، خب به هدفتان رسیدید دیگر!
    چه جماعتی هستید شما؟!
    ما از اطلاح طلبان انتقاد نکنیم؟ نادانی چه کسی، باعث شد زمام امور را وطن فروش های اصلاح طلب دست بگیرند؟
    شما که روحانی را به قالیباف ترجیح می دادید، چرا هنوز هم دهانتان باز است؟
    کاری کردید که شمخانی شده دبیر امنیت ملی ما… کاری کردید که علوی شده وزیر اطلاعات ما… کاری کردید که دار و دسته ناطق نوری شده اند مدیران ارشد ما…
    خاتمی بد است؟ پس چرا کاری کردید که دلش شاد شود و راه بازگشتش را هموار کردید؟
    شما را به خدا دهانتان را ببندید که بلاهتتان بی نظیر است.
    نویسنده قطعه ۲۶ مورد تایید شما و بزرگی که تحت بیعتش هستید نیست، اصلا مهم نیست!
    شکر خدا، خط فکری نویسنده قطعه ۲۶ مورد تایید بزرگی که باید باشد، هست!
    الحمدلله رب العالمین…

  4. پسرشهید می‌گوید:

    باز هم مث همیشه پهلوون
    زدی به هدف!
    سالاری به مولا رفیق!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “ما اگر چه متوجه کار سخت شهردار در تعامل با شورای شهر جدید هستیم، لیکن معتقدیم؛ ریش و قیچی خدمت جهادی دست خود قالیباف است. اگر قالیباف در مناظره های انتخاباتی ۲۴ خرداد، بی خود و بی جهت به رقیبش پاس گل داد، اینک بهترین وقت برای جبران آن پاس گل روی مخ است. این جبران، بیش از آنکه «دیدار» بخواهد، «کار» می خواهد و «اندکی ابتکار در فن بیان».”

    احسنت!

  6. یل می‌گوید:

    “واقعا بنازم روی این جماعت اصلاح طلب را! گمانم آن روز که خداوند منان در حال تقسیم «رو» به ابنای آدم بوده، بعضی دوم خردادی ها چند بار توی صف ایستاده بودند!!”

    آفرین!

  7. سیداحمد می‌گوید:

    بسیار عالی و درست و زیرکانه!
    احسنت سالار…

    اعصاب برای آدم نمی گذارند این غضنفرها!
    آرزو به دل ماندیم یک بار از فرصت استفاده کنند و در زمین دشمن بازی نکنند.
    اصلاح طلب ها از حرص پیروزی قالیباف نمی دانستند چه کنند، راست و دروغ سر هم کردند که بعله؛ جناب شهردار به دیدار فلانی رفته!
    خودی ها به جای اینکه حتی به فرض صحت این دیدار، برای کم کردن روی طرف مقابل، لااقل در ظاهر، بی خیالی طی کنند و تبریکی نثار شهردار بسیجی و برادر شهید کنند، باز هم در زمین دشمن بازی کردند و سبب شدند تیر رقیب، به هدف بخورد!

    آنقدر نادان تشریف دارند که راه به راه برای ما کامنت می گذارند که قالیباف رفته به دیدار فلانی، چشم شما روشن!
    انگار حسین قدیانی رفته به دیدار آن ملعون!
    مگر خودِ شماها، در مقابل پسر رفسنجانی مثلا طرفدار قالیباف نبودید؟
    پس چشم خودتان هم روشن!

    جماعت!
    قالیباف هر چه هست شرف دارد به روحانی با آن وزرا و معاونین پروفسورش!
    قالیباف هر چه هست، شرف دارد به پسر رفسنجانی!
    و البته قالیباف هر چه هست، به بعضی دوستان که در مومن بودن و حزب اللهی بودن شان به قول حضرت آقا، اما و اگر وجود دارد هم صد البته شرف دارد!

  8. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    و امان از جهل…

  9. باقر می‌گوید:

    احسنت، احسنت…

    واقعا بنازم روی این جماعت اصلاح طلب را! گمانم آن روز که خداوند منان در حال تقسیم «رو» به ابنای آدم بوده، بعضی دوم خردادی ها چند بار توی صف ایستاده بودند!!

  10. ... می‌گوید:

    حالا که شهردار شده دیدار میره اگه رئیس جمهور میشد دیدار نمی رفت آیا؟
    مردیم از بس چپ و راست خودتون رو فهیم ترین آدم های دنیا معرفی کردید
    بابا هر کسی حق داره به تشخیص خودش رأی بده چرا اینقد می زنید؟
    اگه قالیباف رو باور نمی کردیم به این دلیل نبود که چشممون غیر آقا به کس دیگه ای باشه که البته بلدیم حرمت علما رو نگهداریم بلکه دیگه طاقت نداشتیم به نام اصول گرایی دست در دست بعضی ها باشیم…

  11. سیداحمد می‌گوید:

    …!

    حالا بیا به نام اصولگرایی، با خیال راحت دست بده به دست فلان نیوزی ها و بشین تماشا کن لقمه هایی که دولت امید و کلید و شاه کلید و … برامون می گیرن!

    بر فرض یعنی بر فرض قالیباف رفته باشه دیدار خاتمی. اولا؛ این کار صد شرف دارد که آدم با یک من ریش، کاری کند که «آقا» با عتاب و خطاب به ایشان بگوید؛ اگر مومن هستید این کارها را نکنید، اگر حزب اللهی هستید، این کارها را نکنید… ثانیا؛ خاتمی از هاشمی بدتر نیست. لطفا بروید و یک تذکر هم به شخص رهبر بدهید که هنوز هم مرتب با آقای هاشمی دیدار دارند. به خدا به خدا… و همچنان به خدا، ما چقدر غم داریم که با شماها توی یک جریان و جبهه ایم و دوم خردادی ها چقدر خوشحال اند که بخشی از مخالفان شان اینقدر نادان و کج فهم اند که علی الدوام در زمین شان بازی می کنند.

  12. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    این جور موقع ها یه اصطلاحی دارم که خوب نیست ولی خب هست!!
    میگم بعضی ها خرن! بعضی ها حرفه ای خرن!

    من یکی که با گروه دوم راحت ترم!!

  13. ناشناس می‌گوید:

    ببین سید احمد نشدا! در سه پست اخیر صریحا کامنت میذاری که قالیباف دیدار نداشته ولی اینجا میگی: اصلاح طلبها راستو دروغ سر هم کردند و یا به فرض صحت این دیدار!!!!!!!!!!!!
    بالاخره تکلیف ما و خودت رو روشن کن. رفته یا نرفته اگه رفته شجاعانه بگو رفته.

  14. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس؛

    اصلا رفته! به دیدار علامه مصباح با هاشمی در اجلاس خبرگان در!! 🙂 و در ضمن، چشم تان هم روشن!! 🙂

    دوستان محترم؛

    داداش حسین یه سفری به آمریکا داشت؛ توی اون سفر با اوباما دیدار داشت!!!! 🙂 🙂 🙂

  15. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    ببین ناشناس حالا شد!!
    آی دلم!! 🙂

  16. به ناشناس می‌گوید:

    هیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــس!

    اونایی که توی انتخابات، به بهانه تکلیف، با ابلیس نفس اماره شان علی الدوام ملاقات می کردن، فریاد نمی زنن…

  17. سلام می‌گوید:

    راسته می گن حضرت موسی با فرعون دیدار داشته؟؟!! 🙂

  18. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    متن خیلی خوبی بود.
    آفرین به این نگاه درست شما. خدا حفظت کنه داداش…
    این پایداری چی ها رو هم تو رو به اون خدا ولشون کن! اصلا کامنت هاشون رو تایید نکن!

  19. به جای امیر می‌گوید:

    خارج (گفت و شنود)

    گفت: از قول توفیقی نقل کرده‌اند که گفته است «من در قضیه فتنه ۸۸ اشتباه کرده‌ام».
    گفتم: اولا؛ چرا خودش نمی‌گوید؟ ثانیا؛ وقتی حضورش در فتنه علنی بوده است، چرا اعتراف به اشتباه را درگوشی می‌گوید؟
    گفت: دیگه چی؟!
    گفتم: ثالثا؛ توبه مجرم و گناهکار به رابطه میان او و خدا مربوط است و در هیچیک از نظام‌های حقوقی دنیا و از جمله اسلام، توبه مجرم مانع مجازات نیست، چه رسد به اینکه او را در پست‌های کلیدی به کار بگیرند!
    گفت: از همه اینها گذشته، چرا حالا هم که او را سرپرست وزارت علوم کرده‌اند باز هم به روش فتنه‌گران عمل می‌کند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند اگر نصف دنیا را بهت بدهند چه می‌کنی؟! گفت؛ می‌فروشم میرم خارج!

  20. gomnam 67 می‌گوید:

    یه قول آقا میثم محمد حسنی
    راستــــــــــــــــــــــــــــتگو باشیم

  21. نسیم می‌گوید:

    واقعا آدمی چقدر باید حرص بخورد از دست این جماعت؟!؟!
    امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: “چرا کافران در باطلشان اینقدر با هم متحد هستند ولی شما در مواضع حقتان اینقدر پراکنده؟” (نقل به مضمون)

    دقیقا مساله ما هم همینه. اصلاح طلبا که اکثرشون باطل هستن اینقد با هم متحدن که حتی مخالفت یک عضوشون رو هم نتونستن قبول کنن و از حزب مربوطه اخراجش کردن، اونوقت اصولگراها با این تفرقه و شکاف عظیمشون انتخابات ریاست جمهوری رو واگذار کردن ولی هنوز درس نگرفتن و هنوز بر طبل اختلاف می کوبن!!! واقعا این جریان بزرگتر نداره که اعضا رو با هم متحد کنه و گوششون رو بپیچونه و بگه دیگه بسه و بگه اگه به همین منوال ادامه بدید کلید پاستور که هیچی کلید بهارستان رو هم باید دو دستی تقدیم کنیم به هاشمی و بچه هاش…

  22. 0111 می‌گوید:

    بی ربط:
    اگر نفت در ثریا هم باشد نامردانی از آمریکا به آنجا حمله خواهند کرد…

  23. طاهری می‌گوید:

    یادداشت “همان بچه قلدرهای کوچکی مان، بِه از این مدعیان پفکی!!” را در وبلاگ
    http://rendanekhamosh.mihanblog.com
    بخوانید
    یاعلی

  24. ... می‌گوید:

    دیدار صفار هرندی با هاشمی در حاشیه جلسه مجمع تشخیص!! 🙂

  25. ناشناس می‌گوید:

    چشم علامه مصباح روشن!

    اونی که می گفت امام زمانیه و چی و چی، خودشون بعدا گفتن فرماسونره!!

  26. شیدا می‌گوید:

    دیگه نفهمى این آدم ها داره مشکوک مى شه!
    هر چى فکر مى کنم مى بینم، آدم نمى تونه این اندازه نفهم باشه! پایدارى روى چى؟!
    روى نادانى و لجبازى و بى بصیرتى؟!

  27. سین می‌گوید:

    دیدار پسرعمه من با هاشمی
    .
    .
    .

    هنگام رد شدن اسکورتش توی خیابون، همین دیروز 🙂
    {به خدا راست می گم!}

  28. شین می‌گوید:

    ملاقات قاسم روان بخش با خود شیطان/ هنگامی که داشت بی خود و بی جهت آینده داداش حسین رو پیشگویی می کرد و تهمت می زد! 🙂

  29. صاد می‌گوید:

    دیدار امام خمینی با اون یارو وزیر امور خارجه قرومساخ شوروی که امام لحاف روی پاشون بود!! 🙂 ولایتی هم بودش…

  30. دی می‌گوید:

    چقدر تو کامنت های این متن اعصابا داغونه!!!!!!!!!!
    هنوز هم که هنوزه درس نگرفتیم. امیدوارم درس گرفتنمون موقعی نباشه که نه راه پس داریم نه راه پیش.
    هنوزم صدای طبل تفرقه، چشم تنگی، کینه، دنبال مقصر گشتن و تسویه حساب بلندتره تا…

  31. مهدی می‌گوید:

    سلام حاج حسین؛

    نمی دونم باید در مورد مطلبی که نوشتی نظر بدم یا در مورد کامنت هائی که برات گذاشتن نظر بدم و البته با حساب این کامنت ها را تائید کردی شما!
    من دوست دارم از اتحادی که خدا باعثش شد که بین جریان متأسفانه چند پاره اصولگرائی ایجاد شد اظهار شادمانی بکنم و به شما برادر عزیزم توصیه بکنم که سعی کن از این اتحاد که خدا عاملش بوده با قلم زیبا و استعداد خدادادی خودت نهایت بهره برداری را بکنی که انشااله رضای خداوند هم در همینه.

    حاج حسین عزیز!
    با اینکه سن زیادی نداری ولی قلم روانی داری که مایه مباهاته و البته نیت خالصی داری و صد البته رودربایستی هم نداری که این هم باعث غرور و افتخاره هم برای خودت و هم برای بچه حزب اللهی هائی است که پای ثابت مطالبت هستند.
    ولی فراموش نکن که ما یک خانواده اصولگرائی داریم که درست یا نادرست به عقایدی که دارند پایبند هستند و این هم چیز بدی نیست.
    اختلاف سلیقه و مصداق باعث رشد میشه، اگر می خوای که انشااله مستاجر چهار ساله را بیرون کنیم باید از امروز شروع کنیم و البته همچون مقام عظمای ولایت به اشتراکات توجه کنیم و نه با کلماتی تحکمی به دوستانی که با ما پر از نقاط مشترک هستند اسباب افتراق را فراهم کنیم.

    حاج حسین عزیز!
    شک نکن که اگر بناست که شرایط عوض بشه یکی از افرادی که باید باعث عوض شدن شرایط میشه آقای قالیباف هستش که با رفتارش و با سایت ها و روزنامه های خودش می تونه به تلطیف شدن فضای موجود کمک کنه.

    حاج حسین!
    بچه های پایداری و آیت الله مصباح یزدی و آقای قالیباف و آقای جلیلی و آقای زاکانی و آقای رسائی و… هر کدوم نقاط مثبت و منفی می تونن داشته باشن ولی در یک نقطه مشترکند(ولایت فقیه).
    اگر مردونگی کردند و از خودگذشتگی داشتند و به تلطیف فضا کمک کردند ماندگاری خواهند داشت و در غیر اینصورت رفتنی هستند.
    وظیفه من و شما و اون دوستان عزیزی هم که کامنت می گذارند این است که در پازل دشمن بازی نکنیم و به جون همدیگه نیافتیم که عالیجناب اصلی را فراموش کنیم.
    ما می تونیم هم افزائی داشته باشیم و وظیفمون هم این هست که به این آقایون فوق الذکر یادآوری کنیم که به هم نزدیک بشن و البته ما هم با قلممون و رفتارمون باعث این نزدیکی بشیم.
    ارادتمند

  32. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    بحث این پایداری چی ها که اصلا نیست، الآن چند روزه که شروع کردن هی میگن: بعضی ها به دیدار بعضی ها رفتن و از این حرفا.
    خوبه نویسنده محترم به جای گیر دادن بیخودی به این جماعت بیشتر تیرهایش را نثار اصلاح طلبان کرده! اما جماعت رفیق… کاملا برعکس.
    …………………………

  33. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    اصل مطلبم اون تیکه بود که حذف کردی
    بقیشم حذف کن برادر
    به نظرم یا کلا یه نظر رو بزار یا اصلا نزار این خیلی بهتره
    انشاء بری کربلا

  34. یک خبرنگار می‌گوید:

    سلام؛

    یا سیاستمداران فراموشکاری داریم یا دیگه خیلی ابن الوقتند…!

  35. فرح می‌گوید:

    اگه با دفت این مقاله آقای قدیانی را بخوانید متوجه نگرانیشون از سارشکاری قالیباف میشید چون آخرش همش نصیحتش کرده. کسی که آدم همش باید مراقبش باشه لیز نخوره و دلش بلرزه که به درد پست مهمی مثل ریاست جمهوری نمیخوره.
    دوما چرا قالیباف دیدارش رو تکذیب نمیکنه؟ دیدار با خاتمی رییس فتنه خیلی انحراف بزرگیه (اگه راست باشه)

  36. زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی می‌گوید:

    بعضی دوستان خیلی دوس دارن به ما بفهمونن که: قالی اصلاحاتیه و اصولگرا حساب نمیشه!
    دقیقا همون حرفی که اعتماد و امثالهم می خوان به ما بندازن! خب بگید خودتونو راحت کنید!

  37. امین می‌گوید:

    انتظار داشتید قالیباف با خاتمی یقه به یقه شه؟؟؟
    دولت دست ایناست دیگه. به این میگن (((سیاست ورزی))) 🙂
    یه روز بهشون میگی سران فتنه یه روزم میری برای عرض ارادت 🙂
    گاهی باید مثه بولدوزر از روی اصول رد شد.

  38. احسان می‌گوید:

    خودمونیم قالیباف بدجور واسه شهردار شدن دست و پا می زدا…..
    از اینکه به آرزوش رسید خوشحالم……….

  39. وارویک می‌گوید:

    در شورای تهران فقط یک نفر راستگو بود که حرفش باعث شد آقازاده را به بهشت راه ندهند. ایکاش دیگران هم راستگو بودند!

  40. مجنون می‌گوید:

    آقا مهدی به نظرم خیلی به حق و به جا کامنت گذاشتید
    احسنت

  41. اکبری می‌گوید:

    اگر قالیباف از نظر بعضی دوم خردادی ها اصولگرا نیست و تعلقی به جریان اصولگرایی ندارد، باید پرسید؛ پس چرا این همه توسط شما تخریب می شد؟! و آیا جز این است که در ایام انتخابات ۲۴ خرداد، او را حتی بیش از جلیلی تخریب می کردید؟!

    ما که نه دیدیم نه شنیدیم!!!!!!!!

  42. ناشناس می‌گوید:

    حسن روحانی با اینکه رایش از اصلاح طلبان بود روز اول پیش مقام معظم رهبری رفت نه خاتمی و هاشمی، ولی آقای قالیباف! کاش شما هم به جای رفتن به پیش فتنه گر می رفتی پیش مقام معظم رهبری…

  43. همسنگر می‌گوید:

    سید جان شما خودت رو سریعاً به روانپزشک معرفى کن، این روزا که اسباب خنده بنده شدید پیش دوستان …

  44. ناشناس می‌گوید:

    متن زیبایی بود، مخصوصا بند آخر.

  45. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    احسنت!

    “گمانم آن روز که خداوند منان در حال تقسیم «رو» به ابنای آدم بوده، بعضی دوم خردادی ها چند بار توی صف ایستاده بودند!!”

    خوب جواب اطلاحاتی ها رو دادید.

    انشاالله یاد بگیریم که یه آدم رو بت نکنیم…

    زنده باد ولایت

  46. باقر می‌گوید:

    تیتر
    پس فردای اعتماد: عکس قالیباف و خاتمی در کرخه کور زیر آتش بار دشمن!!!
    پسون فردای اعتماد: خاتمی: من آدم بودم این من من منحرف کرد (منظور قالیباف)
    پس پسون فردا اعتماد: قالیباف: خاتمی در اصلاحات هیچ جایی ندارد!!!
    پس پس پسون فردا … نیوز: اعتماد: توبه خاتمی در حضور برادران پایداری!!!
    پس پس پس پسون فردا … نیوز: خاتمی: قالیباف ساکت فتنه است!!!
    ………… پسون فردا اعتماد: قالیباف: خاتمی را از اصلاحات اخراج می کنیم!!!
    …………………. پسون فردا: خاتمی: دیروز در دیدار با آقای مصباح تصمیم گرفتیم شخصیت قالیباف را زیر سوال ببریم چون که او فتنه گر اصلی بود!
    قالیباف : میرحسین به فضای سبز احتیاج دارد (تو ی اون خونه پوسید)
    …………….. پسون فردا: قالیباف با بلدزر های شهرداری موسوی و کروبی را از حصر درآورد!
    اعتماد: روحانی: کلید دیگر جواب نمی دهد بلدزر ها ی سران فتنه!!! بهتر است.
    جرس به نقل از … نیوز: فردا تجمع در خیابان بهشت و حرکت به سمت بنیاد باران با شعار مرگ بر خاتمی درود بر قالیباف!
    روانبخش: خاتمی جاسوس ما بود در اصلاحات!!!
    قالیباف به علت فتنه گری در بهشت حصر شد.
    … نیوز: بعد از سال ها فاش شد: قالیباف فتنه گر اصلی است!
    یکی از برداران پایداری چی: ما از اول می دانستیم که همه چیز زیر سر اوست!
    ……..: تئوری فتح گاز انبری متعلق به قالیباف است
    … نیوز به نقل از آرمان: حجاریان: او همه ما را کنترل می کرد، او سنگرهای ما را با گاز انبر قطع می کرد و تئوری ما را لوس می کرد، او پدر اصلاحات است که پدر همه ما را درآورد!
    … نیوز: مهاجرانی: راستگو راست می گفت!

    و … نیوز ی ها: دیدید گفتیم، سوختی حسین قدیانی؟

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  47. میکشی مرا حسین می‌گوید:

    “قالیباف حتی در ظاهر هم بیشتر شبیه ما اصلاح طلبان است!”
    .
    ..

    راسته میگن کافر همه را به کیش خود پندارد؟؟؟

  48. سجاد می‌گوید:

    داداش یه کم در مورد فساد اقتصادی احمدی نژاد و دوستان که هر روز یه گوشش در میاد هم بنویس و ما رو آگاه کن.

    با تشکر

  49. حسن می‌گوید:

    همون که گفتم…
    خیلی حقیری سید احمد…

  50. میعاد می‌گوید:

    داداش؛
    نوشتت کاملا به جا بود! اتفاقا می خواستم درباره این موضوع ازت سوال کنم که خدا رو شکر جوابمو گرفتم!
    بخدا از بس بعضی دوستان در حق قالی بد کردن، والا اگه منم بجاش بودم یه کمی دو دل می شدم! ولی خدا رو شکر سردار عاقل تر از این حرفاست و ما بهش اعتماد داریم. انشاالله خدا کمکش کنه.
    در ضمن داداش این موضوع رو سرسری نگیر! بازم بنویس، قضیه جدی و خطرناکه!
    بعضیا عزمشونو جزم کردن که قالیمونو صاحب بشن!!!!!

  51. همسنگر می‌گوید:

    با حسن موافقم…

  52. سلام می‌گوید:

    اولا: در این شکی نیست که آقای قالیباف یک اصولگرا هستند البته بر خلاف بعضی ها بیشتر و خیلی بیشتر در عمل تا فقط در حرف، شاید این روزها خیلی ها شعار های داغ و آبدار اصولگرایی می دهند و بعضی ها هم حسابی با این حرف ها حال می کنند که البته متاسفانه یا خوشبختانه آقای قالیباف از این رویه ها ندارند که البته شاید اشکال بزرگ این بنده خدا(البته از نظر من حسن بسیار بزرگ) این است، زیاد حرف نمی زند نه اهل تایید است و نه اهل تکذیب، نه تخریب می کنه و نه به آسونی درگیر جواب دادن ۲۴ ساعته به تخریب های رگباری میشه، ولی هیچگاه عمل غیر از مواضع اصولگرایی از ایشان دیده نشد.
    دوما: برادر گرامی جناب قدیانی! مطلبتان کاملا صحیح و حرف دل ما بود ولی طوری نوشتید که باعث سو استفاده برخی شد که بنویسند دلتان می لرزد که نکند پایش بلغزد، در جواب باید گفت: آقای قالیباف اگر قرار بود حالی به این جماعت اصلاح طلب بدهد آن موقع می داد که از خودی ها بسیار بد دیده بود و از آن طرف آقای زیبا کلام راه به راه پیغام می داد و مطلب می گذاشت که اصلاح طلب ها برای ریاست جمهوری باید بر سر قالیباف متحد شوند، بعد یک روز در یک مصاحبه گفت نزدیکان آقای قالیباف پیام دادند که ما نخوایم شما(اصلاح طلبان)از ما تعریف و حمایت کنید کیو باید ببینیم! که البته اگر بهشون چراغ سبز نشان داده بود الان رئیس جمهور بود ولی برعکس برای جواب به تهمت ها و اثبات خودش به خودی های بی خود رفت در ائتلاف اصولگرایی! پس از قالیباف خیالمان راحت است. اما بله دلمان می لرزد نه به این خاطر که به قالیباف اعتماد نداریم بلکه در این تاریخ زبیر زیاد دیده ایم و مدام به هم باید تذکر دهیم بپا برادر بپا! از بصیرت آقای قالیباف همان بس که در سال ۸۸ علی رغم اختلافات قابل توجه و انتقاداتی که به آقای احمدی نژاد داشتند گفتند به ایشان رای دادم چون به نظرم حضرت آقا نظرشان رو ایشان بود…

  53. باقر می‌گوید:

    بی ربط
    با اصغر و نقی و مهدی سوزوکی و حسن آبپاش و ممد مکانیکی و … موافقم!

  54. همسنگر می‌گوید:

    چه طنازین شما باقرجان!

  55. شکوه می‌گوید:

    من فکر می کردم قالیباف بعد از شهردار شدن اول به دیدار آقا بره که خبری نشد. بعد دیدیم که اعتماد زده به دیدار خانمی رفت! خیلی ناراحت شدم و البته هنوزم باورم نمیشه. آخه چه دلیلی داره بره دیدار خاتمی؟ حالا یکی با دلیل بگه واقعا رفته یا نرفته تا ماهم خیالمون راحت شه.

  56. mousa می‌گوید:

    حسین آقا! اینو چی میگی؟

    دیدار قالیباف با خاتمی بعد از انتخابات شهرداری
    البته تو این بحثی نیست که حاج باقر سر تر از محسنه

    http://www.yjc.ir/fa/news/4546712/%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%D9%8A-%D8%B1%D9%81%D8%AA

  57. باقر می‌گوید:

    سلام بر آقا mousa!

    این yjc که شما فرمودید؛ عین متن روزنامه اعتماد رو آورده که البته بنده خدا تقصیر نداره چون تو این سایت های فلان فلان شده نیوز که نه یکی نه دو تا هستند، اینقدر این مطلب رو دست به دست چرخوندن که yjc هم این خبر رو نقل کرده… نامردی نکرده بزن از قول کی (چون می ترسیدی اون بنده خدا مورد هجمه قرار بگیره)!!!!

    آقایون همسنگر میگم مراقب باشد همسنگر برادر حجاریان نشید که سنگر شما هم با این رویه فتح میشه!!!!!!!!!
    آقایون من هنوز هم میگم؛ شما به روزنامه اعتماد اعتماد دارید؟؟؟؟؟؟

  58. باقر می‌گوید:

    البته مثل اینکه عرف خبرگزاری ها رو رعایت نکرده آخرش زده؛ منبع: روزنامه اعتماد!!!!!
    اعتماد! تکرار کن، اعتماد… البته با عین غلیظ

  59. باقر می‌گوید:

    البته کاش یک رسانه اصولگرای با بصیرت هم از شنیده های خودش دیدار ایشون با آقا رو رسانه ای می کرد… البته ای کاش ای کاش…
    اگه این جوری بودند بعضی ها که نه یکی نه دو تا نه… هستند الان حاج باقر رئیس جمهور بود…؟؟؟

  60. همسنگر می‌گوید:

    کاش ذره اى از ذکاوت شخصى که نام بردید داشتیم جناب باقر!

  61. یه افراطی ضد اعتدال می‌گوید:

    قضیه داره جالب میشه!
    بعضی ها هی میگن که قیافه و سخنان حسن روحانی رو نمی تونن تحمل کنن. قبول دارم سخته ولی همین آقا رییس جمهور شده و بر اساس منافع کشور و دستور رهبری مجبوریم علاوه بر نقد، برای پیشبرد کشور بهش کمک هم کنیم. ولی سؤال اساسی اینجاست چه طور سخته و واقعاً هم سخته تحمل سخنان و مواضع این رییس جمهور و اون جناب سرگشاده و ایضاً جناب شیخ اصلاحات ولی تحمل دیدار قالیباف با خاتمی راحت شده؟
    البته خیلی مسخرست کار دوستانی که در راستای خواست اصلاح طلبان فتنه گر روی این قضیه و کوبیدن قالیباف مانور میدن ولی به همین اندازه هم مسخرست کار دوستان دیگری که این دیدار رو عادی جلوه میدن.
    دیدار با یکی از سران بی حیای فتنه که هر غلط و خیانتی تونسته با کمک اطرافیانش کرده و بازم روش زیاده و هر از چند گاهی با وقاحت برای نظام تعیین تکلیف می کنه، که چی بشه؟ اصلاً هم قابل مقایسه با دیدار آقا با هاشمی و دیگر مسائل نیست. خاتمی الان تو مملکت چیکارست؟ با این کار رسماً کمک می کنن به رسمیت بخشیدن سیاسی به این مرتیکه فتنه گر.
    تنها دلیل این دیدار اگه صحت داشته باشه جلب حمایت خاتمی و در نتیجه حمایت اعضای اصلاح طلب شورا می باشد. حتی اگر نتایج بد این دیدار رو در نظر نگیریم، اصولاً اینقدر ذلیل شده جریان اصولگرایی که باید شهردار اصولگرا بره به دیدار سر فتنه؟ دوستان طوری هم صحبت می کنند انگار که تنها سوپر من اصولگرایی قالیبافه و تنها راه نجات. البته قالیباف قطعاً اصولگراست و باید حفظش کرد ولی این دلیل نمیشه که به بقیه (منظورم سیاسی کاران نادانی نیست که در پازل دشمن بازی می کنن) حامیان اصولگرایی توهین کنیم. اگه قضیه جذب حداکثریه پس چرا برای جذب یک نفر کلی از افراد درون اصولگرایی رو می زنیم و اگه هدف اینه که مثلاً تنها برگ برنده ما برای ریاست جمهوری قالیبافه، متأسفانه به نظر می رسه با این هوش سیاسی پایین ایشون و نداشتن گفتمان حقیقی، ایشون تنها در صورتی برنده هستند که هیچ گزینه جدی در انتخابات نباشه. و البته با این تفکر قطعاً دست به دامان محمود احمدی نژاد شدن خیلی راهگشا تره. البته احمدی نژادی که مشاییه و فکر نکنم این مشایی هر قدر هم که پاشنه آشیل احمدی نژاد باشه، از خاتمی بدتر باشه.

  62. م.طاهری می‌گوید:

    “شرط تمدید حمایت ما از شهردار، کار است و کار و کار.”

  63. فرح می‌گوید:

    من میگم آقای قالیباف اصولگراست درست. ولی اصولگرایان یک طیف هستند از کم رنگ بگیرید تا پر رنگ. وقتی ما آدم ها را یا سیاه می بینیم یا سفید بعد با اشتباهاتشون سرخورده می شیم مثل جریان آقای احمدی نژاد. شهرداری برازنده آقای قالیباف است و خوشحال شدیم ولی آیا فکر می کنید ایشان با این دست خبرها شایستگی پست های حساستری را دارند؟ اگر ایشان دنباله روی واقعی رهبر هستند؟ چقدر رهبر از فتنه و سرانشون بیزاری جستند؟ این دیدار یعنی رسمیت دادن به جریان فتنه نه اینکه اسمش را بگذاریم سیاست بازی و اعتدال و این حرف ها.

  64. مسعودساس می‌گوید:

    اى گفتى
    خیلى پر رون این جماعت

  65. . می‌گوید:

    برخورد اصلاح طلبان با خانم راستگو خیلی جالب بود، همیشه همین طور شتاب زده و دستپاچه عمل می کنند…

  66. آتبین می‌گوید:

    هم دشمن فقر و بی سوادی بودی
    هم صاحب اخلاق جهادی بودی
    من عاشق چشم های سبزت بودم
    افسوس که احمدی نژادی بودی

  67. سیداحمد می‌گوید:

    عجب شعری!
    😐

  68. فرزاد می‌گوید:

    امیدوارم همونطور که یه بار نوشتید خدا جرات توبه رو بهتون بده آقای قدیانی!
    یا علی مدد

  69. همسنگر می‌گوید:

    سیدجان! جواب ندادیا…

  70. سلام می‌گوید:

    در تجدید نظر در صحت و راستگویی مطلب روزنامه اعتماد همین بس که نوشته:
    این سومین دیدار بین قالیباف و خاتمی بوده! این در حالی است که دو بار گذشته که این خبر را داده از سوی مسئولان شهرداری تکذیب شده بود. یک قسمت مطلب که دروغ باشه چطور میشه به راحتی به بقیه اش اعتماد کرد بعد هم روزنامه اعتماد از این سوابق درخشان کم ندارد.

    ولی دوستان این رفتار خیلی زشت و ناپسند است که بخواهیم اینطور عجولانه قضاوت کنیم حتی اگر آقای قالیباف این دیدار را انجام داده بودند وقتی ما حتی از کوچکترین جزئیات آن خبر نداشته باشیم نباید چنین رفتار غیر اسلامی نشان دهیم!
    یاد داستان ملاقات حضرت عیسی با آن زن بدکاره بیفتید لطفا!
    از این قسم آموزه ها در اسلام کم نداریم.

  71. ف... می‌گوید:

    سلام؛

    برخورد اصلاح طلبان با خانم راستگو مرا یاد برخورد زشت فرقه پایداری با حسین قدیانی انداخت که تفتیش رایش کردند؛ چرا به قایباف رای دادی؟؟!!

  72. ناشناس می‌گوید:

    سلام.
    …………………………

    عصر جمعه است اموات منتظرن، فاتحه…

    یا حق

  73. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    قطعه ۲۶ امشب احتمالا با ۲ متن به روز می شود…

  74. نصر می‌گوید:

    باسلام

    به روزم…

  75. کرم می‌گوید:

    چقدر تو این وبلاگ کامنت چی ها برای هم هندوانه قاچ می کنن…

  76. صبر می‌گوید:

    می خواستم پیام نذارم اما انگاری نمیشه!
    چرا همتون کوته بین هستید!
    چرا دیدار قالیباف را پای حساب دیپلماسی فعال نذارید!
    مگه امام رضا (ع) ولیعهد هارون نشد! مگه ائمه ما با یزید و معاویه، ملاقات نمی کردن؟
    اصلا نمی خوام خاتمی را با اونا مقایسه کنم. که خاتمی هم درون انقلابه!
    در ضمن چه اشکالی داره قدیانی امریکا رفته که اینقدر همتون ناراحتین؟ این همه آدم از طرف دولتا همه جا میرن حالا یه دفعه اش به فرزند شهید این مملکت تعلق بگیره، حسودای ندید بدید!
    اگه راست می گید و اعتراض دارید برید دست بذارید رو اونا که ناحق می خورن! چقد کوته بین هستید… مستر سیداحمد پیامم رو یا کامل بذار یا اصلا نذار. متشکرم!

  77. حمید می‌گوید:

    گفتید ۱۷ شهریور یاد خیابان ۱۷ شهریور افتادم و داغ دلم تازه شد!
    چرای این قضیه رو اگه بگم که سانسور میشه میره پی کارش!

  78. یار دبستانی می‌گوید:

    سلام؛
    یعنی اگر غضنفری هم در عالم سیاست باشه خود سعید جلیلیه…

  79. یوسف می‌گوید:

    سعید جلیلی باید هر وقت با خودش خلوتی داشت از خودش بپرسه:

    ۱: چرا شعور سیاسی نداره؟!
    ۲: چرا بی شعوره؟!

  80. محمد می‌گوید:

    آیا این حسین قدیانی است یا یه آدم دستمال به دست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.