«شورای شهر» یا «شورای شر»؟!

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس ها: علی اکبر بهشتی

قابل پیش بینی بود که هاشمی را به «بهشت» راه ندهند و الحمدلله ندادند. من به ۲ جهت از ابقای محمدباقر قالیباف در سمت شهردار تهران مسرورم. نخست؛ اداره شهر با همان دست فرمان خدمت و مدیریت جهادی. دیگری؛ اگر رقیب قالیباف شهردار می شد، خواننده این یادداشت خرده می گرفت؛ «از رای شورای شهر سوخته، به نقد این نهاد روی آورده!» آری، قصدم از این نوشته، نقدی اساسی بر ماهیت شوراهای شهر و روستاست، صرف نظر از رای مهم دیروز. فی الحال بعید نیست گروه دیگری از مخاطبان -مخاطبان اصولگرا- این نقد را بر متن وارد کنند؛ «وقتی قالیباف ابقا شده، دیگر چه وقت گلایه از شوراهاست؟» من هر چند به اصل «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» واقفم اما اینقدر هست که اگر این «۲ کلمه حرف حساب» را نگویم -و اتفاقا همین امروز نگویم!- نکته ای را ننوشته ام که بابتش هیچ عذری نداشته ام. یاد باد آن امام روشنایی ها، خمینی بت شکن که می گفت: «اهل قلم هم بابت چیزهایی که می نویسند مسئول اند، هم بابت آنچه نمی نویسند».

و اما درباره اصل شوراها، نیز آنچه دیروز در شورای شهر تهران رخ داد، اشاره به نکاتی لازم است؛

یک: دگر بار باید بررسی دقیق کرد که آیا «اثرات مثبت شوراها» بیشتر بوده یا «تبعات منفی شوراها»؟! و اصلا یک سئوال حیاتی تر؛ «اگر شوراهای شهر و روستا نمی بودند، دقیقا چه اختلالی در روند خدمت رسانی بلاد کبیره و صغیره به وجود می آمد؟!»

دو: بر اساس آمار وزارت کشور -و البته شواهد و قرائن موجود- از بدو راه اندازی نهاد شوراها، همواره -به طور میانگین- نزدیک به یک سوم شهرها و روستاها اساسا فاقد شهردار بوده اند! گفت: «از قضا سرکنگبین، صفرا فزود». شوراهایی که به خیال بانیانش آمده بودند بلکه جلوی زد و بند شهردار را بگیرند و عامل کار و خدمت بیشتر شوند، خود عامل فرسایشی ترین زد و بندها، طولانی ترین دعواها، بدترین سهم خواهی ها و بیشترین سیاسی بازی ها شده اند. البته قابل کتمان نیست که گاهی به دلیل تعهد، تخصص و تقوای جمعی بعضی شورانشین ها -افرادی مثل مهندس چمران و دکتر شیبانی- کفه اثرات مثبت بر تبعات منفی سنگینی کرده باشد، اما نکته اینجاست؛ خوب بودن عملکرد فلان شورای شهر یا روستا، بیش از آنکه به اصل نهاد شوراها مربوط باشد، ناظر بر ویژگی های نیکوی بعضی اعضای آن بوده است.

سه: نقل است که رئیس قوه مجریه عصر اصلاحات در اوج دعوای اعضای دوم خردادی شورای اول تهران گفته بود؛ «عجب غلطی کردیم این شوراها را راه انداختیم!» من البته بر خلاف خاتمی، برد این غلط را فقط محدود به اعضای فلان دوره از بهمان شورای شهر نمی دانم و معتقدم؛ «گیرم که شهردار تهران باب میلم باقی مانده باشد اما حکایت شوراها، حکایت همان خشت اولی است که کج بنا نهاده شده و…». حال بیایید به جای «ثریا» برویم یکی از شهرهای جنوبی همین تهران. از بچه های شهرداری آنجا چند وقت پیش می گفت: «ما قبل از بساط شورای شهر، در ساختمان اصلی شهرداری حدود ۶۰ تا کارمند داشتیم. انصافا برای اداره امور شهرداری -و نه شهر- ما همین تعداد نیرو، زیاد بود که کم نبود! اما متاسفانه بعد از راه افتادن شوراها، در هر دوره، تعدادی از اعضای شورا، نفرات خود را با سفارش و تشویق و احیانا تهدید روانه شهرداری می کنند. الان آمار کارمندان شهرداری اینجا از دستم در رفته، از بس در هر دوره زیاد می شود!! این حالا وضع شورای شهر ماست که عاقبت به انتخاب شهردار می رسد، خیلی جاها که زد و بند و سهم خواهی، اساسا مانع انتخاب شهردار می شود!!» و متاسفانه این معضل «معضل مشترک» بسیاری از شوراهاست.

چهار: شما هیچ به تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا توجه داشته اید؟! آیا جز این است که به جای «آدم های این کاره» به مانور اعلام وجود عده ای متمول، سیاسی باز، ورزشکار، بازیگر و… تبدیل شده است؟! و آیا خنده دار نیست که از این جماعت بخواهیم جلوی زد و بند احتمالی شهردار را بگیرند؟! باور کنید یکی می خواهد مانع زد و بند همین حضرات شورای شهر شود!! همه که مهندس چمران و دکتر شیبانی نمی شوند. ای بسا شهر و روستا که مسئولانش واقعا می خواهند خدمت کنند، اما آنچه مانع کار و خدمت است، اتفاقا همین زیاده خواهی اعضای شوراهاست.

پنج: در همین تهران خودمان، مردم به مهندس چمران رای اول را می دهند، اما با سیاسی بازی دولت فراجناحی اعتدال، احمد مسجدجامعی می شود رئیس شورای شهر!! فردی کاملا سیاسی که یک روز با انتخاب خاتمی می شود وزیر فرهنگ، دگر روز با زور هاشمی می شود رئیس شورای شهر!! واقعا چه نسبتی میان مسجدجامعی با کار در شوراها به عنوان اهرم خدمت بیشتر شهرداری وجود دارد؟! هم ایشان چند وقت پیش در حمایت از رقیب قالیباف حرف ها زده بود اما در مقام تخریب شهردار تهران گفته بود؛ «آنکه در سر سودای ریاست جمهوری دارد، به فکر کارهای سیاسی است و به درد شهرداری تهران نمی خورد!» صرف نظر از اینکه چنین جمله ای، چه نسبتی می تواند با برهان و منطق داشته باشد، باید گفت: اولا؛ قالیباف در همین انتخابات ۹۲ نشان داد که اصلا سیاسی نیست -کاش کمی بود!!- و الا به شیخ حسن پاس گل نمی داد! ثانیا؛ آنکه به فکر کارهای سیاسی است و قصد دارد مفهوم خدمت جهادی را قربانی مقوله سیاست بازی کند، اتفاقا و دقیقا همین حرف بی مبنا و خالی از شعور جناب مسجدجامعی را می زند! ثالثا؛ اوج سیاسی بازی و سهم خواهی و منیت و عدول از اعتدال آنجاست که با وجود مهندس چمران، فردی در مایه های مسجدجامعی، به واسطه پیغام و پسغام، بر رای اول مردم تهران بشورد و رئیس شورای شهر شود! رابعا؛ سودای ریاست جمهوری داشتن به قصد خدمت، اصلا هم چیز بدی نیست، آن بد است که خاتمی برای شیخ حسن، سودای وزارت فرهنگ مسجدجامعی داشته باشد، اما خب! آش این سهم خواهی آنقدر شور شود که روحانی هم زیر بار آن نرود، مسجدجامعی را کجا بفرستیم، کجا نفرستیم؛ با زد و بند و تهدید و تطمیع بفرستیمش بر صندلی ریاست شورا که خیلی هم حالا ناراحت نشود!! و دقیقا به همین روند می گویند سیاسی بازی!!

شش: فقط نهادی بی نهاد از جنس شوراهاست که می تواند ظرفیت های پنهان ورزشکارانی در ردیف عباس جدیدی را نمایان کند! من البته بابت افتخارآفرینی های عباس جدیدی در عرصه ورزش از وی ممنونم، اما برادری که بعضا بی خود و نا به جا اسم از همت و باکری و احمدی روشن و دیگر شهدا می بردی و می بری! دیدی عرصه سیاست، نه جولانگه توست؟؟!! شما در این انتخابات در حد «یک پدیده» ظاهر شدی، که نه شیخ پندت می داد و نه پیر مغان می! ز بس که از این ور به آن ور و از آن ور به این ور می افتادی! ما البته پدیده خنده دار اما گریه دار «جدیدیسم» در عرصه سیاست را مدیون شوراهایی هستیم که بیش از خیر، شر دارد، حتی اگر هاشمی را از رفتن به «بهشت» باز دارد.

هفت: و اما فرض کنید که با رای شورا، رقیب قالیباف شهردار تهران می شد. آیا نباید به حال یله بودن این قانون سست و ژله ای افسوس خورد که صلاحیت طرف را برای شوراها رد می کند، اما همان طرف می تواند شهردار شود؟؟!! من خیلی خیلی عذر می خواهم، ولی مع الاسف باید بگویم که این یکی را مقصر خود نظام می دانم و بس! و متاثر از همین قانون های بی قانون و قابل دور زدن است که رئیس قوه اجرا فردی در مایه های جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب می کند و یک جا، هم به ریش قانون می خندد، هم به ریش شهدای فتنه ۸۸ و هم به ریش رنگ شده اعتدال!! آقای روحانی که نه… باید گفت؛ آقای قانون! ما را مسخره کرده ای یا فتنه گران را؟! ما را یا آقازاده ها را؟!

هشت: شایع کرده اند در یک «تقسیم سهم»، از همان اول قرار بوده رئیس شورای شهر، سهم اصلاح طلبان باشد و شهردار، سهم اصول گرایان باقی بماند. من خیلی از صحت و سقم این تقسیم سهم، مطلع نیستم و امیدوارم این شایعه، واقعا شایعه بوده باشد، اما عجالتا یک سئوال یک کلمه ای هم از حضرات اصلاح طلب، هم از عزیزان اصول گرا؛ کیلوییه؟؟!! از این همه سیاست بازی باید به خدا پناه برد. به خود خدا! اول هفته، یکی از هفته نامه ها نوشته بود؛ «روحانی در نظر دارد اگر قالیباف در شهرداری تهران ابقا نشد، از او در ریاست سازمان محیط زیست استفاده کند». عجبا که همین هفته نامه در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از قول نزدیک ترین مشاور رئیس قوه مجریه نوشته بود؛ «یکی از مهمترین نقدهای اساسی ما به قالیباف این است که در اجرای پروژه های عمرانی، اصلا ملاحظه مسائل زیست محیطی را نمی کند»!! علی الظاهر دروغگویان معتدل، کم حافظه تر از سایر دروغ گویان تشریف دارند! کم حافظه تر و سیاسی بازتر!!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

اگر هر کسی نمی تواند و نباید ساکن خیابان بهشت شود، به طریق اولی، هر کسی نباید و نمی تواند عضو شورای شهر شود. با این قانون، و با این وضع شوراها که اغلب به محل جمع شدن دور همی تعدادی بازیگر و ورزشکار و فلان و بهمان تبدیل شده، که نه الفبای خدمت را می فهمند و نه با رموز سیاست آشنایی دارند، آیا حق نداریم در عین مسرت از ابقای قالیباف، شوراها را خطاب قرار دهیم که؛ چو خیرت نیست، شر مرسان؟؟!! پس فردا شهرداری را می بینم که به اتمام پروژه صدر فکر می کند، نیز رئیس شورای شهری که «کلید» را به «کلنگ»، «تغییر دکور» را به «حل معضلات»، «سیاست» را به «مدیریت»، «شلوغ کاری» را به «خدمت»، «دعوی» را به «کار» و «حرافی» را به «حمالی» ترجیح می دهد. شهر شاید «شورای شهر» بخواهد، اما آنچه تا کنون دیده ایم بیشتر به «شورای شر» شبیه است. ما واقعا امیدواریم تاوان بهشت نرفتن هاشمی را، نه مردم پس بدهند، نه خدمت جهادی و الا مجبوریم باز هم گریبان «چاپلوسان آقازاده ها» را بگیریم که ما «میرزابنویس مردم» هستیم، نه «غلام سیاست».

پانوشت: لیاقت بعضی از اعضای شورای شهر، شهرداری در مایه های مسئولان حرم امام است که ۲۴ سال بعد از ارتحال امام، هنوز دارند گنبد و گلدسته و صحن و موزائیک می سازند!! امام عزیز ما سال هاست به ملکوت اعلی رسیده، هنوز حرمش ساخته نشده!! یاد شهید صنیع خانی به خیر. میانگین بگیری، این شهید جهادی در عرض ۴۰ روز بیش از ۲۴ سالِ متولیان، برای حرم امام کار کرده.

جوان/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۲

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

    عجب تیتری!

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    نقدت همیشه منصفانه و عالمانه بوده داداش حسین. چه با حاج باقر، چه بی حاج باقر. و خدا رو شکر که؛ جیب بُرها به بهشت نمی روند!!

  3. چشم انتظار می‌گوید:

    برای هر منصبی، به فراخور بزرگی و اهمیتش، طبیعتا باید افرادی انتخاب بشوند، که حداقل سنخیتی با اون منصب داشته باشند. این که طرف، همه ی آرزوش این باشه که به عنوان منشی، یا هر کوفت دیگه ای، بشینه روبروی اعضای شورای شهر، مثلا با سبیل هاش بازی کنه! یا آرزو داشته باشه، رییس فلان فدراسیون بشه و ۲۰۰ میلیارد تومن بودجه تولید کنه!! و یا این که، شخصی اینقدر برای ریاست شورای شهر، از امدادهای غیبی! و عینی کمک بگیره، تا عقده ی وزارت بر دلش نمونه، باید هم حتی با وجود ریش سپیدان و کارکشته های خدمت، به جای شورای شهر نگران شورای شر باشیم!!

  4. عطشان می‌گوید:

    سلام
    بعد از خرابکاری های آقایون اصولگرا در ریاست جمهوری و رای اعتماد و شورای شهر، گویا این دفعه کمی خون به مغزشان رسید. البته گفتم که کمی وگرنه باید در همان سری اول رای گیری سردار رای میاورد. خطر از بیخ گوشمان رد شد این دفعه…

  5. سیداحمد می‌گوید:

    «اگر شوراهای شهر و روستا نمی بودند، دقیقا چه اختلالی در روند خدمت رسانی بلاد کبیره و صغیره به وجود می آمد؟!»

    واقعا ها!
    بنده هم به طور جد سوال فوق برایم وجود دارد!

  6. parsa می‌گوید:

    بخش مذهبی این سایت رو از دست ندید….
    http://www.gonzo.ir/category/%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C/

  7. سیداحمد می‌گوید:

    “شوراهایی که به خیال بانیانش آمده بودند بلکه جلوی زد و بند شهردار را بگیرند و عامل کار و خدمت بیشتر شوند، خود عامل فرسایشی ترین زد و بندها، طولانی ترین دعواها، بدترین سهم خواهی ها و بیشترین سیاسی بازی ها شده اند.”

    دقیقا همینطور است!
    شهرستان های مختلفی را شخصا بررسی کردم و به عین دیدم که چه وضعیت اسفباری دارد شوراها! میزان باندبازی و سوءاستفاده های مالی در میان شورای شهری ها سر به فلک کشیده…

  8. محمد می‌گوید:

    صلاحیت طرف را برای شوراها رد می کند، اما همان طرف می تواند شهردار شود؟؟!!
    هاشمی برای شورای شهر ثبت نام کرده بود؟

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “قالیباف در همین انتخابات ۹۲ نشان داد که اصلا سیاسی نیست -کاش کمی بود!!- و الا به شیخ حسن پاس گل نمی داد!”

    آی گفتی!

  10. سیداحمد می‌گوید:

    بسیار مطلب درست و به جایی بود!
    بی نهایت سپاس…
    فکر می کنم حرف دل خیلی ها باشد. کلا شورای شهری ها، حقوق می گیرند برای چه کار و خدمت و زحمتی؟!

    تشکر مضاعف بابت بند “هفت”!

  11. سنگربان می‌گوید:

    خیلی زیبا نقد کردید شورا رو… ممنون!
    حرف دل خیلی از کارمندای شهرداری بود…
    این معضلاتی که گفتید تو شهرستانها بیشتره…
    تو رشت، که شورای قبلیش ۹ نفره بود؛ اختلاس کردن و آبروی شهر رو بردن!
    مسخره است شورای شهری که قرار ناظر باشه، خودش اختلاس کنه…
    این دوره که تازه شدن ۱۵ نفر و اکثریت شون هم اصلاح طلبن….
    نیومده تو دو هفته، دو تا سرپرست شهردار عوض شده تا یکی دو هفته دیگه هم باید شهردار انتخاب کنند…
    با این که سال قبل ۴۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شهرداری شدن و هنوز نمی دونن کجا بزارن نیرو ها رو، نور چشمی های شورایی های جدید هم تو راهند…
    بی چاره شرکتی ها که حقوق شونو به خاطر اضافه کاری های نجومی و بی مبنا نمی گیرن!
    تو این چند ماه که شورا منحل شده بود تو رشت، هیچ اتفاقی نیافتاد و اتفاقاً کارها با درد سر کمتری پیش می رفت. مشکلات هم از طریق استانداری پیگیری می شد…
    آخه یه شهرداری مگه چند تا آقا بالاسر می خواد؟ سازمان شهرداری ها، استانداری ها، شورایی ها!!!
    اگر هم قراره شورایی وجود داشته باشه، کارایی شورایی ها باید خیلی بیشتر از این حرفا باشه. و این کارایی رو باید قانون تعریف کنه….

  12. حسین26 می‌گوید:

    ممنون حسین جون متن قشنگی بود و حرف دل ما بود
    و به امید موفقیت های بیشتر برای دکتر قالیباف عزیز

  13. سینا می‌گوید:

    سلام… می خوانیم!

  14. آرش می‌گوید:

    نوشته شما را در جوان آنلاین دیدم. کامنت گذاشتم ولی با توجه به شناختی که از شماها دارم می دونم منتشر نمیشه. لذا اینجا همان کامنت را می گذارم. حداقل خودت بخوانیش…

    مطلب خیلی مفصل بود ولی به شکل “کامنت” خلاصه اش کردم؛

    با سلام
    ۹۹ درصد مطمنئم کامنت من را منتشر نمی کنید با این حال نظر خودم را می نویسم
    با این توضیح که شماره های بنده در جواب بندهای آقای قدیانی آمده

    ۱/ شما اصولا چون به دموکراسی و حاکمیت مردم اعتقاد ندارید لذا دنبال مزایای فراوان حاکمیت شورایی نیستید و فقط منتظر بهانه هستید تا آنرا پیرهن عثمان کرده و انتقادات خود را مطرح کنید.

    ۲/ در همه جای دنیا موفقترین شهردارها منتخب مردم هستند. همین قالیباف و حتی احمدی نژاد عزیزتان محصول شورای شهر تهران هستند. پس اگر عیبی هست باید در جای دیگر جستجو کنید نه در شورا.

    ۳/ این انتقاد شما هر چند به جا ولی در برابر مزایای فراوان شورا نمی توان مستمسکی برای حذف شورا باشد، بلکه می توان با رعایت قانون و شفاف شدن فضا و آزادی مطبوعات و… جلوی این انحرافات را گرفت، نه آنکه کل شورا را زیر سوال برد!

    ۴/ اولا آدم های “این کاره” را کل یک شهر تعیین می کنند، نه جنابعالی. ثانیا هم فکران شما آدم های این کاره را رد صلاحیت می کنند پس تیغ را به سمت دیگر بگیر! ضمن اینکه این شما بودید که پای ورزشکاران و بازیگران و… را به شورا باز کردید. حال چه شد که یک باره انتقاداتتان گل کرد؟ و دست آخر اینکه شهر به فضای ورزشی و فرهنگی و اجتماعی و… نیازمند است؛ قرار نیست که چمران را ضربدر ۳۱ بکنید تا شما راضی شوید!

    ۵/ اینجا دیگر حس ناسیونالیستی حزبی شما خودش را عریان کرده و مثلا آقای چمران شده آخر هوشمندی و درایت مردم و انتخاب مسجد جامعی شده آخر سیاسی بازی و… در تحلیل کارشناسی نگاه حزبی چشم انسان را می بندد!
    ۶/ دقیقا منویات درونی خود را در این بند نشان دادی. شما از انتخابات ناراحت هستی چرا که ممکن است و فقط ممکن هست که شخصی انتخاب شود که مد نظر شما و باند شما نباشد. به قول خودت “حتی اگر قالیباف را به بهشت بفرستند و دشمن شما را از بهشت باز دارند، باز هم این خطر بود که مثلا هاشمی انتخاب شود!

    ۷/ ارجاع به بند قبلی
    ۸/ نتیجه اینکه شما طی این چند روز و بعد از انتخاب مسجد جامعی، لحظات سخت و نفسگیری را گذراندی و ترس از اینکه مبادا قالیباف _که البته زیاد هم به دیدگاه شما نزدیک نیست ولی از ترس بدتر! به بد پناه آوردی_ انتخاب نشود، به این نتیجه رسیدی که حالا این چه کاریه؟ خب توسط دوستان یکی را منصوب کنیم و خیالمون را راحت کنیم…

  15. کاوه می‌گوید:

    شما که قبلا منتقد قالیباف بودی و وی را متهم به پشت پا زدن به آرمان ها می دانستی……

  16. نسیم می‌گوید:

    نمی دونم این خاندان کی قراره دست از سر این کشور و این مردم بردارن؟!؟! پدر میره پسر میاد!!! پسر میره دختر میاد!!! دختر میره…

  17. چشم انتظار می‌گوید:

    یادی هم کنیم از دکتر کدخدایی، که از مجلس اصولگرا، بعنوان “سخنگوی شورای نگهبان” رأی نیاورد!!!

  18. به جای امیر می‌گوید:

    گُل (گفت و شنود)

    گفت: دیروز اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا قالیباف را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.
    گفتم: اما، بعد از اولین رای‌گیری و انتخاب قالیباف، برای بار دوم هم رای گرفتند و در رای‌گیری بعدی هم قالیباف انتخاب شد.
    گفت: چرا با وجود آن که می‌دانستند اگر ده بار دیگر هم رای بگیرند قالیباف شهردار می‌شود، باز هم رای‌گیری را تجدید کردند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! دچار توهم بودند! می‌گویند تلویزیون چند بار گل معروف خداداد عزیزی به استرالیا را با حرکت آهسته نشان می‌داد، یکی از بینندگان به ضرغامی زنگ زد و با عصبانیت گفت؛ حالا آنقدر نشان بده تا دروازه‌بان استرالیا توپ را بگیرد! خب، بسه دیگه! چقدر نشون میدی؟!

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    کیلوییه؟؟!!

    برای این سئوال شما، چقدر باید آسمون ریسمون کنند، تا شاید جواب در خور، پیدا بشه!؟

  20. سیداحمد می‌گوید:

    بنده خدا آیت الله جنتی (که انشالله خیلی از آقایون پیش مرگ ایشون بشن) وقتی به نحوه تایید صلاحیت کاندید شوراها اعتراض کردند، علی لاریجانی رگ گردنش کلفت شد و در مقابل آقای جنتی قد علم کرد که چرا این حرف را می زنید و ما در انتخاب کاندیدهای شورا، شدید دقت کردیم.
    واقعا حرف درستی زده بودند آقای جنتی.
    نماینده های مجلسی که وقتی خرشان از پل می گذرد، پوست می اندازند؛ روی چه حسابی شده اند مسئول بررسی صلاحیت شورای شهری ها!
    رسما با باند بازی و سیاسی بازی و زد و بند مالی، خیلی از شورایی ها را تایید کردند!

    خدا بداند و خائنین به ملت… چه طور سر راحت بر زمین می گذارند، من نمی دانم!

    البته بخش مهمی از آنچه می کشیم، بیش از هر چیز از دست محمودخان احمدی نژاد و سعیدخان جلیلی است!!!

  21. سیداحمد می‌گوید:

    تعارف که نداریم؛ از نظر بعضی ها دقیقا کیلوئیه!

  22. صاعقه گمنام می‌گوید:

    گل گفتی داداش…گلِ گل…توی دروازه!
    آخ که توی شهر ما هم هنوز سر کار نیومده یه بلوایی سر انتخاب شهردار راه انداختند با بی تدبیری و سهم خواهی و… این شورای شهر تا جایی که امام جمعه پیام داد یه خورده بس کنید فعلا… اینا تو جلسه اول شورا قهر کردن و افتادن به گیس و گیس کشی و اینجور مسائل خلاصه یه وضعی!

  23. زهرا :) می‌گوید:

    محسن هاشمی: از کسانی که به من رای دادن تشکر می کنم و از کسانی هم که رای ندادن “به صورت ویژه” تشکر خواهم کرد.

    اولا: آره جون عمه ات!!
    دوما: یعنی برا اون بیچاره ها چه خوابی دیده؟! که فعل آینده به کار برده!! تازه اونم به صورت ویژه!

  24. سیداحمد می‌گوید:

    “آقای هاشمی! نامه سرگشاده را هم شما ننوشته بودید… کار شیطونه بود!!”

    متنی طنز و جدی به قلم حضرت آیت الله حسین قدیانی دامت برکاته 🙂
    فردا در قطعه مقدس ۲۶

  25. باقر می‌گوید:

    شورایی که مردم تهران اکثرا به لیست اصولگراها رای میدن بعد یه هو به حول و قوه اعضای علی البدل؛ جمعیت خالص اصولگرایی میشه ۱۶ نفر، عین دموکراسی است!!!!!!!!!!!! یعنی؛ عین خود دموکراسی که حسین رضا زاده به اسم حامی قالیباف میره بعد دور اول به محسن هاشمی رای میده، دور دوم با خط خوردگی به قالیباف!!!!!!
    یعنی عین دموکراسی اینه که؛ ۹۲ درصد تهرانی ها با شهردار شدن قالیباف تو تهران موافق هستن اون وقت نزدیک به ۶۰ درصد شورای شهری ها به قالیباف رای میدن!
    آقا جان این یعنی پیچوندن دموکراسی 🙂 از طریق ملحقات دموکراسی 🙁
    واعجـــــــــــــــبــــــــــــــــا!!!!!!!!!!!!!

  26. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    منصفانه و عالی.
    دقیقا همین است که گفتید و نوشتید.
    فجیع است وضعیت شوراها خصوصا در شهرستان ها.
    شما خدا را شکر کنید که یک چمران، شیبانی دارید. ما به کجا پناه ببریم از دست شورای شهری که نصفشان، چند میلیارد از شهردار پول گرفتند تا تبلیغات کنند و رای بیاورند و بعدش همین جناب شهردار را مجددا به عنوان شهردار انتخاب کنند؟!
    ما دادمان را نزد کدام مسئول ببریم از دست شورای شهری هایی که مشکلات اخلاقی و مالی شان ثابت شده ولی انگار نه انگار…

  27. یک استکان چای داغ! می‌گوید:

    آفرین داداش حسین عزیز… یعنی حضرت آیت الله قدیانی! خیلی خوب.
    خدا رو شکر که شما هستید و می نویسید و الا ما دق می کردیم.
    الان لااقل دلمون خوشه که شما هستید و حرف ما رو می زنید. حتما به گوش اونهایی که باید بشنون، می رسه.

  28. هم نفس می‌گوید:

    “لیاقت بعضی از اعضای شورای شهر، شهرداری در مایه های مسئولان حرم امام است که ۲۴ سال بعد از ارتحال امام، هنوز دارند گنبد و گلدسته و صحن و موزائیک می سازند!! امام عزیز ما سال هاست به ملکوت اعلی رسیده، هنوز حرمش ساخته نشده!!”

    واقعا!

  29. یک اصلاح طلب تمام عیار می‌گوید:

    آقای قدیانی سلام. اینجانب یک اصلاح طلب دو آتشه و تمام عیار هستم. طرفدار سرسخت سیدمحمد خاتمی، و عزیزان اصلاح طلب هستم. اما یه تازگی در نوشته های شما اعتدال و منطق را مشاهده میکنم. الان نوشته شما را در مورد انتخاب شهردار تهران خواندم. آقای قدیانی به شما به خاطر نوشته های معتدل و با انصاف و متین تبریک می گویم. انشاالله که نوشته های شما در باب انتقادهای سازنده از جریان رقیبتان یعنی اصلاح طلبان برای شهر تهران و کشور مثمر ثمر باشد. اصلاحات همواره به نقد و انتقاد سازنده احتیاج دارد. نوشته های شما انسان را به فکر فرو می برد و گاها باعث می شود اینجانب که اصلاح طلب هستم مقداری اصولگراتر رفتارم را تغییر دهم. با آرزوی توفیق الهی برای شما و همه ملت ایران.
    “یک اصلاح طلب تمام عیار”

  30. z.d.9 می‌گوید:

    سلام؛ تبریک بابت پیروزی حق (قالیباف) بر باطل (هاشمی)
    اگه دکتر جلیلی رییس جمهور می شد اینقدر خوشحال نمی شدم که دکتر قالیباف شهردار شد.
    شکست هاشمی و تو آمپاس شدید رفتن بچه هاش بهترین خبرای زندگی منن.
    ان شاءالله ۴ سال دیگه سنگر ریاست جمهوری رو فتح می کنیم.

  31. چشم انتظار می‌گوید:

    سید احمد!
    گل گفتی:

    البته بخش مهمی از آنچه می کشیم، بیش از هر چیز از دست محمودخان احمدی نژاد و سعیدخان جلیلی است!!!

  32. ابوالفضل می‌گوید:

    سید احمد همچنان در جهل خود دارد می سوزد!
    این نظر را گذاشتم که سید احمد بخواند و تایید نکند.
    بابت شهرداری ما خوشحالیم که کافری مثل محسن هاشمی رای نیاورد.
    اما بین روحانی و قالیباف البته روحانی برای ما اصولگراها بهتر است از مدیریت یک تکنوکرات اصولگرا و ساکت فتنه.
    سعید جلیلی هم بابت تبلیغات ضعیفش (البته منظورم تبلیغات خیابانی نیست) رای نیاورد و ما چوب پس لرزه های احمدی نژاد را خوردیم.

  33. مجنون می‌گوید:

    ممنون از مطلب به جا!
    واقعا این معضل در شورای شهر شهرستان ها خیلی حادتر از تهرانه…

  34. majid می‌گوید:

    سلام! متن خوبی بود. تشکر…
    دو تا نکته: اول اینکه خیلی کمرنگ شدی در دولت اعتدال!! نکنه معتدل شدی!!؟؟!

    دو: عکس های ورزشی بابا اکبر رو هر از چندی(البته بیشتر) توی وبلاگ بذار.

  35. kosar می‌گوید:

    با سلام… با اینکه هر روز به شما سر می زنم و از نوشته هایتان استفاده می کنم ولی این بار حیفم آمد چیزی ننویسم! واقعاً دم شما گرم… اگر یک حرف حساب در این چند مدت شنیده باشم همین نوشته های زیبای امروز شما است. اگر کسی بخواهد تکذیب کند و یا قبول نداشته باشد مانند کسی است که ساعت ۱۲ ظهر بگوید الان شب است! البته فقط یک خوبی شورا داشت آنهم عدم وجود افراد بیکار برای نزدیکان دور و نزدیک اعضای شورای هر شهر می باشد!!

  36. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    خیلی خوب از شوراهای شهر نوشتید.

    شوراهای شهر قبلی ما هم کلی گند بالا آوردند…
    انشاالله این جدیدی ها خوب باشند.

  37. binam می‌گوید:

    سلام؛
    کاش کسی به نظرای من و شما اهمیت می داد… کسی که دستش می رسه کاری کنه… اصلا به نظر من تو شورای شهر باید از هر منطقه یکی انتخاب بشه یعنی هر کسی تو هر منطقه و محله ای که هست به آدمای همون محل رای بده… آدمی که مطمئن و معتمد و باسواده و درد مردم اون منطقه رو می فهمه… آخه چه جوری کسی که تو الهیه و فرمانیه زندگی می کنه می فهمه مردم جنوب شهر چه مشکلاتی دارن؟ ضمن اینکه نباید بذارن طرف بعد انتخاب اثاث کشی کنه به شمال شهر… تازه اینجوری احتمال سیاسی بازی و… هم خیلی کمتره…

  38. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    چو خیرت نیست…
    شهر شاید «شورای شر» بخواهد…
    آنچه بیشتر به «شورای بدون شرح (!)» شبیه است…
    حکایت همان خشت اولی است که کج بنا نهاده شده و به جای ثریا…

  39. سوال می‌گوید:

    شنیدیم که هاشمی عزم استانداری دارد؟ درست است؟

  40. سلام دوستان؛
    میهمانید در http://www.hodhodesobh.blogfa.com
    با “عمار” به روزم.
    منتظر نظراتتان هستم!
    یاعلی

  41. ف. طباطبایی می‌گوید:

    ممنون آقای قدیانی.
    این متن شما درد دل خیلی هاست. لااقل چیزی که من دارم به چشمم در شهرم و شهرهای اطراف می بینم، بیانگر حقانیت متن شماست.
    کاش کسی یک فکر اساسی به حال این قضیه بکنه. شورا بیشتر از اینکه باعث قانونمندی بشه، مسبب بی قانونی و شلوغ کاری شده. شلوغ کاری ها و هزینه های بی فایده!!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    “آفرین! حالا شد عمل به تکلیف!”

    تا ساعاتی دیگر در قطعه ۲۶

  43. اخوان می‌گوید:

    نمی دانم چرا صرف داشتن اسم هاشمی فشار خون شما را بالا می برد. تا این جا هر چه مطلب که نوشتید بوی بغض و غرض می دهد. فکر نمی کنم شما هم در عالم درون خود بتوانید خدمات هاشمی ها را انکار کنید. شما که با فضای مجازی آشنا هستید زحمت بکشید مقداری گشت و گذار بکنید. نمی دانم شما جبهه رفتید یا فقط علاقه داشتید و صرف بسیجی بودن (البته من هم بسیجی ام سوء تفاهم نشود) احساس مالکیت این مرز و بوم و مایحتوی آن را دارید و از آدم و عالم طلبکارید، صرف این که هاشمی ها با شما هم عقیده و مرام نیستند. انصاف بدهید آن ها هم مال این مملکتند و حق زندگی و اظهار نظر دارند دارند اگر نه از شما بیشتر حاقل به اندازه ی شما.

  44. نسیم می‌گوید:

    سوال؛
    اون هاشمی این هاشمی ای که شما فکر می کنید نیست. سید حسین هاشمی هست که شده استاندار جدید تهران ولی خوب ایشون هم اصلاح طلبه…

  45. زهرا می‌گوید:

    آقای آرش خان! لطفا احمدی نژاد ما رو قاطی سیاسی بازهای اصولگرا و اصلاح طلب نکن.
    اصلاح طلب و اصولگرا سر و ته یک کرباسن.

  46. سیداحمد می‌گوید:

    صاعقه گمنام؛

    عجب لینکی گذاشتی… ممنون!

  47. مسعودساس می‌گوید:

    یا شوراى شر!

  48. مسعودساس می‌گوید:

    ابوالفضل!
    “اما بین روحانی و قالیباف البته روحانی برای ما اصولگراها بهتر است از مدیریت یک تکنوکرات اصولگرا و ساکت فتنه.”

    خلایق هر چه لایق
    امان از دست جهالت شماها!

  49. سیداحمد می‌گوید:

    انا لله و انا الیه الراجعون

    مادر سردار دلاورمان، حاج قاسم سلیمانی عزیز به رحمت خدا رفتند.
    فاتحه ای نثار روحشان کنیم.
    رحمت خدا بر آن مادر که در دامانش حاج قاسم عزیزمان را پرورش داد…

  50. ناشناس می‌گوید:

    آقای اخوان؛
    با اجازه ی شما آقای آریا هم مال همین مملکتند، مهدی هاشمی هم همین طور، اتفاقا رضا پهلوی هم مال همین مملکت است، ما از کسی که انقلاب را مدیون خود و ارث پدری خود می داند بغض و کینه داریم، ما از کسی که چون برای انقلاب زحمت کشیده حالا خودش و خانواده اش را محق در دست اندازی در همه جای مملکت می داند بغض و کینه داریم، از کسی که خود را مادر انقلاب می داند، از کسی که……….

  51. میکشی مرا حسین می‌گوید:

    انا لله وانا الیه راجعون…

  52. میکشی مرا حسین می‌گوید:

    اول هفته، یکی از هفته نامه ها نوشته بود؛ «روحانی در نظر دارد اگر قالیباف در شهرداری تهران ابقا نشد، از او در ریاست سازمان محیط زیست استفاده کند». عجبا که همین هفته نامه در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از قول نزدیک ترین مشاور رئیس قوه مجریه نوشته بود؛ «یکی از مهمترین نقدهای اساسی ما به قالیباف این است که در اجرای پروژه های عمرانی، اصلا ملاحظه مسائل زیست محیطی را نمی کند»!! علی الظاهر دروغگویان معتدل، کم حافظه تر از سایر دروغ گویان تشریف دارند! کم حافظه تر و سیاسی بازتر!!
    ……………………………
    خندیدیم!

  53. قالیباف می‌گوید:

    یاد آوری چند نکته به شهردار تهران + اولین انتشار عکسهای قالیباف و شهید شاطری در لبنان

    http://nouri1.ir/post/193

  54. به جای امیر می‌گوید:

    کوچیک شما! (گفت و شنود)

    گفت: رئیس شورای شهر به یکی از اعضای این شورا گفته است خائن!
    گفتم: چرا؟!… یعنی در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ شرکت داشته است؟!
    گفت: نه بابا!
    گفتم: پس حتماً به خاطر اینکه از کمک مالی ملک‌عبدالله سعودی سهم گرفته! یا روز قدس سال ۸۸ به نفع اسرائیل شعار داده! یا مسجد آتش زده! یا شریک جرم فتنه‌گران در وطن‌فروشی و آدم‌کشی و پاره کردن عکس امام(ره) و اهانت به عاشورا و دهها جنایت دیگر بوده؟!
    گفت: ای عوام! این جنایت‌ها را که خود مدعیان اصلاحات مرتکب شده بودند.
    گفتم: پس چرا مسجدجامعی به ایشان گفته است خائن؟!
    گفت: برای این که در انتخاب شهردار تهران به قالیباف رأی داده بود.
    گفتم: تازه این اول اعتدال است!… آدم خیلی چاق و فربه‌ای در صندلی عقب تاکسی نشسته بود. شخص دیگری که کنار او نشسته و از فشار مچاله شده بود از او پرسید؛ ببخشید! اسم شما چیه؟! یارو جواب داد؛ کوچیک شما بهرام! و طرف گفت خدا را هزار مرتبه شکر! بزرگ بشی چی میشی؟!

  55. بنده می‌گوید:

    آقای ساس؛
    از علامات جهل این است که به بقیه اهانت کنی.
    مودبانه نوشتن و حرف زدن را از بزرگان دین مان یاد بگیریم.

  56. اینجا آبادان می‌گوید:

    «الهه راستگو» و «احمد دنیامالی» دو چهره ای بودند که با لیست اصلاحات وارد شورای شهر شدند ولی در مرحله آخر رای گیری برای انتخاب شهردار، رای خود را به قالیباف دادند. اما همان رای الهه راستگو به قالیباف کافی بود تا موج حمله به وی آغاز شود.
    .
    .
    .
    اما ‘خطای غیرقابل گذشت’ خانم راستگو که سابقه سال‌ها همکاری و تلاش وی را از یاد دوستان اصلاح‌طلبش برد، چه بود؟ “رای سفید” در جلسه انتخاب شهردار پایتخت.
    .
    .
    .
    حزب اسلامی کار در حالی اخراج الهه راستگو را مطرح کرد که در مرامنامه حزب اسلامی کار هدف «برقراری عدالت اجتماعی» و «توسعه مشارکت سیاسی و اجتماعی» عنوان شده و بر نفی هرگونه استثماری تاکید شده است.
    .
    .
    .
    عجب مرامی دارن اینا دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به خودشون هم رحم نمی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حتی اگر جرمت فقط رای سفید دادن باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    .
    .
    .
    با انتشار خبر اخراج الهه راستگو از حزب کار، گویا رای غیر سیاسی و انتخاب محمد باقر قالیباف برای اصلاح طلبان آنقدر سنگین تمام شده است که فردی با سابقه روشن اصلاح طلبی را به دلیل رای غیر سیاسی اخراج می کنند.

  57. اینجا آبادان می‌گوید:

    مرامنامه حزب اسلامی کار:

    ۱-برقراری عدالت اجتماعی
    ۲-توسعه مشارکت سیاسی و اجتماعی

    خنده داره

  58. دیو می‌گوید:

    واقعا شورای شره…

  59. شهید می‌گوید:

    هدیه به مادر شهید مهدی عزیزی
    http://fajrenoor.blogfa.com/post-89.aspx

  60. سمیه می‌گوید:

    سلام………………

  61. ناشناس می‌گوید:

    هنوز تو بهت ۲۴ خردادی برادر…

  62. واقعیت می‌گوید:

    سکوت…

  63. لبیک یا حسین می‌گوید:

    دیروز برای فاتحه مادر بزرگم تهران بودیم، در مسیر برگشت حدود ساعت ۱۰ دقیقه به ۱۱ درست در ۲۰۰ متری آتش سوزی مهیبی متوقف شدیم.
    اینکه جمعیت ۲ مینی بوس ما با آنهایی که زنده زنده سوختند برای خدا چه فرقی داشت را نمی دانم، فقط می دانم زمان خوبی بود برای توبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    طبق روایات مرگ بدین شکل اجر شهید را در خود دارد اما ما بیشتر می اندیشیدیم به:
    “بدلنهم جلودا غیرها لیذوقوالعذاب”

  64. لبیک یا حسین می‌گوید:

    تبریک به محمد باقر قالیباف میگم؛ انشاالله موفق باشند.

  65. اکبری می‌گوید:

    سلام.
    حالا به شیخ حسن پاس گل نمی داد! به نظر شما این پاس گل قابل تشویق است؟؟؟!
    درباره اینکه ایشون بعد انتخاب با سید محمد خاتمی دیدار داشتن نظرتون چیه؟ به نظرتون روسیاهی افرادی مثل سید محمد و خیانتهاشون به این نظام بر آقای شهردار مبین نشده؟؟؟!

  66. اکبری می‌گوید:

    راستی نظرتون راجع به شعار ایشون چیه توسعه اجتماعی انسان محور؟!! به نظرتون این انسان محور با خدا محور عوض بشه برای جامعه اسلامی لازم تر نیست. اینهمه مشکل که ما با اومانیستها داریم بس نیست.

  67. اکبری می‌گوید:

    البته بگم من با انتخاب ایشون نسبت به رقیبشون موافق ترم ها. بین بد و بدتر انتخاب بد بهتر بود. با وجود همین دو گزینه آدم میمونه دانشگاههای بعد انقلاب که اینهمه افتخار می کنیم به افزایش تعداد شون و تعداد دانشجوها به نسبت قبل انقلاب دارن چیکار می کنن که دو تا گزینه اضافه تر برای شهرداری نداریم. یا آقایون شورای شهر نمی شناسن یا عادت کردن به جای جستجوی آدم های توانمند ناشناخته از گزینه های دم دستی و شناخته شده ولو سابقه جالبی هم نداشته باشن استفاده کنن. هر کدوم از این دو حالت که باشه وا اسفا…

  68. اینجا آبادان می‌گوید:

    به گزارش فرهنگ نیوز، الهه راستگو در نطق پیش از دستور خود توضیحاتی در مورد عملکردش در جلسه انتخاب شهردار ارائه کرد و صراحتا گفت که به قالیباف رای داده است.

    در هنگام صحبت های راستگو دانشور و مختاباد از جلسه خارج شدند و تعدادی از خبرنگاران اصلاح طلب نیز به دنبال دانشور رفتند.

    دانشور در جمع خبرنگاران گفت که راستگو در جمع فراکسیون اصلاح طلبان به قرآن قسم خورده بود که به هاشمی رای می دهد.

    وی ادامه داد: این کار راستگو بی اخلاقی بود که به قالیباف رای داد.

    وی اضافه کرد: درباره فعالیت اقتصادی برادران راستگو در شهرداری تحقیق می کنیم.

  69. mojtaba2022 می‌گوید:

    با سلام؛
    اینو باید به شما گفت که وقتی قالیباف رییس جمهور نشد، سنگ شورای شهرو به سیته زدی از اینکه اصولگران.
    اصولگرایی شون رو هم دیدیم!

  70. باقر می‌گوید:

    داش حسین این … نیوزی ها به جای اینکه از فضا به وجود آمده برای اتحاد هر چه بیشتر اصولگرایان استفاده کنند؛ تیتر زدن:

    (سکوت دفتر شهرداری تهران درباره خبر دیدار قالیباف با خاتمی
    روزنامه اعتماد: قالیباف روز دوشنبه برای سومین بار به دیدار خاتمی رفت!)

    دریغا شعور، شعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــور…

  71. الهه می‌گوید:

    واقعا اصول گراها هر لحظه دارن بیشتر ما رو سورپرایز می کنند؛ آقای چمران رو با او سابقه کنار گذاشتن و این جناب رو جایگزین کردن.
    دقت کردید جناب استوانه چه جون گرفتن!!!!!!!

  72. ستاره خرازی می‌گوید:

    هر چند که بعضی از خط ها رو که می خونم می گم آخ آخ به زودی اینجا یه اتفاقی براش میوفته و چطور نیوفتاده جای تعجبه!
    اما……
    می خواستم تازه الان بیام راجع به “دشمن قابل احترام” یه چی بنویسما.
    کجاست……

  73. علیرضا می‌گوید:

    به به!
    جناب دکتر سردار خلبان شهردار آقای قالیباف با یکی از سران عزیز فتنه ملاقات نموده اند… چشم ما روشن!

  74. به جای امیر می‌گوید:

    سیاه و سفید (گفت و شنود)

    گفت: مگه اوباما نمی‌گفت که همه کشورهای اروپایی با حمله آمریکا به سوریه موافق هستند؟!
    گفتم: البته که می‌گفت.
    گفت: پس چرا دست آخر فقط آمریکا ماند و اسرائیل و آل سعود و قطر و بقیه با حمله مخالفت کردند؟! یعنی منظورش از همه دولت‌ها همین چند تا اجق وجق بود؟!
    گفتم: خبرنگاری از مدیر یک گاوداری پرسید؛ به گاوها چه غذایی می‌دهی؟ مدیر گاوداری گفت؛ گاوهای سیاه یا سفید؟ خبرنگار گفت؛ گاوهای سفید! و مدیر گفت؛ به آنها علف می‌دهیم. پرسید؛ به گاوهای سیاه چی؟ گفت؛ به آنها هم علف می‌دهیم. خبرنگار گفت؛ چرا جواب نژادپرستانه می‌دهی؟ مدیر گاوداری گفت؛ آخه گاوهای سفید مال خودم هستند. خبرنگار گفت؛ چرا از اول نگفتی؟ خب! حالا بگو گاوهای سیاه مال کیه؟ و یارو گفت؛ گاوهای سیاه هم مال خودمه!

  75. باقر می‌گوید:

    چشم همه ی ….. ها روشن تر

    تو به روزنامه اعتماد اعتماد داری آقای علیرضا؟؟؟؟

  76. ناشناس می‌گوید:

    خاطرات کوتاه از “مرد هزار سنگر”/ شهید صنیع خانی

    http://navideshahed.com/fa/index.php?Page=definitionnews&UID=314454

  77. همسنگر می‌گوید:

    در مورد ملاقات آقاى قالیباف، روشنگرى حضرتعالى موجب ترضیه خاطر عزیزان هوادارشون میشه…!

  78. چشم انتظار می‌گوید:

    انشاءالله، راهی سفر کربلایم. از همه ی دوستان، بخصوص “داداش حسین” عزیز و “سید احمد” بزرگوار، حلالیت می طلبم. اگه لایق بودم، دعاگویتان خواهم بود.
    این شعر رو هم، پیشکش می کنم به همه ی اونهایی که، این بیت زیبا ذکر لبشونه: (بر مشامم می رسد، هر لحظه بوی کربلا/ بر دلم ترسم بماند، آرزوی کربلا)
    ——————————————————————————-
    “بر مشامم” بوی عطر آشنا، آیــد زِدور
    ذره ای از خاک آن، درمان کند چشمان کور

    “می رسد” آهنگ محزون و صدای ناله ها
    از درون خیــــمه و، پــژمردن آلالــــه ها

    “هر” که دارد در سرش، سودا و عشق کربلا
    حاجتش در دل بگوید؛ با لب و تشت طلا!

    “لحظه” لحظه، آن به آن، ساعت به ساعت، هر نفس
    مرغ دل را یاد ده، آداب پرواز از قفس!

    “بوی” آتش، بوی خون، فریاد و بانگِ العطش
    قلب زینب را شکست و، خم نموده قامتش

    “کربلا” در کربلا، می ماند اگر زینب نبود
    کربلا، مدیون آن صبر است و آن، پای کبود!

    “بر دلم” گویا، براتِ کربلا افتاده است
    لطفِ آن ساقیِ دشت نینوا، افتاده است

    “ترسم” از تاریکیِ قبر و فشارش، یا حسین (ع)
    خوش به حال آنکه افتد با تو کارش، یا حسین (ع)

    “بماند” محرمانه پیشتان، اسرار من!
    ای تو آرام دل و ای سر جدا، خونین بدن

    “آرزوی” دیدن روی عزیزِ فاطِمه (س)
    بر تمام دردهامان، می نویسد” خاتِمه!!

    “کربلا”! قسمت نما، یکبار با “داداش حسین”
    یک سفر با بچه های قطعه، پابوس حسین (ع)

    انشاءالله. التماس دعا…

  79. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار عزیز؛

    نمی دانم چه بگویم… به لیاقتت غبطه می خورم!
    فقط ملتمسانه و با چشم خیس می گویم… سلام ما را هم به اربابمان برسان…
    سفرت به خیر…

  80. سیداحمد می‌گوید:

    “دامی که افراطیون معتدل برای نماد همت جهادی پهن کرده اند”

    متن بسیار مهمی از حسین قدیانی امروز در وبلاگ قطعه ۲۶

  81. سیداحمد می‌گوید:

    قابل توجه بعضی دوستان همچنان نفهم پایداری چی که خدا ما را از شر کج فهمی ایشان نجات دهد (بلند بگویید آمین!)

    شایعه دیدار قالیباف و خاتمی، ساخته و پرداخته یکی از روزنامه های زنجیره ای بود که امروز توسط یکی از سایت های معتبر (احتمالا تسنیم) تکذیب خواهد شد.

    و اما، ادامه دادن این شایعه و نقل مکرر آن و بازی در زمین اهداف شوم و تفرقه افکنانه زنجیره ای ها، آیا معنایی جز نادانی بعضی دوستان پایداری چی دارد؟؟؟!!!

    ما در شوراها توانستیم به مدد آن همه خدمت و کار و سابقه قالیباف و البته به کمک وحدت و تیزهوشی، بر هاشمی و خاتمی غلبه کنیم؛ این غلبه آنقدر مهم بود که زنجیره ای ها به جلز و ولز افتاده اند و برای جبران سوزش شان، به صرافت شایعه پراکنی افتاده اند.

    حال عده ای به جای تمدید شیرینی و حلاوت این پیروزی در کام جریان اصولگرا، همان خط شایعه پراکنان را ادامه می دهند!!!! و این متاسفانه عینا حماقت است.

    به جای اینکه از قالیباف ممنون باشند که با کمک ظرفیت های متعددش توانست زهر باخت ۲۴ خرداد اصولگرایان را کم کند، و شهرداری را برای جریان اصولگرایی نگه دارد، باز هم کینه ورزی می کنند و حماقت و…

    ایها اینقدر نفهمند که حتی می گویند؛ چرا قالیباف بعد از جلسه شورا، با محسن هاشمی مصافحه کرد؟؟؟!!! نه پس، یکی می خواباند توی گوشش!!!! یا مهر پرت می کرد سمتش!!!!

    واقعا که جمله “اگر مومن… و اگر حزب اللهی” رهبر، یعنی این جماعت، نه مومن اند و نه حزب اللهی، بلکه رسما به … گفته اند زکی!!!!

    کسانی که همچنان ادامه دهنده نقشه و خط زنجیره ای ها هستند، حقا که حق شان همین متن است؛

    http://www.ghadiany.ir/1392/19524

    خود زنجیره ای ها می گویند؛ “دیدار قالیباف با خاتمی”، آن وقت سایت … و وبلاگ … تیتر می زنه؛ “قالیباف برای دستبوسی نزد خاتمی رفت”!!!! یکی هم همین رو کامنت می کنه توی قطعه ۲۶!!!!

  82. مصطفی حسین نژاد می‌گوید:

    سلام دوست عزیز؛
    وبلاگتون خیلی عالیه…
    از شما می خواهم به وبلاگ های ما هم سری بزنید.
    راستی نظر یادتان نرود!
    http://deldadeganhoseini.blogfa.com
    http://kharmaneandisheh.blogfa.com

  83. چای پولکی می‌گوید:

    سلام. تحویل بگیرید آقایان خیلی بابصیرت!

    روزنامه اعتماد: قالیباف، دوشنبه برای سومین‌بار به دیدار خاتمی رفت!

  84. سنگربان می‌گوید:

    ممنون مبصر …
    امروز تو …نیوز خوندم تعجب کردم!
    این لینک رو گذاشتید داغ دلمون تازه شد…

  85. سیده زینب موسوی می‌گوید:

    با سلام؛
    لطفا لینکمان کنید!

    http://www.nazirnews.com

    با تشکر

  86. سلام می‌گوید:

    اول: هزار تا تبریک به آقای قالیباف
    دوم: متنتون عالی بود
    سوم: وقتی رفتار این اصلاح طلب ها رو با خانم راستگو دیدم یاد وقتی افتادم که بعضی ها به آقای قالیباف خرده گرفتن که روسای ستاد شما در انتخابات به روحانی رای دادند ایشان گفتند به حجت شرعی خود عمل کردند. گفته بودم اگر به این نتیجه رسیدند که کسی از من بهتر است به او رای دهند… بعضی ها یاد بگیرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.