روشنفکران؛ ستون پنجم تحریم!

واقعا حق با رهبر انقلاب است؛ «بیمار به دنیا آمده جریان روشنفکری در کشور ما». بیمار به دنیا آمده، بیمار زندگی می کند و بیمار می میرد.

چند وقت پیش گروهی از روشنفکران، نامه ای به اوباما دادند و از او خواستند که تحریم را بردارد. البته کمی تا قستمی با خواهش و التماس! ماجرا از درخواست مغز متفکر اصلاحات شروع شد. حجاریان طی نامه ای از روشنفکران خواست؛ ولو یک بار که شده، با غم و درد مردم همدردی کنند و به جای عافیت طلبی، نامه ای به اوباما در زمینه تحریم بنویسند و… اصولا چرا چنین درخواستی مطرح می شود؟! می دانیم که روشنفکران همواره به کنج دنج نشینی متهم اند. قطعا نگارش چنین نامه ای در زدودن این اتهام بی فایده نیست. به هر حال، وقتی مردم با خود زمزمه کنند؛ «چه عجب! عاقبت یک صدایی هم از این جماعت درآمد» برای روشنفکران خالی از فایده نیست. من حالا در این باب، زیاد کاری با متن عاجزانه، بلکه ذلیلانه نامه روشنفکران به اوباما ندارم. بالطبع، کار دشمنی آمریکا با ملت نستوه و مقاوم ایران، فزون تر از آن است که توی روشنفکر برداری به اوباما نامه بنویسی؛ «سر جدت، اصلا قسم به هر که دوست داری، بیا و از خر شیطان پیاده شو!… و سایه شوم تحریم را از سر ما بردار!… و به ما رحم کن!…». اوباما هم بگوید؛ «چشم! حالا چون شمایید، تحریم را بی خیالی طی می کنم!…». گفت: «از قضا سرکنگبین، صفرا فزود»… اتفاقا این نامه بهتر نشان داد که چرا هرگز رابطه درستی میان روشنفکران و آحاد ملت ایران برقرار نبوده و نیست! فی المجلس جا دارد از این حضرات روشنفکر سئوال کنیم؛

یک: ما ۳۳ سال است در تحریم دشمن قرار داریم، نه ۳ سال. شما خوبان نازنین، تا الان کجا تشریف داشتید؟! آن روز که آمریکا هواپیمای مسافربری ما را زد، شما کجا بودید؟! آن روز که بچه های همین مردم در «کربلای ۵» با مخرب ترین سلاح های شیمیایی، جانباز شدند و دیگر تا آخر عمر، هرگز نتوانستند نفسی به راحتی بکشند، شما کجا بودید؟! البته نه، اشتباه نشود! ما خود به خوبی می دانیم که توقع جبهه و جنگ از امثال شما نازک نارنجی ها، اصولا خنده دارترین چیز ممکن است، اما اینقدر هم آیا شرف نداشتید که نامه ای، بیانیه ای، مرقومه ای خطاب به سران غرب بنویسید که چیست این جنگ نابرابر؟؟!!

دو: تحریم، مقاومت ملت ایران را نشانه رفته، عجبا که صدای شما درآمده!! واقعا تحریم چه کار دارد با شما که همواره یک پای تان بیرون مرز بوده و آماده برای فرار؟! اساسا کی آغوش کاخ سفید، روی شما بسته بوده، که حالا از تحریم، جان به لب شده اید و به اوباما نامه می نویسید؟!

سه: مع الاسف آنچه دشمن را در عداوت خود، من جمله همین اتخاذ تحریم، جسورتر می کند، بیش از هر چیز -تاکید می کنم؛ بیش از هر چیز- وجود عناصر سست ایمان و کم مایه در داخل است. شما و مشی ذلیلانه تان در همین فتنه ۸۸ که باز هم مثل همیشه، رای و راه ملت را به دشمنان ملت فروختید، ستون پنجم تحریم اید، نه احیانا عاملی برای کاهش تحریم. از قضا، آمریکا یکی هم به خاطر امید به سست عنصری جریان روشنفکری وابسته (و دست بر قضا، به خاطر اینکه می دانست و مطلع بود متاثر از ازدیاد تحریم، همچین نامه هایی در راه است!!) بیشتر بر تنور تحریم می دمد و خوب می داند در داخل ایران، هستند کسانی که به جای پاره کردن امان نامه، نامه عاجزانه روانه کاخ سفید کنند. اینطور نیست؟!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

اگر تا امروز، مچ تحریم را «مقاومت» خوابانده، باز هم می تواند. می ماند کف مرتب ما برای جماعت روشنفکر که بعد از ۳۳ سال، عاقبت فهمید ملتش در تحریم دشمن است!! منتهی چه فهمیدنی که بیشتر به نفهمی شبیه است!! اینکه شما نوشتید «نامه علیه عداوت دشمن» نبود؛ «ناله علیه مقاومت دوست» بود… آری! شما برای اوباما نوشتید که؛ تحریم کن فرمانده! ما در اینجا، هوای تحریم تو را داریم…

جوان/ ۴ شهریور ۱۳۹۲

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. پسرشهید می‌گوید:

    بسم الله…

    “مچ تحریم را «مقاومت» خوابانده”

    اندکی صبر سحر نزدیک است

  2. سیداحمد می‌گوید:

    نکته ای که در بند یک گفتید، برای رسوا شدن این جماعت بی بخار و بی غیرت، کافی است!
    سوالات همین بند را پاسخ دهند، ممنون می شویم!

    ممنون داداش حسین زیرک!

  3. تابستان انتظار می‌گوید:

    مالک از خیمه فتنه عبور کرد!

    ولی این جماعت دنبال امان نامه اند…

  4. شیدا می‌گوید:

    آیا روزى خواهدامد که ملت ایران کسانى را که باعث جسارت دشمن شده اند به کیفر عمل کثیفشان برساند؟

  5. دیده بان می‌گوید:

    هوالبصیر…

  6. نسیم می‌گوید:

    قفل کاخ(!) سعدآباد بعد از هشت سال توسط کلید حسن کلیدساز باز شد!!!!

    دوباره بحث کاخ نشین و کوخ نشین شروع شد! 🙁
    به نظرتون این کاخ نشینان اصلا می فهمند درد و رنج کوخ نشینان را؟؟؟!!! حالا مرتفع کردن این دردها پیشکششان…

  7. م.طاهری می‌گوید:

    چقدر تلخ و صحیح!
    تلخ محتوای نامه است‌، صحیح سه بند ذکر شده.

  8. م.طاهری می‌گوید:

    “اگر تا امروز، مچ تحریم را «مقاومت» خوابانده، باز هم می تواند. می ماند کف مرتب ما برای جماعت روشنفکر که بعد از ۳۳ سال، عاقبت فهمید ملتش در تحریم دشمن است!! منتهی چه فهمیدنی که بیشتر به نفهمی شبیه است!!”

  9. م.طاهری می‌گوید:

    “شما برای اوباما نوشتید که؛ تحریم کن فرمانده! ما در اینجا، هوای تحریم تو را داریم…”

    همینه متاسفانه.

    خودشون هم می دانند چی نوشتند و چرا نوشتند. فقط مردش نیستند که قبول کنند ستون پنجم هستند به جای روشنفکر.

  10. چشم انتظار می‌گوید:

    این بنده ی خدای کج و مَعوج، زمانی که سالم بود اون بلاها رو سر همفکراش آورد. قتل های رنجیره ای و… حالا که به لطف خودزنی سال های نه چندان دور، بعضی قسمت هاشم، ناقصه! بایدم همچین نامه ای بدن…

  11. به جای امیر می‌گوید:

    پنجره (گفت و شنود)

    گفت: یکی از مدعیان اصلاحات گفته است ما در جبهه اصلاحات به هرکسی اجازه ورود نمی‌دهیم!
    گفتم: منظورش چیه؟! معلومه که همه اصلاح طلب‌ها مثل اصحاب فتنه نیستند ولی بیشتر فتنه‌گران در همین جبهه بوده‌اند.
    گفت: ایشان می‌گوید برای گزینش اعضا در جبهه اصلاحات به سوابق و انگیزه‌های آنها توجه می‌کنیم تا این جبهه به کانون افراد نالایق تبدیل نشود!
    گفتم: با این حساب، درباره کسانی که عضو جبهه اصلاحات بودند و امروزه به آمریکا و انگلیس پناهنده شده‌اند و آشکارا به خدمت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن درآمده‌اند، چه نظری دارند؟! یعنی از اول آنها را برای خدمت به بیگانگان گزینش کرده بودند!
    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: یارو یک جایی مهمون بود و شب از بس که پشه توی اتاق پرسه می‌زد نتونست بخوابه، فردا صبح به صاحبخونه گفت؛ این توری پنجره واسه اینه که نذاره پشه‌ها وارد اتاق بشوند، یا واسه اینه که نذاره پشه‌ها از اتاق بیرون بروند؟!

  12. مجنون می‌گوید:

    بابا این بندگان خدا حال و روز درست و حسابی ندارن!
    به قول خودشون روشنفکرن دیگه!
    به دیوونه که حرجی نیست!

  13. مسعودساس می‌گوید:

    “آن روز که بچه های همین مردم در «کربلای ۵» با مخرب ترین سلاح های شیمیایی، جانباز شدند و دیگر تا آخر عمر، هرگز نتوانستند نفسی به راحتی بکشند، شما کجا بودید؟”
    @@@@@@@@@@@@@@@

    چى دارن در جواب این سوال بدن؟

    @@@@@@@@@@@@@@@

    رو که رو نیست، سنگ پاى چینه

  14. زهرا می‌گوید:

    اللهم عجل لولیک الفرج
    حزب الله هم الغالبون

  15. زهرا می‌گوید:

    به به چه سانسوری!!

  16. یاسین می‌گوید:

    بهتر است بگوییم تحریم دست پخت فتنه گران ستون پنجم جهان استکبار است

  17. یاسین می‌گوید:

    تدارک مقدمات تحریم در فاز حداکثری دو سال اخیر در فتنه گری اصحاب فتنه تدارک شد

  18. خبرنگار می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی، من خبرنگار هفته نامه حاشیه هستم. میتونم برای یک گفتگو مزاحم شما بشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.