افراط در تفریط!

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

قبل التحریر ۱: دین مبین اسلام، آنقدر عمیق و محکم، اما دقیق و با ملاحظه است که فی المثل مسافر یا بیمار لایطاق را از گرفتن روزه، معاف کرده، تا بعد قضای آن را به جا آورند. اسلام حقا که برترین دین، کامل ترین دین، بلکه تنها دین، و حد واسط سهل گیری های شل و ول مسیحیت و سخت گیری های بی حد و مرز یهود است. شگفتا! در همین احکام روزه، نیک اگر بنگری خواهی یافت که چقدر خدا هوای بنده خود را داشته است تا مبادا روزه سبب فشار مافوق طاقت گردد. اندک مروری بر رساله مراجع گرانقدر تقلید، این حافظان راستین شریعت و شعور و شرعیت، من جمله موید این مهم است که اگر روزه دار دید تشنگی و گرسنگی دارد به قیمت جان او تمام می شود، مکلف است روزه خود را پیش از اذان افطار کند و اگر بعدا قضای آن روزه را به جا آورد، هیچ بر او گناهی نوشته نخواهد شد. القصه! یکی از افراد بیرون از دایره مراجع عظام شیعه که در توهم بزرگی و تصور پوچ تصاحب رساله غوطه ور است، هفته گذشته با سوء استفاده از اعتدال موجود در احکام اسلام، ایضا اعتدال به وجود آمده در ایام ماضیه و فضای جاریه (!) حرف خنده دار و مضحکی زد، راه تفریط پیمود و قند در دل معاندان آب کرد! این جناب مدعی شد؛ «هر وقت روزه دار احساس تشنگی کرد، می تواند تا آن حد که رافع عطش باشد، آب نوش جان کند!» این فرد اساسا فراموش کرده که یکی از فلسفه های روزه، اتفاقا همین است که آدمی تشنه و گرسنه شود، و اگر قرار بر این باشد که موقع تشنگی یا گرسنگی، و با اندک فشاری، آب بنوشیم، خب اصلا چه حاجت به روزه داری است؟!؟! واقعا جای این سئوال از محضر ایشان باقی است؛ «با در نظر گرفتن حکم جنابعالی، اصولا فرق میان ماه رمضان و سایر ماه های سال در چیست؟!؟! و مگر نه این است که در الباقی ایام نیز، آدمی هنگام تشنگی، آب می نوشد؟!؟! گیرم چند قلوپی بیشتر!!» ماه رمضان آمده که ما، یکی هم متحمل فشار عطش شویم و تا اذان مغرب صبر پیشه کنیم؛ جز این صبر به عشق خدا -و نه فقط به حکم خدا- مزه رمضان، حقا که از بین می رود. آنچه برای روزه دار، استثناء شده، مال موارد کاملا استثنائی است که بسیار به ندرت پیش می آید، نه اینکه حکم بدهیم؛ «هر که احساس تشنگی کرد و به فشار دچار آمد، می تواند اندازه چند قلوپ آب بخورد!» من هم الان خودم خنده ام گرفته!! 🙂 مگر کسی هم هست که روزه باشد، اما دچار فشار و تشنگی و گرسنگی نشود؟؟!!

قبل التحریر ۲: اینکه «اسلام» را تنها دین شمردم، اولا؛ برگرفته از این آیه شریفه است؛ «ان الدین عندالله الاسلام». بنابراین ما هر چند در مقام واقعیت، منکر ادیان آسمانی دیگر نمی شویم، اما در عالم حقیقت، اصولا و اساسا به دینی جز اسلام، آنهم «اسلام امیرالمومنین علی علیه السلام… به به از نام بلند علی» قائل نیستیم. ثانیا؛ یهودیان اگر واقعا به یهودیت اعتقاد داشته باشند، باید بر اساس آموزه های حضرت موسی، دست از آئین یهود بردارند و به اسلام بگروند، چرا که وعده رسالت «محمد» -درود خدا بر او و خاندان او باد- مهم ترین و آخرین بشارت کلیم الله بوده است. ایضا مسیحیان، خود به نیکی می دانند -و حتی در انجیل بارنابا به وضوح خوانده اند- که تداوم مسیح و امتداد مسیحیت در دین اسلام است. طرفه حکایت اینجاست؛ ما مسلمین، بیش از یهودیان و مسیحیان، به فرامین ۲ پیامبر آسمانی شان باورمندیم.

با این دست فرمان، لابد در آینده به اینجا هم خواهند رسید

اگر روزه دار، برای خوردن سحری، دیر از خواب بلند شد و دید که؛ «ای دل غافل! تا اذان صبح به افق آن قبرستانی که در آن ساکن است، همه اش ۱۰ دقیقه مانده»، می تواند آرام و با طمانینه، غذایش را کوفت کند تا هنگام اذان صبح. همین که اذان را دادند، بر روزه دار فرض است که برود نماز صبحش را خیلی سریع، بی حضور قلب، و با عجله بخواند و بعد برگردد سر سفره، الباقی غذا را بلمباند!! در این حالت، اگر مثلا تا نیم ساعت و ۳۳ ثانیه بعد از اذان صبح، غذا خوردن روزه دار طول کشید، بر این روزه دار خوابالو فرض است که دقیقا نیم ساعت و ۳۳ ثانیه هم از آن طرف، دیرتر افطار کند!! اما آمدیم و طرف در دقیقه ۲۰ دید که دیگر نمی کشد!! او باید به اندازه ای که شورش درنیاید، آب، آب هویج یا شیربستنی -در برخی منابع به آب ذغال اخته سن ایچ و دیگر هیچ هم اشاره شده!- میل کند. حال جای این سئوال پیش می آید که؛ «تکلیف این ۱۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه چه می شود؟» هیچ! روزه دار باید فردای آن روز، دقیقا ۱۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه زودتر دست از خوردن سحری بکشد!! منتهی شرط است که این بار فرد روزه دار، شب زودتر بخوابد تا از آن ور هم زودتر بلند شود، در غیر این صورت، محاسبه ریز دقایق سحری و افطار، با شخص مکلف، و خارج از توان منِ کمترین است!!

– فرضا روزه دار می بیند که تا اذان مغرب، مثلا یک ساعت و ۴۵ دقیقه مانده. بر او واجب است که دستش را بگذارد روی شکمش! به محض شنیدن اولین صدای قار و قور، می تواند برود ساعت را به مقدار لازم جلو بکشد!! یا اینکه با سیم کارت رایتل، زنگ بزند به یکی از آشنایان ساکن در جایی که آنجا افق مشتی تری دارد!! و به او با قصد قربت بگوید؛ هی ناقلا! دل من پیش تو، افق تو مال من!!

– ظهر شده و روزه دار احساس گرسنگی می کند. می تواند از بستگان بخواهد که حواسش را پرت کنند!! بدیهی است مدت پرتی حواس، اگر بیش از نیم ساعت باشد، خیلی دیگر تابلوست!! ذکر این نکته لازم است که روزه دار باید مطمئن شود که حواسش از نوشیدن آب پرت شده یا خوردن غذا؟؟!! قطعا احکام اینقدر هم دیگر شل و ول نیست که تو حواست برای خوردن ۴ تا خرما از یخچال پرت شود، اما بروی چلوکباب بخوری!!

– در هنگام روزه سیاسی، با تداعی خاطرات تحصن وکیل الشیاطین در مجلس ششم، خوردن ژامبون بوقلمون در جای خلوت بلامانع است!!

– روزه دار در خانه است و مهمان دارد. از سویی گرسنگی هم بیداد می کند. به بهانه چشیدن غذا، می تواند تا آن حد که قشنگ سیر شود، غذا را مزمزه کند!! حال آمدیم و همین فرد، فردای آن روز، جایی مهمانی دعوت بود و باز هم احساس گرسنگی کرد!! صرف نظر از اینکه فرد مذکور بهتر است معده و لوزالمعده خود را به دکتر نشان دهد، استثنائا باید با رمز «چند خوردی چرب و شیرین از طعام» صبر کند، لیکن دقیقا دقایقی که گرسنه شده را مد نظر قرار دهد. مثلا ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۵۶ ثانیه. این فرد می تواند زمان به دست آمده را یا یک جا، یا به مرور در روزه های آتی از ماه رمضان طلبکار باشد و از آن برای خوردن زودتر افطار یا منت گذاشتن سر خداوند استفاده کند!!

– هنوز نیم ساعت از سحری نگذشته که فرد می بیند تشنه شده! ناظر بر زمان زیاد باقی مانده تا افطار، این فرد باید تا خرخره و آنقدر آب بخورد که در طول روز، دیگر دچار تشنگی نشود که احیانا دوباره بخواهد آب بخورد!! طبعا اگر در این هنگام، فرد روزه دار، بازی دربیاورد و فقط تا حد رفع عطش آب بخورد، دیگر نمی تواند در طول روز آبی بنوشد حتی اگر به قیمت جانش تمام شود!! گفته باشم؛ نگید نگفت!!

– اگر روزه دار در طول روز، احساس تشنگی کرد، فقط باید آب بخورد، آنهم چند قلوپ!! اما یک وقت هست که تشنگی دارد به طرف فشار می آورد. در اینجا باید دید فشار، حداقلی است یا حداکثری؟! اگر فشار کم بود، علاوه بر آب، می تواند از آب میوه هم استفاده کند، اما اگر فشار زیاد بود، نوشیدن دوغ، ماء الشعیر و پپسی هم توصیه شده!!

تذکر: از آنجا که دوغ، بدتر آدم را تشنه می کند، بعد لمباندن دوغ* دوباره می توان آب نوشید، تا حدی که اثر دوغ از بین برود!! لذا یک وقت می بینی تشنگی شما کاملا برطرف شده، اما چون هنوز اثر دوغ در دهان آدمی هست، بر روزه دار فرض است که آنقدر آب بخورد که کاملا مزه دوغ از بین برود!! در این باب، آنچه اهمیت دارد از بین رفتن اثر دوغ است، نه رفع شدن تشنگی شما!!

تبصره: اگر فرد متمولی، خارج از این موارد، روزه خود را عمدا بخورد، از آنجا که این از خدا بی خبر، علی القاعده نباید اعتقادی به مقوله «گداپروری» داشته باشد، بر او حتم است که به جای اطعام فقرا، به ۶۰ نفر از اغنیا آنهم در رستوران برج سفید افطاری بدهد!

تکمله: در ماه های غیر از ماه مبارک، برای خواندن نماز صبح ادا، تا وقتی که فرد، صبحانه نخورده باشه، وقت داره واسه نماز!!

*شاید شماری از خوانندگان این ایراد را بگیرند که «لمباندن» معمولا برای غذا به کار می رود، نه نوشیدنی ها. ایشان غافل اند که دوغ، خودش یک غذای کامل است!!

وطن امروز/ ۳۰ تیر ۱۳۹۲/ شماره ماقبل آخر!

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    طنز؟
    آخجون!
    🙂

    با تیترش که خندیدم!
    🙂

  3. مهدی می‌گوید:

    http://4yar.ir/?p=307
    تعریضی بر حضور جلیلی در همایش حداد

  4. مهتاب می‌گوید:

    چشم به راهیم

  5. فضه می‌گوید:

    هنوز متن را نخوانده اما دعا می کنم
    خدایا به علمای ما مسولیت۰۰۰

    حسین قدیانی: اشتباه آوردی! باید این را می آوردی؛ “و به جهال ما شفا” چرا که این بابا اصلا عالم نیست!!

  6. سیداحمد می‌گوید:

    “ایضا اعتدال به وجود آمده در ایام ماضیه و فضای جاریه (!)”

    خدائیش قشنگ گفتی!
    🙂

  7. نسیم می‌گوید:

    مثل اینکه در غیاب جناب شیخ بی سواد جناب ظن جانی قراره جای خالیشو پر کنه و موجبات شادی مردم رو فراهم کنه…
    البته چه اشکال داره بعد از این همه ناراحتی و حرص خوردن کمی هم به این افاضات بخندیم؟؟؟!!!

  8. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی” برم!

    ساعت ۱:۳۹ نیمه شب!
    تعداد افراد آنلاین: ۲۶ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین عزیز، فـــــــــــــــدایی داری…

  9. نسیم می‌گوید:

    شاید این کامنت برای این متن مناسب نباشه ولی فکر کنم میتونه یه نهیبی باشه برای هممون…
    فرازی از دعای شریف ابوحمزه ثمالی:
    “خدا در این دنیای (پر گیر و دار) به حال غربتم رحم کن و هنگام مرگ به رغم و حسرتم و در قبر به تنهایی ام و در لحد به وحشتم رحم کن…

    و چون برای حساب نامه عملم گشوده شود به حال ذلتم در پیشگاه عظمتت ترحم فرما و گناهانی که بر چشم مردم پنهان است بر من ببخش و لطفی که به آن گناهم را مستور کرده ای برقرار دار…

    باز هم ترحم کن آنگاه که در بستر مرگ افتاده ام و قادر بر حرکت نیستم و دست دوستان مرا حرکت می دهد و تفضل فرما آنگاه که در وقت غسل دادن دست همسایگان بر راست و چپم می گرداند و لطف و مهربانی کن آنگاه که خویشانم اطراف جنازه ام را برگرفته اند…

    و آنگاه که از این جهان رخت بربستم و در قبر بر حضرتت غریب و تنها وارد شدم بر من ببخش و در آن منزل تازه بر غربتم ترحم فرما تا آنجا هم انس و الفت بغیر تو نگیرم…”

  10. سرو می‌گوید:

    من موندم این یارو با چه رویی تونسته این فتوا رو از خودش در کنه؟!!!

    ولی آقای قدیانی خوب زدید تو فکش!
    مچکریم

  11. ستاره خرازی می‌گوید:

    از شما خیلی ممنونم که در اول ماه مبارک این مرجع عالی قدر رو معرفی کردید.
    که اگر این اطلاع رسانی رو می گذاشتید برای آخرای ماه مبارک به جان ستاره خرازی از دستتون دلخور می شدم.
    من که رفتم سر وقت تعویض مرجع تقلید!
    شما با تشنگی خوش باشید!

  12. سیداحمد می‌گوید:

    سرو؛

    “مچکریم” در انحصار روحانیه ها!
    میگه: دیگه سیم هندز فریم گره نمی خوره… روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!

  13. سیداحمد می‌گوید:

    از متن خندیدم ولی این جمله حالم را گرفت:

    “وطن امروز/ ۲۹ تیر ۱۳۹۲/ ۲ شماره ماقبل آخر!”

    ناراحت کننده است تعطیلی روزنامه…

  14. ناشناس می‌گوید:

    لطفا بیشتر از طنز استفاده کنید. بابا دلمون پوکید اینقدر مصیبتو دعوا و بحث های جنجالی خوندیم!

  15. سیداحمد می‌گوید:

    عکس بدون شرحتان، خیلی با متن جور است!

  16. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز نهم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ و خُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

    خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم کن در آن به برهان و راههاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

  17. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حاج آقا مسئالتن! بعضی از آقازاده ها قربتا الی الله در روز مشغول خوردن پول
    مردم هستند، احیانا اگر تو گلوشون گیر کنه، خوردن فلافل با نوشابه گازدار بعدش
    چه حکمی داره؟؟

    حسین قدیانی: اون فلافلی ئی که گفتی، پایه ام!! کجا بساط کنیم؟! فقط یه روزنامه جوان مونده واسم!!!!

  18. فضه می‌گوید:

    خدا حفظتون کنه

  19. صادق قالیباف می‌گوید:

    خدایا به جهال ما شفا………………

  20. فضه می‌گوید:

    واقعا از کج فهمی که اعتقاد به ولایت فقیه را بدعت بداند صدور چنین فتواهایی هم بعید نیست! حالا بالفرض در پاورقی یه کتابی چیزی دیدی باید پخش جهانی کنی؟ پس عقل و اجماع کجا میره؟……………

  21. فضه می‌گوید:

    مادربزرگ منم اعتقاد داره بچه ها تا آخر اذون می تونن سحری بخورند!!! جایی هست فنواشو اعلام کنند؟؟؟

  22. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    اگر به سود دهی فلافلی مطمئنی، منم هستم!

    حسین قدیانی: سحری عجب کلپچی زدم!! تشنه ام نشه خوبه!! 🙂 و اما، دیروز بی بی سی می گفت که تعطیل شدن وطن امروز نشون دهنده اینه که پول این روزنامه رو دولت احمدی نژاد می داده!! عجب!! پس پول این همه روزنامه که هیچ وقت تعطیل نمی شن رو کی داره می ده؟؟!! ما اگه از احمدی نژاد پول می گرفتیم، پس اون همه نقدمون دیگه چی بود؟؟!! پول ما رو اونجایی می داد که فرقه پایداری رو بیشتر از حرف حساب دوست داره… و فرق میون روزنامه و سایت رو نمی دونه… آره بابا!! اینه مسئله!! روزنامه ما رو زبون سرخ امثال من بر باد داد، نه بی پولی!! اما به بی بی سی حق می دم زخم بندازه و طعنه بزنه!! ما هم بد رفتیم، هم بد زمانی رفتیم، هم نامردی رفتیم…

  23. سیداحمد می‌گوید:

    نوش جانت؛
    تشنه ات میشه!

    یه فتوا هم من میدم!
    اگر کسی سحری، یعنی حدود یکی دو ساعت مونده به اذان صبح، کلپچ بخوره، باید تا اذان مغرب تخت بخوابه؛ چون خطر تشنگی شدید، شدیدا اون شخص رو تهدید می کنه!

    کلپچ رو باید حدود ۱۱ شب بخوری که بتونی بعدش تا سحر چند لیوان چای و آبلیمو بخوری!

    فتوای یکی مونده به آخر همین متن، الان شامل حالت میشه!!! 🙂

  24. سیداحمد می‌گوید:

    اینو خیلی قبول دارم:

    “ما هم بد رفتیم، هم بد زمانی رفتیم، هم نامردی رفتیم…”

    حیف…

  25. مجنون می‌گوید:

    با این فتواهای شما آدم دوس داره هر دوازده ماه سال رمضان باشه!

  26. پیر مرد می‌گوید:

    آقای قدیانی! لطفا بفرمائید رساله عملیه حضرتعالی را از کجا تهیه کنیم. من با همین چند نمونه مساله مفتون مرجعیت شما شدم. فقط چند مساله دیگر دارم که با مراجعه به رسالهٔ به احتمال قوی مرجع خود را تغییر خواهم داد.

  27. علی میکائیلی می‌گوید:

    سلام………………

  28. امیر می‌گوید:

    این تیتر بهتر شد. حیف قطعه مقدس ۲۶ بود که اسم جناب واقعا بیات ظن جانی (!!) توش بیاد…

  29. سینا می‌گوید:

    خیلی هم درست و به جا گفتن ایشون…
    من که مرجعمو عوض کردم.

  30. باران می‌گوید:

    چرا تیترو عوض کردین؟!!!!!

  31. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    فلافل رو که واسه خنده میگم، ولی فست فود برند، جاش خوب باشه
    ماهی از ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون درآمد داره. الان هایدا هست تو چهارراه ولیعصر
    روزی ۳۰۰۰ تا ساندویچ میده!! آپاچی روزی ۲۰۰۰ تا پیتزا! مستر دیزی یکی از
    شعبه هاش روزی ۶۰۰ تا دیزی. جا مهمه بعدشم برند.
    جای خوبم ۱۰۰ میلیون رهن میخواد، ۲۰-۳۰ میلیون هم وسایل.
    نصفشو من میدم.

    حسین قدیانی: من پشت دخل می شینم!! 🙂

  32. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    نصف دیگه اش رو هم من میدم… داداش حسین هم شریک افتخاری!
    فقط صبر کن شنبه صبح برم اداره استعفا بدم!!! 😐

    اما جدا از شوخی، واقعا چه سود خوبی دارن شغل های آزاد!

  33. ابراهیم می‌گوید:

    آقای … هم بر این نظر اند.
    کل تاریخ فقه، پویائی اش را از آزادی اجتهاد دارد. شما بهتر است مشغول تقلید بوده، کاری به کار فقهاء نداشته باشید.

  34. میعاد می‌گوید:

    آخ آخ! پس داداش حسین هم بازی بازی بیکار شد رفت!!!
    هی بهت گفتیم اینقد گیر نده به اینو اون تو گوشت نرفت!! آخه برادر لااقل یکیشونو می چسبیدی!!! شما که ماشالا همه رو زدی کتلت کردی رفت!! ولی اشکال نداره حجت الاسلام دکتر بسیجی معتدل حاج شیخ حسن روحانی! می خواد بیاد به استقبال ۵ ملیون بیکار حالا با شما ۵ ملیونو ۱ نفر چه فرقی می کنه! خلاصه اینکه داداش غمت نباشه!!!!!!!!!!!!

  35. قاصدک منتظر می‌گوید:

    حکم جاهل عالمان را دور کن از ذهن خویش
    کِی توان کردن عمل وقتی در آن تفریط شد!!

  36. سردار بی نشان می‌گوید:

    بسم الله
    گرامی باد یاد و خاطره سردار بی نشان حاج احمد متوسلیان و سه دلیر مرد همراهش که چند روز پیش ۳۱ سال از بی نشانی شان گذشت.
    آخرین اخبار و اطلاعات درباره چهار دیپلمات را در وبلاگ سردار بی نشان بخوانید.
    آخرین مطلب وبلاگ:
    “سایت ۴ دیپلمات به جای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات خدمات مشاوره دیپلماتیک می دهد!!!” نام دارد.
    تشریف بیاورید.

  37. سلام می‌گوید:

    قلمتان همیشه پر توان
    بسیار زیبا و ظریف به نکات اشاره می کنید.
    خداوند نگهدارتان باد.

  38. صبر می‌گوید:

    اگه برای خدا کار کنی روزنامه جوان هم که رفت غمت نباشه!

    هنوز اول عشق است اضطراب مکن!

  39. زهرا می‌گوید:

    بر عکس دیدگاه های سیاسی تون این مطلب قشنگ بود! حزب الله هم الغالبون…

  40. ناشناس می‌گوید:

    هم طنز، هم قبل التحریرها درست، مودبانه و به جا بود… خنده دار هم بود!

  41. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    امشب قطعه ۲۶ با متن “عزیز آزادی در ایران است، نه مصر” به روز می شود…

  42. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    اصلا این مغازه رو فقط به عشق حسین جون میخوام بزنم.
    خودش پشت دخل میشینه که هیچ، میگم دوربینش رو هم بیاره
    با اون کادر بندیهای زاغارتش! از ملت عکس یادگاری بگیره. یه صندلی هم
    کنار دخل میذارم، اینایی که تیریپ روشنفکری دارن بیان بشینن با داداشمون
    اختلاط کنن! بشورشون بذاره کنار! اسم فست فود رو هم میذاریم ” فی حد ذاته”!
    منوی غذایی هم بدین شرحه:
    کالباس تنوری ضد پایداری!
    هات داگ مورچه حکومتی
    سوسیس بندری مسجد ضرار
    فیله مرغ کلا به شما که عرض میکنم
    ژامبون ۳ درصد گوشت کوسه
    همبرگر رویال دامت برکاته
    پیتزا آر کیو ۴۵۸۴۲۶

  43. سیداحمد می‌گوید:

    🙂

  44. علی می‌گوید:

    کی به ایشون حکم مرجع تقلید رو داده؟
    الآن نمیخوان باهاش کاری داشته باشن؟ باید خلع سلاحش کنن تا یکی دیگه دور بر نداره
    دیگه خیلی خیلی مهربون شدیما…کلا کیف میکنن آقایون!
    به قول رضا مارمولک من نمیدونم این فتوا رو از کجاشون در آوردن!!!!!!!!

  45. یک من می‌گوید:

    سلام.

    بسی خندیدیم با دهان روزه!
    شاید لینکتون کنم.

    الان می تونم بگم حسین قدیانی گفته و به بقیه هم گیر ندم که چرا هی می گید حسین قدیانی گفته! گفته که گفته!

  46. چشم انتظار می‌گوید:

    اظهار نظرات و عکس های این صانعی ثانی! رو، اگه با فتنه گرها ببینیم و بخونیم، خیلی چیزها روشن می شه!!

  47. مهدی رمضانی می‌گوید:

    سلام علیکم…

  48. آذرخش می‌گوید:

    شیطونه می گه بریم مرجع تقلید عوض کنیم ها!
    (لعنت خدا بر شیطون!)

    ولی توی جهنم تهران روزه گرفتن واقعا جهاده!
    اینجا که از صبح اول صبح فقط می گیم فدای لب تشنه حسین، لعنت بر یزید…

  49. آذرخش می‌گوید:

    من می گم تابستونا برید جنوب آیس پک بزنید.
    هم سودش خوبه هم ثواب داره. دل چهار تا جوون رعنا رو شاد می کنید وسط این گرما!

  50. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز یازدهم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ و کَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ و العِصْیانَ و حَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ و النّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.

    خدایا دوست گردان بمن در این روز نیکى را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانى را و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.

  51. یاقوت کبود می‌گوید:

    سلام
    طاعات و عبادات همگی قبول
    …الهم عجل لولیک الفرج

  52. سید میم می‌گوید:

    … سلام حسین جان… طاعات و عبادات شما قبول یاشه…

    ………………

    …التماس دعا…

  53. کاربر می‌گوید:

    اخوی چرا سانسور؟
    چرا بعضی نظرات رو تائید نمی کنید؟

  54. باقر می‌گوید:

    به روزم…

  55. باقر می‌گوید:

    مراقب باشیم خطر خوارج در حال ظهور و بروز است.

    ۱۹ رمضان نزدیک است و تاریخ دور؛ در آخر امیرالمومنین (ع) به دست خوارج به شهادت رسید.

  56. فرخ می‌گوید:

    هفتاد میلیون درود بر …

  57. ل... می‌گوید:

    چرا گفتین: “ما هم بد رفتیم، هم بد زمانی رفتیم، هم نامردی رفتیم…”

  58. سید میم می‌گوید:

    …سلام حسین جان…

    آقا ما که چیز بدی ننوشتیم! چرا سانسورمون کردی… دچار یاس فلسفی شدم! 🙂

  59. سیداحمد می‌گوید:

    آخرین متن حسین قدیانی در روزنامه وطن امروز، شماره آخر!

    تا ساعاتی دیگر در وبلاگ قطعه ۲۶

  60. لیل و النهار می‌گوید:

    قبلنا علامه مصباح چه نظری درباره احمدی نژاد داشت، الانا چه نظریی داره!!

  61. فرخ می‌گوید:

    برادر قدیانی سلام

    …………به قول ماندلا می بخشیم اما فراموش نخواهیم کرد!

  62. فرخ می‌گوید:

    آقای قدیانی!
    تو انتهای سانسوری…

  63. فاطمه می‌گوید:

    سلام علیکم و رحمة الله
    من فاطمه ٢٢ سال دارم!
    شما خییییییییییلی خوب می نویسید. خیلی قلمتون رو دوست دارم.
    همیشه منتظرم تا وبلاگ رو به روز کنید.
    در پناه حق باشید…

  64. tarahomiasl می‌گوید:

    سلام حسین جان؛
    این روزها که چشم ها گریان و سینه ها پر سوز و گدازند، خواستم از علی علیه السلام بنویسم…! دیدم من یارای وصف مظلومیت بی حصرش را ندارم، چه کس بهتر از خودش تا بگوید چه کشید از دست مرد صفتانِ نامردِ کوفه…!
    اگر توان خواندن درد و دل های غریبانه مولا را داشتید سری به من زده و از حس و حالتان برایم بنویسید…!

  65. محمد مهدی کریم پور می‌گوید:

    با سلام…

  66. اکبری می‌گوید:

    سلام. خیلی با مزه بود. همین فتاوای متناقض با عقل رو میدن دیگه یه عده میگن احکام اسلام با عقل جور در نمیاد. این آدم نه تنها به گفته شما از فلسفه روزه بی خبره بلکه تا حالا داستان کربلا و عطش هم به گوشش نخورده. خدا او و ما را هدایت کند.

  67. علی می‌گوید:

    خودتون رو کشتین شدید چهار میلیون نفر؛ تازه دوازده میلیون از ما رای ندادن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.