کدام اکثریت؟ کدام اقلیت؟ اقتصاد ۱۰۰ درصد

همه‌اش ۴‌ جمله! کلا ۵ درصد! این تمام سهم اقتصاد و معیشت و دغدغه‌های ملموس مردم در سخنرانی مطول روز شنبه رئیس‌جمهور منتخب بود. اگر چه این سخنرانی حس و حال رسانه‌ای داشت اما عمومی‌تر از آن بود که جناب روحانی برای غفلت از حوزه اقتصاد بهانه‌ای داشته باشد. مع‌الاسف فرد منتخب از همه چیز سخن گفت الا اصل‌کاری‌ها. این روزها مهم‌ترین سوال مردم از حسن روحانی این است: «چرا این همه اقتصاد کمرنگ و بی‌فروغ است در سخنرانی‌های شما؟! نکند در مقام عمل نیز مثل سخن و سخنرانی به حاشیه ببرید اقتصاد را». امروز (یکشنبه) روبه‌روی دکه روزنامه‌فروشی، نگاهی انداختم به تیتر یک روزنامه‌ها. جراید دوم خردادی، بخشی از سخنان روحانی را تیتر یک کرده بودند و پاره‌ای رسانه‌های اصولگرا، بخشی دیگر را. هر یک به زعم خود، داشتند ادعا می‌کردند که شیخ حسن بیشتر به جناح ما نزدیک است! اولا روحانی هر چند به صورت مستقل نامزد انتخابات شد، اما خواهی نخواهی قرابت بیشتری با جریان اصلاحات دارد. انکار این امر بدیهی و اکتفا به فلان موضع درست، حقا که ساده فرض کردن مخاطب است!‌ بعضی دوستان اصولگرا به جای این مصادره کردن‌های بی‌مزه، بهتر است اندکی در رفتار و گفتار انتخاباتی خود تامل بیشتر کنند که اصولا با کدام ندانم‌کاری، قافیه را به حسن روحانی باختند؟! ثانیا اصولگرا، راستی، ‌چپی، دوم خردادی،‌ حتی مستقل خواندن روحانی، چه فرقی برای مردم می‌کند؟! این خربزه‌ها کی برای مردم درگیر در معضلات اقتصادی، نان شده که حالا بشود؟! گیرم حسن روحانی نماینده آقای هاشمی نباشد و رسما به وکالت از حضرات این طرفی، وارد صحنه شده باشد؛ خب که چی؟! سهم مشکلات مردم و نقش اقتصاد در این بکش مکش‌های سیاسی چیست و کجاست؟! برای مردم، نه راست بودن روحانی مهم است، نه چپ بودن او. آنچه اهمیت دارد عزم رئیس‌جمهور برای بازکردن گره‌های ریز و درشت اقتصادی است. القصه، همان نظرسنجی‌هایی که ایام منتهی به ۲۴ خرداد موید پیشی گرفتن حسن روحانی از محمدباقر قالیباف بود، این روزها حاکی از این مهم است که بیش از ۷۰ درصد مردم، «اقتصاد» را اولویت اول خود می‌دانند… و این نیز قطعا «رای اکثریت» است! اکثریت‌تر از اکثریت شکننده ۰/۷ درصدی! منتخب ملت آن روز که در کنفرانس مطبوعاتی، خود را رئیس‌جمهور همه ایران خواند، امثال مرا ـکه با همین نگاه فراجناحی، رای به قالیباف داده بودندـ امیدوار کرد؛ فرد منتخب اگر چه خیلی اقتصادی نیست اما لااقل دارای چنین دیدگاه درستی است، لیکن سخنان روز شنبه دکتر روحانی و تاکید مکرر و البته بی‌جهت روی رای اکثریت، حاکی از مشورت غلط به منتخب ملت بود. در این باره چند نکته وجود دارد:

یک: حسن روحانی حتی اگر «۵۰ + فقط یک رای بیشتر» هم می‌داشت رئیس قوه مجریه قانونی بود اما این هم هست که اکثریت ۲۵۰ هزار نفری، این همه حالا «رای اکثریت، رای اکثریت» ندارد!

دو: ناظر بر نکته بالا، همان به که جناب روحانی بر اساس مطالبات عمومی، متحد و یکپارچه همه ملت حرکت کند، نه اکثریت. و مگر می‌توان منکر این مهم شد که اولین و اساسی‌ترین مطالبه ولایت، ملت اعم از اکثریت و اقلیت، بلکه قانون و عقل و شرع از رئیس‌جمهور منتخب، حل معضلات اقتصادی است؟!

سه: تاکید غیر ضرور بر رای اکثریت، فروکاستن حسن روحانی از رئیس‌جمهور همه ایران به رئیس‌جمهور همان کسانی است که به او رای داده‌اند. این نه‌ تنها ظلم بعضی مشاورین، در حق منتخب ملت است،‌ بلکه همین اول بسم‌الله، خبر از نوعی شکست می‌دهد. اگر دیدگاه «خود را رئیس‌جمهور همه ایرانیان پنداشتن»، دیدگاهی پیروزاندیشانه است، لاجرم تاکید روی رای اکثریت (آن‌هم شکننده‌ترین اکثریت!) نگاهی از پیش مغلوب است. مهم‌تر از اتخاذ موضع درست، خراب نکردن آن با حرف غلط بعدی است.

چهار: اصلی‌ترین شعار جناب روحانی «اعتدال» است، اعتدال اما بیشتر به عمل است تا حرف. این درست که حرف اعتدال را بیش از همه حسن روحانی می‌زند اما در مقام عمل، بهترین تجلی اعتدال، رفتار اصولگرایان بود که بعد از ۲۴ خرداد، دبه درنیاوردند و دم از تقلب نزدند. نامزدهای اصولگرا -در راس ایشان محمدباقر قالیباف- هم یارایشان بود که با دستاویز قرار دادن پاره‌ای چیزها، ادعاهایی مطرح و پیروزی با ۰/۷ درصد را در دور اول به کام فرد منتخب تلخ کنند اما جملگی از در تبریک و شادباش و همکاری و وحدت درآمدند. لذا بر جناب روحانی فرض است که قدر این فضای مناسب برای خدمت را بداند. نامزدهای اصولگرا نه مثل آقای هاشمی در سال ۸۴ به خدا نامه گلایه‌آمیز نوشتند و نه حکایت فتنه‌گران سال ۸۸ آب به آسیاب دشمن ریختند. فی‌الحال منتخب ملت هیچ بهانه‌ای برای قصور در کار و خدمت ندارد. حقا که فضا مناسب برای حرکت درست در وادی اقتصاد است، به این شرط که خود منتخب ملت، این همه «اکثریت-اقلیت» نکند و مطالبات آحاد ملت را وجه‌المصالحه دیدگاه غلط برخی دور و بری‌ها قرار ندهد.

پنج: امروزه روز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های افراط و تفریط و خروج از مسیر اعتدال، اتفاقا همین تاکید بر رای اکثریت است. این زیبنده نیست که از سویی شعار اعتدال سر دهیم و از دیگر سو به گونه‌ای سخن بگوییم که تداعی‌گر شکاف اکثریت و اقلیت باشد. ظاهرا بعضی مشاوران جناب روحانی هنوز در فضای تبلیغات انتخابات سیر می‌کنند و یادشان رفته که وارد فضای پس از ۲۴ خرداد شده‌ایم. البته از حق نگذریم که جایی از سخنرانی مطول شنبه، حسن روحانی تاکید کرد عضو هیچ حزب و گروهی نیست، مع‌الاسف آنچه ناقض این سخن درست است، هیچ نیست الا تقسیم کردن ملت به اکثریت و اقلیت… و شاید به عبارت بهتر و ناظر بر رای فرد منتخب، بد نباشد ادعا کنیم؛ تقسیم کردن ملت به عدد ۲‌!

شش: واقعاً اگر قرار باشد دولت مستقر بر اساس خواست اکثریت -چه قاطع، چه شکننده- حرکت کند، تکلیف اولویت‌های فرابخشی و برنامه‌هایی در حد و قواره سند چشم‌انداز چه می‌شود؟! و مگر اکثریت و رای اکثریت ثابت است؟! همان اکثریتی که ۲ خرداد به خاتمی رای داد، روز سوم تیر به احمدی‌نژاد رای داد و حالا قرعه اکثریت به نام حسن روحانی افتاده. وانگهی! آنقدر مطالبات مردم، صرف نظر از دعوای اکثریت و اقلیت، واضح و آشکار است که می‌توان قسم خورد حتی قریب به اتفاق رای‌دهندگان به روحانی هم دغدغه‌های خرد معیشتی و کلان اقتصادی دارند.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

همچنان که هشتم خرداد یعنی ۲ هفته قبل از انتخابات، معطوف به بازی ناشیانه اصولگرایان در زمین سیاست، نیز سخن‌وری شیخ دیپلمات در عرضه تبلیغات، نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد را پیش‌بینی کرده بودیم، اینک مناسب‌ترین وقت برای این سخن است؛ «گره‌های اقتصادی را با کلید شکسته نمی‌توان باز کرد»! آری، بیم آن می‌رود که مشورت‌های غلط، کلید روحانی را دو نیم کند!

وطن امروز/ ۱۰ تیر ۱۳۹۲

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

    واقعا خیلی خوشحالم که “قطعه ۲۶″ برایم یکی از راه های شناخت تکلیف و بصیرت و هوشیاری است.

    دوستان محترم؛

    یادتان می آید بعد از نوشتن متن “تبریک به گروه پایداری بابت اول شدن روحانی” http://www.ghadiany.ir/?p=19524 بعضی ها گفتند که داداش حسین تند رفته و افراط کرده و چه و چه؟!

    دیروز اغلب سایت ها از قول سخنگوی گروه پایداری نوشته بودند: “روحانی در نشست خبری اش پس از انتخابات ریاست جمهوری مواضعی گرفت که اگر قبلا بیان کرده بود، ما در انتخابات به او رای می دادیم”! گویا شبیه این حرف را دبیر کل پایداری ها هم گفته بود…!
    خدایی آخر افراط و تفریط اند این پایداری چی ها… به خاطر ۴ تا موضع گیری مثلا درست، اینگونه عاشق روحانی شده اند، اما هنوز هم قالیباف را می زنند! و البته بیش از قالیباف، داداش حسین را! البته پایداری چی ها بیش از آنکه افراطی یا تفریطی باشند، کج فهم و نادان اند، به خصوص در سیاست ورزی…

    واقعا می گویم که خدا را شکر بابت داشتن نویسنده بصیری مثل داداش حسین…

  2. بسم هو می‌گوید:

    هو

    دقیقا الان می خواستیم بگوییم جناب قدیانی چرا نیستند؟
    سلام

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “هر یک به زعم خود، داشتند ادعا می‌کردند که شیخ حسن بیشتر به جناح ما نزدیک است! اولا روحانی اگرچه به صورت مستقل نامزد انتخابات شد، واقعیت این است که قرابت بیشتری با جریان اصلاحات دارد.”

    چرا بعضی رسانه های اصولگرا اینقدر ضایع بازی در می آورند در این مورد؟
    مثلا می خواهند زرنگی کنند و روحانی را در رودر واسی (رودر بایستی؟!) قرار دهند؟
    به نظرم سبک و لوس و لوث شده پافشاری برای تصاحب روحانی!!!

  4. دانیال می‌گوید:

    سلام دوستان
    شبکه نصر مجموعه کلیپ هایی رو از فرمایشات امام خامنه ای تولید و با زیرنویس عربی، انگلیسی و فرانسوی در اختیار کاربران قراد داده
    بیانات امام خامنه ای با موضوع ” حادثه ا ی تلخ”
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=23&lid=8865
    با زیر نویس انگلیسی
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=8860

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “سخنان روز شنبه دکتر روحانی و تاکید مکرر و البته بی‌جهت روی رای اکثریت، حاکی از مشورت غلط به منتخب ملت بود.”

    یادتان که هست جناب منتخب، آخر هفته قبل با چه کسانی دیدار داشتند و چه افرادی به ایشان سر زدند تا ببینند اوضاع مرتب هست یا نه؟!
    بساطی داریم از این سر زدن ها و چک کردن های اوضاع!
    جناب روحانی تا بیاید کمی در مسیر درست حرکت کند، بعضی ها سر می زنند و اوضاع را چک می کنند تا ببینند همه چی مرتب هست یا نه!

    آقایان این طرفی که از رای آوردن روحانی خوشحال شدند، همچنان بر طبل شادانه بکوبند!

  6. سیداحمد می‌گوید:

    “نامزدهای اصولگرا نه مثل آقای هاشمی در سال ۸۴ به خدا نامه گلایه‌آمیز نوشتند…”

    خیلی قشنگ گفتید!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    “بیم از آن می‌رود که مشورت‌های غلط، کلید روحانی را دونیم کند!”

    قلم زیبا در کنار تحلیل هوشمندانه!

  7. فاطمه می‌گوید:

    انگار اصلاح طلب ها هم روحانی را با دست می زنند و با پا می کشند… به نظرم می ترسند از کارنامه چهار سال دیگرش و حذف شدن به طور کل…
    رییس جمهور منتخب باید زرنگ و قاطع باشد تا بازیچه نشود… هر چند بعید می دانیم!

  8. سائل الزهرا(س) می‌گوید:

    واقعاً چه تجمع پر شوری بود؛ دستشون درد نکنه با این مجوز دادنشون!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه خیابون طولانی بود این خیابون شهید رضایی!

  9. بسم هو می‌گوید:

    نه این دوستت داریم “روحانی” کردن های این آقایان اصلاح و اصول
    نه این “اقلیت و اکثریت” کردن آقای روحانی نان نمی شود.

    ما هم چنان منتظر دولت تدبیر و امید و از این حرفا هستیم.

    😐

  10. زهرا :) می‌گوید:

    واقعا بعضی حرفاشون خیلی مضحکه! حالا همشون کاسه چه کنم دستشون گرفتن!

    بی رودربایستی این ضربه خیلی “درد” داشت!
    هر چقدرم که بخوان مصادرش کنن به نفع خودشون بازم “مرحم” نمیشه! 🙁

  11. بغض می‌گوید:

    بعضی دوستان اصولگرا به جای این مصادره کردن‌های بی‌مزه، بهتر است اندکی در رفتار و گفتار انتخاباتی خود تامل بیشتر کنند که اصولا با کدام ندانم‌کاری، قافیه را به حسن روحانی باختند؟!

    آخ آخ آخ …

  12. احمدرضا می‌گوید:

    “برای مردم، نه راست بودن روحانی مهم است، نه چپ بودن او”

    معطوف به جمله بالا، باید بگم که برای ما دانشجویان بسیجی چپ و راست بودن رئیس جمهور مهم بود.
    این چهار پنج ترم باقی مونده رو خدا به خیر بکنه…

  13. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    یه دونه‌ای داداش حسین!

  14. علی می‌گوید:

    جالب است حالا بعد از انتخابات دوستان طرفدار ج این حرفهای ما را فقط بهانه می دانند! و هی می گویند ما به تکلیف عمل کردیم (اگه اینطوری باشه که همه ی ملت به تکلیف خودشون عمل کردن! در این بحثی نیست که هی می گویید). و می گویند کجاست رای شما که هی می گفتید! و ما هم می گوییم اگر شما به تکلیف واقعی خودتان که وحدت بود عمل می کردید می دیدید.

    البته رفتار آقای روحانی هم کمی زرنگی به دنبال خودش دارد! که البته فعلا خوب است! به هر حال همین که فضا قدری آرام شده هم جای شکر دارد! بعد از این همه جنجال کمی هم نفس تازه کنیم که راهی بس دشوار پیش رو داریم.

  15. سیداحمد می‌گوید:

    جناب احمدرضا؛

    معطوف به کامنتت (!) باید بگم؛ چپ و راست، سر در یک آخور دارند و آنهم منیت و حزب بازی و گروه گرایی است… و کاش دوستان بسیجی ما، بیش از این تقسیم بندی های صوری، اهمیت به فهم بیشتر، شعور بیشتر و موقعیت شناسی بیشتر می دادند!

    و اما معطوف به متن حسین قدیانی (!) هرگز نباید نتیجه بگیریم که برای مردم، اصول و آرمان ها علی السویه شده، بحث سر این است؛ اگر اقتصاد و کار و خدمت، قربانی حرافی شود، نه تنها راست و چپ بودن نامزدها فرقی نمی کند، بلکه حتی اصول گرا و اصلاح طلب بودن شان هم پشیزی ارزش ندارد.

  16. سیداحمد می‌گوید:

    مرتضی اهوازی؛

    ناجور دل می بره این عکس آواتارت…
    بیشتر ببینیمت!

    دوستان محترم؛

    تا ساعاتی دیگر قطعه ۲۶ با متنی قشنگ و شجاعانه درباره سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید بهشتی به روز می شود…

  17. احمدرضا می‌گوید:

    تنها آمبولانسی که ۶۵ مجروح را در خودش جا داد!

    http://hayatkhalvat-a.blogfa.com/post/139

  18. احمدرضا می‌گوید:

    آقا سید احمد؛

    ما مخلصیم …

  19. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    متن خوبی بود.

    ممنون

  20. م. خ می‌گوید:

    خوب شد این ۹ دی هست و الا گروه پایداری با خود ۲۲ بهمن کاسبی می کرد! منتهی در آن صورت یک تناقض پیش می آمد؛

    “نقش بسیار کم رنگ علامه مصباح قبل از انقلاب (و صد البته دوران دفاع مقدس) که هرگز نمی توان این حقیقت تلخ را لاپوشانی کرد”.

  21. حافظ می‌گوید:

    ولی به نظر من دلیل صحبت نکردن روحانی از مسائل اقتصادی اینه که ایشون خیلی از مسائل اقتصادی سر در نمیارن، تو مناظره ها و تبلیغات هم می دیدیم که خیلی قوی نبودن در این مسائل.
    شاید کلا مسائل اقتصادی رو بسپارن به مردان اقتصادی دولت یازدهم که اگر افرادی نیکو باشند حتما استقبال میکنیم از این امر.

  22. احسان می‌گوید:

    خیلی جالبه که اصولگراها این تعداد کامنت هم دارند خواهشا به این سوال جواب بدید؛ شماها کجای کشور هستید؟ واقعا این رو از روی شوخی نگفتم. یا واقعا همین ۴ میلیون هستید که تو کشور پخش شدید یا چیز دیگه…؟ روشنم کنید!

  23. سیداحمد می‌گوید:

    حافظ؛

    ما هم امیدواریم همانطور باشد که شما اشاره کردید!
    اما اگر اینطور بود ایشان باید بیشتر اشاره می کردند؛ و اشاره می کردند که تیم های اقتصادی خبره در شرف تشکیل است و از اهمیت مسئله اقتصادی می گفتند.
    آزادی آزادی کردن و اینکه اجازه بدهیم مردم شاد باشند، برای مردم آب و نان نمی شود!

    اگر منظور از شادی فضاحتی است که بعضی ها شب انتخابات در آوردند، باید بگوییم همان یک شب هم از سرشان زیاد بود و امتحان خود را حسابی پس دادند!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    احسان عزیز!

    ما اون ۴ میلیون نیستیم! ما اون ۶ میلیونیم! 🙂 🙂
    حیف… حیف که لج بازی بعضی حضرات اجازه نداد تا به شما ثابت کنیم ما کجاییم!

    حالا من هم یک سوال جدی دارم!
    شماها کجایید؟ یعنی کیا به روحانی رای دادن؟
    ما هر کیو می بینیم به قالیباف رای داده! به نظرت تقلب نشده؟! 😐

  24. نسیم می‌گوید:

    نمی دونم ولی اصلا دلم با این روحانی صاف نمیشه! نمی تونم بپذیرم که حداقل(انشاالله) چهار سال باید به عنوان شخص دوم مملکت بشناسمش… خیلییییی سخته… اگر هم جناب منتخب بخواد واقعا متعادل و خوب کار کنه قطعا حضرات اطراف نمی ذارن، نمونه اش هم این چند روزه کم ندیدیم… کاشکی میشد از جلساتش با برخی افراد مورددار جلوگیری کرد!!!! مخصوصا از نوع خصوصی بدون شک خیلی از مشکلات آینده از همین جلسات خصوصی سرچشمه می گیره…

    همین یک ماه پیش بود که اصولگراهای محترم مشغول کتک کاری همدیگه بودن و همینطور روز به روز داشت آرای روحانی زیادتر میشد… زیاد و زیاد و زیاد…

  25. فاطمه می‌گوید:

    قطعه به روز نشد!!!
    ما منتظریم

  26. یکی از پروانه ها می‌گوید:

    سلام/ خطاب به احسان؛

    اصولگرا، راستی، ‌چپی، دوم خردادی،‌ حتی مستقل خواندن روحانی، چه فرقی برای مردم می‌کند؟! این خربزه‌ها کی برای مردم درگیر در معضلات اقتصادی، نان شده که حالا بشود؟! گیرم حسن روحانی نماینده آقای هاشمی نباشد و رسما به وکالت از حضرات این طرفی، وارد صحنه شده باشد؛ خب که چی؟! سهم مشکلات مردم و نقش اقتصاد در این بکش مکش‌های سیاسی چیست و کجاست؟! برای مردم، نه راست بودن روحانی مهم است، نه چپ بودن او. آنچه اهمیت دارد عزم رئیس‌جمهور برای بازکردن گره‌های ریز و درشت اقتصادی است. القصه، همان نظرسنجی‌هایی که ایام منتهی به ۲۴ خرداد موید پیشی گرفتن حسن روحانی از محمدباقر قالیباف بود، این روزها حاکی از این مهم است که بیش از ۷۰ درصد مردم، «اقتصاد» را اولویت اول خود می‌دانند… و این نیز قطعا «رای اکثریت» است! اکثریت‌تر از اکثریت شکننده ۰/۷ درصدی! منتخب ملت آن روز که در کنفرانس مطبوعاتی، خود را رئیس‌جمهور همه ایران خواند، امثال مرا ـکه با همین نگاه فراجناحی، رای به قالیباف داده بودندـ امیدوار کرد؛ فرد منتخب اگر چه خیلی اقتصادی نیست اما لااقل دارای چنین دیدگاه درستی است، لیکن سخنان روز شنبه دکتر روحانی و تاکید مکرر و البته بی‌جهت روی رای اکثریت، حاکی از مشورت غلط به منتخب ملت بود.

    یازهرا

  27. مجنون می‌گوید:

    قربون حضرت ماه برم با این نامگذاری سالش، همه حرفهای ریز و درشت و پیامهای بلند و کوتاه تو این جمله خلاصه میشه، انگار آقا همه چیز را پیش بینی می کنند:
    حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی

  28. مجنون می‌گوید:

    بعد از اون حماسه سیاسی
    چه اکثریت و چه اقلیت مطالبه اقتصادی دارند
    خدا کنه با حماسه اقتصادی از طرف دولت دل همه مردم(اکثریت و اقلیت)شاد بشه

  29. مجنون می‌گوید:

    نسیم

    منم دلم باهاش صاف نمیشه… کاملا با شما هم عقیده هستم
    خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه انشالله

  30. ایرانی می‌گوید:

    واقعا متاسفم هنوز رئیس جمهور منتخب عنان کار را به دست نگرفته شما مشغول نقد و به عبارت بهتر کارشکنی شده اید، نمی گویم مثل احمدی نزاد جانتان ۴ سال کامل حمایت کنید اما تو رو به خدا اجازه دهید فارغ از جنجال های رسانه ای رئیس جمهور جدید کارش را انجام دهد. در ضمن آکسی نداند فکر می کند روحانی فقط ۲۵۰ هزار رای با رقیبش فاصله داشته رای ایشان نزدیک به ۱۹ میلیون و رای جدی ترین رقیبشان ۶ میلییون است(جهت یادآوری)
    البته باید خوشحال بود که جناب قدیانی خیلی زود چهره واقعیشان را رو کردند و زیر بار این ادعا که همه باید به دولت منتخب یاری کنند نرفتند، البته برخلاف نظر مقام معظم رهبری و بقیه بزرگان!

  31. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    مخلصم سید!
    دل خودم هم تنگ شده بود واسه عکسم!
    به من باشه که ۲۵ ساعته! تو قطعه‌ام(صبح یه ساعت زودتر بلند می‌شم!!)
    فعلا که قسمت ما این جوریه…
    التماس دعا

  32. ساحل می‌گوید:

    نسیم، مجنون
    منم دلم با روحانی صاف نمیشه! حالا آقایون هرچی هم بگن رئیس جمهور فراجناحی. نمی تونن از یاد ما ببرن که خاتمی و رفسنجانی ازش حمایت کردن، نمی تونن از یاد ما ببرن که روحانی تو تبلیغاتش چه حرفایی زده! البته خوبی انتخاب روحانی این بود که درگیری تو مملکت به وجد نیومد چون نامزد موردنظر آقایون رای آورد.
    و البته مثل همه امیدوارم روحانی در ریاست جمهوری موفق باشه.

    احسان
    من جزو اون ۴ میلیون نفر هستم 🙂

  33. aza می‌گوید:

    … منم دلم باهاش صاف نمیشه …

  34. چشم انتظار می‌گوید:

    این موضوع رأی اکثریت، از دو جنبه قابل بررسی: نخست؛ آن رأی اکثریتی، که در تعریف قانون انتخابات، آمده و می گوید؛ هر زیدی یا عمری، ۵۰ به علاوه ی یک را بیاورد، حائز اکثریت مطلق آرا گردیده است. حال می خواهد، کاندیدا اصلاح طلب باشد، یا اصولگرا یا هرچی…
    اما، یک مدل رأی اکثریت دیگر هم هست! آن هم اکثریتی، که بر زبان کاندیدای پیروز جاری می شود! که یقینا، یادآوریِ ماده ی قانونی، در نزد ملت نیست! که خود بهتر می دانند؛ ۱+۵۰ یعنی چه! پس رییس جمهور منتخب، یا مشاورین (همان کاسه های داغ تر از آش، در هر دوره!) نیت دیگری را، از اکثریت، اختیار کردند، که خیلی خطرناک است. و اینگونه، شاید در، روی همان پاشنه ی قبلی خود بچرخد. و مسائل اقتصادی مردم، به قول شما “داداش حسین” در همان چهار کلمه و ۵ درصد خلاصه شود!!

  35. چشم انتظار می‌گوید:

    خیلی از ما، داریم دلمان را خوش می کنیم، که انشاءالله تغییرات، که همان “اقتصاد” مهمترین آن است، اتفاق بیافتد. اما؛ باز هم خیلی از ما، درونمان چیز دیگری می گوید! که فعلا، برای کمک به دولت منتخب، فقط دعا می کنیم… یه جور، دلشوره ی خاص!!

  36. دلخون می‌گوید:

    یه بار یه کار اشتباهی کردیم دیگه ترجیح میدم سکوت کنم… 🙁

  37. دلخون می‌گوید:

    مطهری: ممکن است وزیر ارشاد شوم.

    🙁

  38. چشم انتظار می‌گوید:

    مطهری: ممکن است وزیر ارشاد شوم!!!!!!!!!!!!!!
    نظر شخصی:
    اگه بهترین افراد ایران هم، در کابینه ی روحانی جای بگیرند، انتخاب یکی مثل “علی مطهری” گَند می زنه به کل کابینه تو این ۳۴ سال!…

  39. نسیم می‌گوید:

    احسان؛
    میخوای بدونی ما کجاییم؟؟؟ برو فیلمها و تصاویر نه دی و راهپیماییهای ٢٢ بهمن هرسالو ببین… می بینی که هر گروهی فارغ از گرایش سیاسی مدنظر شما همه در یک صف واحد قرار دارن و همه خواستار یک چیز هستن: “اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران” همه ما کشور، انقلاب، حکومت، نظام و رهبرمونو دوست داریم و حاضریم برای حفظ این ارزشهای مقدس جونمون رو هم فدا کنیم…
    روشن شدی؟؟؟؟؟!!!!!

  40. ف. طباطبایی می‌گوید:

    ممنون از متن منطقی آقای قدیانی.

    در راستای کامنت های “منم دلم باهاش صاف نمیشۀ” دوستان؛ من هم می گم:
    منم دلم باهاش صاف نمیشه!! اصلا هم دوسش ندارم. هر قدر هم بیشتر با هاشمی و حسن خمینی جلسه بذاره بیشتر دوسش ندارم. احتمالا بعد از معرفی وزرا، کلا ازش بدم میاد!!

  41. مجنون می‌گوید:

    بعضیا فکر نکنن رو حب و بغض شخصی هست که میگیم دلمون باهاش صاف نمیشه!
    نه! اصلا اینطور نیست!
    سر بعضی از اصول و ارزشهاست که برای ما مهمه و الان و اینجا وفتش نیست که بخوام بگم!
    خدا میدونه با همه این اوصاف دعا می کنیم موفق باشه و در خط ولایت!
    دوستان تحملش خیلی سخته ولی ما تا حضرت ماه را داریم غم نداریم!
    به عشق آقا و کلامشون تحملش می کنیم دیگه چه میشه کرد!

  42. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    برای ایمانم دعا کنید… این روزها فهمیده ام ایمانم “سر” ندارد!
    .
    .
    .
    امام جعفر صادق (علیه السلام):
    الصبر رأس الایمان؛
    صبر سر ایمان است.
    اصول کافی، ج ۳، ص ۱۴۰
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    بی ربط:

    آغاز ساخت بنای یادبود جاویدالاثر احمد متوسلیان در بهشت زهرا(س) بعد از یادواره شهدای عملیات «کربلای یک»…
    روز پنجشنبه سیزدهم تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به همت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در گلزار شهدا بهشت زهرا(س) با سخنرانی سردار محسن کاظمینی

  43. باران می‌گوید:

    برادر حسین؛ بی خیال نامزد کار، بی خیال نامزد تلاش، بی خیال نامزد عرضه، نامزد آزادی و ماهواره رو بچسب!!!
    آقا سید؛ زدی تو خال، دقیقا، ماجرا یکم بوداره، تقلبی مقلبی؟!!
    دوستان، خواستم منم در این راستای دل صاف نشدن!! عرض کنم دل ما هم با شیخ صاف نمیشه، وقتی می رسیم به رئوس فتنه!!

  44. باقر می‌گوید:

    سخنگوی جبهه پایداری در مصاحبه اخیر خود ضمن عبور از سعید جلیلی، گفته است: «آقای روحانی در نشست خبری‌اش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری مواضعی گرفت، که اگر قبلا بیان کرده بود ما در انتخابات به او رای می‌دادیم.»!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙁

  45. باقر می‌گوید:

    شاید برای پایداری ها سخت است که از قدرت دوری کنند!

  46. بغض می‌گوید:

    ایرانی؛

    از شما که طرفدار آقای روحانی هستید این حرف ها خیلی بعیده! خدا رو شکر شعار آقای روحانی آزادی بیان هست و الا شما چی می گفتید؟!
    درسته روحانی نماینده هاشمی هست اما خب الان زمان آقای هاشمی نیست که شعار می دادن “مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است”!!
    قطعا نقد سازنده برای پیشرفت بسیار موثره و مطمئنم اقای روحانی هم استقبال می کنند. پس شما هم بهتره منصفانه با نقدها برخورد کنید. 🙂

  47. :) می‌گوید:

    استفتاء از سایت آیة الله مکارم شیرازی:

    سوال:

    آیا نقد و سوال پرسیدن از علمای بزرگوار با حفظ تمام مراتب احترام و فروتنی در مسائل مختلف و به صورت علنی اشکال دارد؟
    مثلا اگر بنده حقیر نسبت به عملکرد سیاسی بزرگواری مثل آیة الله مصباح سوال یا نظری داشته باشم و با حفظ احترام و حفظ مقام شامخ ایشان و اظهار تواضع مطلبم را علنا مطرح کنم به اسلام خیانت کرده ام؟!

    پاسخ:

    انتقادهای سازنده همراه با ادب و احترام اشکالی ندارد و باعث پیشرفت می شود.

    دفتر آیة الله مکارم شیرازی / بخش استفتائات

  48. ناشناس می‌گوید:

    جمع کن بابا!

  49. یکی از گنه کاران پروانه ها می‌گوید:

    سلام؛ خطاب به جناب ایرانی!
    نمی دانم کی گفته نقد کردن یعنی کارشکنی و نمی دانم چرا گاهی عینک یکطرفه رو می زنیم. درسته جناب قدیانی بسیار زیاد از دولت احمدی نژاد تعریف و حمایت کردند کما اینکه رهبر هم طبق فرمایش خودشان که گفتند ما از هر دولت منتخب مردم و طرفدار جمهوری اسلامی حمایت می کنیم. البته که نظرا ت احمدی نژاد به ایشان نزدیکتر بود و رهبر هم زمانی به این امر اشاره کردند؛ ولی خوب حسین قدیانی ضمن تعریف اما همان موقع هم نقدشان را داشتند. اصلا نقد یعنی ابتدا تعریف بعد نقاط ضعف هم در کنار آن تعریف ها بگوییم و اگر شما به نقد کردن می گید یاری نکردن دولت منتخب، بهتره یک بازنگری در تعریف نقد و اینکه یک نقد خوب می تونه به اندازه یک تعریف موثر باشه دقت داشته باشید.

  50. یلدا می‌گوید:

    سلام؛

    ۱- دوستانی که دلشون صاف نمیشه با روحانی؛ اشکال نداره…
    ما هم دلمون با احمدی نژاد صاف نمیشد که نمیشد که نمیشد…
    🙂

    ۲- سید احمد؛ یعنی کسی جرات داره جلوی شما اعتراف کنه به کسی غیر از قالیباف رای داده؟
    🙂

    ۳- و پیرو حرف ایرانی/ ۱۹ میلیون و ۶ میلیون خیلی زیاااااااااااااد فاصله دارند.
    شما از اینور ببینید بهتره.

    ۴- اقتصادی که احمدی نژاد خراب کرد اول باید گود برداری بشه بعد یه بنای محکم اقتصادی ساخته بشه؛ تیم قوی می خواد و متخصص.
    خود روحانی که تخصصی ندارند.

    ۵- آقای مطهری و وزارت ارشاد!! خب فقط اعتقادشون به اینکه هر حرفی رو باید زد، خوبه!

    ۶- از جلسات خصوصی دوستان ما چرا ناراحت می شید؟
    خب اگر خاتمی نبود من به روحانی رای نمی دادم.
    و روشنگری های فلان نیوز (!!) مخصوصا ۳ شب قبل از رای گیری…

    که فهمیدم باید برم رای بدم تا آقای جلیلی تشریف نیاورند پاستور.
    دیگه حس و حال جنگ و دعواهای مسئولین رو نداشتیم.

  51. شیدا می‌گوید:

    حالا که باید نیرویمان را صرف هدایت بیدارى اسلامى در جهان و در اختیار گذاشتن تجربیات انقلاب اسلامى
    در اختیار ملل مسلمان عالم کنیم، به ریسمان محکم الهى چنگ بزنیم و متفرق نشویم!

    دور گردون گر ٢ روزى بر مراد ما نرفت… دائماً یکسان نباشد حال دوران غم مخور!
    اى دل ار سیل فنا بنیاد هستى بر کند… چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور!

    ابوالفضل علمدار… خامنه اى را نگهدار!

  52. چشم انتظار می‌گوید:

    بغض!
    برخی، اگه از فرط آزادی خفه هم بشن، بازم می گن آزادی نیست!!!! 🙂

  53. ناشناس می‌گوید:

    منم باید بگم به هیچ عنوان دلم صاف نمیشه! مخصوصا اینکه روحانی در اولین پیامش بعد از پیروزی اسم راس فتنه ای رو آورد که کمر به نابود کردن این نظامو انقلاب بسته بود و تا قبل از اون هم از هیچ کوششی مضایقه نکرده بود. حالا دیگه بقیه نوچه فنته هایی که ازش حمایت کردن و البته بدنبال اهداف شومی از این حمایت کردن هستن پیشکش…

  54. irani می‌گوید:

    حالا اقتصاد مهم شد واسه دوستان!

  55. داود می‌گوید:

    ایشون تو تبلیغاتش از عکس های هاشمی و… استفاده کرده و نمی تونه بگه که من مستقلم!!!
    و اگه هم بخواد نمی ذارن.
    همین که حرفش رو عوض کرد و دم از اکثریت زد تا آخرش رو گرفتم.
    ایشون رو هم نمی ذارن کار کنه. البته متاسفانه…

  56. فاطمه می‌گوید:

    حالا که اینطوریه منم «دلم صاف نمی شه»!
    مگه دل من چی کمتر داره؟

  57. Hoda sh می‌گوید:

    به قول اون دوست دلخونمون، خدا “سر” ایمانمون رو تو این ۴ سال (البته به امید خدا ۴ سال) حفظ کنه. من از دوستداران قلم و فکر شما هستم. خدا قوت.

    راستی من بلاگی راه انداختم اگر لطف کنید و سر بزنید ممنون میشم. بی تجربه ام و نیاز به راهنمایی دارم. به توصیه آقای محمد حسنی سعی کردم روشنگری دو زبانه باشه ولی خوب در حد خودم فعلا…

  58. برف و آفتاب می‌گوید:

    مگه قراره تلاش کنیم دلمون صاف بشه؟!
    همین‌که تحمل کنیم و ایرادهای بی‌دلیل نگیریم و کمک کنیم که اوضاع بهتر بشه؛ خودش هنره!
    این متنی هم که آقای قدیانی نوشتند؛ یه پیشنهاد خیرخواهانه است.
    طرفدارهای روحانی موضع نگیرن! یه‌ذره منطقی فکر کنند می‌بینند که این متن به نفع رئیس‌جمهور محبوبشون نوشته شده!

  59. دوست می‌گوید:

    بسم الله
    سخنگوی جبهه پایداری: روحانی مواضعش را زودتر شفاف می‌کرد، ما به او رای می‌دادیم.
    دوستان امروز به چه تکلیف شرعی دارند عمل می کنند و آیا به فرجام عمل های خود نیز توجه دارند؟
    مگر دوستان جبهه پایداری نمی دانند که چه بپذیرند یا نپذیرند مواضع آقای روحانی نزدیک به اصلاحات است؟
    به نظر دوستان، امروز گفتن این گونه جملات در شرایطی که آقای روحانی دائما می خواهد خود را فراجناحی معرفی کند به نفع چه کسی است؟؟
    دوستان دلسوز نظام و انقلاب با چه عکس العملی از طرف مقابل در جواب این جمله خوشحال می شوند؟ منتظرند تا جناح پیروز از جبهه پایداری تشکر کنند (که بسیار بعید به نظر می رسد) یا شروع به اثبات گفتمان خود کنند و آغازی باشد بر لج و لج بازی و به فراموشی سپردن منافع ملت و مردم و انقلاب؟؟؟
    آیا در آینده نباید نظاره گر عکس العمل های جناح و فرد پیروز هم باشیم و آنگاه شرایط به وجود آمده به نفع کیست؟
    به نظر شما حال که آقای روحانی (بدون هیچگونه نیت خوانی) ظواهر را به خوبی رعایت می کند و سعی در حرکت درون نظام دارد(راست یا اصلا دروغ) اینگونه حرف زدن های گروه پایداری به نفع مردم است یا نظام؟

    خاتمی، امروز:
    “سیدمحمد خاتمی در پیامی به مراسم تجلیل از محمدرضا عارف در یزد تاکید کرد: ملت در انتخابی شگفت‌انگیز پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی را رقم زد/ عارف با گذشت خود زمینه موفقیت گفتمان اصلاح طلبی را فراهم کرد.”

    اگر طرف مقابل هم اینگونه بخواهد رفتار کند و این اول راه باشد، از فردا باید منتظر جملات تند رئیس جمهور و اطرافیان باشیم.
    راستش این سخن سخنگوی گروه پایداری مرا یاد موضع گیری های بچه گانه و نپخته خودم در دوران کودکی می اندازد که از سر لجبازی با دوستان ایراد می کردم که هدفم این بود، در یک کلام، حرص طرف مقابل را در بیاورم.
    فقط امیدوارم که دوستان با به میان آوردن اینگونه سخنان برای ادامه راه انقلاب در مسیر اسلام و ولایت نیز ارزش قائل بوده باشند
    و بدانند که این انقلاب متعلق به خون هزاران شهید می باشد و باید تا زمان ظهور آقا ادامه داشته باشد.

  60. گدای معصومه (س) می‌گوید:

    «می‌شد زودتر از این‌ها اتفاق بیفتد. می‌شد زودتر از این‌ها بیایند پیشم. کافی بود که پای قرارشان بمانند و دل‌شان با هم یکی شود…
    اگر (می‌بینی) این همه تاخیر افتاده، (و من حبس شده‌ام) دلیلش خود آن‌ها هستند. کارهایی که می‌کنند و خبرش می‌رسد دستم…
    کارهایی که اصلا توقعش را از آن‌ها ندارم.»

    “نامه‌ی امام‌ زمان(عج)به شیخ مفید”

  61. یک اصلاح طلب تمام عیار می‌گوید:

    دکتر حسن روحانی:

    دولت تدبیر و امید ادامه دولت سازندگی و اصلاحات است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید ادامه دولت سازندگی و اصلاحات است ، خاطر نشان کرد: مشورت‌های آقایان هاشمی و خاتمی سرمایه دولت خواهد بود.
    (۲۲ خرداد ۱۳۹۲)

  62. سیداحمد می‌گوید:

    ۸ روز مانده تا ماه میهمانی رب العالمین…

  63. ناشناس می‌گوید:

    سلام؛
    خطاب به یلدا!
    آری… کسی نگفته رئیس جمهور ره گشای اقتصادی نباشد.
    بچه های شهرستان و دور از تهران می توانند خیلی بهتر بفهمند فرق رئیس جمهور مرکز نشین و غیر مرکز نشین، رئیس جمهور مردمی و غیر مردمی، رئیس جمهوری که اعتدال خواه است به معنای حقیقی و رئیس جمهوری که فقط شعار می دهد… بیشتر بچه های شهرستان می توانند بفهمند از بین طرح ها مثلا طرح مسکن مهر، یعنی مرکز نشینی رئیس جمهور آزاد شد و واقعا تا حدی دید اطرافش را حتی با وجود مشکلاتی در این راه.
    و درباره بعضی باید به قرآن و احکام مراجعه کرد تا بفهمیم دستورش را؛ مثلا قرآن در دو آیه زیر درباره فتنه گر همچین دستوری را صادر می کند که البته منکر نیاز به مفسرش و حکم مراجع تقلید و تصمیم رهبری و شرایط جمهوری اسلامی ایران نیستیم.
    صریحش را مثل این آیه: امر قرآن به مبارزه با فتنه
    خداوند در دو آیه دستور به کشتار فتنه ‌گران می‌ دهد تا دین از آثار فتنه ‌های آنها محفوظ بماند:

    وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ [بقره/۱۹۳ و انفال/۳۹]
    و با آنان کارزار کنید تا دیگر فتنه ‌ای نباشد.

  64. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حالا زوده بخوایم نقدش کنیم. بنده خدا هنوز پاش به پاستور نرسیده!
    فعلا که فصل نقل و انتقالات و والیبال و رویانیان، در صدر اخبار هستند.
    روحانی متعلق به همون رای حداکثریه، حالا اگه واسه ما ۶ میلیون و ۴ میلیون
    هم کاری کرد، خدا پدرش رو بیامرزه، کاری هم نکرد که خوب نکرده دیگه.
    دیگه بگیم روحانی راست سنتیه و اصولگرای بنیادی! دل خوش کنی خودمونه!
    مثل این میمونه که تیم ملی فوتبال به لبنان ببازه! بعد بگیم البته لبنان هم
    از خودمونه!!

  65. ... می‌گوید:

    محسن غرویان، آشکارا از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خوشحال است. غرویان معتقد است پیروزی روحانی بر رقبایش، پیام‌های زیادی در بر داشت. دوری از بداخلاقی‌های رایج در فضای سیاسی کشور در هشت سال گذشته و ترجیح اسلام رحمانی به اسلام غیر رحمانی، دو نمونه از پیام‌هایی‌ست که غرویان به آنها اشاره می‌کند. متن زیر گفتگوی عصر ایران است با حجة الاسلام و المسلین محسن غرویان درباره پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری.

  66. یکی از گنه کاران پروانه ها می‌گوید:

    سلام؛ خطاب خسته به ایرانی

    روحانی متعلق به همون رای حداکثریه، آخه محض رضای خدا این یعنی چی؟ یعنی کارهای خوب و بدش در دوران ریاست جمهوری اش در ایران فقط به اون حداکثری کار داره بقیه بی اثره؟

  67. سپیده می‌گوید:

    من فکر کنم موضوع همایش و فضای حاکم بیشتر جنبه فرهنگی داشت و لازم بود چنین مباحثی مطرح بشه. دیگه کجا بهتر از اونجا میشد ضرغامی رو گیر آورد تا کم کاری ها و ندانم کاری های مسخره صدا سیما رو بهش گوشزد کرد؟
    من فکر کنم همه حرفای روحانی که بهش انتقاد داریم تا الان در مقابل هاله نور احمدی نژاد مثل یک کاه در خرمنه! اون زمان حتی تو مناظره های دوستانه یا فامیلی جلوی هر اضافاتی دهنمون رو می بستن و هاله نور رو مثل چماق می کوبیدن تو سرمون و خون دل می خوردیم و واقعا قابل دفاع هم نبود! واقعا چه روزایی سختی بود. کاش زودتر ۱۲ مرداد بشه. مهم نیست روحانی کاندیدای من نبوده. مهم تغییره! من بیشتر واسه پایان خوشحالم.

  68. سپیده می‌گوید:

    راجع به ندانم کاری های آقای ضرغامی که در کامنت قبلی گفتم کشاهده لینک زیر کافیست!
    http://alef.ir/vdcguq9qnak9y34.rpra.html?191675
    صدا سیما واسه این همه برنامه چرند و پرند بودجه داره اما واسه ساخت مستند راجع به حضرت آقا نه!
    من یکی تا چند وقت دیگه دارم ازدواج می کنم. به لطف صدا سیمای ایران خرجم کمتر شده. تلویزیون واسه جهیزیه نخریدم! لزومی ندیدم واقعا. حیف عمر که پای این برنامه ها هدر بره. واسه اوقات فراغت با همسرم منچ بازی کنم بهتره! حداقل حرص نمی خورم! کاش ضرغامی هم زودتر بره. الهی آمین

  69. ناشناس می‌گوید:

    ایرانی
    اگه شما یه کم حافظه سیاسی داشته باشی یادت میاد که رییس جمهور احمدی نژاد رو همین پدر خوانده اعتدالیون با دار و دسته سیاسی و زنجیره ایش، قبل از رییس جمهور شدن در سال ۸۴ کوبوندند و طوری حرف می زدند و موضع می گرفتند و تخریب می کردند که انگار مملکت در دوره های آقایون، گل و بلبل بوده و حالا که یه نفر دیگه میخواد بیاد در رأس امور، این باباهای انقلاب و دولت و مجلس و ملت! باید سرشو زیر آب کنن.
    حتی کم نبودند اصولگرایانی که رابطه خوبشون با ذوزنقه نظام، باعث شد از همون اول دل خوشی از منتخب ملت و رأی مردم نداشته باشند.
    که البته لجبازی ها و دردسر آفرینی احمدی نژاد در این دو سال اخیر، سبب شد که آقایون موفق بشند و مملکت رو برگردونن به همون دوران گل و بلبل گذشته!

  70. ایمان می‌گوید:

    سلام

    “سخنرانی روحانی در همایش افق رسانه”
    این تیتر خبرگزاری ها در مورد سخرانیه که شما میگی توش از اقتصاد حرفی زده نشد!
    آقا شما که انقدر دغدغه اقتصادی داشتی به رضایی رای میدادی، ایشون در مناظره فرهنگی فرمودن که فرهنگ کیلویی چنده (؟!) به داد اقتصاد مردم برسید و آقای قالیباف هم تا اونجایی که یادمه بهشون انتقاد کردن…
    بعد من یادمه که شبکه ۴ در زمان انتخابات یه برنامه پرسش و پاسخ بین کارشناسای اقتصادی و کاندیداها گذاشته بود، شما ندیدی مثل اینکه 🙂

    کلا با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه(آقای احمدی نژاد سخنرانی نیست که دم از عدالت نزنن توش!)، بذارید از حالت منتخب به رسمی تغییر حالت بدن، بعد اگر کاری نکردن شما حق دارید که اعتراض کنید.

    ایشون رئیس جمهور تمام ملت ایران هستن، حتی شما دوست عزیز!

  71. فاران (نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    داداش حسین! به دلایل ذیل سید را بفرستی مرخصی بد نیست:
    ۵۰۰ کامنت چرت و پرت پایداری چی ها را تایید یا رد کردن یه جون و پری می خواهد تا جذب حداکثری و وحدت و دغدغه های امام خامنه ای یادمون نره… همیشه که آدم قبراق نیست که… بالاخره انرژی منفی از کامنتا میزنه بیرون!
    البته که مهمه… ایشون کامنت ها را بخاطر اشکالات ویرایشی تایید نمی کنند… پس چه کسی کامنت ایشون را حذف کند وقتی که می نویسد “اصلاح طلب و اصول گرا سر در یک آخور دارند” یا معنی و مصداق اصولگرا را نمی دانند یا معنی آخور را یا مفهوم کنایه سر در آخور داشتن را!!
    انشاءالله بادمجان است و ایشان خسته هستند…
    اگر کار به انتخاب گزینه مناسب رسید من اسلامی ایرانی را پیشنهاد میکنم همچین پرانرژیه که انگار همیشه روز نه دی!

  72. سیداحمد می‌گوید:

    فاران…؛

    ممنون از محبت شما!
    اما بنده تفاوت قائلم بین راستی و اصولگرای حقیقی! من گفتم “چپ و راست سر در یک آخور دارند”.
    از نظر من فرق چندانی بین ناطق نوری و روحانیِ راستی، با فلانی و بهمانی نیست!
    بیشتر از این توضیح نمی دهم!

    اتفاقا همیشه قبراقم!
    اگر کامنت هایی که من می بینم، اسلامی ایرانی می دید، خیلی وقت پیش پیشنهاد تخته کردن در کامنت دونی(!) را می داد!
    خودِ شما مدت های مدیدی است که کامنت می گذاری ولی هنوز نمی دانی علامت تعجب به کلمه ما قبل خودش می چسبد و از کلمه بعدش فاصله دارد! (که البته زحمت اصلاحش می افتد گردن من، و اینم البته تشکر شماست!!)
    شما اصول ویرایشی را که یاد گرفتی، بیا با هم بحث سیاسی می کنیم!

    راستی؛ ۵۰۰ نه، بیش از ۵۰۰۰ کامنت در ۳ روز!
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ایمان؛

    شما سخنگوی جناب روحانی هستی؟! خود ایشان گفتند که نباید از رسانه های آزاد مثل قطعه ۲۶ ایضا انتقاد هراس داشت، پس لطفا نقش زبان را برای آقای روحانی بازی نکنید که سخنران مراسم ۲۳ تیر ۷۸ الحمدلله لال تشریف ندارن!
    داداش حسین هم نویسنده همه ملت ایران هستند، حتی شما ایمان عزیز! 🙂

  73. علی می‌گوید:

    دوباره تاکید می کنم: به نظر من سیداحمد همان حسین قدیانی است!

  74. حدود دو سالی است که مطالب شما رو جسته و گریخته می خونم و واقعا به این قلم توانا احسنت میگم… کتاب “نه ده” هم که دیگه معرکه بود… با اون بابا اکبر و ساندیس و نی کلی حال کردم…

    اگه لطف کنید به وبلاگ من سر بزنید و من را راهنمایی کنید ممنون میشم.
    یا علی! منتظرتون هستم.

  75. ایمان می‌گوید:

    سلام سید احمد

    من نفهمیدم کجای چیزایی که گفتم تداعی گر نقش سخنگو بود؟ این رو اگر عصبانی نمیشی و بهت بر نمیخوره یه توضیحی بده 🙂
    بحث من هم تخریبی نبود، منظور کلی این بود که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد و مصداقهاش رو هم آوردم، هم فرهنگی و هم اقتصادی…
    نیاز هم نیست که فکر کنی ۲۸ تیر ۱۳۷۸ باعث تحریک شدن من میشه، بر خلاف خیلی ها که به اصلاحات و خاتمی و هاشمی رای دادن من دقیقا به شخص آقای دکتر حسن روحانی و تفکر معتدل ایشون رای دادم.

    اگر من قبول نداشتم که آقای قدیانی نویسنده همه ملت ایران است اصلا کامنت نمیذاشتم اینجا…
    گفتم که بگذارید بیایند و امور را به دست بگیرند بعد اگر نتوانستند کاری برای اقتصاد انجام دهند شما حق دارید اعتراض کنید

  76. چشم انتظار می‌گوید:

    ۱۲ تیر ماه ۶۷…
    پرواز ۶۵۵ ایرباس ایران…
    بر فراز آبهای خلیج همیشه فارس…
    در نزدیکی جزیره ی “هنگام”…
    حمله ی موشکی وحشیانه، و نابهنگامِ ناو وینسنس…
    سفر بی بازگشت ۲۹۰ انسان…
    ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال!…
    مدال شجاعت بر سینه ی پلید و سیاه ویلیام سی راجرز سوم!…
    و…
    روحشان شاد.

  77. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار؛

    به فرض که قرار باشد با آمریکا ارتباط برقرار کنیم، آمریکا جواب همین یک فقره جنایت را چه طور می خواهد بدهد؟!
    مگر قابل بخشش و گذشت است؟!

    لعن الله علی القوم الظالمین…

  78. چشم انتظار می‌گوید:

    همین دیگه! یا باید مذاکره کننده ها، قید همه چی رو بزنند، و “آشتی آشتی، بریم تو کشتی”! یا، باور کنند، ارتباطی که یک طرفش نامرده، سرانجام خوبی نداره!

  79. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا ایمان؛
    این فرصت باقیمانده، تا هنگام سکانداری دستگاه اجرایی، اتفاقا! بهترین زمان برای رسیدگی دقیق، و شنیدن و ارزیابیِ موشکافانه و بی طرفانه ی نظرات کارشناسان دلسوز، خواهد بود.
    می دانید؛ که هر سکه ای، دو رو دارد. اگر شما هم، نگاهی به دور و برتان بیاندازید، می بینید که، متأسفانه جمعی از مشاورین آقای روحانی، چقدر بد و ناشیانه، مشاوره می دهند. و برخی دیگر از متخصصینِ نامه نگاری به خدا! چگونه سرکشی از اوضاع دارند!
    این دل نگرانی ها، و آینده نگری های “داداش حسین” ناظر بر همین موضوع است. که سنگ اول را، معمار کج ننهد عزیز… منظور آقا سید همین است، به گمانم.

  80. سیداحمد می‌گوید:

    ایمان؛

    اتفاقا نقد حسین قدیانی به جا بود. اگر مراسم “افق رسانه” فقط درباره رسانه بود، پس چرا درباره همه چیز و همه چیز سخن گفته شد الا اقتصاد؟؟!! لطفا نقدپذیر باشید…

    دوستان محترم؛

    امشب قطعه ۲۶ با ۲ متن شهدایی به روز می شود…

  81. حسین می‌گوید:

    فقط غرضی
    هر کی به غرضی رای نداده اشتباه کرده

  82. چشم انتظار می‌گوید:

    ممنون از خبرتون آقا سید احمد. چه شبی بشه امشب!
    دو متن شهدایی، که احتمالا، یکیش بوی “بهشتی” میده…

  83. mahdionnet می‌گوید:

    سلام جناب مستطاب؛
    احتراما در نظر داشته باشید نظر های پیشین ما و شما به تاریخ و تجربه پیوست.
    لطفا یاد بگیریم جناب رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور منتخب ملت هستند، تمام؛ هرگونه نقد، صحبت و… از روی غرض ورزی یا پیش داوری و نیت خوانی ضربه به نظام و امام خامنه ای است، مبادا از امام خود جلو بیافتیم (المتقدم لهم مارق) یا شیوه ۸۸ ای ها را به صورت حزب اللهی(!!!) در پیش گیریم.
    اگر نقدی هست منصفانه و سازنده.

  84. م.خ می‌گوید:

    سلام؛
    مگه چند تا م.خ داریم؟
    اصلیه منم، اون تقلبیه! چینیه!

  85. رضایی می‌گوید:

    فرقه احمق پایداری نه به اون که می گفت روحانی فلان و بهمانه، نه به الان که می خواد برگرده عقب و بهش رای بده!! احمق های نادان…

  86. هوم می‌گوید:

    توجه به نتیجه آراء!!!
    شکست و پیروزی!!!

    :-؟

  87. رضا می‌گوید:

    سلام جناب قدیانی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.