سادگی خودی، رندی دشمن

«همت جهادی» چاره ساز است…

آدرس جدید بچه های عزیز و با معرفت شاه عبدالعظیم؛

نیاوران، انتهای اتوبان امام علی (ع)

یک: خودی‌هایی که ناظر بر انتخابات، از «دوگانه سازش-مقاومت» حرف می‌زنند، هیچ به «تلک‌ الایام نداولها بین‌ الناس» اندیشه کرده‌اند؟! مردمی که ما می‌شناسیم، چک سفیدی به هیچ یک از جریان‌های سیاسی نداده‌اند. آمدیم و باز هم حکایت دوم خرداد، رای به این و آن دادند. این و آنی که بر اساس «دوگانه سازش-مقاومت» سینه‌چاک گانه سازش اند. خب! مساله اساسی اینجاست که با چونان رئیس جمهوری، لابد باید ۴ بلکه ۸ سال، ذیل احترام به رای اکثریت، مفهوم رعنای مقاومت را بی‌خیالی طی کنیم؟؟!! حقا که در طراحی «دوگانه سازش-مقاومت» برای انتخابات، هر چقدر اغیار رندند و زیرک، بعضی خودی‌ها نادانند و غافل. من واقعا شکر می‌کنم خدا را که جمهوری/ انقلاب اسلامی هرگز با دست فرمان این عزیزان نازک‌خیال، حرکت نکرده و نخواهد کرد و الا این دوستان، استعداد این را دارند که رسما از شیخ دیپلمات فی حد ذاته بی‌رای و جایگاه، یک رئیس‌جمهور تپل روی دست نظام بگذارند که این بار در اشلی بالاتر، در غلتان هسته‌ای را با تعدادی آبنبات معاوضه کند!! مومن و حزب‌اللهی بیش از ریش و تسبیح، به ریشه و تحلیل درست است. تا ولی فقیه هست، تا خون شهدا هست، تا راه امام هست و تا اصول و آرمان‌ها به قوت خود محفوظ است، اصلا و اصولا مقاومت و سازش، چه ربطی به رئیس‌جمهور دارد که عده‌ای از «دوگانه سازش-مقاومت» سخن می‌رانند؟! حرف حساب ما این است که جمهوری اسلامی، همیشه خدا محور مقاومت در جهان اسلام است و این به تنها چیزی که ربط ندارد، حضرت رئیس‌جمهور است. لذا برای انتخابات ریاست‌جمهوری، همان به که حد و حدود دوگانه‌ها را بشناسیم و در یک حرکت عقلایی، از «دوگانه کار و همت جهادی و توانمندی و کارآمدی و…-تنش و بی‌عرضگی و حرافی و اختلاف و…» حرف بزنیم.

دو: بعد از اعلام نظر قانونی و دقیق شورای نگهبان، دیگر همه باید فهمیده باشند که اگر دشمن ۲ چشم داشت، ۲ چشم هم قرض گرفته، از قرار ول کن انتخابات ما نیست. حال که دشمن اینچنین علیه اصل انقلاب و اصل انتخابات به میدان آمده، لااقل بر هواداران نامزدهای اصولگرا فرض است که به موازات تعریف از نامزد محبوب خود، از ۲ کار غافل نباشند؛ نخست، دفاع از اصل انقلاب و اصل انتخابات و دیگری، سیلی‌زدن بر صورت دشمن. مع‌الاسف بعضی دوستان، نه فقط دفاعی از اصل انقلاب و اصل انتخابات نمی‌کنند، بلکه هر چه فریاد دارند، به جای «آمریکا»، بر سر ‌نامزدهای اصولگرا فرود می‌آورند!! «آقا» تا آنجایی که ما یاد داریم، فرمودند؛ «نامزدها را «شیطان اکبر» نخوانیم». وای بر ولایت‌پذیری بعضی دوستان مدعی، که نه سایر نامزدها، بلکه ‌ نامزد اصولگرا را بی‌رحمانه تازیانه تهمت و دروغ می‌زنند. چرا؟! مگر نخستین روز نوروز سال ۹۱ در جوار بارگاه امام رئوف، رهبر انقلاب تذکر به این سایت‌ها ندادند و از رویه غیر اخلاقی‌‌شان انتقاد نکردند؟!

سه: به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده بزرگ شهدا می‌خواهم تشکر کنم از جناب شهردار تهران، بابت ۲ افتتاح. یکی؛ بزرگراه آزادگان در کمربندی تهران، دومی؛ بزرگراه امام علی (ع). من، یکی از همان جماعتم که اغلب پنجشنبه‌ها مادربزرگ پیرم را می‌برم بهشت زهرا. قطعا اجر افتتاح هر دوی این بزرگراه‌ها که منجر به سهولت بهتر این رفت و آمد شده، نزد خدای شهیدان محفوظ و ماندگار است. چقدر خوب که همه ما، هم از زاویه انقلاب اسلامی، نقد کنیم، هم از این زاویه، تعریف. این‌ور و آن‌ور گاهی می‌بینم که بعضی دوستان دیرین، هنوز هم از نوشته‌هایم در کتاب «نه ده» برای تخریب نامزد اصولگرایان استفاده می‌کنند! با این دوستان عزیز، آنقدر نان و نمک هشتاد و هشتی خورده‌ایم که همین جا به ایشان می‌گویم؛ نوش‌ جان‌تان!… اما عزیزان! من حتی در همان اوج فتنه نیز خصومت شخصی با هیچ کس نداشتم. من راه عوض نکرده ام و در همان موضع قبلی‌ام. باز هم نقد اگر لازم شود، نقد می‌کنم و تعریف اگر لازم باشد، تعریف. دریغ است که موضع انقلاب اسلامی را با حب و بغض عوض کنیم.

وطن امروز/ ۶ خرداد ۱۳۹۲

۲ متن آخر صفحه «۰۶ : ۲۰» وبلاگ «قطعه ۲۶»

{کانال کمیل کار… وطن امروز}
{اردیبهشت گمانه زنی… وطن امروز}

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. یک لیوان چای داغ می‌گوید:
  2. میلاد می‌گوید:

    دست شهردار تهران درد نکنه!

    جناب قالیباف واقعا شایسته ریاست جمهوری اند…

  3. مسافر می‌گوید:

    “«همت جهادی» چاره ساز است…”

    فقط به امید خدا …

    “دل این قلم می سوزد برای بصیرت …”

  4. مسافر می‌گوید:

    “وای بر ولایت‌پذیری بعضی دوستان مدعی، که نه سایر نامزدها، بلکه ‌ نامزد اصولگرا را بی‌رحمانه تازیانه تهمت و دروغ می‌زنند. چرا؟! مگر نخستین روز نوروز سال ۹۱ در جوار بارگاه امام رئوف، رهبر انقلاب تذکر به این سایت‌ها ندادند و از رویه غیر اخلاقی‌‌شان انتقاد نکردند؟!”

  5. فرهاد می‌گوید:

    ………….

    بنده از همون اول با آقای لنکرانی مخالف بودم و…

  6. آرا.سرباز می‌گوید:

    این همه جانبداری آشکار؟ فقط مانده نامشان را مستقیما ببری…

  7. احمدرضا می‌گوید:

    دوستان یه سوال دارم! قصد تخریب ندارم ولی: به نظر شما ممکنه جلیلی کاندیدای دولت باشه؟!

  8. فرهاد می‌گوید:

    متوجه نمیشم برای چی تایید نکردید نظرم رو؟ این دیگه چیه گذاشتید؟ همه ی حرف های من اون چند نقطه بود بعد شما فقط قسمت مخالفت با لنکرانی رو گذاشتید؟ خجالت آوره!

  9. مرتضی اهوازی می‌گوید:
  10. علیرضا می‌گوید:

    سلام

    آقا خواستم از زحمات بی دریغ شما تشکر کنم…

  11. ناشناس می‌گوید:

    آقای قدیانی عزیز

    ممنون که با دست فرمون خراب گروهک پایداری سیاست ورزی نکردی. اینا همه شون توی باند احمدی نژاد هستن…

  12. فرشاد می‌گوید:

    فقط همت جهادی/ دم سردار حاج قاسم سلیمانی گرم…

  13. شیدا می‌گوید:

    لاله این چمن، آلوده رنگ است هنوز
    سپر از دست مینداز که جنگ است هنوز
    فتنه اى را که دو صد فتنه در آغوشش بود
    دخترى است که در مهد فرنگ است هنوز!!

    به امید وحدت و همبستگى !!

  14. غلومی می‌گوید:

    رای من جلیلی…

  15. دانشجو می‌گوید:

    مطالب این چنینی به تفکر بیشتر و جدی تر وادارم می کند.

  16. مرتضی می‌گوید:

    دیشب مصاحبه دکتر ولایتی را در شبکه دو دیدم والله قسم می خورم تا پیش از این نظرم به سعید و قالیباف بود ولی برنامه های مشخص و سابقه طولانی مدت اجرایی و مهم تر از همه مورد مشورت قرار گرفتن از طرف آقا در امور بین الملل و قدرت بیان و کاریزمای ولایتی چیزی نیست که بشه از آن گذشت و من رو به ایشون متمایل کرد هرچند جلیلی به نوعی ضعیف ظاهر شد و باید منتظر باقر باشیم تا ببینیم چه میکنه اما متاسفانه قالیباف در دیالوگ روبرو با مردم قدرت جاذبه نداره.

  17. ناشناس می‌گوید:

    راه اندازی دو بزرگراه دم انتخابات، سوء استفاده نیست؟

  18. فرزند انقلاب می‌گوید:

    برای ما تمام شدی اخوی! تمام

  19. لبیک یا حسین می‌گوید:

    هفته ی گذشته برنامه ی پایش با حضور آقای قرائتی واقعا جذاب بود، مخصوصا آن موقع که ایشان خارج از ۴ گزینه ای که در مورد ویژگیهای رئیس جمهور بود، گزینه ای را خود اضافه کرد و به آن رای داد. آن گزینه عبارت است از: “تدین”…

  20. ناشناس می‌گوید:

    شروع شد دوباره مظلوم نمایی و فیلم بازى کردن خاتمى چى ها………..

  21. YOUR BROTHER می‌گوید:

    آقای قدیانی! آقای سید احمد آقا
    گند زدین به شعار گفتمان آزاد و تحمل نظر مخالف و نقد. حیف این همه وقت که گذاشتم

  22. آرا.سرباز می‌گوید:

    این سه نقطه گذاشتن و سانسور بعضی حرفها، سیاست جدید شماست؟

  23. محسن می‌گوید:

    میگم داداشِ بی حب و بغض و دوستدار اصل نظام
    قالیباف سال ۸۸ هم تونل توحید و… افتتاح کرد. اون موقع علاوه بر نقدهای موجود چرا تعریفی در کار نبود؟!!!

  24. م.طاهری می‌گوید:

    به برکت این نظام در این کشور آنقدر آزادی هست که هرکس بتونه نظر و رای خودش را داشته باشه. بدون ایجاد کدورت و دلخوری در صفوف مردم که واجب است همیشه یکپارچه باشد.
    اون چیزی که مهمه حفظ وحدته، نه اینکه بین خودمون تفرقه ایجاد کنیم که چرا من به فلان جناب رای می دهم و تو به فلان آقا. یا اینکه در مقابل هم موضع بگیریم که چرا تو آن طور که من فکر می کنم فکر نمی کنی؟ یا چون به کسی که من رای می دهم رای نمی دهی پس منحرف شدی!

    به نظر من این یک فرصت خیلی خوب است که امسال مردم جای انتخاب دارند بین نامزدهای اصول گرا. اصول گرا نه به معنای سیاسی آن، به معنای حقیقی پایبندی به اصول.
    هرکس می تونه بر اساس تحلیل های خودش انتخاب کنه و این واجبه که دست از این بداخلاقی ها برداریم تا فردا هرکس رای اکثریت مردم رو به دست آورد بتونیم بپذیریم.
    در غیر این صورت هرکس رئیس جمهور بشه دوباره کارشکنی ها و چوب لای چرخ گذاشتن ها و موج جوسازی ها و تخریب ها علیه او آغاز می شه و این به ضرر هیچ کس نیست جز آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دودش هم فقط به چشم مردم فرو میره.

  25. م.طاهری می‌گوید:

    کاش بتونیم یک وقت ها عینک سیاسی بینی رو از چشم هامون برداریم.
    کاش بتونیم گاهی فاصله بگیریم از سیاست زدگی.
    کاش بتونیم گاهی به دست آورد های نظام فقط به چشم دست آورد های نظام نگاه کنیم تا بتونیم فارغ از اینکه این خدمت به دست چه کسی انجام شده تشکر کنیم از عوامل آن و خسته نباشید و خدا قوت بگوییم.

    چرا همه چیز را انتخاباتی باید دید؟
    چرا نمی شه از یک مسئول در قبال خدمتی که انجام داده تشکر کرد صرفاً جهت تشکر؟
    آیا جزای احسان جز احسان است؟
    یعنی واقعاً نمی شه قدردان زحمات و خدمات کسی بود به رسم قدرشناسی؟

  26. دی می‌گوید:

    چرا آقای جلیلی فقط حرف های کلی میزنه و برنامه مشخصی نداره؟ واقعاً تو این بلوشو بد برنامگی تو کشور، ایشون میخواد اینجوری رای جمع کنه؟

  27. مسافر می‌گوید:

    فرزند انقلاب؛

    باید هم برای شما هر کس که مخالف رایتان هست، تمام بشود!
    حالا میخواهد قدیانی باشد یا سردار قاسم سلیمانی.

    متاسفانه دید انحصار طلبانه و صفر و صدی این تفکرات بسیار خطرناک است!

  28. دکتر سلاااااام انتخاباتی می‌گوید:

    http://www.snn.ir/NSite/FullStory/Video/?Serv=12&Id=241439&Sgr=137
    دکتر سلام انتخاباتی بشتابید

  29. ... می‌گوید:

    جدیدترین بیانات انتخاباتی «آقا»
    http://media.farsnews.com/media/uploaded/files/sound/1392/03/06/13920306000855.mp3

  30. همسنگر می‌گوید:

    نه هر که سر بتراشد قلندری داند!
    حمایت آشکار حضرتعالى خاطر خواننده هاى دست نوشته هاتون رو مکّدر میکنه، على اى الحال نظرات محترم… 

  31. فدایی همت می‌گوید:

    سلام. با تشکر از متن خوبتان.
    جناب قدیانی خوتون فرمودید از محسنات کاندید انتخابی بگویید و تخریب نکنید، ولی ظاهرا خودتون رعایت نکردید و دکتر جلیلی رو یه جورایی در بند یک…:
    “…و الا این دوستان، استعداد این را دارند که رسما از شیخ دیپلمات فی حد ذاته بی‌رای و جایگاه، یک رئیس‌جمهور تپل روی دست نظام بگذارند که این بار در اشلی بالاتر، در غلتان هسته‌ای را با تعدادی آبنبات معاوضه کند!! مومن و حزب‌اللهی بیش از ریش و تسبیح، به ریشه و تحلیل درست است…”

  32. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    داداش حسین گرامی یا سیداحمد بزرگوار!
    من همون مرتضی اهوازی همیشگیم؛ چه نمایش داده بشم، چه حذف بشم و چه …
    مخلص بودنم هم، با صاد همیشگیه!

  33. فاراب می‌گوید:

    فدایی همت؛

    کاملا اشتباه متوجه شدی معنای اون جمله رو!!
    منظور اینه که ساده اندیشی و سطحی نگری ما و همچنین عدم اتحادمون، ممکنه باعث بشه اون روحانی معلوم الحال با اون پرونده هسته ای، رای بیاره و بشه رئیس جمهورمون.

  34. محمدرضا می‌گوید:

    ماشالا حزب الله

  35. حسین می‌گوید:

    هتاکی سایت مدعی حمایت از جلیلی به عشایر ایران زمین… و دکتر رضایی

    http://www.entekhab.ir/fa/news/113411

    نه دین دارند، نه اخلاق. نه مومن اند و نه حزب اللهی.

  36. دانیال می‌گوید:

    انصافا عجب قشنگ صحبت کرد این حسن روحانی…………….

    حالا باز توی سرشون بزنن اصولگراها و بگن؛ رقیب نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  37. ..... می‌گوید:

    صحبت کردن سعید جلیلی رو مقایسه کن با حرف زدن روحانی!!!!!!!!!!!!

    حالا می فهمم این همه مدت چی می گفتی داداش حسین…

  38. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    دوستان تخریب نکنین حتی اگه طرف خراب باشه!!

  39. مرتضی می‌گوید:

    نشد که بشه داداشی. اونوقت نظر ما چرا حذف شد؟!!!!!!!!!!!!!!

  40. محمد جواد می‌گوید:

    داداش حسین نظرت رو هر کی هست دوست داریم اما تو رو خدا نزار تو نظرات قطعه به بچه های پایداری بگن گروهک پایداری و شما تاییدش کنی و ساکت باشی

  41. م.طاهری می‌گوید:

    بعد از دیدن گفت و گوی ویژه خبری دیشب با تاکید بر تمام جملاتم در دو نظر بالا یکیشو اصلاح می کنم:
    به هیچ وجه تعدد نامزدهای اصولگرا اتفاق خوبی نیست!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون از این نگاه عاقلانه و با درایت.
    خدا قوت سالار…

  43. نجوا می‌گوید:

    ………………………………
    دعا می کنم این روزهای حساس امتحان انتخاباتی را سربلند پشت سر بگذاریم…

  44. به جای امیر می‌گوید:

    صدا (گفت و شنود)

    گفت: یکی از نامزدها در تبلیغات انتخاباتی گفته است؛ ما در دوران خود اجازه ندادیم پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شود.
    گفتم: وقتی تمام فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به حالت تعلیق درآمده و متوقف شده بود و آژانس هم با نصب دوربین‌ها و انجام بازرسی‌ها بر توقف فعالیت هسته‌ای کشورمان نظارت می‌کرد، دیگر برای چه پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل بفرستند؟!
    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: بچه‌ای از پدرش پرسید؛ باباجان! دزد چطوری وارد خانه می‌شود؟ پدر گفت؛ پارچه به پایش می‌پیچد، آهسته راه می‌رود، در را یواش باز می‌کند تا هیچ صدایی شنیده نشود… نیمه شب پسر بچه پدرش را بیدار کرد و گفت؛ باباجون! پاشو پاشو دزد اومده! پدرش پرسید از کجا فهمیدی؟ گفت آخه هر چه گوش میدم، هیچ صدایی نمیآد!

  45. مسعودساس می‌گوید:

    واقعا چرا بعضی ها همه چی رو ول کردن و فقط دارن نامزدهای خودی رو میکوبن؟
    *** ***
    کچل شدم تا به یکی از رفقا بفهمونم اینا خودین، نخودی ها رو بچسب.

  46. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    بنا نداریم عرضی داشته باشیم در قطعه ۲۶
    فقط از مطالب استفاده می کنیم صرفا…

  47. ناشناس می‌گوید:

    !

  48. حسن می‌گوید:

    با سلام
    با امید اینکه جناب مبصر اجازه چاپ نظر را صادر فرمایند
    آقای قدیانی انتظار داشتم حداقل دوستان پا به رکاب حضرت قدیانی که برای هر جمله ایشان قند در دل آب میکنند لااقل آنقدر آزادگی داشته باشند که به جمله
    آدرس جدید بچه های عزیز و با معرفت شاه عبدالعظیم؛

    نیاوران، انتهای اتوبان امام علی (ع)
    گیر بدهند که مگر بچه های شاه عبداعظیم از بردن نام محله شان ننگ دارند که آدرسشان را اینگونه ذلیلانه بنویسند
    حداقل اگر صحبت خدمات جناب قالیباف است مینوشتید بچه های نیاوران آدرس جدیدشان “شاه عبد العظیم انتهای بزرگراه امام علی است”
    ولی میدانید چرا این نکته به خاطر حسین قدیانی فرزند شهید نیز نرسید؟!!!!
    بخاطر اخلاص در عمل بوده و بس. یا شهردار اخلاص نداشته و یا قدیانی در خدمت به شهردار
    مبصر عزیز اگر هم چاپ نکردی حداقل به رویت حضرت قدیانی برسان

  49. نهضت سرخ می‌گوید:

    ای کاش حاج حسین موضع گیری صریح نمی کرد که اینهمه ریزش داشته باشه نظرات و سایتش
    در هر حال خیره

  50. مصطفی اسلامی می‌گوید:

    مـوسی جــلـودار است و نـیـــل انـدر مـیــان است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.