اپوزیسیون احتمالا آدم نیست!

مجمع عمومی سازمان ملل اگر چه ماهی دیگر در نیویورک برگزار می شود، اما شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد، بیش از هر نشست سالیانه ای در سازمان ملل، محل حرف و حدیث بود و آمد و شد.

اصولا یکی از مهم ترین کارکردهای انقلاب اسلامی باز کردن زبان جهانیانی است که در برابر قدرتمندان، علی الدوام دچار لکنت می شوند. همه آنچه روسای جمهور کشورها با ترس و لرز می خواستند در سازمان ملل بگویند، -یا نگویند!- در تهران گفتند و شنفتند. گل سرسبد تمام این گفته ها و شنفته ها، سخنان حکیمانه و البته دلیرانه ولی امر مسلمین جهان بود. هیچ دستاوردی اگر نمی داشت اجلاس شانزدهم، جز سخنان «آقا»، کافی بود تا برای موفقیت جمهوری اسلامی در برگزاری این نشست استراتژیک، خنده مسرت به لب بنشانیم.

اجلاس سران غیر متعهد نشان داد که نبض بیداری اسلامی، حقیقتا در ایران می زند. انقلاب اسلامی قلب بیداری اسلامی است، و اگر جز این بود، هنوز روز اول اجلاس سران تمام نشده، نتانیاهو زمام عقل از کف نمی داد و عصبانی تر از همیشه، واکنش نشان نمی داد و به بشریت اهانت نمی کرد. من این عصبیت را اتفاقا به فال نیک می گیرم و رخداد مبارکی می دانم که هم ما و هم نظام سلطه داریم واضح تر از همیشه حرف های مان را می زنیم. بگذار قضاوت با همین بشریتی باشد که به جرم هم صدایی با جمهوری اسلامی، از سران اسرائیل ناسزا می شنود. این همان جمهوری اسلامی است که تحریم هوشمند اقتصادی شده بود و قرار بود فلج شود! این همان جمهوری اسلامی است که متاثر از تهدیدات سیاسی، منزوی شده بود و هیچ کشوری رغبت به رابطه با آن نداشت! این همان جمهوری اسلامی است که قرار بود در فتنه ۸۸ دچار براندازی شود! حال بماند چه کسانی سقوط کردند و چه کسانی محبوب تر از گذشته شدند. در متن و حاشیه اجلاس سران نکته هاست.

نخستین نکته در متن این اجلاس، بدترین و سنگین ترین شکست نظام سلطه در سانسور اسم و رسم جانشین خمینی بود. بعد از ارتحال امام، یکی از مکرهای اساسی دشمن، تلاش برای سانسور ولایت فقیه و مصداق آن در رسانه های جهانی بود. همچون کبکی که سر در برف کرده و واقعیت خورشید را نمی بیند، می خواستند با نشان ندادن یک حقیقت، اصل وجودی اش را انکار کنند. تا مقطع فتنه سال ۷۸ حتی تا ۱۰ سال بعد یعنی فتنه سال ۸۸ مشی اصلی نظام سلطه در مواجهه با نام ولی فقیه و مرام ولایت فقیه همین بود؛ سعی در کتمان «آقا» در رسانه های جهانی. تجربه سیلی خوردن از خمینی، دشمن را به این امر واداشته بود که حتی المقدور خامنه ای را نبیند! راه اندازی فتنه ۸۸ اما فی نفسه نشانه یک شکست بزرگ برای دشمن بود. شکست در پروژه سانسور ولایت فقیه و مصداق حکیم آن. همه با چشم خود دیدیم که دشمن رسما به جنگ «آقا» آمده بود و مکرر از «آقا» می گفت و سعی می کرد بر چهره «ماه»، خاک بپاشد! پس با زبان بی زبانی پذیرفته بود که نه ولایت فقیه را می توان سانسور کرد، نه مصداق آن را. ظهر ۵ شنبه گذشته اما این بازی برای همیشه تمام شد و خامنه ای در متن همه رسانه های دنیا از جبهه دوست گرفته تا خاکریز دشمن، قدر دید و صدر نشست.

دومین نکته در متن این اجلاس، محتوای سخنان ولی امر مسلمین جهان بود. بسیاری از کشورهای دنیا از نزدیک و شماری از طریق همین رسانه ها، موضع نظام حق را بی واسطه تر، و رساتر از همیشه شنیدند. اینک انتخاب با ملل دنیاست که از میان زور و ترور و نقض حقوق بشر و تهاجم نظامی و چپاول اقتصادی و سلطه گرایی و دموکراسی سازی های تصنعی، و «انرژی هسته ای برای همه، بمب هسته ای برای هیچ کس» یکی را انتخاب کند. بدیهی است ما به رای مردم دنیا، هر چه می خواهد باشد، احترام می گذاریم. آنکه مثل ما نتیجه این انتخابات را می داند ولی بر عکس ما عصبانی است، نتانیاهوست. نتانیاهو دیوانه است که عصبانیت خود را بروز می دهد، و الا از او خشمگین تر، رئیس جمهور روسیاه نظام سلطه است. اما چیست راز این یقه درانی ها؟ گمانم ماجرا به ۲ نکته برمی گردد. یکی طبیعتا رسوایی سلطه گران است، اما دیگری؟ سران سلطه فهمیده اند ملت ها در ۲ گانه قطب اسلام و قطب نظام سلطه، لاجرم باید یکی را انتخاب کنند و نمی توانند هر ۲ را بخواهند. این ۲ راه از هم جداست. با هیچ صلح و سازشی نمی توان پیوند میان شان برقرار کرد. سخنان «آقا» روشن تر از آن بود که اینجا هم بخواهند تزویر کنند سلطه گران، و احیانا راهی به میانه باز کنند. ملل دنیا باید میان شعار متین امام بیداری اسلامی و کلاهک های اتمی رژیم غاصب قدس، یکی را انتخاب کنند.

سومین نکته در متن این اجلاس، پیامی به دوست داشت و پیامی به دشمن. پیام به دوست این است که راه عزت از مسیر ایستادگی و مقاومت می گذرد. سازش با سلطه گران، نه به معنای مساوی شدن با ایشان، بلکه مترادف با هضم شدن در شکم سیری ناپذیر زراندوزان جهانی است. اما پیام این اجلاس به دشمن جز این نیست که در ۲ قطبی اصل کاری دنیای امروز، یارگیری جمهوری اسلامی، از یارکشی نظام سلطه، علی رغم پاره ای تظاهرات رسانه ای، بهتر و افزون تر بوده است. اگر یاران نظام سلطه، دیکتاتورهای مفلوک منطقه اند و مشتی نهاد منفور جهانی از قبیل صندوق بین المللی پول، اما روز به روز بر محبوبیت یاران انقلاب اسلامی افزوده می شود. مهم ترین یار انقلاب اسلامی، پدیده فرخنده بیداری اسلامی است. با هیچ مکری، سلطه گران نمی توانند بیداری اسلامی را به سود جیب خود یارکشی کنند. اگر بیداری اسلامی به سقوط مبارک منجر می شود، اما پای نفر بعد از او را پس از ۳۰ سال قطع رابطه میان ایران و مصر به تهران باز می کند، کافی است تا بیداری اسلامی را یار انقلاب اسلامی بخوانیم. سخن برای پرداختن به حواشی این اجلاس، همین جاست. از دست زدن ممتد سران بسیاری از کشورهای جهان در تایید سخنان رهبر انقلاب تا خیلی شیرینی های دیگر. رسانه های اپوزیسیون اما متاثر از این همه باخت سنگین در عرصه دیپلماسی، در صدد حاشیه سازی برآمده اند تا مگر اندکی از تلخ کامی های دشمن کاسته شود. در همین باب، عمدتا گیر داده اند به چند جمله کوتاه از سخنان رئیس جمهور مصر، و اینکه چرا اظهارات مرسی علیه سوریه در رسانه ملی سانسور شد. جالب است! این جماعت همان کسانی بودند که می گفتند مرسی اصلا به ایران نمی آید! اما آیا رسانه هایی که تمام حرف های او را فدای چند جمله اش کرده اند، سانسورچی اند، یا رسانه ملی ما که ناظر بر کمترین حق استفاده از امتیاز میزبانی که در تمام دنیا برای همچین نشست هایی طبیعی است و شامل سخنان سران ما در کشورهای دیگر هم می شود، ترجیح داد از یکی دو جمله اختلاف آمیز رئیس جمهور محترم مصر صرف نظر کند؟! از اینها گذشته، بعضی کشورهای عربی که در بحران سوریه آتش بیار معرکه بودند، به بهانه کمک به بازسازی مصر، به دولت این کشور پول های کلان دادند، لیکن محمد مرسی، همواره از ایران به عنوان میانجی اول و منجی مسلم مسئله سوریه نام می برد و مثل ما، قائل به گزینه دخالت بیگانگان نیست. آری! با حاشیه سازی، در مقام عمل، هیچ حاشیه ای درست نمی شود. اما حالا که سخن درباره حواشی اجلاس تهران است، دوست دارم با خبر از حال حسنی مبارک باشم، آن زمان که می دید و می شنید رئیس جمهور مصر در آغوش رئیس جمهور اسلامی ایران است و دارد علیه اسرائیل و نظام سلطه و زورگویی بر ملت ها، همان حرف های ۳۰ سال پیش ما را تکرار می کند. محمد مرسی در همین اجلاس تهران، به غزه و لبنان، «آری» گفت، و صرف نظر از پاره ای اختلافات، کلید حل بحران سوریه را جمهوری اسلامی دانست.

چه خوب که اپوزیسیون محترم، از نتانیاهو کاسه داغ تر از آش نشود؛ حتی این صهیونیست هم گاهی راست، عصبانی می شود. کسانی که شعارشان «نه غزه، نه لبنان» بود، زشت است پیام اجلاس تهران را جز از بنیامین نتانیاهو جویا شوند!

اپوزیسیون احتمالا آدم نیست، چرا که آدم احترام بزرگترش را نگه می دارد.

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. ف. طباطبایی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    هر چه لازم بود، عالی بیان کردید.
    واضح و روان!
    حالا اگر کسی بخواهد ساز مخالف بزند، مشکل از خودش است، از آدم نبودنش!

    ممنون داداش حسین…

  3. برف و آفتاب می‌گوید:

    کره‌ی خر از خریت پیش پیش مادر است! 🙂
    خودشون هم که اعتراف کردن! جیگریم!

  4. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    وقتی خودشان می گویند و کمپین هم راه می اندازند که “ما همه جیگر هستیم” و معترف اند به خریت شان(با عرض معذرت)، شک نکنید که اپوزیسیون آدم نیست!!!

  5. بچه آدم می‌گوید:

    جمهوری اسلامی ما جاوید است
    دشمن زحیات خویش نومید است
    آن روز که عالم ز ستمگر خالی است
    ما را و همه ستمکشان را عید است
    «از رباعیات حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه»

    سلامتی حضرت آقا، نگین درخشان اجلاس شانزدهم، صلوات.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

  6. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “اپوزیسیون احتمالا آدم نیست!”

    احتمالا که چه عرض کنم حتما و بدون شک آدم نیست و به قول دوستان”جیگر”است صد رحمت به جیگر! از اینم بدترن.

  7. آزاد اندیش می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد…

  8. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    به نظرم متن پر محتوایی بود. بسیار عالی مثل همیشه.

  9. آزاد اندیش می‌گوید:

    حقیقتا اجلاس مسرت بخش بود! 🙂
    آزادی بیان را ببینید؛ اکثرا تقاضای سخنرانی داشتن!!! به حرف اومدن بندگان خدا،
    در ترجمه صحبتهای آقای مرسی بحرین هم شنیدم حالا نمی دونم توهم بود یا حقیقت؟!

  10. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۳۱۰* حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام:

    هر بیچارگى و هر فقرى را مى ‏شود بست و برطرف کرد، جز بیچارگى و فقر حماقت و نادانى را…

    (غررالحکم)

  11. سیداحمد می‌گوید:

    آزاداندیش؛

    توهم نبود… درست شنیدید!

  12. فدایی همت می‌گوید:

    “این همان جمهوری اسلامی است که تحریم هوشمند اقتصادی شده بود و قرار بود فلج شود! این همان جمهوری اسلامی است که متاثر از تهدیدات سیاسی، منزوی شده بود و هیچ کشوری رغبت به رابطه با آن نداشت! ”
    “سران سلطه فهمیده اند ملت ها در ۲ گانه قطب اسلام و قطب نظام سلطه، لاجرم باید یکی را انتخاب کنند و نمی توانند هر ۲ را بخواهند. این ۲ راه از هم جداست. با هیچ صلح و سازشی نمی توان پیوند میان شان برقرار کرد. سخنان «آقا» روشن تر از آن بود که اینجا هم بخواهند تزویر کنند سلطه گران، و احیانا راهی به میانه باز کنند.”

    به این میگن یه مقاله پربار. تشکر

    اما سوال:
    ۱- کدوم جمله “محمد مرسی” سانسور شد؟ مگه با دولت سوریه مخالفه؟ (شرمنده حرف زدین پاش وایسین)
    ۲- منظور از بزرگتر تو خط آخر پاراگراف آخر مقاله کیه؟ (خب نمیدونم)

  13. خاکستری می‌گوید:

    خب حرفای بان کی مون هم که در امتداد حرفهای مرسی کمی تا قسمتی چهره دوستان را دفرمه کرد… شما که میگین هیچ کس بدون اجازه شما آب نمیخوره شما که میگفتین بان کی مون و مرسی و امثالهم در برابر جمهوری اسلامی فقط زانو میزنن و میگن وای چه اقتداری… خب چی شد یکدفعه جناب دبیرکل از زندانیان سیاسی و آزادی بیان گفت… چقدر زود یادشون رفت که آقای قدیانی گفته همه کاره ی دنیا جمهوری اسلامی ایران است… مرگ بر همه کودنها … راستی سوازیلند و نامبیا و گامبیا و زامبیا رو عشقه، بان کی مون خر کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. سیداحمد می‌گوید:

    فدایی همت؛

    یک سری جملاتش راجع به سوریه سانسور شد!
    می شود گفت تقریبا اسد را مقصر می داند و فکر می کند بهتر است اسد برکنار شود. البته با دخالت منافقین و صهیونیست ها در امور سوریه هم مخالف است ها!

    منظور از “بزرگتر اپوزیسیون” همان نتانیاهو است دیگر!

  15. سیداحمد می‌گوید:

    خاکستری؛

    مرگ بر همه کودن ها!
    مرگ بر کودنی که فکر می کرد بان کی مون اگر به ایران بیاید، عینا خواسته های جمهوری اسلامی را تکرار خواهد کرد.
    بنده خدا! می دانی همین که بر خلاف خواست رفقای آمریکایی و اسراییلی اش (که تمام سعی خود را می کنند تا نامی از ایران وجود نداشته باشد) به ایران آمد و در اجلاس شرکت کرد، یعنی چه؟!
    از چه می سوزید شما؟ حرف اول همه رسانه های دنیا، اقتدار ایران است.
    سری به خبرگزاری های مختلف بزنید. از این خواب مسخره بیدار شوید.
    شما همان پاراگراف آخر این متن را بخوان!

    گفتی:
    “راستی! سوازیلند و نامبیا و گامبیا و زامبیا رو عشقه”

    یاد مناظره احمدی نژاد با کروبی (اگر اشتباه نکنم!) افتادم.
    به قول احمدی نژاد: شما رفتی ایتالیا تحویلت گرفتن؟ نوش جونت!
    ما دنیا رو ۴ تا کشور اروپایی نمی دونیم!

  16. چشم انتظار می‌گوید:

    سگ زرد برادر شغال و اپوزسیون برادر نتانیابو‏!‏ خاک بر سر اپوزوسیون.

  17. چشم انتظار می‌گوید:

    به جرأت می گم تمام میهمانان حاضر در اجلاس، فقط در حسرت یک چیز بودند؛ آن هم داشتن رهبر شجاع و مدیری چون آقای ما. این رو از تشویق ممتد آنها و نگاههای مشتاقانه شان می شد فهمید. لکن؛ همه ی آزادی خواهان و آزاد مردان جهان، اگر طالب حق و عدالت هستند می توانند بگویند: آقای ماست خامنه ای. از سیاه پوست آفریقای جنوبی، گرفته تا سرخ پوست آمریکای مرکزی و سفید پوست اروپای شرقی…

  18. چشم انتظار می‌گوید:

    ‏(‏خاکستری‏)! تا رو (سیاهی‏)‏ راهی نیست. همین طور ادامه بدهی، خواهی رسید غصه نخور (جیگر‏)‏ بخور‏!‏

  19. سعید می‌گوید:

    نتانیاهو اخیرا چیزی گفته؟؟؟؟؟؟

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین دلاور؛ خدا قوت.
    مبصر عزیز قطعه؛ خدا پشت و پناهت.

  21. محموت می‌گوید:

    ………………………..

  22. محموت می‌گوید:

    …………………..

  23. سیداحمد می‌گوید:

    محموت!

    کامنت مطول شما به دلیل نیاز مبرم به اصلاح غلط های فراوان ویرایشی، نقطه چین شد. لطفا در “قطعه ۲۶” درست و صحیح کامنت بگذارید.

  24. به جای امیر می‌گوید:

    جیگر! (گفت و شنود)

    گفت: گروههای اپوزیسیون از آبروریزی جدیدشان درباره شایعه ممنوع التصویر شدن «عروسک جیگر» از مجموعه کلاه قرمزی، بدجوری عصبانی شده اند.
    گفتم: حالا «عروسک جیگر» چی هست؟ آبروریزی اپوزیسیون واسه چیه؟!
    گفت: عروسک یک «الاغ» است و همه گروههای اپوزیسیون یک هفته تمام روی این موضوع تکیه کرده و تحلیل و تفسیر می نوشتند که بعله! بیا و ببین که جمهوری اسلامی، «عروسک جیگر» را ممنوع التصویر کرده است!
    گفتم: خب! حق با اپوزیسیون است چون وقتی متوجه شده اند «عروسک جیگر» یک الاغ است خیلی طبیعی بود که احساس کنند یکی از اعضای اپوزیسیون ممنوع التصویر شده!
    گفت: حیوونکی ها برای خودشون چه عوالمی دارند؟!
    گفتم: الاغه چشمش به یک اسب افتاد، پیش خودش گفت؛ کاش من هم به تحصیلاتم ادامه می دادم!

  25. محموت می‌گوید:

    مذهب هر گاه در مرکز اداره جامعه قرار گیرد و به دنبال مرتد و مفسد بگردد می شود همین.
    آقای مرسی از منافع مصر می گوید؛ چرا دایما اشاره به اسلام نمی کند؟
    …………………………………….
    آقای قدیانی! بزرگترین ایراد یک عدالت طلب تندرو مثل شما این است که امکان انتقاد و مقابله مشابه را نمی دهید! به نوعی در فضایی زندگی می کنید که عوض ندارد…

  26. محموت می‌گوید:

    بزرگترین انتقادی که به جمع عدالت خواهانی مثل شما می شود این است که هر گز استعدادی ندارید در کاری و این مضحک است که حتی بلد نیستید پاسخ مخالف خود را بدهید. توهین های شما با استفاده از ان عروسک به هموطنان مخالف فقط ارزش فکریتان را بیش از بیش معلوم می کند.

  27. محموت می‌گوید:

    ادبیات شما را هم دیدیم. آقای قدیانی! در حد گفتگوی محاوره ای می نویسی. ادبیاتی که به سطح پایینش افتخار می کنی. به هر حال بیش از این هم انتظار نیست. اگر یک نویسنده بودی هرگز خط فکریت این نبود.

  28. حی علی الجهاد می‌گوید:

    “محموت”

    هر قلمی شأن مخالفت با قلم آقای قدیانی را ندارد! امکان مقابله و انتقاد برای کسی است که از حداقل‌های سیاست سردربیاورد و نیز از حداقل‌های ادبیات و نیز حداقل‌های ادب و احترام! شما که از هیچ حداقلی سردر نمی‌آوردید لطفا اظهارنظرهای خنده‌دار نفرمایید!

    کدام سیاست‌مداری از کسی مثل مرسی انتظار دارد که بر اساس آن‌چه ما اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله می‌نامیم، حرف بزند و عمل کند؟!

    شما اگر منتقد بودید حداقل یک بار منشور جنبش عدم تعهد را نگاه می‌کردید و می‌دانستید که کشورهای جهان بر چه اساسی زیر این پرچم جمع شده‌اند و صرف تشکیل این جنبش و آمدن این‌ها به ایران در شرایط تحریم، چه بار معنایی و چه تو دهنی محکمی برای همان سه چهار کشور مثلا ابرقدرت دارد!

    ورود کشورهای عضو، تاکید می‌کنم فقط و فقط ورودشان به ایران، شاکله‌ی آمریکا و اسرائیل را از هم‌ پاشانده! ورود رییس جمهور مصر که جای خود دارد! حالا گیرم که در ۴ تا موضع‌گیری اشتباه کند! مطمئن باش که اگر خدا خدایی می‌کند بر ایران ما و بر همین اجلاس که دارد خوب خدایی می کند، همین اظهارات هم می‌شود بلای جان دشمنان سوریه! منتهی شما اول باید بروی و حداقل‌ها را بیاموزی، بعد این نکات ظریف را بگیری!

  29. سیداحمد می‌گوید:

    حی علی الجهاد؛

    ممنون…

  30. حی علی الجهاد می‌گوید:

    خواهش می‌کنم آقا سیداحمد! قابلی نداشت! این کم‌ترین وظیفه ماست!

  31. سپهر می‌گوید:

    اگر بعد از اتفاقاتی که افتاد شما این را پیروزی میدانید. خوش به حالتان
    -بان کی مون در روی آقایتان از او انتقاد میکند و درخواست آزادی زندانیان سیاسی را میدهد.
    – مرسی دقیقا بر علیه متحد و حرف حضرتتان موضع میگیرد،
    و حاشیه دیگر اینکه مرسی در اقدامی نامعمول، سخنرانی اش در جنبش عدم تعهد را با درود فرستادن بر ابوبکر و عمر و عثمان، شروع کرد. اگر این متحدتان است بیداری اسلامی است. خوش به حالتان. دیگر قرار بود چه کنند که نکردند؟

    بسیجی دلاور بهتر است، مثل ترسو ها نظر من سانسور نشود.

  32. ف. طباطبائی می‌گوید:

    خیلی بهشون لطف کردید که از “احتمالا” استفاده کردید!!
    نکات با اهمیتی رو مطرح کردین.
    ممنونم.

  33. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    ما حق نداریم به ملتمان
    چیزی را تحمیل بکنیم
    ما تابع آراء ملت هستیم.
    ملت ما هر طوری رأی داد ما هم از آنها تبعیت می کنیم. ما حق نداریم، خدای تبارک و تعالی به ما حق نداده است.
    پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملتمان یک چیزی را تحمیل بکنیم.
    صحیفه نور- ج ۱۰- ص ۱۸۱

  34. مرتضی می‌گوید:

    تا به حال من اینجوری پیام نداده بودم…
    اما واقعا این جملتون شاهکار بود!

    “کسانی که شعارشان «نه غزه، نه لبنان» بود، زشت است پیام اجلاس تهران را جز از بنیامین نتانیاهو جویا شوند!”

  35. چای پولکی می‌گوید:

    سلام.

    با اجازه آقا داداش حسین؛
    جناب سپهر!

    درخواست آقای بانکی مون، نه یک انتقاد بلکه یک ژست سیاسی در عرصه بین المللی بود. و البته تر، نماد اوج انتقاد پذیری جمهوری اسلامی ایران.
    سلام و درود محمد مرسی بر خلفا هم، نشان از اتحاد مسلمین از تمام فرق اهل سنت و شیعه، در برابر دشمن غاصب و کافر و مستکبر است.
    و این خود، بهترین عایق بندی اتحاد مسلمین در برابر شیطنت ها و تفرقه افکنی های دشمنان اسلام است.

  36. دل آرام می‌گوید:

    خداقوت داداش حسین عالی بود.

    جناب محموت!
    مگه قراره تمام نویسنده ها یک خط فکری خاصی داشته باشن؟؟؟ به نظرت این با شعار آزادی بیان و یا صحیح تر بگم آزادی تفکر مغایرت نداره؟؟
    در ضمن داداش حسین ما اینقدر متواضع هستن که خودشون به نوشته هاشون افتخار نمی کنن. اما عوضش بچه های قطعه مقدس ۲۶ حتی اگه یه جاهایی با بعضی نوشته ها موافق هم نباشن،‌ به نوشته ها و البته به خود داداش حسین افتخار می کنن.
    خداوند حافظ ایشون و تمام رزمنده های سایبری باشد.

  37. فدایی همت می‌گوید:

    نمیشه حالا سپهر و محموت و که و که دو دقیقه اعلام وجود نکنند، ما نفس راحت بکشیم؟ به اندازه کافی تو کوی و برزن صدای قرقر و نق نق این جماعت بلند هست!

    به خدا اگه این اجلاس ۱۹۹۹ تا خوبی و یک ایراد داشته باشه، اینا همون یه ایراد رو علم عثمان میکنن و سر و صدا راه میندازن. تقصیر خودشون نیست، این بد اخلاقی سیاسی رو از سران شون به ارث بردن.

  38. دل آرام می‌گوید:

    درد دلی دارم. لطفا برادرانه گوش کنید. هرچند میدانم کارهای مهم و واجب تری دارید. اما اینها که میگویم درد جمعی از خواهران شماست.
    صحبت از تحریم کردید. و اینکه ملت مقاوم اند و صبور. چند ماه پیش فرزند ۲۰ روزه یکی از دوستانم در بیمارستان مرد. چون دستگاهی که برای عمل قلبش لازم بود، به دلیل تحریم در مرز متوقف شده بود! نمونه از این دست زیاد است و مطمئنم شما آمار بیشتری از این قبیل حوادث دارید. میدانم که هر انقلابی برای حفظ آرمانهایش باید هزینه کند. در این شکی نیست. ما و خانواده و تمام هست و نیستمان فدای انقلاب و یک تار موی رهبر. اما درد اینجاست: که قصه دوری نیست کم کردن بودجه فرهنگی در نابسامانی های اقتصادی. راستی چرا همیشه از فرهنگ و دین کم می کنند؟ به خاطر اطمینان مسئولین از اقدامات فرهنگی انجام شده در طول تاریخ انقلاب است یا مظلومیت آن؟!
    اوایل شهریور ماه قرار بود انتخاب واحد ترم جاری جامعه الزهراء علیها سلام انجام شود که اعلام شد به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و کمبود بودجه، تغییراتی در حال رخ دادن است. و امروز مشخص شد شیفت عصر کلا تعطیل شده و حتی ورودی های امسال به طور اجبار باید غیر حضوری تحصیل کنند! به راستی اگر وضع اقتصادی کشور این قدر بحران زده و فجیع است که باید مکان مقدسی که چشم امید خیلی ها به آنجاست باید نیمه تعطیل شود، چرا جوایز یا دستمزدهای ورزشکاران قرانی هم کم نمی شود؟؟! میدانم که بودجه هر بخشی جداست اما این انصاف است؟ چرا کاری نمی شود؟
    درد ما عدالت است. لطفا به خاطر دوستان ما هم چیزی بنویسید. قلم شما رساتر و البته گویاتر است.

    “والله مع الصابرین”

  39. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    ای فدایی حسین!

    می دانی خداوند در صحیفه ای که در بین ائمه دست به دست چرخیده، به حسین چه فرمانی داده؟
    من برایت می گویم:
    هرکه به راه های نجات بخش تو توسل جوید، می تواند مصیبت ها را تحمل کرده و تکالیف خود را در اسلام انجام دهد و از مصیبت هایی که انتظارش را می کشد، رهایی یابد.
    آیا چه کسی است که متوسل بر باب رحمت شود و روزه و نماز و صدقات و حج و عمره و جهاد را ترک گوید؟
    و تو چه می دانی که در پس این توسل بر ارباب چه چیزهایی برایت مقدر شده…
    همین توسل خودش پاداش هزار حج دارد.
    شاید در تمام عمرت بیش از یک بار قسمتت نباشد تا کعبه ی سیاهپوش ارباب را بنگری لیکن توسلت به حسین چنین پاداش عظیمی دارد.
    آری حسین رحمت است برایمان…

  40. رضوان راغبی می‌گوید:

    سلام برادرم!
    گهگاه سایتتون رو چک می کنم وهر بار لبخند بر لب مطالبشو، (حتی کامنت ها رو) دنبال می کنم. گرچه قبل تر ها، توفیق سر زدن به این قطعه نورانی بیشتر قسمتم میشد.
    کوچکتر از اونی ام که تذکر بدم به جنابعالی، ولی (با عرض پوزش)…
    گرچه عظمت اجلاس نباید قربانی حاشیه ها بشه، ولی تحریف سخنرانی یه مقام رسمی کشور دیگه چیزی بیشتر از حاشیه است و دود این ندانم کاری مستقیم رفت تو چشم نظام! و بهانه ای شد برای انصراف اذهان از اصل موضوع وسخنرانی با شکوه آقا.
    اگه اندک آشنایی با زبان عربی داشته باشید ویه چرخی بزنید تو سایتهای عربی همسایه، مثل من آهی از ته دل می کشیدید و می گفتید: کاش جناب ضرغامی یه کم سیاست به خرج داده بود و این اشتباه فاحش از صدا وسیما بروز نمی کرد.
    جرات ندارم والا می گفتم خیلی از زحمت ها در رابطه با اجلاس، با همین حاشیه به ظاهر کوچک به هدر رفت!
    از تحریف دین توسط شیعه! گرفته تا تحریک کردن مرسی برای شکایت از اطلاع رسانی ایران… تو خبرگزاری های عربی پیدا می کنید… وافسوس از صحبت های آقا که در سایه این دسته گل(!) دوستان نادان، حتی تیتر چهارم و پنجم هم نیست!!

    (ننوشتم که منعکس بشه. درددلی بود با خودتون. موفق باشید!)

  41. جواد می‌گوید:

    عالی

  42. حنظله می‌گوید:

    تحلیل خواندنی ای بود؛ ممنون.

    یادمان نرود هر چه داریم از شهدا داریم.

    شهدا یادشان بخیر…شهدا یادشان بخیر…شهدا یادشان بخیر…

  43. محموت می‌گوید:

    بنده عذر می خواهم شما دخالت اعراب را در سوریه عرب با آتش بیاری افراد متفرقه قیاس می کنید؟ و سپس دخالت ما که فارس هستیم را در یک کشور عرب باعث افتخار؟ معلوم است که تا چه حد تقاضای گذشت از بدیهیات را از مخاطب خود دارید؟ شاید هم عادت به به به و چه چه کامنت گذارات عدالت محور دارید؟ آنها هرگز از این خط خارج نمی شوند.

  44. شیدا می‌گوید:

    آدم هایى که ضعف فرهنگى و ادبى دارند، معمولاً معیارهاى چندگانه و سخیف و مسخره اى دارند.
    شرکت هم زمان بان کى مون و کشورهاى ضعیف و آفریقایی، اولین معنا و مفهوم و پیامش، این است که صغیر وکبیر جهان، به آمریکا و صهیونیزم، محل سگ، نمى گذارند.
    چطور است که جیغ بنفش تساوى حقوق بشر، مى کشید ولى آفریقایی ها و ضعفاى عالم، انسان هاى درجه چندم هستند و حضور و رایشان، کمتر است؟!
    ولى خوشم مى آید که همین به قول شما دست چندم ها هم، فهمیده اند که آمریکا و صهیونیزم، عددى نیستند که بخواهند برایشان تعیین تکلیف کنند.
    قابل توجه محموت و سپهر!!

  45. فدایی گل زهرا می‌گوید:

    سلام میلاد با سعادت امام رضا(ع) برشما مبارک ایام به کامتون

    ای راهب کلیسا دیگر مزن به ناقوس
    خاموش کن صدا را، نقاره می زند طوس
    آیا مسیح ایران کم داده مرده را جان
    جانی دوباره بردار با ما بیا به پابوس
    آنجا که خادمینش از روی زائرینش
    گرد سفر بگیرند با بال ناز طاووس
    خورشید آسمان ها در پیش گنبد او
    رنگی ندارد آری چیزی شبیه فانوس
    رویای ناتمامم ساعات در حرم بود
    باقی عمر اما افسوس بود و کابوس
    وقتی رسیدی آنجا در آن حریم زیبا
    زانو بزن به پای بیدار خفته در طوس..

  46. احمدرضا حاجیان می‌گوید:

    با سلام؛
    سوالی داشتم از جنابعالی!
    در مورد تعداد همراهان رئیس جمهور در نیویورک چه توجیهی وجود دارد؟
    این را از شما به خاطر اینکه عضو دولت نیستید می پرسم.
    من طلبه هستم با توجه به پرسش زیاد عوام در این مورد و زیر سوال بردن دولت و آقای احمدی نژاد از شما می پرسم.
    با تشکر

  47. seyed می‌گوید:

    ………………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.