شورای مقاومت

سیاست خارجی/ «مقاومت» آقایی می کند

می دانم توقع عجیب و تمنای غریبی است، اما از شما خوانندگان محترم ابتدا به ساکن معذرت می خواهم و تقاضا می کنم لحظه ای خودتان را بگذارید جای حسنی مبارک یا بن علی یا عبدالله صالح. کاش صدام و بن لادن و قذافی و جناب عمر سلیمان نیز در قید حیات می بودند، تا من و شما در مقام تخیل هم که شده، آنی خودمان را جای دیکتاتورهای مفلوک منطقه می گذاشتیم و اندکی درک شان می کردیم. گمانم اگر از حسنی مبارک بپرسی؛ بدترین روزهای عمرت چه ایامی بوده؟! اشاره به ۲ روز کند. یکی روز سقوط از تخت سلطنت، و دیگری همین روزها که دراز به دراز روی تخت، بلکه تابوت افتاده و دارد اخبار تهران را به عنوان «پایتخت مقاومت» رصد می کند و جمهوری اسلامی را در لباس باشکوه میزبان اجلاس سران غیر متعهد تماشا می کند. آری! چاره ای نداریم الا اینکه خود را جای فرعون مصر بگذاریم تا بهتر درکش کنیم. روزگار فتنه ۸۸ به امثال مبارک خورانده بودند که خوب اگر تلویزیون را نگاه کنی، سقوط جمهوری اسلامی نزدیک است! بیچاره مبارک فکرش را هم نمی کرد که ۳ سال بعد از فتنه ۸۸ علیه جمهوری اسلامی، تهران پایتخت دیپلماسی دنیا باشد، جمهوری اسلامی از قبل قوی تر شده باشد، نماینده نظام مصر در اجلاس غیر متعهدها، نه دوستان عمر سلیمان، بلکه آدمی در مایه های مرسی باشد، و از همه بدتر، یا شاید هم از همه بهتر، این باشد که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال بردارد تیتر کند: «اجلاس سران غیر متعهد در تهران پیروزی بزرگ آیت الله خامنه ای بر اوباما است». فی الحال مبارک باید خوب فهمیده باشد که رقصیدن به ساز نظام سلطه، متضمن هیچ شکوه پایداری نیست. عرفات به همین ساز رقصید، لیکن از چشم ها افتاد. در نقطه مقابل، مردمانی که پای «علم مقاومت» ایستادگی کردند، به وعده خداوند ایمان داشتند. مقاومت البته آسان نیست؛ سختی دارد و هزینه، اما دست آخر منجر به فتوحات الهی می شود. خب! حالا خودتان را بگذارید جای سیدحسن نصرالله. مبارک با بوش و اوباما نماند، اما رهبر جوان عربی با خمینی و خامنه ای محبوب ترین فرد جهان عرب شده است. بنازم خدای نازنین را که گاه حتی در لسان وال استریت ژورنال باطل هم حرف حق جاری می کند! نشان به نشان این روزهای جمهوری اسلامی، نشان به نشان گل دادن های قشنگ آرمیتا و علیرضا به اعضای جنبش عدم تعهد، نشان به نشان خیلی چیزها… باید گفت: خدا خیلی از نظام سلطه بزرگ تر است! و اتفاقا فقط دست قدرت خداست که باعث می شود خامنه ای بارها و بارها مچ نظام سلطه را بخواباند. آن از فتنه ۸۸ که به ۹ دی ختم شد، این هم از بیداری اسلامی که به اجلاسی چنین عظیم و بی مانند. این روزها مقر سازمان ملل، نیویورک نیست؛ تهران است. سازمان مللی البته منهای سلطه گران! حال شاید جای آن باشد که خودمان را بگذاریم جای آرمیتا یا علیرضا. شهید افتخار است، و به قول «بهشتی شهید»، افتخار، به دست آوردنی است، نه از دست دادنی! انگار تازه به دست آورده اند پدران شان را این ۲ فرزند شهید. حقا که ما زیر سایه انقلاب اسلامی داریم آقایی می کنیم با آوای مقاومت. آقای وال استریت ژورنال! اوباما کیست؟! خامنه ای بر همه نظام سلطه پیروز است.

سیاست داخلی/ اما شورای شهر

تکیه زدن اصول گرایان بر صندلی های قدرت، اول بار از انتخابات شورای شهر دوم شروع شد. سال بعد اما در یک بازه زمانی معین، هم انتخابات ریاست جمهوری است و هم انتخابات شوراها. مبادا به بهانه اهمیت طبیعتا بیشتر اولی، از دومی غفلت کنیم. ریاست بر جمهور در قاموس اصول گرایی یعنی خدمت بر جمهور، یا سربازی برای جمهور. یکی از بهترین جاها برای نیل به این موضوع، همین شوراهاست. در جراید دوم خردادی می بینم و می خوانم که اصلاح طلبان بعضا به این صرافت افتاده اند؛ به جای تمرکز روی انتخابات ریاست جمهوری، متمرکز روی انتخابات شوراها شوند تا از همان پله صعود اصول گرایان، صعود کنند. مخلص کلام اینکه؛ در درازمدت، خطر باخت در انتخابات شوراها از خطر باخت در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است. ما که اصول گرا هستیم، فکر کنم بیشتر از اصلاح طلبان باید بفهمیم این حرف حساب را.

جوان/ ۹ شهریور ۱۳۹۱

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛ جز این متن، “قطعه ۲۶″ همین الان با ۲ متن دیگر به روز می شود… امشب نوشته های داداش حسین را از دست ندهید؛ مکثی دارد و شرح عکسی…

  3. دل آرام می‌گوید:

    یا حق
    آقای وال استریت ژورنال! اوباما کیست؟! خامنه ای بر همه نظام سلطه پیروز است.

    عالی گفتید عالی

  4. چشم انتظار می‌گوید:

    حرف حساب جواب ندارد…

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “مبارک با بوش و اوباما نماند، اما رهبر جوان عربی با خمینی و خامنه ای محبوب ترین فرد جهان عرب شده است.”

    کسی که از این حقیقت عبرت نگیرد، لیاقتی جز عاقبت قذافی و مبارک ندارد!

  6. سیداحمد می‌گوید:

    «اجلاس سران غیر متعهد در تهران پیروزی بزرگ آیت الله خامنه ای بر اوباما است»

    آقای وال استریت ژورنال! اوباما کیست؟! خامنه ای بر همه نظام سلطه پیروز است.

    احسنت…

  7. دلخون می‌گوید:

    دیگه امشب باید گفت:
    رهبرم؛
    بیشمار فدایى دارید…

  8. آذرخش می‌گوید:

    واقعا کیف داره تماشای عکس العمل جهان غرب نسبت به این اجلاس.
    ایرانِ منزوی ببین کارش به کجا کشیده!

  9. آزاد اندیش می‌گوید:

    هنوز مطلبو نخوندیم یه سوال دارم:
    فلتمن همراه بان کی مون اومده؟

  10. شیدا می‌گوید:

    رهبرا! پیش وجودت، همه خوبان عدمند…

  11. آزاد اندیش می‌گوید:

    خودمان را گذاشتیم جای حسنی مبارک (چه تخیل فجـــیعــــی!) یک لحظه سفر کردیم به برزخ آتش و این شوکهای مصنوعی بازگردوندمون!

  12. فدایی همت می‌گوید:

    روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال بردارد تیتر کند: «اجلاس سران غیر متعهد در تهران پیروزی بزرگ آیت الله خامنه ای بر اوباما است»

    “بنازم خدای نازنین را که گاه حتی در لسان وال استریت ژورنال باطل هم حرف حق جاری می کند! نشان به نشان این روزهای جمهوری اسلامی”
    به امید تداوم هرچه بیشتر مقاومت.

  13. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان؛

    داغ بودن “سیاست خارجی” باعث نشود از “سیاست داخلی” غافل شوید!
    نکته ای بسیار حائز اهمیت بیان شده در این قسمت.
    غفلت از این مسئله عواقب خوشایندی نخواهد داشت. کلا در همه زمینه ها باید سعی کنیم هوشیار باشیم!

    ممنون داداش حسین…

  14. برف و آفتاب می‌گوید:

    من اما دیروز خودمو گذاشته بودم جای میرحسین موسوی؛ که تو سالگرد شهادت رجایی و باهنر، چه حسی داره!! لعنت بر شیطان و نوچه‌هاش!

    و بر خامنه‌ای “رهبر خوبان جهان” صلوات…
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

  15. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    ” فقط دست قدرت خداست که باعث می شود خامنه ای بارها و بارها مچ نظام سلطه را بخواباند. ”

    یدالله فوق ایدیهم.

  16. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “اوباما کیست؟؟؟؟؟!

    خـــــــــامــــــــــنــــــــــه ای بـــــــــــر هـــــــــــــــــمــــــــــه نــــظـــــام سلطه پـــــــــــیــــــــروز اســـــــــــــــــــــــــــــت.”

  17. به جای امیر می‌گوید:

    نصف خواب (گفت و شنود)

    گفت: تازه چه خبر؟!
    گفتم: یک خاخام یهودی از ساکنان فلسطین اشغالی خواسته است برای نابودی ایران دعا کنند!
    گفت: دیگه چی؟!
    گفتم: این خاخام می گوید «مردم ایران، مردم شروری هستند پس لازم است که همه ما با تمام قلبمان برای نابودی آنها به درگاه خدا دعا کنیم!»
    گفت: حالا دعایش به کجا رسیده؟
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می گفت دیشب خواب دیدم که یک گنج که خمره ای پر از سکه های طلا بود پیدا کرده و آن را روی کولم گذاشته بودم و از شدت سنگینی خودم را خراب کرده بودم. وقتی بیدار شدم دیدم نصف خوابم تعبیر شده. از خمره گنج خبری نبود ولی شلوارم بدجوری نیاز به شستشو داشت!

  18. ف. طباطبائی می‌گوید:

    جدا مطمئن بودن سال ۸۸ آسیبی به جمهوری اسلامی می زنن که دیگه اثری از اقتدار ایران باقی نمونه.
    اصلا فکرشو هم نمی کردن در فاصله کمی از اون فتنه بزرگ، ایران اینقدر قوی و با شکوه و مقتدرانه میزبان چنین اجلاسی باشه.
    خدا به آقامون سلامتی بده که همه قدرتمون رو مدیون درایت و هوشمندی ایشون هستیم.

    خدا قوت آقای قدیانی.

  19. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    سیره انبیا برخورد با سلاطین جور بوده است
    همین است سیره انبیاء همین بوده است که: اگر چنانچه سلطان جائر (ستمگر) بر مردم حکومت می خواهد بکند بایستید در مقابلش و او به هر جا می خواهد منتهی بشود باید بریم سراغش و نهی از منکرش و امر به معروفش کنیم و بکشیم پائین او را از تخت باطل.
    پس ما مبالاتی نداریم در اینکه کشته می دهیم، کشته بدهیم البته باید هم بدهیم.
    صحیفه نور – ج ۲ – ص ۲۰۸

  20. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام:

    از میان شیعیان ما علمائی بپا می خیزند که ایستادگی افراد ضعیف از دوستان ما و آنها که ولایت ما را پذیرا شده اند؛ به واسطه آنها است و از تاجی که برسر دارند، نور می درخشد.

    (محجة البیضاء، ج۱، ص۳۳)

  21. محموت می‌گوید:

    خود گویید و خود هم می خندید!
    مرد حسابی وقتی فردی اطلاعات کافی ندارد و به شهر می آید نشانی مورد نظر خود را نمی یابد و در شهر سرگردان می شود؛ خسته و تشنه و در مانده.
    این مثال ماست! ببینید در سایه مچ خواباندن (عجب ادبیاتی!) آن امریکایی دندان داره و نان می خوره و ما هر دو را نداریم! می دانید چرا برای اینکه قدیانی ها داریم! برای اینکه او سیگار فروشیست که سراغ مشتری خود را نمی گیرد. که مرده است یا زنده؟ او کسی است که کرکره دکانش با همین حرفها بالا می رود. آقای قدیانی سراغ مشتریان دکانت را بگیر. ببین زنده اند. ببین درد دارند. از حرفهای کلیشه ایت به تنگ آمده اند. از سانسورت می گویند که حتی حرف مخالفت را نقطه چین می کنی که پیرمرد بیاید و با خیال راحت در قطعه ای از بهشت دشنام ها را بخواند و لبریز شود از لذت و برود و بخوابد.

  22. سیداحمد می‌گوید:

    محموت؛

    چی میگی شما؟
    خودت می فهمی چی می گی؟!

  23. پیرمرد می‌گوید:

    ” محموت” !!!!

    من خاک پای بسیجی‌ها هم نیستم. اما میدانم که اگر همرزمان بسیجی‌ هم سنّ من نبودند ،اصلا در قید حیات نبودی که اظهار فضل کنی‌.. گر‌ چه با ارادتی که به اربابت داری، این هم حیات نیست.

  24. محموت می‌گوید:

    …………

  25. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    شرم دارم از انتظار…
    که حسین را نیز منتظرانش کشتند!
    بیم آن دارم که دستهایمان به بیعت دیگری برود
    بیم آنکه آن سیصد و سیزده ستاره در آسمان ظهور یکجا جمع نشوند…!
    به راستی چه کرده ایم که پرواز کبوتر دعایمان، از افق دهانمان فراتر نمی رود؟
    بیا که بی تو هیچ پرنده ای جرات پرواز ندارد….

  26. محموت می‌گوید:

    آقای قدیانی!

    چرا مسولین ایرانی از آینده حرفی نمی زنند؟ و به جای آن نوید نابودی کشورهای دیگر را می دهند. همین الان به خاطر اقتصاد امریکا دنیا وضعش معیوب است! اگر آلمان و انگلیس و آمریکا از بین بروند (قبل از نماز صبح) چه بر سر مردم دنیا می آید؟ ایا عداوتی هم با مردم دارید؟ این عشقی که آقای احمدی نژاد به بشریت می گه اینجاست؟

  27. عمار می‌گوید:

    “محموت”
    دقیقا بگو با کی کار داری؟!!!!
    اللهم اشف کل مریض.

  28. حنظله می‌گوید:

    بسیار غم انگیز است که ببینی عده ی بسیاری هستند که هنوز “حقیقت” را ندیده اند در حالی که درست در پیش رویشان قرار دارد.
    خدایا همه ما را به راه راست هدایت کن!

  29. حنظله می‌گوید:

    ” عمار”

    کامنتت بسیار زیبا است؛ بمب خنده است!

  30. محموت می‌گوید:

    ………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.