با زلزله و زلزله زده ها، کاسبی می کنند!

یک: خوب یادم هست غروب روز غم انگیز تشییع باشکوه پیکر مطهر حضرت روح الله، با جمعی از هم مدرسه ای ها، خسته و درمانده از یک داغ عظیم، نشسته بودیم پای اخبار صدا و سیما که بالطبع فقط امام بود و امام، اما ناگهان گوینده اخبار به عنوان آخرین خبر، گفت: کوپن شماره فلان از سری کوپن های بسیج اقتصادی اعلام شد! اعلام این کوپن توسط جناب افشار همانا و درگرفتن بحثی شدید میان ما همانا. از جماعت، اغلب شاکی بودند که الان چه وقت این خبر بود؟! لیکن معلم پرورشی که علاقه اش به امام، اگر از من و ما بیشتر نبود، قطعا کمتر هم نبود، در یک کلام، اشاره به نکته حکیمانه ای کرد؛ «زندگی را نمی شود تعطیل کرد» و بعد ادامه داد: «حتی بعد از خمینی، فردا هم روز خداست و روح امام، آن روز از دست ما آزرده می شود که به بهانه اقامه عزا برای ایشان، در خدمت رسانی به مردم و اداره امور و کسب و کار و بار، خلل وارد کنیم. پس سوگواری سر جای خود، اعلام کوپن جدید هم سر جای خود».

دو: این روزها از دوست گرفته تا دشمن، و از بچه حزب اللهی گرفته تا دوم خردادی و بالاترینی و منتقد و معتقد و معاند و… جملگی در کوبیدن رسانه ملی، به مسابقه با هم مشغول اند. ظاهرا علت این هجمه عجیب، هیچ نیست الا اینکه چرا صدا و سیما در روز نخست زلزله شمال غرب کشور، منفعلانه و بی خیال با این حادثه تلخ برخورد کرد؟! در این باره گفتنی هایی هست:

دو/ ۱: صرف اینکه ما خودی ها، بیشتر از غیر خودی ها و نخودی ها و دشمن، صدا و سیمای جمهوری اسلامی را بکوبیم و در این کوبیدن، گوی سبقت را با سرعت از همگان برباییم، صرف نظر از میزان قصور رسانه ملی، و اینکه چقدر حق با ماست یا نه، عملی از سر بی بصیرتی است. اولا نقد اگر هم حق باشد باید منصفانه بیان شود و ثانیا باید بدانیم که اولین، مهم ترین و اساسی ترین وظیفه ما این نیست که دم به ساعت و با دلیل و بی دلیل از نهادهای نظام انتقاد کنیم. انتقاد از صدا و سیما فی حد ذاته بصیرت نیست. وظیفه هم نیست.

دو/ ۲: بر عکس اغلب مشاغل، اهل قلم به سبب نشر کارشان در عیان مردم، چیز خاصی برای پنهان کردن ندارند. به شهادت نوشته هایم تا همین آن، هرگز آدم محافظه کاری نبوده ام و آنجا که نقدی را لازم می بینم، خیلی در بند این نبوده و نیستم که طرف از سران قواست یا جایی در مایه های صدا و سیماست یا چیست و کیست. همیشه آزادانه حتی گستاخانه نظرم را داده ام. اشتباه هم اگر نوشته ام، بعضا به صدقه سر صداقتم مورد بخشش منتقدین قرار گرفته ام. از سویی به سبب شهادت شناسنامه و تبار به آذری بودن خود افتخار می کنم و اگر چه نه مدال المپیک بر سینه دارم و نه ستاره سینما هستم و نه آدم مهمی، دوست می دارم داغ دیده های زلزله شمال غرب میهن عزیزم مرا نیز در غم خود حقا و قلبا سهیم بدانند. به ویژه افسران آشنای جنگ نرم از آن نواحی غیور آذری از وب نویس گرفته تا غیره.

دو/ ۳: اما منهای هر حدیث نفسی، آرمان گرایی و واقع گرایی با هم معنی می یابند. یک وقت هست که ما از رسانه ملی گله می کنیم؛ چرا هم زمان با داغ زلزله، «خنده بازار» روی مخ مخاطب داغ دار پخش می کند؟! اما مع الاسف یک وقت هست که ما در زدن رسانه ملی از دشمنان هم پیشی می گیریم و مرز باریک نقد و تخریب را مراعات نمی کنیم و منصفانه موضع نمی گیریم و وقتی به خود می آییم که متوجه می شویم سایت های دشمنان از روی دست وبلاگ های دوستان، منفی و مثبت رسانه ملی را به هم گره و با هم می زنند! آیا این عملی از سر بصیرت است؟!

دو/ ۴: در نقد جایی از جنس صدا و سیما یعنی صدا و سیمای نظام مقدس جمهوری اسلامی، و در مجالی از جنس قیل و قال اخیر، بیش از هر انتقاد دیگری، لازم است حرف طرف نقد را هم بشنویم یا حداقل احساساتش را درک کنیم.

دو/ ۴/ یک: روز نخست زلزله اهر، مصادف با آخرین لیله القدر بود. حتی خود زلزله زدگان عزیز نیز غالبا برای «علی» پیرهن مشکی به تن داشتند و اگر نبود که به ویرانه آوار دچار آمده بودند، دنبال احیا بودند و مثل همه ایرانیان، قرآن سر گرفتن. آیا رواست از صدا و سیما به حدی و به گونه ای انتقاد کنیم که گویی نشان دادن مراسم احیای رمضان الکریم، مخل خبررسانی زلزله بوده است؟! گاهی بی آنکه خود بخواهیم از نقد ما برداشت بدی توسط دشمن می شود که در این مواقع هوشیاری بهتر است. بگذارید همین جا به نقل دوستی اشاره کنم از بچه های بسیجی عضو هلال احمر. «سعید داوری» می گفت: شب نخست زلزله، زن جوانی را دیدم که در لا به لای آوار، دنبال چیزی می گردد و خاک ها را مدام جا به جا می کند. رفتم جلو و به آن خانم گفتم: کاری هست، کمک تان کنم. فکر می کردم دنبال جسد بچه اش یا پیکر پدر و مادرش می گردد، اما آن زن به من گفت: دارم دنبال جانمازم، چادرنمازم، قرآنم می گردم! برادرم، خواهرم! این زن زلزله زده ماست. با این حساب، آیا رواست رسانه ملی را طوری بکوبیم که دشمن از آب گل آلود برای خود ماهی علیه لیله القدر بگیرد؟!

دو/ ۴/ دو: دگر بار نکته مطلع این نوشتار را بخوانید. اگر عزاداری برای امام و اعلام کوپن هر ۲ سر جای خود لازم است، پس آزادانه و گستاخانه و صادقانه می خواهم از اصحاب رسانه ملی، تشکر کنم که شب برتر از هزاران شب و به عبارتی مشهورترین لیله القدر را حتی قربانی عزای جانکاه زلزله زدگان شمال غرب هم نکردند. خوب می دانم لااقل در این یک قلم، خود زلزله زدگان محترم نیز ولو در اوج عزا و غم، کوچک ترین نقدی به صدا و سیما ندارند چرا که آذربایجان… «آذربایجان اویاخدی، اینقلابا دایاخدی؛ آذربایجان جانباز، اینقلاب دن آیربلماز، خامنه ای دن آیربلماز». این اگر چه شعار همه اقوام ایرانی است، اما آذری ها در غیرت دینی و شهامت انقلابی سرآمدند و زلزله زده و غیر زلزله زده، خود را «فدای علی»، «فدای شب قدر»، «فدای انقلاب» و «سرباز فدایی خامنه ای» می دانند. ما اگر به «۹ دی» می نازیم، آذربایجان اما به «هشتم و نهم و دهم دی ۸۸» می نازد و هر جا سخن از دین و انقلاب و خدا و خمینی و خامنه ای است، آذربایجان قوم پیشتاز است و زن زلزله زده اش دنبال چادرنماز. «سعید داوری» می گفت: همان شب اول در بدترین حالات داغ و عزا و زلزله که حتی خدا هم خیلی مسائل را آسان گرفته است، نه خللی به غیرت مردان زلزله زده وارد آمد و نه آسیبی به حجاب زنان داغ دار. جالب بود! دست پیرزنی را خواستم بگیرم بیاورمش جای بهتری، گفت: خیر ببینی جوان، از گوشه چادرم بگیر! این است مادر پیر داغ دار قصه آذربایجان.

دو/ ۴/ سه: تجربه زلزله بم برای رسانه ملی درس هایی در برداشت. متاثر از خبررسانی آن زمان صدا و سیما، یکی از مهم ترین، بلکه مهم ترین مشکل اهل امداد از سپاه شریف تا بسیج عزیز تا بچه های ارتش تا مخلصین هلال احمر و… این بود که به قول معروف، دست، هم برای اهل خدمت زیاد شده بود و هم احیانا برای خیانت و سوء استفاده از اموال و اقلام بر زمین مانده توسط عده ای نا به کار. بدیهی است در چنین فضای شلوغ پلوغ و بی نظمی، امر خدمت رسانی کندتر از حد معمول صورت می گیرد و چه بسیار که مخلصانه برای کار آمده بودند اما فی الواقع مزاحم حرفه ای های امر امداد شده بودند. در زلزله اخیر که البته به لحاظ میزان تلفات، شکر خدا اصلا قابل قیاس با زلزله بم نیست، رسانه ملی از تجربه خبررسانی خود در زلزله غم بار بم بهترین بهره را گرفت و این تجربه اندوزی، اتفاقا نقطه قوت کار بچه های صدا و سیما به ویژه در نخستین ساعات زلزله بود. از سویی دیگر صدا و سیما، رسانه ملی است و تا از صحت و سقم اخبار مطلع نشود، نمی تواند به همان راحتی سایر رسانه ها، مرز خبر و شایعه را درنوردد. لذا در خبررسانی خود، خبر نخوردن و صبر کردن را باید هم زمان لحاظ کند. منصفانه باید اعتراف کرد؛ رسانه ملی با در نظر گرفتن همه این مسائل، به هیچ وجه «مردود زلزله» نبوده است، که می بینیم بعد از اندکی تانی و تامل، به خوبی در حال پوشش اخبار این حادثه دلخراش است. هم کارهای صورت گرفته را پوشش می دهد، هم ضعف ها را. هم سفرهای دست اندرکاران خدوم را، هم خطرها را. از اینها گذشته، آیا این همه جار و جنجال، خود بهترین سند نیست که صدا و سیما گذشته از همه نقاط ضعفش، بالاخره «رسانه ملی» است و بیش از هر رسانه دیگری، «برد» و «بیننده» در ابعاد سراسری دارد؟! اگر بنا به ادعای عده ای؛ رسانه ملی بیننده ندارد و جنگ رسانه ای را به ماهواره ها باخته است، پس چرا این همه مهم است پوشش اخبار توسط صدا و سیما؟!

دو/ ۵: من نمی دانم مردود این زلزله کیست و این را نیز نمی دانم که عناوینی از این دست، چه کمکی به زلزله زده ها می کند، لیکن قرار نیست عمده بار امداد روی دوش آحاد ملت، بسیج سرافراز، سپاه فداکار، عزیزان هلال احمر، خادمین وزارت بهداشت و… باشد، اما پزش را بعضی مدعیان دروغین اصلاحات بدهند! از فتنه ۸۸ همه اش مگر چقدر گذشته است؟! آیا رسانه های موسوم به اصلاحات، آیا اهل و عیال فتنه، آیا سایت های آن ور آبی، همان ها نبودند که رای پابرهنه های اهر و ورزقان و هریس و… را اصولا داخل آدم حساب نکردند؟! آیا این دایه های مهربان تر از مادر برای زلزله زده ها، همان ها نبودند که آرای روستاییان من جمله همین روستاییان آذربایجان را «دروغ» و «تقلب» خواندند؟! آیا این آتش بیاران معرکه، همان ها نبودند که رای «ف. ه» و «م. ه» را فقط چون «ف. ه» و «م. ه» اند، بر آرای این زلزله زده های روستایی غلبه دادند؟! و عمله «شورش اشرافیت بر جمهوریت» شدند؟! چه شده که حالا و در اوج وقاحت، سخنگوی درد اهل حاشیه پردرد شده اند؟! اف بر فتنه گران که از رای زمان زنده بودن قربانیان زلزله گذشتند، اینک اما در قساوتی بی مانند، کاسبی با جان نداشته شان می کنند!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

اگر چه المپیک تمام شد، اما باید مدال صبر داد به زلزله زدگان عزیز آذری. باید مدال «بنی آدم اعضای یک پیکرند» داد به آحاد ملت ایران که نه در بم، نه در اهر، نه هیچ کجای دیگری، تنها نمی گذارند هم وطن خود را. باید باز هم مدال داد به مدال آورندگان المپیک. به ورزشکاران، دلاوران، نام آوران، که الحق مایه گذاشتند برای هم میهنان زلزله زده خود. رجب طیب بهتر است به فکر گرسنگان کشور خود، یا به فکر شهرهای لب مرز ترکیه باشد! آقای اردوغان! ایران، سوریه نیست که به اسم آمبولانس، تروریست بالانس کنی برایش! هر چند تاوان سوریه را هم پس خواهی داد! ان شاء الله بنده خدا! ما خودمان ذغال فروشیم؛ تو و اوباما و نتانیاهو و پرز و القاعده و سلفی ها و تروریست ها را یک جا رنگ می کنیم و ۳ سال بعد از فتنه ۸۸ پرچم جمهوری اسلامی را حتی در لندن بالا می بریم! آقای اوباما! ما زلزله زده های مان داخل چادر می روند؛ این صد شرف دارد که متاثر از زلزله ۹۹ درصدی، در خیابان وال استریت با گاز فلفل به جان چادرنشینان آمریکایی بیافتی! اگر چه المپیک تمام شد، اما ایران، انگلیس نیست؛ ما ایرانی ها برای هم جان می دهیم، به خاطر یک بطری آب معدنی به جان هم نمی افتیم! دیروز ما همه بمی بودیم، امروز ما همه اهری هستیم. ایرانی جماعت، خواه ترک باشد، خواه کرد، خواه لر، خواه عرب، خواه فارس، خواه بلوچ، خواه ترکمن، زمینش شاید بلرزد، اما ایمانش به دین، به آئین، به شب قدر، به چادرنماز، به قرآن، به «علی» و کوری چشم دشمن به «سیدعلی» نمی لرزد. زلزله زده های ما فردا پس فردا از چادر به خانه هایی نو کوچ خواهند کرد، اما فردا پس فردا… همین امروز بر اندام ناساز و ناراست نظام سلطه، آنچه از همه دیدنی تر است، «زمین لرزه» نیست، بلکه «زمان لرزه» است. زلزله فقط «پس لرزه» ندارد. بیداری اسلامی، «پیش لرزه ظهور» است. دوستم از شب نخست زلزله می گفت: «دعا برای فرج امام زمان(ع) می کردند، کسانی که خود محتاج دعا بودند و خیلی داغ دیده بودند، خیلی!»

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    همین طور خورد خورد منتظر باقی ماجرا هستیم‏!‏ ماجرایی که به احتمال قوی، شامل؛ اندوه و تأسف و تعجب از بعضی ها و البته امید خواهد بود…

  3. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۱:۳ بامداد
    تعداد افراد آنلاین: ۲۶ نفر

    ماشالله حزب الله…
    داداش حسین بسیجی ها فــــــــــــــدایی داری…

  4. شیدا می‌گوید:

    ………………………………..

  5. برف و آفتاب می‌گوید:

    همینطور خورد خورد 🙂
    یعنی اگه حوصله ندارید پاشید برید سرمو نبرید 🙂

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    وقتی اسم زلزله میاد، یادم از زلزله ی بم می افته و اولین چیزی که ذهنم رو درگیر می کنه، حضور سرزده و ناشناس حضرت آقا با اون هیبت و صلابت مثال زدنیست. بعد وقتی مقایسه می کنم با بعضی از این بازاریان دوره گرد‏!‏ می گم؛ میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اونور آسمان است.

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    مخصوصا اون کاریکاتوریست فراری روزنامه ی ایران‏!‏ که تا دیروز هرجور اهانتی به مردم شریف آذری زبان کرد و حالا آدم شده و در دفاع از مردم داغدار آذربایجان اشک تمساح میریزه‏!‏

  8. دلخون می‌گوید:

    تو زلزله بم صدا و سیما لحظه به لحظه گزارش میداد و ما از حال بازمانده ها با خبر بودیم…
    اما خدایی آقای قدیانی، تو این زلزله کم کار کرد…

    البته الان احتمالا زود قضاوت کردم؛ اما شاید با خوندن بقیه مطالب قانع شدم… شاید….

  9. دانیال می‌گوید:

    سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ملتها باید روی پای خود بایستند
    یه کلیپ زیبا و پر محتوا از شبکه نصر
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=15&lid=6741

  10. سیداحمد می‌گوید:

    فرمودید:
    “اولا نقد اگر هم حق باشد باید منصفانه بیان شود”

    کاملا حق با شماست؛
    البته صدا و سیما در خبر رسانی خیلی ضعف نداشت. چیزی که ناراحت کننده بود، پخش برنامه طنز بود که انصافا نباید پخش می شد!

    البته همه می دانیم این هایی که امروز در فضای مجازی سینه چاک می کنند برای حمایت از زلزله زدگان، همان هایی هستند که سرگرمی شان ساختن لطیفه های ترکی و لری است!
    فراموش نکنیم این اجلاس بین المللی که چند وقت دیگر قرار است در تهران برگزار شود، کینه بعضی ها را نسبت به جمهوری اسلامی، صد چندان کرده! و زلزله بهانه ای شده برای عقده گشایی!

  11. به جای امیر می‌گوید:

    خواب (گفت و شنود)

    گفت: مدعیان اصلاحات از حالا برای انتخابات آینده بازی «بیام یا نیام»؟! درآورده اند.
    گفتم: این بازی دیگه چیه؟!
    گفت: مثلا درباره این که فلان عامل فعال فتنه ۸۸ نامزد بشود یا نشود بحث می کنند و مقاله می نویسند که یعنی ما هنوز هم بخشی از نظام هستیم!
    گفتم: ولی خودشان هم می دانند که عوامل نشان دار فتنه باید محاکمه و مجازات شوند و صلاحیت نامزدی در انتخابات را ندارند.
    گفت: یکی از آنها هم با ناامیدی گفته است این حرفها خواب وخیال است و نظام به این بازی ها اهمیتی نمی دهد.
    گفتم: یارو خواب دید یک شیر به او حمله کرده است و او که در حال فرار وارد یک کوچه بن بست شده بود به شیر گفت؛ حالا می خواهی با من چه بکنی؟ و شیر گفت؛ چرا از من می پرسی؟ تو داری خواب می بینی، ادامه خوابت را هم خودت مشخص کن!

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    به جبران آن خبطی که کردند، هنرپیشه های اون برنامه ی طنز، هم به آذربایجان رفتند و هم در سیما تسلیت گفتند شاید کمی از اشتباه انشاءالله ناخواسته جبران شود. ضمنا داداش حسین: چخ استی من سن. یا بعبارت دیگر؛ من سن قوربان. ولی معنی ترکی (داداش حسین بسیجی ها فدایی داری‏)‏ رو نمی دونم اگه نه اونم می گفتم…‏!‏

  13. آزاد اندیش می‌گوید:

    مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً
    هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته، و هر کس. انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است. ۳۲ مائده
    ترجمه آیه به نظم:
    کسی کاو مکر دست هرگز فساد… بریزید اگر خون او در بلا
    همانند آنست بی گفتگو…که کل جهان را بکشتست او
    هر آنکس به شخصی ببخشد حیات… ز چنگال مرگش ببخشد نجات
    بود مثل اینکه بدادست جهان… به هرکس که بودست اندر جهان
    ****
    بنی آدم اعضای یکدیگرند…که در آفرینش ز یک گوهرند
    چو عضوی به درد آورد روزگار… دگر عضوها را نماند قرار
    «سعدی»

  14. آزاد اندیش می‌گوید:

    در این مورد اصلا خرده نگرفتم، اما بعضی ایراداتش واقعا دل آدم رو می سوزونه! 🙁

  15. یک علوی می‌گوید:

    سلام بر حسین

  16. بهنام می‌گوید:

    دوستان عزیز لطفا مراقب ارسال پیامکهای دشمن شادکن باشید. در این بحبوحه دشمن به فکر ایجاد تفرقه بین هموطنان عزیز می باشد.
    .
    اعزام گروههای امدادی از شهرها و استان های همجوار به مناطق زلزله زده؛
    علیرغم سمپاشی رسانه های بیگانه همدلی در شهرها و روستاها موج می زند.
    .
    پیام رهبر انقلاب: حادثه تلخ آذربایجان مایه ی اندوه عمیق گردید. لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزیز مساعی خود را برای کاهش آلام این عزیزان به کار برند.
    .
    هموطن آذری آیا می دانی ۲۰گردان از بسیج و هلال احمر ۱۳ استان در منطقه مشغول امداد رسانی اند؟ آیا می دانی ۲۰ بیمارستان مجهز صحرایی در هریس، اهر و ورزقان مشغول مداوای مجروحین اند؟
    .
    فرمانده سپاه عاشورا: گردان های سپاه در منطقه حاضرند، از لحاظ امنیتی همه چیز تحت کنترل است.
    .
    کارگردان خنده بازار شهاب عباسی که خود آذری زبان است یه همراه سایر بازیگران در مناطق زلزله زده حضور دارند و ضمن تسلیت به داغ دیدگان اعتراض خود را به پخش خنده بازار اعلام نموده اند.
    .
    احسان حدادی به منطقه حادثه دیده می رود، حضور علی دایی در منطقه، اعطای مدال قاسم رضایی به حادثه دیدگان، کمک برخی از باشگاه های لیگ برتر به زلزله زدگان.
    .
    تولد ۱نوزاد در بیمارستان صحرایی نبض دوباره حیات را در ورزقان به جریان انداخت.
    .
    مدیرعامل آب منطقه ای: شکستن سد ستارخان شایعه است و مشکلی در آب رسانی منطقه وجود ندارد.
    .
    حضور معاون اول رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرا در شهرهای آسیب دیده.
    .
    اعلام دو روز عزای عمومی در استان آذربایجان شرقی.
    .
    اینها تقریبا تعدادی از آخرین اخبار بودن.

  17. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۶* خداوند متعال:

    ای داود! من چیزی را اراده می کنم و تو هم چیزی را قصد می کنی و واقع نخواهد شد، مگر آنچه که من اراده کرده ام. پس اگر به آنچه من اراده کرده ام؛ تسلیم شوی و تن بدهی، هر آنچه را اراده کنی به تو می دهم و اگر به آنچه من اراده کرده ام؛ تسلیم نشوی، تو را در راه آنچه اراده کرده ای به تعب و سختی می افکنم و سپس واقع نخواهد شد، مگر آنچه من اراده کرده ام…
    (کلیات حدیث قدسی، ص۱۸۷)
    _______
    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:

    دعای تان در این ماه مستجاب است.
    با نیت های درست و دل های پاک، خواسته های تان را از خدا بخواهید.
    (بحارالانوار، ج۹۶، ص۱۵۷)

  18. چشم انتظار می‌گوید:

    متأسفانه یا خوشبختانه ما ایرانی ها به واسطه ی همون عواطفی که بهش شهرت داریم بعضی مواقع وقتی چنین اتفاقاتی رو می بینیم احساساتمون جریحه دار می شه که اگه کمی تأمل کنیم شاید موضع بهتر و منصفانه تری بگیریم. 

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    می گم این همه زلزله میاد و در کمتر از دقیقه ای همه چیز رو تکون می ده و با خاک یکسان می کنه. آیا می شه یه روز هم زلزله ای بیاد و این انسان های مغرور و از دماغ فیل افتاده چون جناب ساکت و امثالهم رو یه تکونی بده؟‏!‏ و با خاک… بی خیال بابا. جدی می گم.

  20. سیداحمد می‌گوید:

    ۴ روز مانده تا پایان ماه عاشقی…

  21. شوکران می‌گوید:

    صدا و سیما که چند روزه همه برنامه هاش شده زلزله، کجا کم کاری کرده؟ تو برنامه های علمی، پزشکی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی شون که همش در مورد زلزله حرف می زنن، مدام هم درباره زلزله گزارش پخش می کنن. اگرم احیانا فیلمی پخش بشه، اخبار زلزله رو زیرنویس می کنن. بابت پخش خنده بازارم عذر خواهی کردن. دیگه چکار باید بکنن مثلا؟

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    و چقدر مردم آذربایجان قدرشناسند که در اوج غم و ماتم و با همه ی کاستی ها بازهم از دولت و ملت تشکر می کنند. آفرین به غیرتتان. آنان لیله القدر را خوب درک کردند.

  23. دلخون می‌گوید:

    چه دفاع زیبایی کردید… دهان ما را بستید….

  24. چشم انتظار می‌گوید:

    حرفتون کاملا درسته. این اتفاق، با انسجام بهتر و هماهنگی بیشتری نسبت به گذشته مدیریت شده تا حالا.

  25. قاصدک منتظر می‌گوید:

    “…صدا و سیما، صدا و سیماست و تا از صحت و سقم اخبار مطلع نشود، نمی تواند به همان راحتی سایر رسانه ها، مرز خبر و شایعه را درنوردد. لذا در خبررسانی خود، خبر نخوردن و صبر کردن را باید هم زمان ملاحظه کند.”

  26. سیداحمد می‌گوید:

    “آیا رسانه های موسوم به اصلاحات، آیا اهل و عیال فتنه، آیا سایت های آن ور آبی، همان ها نبودند که رای پابرهنه های اهر و ورزقان و هریس و… را اصولا داخل آدم حساب نکردند؟!”
    .
    .
    “چه شده که حالا و در اوج وقاحت، سخنگوی درد اهل حاشیه پردرد شده اند؟!”
    .
    .
    اف بر فتنه گران!

  27. چشم انتظار می‌گوید:

    این سبک و روش اصلاح طلبان و فتنه گران، ریشه در ذات ناپاک و تفکرات پلیدشان دارد به نظر من. البته اضافه کنید پر رویی و بی حیایی را. امثال خاتمی تا دیروز جک آذری تعریف می کردند و دهان های کثیفشان تا بناگوش باز بود، حالا شده اند دایه ی مهربان تر از مادر. تف به این دنیایی که اینان برای خود ساخته اند.

  28. صبا می‌گوید:

    من آذری بلد نیستم! میشه یکی از دوستان معنی این خط رو بگه. لطفا!
    «آذربایجان اویاخدی، اینقلابا دایاخدی؛ آذربایجان جانباز، اینقلاب دن آیربلماز، خامنه ای دن آیربلماز».

  29. چشم انتظار می‌گوید:

    خصوصی
    داداش حسین و سید احمد، ضمن اینکه بد نیست سحری هم میل بفرمایید‏!‏ منتظر کتاب ماشاءالله حزب الله هستیم هنوز. 

  30. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    سلام دوستای گلم. بعد از ۲ ماه اومدم باز میبینم بحث اکبر شاه و خاندان
    منحوسشه. مگه هنوز زندست؟؟ ماشالا چه عمر خری دارن!
    ————————————
    خصوصی……………………………………………

  31. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    به به به… برادر!
    بامعرفت! فکر نمی کنی ملت دلشون برات تنگ میشه؟!
    خیلی خوشحال شدم از دیدنت!

  32. سیداحمد می‌گوید:

    “آقای اردوغان!
    ایران، سوریه نیست که به اسم آمبولانس، تروریست بالانس کنی برایش!”

    دم شما گرم… کیف کردم! الحق داداش حسین بچه بسیجی هایی… چه قلمی خدا داده به شما؟!

  33. چشم انتظار می‌گوید:

    چه زیبا و کوبنده تمام کردید این مقال را. یعنی همچین خورد خورد‏!‏ دهان ترکیه و استکبار و روباه پیر مردنی رو خورد کردید اساسی. ممنون.

  34. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    موافقت خود را اعلام می داریم!

    یا علی

  35. ابوالفضل اشناب می‌گوید:

    بسم الله

    عرض سلام و ادب
    راستی دو نکته را فراموش کردم بنویسم

    یک: درباب ترکیه نمی خواهید بنویسید؟؟ بنویسید خواهشا!

    دو: این پست وبلاگم منوط به اجازه از جناب قدیانی است، شاگرد خوبی باشیم کاش!

    یا علی

  36. چوک دیریا می‌گوید:

    اینم یه کلیپ پیرامون زلزله در آذربایجان
    آذری ها عزیز تسلیت مرا هم پذیرا باشید.
    تقدیم به همه آذری ها و اهالی قطعه ۲۶
    http://www.uploadtak.com/images/b424_azar.wmv

  37. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    مثل همیشه عالی و بی نقص.
    خدا قوت آقای قدیانی. دعا می کنیم در این لحظه ها ناب مناجات و بندگی که عاقبت به خیر باشید.

    ” آقای اردوغان! ایران، سوریه نیست که به اسم آمبولانس، تروریست بالانس کنی برایش! هر چند تاوان سوریه را هم پس خواهی داد!”

    حتما تاوان خون کودکان مظلوم و بی گناه سوری را پس خواهند داد. لحظه شماری می کنم برای دیدن رسوایی و نابودی رجب طیب و اربابانش.

  38. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    چاکر سید گل و مخلص داداش حسین و خاک پای همه بچه های قطعه.
    بعضی وقتا اینقدر حجم مشکلات زیاد میشه، مخ آدم هنگ میکنه.
    ۲ ماه همه چی رو ول کردم، راه افتادم دنبال خدا و ۱۴ معصوم. مشهد، قم
    جمکران، امام زاده های واجب التعظیم و ….
    خلاصه که الان اینجام خیلی حال خوبی دارم. یه وقتائی دل خدا واسه
    بنده های بی وفاش، تنگ میشه. یه خورده حالمون رو میگیره که دوباره بریم
    در خونش. خداست دیگه.
    از اینکه یهههوئی رفتم، عذر خواهی میکنم. ولی همیشه به یادتون بودم.
    هستم و خواهم بود.

  39. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ و مُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.

    خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دل‌هاى پیامبران.

  40. سیداحمد می‌گوید:

    کی بود که توی پست قبل، طعنه زده بود به داداش حسین؟!

    بیا… اینم از زلزله نوشت حسین قدیانی! و عدم غفلت ایشان در دادن سهم اصلاح طلبان!

  41. سیداحمد می‌گوید:

    چوک دیریا؛

    ممنونم.
    خدا به حق عظمت این لحظه ها، کشته شدگان این زلزله را مورد عفو و رحمت قرار دهد و همچنین صبری عظیم دهد به بازماندگان!
    صبری عظیم می طلبد مصیبتی عظیم…

  42. چوک دیریا می‌گوید:

    این اگر چه شعار همه اقوام ایرانی است، اما آذری ها در غیرت دینی و شهامت انقلابی سرآمدند و زلزله زده و غیر زلزله زده، خود را «فدای علی»، «فدای شب قدر»، «فدای انقلاب» و «سرباز فدایی خامنه ای» می دانند.
    الحق که خود را فقط فدای علی بلکه فدای شیعه علی هم می کنند.
    نمونه اش در دهه ی ۶۰ پیداست.

  43. صبا می‌گوید:

    یعنی هیچکی اینجا آذری بلد نبود؟! یا سوال من اینقدر بی نمک بود!!!

    خصوصی
    “این صد شرف دارد که متاثر از زلزله ۹۹ درصدی، در خیابان وال استریت با گاز فلفل به جان چادرنشینان آمریکایی بروی!” به جان چادر نشینان آمریکایی بیفتی؛ نیست؟ جسارتا!

  44. احمد می‌گوید:

    سلام. به نظر من بزرگ نمایی و انتشار اخبار گوناگون پیرامون زلزله توسط شبکه ها و رسانه های غربی و تسلیت اوباما و اردوغان و کمک رسانی ترکیه و مسائل این چنینی نشان از یک جریان سازی دیگر است که به نظر من مربوط به اجلاس عدم تعهد و سعی در عدم برگزاری آن در ایران به بهانه مشغول بودن ایران به مسائل مربوط به زلزله میباشد.

  45. احمد می‌گوید:

    البته فراموش کردم بگویم. هدفشان ناتوان نشان دادن ایران در کنترل یک زلزله ساده است و اینکه ایران توانایی برگزاری اجلاس را ندارد.

  46. چوک دیریا می‌گوید:

    سید جان داداش؛
    حداقل کاری بود که در فضای مجازی از دستم بر می آمد برای برادران آذری.
    این دهه ۶۰ که گفتم مسئله ای بود که پای شیعه در میان بود و فقط آذری ها پشت ما در آمدند و بس.

  47. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام سحریانه؛
    تشکر فقط یک جمله را متوجه نشدم نیاز به ترجمه دارد:
    «آذربایجان اویاخدی، اینقلابا دایاخدی؛ آذربایجان جانباز، اینقلاب دن آیربلماز، خامنه ای دن آیربلماز»

  48. شیدا می‌گوید:

    همه آن چه گفتید درست و منطقى و منصفانه بود. موفق باشید.

  49. ........... می‌گوید:

    ………………………………

  50. احساس می‌گوید:

    «آذربایجان اویاخدی، اینقلابا دایاخدی؛ آذربایجان جانباز، اینقلاب دن آیربلماز، خامنه ای دن آیربلماز».
    معنی:
    آذربایجان بیدار است, پشت(شایدم پشتیبان) انقلاب است
    آذربایجان جانباز از انقلاب جدا نمیشه، از امام خامنه ای جدا نمیشه

    *آذربایجان بوتون غم اولدو الله بیزه صبر ورسن اجرک الله*

  51. احساس می‌گوید:

    نمیدونم معنی این که نوشتم تا چه حد درسته!

  52. سپهر می‌گوید:

    آقا حسین سلام
    نمی دانم چرا این مطلبت مثل بیانیه سیاسی شده و گرفتار آفت شعار زدگی و دچار توهم شگفت زدگی و اپیدمی بلند پروازی مثل مطلب قبلیت که درباره شیخ السکوت علیه و علی آله آلاف و الوف و علف…
    بحث بر سر جان آدمیزاد است و می دانی که من قتل نفسا… فکانما قتل الناس جمیعا و این یعنی ارزش جان آدمی و هنر حکومت اسلامی در زمان حضور حبیبنا المصطفی و علیینا المرتضی ارزش یافتن جان مسلمان جماعت بود و همین است که عقلای عصر نانو را مبهوت کرده است . حتما حضرتعالی از نقش رسانه در هزاره ما با خبری. سقوط برجهای دو قلوی لنگ دراز را به خاطر داری حتما که به مدد پوشش رسانه حتی از سیمای خودمان هم پخش مستقیم می شد و این یعنی همان حرف معروفی که برادران دشداشه پوش صاحب اربعه ازواج می گویند که : لیس الخبر کالمعاینه.
    رسانه آنهم از جنس ملی که فقط نباید بپردازد به کانالیزه کردن اخبار و روتوش کردن اعضای غیر مجاز نساء بلکه باید چشم مردم باشد در حوادث. حال از شما می پرسم و اندکی دلخوریم را با شما در میان می گذارم و انتظارم را بیان می کنم حقیقتا من دوست داشتم حضرت آقا در لحظه وقوع حادثه مثل آنات حساس دیگری که نظام پیش رو داشته نگران و دلشکسته با مردم از این حادثه ناراحت کننده سخن می گفتند عزم ملی را خواستار می شدند نه اینکه با فاصله پیامی ارسال نمایند. آری می پذیرم که وظائف تقسیم شده هستند اما گردش عواطف به دست حضرت آقاست و مردم ما عاطفی. به خاطر همین است که دست اندرکاران خنده بازار در کاری بسیار عاطفانه به آن منطقه زلزله زده سفر کرده و خود را نگران و نادم و پشیمان نشان دادند. البته برادرم! من یک نکته به شما می گویم: حتی اگر برنامه خنده بازار باز هم پخش می شد و حتی اگر برنامه هایی شاد تر هم پخش می شد و اصلا خبری از زلزله زدگان هم از سیما منتشر نمی شد هیچ اتفاقی جز هیاهوی چند روزنامه نمی افتاد و این یعنی ما همه خوشحالیم و کشور بدون مشکل و همه چی ارومه…. به یاد کتاب نیل پستمن افتادم در باره نقش تلویزیون به نام زندگی در عیش مردن در خوشی. این عنوان واقعا گویاست. من کار به جدال لفظی جناحین یا جناحیون ندارم اما همیشه ناراحت هستم از اینکه در صلح جناحین مردم متضرر می شوند و در جنگشان نفس به راحتی می کشند زیرا این دوجناح در هنگام جنگ برای به دست اوردن آرا اندکی دم از مردم هم می زنند و مردم ما از صدقه سری نزاعشان بهره می برند بنابراین بدترین کاری که می شود کرد این است که تحلیل در اطراف این حادثه را به زلف اختلافات و اظهار نظرهای جناحی گره بزنیم و حرص بخوریم که کی بود گفت رسانه ملی مردود شد؟ انصافا اگر بخواهیم به جای پرداختن به اصل موضوع بپردازیم به اینکه پاسخ هجمه به سیما را بدهیم جفای بزرگی در حق این آوارگان کرده ایم . رسالت اصحاب قلم بسیار سنگین است و می دانم که می دانی در همین ایام زلزله رسانه خبر اتش سوزی در انبار زباله فلان شکر اروپایی را کار می کند و این خبر در ادامه سلسله اخباریست که می خواهد هدفمند به مخاطب داخلی بفهماند جایت امن است و امورت برقرار و مسولانت بی قرار

  53. مجنون می‌گوید:

    سلام
    ممنون از این متن
    این تیکش خیلی با حال بود:
    رجب طیب بهتر است به فکر گرسنگان کشور خود، یا به فکر شهرهای لب مرز ترکیه باشد! آقای اردوغان! ایران، سوریه نیست که به اسم آمبولانس، تروریست بالانس کنی برایش! هر چند تاوان سوریه را هم پس خواهی داد! ان شاء الله بنده خدا! ما خودمان ذغال فروشیم؛ تو و اوباما و نتانیاهو و پرز و القاعده و سلفی ها و تروریست ها را یک جا رنگ می کنیم و ۳ سال بعد از فتنه ۸۸ پرچم جمهوری اسلامی را حتی در لندن بالا می بریم!

  54. ناشناس می‌گوید:

    تنها اشکال و انتقاد وارد به صدا و سیما پخش خنده بازار بود والا تو همه بخشهای خبری تو ساعات اولیه خبر زلزله انعکاس داده شد

    در کل بعد از فتنه ۸۸ کینه از صدا و سیما زیاده و از هر فرصتی برای تسویه حساب استفاده میشه والا همه میدونن بی بی سی انگلیسی و اجیر شده هاش دلشون به حال زلزله زده ها نسوخته

    افرادی که با افتخار اعلام میکردن دیگه خیلی وقته تلویزیون ایران رو نمیبینن نمیدونم چطور همه از کم وکیف برنامه های صدا وسیما به طور کامل خبردارن و ساعت پخش همه برنامه ها رو هم دقیق میدونن خوبه پس زیادم نباید نگران تاثیرات ماهواره ها بود مثل اینکه هنوزم خیلیا برنامه های صدا و سیما رو دنبال میکنن

  55. هادی می‌گوید:

    ۱- دست مریزاد! خوب بود
    ۲-امروز از طریق ایمیل شماره حساب دانشجویی به دستم رسید که مدعی بود “راه مستقیمی برای کمک کردن به مردم آسیب دیده در محل” دارد و میخواست کمک بگیرد…
    بر محور عدم اعتماد به نهادهای مسؤول تلاش میشود. باید مراقب بود
    ۳- شخص آقای ضرغامی باید از پخش خنده بازار عذرخواهی کنند و قول دهند با اهمال کاران برخورد کنند… این کار اگر زودتر صورت میگرفت بهانه از دست دشمنان گرفته میشد
    ۴-همچنان که “نورالدین” پسر ایران است همه مردم آذری زبان ایران، ایرانی هستند و هیچ فرقی بین آنها و دیگران نیست… هرچند بدخواهان از هر بهانه ای برای اختلاف افکنی استفاده میکنند
    ۵-امیدوارم طرحهای بهبود وضع مسکن روستاییان جدی تر پیگیری شود تا در آینده شاهد این میزان خسارت نباشیم
    ۶- بازهم تسلیت صمیمانه خود را به بازماندگان این مصیبت ابراز میکنم

  56. عمارنامه می‌گوید:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/15444
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

  57. چشم انتظار می‌گوید:

    سپهر‏!‏‏!‏
    فکر نکن چهار تا کلمه ی قلمبه سلمبه ردیف می کنی نشون دهنده ی فهم زیاد و عقل سلیم هم هست؟‏!‏ نه عزیز‏!‏ جنابعالی که همیشه در حال کوبیدن چکش، یکی به میخ و یکی به نعل هستی، هیچ وقت نمی توانی موضعی درست و منطقی نسبت به موضوعات روز جامعه داشته باشی. اون از حضرت آقا گفتنت و اون تعیین تکلیف کردن برای جانشین امام معصوم‏!‏ برای پیام تسلیت. خوبه آدم اندازه ی خودش رو بدونه و در حد و قواره ی ظرفیتش حرف بزنه. آسمون و ریسمون بهم کردن هنر نیست. حالم به هم می خوره از آدم هایی که بصورت ریاکارانه می خوان نقش یک آدم دلسوز و مصلح رو بازی کنند، در عین حالی که به خیلی از چیزهایی که بلغور می کنند، اعتقاد ندارند. و فکر هم می کنند کسی نمی فهمه‏!‏‏!‏

  58. ف. طباطبائی می‌گوید:

    منطقی بود.

    آقای ضرغامی ببین! اینقدر خون به جیگر ما می کنی، بازم چه در فتنه ۸۸ و چه امروز که بعضی ها رو جو گرفته، بازم این ماییم که هواتونو داریم.

    اون احمق (!) هایی که سعی در سیاه نمایی دارن، دارن از حسادت می ترکن.
    فعلا که کمک رسانی خیلی خوب داره پیش میره و طبق معمول بازم بسیجی ها هستن که در کنار هلال احمر و وزارت بهداشتی ها در حال کمک و امداد رسانی به زلزله زده ها هستن.
    حاضر نیستن یه قطره خون اهدا کنن، فقط نشستن پشت کامپیوتر و غر می زنن!!

  59. ابوالفضل می‌گوید:

    سلام
    (اطلاعات به درد نخور!)این آمار انتخابات سال ۸۸
    آذربایجان شرقی
    اهر
    احمدی نژاد ۴۷۹۳۸ رضایی ۵۶۸ کروبی ۱۷۳ موسوی ۲۶۲۲۰
    هریس
    احمدی نژاد ۲۵۹۵۰ رضایی ۲۱۸ کروبی ۸۳ موسوی ۱۲۶۸۴
    ورزقان
    احمدی نژاد ۲۰۸۹۴ رضایی ۱۰۵ کروبی ۷۲ موسوی ۱۱۱۵۳

  60. بهنام می‌گوید:

    صبا، آزاداندیش:
    آذربایجان اویاخدی، اینقلابا دایاخدی
    آذربایجان بیدار است و پشتیبان انقلاب
    آذربایجان جانباز، اینقلاب دان آیریلماز
    آذربایجان جانباز،از انقلاب جدا نمی شه
    آذربایجان جانباز، خامنه ای دن آیربلماز
    آذربایجان جانباز از امام خامنه ای جد انمیشه
    یکیشم من اضافه کنم:
    بیز اولماغا حاضریخ،خامنه ای سربازییخ
    ما برای مرگ حاضریم و سرباز امام خامنه ای هستیم
    باهمه این مسائلی که داداش حسین نوشتن، ضمن انتقاد از صدا و سیما بابت بی خیالی در روز اول، از همه ملت ایران و همه نهادها بابت کمک رسانی شون صمیمانه تشکر می کنیم.

  61. emad می‌گوید:

    بسمه تعالی
    آذربایجان آرمانلارین براخماز

    بیر هفته دی ائورگیمیز قاندی هموطننریمیزین مصیبتینن. عزیز همزبانلاریمیز که آجی حادثه ده جانلارین الدن وردیلر. بیر هفته ای که بیزده اهرلیلرینن، هریس و ورزقاننیلارن عزا و ماتم دیوک الله دان اوللننریچین رحمت و گالانناریچین صبر ائستروک… اما بو عزا و ماتمده اجازه وئرمروک دشمن نامرده کی بیزی حتی خوشلوخ دادا ایستمردی بویون آنادان مهربان اولوبدی و آذرباجانون مقدس ادینان فتنه ایلیه.بیزیم اگه خانمیز ویران اولسادا قویماریخ مقدس ایرانیمیزه لطمه دیسون.نئیه که بیز غیرتتی آذرباجاننیوخ. بیز صدا و سیمادان و دولتدن ده اگر سئزمیز اولسادا گوجا تولکینین بی بی سیسینه و صهیونیست رسانلرینه اجازه وئرمروخ بو حادثدنی عثمان کوینگی ائدیب فتنه السین. بئرا آذرباجاندی دیاری بئرا غیرت دیاریدی بئرا ستارخان و باقرخان دیاریدی بئرا شهیدلر دیاریدی بئرا آقا مهدی و حمید اقا دیاریدی بردا دشمن فتنه ایلیمز نیا که برا ولایت دیاریدی. بیز جمعه هاممیز عزالی گلجوک روز قدسا تا گینده اوشاق اولدرین صهیونیستین تیتره دک.
    آذربایجان اویاخدی اسلاما دایاخدی

    ترجمه فارسی:
    قریب یک هفته است که دلمان در عزای عزیزانمان خون است. عزیزانی که در حادثه تلخ زلزله جان شان را از دست دادند. یک هفته است که ما هم در ماتم و عزای عزیزان از دست رفته مان در اهر هریس و ورزقان هستیم. از خداوند متعال برای از دست رفتگان غفران الهی و برای باقی ماندگان نیز صبر جمیل خواهانیم. اما با وجود همه این مصیبت عزا و ماتم اجازه نخواهیم داد که با نام مقدس آذربایجان دایه مهربان تر از مادر شده و فتنه انگیزی کند دشمنی که حتی در خوشی ها هم ما را نمی خواست. خانه ما اگر ویران شده است اجازه نخواهیم داد که لطمه ای به ایران مقدسمان وارد شود چرا که ما از دیار آذربایجان با غیرت هستیم. ما اگر انتقادی و حرفی هم با صدا و سیما و دولتمردان داشته باشیم اجازه نخواهیم داد که بی بی سی روباه و پیر و رسانه های صهیونیستی از این حادثه تلخ پیراهن عثمان درست کرده و دست به فتنه انگیزی بزنند. اینجا سرزمین آذربایجان است سرزمین غیرت سرزمین ستارخان و باقرخان سرزمین شهدا سرزمین آقا مهدی و حمید باکری اینجا دشمن نمی تواند فتنه انگیزی کند چرا که اینجا سرزمین ولایت است. روز جمعه همه ما عزادار برای راهپیمایی روز قدس می آییم تا بار دیگر لرزه ای بیافکنیم بر اندام نحیف صهیونیسم کودک کش خونخوار.

    توضیح:
    بنده حقیر آذری زبان هستم و از همه آذری زبانان به خاطر نگارشی که شاید اشتباهی داشته باشد معذرت خواهی می کنم.
    شادی روح درگذشتگان در زلزله اخیر فاتحه ای قرائت نماییم.

    http://www.antifitna.parsiblog.com

  62. زهرا می‌گوید:

    “””آقای اردوغان!
    ایران، سوریه نیست که به اسم آمبولانس، تروریست بالانس کنی برایش! “””
    طفلکی ها دلشون واسه ما کباب شده گفته بذار با چندتا عکس که از کمکاش به سومالی و دیگر کشورها بوده به اسم کمک به ایران یه ابراز دوستی خاله خرسی بکنم!!!

  63. بهنام می‌گوید:

    آقای فردوسی پور!

    تو در خیال من همان بچه ذوق زده و پر شور ۱۷ ساله ای هستی که پشت رایانه اش نشسته و صفحه زرد فیس بوقش را با عکس های جعلی از زلزله و رانش زمین در ماداگاسکار و الجزایز گرفته تا سونامی اندونزی به جای عکس های زلزله اهر به خورد خلق الله می دهد و بالای عکس هایش می نویسد برای همدردی با مردم کشورم “بکوب لایکو”! که من فکر می کنم تو دیشب در نبردی مضحک و پوچ در پی بالابردن آمار مسابقه پیامکی ات بودی. وگرنه اگر نبود مخابراتی که در اواخر برنامه ات وارد شود و منفعت مالی این پیامک ها را به مردم زلزله زده آذربایجان تقدیم کند، کجای کارت هیچ شبیه همدردی مشفقانه و از سر صدق و راستی بود و به راستی چه منفعتی جز سرازیر شدن پول های باد آورده به جیب صاحبان شرکت های مخابراتی عاید مردم نیازمند آذربایجان می شد؟
    از: خرچنگ زاده

  64. ناشناس می‌گوید:

    آقای قدیانی؛
    به یک سئوال جواب دهید:
    چرا آقای دکتر احمدی نژاد فوت مادر رئیس جمهور سیرالئون را تسلیت گفت ولی دریغ از یک تسلیت خشک و خالی به هموطنای زلزله زده شما و من؟

    یا علی

  65. چشم انتظار می‌گوید:

    بهنام!
    متن جالبی بود.
    وقتی گزارش های عادل رو در لندن نگاه می کردم، و بعضا مصاحبه های خاصش رو، اونقدر در چهره اش مجذوبیت و عشق به بازیکنان خارجی می دیدم، که می گفتم، الانه که هر آینه بره و پیشانی اون بازیگر، از راجر فدرر گرفته، تا بازیکن ولزی تیم بریتانیای صغیر رو، تبرکا” ماج کنه!
    چقدر خود باختگی و شیفتگی به غرب؟! جالبه که، وقتی رضا جاودانی، از بهم ریختگی و وضع اسفناک مردم انگلیس، به خاطر این میزبانی بد، صحبت می کرد، تلویحا می گفت؛ نه چندان هم بد نبوده و این مشکلات، همه جا هست. واقعا که هاشمی صدا و سیما شده!

  66. سیداحمد می‌گوید:

    ناشناس محترم؛

    آدرس را اشتباه آمدید!
    اینجا سایت دفتر ریاست جمهوری نیست.

  67. سیداحمد می‌گوید:

    سه دانگ از صدای عاشیق ها
    هنوز در زیر آوار است
    و شمس تبریزی
    آمده است به فعلگی و معلمی قرآن
    جایی در حوالی اهر
    و شیخ محمود
    دارد از زیر همین آوار
    مثنوی و قرآن بیرون می آورد و می خواند:
    “همه عالم به نور اوست پیدا …”
    ستارخان هنوز یک پایش در زیر آوار است
    فریاد می زند که از سفارتخانه های اجنبی
    کمک قبول نباید کرد
    حالا با شمس در محله ی سلّه بافان می چرخم
    با ناصرخسرو به خانه ی قطران می روم
    آن روز هم که زلزله آمد
    چهل هزار تن مردند
    همیشه خاصیت زلزله همین است
    که روح ها را
    به هم می ریزد
    کمال را از خجند می برد به سرخاب و
    باکری را از مجنون می کشاند به آسمان ارومیه
    و مرا از این گوشه ی جهان می برد
    به کوچه ی دلتنگی آقامحمدحسین بهجت تبریزی…
    یکی دست شهریار را بگیرد
    که بیرون زده ست این وقت شب
    با زیرشلواری و همان کلاه پوستی
    در محله ی پدری
    دنبال حبیب و رفقایش می گردد…
    تاریخ می گوید این زلزله
    پس زلزله هایی ست
    که پیشتر آمده بود
    و این از خواص زلزله الارض است
    که گاه تکه ای از بسطام را می برد به بم
    و کوه حیدربابا را
    این وقت شب
    آورده است به رختخواب ابری من
    در دهلی نو
    و من از او مدام
    سراغ ساز “عاشیق عیمران” را می گیرم…

    {علیرضا قزوه}

  68. خاطره می‌گوید:

    ……………………..

  69. سوگند می‌گوید:

    خیلی خوب بود استاد…

    اسلامی ایرانی! سلام. خوش آمدید!

  70. ستاره سهیل می‌گوید:

    سلام طاعات و عبادات قبول
    “با موضوع: شکست تحریم بر علیه ایران به چه قیمتی؟!!!”
    به روز هستم خوشحال میشم بیاید و نظرات سازنده تونو درمورد وبلاگ بنده بدید.
    درضمن با اجازه تون شما رو لینک کردم اگر لایق دونستید وبلاگ بنده رو هم لینک کنید.
    التماس دعا/یامهدی(عج)

  71. رجانیوز: مسابقه عکاسی در شبکه اجتماعی افسران

    گروه های “فریم” و “فوکوس” از شبکه خبری اجتماعی افسران اقدام به برگزاری مسابقه ای به مناسبت روز قدس نموده اند.

    گروه “فوکوس” که در زمینه عکاسی به فعالیت می پردازد اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی با موضع مسئله فلسطین نموده است. مدیر این گروه در اطلاعیه ای به کاربران فضای مجازی اعلام کرده است که در صورت تمایل تصاویری با موضوع فلسطین و روز قدس را که خود عکاس آن هستند برای شرکت در این مسابقه در این شبکه اجتماعی بارگذاری نمایند.

    مدیر گروه “فریم” هم از کاربران فضای مجازی خواست تا پوستر، کلیپ ، اینفوگرافی و انیمیشن های تولیدی خود با موضوع فلسطین و روزقدس را برای شرکت در این مسابقه در صفحه این گروه در شبکه اجتماعی افسران بارگذاری نمایند.

    شایان ذکر است که جوایز این مسابقه توسط “ستاد مردمی الی بیت المقدس” تهیه شده است و به نفر اول هر مسابقه کمک هزینه سفر کربلا، نفر دوم ربع سکه و به نفر سوم کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

    برای اطلاعات بیشتر به آدرس های اینترنتی
    http://www.afsaran.ir/group/207#Link_121768 و http://www.afsaran.ir/link/121783
    مراجعه نمایید.
    خبر:
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=134951

  72. م.طاهری می‌گوید:

    به شدت موافقم!
    عالی بود، بند آخر از همه بندها عالی تر.

  73. برف و آفتاب می‌گوید:

    چقدر هم مناعت طبع دارن! همش می‌گن همه چی هست؛ چیزی لازم نداریم! کاش همه ملت مثل اون‌ها بودیم!

  74. به جای امیر می‌گوید:

    گنج قارون ! (گفت و شنود)

    گفت: جواد خادم، ضد انقلاب فراری و میزبان و هماهنگ کننده همایش اخیر گروه های اپوزیسیون در بروکسل، ویژگی ها و رشته های تخصصی خود را بازگو کرد!
    گفتم: ولی اکثر اعضای گروه های اپوزیسیون آدم های بی سواد و خیلی دم دستی هستند. آنها کجا و رشته های تخصصی؟!…
    گفت: جواد خادم اعلام کرده که علاوه بر دست داشتن در کودتای نوژه در جریان جنگ تحمیلی با صدام و اداره استخبارات عراق هم همکاری داشته و بخش فارسی رادیو عراق را با همکاری علیرضا نوری زاده راه اندازی کرده است، با شاپور بختیار همکاری داشته و برای منافقین هم جاسوسی می کرده است و…
    گفتم: داروغه شهر به ماموران خود گفته بود، هرکس تخلف کرد برای هر تخلف یک سکه جریمه شود. ماموران در شهر، شخصی را دیدند که روز ماه رمضان سیگار می کشید، به او گفتند باید یک سکه بدهی، یارو دست کرد توی جیبش، دیدند یک بسته هروئین هم دارد، گفتند ۲ سکه، یارو که دید اوضاع خرابه، می خواست فرار کنه که یک قمه از کمرش به زمین افتاد. داروغه داد زد و گفت بگیریدش که گنج قارونه!

  75. سیداحمد می‌گوید:

    ۳ روز مانده تا پایان ماه عاشقی…

  76. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ و صَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ و اقْبَلْ مَعاذیری و حُطّ عنّی الذّنب و الوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

    خدایا روزى کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش.

  77. وارثان انتظار می‌گوید:

    سلام…
    سری پوستر، عکس و کلیپ های جدید زلزله ی تلخ آذربایجان…
    http://kve.ir

  78. بهنام می‌گوید:

    فوری:
    امام خامنه ای همین الان در مناطق زلزله زده حضور دارند.

  79. ابوالفضل قدیانی می‌گوید:

    بصورتی کاملا خودجوش از نوع فرمایشی لجن پراکنی میکنی. فحش دادن به خاتمی و نوری از اواخر سال ۷۵ زمانی که تو جوجه ای بیشتر نبودی بامر فرمایشی، هنر اهل ساندیس شد و هنوز هم هست. اما واقعا جذابیتی ندارد. اگر فحش ندهید و شیرخر شیرخر نکنید(خر تر از شماها نمیبینم) تعجب میکنیم. عده ای بوزینه و گوساله هم برای چرندیات فرمایشی تو عرعر میکنند.
    خوب بخاطر دارم یکی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش در سالهای آغازین بعد از جنگ در یکی از بازدیدهای نظامی نقل کرده بود که به او توصیه شده که درحضور (رهبرعاشورایی و….. هر تعبیر و لقب مسخره و مزخرف دیگری ) از مرحوم منتظری بدگویی کند که البته او شرافتش را به خوش آمدن “یارو” نفروخته بود.
    از مهندس بازرگان با ذکر نفاق یاد میکنی که حتی نمیدانی بازرگان که بود چون عقل ارزن مانندت به این چیزا قد نمیدهد.
    شما جماعت مفتخور هرزه ای هستید که با یک تپه ریش” …” فقط بامر و فرمایش مدام زر میزنید و برای خوشایند “یارو” به خاتمی و… فحش میدهید. روزگار غریبی است برای ما که حیواناتی مثل گراز و کفتار و سعید تاجیک و …. ملاک شده اند.
    یاد دیالوگ معروف فیلم زندگی خصوصی بین اصلانی و پسیانی افتادم.

  80. سپهر می‌گوید:

    اگه آقا همین الان توی مناطق باشند کارستانی کرده اند و دهان امثال بنده را که در مطلب بالا نوشتم ای کاش آقا با مردم زودتر از اینها صحبت می کردند آسفالت نموده اند. ای ول به حضرت آقا. بصیرت این نیست که مدام آقا آقا کنیم و دیگران را به خیال اینکه در خط نیستند روزی چند بار فحش باران ادبی کنیم! یک بخش از بصیرت داشتن بر می گردد به انتظار صحیح داشتن. چه اشکالی دارد مردم از رهبر خود انتظار داشته باشند. آری انتظار داشته باشند که آقا مثل اهل بیت ان ذکر الخیر کنتم اوله و اصله و فرعه باشند. حالا دوباره دوستان غیرتی می شوند و می گویند دوباره تعیین تکلیف کردم برای آقا. باباجان همه ما توی این شبهای قدر چقدر برای خداوند متعال خط و نشان کشیدیم که اینا میخام اونا نمی خام و … حضرت آقا هم که مثل خودمان از پابرهنه ها و دوستدار پابرهنه هاست پس دیگه حله.

  81. سیداحمد می‌گوید:

    ابوالفضل قدیانی؛

    ادب ندارید دیگه!
    (حالا خودشی یا فقط اسمشو برداشتی؟ خودش آزاد شده یا نه؟!)

  82. سیداحمد می‌گوید:

    سپهر؛

    بخش مهم تری از بصیرت این است که اگر مثلا حضرت آقا تشریف نمی بردند به مناطق زلزله زده، باید مشغله و شرایط خاص ایشان را درک کنیم و این نرفتن را حمل بر توجهی به مردم نکنیم!
    آقای ما در درایت بی نظیر است.

  83. حسین قنبری می‌گوید:

    خیلی مخلصیم آقا حسین؛
    میخواستم بگم اونجایی که برای ناطق نوری نوشته بودید: “من با جمهوری اسلامی هم کاری ندارم!!!” راستش رو بخوای یه جوریم شد. ای کاش بشه اینطور نباشه نه تو باورتون و نه تو قلمتون و نه در هیچ جای دیگه؛
    جمهوری اسلامی ناموس امام خامنه ای هستش و ناموس همه شهدا و ناموس همه ما.
    خدا کنه که وقت کنید و این پیام را بخوانید.
    خدا حفظتون کنه.
    شما را دوست دارم.

    (جناب ناطق‌ نوری! من با جمهوری اسلامی هم کاری ندارم اما هر وقت شهدا یا بسیجی‌ها یا بچه‌های جنگ را «بیمار روانی» خطاب کنید، تمام آبرویتان را قلقلک می‌دهم!)

  84. پیرمرد می‌گوید:

    سید احمد عزیز:

    استدعای عاجزانه دارم به حرمت این قطعه مقدس از پخش این کامنتهای بی‌ …. جدا جلوگیری فرمائید. قطعا منافات با آزادی بیان ندارد. و‌ب‌های زیادی برای بیان این مطالب وجود دارد. وقتی‌ در بهشت سیر میکنی‌ انتظار دیدن این …… را نداری. بگذارید حداقل اینجا لحظاتی را راحت نفس بکشیم.

    با پوزش،
    التماس دعا خصوصاً برای غریبان.

  85. ناشناس می‌گوید:

    واااااا……………این ابوالفضل قدیانی هم معلوم حسابی حرصش گرفته ها……این دقیقا مشکلش چیه چرا اینجوری میکنه؟…….از کامنتش معلومه بنده خدا تعادل روانی نداره…
    یکی نیست بیاد بهش بگه اگه بازرگان مشکل نداشت حضرت امام توی نامه ای که به منتظری نوشت نمیومد بگه والله من از اولش هم به بازرگان راضی نبودم.
    البته من واقعا ایشونو درک میکنم….حق دارن عصبانی بشن خب…قلم آقا حسین برای امثالهم خیلی نیش داره تا اعماق جان همچین آدمایی رو میسوزونه….

  86. آزاد اندیش می‌گوید:

    با مطلب ”تو با سر انگشتان خونینت بر دیوار کشیدی القدس لنا” به روز هستم.

  87. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    ابوالفضل قدیانی، ….
    حیف اون اسم که روی تو زالو گذاشتن.

  88. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    دلم برای این کامنتات که می دونی نقطه چین میشه ولی بازم میذاری، تنگ شده بود!
    🙂

  89. بهنام می‌گوید:

    پیرمرد:
    سید احمد فقط بلد است پیام های خودی ها را حذف کند.
    در قطعه ۲۶ همه آزادند الا حزب اللهی ها!

  90. سیداحمد می‌گوید:

    بهنام عزیز؛

    نداشتیم ها!

  91. چشم انتظار می‌گوید:

    پیرمرد عزیز،
    اتفاقا من معتقدم نمایش کامنت هایی از این دست، برای بعضی مواقع خوب است. به چند دلیل؛ اولا، یقین کنیم راهی که در پیش گرفته ایم، درست است و انشاءالله الرحمن به مقصد نهایی منجر می شود. ثانیا، به این یقین برسیم که این افراد بی بوته، شعور و ادبشان در همین اندازه ی چهارتا فحش و ناسزاست. ثالثا، یقین کنیم که مطالب ارزشمند داداش حسین، اونقدر برد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دارد که امثال این ابوالفضل قدیانی کیک تو…. افتاده و احساس خطر کرده و اینجوری خودشون رو به در و دیوار می کوبند. و خیلی دلایل دیگه که مجال نیست.

  92. سرباز سایبری می‌گوید:

    دوستان و همسنگران گرامی توجه فرمایید، توجه فرمایید!

    به علت اینکه روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان واقع شده،
    ستاد پخش ساندیس دشنه

    http://www.gerdab.ir/files/fa/news/1389/11/21/10172_529.jpg

    سهمیه ساندیس شما رو بعد از افطار به آدرس محل سکونتتان ارسال خواهد کرد.

    برای ثبت نام خودکار فقط کافیست بلند بگوئید:

    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر انگلیس
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
    مرگ بر منافق
    مرگ بر وطن فروش خائن

    بعد از گفتن این شعارها به صورت اتوماتیک نام شما ثبت و سهمیه شما برایتان ارسال خواهد شد.

  93. خواهر شهید کاظم می‌گوید:

    به مناسبت پایان ماه عاشقی:

    مهمونی تموم شد و میزبان رسما اعلام کرد که بعد از این مدت نسبتا طولانی همه باید برگردند سر کار و زندگی خودشون.
    خیلی خوش گذشت.
    میزبان خیلی مهربون بود و از پذیرایی چیزی کم نمی ذاشت. با اینکه قاعده اینجوریه که هر کی تو خونه خودش راحتتره اما این مهمونی یه چیز دیگه س!
    مهمونا خونه رو فراموش می کنند. آثار دلخوری رو می شد تو چهره ی مهمونا دید. از اینکه باید این مهمونی به این باحالی رو بذارن و برن!

    اما میزبان با مهربونی همیشگی،
    همه رو دلداری می داد که منتظر باشید از این مهمونیا بازم هست. کمی صبر داشته باشید. اما واسه من خیلی فرق داشت، کار من از دلخوری و دلتنگی گذشته بود…

  94. سیداحمد می‌گوید:

    ۲ روز مانده تا پایان ماه عاشقی…

  95. بندگی می‌گوید:

    آذربایجان تیامی… هنارس انقلابی (پیغام من لر برای آذری ها: آذربایجان تو چشمها و فریادرس انقلاب هستی)

  96. پسرشهید می‌گوید:

    هم وطن های آذری موقعی که آقا رو میدیدن پیر و جوان اشک میریختن؛ درست مثل ایتامی که طعم بی پدری رو چشیده باشن و موقعی که در آغوش آقا جای میگرفتن آرام میشدند.
    یاد داداش حسین بچه بسیجی ها افتادم که همیشه میگه: بابای ماست خامنه ای…
    سلامتی مولا علی خامنه ای صلوات

  97. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    این بازار، بازار اسلامی نیست!
    بازاری که یک متاعی را یک تومان می خرد و سی تومان به این فقرا و ضعفا می دهد،
    این (بازار که) بازار اسلامی نیست!
    بازاری که (جنس) قاچاق وارد می کند و به قیمت های گزاف می دهد و اقتصاد اسلام را می خواهد به هم بزند این اسلامی نیست.
    این بازار اسلامی نیست.
    صحیفه نور ـ ج ۷ ـ ص ۳۹

  98. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین .

    خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ‌ ام به سویت از میـان وسیله‌ها اى آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.

  99. پیرمرد می‌گوید:

    چشم انتظار عزیز:

    با سپاس از عنایت شما،

    فکر می‌کنم ما برای حرکتمان شاخص داریم که روشن‌ترین آن بیانات حضرت آقا است.

    حتی مطالب داداش حسین نیز با همین شاخص قابل اندازه گیری است.

    در ضمن حضور عزیزان در قطعه با سلیقه و بینش متفاوت نیز مزید بر علّت است.

    البته نظر من نسبت به کامنت‌های مخالف نبود، بلکه تحمل حرمت شکنی و عدم رعایت ادب را ندارم.

    التماس دعا

  100. ! می‌گوید:

    سرباز سایبری؛
    لطفا سهمیه ما رو نقدا به حسابمون واریز کنید از زمان فتنه ۸۸ تا امروز دستمون به هیچ ساندیسی نرسیده متاسفانه! 🙁
    همه راهپیمایی ها رو حساب کنید یک جا برای یک خانواده ۵ نفری(مادر و پدر و…) منتظریم.
    مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر آل سعود
    مرگ بر آل سعود
    مرگ بر آل خلیفه
    مرگ بر آل خلیفه
    مرگ بر دالایی لاما
    مرگ بر دالایی لاما

  101. ابوالفضل قدیانی می‌گوید:

    همه ما ابوالفضل قدیانی هستیم. دلاوری که دلاوری را به رخ “یارو” کشید. ضمنا به اون زالویی که بنام “اسلامی ایرانی” … میزنه، حیف از نام ایران که روی وجود زالو صفتت گذاشتی چون زالویی هستی تمام عیار.

  102. چشم انتظار می‌گوید:

    قربون آقا برم که در بحث کمک رسانی، جنبه های روانی قضیه رو هم به خوبی تفهیم کردند. در جلسه ی ستاد بحران در آذربایجان فرمودند نقل به مضمون: در راه که می آمدیم از رادیوی ماشین اعلام شد که، مردم پول نقد بفرستند، نیازی به لباس و پتو نیست. پول فرستادن خوبه، اما این که یک فردی خودش بره و برای حادثه دیدگان پتو یا کیسه خواب یا… تهیه کنه، هم کار شما راحت تر شده هم برای کسی که خریداری کرده، از جنبه ی روانی اثرمثبت داره. به هلال احمر اعلام کنید منع نکنند مردم رو از ارسال اینجور کمک ها…
    حفظک الله یا سیدی یا قائدنا الاعظم.

  103. دختر حضرت زهرا سلام الله علیها می‌گوید:

    یاحق
    بعد از چند روز دوباره سلام و خداقوت
    چند نکته؛
    ۱٫ آقای قدیانی مثل همیشه عالی بود و استفاده کردم از شما ممنونم. قلمتون پرجوهر باد!
    ۲٫ هر دو قدیانی اند اما این کجا و آن کجا!
    ۳٫ من امشب فهمیدم مسوول کامنت ها جناب سید احمد آقاست نه صاحب وبلاگ!
    ۴٫ آقا سید میشه بدونم چرا چرت و پرت بعضی ها رو میذاری اما به اسم ما که میرسی حساسی؟!!!!! جدا چرا؟ میدونم و مطمئنم که لیاقت دختر حضرت بودن رو ندارم اما شما به چه دلیل اسم منو حذف می کنید جدا برام دغدغه شده!
    ۵٫ …
    یاعلی

  104. مرصاد می‌گوید:

    خیلی با حالی سرباز سایبری…

  105. سیداحمد می‌گوید:

    یک روز مانده تا پایان ماه عاشقی…

  106. دختر سادات می‌گوید:

    صحنه ای از دیدار آقا از مناطق زلزله زده که دلمو آتیش زد و هربار که یادش می افتم گریه می کنم مثل الان؛ آقایی که وقتی رهبر رو دید گفت: آقا بالام گده ( بچه ام رفت) با یه سوزی که جیگر آدم آتیش میگیره
    خدایا صبر بده به همه

  107. دختر سادات می‌گوید:

    آقا سید ممنون
    ……………………………….

  108. شاهد می‌گوید:

    بخوان
    بخوان که دل تنگ من به جان آمد
    بخوان که روح وقلب من به سوی تو شوق دارد
    بخوان که به عشق تو امشب سرمستم
    الهی نظری مرحمتی بخششی
    که رمضان به آخر آمد

    خداقوت. التماس دعا

  109. ترگل شیعه می‌گوید:

    آیا اگه این زلزله توی یه شهری رخ میداد که ربطی به جلبک ها نداشت و داماد و عروس خانم اونجایی نبودن این همه بوق و کرنا می زند؟

    فیس بوق همه ی جلبک ها این روز ها رنگش عوض شده حال و هوای زلزله داره

    واقعا این ها اینقدر دلسوز بودند و ما الان خبر دار شدیم؟؟

    مثل عروسک های کوکی هستند بی تعقل بی منطق . من که متاسفم واقعا برای وطن فروشانی که تا دیروز نه غزه نه لبنان یاشاسین اسرائیل سر می دادند و حالا..

    اونایی که حتی در وطن فروشی انگشت به دهان می ذارن اجنبی رو شدن غمخوار ملت

  110. سید محمد جواد کاشانی می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    این شعر رو خطاب به رهبرم امام خامنه ای با الهام از همون مطلب شما که گفته بودید بین خامنه ای و خمینی یک آه فرق است گفتم.
    واقعا این جملتون خیلی روم تاثیر گذاشت.
    موفق باشید
    ///////////////////////////
    تو کیستی؟ چرا به تو حس دیگری دارم؟
    بعید نه،که محال است دل از تو بردارم

    به آیه آیه قرآن قسم که آقا جان
    به قاب عکس تو هم،حس دیگری دارم

    تو از سلاله زهرایی و زنسل علی
    سلام بر تو، سلام ای یگانه سردارم

    قلم به دست گرفتم که با شما گویم
    نمی از آنچه به دریای سینه ام دارم

    تو خامنه ای هستی و خمینی را
    به قدر “آه”، بیشتر، با شما دارم

    و قدر “آه” برایم بلند مرتبه است
    به سینه ام ز همین آه غصه ها دارم

    که “آه” سهم علی بود بعد پیغمبر
    اگرچه خاطره ای هم ز فاطمه دارم

    نه خاطره که زیاد است، بگذریم آقا
    زمین کرب و بلا را به خاطرم دارم

    به آه آه رقیه،به آه آه رباب
    دل از محبتت آقا، برنمی دارم
    ********************
    جوانم و کمکی هم دلم می خواهد
    که عاشقانه بگویم که دوستت دارم!

    سلامتی ایشان صلوات

  111. مهدی منتظر می‌گوید:

    سلام یه سری هم به سایت هیئت کربلا و گروه جهادی راه کربلا بزنید بی نصیب نمی مونید.
    http://www.heyatkarbala.ir/
    http://jahadirahekarbala.ir/
    یا علی مدد از طرف مهدی منتظر

  112. خادم الشهداء می‌گوید:

    عرض سلام و خسته نباشید
    شما را ابتدا از نوشته هایی که جاهای محتلف می خواندم شناختم. اما نه شاید از قضیه فیلتر شدن قطعه ۲۶ بود… نه! قبل از آن هم قطعه ۲۶ رو گاهی می خوندم… خلاصه نمی دانم از کی و کجا ولی می شناسمت. گاهی با قلمت گریه کردم و گاهی هم سرشار از احساس غرور شدم. راستش گاهی هم از خودم بدم آمده. گاهی ولی بلندبلند خندیدم. خلاصه شما بیشتر از خیلی از این آدم های دور و برم با منی. گاهی چند روز از مطلبی که به قلم شما خوانده ام می گذرد و دارم بهش فکر می کنم.
    فکر کن فقط گاهی قطعه ۲۶ رو خوندم و اینقدر برام آشنایی!
    البته شنیدم دردهای مشترک آدم ها را زود به هم نزدیک می کند. شاید همین خون دلی که می خوریم است که می شناسمت…
    بگذریم…
    من از اهالی کاشانم. بهشت زهرا خیلی کم قسمتم می شه. ولی خوب دلمان که تنگ می گیرد هیچی جلودارمان نیست. گاهی از شهدا می خوام که منو دعوت کنن. خوب اونام که هر وقت حالم خوبه و زنده ام به سرم منت گذاشتن. با این همه چون گاه و بیگاه اومدم بهشت زهرا غیر از مزار شهدایی که به رسم دنیا اسم معروف تری دارن جای دیگه ای رو بلد نیستم. راستش حتی هنوز قطعه ها رو هم باید بگردم تا پیدا کنم. البته این نابلدی راه و تنهایی تو بهشت زهرا زیاد هم بد نیست. اتفاقا دوست دارم اونجا گم بشم. اینکه می گردی تا خودت را پیدا کنی را دوست دارم. تا ببینی کجا وایستادی. کی هستی. کیا رفتن که هستی؟ مسیر کجاست؟ اینکه ستاره ای رو نشون می کنی که گم نشی… همه چیزش خوب است به جز آخرش. آخر سر که خودت را پیدا می کنی سنگینی عجیبی رو روی دوشت حس می کنی. بار مسئولیتی که شهدا بر دوشمون گذاشتن…
    یه پنج شنبه شبی تو راه بهشت زهرا بودم. یاد یکی از نوشته هات افتاده بودم. یعنی تقصیر منم نیست بعضی چیزهایی که می نویسی عبارتهاش رو جایی نشنیدم یادم می مونه. مثل “بابای ماست خامنه ای”… ات
    خلاصه تو راه به شما فکر می کردم. به حسین قدیانی. به دلنوشت ها. به قطعه ۲۶٫ و به این فکر می کردم که لابد الان شما سر مزار پدرتون هستین و ای کاش آدرسش رو بلد بودم تا شما رو هم می دیدم. اون روز تو بهشت زهرا سر مزار خاصی نرفتم. همینجور بی هدف بین مزار شهدا راه می رفتم باهاشون درد و دل می کردم. یه دفعه دیدم دیدم سر مزار شهید اکبر قدیانی ام. حالا من نمی دونم شهیدی به این نام شاید چند تا باشه ولی من دلم می خواد به خودم بگیرم این اتفاق رو. اون روز کسی رو اونجا ندیدم ولی خوب دقیقه هایی که اونجا بودم حال خوبی بهم دست داد
    از این دست اتفاق ها رو باز هم تجربه کردم. یک بار مطلبی راجع به شهید عنایتی یکی از شهدای آران و بیدگل (این شهر با کاشون ۲۰ کیلومتری فاصله داره) نوشتم. گلزار شهدای بیدگل رفته بودم ولی مزار اون شهید رو نمی دونستم کجاست. شب که شد بی برنامه و سر یه اتفاقی رفتم آران و بیدگل. اونجا هم بدون قصد رفتم یه محله ای. اونجا گنبد و بارگاه یه امام زاده (امام زاده هادی (ع)) رو دیدم. گفتم چه خوبه اینجا هم برم. برای اولین بار رفته بودم. وارد صحن که شدم کل حیات سنگ مزار شهید بود. منم از خدا خواسته. حال خوبی داشتم. همین جور که داشتم می رفتم سمت ضریح به شهدا هم سلام کردم. فقط یک جا وایستادم و یه سنگ مزار خیره شدم. مزار شهید جواد عنایتی بود….
    اون شب فهمیدم امام زاده دو تا صحن داره. یکی اصلی که خوب ورودی بارگاه هم به همون صحن هستش و مردم از اون سمت زیارت می رن. یکی هم پشت امام زاده که من اون شب اتفاقی و از اون طرف رفتم داخل. یعنی اگر عادی می رفتم امام زاده هادی بعید بود برم صحن پشتی.
    این ها رو نوشتم که بگم بابات خوننده های قطعه ۲۶ رو هم تحویل می گیره. بنویس. راستی! ببینم می شه اینجا مطلب درخواستی هم داشت؟! برام با شهدا درد و دل می کنی رفیق؟ آشنا می نویسی. بنویس که تا حالمان رو ماه مبارک خوب کرده بخونیمش. چند روز دیگه دوباره این دل می میره و اون وقت باید فریاد بکشی تا بشنوه. بنویس که دلمون خونه. بنویس دلاور

  113. سرباز سایبری می‌گوید:

    سلام بزرگوار
    مجموعه ای شامل وبلاگ هایی با موضوعات مختلف تهیه شده و قرار است در نمایشگاهی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار میشوددر قالب cd بین بازدید کنندگان نمایشگاه توزیع گردد. وبلاگ شما پس از بررسی جزو وبلاگ های برگزیده نمایشگاه دفاع مقدس انتخاب شده. از شما تقاضا میشود وبلاگ خود را در این مدت و زمان برگزاری نمایشگاه به روز کنیدتا از نوشته های مفید شما استفاده شود. و ما را در هر چه بهتر برگزاری این نمایشگاه یاری فرمایید.
    از شما همسنگر بزرگوار دعوت میشود تا در صورت امکان از نمایشگاه دیدن فرمایید.
    از شما خواهشمندیم انتقادات و پیشنهادات خود را در این وب سایت قرار دهید .
    http://www.khakriz198.mihanblog.com
    همچنین میتوانید اخبار روزانه نمایشگاه را به همراه عکسها در این وب سایت مشاهده کنید.
    زمان برگزاری نمایشگاه: از سی و یکم شهریور ماه به مدت یک هفته
    ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب
    مکان برگزاری نمایشگاه: تهران – نارمک – خیابان شهید آیت – میدان هفت حوض
    با تشکر

  114. ستاره خرازی می‌گوید:

    خودم می دونستم آدم خلاق و خوش فکریم، تو این یک ماه که کلاس نویسندگی هم میرم دیگه خیلی مطمئن تر تر شدم.
    اینا که تعریف از خود نیست، هست؟
    اینو دیدم گفتم حیف که من آدم معروفی نیستم وگرنه اول من گفتم.
    یه بار برای کیهان نوشتم، یه بار هم همین جا نوشتم، که یه شبکه تو تلویزیون به اسم و رسم بسیج ایجاد کنیم.
    تلویزیون، شبکه “حماسه و رزم” هم تاسیس کند
    http://rajanews.com/detail.asp?id=135133

  115. ستاره خرازی می‌گوید:

    هیچکی که به حرف من گوش نکرد، حالا خدا کنه یکی به حرف این گوش کنه.
    البته بعید می دونم، تو این زمینه ها معروف و غیر معروف نداره گوش هیچکس نمی شنوه.

  116. ............................ می‌گوید:

    …………………….

  117. سایه/روشن می‌گوید:

    چرا هر کامنتی رو تایید می کنید؟! هر کلمه ای که شایسته نیست اینجا نوشته و یا خونده شه. چرا این جا این طوری شده؟! 🙁

  118. مهدی می‌گوید:

    سلام

    به راه یافتگان به المپیک باید مدال داد که قلب ملتی را خوشحال کردند و پرچم ایران نه پرچم اسلام را برافراشتند در دیاری که تمدنِ گریخته از دین، بورژوا سالاری حرف اول را می زند.
    اما عده دیگری هم به لندن راه پیدا کردند و مدال گرفتند و از میان امت دل قلیل گوشه نشین را شاد کردند و خود قاه قاه خندیدند و ما ایستادیم و بر و بر نگاهشان کردیم…

    «پس رفاقتمان چه شد علی…؟!»

  119. چشم انتظار می‌گوید:

    با اجازه ی داداش حسین؛
    خادم الشهدا؛
    دل نوشت زیبایی نگاشتی. حرف دل خیلی از بچه های قطعه ی. مخصوصا قسمت های ابتدایی متنت.

  120. چشم انتظار می‌گوید:

    عید بزرگ فطر بر رهبر فرید انقلاب، همه ی بچه های قطعه ی مقدس ۲۶ به ویژه داداش حسین عزیز و سید احمد بزرگوار مبارک باد. سید احمد ما عیدی می خوایم.

  121. برف و آفتاب می‌گوید:

    عید آمـد و عید آمـد ******* آن عید سعید آمد

    برخیز و دهل می‌زن *******‌ آن ماه پدیـــد آمـد

    عید همگی مبارک!

  122. دختر سادات می‌گوید:

    عید همه دوستان مبارک

  123. دختر سادات می‌گوید:

    شب عیده باید خوشحال باشم؛ ولی چرا دارم گریه می کنم؟ خداحافظ ماه عاشقی…
    خادم الشهدا من هم با کامنت شما کلی حال کردم.
    آقا سید محمد کاشانی شعرتان بسیار عالی بود.

  124. سیداحمد می‌گوید:

    پایان ماه عاشقی…
    عاشقان عیدتان مبارک.

  125. ترگل شیعه می‌گوید:

    عید همگی مبارککککککک

    عیدی چی دارین؟؟؟

  126. ستاره خرازی می‌گوید:

    عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
    صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
    خدایا شکر که فرصت بودن دادی.
    ماجراها داریم من و لحظه هات.
    هنوز طعم گریه های در سکوت شب، کنار تو، کام لحظه ها رو شیرین میکنه.
    هنوز به خداحافظی فکر نمی کنم هنوز در کنار منی.
    تازه با هم دوست نشدیم ولی تازه هم رو پیدا کردیم، یعنی من تو رو.
    خیالم راحته که این عشق دو طرفه است، بهترین و زیباترین مدل عاشقی.
    و انگار اوجش نماز عاشقی فرداست که زیباترین نمازهاست وقتی با صدای ملکوتی ولی امر دلداده ها و شیداها روح رو دوباره تا تو پرواز میده.
    خوابم نمی بره، قرارِ دیدارِ فردا خواب رو از چشمم می گیره.
    مشتاق روی توام بیدار توام بیمار توام.
    با هر قنوت تجدید خاطره می کنم مهمانی تو را.
    فردا سر قرار منتظر منی بی قرار توام.
    فردا دستان خالیم را برای تشکر از مهمانی تو پر از اشک می کنم پرواز می دهم بر دست هر چه فرشته.
    فردا من و تو و یک دل حرف که هیچ وقت بین عاشق و معشوق تمام نمی شود.
    فردا…. فردا…. فردا…..
    عید همه مبارک

  127. چوک دیریا می‌گوید:

    عید رو خدمت همه ی دوستان تبریک عرض می کنم.

    دوستان خوبی و بدی دیدید حلال کنید! روز بعد عید سعید فطر راهی دیدار حضرت امیر المومنین و فرزندانش سیدالشهدا و عباس هستم.
    خدایا شکرت که نمردیم و راهی دیدار یار شدیم.

  128. ستاره خرازی می‌گوید:

    حسینیه رجا/ ویژه ضیافت الله؛ سفره آخر/
    شرح دعای وداع بارمضان توسط رهبرانقلاب و آیت‌الله‌جوادی‌آملی/ امام صادق: دروداع ماه رمضان اینچنین بگویید…/ صوت؛ دعای وداع با توصیح آیت‌الله‌ مجتهدی و نوای ارضی/ فیلم؛ روضه وداع با صدای کریمی
    http://rajanews.com/detail.asp?id=135166

  129. چوک دیریا می‌گوید:

    داداش حسین و سید عزیز و چشم انتظار و سلاله ۹ دی و دیوونه داداشی و اسلامی ایرانی و میلاد عزیز و تمامی رفقای قدیمی و جدیدی که باهاشون بودیم حلال کنند.

    البته سید احمد بیشتر چون زیادی باهم مصاحبت برادرانه داشتیم که شاید دلخوری باشه
    یا داداش حسین که گاهی زود درباره ات قضاوت کردم و به قول جنابتان طبیعت فضای سایبری هستش.

  130. شوکران می‌گوید:

    آقای مدیر؛ اگه میشه، به یمن فرا رسیدن عید سعید فطر، یه دو سه کلمه حرف بزن و دل مسلمین جهان، بویژه شیعیان رو شاد کن!
    اول و آخرش که باید به همه عیدی بدی، ما که علاقه ای به سکه نداریم، به جاش یه متن درباره عید بنویس، بعد هر کی کامنت می ذاره، براش فونت درشت بذار، خب؟ برا

  131. چای پولکی می‌گوید:

    سلام.
    عید فطر مبارک باشه

    ان شاءالله صبح عید، عازم کربلا هستم.

    برادر بزرگوارم جناب آقای قدیانی، حلال بفرمایید.
    التماس دعا از همه اهالی قطعه ۲۶
    علی یارتون حق نگهدارتون

  132. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    *وقتی “ماه” تویی، اخترشناسان دنبال چه می گردند؟*

    من دارم ثانیه شماری می کنم که تو باز هم در مقابل این در آفتابی شوی و بیایی و برای ما نماز عید فطر بخوانی. اخترشناسان این روزها به تکاپو خواهند افتاد تا مگر ماه را ببینند. ماه ما اما تویی و ما ستاره شناس نیستیم؛ خود، ستاره ایم.

    آسمان، قلب ماست و زمام قلب ما دست امام خامنه ای است. عده ای بی خود دارند دنبال ماه می گردند. ماه تویی. آه تویی. تو ماه بنی انقلابی و ماه بنی هاشم با چشمانش هر روز تو را رصد می کند. وقتی مادر شهید روستایی دعا می کند؛ “اباالفضل علمدار، خامنه ای نگهدار”، باب الحوائج کارش را بلد است. دشمن خامنه ای، طرف حسابش عباس است…

    عشق به خامنه ای عشق به همه خوبی ها نیست. خوب ترین عشق عالم، عشق به خامنه ای است. اصلا معنای عشق، خامنه ای است.

    ضربان قلب ما با عشق به رهبر تنظیم می شود. دیدن ماه نباشد، به چه کار آید چشم؟ شنیدن نور نباشد به چه کار آید گوش؟ بصیرت آقا نباشد به چه کار آید هوش؟

    کاش در تقویم، هر روز، روز شهادت ما بود. روزه ما بی ولایت تو عبادت نیست.

    گفت: هر کسی ماهی مثل ما داره، بیاره. بیاره بیاره. یه سر زلف تو رو تموم عالم نداره. نداره. نداره.
    http://www.ghadiany.ir/?p=1954

  133. فدایی همت می‌گوید:

    توجه توجه! به دلیل استقبال بی نظیر شما روزه داران عزیز, عید فطر به تعویق افتاده و ماه رمضان تا یک ماه دیگر تمدید گردید!(کاش حقیقت داشت. اما حیف)

    آقا سید احمد حالا هی بگو دو روز از ماه عاشقی خدا مونده یه روز از ماه عاشقی مونده. ماه مهربون از پیش ما رفت. خوش به حال اونایی که کوله بار گناهشون رو گذاشتن و یه کوله بار از ایمان و اراده برا یه سال زندگی سالم گرفتن.

    فرازهایی از دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان:
    بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا…
    بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها…
    بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی…
    بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم
    و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.
    و بدرود مناجات ابوحمزه مسجد ارگ!
    از نویسنده خوب و نکته بین وبلاگ متشکریم.

  134. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    اولین، مهم ترین و اساسی ترین وظیفه ما این نیست که دم به ساعت و با دلیل و بی دلیل از نهادهای نظام انتقاد کنیم.
    …………..
    بصیرت نیست. وظیفه هم نیست.
    …………..
    سایت های دشمنان از روی دست وبلاگ های دوستان، منفی و مثبت رسانه ملی را به هم گره و با هم می زنند!
    …………..
    آرمان گرایی و واقع گرایی با هم معنی می یابند.
    ___________
    خیلی نکته داشت این حرف ها. از دید خیلی از ماها مغفول مانده بود این نکات.
    چه قدر وحشتناک است که ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم. نیاز به تیزهوشی و تیزبینی دارد که رودست نخوریم.
    گذشته از این، ای کاش زلزله ای می آمد و تکانی به وجدان نداشته ضد انقلاب می داد.
    در رابطه با زلزله اخیر، تا می توانستند با انواع دروغ و شایعه و عکس های جعلی و در اوج نامردی بر علیه نظام تبلیغ کردند. جایی دیدم که اعلام کرده بود؛ حکومتی ها کمک های تان را می فرستند میانمار و سوریه!!! طرف برداشته در وبلاگش شماره حساب خودش را داده که پول های تان را بریزید به این حساب تا برسانم دست زلزله زده ها!!!!!!

    قابل ترحم این بیکار و بیعار و بیمارانی هستند که مدفونند زیر آوار سنگین دروغ و غرض و مرض و نفاق خودشان، زیر خروارها خاک!

  135. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حضور رهبر انقلاب در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی
    http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=20763#156298

    بیانات در جمع مردم روستای زلزله‌زده اورنگ آذربایجان شرقی
    http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=20774

    بیانات در جمع مردم روستای زلزله زده کویچ آذربایجان شرقی
    http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=20773

  136. قاصدک منتظر می‌گوید:

    قسم به عشق جدایی ز آشنا سخت است
    جدایی از سحر و محفل دعا سخت است
    برای دیده شب زنده دار خود گِریَم
    قسم به اشک سحر دوری از بکا سخت است
    صفای هر دل عاشق مرو مرو رمضان
    دوباره رویت دلهای بی صفا سخت است
    بیا مرو که شیاطین دوباره می آیند
    بدون جلوه تو انس با خدا سخت است
    دوباره وقت اذان غفلت عارضم گردد
    غم جدایی از ذکر ربنا سخت است
    پرستوی دل ما را ز بام خود مپران
    که ترک سفره شاهانه بر گدا سخت است

    سید محمد میرهاشمی

    واقعا چقدر زود دیر می شود!!!

  137. قاصدک منتظر می‌گوید:

    الهی!
    در عطای عیدانه به کرم خود بنگر، نه طاعت من؛ که آنچه تو را شاید از هیچ کس برنیاید.

    صل الله علیک یا اباعبدالله
    صل الله علیک یا اباعبدالله
    صل الله علیک یا اباعبدالله

    عید فطر بر اهالی قطعه ۲۶ مبارک و نماز و روزه همگی مقبول درگاه حق. انشاءالله

  138. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ندای خداوند متعال در صبح روز عید فطر و هنگامه تجمع مومنین برای اقامه نماز عید، بعد از یک ماه روزه داری:

    اى بندگان من! (هر چه مى‏خواهید) از من بخواهید که به عزت و جلال خودم سوگند که امروز در این اجتماع خویش، هر چه براى دنیا و آخرت خود بخواهید؛ عطا مى‏ کنم و به عزت و جلال خودم سوگند تا وقتی که مرا مراقب خود بدانید (و از من بترسید)شما را در پناه مى‏ گیرم و نزد کسانى که در دوزخ جاودانند؛ رسوایتان نسازم.
    باز گردید که آمرزیده شدید، همانا مرا خشنود کردید و من از شما خشنود شدم.
    (امالی مفید مجلس، ۲۷، ص۲۳۲)
    _______
    بخشی از خطبه امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام به مناسبت عید فطر:

    ای مردم! این روز شما، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مأیوس و ناامید می گردند. دنیا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن، بهشت جایزه برندگان این مسابقه و جهنم جزای بازماندگان است .
    (عید فطر) شبیه ترین روز به روز قیامت است، چون در قیامت عده ای که زیان کارند؛ تأسف می خورند و غضبناک می گردند و عده ای که نیکوکارند؛ رستگار و متنعم به نعمت های الهی می شوند.
    وقتی از منازل تان برای خواندن نمازعید خارج می شوید؛ به یاد آورید زمانی را که از منزل بدن خود خارج شده و به سوی خدای خود خواهید رفت .
    وقتی در جایگاه نماز خود می ایستید؛ به یاد آورید زمانی را که در محضر عدل الهی می ایستید و از شما حسابرسی می کنند. وقتی از نماز به منازلتان بر می گردید؛ به یاد آورید زمانی را که به منازل خود در بهشت خواهید رفت .
    ای بندگان خدا! کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود؛ این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد: “هان! بشارت تان باد ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه باقی ایام را بگذرانید .”
    (من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص۵۱۶)

  139. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    ایمان ما دو نیمه شد و نان ما دو نیم
    دست من و نگاه تو یا سیّدالکریم

    روحم تمام زخمی و جانم تمام درد
    یک امشبم ببخش به آرامش نسیم

    از شعله‌های روز قیامت رها شدیم
    افتاده‌ایم باز در این ورطه‌ی جحیم

    چیزی بگو شبیه سخن گفتن شبان
    حکمی بده به سادگی حکمت حکیم

    ما راهیان کوی چپ و راست نیستیم
    ما راست آمدیم سر راه مستقیم

    ما عاشقان شهید تو هستیم تا ابد
    ما سالکان مرید تو بودیم از قدیم

    برقی بگو وزان شود از سمت یا لطیف
    اشکی بگو فرو چکد از ابر یا کریم

    ما را ببر به رویت لبخند عید فطر
    ما را بخوان به خلوت یا رب و یا عظیم
    استاد قزوه

    عیدتون مبارک

  140. لَمْ یَکُن شَیْئًا مَّذْکُورًا می‌گوید:

    به نظر شما آقای حسین قدیانی دارای کدام ویژگی هست؟
    ۱- محبوبیت
    ۲- مشهوریت
    ۳- بصیرت
    ۴- همه موارد
    ۵- هیچ کدام
    ۶- بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ

  141. رضا می‌گوید:

    سلام حاجی. متن خوبی بود. اینقد دلم پره از دست بعضی رفقا که نگو. بیشتره رفیقای من ترکن خیلی باحالن اما من همش سر این مسایل باهاشون مشکل دارم هرچی میگم فکرتون اشتباس گوش نمیدن و اصرار دارن که در کل به آذبایجان ظلم شده. من اطلاعاتم کامل نیس هرچی هم میگردم به جواب درستی نمیرسم که قانعشون کنم. اگه بتونی کمک کنی و اطلاعاتی در مورد(عکس سوسک تو روزنامه ایران و بقیه مسائل و…)بدی ممنونت میشم. بی صبرانه منتظرم یا علی خدانگهدارت

  142. سرباز سایبری می‌گوید:

    عیـــــــد بر عاشقان مبـــــــــــــــــــــــــــارک باد

    من اون سرباز سایبری نیستمااااااا من این سرباز سایبری ام!

  143. آذرخش می‌گوید:

    سلام
    عیدتون مبارک و عباداتت یک ماهه همگی قبول.
    🙂

  144. حی علی الجهاد می‌گوید:

    رمضان می‌رود، ای کاش صفایش نرود…

    سحر و جوشن و قرآن و دعایش نرود…

    سلام؛

    عیدتان مبارک و طاعات‌تان قبول درگاه حق.

  145. ناشناس می‌گوید:

    دکتر مهدی زارع در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات زلزله بامداد امروز شنبه ۲۸ مرداد ماه منطقه دماوند و بومهن، افزود: این زلزله با بزرگای ۳٫۸ در مقیاس ریشتر بوده که درعمق کم رخ داده است.

    معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله به بیان گسل مسبب این زلزله پرداخت و اظهار داشت: گسل مسبب این زلزله گسل “مشا” از گسل های البرز مرکزی و از جمله گسل های تهران است که در شمال تهران قرار گرفته است. این گسل از ۳۵ کیلومتری تهرانپارس عبور می کند.

    وی ادامه داد: این زلزله در مناطق دماوند، بومهن و در شمال شرقی تهران احساس شد.

    زارع گسل مشا را از جمله گسل های فعال کشور توصیف کرد و یادآور شد: این گسل از گسل های فعال است که همواره انتظار زلزله های کوچک و بزرگ از آن می رود به گونه ای که در سال ۸۹ زلزله ای با بزرگای ۳٫۴ توسط این گسل رخ داد.

  146. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    خداوند متعال:

    ای احمد! اندیشه‌ات را به‌کار گیر؛ پیش از آن‌که از دست برود، زیرا کسی که اندیشه‌اش را به‌کار بندد، اشتباه نمی‌کند و گرفتار سرکشی نمی‌شود.
    (ارشادالقلوب۱/۲۰۵)
    _______
    رسول خدا صلی الله علیه و آله:

    همانا ماه رمضان تا رمضان دیگر کفاره ی گناهانی است که در بین آن دو صورت می گیرد و نیز بهشت از امسال تا سال آینده برای روزه داران ماه رمضان آرایش داده می شود.
    (سفینه البحار، ج۲، ص۶۷)

  147. ر.ا می‌گوید:

    سلام حسین جان

    دعوتی به خواندن یک یادداشت…

    یاعلی

  148. آزاد اندیش می‌گوید:

    عید پایان یافتن رمضان نیست.. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است… رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می سوزاند و آدمی نوپا جانی تازه از آن سر بر می آورد. فطر شادی و دست افشانی بر رفتن رمضان نیست، بر آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است. بناست که رمضان با سحرهاوافطارهایش.. با شبهای قدر و مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد. اگر درعید فطر درنیابیم که از نو متولد شده ایم.. اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم.. عید فطر عید ما نیست.

    *** عید بر همگی مبارک***

  149. مهدی ابراهیمی می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام آقای قدیانی
    عید شما مبارک و طاعات قبول
    درباره آقای سعید داوری و ماجرایی که تعریف کرد نوشتید. می‌خواهم با ایشان تلفنی مصاحبه کنم و ماجرا را برای رادیو ضبط کنم. لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر
    مهدی ابراهیمی
    سردبیر و خبرنگار گروه مذهبی
    صدا و سیما-رادیو
    تلفن ۲۲۱۶۴۶۴۰

  150. ستاره خرازی می‌گوید:

    هر کجا هست خدایا به سلامت دارش…

  151. سیداحمد می‌گوید:

    باز هم تمام شد و ما ماندیم و دلتنگی برای لحظه لحظۀ ماه عاشقی…

  152. آزاد اندیش می‌گوید:

    تمام شد و لحظه های ناب بندگی نه من بنده اما او بنده نواز مهربان…

  153. آزاد اندیش می‌گوید:

    در اعتراض به بازگشت سفیر خاندان آل خلیفه به تهران در شرایطی که سرکوب و کشتار مبارزین بحرینی تداوم دارد:
    «محاکمه مردمی حمد بن آل خلیفه پادشاه کشور بحرین»
    روز چهارشنبه ساعت پنج و نیم عصر؛ مقابل سفارت بحرین
    با حضور:
    مبارزان بحرینی در جایگاه شاکیان

  154. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ما راست آمدیم سر راه مستقیم…
    .
    .
    .
    سلام بر حسین*

  155. سرگردان می‌گوید:

    سلاله ۹دی!
    شما از بچه های دانشگاه صنعتی اصفهان هستید؟
    آخه دیدم آپلود از نهاد این دانشگاه گذاشتید…

  156. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله:

    آیا به چیزى با فضیلت تر از نماز و روزه و صدقه آگاهتان نکنم؟ و آن اصلاح میان مردم است، زیرا تیره شدن رابطه بین مردم، ریشه کن کننده دین است.

    (نهج الفصاحه، ح۴۵۸)

  157. به جای امیر می‌گوید:

    رشوه (گفت و شنود)

    گفت: روزنامه ساندی تایمز فاش کرد که دولت انگلیس به شاهزاده های سعودی برای فروش اسلحه به عربستان، رشوه های کلان داده است.
    گفتم: تره به تخمش میره، غلومی به باباش، مگه آل سعود دلارهای بی زبان نفتی را برای قتل عام مسلمانان و چند روز سلطنت بیشتر به آمریکا و انگلیس و اسرائیل نمی دهد؟
    گفت: پس ساندی تایمز چه چیز جدیدی را کشف کرده است؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! آقای لبنیاتی به یک خل و چل گفت؛ دوغ قبول، آبمیوه پاکتی قبول، نوشابه قبول، شیر شیشه ای هم قبول ولی آب معدنی رو دیگه واسه چی تکون میدی؟!

  158. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    سرگردان؛

    نه! اتفاقی آن عکس ها را انتخاب کردم…

  159. نصراصفهانی می‌گوید:

    باعرض سلام خدمت دوستان گرامی؛

    بانقد و بررسی شبهات “اسلام شمشیر جناب پورپیرار” در خدمت شما هستیم.
    http://nasr1212.blogfa.com/

  160. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    عملیاتی که قلب اسراییل را متلاشی کرد
    http://jahannews.com/vdcdkz0xxyt0os6.2a2y.html

    من یک ثانیه از آن لحظاتی که در کمیته و با لباس پاسداری داشتم را با هیچ کدام از لحظات قبل و بعدش در زندگی‌ام عوض نمی‌کنم. لااقل می‌دانم که هرچه بود عشق بود، اخلاص بود، برای خدا بود.
    http://rajanews.com/detail.asp?id=135334

  161. سوره می‌گوید:

    سلام داداش حسین؛
    دلم براتون و نوشته‌هاتون تنگ شده.
    نمیتونم بهتون سر بزنم…

  162. به جای امیر می‌گوید:

    آثار باستانی ! (گفت و شنود)

    گفت: تازه چه خبر؟!
    گفتم: روزنامه اسرائیلی «اورشلیم پست» گزارش داده است که بسیاری از صهیونیست های ساکن فلسطین اشغالی از ترس آغاز جنگ با ایران، در حال فرار به آمریکا و اروپا هستند.
    گفت: تحت حمایت نظامی آمریکا و انگلیس آمده بودند و حالا که هوا را پس دیده اند، دارند به وطن های اصلی خود برمی گردند.
    گفتم: ولی رژیم اشغالگر قدس ادعا می کند که آنها ملیت اسرائیلی دارند!
    گفت: از کی تا حالا رژیم جعلی اسرائیل صاحب «ملت» شده است؟!
    گفتم: از یارو پرسیدند آیا در شهر شما هم آثار باستانی وجود دارد؟ گفت؛ نه! ولی داریم می سازیم!

  163. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ؟

    هستیم؛ مثلاً…!!

  164. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    اگر چند نماینده مثل مدرس بودند
    مشروطه به طور مشروع و صحیح پیش می رفت
    اگر در هر شهر و استانی چند نفر، موثر، افکار مثل مرحوم مدرس شهید را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحیح پیش می رفت و قانون اساسی با متمم آن که مرحوم حاج شیخ فضل الله در راه آن شهید شد، دستخوش افکار غربی و دستخوش تصرفاتی که در آن شد نمی گردید و اسلام عزیز و مسلمانان مظلوم ایران آن رنج هایی طاقت فرسا را نمی کشیدند.
    صحیفه نور – ج۱۸- ص۳۳۵

  165. آزاد اندیش می‌گوید:

    به روز نمیشین؟
    دلمون برای مطلب جدید تنگ شده!

  166. شوکران می‌گوید:

    بابا فونت درشت نخواستیم، مطلب جدید بذار لااقل.
    مثلا بهمون عیدی داد، از فونت درشت که خبری نشد، هیچ، دیگه آپ هم نمی کنه، بدبختی.
    آقا سیداحمد آقا هم معلوم نیست کجا گذاشته رفته. بهش بگو کامنت بذاره.

  167. سیداحمد می‌گوید:

    شوکران؛

    من هستم… آسوده باش!

  168. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    در زمان امیرمومنان حضرت علی علیه السلام، یکى از شیعیان که نامش رُمَیْله بود؛ بیمار شد، به گونه اى که نتوانست به مسجد بیاید. چند روز بعد که حالش بهتر شد به نماز آمد، حضرت امیر علیه السلام به او فرمود:
    اى رمیله! بیمار شدى، سپس اندکى در خود سبکى احساس کردى و به نماز آمدى؟
    رمیله گفت: آرى اى سرور من! شما چطور آگاه شدید؟!
    حضرت فرمود:
    اى رمیله! هیچ مرد و زن مؤمنى نیست که مریض شود؛ مگر اینکه ما هم به خاطر او رنجور می‌شویم، هیچ مومنی غمگین نمی‌شود؛ مگر اینکه ما هم در غم او غمگین و ناراحت می‌شویم، او دعا نمى کند؛ مگر اینکه ما براى او آمین مى گوییم، او سکوت نمی‌کند؛ مگر اینکه ما براى او دعا مى کنیم.
    من به ایشان گفتم: ای امیرمؤمنان! خدا مرا فدایت کند، آیا این توجه شما برای کسانی است که در حیطه حکومت و نظر شما هستند؟ پاسخ دادند:
    “هیچ مرد و زن مؤمنى در شرق و غرب عالم نیست؛ مگر اینکه ما با او هستیم.”

    (بحارالانوار)

  169. آزاد اندیش می‌گوید:

    …………………………………………

  170. پیرمرد می‌گوید:

    سید احمد

    نداشتیم‌ها… از کی‌ تا حالا “آسوده باش، من هستم (بیداریم)”

  171. جهان نور می‌گوید:

    سلام. جتاب آقای قدیانی، من خودم از ولایی های دو آتیشه ام ولی نمیشه که آدم به خاطر رویکرد سیاسی خودش، چشم هاشو رو به کاستی ها و عیب ها ببنده. ما معصوم نیستیم، اشتباهاتی هم داریم. ولی در این برهه مهم و حیاتی، چرا باید دقت نکنیم و اشتباه کنیم تا فرصت بدست دشمن بیافته. آقای احمدی نژاد کوچکترین عکس العمل فردی نسبت به این قضیه نشون ندادند. حضور رهبر معظم انقلاب هم نمی تونه بی حضوری احمدی نژاد رو جبران کنه. صدا و سیما هم چه لزومی داشت بلافاصله بعد از شب قدر برنامه طنز پخش کنه؟ چرا مثل زلزله بم اطلاعات لحظه به لحظه در اختیار هموطنان قرار نمی گرفت؟ من هموطن تا خودم به منطقه زلزله زده نروم، مطلع نمیشم که به چه چیزهای نیاز مبرم دارند. اینا رو باید صدا و سیما به اطلاع من برسونه تا نیازهای افراد زلزله زده رو تهیه کنم و براشون بفرستم. این فاجعه و حادثه استانی و ایالتی بود یا ملی؟ اگه ملی بود پس چرا رسانه ملی ما نمره منفی گرفت؟ حالا چرا شما از این مجرم بالفعل جانبداری کردید؟

  172. حسن می‌گوید:

    خیلی ساده می شه وعده و راه دروغین را شناخت. اگر تفکری ضعیف و عقب مانده باشد هرگز آسایش جامعه بر قرار نخواهد شد. از بچگی داستانهای حاکم ظالم و کمبود ارزاق و قحطی نقل می شد و از سویی حاکم عادل و دانا که مردمش در صلح و صفا و آبادانی و وفور نعمت زندگی می کردند و او را دوست داشتند… برادر قدیانی چه دفاعی داری؟ اینکه چهار تا دشنام بدهی به اصلاح طلب و دوستانت استقبال کنند برایت کافی است؟ چرا در زمان سید اصلاح طلب مردم شاد بودند؟ و اکنون در سایه احمدی نژاد عدالت طلب شرمنده همه هستیم و آرزوی مرگ داریم؟ چرا چشمانتان بسته است؟ مردم به تصور دریافت باقیمانده پول نفت شاه را بیرون کردند که از قضا مثل جنابعالی نصیبشان شد تا علنا بگویند برای نان انقلاب کردید؟ یا برای فحش دادن به اسراییل؟

  173. سیداحمد می‌گوید:

    جناب حسن؛

    مشکل سطح تفکر شماست!
    گفتی: “چرا در زمان سید اصلاح طلب مردم شاد بودند؟”

    مردم از خنده!
    راجع به خاتمی ملعون و دوره ۸ ساله کارش حرفی نمی زنم چون فعلا حسش نیست! اما این جمله را از زبان کدام مردم نقل کردید؟!
    یک تحقیق راجع به میزان درآمد مردم و وضعیت مسکن و گرانی ها در زمان خاتمی بکنید، بعد اظهار فضل بفرمایید!

    مردمی که ما می بینیم زندگی می کنند و با عشق به هموطن زلزله زده خود کمک می کنند و میلیون میلیون در راهپیمایی روز قدس شرک می کنند تا روزی که بتوانند اسراییل را نابود کنند. شما مختارید که چه آرزویی داشته باشید ولی این دلیل بر این نیست که بقیه هم مثل شما فکر کنند!

    گفتی:
    “مردم به تصور دریافت باقیمانده پول نفت شاه را بیرون کردند.”

    نه جانم! اشتباه به عرضت رساندند!
    علت و ماهیت انقلاب ما چیزی فراتر از این ها بود که شما در ذهن دارید.
    هنوز از راهپیمایی روز قدس چند روز نگذشته ها!
    نمی خواهید بیدار شوید؟!

  174. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    آغاز تکاپو برای یک «ارتجاع» بزرگ سیاسی

    http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=135430

  175. فدایی همت می‌گوید:

    تقدیم به عاشقان مهدی
    دوبیتی حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در مدح حضرت اباالفضل:

    یادم ز وفای اشجع ناس آید وز چشم ترم سوده الماس آید
    آید به جهان اگر حسین دگری هیهات برادری چو عباس آید

  176. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    بسم رب المظلومین

    می پری از خواب و می گویی:”مریوان را زدند!”

    بچه ها قیچی شدند و باز مهران را زدند

    آه؛ ای تصمیم کبری در دل میدان مین!

    در میان مشق درسِ باز باران را زدند!

    زخمِ بستر داغ بود و دست هایت داغ تر

    مثل بهمن سینه ی سرد زمستان را زدند

    بالِشَت چنگال بر دستان خود می گیرد و

    باز نجوا می کنی: “یارِ دبستان را زدند!”

    خواب می بینی ملخ ها شهر را پُر کرده اند

    مثل زالو گوش تا گوشِ خیابان را زدند

    چشم می گردانی و وحشت تو را پُر می کند

    پشتِ سر وقتی تمام هم قطاران را زدند

    آه؛ ای فرمانده ما داریم عادت می کنیم؛

    در خبرها آمده؛ “دیروز قرآن را زدند؟!”

    باز هم در تیترهای روزنامه خوانده ایم:

    در فلان کشور دوبانوی مسلمان را زدند

    پیکرِ خونین کودک ها در آغوشِ کتاب؛

    بمب ها در غزه هم ده ها دبستان را زدند

    آه ای فرمانده! سنگین است وقتی بشنوی،

    فتنه ها حتی بسیجی های تهران را زدند

    بت پرستان؛ مومنان را در میانمارِ فقیر

    حمله بردند و به ظاهر نسلِ ایمان را زدند

    تخت تو تختِ سلیمانیست؛ اصلاً غم نخور!

    من نخواندم هیچ جا “تختِ سلیمان را زدند!”

    می رسد روزی که ما با تو تماشا می کنیم؛

    بر دلِ دیوارِ کعبه، نامِ یاران را زدند!………….

    میثم رنجبر

  177. حسین می‌گوید:

    زندگی یک ایرانی را چگونه ترسیم می کنید؟ اینی که پس ۳۴ سال کفن پوش بشه بره خیابان؟ آیا تمام تمدن ما به باد رفت؟ شخصیت ایرانی را تف کردند؟ اگر فرزند من بپرسد برای چی انقلاب کردید؟ و الان چرا هر لحظه فقر بیشتر می شه؟ اینی که یک عده آدم یک شکل با ریش و انگشتر عقیق از دیوار سفارت بالا بروند و همین عده اجازه ورود به هر شغلی داشته باشند ولی کسی که قیافه اش معمولیه محرومه! تا کی این جفا ادامه دارد؟ انگار خواب می بینم. وقتی کار نابلد ها و سو استفاده گر ها مشاغل را از آن خود کنند نتیجه می شه فقر مردم. می دانی مردان و زنان ایرانی از مشکلات گریه می کنند؟ و شما فحش می دهید به اصلاخ طلبان! ۷ سال از عمرمان در بدترین وضعیت گذشت. مگر چند بار زندگی می کنیم؟ به نظر شما روبراه کردن زندگی مردم مشکلتر است یا ویران کردن آن؟ چرا سرتان زیر برف است؟ هر چه فکر می کنم باید پای یک بیماری روانی وسط باشد!
    نگاه کنید به آقای ریس جمهور که در سازمان ملل ضجه می زند که عدالت کجاست؟ مردم دنیا عدالت می خواهند! ولی نمی گوید مردم ایران اشک می ریزند و تمام رویاهایشان دود شده! ممکن است شمای ولایت مدارها رویاتان بالا رفتن از دیوار باشد. ولی مردم ایران خواهان تعامل با دنیا هستند چرا یکبار رفراندم صورت نمی گیر د تا شما انگشتر به دستها بفهمید که دید مردم به شما بسیار بد است.

  178. یاسر می‌گوید:

    بی تو هر لحظه مرا بیم فرو ریختن است
    مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست …
    اللهم عجل لولیک الفرج…

  179. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    اگر بعد از ماه مبارک رمضان تغییرى در حالات خود یافتید؛ به همان نسبت وارد ضیافت ‏الله شده‏ اید، ولى اگر دگرگونى در شما پدید نیامد، از آن بی بهره مانده اید.

    “امام خمینی رحمة الله”

  180. صبا می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشید
    حاجی، سید، دوستان هم قطعه ای!
    یه دوهفته ای از شر من راحتید. انگار شمال طلبیده!!
    دوستان حلال بفرمایید. هرچند که بی قطعه اصلا نمی دونم میشه سر کرد؟!

  181. صبا می‌گوید:

    اینم خطاب حضرت حافظ؛
    چرا حافظ چو می ترسیدی از هجر / نکردی شکر ایام وصالش
    فقط خواجه چون شیرازی بوده؛ از وطن خودش تعریف کرده، خوشا شیراز و وضع بی مثالش…

  182. سائل الزهرا می‌گوید:

    کاش بازم از حاج احمد مینوشتی
    داداش حسین بچه بسیجی ها …
    به یاد انتهای افق …

  183. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    یک «قطعه بهشت» هست، ولی بال و پری نیست
    از «فونت درشت» هیچ، که از «آپ» اثری نیست…

    نت هست، کانکت هست، کامنت، پشتِ کامنت هست
    از «داداش حسین» حتی رو «سایلنت»، خبری نیست!

    انگار ز «چاه»، «یوسفی» را چشم به راهیم!
    چون «عزیزِ مبصر»(!) به سرای دگری نیست!!

    دلتنگ ترین منتظرِ اهلِ بهشتیم…
    هر چند که «آسوده نشستن» هنری نیست!

    یک «قطعه بهشت» هست، اگر بال و پری نیست!
    چون عشقِ «حسین» در دل و جای دگری نیست!!

  184. برف و آفتاب می‌گوید:

    روزانه قریب ۱۵۰۰ نفر دارن اینجا ضایع می‌شن! بس که میان سر می‌زنن اما خبری از متن جدید نیست! جالبه از رو هم نمی‌ریم!

    می‌گم فردا پیروزی استقلال فوتبال داره؛ متن فوتبالی هم قبوله ها!

  185. سیداحمد می‌گوید:

    دیوونه داداشی؛

    عالی بود!

  186. به جای امیر می‌گوید:

    گریه (گفت و شنود)

    گفت: یکی از ضد انقلابیون فراری در صفحه فیس بوک خود مطلبی نوشته که جیغ گروه های اپوزیسیون و اصلاح طلبان را به هوا بلند کرده است.
    گفتم: چی نوشته؟!
    گفت: نوشته «به غلط یا به درست باید باور کنیم تحولات اسلامی منطقه موضع رژیم را صد برابر از گذشته قوی تر کرده است چون پتانسیلی که در این تحولات آزاد می شود اسلامی است و به کیسه اقتدار رژیم سرازیر شده است.»
    گفتم: این که حرف جدیدی نیست، آمریکا و اسرائیل و متحدانشان هم بارها به آن اعتراف کرده و می کنند.
    گفت: ولی این آقا یا خانم نوشته چرا باور نمی کنیم که مردم ایران مسلمانند و ما جنبش سبزها را به چشم همان عوامل امنیتی حسنی مبارک و آل خلیفه و آل سعود نگاه می کنند. زیرا حامیان جنبش سبز همین ها بودند.
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت: در پایان نوشته «دوستان! موسوی و خاتمی و کروبی همه ما را به باد فنا دادند. کاش به جای ما، آنها فرار کرده و آواره شده بودند. آنها می دانستند دارند چه می کنند.»
    گفتم: دو نفر در رستوران غذا می خوردند اولی یک فلفل به دهان گذاشت و از تندی آن اشکش درآمد. دومی پرسید چرا گریه می کنی؟ یارو گفت؛ به یاد پدرم افتادم که سکته مغزی کرده! و دومی هم بی خیال شد و از همان فلفل خورد و اشکش درآمد. اولی پرسید تو چرا گریه می کنی؟ و یارو گفت؛ گریه ام گرفته که چرا تو به جای پدرت سکته مغزی نکرده ای!

  187. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “دیوونه داداشی”,

    ماشاالله به ذوق و سلیقه!

  188. برف و آفتاب می‌گوید:

    دیوونه داداشی؛ وبلاگ نو مبارک!

  189. دل آرام می‌گوید:

    اومدم سلام بدم و برم. اما …
    یک ساعته نشستم نظرات بچه هارو می خونم. تک تکش رو خوندم!
    چیکار کنم وقتی مطلب جدید نیست باید دلتنگیم واسه قطعه رو یه جوری پر کنم. هرچند دوستان مطالب جالب و خوبی میذارن. واقعا استفاده می کنم،‌ انگار هرکی میاد اینجا حال و هوای قطعه که بهش میخوره یه طورایی خاص میشه؛ حتی دوستانی که چندان نظر موافقی ندارند!!

  190. دل آرام می‌گوید:

    دیوونه داداشی؛
    خیلی باحال بود.

  191. دلخون می‌گوید:

    آقای قدیانی؛

    ما منتظر مطلب جدید هستیم….

  192. مرصاد می‌گوید:

    آخ جـــــــــــــــــــــون چند تا کامنت جدید…!

    ما به همینم راضی ایم…!!

  193. پیرمرد می‌گوید:

    میگن بزرگسالان صبرشان زیاد است. منهم حوصله‌ام سر رفت. ما عادت به وبگردی نداریم، زود باش داداش حسین بسیجی‌ها. راستی‌ نکنه روزه از حالت برده.(اینهم شایعه) اگر عجله نکنی‌ بدتر می‌شه.

  194. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    وقتی امام عاشقان غایب است، حمایت از خامنه ای واجب است….

  195. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    صلی الله علیک یا ابا عبدالله…

    http://uploadtak.com/images/h921_05.mp3

  196. آزاد اندیش می‌گوید:

    سلام؛
    دچار رکود پستی شدم(در واقع دل و دماغ به نوشتن نمیگرود)!
    برادر محترم من اعتراض دارم، پست فوتبالی بعد این همه تاخیر غ ق ق است! به همون غیر متعهدها راضی هستیم.

  197. عبد می‌گوید:

    سلام عزیز تر از جان حرف دلم را گفتی! واقعا آقای ساکت خرافات را می شناسند؟ در شرکتی که کار می کنم نگهبان یکی از شیفت ها سی دی سخنرانی یکی از شیخ های عالم را به من داد. امروز گوش کردم می گفت … وقتی دنیا آمد ختنه شده بود! شهادتین گفت!!!!!!
    عده ای پای منبر او می نشینند. فرق انسانها چیست که یکی کلنگ دست می گیرد و دیگری بیابان آباد می کنه؟ در اینجا افراد از مسایل دینی هیجان درست می کنند. خرافات را داخل آن می کنند. به خدا مردم ایمانشان سست شده چون می بینند کسانی با آن نان می خورند. معروف می شوند. این اسف بار نیست؟
    فتنه واقعی اسباب فقر و درد مردم را فراهم می کند. زیرا تمام داشت ها را صرف راه غلط می کنند. وقتی رزمنده ای صدای نوحه خوانی پرنده را می شنود و سینه زنی می کند و شما اگر به جز دلیل پزشکی آن چیزی بگویید جفا کرده اید به دین. من فردی افسرده را در راه بازگشت به وطن دیدم که فکر می کرد پرنده ها با او حرف می زنند!!!!
    حاضرید بگویید چرا وقتی به مقدسات ما توهین می شه ما باید کسی را اجیر کنیم تا او را بکشد؟ چرا مقدسات او را از بین نمی برند؟ چه احتیاجی به ما؟ حتما پاسخ می دهی که شبهه ایجاد شده!!! ولی این شبه نیست.
    فکر نمی کنید تمام ملت ها قهرمان جنگ دارند؟ ژاپنی ها مردمی نترس بودند. خیلی از آنها به خاطر دروغ امپراتور و باور حرفهای او زنان خانواده را از بین بردند و الان پآیمانند. آقای قدیانی هر موقع جریان منحرف در تاریخ ظاهر شده بدبختی به وجود آورده. زندان درست کرده. مهاجرت ناخواسته ایجاد کرده. جنگ درست کرده.
    آقای قدیانی در میان سالگی بهتر است این حقیقت را بگویم که خداوند بی شک خالق ماست. بدون او ما معنی نداریم. ولی خداوند دندان نمی دهد به بشر و بعد این دندان را با فقر از بین ببریم. آیا این دینداری است؟ پا نمی دهد که ما آن را بشکنیم! زیبایی نمی دهد که ما آن را زشت کنیم! دوستی و محبت نمی دهد که ما نفرت و جنگ بسازیم! زبان نمی دهد که ما با آن دشنام دهیم! اقای قدیانی آیا شما به خداوندتان نزدیک بودید؟ یا بر عکس از بین بردی آنچه که نعمت شده بود برای ما؟ (البته منظورم شخص شما نیست)
    نگاه کن به ایرانیانی که در این خاک به دنیا آمده اند و الان به خاطر شما باید مهاجرت کند. زیرا فلسفه توطئه پنهانی را به همه دنیا نسبت می دهید. می دانید چرا پنهانی؟ برای اینکه نمی توانید اثبات کنید.
    نگاه کن به زنان و مردانی که به خاطر وجود شما اشک میریزند. کار ندارند جلوی فرزندان خجالت زده اند .ولی شما ترجیح می دهید که به اسراییل دشنام دهید. زیرا ساختن کشور سخت است و تخصص و سواد می خواهد فداکاری و درستکاری و قانون می خواد که شما هیچکدام را تایید نمی کنید!!!
    برای مثال چقدر قانون را قبول دارید؟ چند دفعه به خاطر زجر مردم فداکاری کردید و دهان بستید؟ و کفن نپوشیدید؟ یا تایید کردید که مردم آدمند و آرزو دارند؟
    آقای قدیانی در جامعه ای که از خرافات عبور کرده قانون وجود دارد. مردم حقوق شهروندی دارند. کسی اجازه ندارد جامعه را ۱۰۰ سال به عقب ببرد. کسی نمی تواند دنبال کافر بگردد که بکشد زیرا می داند اگر خداوند نیاز به قتل چنین کسانی داشت آن را بر عهده ما نمی گذاشت.

  198. دلخون می‌گوید:

    بی ربط:

    از صفای ضریح دم نزنید

    حرفی از بیرق و علم نزنید

    گریه های بلند ممنوع است

    روضه که هیچ سینه هم نزنید

    کربلا رفته ها کنار بقیع

    حرفی از صحن و از حرم نزنید

    زائری خسته ام نگهبانان

    به خدا زود می روم نزنید

    زائری داد زد که نا مردان

    تازیانه به مادرم نزنید

    غربت ما بدون خاتمه است

    مادر ما همیشه فاطمه است

    کاش درهای صحن وا بشود

    شوق در سینه ها به پا بشود

    کاش با دست حضرت مهدی

    این حرم نیز با صفا بشود

    کاش با نغمۀ حسین حسین

    این حرم مثل کربلا بشود

    در کنار مزار ام بنین

    طرحی از علقمه بنا بشود

    پس بسازیم پنجره فولاد

    هر قدر عقده هست وا بشود

    چارتا گنبد طلایی رنگ

    چارتا مشهد الرضا بشود

    این بقیعی که این چنین خاکی است

    رشک پروانه های افلاکی است

  199. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    مرحوم آیت الله العظمی اراکی قدس سره از مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی میرزای شیرازی قدس سره، صاحب فتوای تنباکو، نقل کردند که ایشان فرمودند:
    من برای زیارت مرقد منور حضرت امام حسین علیه السلام از سامرا به سوی کربلا روانه شدم، در مسیر راه به یکی از طوایفی که در آنجا سکونت داشتند؛ رسیدم و به آنها وارد شدم.
    رئیس طایفه از من پذیرایی گرمی کرد. در این میان زنی نزد من آمد و گفت: «السلام علیک یا خادم العباس! سلام بر تو ای خادم عباس!»
    من از این طرز سلام کردن متعجب شدم و از رئیس طایفه پرسیدم: این زن کیست؟ گفت: خواهر من است. گفتم: چرا اینطور به من سلام می کند؟! گفت: این نوع خطاب علتی دارد. گفتم: علتش چیست؟ گفت: زمانی من سخت بیمار بودم، به طوری که همه ی بستگانم از درمان و ادامه ی زندگیم ناامید شدند و مرگ هر لحظه به من نزدیک می شد. در حال حاضر احتضار بودم، ناگهان منظره ای در برابر چشمم آشکار شد، دیدم خواهرم بر بالای تپه ای که جلو محل طایفه ی ما قرار دارد رفت و رو به سوی بارگاه حضرت عباس علیه السلام کرد و با دیده ی گریان گفت: «یا اباالفضل! از خدا بخواه که به برادرم شفا عنایت کند.»
    ناگهان دیدم دو بزرگوار به بالین من آمدند، یکی از آنها به دیگری فرمود: برادرم حسین! این زن مرا وسیله شفای برادرش نموده است. شما از خدا بخواهید که او را شفا دهد! حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند: برادرم عباس! این شخص باید از دنیا برود، کار از کار گذشته است.
    باز خواهرم برای دومین بار و سومین بار از مولانا العباس علیه السلام تقاضای عنایت و لطف کرد، در این هنگام دیدم حضرت عباس علیه السلام با دیده ی اشکبار به حضرت امام حسین علیه السلام فرمود: برادرم! از خدا بخواهید که این بیمار شفا یابد و گرنه لقب «باب الحوائجی» را از من بردارید!
    حضرت امام حسین علیه السلام با توجهی کامل فرمودند: ای برادر! خدایت سلام می رساند و می فرماید: «این لقب و موقعیت گرانبها برازنده ی وجود توست و تا قیامت پابرجاست و ما به احترام تو این بیمار را شفا دادیم!»
    در آن لحظه من سلامتی خود را باز یافتم! از آن زمان به بعد، خواهرم به هر کس که ارادت خاصی داشته باشد و مقام نورانی او در قلبش جای بگیرد، او را «خادم العباس» می خواند.

  200. پسرشهید می‌گوید:

    داداش حسین بچه بسیجی ها کجاست؟

  201. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ما صاحب داریم…

    http://www.ghadiany.ir/?p=3160

  202. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    حضرت امام صادق علیه السلام:

    چون برادران حضرت یوسف از حضرت یعقوب علیه السلام استدعای طلب آمرزش کردند؛ حضرت یعقوب علیه السلام به فرزندانش وعده داد و فرمود: به زودى براى شما استغفار مى کنم (سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّى/ سوره یوسف، آیه ۹۸) و زمانى که براى این استغفار در نظر گرفت تا درخواست او مورد قبول واقع گردد، سحرگاهان شب جمعه بود.
    (در شب جمعه دعا مستجاب است و توبه مقبول)

    (کافى، ج۳، ص۴۱۳)

  203. جماران می‌گوید:

    در مکتب امام

    مواظب باشید که با ظالمان کنار نیایید!
    شما ظالم را بیرون کردید، این حال را حفظ کنید!
    الان متوجه باشید این حال حفظ بشود.
    یعنی:
    این تغییری که به سبب توفیق الهی حاصل شد و نفوس شما تغییر کرد به یک نفوسی که شهادت را برای خودتان فوز می دانید و ذلت و تبعیت (از ظالم) را برای خودتان ننگ می دانید، این حال حفظ بشود.
    صحیفه نور- ج۹- ص۸۲۰

  204. سیداحمد می‌گوید:

    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و علی عباس الحسین…

  205. ع.م.ت می‌گوید:

    اینجا رو باش، کی هم داره از نقد منصفانه حرف می‌زنه! کل جناح راست و حزب‌الله رو که توی چرخ گوشت بریزند، صد گرم چرخ‌کرده انصاف هم ازش در نمی‌یاد، هر چی هست چربی و دنبه پاچه‌خواریه.

  206. برف و آفتاب می‌گوید:

    پست جدید کجا پرید؟! نکنه سراب بود؟ یا من متوهم شده‌ بودم؟!!

  207. سیداحمد می‌گوید:

    برف و آفتاب؛

    پست مد نظر به زودی آپ می شود؛ پاسخی است به برخی نقدهای مطالب اخیر…

    و اما “قطعه ۲۶” امشب در ستون یمین و با یک یادداشت به روز می شود…

  208. سایه/روشن می‌گوید:

    میثم رنجبر: “آه؛ ای فرمانده ما داریم عادت می کنیم؛”
    .
    .
    .
    ولی ما به سکوت عادت نمی کنیم!!

  209. ناشناس می‌گوید:

    یعنی ازت بدم میادا. مصداق بارز آدم نفهمی.

  210. شناس می‌گوید:

    ناشناس!
    دربه‌در این “حریت بانقطه” تو ام!

    “نا”شناس: آدم‌”نـ”شناس: مصداق بارز آدم “نـ”فهم!

  211. به جای امیر می‌گوید:

    عکس (گفت و شنود)

    گفت: شائول موفاز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «کادیما» در یک نامه سرگشاده از نتانیاهو پرسیده است «چرا درباره حمله به ایران دروغ می گویی و با امنیت اسرائیل بازی می کنی»؟!
    گفتم: سگ و گربه بد جوری به جان هم افتاده اند!
    گفت: موفاز از نتانیاهو، ایهود باراک و یهودا فاینشتاین خواسته است درباره تهدید ایران که تنها نتیجه آن نابودی اسرائیل است توضیح بدهند و نوشته نتانیاهو و کابینه اش غیر از ایجاد وحشت هیچ هنر دیگری ندارند.
    گفتم: یارو برای رفیقش که با هم دعواشون شده بود نامه نوشت که عکس خودتو برام بفرست. و رفیقش با تعجب پرسید؛ تو که با من دشمنی داری عکسم رو واسه چی میخوای؟ و یارو جواب داد؛ می خوام بچسبونم روی اطو که بچه ها بترسند و بهش دست نزنند!

  212. س.عظیمی می‌گوید:

    سلام جناب قدیانی؛
    این دومین بار است که برایتان نظر می گذارم… البته این بار گمانی دارم که با سوالی مطرح می کنم

    در عکس وب بنر بالای وبسایتتان تصویر روان نویسی است آیا نیت خاصی از قرار دادن این نوع روان نویس خاص داشته اید یا صرفا اتفاقی بوده است…
    اگر زحمتی نبود پاسخ را برایم ایمیل کنید
    سپاس و آرزوی توفیقات

  213. سیداحمد می‌گوید:

    س. عظیمی؛

    روان نویسی که تصویرش را آن بالا می بینید، قلمی است که حضرت آقا معمولا استفاده می کنند.

  214. فاطمه می‌گوید:

    با سلام
    دنیا بر علیه بیماریها هم متحد می شود. آیا ویروس ها هم حقند؟
    چرا دنیا شما را در زمره انسانهای خطرناک می گذارد؟
    دلیلش این است که از امکانات دنیای مدرن استفاده می کنید و سپس آنها را فاسد می خوانید. اگر مردم دنیا از جنس شخص تو بودند الان همه سوار خر بودند و اینترنتی نبود زیرا وسیله فساد تلقی می شد!!!
    از دین تهدید می سازید. اسلامی که ما می شناختیم رافت و مهربانی بود ولی الان آن بخش از جامعه که آدمهای ناراحتند با توسل به مذهب درب منزل افراد را از جا در می آورند و شما واقعا ناراحتید. ببخشید از اینکه رک گفتم.

  215. ف. طباطبائی می‌گوید:

    خانم فاطمه!

    برای اونهایی که ما رو خطرناک می دونن، ما جدا خطرناکیم. عجیبه که کسی دلیل این موضع گیریِ بعضی کشورها در مورد ایران رو ندونه.
    این خیلی هم شیرینه که از ساخته های خودشون برای مبارزه باهاشون استفاده کنیم.
    ما خطرناکیم چون دیر یا زود بعضی ها رو به زباله دان کثیف تاریخ می فرستیم!!

  216. محصل می‌گوید:

    با سلام به دوستان قطعه و با تشکر از برادر عزیز سید احمد و درخواست طول عمر و سلامتی از خدای منان برای برادر قدیانی.

    حدیث از پیامبر اکرم (ص)که، فرمودند:نِعمَتانِ مکفُورَتانِ: الاَمنُ و العافِیهٌ
    دو نعمت است که قدر آنهانا شناخته مانده و شکر آنها گزارده نمی شود. امنیت و
    عافیت.

    در روزگاری که الحمدالله، با لطف خداوند، نظر آقا امام زمان(عج) و درایت حضرت امام خامنه ای در کشوری زندگی میکنیم که یکی از قدرتمندترینهای دنیا است، متاسفانه قدر نعمت امنیت و سلامت، معمولاً مورد غفلت قرار می گیرد. به همین دلیل هم هست که مردم همه شاد و خوشند و قدر عافیت را نمیدانند. کامنتی از حسین دیدم نوشته مردم ایران گریه میکنند. فکر کنم این جناب، یا مردم را در شبهای قدر دیده است. یا زمان همدردی با زلزله زدگان عزیز. وگرنه مردم ایران بر اساس آمار و شواهد علمی و عینی جزو شادترین مردم دنیا هستند.
    بنده خدای دیگری میگه “چرا دنیا شما را در زمره انسانهای خطرناک می گذارد؟”
    خوب حالا این از نظرشون مثبته یا منفی؟
    ما که خیلی حال میکنیم کسی ازمون بترسه. اینم جزو همون الطافی هست که اول کامنتم گفتم.
    یا علی

  217. فاطمه می‌گوید:

    اینکه دایما از امکانات مردمی استفاده می کنیم که آنها را دائم الخمر می نامیم به جای شیرینی، پیام تلخ بزرگی دارد و آن این است که اگر تفکر شما روزی بر جهان مسلط شود دنیا جایی خواهد شد عقب افتاده. شبیه به همینی که در ایران اتفاق افتاد. آیا این افتخار دارد؟ اگر دارد بفرمایید ما هم شاد شویم.

  218. حی علی الجهاد می‌گوید:

    خانم فاطمه!

    شما بفرمایید کجا افتخار دارد، ما بریم به همان‌جا افتخار کنیم و به همان جا اقتدا کنیم!
    کجاها فساد کم‌تر است؟ بگو ما هم بریم همان‌جا زندگی کنیم!
    در همان جاهای مدرن و متمدنی که می‌فرمایید ماها از تمدن‌شان استفاده می‌کنیم و فاسدشان می‌خوانیم، بگویید کجای آن‌جاها فساد ندارد که ما برویم و از آن‌ها یاد بگیریم؟
    کجاها جرم و جنایت کم‌تر است؟؟؟ کجاها کمتر عقب‌افتاده‌اند و بیش‌تر متمدن؟!
    بگو دیگر؟ بگو تا ما هم افتخار کنیم و شاد شویم!

    به این‌ جاها خوب است افتخار کنیم:

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809010738

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/134983/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1515296

    http://antiwest.mihanblog.com/post/62

    این هم لینک‌های زبان اصلی که انتخاب کنی برای‌مان به کجا افتخار کنیم بهتر است:

    http://www.nationmaster.com/graph/cri_ass-crime-assaults

    http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur-crime-murders

    http://www.nationmaster.com/graph/cri_tot_cri-crime-total-crimes

  219. فاطمه می‌گوید:

    ………………………..

  220. محصل می‌گوید:

    خانم فاطمه
    این امکانات مردمی که شما ازش صحبت میکنید به حمد خدا در سایه این نظام مقدس به وجود آمده و چرا نباید مردم از این امکانات در جای لازم به کشورشان کمک کنند؟ الان هم بگیر و ببندی که نیست به قول معروف راه بازه و جاده دراز. هر کس که منت ماندن در این مملکت را دارد که دارد و هر کس ندارد یا علی. برود آنجایی که متمدن تر است و بیشتر احترامش می کنند.

  221. فاطمه می‌گوید:

    ………………..

  222. س.عظیمی می‌گوید:

    @سید احمد
    با سلام و تشکر از شما
    نظر خود نگارنده ی این متون را هم از نیت قراردادن تصویر این روان نویس می خواستم بدانم…

  223. سیداحمد می‌گوید:

    س. عظیمی؛

    خیلی هم موضوع مهمی نیست…

  224. محموت می‌گوید:

    سکوت آنقدرها هم چیز بدی نیست، اگر حرف آدمی بخواهد ناراست باشد و نادرست. عده‌ای همان به حرف نزنند که اگر چنین کنند، کسی بی‌زبان صدایشان نمی‌کند. می‌دانم وقتی روی سخن جناب ناطق‌ نوری است، باید کمی مودب‌تر باشم اما چه کنم که من میرزابنویس بچه‌های جنگم.
    ……………………………..
    محموت: سکوت برای خود شما هم بد چیزی نیست! خودت را نماینده بچه های جنگ می دونی؟!!! بچه جنگ این ادبیات را دارد؟ کسی که جانش دستش هست این بد اخلاقی را دارد؟ اگر از نزدیک ندیده بودم تحت تاثیر این جمله شما قرار می گرفتم. زمانی بود که همه رشک می بردند به اخلاق یک بچه مذهبی در جبهه.

  225. محموت می‌گوید:

    -آیا امکان داشت که احمدی نژاد با یک ورقه کاغذ رای برود خانه اش؟
    – فرض کنیم که اکثریتی در ایران وجود دارد که خط فکریش با شما یکی نیست. امکان دارد که شما و دوستانتان و هر که مثل شماست بگذارد که آنها امورات را با انتخابات به دست بگیرند؟
    -اگر اکثریت ایرانیان مثل شما هستند و یا افکار شما را تایید می کنند علت این همه بگیر و ببند چیست؟
    -چرا اجازه برگزاری تجمعات به مخالفین داده نمی شود؟
    -گاهی خواننده گان شما از اعتراضات ۸۸ با تعابیری مثل نهضت سطل آشغال نام می برنند. آیا اینها می دانند که اعتراضات در سال ۵۷ شبیه همین بود.
    -چرا در مورد نفوذ افکار خود در میان مردم تحقیق جامعی نمی کنید؟ شاید به دردتان بخورد.
    -چرا دولت احمدی نژاد اینچنین به گل می نشیند؟

  226. آلاء می‌گوید:

    سلام داداش بچه ولایتی ها داداش حسین
    دم خودتون و قلمتون اساسی گرم.
    بعد از مدت ها غصه خوردن و اعصاب خوردی از دست فتنه گرها و پان ترکا حالم سر جاش اومد. منم از شب زلزله بگم براتون که همه خانم های فامیل رفتن پارک برا شب زنده داری تا شب قدر از دست شون نره اونم در حالی که همش شایعه می کردن که سد اهر خراب شده و عن قریب…
    عشق به ولایت و اهل بیت با گوشت و پوست این مردم عجین شده. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
    روز قدس هم که به یادموندنی شد برامون و خاری تو چشم اونایی که قدس رو مال عرب میدونستن.

    ولی یه عده منافق تمام تلاششون اینه که قضیه رو برعکس نشون بدن.
    فقط تو رو خدا دعا کنید برا همه ی اونایی که هنوزم دچار غفلتند.
    یا علی

  227. زیبا می‌گوید:

    جمعه منو شوهرم و پسر سه سالم رفتییم برا کمک به همشهری هام اما با خیلی چیزا روبرو شدم. اونا اونجا خیلی تنهان. چادراشون رو بارون خیس آب کرده بود و بیرون هواش خیلی سرد بود…………………

  228. من می‌گوید:

    این سایت هم مثل خیلی از سایتها و وبلاگهایی که سانسور نشدن پر از اراجیفه.
    با لینک گلشیفته فراهانی به این سایت رسیدم.
    واقعا که در نهایت جهل و حماقت هستید.
    تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.