یاری «یورو»

قاره سبز، قهوه ای شده رفته! در اتحادیه اروپا –کدام اتحادیه؟ صد رحمت به اتحادیه صنف کله پزها!- دودستگی افتاده که چگونه از بحران اقتصادی خارج شوند. سران بعضی کشورها معتقد به سیاست ریاضت اقتصادی اند،  یک عده هم مثل فرانسه و یونان، خواهان چیز هستند؛ افزایش مالیات بر معاملات تجار. یکی می گوید: «منطقه یورو از بحران خارج نمی شود الا اینکه با ریاضت اقتصادی، فشار بیاوریم روی اقشار آسیب پذیر». دیگری اما جواب می دهد: «چرا فشار بیاوریم روی مردم؟! مسبب اصلی این اوضاع، طبقه اشراف است، لذا راه برون رفت از بحران، گرفتن مالیات بیشتر از معاملات تجاری است». من واقعا نمی دانم در اروپا چه دارد می گذرد که خودهای شان چندی است از گروه «G 8» تعبیر به گروهک «G 0» می کنند. از قرار اروپا آمد با راه اندازی یورو، زرنگی کند و خودش را از «کوچک ترین قاره» تبدیل به «بزرگ ترین کشور» کند، لیکن جنبه اش را نداشت ظاهرا. از یاد نبرده ایم که تا همین چند وقت پیش چگونه در لندن بر سر یک بطری آب معدنی و یک گاز بستنی، شیشه سوپرمارکت ها را می شکستند قحطی زده ها. اتفاقی که حتی در سومالی هم نمی افتد! علی ای حال نظر به اینکه «بنی آدم اعضای یک پیکرند»، این اروپای فلک زده و این هم بسته پیشنهادی ما برای خارج شدن قاره سبز از بحران اقتصادی.

۱: از آنجا که آمریکا و اسرائیل در بحث انرژی هسته ای، از خوردن جگر جمهوری اسلامی عاجزند، نیز برای تامین حداقلی نظر آن دسته از دلسوزانی که مذاکره با پنج + یک را بی خود و غیر لازم می دانند، پیشنهاد می شود محور مذاکرات مسکو، به جای اورانیوم ۲۰ درصد و انرژی هسته ای ایران، بررسی اوضاع اقتصادی اروپا باشد. خرجش تهیه یک مدالیته اقتصادی است! مدالیته را بنویسند، بر اساس آن بنشینند به مذاکره. این سعید جلیلی که من می بینم، شونصد دور می تواند بر سر اوضاع شلم شوربای یورو با کاترین خانم مذاکره کند؛ آیا به یک توافق مقدماتی برسند آیا نه! ولی از شوخی گذشته، یعنی گور بابای اقتصاد اروپا، عجب خانومی شده این کاترین!

۲: کلا سبزها در همه جای دنیا گند زده اند، قاره سبز هم روش! ای بسا گند، که اگر باهاش ور نروی، خود به خود جذب طبیعت شود. گاهی زمان، همه چیز را حل می کند.

۳: سران غرب تا همین چند وقت پیش، با رفتار و گفتارشان، بر نظریه «خدا مرده است» صحه می گذاشتند. اینک آیا بهتر نیست که از بت بزرگ اومانیسم بخواهند مشکل شان را حل کند؟! به قول «ابراهیم خلیل» گفتنی؛ کار بت بزرگ تان بوده!!

۴: اروپا می تواند ۲ قسمت شود. بعضی کشورها ریاضت پیشه کنند، بعضی دیگر مالیات را بیشتر کنند. از هر گروه، ۲ تیم می تواند صعود کند دور بعد، و بعد نیمه نهایی و دست آخر مسابقه فینال! این، دعوا دارد؟!

۵: بر سران اروپا فرض است با دامن زدن به کنایه هایی نظیر «ساکت ریاضت»، «مردود مالیات»، «کاسب یورو» و… ضمن انقلاب در ادبیات کلاسیک اروپا، هر روز، جبهه جدیدی تشکیل دهند!! در این باره از توضیحات بیشتر خودداری می شود.

۶: با شناختی که من از حاج حسین شریعتمداری دارم، این یکی را خودم قلم بگیرم، سنگین تر است!!

۷: یکی از مهمترین مشکلات این روزهای کشورهای اروپایی، بدهی های سرسام آورشان به فلان نهاد و بهمان موسسه است. این موسسات را می توان وقف پطروس فداکار کرد و خیلی راحت، منکر بدهی ها شد!! سران اتحادیه اروپا می توانند با بیان آخرین ناگفته های خود به شکل سرگشاده، تاکید کنند؛ قبل از انقلاب کبیر فرانسه هم چیزی به نام شان نبود!!

۸: اولاند می تواند وزیر اقتصاد فرانسه را در حین شمارش اسکناس یورو، از کار بر کنار کند! آقاجون! این اقتصاد که من دارم می بینم، فقط با شوک درمان می شود! شوک بده، حالش رو ببر!

۹: می دانیم «چیزی که عوض داره، گله نداره». خوب است کشور هند، انگلیس را با شعار «ریاضت اقتصادی زیباست، اما مرحوم گاندی از آن هم زیباتر است»، استعمار کند. الحمدالله در هند، چیزی که زیاد است، مرتاض اهل ریاضت!

۱۰: اصلا به من چه؟! یکی نیست بگه؛ آخه اروپا! تو که این همه مشکل داری، غلط کردی سرباز می فرستی افغانستان!

کیهان/ ۹ خرداد ۱۳۹۱

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. ف. طباطبائی می‌گوید:

    بسم الله…

  2. ف. طباطبائی می‌گوید:

    ” آخه اروپا! تو که این همه مشکل داری، غلط کردی سرباز می فرستی افغانستان!”

    جدا اینا عقل ندارن. البته بیشتر از سیاستمداراشون، مردمشون مشکل عقلی دارن.
    خب وقتی می بینن پولشون داره خرج سیاست های غلط و خودخواهانه دولت هاشون میشه و چیزی نمیگن، حقشونه از گرسنگی بمیرن!!

    بسته پیشنهادیتون جالب بود. ممنون.

  3. حنظله می‌گوید:

    ۲: کلا سبزها در همه جای دنیا گند زده اند، قاره سبز هم روش! ای بسا گند، که اگر باهاش ور نروی، خود به خود جذب طبیعت شود. گاهی زمان، همه چیز را حل می کند.

    خیلی باحال است!!

  4. حنظله می‌گوید:

    “۸: با شناختی که من از حاج حسین شریعتمداری دارم، این یکی را خودم قلم بگیرم، سنگین تر است!!”

    می نوشتید این بند را اینجا، در قطعه ایکاش!!!

  5. حنظله می‌گوید:

    “اسلام ابر قدرت ها را به خاک مذلت می نشاند.”

    {امام خمینی(ره)}

    انشاءالله تحقق این وعده صادق امام راحل، نزدیک است!

  6. حنظله می‌گوید:

    سواد انگلیسی ام بد نیست در حد درک مطلب و مکالمه دست و پا شکسته، یعنی اگر زمانی بر حسب تقدیر گذرمان به بلاد کفر افتاد، می توانم گلیمم را از آب بیرون بکشم.
    اما آنقدر هم نیست که بتوانم متنی را درست و درمان ترجمه کنم.
    دوست داشتم برخی از متن هایتان به انگلیسی ترجمه می شد و در وبلاگی قرار می گرفت؛ حتما بازخورد های جالبی خواهد داشت!

  7. ammar می‌گوید:

    “سران اتحادیه اروپا می توانند با بیان آخرین ناگفته های خود به شکل سرگشاده، تاکید کنند؛ قبل از انقلاب کبیر فرانسه هم چیزی به نام شان نبود!!”

  8. پیرمرد می‌گوید:

    داداش حسین:

    قرار نبود تجربه چندین ساله ادارات جمهوری اسلامی را تحت بسته درمان اقتصادی در اختیار این طرف آبیا قرار بدهی. البته مساله ترحم چیز دیگری است.

  9. میلاد پسندیده می‌گوید:

    چی می خواستم بنویسم؟!

  10. سرباز کمپ می‌گوید:

    همین اول متن:
    «صد رحمت به اتحادیه صنف کله پزها!»
    🙂

  11. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “سران غرب تا همین چند وقت پیش، با رفتار و گفتارشان، بر نظریه «خدا مرده است» صحه می گذاشتند. اینک آیا بهتر نیست که از بت بزرگ اومانیسم بخواهند مشکل شان را حل کند؟! به قول «ابراهیم خلیل» گفتنی؛ کار بت بزرگ تان بوده!!”

    یکی از اساتیدمان می گفت؛ غرب، در قرن ۱۸ به دلیل پیشرفت های علمی، شعارشان این شد که “ما جهان را بدون خدا تبیین می کنیم” و قرن ۱۹ که ثروت سرشاری کشورهای اروپایی را فرا گرفت، شعارشان این شد که “ما جهان را بدون خدا تامین می کنیم” و شاه بیت قرن ۲۰ هم این بود که “ما جهان را بدون خدا تدبیر می کنیم” و نعوذبالله دوران بازنشستگی خدا فرارسیده و دیگر به آسمان خیره نشوید و هرچه هست، در همین زمین است و با گستاخی می گفتند که پرونده حضور خدا در اجتماع بسته شده، حالا اما نمی دانند چه باید بکنند و مثل خر ماندند در گِل…

  12. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “با خواندن اشعاری از کمدی الهی دانته، قیافه حق به جانب بگیرند و بگویند: من و دورکاری؟! اصلا به من می آید دورکاری؟!”

    خیلی زیبا و قوی بود، تلمیحات متن.
    پیشنهادها، کاملا به جا، مسرور کننده و در راستای حل معضلات لاینحل غرب بود.

  13. سیداحمد می‌گوید:

    همان اول کار، دیدن تیتر بیانگر هنر و زیرکی شماست!
    سالاری…

  14. سیداحمد می‌گوید:

    مثل همیشه عالی بود؛
    این است خاصیت منحصر به فرد داداش حسین!

    “به قول «ابراهیم خلیل» گفتنی؛ کار بت بزرگ تان بوده!!”

  15. ستاره خرازی می‌گوید:

    عجب خانومی شده این کاترین!

    شماره ۴ خیلی با مزه بود.

    من و دور کاری؟ خدا نکند…
    هر آنچه کند، دوری مشا نکند

    اولاند می تواند وزیر اقتصاد فرانسه را در حین شمارش اسکناس یورو، از کار بر کنار کند!
    انگار دلت بووووووووق می خواد، صد بار گفتم من قبل از اینکه پولو بشمره بر کنارش کرده بودم، حالا هی بگو.

    اصلا به من چه؟!
    به خدا اگه چیزی هم به ما ربط داشته باشه، اشک های اون مادریه که دختر سه سالش بدون هیچ گناهی کشته شده.
    بای ذنب قتلت؟

  16. ستاره خرازی می‌گوید:

    نامه ای که آیت ا… بهجت(ره) به حضرت آقا نوشتند
    http://rajanews.com/detail.asp?id=127698
    حاج حسین یکتا: ولایت‎پذیری شهدا سبب شد تا امام بگوید؛ خدایا مرا با بسیجی‌ها محشور کن
    http://rajanews.com/detail.asp?id=127571

  17. ناشناس می‌گوید:

    با تشکر زیاد بابت این متن.

  18. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم؛

    به زودی بعضی نامه هایی که در طول این چند سال، مخاطبین مختلف برای داداش حسین نوشته اند، همراه با عکسی از نامه ها در قطعه ۲۶ به روز خواهد شد. خیلی خیلی خاطره انگیز است. از این دست نامه ها، پوشه ای پر و پیمان جمع کرده داداش حسین. فقط در یک قلم، استاد دانشگاهی از شاگردانش می خواهد که درباره یکی از نوشته های داداش حسین نظرشان را مکتوب کنند… و چه مکتوبات جالبی!

  19. به جای امیر می‌گوید:

    تشنه! (گفت و شنود)

    گفت: جمعی از دانشجویان آمریکایی و ایرانی در یک کالج در آمریکا، خانم «م-ک»، ضد انقلاب فراری را که علیه ایران سخنرانی می کرد، هو کردند.
    گفتم: خب! چرا؟!
    گفت: یکی از دانشجویان آمریکایی خطاب به وی گفته است «تو اگر طرفدار اقلیت یک درصدی سرمایه داران دزد آمریکا نبودی با ایران مخالفت نمی کردی»
    گفتم: خب! این یکی هم حرف حساب زده. دیگه چی؟!
    گفت: یک دانشجوی اردنی با نقل این ماجرا در صفحه فیس بوک خود، نوشته است یکی از خانم های کارمند کالج به صورت خانم «م-ک» آب دهان انداخت.
    گفتم: حیف از آن آب! بعدش چی؟
    گفت: «م-ک» در حالی که از جلسه خارج می شد گفته است من یک حقوقدان تشنه آزادی هستم!
    گفتم: پس معلوم می شود خانم کارمند آمریکایی طرفدار «م-ک» بوده که برای رفع تشنگی او برایش آب فرستاده!

  20. سیداحمد می‌گوید:

    دو گزینه سانسور شد توسط حاج حسین آقا!

    و اما احسنت به حس شاگردی و حرف شنوی داداش حسین در قبال استادشان! همانطور که می بینید متن بر اساس همان که در کیهان کار شده، اصلاح شد.

    این را هم بگویم که «آر. کیو ۸۸» پرفروش ترین کتاب مرکز اسناد در نمایشگاه شد و به زودی به چاپ دوم خواهد رسید.

  21. بی نشان می‌گوید:

    ” …یکی نیست بگه؛ آخه اروپا! تو که این همه مشکل داری، غلط کردی سرباز می فرستی افغانستان! ”
    این مردم دور از جون کودن اروپا (البته به جز عده ای که خیلی شریف هستن) هنوز که هنوزه نفهمیدن که دخالتهای بی جاشون تو مسایل کشورهای دیگه یکی از عوامل بدبختیشونه؛ در واقع آی کیو شون خیلی کمتر از اینهاست که بخوان این چیزا رو بفهمن و اصلا بسته پیشنهادی رو چه میفهمن که چیه؟!
    واقعیتش مدت زیادی نیست که تو قاره سبز زندگی میکنم ولی تو همین مدت کوتاه واقعیت دردناک زندگی اینها رو میشه فهمید و اون هم بی خدایی است… و از بدبختیشون هم همین بس که تمام تفریح و عشقِ این جماعت، مشروب و دیسکو و سگ چرونیه…
    به قول حضرت آقا اینا “مغز الکلی” هستن دیگه و مغز الکلی هم که همیشه تو تعطیلاته…..

  22. س.م.ح(الدین)ت.ن می‌گوید:

    سلام
    امروز نکته ای در شبکه پنج تهران توجهم را جلب کرد و آن اینکه در بین برنامه ها بعضا دیده شده آنونسی را خود شبکه تهران با اختصاص دادن به تصاویری از شهر و مردم که به صورت تکه تکه و با پخش ملودی آرامش بخش پخش می کند. امروز همین آنونس را با زیرنویس کلمات قصاری به پخش فرستادند که چشمان من از زیر قاب عینک کم مانده بود به بیرون شلیک شوند تا نه چشمی برایم باقی بماند و نه عینکی و آن کلمات که به زیر تصاویر در رفت و آمد بودند اینها بودند: تهران شهر امید -تهران شهر پیشرفت -تهران شهر همه اقوام و سنن -تهران شهر علم و از این دست کلمات
    تعجب و حیرتم از این است که مجلس مصوبه می دهد برای تشویق مردم به تهران گریزی و از سوی دیگر آن مصوبه را با تبلیغ از شهر تهران به زیر پا له می کند. اصلا چه کاریه که ما بشینیم خودمون مصوبه بدیم خودمون هم تبلیغ بکنیم که آقا حالا ما یک چیزی گفتیم شما بیایین تهران می بینین که از زلزله خبری نیست از ریزگرد و آلودگی هم خبری نیست هر کی هم که گفته تهران شهرشلوغیه دور از جون خودش و شما غلط کرده و ببینید که ما عجب سیستم خط مترو و بی آر تی داریم نشانتان می دهیم و خلاصه شهر شهر فرنگه بدو بیا تهرون ضرر می کنی! البته ناگفته نماند که من خودم بچه محله امام رضایم و به لطف گیرنده های دیجیتال و با احترام به فتاوی تمامی مراجع عظام شبکه تهران را از گیرنده دیجیتال نگاه می کنم…

  23. مجنون می‌گوید:

    همون پیشنهاد اولی خیلی خوبه
    اینجوری آقای جلیلی هم بیکار نمیشه

  24. ف. طباطبائی می‌گوید:

    چه بازتابی پیدا کرده این جمله “عجب خانمی شده این کاترین”!

  25. ناشناس می‌گوید:

    کفگیر غارتهای اقتصادی و فرهنگی ۵۰۰ ساله سران دولتهای غربی از ملتهای جهان، دارد به ته دیگ روسیاه، استعمارگریشان می خورد.
    و در رساندن این جنایتکاران دزد، به این ذلت روزافزون، همه سهم، از آن کسی است که دهه ۶۰ متعلق به او بود، و بعد از این دهه ها هرچه که بیابند، جز به او، تعلق نخواهندداشت.
    آن بت شکن وارسته، با قامتی افراشته به بلندای تاریخ حماسه و عشق!!
    در این ۵۰۰ساله، در سایه خواب خوش ملتهای مسلمان، خونها ریختند، و جنایتها کردند.
    تا در این قرون اخیر، غرب را برسانند به یک سرزمین وسیع کم جمعیت، با همه امکانات غارت شده ملتهای جهان از هند گرفته تا آفریقا و خاورمیانه و…
    دادن یک سری از ته مانده غارت ملتها، به جمعیت های غلیلشان، که در سایه کنترل جمعیت و فساد دارد به نابودی کامل نزدیک می شود.
    و آن چه هم که مانده سهم هم جنس گرایی است.
    و مدیریت این جمعیتهای کم تعداد کنترل شونده توسط دوربینهایی که در هر کوی و برزن و روزن، تعبیه شده اند و البته اجرای قوانین سخت گیرانه و جریمه های جانانه، که هیچ روزنه گریزی ندارد!!!! آسان بود و هست.
    افکار هم که در کلیشه انحصاری رسانه هایی است که صاحبان آنها همان “یک درصد” هستند!!
    همانهایی که صاحبان تمام صنایع و فروشگاه ها و داروخانه ها وکارخانه ها و بانک ها و کوفت ها و زهر مارها!
    و افکار و سلیقه ها و نفس کشیدن های مردمند!!!!!!!
    اما………
    بت شکن بزرگ!
    همه این رویاهای شیرین را برآشفت!!!!
    راه غارت گری که با مشکل بیداری ملتها برخورد کرد، کار غارتگران سخت شد!!
    و هر روز سخت تر میشود! ۳۰ سال است که غرب دارد از پس انداز آن دزدی ها و غارتگری ها می خورد به امید رفع مانع انقلاب اسلامی!!!!! و باز شدن راه غارتگری و دزدی و جنایت بی حد و مرز با نقاب تمدن و فرهنگ!!! گوگولی و مگولی!!!!
    اگر بعضی ها بگذارند…

  26. یه بیست و ششی می‌گوید:

    داداش حسین!
    بستنی رو گاز نمی زنن؛ لیس می زنن. شرمنده ها!

  27. ناشناس می‌گوید:

    یه بیست و ششی!

    شما فقط بستنی رو لیس میزنین؟! تا حالا گاز نزدین؟!

    شرمنده ها!

  28. سلام حسین آقا
    …………………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.