این حق «کویر» نیست

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ شعر: محمد معاذ اللهی پور(کاتب)

«هادی النفوس»

جز درد و غصه سینه ما را مجیب نیست/ زخمی به دل نشسته که هیچش طبیب نیست

خاکم به سر به حضرت هادی چه کرده اند/ دشنام بر سلاله ی زهرا عجیب نیست

از سامرا صدای تو بر گوش می رسد/ اینها جزای کشته شیب الخضیب نیست

آقا! دلت شکسته ز تیغ زبان خصم/ غصه نخور توقعی از نانجیب نیست

ای یوسف شکسته دل من حلال کن/ در ما اگر برای تو خیری نصیب نیست

غافل شدیم از تو و از روزگار تو/ ور نه چنین جسور شدن در رقیب نیست

ما زنده ایم و قلب شما را شرر زدند/ بر سینه ی تو آتشی از پشت در زدند

این دشمنان که زخم شما را نمک زدند/ دیروز، کوچه، مادرتان را…

اینان که این چنین دلتان را شکسته اند/ در شام روی نیزه سری را شکسته اند

این دست ها که قلب شما را دریده اند/ دیروز موی عمه تان را…

امروز جنگ و غفلت عالیجناب ها/ دیروز کوفه، زینب و بزم شراب ها

می ترسم از دو روئیه پشمینه پوش ها/ از چشم های خیره ی برده فروش ها

برگرد ذوالفقار علی گاه عاشقی است/ قرآن بخوان، به دست کسی خیزران که نیست

روضه بخوان فدای دو تا نرگس ترت/ از قتلگاه و خنجر و از داغ مادرت

روضه بخوان برای گدایان محفلت/ روضه بخوان کمی که سبک می شود دلت

از چه به روی نوکر خود چشم بسته ای/ کنجی غریب دست به زانو نشسته ای

ما کیستیم؟ تشنه جام شهادتیم/ جان بر کف ایستاده مطیع ولایتیم

ما چشم بر دهان شما مست طاعتیم/ ابناء حیدریم و سرا پای غیرتیم

کافی است اینکه پیر خراسان امان دهد/ با اذن تان اشارت ابرو نشان دهد

ما سینه را به امر شما چاک می کنیم/ ما هر چه دشمن است، در خاک می کنیم

ما مرده ایم مگر که سگی دم بر آورد/ اُو اُو کند و نام شما را بیاورد؟!

روباه چشم بر دهن خوک دوخته/ ای بی حیای سگ صفت خود فروخته

مهدی اگر امان بدهد باده می زنیم/ بر گردن کثیف تو قلاده می زنیم

شیعه سر حرف خودش ایستاده است/ چیزی ز عمر نحس تو باقی نمانده است

ما باده نوش باده ی مینای کوثریم/ جان بر کفان خامنه ای پور حیدریم

از نسل فاو و فکه و خاک دوئیجی ام/ فریاد می زنم که… آری بسیجی ام

سروده ای از «قاصدک منتظر»

جانها فدای نام تو یا هادی النفوس/ عالم گدای لطف تو یا هادی النفوس

مهرت به دل نشسته و گشته اسیر تو/ دلها شده سرای تو یا هادی النفوس

این انقلاب و نظر لطفتان مدام/ سر خم کنیم پیش تو یا هادی النفوس

آقا ببخش گر که تو را کم شناختیم/ وصفت برون ز حد توان یا هادی النفوس

کوتاهی از که بود که نامردمان پست/ کردند اهانت به تو یا هادی النفوس

مهر تو را چو «قاصدک» از جان و دل خرید/ بر درگهت گدا شده یا هادی النفوس

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد

نمی خواهم بدانم کوزه گر، از خاک اندامم چه خواهد ساخت…

یک- همیشه دوست داشته ام از زوایای مختلف، بعضا بدیع به سوژه ها نگاه کنم و اباطیل خود را بنویسم، اما رصد کردن امور از زاویه دید روشنفکران یا افرادی که خیلی دوست دارند دگراندیش باشند و همه چیز را جور دیگری تحلیل کنند، اصلا دغدغه ام و علاقه ام نبوده و نیست. آنچه بر قلم من فرض است، تشکر از همه دوستانی است که این چند وقت اخیر، غیرت کردند و دفاع از معصوم را فدای حرف های خاص و نگاه های ویژه نکردند. خیلی راحت می شود گفت: معصوم باید از ما دفاع کند، نه ما از معصوم. خیلی راحت می شود گفت: اجرای حکم خدا، اقتضائات ویژه خودش را دارد. خیلی راحت می شود گفت: فلان موهن، اصلا در حد و اندازه دشمنی با معصوم نیست. خیلی راحت می شود گفت: بعضی چیزهاست که به صلاح است خودت را به ندیدن، اما در عین حال فهمیدن بزنی. خیلی راحت می شود گفت: بهمان مرتد خواسته خودش را گنده کند. خیلی راحت می شود گفت: واکنش غیورانه نشان دادن به هتاکی های دامنه دار اخیر، کمک به دیده شدن این جماعت از خدا بی خبر است. آری! از این حرفها زدن، پز دارد، لیکن هزینه ندارد.

دو- البته منکر نگاه کردن به سوژه ها از زاویه عقل نیستم، اما از جمله جاهایی که باید سخن حکیمانه «ما مکلف به تکلیف ایم، نه موظف به نتیجه» را خرج کرد، همین موضع جوانان غیور حزب الله در ورای توهین های اخیر است. بی آنکه بخواهم سطح، عمق، هدف و نتیجه کتاب «آیات شیطانی» را با شیطنت های سفیهانه اخیر قیاس کنم، باید بگویم: بعضی استدلال ها اگر درست باشد، پس نعوذبالله نقدی هم به امام راحل عظیم الشان وارد است که چرا بزرگ کردند سلمان رشدی را؟!

سه- انواع و اقسام دارد اهانت، همچنان که انواع و اقسام اند موهنین. از آنجا که وهن تشکیلاتی این روزها از فضای مجازی بیرون نرفته، -خودش را می گویم، نه خبرش را- و با چیزی از جنس «آیات شیطانی» تفاوت های ملموس دارد، من به ۲ گروه به موازات هم حق می دهم. هم مراجع، علما و بزرگانی که کار ایجابی را در مواجهه با این توهین، بیشتر مناسب با شان معصوم تشخیص دادند، و هم عزیزانی که دست به کار سلبی زدند و دلیرانه و شهادت طلبانه، خود را آماده اجرای حکم خدا کردند. هم زمانی این ۲ حرکت، اتفاقا از موضع بصیرت است. لازم نیست یکی بر دیگری خرده بی دلیل بگیرد، که هر کس وظیفه خودش را دارد. خرده را به افرادی باید گرفت که ازشان توقع اقدام انقلابی می رود، اما خوی بلندبالای عالمی و کار ایجابی پیشه کرده اند و بعضا در مقام بهانه تراشی برای سکوت خود، حرفهای خام می زنند و به جای موهن معصوم، بر سر افسران جنگ نرم فریاد می زنند.

چهار- بله! حتی چون منی طبیعی است که بعضا کیفیت و کمیت برخی واکنش ها را نپسندد و شاهد نوعی کج سلیقگی در مبارزه باشد. دیدن چنین صحنه ای اما نباید باعث شود من نوعی در فهم صورت مسئله دچار اشتباه شوم و تیر به جای دشمن معاند، روانه قلب دوست مجاهد کنم.

پنج- نتیجه حکم ارتداد البته همیشه واضح، روشن و امیدبخش است. زندگی مخفیانه، سگی، ذلیلانه و همراه با ترس سلمان رشدی و نوچه هایش در فضای مجازی، حقیقتا بدتر از مرگ است. اصلا مهم نیست که موهن معصوم، حرام زاده باشد یا نه. آنچه اهمیت دارد این است که طرف باید مثل حرام زاده ها زندگی کند و در مصاحبه با بی بی سی، صدایش از ترس اجرای حکم خدا بلرزد. صدالبته موهن باید تا زمان اجرای حکم خدا، مرگ تدریجی و ذره ذره را تجربه کند.

شش- صرف نظر از همه این مسائل و خارج از گود این متن، معتقدم اگر معصوم نباشد، اگر مقام امام هادی نباشد، اگر تولی و تبری نباشد، ما نه حوزه علمیه را می خواهیم و نه جمهوری اسلامی را. بگذریم که این اعتقاد، اولا؛ برگرفته از آموزه های خمینی و خامنه ای است، ثانیا؛ برگرفته از آموزه های مراجع و علما. آنچه من پای درس علم و عالم و جانشین معصوم و فقیه و دانشمند و فیلسوف آموخته ام، موید این است که بگویم؛ انقلاب اسلامی همراه با همه شهدایش، همه علمایش، همه برکاتش، همه ۲۲ بهمن و همه ۹ دی، بی عنایت علی بن محمد هادی النقی، نه مشروعیت دارد، نه مقبولیت دارد، نه کارآمدی و نه کارآیی. وقتی خامنه ای می گوید؛ «من غلام قنبر علی هم نمی شوم»، الحق که شانیت و مشروعیت نظام الهی مردمی جمهوری اسلامی، حال و هوای آسمانی تری پیدا می کند. حتما «سیدعلی» ابرمرد بزرگ عصر آخرالزمان و بقیه «بقیه الله» برای امت اسلام است که این چنین در برابر آستان معصوم، سر به خشوع فرو می آورد. مگر جز با دست «علی»، «سیدعلی» سیلی بر صورت نظام سلطه می زند؟! به به! نقل است از امام صادق که در مدح ما ۱۴ معصوم، خدا نگویید، هر چه خواستید بگویید.

هفت- گل حرفم را زده ام، اینک اما بنا دارم از زاویه تازه ای، حرفهای دیگری بزنم. بر مخاطب فرض است که مرا ببخشد، اما چند سئوال. آیا حتما باید به امام ما اهانت شود تا کمی بیشتر از دهمین بودن این امام غریب، از زندگانی ایشان بدانیم؟! حوزه علمیه برای شناساندن امام هادی علیه السلام دقیقا چه کارهایی انجام داده؟! رسانه ملی در این باب چه کرده؟! خود من برای جبران قصور حضرات، بزرگان و اصحاب انقلاب، چه تلاشی کرده ام تا امام دهم خود را اندکی بیشتر از سروده «امام اول: علی» بشناسم؟! گرم باد دم مراجعی که برای موهن معصوم، حکم ارتداد صادر کردند، اما حکم عدم معرفت ما نسبت به مقام امام هادی را چه کسی باید صادر کند؟! وااسفا! دشمن دارد کار خودش را به واسطه ابله ترین عناصرش می کند. دشمن مشغول کار خویش است؛ ما بگوییم چه کرده ایم؟! من به نوبه خود اعتراف می کنم؛ اصلا «یونس نقاش» را نمی شناختم، اگر هجمه اخیر نبود. وای بر من! وای بر ما!

هشت- باز هم زاویه دیگری و حرفهای تازه تری. تقریبا نزدیک یک سال می شود که برایم از جملات شبیه به جملات دکتر علی شریعتی، پیامک هایی به تمسخر می آید. هیچ وقت شریعتی چی نبوده ام، اما همیشه دوست دار دکتر بوده ام و چه بسیار که تنهایی های دور و درازم را با کتب ایشان علاج کرده ام. باز هم بنای بر اعتراف دارم که تا همین چند وقت پیش، هنگام دیدن پیامک هایی از این دست، به خنده می گذراندم! دکتر علی شریعتی در فلافلی! دکتر علی شریعتی در سفر تایلند! دکتر علی شریعتی در سفر استانی! همسایه طبقه دوم دکتر علی شریعتی! ۱۰ روزی است اما افتاده ام به این فکر. اگر ملتی، خود، شان بزرگانش را رعایت نکند، آیا چه انتظاری می توان از دشمن داشت؟! حرفها دارم در این باب و دردها دارم در این سینه. گمان نکنم این هجمه ها در دکتر علی شریعتی محدود بماند. معلم انقلاب که به غایت مسخره شد، لابد نوبت مطهری آن زمان و مطهری این زمان فرا می رسد. نکنیم این چنین با بزرگان مان. خرج صندلی، نکنیم شان. خرج خنده نکنیم شان. ما آنقدر لطیفه کم نداریم که بزرگان خود را دست مایه مزاح خویش قرار دهیم. آیا کم کسی است دکتر علی شریعتی؟! آیا کم لذت برده ایم از قلم سحرآمیز او؟! آیا نه این است که شریعتی همواره مورد احترام رهبر انقلاب بوده است؟! آیا می توان منکر نقش ممتاز دکتر در علاقه مند کردن جوانان پرشور به اسلام و انقلاب اسلامی شد؟! آیا این است حق اسلامیات و تاریخیات و کویریات؟! آیا این است سپاس از «تحلیل مناسک حج»؟! آیا در ازای «اگر حسین نباشد، و اگر یزید باشد، چرخیدن بر گرد خانه خدا با خانه بت، مساوی است»، باید جملات دکتر را دست بیندازیم؟! آیا این است همه شعور ما در برابر «زینب؛ پیامبر خون حسین»؟! پس بفرمایید و بفرماییم به این جمله هم بخندیم و کاریکاتورش را پیامک کنیم باشد که خوش بگذرد؛ «هرگز از دوباره جان گرفتن ابلیس بی جان شده، غافل مباش! که انقلاب، پس از پیروزی نیز، هماره در خطر انهدام است، در خطر ضد انقلاب است». من اصلا به هیچ چیز کار ندارم و فقط در وصف چگونه نوشتن های دکتر، حتم دارم که در این دیار، نویسنده ای چون علی شریعتی، قرن ها باید بگذرد تا بیاید. وای بر ما، که اسطوره داریم و اسطوره های خود را با بذل و بخشش به لجن می کشیم، اما ملت بی اسطوره آمریکا، حکیم عمرخیام را نه ایرانی، که آمریکایی می داند!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

آری! این چنین است برادر. نمی دانم چرا، اما عجیب ابری است آسمان دلم این روزهای بهاری. «می خواهم سر بر در خانه گلین فاطمه بگذارم و غم قرن ها را زار بگریم». وطن امروز/ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ 

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

    نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد، نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت، ولی بسیار مشتاقم، که از خاک گلویم سوتکی سازد، گلویم سوتکی باشد، به دست کودکی گستاخ و بازیگوش، و او یکریز و پی در پی، دم خویش را برگلویم سخت بفشارد، و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد، بدین سان بشکند در من، سکوت مرگبارم را…

    زنده یاد دکتر شریعتی

  2. سیداحمد می‌گوید:

    نکات هفت گانه اول نکته ها و تلنگرها با خود داشت!
    هر چه لازم بود گفتید، سهم ما کمی تفکر و تجدید نظر در روش زندگی است!

    و اما نکته هشت که واقعا این روزها چقدر در این مورد سهل انگاری می شود.
    ظاهر مسئله پیامک های سرگرم کننده است و باطن ماجرا، ضربه زدن به جایگاه بزرگان!

    “گمان نکنم این هجمه ها در دکتر علی شریعتی محدود بماند. معلم انقلاب که به غایت مسخره شد، لابد نوبت مطهری آن زمان و مطهری این زمان فرا می رسد.”

    “آیا نه این است که شریعتی همواره مورد احترام رهبر انقلاب بوده است؟!”

    ممنون داداش حسین!
    خدا قوت…

  3. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    “حتما «سیدعلی» ابرمرد بزرگ عصر آخرالزمان و بقیه «بقیه الله» برای امت اسلام است که این چنین در برابر آستان معصوم، سر به خشوع فرو می آورد. مگر جز با دست «علی»، «سیدعلی» سیلی بر صورت نظام سلطه می زند؟! به به!”

    به به…

  4. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    «می خواهم سر بر در خانه گلین فاطمه بگذارم و غم قرن ها را زار بگریم».

    یا زهرا

  5. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “کویر” را با لهجه “غدیر” باید خواند.
    http://www.ghadiany.ir/?p=7545

    شریعتی، شریعتی است!
    http://www.ghadiany.ir/?p=7656

    جمله هایی که بوی بدی می دهند!
    http://www.ghadiany.ir/?p=7927

  6. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    نمی دانم چرا، اما عجیب ابری است آسمان دلم این روزهای بهاری…
    .
    .

    سلام بر حسین*
    حسین قدیانی: چه وبلاگ قشنگی درست کردی ناقلا!

  7. یا زهراء مرضیه می‌گوید:

    “اگر معصوم نباشد، اگر مقام امام هادی نباشد، اگر تولی و تبری نباشد، ما نه حوزه علمیه را می خواهیم و نه جمهوری اسلامی را.”
    اگر معصوم نباشد میخواهم دنیا نباشد.
    دست مریزاد، خداقوت.

  8. سنگربان می‌گوید:

    جمعه هفته بعد شهادت امام هادی(ع)، امیدوارم صدا و سیما این بار بهتر از شهادت حضرت زهرا(س) کار کنه…
    شاید خود صدا و سیما و حتی خود ما هم تو استفاده کردن بعضی از اسامی ائمه و شوخی کردن با این اسامی مقصریم! اون موقعی که سریال پایتخت رو میذاشتن، یادم خیلی ها عادت شون شده بود که اسم امام نقی (ع) رو به همون شکل بیان می کردند و با اون می خندیدند.

  9. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سَلامٌ عَلى آلِ یسَّ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا داعِىَ اللَّهِ وَ رَبّانِىَّ آیاتِهِ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللَّهِ و َدَیّانَ دینِهِ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ اللَّهِ وَ ناصِرَ حَقِّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلیلَ اِرادَتِهِ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا تالِىَ کِتابِ اللَّهِ وَتَرْجُمانَهُ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فى آناءِ لَیْلِکَ وَاَطْرافِ نَهارِکَ…

    http://uploadtak.com/images/w2629_Ale_Yasin_farahmnd.wma

  10. سیداحمد می‌گوید:

    سنگربان؛

    نوروز ۹۰ که سریال پایتخت پخش شد و بنده اعتراض می کردم به وضعیتش، بعضی از دوستان می گفتند چرا اعتراض می کنی؟ سریال به این خوبی!

    وقتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم نام مقدس “نقی” و “هادی” مورد تمسخر قرار بگیرد و هم قومیت های مختلف کشور، دیگر چه انتظاری از دیگران داشته باشیم؟
    شک نکنید که موج اهانت به امام معصوم، بعد از سریال پایتخت شدت گرفت!

  11. بهنام می‌گوید:

    مثل همیشه زیبا بود.
    تلنگر خوبی بود به بچه بسیجیا؛
    داداش حسین جای شما خالی، امشب می ریم دیدار نورالدین پسر ایران!

  12. حافظ می‌گوید:

    ساخت و اشاعه پیامک های حاوی تمسخر جملات دکتر شریعتی با هدف تخریب ادبیات انقلاب و از سوی طرفداران سروش صورت می گیرد و البته توسط نادانان استقبال و ترویج می شود.

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    آری! این چنین است برادر. نمی دانم چرا، اما عجیب ابری است آسمان دلم این روزهای بهاری.
    .
    .
    باریدن ابرهای دلت، برای کویر تشنه ی دل های ما هم، غنیمت است…

  14. سیداحمد می‌گوید:

    پوشش عکس متهم، بنا به دستور قوه قضائیه… تا دقایقی دیگر، طنز توپی در قطعه مقدس ۲۶

  15. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    سپاس از نکته سنجی و تلنگرهای حکیمانه شما.
    و چه پایانی!!
    عصر جمعه، دو خط پایانی تاثیر عجیبی بر دل هایمان گذاشته.

  16. سنگربان می‌گوید:

    به جز این خروجی صدا و سیما که همیشه اسم ائمه مثل امام حسن تو پیام های بازرگانی یا اسامی دیگه مورد تمسخر واقع می شه، تو فیلم هاشون هم همیشه آدم هایی که اشتباه می کنند یا دروغ می گن، اسم مقدسی دارند یا مذهبی هستند.

  17. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ممنون… داداش حسین!
    نظر لطف شماست…

  18. حسنوند می‌گوید:

    کم وبلاگ و حتی سایت می بینم که در تک تک مطالبش این همه نکته و حکمت وجود داشته باشد. از اینکه در این متن، به دکتر شریعتی و ظلمی که اخیرا به ساحت ایشان وارد آمده، پرداختید، ممنون. چه خوب که از امام هادی شروع کردید و رسیدید به دیدن سایر امور از سایر زوایا. باز هم ممنون. الحق در انتخاب سوژه ها و نوع پرداختن به سوژه ها بی بدیل هستید این روزها.

  19. سیداحمد می‌گوید:

    جناب حسنوند؛

    همه کامنتتان را قبول دارم به جز “این روزها” که آخر کامنتتان گفتید.
    اگر کمی دقت کنید، می بینید که داداش حسین از اولین روز تولد قطعه ۲۶ تا به امروز، همیشه و همیشه در انتخاب سوژه و توصیف و تحلیل آن، بی بدیل بودند!

    دوستان محترم!

    تا لحظاتی دیگر قطعه ۲۶ در صفحه ۲۶ با طنزی قشنگ و خون خواهانه(!) به روز می شود… خداحافظ پپ! سلام “تاج طلا”!

  20. بی تاب هویزه می‌گوید:

    سلام.
    “صرف نظر از همه این مسائل و خارج از گود این متن، معتقدم اگر معصوم نباشد، اگر مقام امام هادی نباشد، اگر تولی و تبری نباشد، ما نه حوزه علمیه را می خواهیم و نه جمهوری اسلامی را.”
    زیبا بود و درست…

    و اما در باب اسطوره هایمان، حیف که مفت از کنارشان می گذریم و دیگران را هم به این گذشتن ها عادت می دهیم، حیف…

  21. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    بی نهایت سپاس برای قرار دادن این شعر فوق العاده…
    خیلی زیباست…

    “از چه به روی نوکر خود چشم بسته ای/ کنجی غریب دست به زانو نشسته ای”

    اللهم عجل لولیک الفرج

  22. شوکران می‌گوید:

    دلم تنگ است و غمگین است و روحم خسته و بیزار…

  23. هادی می‌گوید:

    مژده به سکولارها و مرتدها و… توسط مجلس و با تایید شورای نگهبان، حدود الهی رجم و اعدام مرتد از قانون جدید مجازات اسلامی حذف شده است.

  24. حسنوند می‌گوید:

    مبصر محترم! عکاس این عکس دکتر شریعتی کیست؟! خیلی زیباست و عجیب با متن هارمونی دارد! اگر کار خود داداش حسین تان است، باید بگویم از هر انگشت ایشان، مثل اینکه یک هنر می بارد!

  25. سیداحمد می‌گوید:

    در هنرمند بودن داداش حسین ما شک داشتید؟!
    البته خیلی از هنرهای ایشان هنوز رسانه ای نشده است!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    بسم الله الرحمن الرحیم

    الله لا اله إ لاّ هوَ الحیُّ القیُّومُ لا تَا خذُ هُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فی السَّماواتِ وَ ما
    فِی الأَرضِ مَن ذَا الَّذی یَشفَعُ عِندَهُ إ لا بِإذنِهِ یَعلَمَ ما بَینَ أَیدِیهمِ وِ ماخَلفَهُم وَ لا
    یُحیطونَ بِشَی ءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُر سِیُّهُ السَّماواتِ و الأرض ولا
    یَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَلیُّ العَظیم(۲۵۵)

    لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله فَقَد
    استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها والله سَمِیعٌ عَلِیمٌ(۲۵۶)

    الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّور وَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُ هُمُ
    الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هُم فِیها خالِدُونَ(۲۵۷)

  26. حسنوند می‌گوید:

    اصلا خود عکس به تنهایی، اندازه یک متن طولانی حرف داره…

  27. این تهدید را جدی بگیر پسر! می‌گوید:

    اگر نمی تونی پایت را از کفش علما و حوزه بیرون بکشی، جور دیگری هم می توانیم ادبت کنیما…………………………

  28. یاسر می‌گوید:

    داداش جانم
    داداش جانم
    داداش جان…

  29. مجنون می‌گوید:

    عجب شعری
    آدم رو دیوونه میکنه

  30. جماران می‌گوید:

    اى پیـــر، مــــــرا به خانقه منزل ده… از یـــاد رخ دوست، مراد دل ده
    حاصل نشد از مدرسه، جز دورى یار… جانا مددى به عمر بى‏حاصل ده

    {امام روح الله}

  31. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۲۰* امام باقر علیه السلام:

    هرکس صبح کند و خنکای محبت ما را در قلب خود بیابد، باید خدا را برای نخستین نعمت سپاس گوید، گفته شد نخستین نعمت چیست؟ فرمودند: حلال زادگی.

    (امالی صدوق)

  32. به جای امیر می‌گوید:

    استارت (گفت و شنود)

    گفت: خلیفه بن سلطان، نخست وزیر بحرین با ابراز ناامیدی از شکست طرح الحاق بحرین به عربستان گفته است؛ این طرح برای جلوگیری از انقلاب های منطقه و مقابله با ایران بود.
    گفتم: موز اگر قوت داشت کمر خودش را راست می کرد ولی الان که آل خلیفه وارد میدان مین شده و آل سعود هم روی اره نشسته.
    گفت: اظهارات این یارو نشان می دهد که طرح الحاق بحرین به عربستان، از طرف آمریکا و اسرائیل به آنها دیکته شده است.
    گفتم: وقتی از دست آمریکا و متحدانش علیه انقلاب های اسلامی منطقه و جمهوری اسلامی هیچ غلطی ساخته نیست، آل سعود و آل خلیفه در حال سقوط می خواهند چه غلطی بکنند؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! حیوونکی ها آخر عمری بدجوری دچار توهم شده اند!
    گفتم: یارو به دکتر گفت؛ پسرم فکر می کند یک کامیون است یک روز می گوید باطری ندارم، یک روز می گوید پنچرم و… دکتر گفت؛ خب! بیارش معاینه کنم؟! و یارو جواب داد؛ می خواستم بیارمش، اما، هرچی گوشش رو پیچوندم، استارت نزد!

  33. قاصدک منتظر می‌گوید:

    جانها فدای نام تو یا “هادی النفوس”
    عالم گدای لطف تو یا “هادی النفوس”
    مهرت به دل نشسته و گشته اسیر تو
    دلها شده سرای تو یا “هادی النفوس”
    این انقلاب و نظر لطفتان مدام
    سر خم کنیم پیش تو یا “هادی النفوس”
    آقا ببخش گر که تو را کم شناختیم
    وصفت برون ز حد توان یا “هادی النفوس”
    کوتاهی از که بود که نامردمان پست
    کردند اهانت به تو یا “هادی النفوس”
    مهر تو را چو “قاصدک” از جان و دل خرید
    بر درگهت گدا شده یا “هادی النفوس”

  34. سیداحمد می‌گوید:

    قاصدک منتظر؛

    ممنون… زیبا بود!

  35. سلام می‌گوید:

    اشعار کاتب و قاصدک منتظر یکی از یکی بهتر بود. ممنون داداش حسین بابت ایجاد چنین فضای مقدسی. قطعه ۲۶ شده پناهگاه ما در این روزهای سیاست زده شلوغ.

  36. سلام می‌گوید:

    قسمت شریعتی هم عالی بیان شده بود. من هم احساس می کنم پشت این پیامکها افکار پلید سروش خوابیده است و عجیب اینکه بعضی دوستان حزب اللهی ناخواسته افتاده اند در وادی تمسخری که به قول نویسنده، معلوم نیست در دکتر شریعتی محدود شود یا نه. عاشق کتاب “کویر” دکترم، بعد هم “حسین، وارث آدم”.

    کاش از دکتر بیشتر بنویسید. ببخشید که در ۲ کامنت سوا حرفم را زدم.

  37. حزب الله سایبر می‌گوید:

    به منظور پاسداشت مقام امام دهم شیعیان امام علی النقی الهادی علیه السلام و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر هشتمین همایش حزب الله سایبر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد پناهیان برگزار می گردد.

    بدین منظور از تمامی افسران جنگ نرم و فعالان فضای مجازی دعوت می گردد که با حضور خود ضمن پاسداشت مقام امام هادی علیه السلام ما را در برقراری انسجام هرچه بیشتر بین نیروی های مذهبی و انقلابی در فضای مجازی یاری دهند.

    زمان: چهارشنبه سوم خردادماه – ساعت ۱۷ لغایت ۲۰

    مکان: خیابان طالقانی جنب میدان فلسطین – سینما فلسطین

    http://www.hizbullahcyber.com/content/120

  38. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “وضعم بدتر ازسلمان رشدی است”

    http://jahannews.com/vdci3par3t1arq2.cbct.html

  39. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا رب العالمین**

  40. سیدحمزه می‌گوید:

    ما باده نوش باده ی مینای کوثریم/ جان بر کفان خامنه ای پور حیدریم
    از نسل فاو و فکه و خاک دوئیجی ام/ فریاد می زنم که… آری بسیجی ام

    ممنون حاج حسین
    ظاهراً ما دیگه صبح‌ها نیازی به گوش دادن روضه‌های حاج منصور نداریم. شاگرد جنگ نرم‌ حاج منصور (البته اگه اجازه چنین خطاب کردن را به ما می دهید)، خوب بلده اشک ما رو تو فضای مجازی در بیاره. الحق که زیبا و رسا بود پیام شما -( آیا حتما باید به امام ما اهانت شود تا کمی بیشتر از دهمین بودن این امام غریب، از زندگانی ایشان بدانیم؟!) – و وای بر ما.

    مطلب شما را نیز درباره دکتر شریعتی خیلی پسندیدم و لذت می‌برم از وجود حزب‌اللهی‌های با معرفتی چون شما. و خدا نکند نسبت به این جسارت‌ها نسبت به بزرگانمان بی‌اهمیت شویم.

    روح امام خمینی و همه‌ی شهدا و روح بزرگ پدر شهیدتان شاد.

  41. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سپاس بابت این متن و یادآوری بعضی مسائل.
    زیاد کم کاریم می کنیم در مورد علل آفرینش زمین و زمان و حجت های خدا، یعنی ائمه (ع).

    اشاره به این مسئله دکتر شریعتی هم خیلی به جا بود. توهین به چنین افرادی سر آغاز توهین به خیلی های دیگه میشه.
    غربی ها بزرگانشون رو تکریم می کنن و ما برای سرگمی چند لحظه ای، پای بزرگان دینی و فرهنگی و سیاسی خودمون رو به مسج های سخیف باز می کنیم!!

  42. از بر و بچ سایبر می‌گوید:

    داداش حسین! برایم سئوال شده که چرا شما دیگر در تجمعات حزب الله سایبر شرکت نمی کنید؟ چرا نمی آیید و مثل گذشته ها متنی نمی خوانید؟ آیا اختلافی با بچه ها پیش آمده؟ ببخشید البته! دوست داشتم بدانم.

  43. میلاد پسندیده می‌گوید:

    گاهی اوقات متن هایی می نویسید که آدم را اینقدر به فکر فرو می برد که نه تنها شب خوابش نمی برد بلکه یادش هم می رود کامنت بگذارد و تشکر کند ازتان!

    سلامت بمانی… حسین قدیانی

  44. روان نویس می‌گوید:

    سلام.
    خدایا: تو چگونه زیستن را به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم آموخت…
    شهید دکتر شریعتی

  45. محمد تقی می‌گوید:

    سلام!
    خدا قوت…

  46. ماه ال زیار می‌گوید:

    نون والقلم و ما ……………
    یا علی

  47. نیاز می‌گوید:

    می دانید آقای قدیانی؟ با همه مخالفت های ریشه ای که با بعضی نظراتتان دارم، آنقدر عالی مینویسید که باز هم به سایتتون سر بزنم و مطالبتون رو بخونم…
    در این مورد استثنائا با همه آنچه نوشته بودید موافقم…

  48. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۱۸:۴۶
    تعداد افراد آنلاین: ۲۲ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین بسیجی ها فــــــــــــــدایی داری…

  49. چشم انتظار می‌گوید:

    شعر جدید علیرضا قزوه:
    بسم ربِ النور/ بسم ربِ العشق / بسم ربِ الهادیَ المهدی
    آن که شعر و هر چه موسیقی ست
    نذر درگاهش
    آن که پاکان هنر در پای او سجاده افکندند
    بسم رب العشق
    آن که حافظ ها و سعدی ها
    عشق او و آل او را بر زبان دارند
    بسم رب الهادیَ المهدی
    صاحب عصری که عالم وامدار اوست
    گرچه دجالان بد آهنگ
    گرچه شیطان های بد ترکیب
    داردار و واق واق خویش را آواز می گویند
    این نه موسیقی ست
    این نه شعر و نه ترانه
    این همه فحش است
    این فضیحت نامه ی صهیون و آمریکاست
    بچه های نطفه هایی از لجن روییده در مرداب
    کارگردان:
    استخوانی پرت خواهد کرد
    پیش دم جنبانیِ چَلپاسه ای بدبو
    آن دو حرف اول در انزلی افتاده
    آن خنزیز
    آن دَلِ هر جاییِ یابو
    مزد وق وق کردن سگهای بی اصل و نسب این است
    مزد سگدوخوانی این، از شغالان بدصداتر
    مزد این چندین دهان بی چاک
    استخوانی
    مزد این مزدورهای مست عیاشش
    فکر چندین جایزه از دست خامِ چند خاخام اند
    جایزه، در راستای فکرهایی از جنابت تا جنایت پُر
    جایزه در راستای گنده گویی ها و چیزی از همین هایی که می دانید و می دانند
    پولهای هرزه، سهم حنجر بدبوی فحاشش
    مرتدند اینان نه یک تن، شان
    مرتدِ اول همین (بالاترین) با بچه های تخس بی مادر
    با همان اصحاب، یک پاشان به اسرائیل
    با همان مسئول کلاشش
    مرتدِ دوم
    کارگردان چنین آهنگ بد آهنگ
    مرتد سوم همین خفاش عیاشش …
    مانده آن سو مادری چشم انتظارِ راه
    انزلی شرمنده ی شاهین…
    نه، خفاشش!

  50. هل من مبارز می‌گوید:

    حسین آقای قدیانی!
    قسمت نظرات بهمن یا اسفند ۸۹ در سایتت را چک کن تا ببینی حقیر با همین نام از شما خواستم حالا که قلم شیوا و رسایی دارید، در محکومیت کرکس تازه به میدان آمده ایی به نام … مطلبی بنویسید و به عنوان افسرجوان جنگ نرم در نطفه خفه اش کنی. همان وقت که او تازه در اولین هتاکی اش قرآن را (کتاب کهنه) نام داد.
    افسوس که حتی پیامم را تایید هم نکردید و امروز که قباحت این کرکس به اینجا رسیده به خود آمده ای که بیانیه ی ۸ ماده ای بدهی.
    فراموش نکن وقتی من و تو در خواب بودیم، … شعرش را نوشت.
    حالا باز هم روی گوشت را بذار و تاییدم نکن.

  51. دلخون می‌گوید:

    دکتر شریعتی تنها کسی بوده که با نوشته هاش آروم میشدم.

    هنوزم با این که نیست اما فوق العادس…

  52. دلخون می‌گوید:

    آقای قدیانی لطفا به وبلاگ همه سر بزنید.

  53. سیداحمد می‌گوید:

    “… و «سکینه» شد اسمی بی کلاس”

    متنی سرشار از درد، به زودی در وبلاگ قطعه ۲۶ به قلم زیبای داداش حسین

  54. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۲۱* حضرت امام صادق علیه السلام:

    نَفَس کسى که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است و اندوهش براى ما، عبادت است و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست، سپس امام صادق علیه السلام افزودند: این حدیث را باید با طلا نوشت.

    (امالى شیخ مفید، ص ۳۳۸)

  55. چشم انتظار می‌گوید:

    مخلص قلم زیبای داداش حسین…

  56. سیداحمد می‌گوید:

    بازتاب یکی از نوشته های داداش حسین در روزنامه شرق از نگاه خاص زنجیره ای ها

    http://sharghnewspaper.ir/Page/Vijeh/91/02/30/15

  57. سیداحمد می‌گوید:

    اگر مشکلی پیش نیاید، متن قول داده شده، همین امروز در قطعه ۲۶ منتشر خواهد شد… متن سختی است بالطبع!

  58. پاییز می‌گوید:

    خیلی ممنون مثل همیشه عالی بود. البته کاش تو دل و فکر این مردم هم تاثیری بذاره. ما که هر چی می گیم اصلا جدی نمیگیرن. تازه آدمو مسخره هم می کنن، میگن تو آخوندی!
    آدم می مونه تو کار این مردم! بعضی وقتا آدم دلش از غصه دق می کنه و پیش خدا التماس می کنه:
    العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان
    العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان
    العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان

  59. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین!

    قبل از شروع فینال، کارشناس برنامه شبکه ۳ (صدر) می گفت: کاش این دیدار بین بارسلون و رئال برگزار می شد! می گفت که هیچ تیمی بارسلونا نمی شه!

    یاد شما و متن های بارسلونایی قطعه ۲۶ افتادم!

  60. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “خیلی راحت می شود گفت: معصوم باید از ما دفاع کند، نه ما از معصوم. خیلی راحت می شود گفت: اجرای حکم خدا، اقتضائات ویژه خودش را دارد. خیلی راحت می شود گفت: فلان موهن، اصلا در حد و اندازه دشمنی با معصوم نیست. خیلی راحت می شود گفت: بعضی چیزهاست که به صلاح است خودت را به ندیدن، اما در عین حال فهمیدن بزنی. خیلی راحت می شود گفت: بهمان مرتد خواسته خودش را گنده کند. خیلی راحت می شود گفت: واکنش غیورانه نشان دادن به هتاکی های دامنه دار اخیر، کمک به دیده شدن این جماعت از خدا بی خبر است. آری! از این حرفها زدن، پز دارد، لیکن هزینه ندارد.”

    خیلی مرز باریک و ظریفی است بین این مسائلی که عنوان کردید. گاهی درگیر مصلحت اندیشی و خامی و حرف های صد من یه غاز می شویم و تشخیص درست نمی دهیم که کجا باید سکوت کرد و کجا موضع گیری؟!!
    متن خیلی به جایی بود، علی الخصوص بیان نکته سوم و چهارم.

  61. قاصدک منتظر می‌گوید:

    وقتی عجیب آسمان دلم ابریست! دنبال سکینه ی امینه ای می گردم تا سر بر شانه اش نهم و اعجاز دانه های باران را باور کنم…

  62. ستاره خرازی می‌گوید:

    ۵ یادگار از امام علی النقی علیه‌السلام
    http://rajanews.com/detail.asp?id=126655

  63. به جای امیر می‌گوید:

    پذیرایی! (گفت و شنود)

    گفت: نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی مصاحبه ای در پراگ، مقابله با فعالیت هسته ای ایران را بخشی از مقابله با تحولات اسلامی منطقه دانسته است.
    گفتم: یعنی اعتراف کرده که چالش غرب با فعالیت هسته ای ایران فقط یک بهانه است و هدف اصلی پیشگیری از اقتدار علمی و تکنولوژیک جمهوری اسلامی ایران است تا این الگوی موفق و پیروز از سوی سایر ملت های مسلمان دنبال نشود.
    گفت: نتانیاهو در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که بعد از انقلاب مصر، جایگاه رژیم صهیونیستی در این کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفته است؛ کسانی که در گذشته دشمن اسرائیل بودند، امروز در مصر به حاکمیت رسیده اند.
    گفتم: حیوونکی راست میگه! از پشه ای پرسیدند، چرا زمستان ها پیدایت نمی شود؟ گفت؛ نه اینکه تابستان ها خیلی تحویلمان می گیرید؟!

  64. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا ذالجلال و الاکرام**

  65. اجتماع بزرگ عزاداران امام هادی علیه السلام

    بِاَبى اَنْتُمْ وَاُمّى وَنَفْسى، کَیْفَ اَصِفُ حُسْنَ ثَنآئِکُمْ، وَاُحْصىجَمیلَ بَلائِکُمْ، وَبِکُمْ اَخْرَجَنَا اللهُ مِنَ الذُّلِّ، وَفَرَّجَ عَنّا غَمَراتِالْکُرُوبِ
    وَاَنْقَذَنا مِنْ شَفا جُرُفِ الْهَلَکاتِ وَمِنَ النّارِ، بِاَبى اَنْتُمْ وَاُمّىوَنَفْسى، بِمُوالاتِکُمْ عَلَّمَنَا اللهُ مَعالِمَ دِینِنا،
    وَاَصْلَحَ ماکانَ فَسَدَ مِنْدُنْیانا
    چگونه در برابر دشمنان دین و عترت سکوت کنیم و لب فرو بندیم؟ چگونه به ساحت آموزگار جامعه ی کبیره اهانت کنند و لب به شکوه و لعنت نگشاییم؟ قلوب دلشکستگان در هجوم سهمگین هتک حرمت به امام مظلوم ما شکسته تر از قبل است و جراحتی به عمق دشمنی های تاریخ در نهانش نمایان است، اما دلشکستگی از دشمنان، دلخستگی به بار نیاورده و فریاد یا «مُنتَقم اِنتَقِم» بر لسان هر محب و عاشقی جاری است. به امید روزی که در رکاب فرزندش، حیدر گویان، پرچم شیعه را در انتهای افق بکوبیم. جمعی از محبان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برای عرض تسلیت خدمت مادر سادات صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
    جمعه مورخ ۵ خرداد ازنمازظهر
    مسجد اعظم تجریش به سمت میدان تجریش وآستان مبارک امامزاده صالح ابن موسی الکاظم علیه السلام
    حرکت می نماییم تا با حضورمان تسلی خاطر باشیم بر دل داغدیده ی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
    جمعی از هیئت های مذهبی تهران

    اطلاع رسانی کنید تا مشتی بکوبیم بر دهان هتاکین و معاندین


    اللهم عجل لولیک الفرج

  66. حجت می‌گوید:

    شد یک بار بیایم جزو اولین کسایی باشیم که نظر بدیم داش حسین؟
    شد؟ نه شد؟ نه میخوام ببینم اصلا ممکنه این اتفاق بیفته؟ نه، ببین! شد؟

  67. monib می‌گوید:

    با سلام
    در صورت تمایل با قرار دادن کد لوگوی طرح “ختم قرآن کریم به عشق مولایمان حضرت امام علی النقی ( روحی و ارواح العالمین له الفداه)” در وبلاگتان از این طرح حمایت کنید. اجرتان با حضرت امام علی النقی علیه السلام
    صفحه ی طرح http://www.monib.ir/?page_id=129
    یا علی ( علیه السلام)

  68. مزینانی می‌گوید:

    آقای قدیانی عزیز

    واقعا چگونه است این چنین مفاخرمان را دوست داریم و در عین حال، به ایشان جسارت می کنیم؟! اصلا در جریان این اهانت مشکوک به دکتر نبودم. اگر آنچه شما نوشته ای، درست باشد، چه خوب بر خود حرام کنیم کویرخوانی را. ظاهرا دیگر مرده پرست هم نیستیم!!

  69. سید روح الله می‌گوید:

    سلام حسین جان
    خداقوت
    وبسایتی راه اندازی کردیم با عنوان
    «امام نقی ع، هر روز یک حدیث»
    لطفا در حد توان پوشش دهید
    با تشکر قبلی

    http://13571122.ir/post/73/

  70. مورخ می‌گوید:

    فکر کنم بهتر بود، نکته ۸ را از این متن، مجزا می نوشتید. گم شده در این نوشته طولانی. نکته ای بود که خودش یک پست لازم داشت. حیف کردید این نکته نغزتان را داداش حسین…

    بابت اشعار از سراینده ها و ذوق و شوق خوب شان تشکر می کنم. هر دو تا عالی بود.

  71. عمار می‌گوید:

    *****عالی*****

  72. آذرخش می‌گوید:

    خیلی عالی بود. خیلی.
    واقعا ای کاش بیشتر به فکر شناختن و ارزش گذاشتن برای بزرگانمون بودیم.
    پیشگیری بهتر از درمان است…

  73. آزاد اندیش می‌گوید:

    آری! این چنین است برادر. نمی دانم چرا، اما عجیب ابری است آسمان دلم این روزهای بهاری. «می خواهم سر بر در خانه گلین فاطمه بگذارم و غم قرن ها را زار بگریم».
    [ناراحت]

  74. مسلمان می‌گوید:

    داداش حسین همیشه کیف میکنم از نوشته هات؛
    ولی این بار از قسمت ((شریعتی)) خوشم نیومد. دکتر قلم فوق العاده ای داشت، اما اعتقادات عجیب و غریب. مثلا دست بسته می ایستاد امام جماعت می شد و می گفت هر جوری خدا رو بپرستی قبوله. عکس هاش هم که با خانم بی حجابش در خیابون موجوده.

  75. مسلمان می‌گوید:

    عجیب نیست که هم سروش، هم چیز… و هم شما از دکتر دفاع کنید؟!؟ چه نقطه مشترکی!!!
    یادتون رفته که شهید مطهری درباره دکتر گفت ادبیات فارسیش ۲۰ ولی نمره اسلام شناسیش کمه؟

  76. مسلمان می‌گوید:

    آیا امام در شهادت دکتر گفت من فرزند عزیزی را از دست دادم؟

  77. las artes می‌گوید:

    با سلام اگر حساسیت روی سینما بیشتر است دلیل آن نیست که تنها جائی که احتمال فساد دارد سینماست، به آن دلیل که احتمال الگو گرفتن جامعه از سینما و تلوزیون و عوامل بازیگری بسیار بیشتر از عوامل اقتصادی و دیگر مراکز است بنابر این مسئولیت و مراقبت بیشتری را طلب میکند لذا اگر وضعیت سینما و مراکز مشابه مطلوب باشد میتوان گفت در مطلوبیت کل جامعه از جمله مراکز اقتصادی نیز اثر مستقیم دارد.

  78. business می‌گوید:

    نشریه بریتانیایی ساندی‌تایمز فیلمی را منتشر کرده است که در آن، پیتر کرادس، یکی از افرادی که برای حزب محافظه‌کار بریتانیا کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کرد، به چند نفر می‌گوید که با دادن ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار پوند می‌توانند به مقامات عالی‌رتبه حزب محافظه‌کار دسترسی داشته باشند، از جمله به مراسم شام خصوصی با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، دعوت شوند.

  79. gold price می‌گوید:

    پس نتیجه ای که من از این بحث میگیرم این است که با اوضاع فعلی، هر سال تعداد عنوان کتابها بیشتر میشود و در کنارش تیراژ پایین می آید. درست است؟ ما تا زمانی که فکری برای این سیستم نکنیم اتفاق خاصی نمی افتد. ماجرا این است که هر ناشری سرمایه مشخصی دارد. اگر قبلا بیست درصد سرمایه اش را برای خرید کاغذ میگذاشته الان باید دو و نیم برابر آن را بگذارد. از طرفی تعدا عنوان کتابها بیشتر شده. پس ناظر مجبور است برای اینکه ظرفیت تولیدش را حفظ کند و هم با توجه به سرمایه اش تیراژ کتابها را پایین بیاورد. درکنار اینها هزینه های دیگر هم وجود دارد. مصلا حقوق کارگری که تا سال گذشته ۲۰۰ هزار تومان بوده الان ۴۰۰ هزار تومان شده. با تمام اینها ناشر مجبور است قیمت پشت جلد را بالا ببرد و طبعا بعضی مخاطبانش را از دست بدهد. ولی اط رسفی درآمد ناشر بالا رفت ولی هزینه ها هم طبعا بالا رفته. از طرفی دستمزد نویسنده ها ثابت میماند. چون دستمزد نویسنده درصدی از قیمت پشت جلد ضرب در تعداد تیراژ است که با بالا رفتن قیمت و پایین آمدن تیراژ ثابت میماند و این قضیه ما را از نویسندگی حرفه ای دور میکند.

  80. بازتاب: test 4 | بچه های هیئت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.