مقام شهدای ما از مقام شهدای صدر اسلام بالاتر است

 نه فقط ملت ایران بنا به گفته حکیمانه امام خمینی از مردم حجاز در عصر رسول خدا و ملت کوفه در زمان امیرالمومنین بهترند، بلکه رتبه شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس، صرف نظر از مواردی خاص، از مقام اغلب شهدای صدر اسلام بالاتر است.

به گزارش خبرنگار وبلاگ قطعه ۲۶ دکتر رجبی دوانی ضمن بیان مطلب فوق گفت: در جنگ هایی نظیر جمل و صفین و نهروان، بعضا شهدایی که در رکاب امیرالمومنین به شهادت رسیدند، از روی ولایت پذیری خالصانه و بی چون و چرا نبود. بعضی شهدای این ۳ نبرد بزرگ، تا لحظه شهادت، حضرت علی را به عنوان خلیفه چهارم قبول داشتند، و یا چون ایشان حاکم کوفه بود، در سپاه ایشان حاضر بودند؛ در قیاس با اغلب این شهدا، حتما مقام شهدای ما فی المثل در عملیات الی بیت المقدس، بسیار برتر است.

دکتر رجبی دوانی که در مراسم سی امین سالگرد شهادت شهید اکبر قدیانی در جمع تعدادی از دوستان و همرزمان این شهید اردیبهشتی سخن می گفت، افزود: طبق نقل قولی موثق و مستند از امیرالمومنین، شهدای دفاع مقدس، هنگام شهادت حتما حیدر کرار را دیده اند، چرا که شهدای ما شهدای راه اسلام ناب و ولایت فقیه بودند و این دیدار آخرین به یقین مهم ترین دلیل تبسم شهدای ما در لحظات شهادت است و از همین زوایا بود که امام ما گفت: شهید نظر می کند به وجه الله. این کارشناس برجسته حوزه تاریخ صدر اسلام در بخش دیگری از سخنان خود به مقام والای شهدا نزد خداوند اشاره کرد و گفت: در روز قیامت، تنها یک گروه بدون هیچ صفی وارد بهشت می شوند و این گروه شهدا هستند. حضور شهدا در بهشت آنقدر سریع و حسرت برانگیز است که طبق روایات، کسی در قیامت نیست الا آنکه به جایگاه شهدا حسادت کند و حسرت بخورد. وی با اشاره به اسامی متعدد قیامت، «یوم الحسرت» را حسرت عالم و آدم از مقام شهید دانست و تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) از آنجا که اول شهیده و البته اول شهید راه ولایت مولا علی هستند، چنان مقامی در بهشت دارند که موجب حسرت دیگر شهدا می شوند. بیراه نیست اگر از مقام صدیقه کبری به عنوان «قسیم نار و جنه» یاد کنیم. رجبی با ذکر حدیثی از حضرت امام سجاد(ع) بیان داشت: حسرت فقط حسرت اهل دوزخ به اهل بهشت نیست؛ همچنانکه سایر بهشتیان، به مقام شهدا غبطه می خورند، خود شهدا نیز به مقام عباس بن علی حسرت می خورند.

یادگار اندیشمند بزرگ، مورخ بی نظیر و محقق عالی قدر؛ علی دوانی، در فراز دیگری از سخنان خود به حسرت بعضی شهدا نسبت به مقام شهدای دیگر اشاره و تصریح کرد: هیچ نامی همچون «یوم الحسرت» برازنده معانی مستتر در روز قیامت نیست و از آنجا که شهدا نیز رتبه بندی دارند، مقایسه میان شهدا برای اهل فن، موضوعیت تاریخی دارد. محمدحسین رجبی دوانی، جایگاه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان ۸ سال جنگ تحمیلی را خارج از درک ناتوان و فهم نالان روزگار توصیف کرد و افزود: در فصلی از جنگ مهم و استراتژیک احد، تعدادی از رزمندگان، دستور رسول خدا را به غنیمت فروختند؛ کار آنقدر سخت شد که اگر حیدر کرار نبود، حضرت محمد(ص) یا همان جا به شهادت می رسیدند یا متاثر از اسارت، بی تردید جرعه نوش شهادت می شدند. از بین خواص بی بصیرت احد، شماری همان جا فرار کردند، شماری متنبه شدند و در همان احد به شهادت رسیدند، شماری در جنگ های بعدی شهید شدند، اما به یقین مقام شهدای ما حتی از مقام شهدای احد، صرف نظر از شهدایی مثل حمزه، بسیار بالاتر است. رجبی دوانی بیان داشت: اغلب شهدای ما، نه معصوم را دیده بودند، نه حتی ولی فقیه به عنوان جانشین معصوم را از نزدیک زیارت کرده بودند، اما امر ولایت را به هیچ غنیمتی، حتی به زن و زندگی و فرزند و پدر و مادر و کار و تحصیل نفروختند. من با ضرس قاطع و با استدلال عرض می کنم که به عنوان مثال، مقام شهدای عملیات فتح خرمشهر، از اغلب شهدایی که در ۳ جنگ مهم حضرت امیر در رکاب امیرالمومنین شهید شدند، بالاتر و برتر است. وی گفت: متاسفانه آنطور که از تاریخ به دست می آید، بسیاری از شهدای جنگ های مارقین و قاسطین و ناکثین، یا شهید راه خلیفه کوفه بودند، یا شهید راه خلیفه چهارم، و هر چند حتما «شهید» محسوب می شوند، لیکن شهید خالص راه ولایت نبودند. بعضی از این شهدا اگر چه در آخر، عاقبت به خیر شدند، اما تا سال ها خون به دل معصوم کرده بودند؛ فلذا ای بسا شهید صدر اسلام که به مقام شهدای ما حسرت بخورد. شهدای ما نه تنها در هیچ مقطعی از عمرشان، خون به دل امام خمینی نکرده بودند، بلکه جانشین معصوم، دست و بازوی ایشان را می بوسید.

دکتر رجبی دوانی در بخش دیگری از سخنان خود، به نبرد کربلا اشاره کرد و گفت: در مقام بالای جناب حر، قطعا شکی نیست، اما همین جناب تا ساعاتی قبل از شهادت در رکاب امام حسین، کاری کردند که سیدالشهدا در مذمت ایشان، آن جمله معروف را بیان فرمودند. ما در کربلا شهیدی داریم که وقت توبه، هنگامی که می خواهد همسر خود را طلاق دهد، به آئین اهل سنت از زنش جدا می شود. آنچه من از تاریخ می فهمم، اینگونه به نظر می رسد که استبعادی نداشته باشد مقام شهدای ما حتی از تعداد کثیری از شهدای کربلا بالاتر باشد. فهم من از تاریخ، این را می گوید که شهدای ما به امام حسین، بیش از تعدادی از شهدای دشت کربلا نزدیک بودند، اگر چه قرن ها دور از زمان واقعه کربلا می زیستند. شهدایی که شعارشان، هزار و اندی سال بعد از کربلا این بود: «یا زیارت یا شهادت».

رجبی دوانی به بیان برخی خاطرات حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما در جنگ، کم عالم نداشتیم که فرزندش به شهادت رسید. بعضا تعدادی از این علما در سال های ماضی به رحمت خدا رفته اند. من اصلا تعجب نمی کنم وقتی فلان دانشمند در عالم خواب به فلانی می گوید؛ من هر جا اینجا گیر می کنم، به شفاعت فرزند شهیدم گذر می کنم.

این مورخ گرانقدر در پایان سخنان خود، به جایگاه ممتاز شهید نزد خدا اشاره کرد و بیان داشت: در روایات آمده اگر شهیدی بر فرض مثال حق الناسی به گردن داشته باشد، ادای این دین را خدا خود قبول می کند. اینقدر که خدا شهید راه خود را دوست دارد، احدی را دوست ندارد. رجبی دوانی گفت: آنچه من از عدل خدا می فهمم، از این عدالت به دور است اگر که تعداد زیادی از شهدای ما زمان ظهور، برای یاری رساندن به آخرین معصوم، رجعت نکنند. این نکته در شماری از احادیث و روایت نیز مستتر است.

این گزارش می افزاید؛ بعد از سخنان دکتر رجبی دوانی، تعدادی از دوستان و همرزمان شهید اکبر قدیانی به بیان خاطرات خود از آن شهید پرداختند.

گفتنی است وبلاگ قطعه ۲۶ به زودی با دکتر رجبی دوانی در باب مقام شهید نزد خداوند، و تبیین دقیق تر سخنان ایشان در مراسم سی امین سالگرد شهید اکبر قدیانی گفت و گوی مفصلی خواهد داشت.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. حنظله می‌گوید:

    “دنیا با همه زرق و برق و اعتباراتش، به مراتب کوچکتر از آن است که بخواهد پاداش و ترفیع مجاهدان فی سبیل الله گردد.”
    «امام خمینی(ره)»

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “«یوم الحسرت»؛ حسرت عالم و آدم از مقام شهید!”

    واقعا غیر قابل توصیف است جایگاه و مقام شهید، خصوصا شهدای دفاع مقدس.
    شهدایی که اغلب جوان و نوجوان بودند ولی عاشقانه و محکم راهشان را انتخاب کردند!

    دلخوش و امیدواریم به شفاعت شهدا…

  4. حنظله می‌گوید:

    “آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند
    آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند”

  5. میلاد پسندیده می‌گوید:

    چه بازی ای کرد سپاهان و چقدر زیبا که پنالتی را گل نکرد و بعدش پنالتی را گل نخورد… ایرانی بازی کرد!

  6. میلاد پسندیده می‌گوید:

    وای چه صحبت های تمیزی… خیلی وقت بود دوست داشتم یکی پیدا شود و با تخصص و کارشناسانه بگوید آیا اینهایی که من فکر می کنم درست است یا نه؟!… چقدر خوب که چنین آدمی، چنین سخنان روشنگرانه ای را بیان کرد… دمش گرم و دستش درست… بی صبرانه و مشتاقانه منتظر گزارش مفصل هستم!

  7. جماران می‌گوید:

    یا رب! نظـــــرى ز پاکبازانم ده… لطفى کن و ره به‏ دلنوازانم ده
    از مدرسه و خانقهم، باز رهان… مجنون کن و خاطرِ پریشانم ده

    “امام روح الله”

  8. میلاد پسندیده می‌گوید:

    آقا امروز یک کلیپ ساختم از روستای پدری ام… قطعه ای ها! تشریف بیاورید تا میزبانی کنیم:
    http://miladps3.persiangig.com/video/ordibehesht.mp4

  9. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آن را با سنجش های بشری و انگیزه های مادی ارزیابی کرد.”

    “همه انسانها می میرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری کردند، وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد.”

    “مهمترین امتیاز شهدای ما نسبت به کسانی که در سایر کشورها در راه آرمانهای خود فداکاری می کنند انتخاب آگاهانه و به دور از احساس است.”

    {بخش هایی از بیانات امام خامنه ای}

  10. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد؛

    ممنون! کلیپ خوبی بود.
    لذت بردیم از آن همه زیبایی و طراوت!

  11. قاصدک منتظر می‌گوید:

    پیامبر اکرم(ص):
    وقتی آخرالزمان فرا می رسد مرگ، نیکان امت مرا گلچین می کند چنانکه شما خرماهای خوب را از طبق انتخاب می کنید.

    امیرالمومنین علی(ع):
    خدا شهدا را در قیامت به بابها و جلال و عظمت و نورانیتی وارد می کند که اگر انبیا از مقابل آنان بگذرند و سواره باشند به احترام شهدا پیاده می شوند.

    امام صادق(ع) :
    کسی که در راه خدا به شهادت نائل شود، هیچ یک از گناهان و بدی هایش به او ارائه نخواهد شد یعنی از همه آنها چشم پوشی خواهد شد.

  12. به جای امیر می‌گوید:

    مدرسه (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون طی چند روز اخیر دست به حملات شدیدتری علیه سران فتنه زده اند.
    گفتم: بعد از شکست فتنه ۸۸ هر روز بیشتر از پیش به پر و پای هم می پیچند! حالا چی گفته اند؟!
    گفت: به موسوی و کروبی و خاتمی فحش می دهند و می گویند دروغگویی ها و شارلاتان بازی های شما باعث بدبختی و فلاکت ما شده است.
    گفتم: خب! حیوونکی ها راست می گویند ولی چرا نمی گویند که نسخه دیکته شده آمریکا و اسرائیل و انگلیس هم باعث بدبختی سران فتنه شده است؟
    گفت: چه عرض کنم؟! سران فتنه هم آنها را باعث افتضاح و آبروریزی خود می دانند.
    گفتم: زنگ در خانه ای به صدا درآمد، پدر از آیفون نگاه کرد و به پسرش گفت؛ بدو، بدو برو قایم شو، ناظم مدرسه است! حتما یک غلطی کرده ای که آمده سراغت. و پسر به پدرش گفت؛ بابا! تو برو قایم شو! چون امروز به آقا ناظم گفته بودم بابام مرده! مدرسه نمیام!

  13. رضا می‌گوید:

    با سلام
    لطفا حتما مطلب زیر رو بخونید
    http://takdid.com/14-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85/imam-naghi/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%86%D9%82%DB%8C/

    انتظار همکاری از شما را داریم.
    اگر لینک باز نمیشه به سایت تکدید برید اولین مطلب هستش
    takdid.com
    یا علی

  14. برف و آفتاب می‌گوید:

    هر بند از متن رو که می‌خونیم، یه چند لحظه با ستون یمین می‌گذرونیم! حس خیلی قشنگی دارند؛ هم عکس‌ها و هم متن.

  15. برف و آفتاب می‌گوید:

    شکل آواتار خیلی رو تصور آدم از طرف مقابل تاثیر داره. مثلا الان تصور من از “حنظله” خیلی با قبل فرق داره! با این حساب، لابد تصور شماها هم از من، شکل آواتارمه!

  16. یگانه سادات می‌گوید:

    سلام

    میتونم یه انتقاد بکنم؟

    تو تنظیم خبر انقدر هندوانه زیر بغل هیچ کسی نمیگذارن ( عالیقدر – یادگار اندیشمند بزرگ، مورخ بی نظیر -)

    یه کمی فضای خبر رو از حالت رسمی گرفته. البته ببخشیدا اینارو گفتم، چون خودم شغلم اینه؛ میدونم اینارو برای شخصی تو خبر نمیارن.

    ما حتی در مورد حضرت آقا فقط میتونیم بگیم ( ایشان – اظهار کردن – بیان داشتن و…)

    اما باز به ندرت پیش میاد اون اصطلاحاتی که شما ذکر کردین، گفته بشه، چون خبر از رسمی بودنش بیرون میاد.

    مثلا اینجا که نوشتین (این کارشناس برجسته حوزه تاریخ صدر اسلام) بهتر بود اون برجسته رو برمیداشتین.

    مثلا می نوشتین این کارشناس حوزه تاریخ صدر اسلام و (ادامه جمله)

    اما باز شما استاد هستید و خودتون خوب تشخیص میدین.

    ببخشید!

  17. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا حی و یا قیوم**

  18. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سخنان ارزشمند و قابل تاملی بود.
    ممنون از خبرنگار قطعه ۲۶!!

  19. حنظله می‌گوید:

    یگانه سادات؛

    به گمانم عبارت “یادگار اندیشمند بزرگ، مورخ بی نظیر و محقق عالی قدر” اشاره به علامه دوانی پدر دکتر رجبی دوانی دارد.

    باز گمان می کنم عبارت “این کارشناس برجسته حوزه تاریخ صدر اسلام” و “این مورخ گرانقدر” آنقدر تعریف به حساب نمی آیند که شما از این دو عبارت به “هندوانه زیر بغل گذاشتن” یاد کردید و اینچنین برآشفتید.

    البته قسمتی از گفته هایتان(ضمایر جمع) در خصوص رسانه های رسمی صدق می کند، نه این وبلاگ، و نه این خبر غیر رسمی.

  20. یگانه سادات می‌گوید:

    دوست بزرگوار!
    من اصلا برآشفته نشدم.

    فقط و فقط گفتم، تو تنظیم خبر اینارو به کار نمیبرن.
    (مورخ بی نظیر و عالیقدر و ……. )توی خبر که نمیارن. ما فقط در مورد مقام معظم رهبری و بعضی از مراجع حق داریم از بعضی اصطلاحات استفاده کنیم.
    مثلا: ولی امر مسلمین جهان – مرجع عالی قدر و………
    آقای دوانی هم خودشون هم پدرشون قابل احترام هستن اما این اصطلاحات به کار برده نمیشه.
    شما کدوم خبر رو خوندی که در مورد رییس جمهور که شخص دوم مملکت هست، بگن (ایشان فرمود؟)
    در ضمن این دیدگاه من نیست. این اصول خبر نویسیه.
    اما خب یه جاهایی خبرنگار برای جذابیت یه چیزایی اضافه میکنه به شرطی که تو اصل خبر تداخلی ایجاد نشه.
    هرچند خبرنگار قطعه ۲۶ خودشون حتما استاد هستن و این حتما نظر شخصیه خودشونه.

  21. سیداحمد می‌گوید:

    جناب یگانه سادات!

    اگر حتی المقدور به مباحث غیر لزوم، دامن نزنید و بی خود یک موضوع را کش ندهید، ممنون می شوم. این روزها همین طوری داریم بحث بالا می آوریم!!

    در ضمن، اگر لطف کنید و به داداش حسین اصول خبرنویسی را یاد ندهید، از شما بیشتر هم ممنون می شوم. کلا بدون بحث گفتم ها!! شرمنده، اما این مباحث اصلا در حد و اندازه شما نیست…

  22. بانو می‌گوید:

    وقتی شهدای صدر اسلام به شهدای ما حسرت می خورند ما نخوریم؟؟؟

  23. استادی که مثل بنده؛ هنوز از اسلام چیز زیادی نمی دونه، سر قضیه چادرمشکی من و چندتا از دوستام که رسید، دوباره سراغ علمش رفت و گفت چرا چادر مشکی؟! که ضرر داره و این چرت و پرتا …!
    این وسط نگاه بد ما شاید باعث شد، این جمله قشنگ رو بگه: که لذت عبادت به اطاعته نه چون و چرا… و شهداء اینگونه کردند…
    حالا ما دنبال اینیم که همه چی برامون ثابت بشه از نظر علم غرب و بعد اطاعت دین کنیم…

  24. سلام علیکم آقا سید احمد؛

    یک نظر البته اگه ما رو هم جاهل ندونید… من یگانه ساداتو نمی شناسم و کاری هم به نظر ایشون ندارم، ولی خیلی کارتون !….! بود که به یکی که محترمانه با اون همه ببخشید نظرشو گفته، حالا هرکی باشه و هر نظری که داشته باشه، اینقدر صریح می فرمایید: اصلا در حد و اندازه شما نیست…
    میدونم شما حتما حتما عالم تری ولی مواظب باشید، خواهشا…

  25. شیدا می‌گوید:

    ……………………

  26. آرزومند کربلا می‌گوید:

    دوستان عزیز، فردا خدا بخواهد عازم نمایشگاهیم. پیشاپیش جای همگی سبز. البته اینو به بچه هایی که مثل خودم شهرستانین گفتم. کتابای حسین آقا هم تو لیستمون موجود می باشد.
    پس تا چند روز فعلا، بای…

  27. یا زهراء مرضیه می‌گوید:

    چقدر زیبا و ظریف استدلال کرده اند استاد دوانی. واقعا لذت بخش بود.

  28. سیداحمد می‌گوید:

    لعنت بر این قوم!
    باز هم سخن از اهانت به قرآن است…

    http://www.ghadiany.ir/?p=2039

  29. سیده زهرا حسینی می‌گوید:

    عرض سلام؛
    جناب سید احمد، برادر مومن.
    این لحن کلام هم از شما بعیده و هم برازنده شما نیست.
    با استفاده از اینجور جملات فقط مخاطب رو دلسرد می کنید.
    و من الله التوفیق.

  30. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    تا دقایقی دیگر وبلاگ قطعه ۲۶ با یادداشت میهمان به قلم رضا شکیبایی درباره کتاب «آر. کیو ۸۸» به روز می شود…

  31. چای پولکی می‌گوید:

    سلام.

    اللهم عجّل لولیّک الفرج

  32. چشم انتظار می‌گوید:

    از آن پدر، این پسر، بعید نیست.
    در موضوع تاریخ اسلام و انقلاب، و حتی موضوعات اجتماعی، دو نفر رو خیلی می خوام! یکی دکتر (حشمت الله قنبری همدانی) با اون بیان زیبا، جذاب و مسحور کنندش. دیگری دکتر (رجبی دوانی) با آن استدلال ها، متانت، ادبیات منحصر به فرد و چشمان نافذش.
    البته یکی دیگه هم هست که چون احتمالا” نقطه چین می شم نمی تونم بگم. شرمنده!

  33. یاسر می‌گوید:

    بسم الحق
    سلام داداش جانم! خوبی؟ مرا یادت می آید که!
    آخ که چقدر دلم برات تنگ شده بود، لک زده بود به خدا.
    الان که دارم می نویسم بغض کرده ام بس که دلتنگ شما و بچه های دیگر شده بودم.
    امیدوارم حالت و حالشان خوب باشد و البته به قول حاجی یکتا خوب نباشد…
    سیداحمد آقا سلام! این روز ها را نمی شماری تا به عاشورا؟
    دلم لک زده برای روز شمردن هات.
    پیروز و پایدار باشید.

  34. چشم انتظار می‌گوید:

    آقا میلاد؛
    کلیپت خیلی قشنگ بود. لذت بردم.
    ولی در خصوص آهنگت، هر چند که خیلی آرامش بخش بود و مرتبت با طبیعت، ولی فکر کنم آخراش زیاد همخوانی نداشت. چون تصاویر از یک هارمونی یکدست و یک نواخت (طبیعت) برخوردار بود، ولی انتهای آهنگ که فکر کنم برگرفته از یک فیلم یا چیز دیگه ای باشه، نشان از یک تغییر فضا و موفقیت در یک موضوع خاص داشت.
    خودمم نفهمیدم چی گفتم! اینم در نوع خودش هنره، که نه خودت بفهمی چی گفتی، نه دیگران!

  35. یگانه سادات می‌گوید:

    خدایا، بارها همان جایی دستم را گرفتی که میتوانستی مچم را بگیری.
    ……………………………………………………………….

    آقا اجازه! مبحث امروز ما خداست
    توضیح می‌دهید که جای خدا کجاست؟

    قرآن نوشته او همه جا هست و مادرم
    اصرار می‌کند که کمی قبله سمت راست

    من جمعه می‌روم لب دریا، کنار آب
    آنجا نماز جمعه، زلال است، بی‌ریاست

    کاج همیشه سبز، که بیرون مدرسه
    استاد درس دینی و قرآن بچه‌هاست

    آقا شما حقیرترید از سوال من
    این درس، نان خشک سر سفره شماست

    من ساکتم، دبیر به من صفر می‌دهد
    شاگرد تنبلی، که حواسش پی ِ خداست

  36. به جای امیر می‌گوید:

    آبیاری ! (گفت و شنود)

    گفت: اختلاف نظر درباره شرکت در انتخابات دور دوم به یک موضوع داغ میان گروههای اپوزیسیون تبدیل شده است.
    گفتم: که چی؟!
    گفت: یک عده می گویند باید شرکت کنیم تا از درون نظام با آن مبارزه کنیم و یک عده دیگر می گویند اگر شرکت کنیم ادعای تقلب را بر باد داده ایم!
    گفتم: حالا مگر پشه خودش چی هست که فشار خونش باشه؟! آنها که همه در خارج کشور کنگر خورده و لنگر انداخته اند و اجازه شرکت ندارند!
    گفت: حیوونکی ها بعد از شکست فتنه بدجوری بیکار شده اند و دنبال سوژه برای اختلاف بین خود و دعوا و فحش کاری با یکدیگر می گردند و اسمش را می گذارند پروژه فلان! و طرح بهمان! و…
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو به رفیقش گفت بیا بچه ات را جمع و جور کن. بدجوری پس داده و فرش رو نجس کرده! رفیقش گفت؛ این چه جور حرف زدنه! بگو داره برای گل های قالی پروژه آبیاری قطره ای اجرا می کنه

  37. آشنای قطعه 26 می‌گوید:

    من نمی دانم چرا عده ای از دوستان از پاسخ آقای مبصر به کامنت یگانه سادات ناراحت شدند. بی آنکه بخواهم منکر کامنت های خوب و بعضا ویژه یگانه سادات شوم، معتقدم که ایشان گاهی نادرست و غیر حرفه ای نقد می کنند که متاسفانه این نقد، فقط محدود به وبلاگ قطعه ۲۶ نیست و در سایر وبلاگ ها مسبوق به سابقه است. اگر حق نقد را برای خودمان محفوظ می دانیم، لطفا حق پاسخ محترمانه یا احیانا تند طرف مقابل را نیز برایش محفوظ نگه داریم. یگانه سادات باید دقت کند که اولا، این پست، یک خبر رسمی مثل اخبار شبکه یک سیما نیست و ثانیا، اصول خبرنویسی وحی منزل نیست. اتفاقا حسن بزرگ آقای قدیانی به این است که گاهی مرزشکنی می کند. چرا نباید و نمی توان در وصف دکتر رجبی دوانی در تنظیم خبر، عبارات به کار رفته در این پست را به کار برد؟! امید است یگانه سادات محترم، نقد من به نقدشان را از روی مهر تلقی کنند. انتقاد دیگر من به یگانه سادات این است که چرا انتقاد خود را همواره کش می دهد و مبنای قضاوت بعدی قرار می دهد؟! یادمان هست ایشان سر مسئله لیست فلان گروه، خیلی نقد تندی به آقای قدیانی کردند که چرا کامنت من تایید نشد، اما مسئله اصلا ربطی به آن لیست نداشت و آقای قدیانی آن زمان اجازه نداد ستون کامنت ها محل تبلیغ گسترده احزاب شود. در هر حال، از یگانه سادات عذر می خواهم و امیدوارم این کامنت مرا از روی منطق بخوانند.

  38. babak می‌گوید:

    احسنت به جناب رجبی دوانی بابت این تبیین دقیق… در انگشتر تاریخ، عقیق، شهید است…

  39. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **لا اله الا الله الملک الحق المبین**

  40. حامد می‌گوید:

    سلام
    حاجی داداش این دو تا کتاب شما (ماشاءالله حزب الله و آرکیو) توی بقییه ی شهرها هم پیدا میشه یا نه؟ نکنه بازم ما تو خماری بمونیم!
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
    حسین قدیانی: تا آنجا که می دانم مرکز اسناد هر از گاه در شهرهای مختلف نمایشگاهی از کتب خود بر پا می کند.

  41. حامد می‌گوید:

    سلام
    داداش! ما که تو شهرمون تو خماری موندیم از کتاب اول شما. اصلا نتونستیم پیدا کنیم
    کتابهای شما مگه فقط تو تهران به فروش میره؟!!!
    بدبختی ما این هست و تا آخر هم خواهد بود. کتابهای بی ارزش در تمامی شهرها فراوان ولی کتابهایی همچون کتابهای اخیر شما اصلا اسمی ازش نیست که هنوز بخواییم پیداش کنیم. این یک فاجعه ای بیش نیست. اعصابم خراب شد. ای کاش یک امکانی رو به وجود می آوردید که هر کس میخواد از طریق پست به دستش برسه.
    من برای وزارت ارشاد و مرکز اسنادمون متاسفم!
    حاجی یه کاری بکن تو رو خدا
    حسین قدیانی: هم از طریق پست و هم از راه خرید اینترنتی می توانید تا حدی این نقیصه را جبران کنید. به خدا من هیچ مسئولیتی درباره اینکه شهرستان ها غریب افتاده اند، ندارم. در این یکی لااقل، خودم در ردیف شاکی ها هستم، نه متهم!

  42. ف. طباطبایی می‌گوید:

    آقای حامد!

    مرکز اسناد کتاب هاش رو به صورت پستی هم ارسال می کنه.
    ما برای بار اول کتاب نه ده رو پستی خریداری کردیم.

  43. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    لینک خرید اینترنتی:

    http://www.irdc.ir/fa/book/801/default.aspx

  44. حامد می‌گوید:

    ممنون حاجی داداش و ممنون از ف. طباطبایی
    از دست من ناراحت نباش. من منظورم شما نیستید. میدونم که شما خودتون از این وضعییت شاکی هستید.
    ولی خب چیکار میشه کرد؛ بووووووووووووووووووووووووووووووووقهایی نمیخواهند صدای شما به گوش خیلی ها برسه.
    موفق باشی.

  45. چشم انتظار می‌گوید:

    هیچ خریدی، به اندازه ی خرید از نمایشگاه کتاب تهران، اونم با امضای داداش حسین، لذت بخش نیست. اللهم ارزقنا.

  46. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    به همه مردم عزیزمان عرض مى‌کنم که اهمیت مرحله دوم انتخابات، کمتر از مرحله اول نیست، بلکه شاید به جهاتى بتوان گفت که اهمیت این مرحله، از مرحله اول بیشتر هم هست. توصیه بنده این است که اولا مردم به سوى صندوق هاى رأى بشتابند و هر چه زودتر رای شان را در اول وقت به صندوق بیندازند، یعنى «خیرالخیر عاجله». بهترین کارهاى خیر، کارى است که سریع و در وقت خود انجام گیرد.

    ثانیا کوشش کنند به همان تعداد که لازم است، راى بنویسند و نه کمتر، مثلا فرض بفرمایید در حوزه انتخابیه تهران، اسم بیست و هشت نفر بایست در برگه راى نوشته شود. سعى کنند اسم بیست و هشت نفر را بنویسند. بیست و هفت نفر و کمتر نباشد، یا فرض بفرمایید در بعضى از شهرها به پنج نفر و در بعضى شهرها به دو نفر باید راى داد. همان مقدارى که لازم است بنویسند و کمتر ننویسند.

    سومین توصیه، توصیه همیشگى ماست. یعنى این‌ که راى دهنده، اسم کسى را به خاطر بسپارد که وقتى خواست آن اسم را در برگه راى بنویسد، قصد قربت کند. واقعا قصد انتخاب کسى را داشته باشد که بشود او را براى خدا و دین به مجلس فرستاد. این مسئله اهمیت دارد. در این جا دیگر ملاحظات و رودربایستی ها را باید کنار بگذارند. باید ببینند که خداى متعال را چه کارى راضى مى‌کند. چون مجلس مهم است و مسئله مجلس، مسئله کوچکى نیست؛ سرنوشت ملت است.

    ( امام خامنه ای، فروردین ۷۵)

  47. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    ۲۰۹* امیرالمومنین على علیه السلام:

    اگر آسمان ها و زمین، راه را بر بنده اى ببندند و او تقواى الهى پیشه کند، خداوند حتما راه گشایشى براى او فراهم خواهد کرد و از جایى که گمان ندارد روزى اش خواهد داد.

    (نهج البلاغه، خطبه ۱۸۴)

  48. سیداحمد می‌گوید:

    رونمایی از کتاب «آر. کیو ۸۸»

    جمعه در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی!

  49. سیداحمد می‌گوید:

    … ‏اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ‏
    اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ النِّقَمَ
    ‏اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ
    ‏اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ
    اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلاَءَ
    اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ وَ کُلَّ خَطِیئَةٍ أَخْطَأْتُهَا….

  50. بچه مسلمون می‌گوید:

    سلام هم سنگر عزیز؛
    مهمات خیلی جالبی بود.
    در خدمتتان هستیم. سری بزنین!
    آدرس وبلاگ:
    http://toras.mihanblog.com/

  51. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم**

  52. پیروان ولایت! در خدمتیم…

  53. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    امشب قطعه ۲۶ حداقل با یک متن و حداکثر با دو متن به روز می شود…

  54. مهاجر می‌گوید:

    سلام؛ خسته نباشید.
    در این دنیای وانفسا و این حجمه سنگین تبلیغاتی، خدا قوت رزمنده.

    ما رو هم دعا کنید.

  55. اسکالپل می‌گوید:

    آبروداری برای این شهدا حقا سخت است. حسین قدیانی برای پدرش آبرو نگه داشته و دست و بازو و ایضا قلم حسین هم بوسیدنی است.
    حسین قدیانی: «مرتضی جان! اجرت با خدا» قشنگ بود. ممنون! در این وانفسای سیاسی بازی، نوشتن از شهدا، پناه بردن به غار خاطرات نیست، بلکه موضوعیت ذاتی دارد. همان به که آدم انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی همچون «مرتضی یاغچیان» باشند. از شهدا به ویژه شهدای دیار آذربایجان بیشتر بنویسید.

  56. ثمین می‌گوید:

    گفتیم که بعد از شهیدان چه کردید؟
    گفتند که یک کوچه به نامشان نکردیم مگر!

  57. پاییز می‌گوید:

    حضرت امام سجاد(ع) بیان داشت: حسرت فقط حسرت اهل دوزخ به اهل بهشت نیست؛ همچنانکه سایر بهشتیان، به مقام شهدا غبطه می خورند، خود شهدا نیز به مقام عباس بن علی حسرت می خورند.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ممنون از “سلاله ۹دی” بابت خطبه امیرالمومنین حضرت علی (ع)

  58. mercadeo internet می‌گوید:

    پنجمین سالگرد شهدای تاسوکی و یادواره دیگر شهدای تروریستی سیستان و بلوچستان ـ با عنوان “از تاسوکی تا تاسوعا” ـ به همت «مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان»، «خبرگزاری اهل‏بیت علیهم السلام ـ ابنا»، «پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی» و «مدرسه حضرت امیرالمؤمنین(ع) قم (تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی)» برگزار ‏شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.