پیش بینی اخبار روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۲

حسین قدیانی: نمی دانم چرا، اما اخبار ماه فروردین هر سال، به خصوص از بعد سیزده به در تا روز ۲۵ فروردین، به شکل طنزآمیزی شبیه هم است. به حدی که می شود، اخبار سال پیش یا حتی ۱۰ سال پیش را عینا برای اخبار سال نو بازخوانی کرد.  این حس را که سال هاست دارم، اما دیروز برای اطمینان بیشتر، رفتم و نیم نگاهی انداختم به آرشیو جراید موجودم و دیدم در مقطع زمانی فوق الذکر، اخبار امسال، عینا همان اخبار سال گذشته است و اخبار سال گذشته، دقیقا همان اخبار سال ۸۹ و اخبار فروردین ماه سال ۸۹ تحقیقا تکرار اخبار سال قبلش یعنی سال ۸۸! فلذا آنچه در این نوشته می خوانید، پیش بینی اخبار روز ۲۲ فروردین سال ۱۳۹۲ است. با ما باشید، همین می شود دیگر! لااقل یک سال جلوتر از روزگارید. به هر حال، «خبرگزاری چیزنا» کم غولی نیست برای خودش!

اعتراض به افزایش نرخ کرایه تاکسی/ سخنگوی هیئت دولت با انتقاد از مصوبه اخیر شورای شهر، هر گونه افزایش نرخ کرایه ها را غیر منطقی و نادرست خواند. وی که در پایان جلسه چهارشنبه به جمع خبرنگاران آمده بود، افزود: شهروندان می توانند هر گونه تخلفی را به شماره موبایل وزیر اقتصاد پیامک کنند! سخنگوی هیئت دولت ادامه داد: پیامک کردن تخلفات، از مشاجره و احیانا دست به یقه شدن با راننده تاکسی، بهتر و کم هزینه تر است! مثلا اگر شهروندی متوجه شد راننده تاکسی خط سیدخندان – بهارستان، از او ۵۰ تومان بیشتر گرفته، باید عینا جملات زیر را به موبایل وزیر اقتصاد پیامک کند؛ «با سلام و احترام خدمت وزیر محترم اقتصاد و تبریک دیرهنگام سال جدید و آرزوی بهروزی و پیروزی در این بهار فرخنده. یک راننده تاکسی از من ۵۰ تومان، نسبت به سال قبل بیشتر گرفت. بی معرفت، من که حلالش نمی کنم. باشد که شما هم از وی نگذرید. ایام به کام!»

یادداشت روز حسین شریعتمداری/ مدیر مسئول کیهان با انتشار یادداشتی تحت عنوان «مگر این خرمگس چقدر سمنو می خورد؟!» نسبت به گرانی لجام گسیخته برخی کالاها واکنش نشان داد. نامبرده که هر سال در چنین روزی، چنین مطلبی می نویسد، در بخشی از یادداشت خود آورده است: «هر چند در این باره گفتنی های دیگری هست، اما بر اساس شواهد و قرائن موجود که فقط مشتی از خروارهاست، و ان شاء الله کیهان در روزهای آتی به لایه های دیگری از این مصیبت -یواشکی بخوانید معصیت!- اشاره خواهد کرد، فریاد اقشار آسیب پذیر از موج گرانی ها بلند است… و بالاخره لازم است فصلی هم درباره برخی از ناهنجاری ها و قانون شکنی ها در میان شماری از مسئولان گشوده شود که به فرصتی دیگر می گذاریم». گفتنی است حسین شریعتمداری در این یادداشت به دلیل کمبود جا، به پیروی خرمگس معرکه در ماجرای گرانی های اخیر، از آخرین فرمول جین شارپ، اشاره ای نکرده است!

دور جدید مذاکرات هسته ای/ سعید جلیلی گفت: هشت هزار و نهصد و سی و پنج رادیکال پانزده ممیز دوازده به توان هشتصد به عبارتی می کند کوفت هزارمین دور مذاکرات هسته ای میان ایران و «۱ + ۵» فردا نه پس فردا در یکی از ۳ شهر جابلسا، قابلسا یا ممفیس، به میزبانی تفلیس، اگر نشد پرسپولیس، در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. کوفی عنان نیز که به تهران آمده بود، تصریح کرد: برکناری رئیس جمهور هیچ کشوری، محور مذاکرات ما با ایران نیست و اصلا هر چی ایران بگوید! کوفی عنان که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: روزگاری سران نظام سلطه، اتاق خواب پادشاهان ایران را تعیین می کردند، اما الان گزینه های روی میز اتاق بیضی، بستگی مستقیم به آخرین سخنان رهبر انقلاب اسلامی دارد! وی به وجود یک آینه دستی روی میز اوباما اشاره کرد و بیان داشت: اوباما به من گفت؛ روی میز اتاق بیضی، نه خبری از گزینه نظامی است و نه گزینه تحریم! فی الواقع تنها گزینه موجود روی میز کار من، «گزینه بوزینه» است!

فاز سوم هدفمندی یارانه ها/ سخنگوی گروه اقتصادی دولت با طبیعی خواندن اقدام بانک مرکزی در برداشتن پول از حساب سایر بانک ها چند ثانیه قبل از سال تحویل گفت: از رسانه ها می خواهیم لااقل در سال جدید، چیز لای چرخ دولت نگذارند! وی افزود: در فاز سوم هدفمندی یارانه ها، از هر حسابی که عشق مان بکشد، همین طور کشکی کتره ای می ریزیم توی حساب خلق الله! وی عواقب این کار را در بلندمدت به سود اقتصاد کشور خواند و از توضیح بیشتر درباره اهداف سند چشم انداز خودداری کرد!

رسانه ملی/ رئیس سازمان صدا و سیما در نشستی با بیان اینکه؛ بر اساس آخرین نظرسنجی ها ۹۹ درصد مردم از برنامه های نوروزی رسانه ملی در بهار ۹۲ کیفور شده اند، گفت: رسانه ملی برای تحقق فرهنگ سازی در شعار امسال، آماده هر گونه همکاری با سایر دستگاه هاست. در این نشست، یکی دیگر از مسئولان از افزایش چشمگیر نفر – سفر در نوروز ۹۲ نسبت به نوروز ۹۱ خبر داد و گفت: از ابتدای نوروز تا روز طبیعت، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در محور جاده چالوس حد فاصل تونل امیرکبیر تا اونجایی که ملت، برای خوردن آش رشته نگه می دارند، بودیم!! وی از سازمان هواشناسی به دلیل استقرار آب و هوای متعادل در روز سیزده به در تشکر کرد!

اعتراض فردوسی به احمدی نژاد/ رئیس قوه مجریه در جمع تعدادی از سیزده به درشناسان و متخصصین سبزه گره زنی، با اشاره به جایگاه بالای حکیم ابالقاسم فردوسی در سده های قبل از میلاد، در اظهار نظری عجیب، تصریح کرد: اگر فردوسی ۲ ماه بیشتر عمر می کرد، آتش جهنم بالکل خاموش می شد!! لازم به ذکر است بعد از سخنان رئیس جمهور، حکیم ابالقاسم ضمن آمدن به خواب دکتر حداد عادل، گفت: خوب است دکتر احمدی نژاد یک جوری از من تعریف کند که لااقل در شاهنامه بگنجم!! نه به آن «سلطان محمود» که می خواست چیز به تنم نباشد، نه به این «دکتر محمود» که در وصف ما غلو می کند!! کاتب شاهنامه ادامه داد: هر چند «بسی رنج بردم در این سال سی، عجم زنده کردم بدین پارسی»، اما به این نیازی ندارم که جریان انحرافی بخواهد برای من پارسی کولا باز کند، چرا که من پیرو مکتب اسلام و مرید تشیع علوی هستم و قبلا هم سروده بودم که «به گفتار پیغمبرت راه جوی، دل از تیرگی ها، بدین آب شوی؛ چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی، خداوند امر و خداوند نهی؛ که من شهر علمم، علی ام در ست، درست این سخن قول پیغمبر است؛ گواهی دهم کاین سخن ها ز اوست، تو گویی دو گوشم پرآواز اوست؛ علی را چنین گفت و دیگر همین، کزیشان قوی شد به هر گونه دین؛ نبی آفتاب و صحابان چو ماه، به هم بسته یکدگر، راست راه؛ منم بنده اهل بیت نبی، ستاینده خاک و پای وصی». فردوسی به دیدار خود با کورش اشاره، و خاطرنشان کرد: در این ملاقات، کورش به من گفت؛ اگر اینقدر که مکتب ایرانی، هوای ما را دارد، کمبوجیه هوای ما را داشت، سلسله هخامنشیان عمرا با مشکل کمبود بودجه در آخرین سالیان عمرش مواجه می شد!!

اما بعضی ها/ یکی از رجل سیاسی کشور، ضمن اشاره به بازتاب مصاحبه اش با ویژه نامه نوروزی چیزنامه مطالعات، با ساده فرض کردن ملت، گفت: قصد من از آن گفت و گو، فقط بیان خاطرات بود و اصلا به شرایط روز جامعه منظوری نداشتم!! ایشان در گفت و گوی جنجالی خود، ضمن دعوت از نکیر و منکر به حفظ وحدت، خواهان مذاکره فرشتگان با ابلیس رجیم شده بود!! پیش بینی می شود نامبرده روز سوم خرداد، بخش دیگری از ناگفته های خود درباره فتح خرمشهر را بگوید، روز ۱۴ خرداد، از آخرین خواب شان با حضور امام، رونمایی کند، شب ۱۵ خرداد، به بیان جدیدترین ناگفته های خود از نقش خاندان اشراف در پیروزی انقلاب اسلامی بپردازد و… همین طور برو تا آخرای شهریور و ناگفته های ایشان از کل جنگ!! خودت سررسید داری دیگه!! کیهان/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۱

۳ متن آخر صفحه «۰۶ : ۲۰» وبلاگ قطعه ۲۶

۱: اسم مسابقه «بارسا – میلان» فوتبال نیست!

۲: نافرمانی نفتی!

۳: کتاب «خبرگزاری چیزنا»

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. قاصدک منتظر می‌گوید:

    بسم الله

    خدائیش این بعضی ها خبرشون(؟!) خودش یه بولتن خبریه که شش ماهه ی اول هر سال رو پوشش می ده!

  2. بهنام می‌گوید:

    یازهرا

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “اعتراض به افزایش نرخ کرایه تاکسی”

    🙂
    دقیقا امروز جایی بودم که در این مورد بحث بود!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “نامبرده که هر سال در چنین روزی، چنین مطلبی می نویسد…”
    🙂

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “رئیس سازمان صدا و سیما در نشستی با بیان اینکه؛ بر اساس آخرین نظرسنجی ها ۹۹ درصد مردم از برنامه های نوروزی رسانه ملی در بهار ۹۲ کیفور شده اند، گفت: رسانه ملی برای تحقق فرهنگ سازی در شعار امسال، آماده هر گونه همکاری با سایر دستگاه هاست.”

    شما گفتی و منم باور کردم!
    مگر این که خودت از سازمانت و برنامه هات تعریف کنی!

  6. ابوالفضل می‌گوید:

    سوای لذتی که از یادداشت کوتاهتان بردم اما این “رسانه ملی” در این یادداشت هم شاهکار است!
    طبق آمار های رسمی صدا و سیما برنامه های نوروزی با ۹۸ درصد بیننده و ۴۰۰ درصد رضایت نسبت به سال گذشته، ۲۳۰ درصد پیشرفت داشته است!
    ……….
    حالا هم که رفته از nasr tv شکایت کرده.

    شاهکار است حقا!

  7. میلاد پسندیده می‌گوید:

    چقدر جالب که یک شوخی قدیمی، وقتی در جای خودش و بعد از یک مقدمه جدی قرار می گیرد، هنوز هم خنده دار است… فاش نشدن نام کوفی عنان و افاضات سلطان محمود (و) احمدی نژاد، قشنگ بود!

  8. میلاد پسندیده می‌گوید:

    یادتان هست پارسال همین موقع ها کتاب ده جلدی جهاد اقتصادی بیرون آمده بود… کسی خبر ندارد کتاب ۳۰ جلدی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از کجا می توان خرید؟!
    راستی پارسال قرار بود دو و نیم میلیون شغل ایجاد کنند اما تا هم اکنون، من تصویر وزیر کار را در سال ۹۱ ندیده ام!!

  9. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا طنز زیبایی بود و به خوبی پردازشش کردید!
    لذت بردم از خواندنش.

    افزایش نرخ تاکسی و دور جدید هدفمندی یارانه ها که به کنار؛ آقایان لطفا یادداشت روز کیهان را جدی بگیرند!
    اصلا جالب نیست این وضعیت!

  10. چشم انتظار می‌گوید:

    همه ی بندها زیبا و طنازانه بود. ولی قسمت حاج حسین شریعتمداری، خیلی قشنگ تر. حتی خط تیره ها رو هم آورده بودید!

  11. چای پولکی می‌گوید:

    کوفی عنان که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: روزگاری سران نظام سلطه، اتاق خواب پادشاهان ایران را تعیین می کردند، اما الان گزینه های روی میز اتاق بیضی، بستگی مستقیم به آخرین سخنان رهبر انقلاب اسلامی دارد!

    خسته نباشید.

  12. منتقد می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی،

    دکتر احمدی نژاد در تجلیل و تمجید حکیم ابوالقاسم فردوسی چه حرفی زدند که رهبر معظم انقلاب چندین برابر اون تجلیل و تمجید را از حکیم ابوالقاسم فردوسی به عمل نیاورده باشند. شما یک آدم تحصیلکرده هستی. شما که نباید خودت رو در سطح افرادی مثل منصور ارضی و سعید حدادیان پایین بیاری. نباید به خاطر دشمنی و عناد با دکتر احمدی نژاد مفاخر کشورمون رو زیر پامون له بکنیم. من الان چند تا نقل قول از رهبر معظم انقلاب در مورد فردوسی براتون میذارم، شما بخون بعد قضاوت کن. این جملات رو که دیگه دکتر احمدی نژاد و آقای مشایی که نگفتن. شما رهبر معظم انقلاب رو که دیگه قبول دارید. این عین جملاتشون هست:

    * تعارف که نکردیم به فردوسى، حکیم گفتیم

    بیانات در دیدار با اعضاى «گروه ادب و هنر» صداى جمهورى اسلامى ایران‏ – ۵/ ۱۲/۱۳۷۰

    خوشبختانه ادبیات سلف ما همه‏اش در جهت ارزش هاى الهى و اسلامى است؛ از جمله همین شاهنامه که شما به آن اشاره کردید. اول انقلاب عده‏اى از مردم بااخلاص بى‏اطلاع رفته بودند قبر فردوسى را در توس خراب کنند! وقتى من مطلع شدم، چیزى نوشتم و فورا به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالاى قبر فردوسى نصب کردند؛ نمى‏دانم الان هم هست یا نه. بچه‏هاى حادى که به آن‏جا مى‏رفتند، چشمشان که به شهادت بنده مى‏افتد، لطف مى‏کردند و مى‏پذیرفتند و دیگر کارى به کار فردوسى نداشتند! حقیقت قضیه این است که فردوسى یک حکیم است؛ تعارف که نکردیم به فردوسى، حکیم گفتیم. الان چند صد سال است که دارند به فردوسى، حکیم مى‏گویند. حکمت فردوسى چیست؟ حکمت الهى اسلامى…

    شما خیال نکنید که در حکمت فردوسى، یک ذره حکمت زردشتى وجود دارد. فردوسى آن وقتى که از اسفندیار تعریف مى‏کند، روى دیندارى او تکیه مى‏کند. مى‏دانید که اسفندیار یک فرد متعصب مذهبى مبلغ دین بوده که سعى کرده پاکدینى را در همه جاى ایران گسترش بدهد. تیپ اسفندیار، تیپ حزب‏اللهى‏هاى امروز خودمان است؛ آدم خیلى شجاع و نترس و دینى بوده است؛ حاضر بوده است براى حفظ اصولى که به آن معتقد بوده و رعایت مى‏کرده، خطر بکند و از هفت‏خان بگذرد و حتى با رستم دست و پنجه نرم کند. وقتى شما شاهنامه را مطالعه مى‏کنید، مى‏بینید که فردوسى روى این جنبه‏ دیندارى و طهارت اخلاقى اسفندیار تکیه مى‏کند. با این‏که فردوسى اصلا بنا ندارد از هیچ یک از آن پادشاهان بدگویى کند، اما شما ببینید گشتاسب در شاهنامه چه چهره‏اى دارد، اسفندیار چه چهره‏اى دارد؛ اینها پدر و پسر هستند. فردوسى بر اساس معیارهاى اسلامى، به فضیلت ها توجه دارد؛ در حالى که بر طبق معیارهاى سلطنتى و پادشاهى، در نزاع بین گشتاسب و اسفندیار، حق با شاه است. «به نیروى یزدان و فرمان شاه» یعنى چه؟ یعنى هرچه شاه گفت، همان درست است؛ یعنى حق با گشتاسب است؛ اما اگر شما به شاهنامه نگاه کنید، مى‏بینید که در نزاع بین اسفندیار و گشتاسب، حق با اسفندیار است؛ یعنى اسفندیار یک حکیم الهى است. فردوسى از اول با نام خدا شروع مى‏کند – «به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد» – تا آخر هم همین‏طور است؛ فردوسى را با این چشم نگاه کنید. فردوسى، خداى سخن است؛ او زبان مستحکم و استوارى دارد و واقعا پدر زبان فارسى امروز است؛ او دلباخته و مجذوب مفاهیم حکمت اسلامى بود؛ شاهنامه را با این دید نگاه کنید…البته بعضیها زردشتى‏مسلکند، بعضی ها هم زردشتى‏مسلک نیستند. آنهایى که زردشتى‏مسلکند، خوششان مى‏آمد که به زردشتیگرى تظاهر کنند و چیزى درباره‏ فردوسى بگویند؛ اما حقیقت قضیه که این نیست. این شاهنامه‏ فردوسى در مقابلمان است. شما خیال مى‏کنید که اگر در شاهنامه‏ فردوسى چیزى برخلاف مفاهیم اسلامى وجود داشت، این‏قدر در جوامع اسلامى جا مى‏افتاد؟ شما مى‏دانید که در این نسل هاى گذشته، مردم ما چه‏قدر دینى بوده‏اند. در کدام خانه و کدام ده و کدام محله، شاهنامه نبود یا خوانده نمى‏شد؟ همه جا مى‏خواندند و منافاتى هم با مفاهیم اسلامى نمى‏دیدند.

    * باید از فردوسى تجلیل شود
    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى انجمن اهل قلم‏ تاریخ: ۰۸/۱۱/۱۳۸۱

    بله؛ من موافقم که از «فردوسى» تجلیل شود، شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسى استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت، اسلامى است یا غیراسلامى. این بزرگداشتى هم که برگزار شد، اصلا به دستور و خواست من بود؛ منتها چون اواخر ریاست جمهورى‏ام بود، به آقاى مهندس «حجت» گفتم که دنبال نمایید و فردوسى را بزرگ کنید. فردوسى باید هم بزرگ شود. فردوسى در قله است. امیدواریم کم‏کارى – که دوستان اشاره کردند – گریبان ما را نگیرد تا حکمت فردوسى را بیان کنیم. ما هستیم که اسم او را «حکیم ابوالقاسم فردوسى» گذاشتیم؛ دشمنان دین که این اسم را نگذاشته‏اند. خوب؛ این حکیم چه کسى است و حکمت او چیست؟ آیا حکمت زردشتى است، حکمت بى‏دینى است، حکمت پادشاهى است یا حکمت اسلامى؟ این را مى‏شود در آورد. اگر کسى به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریان گاهى باریک و پنهان و گاهى وسیع، از روح توحید، توکل، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جارى است. این را مى‏شود استخراج کرد، دید و فهمید. مخصوصا بعضى از شخصیت هاى شاهنامه خیلى برجسته هستند که اینها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که «اسفندیار» مثل این بچه حزب‏اللهی هاى امروز خود ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‏اللهى غیور دین‏خواه مبارز وجود دارد. بله؛ این کارها را شما بکنید تا دیگران نکنند. شما که نکردید، دیگران مى‏کنند.

    * تمدن اسلامی بزرگانی مثل فردوسی به وجود آورد

    دیدار هیئت امنا، مسئولان، استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم استراتژیک – ۵/۱۰/۱۳۷۳

    آنچه مسلم است در ملت های دیگر تمدن شناخته شده ای که توانسته باشد در روند زندگی بشر تا امروز تأثیر اساسی گذاشته باشد، وجود ندارد و آنچه که هست مربوط به سه، چهار کشور آسیایی است و کشور ایران از لحاظ قدمت، ریشه دار بودن و اصالت تمدن از جمله آن کشورهاست ملت ایران، یک ملت ریشه دار و اصیل است و در تحول و تطور جهان به سمت علمی و صنعتی شدن، دارای نقش اساسی و مهمی است…بدون تردید، اسلام تمدنی را آفرید که بیش از چهار قرن، بخش اعظم دنیای زمان خود را پوشش داد و تمدن امروز، ثمره دانشی است که تمدن اسلام آن را به ملت ها و نسل های بعد آموخت. قرون وسطی، به مفهوم دوران سیاهی و تاریکی متعلق به اروپاست و در تاریکترین دوران قرون وسطای اروپا، بزرگترین دانشمندان، نویسندگان، شعرا و فیلسوفان جهان در ایران و از میان ملت مسلمان ما، تمدنی بزرگ را به وجود آوردند، که ابو علی سینا، فارابی، بیهقی، فردوسی، حافظ و خواجه نصیرالدین توسی در زمره آن ها هستند.

  13. میلاد پسندیده می‌گوید:

    یکی دیگه مثلاً اینکه:

    مدیرعامل ایران خردو! اعلام کرد امسال از مدل ۹۲ خودروی ملی رونمایی می کنیم که ششمین خودروی ملی ماست… وی در پاسخ به اظهار نظر خبرنگاری مبنی بر اینکه این خودرو همانی خودروی ایران سگدو است که پارسال رونمایی شد و فقط آرم آن از سگ به خر تغییر کرده، اعلام کرد خیر!… این خودرو کاملاً بومی ماست و حتی موتور آن ۲۰ درصد بهینه سازی شده… خبرنگار پرسید: «نسبت به چی بهینه شده؟» و مدیر عامل پس از مدت مدیدی من و من، با صدایی خفیف و در حالی که شر شر عرق می خورد… یعنی می ریخت، جواب داد: «نسبت به همون سگه دیگه».

  14. سیداحمد می‌گوید:

    واقعا طنز شیکی بود.

    در یک روز، چند مطلب عالی با موضوعات متفاوت می نویسید که انصافا تحسین برانگیز است!

    سالاری…

  15. برف و آفتاب می‌گوید:

    آینه دستی؛ گزینه بوزینه D:

    بیشتر از همه فکر کنم آقای شریعتمداری خوشش بیاد از طنزهاتون در مورد خودش!

  16. برف و آفتاب می‌گوید:

    جناب منتقد؛

    “تمدن اسلامی بزرگانی مثل فردوسی به وجود آورد”

    “اگر فردوسی نبود، امروز خبری از حقیقت انسانیت و توحید و عدالت در جهان هم نبود”

    به نظرتون این دوتا جمله، یه کوچولو برعکس هم نیستند؟!!

  17. ناشناس می‌گوید:

    درود بر رییس جمهور.

  18. azadie.ir می‌گوید:

    استفاده کردیم زیبا بود

  19. reza می‌گوید:

    سلام حاج حسین… به روزم!

  20. مجنون می‌گوید:

    خیلی جالب بود.
    مخصوصا صدا و سیماش!

  21. محصل می‌گوید:

    خودمونیم برادر! چند روزیه که گیر دادی به کیهان و کیهان نویسان.
    شما که چیزی پنهان از بچه های قطعه نداری… الله وکیلی کار آب و نون دارتری دست و پا کردی؟!

  22. جامونده می‌گوید:

    این آقایی که یه حرفی زده و بعد گفته منظوری نداشتم و فقط خاطرات بوده کیه؟؟!!

  23. مکتوب می‌گوید:

    برخلاف چند نوشته قبلی از این یادداشت خوشم نیومد. البته جسارت نباشه ولی واقعا برام عجیب بود که چرا مثلا به تکرار شدن بعضی اتفاقات گیر دادید. خب با این حساب خیلی از صحبت های رهبر هم هر ساله تکرار میشه. خصوصا صحبت هاشون با مسئولین.
    اگر آقای شریعتمداری صد ساله دیگه هم به گرانی های بعد از عید اعتراض کنند باز هم جا داره.
    به نظرم این متن شما متن خوبی نبود و اگر ایراد دارید به تکرار بعضی از اتفاقات تلخ بهتر بود از راه دیگری وارد میشدید.
    البته باز هم معذرت بابت این درشت گویی ها. نظره دیگه، یهو خودش میاد!!

  24. حنظله می‌گوید:

    جالب بود؛ خداقوت.

  25. ناشناس می‌گوید:

    آقای احمدی نژاد جریان انحرافی نیست. تلاش ایشان برای محرومین، مردم و ایران ستودنی است. تعریف از ایرانی و دیانت ایرانی نه جرم است و نه انحراف. قدرشناسی شرط اول دین است.
    از این متن شما و توهین به ایشان اصلا خوشم نیامد.

  26. سیداحمد می‌گوید:

    احسنت به داداش حسین بسیجی ها به خاطر این طنز جالب… و تشکر از حاج حسین شریعتمداری!

    ۲۶ فروردین!

  27. به جای امیر می‌گوید:

    بیچاره (گفت و شنود)

    گفت: سایت ضد انقلابی «تهران ریویو» خطاب به گروه های اپوزیسیون نوشته است «باید قبول کنیم که هیچکدام از ما در حد و اندازه یک گروه اپوزیسیون نیستیم».
    گفتم: حرف حساب زده!
    گفت: نوشته است؛ نام چند تا گروه اینترنتی و دو سه نفره که اپوزیسیون نیست. در داخل کشور هم که جای پایی نداریم.
    گفتم: خب! دیگه چی؟!
    گفت: نوشته؛ هر وقت توانستیم هر کدام از ما یک گروه حداقل ۵۰ نفره باشیم شاید بتوانیم ادعای اپوزیسیون کنیم!
    گفتم: یارو به دوستش گفت؛ بیچارگی من به خاطر آن است که غیر از تو هیچکس دیگری را ندارم. دوستش پرسید اگر صدتا دیگه مثل من داشتی چیکار می کردی؟ و یارو نگاهی به سرتا پای او کرد و گفت؛ یک گاوداری باز می کردم!

  28. محصل می‌گوید:

    یک سوال آقای قدیانی:
    چرا مدتیه که ارتباطتون با بچه های قطعه کمرنگ شده؟ این روزها، خیلی به ندرت جواب کامنتها رو میدید؟

  29. عمار می‌گوید:

    “ایشان در گفت و گوی جنجالی خود، ضمن دعوت از نکیر و منکر به حفظ وحدت، خواهان مذاکره فرشتگان با ابلیس رجیم شده بود!! “

  30. م.طاهری می‌گوید:

    تا حالا توجه نکرده بودم. همین طوریه واقعاً. عجب!

  31. سیداحمد می‌گوید:

    جناب محصل؛

    آپ شدن هر روز قطعه ۲۶ و رسیدگی و نظارت بر همه کامنت ها، بیانگر ارتباط پررنگ آقای قدیانی با بچه های اینجاست!
    گاهی مشغله ها و فشار کار داداش حسین آنقدر زیاد می شود که واقعا فرصت ندارند جوابی به کامنت ها بدهند؛ خصوصا این ایام که درگیر کار کتاب هایشان هستند!

    البته تا اینجای کار هم هر وقت نیاز بود، خود ایشان جواب دوستان را دادند!

  32. یاور صاحب الزمان روحی فداه می‌گوید:

    سلام داش حسین!
    معرکه بود، کلی حال کردم.

  33. به جای امیر می‌گوید:

    خودکشی! (گفت و شنود)

    گفت: تازه چه خبر؟!
    گفتم: کشورهای ۱+۵ در مذاکرات دیروز اسلامبول با غنی سازی ۳ تا ۵/۵ درصدی اورانیوم در ایران موافقت کرده اند!
    گفت: این که حق قانونی ما بود و در حال انجام آن بوده و هستیم و نیازی به موافقت ۱+۵ نبود.
    گفتم: ولی به همین علت پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل برده و دست به تحریم ایران زده و چند قطعنامه علیه کشورمان صادر کرده اند.
    گفت: خب! حالا اگر متوجه شده اند که کار غلطی کرده بودند برای اثبات صداقت خود باید قطعنامه ها و تحریم ها را لغو کنند.
    گفتم: از لغو تحریم ها و قطعنامه ها حرفی نزده اند!
    گفت: یعنی از یکطرف با بحران روبرو هستند و به مذاکره نیاز دارند و از طرف دیگر حاضر به پرداخت هزینه آن نیستند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! یارو از بس که خسیس بود، وقتی هم که تصمیم گرفت به زندگی خود خاتمه بدهد، با برق خونه همسایه خودکشی کرد!

  34. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقای برادر، شما که با کامران نجف زاده، سلام و علیکی داری، و کامران هم
    با بچه های بیست و سی سلام و علیک داره، یکبار ازش بپرس که از بچه های
    ۲۰/۳۰ بپرسه، چرا خبرهای مربوط به رهبر عزیز در الویت دو و سه قرار داره؟
    مدتهاست که این اتفاق در ۲۰/۳۰ داره میفته و این برای من سوال شده؟
    خامنه ای اگر صحبت نکنه و فقط جلوی دوربین بشینه، ارزش خبریش بیشتر
    از خانوم اشتون و قیمت سکه و صحبتهای صدتا یه غازه بچه آهنگره.

  35. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    این سوال شما را از جناب عزت خان پرسیدیم!
    پاسخشان این بود که بخش خبری ۲۰:۳۰ با سایر بخش های خبری تفاوت دارد و خاص است! (خاص بودن بخوره تو سرتون!!!)

    این ها هنوز معنا و مفهوم جایگاه رهبری را درک نکردند.
    به عمق فاجعه صدا و سیما می خواهی پی ببری؟ مسیر انحرافی ببین!

    خدایا صبری عطا فرما…

  36. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    تنها چیزی که میتونم درباره مسیر انحرافی بگم:
    مضحک، مبتذل، مزخرف.
    امروز یه جائی خوندم:
    میدونی فرق بین شهرداری و صدا و سیما چیه؟
    شهرداری، آشغال جمع میکنه/ صدا و سیما، آشغال پخش میکنه!!

  37. جواد می‌گوید:

    اجرکم عند الله

  38. محصل می‌گوید:

    برادر سیداحمد لطف شما هم مستدام!
    اما خوب، متاسفانه آقای قدیانی، ما رو بد عادت کردند، خداییش، اون فونت درشت زیر کامنتها یه چیز دیگه ای.
    موافقی؟!

  39. احمد می‌گوید:

    سلام. میدونم مطالبی که اینجا میگم ربطی به این قسمت نداره ولی خوب اومدم اینجا نوشتم. ببخشید. داشتم فصل ۸ سریال ۲۴ رو نگاه میکردم که رسیدم به قسمت ۱۶ که یک سری از قضایا برام روشن شد و اومدم یه جایی این قضایا رو بنویسم گفتم کجا بهتر از اینجاست که هدف این فصلو بنویسم. تا وقایع فتنه ۸۸ براتون باز تر شه. بله اشتباه نکردید. فتنه ۸۸٫ این فصل در مورد رئیس جمهور یه کشوریه که از ظواهر امر کاملا مشخصه که رئیس جمهور ایرانه و میشه گفت تو ایران همه کارست و رفته که با آمریکا پیمان صلح ببنده. خوب میدونید که این سریال برای آسانتر عملی شدن سیاستهای آمریکا در آینده ساخته و پخش میشه. و این فصل اگه کمی دقت بشه بهش برای بعد فتنه ساخته شده بوده که اگه به خیال خامشون به پیروزی میرسید این اهداف رو داشتن. خوب هدف فتنه که برای همه مشخصه. که کنار زدن حضرت آقا بود و همه کاره شدن موسوی. خوب اینجا کاملا شخصیت اون رئیس جمهور به موسوی نزدیکه حتی رابطه بدش با همسرش هم به وضوح نشون داده شده. منتها ۲ زاری من زمانی افتاد که این رئیس جمهور ترور شد و همسرش رو بجاش انتخاب کردن به عنوان رئیس جمهور موقت و امضای قرارداد صلح. کافیه اگه این فصلو دیدین مطالبی رو که گفتم در نظر داشته باشین میبینین که حق با منه ولی اصلا ارزش دیدن نداره اگه ندیدین نگاه نکنین مخصوصا اگه زود تحت تاثیر اینجور فیلما قرار میگیرین.

  40. سلاله ۹ دی می‌گوید:

    “مدیر مسئول کیهان با انتشار یادداشتی تحت عنوان «مگر این خرمگس چقدر سمنو می خورد؟!» نسبت به گرانی لجام گسیخته برخی کالاها واکنش نشان داد. نامبرده که هر سال در چنین روزی، چنین مطلبی می نویسد……”

    یاد آن گفته تان افتادم که: “زیاد دوست دارم درباره حاج حسینین صفار و شریعتمدار طنز بنویسم؛ اما نمی دانم چرا، دلم نمی آید!”
    اتفاقا همیشه طنزهای اینگونه تان به دلیل شناختی که از شخصیت و قلم و مواضع این بزرگواران دارید، خیلی خنده دار و ملموس می شود. گمانم خودشان هم خیلی لذت می برند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.