ما و علی لاریجانی و قالیباف؟!

یکم: آنچه ما را در زمینه مواضع اصولی امروز رئیس مجلس، امیدوار می کند، چیست؟!

این روزها مواضع اصول گرایانه و بسیار خوب آقایان محترمی چون علی لاریجانی، باعث برخی اظهار نظرهای مختلف شده است. بعضی با اشاره به نمره این حضرات در فتنه ۸۸ و همچنین در پیش بودن انتخابات مجلس در ماه اسفند، معتقدند که این حرف های درست، مصرف انتخاباتی دارد و خیلی نباید دل به این مواضع ظاهرا قشنگ خوش کرد، اما بعضی دیگر حمل بر صحت کرده اند این مواضع را و به ویژه با نشان دادن تحرکات انحرافی و اختلاسی جریان چسبیده به دولت، بر این باورند که باید در چنین مقطعی، نگاه مدبرانه تری داشت؛ بر دایره اصحاب انقلاب اسلامی افزود، تنگ نظری نکرد و اگر کسی موضع درست اتخاذ کرد، حتی المقدور قبولش کرد. من اما هم به دسته اول حق می دهم و هم به دسته دوم! و اتفاقا بد نیست که هر ۲ نگاه باشد! آنکه این وسط می تواند تکلیف این ۲ نگاه را معین کند، خود حضرات صاحب موضع اند. البته امثال من آرزو داریم که همیشه رفتار و گفتار چهره های سیاسی و خواص جامعه، بر مدار «عمار» باشد و کار را به «این عمار» مولای مان نرساند. من آرزو می کنم و دوست دارم که بعد از انتخابات هم، آقایان بر همین مواضع امروز باقی بمانند. ما که برای جذب حداکثری و یارگیری انقلاب اسلامی بخیل نیستیم. هر چه شعاع این دایره گسترده تر باشد، بهتر است. ان شاء الله رئیس محترم مجلس بعد از انتخابات و در همه امتحانات، به دوستی دوم خردادی ها و عالیجناب سرخ پوش طعنه بزند!! بی گمان اگر فردایی شد و از پس انتخابات، ما شاهد امتحانات سخت و اساسی بودیم، آری! آن روز است که موضع درست گرفتن، نشان خواهد داد دسته اول فوق الذکر، نظرشان درباره آقای لاریجانی نادرست بوده. ما چون بخیل نیستیم، آرزو می کنیم همین اتفاق بیافتد. ما چهره های این نظام را برای همین نظام می خواهیم؛ برای همین ملت و همین ولایت فقیه، نه فلان حزب و بهمان گروه، نه حتی برای خودمان، و برای زنده باد، مرده بادهای موسمی. آنچه ما را امیدوارتر می کند این است که مثلا همین رئیس محترم مجلس، منهای مقطع فتنه، چه آن زمان که در صدا و سیما بودند و چه زمانی که در پرونده هسته ای مشغول بودند، مایه امید دوستان بودند و باعث بغض بدخواهان. آیا یادتان رفته دوم خردادی هایی که وقت فتنه ۸۸ از سکوت امثال علی لاریجانی استقبال می کردند، و ایشان را رودرروی حزب الله تصور می کردند، و اینچنین می خواستند ایشان را، چقدر به «سیمای لاریجانی» فحاشی می کردند؟! در هر حال، ما کاری به اختلافات و اشتراکات گروه های سیاسی نداریم. ما اصل انقلاب اسلامی را حتی از جریان اصیل اصول گرا بیشتر دوست داریم. ما البته این جریان اصیل را حتی از فلان دسته و بهمان جبهه زیرمجموعه این جریان، بیشتر دوست داریم. برای ما آنچه مهم است این است که خواص انقلاب اسلامی، خودشان را فقط هزینه انقلاب اسلامی کنند. اینکه حالا در فلان دعوا و بهمان منازعه، حق با کدام شان است، البته اهمیت دارد، اما نه خیلی! این نوشته بیشتر در مورد علی لاریجانی بود، لیکن در مورد آقای قالیباف هم باید همین باشد موضع دلسوزان. بند بعدی اما مختص شهردار محترم تهران است.

دوم: کشتی جریان اصول گرا اگر سوراخ شد، همه با هم غرق می شویم!

جریان انحرافی برای فرافکنی در مورد اختلاس اخیر، گیر داده به شهردار تهران و ماجرای سکه ها را پیش کشیده، و راست و دروغ را ظاهرا به هم بافته و چه و چه. شهردار محترم، اما در مقام دفاع از خود، و شهرداری، رسانه شهرداری، همشهری را و نیز اعضای شورای شهر را و خیلی های دیگر را به میدان کشاند، -یا خودجوش خودشان به میدان آمدند!- تا دفاع کنند از آقای قالیباف. قانون اما ملاک ماست که چه کسی حرف راست زده و چه کسی بهتان بسته. آنچه این وسط برایم مهم بود، این بود که آقای قالیباف وقتی دیدند که از نظر ایشان به شهرداری و خدمات انصافا متعددش در کلان شهر تهران، دارد ظلم می شود، تمام قد به میدان آمدند. حرف ما به آقای قالیباف، اما جز این نیست که ای عزیز! جمهوری اسلامی هم لااقل مثل شهرداری! اصل انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه و مصداق عزیز و حکیم آن، قطعا اندازه شهرداری تهران و شهردار تهران ارزش دارد!! از این انقلاب در برابر اتهامات و در آزمون ها و امتحانات، همین طوری دفاع کنید که از شهرداری دارید دفاع می کنید. در آن صورت، و اگر همه بزرگان و چهره ها و خواص، نسبت به انقلاب اسلامی، به همان اندازه حوزه مدیریتی شان، -همان اندازه، و نه بیشتر!- حساس و متعصب باشند، هیچ وقت مولای ما «این عمار» نخواهد گفت. این را هم از حق نباید گذشت که به اعتراف آنچه ما از مردم تهران می بینیم و می شنویم، نمره قالیباف، در مقام شهردار تهران، نمره خوبی بوده. این را هم ما بخیل نیستیم و ایشان را هم در کارشان دعا می کنیم و نمرات خوب هر مدیر اصول گرایی را دقیقا می نویسیم به حساب نمره کلیت جریان اصول گرا. مردم، آنچه که ما از در و همسایه و کوچه و بازار، می فهمیم، زیاد اعتقادی به این خط کشی های اهل سیاست ندارند و دولت و مجلس و شهرداری و شورای شهر را دست جریان اصول گرا می دانند. این جریان، یک کشتی است؛ سوراخ شود، همه با هم غرق می شویم. نکند عبرت نگیریم از سرنوشت اصلاح طلبان! نکند طرفداران احمدی نژاد، خیال کنند دشمن شان قالیباف و اخوان لاریجانی است و بالعکس! خوب است خواص، به مدد پیراهنی که در چرخه روزگار، بیشتر از اطرافیان افراطی شان پاره کرده اند، گاهی گوش دور و وری های شان را بگیرند و به خود، و هواداران شان تذکر دهند که عاقل، فقط جلوی بینی اش را نمی بیند؛ ۲ متر آن طرف تر را هم باید دید. یعنی کلیت جریان اصول گرایی را هم باید دید.

روزنامه جوان/ ۲۱ مهر ۱۳۹۰

آخرین متن همین ستون:

آقامجید! شما در ۸ سال جنگ، کی تورنتو را فتح کردید؟!

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. میلاد پسندیده می‌گوید:

    به به… ماشاء الله به بصیرتت

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “حرف ما به آقای قالیباف، اما جز این نیست که ای عزیز! جمهوری اسلامی هم لااقل مثل شهرداری! اصل انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه و مصداق عزیز و حکیم آن، قطعا اندازه شهرداری تهران و شهردار تهران ارزش دارد!! از این انقلاب در برابر اتهامات و در آزمون ها و امتحانات، همین طوری دفاع کنید که از شهرداری دارید دفاع می کنید. در آن صورت، و اگر همه بزرگان و چهره ها و خواص، نسبت به انقلاب اسلامی، به همان اندازه حوزه مدیریتی شان، -همان اندازه، و نه بیشتر!- حساس و متعصب باشند، هیچ وقت مولای ما «این عمار» نخواهد گفت.”

    ما در جذب یاران انقلاب بخیل نیستیم؛
    از خدایمان هم هست همه خوب باشند و حزب باد نباشند.
    تحلیل خواندنی ای بود، سپاس داداش.

  4. ف. طباطبائی می‌گوید:

    امیدواریم حرف های خوب و مواضع امروز جدا مصرف انتخاباتی نداشته باشه.
    ما برای مسئولینمون دعا میکنیم. امیدواریم اونها هم اصل نظام رو بر موقعیت و جایگاه خودشون مقدم بدونن.
    ممنون آقای قدیانی.

  5. میلاد پسندیده می‌گوید:

    گاهی اوقات از خودم می پرسم یعنی این اصول خیلی چیز سختی است؟… پس چرا ما می فهمیم و آقایان نه؟!

  6. چشم انتظار می‌گوید:

    در مورد جناب علی لاریجانی، به قول شما ما که بخیل نیستیم. ولی با این اتفاقات عجیب و غریب و رنگ به رنگ شدن آقایان، چشممان آب نمی خورد.
    و
    در مورد جناب محمد باقر قالیباف، توصیه تان، تداعی کننده ی این موضوع است که بعضی فوتبالیست ها، آنقدر که برای تیم باشگاهی شان مایه می گذارند برای تیم ملی شان نه.

  7. م.طاهری می‌گوید:

    الان سر جلسه امتحان هستند
    چند ماه دیگه نمره می گیرند
    خدا کند همه نمره های خوبی بگیرند
    اگرچه امتحانات که تمامی ندارد

  8. حامد توکلی می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشید
    هم حسین جان هم سید عزیز
    هم تمام همراهان قطعه
    میلاد جان هر کس اصول خودش را دارد حتی آن برادر سرخ پوش و خواهران اصلاح طلب
    که البته واضح است که اصول اصلاح پذیر هستند.

  9. سلاله 9 دی می‌گوید:

    یکشنبه صفحه اول کیهان دیدم نوشته اند “پرسش لاریجانی از دوم خردادی ها، چه شده با عالیجناب سرخپوش رفیق شده اید؟”
    خیال کردم “جوادشان” این حرف را زده. اصل خبر را که خواندم دیدم نه، این مواضع را ریاست محترم مجلس گرفته اند و کنایه زده اند به اصلاح طلبان.
    انشاءالله همیشه مسئولین نظام عزیزمان مواضع درست اتخاذ کنند. دعای شان می کنیم که خوب سربازی باشند برای سید و مولای مان.

    {آرزو داریم که همیشه رفتار و گفتار چهره های سیاسی و خواص جامعه، بر مدار «عمار» باشد و کار را به «این عمار» مولای مان نرساند.}

  10. چشم انتظار می‌گوید:

    انشاءالله به یمن قدوم پربرکت آقا به کرمانشاه احمد عزیزی عزیز هم شفا پیدا کنه

  11. شاهد می‌گوید:

    سلام
    می خواستم یه کامنت بزارم و از لاریجانی بگم گفتم ولش شاید یک درصد هم دروغ باشه و بعد این وسط گناه کار بشم بعد این دعا یادم اومد
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
    یاعلی

  12. شوکران می‌گوید:

    شما اتفاقا خیلی هم بخیل تشریف داری، از نظر شما همه ضد انقلابن مگه اینکه خلافش ثابت بشه! همینجور پیش بری، پس فردا حتما ادعا می کنی رجوی و پهلوی هم ضد انقلابن! بهتون نزنید به مردم، خوبیت نداره!

  13. به تو چه؟ می‌گوید:

  14. تاآخر ایستاده ایم می‌گوید:

    اندک اندک…
    اندک اندک…

  15. سادات می‌گوید:

    سلام

  16. ادریس می‌گوید:

    آخرین پستم دیدِ کمی مسلمانانه به فامیل هاست!

  17. هدیه ای به داداش حسین (طرح)
    سرباز کوچولوی امام بوده دیگه
    http://hajianinet.persiangig.com/image/sarbazan%20emam.jpg

  18. آمار سایتت می‌گوید:

    بد نیست یه نگاهی به آمار سایتت بیندازی ظاهرا اون خوننده های سفارشی هم دیگه حوصله حرفاتو ندارند

  19. بسم رب الشهداء والصدیقین.

    السلام علیک یا فاطمة الزهرا.

    اللهم عجل لولیک الفرج.

    اللهم الحفظ والنصر قائدناالخامنه ای بالقرآن.

    _____________________________________

    بغض در سینه تهران گلوگیر شده

    ظرف چند روز، زدوری شما پیر شده

    مطلع النور اگر بر سر کرمانشاه است

    رحمت ایزدی آن خطه سرازیر شده

    قلب ما هم که تپش در تپش از کار افتاد

    کوچه ها بی نفست سخت نفسگیر شده

    تا از این کوی قدم می نهی آقا بیرون

    خفقان می شود این شهر به زنجیر شده

    اصلا انگار فقط مال منی آقا جان

    سالیانی ست دل از عشق تو تسخیر شده

    طاقتی نیست در این مهلکه دوری شما

    به مثال لبه ی حنجر و شمشیر شده

    به خیالی که حضورت بغل خانه ی ماست

    دل هر بچه بسیجی ست که چون شیر شده

    جان ما دمخور با اهل ولایت شد از آن

    ذکر یا خامنه ای قله ی تکبیر شده

    بنگر ساقی عاشق به تجلی گه عشق

    که ز آیات خمین ، خامنه تفسیر شده

    تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان و سلامتی امام خامنه ای صلوات.

    التماس دعای فرج.
    تا بعد.
    یا علی.

  20. خــــیـــــــــــلـــــــــی زیـــــــــبــا اســـــــــت:
    http://camp707.com/archives/859

  21. نفیسه بهادری می‌گوید:

    ممنون…

  22. سرور می‌گوید:

    باسلم،همانطور که ما از بزرگشان کینه داریم.آنها هم از مردمی که نه دی به طرفداری از نظام در مقابل دسیسه بزرگ آنها نه به طرفداری احزاب یا دولت جلو آمدند کینه دارند.
    اینها اهل سیاست آن هم به نوع غربی هستند.نباید به حرفهای انتخاباتی آنها اعتنایی کرد.
    قالیباف که کسی نیست اما علی لاریجانی یک دگردیسی از خرداد ۷۸ تا خرداد ۸۸ از خود نشان داد.ما هم بخیل نیستیم اما اگر نگاه کنید همین دو نفر در روزنامه های منسوب به خود بزرگترین هجمه ها و تهمتها را به جبهه پایداری دارند.
    جبهه پایداری هم خیلی علیه السلام نیست اما افرادی حاضر در آن دیدگاهها و مشی خالصانه تری نسبت به نظام و رهبری و مردم دارند که در برخی جاها به اثبات رسانیده اند،درمقابل چیزی به نام ۷+۸ که همان راست سنتی با همان دید پدرسالاری هاشمی است با کمی رنگ و لعاب اصولگرایی!
    این هم کمال بی بصیرتی است که ما به متلک بی مزه او به چپی های سابق(اصلاح طلبان امروز) دل خوش کنیم.
    کنه حرف او این است که اصلا هاشمی رفسنجانی که آنها دوست دارند به او آویزان شوند در شان چنین حرفهای زشتی! نبوده است.آدم نباید انتزاع چای خوردن های پنهانی علی لاریجانی با هاشمی را از ذهن دور کند و نسبت به اینطور حرفهایش دلخوش باشد.
    خیالتان راحت باشد اگر روزی دیگر خیبری پیش بیاید همین دونفر باز از خندق به یاری احزاب طرف دیگر می پرند.

  23. سرور می‌گوید:

    باسلام،نه سلم
    جنگ احزاب،نه خیبر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.