وقتی تسامح صفر می شود

سیاست/ بزرگ ترین طنز همه تاریخ

۳۰۰ هزار نفر، عدد بزرگی است، نه؟! لابد اگر در یک کشتار ناگهانی و هسته ای ۳۰۰ هزار نفر، بعضی شان در همان لحظه انفجار و بعضی شان متاثر از تاثیرات مواد رادیواکتیو، در روزها و سال های آتی کشته شوند، جنایت هولناکی اتفاق افتاده است. این جانی حتما و فقط به خاطر همین یک رقم جنایت، بدیهی است که هرگز نمی تواند از حقوق بشر و صلح و این جور چیزها حرف بزند. این عدد سنگین، تنها و تنها محصول یکی از جنایت های آمریکاست که سال ها پیش در چنین روزهایی در هیروشیما و ناکازاکی مرتکب شد. متاسفانه آنقدر فهرست جنایات دیکتاتورهایی نظیر آمریکا و انگلیس و رژیم جعلی اسرائیل، زیاد و متنوع و گسترده است که من و شما جز حفظ طوطی وار این همه کشت و کشتار، کار دیگری در این باب نکرده ایم. همه دیکتاتورهای تاریخ را کنار هم بگذاریم و اعمال ننگین شان را روی هم جمع کنیم، گمانم عدد حاصله و آمار به دست آمده، در برابر فهرست مطول و مکرر جنایت های آمریکا و اسرائیل و انگلیس، رقم چندان دندان گیری نباشد. یک بار دیگر تامل کنید و تدبر کنید که در یک آن اتفاقی می افتد که به طرفه العینی نزدیک ۱۵۰ هزار کشته بر جای می گذارد و بعد هم لحظه لحظه تا مرز ۱۵۰ هزار نفر دیگر اضافه می شود به تعداد قربانیان. باور کنید وقتی امثال اوباما و دیوید کامرون حرف از حقوق بشر می زنند، بزرگ ترین طنز همه تاریخ، تاکید می کنم همه تاریخ رخ داده است. 

تمدن غرب/ هورا “آری”، داد “نه”

آزادی در غرب، کاریکاتوری از آزادی است. فی المثل مردم انگلیس و آمریکا شاید آزاد باشند که در روزنامه های خود درباره دیوید کامرون و اوباما لطیفه ای زشت و منفی ۱۸ درست کنند، اما وقتی داد طبقه محروم و مستضعف این کشورهای به ظاهر دموکرات، به صورت جدی درمی آید، تمدن غرب، آن روی سگ خودش را نشان می دهد و با سم اسب جواب معترض را می دهد. این جاست که در آمریکا کسی حق ندارد سیاست های مسیحی صهیونیست های حاکم بر کاخ سفید را نقد کند و در انگلیس کسی حق ندارد علیه فقر و فساد و تبعیض خاندان سلطنتی ساکن در کاخ باکینگهام تظاهرات کند، و الا با مشت آهنین تمدن غرب روبرو می شود. مردم بیچاره غرب در چیزهایی آزادند که کاش آزاد نبودند، و در چیزهایی اجازه آزادی از ایشان سلب شده، که اساسی ترین حقوق انسانی و شهروندی شان است. لابد همین طوراست که سرهنگ دیوید کامرون، دستور داده به دولت و پلیس و دست اندرکاران که در برابر مردم معترض، از سیاست “تسامح صفر” استفاده کنند. این “تسامح صفر” یعنی یک چیزی بدتر از دیکتاتوری فرعون مصر. یعنی دیکتاتوری در لباس دموکراسی، و کشتار و خفقان در جامه مهد آزادی. هر چه هست، شکستن ابهت پوشالی تمدن غرب، اتفاق فرخنده ای است. این اما تازه ابتدای راه است. بسیاری از روشن فکران غربی، خود اذعان دارند که گند آشوب انگلیس، بعدها درمی آید. از همین روست که ظاهرا اوضاع لندن و منچستر و بیرمنگام آرام شده، اما ناآرامی موج می زند از چهره قصاب بالکن سلطنتی. کار این ناآرامی آنقدر بالا گرفته که سران فیس بوک و توئیتر هم به تکاپو افتاده اند تا به کمک کاخ باکینگهام بیایند و حتی المقدور بیشتر نقش “جاسوس سایبری” را برای حکام تمدن منحط غرب بازی کنند. دیشب نه پری شب، با استفاده از همین فضای مجازی، کامنتی خواندم از یک شهروند انگلیسی در فیس بوک که خطاب به کامرون نوشته بود: دیوید دیوانه! آیا تو ما را فقط برای دیدن عروس و بدرقه شاهزاده می خواهی؟! آیا ما حق داریم هورا بکشیم، اما حق نداریم داد بکشیم؟!

مرداد/ کودتاچیان آزادی خواه!

از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که انگلیس به کمک آمریکا و شاید هم آمریکا به کمک انگلیس علیه ملت و دولت ما کودتا کرد تا ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۰ که انگلیس با حمایت آمریکا علیه مردم خودش کودتا کرد و لندن را با کشتار معترضین، بدل به یک شهر جنگ زده کرد، هیچ چیز عوض نشده است، اما در عین حال خیلی چیزها عوض شده است. خوی دیکتاتورهای اصل کاری عوض نشده است؛ روزی به ما رحم نمی کنند و دگر روز به مردم خودشان، اما این دنیا دیگر آن دنیا نیست. دنیا دیگر یاد گرفته و آگاه شده که آمریکای هیروشیما و ناکازاکی اصلا صلاحیت ندارد مثلا درباره استفاده صلح آمیز ملل دیگر دنیا از انرژی هسته ای دخالت کند. خیلی طبیعی است؛ همان دنیایی که برای حکم رانی دیکتاتوری مثل مبارک، دیگر جای مناسبی نیست، برای دیوید کامرون و تمدن وحشی غرب هم به هکذا. پس به همان دلیل که ما شاه را بیرون کردیم، مردم مصر هم حق دارند که مبارک را سرنگون کنند و چون چرخ تاریخ قشنگ و حکیمانه و منصفانه می چرخد، مردم انگلیس هم حق دارند که یک حال اساسی از دیکتاتورهای اتوکشیده بگیرند. آقای دیوید کامرون! من دارم از جمهوری اسلامی مقدس ایران ۲ سال بعد از فتنه ۸۸ با تو سخن می گویم و عشق می کنم وقتی که می بینم اینقدر ناآرامی. با جاسوس بازی فیس بوک و توئیتر و سم اسب و سگ هار و فقر و فساد و تبعیض، نمی ماند حکومت. حالا هر چقدر می خواهی نادیده بگیر حقوق شهروندان محروم و عزیز انگلیسی را. به جای زور پلیس، مثل جمهوری اسلامی که در “۹ دی” نشان داد، تکیه کن بر مردمی که البته نداری!! 

روزنامه جوان/ ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. میلاد پسندیده می‌گوید:

    بخش اول یادآوری خیلی به موقعی بود.
    آخر دو خط به آخر بخش اول، تعدا”د” نوشته شود!

  2. میلاد پسندیده می‌گوید:

    درباره بخش دوم، صد البته که فیس بوک فیلتره! و البته صد حیف!

  3. ف. طباطبائی می‌گوید:

    ۳۰۰ هزار نفر عدد بزرگیه. ولی چرا این بزرگی به چشم خیلی ها نمیاد؟
    چرا بعضی ها اینقدر کورن؟ مسلمون نیستن، آدم که هستن! چرا در مقابل این بزرگ ترین طنز تاریخ سکوت می کنن؟

  4. ف. طباطبائی می‌گوید:

    ممنون بابت هر سه بخش. البته ما دیروز تو روزنامه خوندیم پلاکتونو!!

  5. م.طاهری می‌گوید:

    بوی الرحمان دیکتاتوری غربی می آید
    و بعضی داخل نشینان هرقدر هم کم هوش باشن؛ دیگه دارن می فهمن چه اشتباهی کردند در فتنه ۸۸ دلشون رو به دست و سوت اینا خوش کردند

  6. م.طاهری می‌گوید:

    حدیث روز/ رسول خدا‏(ص‏)‏:
    نزدیک ترین شما به من در قیامت؛ کسی است که از همه راستگوتر؛ امانتدارتر؛ پیمان نگهدارتر؛ خوش اخلاق تر و به مردم نزدیکتر باشد.

    تحف العقول/ص ۴۶

  7. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  8. چشم انتظار می‌گوید:

    “داداش حسین”
    جور کم کاری دستگاه های فرهنگی و اطلاع رسانی و حتی بعضی مسئولین را، در قضایای اخیر لندن شما خوب می کشی. هرچه آن ها کم کاری می کنند شما پرکاری ماشاءالله.

  9. چشم انتظار می‌گوید:

    سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سر افراز را (که البته دیروز بود و صدا و سیما طبق معمول کم رنگ از کنار آن عبور کرد) به ملت ایران و “بیست و ششی های آزاده” تبریک عرض می کنم.

  10. سیداحمد می‌گوید:

    خدا را شکر که ظاهرا مردم دنیا کمی عقلشان سر جایش آمده و دارند به این طنز های مسخره عکس العمل نشان می دهند؛ هر چند دیر است ولی باز هم غنیمت است!

  11. سلاله 9 دی می‌گوید:

    “چرخ تاریخ قشنگ و حکیمانه و منصفانه می چرخد.”

    افسوس و حیف که عبرت نمی گیرند دیکتاتورها و چه احمقند آنانی که دل سپردند به این ها در فتنه ۸۸ .

  12. سیداحمد می‌گوید:

    سلاله!

    حالا فتنه ۸۸ یک بحرانی بود و یکسری جوان جو گیر شدند و گول خوردند! ولی فکر کنید چققققققققدر احمقند کسانی که در شرایط امروز همچنان غرب، کعبه آمالشان است!

  13. سلاله 9 دی می‌گوید:

    «مردم بیچاره غرب در چیزهایی آزادند که کاش آزاد نبودند، و در چیزهایی اجازه آزادی از ایشان سلب شده، که اساسی ترین حقوق انسانی و شهروندی شان است.»

    «آزادی در غرب، کاریکاتوری از آزادی است»

  14. آیه می‌گوید:

    سلام و ادب

    مردم بیچاره غرب در چیزهایی آزادند که کاش آزاد نبودند، و در چیزهایی اجازه آزادی از ایشان سلب شده، که اساسی ترین حقوق انسانی و شهروندی شان است
    **
    به جای زور پلیس، مثل جمهوری اسلامی که در “۹ دی” نشان داد، تکیه کن بر مردمی که البته نداری!!
    .
    کلاً خیلی قشنگ و دقیق مینویسید ،حیفم میاد هربار که میام و میخونم اینو نگم.
    یا ستارالعیوب

  15. mariam می‌گوید:

    سلام
    ماشاالله دستتون درد نکند واقعا زیبا نوشتید. انشالله این قلم همیشه حق بنویسد.

  16. چای پولکی می‌گوید:

    سلام.

    نصرٌ من الله و فتحٌ قریبٌ

  17. سایه/روشن می‌گوید:

    چقدر نگران شدم، آخه تقریبا بیست و چهار ساعت قطعه باز نمی شد، چرا این جوری میشه؟

  18. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر لذت بردیم از صحبت های امشب “وحید جلیلی” در برنامه ی “راز”.

  19. احساس می‌گوید:

    به نام الله
    به جای زور پلیس مثل جمهوری اسلامی که در “۹ دی‏”نشان داد، تکیه کن بر مردمی که البته نداری
    عالی بود

  20. سیداحمد می‌گوید:

    سایه روشن؛

    ۲۴ ساعت باز نمی شد؟
    مشکل از خط اینترنت شما بود، چون سایت مشکلی نداشت.
    سرورِ قطعه ۲۶ فقط ساعت ۱ شب تا حدود ۵ صبح کمی ناز می کند!!!

  21. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سیاست/
    از نظر حکام امریکا و انگلیس و رژیم جعلی اسرائیل که انسان نیستند و با خوی حیوانی خود حقوق بشر را تعریف می کنند; کشتن وحشیانه انسانها و بزرگترین نسل کشی ها جزئی از حقوق بشر تعریف شده انهاست!
    تمدن غرب/
    تعریف ازادی در غرب همانند حقوق بشرشان می ماند. ازادی تعریف شده ی غربی یعنی ازادی از قید و بند اخلاق و ازادی حیوانی و شهوانی! که اگر این ازادی در راستای احقاق حقوق انسانی قرار گیرد صد در صد سرکوب خواهد شد!
    مرداد/
    با توجه به بلوغ فکری و بیداری مردم دنیا برای کسب کرامت انسانی خویش, دیگر جایی برای عرضه اندام دیکتاتورها وجود ندارد! (البته هیچ کجای دنیا مردم “۹دی”جمهوری اسلامی را ندارد!)

  22. چشم انتظار می‌گوید:

    می‌گویند هر وقت آب می‌نوشی بگو یا حسین(ع)، این روزها که آب می‌بینی و نمی‌نوشی، آرام بگو یا اباالفضل (ع)

  23. میلاد پسندیده می‌گوید:

    من بیشتر از برنامه دو شب قبل آقای جلیلی در راز لذت بردم که البته داداش حسین را هم نشان دادند… کاداستر هم مقوله جالبی بود… اصولاً آقای عباسی مقوله جالبی هستند!

  24. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    من دارم از جمهوری اسلامی مقدس ایران ۲ سال بعد از فتنه ۸۸ با تو سخن می گویم و عشق می کنم وقتی که می بینم اینقدر ناآرامی.
    واقعا عشق میکنم..

  25. چشم انتظار می‌گوید:

    “سید احمد بزرگوار”
    سرور از ۱ بامداد تا ۵ صبح ناز نمی کنه کلا” قهره!

  26. چشم انتظار می‌گوید:

    تقدیم به: “داداش حسین بسیجی ها”
    جون میده برای امشب.
    حاج منصوره ها – مناجات شماره ی ۱۸
    http://www.aviny.com/voice/marsieh/hazrat_mahdi/maddah/arzi.aspx

  27. علمدار می‌گوید:

    هرسه متن جالب بود دستت طلا
    خدا رو شکر که مردم سرشون به سنگ خورد وکمی فقط کمی عقلشان سر جا امد

  28. علمدار می‌گوید:

    می شه به من بگید چه طوری برای خودم عکس انتخاب کنم

  29. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار!

    با من که قهر نمیکنه، گفتم که فقط کمی ناز میکنه.
    باهاش خوب رفتار کنید باهاتون راه میاد.
    خلاصه قطعه ۲۶ ِ دیگه، نازش زیاده!

  30. سایه/روشن می‌گوید:

    البته من دیال متصل می شم و برای باز شدن هر صفحه کلی وقت صرف می کنم، که البته خیلی وقتها هم موفق نمی شم!
    البته اگه جای دیگه ای بود کلا بی خیال می شدم، اما قطعه با همه جا فرق می کنه،
    امروز جای همتون توی بهشت ثامن حرم خالی بود،… به یادتون بودم، امشب ما رو هم فراموش نکنین. التماس دعا

  31. چشم انتظار می‌گوید:

    متن های “داداشِ” قطعه چه دیدن دارد
    “سید” قطعه ی ما، صبــــر شنیدن دارد
    ناز سهل است، تو طنّازی و غمّازی کن
    ناز کن، قطعه که این ناز، کشیـدن دارد!

  32. هوشنگ می‌گوید:

    جناب قدیانی
    مطالب شما در مورد انگلیس را دیوید کامرون نه میخواند و نه کسی برای او تعریف میکند از بس که غیظ ما را در دلشان دارند . اصلا این جرثومه فساد ارزش دهن به دهن شدن را هم ندارد .
    میشود که در توصیف وضعیت روباه پیر ، به شکلی به فتنه داخل کشور رسید و برای
    هواداران فتنه انگیز انگلیس در داخل از عبرت های آن گفت تا بلکه خدا هم نظری کند و دلی در این میان به سوی حق تکانی بخورد .

  33. زینب می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی،این اولین پیامیه که دارم تو این سایت می نویسم؛هرچند که خیلی وقته مشتری مطالبش هستم و اکثر اوقات بهش سر می زنم.می دونم این پیام هیچ ربطی به مطالبتون نداره ولی تنها جای مطمئنی که برای حرفام سراغ داشتم اینجا بود.
    دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب را دیدید؟من همیشه از این طور دیدارها لذت می بردم ولی این دفعه…؟فکر می کنم از خوشرویی و صبر آقا یه جورایی سوءاستفاده شد. چرا باید در مقابل شخص اول مملکت و بالاتر از آن شخص اول جهان اسلام فریاد زده شود و مسئولین نظام این چنین به باد انتقاد گرفته شوند؟چرا باید با صدای بلند(بخوانید هوار)گفته شود:ما مجلسی نمی خواهیم که…؛ما مجلسی نمی خواهیم که…؛و…؟مگر فراموش کرده ایم که قوای سه گانه زیر نظر رهبر فعالیت می کنند؟من اصلا قصد طرفداری از مجلس و نمایندگان آن را ندارم بلکه یکی از منتقدین بسیار جدی نمایندگان و خصوصا شخص رئیس مجلس هستم اما حرفم این است که این طرز صحبت،بی احترامی به رهبر فرزانه انقلاب است. نهایت بی احترامی آنجا بود که از شخص ایشان در مورد حکم برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی(البته در صورت صلاحدید حضرت آقا)توضیح خواستند.تازه فهمیدم که چقدر با شعارهایمان فاصله داریم.« از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» فقط یک شعار است؛«سر ز تنم جدا کنی چون و چرا نمی کنم»فقط لقلقه زبان است.خداوند به همه مان بصیرت و معرفت نسبت به جایگاه نیابت امام زمان(عج)و شخص آیت الله العظمی خامنه ای بدهد تا ان شاءالله به عنایت امام عصر (عج)به ایشان و همچنین حسن تدبیر ایشان ایمان پیدا کنیم.
    من ایمیل و وبلاگ ندارم ،اما منتظر جوابتون در همین قسمت هستم. والسلام
    حسین قدیانی: چه باید بگویم حالا؟!

  34. مصطفی می‌گوید:

    مردم ملت جمع هیات راهپیمایی نماز جماعت ….اینا چیزاییه که ندارن و علیرغم همه ی برنامه ریزیهایی که می کنند شاید هنوز نفهمیدن یا فهمیدن و نمی تونن پیاده کنن تو جامعه شون.

  35. زینب می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی،من جواب خاصی از شما نمی خواهم .فقط می خواستم نظرنون رو بدونم،یعنی نظر شما رو درباره نظر خودم. می خوام بدونم من افراط کردم و به قول معروف از کاه کوه ساختم یا اینکه آن جوانان اجازه نداشتند این گونه آقا را مورد خطاب قرار دهند؟این درست که« بابای ماست خامنه ای »ولی احترام پدر هم واجب است.
    اگر تندروی کرده ام مرا روشن وآگاه کنید تا به طور صحیح در افکار و حرفهام تجدید نظر کنم

  36. مهدی می‌گوید:

  37. وبلاگی تحت عنوان” مرجع دانلود کتب و مقالات فراماسونری و آنتی کابالا”
    شروع به کار کرد.ضمن تشریف فرمایی ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

    http://www.free-masonery.blogfa.com

  38. مراد جوان می‌گوید:

    ……………………

  39. مراد جوان می‌گوید:

    ………………………………………….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.