پلاک/ علامتی برای تعجب

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

روزمرگی/ تلویزیون سالاری

“رمضان” از آفاق و انفس، “حدیث” می بارد، اما در این “بهار معنوی” تحمل کن مرا اگر که اولین بند “پلاک” امروز به “حدیث نفس” خواهد گذشت. هفته گذشته و هم الان مشغولم به اسباب کشی. از جایی به جایی دیگر. اجاره ای به اجاره ای. با این قیمت مسکن، رجایی ندارم به صاحب خانه شدن. دل خوش کرده ام به این مثل که “اجاره نشینی؟ شاه نشینی!” این اما همه باور من است که فردای آن چهارشنبه خوب خدا برداشتم نوشتم: “من مستاجر نیستم؛ خانه ام بیت رهبری است”. با این همه، شعار و شعور، و عرش و فرش اتفاقا کنار هم زیباست. القصه! خانه اجاره ای جدید نیاز مبرم داشت به نقاشی. اسباب درشت و دست و پاگیر را هنوز منتقل نکرده ام. یکی هم تلویزیون. یک هفته ای می شود که به جز فلان مغازه و بهمان مهمانی، چشمم به جمال صدا و سیما روشن نشده. در این مدت که تلویزیون ندارم تا سریال و نام جدید ریال و داغ ترین اخبار و فلان مجلس ختم و آقای دوربینی را زیارت کنم، برایم شده “توفیق اجباری”. فیلم های ماورایی ماه رمضان را نمی بینم، از دوئل میان فرشته و ابلیس، و ایضا انسان و شیطان بی خبرم، اما شب های خود را یکی هم با “کتاب” صبح می کنم. چه بسیار کتاب که باید می خواندم، ولی تلویزیون با جادوی خود، به وقت من این اجازه را نمی داد. حالا که این همه در عرض یک هفته، کتاب های در نوبت خواندن خود را یکی یکی خوانده و می خوانم، می بینم که بدون این هیولای مرئی، خیلی هم بد نگذشته به من. آنقدر که برنامه ای چیده ام برای خودم و مصرم به اجرایش. آن برنامه این است که حتی بعد از اثاث کشی کامل، هر شب، ساعاتی را مرخصی بدهم به تلویزیون. تلویزیون اگر به حضرات رسانه ملی برنخورد، برکت را از وقت آدم می گیرد و می دزدد. گاهی که شب های گذشته مرور می کردم روزمرگی های زندگی خود را، احساسم بر این بود که تلویزیون برای من نبود، من برای تلویزیون بودم! و همین را خسارت بزرگی یافتم. گمانم غلط باشد اینکه زمام زمان اندک خویش را یک سر بسپریم دست تلویزیون، و غنیمتی به نام وقت را حرام جعبه جادو کنیم. من که این روزها از شب های بدون جعبه جادو هیچ احساس خسران نمی کنم، شما را هم توصیه می کنم گاهی “روزه دوربین” بگیرید! به خصوص که سحر این جعبه جادو کاری می کند با آدمی که خدا را به جای “نزدیک” از “دور” می بیند. بدون تلویزیون راحت تر می توان به جای این کانال و آن کانال، دل به “کانال کمیل” سپرد. دیشب دوستی از من درباره فرزندسالاری و مردسالاری و زن سالاری پرسید. به او گفتم: همه اینها بهتر از “تلویزیون سالاری” است. زنده باد آن “ابوحمزه” که بدون زیرنویس هم برای ما “ثمالی” است و تمثالی از بندگی عاشقانه. بیم دارم که تلویزیون، قبله زندگی ما شود، و الا نمی نوشتم این حدیث نفس را. تو اگر پدر و مادری، به من بگو که در این آشفته بازار، بیشتر پای حرف بچه ات می نشینی، یا تلویزیون؟! اینکه رسانه ملی خودمان است، آش کشک خاله و خالوی خودمان است، وای به حالی که قبله این جعبه جادویی، ماهواره دیگران باشد! اگر با من هم دردی، قبول کن که ضروری تر از “نقل مکان”، “نقل زمان” است. باید تغییر داد نحوه هزینه خویش پای عمرمان را. باید. باید. باید. برای بار چهارم تاکید می کنم که “باید”.

این شب ها/ فرصتی که از دست می رود

اولین شب جمعه ماه مبارک، رفتم مسجد ارک. مسجدی که اگر چه وسط شهر است، اما با نقاط مسکونی شهر فاصله دارد. آن نیمه شب رویایی، آنقدر جمعیت بود که نه ابتدای خیل شب زنده داران معلوم بود و نه انتهایش. از زن و مرد آمده بودند و از پیر گرفته تا جوان، و بیشتر هم از همین نسل. انبوه جمعیت، تنه می زد به لیالی قدر. جاهای دیگر را هم که از دوستان، آمار گرفتم، به همین منوال بود. حتما و قطعا چنین شب هایی با چنین عبادت کنندگانی، از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. گاهی با خود فکر می کنم که از این فرصت، رسانه های ما چه بهره ای می برند؟! می بینم و می بینیم که یک صدم این جمعیت، وقتی در جای دیگری از شهر، جمع می شوند و خز می پوشند و آب می پاشند، چه بلبشویی که درست نمی شود، اما به این فرصت که می رسد، غفلت می کنیم از تبلیغ. از نمایش نیایش. از سیلی زدن به دشمن. هم رسانه ملی غفلت می کند و هم رسانه های اصول گرا. از مجازی گرفته تا مکتوب. در این باره، هیچ کاری با رسانه های دوم خردادی ندارم. رسانه هایی که همین حضور را هم گاه با شیطنت انعکاس می دهند. الحمدلله ماه رمضان امسال، با هوشیاری اهل منبر و وعظ، نتوانستند بر طبل دروغ اختلاف میان روحانی و واعظ، و سخنران و مداح، بکوبند.

رسانه های دوم خردادی/ شگرد کثیف

حال که از رسانه سخن رفت، بگذار اشاره کنم به یک شگرد کثیف در خبررسانی و تیترزنی. لابد شما هم می دانید که پخش یک سریال موهن از برخی شبکه های عربی، باعث اعتراض بسیاری از مسلمین شده است؛ اعم از شیعه و سنی. چند تن از آیات عظام اما دیدن این سریال موهن را به دلیل محتوای کذب آن، حرام اعلام کردند. این خبر را اما چندین روزنامه هنوز هم “زنجیره ای”، چنین تیتر زدند: “دیدن یک سریال حرام اعلام شد”!!! آنان که خبره اند در کار خبررسانی و به ویژه تیترزنی، خوب می فهمند که در چنین تیتری، چه شیطنتی نهفته است. اینکه تو برداری تیتر بزنی: “دیدن یک سریال حرام اعلام شد”، بیشتر از جنس تمسخر است تا اطلاع رسانی. در نااهل و نامحرم بودن این جماعت، همین بس که حتی درباره “سیدین جوانان اهل بهشت” هم تیتر به شیطنت می زنند. از همین قماش، روزی جوانکی برداشت نوشت که باید زیارت عاشورای دیگری تنظیم کرد، خالی از حس خشونت و انتقام! نقطه مقابل شعور، گاهی اوقات، فقط بی شعوری نیست، با عرض معذرت، بی شرفی هم هست. آیا جماعت حامی آشوب گران عاشورا شرف دارند؟! آیا کسانی که برای شیطنت خود، هیچ حد و مرزی، حتی “حسنین” -که درود خدا بر ایشان باد- قائل نیستند، شرف دارند؟!… بگذریم!

روزنامه جوان/ ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “تلویزیون اگر به حضرات رسانه ملی برنخورد، برکت را از وقت آدم می گیرد و می دزدد.”

    دقیقا!

  3. میلاد پسندیده می‌گوید:

    به به… خوش آمدی نور دیده… دیدید گفتم؟!

  4. میلاد پسندیده می‌گوید:

    بخش های جالبش یکی دوربینی بود و دیگری آش کشک خالو “عزت”!
    البته بخش دوم متناقض بخش اول بود چون شما که یک هفته ای تلویزیون نبینید و ایضاً دوستان ارکی!
    بخش آخر هم که اشک… راستی معنی دیگر این نوع تیتر زدن یعنی کنجکاو شدن که چه بوده؟!… بریم دانلود کنیم و… !

  5. فاطمه می‌گوید:

    سلام!
    خوب خدا رو شکر انتظار به سر رسید….
    خدا لعنت کنه این دیوانه های زنجیره ای رو….

  6. ف. طباطبائی می‌گوید:

    خدا رو شکر کنید بابت اینکه این شبها تلوزیون نداشتین. ما که سرگیجه گرفتیم از سریال های مزخرف قرو قاطی تلویزیون. من یکی اعتراف می کنم با تلویزیون نگاه کردن در حق خودم جفا میکنم.

  7. حی علی الجهاد می‌گوید:

    خوش به حال‌تان که حال جعبه جادو را در این شب‌ها اساسی گرفتید و روح‌تان را نوازش کردید باز هم اساسی با این کتاب‌ خواندن‌ها …

    حکایت سریال‌های امسال، حکایت تلفیق غذاهای مانده یک سرآشپز است با هم و تهیه یک غذای جدید!!!!! پس وقت‌تان امسال هدر نرفته …

  8. آ سِد مَهدی می‌گوید:

    سلام علیکم//خدا قوت داداش حسین

    فرار از عادت های بی هدف همیشه خوبه

    اولش فکر میکردم نود ندیدن کار سختی باشه اما نه.بعدش فکر میکردم فوتبال ندیدن کار سختی باشه ولی اونم سخت نبود

  9. سیداحمد می‌گوید:

    “این شب ها/ فرصتی که از دست می رود”

    اینکه رسانه ها به چنین مراسمات دعا و مناجاتی نمی پردازند ولی سرشان درد میکند برای پوشش دادن اخبار منفی و حاشیه ای، بر میگردد به همان تفکر علاقه به سیاه نمائی و بزرگ جلوه دادن نکات منفی، که اتفاقا این تفکر مورد انتقاد حضرت آقا هم قرار گرفته.
    خدا عاقبتمان را ختم به خیر بگرداند!

  10. سیداحمد می‌گوید:

    ۲۱ روز مانده تا پایان میهمانی خدای رئوف!

  11. به جای امیر می‌گوید:

    بیمه (گفت و شنود)

    گفت: سایت ضد انقلابی بالاترین نوشته است؛ «قرار بود رژیم را سرنگون کنیم، خودمان لت و پار شده ایم»!
    گفتم: وقتی آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا و سران عرب نتوانسته اند هیچ غلطی بکنند از چند تا آدم اجق وجق و خل وچل چه کاری ساخته است؟!
    گفت: اتفاقا، همین سایت به اقتدار جمهوری اسلامی اشاره کرده و از سران فتنه انتقاد کرده است که چرا با وجود اطلاع از قدرت جمهوری اسلامی، وارد فاز مقابله با نظام شده و اپوزیسیون را به خاک سیاه نشانده اند؟!
    گفتم: خودکرده را تدبیر نیست!
    گفت: یکی از کاربران سایت بالاترین در بخش نظر کاربران نوشته؛ ما که معنی ائتلاف و براندازی و اینجور چیزها را نمی دانستیم نباید وارد ماجرا می شدیم.
    گفتم: یارو ماشینش را بیمه کرده بود. نماینده شرکت بیمه به او گفت؛ امیدوارم هیچوقت از این بیمه استفاده نکنی و یارو که نمی دانست بیمه چیست! با عصبانیت گفت؛ من هم امیدوارم پولی که گرفته ای کوفتت شود و هرگز از آن استفاده نکنی!

  12. سیداحمد می‌گوید:

    علی اکبر بهشتی عزیز؛

    عکس های لطیف شما، حس خوبی به مخاطب منتقل می کند!
    متشکرم.

  13. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    فرمودید: “تو اگر پدر و مادری، به من بگو که در این آشفته بازار، بیشتر پای حرف بچه ات می نشینی، یا تلویزیون؟!”
    متاسفانه این یک معضل بزرگ در خانواده های ماست، که زیاد به آن توجه نمی شود.
    تلویزیون تبدیل به دیواری شده در بین روابط خانوادگی.
    خانه ها و خانواده ها کوچکتر می شود و تلویزیون ها بزرگتر!!
    تلویزیون، آن هم در این شرایط و با این همه بد آموزی، ویران کننده محبت و صمیمیت خانواده های ماست.

  14. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    تیتر جالبی روزنامه‌ی جوان چند روز پیش زده بود:
    رسانه ملی دوست دختربازی را به برزخ کشاند!

    دو سه سالی هست که دیگه از این سریال‌ها نمی‌بینم ولی اونایی که می‌دیدن و می‌بینن، گفتن که امسال صدا و سیما گندی زده که مپرس!! حافظا!

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین:
    یکی از آرزوهای مسئولان محترم صدا و سیما ندیدن تلویزیون توسط شماست، چون می دانند که از دست قلم نافذ تان در امان نیستند و گمان کنم دعای عزت الله در ماه رمضان درخصوص شما مستجاب شده!
    اگر صدا و سیما به جای این کانال های رنگارنگ کم محتوا، در عالم واقع کانالی به نام “کمیل” راه اندازی کند، شاید بتوان این “روزه ی دوربینی و تلویزیونی” رو نهادینه کرد.

  16. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    چرا اینجا میخوام کامنت بذارمEror میده

  17. چشم انتظار می‌گوید:

    فرصت ها یکی یکی از دست می روند و این عمر ماست که چون برق و باد می گذرد. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا”
    بعضی مواقع به این نتیجه می رسم که مصادیق این “کثیف شگردان” و این “شرف قورت داده ها” که شما از آنان نام بردید، درتاریخ هم به سختی پیدا می شوند، اما اگر بخواهیم به مفاهیم بپردازیم، مشابه عملکرد این انسان نماهای پلید به وفور دیده می شود.

  18. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    آیا جماعت حامی آشوب گران عاشورا شرف دارند؟! آیا کسانی که برای شیطنت خود، هیچ حد و مرزی، حتی “حسنین” -که درود خدا بر ایشان باد- قائل نیستند، شرف دارند؟!…
    اگر این جماعت شرف داشتن دیگر این خیانت ها رو نمیکردن
    انشاالله خدا دشمنان علی وآل علی رو نابود کنه..

  19. سیداحمد می‌گوید:

    به یاد سیدسجاد!

    حق با شماست، ممکن است گاهی برای ارسال کامنت با eror مواجه شوید!
    رفرش کنید و چند لحظه صبر کنید، درست می شود.

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    اگه تمرین کنیم روزی یک ساعت کمتر به جعبه ی جادویی نگاه کنیم احتمالا” قابل ترک است.
    البته احتمال می دهم این دیدگاه “داداش” مخالف هم حتی از نوع مذهبی، داشته باشد که مثلا” همه ی برنامه های تلویزیون که بد نیست. باید در جواب گفت: کسی نگفت همه ی برنامه های تلویزیون بد است، مثلا” زمانی که جانشین امام معصوم(ع) درحال ایراد سخن هستند یا تصاویری از شهدا یا سریال فاخری مثل مختار و… ولی اولا” با این بی برنامگی صدا و سیما، که برنامه های ارزشی اش را، یک روز سر ظهر و دیگری نصف شب پخش می کند، دقیقا” همین می شود که “داداش” گفت. در ثانی، اسارت و مقهور شدن بد است، که بعضی از ماها به شدت اسیر این جعبه شدیم و حتی تکرار پیام های بازرگانی را هم باید ببینیم!
    یکی نیست به من بگه حالا کی نظر مخالف داد که تو داری جواب می دی!

  21. ماهی می‌گوید:

    اساس کشی داشتی؟مگه نمی گی مستأجرنیستی ورهبرخونشوبهت داده؟بیرونت کردن آره؟اای بدرک ای بجهنم،فکرکردین به ماجلبک جلبک میگین آه مادامنتونونمیگیره؟
    این تازه اولشه،یه روزهمتون آواره کوه وجنگل میشین،حالاببین!

  22. آیه می‌گوید:

    الهم اجعل عواقب امورنا خیرا
    با این تلویزیون ِ…(چندین چیز باهم آمد برای صفت این تلویزیون شدن ..اما گفتم بگذارم هرچه دل تنگت خواست خودت بگویی !) و این هایی که روی بیشعورها که هیچ بی شرف ها را هم…آری! ( نمیدونستم چنین چیزی رو که گفتن یه زیارت عاشورای دیگر باید!!!)

  23. آیه می‌گوید:

    راستی عرض ادب
    میگم چرا نمیشه نام نوشت؟؟!!

  24. یه بیست و شیشی می‌گوید:

    آخییییییییییش!!مرسی که اومدی داداش حسین.
    دلمون تنگ شده بود.اثاث کشی تموم شد ایشالله؟
    آخر پست قبلی یکی گفته بود مبصرو عوض کنید،ببخشید ولی میخوام به بعضیا بگمحرف اضافه نزنن.ما اینجا آقا سیدو مثل داداش دوست داریم.سید امینه داداشه
    تو شرایط خوب و بد هم معرفتشو ثابت کرده.جز آقا سید هیچ کسی لیاقت مبصر بودنو نداره.اسم سید به قطعه حرمت میده.آقا سید ما دوستت داریم،غمت نشه از حرف نامحرما.

  25. جواد می‌گوید:

    الحمدلله که هستین!!!

  26. سلاله 9 دی می‌گوید:

    معمولا کم پیش می آید که رسانه ی ملی، سریالی و برنامه ای پخش کند که ارزش دیدن داشته باشد و اتلاف وقت محسوب نشود.
    سریال های ماه مبارک را که دنبال نمی کنم؛ اما امشب از آن جایی که افطاری جایی دعوت بودیم، توفیق اجباری نصیب مان شد که از تماشای این سریال ها هم مستفیض شویم.
    بی احترامی به کسی نباشد، فقط و فقط یک سوال برایم مطرح شد و آن هم این که پایان سریال ها، وقتی می نویسند “کارشناس مذهبی: فلانی” یعنی چی؟ این کارشناس مذهبی چه کار می کند یعنی؟ آخر در خیلی از سکانس های فیلم ها چیزی که به خورد بیننده می دهند، با باورهای مذهبی فاصله ها دارد. الله اعلم

  27. صبا می‌گوید:

    من را هم دعا کنید موقع خواندن ابوحمزه.

    همتم بدرقه ی راه کن ای طایر قدس
    که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

    که فراموش مکن وقت دعای سحرم

  28. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلام
    اللهم صل علی محمد و ال محمد
    (باید تغییر داد نحوه هزینه خویش پای عمرمان را.)
    هر دم از عمر می رود نفسی
    چون نگه می کنم نمانده بسی
    اگر از لحظات عمرمون که در گذره به همین راحتی بگذریم, عمرا دیگه دستمون حتی به سایه وقت های تلف شده هم برسه! خدا کنه جوری زندگی نکنیم که وقتی به عقب بر می گردیم و مروری می کنیم, حسرت عمر از دست رفته رو بخوریم.
    خدا کمکمون کنه که قسمت مفید عمرمون خیلی بیشتر از دور ریز عمرمون باشه!

  29. سلاله 9 دی می‌گوید:

    ماهی!
    باز تو حرف زدی؟
    تا زمانی که ما همگی آواره ی کوه وجنگل بشیم، شما عجالتا به زندگی در دریاچه ادامه بده!
    دیگر این که از این به بعد، “اثاث کشی” را “اساس کشی ” ننویس که گمان نکنیم با شیخ بی سواد نسبتی داری.

  30. قاصدک منتظر می‌گوید:

    قابل توجه دوستان!
    بعضی حوض ها رو دیدید, از بس تمیزش نکردند, کف حوض یه لجن سبز بدبویی ته نشین می شه! فکر کنم این “ماهی” سرش گیر کرده تو لجن های ته اون حوضه!

  31. سلاله 9 دی می‌گوید:

    ۹* خداى تعالى فرموده است:

    روزه براى من است و من پاداش آن را می ‏دهم.

    وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۲۹۴

  32. خدایا!
    رها کـטּ ایـטּ مؤمناטּ را،
    خودم چوپانانه
    نازت را مےخرم.

  33. آرے تفاوت شهردارے و تلوزیوטּ
    اینجاست کـ اولے آشغال جمع مےکند،
    و دومے آشغال پخش مےکند.

  34. این ها دزدانے هستند
    کـ قیمتے تر از وقت ِ ما
    چیزے نمےیابند.

  35. صدا سیما کانال کمیل بـ چـ دردش مےخورد؟
    کانال زده بـ نام «شما» ولے بـ کام ِخودشان
    کانال زده «مستند»، پر از انواع اقسام حیوانات اعم از اهلے و وحشے
    دلت خوش است برادر
    این عمو ضرغام، تا ۹۰ و امثالهم هستند، بـ ۱۰۰ راضے نخاهد شد.

  36. سید.... می‌گوید:

    درضمن حدیث جمع یا به قول خودتون حدیث نفستون خیلی قشنگ بود.

  37. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  38. داداش حسیـטּ
    فداے قلب و قلم و قدمت
    براے سومالے هم بنویس
    بنویس از تهراטּ تا سومالے چقدر راه است،
    اگر از شمال تهراטּ حساب کنیم مےشود چند کیلومتر…
    درست است کـ جنوب تهراטּ نسبت بـ شمال تهراטּ خیلے مظلوم است، اما شمالِ سومالے از جنوب تهراטּ کـ هیچ، از جنوب سیستان و کرمان هم مظلوم تر است.
    «טּ، والقلم و ما یسطروטּ»

  39. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    “آیا کسانی که برای شیطنت خود، هیچ حد و مرزی، حتی “حسنین” -که درود خدا بر ایشان باد- قائل نیستند، شرف دارند؟!… بگذریم!!!”

    شعر علی اکبر لطیفیان برای حسنین(ع):

    ذکر نزول عطا، یا حسن و یا حسین
    علت لطف خدا، یا حسن و یا حسین

    تا که خدایی شوم، کرب و بلایی شوم
    می زنم از دل صدا، یا حسن و یا حسین

    بانی اشک دو چشم، رحمت جاری حق
    آبروی چشم ها، یا حسن و یا حسین

    قبلة حاجات ما، اوج عبادات ما
    روح مناجات ما، یا حسن و یا حسین

    یکی بدون حرم، یکی بدون کفن
    سرم فدای شما، یا حسن و یا حسین

    هر دو شهید مادر، هر دو غریب مادر
    کشتة یک ماجرا، یا حسن و یا حسین

    حسن امام حسین، حسین اسیر حسن
    هردو به هم مبتلا، یا حسن و یا حسین

    تاب و قرار زینب، ذکر فرار زینب
    در وسط شعله ها، یا حسن و یا حسین

    یا حسن و یا حسین…

  40. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    “ضروری تر از “نقل مکان”، “نقل زمان” است.”

    “باید. باید. باید… برای بار چهارم تاکید می کنم که “باید”

    “باید تغییر داد نحوه هزینه خویش پای عمرمان را…”

  41. احساس می‌گوید:

    خوشحالم از اینکه در این ماه سراغ سریال هاش نرفتم.شورشو درآوردن دیگه!!
    در عوضش هرشب توی مسجدمون نشست های سیاسی برگزار میشه!اونم بحث های طولانی که تا ۱۲ شب و بعضا ۱ بامداد طول میکشه.و اتفاقا همین دیشب داشتیم میپرسیدیم چرا رسانه ها اینقد کم کار شدن!اینهمه آقامون دارن تاکید میکنند.حالا چرا رسانه معطله؟الله اعلم…

  42. احساس می‌گوید:

    “به یاد سید سجاد”!
    یه سر رفتم وبی که معرفی کردید.اشکمو درآورد!متوجه شدم دلیل اون صدا زدن رو!هرچند چیز زیادی از ایشون نمیدونم اما فکر کنم تا آخرش رو خوندم.آقا سید سجاد شما واسطه بود!
    ممنونم بابت آدرس هایی که دادید

  43. mariam می‌گوید:

    عرض سلام به اهالی محترم قطعه ۲۶والتماس دعا

  44. سید ابراهیم می‌گوید:

    بنام خدا
    مطالب زیبا و پر معنایی نوشتید مخصوصا در باره تصدی وزرات نفت
    این جملات حضرت امام (ره) تقدیم شما و همه عاشقان روح الله در باره سپاه

    امام خمینی (رحمت الله علیه)
    -«نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود».
    -«ای کاش من هم یک پاسدار بودم».
    -«اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».
    -«من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما بر نمی گردد».
    -«درود بر پاسداران اسلام که با خون خود و مشت های گره کرده خویش، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند».
    -«من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید».
    -«ای پاسدارهای عزیز و ای سربازهای اسلام! در هر جا هستید، از خودتان هم پاسداری کنید، تا به پیروزی بر نفس خودتان و پیروزی بر همه شیاطین نایل شوید».
    موفق باشید.

  45. چشم انتظار می‌گوید:

    “ماهی” سبز لجنی!
    مواظب باش نهنگ نخوردت، که دیگه اونجا نه پینوکیو هست نه پدر ژپتو، چون پینوکیو آدم شد اما شما ها…

  46. چشم انتظار می‌گوید:

    سید احمد بزرگوار:
    یه سئوال؛ این عزیز برادر، “علی اکبر بهشتی”، که شاید همون “اکبر شهیدی” باشه و انشاءالله “بهشتی” بشه، چرا برای قطعه کامنت نمی ذاره؟

  47. سلاله 9 دی می‌گوید:

    {حتما و قطعا چنین شب هایی با چنین عبادت کنندگانی، از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.}

    سلام‌ و درود و رحمت خدا بر بنیانگذار نهضت عظیم مسلمین، خمینی کبیر.

  48. سید.... می‌گوید:

  49. م.طاهری می‌گوید:

    به سلامتی!
    جابه جایی در ماه مبارک خیلی سخته، خدا قوت

  50. م.طاهری می‌گوید:

    کم و بیش این مشکل همه ماست،تلوزیون !

  51. نفیسه بهادری می‌گوید:

    استاد خانه جدید مبارک. انشالله به همین زودی، صاحب خانه می شوید.

  52. احساس می‌گوید:

    “به یاد سید سجاد “بزرگوار
    میخواستم اینو تو وبتون ثبت کنم اما نمیشد.پس میذارمش اینجا واستون:
    سلام
    من خیلی تو آرشیو اینجا گشتم اما اون چیزی رو که میخواستم پیدا نکردم.میخوام از خصوصیاتشون بدونم.هرچند از عکساشون مشخص بود که شخصیت بزرگی داشتند
    آخه برا من یه اتفاقایی افتاده که بی ربط با صدا زدن عکس کنار کامنت “به یاد سید سجاد”نمی بینمش.خصوصا که الان متوجه شدم عاشق امام حسین بودن.من اهل خوزستانم و ایشون رو نمیشناسم.آیا تو زندگیشون چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاده؟یا خوابی که به این اتفاقا منجر بشه؟
    لطفا بگید تا بدونم ارتباط اون اتفاق اولین جمعه رمضان برای من و امام حسین و زیارت عاشورا و دلتنگی من و صدا زدن این عکس
    بذارید بدونم چیه این ارتباط
    بیخود نبود صدا زدنشون.عجب اسمی”کربلایی سید سجاد مشهد سری”اولش یاد حسین و آخرش یاد رضا جان من”
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی

  53. فدای رهبر می‌گوید:

    سلام به داداش حسین و همه قطعه ۲۶ ای ها…
    یه شباهت بالاخره پیدا شد بین ما و شما…از قبل ماه رمضون تا حالا به دلایلی تلویزیون نداریم و جالبه که تو خونمون همه این وقتو با کتاب داریم پر میکنیم…و چه لذتی داره دونستن وقتی کتاب میخونی و می فهمی…چهل حدیث امام.ولایت فقیه امام و آیت الله مصباح.و خوندن معانی کتاب خدا…خداییش وقتی این جعبه جادو نیست چقدر زمان طولانی و بابرکت میشه…به همه ستاره ها پیشنهاد می کنم امتحان کنید حداقل یک روز بدون تلویزیون را…مطمئن باشید ضرر نمی کنید.
    “اگر با من هم دردی، قبول کن که ضروری تر از “نقل مکان”، “نقل زمان” است. باید تغییر داد نحوه هزینه خویش پای عمرمان را. باید. باید. باید. برای بار چهارم تاکید می کنم که “باید”.”
    التماس دعا

  54. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    دعاى روز نهم ماه مبارک رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

    خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت وراهنمائیم کن در آن به برهان وراههاى درخشانت وبگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

  55. سید محمود می‌گوید:

    زنده باد داداش حسین دلاور- اجرت با حضرت زهرا (س)

  56. قاصدک منتظر می‌گوید:

    نمی دونم حکمت چیه که مسئولین سیما فکر می کنند فقط در ماه رمضان باید با فیلم, فکر خدا و نماز و یاد مرگ و فرشته و شیطان رو در بیننده زنده کنند! در صورتیکه این ماه مبارک بدون نشان دادن این فیلم ها معنویت خودش را دارد; شاید در مابقی سال این تلنگر بیشتر کارساز باشد!
    جای تاسف داره که در اغلب سریال های ماه رمضان, بیست و هفت قسمت اول, رابطه عاشقانه_شیطانی یک دختر و پسر رو نشون می ده و در ذهن مخاطب جوانی که اکثرا قوه احساساتشون بیشتر از عقلشون کار می کنه! جا که افتاد, بعد در دو قسمت اخر تقبیح این کار رو نشون می دهند که به نظر من خیلی فایده نداره!

  57. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلاله۹دی بزرگوار!
    سلام
    این ماهی, ماهی دریاچه نیست که, ماهی مردابه!

  58. سیداحمد می‌گوید:

    آیه!

    سیستم نام نویسی سایت کمی به هم ریخته، انشالله درست می شود.

  59. سیداحمد می‌گوید:

    احساس و آیه!

    لطفا سری به این سایت بزنید و عکسی برای ایمیل خود ثبت کنید.

    http://in-my-place.blogsky.com/gravatar.htm

  60. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    چشم انتظار عزیز!
    علی‌اکبر بهشتی یکی از چندین نام مستعار داداش حسین هست که به عنوان امضای نوشته‌هاشون بوده؛ البته چندوفتی هست که دیگه از این اسامی به عنوان امضا استفاده نمی‌کنن…

  61. سیداحمد می‌گوید:

    چشم انتظار!

    جناب “علی اکبر بهشتی” همین که لطف می کنند و عکس هایشان را به قطعه۲۶ میدهند، ما ممنون ایشان هستیم. سرشان شلوغ است، وقت کامنت گذاشتن ندارند!
    🙂

  62. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    یادش بخیر تا مدت‌ها برام سؤال بود که آقای چیز کیه؟
    بعد از رفتن حاج محمدحسین صفارهرندی از کیهان مدت زیادی ستون خبرگزاری چیزنا کار نشد و من فکر می‌کردم آقای چیز همون آقای صفار هست!!

  63. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    خدایا!
    رها کـטּ ایـטּ مؤمناטּ را،
    خودم چوپانانه
    نازت را مےخرم.

    “کاش مے شد خدا را بوسید”… ممنون!

  64. عطشان می‌گوید:

    سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
    موندم حالا چه جوری متنتون رو بخونم اینقدر که هل شدم !!!!!!

  65. محمد می‌گوید:

    ##
    حالا مردم انگلیس هیچی
    ‬‫ما نگران جان مهدی هاشمی مون هستیم
    ‬‫واقعا چرا ابوی شون ایشون رو به چنین ماموریت های خطرناک و طولانی ای میفرستن ….
    ##

  66. حمید بناء می‌گوید:

    سلام علیکم
    امیدوارم موفق و سربلند باشید

    اگر فرصت داشتید سری به این مطلب بزنید

    حکایت جالب یک رویا

    http://www.hamidbana.com/sacred-defense/8-1390-05-11-21-30-15.html

  67. لجمن می‌گوید:

    نقش مهدی هاشمی در اغتشاشات انگلیس ! :http://lajman.blogsky.com/1390/05/19/post-77/

  68. ناشناس می‌گوید:

  69. ناشناس می‌گوید:

  70. مهدی می‌گوید:

    سلام
    متاسفانه شبی نیست که در سایت صهیونیستی بالاترین مطلبی رو علیه و یابه تمسخر چهارده معصوم علیهم السلام نخونم و از این بابت خیلی اعصابم خورد میشه.
    آیا این ها از بدو تولد هم مشرک بودن؟
    آیا این صفات بدشون رو از پدران و مادرانشون به ارث بردن؟
    خداوند همه ی ماها رو به راه مستقیم هدایت کنه.
    ان شاء الله
    یاعلی

  71. میثم می‌گوید:

    سلام آقا حسین قدیانی
    یه روز(پیارسال) تو دانشکدمون تو پلی تکنیک(مهد فتنه۸۸بخش دانشجویی) داشتم میل چک میکردم که برخوردم به شعر زیر. یه جوابی هم براش گفتم که در زیرش آمده(البته میدونم یه کم وزنش میزون نیس ولی خوب ببخشید دیگه). ولی متاسفانه مشاهده کردم که هنوز هم که هنوزه بعضی ها غافل از شعر دوم به شعر اول افتخار میکنن.گفتم شاید شما با این همه مخاطب که دارید بتونید این جواب رو (اگه کافی میدونید) محکم بزنید تو دهن اونایی که به این اشعار سست کننده افتخار میکنن.مثلا در قالب یه پست جدید.ما که زورمون نمیرسه اینقدر متن رو پراکنده کنیم.خلاصه ببخشید از اینکه جوابم ربطی به پست بالا نداره.

    شعر اول:
    با کراوات به دیدار خدا رفتم و شد
    بر خلاف جهت اهل ریا رفتم و شد

    ریش خود را ز ادب صاف نمودم با تیغ
    همچنان آینه با صدق و صفا رفتم و شد

    با بوی ادکلنی گشت معطر بدنم
    عطر بر خود زدم و غالبه سا رفتم و شد

    حمد را خواندم و آن مد”ولاالضالین”را
    ننمودم ز ته حلق ادا رفتم و شد

    یکدم از قاسم و جبار نگفتم سخنی
    گفتم ای مایه هر مهر و وفا رفتم و شد

    همچو موسی نه عصا داشتم و نه نعلین
    سرخوش و بی خبر و بی سرو پا رفتم و شد

    “لن ترانی”نشنیدم ز خداوند چو او
    “ارنی” گفتم و او گفت “رثا” رفتم و شد

    مدعی گفت چرا رفتی و چون رفتی و کی؟
    من دلباخته بی چون و چرا رفتم وشد

    تو تنت پیش خدا روز و شبان خم شد و راست
    من خدا گفتم و او گفت بیا رفتم و شد

    مسجد و دیر و خرابات به دادم نرسید
    فارغ از کشمکش این دو سه تا رفتم و شد

    خانقاهم فلک آبی بی سقف و ستون
    پیر من آنکه مرا داد ندا رفتم وشد

    گفتم ای دل به خدا هست خدا هادی تو
    تا بدینسان شدم از خلق رها رفتم و شد
    ………………………………………………………………………………………………
    شعر دوم از حلقوم دانشجویان پلیتکنیک:

    تو ندیدی که صدیق تر از تو که بود شیر خدا
    مینمیزد به محاسن تبر جهل و جفا؟

    از راه دیدار خدا با کراوات و جای ریش
    به گمانم نگذرد آن سید صاحب صفا

    تو که میگویی سخن از مایه مهر و وفا
    پس بدان خوشترش می آید ز ته حلق ادا

    می روی سوی خدا بی سر و پا و بی خبر
    از رموز قید و فعلش در کلام و در عصا

    یک دم از قاسم و جبار نگفتی سخنی؟
    قاسمش تقسیم عدل است و جباری بود نام خدا

    نکند بیشتر از پیغمبر و سلمان دلت نزد خداست
    که خلاف جهت ایشان روی سوی خدا

    خدایا لعنتت باشد بر آن ابلیس شوم
    که نکرد سجده بر آدم چو اینان بر خدا

    ترسم ای دوست تو هم چون چرچیل
    صورتت را ز برای کس دیگر بدهی برق و جلا

    عشق اگر با بی نمازیست که این مشکل نیست
    مرد آن است که طبق سنتش سیر کند سوی خدا

    حالا هر جور که میلته داداش حسین.ولی خیلی کیف میکنم با نوشته هات.

  72. رادمنش می‌گوید:

    التماس دعا از همه شما خوبان خدا

  73. سیداحمد می‌گوید:

    رفقا!

    وقتی یه نفر یه حرف نامربوط میزنه، نیازی نیست همه جوابشو بدید!
    حالا ۲ نفر یه چیزی بگن اشکال نداره ولی وقتی همه بخوان جوابشو بدن، صورت خوشی نداره.

  74. سلاله 9 دی می‌گوید:

    قاصدک منتظر!
    بله به نکته ی مهمی اشاره کردید که توجه نکرده بودم. کلا این قبیل آبزیان، زندگی در مرداب هم از سرشان کمی زیاد است، چه برسد به دریاچه.

  75. چشم انتظار می‌گوید:

    گرفتم “سید احمد”!

  76. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان!

    تا ساعاتی دیگر قطعه با ۲ متن تازه به روز می شود.

  77. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان!

    متن کیهان داداش حسین، از آن متن هاست ها!

  78. سیداحمد می‌گوید:

    وای که چه لذتی دارد جواب ادعای تکرار مشروطه جناب استوانه را داداش حسین در کیهان می دهد…

    تیتر را نگاه کنید: “تا ۹ دی هست، مشروطه تکرار نمی شود”.

    به به!

  79. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی، خسته نباشید، طاعات قبول.
    خوشحال می شویم وقتی به بعضی ها جواب دندان شکن می دهید.
    به شدت منتظر متن کیهانی شما هستیم.

  80. حمید رضا قاسمی می‌گوید:

    سلام
    عکس زیر را تقدیم می کنم به همه ستاره های حضرت ماه

    http://up1.iranblog.com/view-55NVEExport.0008_1.gif

  81. منتظر آدینه می‌گوید:

    بسم الله

    سعادت بهره بردن بیشتر از ماه مبارک نصیب کسی میشه که تلویزیون رو حداقل واسه یه ماه بایکوت کنه. خدا میدونه که چه جوری توی همین سریالهای به ظاهر معنوی، داره ریشه ایدئولوژی و باور دینی مردم زده میشه. اگه خدا توفیق داد حتما چندتا نقد جانانه روی همین موضوع میزنم.

  82. رسا صدیق شریف می‌گوید:

    سلام به همگی…

  83. هوشنگ می‌گوید:

    قبلا در همین قطعه ثابت شد که اهالی فتنه بی شرف هستند.
    ما تا سایه بلند بالای رهبری بر سرمان هست، هرگز بی پناه و بی خانمان نمیشویم.
    بی پناه و دربدر سران فتنه هستند که پیش خودشان هم آبروئی برایشان نمانده است .

  84. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    “احساس”
    میشه این جمله رو برام باز تر کنید”آیا تو زندگیشون چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاده؟یا خوابی که به این اتفاقا منجر بشه؟”
    واگر هم میتونید به این آدرس ایمیل بزنید”beem.club@yahoo.com”

  85. منتظرخورشید می‌گوید:

    گفتا که منحرف گشت، از خط خامنه ای / گفتم خیالتان تخت، برنامه ای دقیق است
    گفتا به روز روشن، امر ولی رها کرد / گفتم بصیرتی نیست! تحیل تان رقیق است
    گفتا ندای کیهان، تکفیر و لعن او بود / گفتم چه بهتر از این؟ فرجام شان حریق است
    گفتا علیه یارت، صف بسته اند حریفان / گفتم که باک مان نیست، ایمان مان عمیق است
    گفتا ز غربت و غیض، دردی به سر ندارید؟ / گفتم درک! همین بس، آقا بدین طریق است
    گفتا نهایتش چیست؟ این راه پر مغیلان / گفتم شوم فدایش، یاری که بی رفیق است
    گفتم تو رو به مسجد، ما خوش ز خم خویشیم / مست از غریبی خویش، مولای مان شفیق است

    شعر از محمدحسین حیدری وبلاگ تمدن فردا

    http://tarhetamaddon313.mihanblog.com

  86. رسا صدیق شریف می‌گوید:

    چرا کامل تایید نکردی خوبه والا صداقتت منو کشته حرف بد نزدم که ولایی بود واقعا که میگم چرا دلم نبود بیام چون یکی این چند وقته یه چیزی بهم گفت مثل اینکه اون رو تو دیده بود که منو ازت زده کرد…………………از شما انتظار نداشتم……….

  87. امیر می‌گوید:

    آقا کلی حال کردیم با این عکسایی که گذاشتین مخصوصا امام زاده عون بن محمدبن حنفیه بن علی (ع)
    آخه ما اصالتا همون وریا هستیم.
    یا علی

  88. محمد نوری می‌گوید:

    اسرائیل باید روز قدس امسال از بین برود …

    http://dar-entehaye-ofogh.blogfa.com/post-31.aspx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.