اصلا کولر نخواستیم!

یک/ رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه گفته که اگر همین روند نرخ باروری ادامه پیدا کند، در سال ۱۴۲۰ نرخ رشد جمعیت، صفر می شود و در سال ۱۴۲۵ شاهد رشد منفی خواهیم بود. وی هشدار داده که چندی است کشور در سراشیبی سال خوردگی افتاده.
الف- از بس حضرات سر خودشان را با باروری ابرها گرم کردند، که الان به این حال و روز افتادیم. ابرها را نخواستیم بارور کنید، به فکر باروری خودمان باشید!
ب- آیا در سال ۱۴۲۵ هر مرد و زن ایرانی که بتوانند، یعنی همت کنند و بیشتر از ۲ تا بچه با دانش و تن درست به جامعه تحویل دهند، علاوه بر ۱۰۰۰ متر “زمین-باغ”، چه سیاست های تشویقی دیگری برای شان لحاظ خواهد شد؟!
ج- آیا برای جمع آوری تابلوهایی که هنوز این طرف و آن طرف، تبلیغ روی شان این شعار است: “۲ فرزند با دانش و تن درست، به از چند فرزند نادان و سست”، چه راهکارهایی اتخاذ شده؟!
د- رشد منفی جمعیت، یعنی اینکه در سال ۱۴۲۵ تعداد مرگ و میر از تعداد زاد و ولد، بیشتر خواهد شد. از همین الان تسلیت ما را پذیرا باشید، اما یعنی در سال ۱۴۲۵ ما دیگر مشکلی بابت ترافیک نخواهیم داشت؟! یعنی بابت دست به آب، دیگر لازم نیست صف بایستیم؟! علی ایحال خلاص شدن از خرج سیسمونی فک و فامیل را به خودم و همه شما تبریک عرض می کنم. دارم حساب می کنم، ببینم در سال ۱۴۲۵ چند سالم می شود. شما هم حساب کنید! من که چشمم آب نمی خورد؛ این کشوری که من دارم می بینم، با این همه اشتیاق به داروی تقویت قوا بعید است رشد جمعیتش منفی شود! یعنی منفی در منفی، مثبت می شود، اما منفی تر از اینی که الان هست، نخواهد شد! ما مرده، شما زنده!!

دو/  روزنامه کاملا غیر مرتبط با جریان انحرافی یا همان “کارگزاران ۲” اخیرا طی یک گزارش، آماری ارائه داد که معلوم می کند اولا؛ نرخ قتل های خشونت بار در ۱۰۳ کشور جهان از ایران بیشتر است. ثانیا؛ اتریش، آلمان، هلند، دانمارک و ژاپن پایین ترین نرخ قتل در جهان را دارا هستند.
الف-  ژاپن همه می دانند که بیشترین آمار خودکشی در جهان را دارد. آیا مردمی که خودشان زحمت کشتن خودشان را به دوش می کشند، نیازی دارد به قتل، و اینکه یکی دیگر بیاید و ایشان را بکشد؟!
ب- در ژاپن آنقدر سیل و سونامی و زلزله و تسونامی می آید که اگر همدیگر را هم بخواهند به قتل برسانند، ملتفت می شوند که نمی ارزد! یعنی وقتی مرحوم مغفور، خودش می تواند در اثر بلایای طبیعی بمیرد، چه کاری است که یک چشم تنگ دیگر، وی را بکشد؟!
ج- این بهتر است که دیگران، آدم را بکشند، یا آدم خودش، خودش را بکشد؟!
د- این مورد را نمی نویسم چرا که تضعیف قوه قضائیه حساب می شود؛ بصیرت را حال کردید!!

سه/ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرده از ابتدای مرداد ماه ۲۰ درصد به سهمیه سوخت تاکسی های تهران و ۳ استان دیگر اضافه شده تا راننده ها کولر خود را حتما روشن کنند. وی از مردم خواست نسبت به حقوق شهروندی خودشان آگاه باشند و اگر دیدند راننده ای از روشن کردن کولرش خودداری می کند، حتما به وی تذکر دهند یا مراتب را به اطلاع سازمان برسانند.
الف- آیا گرمای هوا فقط تهران و ۳ استان دیگر را تهدید می کند؟!
ب- مردم سایر استان ها اگر بخواهند هنگام تردد با تاکسی های بین شهری، کولر روشن باشد، دقیقا به چه کسی باید تذکر بدهند؟!
ج- جناب مدیر فکر می کند نتیجه تذکر مردم همین ۴ استان به رانندگان تاکسی منجر به چه چیزی می شود؟! ۱- افزایش آمار نزاع خیابانی. ۲- افزایش نرخ قتل. ۳- تحبیب قلوب. ۴- سایر موارد.
د- اصلا اگر ما کولر نخواهیم و بخواهیم از گرما بپزیم و نسبت به حقوق شهروندی خود هیچ اعتراضی نداشته باشیم و آن ۲۰ درصد هم نوش جان باک بنزین تاکسی ها قلمداد کنیم و مراقب همین جان نیم بند خودمان باشیم، چه کسی را باید ببینیم؟! هی آقا! اصلا بخاری ماشین را روشن کن! مسیر را هم خوب آمدی! دمت گرم! دست فرمونت من رو یاد شوماخر می اندازه!! پول خرد هم نداری، عیبی نداره! باقی اش مال خودت! فدای سرت!

 چهار/ احمدی مقدم گفته اغلب جرائم به دست مجرمین غیر حرفه ای صورت می گیرد.
الف- اگر مجرمین غیر حرفه ای را “حرفه ای” تربیت کنیم، آیا از آمار جرائم کاسته می شود؟! آیا مهم ترین جرم تعدادی از مجرمین، غیر حرفه ای بودن ایشان است؟!
ب- آیا نیاز به دائره المعارف اصول تیزی کشی، نحوه استفاده بهینه از چاقو، و آموزش فنون نزاع خیابانی به اراذل و اوباش، در میان مسئولین امر احساس نمی شود؟!
ج- اینکه سردار گفته اند، یعنی مجرمین غیر حرفه ای باید به مجرمین حرفه ای نگاه کنند و مروت را حکایت “ادب از که آموختی”، از ایشان یاد بگیرند؟!
د- من که متوجه منظور سردار زحمت کش نیروی انتظامی از بیان این جمله هستم؛ آیا مرض دارم که بی خود گیر می دهم؟! آیا این انصاف من، فی حد ذاته قابل ستایش نیست؟! آیا همین روحیه “خود انتقاد پذیری” بصیرت مرا نمی رساند؟!

روزنامه وطن امروز/ ۹ مرداد ۱۳۹۰

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله….

  2. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “ژاپن همه می دانند که بیشترین آمار خودکشی در جهان را دارد. آیا مردمی که خودشان زحمت کشتن خودشان را به دوش می کشند، نیازی دارد به قتل، و اینکه یکی دیگر بیاید و ایشان را بکشد؟!”
    🙂

  4. قلیدون می‌گوید:

    وبلاگ ما را هم ببینید…

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “د- این مورد را نمی نویسم چرا که تضعیف قوه قضائیه حساب می شود؛ بصیرت را حال کردید!!”

    سالاری! 🙂

  6. ف. طباطبائی می‌گوید:

    جدی اگه رشد جمعیت منفی بشه بد میشه. چرا اینطوری میشه؟
    این آقایون رئیس کل هم به جای اینکه بشینن حساب کتاب کنن، یه فکر درست و حسابی بکنن.
    به نظر من که اینجور پیش بینی ها و آمار ها الکیه. (مثل آدمای بی سواد و گیج کامنت گذاشتم!!)

  7. ف. طباطبائی می‌گوید:

    کاری به حرف این روزنامه بی ارتباط با کارگزاران۲ ندارم، می خوام بگم این منطقیه که مسئولین مختلف برای آروم جلوه دادن فضا ایرانو با کشورای مختلف مقایسه میکنن و به این نتیجه میرسن که وضعیت کشور خوبه؟
    نمیگم وضع امنیت بده ولی توجیه کردن خیلی بده.
    جالبش اینجاست که ضرغامی برگشته به آملی لاریجانی گفته: “اینجا کشور اسلامیه ومردم از یک دستگاه قضائیه اسلامی خیلی توقع دارن”. یکی نیست بگه آقای ضرغامی مردم فقط از دستگاه قضائیه اسلامی توقع دارن؟ از صدا و سیمای اسلامی هیچ توقعی ندارن؟

  8. ف. طباطبائی می‌گوید:

    ضمنا آقای قدیانی این یکی دو باری که چند خطی راجع به ژاپن نوشتید خیلی عالی بود. من چند بار همین چند خط مربوط به ژاپنو خوندم. لذت بخشه. ممنون.

  9. ف. طباطبائی می‌گوید:

    بلا نسبت بعضی راننده تاکسی های محترم، حالا کی جرات داره به راننده تاکسی ها بگه کولر روشن کنید؟ بس که خوش اخلاقن!!

  10. قاصدک منتظر می‌گوید:

    یک/به نظر شما با در نظر گرفتن هزینه های سرسام اور, کسی حاضر است بیشتر از دو فرزند داشته باشد?! البته یه زمانی من معتقد بودم باید تعداد بچه شیعه های خانواده های مذهبی زیاد باشه, اما الان که وارد گود شده ام و مخارج خورد و خوراک و پوشاک و تحصیل فرزندانم را می بینم, حتی به خودم فرصت فکر کردن به تعداد بیشتر فرزند را هم نمی دهم! تازه بعضی ها تو یه دونه اش هم مانده اند!
    در بقیه موارد هم درباره قوه قضائیه و شدت برخوردش در کم شدن جرائم چیزی نمی نویسم که بی بصیرتی شامل حال من هم نشود!

  11. سادات می‌گوید:

    سلام
    قضیه رشد منفی جمعیت در ایران پیچیده تر از اینهاست
    رشد منفی جمعیت شیعه در ایران را بگذارید کنار رشد ساعت افزون و جهاد گونه! اهل تسنن و وهابی ها در همین ایران و ببینید در ۳۵ سال بعد اکثریت جمعیت با کدام ها خواهد بود و قوانین آن وقت چگونه تدوین خواهد شد
    و سر ما گرم است به خرج و مخارج دست ساز و تحمیلی از خودمان به خودمان!

  12. صبا می‌گوید:

    امشب به یه راننده آژانس گفتم که” آقا مسیر ما از اتوبان هم نزدیکتره هم به ترافیک نمی خوریم” ایشان فرمودند ” اینهمه ما راننده ها حرف شما رو گوش می کنیم یه بار هم شما حرف ما رو گوش کنید” البته ناگفته نماند که من علاوه بر مناعت طبعم و یه خورده هم ترس، بغل دستی ام را هم دعوت به آرامش می کردم. آقای راننده هم با نادیده گرفتن وقت تلف شده ما لطف کردند کرایه را رند کردند و ۳۰۰تومان از ما نگرفتند.
    راستی آقای راننده سر راه کار داشتند یعنی یک عدد کارت سوخت را به کسی می خواستند برسانند!

  13. منتظر آدینه می‌گوید:

    بسم الله
    آیا نام نویسی در این سایت برای همه آزاد است؟اجازه نام نویسی به من داده نمیشود

  14. م.طاهری می‌گوید:

    هر چهار مورد گزینه های جالبی داشتند

  15. م.طاهری می‌گوید:

    من هم بصیرتم را نشان می دهم و با خود انتقادی می گویم به آن ها گزینه نمی گویند!

  16. چشم انتظار می‌گوید:

    این مسئولین محترم ما، اگه بدونن یه نویسنده ی خوش ذوق و نکته سنج، به نام “داداش حسین بچه بسیجی ها” گفته هاشون رو رصد میکنه و یه حاشیه ی “بصیرت افزا” چاشنی کار، محال ممکنه دیگه از این اظهار نظرها بکنند! چقدر دقیقی داداش.

  17. سیداحمد می‌گوید:

    منتظر آدینه؛

    سلام!
    اینجا ثبت نام برای همه آزاد است،
    اگر امکان دارد بیشتر توضیح دهید که یعنی چه به شما اجازه نام نویسی نمیدهد؟
    چه پیغامی میدهد؟
    تا چه مرحله ای پیش رفتید؟

  18. وارث می‌گوید:

    سلام
    دیشب این مطلب رو نخوندم
    امروز که خوندم کلی باهاش خندیدم
    لذت بردم از شدت بصیرتتون تو اون تذکرات ((خنده بسیار))
    موفق و موید باشید زیر سایه آقا امام زمان و در رکاب امام خامنه ای

  19. م.مرضیه می‌گوید:

    از کامنت های بعضی دوستان تعجب می کنم! که می گویند “قضیه رشد منفی جمعیت در ایران پیچیده تر از اینهاست. رشد منفی جمعیت شیعه در ایران را بگذارید کنار رشد ساعت افزون و جهاد گونه! اهل تسنن و وهابی ها در همین ایران و ببینید در ۳۵ سال بعد اکثریت جمعیت با کدام ها خواهد بود و قوانین آن وقت چگونه تدوین خواهد شد
    و سر ما گرم است به خرج و مخارج دست ساز و تحمیلی از خودمان به خودمان!”
    آخر این چه حرفی است که می زنی دوست عزیز؟! شیعۀ بی سواد و فقیر و بی ایمان و بی هدف و غیر پیشرفته به چه دردی می خورد؟! چرا می خواهیم خودمان را گول بزنیم؟ ما چرا باید جمعیتمان زیاد باشد و به هیچ دردی نخوریم؟! ایرانی شیعه باید از نظر علمی-پژوهشی، اقتصادی و دینی پیشرفت کند نه از نظر جمعیتی! یادت باشد، امام زمان (عج) که بیاید با ۳۱۳ نفر شیعه به درد بخور با همه بدی ها مبارزه می کند نه با هزاران نفر سیاهی لشکر! همین فیلم مختار را ندیدی؟! هفت هزار نفر نیروی بی بصیرت داشت! به هیچ دردش نخوردند، دست آخر تنها ماند و تنها جنگید.
    ما شیعیان اگر یک فرزند صالح و عالم و متدین داشته باشیم و در تربیت و تحصیل و تهذیبش بکوشیم بیشتر خدا را خوش می آید تا بیخودی به نام شیعه، سیاهی لشکرِ ناکارامد تولید کنیم؛ در هر حال، این نظر من است. صلاح کار خویش، خسروان دانند!

  20. سید.... می‌گوید:

    من بند ۴ رو نفهمیدم! با حرف م مرضیه هم موافقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.