اگر به تذکرات فتنه گران می خواستیم عمل کنیم، دقیقا چه باید می کردیم؟!

به سبب نوشتن یک مقاله تحلیلی برای یک فصل نامه پژوهشی، در روزهای گذشته نگاهی انداختم به آرشیو روزنامه های زمان فتنه ۸۸ و انصافا چقدر زیاد بود تذکرات بعضی ها که باید چه کرد و چه نباید کرد. موجی از “گفتیم” ها جلوی چشمم رژه رفت که البته امروز همه شان به “دیدید گفتیم” تغییر ظاهر داده اند. فی المثل “نامه سرگشاده” را خواندم، مواضع آقازاده ها را مرور کردم، تذکرات سران فتنه را رصد کردم و همه آن خاطرات پر مخاطره در ذهنم زنده شد. در حاشیه نوشتن آن تحلیل مطول، اما لحظه ای درنگ کردم در همه “گفتیم” های دیروز و “دیدید گفتیم” های امروز. از تذکرات آقای هاشمی بگیر تا دیگران و دیگران. بعد اندکی تامل و تدبر کردم که اگر ولایت و ملت، این ۲ رکن جدایی ناپذیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی که همیشه هوای هم را داشته اند، بر فرض می خواستند به “گفتیم ماضی” یعنی “دیدید گفتیم حال” جامه عمل می پوشاندند و زمام اختیار خود را به دست تذکرات سران فتنه و خاندان اشراف که به سختی دچار مرض “بحران محبوبیت” اند، می دادند، دقیقا چه باید می کردند. بی هیچ توضیح اضافه ای، آنچه باید در ورای قبول کردن تذکرات فتنه گران، انجام می دادند، در زیر می آورم:

یک/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات سران فتنه عمل می کرد، می بایست فقط و فقط از خاندان اشراف حمایت می کرد و تنها و تنها به ایشان رای می داد. صرف رای ندادن به سران فتنه، بزرگ ترین گوش ندادن به تذکرات امثال آقای هاشمی بود.
دو/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات اهالی فتنه عمل می کرد، می بایست علیه ۴۰ میلیون رای شمشیر می کشید؛ یعنی ابطال انتخابات. ابطال دموکراسی. ابطال مردم سالاری دینی. ابطال جمهوری اسلامی. ابطال ملت و ابطال ولایت.
سه/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات فتنه گران عمل می کرد، می بایست در وهله ای، رای اکثریت را قربانی رای اقلیت، و در مرحله ای دیگر، کل آرا را فدای منافع کسانی می کرد که مردم دل خوشی از عملکرد ایشان و خاندان شان نداشتند.
چهار/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات اصحاب فتنه و عناصر آشوب عمل می کرد، می بایست تصور و توهم می کرد که فتنه ۸۸ جنگ ۲ طرف فلان مناظره بود، نه مبارزه همیشگی آمریکا و اسرائیل با اصل جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه.
پنج/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات جبهه فتنه عمل می کرد، می بایست ملاک را بر خلاف خط و دست خط امام، به جای آنکه “حال فعلی افراد” ببیند، در سابقه خوب و بدشان جست و جو می کرد و به همین مناسبت، قانون و به خصوص قانون اساسی را دور می زد تا مگر باعث خشنودی اشراف شود.
شش/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات طرف فتنه گر سال ۸۸ عمل می کرد، می بایست به سران فتنه به خصوص رئوس ویژه خوار ایشان، قول عملی می داد که بعد از ابطال انتخابات، حتما و بدون اما و اگر تضمین می کند که نام نامزد مورد علاقه ایشان از دل صندوق بیرون بیاید، ولو اینکه مردم باز هم به فلانی رای بدهند! یعنی باید به فتنه گران در زمینه تقلب قول مساعد می داد!
هفت/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات موجود در نامه سرگشاده عمل می کرد، باید خطاب به آمریکا و اسرائیل می گفت که جمهوری اسلامی بر خلاف نظر امام، دیگر اسلام پابرهنه ها نیست، اسلام مبارزه نیست، و ما از تمامی آرمان های مان دست می کشیم و کشور را به آتش فتنه شما می سپاریم!
هشت/ ملت اگر می خواست به تذکرات خاندان اشراف عمل می کرد، می بایست ایران را تبدیل به کوفه می کرد و علی را تنها می گذاشت. فقط با انجام دادن این کار، بعضی ها راضی می شدند. لحن تذکرات موجود در نامه سرگشاده این را می رساند.
نه/ ولایت اگر می خواست به تذکرات فتنه گران عمل می کرد، می بایست به جای ایستادگی پای آرای ۴۰ میلیونی، و نیز به جای ایستادگی پای نتیجه آرا، جمهوری اسلامی ای جدید مطابق با میل کسانی به وجود می آورد که اصولا رای مردم برای شان پشیزی ارزش ندارد. این جماعت سابق بر این یک بار نشان داده بود که بدش نمی آید علی الدام صاحب کرسی ریاست جمهوری باقی بماند و این عرصه کاملا انتخابی را از ذوق و سلیقه و عقیده مردم بدزدد.
ده/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات آشوبگران سال ۸۸ عمل می کرد، می بایست مفهوم بلندی به نام “عدالت” را قربانی نزاع مصادیق می کرد.
یازده/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات قبیله پر حرف فتنه عمل می کرد، می بایست پرچم جمهوری اسلامی و نام امام و اسلام را از سپهر این مرز و بوم پایین می کشید و به جای آن تن به خواسته های امثال داریوش همایون می داد و به همان پرچم شیر و خورشید برمی گشت.
دوازده/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات اهالی فتنه عمل می کرد، می بایست -نستجیربالله- به معصوم خرده می گرفت که چرا روزگاری از طلحه و زبیر در راه مصالح عالیه اسلام استفاده کرد؟!
سیزده/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات اغتشاش طلبان مدعی تقلب عمل می کرد، می بایست غزه و لبنان و مصر و بحرین و لیبی را قربانی امثال ملک عبدالله و علی عبدالله صالح می کرد و بر مفهومی به اعتبار و اعتلای “مقاومت” از اساس خط بطلان می کشید.
چهارده/  ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات جماعت آشوب طلب عمل می کرد، می بایست دستورات جین شارپ و جورج سوروس را بر فرامین امام خمینی مبنی بر “حفظ نظام؛ اوجب واجبات” برتری می داد و اجازه می داد اهالی اشراف به راحتی بتوانند از جمهوری اسلامی کاریکاتور بکشند.
پانزده/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات سرگشاده نویسان عمل می کرد، می بایست قید الگو بودن این روزهای جمهوری اسلامی برای ملل منطقه را بالکل می زد و به آزادی خواهان دنیای اسلام می گفت که رفتن دنبال نسخه جمهوری اسلامی یعنی ایستادگی در برابر استکبار، بی نتیجه است.
شانزده/ ولایت و ملت اگر می خواست به تذکرات طرف فتنه عمل می کرد، طرفه حکایت این جاست که اصولا نباید انقلاب اسلامی می کرد و نباید دنبال جمهوری اسلامی می رفت، چرا که مخلص کلام؛ تذکرات فتنه گران، حرف حسابش در یک کلام این بود که: ما حال و حوصله پیگیری آرمان های امام خمینی و خون شهدا را نداریم. ما از جنس سازشیم، نه مبارزه.

روزنامه وطن امروز/ ۸ مرداد ۱۳۹۰

۳ متن آخر همین ستون:

۱/ یک “ماه” می نویسم، یک “ماه” می خوانی…

۲/ المومن کیس

۳/ “کارگزاران ۲” سایه “کارگزاران ۱”

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “تذکرات فتنه گران، حرف حسابش در یک کلام این بود که: ما حال و حوصله پیگیری آرمان های امام خمینی و خون شهدا را نداریم. ما از جنس سازشیم، نه مبارزه.”

    ممنون داداش حسین!

  3. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلام
    اگر به تذکرات فتنه گران می خواستیم عمل کنیم, دقیقا باید پشت پا می زدیم به تمام ارمانهای امام و شهدا و پدرها و مادرهامون! و در مجموع خودمون رو بدبخت می کردیم!
    الحمدلله که سایه ولی فقیه, نائب امام زمان رو بر سرمون داریم.

  4. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    الحمدلله رب العالمین نویسنده نامه بی ادبانه سرگشاده (که الهی بشکند دستش) و خاندانش، تیرشان به سنگ خورد و دیدند ولایت و ملت تحت عنایت امام زمان راه درست را انتخاب کردند و وقعی به خواسته ها اغیار ننهادند.

  5. فدایی رهبر می‌گوید:

    سایت حوزه نوشت: السنن الکبری عن أنس: قیلَ: یا رَسولَ الله‌ِ، أیُ الصَّومِ أفضَلُ؟ قالَ: «صَومُ شَعبانَ تَعظیما لِرَمَضانَ»( السنن الکبری: ۴/۵۰۳/۸۵۱۷، شُعب الإیمان: ۳/۳۷۷/۳۸۱۹، کنز العمّال: ۸/۵۹۱/۲۴۲۹۲؛ ثواب الأعمال: ۸۶/۱۴، بحار الأنوار: ۹۷/۷۷/۳۵ .)؛ السنن الکبری ـ به نقل از انس ـ به پیامبر خدا گفتند: کدام روزه برتر است؟ فرمود: «روزه شعبان در بزرگداشتِ رمضان.»

    الإمام الصادق علیه‌السلام: « مَن صامَ ثَلاثَةَ أیّامٍ مِن آخِرِ شَعبانَ و وَصَلَها بِشَهرِ رَمَضانَ، کَتَبَ الله‌ُ لَهُ صَومَ شَهرَینِ مُتَتابِعَینِ» (کتاب من لا یحضره الفقیه: ۲/۹۴/۱۸۲۹، الخصال: ۵۸۲/۶، فضائل الأشهر الثلاثة: ۵۳/۳۱، الأمالی للصدوق: ۷۶۸/۱۰۳۸، الإقبال: ۱/۴۳، بحار الأنوار: ۹۷/۷۲ . )

    امام صادق علیه‌السلام: هر کس سه روزِ آخر شعبان را روزه بدارد و آن‌ها را به ماه رمضان متّصل کند، خداوند برای او پاداش روزه دو ماه پیاپی را می‌نویسد.

    و ما از خود نگذشتیم … خدایا تو از گناهان ما بگذر”

    ماه رجب و شعبان هم از دستمون رفت و نزدیک به ماه خدا ، ماه مبارک رمضان می‌شویم .

    خوش به حال آنانی که توانستند از این دو ماه استفاده‌ی لازم را کرده و توشه‌ای برای ماه رمضان بر چینند .یکی از اعمال شریف و بسیار ارزشمندی که برای ماه شعبان ذکر شده ،مخصوص سه روز آخر این ماه می‌باشد .

    بله ! درست متوجه شده‌اید .روزه‌ی سه روز آخر ماه شعبان و اتصال آن به ماه شریف رمضان .

    این سه روز آخر شعبان می‌تواند فرصت خوبی باشد چه برای آنانی که ار قافله عقب مانده‌اند و در طول دو ماه پیشواز برای ماه رمضان کاری نکرده اند ، و چه برای آنانی که در طول این دو ماه در تکاپوی جمع آوری توشه برای رمضان بوده‌اند باشد، فرصت و توفیقی مجدد باشد .

    روزه شعبان در کلام بزرگان

    امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «من صام ثلاثه ایام من شعبان وجبت له الجنه و کان رسول الله صلی الله علیه و آله شفیعه یوم القیامه » هر که سه روز از ماه شعبان را روزه بدارد، بهشت برای او واجب گردد و رسول خدا در روز قیامت شفیعش خواهد بود.

    در ماه شعبان امام زین‌العابدین علیه‌السلام اصحاب خود را جمع می‌کرد و می‌فرمود: «معاشر اصحابی اتدرون ای شهر هذا؟ هذا شهرشعبان و کان رسول الله(صلی الله علیه وآله) یقول: شعبان شهری. الا فصوموا فیه محبه لنبیکم و تقربا الی ربکم، فوالذی نفس علی بن الحسین بیده، سمعت ابی الحسین یقول: سمعت امیرالمومنین(علیه‌السلام) یقول: من صام شعبان محبه لنبی الله و تقربا الی الله عزوجل، احبه الله عزوجل و قربه من کرامته یوم القیامه و اوجب له الجنه ».

    یاران من! می‌دانید این چه ماهی است؟ این ماه شعبان است که رسول خدا(صلی الله علیه و آ له) می‌فرمود: شعبان ماه من است، پس در آن روزه بگیرید به خاطر محبت و دوستی پیامبرتان و برای تقرب به پروردگارتان،به همان خدایی که جان علی بن الحسین در دست اوست از پدرم حسین بن علی(علیه‌السلام) شنیدم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمود: هر که به خاطر محبت پیامبر و برای تقرب به خدای عزوجل ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را دوست خواهد داشت و به کرامتش در روز رستاخیز نزدیک خواهد کرد و بهشت را بر او واجب خواهد گردانید.

    این ماه شعبان است که رسول خدا(صلی الله علیه و آ له) می‌فرمود: شعبان ماه من است، پس در آن روزه بگیرید به خاطر محبت و دوستی پیامبرتان و برای تقرب به پروردگارتان،به همان خدایی که جان علی بن الحسین در دست اوست از پدرم حسین بن علی(علیه‌السلام) شنیدم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمود: هر که به خاطر محبت پیامبر و برای تقرب به خدای عزوجل ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را دوست خواهد داشت و به کرامتش در روز رستاخیز نزدیک خواهد کرد و بهشت را بر او واجب خواهد گردانید.

    شعبان و رمضان در کلام رسول خدا(ص)

    رسول خدا(صلی الله علیه و آ له) در روایت مفصلی درباره این ماه شعبان و رمضان می‌فرماید:

    شعبان ماه من است و رمضان ماه خدای عزوجل. پس هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیعش خواهم بود و هر که ماه خدا را روزه بدارد خداوند در قبرش وحشتش را از بین می‌برد و او رامانوس می‌سازد و تنهائیش را می‌زداید و هرگاه از قبرش خارج شود با روی سفید و در حالی باشد که در دست راستش کتابش را گرفته و جاودانگی را در دست چپش و می‌آید تا در برابر خدای عزوجل قرار گیرد پس خداوند به او می‌فرماید: بنده‌ام! پاسخ می‌دهد: لبیک یا مولای من! خداوند می‌فرماید: به خاطر من روزه گرفتی؟

    عرض می‌کند: آری مولای من، پس خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید:

    (ای فرشتگانم) دست بنده‌ام را بگیرید و او را نزد پیامبرم بیاورید. پس او را به حضور رسول خدا می‌رسانند. پس من به او می‌گویم: ماه مرا روزه گرفتی؟ (شاید مقصود جزئی از ماه شعبان باشد نه همه‌اش) می‌گوید: آری! پس من به او می‌گویم: من امروز شفاعتت می‌کنم.

    سپس خدای عزوجل می‌فرماید: اما من از حقوق خودم به خاطر بنده‌ام گذشتم و اما حقوق دیگر بندگانم که بر گردن او هست، هر که از او بگذرد و عفوش کند، من آنقدر تعویضش می‌کنم تا راضی گردد.

    رسول خدا(صلی الله علیه و آ له) فرمود:

    پس من دست او رامی گیرم تا اینکه او را به صراط می‌رسانم، پس آن را صاف و لغزنده می‌یابم که گام‌های خطاکاران بر آن ثابت نشود و بلغزد،پس من دست او را می‌گیرم، فرشته موکل به صراط می‌گوید: ای رسول خدا، این کیست؟ می‌گویم: این فلان است (اسمش را می‌آورم) او در ماه من (شعبان) به خاطر دریافت شفاعتم، روزه گرفته و ماه خدا(رمضان) را به خاطر وعده الهی روزه گرفته، پس در بهشت را برای او می‌گشایم و رضوان (فرشته بهشت) می‌گوید که در آن روز به ما امر می‌شود که در بهشت را بر امتت بگشاییم.

    شفاعت در برابر روزه در ماه شعبان

    سپس امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمود: ماه رسول خدا را روزه بدارید تا در روز رستاخیز شفیعتان باشد و ماه خدا را روزه بگیرید تا ازرحیق مختوم (شراب گوارای بهشتی) بیاشامید و هر که ماه شعبان را به ماه رمضان بپیوندد، برای او پاداش دو ماه پی در پی نوشته شود.

    به هر حال این فرصت را باید غنیمت شمرد و گرچه تاکنون از این ماه‌های پر فضیلت استفاده نشده در این آخرین روزهای ماه شعبان،بسیار بهره باید برد و با دعا و قرآن و نیایش و مناجات شعبانیه روزها و شب‌ها را گذراند و از هر لحظه و دقیقه‌ای برای توشه گیری روز رستاخیز استفاده شایان برد. ضمن اینکه باید خدای را بسیار شکر و سپاس گوییم که ما را تا فرا رسیدن این ماه‌های مبارک زنده نگه داشته و صحت و سلامتی داده است، هرگز نباید این ساعت‌ها و روز و شب‌های با ارزش به بطالت و بی کاری و سستی و کاهلی بگذرد. در طول سال جز چند روزی بیش نیست که از روزها و ماه‌های دیگر امتیاز و خصوصیت بسزایی دارند، به ویژه آخرین روزهای ماه شعبان و تمام روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان.

    امام صادق علیه‌السلام: هر کس سه روزِ آخر شعبان را روزه بدارد و آن‌ها را به ماه رمضان متّصل کند، خداوند برای او پاداش روزه دو ماه پیاپی را می‌نویسد.

    جمعه آخر ماه شعبان را از دست ندهید !

    ابوالصلت هروی گوید: در آخرین جمعه از ماه شعبان خدمت امام هشتم علیه‌السلام مشرف شدم. حضرت فرمود:

    ای اباالصلت! ماه شعبان بیشترش گذشت و اینک جمعه آخرش فرارسیده پس تلافی کن در این چند روز آخر، آنچه از تقصیرهایت در این ماه گذشته است و رو آور به آنچه برای تو سودمند است و بسیار دعا کن و از خدا طلب آمرزش گناهانت نما و قرآن را بسیار تلاوت کن و از گناهانت توبه کن تا چون ماه مبارک رمضان فرا رسد خود را برای خدا خالص و آماده گردانیده باشی و امانت کسی را در گردن خود نگذار جز آنکه آن را ادا کنی و کینه مؤمنی را در دل قرار نده جز آنکه بیرونش کنی و تقوای الهی داشته باش و بر او در پنهان و آشکار توکل کن زیرا هر که بر خدا توکل کند، خدا او را بس است و در بقیه این ماه بسیار خدا را بخوان. و اما در فضیلت ماه رمضان آنقدر روایت از معصومین(علیه‌السلام) رسیده است که کتاب‌ها برای نوشتن لازم است، همین بس که در این ماه خدا، درهای بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و پاداش کارهای خیر مضاعف و دو برابر می‌گردد; پس باید بسیار تلاش کرد که خدای نخواسته درهای جهنم بر رویمان باز نشود. ضمناً بدین مناسبت خطبه رسول اکرم در آخر ماه شعبان را حتماً مطالعه کنید . (این خطبه شریفه در بسیاری از کتاب‌ها و همچنین مفاتیح نقل شده است).

    ثواب روزه سه روز ماه شعبان

    السنن الکبری عن أنس: قیلَ: یا رَسولَ الله‌ِ، أیُ الصَّومِ أفضَلُ؟ قالَ: «صَومُ شَعبانَ تَعظیما لِرَمَضانَ»( السنن الکبری: ۴/۵۰۳/۸۵۱۷، شُعب الإیمان: ۳/۳۷۷/۳۸۱۹، کنز العمّال: ۸/۵۹۱/۲۴۲۹۲؛ ثواب الأعمال: ۸۶/۱۴، بحار الأنوار: ۹۷/۷۷/۳۵ .)؛ السنن الکبری ـ به نقل از انس ـ به پیامبر خدا گفتند: کدام روزه برتر است؟ فرمود: «روزه شعبان در بزرگداشتِ رمضان.»

    الإمام الصادق علیه‌السلام: « مَن صامَ ثَلاثَةَ أیّامٍ مِن آخِرِ شَعبانَ و وَصَلَها بِشَهرِ رَمَضانَ، کَتَبَ الله‌ُ لَهُ صَومَ شَهرَینِ مُتَتابِعَینِ» (کتاب من لا یحضره الفقیه: ۲/۹۴/۱۸۲۹، الخصال: ۵۸۲/۶، فضائل الأشهر الثلاثة: ۵۳/۳۱، الأمالی للصدوق: ۷۶۸/۱۰۳۸، الإقبال: ۱/۴۳، بحار الأنوار: ۹۷/۷۲ . )

    امام صادق علیه‌السلام: هر کس سه روزِ آخر شعبان را روزه بدارد و آن‌ها را به ماه رمضان متّصل کند، خداوند برای او پاداش روزه دو ماه پیاپی را می‌نویسد.

  6. سلاله 9 دی می‌گوید:

    خداوند همه ی بیمارانی که دچار “بحران محبوبیت” اند، را شفای عاجل عنایت فرماید. بد مرضی است که گرفتار کرده بعضی ها را…

  7. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    ملت اگر می خواست به تذکرات خاندان اشراف عمل می کرد، می بایست ایران را تبدیل به کوفه می کرد و علی را تنها می گذاشت.
    تذکرات فتنه گران، حرف حسابش در یک کلام این بود که: ما حال و حوصله پیگیری آرمان های امام خمینی و خون شهدا را نداریم. ما از جنس سازشیم، نه مبارزه.

  8. سلاله 9 دی می‌گوید:

    خدا را شکر که ولایت و ملت در کنار هم اند و اعتنا نکردند و نمی کنند به تذکرات “قبیله پر حرف فتنه”.

  9. یه بیست و ششی قدیمی می‌گوید:

    وای سلام،از تابستون پارسال تا الان به اینجا سر نزده بودم.کلا از اینترنت دور بودم.خیلی اتفاقی الان مسیرم به اینجا خورد.هنوز همتون جمعین؟چه جالب.
    حسین قدیانی و سید احمد و همه؟خوشحال شدم.
    زنده باشید،ما رم دعا کنید.

  10. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی و همه دوستان عزیز قطعه ۲۶

  11. ف. طباطبائی می‌گوید:

    اگر به تذکرات اون از خدا بی خبر ها عمل میکردیم که الان رسما بدبخت بودیم.
    ما ملت خوبی هستیم. خوب بلدیم چه طور پوزه بعضیا رو به خاک بمالیم.

  12. به جای امیر می‌گوید:

    آبدوغ (گفت و شنود)

    گفت: حالا مگر کسی منتظر شرکت فتنه گران در انتخابات است؟!
    گفتم: معلوم است که نه، فتنه گران دست به وطن فروشی و جنایت زده اند و مطابق قانون حق شرکت در انتخابات را ندارند و باید به عنوان مفسد فی الارض و قتل و خونریزی، محاکمه و مجازات شوند.
    گفت: پس چرا یکی از سران فتنه و برخی از فتنه گران فراری و پناهنده به آمریکا و اروپا برای شرکت خود در انتخابات «شرط» می گذارند؟!
    گفتم: می خواهند سر خودشان را گرم کنند و در فرصت باقیمانده تا محاکمه و مجازات، اوقات فراغت خویش را سپری کنند!
    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: یارو برای رفقای علاف خود، پیامک فرستاده و نوشته بود «هشت بار بگو ساندویچ و برای ۸ نفر بفرست، شب خواب پیتزا می بینی. یک نفر کوتاهی کرده بود، شب، خواب آبدوغ خیار دید!»

  13. ف. طباطبائی می‌گوید:

    تو خبرها خوندم ف.ه درخواست آزادی یکی از زندانیان فتنه۸۸ رو داده!!
    چقدر اینا پرو تشریف دارن. خدا لعنتشون کنه.
    (دلم می خواست کلی بد و بیراه بگم به این خاندان ولی نمی گم که شما هم زحمت سانسور نکشید. دوستان خودتون لطف کنید و هر چی دوست دارید نثارشون کنید.)

  14. مهدی می‌گوید:

    سلام داداش
    پیشنهاد:

    در مورد ابوالفضل سپهر هم مطلبی بنویسی زیبا می شود.

    هنوز منتظر مصاحبه با پناهیان و سردار قاسمی هستیم

  15. فدایی امام خامنه ای می‌گوید:

    چه می کنه این بند سه و چهار و نه و دوازده و…!

    داخل پرانتز، صادقانه می گویم: در این جنجال های مجازی و واقعی و… که گاه باعث دل گرفتگی ست، سر زدن به قطعه، برایم کار آب روی آتش را می کند. آن موقع می شود که به قداست اینجا پی می برم و خدا را چندین وچند برابر شکر می کنم به خاطر وجود جزء به جزء ارکان این مکان… خدا خیرتان دهد.

  16. چشم انتظار می‌گوید:

    سلام به همه ی ستاره های بی بدیل قطعه ی مقدس ۲۶، به خصوص “داداش حسین” عزیز و “سید احمد” بزرگوار.
    اون هایی که بعضی وقت ها به هر دلیلی در دسترسی به قطعه براشون مشکل پیش میاد، خوب متوجه می شن چقدر سخته تحمل این دوری. خوشحالم که زنده موندم و دوباره توفیق نصیبم شد. ببخشید که از سفر شمال دست خالی برگشتم.

  17. م.طاهری می‌گوید:

    خدا را صد هزار مرتبه شکر به خاطر وجود نعمت ولایت و این ملت

  18. به جای امیر می‌گوید:

    شلیک (گفت و شنود)

    گفت: امسال برخلاف سال های گذشته فرح پهلوی و آقا رضا ربع پهلوی برای برگزاری مراسم سالگرد خاکسپاری شاه مخلوع به قاهره نرفتند.
    گفتم: چرا؟!
    گفت: خب! با توجه به انقلاب اسلامی فراگیر مصر و خروش یکپارچه مردم علیه دیکتاتورها، اگر فرح و رضا پهلوی به قاهره می رفتند، بعید نبود که برای همیشه به محمد رضای قاتل و خونریز بپیوندند.
    گفتم: ولی آنها که ادعا می کنند در قتل عام ها و غارتگری های محمدرضای خونخوار شریک نبوده اند؟!
    گفت: پس این ثروت افسانه ای را که بخشی از آن در حمایت مالی و تدارکاتی از گروه های تروریست هزینه شده است، با عرق جبین به دست آورده اند؟!
    گفتم: چه عرض کنم؟! دو نفر برای شکار شیر رفته بودند. یکی از آنها به طرف شیر شلیک کرد ولی به او نخورد و شیر به آنها حمله کرد. شخصی که شلیک کرده بود رفت بالای درخت و به دومی گفت؛ زود باش بیا بالا! ولی یارو با بی خیالی گفت؛ به من چه! من فقط کوله بار تو را حمل کرده ام، شلیک نکرده ام که واهمه ای داشته باشم؟!

  19. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر قشنگ! “ولایت و ملت”.
    راستی؛ چرا یک عده، خود خواه از خدا بی خبر، چشم دیدن رابطه ی ولات و ملت رو ندارند؟

  20. به جای امیر می‌گوید:

    نجابت ! (گفت و شنود)

    گفت: دبیرکل سابق حزب مشارکت در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است؛ «اصلاح طلبان نجیب ترین اپوزیسیون هستند»!
    گفتم: به خاطر اینکه آشکارا در خدمت آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار گرفته بودند؟!
    گفت: چه عرض کنم؟! شاید به خاطر اینکه در جریان فتنه ۸۸ با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و عبدالمالک ریگی ها و مارکسیست ها ائتلاف کرده بودند!
    گفتم: شاید هم به خاطر پول های کلانی که از ملک عبدالله پادشاه سعودی برای آشوب دریافت کرده بودند و یا ملاقات پنهانی که با جرج سوروس صهیونیست داشته اند!
    گفت: اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) در روز عاشورا، شعار به نفع اسرائیل در روز قدس و شعار به نفع آمریکا در ۱۳ آبان هم می تواند دلیل دیگری بر نجابت آنها باشد!!
    گفتم: چه دلیلی برای اثبات نجابت آنها محکم تر از این که شیمون پرز آنها را سرمایه اصلی اسرائیل در ایران نامیده است!
    گفت: آتش زدن مسجد و اهانت به حضرت امام(ره) و آدمکشی و… را از قلم انداختی!
    گفتم: از دروغگویی پرسیدند؛ آیا در همه عمرت یک حرف راست زده ای؟ گفت؛ اگر بگویم آره، یک دروغ دیگر گفته ام!

  21. سعید می‌گوید:

  22. عرفان محسنی می‌گوید:

    با سلام مطلب زیبایی بود به اطلاع همه برادران میرسانم سایت http://www.imam-khamenei.mihanblog.com منتظر بازدید شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.