خبرگزاری چیزنا/ دوش من آماده است؛ بزرگان تکلیف کنند!

بزرگان باید هر چه زودتر نامزدی در انتخابات مجلس را بر دوش من تکلیف کنند، و الا بر اساس وظیفه قانونی خود عمل خواهم کرد؛ گفته باشم، نگین یارو نگفت!!

«آقای چیز» ضمن بیان مطلب فوق، افزود: اگر به مجلس بروم، روزی یک وزیر را با خود یا بی خود، استیضاح خواهم کرد و این چیزها به هیچ کس ربطی ندارد! وی که از همان اول انگار با خودش هم دعوا داشت، تصریح کرد: هر کسی در مجلس نطق کند و من با این نطق مخالف باشم، اول «دو، دو» می کنم، اما بعد معلوم نیست چه بلایی سر طرف بیاورم! وانگهی، چرا بزرگان به دوش ما که می رسد، تکلیف کردن یادشان می رود؟! آیا دوش دیگران، دوش است، ولی دوش ما دوش حمام است؟! این چه بزرگانی هستند که همیشه به دوش بعضی افراد خاص تکلیف می کنند؟! آیا میان بزرگان، امر تکلیف و دوش این افراد رابطه ای خاص برقرار است یا که چی؟! خوب است بعضی ها که هی می گویند بزرگان بر دوش ما تکلیف کرده اند، دقیقا بگویند ببینیم این بزرگان کی هستند، ما هم شاید شناختیم شان!

مدیرعامل خبرگزاری چیزنا که در جمع تعدادی از کارکنان این بنگاه دروغ پراکنی سخن می گفت، در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از بزرگان که هنوز نامزدی در انتخابات را روی دوش وی تکلیف نکرده اند، خاطر نشان کرد: دوش من که مشکلی ندارد، حکما بزرگان در این برهه حساس، از رسالت تاریخی خویش غفلت کرده اند که این در آینده می تواند کشور را با بن بست قانونی مواجه، و در نیل به اهداف سند چشم انداز خلل ایجاد کند! این کارشناس برجسته مسائل سیاسی ادامه داد: من در هر پستی که مشغول خدمت باشم، دقیقا همان جا در راس همه امور است و الان حفظ خبرگزاری چیزنا از نان شب هم واجب تر است. «آقای چیز» بیان داشت: برای شرکت در انتخابات مجلس، نیازی به استعفا از خبرگزاری چیزنا ندارم، چرا که جاسوسی برای دشمن، طبق قانون کار، مصوب سال ۸۵ شغل محسوب نمی شود و گیرم که بشود؛ من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم!

ریاست چیزنا در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی هوا و تاکید کارشناسان مبنی بر عدم خروج از خانه، تاکید کرد: وظایف نمایندگی را در همان منزل و از طریق «دورکاری» انجام خواهم داد و البته همه اینها منوط به این است که بزرگان بر دوش من، نامزدی را تکلیف کنند و الا برای نامزدی اصلا قصدی ندارم! «آقای چیز» گفت: دوش من آماده است؛ بزرگان برای جلوگیری از ازدحام، می توانند تکلیف کردن را «زوج و فرد» میان خودشان تقسیم کنند، هر چند برای تسهیل امور، شرایطی را فراهم کرده ایم که بزرگان از طریق اینترنتی، تکلیف را روی دوش من دایورت کنند!! وی دوش خود را افضل دوش ها دانست و گفت: ما چند نوع دوش داریم؛ یکی دوش وقت سحر است که آدم را از غصه نجات می دهد، یکی دوش حمام است، یکی هم دوش به معنای کت و کول است! این چهره ماندگار در عین حال افزود: فعلا برای نامزدی در انتخابات تصمیم خود را نگرفته ام.

مدیرعامل خبرگزاری چیزنا در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: به صورت مستقل در انتخابات نامزد می شوم، اما گروه های سیاسی می توانند اسم من را در لیست خود بچپانند!! «آقای چیز» در جواب سوال خبرنگار روزنامه کیهان، بیان داشت: این چیزها به تو دخلی ندارد؛ فضول! وی در جواب پرسش خبرنگار «آساهی»، به برنامه های خود برای تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: اگر به مجلس بروم، بارسلونا را از بارسلون، و اینترمیلان را از میلان، منتقل می کنم به شهر خودم «چیزآباد»، اما قول قهرمانی نمی دهم! این کارشناس مسائل ژئوپولوتیک در پاسخ به سوال خبرنگار آسوچیزپرس که پرسیده بود «آیا شما در مجلس برای از بین بردن ریزگردها، کاهش آلودگی هوا و پاشیدن مالچ برنامه خاصی دارید یا نه»، گفت: مالچ از شما، پاشیدن از من!

این گزارش را به صورت صوتی و تصویری، هم اینک می توانید از سایت «دبلیو دبلیو دبلیو. دبلیو سی، چهل، پنجاه، نقطه. دات کام»(!) دانلود کنید!

«آرملیا-خبرنگارچیزنا»

توضیح شاید واضحات: متن «کیان، قبلا خبرنگار کیهان بود» بازتاب خوبی پیدا کرد در رسانه های مجازی. خوشحالم که طنز خوبی تشخیص داده شد و خیلی ها خوش شان آمد، اما عده ای معدود، ظاهرا جنبه طنز و مزاح نداشتند و زیادی جدی گرفتند یک مطلب شوخی را. از این گروه، برخی به گمان شان، آن نوشته بهانه مناسبی بود تا همچنان کیهان را بکوبند، اما بعضی از دوستان، تصور کردند راقم آن طنز، «خبرگزاری چیزنا» را بهانه کرده تا مدیر مسئول کیهان را از طریق همین کیهان بکوبد و نفوذی است و از این حرف ها!!! به همین بهانه ها لازم می بینم مختصر و مفید بگویم که اولا؛ برخلاف مقطع فتنه ۸۸ احساس می کنم در زمان فعلی، طنزنویسی، بیش از نوشتن دل نوشت و یادداشت جواب می دهد. فضا زیادی سیاسی شده و احساس می کنم برای تلطیف فضا، اندکی باید خندید و شاد بود. ثانیا؛ اراجیفی که سر هم می کنم و برخی لطف می کنند و نام «طنز» بر آن می گذارند، عمدتا شوخی و مطایبه و مزاح با مسئولین عزیز همین نظام است که سخت و جانانه و سفت و محکم دوستش می دارم. حتی بنای آینه بودن ندارم، که کار من نیست با این همه زنگار. سعی ام اما بر حال گیری و «دو، دو» کردن هم نیست. بیشتر دوست می دارم لبخند بنشانم بر لب مسئولین، حتی مسئولی که خود را سوژه اباطیل من فرض کرده. از جمله این مسئولین، یکی هم مدیرمسئول کیهان است که به طریق اولی مسئولی از مسئولین جمهوری اسلامی است و افتخار می کنم و اعتراف که همیشه با سعه صدر، مدارا و بزرگواری نظر داشته اند به نوشته های من، حتی آنجا که خودشان را مثال زده ام! ثالثا؛ همین چیزها نشان می دهد که اگر قصد و مرض و غرضی در قلم نویسنده نباشد، در جمهوری اسلامی آنقدر آزادی هست که به شوخی بگیری تصمیم مسئولین را. در این باره جماعت مثلا روشنفکر نق نزنند، بهتر است که دست ایشان از امثال من بسی بازتر است. رابعا؛ مرز مطایبه و مزاح با تضعیف و تخریب مرز باریک و ظریفی است. حتی المقدور بنا دارم رعایت کنم این مرز را، و معتقدم دیکته نانوشته البته ۲۰ است که چون منی نمی تواند پز بدهد به این عدد. خامسا؛ معتقدم هر شیعه علی و هر آزاده ای، و در هر نسلی و هر عصری، در اصل خبرنگار نور و روشنایی و ماه و خورشید است. کیسان ابوعمره ها هرگز سر از «بی بی سی» درنمی آورند، همچنان که قلم و قدم شان را به اغیار نمی فروشند. اسب چیست؟! کیان از جان و مال و زن و زندگی و بچه می گذرد برای «علی»، و افسوس می خورد که در راه ولایت، بی ارزش بوده متاعی که داده. فقط هم ادعا نمی کند، می ایستد پای حرفش به نفع دوست و به ضرر دشمن. برای کیان، تجسم ولایت و عدالت و انتقام و ساده زیستی و فتح و خوبی ها، فقط و فقط علی است. آنها که خود را «مالک» می پندارند، مراقب باشند که مالک، مالک اشتر علی بود، مالک اشتر هیچ فتنه ای، و هیچ جریان انحرافی ای نبود. اگر شاد می کرد، دل مختار را شاد می کرد، نه دل اغیار را. با این همه ما حتی مالک و عمار و مختار و کیان و همه را… همه را به «علی» می سنجیم، نه بالعکس. هم حق و هم عدل و هم ولایت با علی است. با ولایت فقیه نباشی، هر کجا می خواهی باش، و هر کجا که باشی، دشمن برایت دست می زند، حتی همان دشمنی که تا دیروز، تو را می کوبید و به دروغ می گفت «تقلب شده»! من در تاریخ مالک اشتری ندیده ام که دشمن برای زدن علی، او را مدح کند! کاش… ولش کن! قرار بود کمتر یادداشت و دل نوشت بنویسم مثلا!

حسین قدیانی

روزنامه کیهان/ ۱۱ تیر ۱۳۹۰

۲ متن آخر همین ستون:

۱/ از سال جهاد اقتصادی چند روز باقی مانده؟!

۲/ “کیان” قبلا خبرنگار “کیهان” بود!

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    “دوش من آماده است؛ بزرگان تکلیف کنند!”

    تیتر جذاب و شیکی است!

  3. سیداحمد می‌گوید:

    “من در هر پستی که مشغول خدمت باشم، دقیقا همان جا در راس همه امور است”

    واقعا بعضی ها چنین تصوری دارند!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “ما چند نوع دوش داریم؛ یکی دوش وقت سحر است که آدم را از غصه نجات می دهد،”
    🙂

  5. هفتـ آسمان می‌گوید:

    برای کیان، تجسم ولایت و عدالت و انتقام و ساده زیستی و فتح و خوبی ها، فقط و فقط علی است.

    آنها که خود را «مالک» می پندارند، مراقب باشند که مالک، مالک اشتر علی بود

    کاش…

  6. سیداحمد می‌گوید:

    “کیسان ابوعمره ها هرگز سر از «بی بی سی» درنمی آورند، همچنان که قلم و قدم شان را به اغیار نمی فروشند. اسب چیست؟! کیان از جان و مال و زن و زندگی و بچه می گذرد برای «علی»، و افسوس می خورد که در راه ولایت، بی ارزش بوده متاعی که داده. فقط هم ادعا نمی کند، می ایستد پای حرفش به نفع دوست و به ضرر دشمن. برای کیان، تجسم ولایت و عدالت و انتقام و ساده زیستی و فتح و خوبی ها، فقط و فقط علی است. آنها که خود را «مالک» می پندارند، مراقب باشند که مالک، مالک اشتر علی بود، مالک اشتر هیچ فتنه ای، و هیچ جریان انحرافی ای نبود. اگر شاد می کرد، دل مختار را شاد می کرد، نه دل اغیار را. با این همه ما حتی مالک و عمار و مختار و کیان و همه را… همه را به «علی» می سنجیم، نه بالعکس.”

    احسنت، بسیار عالی…

  7. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلام
    چند روزی زائر اقا امام رضا(ع)و نایب الزیاره ی اهالی قطعه۲۶ بودم.
    (خوب است بعضی ها که هی می گویند بزرگان بر دوش ما تکلیف کرده اند,دقیقا بگویند ببینیم این بزرگان کی هستند,ما هم شاید شناختیم شان!
    *هم حق و هم عدل و هم ولایت با علی است*.با ولایت فقیه نباشی,هر کجا می خواهی باش,وهر کجا باشی,دشمن برایت دست میزند…)

  8. سیداحمد می‌گوید:

    “هم حق و هم عدل و هم ولایت با علی است. با ولایت فقیه نباشی، هر کجا می خواهی باش، و هر کجا که باشی، دشمن برایت دست می زند، حتی همان دشمنی که تا دیروز، تو را می کوبید و به دروغ می گفت «تقلب شده»! من در تاریخ مالک اشتری ندیده ام که دشمن برای زدن علی، او را مدح کند!”

    تبارک الله…

  9. پیام فضلی می‌گوید:

    چپق (گفت و شنود)

    گفت: بالاخره داستان ساختگی اعتصاب غذای چند تن از عوامل زندانی فتنه به کجا کشید؟
    گفتم: یک دروغی با پیشنهاد مشترک منوشه امیر و شیرین عبادی مطرح شده بود ولی بعد که دیدند بدجوری به جدول زده اند، خودشان پیشنهاد دادند که اعتصاب شکسته شود!
    گفت: مگر اعتصابی هم صورت گرفته بود؟
    گفتم: مرد حسابی! برخی از عوامل زندانی فتنه اعلام کرده بودند که اعتصابی در کار نیست و سران فتنه دنبال کاسبی خودشان هستند.
    گفت: پس بگو که چرا خاتمی و سایت کلمه و رادیو فردا و شیرین عبادی و منوشه امیر پشت سر هم بیانیه می دادند و از آنها می خواستند که به اعتصاب خاتمه بدهند؟!
    گفتم: برای این که بد جوری به جدول زده و آبروریزی کرده بودند.
    گفت: پس تکلیف آنهمه سر و صدای الکی و شعار دادن ها و مصاحبه کردن ها و… چه می شود؟!
    گفتم: یارو یک چپق دزدیده بود، رفت آن را بفروشد که دزد دیگری چپق را از او کش رفت و دزد اولی دست از پا درازتر نزد رفقایش برگشت؛ یکی از همدستانش پرسید؛ چپق را چند فروختی؟ و یارو گفت؛ به قیمت خرید!

  10. سلاله 9 دی می‌گوید:

    {خوب است بعضی ها که هی می گویند بزرگان بر دوش ما تکلیف کرده اند، دقیقا بگویند ببینیم این بزرگان کی هستند، ما هم شاید شناختیم شان!}

    احسنت و قابل توجه بعضی ها!

  11. مختصر و مفید:

    کیسان ابوعمره ها هرگز سر از «بی بی سی» درنمی آورند، همچنان که قلم و قدم شان را به اغیار نمی فروشند.

    احسنت داداش حسین.خدا حفظتون کنه…

  12. سیداحمد می‌گوید:

    “این گزارش را به صورت صوتی و تصویری، هم اینک می توانید از سایت «دبلیو دبلیو دبلیو. دبلیو سی، چهل، پنجاه، نقطه. دات کام»(!) دانلود کنید!”

    حاجی سایتش فیلتره!

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین!
    بادل نوشتت، بیشتر از طنزت صفا کردم.

  14. سلاله 9 دی می‌گوید:

    خدا شفاشون بده. هیچ بهانه ای پیدا نمی کنند که کیهان را بکوبند، مجبورند خزعبلات سر هم کنند.
    خدا حفظ کند حاج حسین شریعتمداری و ایضا شما را برای این نظام.

  15. میلاد پسندیده می‌گوید:

    وقتی این آقای چیز قد و بالایی دارد و تکلیف هم روز به روز سنگین تر می شود، سخت تر می شود برای بزرگان که تکالیف بر زمین مانده را بلند کنند و روی دوش بلند بالای جنابش بگذارند.

    البته آن بخش سبز هرچند درست و ضروری بود اما لازم هم نیست به هر کسی محل گذاشتن.

  16. ترگل شیعه می‌گوید:

    سلام امتحانام تموم شد بالاخره

    بعضی ها خیلی خل هستند بیچاره های خود شیفته

  17. ترگل شیعه می‌گوید:

    یارو به دوستش میگه من دختر پادشاه رو می خوام ۵۰ درصد قضیه هم حل شده دوستش تعجب می کنه و می خنده میگه توی گدا کجا و دختر پادشاه کجا

    میگه بیچاره ۵۰ درصد قضیه حله دیگه من و مادرم راضی هستیم مونده اون ۵۰ درصد باقی مونده که نظر پادشاهه و دخترش همین!

    حالا هم جریان این خودشیفتگان عالم هستیه

  18. یه بازاری می‌گوید:

    بدبخت بد جوری آمار مخاطبت اومده پایین ظاهرا همه فهمیدند فقط وراجی و هیچ اعتقادی نداری فقط یه دکان داری یه بازاری به تمام معنا

  19. سیداحمد می‌گوید:

    “نقطه. دات کام”

    هم “نقطه” و هم “دات”! 🙂

  20. چشم انتظار می‌گوید:

    درجدیدترین اظهارنظریکی دیگرازنزدیکان واعضای سران فتنه ، ( بخوانید مجیدانصاری ) بادروغ خواندن آمارارائه شده توسط دولت ، علنا”درمقابل نظرصریح مقام معظم رهبری (حفظه الله ) مبنی برعدم تشکیک به آمارقوای سه گانه ، اعلام موضع کرده و به اصطلاح خودمان زر زیادی زده است .
    حسین قدیانی: درباره آن کامنت خصوصی که گذاشتی، دوست دارم خودت تصمیم بگیری.

  21. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش جان :
    ستاره هایی که توفیق حضوردربهشت زهرا(س) رادرروزپنج شنبه نداشتند ، شدیدا” منتظراین متن شما هستند : چادر تو منطقه آزاد تجاری نیست .
    شوخی قشنگت هم باطلبه ی سیرجانی مثل همیشه گل لبخندرو به همراه داشت .
    ( آقای جهانشاهی اگر در میان صحبتهای من کسی از مسئولین برای دستگیری شما آمدند ، من با شما ها نیستم و برای فاتحه ی قبر پدر شهیدم که چند متر آنطرف تر است آمده ام!)

  22. م.طاهری می‌گوید:

    مهدی پرویز شاعر جوان انقلاب اسلامی در سن بیست و هشت سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت

    او رابطه عاشقانه خود را درغزلی دلنشین که به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده ، جلوه گر ساخته است:

    اگـر از فرط مهر تو شرر افتاده بـر دل ها
    دلیل ایـن است مهرت را خـدا آمیخت با گل ها
    لب از لب چـون کـه بگشایی کلامت بادۀنابیست
    که بـا یک جرعه اش مستند عاشق ها وعاقل ها
    اگـر دور وبرت فــرعـونیان صد مــار اندازند
    خــدا داند که می بلعد عصـایت سحر باطل ها
    بـــزن مــوسای دوران! با عصایت نیــل را بشکاف
    جــرس فریـــاد می دارد که بربندید محــمل ها
    هــزاران سعی باطل گـــــر نماید دشمن دونت
    یقیــن داریــم تدبیرت شــودحلال مشکل ها
    تو تنهــا نیستی آقا ! که تنها عـــاشقانت نه !
    بـرایت سینه می کـــــوبند با امواج، ساحل ها
    خـدایا ! دستگیری کــــن خودت از مرد میدانی
    که می جنگد میان خیــل قاتل هـا وجاهل هـا

    خدا رحمتش کند

  23. صبا می‌گوید:

    جناب “یه بازاری ” که اصلا هم محترم نیستید!
    تراز را با دیوار میزان نمی کنند، دیوار را با تراز میزان می کنند. اگر حرف حقی زدم و دیگران خوش شان نیامد . من موضعم عوض نمی شود. دیگران باید دلشان را با حرف حق میزان کنند.
    در ضمن آمار اینجا اصلا هم پایین نیامده، منتها بعضی وقتها می رود بالاتر

  24. ناشناس می‌گوید:

    سلام
    منظور این یه بازاری ,خاتمی بی لیاقت بود دیگه!من هم می گم حرف نزنه بهتره .اگه شما می گید امار مخاطب خاتمی اومده پایین,من می گم دیگه مخاطب نداره.نمونه اش هم خود شما!

  25. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلام
    منظور این یه بازاری ,خاتمی بی لیاقت بود دیگه!من هم می گم حرف نزنه بهتره .اگه شما می گید امار مخاطب خاتمی اومده پایین,من می گم دیگه مخاطب نداره.نمونه اش هم خود شما!

  26. قاصدک منتظر می‌گوید:

    نمی دونم چرا نام و ایمیلم پاک شده بود!

  27. ناشناس می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم

  28. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    به یه بازاری:
    آمار اینجا به دو دسته تقسیم می‌شه یکی بچه‌های ثابت و ناب قطعه هست و یکی هم کسانی مثل شما که بعد از چند وقت شامل جذب حداکثری می‌شید؛ ان شاء الله.
    اینجا قطعه‌ای از بهشت است…

  29. محمد می‌گوید:

    با افتخار مطلب رو رو وبلاگم گذاشتم و لینکت کردم منتظر مجله نه ده هستم.

  30. 1 بسیجی می‌گوید:

    سلام حاج حسین….
    رک می
    میگم
    با نوشته هات حال نمی کنم…..خیلیاش صف نداره ..البته بعضیاش بدک نیست
    به هر جهت موفق و سر بلند باشید در سایه سار عنایت آقا
    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.