روزخند/ اذان مغرب به افق استوا!

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

خانه های آن چنانی و این چنینی/ در خبرهای این هفته داشتیم که برخی خانه های تهران به کاخ گفته اند زکی! از آنجایی که در این خانه ها علاوه بر کارواش اختصاصی، پد هلیکوپتر، باربیکیو، ویوی بکر، سالن های اسکواش و تنیس، جنگل های استوایی، پرندگان وحشی گران قیمت و سیستم تصفیه آب استخر، موسوم به فلوراید هم یافت می شوند، چند تا سئوال می کنیم تا روزگارمان بگذرد: آیا در این خانه ها تعداد کارگران از تعداد افراد خانواده بیشتر است؟! در این خانه ها باربیکیو یعنی چی؟! آیا باربیکیو با پینوکیو نسبتی دارد؟! آیا ساکنین این خانه ها با توجه به وجود جنگل هاوایی در خانه های خود، مسافرت هم می روند؟! آیا از این خانه ها، اقشار آسیب پذیر می توانند، بازدید به عمل آورند؟! آیا برای کارواش اختصاصی، نیاز به کارگر سر به زیر ندارند؟! چقدر می دهند؟! آیا می توان ۱۶۸ هزار تومان داد و در این خانه ها یک وعده غذا خورد؟! آیا در این خانه ها، کارگر، بیشتر شان و منزلت دارد یا پرندگان وحشی گران قیمت؟! آیا در این خانه ها عقاب آسیا دیگر با ما نیست؟! آیا کسی که در خانه اش پد هلیکوپتر دارد، چه شکلی است؟! زحمت کشیده به اینجا رسیده، یا ما داریم حرف مفت می زنیم؟! آیا خانه ای که جنگل استوایی دارد، نمی تواند چند تا از این بومیان آمازون را هم جاساز کند در خانه، همین طوری؟! آیا اذان مغرب در این خانه ها به افق تهران محاسبه می شود یا افق استوا؟!… سئوال البته زیاد است، اما به استحضار می رسانم که در همین تهران، برخی خانه ها به قوطی کبریت گفته اند زکی. در این خانه ها گونه نادری از انواع و اقسام حشرات مثل سوسک و پشه مشاهده شده که طبق مقررات، خرید و فروش شان ممنوع است و تا به حال قیمت گذاری نشده اند! بعضی از این سوسک ها که قابلیت پرواز هم دارند، می توانند آدمی را از شدت ترس سوسک کنند! محیط زیست ضمن تذکر به ساکنین این آپارتمان ها، کشتن سوسک با دمپایی را مصداق بارز ظلم، و از طرفی، مخالفت با کنوانسیون ژنو قلمداد کرده. از دیگر قابلیت های منحصر به فرد خانه های ۳۷ متری تهران، این است که فشار اول قبر را برای صاحب خانه کم کرده و در آن دیوار اختصاصی، سقف اختصاصی، سوسک اختصاصی و فقر اختصاصی موج می زند. در این خانه ها سرویس بهداشتی، حکم باربیکیو را دارد برای پشه ها، و تمام مساحت خانه برای سوسک های بال دار، حکم باند فرودگاه دارد. طراحی این خانه ها طوری است که در آن به راحتی می توان صدای دعوای همسایه بغل دستی را با ذکر جزئیات شنید. در چاه حمام این قوطی کبریت ها ۲ استخر سرپوشیده و سرباز جهت استفاده حشرات و نرم تنان تعبیه شده با ویوی منحصر به فرد، همراه با آکاردئون!

پارک لاله/ چندی پیش شیرین عبادی از مردم خواسته بود به پارک لاله بگویند پارک هاله! اما مردم همچنان به پارک لاله می گویند پارک لاله*. این نشان دهنده اوج محبوبیت شیرین شیرنا در کشور است!

مجازات از نوع آل خلیفه/ رژیم آل خلیفه، آیات القرمزی را در یک قلم، و فقط به خاطر سرودن یک قصیده به یک سال حبس محکوم کرده. نرخ سایر مجازات برای شعرای بحرین مظلوم به این شرح است: غزل؛ ۲ سال زندان! رباعی؛ ۵ ماه حبس تعلیقی! حماسه سرایی؛ ۳ بار اعدام! ۲ بیتی؛ حصر در خانه! سبک خراسانی؛ ۱۲ سال زندان و محکومیت مادام العمر از پست های دولتی! هایکو؛ ۱ ماه زندان با حق استفاده از مرخصی! و بدیهه سرایی؛ ۵۰ ضربه شلاق!

 پیف پیف پیف/ یک روزنامه صبح که با جریان انحرافی هیچ نسبتی ندارد و عمدتا به فکر خرید و خوردن و پوشیدن است، نوشته بود که در چین، طی یک اقدام حال بهم زن، از مدفوع آدمی غذا درست می کنند! این روزنامه کاملا بی ارتباط با جریان مذکور، در ادامه خبر خود به قیمت بالای این غذا اشاره کرده بود و اینکه لابراتواریست ها و رستورانیست ها دنبال راهی برای کاهش قیمت این غذا هستند. آنطور که این روزنامه بی ارتباط با جریان منحرف نوشته، می توان نتیجه گرفت؛ اگر مدفوع غذای ۱۶۸ هزار تومانی برج میلاد را ببری چین، در دیوار چین برایت از همان مدفوع، غذا درست می کنند باقلوا! من که دارم بالا می آورم، شما را نمی دانم!

*پانوشت: نوشتم لاله اما به جز “لاله”، یاد “لادن” هم در خاطرم زنده شد. دوقلوهای بهم پیوسته، دوست داشتنی و محبوب جامعه که چه عکس قشنگی داشتند با امام. یادتان هست؛ وقتی عمل جداسازی شان در بیمارستان منجر به فوت شان شد، چقدر دل که ترک برداشت و شکست. چقدر دیده که بارانی شد. هنوز هم هر ۲ قلویی را می بینم، یاد “لاله و لادن” می کنم و برای شان فاتحه می خوانم. “لاله و لادن” اما هنوز هم برای جامعه ما عزیز و گرامی اند که خاک آنقدرها هم سرد نیست که عده ای می گویند. نمی دانم چه جهالتی است، چه بدفهمی و بلاهتی است که بعضی ها بنا دارند پای همه چیز را به وادی خشک و بی روح و زمخت مسائل سیاسی بکشانند. “لاله و لادن” محبوب و دوست داشتنی کجا و این تشبیه های درشت و زشت سیاسی کجا؟! گمانم عده ای خوش خوشان شان شد که برخی از روی جهل، ایشان را قیاس با محبوب همیشگی ملت، “لاله و لادن” کردند. خوب است برای برخی چیزها حرمت قائل شویم و همه چیز را آلوده سیاسی بازی های خود نکنیم. خوب است از همین پنجره مشجر، نگاهی بکنیم آسمان را و برای “لاله و لادن” عزیز و همیشه محبوب، فاتحه ای قرائت کنیم؛ یک فاتحه برای دو نفر، دو روح به هم پیوسته و رویایی، که وقتی رفتند خوب یادم هست مردم به اشک نشستند.

روزنامه وطن امروز/ ۸ تیر ۱۳۹۰

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    بسیار عالی!

    ابن متن را در حال رانندگی خواندم!
    یعنی الان هم پشت فرمونم ها. 🙂

  3. عطشان می‌گوید:

    سلام
    آخ که قسمت اول این متنتون چقدر تلخ بود هر طور که فکر می کنم نمی تونم با خودم کنار بیام آخه چطور میشه یه آدم تو همون خونه های کذایی که گفتید زندگی کنه بعد دلش برای دیگران نسوزه که هیچ به افراد پایین جامعه ببخشید ببخشید مثل یه موجود بی خاصیت نگاه کنه
    منی که خدارو شکر زندگی نصبتا راحتی دارم بعضی وقتها وقتی بعضی از آدم های اطرافم رو می بینم از خودم بدم میاد
    همش از خودم می پرسم چطور میشه یه آدم شصت تا خونه و ویلا برای روزها گرم وسرد و … داشته باشه اون وقت یکی دیگه حتی یه سقف هم نداشته باشه که شب زیرش بخوابه

    راستی یاد لاله ولادن عزیز گرامی یادمه من هم اون روز خیلی گریه کردم من هم مثل خیلی ها از اول تا آخر عمل پای تلویزیون میخ کوب شده بودم

  4. مداد شمعی می‌گوید:

    سلام.داش حسین چرا اینقدر عکس کبوتر میذاری؟مواظب باش جنبش حاشیه ساز سبز به جرم کفتر بازی ازت شکایت نکنه.

  5. مداد شمعی می‌گوید:

    سلام.با یه مطلب درباره حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) به روزم.داداش حسین اگه تونستی مطالبمون رو بخون و نقد کن.دمت گرم
    یا علی

  6. ط.نعمت اللهی می‌گوید:

    قسمت اول متن بی نظیربودمخصوصااین تیکه اش که تیکه ایست برای خودش//برخی خانه های تهران به کاخ گفته اندزکی

  7. ط.نعمت اللهی می‌گوید:

    راستی یادلاله ولادن عزیزهم گرامی ..اخ که چقدردوست داشتنی بودنداین دوتابشر//دوروح به هم پیوسته ورویایی//….ای کاش هیچوقت زیرتیغ جراحی نمیرفتندمثل اینکه امام هم این توصیه رابه خانواده شان داشته اند

  8. هفتـ آسمان می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی
    جالب بود و در جایی همان درد را یاد آور شد کلمه ای که از هر طرف خوانده شود باز همان درد است.
    در کتاب زمزم عشق از دکتر چمران خوانده ام که در درد و غم است که می توان شیعه تمام عیار علی شد..
    نمی دانم چرا تضاد در همه چیز وجود دارد..

    خدا قوت*
    للحق

  9. قلیدون می‌گوید:

    وبلاگ قلیدون با مطالب جدید و خنده دار و جالب بروز شد.
    http://gholeidoon.blogfa.com

  10. جواد می‌گوید:

    خنده به همراه اشک!
    هنرمندی برای خودت حاجی
    دم و بازدمت گرم!

    “آیا کسی که در خانه اش پد هلیکوپتر دارد، چه شکلی است؟!”

    “در این خانه ها سرویس بهداشتی، حکم باربیکیو را دارد برای پشه ها، و تمام مساحت خانه برای سوسک های بال دار، حکم باند فرودگاه دارد.”

  11. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    انشاا…خدا هردو شونو بیامرزه یادم هست اون وقتی که عمل داشتن خیلی براشون دعا کردم و وقتی که فهمیدم فوت شدن خیلی خیلی ناراحت شدم…….

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    روزخند/ اذان مغرب به افق استوا! ( و اذان مشرق به افق استوانه !! )
    خانه های آن چنانی و این چنینی ( و خاندان باسابقه و ذره بینی )
    پارک لاله ( ومیدان ژاله )
    مجازات از نوع آل خلیفه ( و تشویق ازنوع آل فتنه )
    پیف پیف پیف ( و جن و حموم و لیف )
    *پانوشت ( و ستاره های پاک سرشت )
    همش همینطوری بود .

  13. به جای امیر می‌گوید:

    وضو ! (گفت و شنود)

    گفت: دیروز مجلس شورای اسلامی در اقدامی تحسین برانگیز یکی از بزرگترین مشکلات مردم را حل کرد!
    گفتم: هزاران آفرین، صد بارک الله. خب! حالا کدام مشکل بزرگ مردم را حل کرده اند؟
    گفت: دیروز تصویب کردند که یک دوره ناتمام نمایندگی هم یک مقطع تحصیلی حساب می شود و تمام نمایندگان دوره کنونی مجلس قبل از پایان دوره نیز فوق لیسانس تلقی شده و می توانند در انتخابات دور بعد نامزد شوند!
    گفتم: اولا مطابق نص صریح اصل ۶۳ قانون اساسی یک دوره نمایندگی ۴ سال است، نه ۳ سال و چند ماه، ثانیا مطابق اصل ۹۸، تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است، نه مجلس و ثالثا؛ اصل ۶۳ کمترین ابهامی ندارد که نیاز به تفسیر داشته باشد.
    گفت: چه عرض کنم؟! مجلس هشتم روی دست دانشگاه تقلبی «هاوایی» بلند شده. بدون تحصیل مدرک تحصیلی می دهد! تازه، دوره همین مدرک تحصیلی غیرعلمی و عجیب و غریب را هم برای رقابت با کسانی که مدرک تحصیلی واقعی دارند، دستکاری می کند و کاهش می دهد و…
    گفتم: یارو برای رقابت با مسجد محل، یک مسجد ساخته بود و بالای سردر مسجد پلاکارد بزرگی نصب کرده و روی آن نوشته بود؛ مژده! مژده! نماز صبح، یک رکعت، بدون وضو، بعد از طلوع آفتاب! و برای رعایت حال متقاضیان نماز با لباس غصبی هم اشکالی ندارد!

  14. ققنوس 19 می‌گوید:

    اللهم کامنت ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    با سلام و احترام به حاج داداش حسین بسیجی ها!
    مطلب اول تأسف بار ، مطلب دوم خاطره پارک لاله ، مطلب سوم خنده دار ، مطلب چهارم چندش آور و پانوشت گریه آور !ماشاءالله به قلمت

  15. مختصر و مفید می‌گوید:

    واقعا این سپاهی ها به کجا می روند؟
    حسین قدیانی: به شما باید بگویند کجا می روند؟!

  16. سیداحمد می‌گوید:

    “خانه های آن چنانی و این چنینی”

    از کسی که هواپیمای کوچک شخصی دارد و از مهرآباد پرواز می کند و در یکی از فرودگاه های شمال می نشیند و چند روز گردش می کند و سپس با هواپیمای شخصی بر میگردد تهران دیگر چه انتظاری می توان داشت؟!
    اینها طبیعیست که خانه شان به کاخ بگوید زکی!
    طبیعی ست اگر هوای تهران آلود شد به شمال پناه ببرند و اگر با هوای شمال حال نکردند! یک سر بروند اروپا.
    پول حرام انسان را بیچاره می کند!!!

  17. سیداحمد می‌گوید:

    من همان شبان عاشقم
    سینه چاک و ساکت و غریب
    بی تکلف و رها
    در خراب دشت های دور
    در پی تو می دوم
    ساده و صبور
    یک سبد ستاره چیده ام برای تو
    یک سبد ستاره
    کوزه ای پر آب
    دسته ای گل از نگاه آفتاب
    یک عبا برای شانه های مهربان تو
    در شبانِ سرد
    چارقی برای گام های پر توان تو
    در هجوم درد
    من همان بلال الکنم
    در تلفظ تو ناتوان
    آه از عتاب!

    “سلمان هراتی”

  18. ... می‌گوید:

  19. 12221157 می‌گوید:

    سلام بر هر دو بزرگوار آقای قدیانی وسید احمد
    امشب شب وفات جناب ابوطالب هست.
    پارسال توی سفر حجتون خیلی از ایشون یاد کرده بودین گفتم شاید براشون مطلب گذاشتین.
    هرچه کردند بر پسر طعن زنند نتوانستند
    پدر را نشانه گرفتند نابرادران
    التماس دعا
    خصوصی لطفا
    حسین قدیانی: خیلی با اسم و نشانی آمدی که نگرانی؟! همچین گفتی “خصوصی”، فکر کردم اگر عمومی شود، اسرار سینه حضرت ابوطالب -جان ۲ عالم فدای بابای علی- در صدر اسلام لو می رود!!

  20. 12221157 می‌گوید:

    ما از فراموش شدگانیم پس!
    کلن توی ترک کامنتم گذاری ام و البته قبلا هم خیلی لایقش نبودم.
    بماند که چرا.
    یاد سفر حجتان به خیر
    و من کجا اسرار سینه ی حضرت ابو طالب -جان ۲ عالم فدای بابای علی- در صدر اسلام، کجا
    خصوصی لطفاباز هم
    سیداحمد: چشم!

  21. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان! ۵ شنبه در بهشت زهرای تهران حاج سعید قاسمی سخنرانی دارند. احتمالا داداش حسین هم هست…

  22. 12221157 می‌گوید:

    یاد قدیما به خیر که یه خصوصی می نوشتی و عمرا کامنتت عمومی می شد!
    هیییییییییییییییییییییییی روزگار
    و نگرانی برای چه؟؟؟!!!
    سربلند باشید
    و همیشه محتاج دعایتان
    عمومی لطفا
    حسین قدیانی: هی روزگار! که خیال کردی فراموش تان کرده ام!!

  23. 12221157 می‌گوید:

    روز گارتان سرشار از یاد شهدا
    پنج شنبه که رفتین بهشت زهرا سفارش ما رو به بابااکبر بکنین و بگین عیدی ما فراموش نشه …
    ان شا الله به دعای خیر خوبان گره از کار ما بگشایند.
    خصوصی و عمومی اش با شما
    حسین قدیانی: خب الحمدالله!

  24. سیداحمد می‌گوید:

    خصوصی

    مخاطب های دوست داشتنی ای داره قطعه ۲۶
    همه با عشق میان اینجا؛
    خیلی جالبه!
    حسین قدیانی/ عمومی: و این راز بهشتی بودن قطعه است…

  25. سیداحمد می‌گوید:

    و به راستی “اینجا قطعه ای از بهشت است، نه با قلم که با خون باید نوشت”

  26. 12221157 می‌گوید:

    رو نوشت به شهدا: با شما همه جا بهشت است …
    پی نوشت: برای خودم که در دور دست ترین ها هستم.
    http://chekkeh.blogfa.com/post-326.aspx

  27. سلاله 9 دی می‌گوید:

    با افتخار تنها آنلاین قطعه ام.
    چه قدر دوست دارم این جا را…

  28. احمد می‌گوید:

    سلام
    با
    “بهشتی” که هیچگاه دیده نشد
    http://karamad.info/?p=427
    بروزم
    یا علی

  29. میلاد پسندیده می‌گوید:

    بخش لاله و لادن چقدر فوق العاده بود… فاتحه خواندم.

  30. بشیر اس ام اس می‌گوید:

    سامانه بشیر اس ام اس در تاریخ ۳۱/۵/۹۰ راه اندازی خواهد شد !
    شما می توانید تا تاریخ مذکور در سامانه ی بشیر اس ام اس ثبت نام کنید تا رایگان برای شما پیامک های اخبار سیاسی ، مذهبی برای شما ارسال شود !
    برای اطلاعات بیشتر به سایت http://bashirsms.com/ مراجعه کنید .
    این سرویس برای وبلاگ نویسان ارزشی است . . . !
    بشیر اس ام اس را لینک کنید تا شما را لینک کنیم .

    مخلص داداش هم هستیم . . . !

  31. نازنین می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید

    فقط خواستم ببینم این آواتاره کار میکنه

    با تشکر

  32. محسن می‌گوید:

    اطلاعیه!همایش عدالتخواهان دربهشت زهرا:
    به اطلاع همه دوستان وامت حزب الله می رساند که فردا ساعت ۱۸بعدازظهر ادامه همایش عدالتخواهی وژرشور ترازقبل باحضور سدار حاج سعید قاسمی،وحید جلیلی،حسین قدیانی وطلبه سیرجانی و….درمحل بهشت زهرا درکنار قبرمطهر شهید سید مرتضی آوینی برپا می باشد.
    http://eshghali3.persianblog.ir/post/28/

  33. صفایی‌نژاد می‌گوید:

    به بهانه مبعث/ بزرگترین انقلاب فرهنگی
    http://safaeinejad.ir/?p=111

  34. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سلام داداش حسین. خسته نباشید.
    هر کدوم از بخش ها عالی بود ولی حیف که کوتاه بود. متن های شما طولانی ترش بیشتر میچسبه.
    از اوج محبوبیت شیرین شیرینا کلی خندیدیم. اشاره به لاله و لادن هم فکر خوبی بود. روحشون شاد.
    و در آخر نظرم راجعه به بخش اول متن:
    خونه ۳۷ متری خیلی وحشتناکه نه؟ تصورش هم باعث میشه دلم بگیره.
    چقدر بد. خیلی بد.

  35. ما بی خیال خون شهیدان نمی شویم

    تسلیم مکر و فتنه ی شیطان نمی شویم

    دعوای بین شیعه و سنی بهانه است

    آیا برای توطئه، کیسان(۱) نمی شویم؟

    مهدی به انتظار بصیرت نشسته است

    ما بی بصیرتیم که سلمان نمی شویم

    ما آبرو ز روضه زهرا چشیده ایم

    محتاج آب و نان رفیقان نمی شویم

    ما از حسین درس شجاعت گرفته ایم

    از راه انقلاب پشیمان نمی شویم

    ما از تبار حیدر کرار و زینبیم

    “تسلیم رهبریم که طوفان” نمی شویم

    امروز اگر که رهبر ایران شود غریب

    فردا حریف طعنه لبنان نمی شویم

    بحرین و لیبی و یمن امروز کربلاست

    ما بی خیال خون شهیدان نمی شویم
    ————-
    (۱) کیسان: همان کیان ایرانی یا کیسان ابوعمره

  36. صبا می‌گوید:

    فاتحه خواندم خدا رحمتشان کند.
    صفحه را که بالا و پایین می کنم به قسمت پیف پیف می رسم، دل و روده ام بهم می ریزد.
    شرمنده ولی “بی روح و زخمت ” انگار “م” و”خ” جابه جا شده.
    دوستان امشب موقع عیدی گرفتن ما را هم فراموش نکنید. من هم از حضرت معصومه سلام الله علیها برای همه تقاضای عیدی می کنم.

  37. سیداحمد می‌گوید:

    “حماسه سرایی؛ ۳ بار اعدام!”

    ازشان بعید نیست!

  38. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۱۷:۵۰
    تعداد افراد آنلاین: ۲۰ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین هنرمند بسیجیها فــــــــــدائی داری…

  39. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    بخش “خانه‌های آن چنانی و این چنینی” رو که خوندم یاد این متن زنده‌یاد قیصر امین‌پور از کتاب بی‌بال‌پریدن افتادم:

    چرا همه‌ی نقشه‌های جغرافیای جهان دو قسمت دارند؟
    چرا همه چیز به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود؟
    چرا رنگ آسمان در شمال شهرهای جهان آبی و در جنوب شهر خاکستری است؟
    چرا پرندگان جنوب شهری با بال‌های وصله‌دار پرواز می‌کنند؟
    چرا بهار در جنوب شهرهای جهان زرد است؟
    چرا برف در جنوب شهرهای جهان سیاه است؟
    چرا مگس‌های شمال شهر زباله‌های بسته‌بندی‌شده و بهداشتی می‌خورند؟
    چرا پشه‌های شمال شهر اگر به زباله‌های جنوب شهر دست بزنند مسموم می‌شوند؟
    چرا گربه‌های شمال شهر شیر پاستوریزه می‌خورند؟
    چرا بچه‌های شمال شهر وقتی که فوتبال بازی می‌کنند، گل‌های تازه و قشنگ و رنگارنگ به یکدیگر می‌زنند؟
    چرا دنیای بچه‌های جنوب شهر جهان سیاه و سفید است؟
    چرا دنیای بچه‌های شمال شهر رنگی است: سفره‌های رنگین، خواب‌های رنگین، لباس‌های رنگی، فیلم رنگی؟
    مگر خون آن‌ها رنگین‌تر است؟
    چرا بعضی‌ها در شمال جهان به دنیا می‌آیند؟ در شمال گهواره می‌خوابند؟ در شمال میز می‌نشینند؟ شمال غذا را می‌خورند؟ قطب شمالی میوه را گاز می‌زنند و قطب جنوبی آن را دور می‌ریزند؟ در شمال جهان زندگی می‌کنند و وصیت می‌کنند که آن‌ها را در شمال قبرستان به خاک بسپارند؟
    “”اگر شمال بهتر است، چرا جهت قبله به سمت جنوب است؟””
    چرا خدا خانه‌ی خود را در جهت جنوب جهان ساخته است؟
    من به سمت جنوب نماز می‌خوانم.
    خدا در همسایگی ماست.
    خدا در همه جا هست! خدا باید در همه جا باشد!
    خوبی هم در همه جا هست، هم در شمال، هم در جنوب! و خوب است که خوبی در همه جا هم خوب باشد، خوبِ خوب! چه در شمال، چه در جنوب!
    من این نقشه‌ها را قبول ندارم. من این خط‌ها و خط‌کشی‌ها را قبول ندارم.
    اصلا کدام شهر، کدام شمال؟ کدام جنوب؟
    آیا اگر ما از جای دیگری نگاه کنیم، جایی بالاتر، بالاتر از مرزها و جهت‌های جغرافیا، همه چیز جا به جا نمی‌شود؟
    چه کسی این نقشه‌ها را برای ما کشیده است؟
    “””وقتی که باران بهاری ببارد، همه‌ی نقشه‌های کاغذی را خراب می‌کند و همه‌ی این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند. می‌گویید: نه؟ ببینید! این خط و این هم نشان!”””

    به حق که “در گذشت او آرزوهایی را خاک کرد”

  40. مداد شمعی می‌گوید:

    سلام.خاطره ای رو در مورد امام خامنه ای بازنویسی کردم.حتما سر بزنید و نظر یادتون نره”تیتر را شما پیشنهاد دهید”
    یا علی

  41. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا جریان این کبوترا چیه؟ نکنه زدی تو کاره کفتر بازی؟!!
    نکن برادر من ، با این همه یال و کوپال واسه کفترا به به میکنی؟!
    سایت به این مهمی آخه عکس کفتر چیه؟ باز عکس کبوترای حرم بود یه چیزی.
    گور پدر بالاترین ولی برامون حرف در میارنا.
    فردا میگن کفتر بازای ر‍ژیم ندا رو پر دادن رفت!!

  42. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش جان :
    با این خصوصی ، عمومی کردن با ۱۲۲۲۱۱۵۷ محترم . ما آخرمتوجه نشدیم ، خصوصی مال نمایش عمومه ، یا عمومی مال نمایش خصوصه ! یاهردوش برای عمومه ، یاهیچ کدومش برای خصوص نیست !

  43. رضوان می‌گوید:

    سلام داداش اگه این فیلمو ندیدی حتما ببین…مکتب کاتالان!!
    http://www.aparat.com/v/920dcd7a5a8e7d5cafb7ae27f378396618104

  44. فدایی رهبر می‌گوید:

    شوکه شدن صهیونیستها در پاریس
    در جریان سفر نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی به پاریس، یک سناتور فرانسوی ضمن انتقاد از این رژیم اشغالگر، خواستار پایان محاصره نوار غزه شد.

    به گزارش مشرق، مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت نوشت، یک سناتور فرانسوی در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی و دفاعی کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی، آنها را استعمارگر خطاب کرد.
    بر این اساس سناتور “مونیک سریزر بن گیگا” در دیدار روز گذشته شماری از سناتورهای فرانسه با اعضای این کمیته در پاریس، ضمن انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی خواستار پایان محاصره غزه شد.

    سخنان این سناتور فرانسوی برای نمایندگان صهیونیست که به ریاست “شائول موفاز” و برای جلب حمایت بیشتر “نیکلا سارکوزی” از سیاستهای رژیم اسرائیل به این کشور رفته بودند، غیرمنتظره بود.

    بن گیگا همچنین از شرایط بد اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر قدس انتقاد کرده و به نقل از شاهدان عینی از خشونت و بدرفتاری نظامیان صهیونیست با این اسرا خبر داد، اظهاراتی که خشم موفاز را برانگیخته و وی را به واکنش واداشت.

    با این حال رئیس هیئت صهیونیستی با این ادعا که توضیحی دیپلماتیک برای این مسائل وجود دارد، از دادن پاسخی روشن به این سناتور فرانسوی طفره رفت.

    گفتنی است مسئله تبادل اسرای فلسطینی با نظامی اسرائیلی، مذاکرات متوقف مانده سازش خاورمیانه و تحولات منطقه از جمله مسائلی بود که در دیدار نمایندگان کنیست با سناتورهای فرانسوی مطرح شد.

  45. فدایی رهبر می‌گوید:

    عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .

    .

    .

    .

    بعثت، امید انسان به فردایی روشن است.

    بعثت، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است.

    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد

    .

    .

    .

    وحی شد بر مصطفی برخیز، اقرأ باسم ربّک / ای حبیب من ز جا برخیز، اقرأ باسم ربّک

    تیره شد رخسار گیتی، خیره شد دیو تباهی / چیره شد جهل عِما برخیز، اقرأ باسم ربّک

    .

    .

    .

    ای شاه سوار ملک هستی / سلطان خرد به چیره دستی

    ای ختم پیمبران مرسل / حلوای پسین و ملح اول

    سر خیل تویی و جمله خیلند / مقصود تویی همه طفیلند

    بعثت پیامبر گرامی اسلام مبارک باد

    .

    .

    .

    سرحلقه عشاق به عالم، احمد / یعنی هدف از خلقت آدم، احمد

    رخشان و فروزنده بر انگشت وجود / پیغمبری انگشتر و خاتمْ احمد . . .

    .

    .

    .

    ماه فرو ماند از جمال محمّد

    سرو نباشد به اعتدال محمّد

    قدر فلک را کمال و منزلتی نیست

    در نظر قدر با کمال محمّد

    بعثت پیامبر بر شما مبارک باد

    .

    .

    .

    سلام بر مبعث، پیام خیزش انسان، از خاک تا افلاک !

    سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزش‏ها در صحنه حیات بشر !

    روز بعثت مبارک باد

    .

    .

    .

    به امر رب خود لبیک گوییم

    به همراه ملائک جمله گوییم

    سلام و رحمت حق بر محمد

    اللهم صل علی محمد

    .

    .

    .

    ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

    دل رمیده ما را انیس و مونس شد

    نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

    به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد

    .

    .

    .

    بعثت نه این سرور، سرور ولایت است

    مبعث نه این چراغ، چراغ هدایت است

    خورشید چون ز شرق حرا پرتو افکند

    احمد نه این فروغ، فروغ رسالت است

    .

    .

    .

    جان سحر، جسم سمن بوی توست / شام ، غلام سر گیسوی توست

    بوسه زنِ گوشه ابروی توست / ماه که خَم کرده سر خویشتن

    .

    .

    .

    خواند زبان دلم ثنای محمد(ص)

    ماند خرد خیره در لقای محمد(ص)

    دیده دل، جام جم به هیچ شمارد

    سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)

    عید مبعث بر همگان مبارک

    .

    .

    .

    آوای بخوان بخوانِ او می ریزداز غار

    صدای گفت وگو می ریزدمی

    گفت فرشته: اقرأ باسم ربک

    عشق است کز آسمان فرو می ریزد

    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد

    .

    .

    .

    از بعثت او جهان جوان شد

    گیتى چو بهشت جاودان شد

    این عید به اهل دین مبارک

    بر جمله مسلمین مبارک

    .

    .

    .

    از بعثت او جهان جوان شد

    گیتى چو بهشت جاودان شد

    این عید به اهل دین مبارک

    بر جمله مسلمین مبارک

    .

    .

    .

    مهر را روشنی از روی تو افروختن است

    ماه را حسن ز رخسار تو آموختن است

    گُل به پیش گُل رخسار تو ای رشک بِهشت

    همچو خاری است که شایسته آن سوختن است

  46. دل نوشته ای به امام زمان (عج)

    عضو شوید درد و دل کنید

    همرا با جوایز نقدی

    انجمن یاوران مهدی (عج)
    http://www.m.y-m.ir/

  47. قلیدون می‌گوید:

    “از امشب در این وبلاگ حکومت نظامی برقرار است.”
    http://gholeidoon.blogfa.com
    برای تبادل لینک به ما خبر دهید.

  48. قلیدون می‌گوید:

    “از امشب در این وبلاگ حکومت نظامی برقرار است.”
    http://gholeidoon.blogfa.com

  49. روزنامه صبح که با جریان انحرافی هیچ نسبتی ندارد و عمدتا به فکر خوردن است؟پیف پیف پیف؟
    خیلی باحال بود!!!

  50. سیداحمد می‌گوید:

    السلام علیک یا رسول الله…

    شکر که مسلمانیم؛
    شکر که شیعه و عاشق اهل بیت رسول خاتمیم؛

    داداش حسین، اهالی قطعه مقدس ۲۶ عیدتان مبارک.

  51. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان!
    داداش حسین دارد درباره ۲ باری که غار حرا را دیده و مبعث متنی می نویسد؛ تا دقایقی دیگر…

  52. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    زیبا بود .
    عیدت هم مبارک

  53. حجت می‌گوید:

    علاف کردی ما را

  54. حنظله می‌گوید:

    جالب بود

    “آیا کسی که در خانه اش پد هلیکوپتر دارد، چه شکلی است؟!
    آیا برای کارواش اختصاصی، نیاز به کارگر سر به زیر ندارند؟!”

    پس طنز تلخ اینطوریاس؟!

    الحق خوب می نویسی حاج حسین آقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.