اپوزیسیون نظام کیست؟!

نهج البلاغه/ علی از خود دفاع می کند

حیفم می آید حالا که زیاد دور نشده ایم از ۱۳ رجب با چیزی جز نهج البلاغه بیاغازم این سطور را که الحق حق است کلام علی. عمد داشتم خطبه ۸۴ نهج البلاغه را انتخاب کنم تا معلوم شود که اتفاقا بر خلاف لاف گزاف و بیهوده عده ای علی نشناس، اولین مدافع حریم ولایت و مصداق آن خود علی است. عده ای اصولا علی را فقط با سکوت و بدون شمشیر قبول دارند و گمان غلط برده اند که دلیل خوب بودن علی، این بود که ۲۵ سال سکوت کرد! یعنی آنچه بر علی تحمیل شد و آنچه علی به دلیل عدم یار و یاور و ایضا مصلحت اسلام مجبور به پذیرشش شد، حق علی می خوانند؛ کانه با ولی امر مسلمین همیشه باید به همین سیاق رفتار کرد! القصه همان حکومت که برای ابوتراب بی ارزش تر از آب دهان بز بود، علی برای حفظش چه زمان پیامبر و چه زمان حکمرانی خودشان بارها دست به شمشیر برد و بارها جنگید. آنجا هم که عده ای در وصف حکومت نقد غیر منصفانه می کردند، حتما علی جواب می داد. مثل آنجا که از خود در برابر اغیار منافق دفاع می کرد. چه خبط و خطای بزرگی است اگر گمان بریم دفاع علی از حکومت اسلامی و نیز دفاع علی از خودش یک امر علی السویه بوده. اگر دفاع از ولایت، امر خداست به همه مسلمین، قطعا این امر، در وهله اول شامل خود امام هم می شود و از همین روست که علی را اول مدافع خویش می خوانم… بخوانید: “شگفتا از پسر نابغه! شامیان را گفته است، من مردی لاغ، گویم با لعب بسیار، عبث کارم، و کوشا در این کار. همانا آنچه گفته نادرست بوده، و به گناه دهان گشوده. همانا بدترین گفتار، سخن دروغ است که چراغ آن بی فروغ است. اما او می گوید و دروغ می گوید. وعده می دهد و خلاف آن می پوید. می خواهد و می ستهد، از او می خواهند و زفتی می کند. پیمان را به سر نمی برد و پیوند خویشان را می برد. چون سخن جنگ در میان باشد، دلیر است و بر امر و نهی، چیر، و چون تیغ از نیام برآید و وقت کارزار درآید، بزرگترین نیرنگ او این است که عورت خویش گشاید. به خدا سوگند، یاد مرگ مرا از لاغ باز می دارد، و فراموشی آخرت، او را نگذارد که سخن حق بر زبان آرد. او با معاویه بیعت نکرد، مگر بدان شرط که او را پاداشی رساند، و در مقابل ترک دین خویش لقمه ای بدو خوراند”.

نقد/ اگر “جوان” البته بگذارد

اینکه یکی چون من با این همه علاقه به نظام، گاهی لباس نقد بر تن می کند، قطعا چیز عجیبی نیست. هم الان به جز جاهای دیگر، فقط در یک قلم، با ۳ روزنامه دارم کار می کنم و دیده اید و خوانده اید که کم و بیش انتقاد هم کرده ایم و گاه چقدر هم تند و آتشین! می خواهم راست و حسینی چکیده خاطره این همه نقد را در میان بگذارم با شما. این ۳ روزنامه یعنی همین “جوان” و ایضا “وطن امروز” و “کیهان” از بس بعضی ها سخت بهشان گرفته اند و از بس مو را از ماست مطالب شان بیرون کشیده اند که گاه با مزه می شود نحوه برخوردشان با مطالب من. یعنی آنجایی که من از فلان تصمیم کلان جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی ای که ۳۰۰ هزار شهید به پایش خون داده اند، به عقل ناقص خود انتقاد می کنم، حتی اگر نقدم ناوارد باشد، خیلی راحت کار می شود، اما آنجایی که مشخصا انگشت می گذارم روی… مثلا روی قوه قضائیه، یا قوه مقننه یا همین قوه مجریه، می بینم که دوستان عزیزم تا بخواهند مطلب را کار کنند، هزار چکش کاری می کنند و بیش از هزار، اما و اگر می آورند. البته من به این دوستان حق می دهم چرا که خود بارها چشیده ام طعم تلخ زخم را. سخن سر این است که برخی حضرات، شان صندلی و مقام میز خود را بسی بالاتر می دانند از اصل نظام و نسبت به اولی به مراتب حساس ترند تا دومی. یعنی توی حسین قدیانی عیبی ندارد اگر می خواهی از جمهوری اسلامی انتقاد کنی! اصلا انتقاد بکن! دمت گرم، اما مشخصا کاری با ما و میز و صندلی ما نداشته باشی، ممنونت می شویم و الا با قانون طرفی! اگر این نوشته را “سید نظام الدین موسوی” دارد می خواند، از همین جا به مدیر مسئول محترم “جوان” سلام می کنم و می پرسم: خدا وکیلی آیا غیر از این است؟!

مجله/ “چشم انداز” و “۹ دی”

“آقایان موسوی و کروبی می گویند عمیقا به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی وفادارند و باورشان جنبه تاکتیکی و استراتژی ندارد… ما نباید اجازه دهیم قدرتی غیر پاسخگو (بخوانید ولایت فقیه) شکل بگیرد که مانند مسعود رجوی بگوید فقط در برابر خدا پاسخگو هستم… مانع دیگر که نفس قانون گرایی را به خطر می اندازد، فرماندهان نظامی-امنیتی هستند که مدعی نجات ایران از جنگ تحمیلی و گروه های مخالف و محارب بوده و خود را خواص دانسته و برتر از هر قانونی معرفی می کنند؛ آنها معتقدند اگر انقلاب در خطر بود، باید وارد عمل شوند، اما روشن نیست با کدام ملاک و معیار و مجوز قانونی؟!… آیت، نظراتش را از حزب جمهوری اسلامی نمی آورد، بلکه از یک جای دیگر می آورد… آیت دشمن شهید بهشتی بود(!)…”. این جملات که خواندید من ننوشته ام، بخشی از مطالب جدیدترین شماره مجله “چشم انداز” است. این مقال جای پاسخ به این حرفها نیست، و حرف من چیز دیگری است: اصولا وقتی “۹ دی” توقیف می شود، “چشم انداز” آزاد است که هر چه می خواهد بنویسد، چون که لابد “آوینی” پر بیراه نمی گفت که “در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها”. آری! “چشم انداز” آزاد است که اصل نظام، ولی فقیه، سرداران سپاه و حتی شهدای انقلاب را تخریب کند، اما من و تو باید مراقب باشیم که وقتی می خواهیم مشخصا از فلان جا و بهمان جا انتقاد کنیم، توقیف نشویم! بی زحمت یک بار دیگر بخوان بند میانی را تا بیشتر بفهمی که “مظلوم” نیازی ندارد به “مظلوم نمایی”. من فقط مانده ام که چرا هیچ تحلیل گری، بچه حزب اللهی ها را ولو با قرائت خودش، از نظر برخی حضرات دولتی و حتی حکومتی، در مقام عمل، اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی نمی خواند؛ لابد ما اپوزیسیون هستیم که آقایان چنین می کنند با ما و البته لابد یک اپوزیسیون نجیب هستیم که حتی حاضریم، یکی هم برای دفاع از صندلی و میز همین حضرات بیاییم به خیابان و در این راه حتی شهید هم بدهیم! به مطالب باشد، “چشم انداز” را اپوزیسیون نظام می دانم، اما نوع برخورد برخی حضرات یعنی که “هفته نامه ۹ دی” اپوزیسیون نظام است! و این همه یعنی حرف مفت می زنند مثلا دگر اندیشانی که می گویند در جمهوری اسلامی آزادی نیست و تک صدایی است. بگذریم! 

روزنامه جوان/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش گل :
    این تفألت به کلام بلیغ و فصیح مولا (ع) ازاون کارهای قشنگیه که باقیات الصالحاته .
    درضمن با کلمه ی (بیاغازم) هم صفایی کردیم همیشه یه نمکی داری عزیزم .

    ماهم موروازماست بکشیم .
    علت اینکه اول “جوان” و بعدش “وطن امروز”و آخرسر هم “کیهان” رونوشتین چی بود ؟

    امثال این نشریات … مثل چشم انداز و…نتیجه ی “چشم چرانی” های بیجا وبیهوده گردانندگان آن به مسائل غیرمرتبط است . چی گفتم !

  2. سیداحمد می‌گوید:

    اشاره تان به برخی خطبه های نهج البلاغه واقعا عالیست؛
    ممنونم داداش.

  3. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها
    در جمهوری اسلامی همه آزادند، الا بچه حزب اللهی ها

    (از این شکلک‌ها که با مخ میره تو دیوار)

  4. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    بازداشت سؤال برانگیز طلبه سیرجانی

    بازداشت حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی و مشخص نبودن اینکه از طریق کدام نهاد دستگیر شده سؤال برانگیز شده است.
    یک مقام مسئول در شهرری در این باره به فارس گفت: آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفته بود طلبه سیرجانی یک سال اینجا بوده و حالا باید برود.
    بر اساس این گزارش یکی از همراهان حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی نیزکه همراه با وی بازداشت شده بود، گفت: روز گذشته ( جمعه) که در خیمه حاج آقا جهانشاهی در ضلع شرقی حرم مطهر نشسته بودیم برخی دوستان وارد خیمه شدند و بدون اینکه خودشان را معرفی کنند و حکمی نشان بدهند گفتند که آقای جهانشاهی بازداشت است.
    وی افزود: به همراه دو تن از طلاب همراه با حاج آقای جهانشاهی بازداشت شدیم و دوستان ما را به محل نامعلومی در شهرری منتقل کردند. ما آقای جهانشاهی را نمی دیدیم اما تصور می کنم که دوستان چشمان آقای جهانشاهی را بسته بودند.
    همراه جهانشاهی تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم که این افراد از بنده و دو تن از دوستانم سؤالاتی کردند و ما نیز به آنها پاسخ دادیم ولیکن بر خلاف انتظار آنها به ما سیلی زدند در حالی که ما چند طلبه روزه دار بودیم. بهتر بود جوانان روزه دار را نمی زدند.
    وی افزود: از یکی از این افراد محترم پرسیدم شما حکم بازداشت دارید و آیا ممکن است کارت شناسایی به ما بدهید که گفتند «به شما ربطی ندارد و حرف نزنید. »این افراد بعد از اینکه از ما بازجویی کردند بنده و دو تن از دوستانمان را آزاد کردند اما آقای جهانشاهی را به محل دیگری منتقل کردند.
    آنها درباره علت بازداشت آقای جهانشاهی مطلبی نگفتند؛ آقای جهانشاهی گفته است که تا احیای مطالباتش مقاومت خواهد کرد .
    http://www.kayhannews.ir/900329/14.HTM#other1411

  5. یه بیست وششی می‌گوید:

    ببخشید “می ستهد، “؟
    حسین قدیانی: درست است! ترجمه دکتر شهیدی از نهج البلاغه خودش یک متن فاخر و ادبی و زیباست، گاهی اما سخت!

  6. م.طاهری می‌گوید:

    خطوط قرمز را جوری تعریف کرده اند که فقط مثل بختک بیفتد به جان بچه حزب اللهی ها

    با سنجاق قفلی می شود بختک گرفت به جای جن؟

  7. امین چیذری می‌گوید:

    sسلام حسین جان
    این لینک محصولات ایران خودرو دوره جدید(خرداد ماه است ) خانواده ۲۰۶ را ببین هر کدام شرایطش بهتر بود برو تو کارش :

    http://www.ikco.com/Fa/highlights/Poster2.jpg

  8. سیداحمد می‌گوید:

    گاهی اما «خیلی» سخت!!!

  9. پول لازمان می‌گوید:

    پول لازم داریم. تو رو خدا به وبلاگ ما هم بیایید…
    http://poollazeman.blogfa.com

  10. پول لازمان می‌گوید:

    پول لازم داریم. تو رو خدا اگر پول نمی دید حداقل به وبلاگ ما بیایید…
    باتشکر
    http://poollazeman.blogfa.com

  11. پول لازمان می‌گوید:

    دانلود تریلر و بازی و کلیپ و کتاب و موسیقی بازیها و نرم افزار و … همه با لینک مستقیم…
    راهنمای بازیها و داستان بازیها…
    نظرسنجی های جالب…
    نکات حالب و عجیب درباره ی بازیها…
    شعر و داستان و …
    مقاله های خواندنی…
    اخبار عجیب و غریب…
    تفویم سال ۱۳۹۱ شمسی…
    و هرچه بخواهید…
    همه در وبلاگ پول لازمان…
    http://poollazeman.blogfa.com
    بزودی این وبلاگ تبدیل به سایت خواهد شد…
    برای دریافت رمز دیدن برخی مطالب وبلاگ باید عضو خبرنامه ی آن شوید…
    باتشکر از شما…
    http://poollazeman.blogfa.com

  12. پول لازمان می‌گوید:

    دانلود کل کتابها و مطالب مرتبط با تن تن در وبلاگ ما…
    شما هم به جمع هواداران تن تن بپیوندید…
    http://tintin1.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.