وزارت امور “ممق”!

جان شما من که مخم دارد سوت می کشد؛ آخرش هم ملتفت نشدیم کدام وزارتخانه قرار است با کدام وزارتخانه ها ادغام شود. کدام با سرپرست، کدام بی سرپرست و کدام با وزیر اداره شود. شلم شوربایی است برای خودش. دولت که هیچ، مجلس هم روزی ۱۰۰ بار نظرش را عوض می کند. اصلا گمانم امتحانی هم که شده، بد نباشد چند صباحی دولت و مجلس و دستگاه قضا کمپلت در هم ادغام شوند! حالا اینکه این “قوه ۳ قوه” توسط سرپرست اداره شود یا برایش وزیر بگذارند، آن دیگر یک بحث علیحده است. می شود احمدی نژاد را که خیلی به سرپرست علاقه دارد، سرپرست گذاشت و آن دیگر روسای قوا را هم زمان وزیر معرفی کرد. اصلا می شود ترکیب قوه مجریه و قوه مقننه و قوه قضاییه را وزارت امور “ممق” خواند؛ یعنی از مجریه و مقننه “میم” را گرفت و از قضاییه هم “قاف” را. همچین که بشود “کوچک سازی” هم به حد اعلی محقق شده. یعنی فقط کافی است کوچک زاده و رسایی ادغام شوند در علی آبادی و رحیمی، جمع حاصله هم به نوبه خود ادغام شود در جعفری دولت آبادی! این می شود وزارت امور “ممق”! چرخشی هم می تواند اداره شود؛ روزهای فرد، دولتی ها، بچرخانند، روزهای زوج، مجلسی ها، و دستگاه قضائیه ای ها هم جمعه که تعطیل است، یک طرف کار را بگیرند. این ادغام حکما بهتر از آن است که ملت آخرش هم نفهمد چی قرار است در چی ادغام شود. آدم یا ادغام نمی کند یا مشتی اقدام به ادغام می کند. یعنی باید یک جوری ادغام کرد که مو لای درز کوچک سازی نرود. حتی می توان در راستای واگذاری به بخش خصوصی، عقل کرد و وزارت امور ممق را مناقصه گذاشت، هر کی بیشتر پول داد، “ممق” را بچرخاند. بالاخره “ممق” را باید یک جوری چرخاند دیگر. حالا نچرخید هم نچرخید؛ خدا بزرگ است. اصلا برای چی بچرخد؟ بچرخد که چی بشود؟ اگر به چرخیدن باشد، چرخ دوچرخه هم دارد می چرخد! زمین هم دارد می چرخد. زمین که ۲ جور دارد می چرخد؛ هم دور خودش می چرخد و هم گرد از ما بهتران می چرخد. حالا خوب است اداره کائنات دست بعضی ها نیست و الا زمین را در عطارد ادغام می کردند و چون حق با مشتری است، این هر دو را در مشتری. آن وقت کهکشان راه شیری، یک شیر تو شیری می شد که بیا و ببین! یعنی من که خودم روزنامه نگارم و هر روز سر و کله می زنم با اخبار، گاوگیجه گرفته ام کدام وزارتخانه می خواهد در کدام وزارتخانه ها ادغام شود. دارایی و مسکن و ارتباطات با هم قرار است یکی شوند، یا نیرو و ورزش و ز نیرو بود، مرد را راستی! راستی! صحبت مرد شد. این مرد اخیرا گفته بود ۳۰ سال است که نفتی است! قبلا هم تلویحا گفته بود ۳۰ سال است که با شورت ورزشی عکس دارد! حکما می توان “ممق” را سپرد به ایشان، چرا که لابد ۳۰ سالی هم می شود که “ممقی” بوده! ولی خود به خدایی این “ممق” را خوب آمدم! گفتم که! آدم یا ادغام نمی کند، یا مشتی ادغام می کند.

روزنامه وطن امروز/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    “یعنی فقط کافی است کوچک زاده و رسایی ادغام شوند در علی آبادی و رحیمی، جمع حاصله هم به نوبه خود ادغام شود در جعفری دولت آبادی! این می شود وزارت امور “ممق”!”

    “حالا خوب است اداره کائنات دست بعضی ها نیست و الا زمین را در عطارد ادغام می کردند و چون حق با مشتری است، این هر دو را در مشتری.”

    بسیار عالی؛
    خدائی “ممق” را خوب آمدی! 🙂

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    باحال بود داداش ، باوجوداینکه استقلالی هستم ولی قهرمانی پرسپولیس روبه پرسپولیسی های قطعه و کلیه ی ممقی های قرمزتبریک میگم .

  3. سیداحمد می‌گوید:

    عجلو بالصلاة…عجلو بالصلاة…

  4. روزبه می‌گوید:

    بهشت نصیبتان …

  5. میلاد پسندیده می‌گوید:

    آخه بی کاری؟… به من و شما چه که چی ادغام می شود… هرچی… کار بکنند، ادغام شدن یا نشدنش مهم نیست.

  6. میلاد پسندیده می‌گوید:

    همه چیز تهرانی است حتی عجلو بالصلاة گفتن های سید احمد… آقا این ۶۵ میلیون دیگر آدم نیستند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    حسین قدیانی: دیگر لطفا شورش را در نیاور میلاد!

  7. میلاد پسندیده می‌گوید:

    آخر چرا باید با ناداوری سر یک تیم شهرستانی را گوش تا گوش ببرند… این کارهایی که حقیقی می کرد جوانمردانه بود خداییش؟!… گیرم انزلی امکان برگذاری لیگ آسیا نداشت… چرا دل این همه هوادار را شکستید؟!… لعنت بر شیطان!
    حسین قدیانی: جدا از تعصب قرمز و آبی می گویم که انصافا حق با ملوان بود. قوی سفید انزلی چه در تهران و چه در شمال عالی بازی کرد. داوری این هر ۲ بازی جوری بود که انگار باید حتما پرسپولیس جام حذفی را بگیرد. گاهی داور جوری داوری می کند که کمتر کسی متوجه حقه بازی اش شود. یعنی چیزهای بی ارزش مثل اوت و کرنر و خطا و اخطار را به نفع یک تیم می گیرد و به نفع آن تیم که قرار بر قهرمانی اش است، گل و پنالتی!

  8. میلاد پسندیده می‌گوید:

    کاش پرسپولیس هم همانطور که ملوان در آزادی بازی کرد، بازی را نمی بست. کاش!

  9. سیداحمد می‌گوید:

    آقا میلاد پسندیده!
    “عجلو بالصلاة” را دقیقا با ساعت اذان شهر خودمان گفتم!
    اذان مغرب تهران ۲۰:۴۰ است.

  10. نفیسه بهادری می‌گوید:

    ممنون.خیلی خوب بود.

  11. سلاله 9 دی می‌گوید:

    خیلی مواقع دست روی نکاتی می گذارید که کم تر کسی به آن پرداخته است و آن قدر قشنگ با زبان طنز نقد می کنید که از صدتا مقاله و یادداشت،اثرش بیش تر است.خدا وکیلی ما هم نفهمیدیم که بلاخره قرار است چه کار کنند.من که دیگر اخبارش را پیگیری نمی کنم، بعدا که به نتیجه رسیدند و ادغامات لازم را انجام دادند،می فهمم چی به چیست.
    {آدم یا ادغام نمی کند، یا مشتی ادغام می کند}

  12. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    این مرد اخیرا گفته بود ۳۰ سال است که نفتی است! قبلا هم تلویحا گفته بود ۳۰ سال است که با شورت ورزشی عکس دارد!

    یاد بهروز خالی‌بند افتادم

  13. ط.عبدی پور می‌گوید:

    طنز ودر عین حال نقدبسیار جالبی بود.

  14. احمدی می‌گوید:

    پشت زمینه سیاه جدا چشم آدم درد میگیره.

  15. ط.عبدی پور می‌گوید:

    وزارت امور “ممق”! چرخشی هم می تواند اداره شود؛ روزهای فرد، دولتی ها، بچرخانند، روزهای زوج، مجلسی ها، و دستگاه قضائیه ای ها هم جمعه که تعطیل است، یک طرف کار را بگیرند.
    واقعا” لذت بردم

  16. قاصدک منتظر می‌گوید:

    وزارت امور”ممق”!خیلی جالب بود ,ومن با نظر شما که اداره ی این وزارتخانه را جمعه ها که تعطیل است به قوه قضائیه بسپرند بسیار موافقم.

  17. محمد می‌گوید:

    سلام حاجی!
    خیلی وقته برای نوشته های وبلاگ کامنت نذاشتم! واقعیتش الانم نمیخوام کامنت بذارم میخوام دردل کنم! این روزها اخبار سوء مدیریت و تبعیض و بی عدالتی و رانت تو بخشهای مختلف نظام و وضعیت افتضاح فرهنگی و اجتماعی شهر و کشور، وضعیت بیمارستانها و بانکها و ادارات دولتی و حتی وضعیت سپاه و بسیج و … اعصابم رو به شدت ریخته به هم! موضوع بحث و صحبت اکثر جمعای دوستانه و فامیلی هم دیگه این موضوعاته که بیشتر اعصاب آدم رو خرد می کنه! آخریشم دیشب بود که بعد از بحث و جدل با اهالی فامیل تا دیروقت خوابم نمی برد حتی بعد از نماز صبحم خوابم نیرد! بدبختی اینجاست که این آدمای بیشعور و احمق این مشکلات رو از آقا میبینن!
    نمیدونم! بیشتر از این نوشتنم نمیاد! خیلی حرفا و درددلا هست که نمی دونم به کی باید بگم و بدبختی کاری هم برای حلش از دستم برنمیاد!
     

  18. روزبه جعفری می‌گوید:

    سلام
    جیزی نمینویسم تا زحمت نقطه چین کردنش را نکشید !!

  19. عطشان می‌گوید:

    وای از دست شما داداش حسین “ممق” عالی بود حرف دل مارو زدید واقعا کدوم وزارتخانه با کدوم اغدام ,نه ادقام, نه اقدام, نه ادغام ,ای بابا چه می دونم همون “هویج بستنی” می شن آیا ؟

  20. حی علی الجهاد می‌گوید:

    ما که کلا نفهمیدیم چی شد! ولی من نماینده مجلس بودم به این ممق رای میدادم! بد چیزی نمی شود!

  21. azadi__azadie.ir می‌گوید:

    شاهکار بود مثل همیشه!

  22. مریم سرآبادانی می‌گوید:

    با حال بود
    دمتان گرم…

  23. پول لازمان می‌گوید:

    دانلود تریلر و بازی و کلیپ و کتاب و موسیقی بازیها و نرم افزار و … همه با لینک مستقیم…
    راهنمای بازیها و داستان بازیها…
    نظرسنجی های جالب…
    نکات حالب و عجیب درباره ی بازیها…
    شعر و داستان و …
    مقاله های خواندنی…
    اخبار عجیب و غریب…
    تفویم سال ۱۳۹۱ شمسی…
    و هرچه بخواهید…
    همه در وبلاگ پول لازمان…
    http://poollazeman.blogfa.com
    بزودی این وبلاگ تبدیل به سایت خواهد شد…
    برای دریافت رمز دیدن برخی مطالب وبلاگ باید عضو خبرنامه ی آن شوید…
    باتشکر از شما…
    http://poollazeman.blogfa.com

  24. تن تن می‌گوید:

    دانلود کل کتابها و مطالب مرتبط با تن تن در وبلاگ ما…
    شما هم به جمع هواداران تن تن بپیوندید…
    http://tintin1.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.