مادربزرگ

نرجس مریدانی/ بهاریه ۴۲: عادت کرده بودیم مادر بزرگ هر ساله موقع سال تحویل قرآن و آب را بیرون اتاق یعنی رو ایوان آماده می گذاشت و لباس پدر بزرگ رو آماده می کرد و پدر بزرگ کمی قبل از سال تحویل شروع می کرد به خواندن دعای تحویل سال و ما نوه های پسر بزرگ هم یه چند سالی بود که مثل پدر بزرگ دعای تحویل سال می خوندیم و تا چند دقیقه قبل از تحویل سال می رفتیم توی اتاق و با خواندن قرآن منتظرمی موندیم. وقتی سال تحویل می شد پدر بزرگ با یک دست قرآن و یک دست آب اول می رفت اتاق خودشان و بعد می اومد اتاق ما و ما همه بلند می شدیم و پدر بزرگ رو می بوسیدیم و بعد می رفتیم اتاق مادر بزرگ و مادر بزرگ رو می بوسیدیم و عید رو تبریک می گفتیم و عیدی می گرفتیم و عیدی می خوردیم و پدر بزرگ کمی بعد راهی می شد تا به خونه چند نفر از فامیل و آشنایان برود و چون به قدم خیری معروف بود، اونها هم سالشون رو به خوبی و خوشی شروع کنند. پارسال هم مثل هر سال بعد از سال تحویل همه رفتیم اتاقشون و مادر بزرگ و پدر بزرگ رو بوسیدیم و عیدی گرفتیم و کلی هم فیلم گرفتیم و خوردیم و خندیدیم و خوش گذروندیم.
۴-۳ روزی تا عید بیشتر باقی نمونده. من یه حال عجیبی دارم. به این فکر می کنم که کسی جز خود پدر بزرگ نیست که آب و قرآن و لباس آماده کنه برای تحویل سال. امسال بعد تبریک گفتن به پدر بزرگ کسی در اتاقش منتظر ما نیست. باید راهمون رو کج کنیم و به سر مزار مادربزرگ بریم، چون دیگه مادر بزرگ نیست که عیدی بده و قربون صدقه ماها بره و هی پشت سر هم دعامون کنه و بگه خدا نوه هامو نگه داره، ایشاالله خیر ببینین و پیر بشین، یا قربون نوه هام بشم، یا خیلی ممنون که اومدین. خیلی دلم برات تنگ شده. دلم می خواد بازم از در اتاقت بیام تو و بغلت کنم. گرمات رو احساس کنم و تو محبت رو به من بدی اما افسوس که دیگه اینها امکان نداره. خدا روحت رو شاد کنه مادربزرگ. بازم برامون دعا کن!

این نوشته در 20:06 ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  2. فدایی رهبر می‌گوید:

    خداوند تمام رفتگان رو بیامرزه اللخصوص مادر بزرگ شمارو.

  3. صبا می‌گوید:

    میگن دعای پدر و مادر حتی اگر از دنیا رفته باشند هم مستجاب می شود.

  4. انتظار زیباست می‌گوید:

    سلام
    احیانا روستای شما در لشت نشا نیست؟ یا آستانه اشرفیه؟ از اون لحاظ که قرار بود از کوچصفهان رد بشید، پرسیدم. خوش بگذره شمال گردی.
    خداوند مادربزرگ را مورد رحمت مضاعف قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.