وقتی از ولایت فقیه، کارمندی دفاع می کنیم!!

از جمله مهم ترین جاهایی که رهبر انقلاب، فی الواقع و البته متاسفانه، هنوز هم «این عمار» می گویند و در طلب یارند، عرصه رسانه، به خصوص رسانه ملی و بالاخص مدیران آن است. بی تعارف، در تمام عمرم، دفاع به این بدی و یخی و بی مزگی از ولایت فقیه، ندیده بودم که امشب یعنی سه شنبه شب، در برنامه «پارک ملت» دیدم. اسکاری ها اگر اندکی سیاسی تر از این بودند، باید «گلدن گلوب» را به جای فرهادی، می دادند ضرغامی، برای فیلم «جدایی بصیرت، غیرت، تعهد، تخصص و دید حرفه ای از رسانه ملی».

به قرآن، ما از سبزها و زردها و قهوه ای ها، بیشتر به این صدا و سیما اعتراض داریم و البته در اعتراض مان حق داریم، اما حیف که فتح ساختمان رسانه ملی، تف سربالایی است که دقیقا روی صورت خودمان فرود می آید. بگذریم که ما در هر فتنه ای، باید از جام جمی دفاع کنیم و جلویش سنگر بگیریم که با این حال و روز، یک جو هم قبولش نداریم. می بینی «تا ثریا» را می سازند، اما بعد، همه مشکلات، روی سر «چادر» خراب می شود!! و بعد ناله می کنیم که چرا همچین است وضع حجاب؟!… چرا نباید همچین باشد وضع حجاب؟!

برویم سر اصل بحث! قصه را لابد همه خوانندگان این سطور می دانند. چند شب پیش، مهمان برنامه «پارک ملت» با سوء استفاده از مجری ای* که استثنائا آن شب اصلا وسط حرف طرف گفت و گو نپرید، شبهاتی مطرح کرد که اولا؛ هرگز جدید نبود و ثانیا؛ به کرات پاسخش داده شده بود. القصه! هنگام تماشای آن برنامه کذایی، چند سئوال به ذهنم رسید.

یک: جای کرسی آزاداندیشی، در اتاق فکر دانشگاه است یا صدا و سیما؟! و اینکه امام خمینی، صدا و سیما را دانشگاه خواندند، آیا فقط ناظر به نقد صریح ولایت فقیه است؟! کی و کجا خوی دیکتاتوری بعضی ها به عنوان اشرافیت ضد رای، در صدا و سیما، این همه لخت و بی پروا نشان داده شده؟! و محاکمه شده؟! کی و کجا دروغ گویی مدعیان روشنفکری و روحیه ضد نقد بودن شان، این همه واضح و روشن و با ذکر مصادیق، نشان داده شده؟! کی و کجا امثال عماد افروغ در رسانه ملی نقد شده اند؟! اگر آحاد مردم ۹ دی، همچین مدعیان روشنفکری ای را نخواهند در صدا و سیما ببینند، دم چه کسی را باید ببینند؟! چطور ولایت فقیه در تریبون سراسری صدا و سیما باید نقد گستاخانه شود، اما به امثال همین جناب، نازک تر از گل نباید گفته شود؟! ما صرف نظر از اینکه اصولا این جناب را روشنفکر بدانیم یا نه، سئوال اساسی مان این است که در صدا و سیما کی قرار است دیکتاتوری مدعیان روشنفکری نقد شود؟! به خدا بعضی ها مظلوم گیر آورده اند انقلاب اسلامی ملت شهیدپرور ما را. از تریبون صدا و سیما، نقد بی ادبانه اش می کنند و به «دیکتاتوری مذهبی» متهمش می کنند، اما در عین حال، باز هم می گویند آزادی نیست و دیکتاتوری مذهبی حاکم است!! یک چیز هم بگویی، ادعا می کنند که منظور ما این نبود و آن بود!! نمی دانم انقلاب اسلامی برای اینکه نشان دهد به نظر مخالف، آزادی ابراز بیان می دهد، دقیقا چه کار دیگری باید بکند که مرضی رضای جناب افروغ واقع شود؟! آیا باید علی رغم ۹ دی، از هستی ساقط شود که آقایان قبول کنند در این نظام، «دیکتاتوری مذهبی» حاکم نیست؟!! و اما چطور است که این دیکتاتوری، -که این همه بد است!- حقوق و مزایا و خانه و امکانات و پول مجلس و دوربین صدا و سیمایش خوب است؟!! و اماتر، اگر دیکتاتوری مذهبی حاکم است، لابد مبارزه با این دیکتاتوری مذهبی هم واجب است. آیا در راه این مبارزه، می توان هم از توبره خورد و هم از آخور؟!! آیا این نوع جدید مبارزه با دیکتاتوری، از خود دیکتاتوری، خطرناک تر نیست؟! مردم ما چه دیده اند از مدعیان روشنفکری که برای خلق حماسه ۹ دی، هرگز منتظر اجازه و اظهار نظر این حضرات نمی مانند؟! آیا در رسانه ملی از این حرف ها هم می شود زد؟! یا این انتقادات، توهین به ساحت قدسی حضرات است؟!!

دو: روشنفکری که وجود خود را در چهارچوب انقلاب اسلامی معنی می کند، آیا وظیفه اش پاسخ دادن به شبهات و کم کردن از مسائل، یا حل کردن مسائل است، یا شبهه آفرینی و مسئله سازی؟! ولو شبهات تکراری و مسئله های مسبوق به سابقه؟! آیا شبهه آفرینی و مسئله سازی، آنهم در شرایطی که خود، -یعنی حداقل پیش وجدان خود!- جوابش را می دانیم، چه نامی می تواند داشته باشد؟!! آیا خوش مان می آید که به جای باز کردن گره ها، گره بر گره اضافه کنیم؟! این است همه هنر ما؟!

سه: اگر ما واقعا در جامعه امروز، با یک دیکتاتوری مذهبی و سانسوریسم فرد صالح مواجهیم، پس این تناقض چگونه قابل حل است که علیه ولایت فقیه، آنهم از تریبون رسانه ملی، این قبیل اتهامات پخش می شود؟! آنهم اتهامات بی پایه و اساس؟!

چهار: آیا دوستان حزب اللهی نیز همین آزادی را دارند که از تریبون رسانه ملی، به نقد دیکتاتور صفتی جماعت روشنفکر و مدعی بینش بیشتر بپردازند؟! آیا در صدا و سیمای ضرغامی، به همین راحتی و بازی و فراخی که می شود ولی فقیه را نقد کرد، ممکن است کسی جرئت کند علیه آقای هاشمی و آقازاده های ایشان، انتقادی طرح کند؟! آیا تا به حال دیکتاتوری سران فتنه و مدعی روشنفکری ای به نام آقای خاتمی، این همه عریان در رسانه ملی نقد شده است؟!

*** *** ***

همان شب اما پیش بینی برنامه سه شنبه شب «پارک ملت» را می کردم و مطمئن بودم که از پس آن افراط، تفریطی در کار است. تفریط به معنای ماست مالی!! اینکه اول برنامه، جناب مجری از ارادت خود به ولایت فقیه و ولی فقیه و مصداق امروز آن پرده بردارد، اینکه یک سرود انقلابی و حماسی پخش شود، و اینکه فرد معممی را به عنوان مهمان بیاورند که سی و چند سال بعد از انقلاب اسلامی، ثابت کند که ولایت فقیه، دیکتاتوری مذهبی و غیر مذهبی نیست و اصولا دیکتاتوری ستیز است و ۲ سال بعد از یوم الله ۹ دی، برای همگان تشریح کند که این حکومت، اتفاقا یک نظام مردمی است.(خواننده لطف کند خودش زحمت تعجب را بکشد، بدون علامت تعجب!)

در کمال تاسف باید اذعان کنیم که مدیران رسانه ملی، جایگاه، منش، شخصیت و پایگاه نائب امام زمان را با سطح شعور خودشان اشتباه گرفته اند و گمان می کنند؛ از آنجا که لابد ملت و ولایت از برنامه آن شب پارک ملت رنجیده خاطر شده اند، در عوضش باید گند لوس سه شنبه شب را بزنند و کارمندی ترین دفاع ممکن را از ولایت فقیه به خورد مخاطب بدهند.(بی شک، منظورم سخنان مهمان محترم برنامه سه شنبه شب «پارک ملت» نیست، بلکه روح این برنامه و نگرش مدیران رسانه ملی است! و البته منظورم از دفاع کارمندی از ولایت فقیه، هیچ ربطی به کارمندان عزیز ندارد!! مراد این است که اداره های جمهوری اسلامی، گاهی بیشتر از دشمن اصل کاری، به اراده های انقلاب اسلامی آسیب می رسانند. آنجا که بر اساس فیش حقوق شان، یعنی هم سطح روابط عمومی های ادارات، از انقلاب اسلامی دفاع می کنند!)

باورم هست اگر دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، فقط و فقط دست نهادهایی از قبیل صدا و سیما بود، تا الان نظام ما بدون تعارف، سقوط کرده بود. نه بلدند در مقام نقد از درون، چگونه رفتار کنند و نه بلدند در مقام مدح از درون، چگونه برنامه بسازند. فقط بلدند در عوض گند اول، گند دوم را بدتر، یعنی بهتر بزنند! اصولا مدت هاست که ما از صدا و سیما فقط التماس دعا داریم!!

آری! برنامه سه شنبه شب «پارک ملت» بدترین و لوس ترین و بی مزه ترین دفاعی بود که می شد از ولایت فقیه کرد. یعنی جبران اشتباه اول با اشتباه بزرگ تر! با این همه ۲ نکته بنویسم و خلاص.

یکم: معتقدم امثال آقایان علایی و افروغ، ان شاء الله بی آنکه خود بخواهند، بدل به آخرین حلقه و واپسین عنصر دشمن شده اند و جبران این کار، نه با توبه نامه، بلکه با بصیرت و هوشیاری و دشمن شناسی -در مقام عمل- میسر است. اما به راستی! هدف و نقشه دشمن چیست؟! موج حملات این روزها علیه رکن اصلی انقلاب اسلامی، آنهم در پوشش شبهه و طرح مسئله، آنهم توسط کسانی که قطعا کارنامه شان به سیاهی کارنامه فتنه گران نیست و کمی تا قسمتی، نام خوشی دارند، و آنهم در تریبون هایی نظیر روزنامه اطلاعات و صدا و سیما که جملگی اداره های جمهوری اسلامی اند و مدیران شان توسط رهبر انقلاب معین می شود، آیا هدفی غیر از دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد؟! و آیا هدفی غیر از این دارد که ۲ سال بعد از یوم الله ۹ دی، باز هم برگردیم به ادبیات ایام فتنه ۸۸ و شبهات پاسخ داده شده را، همچنان بشنویم و پاسخ دهیم؟!

دوم: آخرین نکته این یادداشت اما سخنی است با دوستان حزب الله. در جنگ روانی دشمن، گاهی لازم است چیزهایی را اتفاقا نبینیم و گذر کنیم از آن. یعنی ببینیم و بفهمیم، اما به روی خود نیاوریم! الغرض! احساسم بر این است که برخی عناصر نادان و فریب خورده، دوست دارند با برخی حرف ها و شبهه ها، من و شما را از کار فعال، به کار انفعالی بکشانند و از کنش، به واکنش. یعنی ۲ سال بعد از یوم الله ۹ دی، برگردیم باز هم به همان فضا! یعنی که عقب گرد! قطعا نمی خواهم مذمت کنم دوستانی را که به شبهات جواب می دهند، بلکه حرف روشنم این است؛ در مقطع درخشش انقلاب اسلامی در عصر بیداری اسلامی، وظیفه اول ما «حمله» است، نه «دفاع». در «خیبر» و «بدر»، رزمنده مجاهد باید فعال باشد و به کار خودش مشغول. دوره انفعال و «شعب ابی طالب» و این حرف ها گذشته است. باورم هست که در جنگ روانی، گاهی بهترین جواب به سخت ترین شبهات، -که جملگی بارها و بارها پاسخ شنیده اند!- دقیقا کم محلی و بی محلی است.

* این نقد، نافی ارزش های جناب آقای شهیدی فر در برنامه های صبحگاهی و شبگاهی ایشان نیست. با این صدا و سیما، من به شهیدی فر و کارهای بعضا قشنگش حتما نمره خوبی می دهم، هر چند که این مجال، جای بیان انتقادات من به آثار این عزیز نیست که دوست داشتنی تر از صدا و سیماست!! فی المجلس اگر کمتر تایید کنند بدیهیات حرف مهمان را، و بیشتر سکوت کنند، رژه کمتری روی مخ مخاطب خواهند رفت! مثل همان برنامه ای که عماد افروغ، مهمان «پارک ملت» بود!! شهیدی فر، همیشه باید همین اندازه، ساکت باشد و وقتی لازم به اظهار فضل نیست، فضائل شان را اظهار نکنند!!

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    این نوشته تا لحظاتی دیگر به روز می شود… و نوشته مهمی است!

  3. افق می‌گوید:

    سلام
    بی صبرانه منتظرم.

  4. آذرخش می‌گوید:

    چه انتظاراتی داریم از صدا و سیما!!!
    والا!!!

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “جای کرسی آزاداندیشی، در اتاق فکر دانشگاه است یا صدا و سیما؟!”

    آن هم برنامه زنده!!!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    “در کمال تاسف باید اذعان کنیم که مدیران رسانه ملی، جایگاه، منش، شخصیت و پایگاه نائب امام زمان را با سطح شعور خودشان اشتباه گرفته اند و گمان می کنند؛”

    خیلی برام درد داره این مسئله… خیلی…

  6. سیداحمد می‌گوید:

    “اداره های جمهوری اسلامی، گاهی بیشتر از دشمن اصل کاری، به اراده های انقلاب اسلامی آسیب می زنند.”

    “اگر دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، فقط و فقط دست نهادهایی از قبیل صدا و سیما بود، تا الان نظام ما بدون تعارف، سقوط کرده بود. نه بلدند در مقام نقد از درون، چگونه رفتار کنند و نه بلدند در مقام مدح از درون، چگونه برنامه بسازند. فقط بلدند در عوض گند اول، گند دوم را بدتر، یعنی بهتر بزنند!”
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    نکات قابل تاملی را بیان کردید؛
    ما که کاره ای نیستیم (خودم را عرض می کنم!) می دانیم که دشمن چه نقشه ها کشیده برای اختلال در انتخابات و ضربه زدن به نظام! متعجبم از افرادی که ادعای ولایت مداری و تجربه سیاسی دارند، اما عجیب دارند بازی می خورند!
    اگر سهوا اشتباه می کنند که دعا می کنیم خدا هدایتشان کند، اما اگر فکر شومی در سر دارند، خدا لعنتشان کند!

    نکته آخری که خطاب به دوستان نوشتید بسیار با اهمیت است؛
    همه باید هوشیار باشیم که “عقب گرد” نکنیم!

    ممنون داداش حسین…

  7. سلاله 9 دی می‌گوید:

    “باز هم برگردیم به ادبیات ایام فتنه ۸۸ و شبهات پاسخ داده شده را، همچنان بشنویم و پاسخ دهیم؟!”

    بدبختی این جاست که اصولا کمی خلاقیت هم ندارند و بلد نیستند که لااقل یک حرف متفاوت بزنند و یک شبهه جدید مطرح کنند که ما هم کمی راغب شویم که جواب دهیم، نمی دانم خودشان خسته نمی شوند از مطرح کردن این قبیل مسائل تکراری؟

    “گاهی بهترین جواب به سخت ترین شبهات، -که جملگی بارها و بارها پاسخ شنیده اند!- دقیقا کم محلی و بی محلی است.”

  8. سلاله 9 دی می‌گوید:

    در تمام عمرم، دفاع به این بدی و یخی، از ولایت فقیه، ندیده بودم…
    .
    مجری ای که استثنائا آن شب اصلا وسط حرف طرف گفت و گو نپرید.
    .
    همه مشکلات زیر سر «چادر» خراب می شود!
    .
    اسکاری ها اگر سیاسی تر از این بودند، باید «گلدن گلوب» را به جای فرهادی، می دادند ضرغامی، برای فیلم «جدایی بصیرت، غیرت، تعهد، تخصص و دید حرفه ای از رسانه ملی».

    ..
    همان التماس دعا و البته قبلش “این عمار”

  9. خواهر شهید کاظم می‌گوید:

    که با من هر چه کرد آن آشنا کرد……..

    چه بگویم که نا گفتنم بهتر است. وقتی ویترین جمهوری اسلامی(رسانه ملی) داره نظام رو میزنه( تعجب نکنید… ) به همین تندی! می زنه! ما از بی بی سی و وی او آ و…. چه انتظاری می تونیم داشته باشیم. اصلا به اون ها گفته جای گاف های اساسی شما من هستم خیالتان راحت.!!!

  10. خواهر شهید کاظم می‌گوید:

    راستش دلم فقط برا غربت آقا می سوزه و این که بلندای عشق ما رو در این عصر غیبت آماج تیرهای حماقتشان میکنند.
    از دیروز تا حالا همش می خوام گریه کنم و فریاد بزنم: این عمار……؟

  11. ناشناس می‌گوید:

    ………………..

  12. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    اون اولا که هیچ چی از این بازی‌های سیاسی سر در نمی‌آوردم و با تمام خنگی‌ای که داشتم (و دارم!) این عضویت افروغ تو “حزب فوت” برام سؤال بود، کلا صاف کار نمی‌کرد؛ یادمه یه مقاله‌ای از پیام فضلی‌نژاد عزیز خوندم که خیلی تمیز خطاب به افروغ نوشته بود دوره‌ی “هوس‌رانی سیاسی” تموم شده و…

    با عزت خان مصاحبه کردن که برنامه صدا و سیما برای انتخابات چیه؟
    گفته قصد نوآوری داریم!
    خدا به خیر کنه!

  13. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    شهیدی‌فر از اونایی که ظاهر و باطنشون باهم عوض می‌شه؛ پیدا کنید مقداری از محاسن تبدیل به معایب‌شده را!!!

  14. پری می‌گوید:

    خیلی آدم حرصش می گیره وقتی همش حرفای آقا رو پشت گوش میندازن. نمی دونم چرا انقدر از کرسی آزاداندیشی می ترسن. خیلی بی عرضه اند.

  15. مجید می‌گوید:

    سلام. در کشور ما فقط بچه های حزب اللهی محدودیت دارند وبقیه به هر چیزی که می خواهند می تازند و آخر هم می گویند کو آزادی بیان!!!
    راستی جمعه در سر مزار شهدای قطعه ۲۶ خصوصا مسعود رضوان و بابا اکبر شما، یاد خیری از شما کردیم.

  16. ناصر می‌گوید:

    دلم برای یه متن در مورد آقا تنگ شده.
    کاش یه متن بنویسید

  17. azadie.ir می‌گوید:

    تعبیر فوق العاده به جا و مناسبی بود این « دفاع کارمندی»

  18. عمار می‌گوید:

    ‘در مقطع درخشش انقلاب اسلامی در عصر بیداری اسلامی، وظیفه اول ما «حمله» است، نه «دفاع». در «خیبر» و «بدر»، رزمنده مجاهد باید فعال باشد و به کار خودش مشغول. دوره انفعال و «شعب ابی طالب» و این حرف ها گذشته است. باورم هست که در جنگ روانی، گاهی بهترین جواب به سخت ترین شبهات، -که جملگی بارها و بارها پاسخ شنیده اند!- دقیقا کم محلی و بی محلی است.”

  19. ن.بهادری می‌گوید:

    خوب بود…اما من هم حرف دوستتان را قبول دارم، قطعه همه جورش قشنگ!

  20. مجنون می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشی
    نقد خوبی بود
    به نظرم جا داره رونقدر صدا و سیما بیشتر از این کار کنید هر چند که به قول خودتون تف سر بالاست

  21. افق می‌گوید:

    سلام
    خداقوت
    بسیار زیاد استفاده کردم از این نوشته شما. ممنون.
    به نظرم بهترین و زیباترین قسمت متن شما این بود که نوشتید باید بی محلی کرد به بعضی از شبهاتی که بارها پاسخ داده شده.
    دیشب جای همگی خالی، وقتی جناب شهیدی فر آنطور از ولایت فقیه حمایت می کرد، فقط می خندیدم. از طرفی کیف کرده بودم از قدرت حزب الله که اگر بخواهد یک شبه چه تغییرات محتوایی را یک دفعه،یک هو ایجاد می کند! نقد درون گفتمانی!!!!

  22. میرهادی می‌گوید:

    مرگ بر ضد ولایت فقیه.
    برکات فتنه همچنان ادامه دارد، رویشها و ریزشها!

  23. ناشناس می‌گوید:

    علاوه بر این مطالب درستی که شما بهش اشاره کردین که حرف دل ما هم بود

    یادمه چند وقت پیش خبری رو رسانه های اونوری با تمسخر بازتاب دادن که تو صدا و سیمای جمهوری اسلامی بخشنامه کردن که دیگه از این به بعد تو سریالها از غم و غصه و عشقهای مثلثی خبری نیست !!!به نظرم باید مسئولین محترم صدا و سیما تو بخشنامه های لازم الاجرای بعدی ازدواجهای پنهانی رو هم به موارد ممنوع اضافه کنند آخه خیلی عمل میشه به این بخشنامه ها حیفه که موارد جدید اضافه نشه

    صدا وسیما خیلی وقته که داره میزنه به در و دیوار جالبه وقتی یادم میفته برنامه یامین پور رو با چه بهانه ای قطع کردن خندم میگیره

  24. ف. طباطبائی می‌گوید:

    “اسکاری ها اگر اندکی سیاسی تر از این بودند، باید «گلدن گلوب» را به جای فرهادی، می دادند ضرغامی، برای فیلم «جدایی بصیرت، غیرت، تعهد، تخصص و دید حرفه ای از رسانه ملی»”

    این جمله خوب به دلم نشست. ممنون.

  25. ف. طباطبائی می‌گوید:

    “«تا ثریا» را می سازند، اما بعد، همه مشکلات، روی سر «چادر» خراب می شود!!”
    “چرا نباید همچین باشد وضع حجاب؟!”

    بعله! چرا نباید همچین باشه؟ وقتی چادر میشه آلت قتاله. وقتی چادری و با ایمان و قرآن خونِ فیلم، بدبخت و بیچارست. وقتی سعی می کنن چادری رو به ترسناک ترین شکل ممکن به تصویر بکشن. خوبه همین هستیم والا!!

    “اگر دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، فقط و فقط دست نهادهایی از قبیل صدا و سیما بود، تا الان نظام ما بدون تعارف، سقوط کرده بود.”

  26. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا حی و یا قیوم**

  27. حنظله می‌گوید:

    به خدا خیلی زرنگن این نامردا
    به چندتا از بچه ها و نزدیکان گفتم این دغدغه رو ؛ گفتن حزب الله باز داره زیادی تند میره !!!
    میبینید که اینا با چه حربه هایی و واقعا چقدر “نرم” نقششون رو عملی میکنند که حتی بچه حزب اللهی ها هم تردید می کنند که توطئه ای درکار باشه یا اصلا متوجه نمی شن در کل.
    واقعا باید هوشیار بود دوستان.
    برادر قدیانی خدا خیرت بده منتظر نوشته های بعدی در همین مورد هستیم

  28. پیرمرد می‌گوید:

    تا حالا فکر می‌کردم شبکه جام جم وضعش اینطوره چون دسترسی‌ به سایر شبکه‌های صدا و سیما ندارم .

    البته ابراز فضولات (ببخشید) آقای افروغ را در سایت‌ها خواندم.

    خدا حفظت کند حسین آقای عزیز.

  29. سنگربان می‌گوید:

    کم محلی به بعضی از شبهات بهتر….
    اونم شبهات تکراری که از حلقوم آدم های بی مقداری بلند می شه….

    اما یه عده، دفاع کردنشون از صد تا فحش هم بدتر….
    مردم نمایشی بودن این ژست هارو می فهمند…

  30. یـــــــــــ(حسین بن علی)نـــــــــــــوکر می‌گوید:

    کاشکی امام زمان (عج) زود تر بیاد…..

  31. سایه می‌گوید:

    قیافه شهیدی فر دیشب دیدنی بود !!! با آوردن نام ائمه اطهار فکر کرده می تونه عوام فربی کنه … تو همون برنامه صبح گاهیش هم یک خط در میون صادق طباطبایی مهمونش بود امید که بیشتر از این دوزاریها کج نباشه

  32. سیداحمد می‌گوید:

    افق؛

    آفرین به آواتار زیبائی که انتخاب کردی!

  33. سیداحمد می‌گوید:

    “ما صرف نظر از اینکه اصولا این جناب را روشنفکر بدانیم یا نه، سئوال اساسی مان این است که در صدا و سیما کی قرار است دیکتاتوری مدعیان روشنفکری نقد شود؟!”

    نکات ذکر شده در بند بند متن، حرف های زیادی دارد.
    بسیار منطقی و معقول و در عین حال زیبا و دلنشین به موضوع پرداختید.
    سپاس…

  34. حسین می‌گوید:

    آقای قدیانی میدونم که خط قرمز شما یک تار موی رهبر است
    من این برنامه رو ندیدم و طبعا حق اظهار نظر ندارم
    ولی خدا وکیلی این که میگویید دیکتاتوری سران فتنه مطرح نمیشود به نظرم اشتباه است
    برنامه ۲۰۳۰ برنامه ۲۲۴۵ برنامه دیروز امروز فردا برنامه ………..

  35. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    امشب «قطعه ۲۶» با یک طنز کیهان/ چیزنایی به روز می شود که خیلی جالب است…

  36. با افتخار یه بیست و شیشی ام می‌گوید:

    حسین قدیانی عزیز سلام
    لذت میبرم از اینکه منطقی ترین شیوه تحلیل موضوع رو در پیش میگیری.
    خیلی ارزش داره کارت. حق نگهدارت.
    حسین قدیانی: ممنون! دعا کن…

  37. با افتخار یه بیست و شیشی ام می‌گوید:

    فضای نا امیدی و ضعف رو از بچه ها دور میکنی.
    خیلی دوستت دارم.

  38. حی علی الجهاد می‌گوید:

    مطلب قوی و مستدلی بود، اما کو گوش شنوا؟!

    مشکل اینجاست که مسوولین‌مان جربزه ندارند، وگرنه جای این بحث‌ها حتی اگر قرار باشد به جای کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌گاه‌ها در رسانه ملی باشد، نمی‌توان پذیرفت که در برنامه عامه‌پسند و یک‌طرفه‌ای مثل پارک ملت باشد که اصلا چالشی نیست و شاید بیشتر مفرح می‌نماید …

    آقایانی که تا خرخره در پزهای منورالفکری خود غوطه‌ورند، اگر خیلی مردند، زمانی که فردی مثل دکتر یامین‌پور مجری برنامه‌ “دیروز امروز فردا” بود، ابراز تمایل می‌کردند که در این برنامه‌ها نظرات روشن‌فکرانه‌شان را به مخاطب عرضه کنند …

    آن وقت باورمان می‌شد این جریان منورالفکر جرأت مقابله با استدلال ارزش‌مند ارزشی‌ها را هم دارند …

    در مقابل آقای افروغ، باید کسی قرار می‌گرفت تا اولا رفتارها و کارها و مواضع خودش را هم به چالش بکشد و با ادبیات خودش جوابش را بدهد و دقیقا همین اتفاق باعث ترس امثال ایشان از حضور در برنامه‌های چالشی مثل “دیروز امروز فردا”ست چون می‌دانند جواب حرف حق طرف مقابل را ندارند و اگر بدهکار نشوند حداقل ثمره‌اش بایکوت شدن است …

    وگرنه این‌که کسی بیاید و شبهه‌هایی که چندین و چند سال پیش پاسخ داده شده را مطرح کند و با سکوت تاییدآمیز مجری روبرو شود و بعد جواب در برنامه دیگری به‌صورت کاملا اثباتی و خشک توسط یک روحانی داده شود، نه رنگ و بوی شجاعت دارد و نه روشنفکرمآبی که خودشان ادعایش را دارند …

    جالب این‌جاست که وقتی با اعتراض وکیلی از وکلای همان مجلسی که خود در آن نشسته روبرو می‌شود، به‌جای کمی تفکر و تامل در عواقب کاری که انجام داده، جواب این اعتراض را با تندی هرچه‌ تمام‌تر می‌دهد …

  39. سیداحمد می‌گوید:

    حی علی الجهاد؛

    اگر یادتان باشد اواخر برنامه دیروز امروز فردایِ دکتر یامین پور، کمتر کسی از مثلا روشنفکرها پیشنهاد حضور در برنامه را می پذیرفت. مسلما دلیلش هم این بود که حاضر به مناظره نیستند. آیا شخصی مثل افروغ حاضر است در مقابل حاج آقا پناهیان بنشیند و حرفهایش را تکرار کند؟
    همانطور که گفتید این قیبل افراد از حضور در برنامه هائی مثل دیروز امروز فردا به شدت هراس دارند.
    اینها فقط در مقابل سکوت همراه با لبخند ژکوند! امثال شهیدی فر، قادر به اظهار فضل هستند!!!

  40. صدا وسیمای کارمندی همینه دیگه. فقط دنبال حقوق آخر ماه هستند و پرکردن لیست ۲۴ ساعته زمان پخش.
    به نظرم باید این صدا وسیما رو اصل ۴۴ کنیم بدیم دست اهلش.

  41. میلاد پسندیده می‌گوید:

    هر دوی آن برنامه ها را دیدم… بیچاره شهیدی فرد هم در هر دو برنامه درمانده شده بود… نه از نظر رسانه ای درست بود که بپرد داخل حرف مهمان و نه می توانست برنامه زنده را قطع کند.
    بعد از برنامه با خودم گفتم یعنی یک با غیرت پیدا نشد زنگ بزند به آن شماره های زیرنویس شده و روی آنتن با هر دو مرتیکه بحث کند… آخه خاک بر سر بی غیرت من!
    من که باید برای خودم فاتحه بخوانم اما شما اگر مردی، چرا همان موقع زنگ نزدی؟!

    دروغ می گم بگو دورغ می گی… حتی یک یاور هم ندارد رهبر ما.

  42. ح ص‌ن می‌گوید:

    اصلا نباید بعد از سخنان افروغ کسی از ولایت دفاع میکرد! بهتره کم کم بدونیم که به آدمها به اندازه عقلش جایگاه بدیم نه به اندازه زبانش! افروغی که خودش فقط خودش را روشنفکر خطاب میکند جایش در صدا وسیما نیست!که بیاید حرف مفت بزند و کسی هم برود جواب حرفش را بدهد؛
    و اصلا یک سوال! اگر برنامه ای به نام پارک ملت ساخته نمیشد چه زیانی به صداوسیما وارد میشد؟ و یا با پخش این برنامه صداوسیما کدامیک از آرمان های رسانه ای خودش را به دست آورد؟

  43. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین همون اولین لحظه ی برنامه، که شهیدی فر شروع کرد به تعاریف مصنوعی و اعصاب خورد کن به خاطر ماست مالی کردن شب قبلش، یک پیامک آبدار نثار خودش و برنامش کردم. چقدر اون لحظه به شما فکر می کردم و می گفتم کاش داداش حسین برنامه رو ببینند…

  44. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    حالا هی بزنیم تو سر و کلمون که :
    ما اهل کوفه نیستیم/ علی تنها بماند.
    خوب تنهاست دیگه. تنها ترین سردار که میگن سید علی خامنه ایست.
    ما ها سیاه لشکر روزهای مناسبتی هستیم.

  45. محمد می‌گوید:

    قطعه ۲۶ عزیز
    ممنونم
    ۲۶ جان همون طور که گفتید کاملا مشخصه که این اتفاقات کاملا در قالب یه سناریو داره اداره می شه
    علایی – افروغ و دفاع خیلی خیط دیروز کواکبیان از افروغ و تاکیدش بر آزادی بیان و اندیشه و …
    ما که میدونیم چه خبره ولی خدا بخواد یه ذره شل نمی شیم ولی اگه لازم باشه دو تا کشیده مث حاج احمد شل می کنیم تو گوش افروغ و امثالهم
    خدا اجرت بده یا علی

  46. سایه می‌گوید:

    به قول نادر طالب زاده همون امکاناتی که به اینها میدهند به نیروهای حزب اللهی هم بدهند . اگر اجازه داشته باشم میخواهم ضرغامی را با لاریجانی مقایسه کنم آقای لاریجانی زمان ریاستش بر سازمان صدا و سیما هر عیبی که داشت لااقل اندکی جذبه مدیریتی نیز داشت این اقا فقط دلسوز است دریغ از اندکی جذبه مدیریتی که هر روز یک گافی باید بدهد این سازمان … برنامه سازان رسانه چرا فقط گاف بی بی سی را می گیرند آن سر جایش خوب ولی نقد برنامه های خود سازمان هم باید مورد توجه باشد .

  47. به یاد سید سجاد می‌گوید:

    سلام.متن کامل و منطقی بود.

    دشمنان ولایت بدانند ما تا آخرین نفس هستیم و آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند

  48. مینا می‌گوید:

    هرکی با سید علی در افتاد…

  49. چای پولکی می‌گوید:

    سلام و خداقوت.

    خصوصی

    اگه کتکم نمی زنید بگم! صرفا خرده اطلاعاتی دارم، که وظیفه دیدم خدمت شما برادر بزرگوار عرض کنم.
    یکی از دوستان من، دانشجوی آقای افروغ بوده و برای پایان نامه اش بارها به منزل ایشان رفته است. آپارتمانی حداکثر ۱۰۰ متری، با وسایلی بسیار ساده! که حتی شباهت به زندگی اساتید دانشگاه هم نداشته، و بیشتر کارمندی می نماید!

    برنامه اون شب پارک ملت را ندیدم.

    ولی با شناختی که از عماد افروغ دارم، می دانم که حرفهای روزمره و عادی اش هم با نگاه فلسفی بوده و همواره در حال و هوای مطالب تخصصی دانشگاهی است. به طوری که خیلی چیزها را بلد نیست جوری عنوان کند که مخاطب عام متوجه شود. (البته این خود یک نقص است، ولی جرم نیست)

    لذا، اساساً دعوت از چنین کسانی در برنامه ای که تخصصی نیست و مخاطب عام دارد، کار اشتباهی است.

    قصد دفاع از عماد افروغ را ندارم، چون برنامه را ندیدم ونمی توانم قضاوتی بکنم.

    فقط همین را می دانم که صد برابر انتقاداتی که مثلا به بخشهایی از عملکرد دولت وقت دارد، را به سیاستها و طرز فکر اصلاح طلبان و بخصوص خاتمی، داشته و دارد.

    او جزء هیچ حزب و گروه سیاسی نیست؛ ولی از سادگی و کیس نبودنش، شاید استفاده هایی شده باشد. در سیاسی نبودنش همین بس، که در برنامه زنده، نظرش را به این صراحت بیان می کند!

    در پایان:
    لعن علی عدوک یا علی …… خاتمی و خاتمی و خاتمی و خاتمی و . . .

    موفق باشید. التماس دعا.
    حسین قدیانی/ عمومی: اشکالی ندارد که این نظرتان تایید شود.

  50. صبا می‌گوید:

    ما ایستادیم. به خدا اگه بخوان گزندی به امام خامنه ای برسونن ریشه وجودشون رو می خشکونیم. اگه دل آقا رو بشکنن از هستی ساقطشون می کنیم. چرا آقا این رئیس صدا و سیما رو عوض نمی کنن؟

  51. حسین می‌گوید:

    سلام
    مثل همیشه استفاده کردم
    با “ابو سفیان هم گفت : لا اله الا الله” به روزم اگه بیای و نظرت رو بگی ممنون میشم

  52. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد؛

    واقعا فکر می کنی اگر کسی آن لحظه به برنامه زنگ میزد، تماسش را به گفتگوی افروغ وصل می کردند؟!!!
    با غیرت زیاد بود که به برنامه زنگ بزند و پیغام بفرستد ولی تشکیلات سازمانِ از خود متشکر صدا و سیما، اعتنائی به تماس ها ندارد!
    صدا و سیما نمی تواند برنامه زنده ای چون پارک ملت را ناگهان قطع کند، فقط می تواند سخنرانی زنده حاج آقا ماندگاری و امثالهم را قطع کند!!!

  53. سنگربان می‌گوید:

    صبا ؛
    شاید این آقا خیر الموجودین باشه…..
    امیدوارم یکی پیدا بشه که بهتر از این ها کار کنه تو رسانه ملی…..

    تا یک رسانه در شان جمهوری اسلامی داشته باشیم….

  54. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    گلشیفته هم که به سلامتی زد تو کار پورنو.
    لامصب این طرفداران جلبک سبز چقدر استعداد نهفته داشتن.
    حالا نمیدونم این هم جزو مصادیق خداجوئی به حساب میاد یا نه؟
    ولی خدائیش با وجود این طرفدارا، منم بودم توهم میزدم.

  55. عمارنامه می‌گوید:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/7213
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

  56. چشم انتظار می‌گوید:

    با اجازه ی داداش
    چای پولکی!
    حرف شما از روی صداقت بود و ما هم شکی به گفته ی شما نداریم. اما چند مسأله:
    ۱ – آیا آپارتمان صد متری به نظر شما ملاک درستی برای سنجش فهم و شعور سیاسی، اعتقادی افراد یا قضاوت در همه ی احوالات اوناست؟ جوابیه ی پر از حقد و کینه و سنگ مغزیش رو خوندین؟
    ۲ – عماد افروغ با استفاده لیست اصولگرایی وارد مجلس شد و بعد از اندک مدتی، کم کم شکل و رویه ی کارش عوض شد. حتما” می دونید که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود و بعضی وقت ها نظراتی که می داد خیلی خطری بود و هرچند خودش رو اصولگرا معرفی می کرد ولی اگه بخوام ملموس تر براتون صحبت کنم اصولگراییش مثل علی مطهری بود.
    ۳ – خیلی حواسمون جمع باشه امثال عماد افروغ و حسین علایی و محمد نوری زاد و جریان انحرافی و جریان فتنه و … اکنون سرباز های یک جبهه اند با این تفاوت که قرار است در جهات مختلف و روی موضوعات متفاوت کار کنند و هدف اصلی شون هم فقط و فقط جایگاه آقاست و البته بعضا” جایگاه ولایت فقیه. سناریوی نامه نویسی و سخنرانی های از این دست و جالب تر از همه تکذیبیه ها و جوابیه های از پیش نوشته شده، یکی از کارهای این هاست و متأسفانه صدا و سیما در مواردی از این دست، بستر ساز این جریان شده نمی تونم بگم ناخواسته.
    ۴ – یک نگاه بکنید به حذف برخی برنامه ها و چهره ها و جایگزینی آن.
    وحید یامین پور و دیروز امروز فردا حذف. آزاده ی نامداری و جمع ما تولید. مستند ارزشمند روایت فتح پرتاب به شبکه ی مستند. پارک ملت رو بورس. سریال های فاخر و ارزشمند مثل وضعیت سفید محدود. شیدایی و تا ثریا و ساختمان پزشکان و ….. الی ما شاءالله. هر چی خلافکار و بی سواد و کلفت و نعوذبالله ربا خوار و بعضا” کریه المنظر و قاتل! چادری. هرچی خوش تیپ و با کلاس و خیّر و با سواد و مردم دوست مانتویی و بد حجاب!
    ۵ – به اسم های جالب برخی شبکه ها دقت کنید: شبکه ی ۲ شبکه ی زندگی! شبکه ی ۴ شبکه ی فرهیختگان. شبکه ی ۵ شبکه ی پایتخت. اما محتوا…
    جالبه مدتیه شبکه ی آموزش هم آدم شده و بحث های جنجالی از نوع عماد افروغ میذاره…
    خلاصه حرف خیلی خیلی خیلی زیاده. باید حواسمون خیلی جمع باشه.
    این رو برای شخص خودم می گم؛ من نوعی که حدودا” دوسال با کم و بیشش با قطعه ی مقدس ۲۶ و داداش حسین آشنا شدم، و خیلی نگاهم نسبت به گذشته رشد پیدا کرده وظیفه ی سنگین تری دارم.

  57. بهنام می‌گوید:

    می بینی «تا ثریا» را می سازند، اما بعد، همه مشکلات، روی سر «چادر» خراب می شود!! و بعد ناله می کنیم که چرا همچین است وضع حجاب؟!
    سرهنگ را چه کسی کشت؟چادر ثریا
    البته با پس زمینه اون کلوزآپ های ترسناک ثریا با چادر

  58. میلاد پسندیده می‌گوید:

    سید احمد؛ شما زنگ زدی که ببینی قطع و وصل می کنند یا نه؟

  59. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد؛

    آره زنگ زدم!!!
    به جای اینکه به خودت فحش بدی، دفعه بعد که از برنامه ای خوشت نیومد، همون لحظه زنگ بزن.
    بگو خط منو وصل کنید به برنامۀ رو آنتن، می خوام با مهمان یا مجری برنامتون صحبت کنم… سریعا با این جواب مواجه میشی:

    “پیغامِ شما رو به گوش مسئولین برنامه می رسونیم. خودتون که میدونید امکان وصل کردن تماس همه بیننده ها با مهمان برنامه فراهم نیست!”

    البته اگر امیر جعفری (اگر اشتباه نکنم) زنگ بزنه و با پژمان بازغی کل کل آبی و قرمز کنه، به راحتی تماسشو وصل می کنن ها!

  60. بی تاب هویزه می‌گوید:

    سلام
    “تفریط به معنای ماست مالی!!
    از آنجا که لابد ملت و ولایت از برنامه آن شب پارک ملت رنجیده خاطر شده اند، در عوضش باید گند لوس سه شنبه شب را بزنند و کارمندی ترین دفاع ممکن را از ولایت فقیه به خورد مخاطب بدهند.”
    آخ که حرف دل ما رو زدید! و متعجبم از دوستانی که می گفتند نه این کجاش ماست مالیزیشن بود! روز برنامه جناب افروغ به عمد حرف نزده!!!
    در کل بنده ارادت خاصی به جناب شهیدی فر ندارم یعنی راستش اصلا ارادتی ندارم. برنامه پارک ملت قسمت هایی را هم داشت که واقعا خوب بود اما مثل همان برنامه صبحگاهی چندسال پیش جناب شهیدی فر کم نبودند قسمت هایی که شیطنت داشت و کنایه های تلخ او نشان از همان مسیر و سمت سوی قبلی اش می داد.
    البته انصافا منکر اجرای خوبش و نگاه هنری اش بعضا که کم هم نیست، نمی شوم.
    حیف از رسانه ملی، حیف…

    ***
    “اصولا مدت هاست که ما از صدا و سیما فقط التماس دعا داریم!!”
    خیلی قشنگ بود…

  61. سرباز کمپ می‌گوید:

    “بدترین و لوس ترین و بی مزه ترین دفاعی بود که می شد از ولایت فقیه کرد”

    غصه ها قصه سرایی می کنند…

  62. بی تاب هویزه می‌گوید:

    راستی چقدر خوب شد که مطالب قسمت ابتدائی وب رو کم کردید! خیلی زیاد شده بود…
    حسین قدیانی: این را مدتی بود که خیلی ها می گفتند اما راستش دلم نمی آمد مطالب مرتبط به ۹ دی را به این زودی از صفحه اصلی وبلاگ بردارم. مثلا متن «چادر روز دهم»…

  63. سلام
    با دیدن این نوشته آن قدر احساس شعف کردم که نمی دان چه و به که بگویم.
    به هر حال (جانا از زبان ما سخن می رانی) من هم موافقم که امثال این شبهات را باید با بی محلی ازش عبور کرد. امیدوارم همه موافق باشند. آخه شخصی که می خواد تعیین مصداق را به مردم شناس نیمه غربی بده و میگه باید مصداق تعیین بشه، اصلا نمی فهمه دین یعنی چی. نمی فهمه ملا علی کنی، میرزای شیرازی و شیخ بهایی یعنی چی؟!
    به هر حال انتقاد همیشگی ما به صدا و سیما این است:
    آقا در قم فرمودند وجود و حضور طلبه در صدا و سیما نه به عنوان کارشناس مذهبی در یک برنامه بلکه به عنوان به عنوان نویسنده برنامه ساز امثال اینها لازم است.
    اولین فیلم ساخته شده نمی دونم شاید چندمین، فیلم فاصله ها بود. این فیلم رنگ دینی داشت که کاش همان را هم نداشت. ولی بویی از اسلام نبرده بود.
    خلاصه این را برای تصدیق همان تف سر بالا گفتم که، دلم بسیار تنگ است از کارشناسان بعضا پیاده در ست بسیاری از کارشناسان مذهبی باسوادند ولی عده ی زیادی وقتی قدرت پاسخ گویی ندارند، یک قشر را بیسواد می نمایانند.
    در مورد برنامه سه شنبه شب کاملا موافقم؛ این برنامه گویا برای معذرت خواهی که نه اصلا برای این بود که دیکتاتوری به قول خودشان را عملا نشان دهند مخصوصا چند مورد تعریفی که از آقا کرد آن آقا مجری ۱۰۰ به نعل یکی با دست آروم به میخ زننده.
    خوشحالم که شما کرسی آزاد اندیشی تشکیل دادید در این جا برا مذهبی ها.
    یه درد دل دیگه، ما در مجوعه ای هستیم اونجا هیچ کدام از دوستان جر من و دوستم در کرسی شرکت نکردیم…

  64. سادات می‌گوید:

    سلام
    باور کنید که این صدا و سیما را خدا و معصومین حفظ کرده اند. با این کادر و مسئله ای به نام پخش زنده, به ثریا و افروغ ها راضی باشید!
    آشنایی تعریف میکرد که برای ضبط برنامه ای به جام جم رفته بوده ( اگر اشتباه نکنم برنامه در مورد امام زمان (عج) بوده. این را به خاطر بسپارید ) هنگام اذان ظهر, در فاصله زمانی تصمیم میگیرد که در همان اتاق ضبط نمازش را بخواند و به مسجد بلال یا نماز خانه نرود چون وقت نداشته. از هر کسی میپرسد که قبله کدام طرف است؟ باور کنید باور کنید که هیچکس نمیدانسته! پس قبول کنید که گاف های فاحشی از قبیل افروغ و ساختمان پزشکان و ثریا و… جایزه هم داره!!

  65. عباس اسلامی می‌گوید:

    پارک کدام ملت؟!

    سلام حسین جان
    تازه رسیده ام
    از کربلا
    از شام بلا
    از خرابات عشق
    جایتان خالی بود
    خیلی بیاد شما و اهالی این قطعه مقدس بودم
    اینجا هم برای خودش کربلایی است!
    “کربلا یک افق است”
    یادت هست که این جمله را یک روز پشت تلفن به من گفتی؟
    “کربلا یک افق است”
    حسین قدیانی: آره! یادمه! و ممنون که در کربلا به یادمان بودی!

  66. sarbaze1404 می‌گوید:

    سلام داداش .حاجی من اون شب برنامه را دیدم وقتی اون نقد میکرد خون داشت خونم رو میخورد اما یه لحظه بعدش که میگفت مقام معظم رهبری به خودم میگفتم تو هم خیلی تعصب بی جا داریا! طرف نقدش به حوزه هاست نه امامون اما بعدش که فهمیدم اقا افاضه هم داشته که در فتنه هردو طرف مقصرند….داداش واقعا علی تنهاست که اون انگشتر حدیدش که رویش بود علی ظافر را از دستش برداشت یا علی

  67. ز- حسین زاده می‌گوید:

    سلام خواهش می کنم آقای قدیانی کمک کنید یه پاسخی به من بدین این سوالات مثل خوره به جونم افتاده البته مدیونید اگه انگ بی بصیرتی بهم بزنید و دوستانتون بهم بگن ضد ولایت فقیه!!! توی این روزا دل مردم خونه از کاهلی مسئولین. چیزیکه برای من بیشتر عجیبه بی تعهدی و بی مسئولیتی ارگانهایی که مستقیما زیر نظر شخص حضرت آقاست چرا آقا هیچی به اینا نمی گن حداقل اگه بگن چرا ما اثرشو نمی بینیم چرا قوه قضاییه هر کاری می کنه الا وظیفشو آیا واقعا حق فائزه این حکم بود ؟ آیا درسته مهدی هاشمی تو فرنگ به ریش ما بخنده دل مادرای شهدا خون بشه ؟ این از وضع حجاب اون از وضع معیشت بیکاری من خودم فارغ التحصیل رشته مهندسی خاکم اما ایکاش نبودم حداقل دلم نمی سوخت ! فعلا همه چسبیدن به انرژی هسته ای این مملکت کشاورزی نمی خواد؟ قضیه همون افراط و تفریطه .اگه اعتراضی بکنیم که حقمونه انگ سیاسی بودن می خوره تو پیشونیمون میگن شما با رهبر مشکل دارید !!!!! واقعا جریان انحرافی که هیچ مقبولیتی پیش مردم نداره کاری داره یکسره کردنش مردم که تا حالا نشون دادن پشت رهبرن منتظر اشاره هستن پس تا کی باید دندون رو جگر بذارن این قصه پر غصه کی می خواد تموم بشه خب اگه رئیس صدا و سیما بی عرضه است که خود آقا فقط می تونه اونو برکنار کنن . تا حالا اگه پای حکومت و آقا ایستادیم چون عقیدمون بوده وگرنه این روزا روزای تلخیه برای دوستداران جمهوری اسلامی ایران…..
    حسین قدیانی: دوستان به این بحث و این دغدغه کمک کنند…

  68. عمار می‌گوید:

    ز-حسین زاده عزیز در مورد جریان انحرافی تا اونجایی که من شنیدم آقا گفتن فعلا که دولت پابرجاست اقدام خاصی انجام نشه.بعدشم ایشالله موقع انتخابات خود مردم مثل سران فتنه این جریان رو کله پا میکنن.
    بعدشم ضرغامی رو برداره کی رو بذاره؟؟کسی نیست!شما کسی رو سراغ داری بسم الله…
    یه چیز امیدوار کننده بهت بگم، امسال از افتتاحیه تا اختتامیه جشنواره فیلم عمار حضور مستقیم داشتم، ایشاله تو همین روزا “عمارها سینما رو فتح میکنن”.
    بعدشم چشم امید آقا به امثال من و شماست که ایران اسلامی مون رو اصلاح و آبادترش کنیم.پس ناامید نباش.

  69. چشم انتظار می‌گوید:

    جناب ز حسین زاده؛
    چرا فکر می کنید این دغدغه فقط شما رو داره می خوره و ممکنه کسی انگ ضد نظام و رهبری به شما بزنه. البته همین جا بگم با یک کامنت و دو جواب و قربون صدقه ی هم رفتن و آه و ناله و نفرین کردن تو فضای مجازی نمی شه گفت و تشخیص داد کی چی اعتقادی داره و هدفش چیه. ولی به صرف مطرح کردن یک سئوال کار نداریم که شما آیا با نظام و رهبری مشکل دارین یا دلسوز نظام هستید. یا ما ذوب در ولایت هستیم یا نه همش ظاهر سازی و چاپلوسیه، اینگونه به عقل ناقصم می رسه:
    من یک قسمت از شبهات و سئوالتون رو از بقیه جدا می کنم چون جواب همه ی چیزهایی که در مورد دوم گفتین تقریبا” یکی است.
    ۱ – در خصوص نهادهای تحت امر رهبری یا با نظر رهبری مثل صدا و سیما، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، وزیر اطلاعات فقهای شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و…، این که انتظار داشته باشیم این نهادها و ارگان ها مصون و مبرای از خطا باشند، که به خطا رفته ایم. حتی والیان و امیران منصوب ائمه ی معصومین علیهم السلام هم دارای اشتباه و خطا و حتی ارتکاب گناه و حتی تر! گناه کبیره شده اند. پس تا این جای کار ایرادی وارد نیست با علم به این که در زمان انتخاب، خیر الموجودین گمارده شوند. اما آیا انسان ممکن الخطا آن هم مسئولی که بیش از انسان های عادی در خطر انحراف و انحطاط است با تمام تقوا و ایمانی که ممکن است داشته باشد، در تمام لحظات عمرش می تواند ادعا کند که من همیشه درست می گویم و به اشتباه و خطا نمی افتم؟ نمی تواند بگوید. این از این. اما این که می گویید چرا رهبری وارد عمل نمی شوند و اقدام نمی کنند. بدون شک آقا با هیچ کس حتی خودشان تعارف ندارند و در تذکر گفتن و هشدار دادن چه به صورت خصوصی و چه به صورت عمومی هرگز از رسالت هدایت گرانه ی خود عقب نمی نشینندئ مثال های تاریخی هرچه بخواهید در این زمینه هست. چه در زمان هاشمی چه خاتمی چه احمدی نژاد. چه در مجلس پنجم چه مجلس اکنون. دیده اید. اما چرا دخالت مستقیم نکرده یا آن ها را برکنار نمی کنند، این هم از مظلومیت های رهبری است که اگر مستقیم وارد شوند آه و واویلای یک عده شروع می شود که رهبری از قدرت خودش استفاده کرد و … اگر اقدام مستقیم نکنند یک عده ی دیگر می گویند این چه وضع است و وا اسلاما وا محمدا! اما با همه ی این تفاصیل یکی از ویزگی ها و قابلیت های رهبری تشخیص و در نظر گرفتن مصالح بزرگ تر و شرایط مهم تر است که باعث بالندگی و رشد آگاهی عمومی مردم نسبت به موضوعات مهم داخلی و خارجی در کشور می شود. در انتصاب مجدد جناب ضرغامی حتما” متوجه شدید بیان و کلام آقا را. شاید من نوعی هم خیلی دوست داشته باشم مثلا” صادق لاریجانی نباشد و فلانی باشد. ضرغامی نباشد و بهمانی باشد و… ضمن اینکه نهادهای تحت امر رهبری از طرف نهادی مثل مجلس بدون هیچ محدودیتی و کاملا” آزاد نظارت می شود. صدا و سیما قوه ی قضائیه … این که آقا از عملکرد این ها راضی نباشند امری طبیعی است ولی قرار نیست که به هر دلیلی بخواهند دائم مدیریت ها را دستخوش تغییر قرار بدهند. شما فکر می کنید آیا گزینه ی مد نظر رهبری الهی حضرت آقا، که جانشین امام معصومند، پیدا می شود. مگر نخواندیم در تاریخ اسلام مظلومیت ها و خار در گلو و استخوان در چشم امام معصوم را به همین دلایل مشابه. آیا همه چیز از نظر امامان بر حق در زمان حکومتشان بر وفق مراد بود پس چرا هیچ اقدامی نکردند؟ یا اقدام کردند و نتوانستند. امام حسین به دست چه کسانی شهید شدند؟ غیر از عده ای از اصحاب و یاران و بعضا” امرای رسول خدا و امیر المومنین!!
    ۲ – اما در خصوص آن ملعونین فتنه گری که گفتید و الان دارند راست راست راه می روند و به ریش همه ی ما خندان! اولا” الان که دارم با خودم فکر می کنم می بینم این از اقتدار و زیرکی و البته مظلومیت نظام ماست که اجازه داد قتنه گران تا جایی که می توانند چهره ی نفاق و کریه خود را به مردم نشان دهند که کاملا” در افکار مردم شناخته شده و محاکمه شوند و به جای دلسوزی های عجولانه خودشان تقضای محاکمه ی آنان را از دستگاه قضا داشته باشند حتی آنان که با اعتقاد به بعضی از این فتنه گران رأی دادند هم این را خواستند. ثانیا” ما هم ناراحتیم و دلخور از مسامحه و مماشات دستگاه قضا که خوب این هم ماجراها دارد و نفوذ آقا زاده ها و رهایت احوال آنان دردی است که حالا حالاها درمان ندارد و دست شکسته وبال گردن!
    ۳ – انصاف حکم می کند که بگویم اگر هستند مسئولینی که جز خود و حزب و گروه و خاندانشان به چیزی دیگر فکر نمی کنند ولی داریم مسئولینی و صد البته کم هم نیستند که همه چیزشان وقف مردم و خدمت به خلق الله است.
    آخ خسته شدم. فعلا”.

  70. چشم انتظار می‌گوید:

    وای خدای من، چه زلزله ی شد همین لحظه در مشهد. تا به حال به عمرم چنین تکانی نخورده بودم.

  71. ابراهیم می‌گوید:

    به عنوان یک کارمند صداوسیما دست و قلمتان را می بوسم
    طیب الله انفاسکم
    تازه شما خبر نداری ! من به عنوان یک آدم معمولی کارمند باید بشینم برای مدیر بالادستی ثابت کنم حکومت پهلوی ظالم و جنایتکاره و اسراییل غاصبه !
    شماها خبر ندارید اینجا چه خبره برادر من
    حسین قدیانی: سعی می کنم درک تان کنم!

  72. مرتضی اهوازی می‌گوید:

    حاج علیرضا پناهیان بحثی دارن زیر عنوان “صبر انقلابی” و تاکید دارن که این روزها به این صبر خیلی نیاز داریم…
    ممکنه تو بعضی مسائل بتونیم حکمت رفتار ولی فقیه رو تحلیل کنیم و برای خودمون حلش کنیم ولی بعضی وقت‌ها چون اطلاعات کافی نداریم و در نتیجه تحلیل ناقصی داریم، نمی‌تونیم توجیهی برای فلان عمل ولی فقیه پیدا کنیم؛ اینجاست که “صبر انقلابی” مهم هست که حتی از بصیرت مهم‌تر هست.
    حاج علیرضا یه بار خیلی جالب گفتن که یه جاهایی ممکنه ولایت پذیری حرصت رو در بیاره!! ولی باید صبر کنی…

  73. حسین زاده می‌گوید:

    من به جوابی که دغدغه این روزامه نرسیدم نه حضرت علی ونه امام حسین حمایتی که این روزها مردم از حضرت آقا دارند و نداشتند زمان ائمه مردم دو رو بی پروا بودند یعنی مردمی که روز نه دی آمدند بیرون و میشه با مردم زمان ائمه مقایسه کرد یعنی چی که ضرغامی نباشه کی باشه یعنی تو این مملکت قحط رجال شده ؟ چرا وقتی نمی تونید به آدم کمک کنید آسمون ریسمون بهم می بافید من رهبرمو واقعا دوست دارم شما شیعه حضرت علی چرا انقدر باید بدبین باشی که توی ارادت آدمای دورو برت شک داشته باشی این از کجا ناشی شده که ما یه انتقاد و به راحتی منسب می کنیم به ضد ولایت فقیه بدبختی مملکت ما همینه که فکر میکنیم علامه دهریم هر سوالی رو با توجیهات بد پاسخ می دیم آدمو از سوال کردن پشیمون می کنید من از شما بیشتر دلم برای این نظام بسوزه کمتر نیست مطمئن باشید وقتی یاد صدای لرزون مادرای شهید می افتم که با نا امیدی به در و دیوار این شهر نگاه میکنن اثری از یاد بچه هاشون نمی بینن از خودم بدم میاد من مگه حرف نا ثوابی می زنم می گم چرا ارگانی که زیر نظر شخص آقاست بیشتر داره دلمونو می سوزونه دل آقا روهم جوابی که به خودم می دم از جوابای ببخشید بی سروته شما بهتره به خودم می گم حکمتی توشه اما این جواب کار دله فکر کردم باشما درمیان بذارم عقلم انقدر بهونه نگیره آقای مرتضی اهوازی ممنون حداقل صبوری کردن برای من که اسمم همنام بانوی صبور کربلاست برام آسون تره تا حرفای صدتا یه غاز بعضیا من تا الان پای رهبری بودم به خاطر ایشون به احمدی نژاد رای دادم به خاطر خوشحالیه ایشونه که می رم دوباره اسفند رای می دم تو این سالا هروقت رفتم راهپیمایی برای این بوده که وقتی ساعت اخبار پیچ تلوزیونو باز می کنن برای یه لحظه هم که شده دلشاد بشن از حماسه ای که امثال من ساختیم . پس انگ نزنید من با آقا زیاد گریه کردم اونوقتی که شنیدم از خدا طلب مرگ می کنن مردم …مردم منتظر اشاره آقا هستن اگه رئیس صدا و سیما برکنار بشه کی می خواد شلوغ کنه کی جراتشو داره مقبولیتی که آقادارن هیچکس نداره این حرفا چیه ؟مظلومیت آقا همین بس که کسایی که داعیه پشیتیبانی از ایشونو دارن بیشتر تو کار آ سد علی می ذارن!!!!!!!
    حسین قدیانی: سرکار! صرف نظر از همه مسائل، در درجه اول سعی کنید درست کامنت بگذارید!! من که متوجه خیلی از جملات شما نشدم!! نه نقطه سر جای خودش است و نه ویرگول و نه چیزهای دیگر!! دیگر دوستان هم لطفا رعایت کنند و الا حوصله ویرایش کامنت های شما را نداشته باشم، خواه عاشق «آقا» باشید و خواه منتقد و خواه هر چیز دیگری، نظرتان تایید نمی شود!

  74. چشم انتظار می‌گوید:

    با اجازه ی داداش حسین
    جناب حسین زاده لطفا” یک مرتبه ی دیگه همون چند خط اول رو تا قبل از شماره ی یک بخونید. دلایل که هیچ… فرمودید حرفای صدتا یه غازه. ولی اون قسمت اول رو خیلی بد برداشت کردین خیلی بد. یه بار دیگه بخونید؛ (((چرا فکر می کنید این دغدغه، فقط شما رو داره می خوره و ممکنه کسی انگ ضد نظام و رهبری به شما بزنه. البته همین جا بگم: با یک کامنت و دو جواب و قربون صدقه ی هم رفتن و آه و ناله و نفرین کردن تو فضای مجازی، نمی شه گفت و تشخیص داد کی چی اعتقادی داره و هدفش چیه. ولی به صرف مطرح کردن یک سئوال، کار نداریم که شما آیا با نظام و رهبری مشکل دارین یا دلسوز نظام هستید. یا ما ذوب در ولایت هستیم یا نه [همین ما!] همش ظاهر سازی و چاپلوسیه، اینگونه به عقل ناقصم می رسه)))
    .
    .
    .

    البته من وقتی که گذاشتم، به احترام و امر داداش حسین در حد بضاعت اندکم بود. حال شما اگه ناراحت شدین و بدتون اومد یا خوشتون نیومد دیگه چه عرض کنم…

  75. سلاله 9 دی می‌گوید:

    دوست محترم؛ اهالی قطعه از زاویه دید و با تحلیل خودشان سعی کردند که به دغدغه شما پاسخ دهند و کسی هم شما را به چیزی متهم نکرد. اگر از پاسخ بچه ها قانع نشدید، عیبی ندارد؛ بگردید و جواب تان را پیدا کنید؛ اما سعی کنید، یک مقدار محترمانه تر کامنت بگذارید که قطعا به خیر دنیا و آخرت نزدیک تر است.

  76. لبیک یا حسین می‌گوید:

    بدلیل مواردی التقاط که در پارک ملت دیدم مجری را حتی لایق اندک تعارف شمای با بصیرت نمیدانم البته با اجازه! (ولی معلومه که در قیاس با هم صنفی هایش بعضی موارد را بیشتر رعایت میکند)/

  77. لبیک یا حسین می‌گوید:

    به نظر بنده تیتر متن باید بیشتر متوجه گند اول میشد تا مشکل شب بعدش

  78. صبا می‌گوید:

    خانم حسین زاده!
    من اصلا نمی خوام قضاوتی روی شما داشته باشم. ولی شما یکبار دیگر کامنت خودتان را بخوانید. به نظر خودتان تناقض نمی بینید؟!
    “چیزیکه برای من بیشتر عجیبه بی تعهدی و بی مسئولیتی ارگانهایی که مستقیما زیر نظر شخص حضرت آقاست”
    “چرا قوه قضاییه هر کاری می کنه الا وظیفشو”
    “چرا انقدر باید بدبین باشی که توی ارادت آدمای دورو برت شک داشته باشی این از کجا ناشی شده که ما یه انتقاد و به راحتی منسب می کنیم به ضد ولایت فقیه”
    “این از وضع حجاب اون از وضع معیشت بیکاری”
    “مردم که تا حالا نشون دادن پشت رهبرن منتظر اشاره هستن”
    “حمایتی که این روزها مردم از حضرت آقا دارند و نداشتند زمان ائمه مردم ”
    “وقتی یاد صدای لرزون مادرای شهید می افتم که با نا امیدی به در و دیوار این شهر نگاه میکنن اثری از یاد بچه هاشون نمی بینن”
    انگار “مردم” در هر جای کلام شما اطلاق متفاوتی دارد! آیا مردمی که در قوه قضاییه کارمی کنند با مردم ارگان های زیر دست رهبر، با مردم در نه دی، یا مردمی که مادر شهدا را نا امید می کنند فرق می کنند!!
    در ضمن رای دادن در حکومت اسلامی واجب شرعی ست و منتی هم سر هیچ کسی نیست که به خاطرش رای بدهیم. آدم عاشق اینقدر چرا چرا نمی کنم عزیزم!

    آقای اهوازی!
    ولایتی سمعا و طاعتا ست.

  79. صبا می‌گوید:

    شعری ست از اقای محمد رضا جعفری بر اساس رؤیای صادقه برای رهبری معظم انقلاب

    خواب دیدم دوش تا مولا أمیرالمؤمنین (علیه السلام)
    صدر مجلس بود و می گفت از ولایت اینچنین

    باب فیض و معرفت راه ولی است
    رستگاری در ره فرزند ما سید علی است

    عشق او در دل نشان عزّت است
    بی ولایت هر عمل خود موجبات ذلت است

    هر که فرزندم علی را دوست دارد خویش ماست
    روز محشر چون شهید کربلا در پیش ماست

    آنچه گوید او فقط تفسیر قرآن است و بس
    جای او را پیش ما هرگز نگیرد هیچ کس

  80. سهراب می‌گوید:

    افروغ حرف امام خمینی را تکرار کرده:

    اگر احدی از آحاد جامعه بخواهد رهبر را استیضاح کند، حق دارد و رهبر باید پاسخ بگوید و اگر پاسخی نداشت خودبه‌خود معزول است. (صحیفه امام، ج۵، ص ۴۰۹)

    دیگه امثال شما وضعی درست کردی که حرف امام خمینی را هم زدند میشه توهین به ولایت فقیه.

    در ضمن شریعتمداری توی تلویزیون دیگه چی میخواستی به موسوی کروبی و خاتمی بگه که نگفت. همین احمدی نژاد که الان شده منحرف مگر تو تلویزیون نگفت هاشمی و خانوادش دزدن و …
    میشه به من یا داوری کنی کی تلویزیون به هاشمی فرصت پاسخ گویی داد؟

  81. مرتضى اهوازى می‌گوید:

    آقای اهوازی!
    ولایتی سمعا و طاعتا ست.
    بر منکرش لعنت خانم صبا!
    امیدوار بودم دوستان برداشت بهترى از کامنت حقیر مى کردن؛ هم خانم حسین زاده و هم خانم صبا…
    خانم حسین زاده! صبر و صبورى، فقط یکى از صفات بانوى کربلاست…

  82. ز- حسین زاده می‌گوید:

    ……………….

  83. چشم انتظار می‌گوید:

    این عکس رو ببینید خیلی زیباست.
    http://jahannews.com/vdciv5ar3t1auv2.cbct.html

  84. محصل می‌گوید:

    با تشکر از سایت عالی و پر مخاطبتون. من ایران نیستم و میبینم که متاسفانه ایرانی ها چطور باعث آبروی اسلام و ایرانی میشن. ولی ماشااله این وبلاگ مشتیه به دهنشون. خودشون رو به اون راه میزنن که اصلا روحشون هم از این وبلاگ خبر نداره اما همین که چیزی گیرشون بیاد که بتتونن باهاش شما و آقا رو بکوبن کوتاهی نمیکنن. امروز نگاه کردم ببینم چیزی راجع به گلشیفته فراهانی خودفروخته که الان داغترین بحث در خارج از ایرانه چیزی نوشتید که به اشتراک بذارم که ندیدم. حرف خوبی زده چارلی چاپلین به دخترش:” هیچ چیز و هیچکس دیگر در این جهان وجود ندارد که شایسته آن باشد که دختری ناخن پایش را به خاطر او عریان کند. برهنگی بیماری عصرماست و من پیرم و شاید که حرفهای خنده دار می زنم.اما به گمان من تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست می داری. بد نیست اگر اندیشه های تو دراین باره مال ده سال پیش باشد، مال دوران پوشیدگی! نترس! این ده سال تو را پیرترنخواهد کرد. به هر حال امیدوارم که تو آخرین نفری باشی که تبعه جزیره لختیها می شوی.”
    و من الله توفیق

  85. من ایرانیم آرمانم شهادت می‌گوید:

    جانا سخن از زبان ما می گویی
    واقعا ما خیلی وقته از این صدا وسیما قطع امید کردیم وبه قول شما فقط ازش التماس دعا داریم
    واقعا چی کار میشه با این اوضاع کرد چیزی به ذهنتون میرسه؟

  86. محدثه می‌گوید:

    سلام
    میگم اونوریا به ضرغامی جایزه ندادن بیاین ما یه کاری کنیم
    والا این همه دست روی دست گذاشتن جایز نیستا!!
    حیف به خدا این همه تلاش برای خراب کردن ولایت فقیه بی نتیجه بمونه!؟

  87. گمنام می‌گوید:

    تجربه ثابت کرده

    « هرکس مردم ایران رو درازگوش فرض کنه مردم ایران درازش می کنن . . .»

    مخصوصا اگه بخواد با جمعیت حامی ولایت در بیافته . . .

  88. حسن می‌گوید:

    …………….

  89. میعاد شیخی می‌گوید:

    سلام برادر
    با متن آخر مقاله مخالفم ! همان جا که گفتی شهیدی فر فلان است !!!!
    از شما بعید است ! اگر برنامه های پارک ملت را دیده باشی و دنبال کنی به سادگی متوجه می شی این آقا یکی به نعل یکی به میخ است !!
    فقط بعضی وقت ها میخ نعل را مهکم می کوبد و بضی وقت ها خود نعل را !
    کاری ندارد ، سوتی های ایشان را در همین برنامه مرور کن از مهمانانش تا ….. فکر کنم کمی در باره او اشتباه متوجه شدید !
    البته از ما ناراحت نباش
    راستی جزوه مقاومت در منطقه ممنوعه را دیدی ؟
    در وبلاگم هست
    یا علی

  90. محصل می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی!
    اگر میشه لطف کنید و ایمیلتون رو برام بذارید. می خوام راجع به اون موضوع که گفتید گاهی باید جواب نداد، باهاتون صحبت کنم. اینجا (هندوستان) به خاطر جواب دادن به یه آدم خود فروخته،کمی دچار درگیری لفظی و حذف از فیس بوک بازار شدیم. می خوام صحبتامونو باهاتون درمیون بذارم.
    یا علی

  91. مریم می‌گوید:

    شما تا کی می خواهید به هر کس که از این نظام انتقاد کرد انگ معاند و ضد ولایت فقیه بزنید. این همه تنگ نظر نباشید و افراد رو به راحتی از دایره انقلاب خارج نکنید. شما نگران چی هستید واقعا؟ انقلابی که با خون هزاران شهید تا به اینجا رسیده محال که با دوتا انتقاد از هم بپاشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.