پرسه در کوی انتخابات

آن دسته از فتنه گرانی که به دروغ، نام اصلاح طلب بر خود گذاشته اند، اگر چه برای شرکت در انتخابات، «ناز» می کنند، اما بیش از مبحث ناز، واقعیت این است که برای بقای خود در حکومت، نیز ابقای خود در حاکمیت، به شرکت در انتخابات مجلس، «نیاز» دارند. با این همه به گونه ای برای ملت و دولت و حکومت ناز می کنند و چنان برای حضور در انتخابات، شرط و شروط می گذارند که انگار اگر انتخابات را مثلا تحریم کنند، حالا چه بلایی می خواهد بر سر مشارکت حداکثری مردم بیاید!!

الحمدالله بخش مهمی از بدنه اصلاح طلبان، به ویژه عقلای شان، صلاح را بر این دیده اند که حتی الممکن خرج خودشان را از فتنه گران دانه درشت جدا کنند. واقعیت این است که فتنه گرانی از جنس خاتمی و موسوی خوئینی ها با پی ریزی فتنه ۸۸ و کمک به آشوبگران و همراهی با اغتشاشگران، ضربات اساسی بر تتمه آبروی جماعت اصلاح طلب وارد آورده اند. اگر خاتمی و موسوی خوئینی ها زیرکانه بنا دارند خرج خودشان را از فتنه گران ترمزبریده تر و تندروتر و دیوانه تری چون موسوی و کروبی جدا کنند، باید حق داد به اصلاح طلبان عاقل تری که معتقدند خاتمی و موسوی خوئینی ها، خیلی هم جدای از موسوی و کروبی نیستند، الا اینکه در فتنه ۸۸ عده ای از فتنه گران، رو بازی کردند و عده ای شان زیر!

در همین باب باید گفت:

یکم: برای شورای محترم نگهبان، آنچه اصل است، نه اصلاح طلبی است، نه فتنه گرایی، نه جریان انحرافی و نه حتی اصول گرایی، بلکه عمل به مر قانون است. طبعا قانون، حکم خواهد کرد که چه کسانی لیاقت نامزدی در انتخابات را دارند و چه کسانی ندارند. مابقی مباحث اعم از ناز و نیاز، چندان محل اعراب نیست. بدیهی است کسانی که در فتنه ۸۸ در ویلای جورج سوروس، خربزه کودتای مخملی خوردند، باید پای لرزش بنشینند. اصلا مهم نیست نام این افراد چیست و مرام شان کدام است. شورای نگهبان، خط کشی دارد به اسم قانون.

دوم: رفتار و گفتار این روزهای افرادی نظیر خاتمی و موسوی خوئینی ها نشان می دهد که نه فقط اصلاح نشده اند، بلکه منافقانه قصد دارند حالا که در دیگ انتخابات باز است، بی حیایی کنند و در کمال وقاحت، شرط بگذارند جلوی پای نظام. خوب است این افراد، دقت کنند در تاریخ جمهوری اسلامی. چه بسیار گروه ها و گروهک ها که گمان می کردند اگر در فلان مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی، بهمان انتخابات را تحریم کنند، مشارکت مردم به طرز فجیعی پایین می آید و دست نظام و انقلاب می ماند در پوست گردو. این همه جز این نیست که برخی گروه ها و گروهک ها عمری است که دچار توهم خودبزرگ بینی اند. انقلاب اسلامی، قطاری است در حال حرکت، هر که ناز بی جا کند، خودش را از کاروان ملت جاانداخته و بی لیاقتی خودش را نشان داده. اصولا ملت ما در تعامل با اصل انقلاب اسلامی و کلیت نظام، خودش را درگیر احزاب و تشکیلات نکرده و نمی کند.

سوم: قطعا همه دوست دارند مشارکت در هر انتخاباتی در اوج و قله باشد، لیکن مشارکت حداکثری، هرگز به معنای نادیده گرفتن قوانین و مقررات نیست. مجلس شورای اسلامی قرار است عصاره فضائل ملت باشد، نه همچون مجلس ششم، پایگاه دشمنان ملت. طبعا مردم، نماینده و وکیل به بهارستان نمی فرستند که به جای سنگ دردهای ملت، سنگ دشمن را به سینه بزند. به هر حال هر خانه ای، قفل و بست و آیین و نظم خودش را دارد، چه رسد به خانه ملت در بهارستان. آری! باید حتی المقدور کاری کرد که مشارکت، حداکثری باشد، لیکن این به معنای باج دادن به فتنه گران نیست. فتنه گران بیش از آنکه به کار افزایش مشارکت بیایند، به انکار خدمات و اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه ملت می آیند و طبعا شرشان بیشتر از خیرشان است.

چهارم: جای این پرسش محفوظ است که چرا فتنه گران، همواره از همه و همه مطالبه دارند؟! کسانی که بیش از تکلیف، به حقوق و منافع شان فکر می کنند، آیا می توانند نماینده آلام ملت باشند؟! کسانی که برای نظام، شرط های آنچنانی می گذارند، آیا می توانند قوانین خوبی تصویب کنند؟! کسانی که هنوز نیامده، دنبال حاشیه سازی و خوراک دادن به رسانه های دشمن اند، آیا می توانند در مجلس، پاسدار حقوق ملت باشند؟! کسانی که علیه نظام دست به ساختارشکنی زده اند و هنوز هم توبه عملی نکرده اند و هنوز هم طلبکار به نظر می رسند، آیا می توانند نماینده مجلس همان نظامی باشند که اصولش را به چالش کشیده و هنوز هم می کشند؟! آیا دوباره قرار است حکایت مجلس ششم، خانه ملت بدل شود به توپخانه شلیک علیه آرمان های همین ملت؟! آیا قرار است گامی به جلو برداریم یا عقب گرد کنیم؟!

پنجم: مشارکت حداکثری، بیش از آنکه مدیون پذیرفتن شرط و شروط امثال خاتمی و موسوی خوئینی ها باشد، محصول عمل طبق مر قانون، توسط مجری انتخابات و ناظر انتخابات است. یعنی اگر وزارت کشور و شورای نگهبان، همان را که قانون از ایشان خواسته انجام دهند، این قانون گرایی، حتما به ذائقه آحاد ملت خوش خواهد نشست. قطعا نامزدهای محترم هم اگر وعده فضایی ندهند و دروغ نگویند و حرفی نزنند که اصلا در حیطه وظایف یک نماینده نیست، به لطف خدا ما شاهد یک انتخابات باشکوه خواهیم بود. وانگهی! انتخاباتی مثل انتخابات مجلس، ناخودآگاه، شمار کثیری از مردم را درگیر مباحث نامزدی و تبلیغ و رای جمع کردن و چه و چه خواهد کرد. حتما اصلاح طلبان، همچون اصول گرایان و افراد مستقل، در این انتخابات حاضر خواهند بود، اما حتما فتنه گران، راهی به بهارستان نخواهند داشت. فتنه گری یک چیز است و اصلاح طلبی یک چیز دیگر. اصلاح طلبان قطعا دوست ندارند با طناب پوسیده سران فتنه و سران نفاق به چاه بروند. باورش خیلی دور از ذهن نیست که فتنه گران، بیش از آنکه به کار داغ کردن تنور انتخابات بیایند، به کار فتنه و تشویش و دروغ و تقلب و آشوب می آیند.

***

این همه را نوشتم تا بگویم که مشارکت حداکثری، و لزوم تحقق آن، اصلا احتیاجی به سران فتنه و نفاق ندارد. آنچه دلش برای امثال خاتمی و موسوی خوئینی ها تنگ شده، «حاکمیت» نیست، بلکه «محکومیت» است. «مشارکت» نیست، بلکه «عدالت» است. «رقابت» نیست، بلکه «قضاوت» است. راستی! به این جماعت، زیادی رو نداده ایم؟!!

روزنامه جوان/ ۳۰ آذر ۱۳۹۰

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. مسعودساس می‌گوید:

    بسم الله…

  2. بی نشان می‌گوید:

    “انقلاب اسلامی، قطاری است در حال حرکت، هر که ناز بی جا کند، خودش را از کاروان ملت جاانداخته و بی لیاقتی خودش را نشان داده.”
    و در اولین ایستگاه یا با پای خودش پیاده میشه یا با دست بقیه پرت………….

  3. پری می‌گوید:

    آنچه دلش برای امثال خاتمی و موسوی خوئینی ها تنگ شده، «حاکمیت» نیست، بلکه «محکومیت» است.
    یعنی ممکنه خاتمی به عنوان نماینده نه، حتی به عنوان کاندید تایید صلاحیت بشه؟!!!

  4. پری می‌گوید:

    شورای نگهبان، خط کشی دارد به اسم قانون.
    به شرطی که مصلحت ندانند که به قانون عمل نشه. مثل قضیه ی محاکمه ی سران فتنه.

  5. سیداحمد می‌گوید:

    الان همه چیز بستگی دارد به قاطعیت شورای نگهبان؛
    لطف و محبت به بعضی ها، هیچ لزومی ندارد چون

    “فتنه گران بیش از آنکه به کار افزایش مشارکت بیایند، به انکار خدمات و اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه ملت می آیند و طبعا شرشان بیشتر از خیرشان است.”

  6. سیداحمد می‌گوید:

    فرمودید:

    “فتنه گری یک چیز است و اصلاح طلبی یک چیز دیگر.”

    البته اصلاح طلبی به معنای واقعی، با فتنه گری تفاوت دارد؛ ولی متاسفانه معدودند اصلاح طلبانی که راه خود را از فتنه گران جدا کرده باشند!
    مشکل اینجاست که چون دستگاه قضا با فتنه گران برخورد مناسبی نکرده، خیلی از اصلاح طلبان اصلا فتنه گران را فتنه گر نمی دانند!

    در هر صورت اینها چه شرکت کنند و چه نکنند، تاثیری بر حضور مردم نخواهد داشت.
    خدا را شکر که مردم هوشیارند.

  7. سیداحمد می‌گوید:

    “راستی! به این جماعت، زیادی رو نداده ایم؟!!”

    خیلی… خیلی زیاد!
    خاتمی ملعون و رفقایش سال ۸۸ هر غلطی خواستند کردند و دستگاه قضا نازک تر از گل بهشان نگفت. هر کسی جای اینها بود، توهم برش می داشت.
    خاتمی اگر یک گوشمالی حسابی میشد، الان حساب کار دستش آمده بود!
    حیف… حیف… حیف…

  8. سنگربان می‌گوید:

    ” آنچه دلش برای امثال خاتمی و موسوی خوئینی ها تنگ شده، «حاکمیت» نیست، بلکه «محکومیت» است. «مشارکت» نیست، بلکه «عدالت» است. «رقابت» نیست، بلکه «قضاوت» است”!!
    بله! به این جماعت زیادی رو دادیم……….

    هر کس از ریل انقلاب خارج شد ، شاید آزاد باشد اما راه به جایی نمی برد!!

  9. پری می‌گوید:

    راستی چی به سر اون دلنوشت نصفه اومد؟!!
    حسین قدیانی: خدا توفیق بدهد درباره آیت الله جنتی متنی خواهم نوشت.

  10. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    مثل همیشه حرف حق زدید. ممنونم.
    ولی ذهن من خیلی درگیر تصمیمات شورای نگهبان است.
    می ترسم باز هم لطف شورای نگهبان شامل حال اصلاح طلبان خیانتکار بشود. همانطور که قوه قضائیه مصلحت ندید به حساب خاتمی برسد، می ترسم شورای نگهبان هم مصلحت ببیند و به این مفسدین سیاسی و اخلاقی و اقتصادی لطف کند!!
    شورای نگهبان نظر مردم را خوب می داند. مسئولین می دانند که ما از مصلحت اندیشی های بی مورد و دروغین بدمان می آید. امیدوارم شاهد اقدام انقلابیِ شورای نگهبان باشیم.
    بر همه مردم ثابت شده مجلس ششمی ها هیچ نداشتند. جز حرف زدن و شعار های پوچ کاری بلد نبودند!!
    توکل بر خدا…

  11. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین
    این مطالب ارزشمندی که گفتید تقریبا” بدیهیاتی است که همه ی ما باید بیش از پیش به اون توجه کنیم و تمام حرکات اون ها رو زیر نظر داشته باشیم.
    اما.. به گمانم موضوعی مهم و ضروری وجود دارد که باید بیشتر به اون توجه کرد. که باز هم شما در جاهایی اشاراتی به اون داشتید. و اون وحدت بین نیروهای ارزشی و به عبارتی اصول گراست. در حقیقت فتنه گران و حتی اصلاح طلبان اگر با هم به یک تفاهم و توافق مشترک نرسند، یقینا” در یک چیز هم فکر و مشترکند. آن هم اختلاف افکنی در اردوگاه اصولگرایان.

  12. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر خوبه که قصد دارید برای این پیرمرد با تقوا و شجاع، مطالبی بنویسید. ایشان هم فکر کنم از اون انسان های مظلوم انقلاب ماست.

  13. چشم انتظار می‌گوید:

    چقدر این نظام مظلومه. آخه تا کی باید منتظر بمونیم و ببینیم فتنه گرا که محاکمه نشدند بماند، حالا کرشمه هم می کنند!!

  14. چشم انتظار می‌گوید:

    گفتید پرسه در کوی انتخابات، یاد پرسه در (کوی) مه افتادم!

  15. ف. طباطبائی می‌گوید:

    این اصلاح طلبا تکلیفشون با خودشون هم معلوم نیست.
    نصفشون میگن میایم، نصفشون میگن نمیایم.
    یکی میگه تا زندانی ها رو آزاد نکنید ما نمیایم، اون یکی میگه ما کاری به بد سابقه هامون نداریم و مثل قبل در انتخابات شرکت می کنیم.
    کلا نباید محلشون گذاشت.
    شورای نگهبان میدونه که مردم از قاطعیت شورا حمایت می کنن. پس باید منتظر باشیم و ببینیم چه تصمیمی میگیرن.

    خداقوت آقای قدیانی.

  16. چشم انتظار می‌گوید:

    نمی دونم این حرفم جایگاه داره یانه. به نظر خودم چندان بی راه نیست به دلایل مختلف.
    صدر رحمت به بنی صدر!!

  17. م.طاهری می‌گوید:

    متن خوبی بود، حرف حساب

    رو که چه عرض کنم!

  18. زهرا می‌گوید:

    اصلاح طلبا که حتما میان، فقط ناز می کنن.
    فقط باید منتظر بمونیم ببینیم که شورای نگهبان چی صلاح می دونه.
    مردم با قاطعیت از شورا دفاع می کنن شورا هم مطمئنا همینطور.

  19. مثل باران می‌گوید:

    “در فتنه ۸۸ عده ای از فتنه گران، رو بازی کردند و عده ای شان زیر!”

    ” به این جماعت، زیادی رو داده ایم!!!”
    .
    .
    .
    .
    .
    انشاءالله خدا زیر و رو شون میکنه!!!

  20. مثل باران می‌گوید:

    اللهم صلعلی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    “به لطف خدا ما شاهد یک انتخابات باشکوه خواهیم بود…”

    انشاءالله

  21. احسنت داداش.
    بسیار متن دقیقی بود و واقعا جا داشت.
    یکی نیست به این ها به آخه شما رسواهای … رو چه به نمایندگی از یه ملت شریف. ماشاالله هزار ماشاالله خود زنی شون هم که ملسه.

  22. سلاله 9 دی می‌گوید:

    انگار اگر انتخابات را مثلا تحریم کنند، حالا چه بلایی می خواهد بر سر مشارکت حداکثری مردم بیاید!! … عمری است که دچار توهم خودبزرگ بینی اند.

    مشارکت، حداکثری باشد… این به معنای باج دادن به فتنه گران نیست.

    مشارکت حداکثری… اصلا احتیاجی به سران فتنه و نفاق ندارد.

    “مشارکت حداکثری …محصول عمل طبق مر قانون، توسط مجری انتخابات و ناظر انتخابات است.”

  23. سلاله 9 دی می‌گوید:

    اشاره تان به این که نامزدهای محترم”وعده فضایی ” ندهند، خیلی به جا بود. متاسفانه گاهی نامزدها برای به دست آوردن چند رای بیش تر، وعده های حیرت برانگیزی می دهند که اصولا در حوزه ی اختیارات یک نماینده و قانون گذار نیست و برمی گردد به حیطه کاری قوای دیگر.
    این “فتنه گرا” هم اصطلاح زیبایی است، برای نام گذاری گروه آشوبگر.

  24. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ” زیرکانه بنا دارند خرج خودشان را از فتنه گران ترمزبریده تر و تندروتر و دیوانه تری چون موسوی و کروبی جدا کنند… ”

    ” آیا قرار است گامی به جلو برداریم یا عقب گرد کنیم؟!! ”

    “… هنوز هم طلبکار به نظر می رسند… “

  25. سلام . مطالب شما به ما انگیزه مضاعف میده. مطلبی بروز کردم که نظر سازنده شما میتونه مرا در مطالب بعدی کمک کنه . منتظرم …

  26. قاصدک منتظر می‌گوید:

    خدا کنه شورای نگهبان به دور از مصلحت اندیشی, افراد لایق و صالح رو تایید صلاحیت کنه!
    درضمن آدم بی چشم باشه بهتر از اینه که مثل خاتمی و موسوی خوئینی ها بی چشم و رو باشه! به قول یکی از اقوام, ادم باید فی سبیل الله از یه عده بترسه!

  27. احساس می‌گوید:

    “طبعا قانون، حکم خواهد کرد که چه کسانی لیاقت نامزدی در انتخابات را دارند و چه کسانی ندارند”
    خدا کنه بر اساس لیاقت باشه نه مصلحت!
    “یعنی اگر وزارت کشور و شورای نگهبان، همان را که قانون از ایشان خواسته انجام دهند، این قانون گرایی، حتما به ذائقه آحاد ملت خوش خواهد نشست”

  28. سلاله 9 دی می‌گوید:

    یعنی ملعون تر از این موسوی خوئینی ها خودش است. خودش را به نفهمی زده است. انشاءالله به خاک ذلت نشستن و نیست و نابود شدن جمیع شان را شاهد باشیم در روزی که زیاد دور نیست.

  29. ف. طباطبائی می‌گوید:

    با سلاله بزرگوار موافقم. خدا لعنت کنه موسوی خوئینی ها رو. در حیله گر بودن روی روباه رو کم کرده!! فکر می کنه خیلی زرنگه. فقط امیدوارم به زودی نابودی و رسوائیشو ببینیم.

  30. احساس می‌گوید:

    ف.طباطبائی!
    رسوایی از این بدتر!
    در جمع خبرنگاران
    موسوی خوئینی ها : فتنه؛یعنی خودم !

    موسوی خوئینی ها با بیان اینکه انتخابات را تحریم نمی کنیم، اظهار داشت: اعلام کردیم که هر اصلاح طلبی که بخواهد و امکان رای آوردن داشته باشد، می تواند به انتخابات ورود کند.
    سید محمد موسوی خوئینی ها عضو برجسته مجمع روحانیون مبارز در حاشیه مراسم ختم محمد خلیلی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار داشت: ما سخنگو نداریم.
    وی که با فارس گفت وگو کرده، افزود: خبرنگاران به هر کسی که می رسند سؤال و جواب می کنند.موسوی خوئینی ها در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید به هر حال شما را به عنوان پدر معنوی اصلاحات می شناسند، گفت: اگر من را به عنوان پدر معنوی می شناسند پس از معنویات از من بپرسید.
    وی گفت: ما اعلام کرده ایم که لیست انتخاباتی نداریم؛ ما انتخابات را تحریم نمی کنیم ولی لیست انتخاباتی هم نداریم.
    عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه اصلاح طلبان ۱۸ گروه هستند، ادامه داد: چند روز پیش اصلاح طلبان اعلام کردند که لیست نمی دهند.
    وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی کنند، اظهار داشت: صلاحیت همه را رد کرده اند.
    وی در پاسخ به این سؤال که مگر شما را هم رد صلاحیت کردند، گفت : من را سلب حیات نکنند، خوب است.
    موسوی خوئینی ها گفت: اعلام کرده ایم با ورود هر اصلاح طلبی که به صورت انفرادی بخواهد شرکت کند و شانسی هم برای برنده شدن داشته باشد، مخالفت نمی کنیم.
    عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید چه توصیه ای به تحریم کنندگان انتخابات دارید، اظهار داشت: ما تحریم را به کسی توصیه نمی کنیم و هیچ کس انتخابات را تحریم نمی کند.
    وی با بیان اینکه اصلاح طلبان صحبتی از تحریم نکرده اند، اظهار داشت: ما در انتخابات لیست نمی دهیم ولی تحریم هم نمی کنیم.
    زمانی که یکی از خبرنگاران از موسوی خوئینی ها خواست از جریان فتنه اعلام برائت کند، موسوی خوئینی ها واکنش نشان داد و به آن خبرنگار گفت: فتنه، یعنی خودم!
    وی افزود: آقای موسوی و کروبی هر دو بزرگوارند و من نمی دانم چه کسی فتنه گر است.
    منبع:keyhannews.ir
    خدا لعنتش کنه

  31. می توان از سد انفعال و یا انتخاب اجباری گذشت می‌گوید:
  32. اصولگرایان یا به عبارتی مدعیان اصولگرایی به جای توجه به کدهای ارائه شده از سوی آقای هاشمی رفسجانی پیرو ولایت باشند. می‌گوید:


    حسین قدیانی: حالا یه کامنت تون رو تایید کردم، دیگه پررو نشین دیگه!! جریان انحرافی، فقط مونده لپ هاشمی رو بوس کنه!! اون وقت ژست مخالفت با هاشمی هم می گیرین؟! بد بودن برخی اصولگرایان، و رفتار و گفتار ناجوانمردانه شان با دولت و احمدی نژاد، حکما باعث تطهیر جریان منحرف نمی شه. یه شر و وری یاد دادن بهتون که بگین؛ «هاشمی، واژه جریان انحرافی رو انداخته توی زبون اصولگراها!!»

  33. ... می‌گوید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.