گفت و گوی «قطعه ۲۶» با حمید استیلی

مربی محجوب، مودب و غیور پرسپولیس:

فوتبال برای من خوش یمن بود؛ بوسه رهبر را با هیچ چیز عوض نمی کنم

اگر آمریکا جگر حمله به ایران داشته باشد، این بار با جانم به دروازه کاخ سفید، گل می زنم

یک: آنقدر از غم و درد و داغ کربلا دور نشده ایم که بخواهم «قطعه ۲۶» را با یک متن فوتبالی به روز کنم، اما عاشورا، بیش از آنکه درس مرگ باشد، درس زندگی است و فوتبال بخشی از زندگی است. بگذریم که این پست، به آن معنی هم، یک مصاحبه فوتبالی نیست، ولو اینکه طرف صحبت، حمید استیلی باشد.

دو: به دلایلی که لابد برای خودم محترم است، حمید استیلی را از همان اول، زیاد دوست داشتم؛ از همان روزگار بازی اش. یکی اینکه جنگنده فوتبال بازی می کرد. زیاد می دوید، به حدی که شایع شده بود شش اضافی در بدن دارد! یکی اینکه همیشه حجب و حیا داشت و اغلب، سرش پایین بود. یکی اینکه احساساتی بود و اگر به تناسب پستش، کم گل می زد، اما شادی اش جز اشک شوق نبود. یکی اینکه مثل پسربچه ها معصوم بود. یکی اینکه به آمریکا گل قشنگی زد و دل ملتی را شاد کرد. دل «آقا» را به خصوص. یکی اینکه عاشق کات بیرون پا بود؛ از آن راست پاهای کلاسیک که عمرا به پای چپ شان رخصت لمس توپ را بدهند! می گویند در بیابان، لنگه کفش، غنیمت است، لیکن اگر فوتبال ما لالیگا هم باشد، باز قدر امثال حمید استیلی را باید بیشتر دانست. کسانی که اگر فوتبال را ازشان بگیری، خودشان و شخصیت شان، یک چیزی دارند برای آوردن روی صحنه. خیلی ها دقیقا هم قیمت توپی هستند که می زنند!

سه: قضاوت درباره اینکه حمید استیلی چگونه مربی ای است، فعلا زود است، اما تا همین جای کار هم حمیدخان نشان داده که خیلی کار دارد. مربی گری، مقداری اش هم ذاتی است. امیر قلعه نوعی ذاتا مربی است، اما نمی دانم کسانی چون حمید استیلی و پرویز مظلومی، ذاتا مربی اند یا خیر! فرض کنید فردا تیم پرویز مظلومی موفق شود به پرسپولیس ۶ تا گل بزند، -یا بالعکس!- واقعیت این است که مربیان امروز قرمز و آبی، جنم مربی گری در خون شان نیست. بخواهم این ادعا را شرح دهم، بحث اصلی این متن، پرت و پلا می شود.

چهار: مدتی است که از دست حمید استیلی ناراحتم. اولا، شیوه ورودش به پرسپولیس، اصلا عاقلانه نبود. چه کسی شک دارد که هم الان، محبوبیت مضاعف و پوپولیستی علی دایی، دارد نان بی تدبیری حمید استیلی را می خورد؟! همین جا داخل پرانتز بنویسم که (خدا نگذرد از سیاستمدارانی که ستاره های ورزشی را قربانی جاه طلبی خود می کنند. حبیب کاشانی البته دوست حمید استیلی است، اما چه بسیار دوستی ها که «دوستی خاله خرسه» اند!) ثانیا، مانده ام که با این حال و روز، حمید استیلی، به چه قیمتی و تا کجا، دوست دارد همچنان مربی قرمزها باقی بماند؟! و حتی، دقیقا نمی دانم رویه ای که حمیدخان در پیش گرفته، نامش چیست؟! مثبت بخواهم نگاه کنم، نتیجه می گیرم؛ استیلی، به تیمش و به خودش اعتقاد کامل دارد، کارش را گره به زلف دمدمی مزاج بودن تماشاچیان پرسپولیس نزده، بی توجه به طعنه مغرضین و کنایه منتقدین است و از این حرفها، اما مع الاسف، حس می کنم باید جنبه منفی قضیه را هم نگاه کرد. در این نگاه، حرفم به حمید استیلی عزیز، هیچ نیست الا همین جمله؛ «اینقدرها هم نمی ارزد صندلی مربی گری پرسپولیس، که تو فکر می کنی».

پنج: مثل بازیکنانی که هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کرده اند، چه بسیار از فوتبالی ها که مثل من روزگاری، این وری بوده اند و دگر روز آن وری. سر همین، با اینکه مدتهاست استقلالی ام، اما اولا، اوضاع پرسپولیس -به عنوان تیمی که ایام ماضی، تیم محبوبم بود- همیشه برایم مهم بوده و ثانیا، رقیب آبی، یعنی قرمز را دوست دارم که قوی باشد. با این همه، دربی پیش رو، چه روی کاغذ و چه روی هر چیز علی الظاهر معقول دیگری، یعنی که برنده بازی، استقلال است. اگر استقلال، مربی ای هم شان بازیکنانش داشت، شاید می شد به جبران ۶ تایی ها هم فکر کرد، اما… اما بگذار بروم و مجزا بنویسم این نکته را.

شش: تا به حال و در آستانه هیچ دربی ای، این همه… یعنی اصلا دوست نداشتم که پرسپولیس برنده بازی باشد! می دانم اگر پیش بینی کنم که؛ «بازی فردا را شاید خدا خواست و به حمید استیلی، یک حال اساسی داد»… و اما زد و استقلال برد، سیل کامنت ها سرازیر می شود که؛ «برو عمو! تو هم با این پیش بینی ات»، اما چه کنم که دلم با همین جمله است که نوشتمش. این را هم می دانم که دربی تهران، اصلا تابع هیچ مقرراتی نیست و قرار نیست چون که آبی ها ۳ بازی گذشته را پیروز بوده اند، -صرف نظر از دربی الکی آخری!- پس این بار نوبت برد استیلی و شاگردانش است. این هم شایعه غلطی است که مدتی پیچیده و مدعیان می گویند؛ دربی را تیمی می برد که ضعیف تر باشد! عمدتا برنده دربی، تیمی بوده که روی کاغذ، قوی تر بوده. با این حساب اما من هنوز هم روی پیش بینی خودم هستم و گمان می کنم قرمزها برنده دربی بسیار حساس فردا باشند که حذفی است و قطعا مساوی ندارد. برای این پیش بینی هم راستش دلیل ندارم. یه حرفیه داریم می زنیم دیگه! اگه راستش درومد که پزم را خواهم داد، اما اگه آبی ها بردند، که حتما از پیروزی تیم محبوبم مسرور خواهم شد! (از اون شکلک خنده دارا!)

هفت: استیلی مظلوم است. بازی پرسپولیس با تراکتور، همه دیدند که چقدر قرمزها خوب بازی کردند، اما بازی را باختند، اماتر(!) گزارشگر بی معرفت بازی، هیچ نگفت که گل نزدن مهاجمین تیم قرمز، ربطی به استیلی ندارد!! جمله ای که اگر مربی پرسپولیس مثلا افشین قطبی بود، هزار بار گفته می شد تا شاهدی باشد بر این ادعا که در این دیار، عمدتا این مرغ همسایه است که غاز است! البته این که پیش بینی می کنم فردا بعد از دربی، حمید استیلی شاد خواهد بود، هیچ ربطی به مظلومیت و اینکه مثلا خدا با مظلوم است و این حرفها ندارد. فقط این گونه ببین که «سنگ مفت و گنجشک، مفت»! یه حرفی داریم می زنیم دیگه!

هشت: صبح زنگ زدم به استیلی که می خواهم برای «قطعه ۲۶» با شما گفت و گو کنم. گفت: همان که قبلا برای «یاد ماندگار» گرفتی، بازنشرش خیلی بهتر از هر حرفی است که بخواهم جدید و داغ بزنم. رفتم و از لا به لای آرشیو متنوع و شلوغم، آن مصاحبه را دوباره خواندم. شماره سوم یاد ماندگار بود. شماره ای که من بر خلاف ۲ تای اول، سردبیرش نبودم. تاریخش خرداد و تیر سال ۱۳۸۴ است. تیتر گفت و گو این بود؛ «توپ و تور یا توپ و تانک؟!» البته با امضای «علی اکبر بهشتی». عینا بخوانیدش…  آهان! این را قبلش حتما باید بگویم؛ کاش اگر فردا، پیش بینی من درست از آب درآمد، حمیدخان استیلی… بهتر بگویم؛ حمیدجان استیلی، لطف کند و با برد دربی… بهتر بنویسم؛ عقل کند و با برد دربی، به کنفرانس مطبوعاتی برود و اعلام کند که… که: «حیا کردم و رها کردم؛ این شما و این هم پرسپولیس!» یعنی این کار را می کند استیلی؟! یعنی پیش بینی من و آرزوی من درست از آب درمی آید؟! تا فردا، این شما و این هم بازنشر یک گفت و گوی قدیمی. لازم به ذکر است «یاد ماندگار» مجله ای در حوزه دفاع مقدس بود که در هر شماره، مصاحبه ای با ورزشکاران، اما در ارتباط با ۸ سال جنگ تحمیلی ترتیب می داد.

***

وقتی به حمید استیلی زنگ زدم تا برای ما از جبهه و جنگ بگوید، گفت: چرا قرار مصاحبه تلفنی باشد؟! و ما از خدا خواسته، قرار گفت و گو را گذاشتیم در نمایشگاه مطبوعات، غرفه یاد ماندگار. به موقع آمد. قشنگ تر از ساعت برندی که بر دست چپش بسته بود، پارچه سبز باریکی بود که بسته بود مچ دست راستش؛ «این یادگار کربلاست. چند وقت پیش با بچه های پرسپولیس رفتیم. متبرک به ضریح امامان آنجاست. وقتی این مچ بند را کنار نبضم می بندم، با آرامش بیشتری قلبم می زند».

چند نفری دوره اش کرده اند که امضاء بگیرند. می دهد اما می گوید؛ «امضاء را باید از اینها بگیرید».

اشاره اش به عکس شهداست روی دیوار غرفه؛ «وقتی جنگ شروع شد، خانه ما در نازی آباد بود. محله چهارصد دستگاه. داشتیم فوتبال بازی می کردیم که یکی از بچه ها خبر جنگ را آورد. من آن زمان ۱۳ سالم بود. نمی دانستم باید چه کار کنم. فقط به بچه ها گفتم؛ دیگر حسش نیست، فوتبال را بی خیال شویم. چند سال بعد، خدمت وظیفه برایم توفیق اجباری شد تا به جبهه بروم. با اینکه می توانستم به سبب همین فوتبال، سربازی را در جاهای دیگری هم بگذرانم، اما جبهه را ترجیح دادم. بیشتر مناطقی هم که بودم، جبهه غرب بود؛ کردستان و مهاباد و… چند صباحی هم البته در ارومیه خدمتم را گذراندم. با این همه، بیشترین سهم خانواده من از جبهه و جنگ، برادرم سعید است. سعید، اولش از بچه های ژاندارمری بود. در جبهه، توی دهلران، یعنی گمانم فکه، زخمی شد. قبل از عملیات بود. الان سعید جانباز ۳۰ درصد است. شیمیایی هم دارد. شبی که سعید مجروح شد، خوب یادم هست که مادرم گفت: دلم آشوب شده. خواب دیده ام که برای سعید اتفاقی افتاده. چند روز بعد به ما خبر دادند که سعید در فلان بیمارستان، بستری است».

نمی شود با حمید استیلی صحبت کنی، اما به «گل قرن» نپردازی. همین که استیلی شروع کرد به گفتن از گلش به آمریکا، جوانان انبوهی که گردش جمع شده بودند، شعار دادند «استیلی با غیرت»؛ «خب پست من هافبک دفاعی است. حدس می زدم آمریکا را ببریم اما فقط خوابش را دیده بودم که من در این بازی گل بزنم که البته تعبیر شد! معمولا وقتی گل می زنم، کمی می دوم و اندکی خوشحالی می کنم، اما بعد از گل به آمریکا، انگار بال درآورده بودم! خودم هم نفهمیدم کی گریه ام گرفت؛ همین طور می دویدم و گریه می کردم! بعد هم که گل را تقدیم کردم به خانواده شهدا. همین که هر جا مادر شهیدی، جانبازی، رزمنده ای، مرا می بیند و می گوید؛ من اصلا فوتبالی نیستم، اما گل تو را به آمریکا بارها دیده ام و ازت تشکر می کنم، این برای هر ۲ دنیای من بس است. بوسه رهبر بر پیشانی ام برای هر ۲ دنیایم بس است. با همه این چیزهای قشنگ، من از فوتبال، به آنچه که فکرش را هم نمی کردم، رسیده ام و بالطبع راضی ام. البته اگر الان آمریکا جگر حمله به ایران را داشته باشد، با جانم به آمریکا گل می زنم».

استیلی جواب سئوال آخر مرا این گونه می دهد؛ «اصلا ممکن نیست توپ و تور را با توپ و تانک، مقایسه کنی. من تعجب می کنم چرا عده ای از امثال من، به خودشان جرئت می دهند که بگویند؛ حسین فهمیده برای این کشور رفت، من هم همین طور!! این کجا و آن کجا؟! آنها از جان خودشان برای مقدس ترین هدف گذشتند، و اگر آنها قهرمان اند، ما که باشیم؟! آنها الگوی ما هستند، نه مثل ما، نه هم ردیف ما».

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

    داداش حسین در قطعه ۲۶!!!
    http://upload20.ir/upload/1323356061824310403.jpg
    خوب از من عکس داریدها!

  2. سیداحمد می‌گوید:

    و این!!!
    http://upload20.ir/upload/13233568471742420088.jpg
    پدر شهید محسن شادفر، که چه مرد شریفی است…

  3. میلاد پسندیده می‌گوید:

    این مصاحبه هم مربوط است به همان مجله یاد ماندگار؟! آیا؟
    همیشه آی کیوی خوبی داری، اما مقدمه اش، مال همین الانه که دارم می نویسمش… دستی بردم در کامنتت میلاد!!

  4. میلاد پسندیده می‌گوید:

    البته من که از اولش هم همین “یاد ماندگار” را نوشته بودم!!
    راستی… پرسپولیسی شدی داداش؟
    اولا شیطون نشو! ثانیا مطلب رو باید بخونی…

  5. روزبه می‌گوید:

    همیشه متن فوتبالیات بیشتر به دل میشینه تا بقیه ی خزعبلاتت
    فوتبالیاتم بخشی از خزعبلاتمه!

  6. مرتضی می‌گوید:

    ۶ تایی ها
    سندش کو؟! فیلمش کو؟! گل هاش کو؟! ۶ تایی ها هولوکاست ورزشی است!! البته از کری خوانی که بگذریم، ۶ تایی ها واقعیت بود؛ بدبختی، بابام رفته بود!

  7. سنگربان می‌گوید:

    سلام!
    عزاداری هاتون قبول باشه….
    کم هستن تو فوتبال ما با همچین این عقایدی….
    و آدم هایی مثل حمید استیلی ستاره اند…..
    ولی کاش مسولین باشگاه پرسپولیس، هیچوقت به عنوان مربی انتخابش نمی کردند.
    حقش نیست این همه توهین….

    از این چند جمله معلوم شد مصاحبه متفاوت و قشنگی ترتیب دادید….
    ممنون… دارم آپش می کنم!

  8. روزبه می‌گوید:

    از طرفی استقلالیم از طرفی دلم برای این استیلیه مظلوم می سوزه
    درضمن (فوتبالیاتمم)درسته جناب
    اون طوری ام درسته!

  9. پری می‌گوید:

    اگه گفتید چند نفر آنلاین داریم؟!

  10. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    بوسه رهبر را با هیچ چیز عوض نمی کنم

    احساس میکنم متن خیلی توپی باشه…..

  11. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    درود بر استقلال ایران…

  12. پری می‌گوید:

    آمار من غیب شده. مال شما چطور؟

  13. سیداحمد می‌گوید:
  14. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان؛

    وبگذر یا همان آمار سایت از دیشب دچار مشکل شد و امروز کلا ناپدید شد!
    مشکل از سایت نیست، مشکل از خودِ وبگذر است!

  15. چای پولکی می‌گوید:

    سلام… خسته نباشید!

  16. میلاد پسندیده می‌گوید:

    مثل اینکه فکه امسال خیلی شلوغ بوده… تا به حال نزدیک به بیست نفر عکسهایشان از آن مراسم را گذاشته اند… تازه خیلی ها را من ندیده ام، خیلی ها هم هنوز آپ نشده اند

    زیاد شلوغ بشود حسش از بین می رود… مثل راهیان نور می شود.

    مبصر؛ شما این عکسها را از کجا آورده ای؟

  17. میلاد پسندیده می‌گوید:

    خیلی ممنون که اول مقدمه را گذاشتی تا دق مرگ نشویم!! زیبا هم بود… البته از آنجایی که استقلال صدر جدول لیگ است و نیازی به حذفی ندارد و بحران سردار در پیروزی و اینکه کاشانی می خواهد به دایی ثابت کند که حذفی همچین چیزی هم نیست که پزش را می دهی و می گویی “حالا که سهمیه آسیایی کم شده، قهرمانی حذفی که ما آوردیم، ببخشید ارزشش اینجا معلوم میشه”!

    اصولاً جام حذفی را آن قدر دیر شروع می کنند تا رده بندی های لیگ برتر تثبیت بشود و بعد بتوانند درباره قهرمان جام حذفی تصمیم بگیرند!! آقا از الآن بگویم فینال حذفی را داماش و پرسپولیس برگزار می کنند… رفتش رشت است و برگشت در تهران پرسپولیس قهرمان می شود! یه حرفیه داریم می زنیم دیگه…سنگ مفت، گنجشک مفت!
    البته استقلال، بازی را می برد؛ شک نکن! من و تو داریم واسه خودمون یه چیزی می نویسیم حالا!! حکایت شکسته نفسی زیادی!!!

  18. مقداد می‌گوید:

    من آقای استیلی رو دوست داشتم ، براش احترام زیادی قائل بودم، تا اینکه توی بازی چندسال پیش در دی ماه مشت کاری تو دربی اش جلوی دوربین ها تمام ذهن منو نسبت بهش خراب کرد، کلا فوتبال رو به چشم استثمار ورزش های دیگه می بینم، آخه این همه پول وبیت المال خرجشون کنی بد این همه گند وبی اخلاقی ببینی! درد و بلای هرچی والیبالیست های ایران بخوره ….. فوتبال مون!!!!
    هرکی یه نظری البته داره، ما که قلم شمارو دوست داریم می خونیم نوشته هاتون رو، ولی سعی کنید از فوتبالی ها بی خودی اسطوره نسازید،( اسطوره فقط عابدزاده بوده وهست)
    با نظرتون تقریبا موافقم!

  19. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    ” آنقدر از غم و درد و داغ کربلا دور نشده ایم که بخواهم «قطعه ۲۶» را با یک متن فوتبالی به روز کنم، اما عاشورا، بیش از آنکه درس مرگ باشد، درس زندگی است… ”
    .
    .

    بادیدن اسیر کجا میرود دلت
    بادیدن فقیر کجا میرود دلت…

    سلام بر حسین*

  20. میلاد پسندیده می‌گوید:

    آدم باید کاریزما داشته باشد و عابدزاده داشت… فوت کوزه گری در فوتبال، زمان شناسی است.
    اولین پزشکی که پای عابدزاده را درمان کرد، دکتر مددی بود. یک بار دکتر مددی به من گفت: «همیشه به بیمارانم روحیه می دهم، اما زانوی عابدزاده جوری درب و داغان شده بود که توان روحیه دهی را نداشتم. آنجا اما این مریض بود که به من داشت روحیه می داد!!»

  21. میلاد پسندیده می‌گوید:

    یعنی صدا و سیما قراره هر سال همین گزارش های تکراری رو درباره ۹ دی ۸۸ نشون بده و این رو هم مثل بقیه چیزها سخیف کنه؟
    یه تصویر جالب بود از میدان فردوسی که چفیه انداخته بودن گردنش و پرچم اباعبدالله به دستش… کاش اونو نشون بدن دوباره!
    همین که پخش شد، خوب بود؛ ما به کم هم راضی ایم!!

  22. میلاد پسندیده می‌گوید:

    تکرار مکررات همان قدر بد است که اصلاً نگفتن.

    از ما گفتن!
    آرمان گرایی من و تو هم خوب است و لازم!

  23. - می‌گوید:

    فوتبال بخشی از زندگی است؟ بخشی از زندگی من که نیست. بخونم ببینم چیزی سردر میارم.

  24. سیداحمد می‌گوید:

    این جمله واقعا قابل توجه بود!

    “کسانی که اگر فوتبال را ازشان بگیری، خودشان و شخصیت شان، یک چیزی دارند برای آوردن روی صحنه. خیلی ها دقیقا هم قیمت توپی هستند که می زنند!”

  25. پری می‌گوید:

    راستی چرا فوتبالیا انقدر گند میزنن؟! میگفتن ایرانیا فقط تو بازی های انفرادی خوبن. اما والیبال و فوتسال هم تیمی هستن. انقدر دلم خنک میشه اگه در فوتبالو تخته کنن!

    اِ ! آمار!

  26. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۲۱:۳۸
    تعداد افراد آنلاین: ۲۲ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین عزیز فــــــــــدائی داری…

  27. ف. طباطبائی می‌گوید:

    سلام. وقت به خیر.
    اصلا انتظار نداشتم با متن فوتبالی مواجه بشم!! حتی اگه خیلی هم فوتبالی نباشه ولی بازم فوتبالیه.

  28. یکی از بچه های قطعه که روش نشد اسمش رو بنویسه! می‌گوید:

    پیشــــانى شمـــــا را مى‏بوســــم /یـــک پرسش و پاسخ فوتبالی از رهبـــر انقـــلاب

    http://offsside.blogfa.com/post-23.aspx

  29. آذرخش می‌گوید:

    الان دیگه مطمئنم بابای استقلالی منم دقیقا مثل شما فکر می کنه که امشب گفت: فردا ایشالا پرسپولیس می بره. حتما می بره.
    جالبه. امیدوارم حق به حق دار برسه.
    به دلایلی که برای خودم محترم است از استیلی خوشم نمیاد. اما فکر می کنم بعد از خوندن این متن مثل خوندن متن های علی پروین و مارادونا و … نظرم عوض بشه!
    چه خوب!

  30. سیداحمد می‌گوید:

    میلاد؛

    عکس هائی که از فکه گذاشتم، هدیۀ جناب “چشم انتظار” بود به بنده!

  31. سنگربان می‌گوید:

    من با تک تک بندهایی که نوشتید موافقم….
    منم دوست دارم این دفعه پرسپولیس ببره ! البته نه به بخاطر این که طرفدارشم بلکه این دفعه فقط بخاطر استیلی ….
    انقدر حرص می خورم بهش می گن حیا کن ، رها کن……
    واسم جالب تو هر بازی پرسپولیس بعضی ها که به خون علی دایی تشنه بودن حالا اونو تشویق می کنند…..
    من فکر می کنم استیلی شاید از نظر بعضی ها نباید اسطوره بشه ولی در برابر امثال علی دایی یه ستاره درخشان ….
    شاید بضاعت فوتبال ما هم همینه که امثال عابدزاده و استیلی باید اسطوره باشند !!آخه از قشر مرفه و البته بی درد مگه چند تا اسطوره در میاد ؟!
    ما هم نخوایم بگیم ، حداقل واسه نسلی که عاشق فوتبالند و از این قشر الگو می گیرند ؛چند تا نمونه خوب و ارزشی حکم اسطوره رو داره….
    نمی دونم شاید هم من دارم اشتباه می کنم……
    داری درست می گی!

  32. آذرخش می‌گوید:

    چه خوب الان متلک بود؟
    راستی چرا دیگه حسین قدیانی: نمی نویسید اول جواب ها؟
    حوصله ندارید؟ یا یه جور اعتراضه؟
    یه چیز دیگه هم خواستم بگم یادم رفت.
    اگه هم یادم اومد نمی گم که نگید داری شیطونی می کنی حاشیه می ری!
    والا
    دیدم داره از اسمم خوشم میاد؛ یه جور مبارزه با نفس… و الان هم یه جور ریا البته!!

  33. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    من که دیگه قید این پرسپولیس رو زدم. عشق است “بارسا”

  34. حی علی الجهاد می‌گوید:

    من از فوتبال زیاد سر در نمیارم و به خاطر حواشی زیاد خوشم نمیاد و معتقدم حق خیلی از جوون‌های مستعد در رشته‌های دیگه به‌خاطر فوتبال ضایع شده و میشه! اما کلا طرف‌دار پرسپولیس بودیم و از استقلال خوش‌مون نمی‌اومده، همین‌جوری شاید!

    در جریان حوادث اخیر و جابجایی‌های صورت گرفته هم نیستم، اما همین برام قشنگ بود که یه آدم ارزشی یه میدون ورزشی رو دست گرفته، از طرفی اما دوست ندارم وجهه‌شون خراب بشه …

    راستی فردا معلوم میشه پرسپولیس سرور استقلاله!
    سرورش البته!!!

  35. - می‌گوید:

    عجب!

  36. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    استیلی با غیرت

  37. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    آقا از وقتی قطعه ۲۶ اومده، هر چی دربی بوده ما باختیم.
    آخر نامردیه. مثل اینکه برای فردا باید با بچه های ق.ق! یه هماهنگی بکنم!
    هی!!

  38. سیداحمد می‌گوید:

    هیچ وقت نتونستم یه بازی فوتبال ایرانی رو کامل تماشا کنم!

    یه بار با یه بنده خدائی (که زیادی فوتبالی بود) داشتم فوتبال می دیدم، وسطش دید من خسته شدم، بهم گفت:
    میدونی چرا کلافه شدی؟
    گفتم نه!
    گفت چون ساکتی! اگر جائی که اعصابت خراب شد، یه چیزی نثار بازیکنا کن، خوب میشی! میگفت فوتبال بی ناسزا نمیشه!
    حرفاش باعث شد بیشتر از فوتبال زده شدم!

    الان فقط به خاطر گل به آمریکا، حس خوبی به استیلی دارم.
    البته امیدوارم پیش بینی و آرزوی شما راجع به بازی فردا محقق بشه.

  39. آذرخش می‌گوید:

    تموم شد؟ کم بود.

    جالب بود و تامل برانگیز. نمی دونستم استیلی همچین آدمیه. خدا حفظش کنه.

    ئه قبول نیست. من کل متن رو بهم چسبیده خوندم. الان جداش کردید!
    ببین آذرخش! من این مطالب رو نمی نویسم که بگم الان مثلا استیلی آدم خوبیه!! دارم بخشی از حرفای آدما رو و بخشی از نظرم رو درباره شون می نویسم فقط.

  40. نفیسه بهادری می‌گوید:

    سلام. زیارتتون قبول. کاش از فکه هم برایمان بنویسید. و ممنون که با حمید استیلی مصاحبه کردید. انشالله فردا یاد و خاطره ۶ تا گل را زنده خواهیم کرد!
    ممنون. توی مطالب بعدی ام حتما به فکه و حواشی اش اشاره می کنم.

  41. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    پس سید استادیوم آزادی نرفتی، که احیانا از زندگی زده میشی!!

  42. سیداحمد می‌گوید:

    ممنون داداش؛
    کوتاه بود ولی خیلی خواندنی بود.
    حس خوبی که به استیلی داشتم، بیشتر شد!

    جوابش به سوال آخر شما را باید خیلی ها بخوانند، خیلی ها!
    یه بار توی همین مایه ها یه چیزی از علی پروین نوشتم، فرداش یکی برام یه عکس … رو کامنت خصوصی کرد، که تو از همچین آدمی داری دفاع می کنی!! آی که چقدر کج فهمن یه عده!

  43. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین
    تیپ شادامادی زده بودین سر مزار شهدا.
    البته که برای زیارت شهیدان باید بهترین لباس ها را پوشید. چون در مجلس جشن آنان شرکت کرده اید.
    مگه نه؟
    هم نه و هم آره!

  44. سیداحمد می‌گوید:

    اسلامی ایرانی؛

    من؟ استادیوم؟ هرگز!

  45. پرستوی مهاجر می‌گوید:

    سلام به همه دوستان .
    سوگواری ها قبول باشه انشاء الله.
    چه حال و هوای قطعه قشنگه مثل همیشه. حال و هوای محرم ، شعرهای دوستان، حالا هم که فوتبال. حیف که محرمه وگرنه فردا که پرسپولیس می برد همتونو شیرینی مهمون می کردم. حیف کاشکی بازی را می انداختند ۹ دی.
    راستی فکر کنم تا ۹ دی آمار بازدید قطعه ۲ میلیونی شود.

  46. آذرخش می‌گوید:

    با وجود کوتاهی باعث شد استیلی هم به پروین و مارادونا و الکس و (بازم بود؟) بپیونده.
    پیش بینی خودم درباره خودم درست از آب دراومد.
    ممنون

    اون یه عده هم موافقم؛ واقعا کج فهمن! واقعا که!

  47. سید محمود می‌گوید:

    داداش حسین من نه پرسپولیسیم و نه استقلالی-فقط چون شما دوست دارید تیم حمید استیلی برنده شه من هم دعا میکنم که این اتفاق بیفته ان شا الله-در ضمن داداش حسین سری به لینک زیر بزنید سخنرانی شب دهم حاج آقا پناهیان عزیزه-خیلی شنیدنیه-البته نمی دونم شب ششم یا هفتم محرم بود که شما رو به اتفاق برادران محمد حسنی در هیئت دانشگاه هنر دیدم و کلی ذوق کرده بودم-خدا شما رو برای رهبرمون حفظ کنه -ان شالله پدر بزرگوارتون الساعه مهمان سفره آقا ابا عبدالله باشن
    http://ps17r3.parsaspace.com/files/6034834884/v337314D4D753757706B2B49375545724F4A4432714570433959714F366F33592F526A35764363507872366B3D/?c=753

  48. چشم انتظار می‌گوید:

    این که بعضی بازیکن ها رو هر دو طیف دوست دارند، بی دلیل نیست و غالبا” در این آشفته بازار فوتبال دلایلش معنوی یا اخلاقیه. و این که از بعضی بازیکن ها، هر دو طیف بدشون میاد هم همینطور.
    مثال اول رو که شما فرمودید به اضافه ی چند تای دیگه مثل عابد زاده و کمی تا قسمتی کریم باقری و .. اما طیف دوم رو نگیم بهتره!
    ضمنا” استقلال می ب ؟؟؟؟؟ ه ایشالا.

  49. چشم انتظار می‌گوید:

    کری خوندنتون هم مودبانه و در شان ستاره هاست.

  50. سنگربان می‌گوید:

    شاید خیلی از قدیمی های قطعه این مصاحبه رو خونده باشند …..
    ولی واسه بنده که این مصاحبه تازگی داره ، خیلی چسبید….
    همون بهتر که استیلی تو این وضعیت مصاحبه نکرد…..
    شاید با این مسائل و مشکلات فوتبالی یه ذره مصاحبه تلخ می شد…..
    الان این مصاحبه حس خوبی به آدم میده …..
    حس غرور….
    التماس دعای ظهور……

  51. باران می‌گوید:

    سلام
    بچه بودین پز میدادین!(همون متنه!)
    حالا هم پز میدین!
    از اون شکلک ها ک از خنده روده بر میشه!

  52. پاییز می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام به همگی،عزاداری هاتون قبول باشه.

    ببخشید سفر بودم به اینترنت دسترسی نداشتم.دلم برای حال و هوای قطعه و دلنوشته هاتون تنگ شده بود،

    قدیم ترا فوتبال ایرانو دوست داشتم.الان نه
    بااینحال خسته نباشی داداش.

  53. پاییز می‌گوید:

    بیا ساقی
    تا به دست طلب
    گیرم از کف تو
    جام پی در پی

    به دادِ دل
    ای قرارِ دلم
    نو بهارِ دلم
    میرسی پس کِی؟

    تعجیل در فرج امام زمان صلوات”اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم”

  54. پری می‌گوید:

    ضمنا” استقلال می ب ؟؟؟؟؟ ه ایشالا.

    یکی به نعل، یکی به میخ. زرنگین مثل داداش! ما که فوتبالی نیستیم. اما کل کل قطعه ای ها باحاله.
    راستی منم یه دونه عکس کوچولوی عابدزاده که قبلا قبلنا از روزنامه درآورده بودم تو جلد ماشین حسابم دارم هنوز!

  55. سایه می‌گوید:

    به حی علی الجهاد :” استقلال سرور پرسپولیسه” .حیف استقلال که ژنرال رو از دست داد بدون اون صفای قبل رو نداره امیدوارم حق به حق دار (یعنی تیمی که بهتر بازی می کنه) برسه .آقای قدیانی ی متن هم راجع به ژنرال امیر قلعه نوعی کار کنید.

  56. شهید آینده می‌گوید:

    سلام خوب هستین؟
    فکر کنم خسته بودین موقع نوشتن!!!چون چند تا غلط املایی و دستوری داشتین!البته ببخشید که گفتم
    فردا هم مهم نیست کی میبره!برام ارزشی نداره خیلی!استقلالی بودم ولی الان فوتبال ایران فقط علافی داره
    اللهم عجل لولیک الفرج
    غلطها رو بگین خب

  57. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    “ضمنا” استقلال می ب ؟؟؟؟؟ ه ایشالا…”

    ضمنا” استقلال می بره ایشالا…
    ضمنا” استقلال می بازه که نه ایشالا…
    ضمنا” استقلال می بخشید سروره ایشالا…

    آیا؟!!

  58. حی علی الجهاد می‌گوید:

    به سایه؛
    زیارت می‌کنیم شما را حالا؛ به همین دلیل الان جواب نمی‌دهم! هرچند همه می‌دانند کی سرور کیست!

  59. باران می‌گوید:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    کاش امروز آنگونه باشیم که او بیاید…

  60. اقاقیا می‌گوید:

    سلام علیکم.
    ایام تسلیت…
    بالاخره پس از سالهاااا انتظار کتاب قطعه ۲۶ و ۹دی را خریدیم..
    یه بنده خدایی امده بود میگفت حالا خداییش فروش هم کرده بعد غرفه داره میگفت والا ۵۰ تا بوده چقدر مونده؟(۲ تا مونده بود در طول ۴روز)
    میگفت ۱۰۰% از خودشونیا بودن اومدن خریدن…(حسابی کنف شده بود)
    پاینده باشید
    التماس دعا
    یاعلی
    من که دقیقا ملتفت نشدم چی شد!

  61. قاصدک منتظر می‌گوید:

    اقا اجازه! دل زده ام از تمام شهر
    بی تو دلم گرفته در این ازدحام شهر
    یعنی نمی شود که ببینم سحر رسید
    درس غریب غیبت کبری به سر رسید
    اقا اجازه! بغض گرفته گلویمان
    انقدر رد شدیم که رفت ابرویمان
    استاد عشق,صاحب عالم, گل بهشت
    باید که مشق نام تو را تا ابد نوشت
    یک روز می رسد که بگویند ز اسمان
    ان مرد امده ست کجایید عاشقان
    ان مرد امده ست که باران عطا کند
    تا این کویر غمزده را کربلا کند
    اقا اجازه! مادر پهلو شکسته ات
    ایا شود که گوشه ی چشمی به ما کند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  62. شهید آینده می‌گوید:

    ۱-بند ششم-خط آخر”اگه راستش درومد که پزم را خواهم داد”!درومد از لحاظ دستوری اشتباهه!
    راستش بار اول که خوندم دو تا غلط دیدم;یکیش همینیه که نوشتم یکیشو ولی پیدا نکردم!
    شاید خطای دیدی چیزی بوده.
    اگه خطای دید بوده معذرت میخوام که تو نظر قبلی جمع زده بودم که”چند تا غلط املایی و دستوری دارین”!
    حلال کنین
    اللهم عجل لولیک الفرج

  63. شهید آینده می‌گوید:

    دو ماهی میشه اومدیم قم;برای زندگی;ایشالا برای همیشه!
    تو محرم توفیق نشد برای عزاداری برم حرم;فقط شب عاشورا اواخر شب یه بار رفتیم حرم و همه سناره های حضرت ماه بالاخص داداش حسین رو دعا کردیم
    دیشب یکی گفت که سخنران حرم یکی دو شب پیش به عموم مردم گفته که چند روز پیش اسراییل و آمریکا تصمیم قطعی گرفته بودند که به ایران حمله کنند!
    من به راست بودن اصل خبر و پخش اون بین مردم کاری ندارم
    ولی یادمه دو سال پیش که این خبر رو شنیدم خیلی ترسیدم ولی دیشب اصلا انگار نه انگار!
    نمیدونم این نترسیدن به خاطر زیاد شندین این خبر بوده یا اینکه واقعا من از جانم نمیترسم و حاضرم دو دستی هدیه کنمش به رهبرم
    اگه به خاطر تکرار زیاد خبر بوده که هیچی!ولی اگه به خاطر فزونی عشق من به رهبر بوده مطمئنا بزرگترین عامل قطعه ۲۶ و در پی اون آشنایی بیشتر من با شهدا و آرمان های امام و انقلاب و رهبرم بوده
    صمیمانه و از ته قلب از شما تشکر میکنم داداش حسین
    خیلی دوستون دارین
    اللهم عجل لولیک الفرج

  64. قاصدک منتظر می‌گوید:

    این جمله اقای استیلی که:
    (وقتی این مچ بند رو کنار نبضم می بندم, با ارامش بیشتری قلبم می زند.)
    باعث تداعی این مطلب در ذهن من شد که:
    وقتی می گوییم “حسین”, بی قرار می شویم; ولی وقتی پشت سرش می گوییم “ارام جانم” تسکینی می دهیم بر بی قراری قلبمان!
    *حسین ارام جانم حسین روح و روانم*

  65. چوک دیریا می‌گوید:

    مصاحبه ی خوبی بود
    خسته نباشید
    واقعا گل زیبایی زد به ایالات متحده خدا اجرش را بدهد
    چاکر همه بچه های خوب قطعه

  66. میلاد پسندیده می‌گوید:

    یکی گل خداداد به استرالیا و دیگری گل استیلی به آمریکا و آخری گل قلیچ خانی به اسرائیل و شادی های عجیب و غریب هرکدامشان، هربار که پخش می شود انگار تازه رخ داده… آدم یک جوری می شود… خوب جوری می شود… چه رازی هست نمی دانم!!

  67. اقاقیا می‌گوید:

    واقعا!!
    نمیدونم والا…
    یاعلی

  68. سید مهدی سالم می‌گوید:

    سلام و رحمت
    با این مدیریت و فرهنگی که اخیرا بر این فوتبال حاکم شده، بعید می دانم دیگر استیلی و استیلی های دیگری را رونمایی شوند. هر وقت خواستیم که بعد از گند کاری ها، این فوتبال را تطهیر کنیم دست به دامن قدیمی های فوتبالمان شده ایم. البته تطهیر که نکردیم، فقط افکار را منحرف کردیم.
    یا علی

  69. جواد می‌گوید:

    بسم الله
    سلام علیکم،جمیعاٌ
    با برکت بود سفر فکه
    چند تا از دوستان رو دیدم
    غیر از حاجی، یکی از بچه های پای کار قطعه رو هم دیدم و آشنا شدیم با هم،شعری هم برایمان سرود!!!!

    چند روزی هست که مرتبا به قطعه سر می زنم
    یک مقداری غریبی ام می شد، نمی تونستم کامنت بذارم!

    خواستم خدا قوتی گفته باشم به همه دوستان عزیز
    بالاخص حاجی و سید

    حالا ساعت این دربی کی هست که بشینیم تماشا کنیم؟!
    الان می دونم ساعت چنده، اما دربی رو نمی دونم؛ می خوای اینو بگم!!!

  70. سیداحمد می‌گوید:

    اگر اشتباه نکنم ساعت ۱۶:۳۰!

  71. جواد می‌گوید:

    بازم سید خودمان

    سیدجان، این گرایی که دادی چقدر دقت داره؟
    ۳۰+ تا ۳۰- دقیقه ؟

  72. سیداحمد می‌گوید:

    گرای سیداحمد ۹۰ درصد اوقات، کمترین خطای ممکن را دارد!
    شاهد دارم ها!

    اما از آنجائی که من فوتبالی نیستم؛
    شما احتمال بده ۱۵ دقیقه این ور و اونور بشه!

  73. امین رحمانی می‌گوید:

    سلام داداش
    من نه سررشته ای در فوتبال دارم نه علاقه ای به آن فلذا نخواندمش
    ولی قطعا نوشته های شما عالیه و من شما را تحسین می کنم
    غرض از مزاحمت این بود که
    بنده می خواستم به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشگاه شیراز از داداش عزیزم حسین فاضل و بزرگوار دعوت کنم برای یوم الله ۹ دی یک مراسم و برنامه داریم در دانشگاه و می خواستیم که خود داداش قدم رنجه کند و منت بگذارد و قدم بر دیدگان ما و به ما همسایگان رند فرزانه شیراز افتخار دهد و بیاید برای ما سخنرانی کند البته خود ۹ دی جمعه هس ولی شاید یک دو روز قبل یا بعدش برنامه را بگیریم. ما بی صبرانه منتظر پاسخ مثبت داداش عزیز هستیم
    والسلام علیک یا اخی العزیز و رحمه الله
    فعلا فقط ممنون از لطف تان! ما لایق این حرفها نیستیم. بگردید؛ بهتر از من خیلی هستند…

  74. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم**

  75. یک خبرنگار (امیر توانا) می‌گوید:

    سلام حاج حسین

    یه عکس ازت دارم تو فکه روز عاشورا

    خواستی برات می فرستم عزیز

    خیلی با حاله

    بنده خدا پسره داشت داد میزد این (یعنی شما) داره کجا میره تو میدون مین!

  76. سایه/روشن می‌گوید:

    هر چند که همه می دونن کی سروره!!
    اما به خاطر یک لحظه خوش حالی پدرم، همیشه دوست داشتم پرسپولیس ببره.

  77. صبا می‌گوید:

    فوتبالی نیستم اما دوست دارم استیلی ببره، خیلی محجوب و باحیاست.

  78. سیداحمد می‌گوید:

    آخ… زدن!

  79. چای پولکی می‌گوید:

    کلا فقط بسکتبالو عشقه!

  80. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    پرسپولیس حیا کن! لیگ برتر رو رها کن!
    آخه بگو؛ تو که مطمئن بودی اس اس می بره، مرض داشتی همچین متنی بنویسی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  81. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    بابا این پرسپولیس ما نیست. اصلا این پرسپولیس نیست.
    اینا کین دیگه؟ حقیقی یا آبکش؟ بادامکی یا جومونگ؟!
    غلامرضا رضائی، اشتباه اومده تو این رشته. باید بره دو میدانی.
    فشنگچی! کی هست؟ نوری؟ کی اینو آورده؟
    یه تار موی فرفری جباری می ارزه به کل این …!!

  82. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    آخ… زدیم!!

    آخه داداش حسین…

  83. سیداحمد می‌گوید:

    اون پرسپولیسیه که گریه می کرد کی بود؟
    خیلی دلم براش سوخت!
    آخه استیلی رو چه به مربیگری پرسپولیس؟! خیلی داغونه وضع تیم!

  84. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    اون معمارزاده بود. دروازبان ذخیره. اگه اونم بود همینقدر گل میخوردیم.
    حسرت به دلم مونده یبار این تیم ببره، بیام اینجا گرد و خاک کنم.
    هی ضایع میشیم جلو حسین قدیانی. هی ضایع میشیم!
    حالا هی بگید مملکت گل و بلبل! کو؟؟؟

  85. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    آقای قدیانی
    مطلبی که نوشتید و فضائی که ایجاد شد، موجب شد افرادی که به فوتبال علاقه ای ندارند هم با هیجان بازی را بیبنند!!
    مجبور شدیم ۲ لیوان گل گاوزبان برای آقای همسر ببریم در طول بازی!!

  86. سنگربان می‌گوید:

    بلاخره باختن!!
    شنیدم استیلی می خواد کناره گیری کنه…..
    عقل کرد و رها کرد…..

  87. چشم انتظار می‌گوید:

    ببخشید فکر کنم کامنتم رو باید در این پست بگذارم:
    بیش از این که از برد استقلال خوشحال باشم، از یک چیز ناراحت و از چیزی دیگر خوشحال شدم.
    از رفتن استیلی با این شرایط ناراحت و از گزارش نکردن جواد خیابانی بسیار خرسندم!

  88. باران می‌گوید:

    اشکال نداره بزار داداش پُز بده تیم محبوبش بُرده !همین ک اون خوشحال وا۳ ما کُلیه!
    پرسپولیس زلزله بازم محبوب هر چی دله!!!

  89. چشم انتظار می‌گوید:

    به یمن این برد، از داداش می خوایم اگه یه وقت عکس فوتبالی پا به توپی چیزی، دارند و صلاح می دانند لطف کنند!

  90. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۱۹:۲۲
    تعداد افراد آنلاین: ۲۶ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین عزیز فـــــــــــدائی داری…

  91. ف. طباطبائی می‌گوید:

    بازی که تموم شد. لطفا دیگه کل کل فوتبالی نکنید.
    دو متنی که در ستون های کناری قرار گرفته جدا خوندنی هستن.
    راجع به اون متن ها کامنت بذاریم بهتره.

  92. با سلام بر شما و دوستان مدافع انقلاب

    با مطلب مهم و قابل تأمل:

    “افراد با ظاهری مقدس ولی مرتبط با دست های پشت پرده را شناسایی نمایید (قسمت دوم)”

    به روز می باشم. مطلب مهم و قابل تأمل می باشد دلسوزان انقلاب حتما” مطالعه بفرمایند.

    http://noore14a.blogsky.com

  93. عمارنامه می‌گوید:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/5623
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

  94. یاسر می‌گوید:

    پرسپولیسی ها همیشه به پرسپولیسی بودن خودشان افتخار می کنند ، میثاق ما را دیدی؟ غیرت پرسپولیسی دارد ، تو هم اینقدر برای ما کری نخوان ، اینقدر پرسپولیسی ها را اذیت نکن ، دل هیچکس هم نمی خواهد برای حمید ما بسوزد ما خودمان دل داریم برای حمیدمان بسوزانیم، حالا ولش کن خودت خوبی داداش؟

  95. یاسر می‌گوید:

    اصلاً دلمان خواست ببازیم، شما هم که از برد تیم محبوبتان مسرورید(از اون شکلک خنده دارا)زشته!با استیلی مصاحبه می کنی ، با احمدرضای ما مصاحبه می کنی بعد هم از اون شکلک خنده دارا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  96. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    می گم چه جالب؛

    امروز بعد از «سه تایی» شدن پرسپولیسی ها،… “قطعه”هم با «سه» تا متن جدید آپ شد، تو «سه» سوت!

    و جالب تر؛ آمارِ “بازدید امروز”…

    اصلا از پیش بینی(!) گذشته،… امروز یه جورایی انگار همه چی «سه» شد!!
    بهتر شدی که؟!

  97. حسین آقا ببخشید که اینو دارم می گم:

    متون ذیل مربوط به فوتبال می باشد و ما همچنان از غم و داغ کربلا عزاداریم……….

    حالا، حالا که حلقه شادی بازیکنان دل میلیون‌ها استقلالی را شاد کرده، حالا که شیرینی عاشقانه‌ترین لحظه‌ها را حس می‌کنی، حالا که بردی اینچنین شیرین را جشن گرفته‌ای، حالا که در این لحظات رویایی و جادویی بهترین ثانیه‌ها را سپری می‌کنی، بهترین فرصت برای این است که این برد را، این لحظه را به او تقدیم کنیم هوادار.با تو که دلت دریاست… به تو که در سختی و آسودگی در شیرینی و تلخی و در خوشی و غم، تیمت را تنها نگذاشته‌ای.این برد باتمام حلاوت و شادی‌اش تقدیم به تو، تقدیم به تو که هیچ‌وقت تنهایمان نگذاشتی. هیچ‌وقت از تیمت، از رنگ و از افتخارت دست نکشیدی.حالا، این برد تقدیم به تو. چهارمین برد پی‌درپی در مسابقات دربی تقدیم به تو. برایت سربلندی و سعادت را آرزو می‌کنیم و امیدواریم تیم محبوبت همواره و همواره، سربلند نگهت دارد.
    لبخند بزن استقلالی… این برد را به تو تقدیم می‌کنیم.
    بوسه‌ای بر انگشتر و دویدنی نرم به سمت تماشاگران این صحنه آشنای برای
    طرفداران استقلال است که به درخشش مجتبی جباری عادت دارند.ما که دربی رو بردیم و اینم واسه خوش یه فاکتوره حریف ما بارسلوناست و حریف شما تراکتوره!!
    جباری امروز بعد از دو هفته سخت و پردردسر که به هر حال فشار خاص خود را
    برای وی داشت، در یک نمایش خیره‌کننده در فاصله ۵دقیقه دوباره دروازه
    پرسپولیس را گشود تا همچنان بی‌رقیب مرد سرنوشت‌ساز استقلال باشد.
    جالب اینکه میثاق معمارزاده دروازه‌بان پرسپولیس بعد از گل دوم جباری به شدت روی نیمکت پرسپولیس اشک می‌ریخت.
    قشنگ نوشته ای…

  98. مسعودساس می‌گوید:

    سلام
    متن رو هنوز نخوندم
    فقط اومدم بگم: استقلال زلزله هو هو هو هو
    همینجور پیش بره به ده تا هم می رسیم
    تسلیت به عزاداران پرسپولیسی

  99. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    خدا رو شکر… خیلی!
    ممنون!

  100. به جای امیر می‌گوید:

    تیراندازی (گفت و شنود)

    گفت: نامزدهای حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا، حملات شدیدی به اوباما کرده و او را در برخورد با ایران بی عرضه نامیده اند.
    گفتم: مگر از روسای جمهور قبلی آمریکا مثل کارتر و ریگان و بوش پدر و کلینتون و بوش پسر هیچ غلطی علیه ایران ساخته بود که حالا به اوباما گیر داده اند؟!
    گفت: اتفاقا اوباما هم در پاسخ آنها به همین موضوع اشاره کرده و گفته است مشکل اصلی، اقتدار ایران است وگرنه من همه گزینه ها را روی میز دارم.
    گفتم: سرگروهبان به یکی از سربازان که در میدان مشق همه تیرهایش به خطا رفته بود گفت بی عرضه! تفنگ را بده تا تیراندازی را یادت بدهم و بعد چند تیر شلیک کرد ولی هیچکدام به هدف نخورد ولی برای اینکه خیلی ضایع نشود رو به سرباز کرد و گفت؛ حالا دیدی؟ تو اینطوری تیر می انداختی!

  101. راستی برادر؛خدا واقعا لطف بزرگی به جمهوری اسلامی ایران کرد و اینگونه نتیجه عزاداری ملت ایران رو در ماه محرم داد….کی فکرش رو می کرد که جوانان انقلابی ما بتوانند هواپیما بدون سر نشین آمریکا را بدون هیچ ضایحه ای کنترل کنند؛این همان الطاف الهی است که بر سر مردم ایران است؛تا دیروز چین و روسیه دست به دامان آمریکا بودند که از نزدیک این هواپیما را دیدن کنند ولی امروز همین دو کشور مذکور از کشور اسلامی ما خواهش و تمنا دارند که برای مشاهده به ایران بیایند؛خدا را شاکریم که پوزه استعمارگر این روباه پیر را به خاک مالیده شد…
    همین فرزندان پدرانمان بودند که در مقابل جنگ الکترونیکی به پیروزی رسیده اند و توانسته اند به جهانیان این شعار را نمایان کنند بر روی همان هواپیمایی که خود دشمن طراحی کرده بودند:«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»خداوند متعال در این روز پر برکت شعار امام راحل رحمت الله علیه را به حقیقت رسانید وسر انجام می گوییم که ما به شیعه بودن خود مفتخریم و مغروریم که رهبری همچون سیدعلی داریم و بسیجیانی همچون فهمیده ها….در پناه حق.

  102. یاسر می‌گوید:

    نصفه شبی داداش پا شدم تا اینجا آمدم بگم دوستت دارم! این خانه ام بیت رهبری است خیلی زیباست و به دل می نشیند داداش راستی هولوکاست ورزشی را خوب آمدی ها،…

  103. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا رب العالمین**

  104. سایه می‌گوید:

    صفحه من خرابه یا قطعه!!! چرا بعضی کامنتام رو تایید نمی کنید ؟! خدارو شکر که استقلال برد و شما به آرزوتون یعنی استعفای استیلی رسیدید.پرسپولیسی هام یادشون میره این روزهای تیم محبوبشون رو به خصوص بعضی ها …

  105. احساس می‌گوید:

    حجب و حیای استیلی همیشه خاص بوده.کاش بعضی ها هم کمی اخلاق را از ایشان می آموختن!
    چون استیلی اگر مربی خوبی برای فوتبال نیست در عوض مربی خوبی برای اخلاق است

  106. روح الله می‌گوید:

    سلام
    عالی بود…

  107. محی الدین می‌گوید:

    سلام دلاور خداقوت
    پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفتند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند (سید مرتضی)
    خوش حال شدم!!!

    من بعد از افتضاح نا پسند استقلالی شدم
    به ما سری بزن

    موفق باشی
    یاعلی

  108. sarbaze1404 می‌گوید:

    سلام داداش حسین به جان خودم منم از اون استقلالی هاییم که دوست داشتم پرسپولیس نه ببخشید استیلی با غیرت ببره منتها چه کنیم که راه رسیدن به پیروزی استقلاله یاعلی

  109. حسین می‌گوید:

    احسنت.
    آفرین.
    با اینکه زیاد از سیاست و مطالب شما چیزی دستگیرم نمیشه ولی از نوشته‌های بعضا فوتبالی شما استقبال می‌کنم.
    دلپیرو را هم خواندم خوب بود.
    موفق باشید.
    یاعلی(ع)

  110. او می‌گوید:

    کارتان را برای خدا نکنید،
    برای خدا کار کنید.
    تفاوتش فقط همین است که ممکن است حسین(علیه السلام) در کربلا باشد
    و من در حال کسب علم برای رضای خدا….
    سید شهیدان اهل قلم

  111. جغله! می‌گوید:

    اجازه؟!!راست کیه؟چپ کیه؟همه چپها بد هستن؟همه راستها خوبن؟تشبیهتون می لنگه!بیشتر دقت کنید!

  112. عباس می‌گوید:

    ممنون از مطلب زیباتون

  113. nadaram می‌گوید:

    فوتبال اصلا برام جذاب نست. ولی متن ظاهرا فوتبالیتون جذبم کرد. البته شاید بیشتر واسه شناختیه که از قلمتون دارم جذبم کرد.

  114. عون می‌گوید:

    همین که شیش تائی نشدیم جای شکر داره…فعلا این شیش تایی ها ذخیره روز مباداست تا باز هم روبه راه بشه قرزمته!!!!!

  115. سجاد می‌گوید:

    داداش حسین چند بدیم تراکتوری میشی

  116. به یاد سیدسجاد می‌گوید:

    چرا عکس ها باز نمیشن؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.