از فکر پخته تا فکر خام!!

جامعه/ ما یک ملتیم

دیروز، یکی از دوستانم که با حفظ سمت، فرزند شهید هم هست و کمی تا قسمتی منتقد، زنگ زد به من و بعد از حال و احوال، بنا کرد تشر زدن، آنهم با چه تندی! نقد داشت به یکی از همین پلاک هایی که هفته پیش نوشته بودم. متهمم کرد که فقط داری نیمه پر لیوان را می بینی و واقعیت جامعه، یعنی آلام ملت را در خزعبلاتت، منعکس نمی کنی. البته این «خزعبلات» را «محمد» نگفت. من خودم دارم شکسته نفسی می کنم!!

سرتان را درد نیاورم، که سخن ما به درازا کشید. از این مکالمه، بسنده کنم به آخرین جدل. محمد، اواخر حرف هایش، در نقد نوع نگاه من و امثال من در نوشته هایم، گفت: شماها فقط آن مردمی را می بینید که ۹ دی راهپیمایی آمدند، اما آن مردمی را که از قیمت گوشت و نان و شیر، از گرانی، از صف اتوبوس، و از دعوای مسئولین به تنگی آمده اند، هرگز نمی بینید.

آهای! مراقب خودت باش. زود داری قضاوت می کنی. محمد، خودش هم راهپیمایی ۹ دی آمده بود. نه جاسوس موساد است و نه در خط سران فتنه. فقط انتقاد دارد. البته حق هم دارد. بگذریم که ما داشتیم مثل ۲ تا دوست، با هم جر و بحث می کردیم. دعوای حق و باطل نبود، مجادله ما.

آخرین حرف های محمد که تمام شد، به این رفیق شفیق، یعنی فرزند شهید گفتم: عزیز من! اصلا صورت مسئله تو اشتباه است، چرا که ما فقط یک ملت داریم، نه دو ملت. بعد ادامه دادم: چرا راه دور برویم؛ خود تو مگر ۹ دی، نیامدی خیابان انقلاب؟! آیا آن موقع، یک ملت بودی، و حالا که مثلا داری انتقاد می کنی، یک ملت دیگر شده ای؟! هم آرمان خواهی ات در چهارشنبه ۹ دی، درست بود، هم نقدی که الان به برخی چیزها داری، اما آنچه نادرست است، این است که گمان می کنی، مردم ۹ دی، چیزی جدای از مردم کوچه و بازارند که از دست خیلی چیزها شکارند. دوباره به محمد گفتم: اتفاقا ۹ دی را معمولی ترین مردم راه انداختند. همین مردمی که جلوی دوربین صدا و سیما نگران گرانی اند. همین مردمی که اجاره شان عقب افتاده. همین مردمی که همیشه خدا، قطار مترو برای شان دیر می آید. همین مردمی که سوار تاکسی و اتوبوس می شوند. مردم ۹ دی، نه از بهشت آمده بودند و نه از پایگاه بسیج، هر چند که در میان شان حتما بسیجی هم بود. آن روز، اقتضا می کرد که با حضورشان، مشت بر دهان تجار ورشکسته بکوبند و روز دگر، شاید اقتضای شان همان گله هایی باشد که تو مطرح کردی. این ۲ ساحت با هم فرق می کند. دست آخر هم مثالی برای محمد زدم که خوب قانع شد، بی آنکه آمپولی به وی تزریق کرده باشم!! به او گفتم: چند سال پیش، مادر شهید محمدرضا کارور را در میدان بهارستان دیدم که از فرط تنگدستی، داشت لیف و کیسه می فروخت. (لازم و ضروری است که همین جا پرانتز را باز کنم و بگویم؛ بعد از اطلاع رسانی از طریق جراید، مسئولین محترم بنیاد شهید، ضمن عذرخواهی از غفلت خود، همان ایام، به داد این مادر محترمه رسیدند) شناختمش. رفتم جلو و سلام و علیکی. دلم سوخت. تقریبا از زمین و زمان گله داشت. زندگی اش در فراق جگرگوشه اش، به مشکل خورده بود. ناراحت بود. طبعا در چنین مقامی، همین طور نقد بود که پشت بند هم به مسئولین می کرد. حتی بهتر است به جای نقد، بگویم بد و بیراه، اما ۲ روز بعد، که زنگ زدم به این مادر، تا حالش را بپرسم، در خلال حرف هایش، اشاره به این کرد که جمعه می خواهد برود نمازجمعه. به قصد مزاح به او گفتم؛ یعنی ۲ روزه کارت درست شد؟! گفت: اصلا توی این ۲ روز، کسی به من زنگ نزده. بعد آه بلندی کشید که صدایش را قشنگ شنیدم و ادامه داد: جمعه، نماز را «آقا» می خواند، نمی توانم نروم. کمرم خیلی درد می کند، اما باید بروم. اگر بچه ام نیست که مرا ببرد نمازجمعه، خدا پا را که از من نگرفته.

با گفتن این خاطره برای محمد، که بعضا دغدغه های مهم و فکر پخته ای دارد، دعوای دوستانه ما هم تمام شد، اما از محمد که بگذریم، هنوز هم برایم جالب است کنار هم گذاشتن این ۲ اتفاق، یعنی دیدارم با مادر شهید کارور در میدان بهارستان با آن حرف های تند و تیز، و شنیدارم با همین شیرزن در آن مکالمه تلفنی.  

سیاست/ جریان انحرافی

بنا دارم یک چیزهایی درباره اتفاقات اخیر جریان پرروی منحرف بنویسم، اما نمی نویسم. گمانم آسیب می زند به بند بالا که الحق نه به خاطر این قلم، که به یمن قدم خانواده معزز شهدا در پلاک امروز، قشنگ از آب درآمده. «جوان» را ورق می زنم، شاید دیگر دوستان، همان چیزی را که مد نظرم است، نوشته باشند. روی بدتر از سنگ پای این جریان، عجیب حال به هم زن شده! عجالتا این را بنویسم و خلاص!

بی ادبی است ها، اما خاک عالم بر سر آن روزنامه زنجیره ای، که یکی در مایه های جوانفکر، باعث توقیفش شود!! جوانفکر، به این موفقیتش می تواند بنازد!! من به جای الیاس حضرتی بودم، دیگر سرم را بلند نمی کردم؛ جان خودت راست می گویم! آدم از یک فکر خام، چنین ضربه ای بخورد، والله خیلی زور دارد.  

الان تو در دلت می گویی؛ اولا، چرا جان من؟! ثانیا، مثلا قرار بود ننویسی که؟!  

روزنامه جوان/ ۲ آذر ۱۳۹۰

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. چشم انتظار می‌گوید:

    اگه قرار بود ما یک ملت نباشیم یقینا” جمعیت مملکت ما از چین هم بیشتر می شد!
    پس راست می گین داداش حسین؛ ما یک ملت هستیم و به قول شاعر…. مرگا به من که با پر طاووس عالمی، یک موی گربه ی وطنم را عوض کنم. نقد ما و تعریف ما و حمایت ما همه و همه از سر عشق به آقا و وطنمان است و بس.

  3. چشم انتظار می‌گوید:

    داداش حسین
    کلا” هر متنی که در خصوص شهدا و خانواده هاشون می نویسین، همیشه زیباست و فقط مربوط به این پست نمی شه. حتی زمانی که از خانواده ی شهدایی نوشتید که…. بازهم جزو بهترین ها بود.

  4. سیداحمد می‌گوید:

    ما یک ملتیم؛

    هر وقت برای یک شخص فهمیده و حکیم، انتقادات و ذغذغه های ذهنی خود را مطرح کردم، نتیجه خوبی گرفتم.
    رفیق شما هم به خوب کسی برای بیان دغدغه هایش مراجعه کرده بود!

    ممنون داداش حسین؛
    خسته نباشید.

  5. سیداحمد می‌گوید:

    “اما خاک عالم بر سر آن روزنامه زنجیره ای، که یکی در مایه های جوانفکر، باعث توقیفش شود!!”

    عالی بود!

  6. پری می‌گوید:

    یه خاطره: یه بار با یکی از همکارام که همیشه خیلی با لحن خیلی حکیمانه! از همممه چی انتقاد میکرد و میگفت ایران جای زندگی نیست بحثمون شد. حرف ننجون کروبی رو میزد. میگفت یارو ملت رو چی حساب کرده که میگه تورم کم شده. کو؟ مگه چیزی ارزونتر شده؟! خیلی طول کشید تا به این معلم علوم بفهمونم تورم کم شده یعنی چی!

    خیلی دوست دارم حرف منتقدا رو بشنوم. یه بار تصمیم گرفتم روزنامه هاشون رو بخونم تا با نظرات اونها هم آشنا بشم. اما دروغهایی که میگن انقدر تابلوست که دیگه برا آدم انگیزه نمیمونه که بقیه حرفاشون رو که منطقی به نظر میرسه رو باور کنیم.

    به این نتیجه رسیدم که فقط انتقاداتی که خودی ها میگن وارده. یعنی یکی مثل شما و دوستتون و صرفا جهت اطلاع و زیر ذره بین و … . و البته ضعف هایی که به چشم خودم میبینم.

  7. اِ اِ اِ ، تو که این همه مشکل داری، تو هم اومدی راهپیمایی؟!
    پــ نــ پــ فکر کردم مشکل گشا میدن منم اومم تو صف !!!

  8. چشم انتظار می‌گوید:

    بی ربط ولی نه چندان!
    تیتراژ سریال زیبای وضعیت سفید که با ایثار و شهادت هم نسبتی دارد.
    http://www.irtv.in/serial/%d8%aa%db%8c%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%98-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af/

  9. م.طاهری می‌گوید:

    نمی دونم چی باید بگویم، آدم همیشه مقابل مادر شهدا کم می یاره

  10. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    “از فکر پخته تا فکر خام” تفاوت از زمین تا آسمان است!!
    گاهی اوقات انتقادها لازم و ضروریست، حتی اگر تند بیان شود. خلوص نیت افراد باعث میشود تلخیِ کلامشان قابل تحمل شود.

  11. ف. طباطبائی می‌گوید:

    قابل تامل بود، ممنون.

    “جریان پرروی انحرافی” کلا توصیف دلچسبیه!!

  12. خان عمو می‌گوید:

    بی ادبی است ها، اما خاک عالم بر سر آن روزنامه زنجیره ای، که یکی در مایه های جوانفکر، باعث توقیفش شود!! جوانفکر، به این موفقیتش می تواند بنازد!! من به جای الیاس حضرتی بودم، دیگر سرم را بلند نمی کردم؛ جان خودت راست می گویم! آدم از یک فکر خام، چنین ضربه ای بخورد، والله خیلی زور دارد.
    یا ایُّهَا الَّذینَ امَنُوا لا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى‏ انْ یَکُونُوا خَیْرا مِنْهُم وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى‏ انْ یَکُنَّ خَیْرا مِنْهُنَّ وَ لا تَلْمِزُوا انْفُسَکُمْ وَ لا تَنابَزُوا بِالالْقابِ بِئْسَ الاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الایمانِ وَ مَنْ لَمْ یَتُبْ فَاولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ. اى کسانى که ایمان آورده‏اید نباید گروهى از مردان شما گروه دیگر را استهزاء کنند، شاید آنها که مورد استهزاء واقع مى‏شوند بهتر از مسخره کنندگان باشند. و همچنین زنان یکدیگر را مسخره نکنند، زیرا ممکن است زنان مسخره شده از آنها که مسخره مى‏کنند بهتر باشند. و مبادا از یکدیگر عیب جویى کنید و زنهار از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند یاد کنید که پس از ایمان آوردن، نامى که نشان از فسق و فجور دارد بسیار زشت است و هر کس که از این رفتار توبه نکند ستمگر و ظالم است.
    عن أبی عبد اللّه ـ علیه السلام ـ قال: قال اللّه عزّ و جلّ: لِیَأذَنْ بِحَرْبٍ مِنّى، مَنْ اذَلَّ عَبْدِىَ الْمُؤمِنَ وَ لِیَأمَنْ مِنْ غَضَبى مَنْ اکْرَمَ عَبْدِىَ الْمُؤمِنَ. از امام صادق -علیه السلام- آمده است که خداوند عزّ و جلّ فرمود: کسى که بنده مؤمن مرا خوار شمارد باید بداند که خداوند با او در جنگ است و کسى که بنده مؤمن مرا تعظیم و تکریم کند بى شک از غضب من در امان است.
    سولخدا -صلّى اللّه علیه و آله- فرمود:
    و من اذلّ مؤمنا اذلّه اللّه…. کسى که مؤمنى را خوار شمارد خدا او را ذلیل خواهد کرد.
    انَّ الَّذینَ اجْرَمُوا کانُوا مِنَ الَّذینَ امَنُوا یَضْحَکُونَ.
    مجرمان و بد کاران همیشه در دنیا به مؤمنان مى‏خندیدند.
    وَ اذا مَرُّوا بِهِمْ یَتَغامَزُونَ.
    و هنگامى که از کنار مؤمنان مى‏گذرند با اشاره‏هاى چشم و ابرو آنها را مسخره مى‏کنند.
    وَ اذَا انْقَلَبُوا الى‏ اهْلِهِمُ انْقَلبُوا فَکِهینَ.
    و هنگامى که به سوى خانواده خود باز مى‏گردند مسرور و خندانند.
    وَ اذا رَاوْهُمْ قالُوا انَّ هؤُلاءِ لَضالُّون.

    و هنگامى که آنها را (مؤمنان را) مى‏دیدند مى‏گفتند این‏ها گمراهانند.
    وَ ما ارْسِلُوا عَلَیْهِمْ حافِظینَ. در حالى که آنها هرگز مأمور مراقبت و متکفّل آنان (: مؤمنان‏) نبودند.
    فَالْیَوْمَ الَّذینَ امَنُوا مِنَ الْکُفّارِ یَضْحَکُونَ. ولى امروز مؤمنان به کافران مى‏خندند.
    عَلىَ الارائِکِ یَنْظُرُونَ. در حالى که بر تختهاى مزیّن بهشتى نشسته‏اند و نگاه مى‏کنند.
    سپس به عنوان طعن و تمسخر گفته مى‏شود:
    هَلْ ثُوِّبَ الْکُفّارُ ما کانُوا یَفْعَلُونَ ؟آیا کافران پاداش اعمالشان را گرفتند؟
    پیامبر اکرم -صلّى اللّه علیه و آله- فرمود:
    إنّ المستهزئین بالنّاس یفتح لأحدهم باب من الجنّه فیقال هلمّ هلمّ فیجى‏ء بکربه و غمّه فاذا أتاه اغلق دونه ثمّ یفتح له باب اخر فیقال هلمّ هلمّ فیجى‏ء بکربه و غمّه فاذا أتاه اغلق دونه فما یزال کذلک حتّى إنّ الرّجل لیفتح له الباب فیقال له هلمّ هلمّ فلا یأتیه.
    در روز قیامت کسانى را که در دنیا مردم را مسخره مى‏کردند مى‏آورند و درى از بهشت به روى آنان مى‏گشایند و به آنها مى‏گویند بیایید بیایید. آنها با آن همه سختى و ناراحتى به پیش مى‏آیند و همین که نزدیک در مى‏رسند در به روى آنها بسته مى‏شود. سپس در دیگرى به روى آنها باز مى‏شود و گفته مى‏شود شتاب کنید شتاب کنید. این بار نیز آنها با ناراحتى حرکت مى‏کنند و همین که نزدیک این در مى‏روند آن نیز بسته مى‏شود و همین طور این کار تکرار مى‏شود تا جایى که نا امید مى‏شوند و سر انجام دیگر به سوى هیچ درى نمى‏روند. در اینجا مؤمنان که ساکنان بهشت‏اند به آنها نظاره مى‏کنند به آنان مى‏خندند.
    حسین قدیانی: البته همه اینها درست، اما بگو از کدام تیم وبلاگی جریان انحرافی هستی، تا میزان حقوقت را بگویم!! همچین مرتب و تشکیلاتی کامنت می گذارید که آدم تعجب می کند! آری! وظیفه تو رصد اخبار مربوط به جریان منحرف است؛ اسرائیل به «آقا» بد و بیراه بگوید، نقدش نمی کنید، اما آس و پاسی مثل من، چیزکی درباره این جریان می نویسد، سیل کامنت های تان این متن و متن «احمدی رفسنجانی» را پر می کند!! ارزان خودت را نفروختی خان عمو! همین قدر می ارزی!!

  13. سیداحمد می‌گوید:

    داداش حسین عزیز!

    ای ولله جواب دندان شکن!

  14. خان عمو می‌گوید:

    من نه وابسته به کسی هستم نه تا به حال احمدی نژاد و مشایی را از نزدیک دیده ام،ببینید متأسفانه شما نیت حق تان را برای اراده باطل به کار میبرید(شما نیت سربلندی اسلام و نظام و ولایت و ایران را دارید خیلی خوب،مگر کسی هست که در ایران زندگی کند و غیر از این را بخواهد(البته غیر از فتنه گران و منافقان و منحرفان))هر چند شاید شما درست بگوئید و ما که از نظر شما طرفدار جریان انحرافی هستیم اشتباه و نیت حق را برای اراده باطل به کار میبریم،ولی اینها تا زمانی است که درستی یا غلط بودن چیزی ثابت شود-داداش حسین عزیز،اصل اسلامی بر حسن ظن است نه بر سوءظن،من با تفکر پلیسی که همه گناهکارند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود کاری ندارم،تفکر اسلام برعکس این است_شما میگوئید جریان انحرافی،خیلی خوب،سند و مدرک؟به خدا سند و مدرک این نیست که آقای شریعتمداری میفرمایند مصاحبه جوانفکر با روزنامه اعتماد به دستور خارجی ها است یا سایتی بنویسد لیدر جریان انحرافی در دیدار با خوانندگان زیرزمینی:من اگر شبها موسیقی گوش ندهم خوابم نمیبرد،یا فراماسون و بزرگترین خطر از صدر اسلام تا به حال،که البته همه اینها از مسموعات است!و…یادتان است به مشایی گفتند و گفتید خفه شو،حرف نزن،حاشیه درست نکن،خودمانیم از آن موقعیکه مشایی آفتابی نمیشود و سکوت اختیار کرده حجم تخریبها و اخبار و حواشی حول ایشان به نسبت قبل از آن چند برابر شده است؟آدرس جریان انحرافی و فتنه ای داده میشود که هنوز نه فتنه آن ثابت شده و نه انحراف آن،فقط شنیده میشود و گفته میشود که لیدر جریان انحرافی اینکار را کرد و آن کار را نکرد و تحلیل درباره انحرافات جریان انحرافی هم که الی ماشاءالله(منظور این که کسانی که در رابطه با انحراف جریان انحرافی سخن میگویند خودشان هم روی انحرافات آن اشتراک نظر ندارند
    و اما تحلیل حضرت آقا:یکى از چیزهائى هم که حالا در عرصه و در میدان لازم است به آن توجه کنیم، این است که: مراقب باشیم دستگاه‌هاى انقلاب سرشان گرمِ کارهاى غیرمفید و احیاناً مضر در این حرکت پیشرونده نشود، که یکى از اینها، همین مسئله‌ى اختلافات است، که من اگر روى اینها تکیه میکنم، به خاطر این است. یک وقت هست که یک جریانى در مقابل انقلاب مى‌آید قد علم میکند به قصد کوبیدن انقلاب، خب، وظیفه‌ى هر کسى است که دفاع کند. انقلاب از خودش دفاع میکند، مثل هر موجود زنده‌ى دیگرى. انقلابى که نتواند در دوران فتنه، در دوران ایجاد کودتاهاى گوناگون ـ سیاسى و نظامى و امثال اینها ـ از خودش دفاع کند، زنده نیست. این انقلاب زنده است؛ لذا از خودش دفاع میکند، غالب هم میشود، پیروز هم میشود، برو برگرد هم ندارد؛ کمااینکه در سال ۸۸ دیدید این کار اتفاق افتاد. یک وقت این است قضیه، یک وقت نه، قضیه، قضیه‌ى ایستادگى در مقابل یک حرکت براندازانه و اینچنین نیست؛ اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف عقیده احیاناً است. اینها را بایستى هرچه ممکن است فرو کاست. اینجور چیزها را هرچه ممکن است باید کم کرد. مشتعل کردن این اختلاف نظرها مضر است.یک مسئله این است که اگر یک کسى یک حرف غلطى زد، آیا کسى باید به او جواب بدهد یا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شیوه‌ى خودش را دارد، راه خودش را دارد، کار خاص خودش است. یک وقت هست که حالا که کسى یک حرف غلطى زد، ما بیائیم مثلاً صدجا این حرف غلط را تابلو کنیم، شعار کنیم که آقا، فلانى این حرف غلط را زد، تا همه بدانند. این است که اشتباه است، خطاست. من با حرکت روشنگرانه از سوى هر کسى، از سوى هر نهادى، هیچ مخالفتى ندارم، بلکه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ى تبیین. یعنى اصلاً جزو راهبردهاى اساسى کار ما از اول، مسئله‌ى تبیین بوده است. تبیین لازم است؛ اما این معنایش این نیست که ما به اختلافات درونى، هى دامن بزنیم. مراقب باشید.(بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران ۱۳۹۰/۰۴/۱۳)

  15. احساس می‌گوید:

    جناب خان عمو!
    به نظر ما نوشته های حسین قدیانی دامن زدن به اختلافات درونی نیست بلکه ایشون این چیزها رو میگن که بقیه مراقب باشند.!
    ایشون دارن یه حرکت روشنگرانه انجام میدن که “آقا” هم با همچین حرکت هایی هیچ مخالفتی ندارد!کما که کار ایشون پرداختن به مسائل غیرمفید نیست و صد البته ایشون نه تنها راجع به جریان انحرافی که راجع به خیلی موضوعات دیگر هم مطلب می نویسن و البته مطلب مینویسن و نه مثل بعضی ها چرت و پرت! و این نشون میده که ایشون روی کارشون دقت دارن
    پس اینکه شما هی آیه و سوره ردیف می کنید دیگه برای چیه؟
    اگه هرکس برداره دوتا آیه بنویسه و ازش تفسیر و برداشت خودشو داشته باشه این که نشد خان عمو!

  16. ف. طباطبائی می‌گوید:

    چقدر کامنت “خان عمو” جملاتش آشناست.
    دقیقا تو هر بحثی که میشه یه سری جملات شبیه به هم تکرار میشه.
    جدیدا هم همه شون میگن ببینید مشائی ساکته!!
    ببخشید ولی باید بگم خیلی خوش بینید. سکوتش دلیل خوبی برای تطهیرش نیست.

  17. خان عمو می‌گوید:

    جناب احساس
    اولا،بنده متن آیه و حدیث و سخنان حضرت آقا را نوشتم،مگر من مفسر قرآن و احادیث و فرمایشات آقا هستم که تفسیر و برداشت خودم را بنویسم،حالا اگر شما این آیات و احادیث را به خود و یا جریان خود میگیرید آن دیگر به من مربوط نیست!از قدیم گفته اند حرف رو بنداز صاحبش برش می داره
    دوما،آیا از نظر شما استفاده از آیات و احادیث و سخنان آقا و احیانا برداشت و تفسیر شخصی از آن تا زمانی بد است که موافق ما و نظر ما و جریان ما باشد یا همیشه بد است؟یا موقعی که ما از آن برای کوبیدن و تخریب جریان مقابل استفاده میکنیم اشکالی ندارد؟
    سوما،بنده میگویم قصاص قبل از جنایت نکنیم،بگذار واقعا ثابت شود که احمدی نژاد و مشایی و دولت جریان انحرافی و فتنه جدید هستند بعد امثال من نوعی هم که الآن از آنها حمایت میکنیم مثل الآن شمای نوعی مخالف آنها میشویم و به بصیرت آقای قدیانی و سید احمد و شما و امثال شما غبطه میخوریم،ولی با اخبار هرروزه و آن هم دم دستی و اسناد غیرقابل انکار!ی که هیچ وقت منتشر نمیشود و همچنین مسموعات!نمیتوان نه کسی و جریانی را منحرف نامید و نه فتنه گر
    یکبار دیگر سخنان آقا را مرور کنید:یک وقت هست که یک جریانى در مقابل انقلاب مى‌آید قد علم میکند به قصد کوبیدن انقلاب، خب، وظیفه‌ى هر کسى است که دفاع کند. انقلاب از خودش دفاع میکند، مثل هر موجود زنده‌ى دیگرى. انقلابى که نتواند در دوران فتنه، در دوران ایجاد کودتاهاى گوناگون ـ سیاسى و نظامى و امثال اینها ـ از خودش دفاع کند، زنده نیست. این انقلاب زنده است؛ لذا از خودش دفاع میکند، غالب هم میشود، پیروز هم میشود، برو برگرد هم ندارد؛ کمااینکه در سال ۸۸ دیدید این کار اتفاق افتاد. یک وقت این است قضیه، یک وقت نه، قضیه، قضیه‌ى ایستادگى در مقابل یک حرکت براندازانه و اینچنین نیست؛ اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف عقیده احیاناً است. اینها را بایستى هرچه ممکن است فرو کاست. اینجور چیزها را هرچه ممکن است باید کم کرد. مشتعل کردن این اختلاف نظرها مضر است.(بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران ۱۳۹۰/۰۴/۱۳)
    حسین قدیانی: بگو چقدر پول گرفتی؟! اینو بگو، اونو نگو! ما مواضع «آقا» رو که پسر خوب، از تو نمی گیریم! ساده نباش! تو که اینقدر جملات «آقا» رو بلدی، بگو ببینم رهبر به بعضی ها نگفت که فلانی را این همه میدان ندهد، چرا که باعث تفرقه می شود؟! الان برمی داری مثل بلبل، کامنت می کنی که «آقا» البته این جمله را همچین گفت و همچین نگفت!! وانگهی! تو که ماشاء الله این همه جملات رهبر را بلدی، و این همه رهبر را دوست داری، چرا پس داری خودت رو برای دفاع از یکی دیگه، می کشی؟!! چقدر مگه داده مشایی؟!!

  18. خان عمو می‌گوید:

    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    بگو چقدر پول گرفتی؟!
    و…داستان گیر کردن سوزن همچنان ادامه دارد!!!
    این قضیه پول گرفتن بنده از جریان انحرافی هم شده قضیه ساندیس و ۹ دی
    آنقدر میگی چقدر پول گرفتم آخر به خودم هم تلقین میشه که واقعا پول گرفتم!
    آقای قدیانی گرفتی ما رو
    حسین قدیانی: عمرا تو را بگیرم، اما البته، اعتماد به نفس خوبی داری!

  19. احساس می‌گوید:

    نه دیگه!اینها فقط همین یه صحبت “آقا” رو دیدن!اونایی رو که به ضررشون هست نمی بینن!بعد خان عمو به ما میگه از صحبت های “آقا” هر جاشو به نفعتون هست استفاده می کنید!!بـــــــــــــــــــــــــــــــــــرو عامو!
    ما میخوایم بریم متن جدید قدیانی رو بخونیم!
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید

  20. خان عمو می‌گوید:

    جناب احساس
    خوب بنده هم نوشته های آقای قدیانی رو میخوانم و دوست دارم مخصوصا نوشته های ایشان درباره رأس فتنه که جدیدا کم شده است-درست است ایشان به بنده کم لطفی میکنند و میگویند پول گرفتی،ایرادی ندارد و درست است که ما در قضیه به قول شما جریان انحرافی با هم جدل کامنتی میکنیم ولی عمار بودن ایشان و امثال ایشان را در جریان فتنه ۸۸ را هیچگاه از یاد نمیبریم و از ایشان سپاسگذاریم-ایشان به بنده میگوید چرا اسرائیل و آمریکا و فتنه گران به آقا توهین میکنند شما چیزی نمیگوئید،اولا آنها و هر کسی غلط میکند چیزی به آقا بگوید،دوما بالاخره بنده را که کسی نمیشناسد برای همین در آن موارد امثال بنده امثال آقای قدیانی را که شناخته شده هستند وکیل میگیریم تا پدرشان را دربیاورند
    و در نهایت با همه اختلاف نظرها ایشان داداش حسین همه ماست نه بخشی از آن
    حسین قدیانی: عجب!!

  21. سنگربان می‌گوید:

    من همیشه می خواستم از نزدیک ببینم این جریان انحرافی چه جوری کار می کنند….
    خدایی خیلی رندند…
    چند وقت پیش رفتم توی وبلاگی دیدم طرف چند تا حرف از امام و رهبری و حتی شهید آوینی جدا کرده به نفع این جریان خاک برسری ….
    واقعاً موزیانه کار می کنند…

  22. خان عمو می‌گوید:

    آقای قدیانی شما چرا دائم دیگران را به تمسخر میگیرید؟
    عجب!! یعنی چه؟
    بنده در کامنت آخر حرف دلم را گفتم
    البته از نظرات قبلم هم برنگشتم
    ولی چون دیدم این جدل کامنتی با دوستان ره به جایی نمیبرد و دو طرف بحث بر نظرات خود پایبندند و طرفی قانع نمیشود با خوبی و خوشی بحث را به پایان رساندم،مگر قرار است همیشه اگر دو طرف به نقطه مشترکی نرسیدند با جنگ و دعوا بحث را خاتمه دهند(البته نقاط مشترک بین حزب الله فراوان است،ما که در اصول مشکلی با هم نداریم،تفاوت در جزئیات است)

  23. سیداحمد می‌گوید:

    خان عمو؛

    “عجب” که تمسخر نیست!
    خب متعجب شدند دیگر! بنده هم متعجب شدم!

  24. – پول گرفتی که از بعضی ها دفاع کنی؟!!
    – پــ نــ پــ ستون پنجمشونم دارم پولهای اختلاس رو کم کم بر میگردونم!!
    – عجب!

  25. سایه می‌گوید:

    ولی خودمونیم عجب زبلهایی هستند مجلسی ها بحث پایین اوردن روابط با انگلیس رو مطرح کردن که حواسمان را از طرح جنجالی حقوق مادام العمر خودشون پرت کنند خداوکیلی ما رو چی فرض کردن این حضرات پول…

  26. فریاد بی صدا می‌گوید:

    یک گشت و گذار کوچک در فضای وب و مقایسه تعداد سایتها و وبلاگهای موافقان و مخالفان دولت مشخص میکند که پولها بین چه کسانی توزیع شده است

  27. سادات می‌گوید:

    بسمه تعالی
    جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و تحیت
    انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است.
    لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.
    سیدعلی خامنه‌ای
    ۲۷ /۴/ ۸۸

    خان عمو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  28. خان عمو می‌گوید:

    جناب سادات
    اتفاقا این نامه حضرت آقا این را نشان میدهد که ما مو میبینیم و ایشان پیچش مو (منظور همین اختلاف و دو دستگی بین علاقمندان به رئیس جمهور) و مگر من گفتم که مشایی معصوم است و عاشق چشم و ابروی او هستیم(هر چند قبول کنید که حواشی حول و حوش ایشان هم از جانب خود ایشان اتفاق افتاد(آنجا که بعضی سخنان مانند مردم اسرائیل را اشتباه گفت و اصرار به اشتباه هم کرد،ولی در نهایت در نامه ای به رهبری بعد از سخنان آقا در نماز جمعه از ایشان پیروی کرد و یا اینکه حرف های خود را باز نکرد که موجب شد برداشتهای مختلف از آن شود،همچنان که آقا فرمودند (اتقوا من مواضع التهم،آشیخ تو هم) و همین که سایتها و روزنامه ها سخنان ایشان را شهید کردند(سخنان ایشان را کامل منعکس نکردند،جاهایی که حاشیه ساز بود را از متن سخنان بریدند و در بوق و کرنا کردند و دیگر تکذیبیه و اصلاح سخنان ایشان را چاپ نکردند) و نباید به وی نقد یا اعتراض کرد،همچنین که احمدی نژاد هم به مانند همه مردم معصوم نیست ،اولا عرض بنده این است که با انتساب هر خبر دم دستی سایت ها،روزنامه ها و وبلاگ ها قصاص قبل از جنایت نکنیم و دولت و رئیس جمهور را فتنه جدید و باب جدید و منحرف ننامیم،بگذارید کشوری،شهری،خیابانی و خانه ای توسط به قول شما جریان انحرافی ساخته شود و بعد آدرس و کروکی آن را منتسب به دولت کنیم همچنانکه فتنه گران را قبل از انتخابات فتنه گر ننامیدیم بعد از فتنه آنها شدند فتنه گر و رأس فتنه.
    دوما در همین نامه آقا گفته شده انتصاب مشایی به معاونت رئیس جمهور به مصلحت نیست،نه اینکه ایشان صلاحیت ندارند،گیرم که اعتقاد داشته باشیم که ایشان صلاحیت معاون اولی را ندارند این دلیل نمیشود که بگوئیم صلاحیت رئیس دفتری را هم نداشته باشند،به نظر شما آقا که نامه میدهند و او را از معاون اولی نهی میکنند آیا با کسی رودربایستی دارند و نمیتوانند در نامه ای دیگر وی را از کلیه مشاغل منع کنند
    بنده میخواهم بخشی از سخنان آقا را برای بازخوانی بنویسم،خوشحال میشم آقای قدیانی و سید احمد دوباره نگویند از سخنان آقا تفسیر به رآی نکنید و ما سخنان آقا را از شما نمیگیریم.آقا این سخنان را در واکنش به مقاله آقای شریعتمداری در کیهان فرمودند و آقای شریعتمداری بعد از آن گفتند:هر چه آن خسرو کند شیرین بود.
    من مى‏بینم تو همین قضایاى سه چهار روز اخیر باز بعضى‏ها هى میخواهند اختلافها و شکافها را بیشتر کنند؛ نه، نباید اختلاف به وجود بیاید؛ همه با هم برادرند، همه با هم همکارى باید بکنند؛ همه باید براى ساختن کشور به یکدیگر کمک بکنند. به کسى نباید بیهوده تهمت زد؛ کسى را نباید به خاطر یک امر، از همه‏ى آن چیزهائى که صلاحیت محسوب میشود، انسان او را نفى بکند. با انصاف باید بود؛ با انصاف باید عمل کرد؛ با انصاف باید حرف زد. خداى متعال در مورد دشمنان میگوید: «و لا یجرمنّکم شنآن قوم على الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى»؛(۷) اگر با کسى دشمنید، این دشمنى موجب نشود که نسبت به او بى‏انصافى کنید، بى‏عدالتى کنید؛ حتّى نسبت به دشمن؛ حالا آن که دشمن هم نیست. بى‏عدالتى‏ها را همه کنار بگذارند؛ بى‏انصافى‏ها را همه کنار بگذارند؛ همه در زیر پرچم نظام اسلامى و جمهورى اسلامى جمع بشوند؛ اصولى وجود دارد، به آن اصول همه پابندى خودشان را اعلام بکنند. در کنار هم باشند، اختلاف سلیقه هم باشد. چه اشکال دارد؟ همیشه اختلاف سلیقه بوده. در دورانهاى مختلف هر جائى که این اختلاف سلیقه‏ها و اختلاف برداشتها با هواى نفس انسان مخلوط شد، کار خراب میشود. هواى نفس را باید خیلى ملاحظه کرد. به خودمان در فریب خوردن از هواى نفس سوءظن داشته باشیم. نگاه کنیم ببینیم کجا نفس است و هوى‏هاى نفسانى ماست؛ کجا نه، واقعاً احساس تکلیف است؛ و در احساس تکلیف هم دقت بکنیم که قدم از دایره‏ى تکلیف آنطرف‏تر نباید گذاشت؛ زیاده‏روى نباید کرد. آن وقت لطف خدا با ماست. همچنانى که تا امروز به فضل الهى، به حول و قوه‏ى الهى، لطف الهى با ملت ایران بوده است؛ بعد از این هم ان‏شاءاللَّه خواهد بود.(بیانات ‏در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات‏ قرآن۱۳۸۸/۰۵/۰۳)

  29. پرستو می‌گوید:

    من با خان عمو موافقم به نظر من جریان انحرافی و این حرفا جنگ زرگری بیخودیه که بین ماها راه انداختن و مشایی بیچاره رو هم کردن سیبل !

  30. منتقد می‌گوید:

    شما دوستان دائماً دارید از آقای مشایی به خاطر صحبتی که در مورد دوستی با مردم اسرائیل کرده انتقاد میکنید. حالا من کاری ندارم به این کارها ولی این حرفی که خیلیها زدند و ازش به عنوان کوبیدن دولت استفاده کردند.، که به نظر من این کمال بی انصافیه.

    من فکر میکنم انصاف هم چیز خوبی باشه. آیا این صحیح که یکنفر که چشماش از فرط خستگی خدمت برای مردم باز نمیشه اینطوری بهش تهمت و افترا زده بشه. آقای مشائی گفتند ما با هیچ ملتی در دنیا دشمنی نداریم و با همه ملتها دوست هستیم حتی با ملت اسرائیل.

    آدم خوب نیست بیاد بعضی حرفهارو به زبون بیاره، ولی بعضی ها بقدری ناجوانمردانه توهین میکنند و تهممت میزنند که آدم نمیتونه ساکت بشینه. این جمله در چه سالی زده شد؟ در سال آخر ریاست جمهوری بوش. سالی که جرج بوش دائماً ایران رو تهد ید به حمله میکرد. دکتر احمدی نژاد هم هر روزدر سفرهای ا ُستانی شون ، در مصاحبه هاشون با رسانه های خارجی و داخلی، در سخنرانی هاشون یک افشاگری جدید در مورد جنایات رژیم صهیونستی و آمریکا میکردند. رژیم صهیونستی هم همش با جنگ تبلیغاتی، سانسور خبری اینطور القاء میکردن که ایران میخواد بمب اتمی بسازه و بریزه روی سرتون! (همین روش صهیونستی که الان در کشور خودمون داره اجرا میشه. با دروغ، شانتاژ و سانسور خبری اینطور القاء کنند که دکتر احمدی نژاد و دولتش جن گیرن، رمّالن، منحرفن که بعد بتونن دولت رو ساقط کنند) و از این طریق هر صدای مخالفی رو در اسرائیل خفه کنند. شما میدونید رژیم اشغالگر قدس مردم مخالفشرو چنان کتک میزنه که هر کی ندونه فکر میکنه اینها حتماً مسلمونند و فیلمهاشم همه موجوده در یوتیوب.

    خوب روزی که آقای مشائی این حرفرو زدند، من در جا متوجه شدم این حرف برای چه مقصودی زده شده و آفرین گفتم به درایت دکتر ومشاورینشون. من در جا رفتم روی یاهو نیوز چون میدونستم که اینها هر خبری رو که در مورد آقای دکتر باشه را در عرض چند دقیقه در تمام روزنامه های زنجیره ای کوچک و بزرگشون منتشر میکنند ، ولی در این مورد اینکار رو نکردند. خوب این جمله چکار میکرد؟ این جمله باعث میشد مردمی که در داخل رژیم اشغالگر قدس مخالف سیاستهای جنگ افروزانه این رژیم هستند جسارت بیشتری در مخالفت با این رژیم به خرج بدهند. چون اونموقع مخالفین میگن ایرانیها که با ما مردم دشمنی ندارند بلکه اونها با جنایاتی که شما انجام میدهید مخالف هستند. اینکار باعث میشد که انشقاق بینشون ایجاد بشه.

    مگر رژیم صهیونستی با اون بلاهایی که سرمون آورده روزی هزار یار از طریق رادیو وروزنامه قربون مردم ما نمیره؟ مگر بعضی ها در داخل فریب همین حرفها رو نمی خورن! امروز جنگ نرم به مراتب موثرتر و کم هزینه تر از جنگ نظامی هست. همونطور که دیدیم دکتر احمدی نژاد با سخنرانی هاشون موجی از بیداری در کشورها حتی خود آمریکا بوجود آوردند و آمریکا را علناً از پا در آورد. الان آمریکا یک کشور شکست خورده با ۱۴تریلون دلار بدهی خارجی هست.

    اگر آقای مشائی به نفع رژیم صهیونستی و به ضرر ما صحبت کرده، پس چرا این صحبت ایشونرو رژیم صهیونستی گنده نمیکنه؟ چرا فقط برخی از افراد معلوم الحال داخلی متوجه این مطلب شدند.
    دکتر احمدی نژاد اگر به آقای مشائی بگه برو کوه قاف، حاضر در جا برود. هر ماموریتی که توش تهمت و افترا مخالفین وجود داشته باشه اولین نفری که خودشرو داوطلب میکنه. خودشرو کرده سپر بلای دولت. کی بود ده بیلیون دلار ثروت ایرانیان خارج از کشور رو جذب کرد؟ اینکه از لحاظ علمی ما ۱۱ برابر دنیا پیشرفت داشته از روی هوا اومده ؟ چقدر ایرانیان خارج از کشور اطلاعات علمیشونرو به ایران منتقل کردند؟
    آیا هماهنگ کردن ۲ میلیون ایرانیان خارج از کشور و جذب سرمایه ها و دانسته های علمیشون کار راحتیه؟
    آیا بهتر بود که این سرمایهای پولی و علمی صرف براندازی حکومتون بشه؟ ما چطوری تحریمهارو دور زدیم؟ از رو هوا ؟ آدم باید یک ذره فکر کنه.
    آدم چقدر میتونه نمک نشناس و بی چشم ورو باشه که این چیز ها رو نبینه؟ من واقعاً متاسفم.

  31. سادات می‌گوید:

    سلام
    اولا نمک نشناس و بی چشم و رو اونهایی هستند که با رای این مردم و حمایت حضرت آقا بر مسند قدرت نشستند و بعد به خاطر گوشه چشم مشایی جواب همین نامه آقا را تا جان به لب مردم نیامد و تا مخالفین از ته دل به ما نخندیدند, ندادند.
    دوما مثل اینکه یادتان رفته خود حضرت آقا در نماز جمعه فرمودند که اول از همه گوینده این جمله ( ملت اسراییل) اشتباه کرده است. آنوقت شما از تیزبینی و درایت مشایی مبهوت هم شده اید؟

    سوما با تمام این آیات و روایات که ردیف میکنید حتم دارم که دفاعتان از این بابا برای آخرت نیست ولی دنیایی هم نداره پس چه میکنید؟
    چهارما در همین نامه حضرت آقا به دکتر, ایشان یک پیش بینی فرمودند که کاملا محقق شد: تداوم حضور مشایی به هر شکلی باعث اختلاف و سرخوردگی میان احمدی نژاد و علاقمندانش شد مطمئن باشید که این ملت همه را با شاخص ولایت فقیه یعنی شخص شخیص حضرت ماه میسنجند و هر کس که زاویه داشت خود بخود کنار میرود حالا شما هی از این آدم مرموز و مردود دفاع کن. حیف وقت و عمر نیست که برای این بابا خرج بشه؟ آخه به چه قیمتی؟
    راستی چند؟

  32. سادات می‌گوید:

    مشایی بیشترین ضربه را به خود احمدی نژاد و خدمات بسیارش زد
    اگه کمی دقت کنید میبینید که هر موقع موفقیتی در دولت دکتر بود یک سروصدایی و آشوبی را همین آقای مرموز بپا کرد و همه آن موفقیت راتحت الشعاع قرار داد.
    در ضمن چشماشون هم خسته نبود, افتادگی پلک داشتن و عمل کردند و الآن مثل لوک خوش شانس از دفاعیات بی سروته شما داره برق میزنه!!!!

  33. منتقد می‌گوید:

    حضرت سادات، نمک نشناس و بی چشم و رو اون اشخاصی هستند که رئیس جمهور و همکارانشون از شدت کار طاقت فرسا روزی هزار بار میمیرند و زنده میشن ولی این افراد نمک به حروم به جای قدر شناسی زبونشون سه متر ونیم درازه و چون منطقی ندارند سعی میکنند با سفسطه و مغلطه هر موضوعی را لوث کنند تا به اهدافشون برسند.

    ببینم حضرت سادات، رهبر معظممون چون با آقای ر. همفکر بودند که تمام اختیارات قانونی ریاست جمهوریشون ازشون گرفته شد؟ رهبر معظممون چون از آقای ر. حمایت میکردند این آقا هشت سال رئیس جمهور شد؟ رهبر معظممون چون از آقای خ. حمایت میکردند این آقا ده سال وزیر ارشاد و بعد هشت سال رئیس جمهور شد؟ این اشخاص چون ولایی بودن و با معظم اله زاویه نداشتن به این مقامات رسیدن؟ رهبر معظممون همیشه مردم رو آزاد گذاشتند که خودشون تصمیم بگیرند. شما فکر میکنین رهبر انقلابی که توی یک خونه محقر زندگی میکنن از عملکرد آقای ر. راضی بودند که ایشونرو از کار برکنار نکردند؟ مگر این آقا یک نامه تهدید آمیز ننوشت و بعد از اون تمام اون تهدیداتش رو مو به مو اجرا کرد. توی بقیه کشورها ی با یک همچین شخصی چه برخوردی میشه؟ شما فکر میکنید رهبر انقلاب دوست دارن آقای ن. رئیس دفتر بازرسی معظم اله باشن؟ شما فکر میکنی برای چی رهبر انقلاب در مورد آقای مشائی اون نامه رو نوشتند، برای اینکه بعضی ها دهنشون رو ببندند.

    شما فکر میکنید رهبر انقلاب یا رئیس جمهور باید بیان برای تک تک ماها کلاسهای توجیهی بذارن که ما یک چیزی رو متوجه بشیم؟ بله حضرت سادات همونطور که پیامبرمون فرمود ند: «یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است.»

  34. سادات می‌گوید:

    سلام
    این ها که هیچکدام جواب عرایض بنده نبود ولی جواب حرف های قبلی خودتان بود. به هر حال مشایی و ولایت در یک خط جمع نمی شوند . میتوانید از خود مشایی بپرسید یا حال و گفتار و رفتارش را نه بر اساس مسموعات! بلکه بر اساس مشهودات مشاهده کنید. خودش خیلی وقت و انرژی صرف کرده که اینو به همه بفهمونه. در عجبم شما چه جوری هنوز متوجه نمیشوید. پاسخ دیگری هم نخواهم داد و همانطور که خودتان فرمودید بهتر است فکر کنیم.

  35. مهدیار می‌گوید:

    با سلام.
    به عنوان مقدمه:جناب برادر اخوی عزیز….

  36. رضا می‌گوید:

    با سلام
    من نه کاری با نویسنده این وبلاگ دارم ، نه متنی که نوشته شده . فقط میگویم تهمت زدن به دیگران ، تمسخر و خطاب قرار دادن دیگران با الفاظ زشت به هیچ وجه شایسته نیست . این که شما زیر کامنت آن شخص مینویسید ” پول گرفتید ؟ ” درست نیست . یادم می آید چند ماه پیش در همین وبلاگ نوشته ای از شما خواندم که فائزه هاشمی را فاحشه خطاب قرار داده بودید . و یا از کسی که به خانواده آقای هاشمی فحش داده بود حمایت کردید . بعد دوستان هم زیر پستتان ده ها کامنت گذاشتند و از روشنگری شما تعریف کردند . باور کنید این نوع فحاشی ها کار به جایی نمیبرد !

  37. ناشناس می‌گوید:

    سلام

  38. حنظله می‌گوید:

    نه برای متن؛ که برای کامنت ها… عجب!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.